Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:45 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik meen hier gelezen te hebben dat er een welkomstbonus bestaat bij Raisin via een refferal. Iemand die wil?
Via teh interwebz zie ik alleen verlopen acties uit 2022.
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:52 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.
De voorwaarde is dat je één onderliggend spaarproduct zoals een rekening of deposito opent.
De persoon die al een account heeft stuurt via de website een mail naar jou en voert daarbij al naam/woonplaats in.
- ik sla hem over dus iemand anders mag de referral oppakken -
exact de reden waarom ik hem overslaquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:53 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:05 schreef Kiwi7 het volgende:
Weet iemand hoe bunq de spaarrente berekent?
Als ik nog extra geld overmaak net voor de 1ste van de maand, telt dan dat hele bedrag mee, of gaat het om een gemiddelde wat op je rekening stond de hele maand?
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Addertjes:
- zorg dat je alle betaalde opties gelijk uitzet
- weet dat je maar 2x per maand een opname kan doen. Dus goed calculeren. Mocht je toch ergens voor de 2e keer in een maand een opname moeten doen, kan je overwegen het hele saldo op te nemen en per de eerste van de volgende maand weer te storten om altijd over je spaarsaldo te kunnen beschikken
- Het is een spaar/betaalrekening. Dit heeft voor-en nadelen. Voordeel is dat anderen ook op deze rekening kunnen storten. Dit kan bv. ook salaris zijn die dan rentedragend wordt. Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
- communicatie is deels in het Nederlands, deel in het Engels
- de eerste dag van de storting krijg je nog geen rente. Andere banken kijken naar het saldo op het einde van de dag. Bunq kijkt naar het laagste saldo op een dag.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:
[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
Dank! Ik zie dat nu ook op de site inderdaad. https://nl.bunq.com/sparen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:
[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
quote:Nieuwe termijndeposito's per 2 mei.
Met een termijndeposito zet je jouw geld vast voor een langere looptijd met de zekerheid van een vaste rente. Bekijk hieronder de rentes voor nieuwe termijndeposito's:
1 jaar rentevast: 2,00%
2 jaar rentevast: 2,25%
3 jaar rentevast: 2,50%
5 jaar rentevast: 2,75%
Variabele spaarrentes per 2 mei.
Internet spaarrekening: 1,15%
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:30 schreef investeerdertje het volgende:
1 jaar 2.5 procent in Nederland Dan ben ik optimaal blij
Oh meer is beter.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.
https://www.raisin.nl/sparen/automatisch-sparen/quote:Het is mogelijk om ‘direct’ – dus zonder telkens opnieuw in te loggen op je Raisin Online Banking omgeving – een bedrag over te maken naar je spaarrekening(en) en zelfs automatisch te sparen met een periodieke overboeking vanaf je tegenrekening. Je tegenrekening is de bij ons bekende betaalrekening op jouw naam bij een bank in Nederland of ander EU-land.
Hoe werkt het?
Een overboeking vanaf je tegenrekening dient een specifieke omschrijving te bevatten die uniek is per spaarrekening. De betreffende omschrijving is te vinden in je Raisin Online Banking omgeving:
Log in op je Raisin Online Banking omgeving en ga naar je actieve spaarrekeningen (‘Mijn Raisin > ‘Mijn producten’ > ‘Spaarrekening’)
Klik op ‘十 Automatisch sparen’ bij de desbetreffende spaarrekening
Aldaar vind je de omschrijving voor de overboeking vanaf je tegenrekening naar je Raisin-rekening alsmede de IBAN van je Raisin-rekening. De omschrijving start met de tekst ‘PLAN’ gevolgd door een serienummer, bijvoorbeeld ‘PLAN111…’.
Klik op ‘Kopiëren’ achter de omschrijving om deze te kopiëren. Zo kun je de omschrijving kopiëren naar de boekingsopdracht vanuit het internetbankieren van je huisbank. Op dezelfde wijze kopieer je de IBAN van je Raisin-rekening
Belangrijk: zonder deze omschrijving wordt het bedrag niet automatisch doorgezet naar je spaarrekening en komt het gewoon op je Raisin-rekening terecht, waar het renteloos blijft staan. In dat geval moet je, om het geld door te zetten van je Raisin-rekening naar je spaarrekening, inloggen op je Raisin Online Banking omgeving en de ‘十 Storten’-functie gebruiken.
Bij het openen van een product moet je aangeven met hoeveel je wilt starten. Dus wanneer jij een normale spaarrekening opent bij Renault Bank, dan moet je een vragenlijst van Renault Bank invullen waar dit ook één van de vragen van is. Renault Bank gebruikt de vragenlijst om te voldoen aan haar eigen wettelijke verplichtingen van Know Your Customer (oftewel anti-witwas en terrorisme wetgeving).quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:22 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb me ook maar aangemeld bij Raisin. Ik zit nog in het verificatieproces dus kan er nog geen gebruik van maken. Ik heb al wel wat rondgeklikt in de app en ik zie dat je een bedrag aan moet geven wat je wil storten. Wat is dat voor iets geks? Je hoeft toch niet elke keer aan te geven wat je over wil boeken neem ik aan? Of heeft dat er mee te maken dat het een platform is. Maak je het geld dan over naar Raisin en dan vandaar uit bijv naar Renault bank?
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:59 schreef kloon_bassie het volgende:
Weer een nieuwe actie bij OpenBank.
Ik ga eerst de voorwaarden eens doorspitten. 60 euro extra voor een deposito van 3 maanden zie ik op zich wel zitten.
https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito
Wat houdt de actie in?
Ontvang tot ¤ 60 extra door een van onze Open Spaardeposito’s (Nieuw Saldo) te openen!
Sparen is altijd een goed idee, maar sparen bij Openbank levert je zelfs een extraatje op!
Open tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een of meerdere Open Spaardeposito’s1 (Nieuw Saldo) en je ontvangt:
¤ 30 extra voor een inleg van ¤ 10.000 tot ¤ 20.000.
¤ 60 extra voor een inleg van ¤ 20.000 of meer.
Meld je uiterlijk op 31 mei 2023 aan en haal meer uit je spaargeld!
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:20 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.
Maar wellicht voor een ander wel interessant. In de voorwaarden staat wel dat je minimaal de helft van het bedrag een half jaar later nog in de deposito moet hebben staan om de bonus te ontvangen. Vreemde voorwaarde wel bij een deposito van 3 maanden.
even nagevraagd bij Open Bank:quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:20 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.
Maar wellicht voor een ander wel interessant. In de voorwaarden staat wel dat je minimaal de helft van het bedrag een half jaar later nog in de deposito moet hebben staan om de bonus te ontvangen. Vreemde voorwaarde wel bij een deposito van 3 maanden.
die zie ik niet staan in de vwquote:Op woensdag 10 mei 2023 09:37 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.
Nog een aanvulling op deze actie is dat het saldo van al je rekeningen op 28-02-2022 ?? (zal wel 2023 moeten zijn) als uitgangspunt geldt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:46 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
die zie ik niet staan in de vwOnderaan deze paginaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito
In de pdf met actievoorwaarden wordt ook een keer 31-12-2022 genoemd als einddatum...
Wat dat betreft is het wel een rommeltje in hun communicatie/documentatie.
Het is wel degelijk 28-02-22. Heb het nagevraag bij Open Bank.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:37 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.
Nog een aanvulling op deze actie is dat het saldo van al je rekeningen op 28-02-2022 ?? (zal wel 2023 moeten zijn) als uitgangspunt geldt.
Jouw kind of anders kindquote:Op donderdag 11 mei 2023 10:48 schreef foetre het volgende:
Iemand een idee hoe je een deposito op de naam van minderjarig kind kan afsluiten ?
Zou graag de spaarsaldo voor 3,5% voor 10 jaar willen vastzetten.Als ik het op m’n eigen naam afsluit en over 10 jaar het op haar rekening zet moet ik schenkbelasting betalen .
Gewoon even bellen naar de bank waar je het geld wil stallen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:48 schreef foetre het volgende:
Iemand een idee hoe je een deposito op de naam van minderjarig kind kan afsluiten ?
Zou graag de spaarsaldo voor 3,5% voor 10 jaar willen vastzetten.Als ik het op m’n eigen naam afsluit en over 10 jaar het op haar rekening zet moet ik schenkbelasting betalen .
Waarom zou je het niet weg mogen halen nadat het een open spaarrekening is geworden? Moet het dan een minimale tijd op de rekening blijven staan nadien voor die bonusrente?quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:28 schreef kloon_bassie het volgende:
Weer een actie van Open bank. Als je maandelijks minimaal 600 euro stort of 3 incasso’s laat uitvoeren krijg je 2,25% rente ipv 1,5% op de Open spaarrekening.
Er zullen wel weer extra voorwaarden aan zitten. Ik pas eventjes voor extra acties bij Open Bank. Binnenkort wordt mijn Welkom spaarrekening omgezet in een open spaarrekening. Dan eens kijken hoe ik het geld daar weg krijg zonder boetes (als het goed is kan ik de helft weghalen zonder een boete).
Eigen kindquote:
Centraal beheer is de enige met leuke rentes en daar zijn de voorwaarden 18+quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gewoon even bellen naar de bank waar je het geld wil stallen.
Op eigen naam, kan je het geld na afloop deposito bv ook in 2 of 3 termijnen naar kind overmaken om schenkbelasting te voorkomen. Je zou ook nog kunnen denken aan schenken op papier. Dan 'spaar' je nu al jaarlijks een bedrag die je later gaat uitkeren.
Sorry voor de verwarring. Natuurlijk mag je het dan weghalen. Ik heb echter gebruik gemaakt van een actie waardoor ik een extra bonus ontving door extra te storten. Bij de omzetting van Welkom naar Open spaarrekening gaat de rente van 2% naar 1,5%. Als ik meer dan de helft van de extra storting opneem dan moet ik die bonus terug betalen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 21:35 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet weg mogen halen nadat het een open spaarrekening is geworden? Moet het dan een minimale tijd op de rekening blijven staan nadien voor die bonusrente?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar onderaan het artikel wordt ook pijnlijk duidelijk waarom grootbanken helemaal geen hogere rente hoeven te bieden. Nederlanders zijn doorgaans te lui om op zoek te gaan naar een aantrekkelijkere spaarrente. Wel klagen, maar niet zelf in actie komen. Het verbaast mij inmiddels al 20+ jaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 12-05-2023 22:13:02 ]
En ik zie nog te vaak dat mensen bang zijn vanwege ICESAVE.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:48 schreef Groepfunder het volgende:
Maar onderaan het artikel wordt ook pijnlijk duidelijk waarom grootbanken helemaal geen hogere rente hoeven te bieden. Nederlanders zijn doorgaans te lui om op zoek te gaan naar een aantrekkelijkere spaarrente. Wel klagen, maar niet zelf in actie komen. Het verbaast mij inmiddels al 20+ jaar.
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).quote:Op maandag 15 mei 2023 07:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
En ik zie nog te vaak dat mensen bang zijn vanwege ICESAVE.
Banken maken geen verlies op lage rentes uit 2021 hoor . De winst is minimaal tov nu maar het is geen verlies.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).
Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Wat een onzin. Toen de rentes (zo) laag waren konden de hypotheekgevers (dat zijn de huizenkopers) kiezen voor een variabele rente die toen nóg lager was dan de rente bij een rentevaste periode. Die hypotheekgevers hebben toen (wel of niet) een weloverwogen keuze gemaakt.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Spaarders zijn niet de dupe van hypotheekgevers, maar van de banken die de rente niet verhogen, en spaarders die blijven zitten bij de banken met lage rente. Omwille van spookverhalen over nieuwe banken die onveilig zijn. Als je het nieuws, en de rechtspraak een beetje volgt zou je kunnen concluderen dat de ING en ABN banken juist criminelen aantrekken. Wegwezen daar dus!quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).
Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Sowieso zijn variabele woonlasten het slechtste idee ever natuurlijk. Als je mensen in de problemen wil brengen moeten we dat vooral gaan doen.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:33 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Wat een onzin. Toen de rentes (zo) laag waren konden de hypotheekgevers (dat zijn de huizenkopers) kiezen voor een variabele rente die toen nóg lager was dan de rente bij een rentevaste periode. Die hypotheekgevers hebben toen (wel of niet) een weloverwogen keuze gemaakt.
Leuk verhaal hoor, maar tegelijkertijd heeft de bank het rente risico natuurlijk weer verlegt... tenminste dat is het werk van de bank om de rente risico's te managen....quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Kijk naar het VK wat er dan zou zijn gebeurd. Honderdduizenden huishoudens die in de problemen komen door de gestegen rente zodra hun korte rentevaste periode is afgelopen. Dat is maatschappelijk gezien veel onwenselijker dan een lage spaarrente.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dom, daarmee loop je veel rente mis. Er is geen enkele reden om je geld niet in een ander EU land te stallen. Dit is allemaal goed afgedekt middels het DGS.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Halleluja nee zeg. Als je mensen de vernieling in wil helpen dan is een variabele rente op de hypotheek bij uitstek een geweldig middel.quote:Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Ja dat laatste ben ik wel met je eens. Het is ook allemaal goed ondoorzichtig hoe het werkt en wat de regels zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:48 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Sorry voor de verwarring. Natuurlijk mag je het dan weghalen. Ik heb echter gebruik gemaakt van een actie waardoor ik een extra bonus ontving door extra te storten. Bij de omzetting van Welkom naar Open spaarrekening gaat de rente van 2% naar 1,5%. Als ik meer dan de helft van de extra storting opneem dan moet ik die bonus terug betalen.
Op zich allemaal prima hoor bij open bank maar al die lokkertjes met telkens andere voorwaarden is gewoon net wat te veel van het goede.
Zo oneerlijk dat spaarders geld verdienen over de rug van de arme schuldenaar. De spaarrente zou minimaal moeten zijn, 1% onder de schuld en die mag niet naar de bank. Zodat iemand minder terug hoeft te betalen.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is niet hoe de gemiddelde bank werkt. De bank hoort gewoon die risico's aansluitend te hedgen.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
quote:Lagarde over ontevreden spaarders: 'Er is mogelijkheid om over te stappen'
Spaarders die niet tevreden zijn over de spaarrente bij hun bank, hebben al langer de mogelijkheid om over te stappen naar een andere bank. Dat zei Christine Lagarde, president van de Europese Centrale Bank (ECB), in een interview in tv-programma Buitenhof.
Lagarde reageerde daarmee op de constatering dat de spaarrentes bij de grote Nederlandse banken relatief langzaam stijgen, terwijl de ECB zijn rentetarieven sinds halverwege vorig jaar al met meerdere procentpunten heeft opgevoerd.
"Het is aan de klanten zelf, dus ook individueel, om de relatie met de bank te bepalen wat betreft rente op spaarrekening", zei Lagarde. Wie voor zijn of haar gevoel niet op een eerlijke manier gecompenseerd wordt, kan volgens haar overstappen naar de concurrentie.
Die concurrentie is er volgens haar, al stellen critici ook wel dat overstappen in Nederland nog niet zo gemakkelijk is, mede doordat je bankrekeningnummer gekoppeld is aan je bank. Ook wordt aangevoerd dat de drie grote banken in Nederland (ING, ABN Amro en Rabobank) een te grote machtspositie hebben.
https://nos.nl/artikel/24(...)d-om-over-te-stappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |