Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.
Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?
En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.
Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Hippie gespotquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.
Blikjes stinken zelf niet nee, het is vaak de inhoud die stinkt. Dom van me inderdaadquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.
https://dier-en-natuur.in(...)of-valt-het-mee.htmlquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:08 schreef very het volgende:
[..]
Blikjes stinken zelf niet nee, het is vaak de inhoud die stinkt. Dom van me inderdaad
En blikjes zijn een grote bron voor bodemvervuiling? Waar haal je die info vandaan? Het is namelijk niet waar. Het breekt pas na 200 jaar af, dus het is hooguit straatvervuiling.
Verder: De OP quoten![]()
Tevens: de OP blijkbaar niet lezen en/of begrijpen
Ja, bedankt voor deze link die ongeveer omschrijft wat ik zojuist tegen je zeiquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
https://dier-en-natuur.in(...)of-valt-het-mee.html
Ik koop vooral blikjes bier.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:20 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso, wie koopt nog blikjes of flesjes fris?
¤2,50- ¤3 voor een blikje fris bij een tankstation..
Daar koop je 3 Liter voor in de winkel.
Ik neem altijd een bidon van huis mee, die vul ik met eigen drinken.
Inhoudelijk nog wat in te brengen of blijft het bij deze ad hominem?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:24 schreef Näsenbar het volgende:
Hmmm interessant. Klinkt als een complot om de gewone burger te benadelen door middel van hypocrisie van het grootkapitaal.
[ afbeelding ]
Wat was er niet inhoudelijk aan mijn post?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:25 schreef very het volgende:
[..]
Inhoudelijk nog wat in te brengen of blijft het bij deze ad hominem?
Wat wel?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:26 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Wat was er niet inhoudelijk aan mijn post?
50 cent voor een halve liter blik bij de Aldi. Lekker drinken op je witte tuinstoel in de voortuin en af en toe roepen naar je buurvrouw.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:20 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso, wie koopt nog blikjes of flesjes fris?
¤2,50- ¤3 voor een blikje fris bij een tankstation..
Daar koop je 3 Liter voor in de winkel.
Ik neem altijd een bidon van huis mee, die vul ik met eigen drinken.
Ga je nou zomaar beschuldigingen roepen omdat je geen antwoord hebt?quote:
Zomaar? Jij ziet er een mogelijk complot in van het grootkapitaal, dus dan zal je wel een wappie zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:31 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ga je nou zomaar beschuldigingen roepen omdat je geen antwoord hebt?
Ik herhaal letterlijk wat jij in de OP zet dus je bent zelf een wappie.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:32 schreef very het volgende:
[..]
Zomaar? Jij ziet er een mogelijk complot in van het grootkapitaal, dus dan zal je wel een wappie zijn.
Zo gaat dat toch?
Jij weet dus niet wat het woord "letterlijk" betekent.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:34 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ik herhaal letterlijk wat jij in de OP zet dus je bent zelf een wappie.
You assume too much.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:35 schreef very het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat het woord "letterlijk" betekent.
En daarbij heb je blijkbaar ook weer veel moeite met begrijpend lezen.
Maar hey, what else is new
Nee, je doet foutieve aannames die vanuit je cisgender conservatieve wereldbeeld komen.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:43 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Nee, je doet foutieve aannames die vanuit je cisgender conservatieve wereldbeeld komen.
Gast, nobody cares. Ik zit gewoon te vissen naar ziedende reacties van jou.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:55 schreef very het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik zal hem even voor je uiteenzetten, want jij bent een speciale jongen die speciale aandacht nodig heeft:
Mijn claim dat je niet weet wat letterlijk betekent komt voor uit het feit dat je niet exact in je post had staan wat ik in mijn post had staan, ondanks dat je stelde dat je mijn post "letterlijk" herhaalde.
Betekenis 'letterlijk'
let·ter·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1. precies zoals het er staat: iets letterlijk opvatten; iets letterlijk vertalen.
(bron)
Mijn tweede claim over dat je de moeite hebt met begrijpend lezen komt voor uit het feit dat je dus insinueert dat ik een vermoeden van een complot zou hebben, hetgeen een onjuiste aanname is.
Dat vermoeden heb ik niet en ik snap ook eerlijkheidshalve niet hoe iemand tot deze conclusie zou kunnen komen TENZIJ men natuurlijk het eerder opgedane onderbuikgevoel volgt dat men heeft bij de schrijver. Vandaar ook mijn vraag of je inhoudelijk nog iets op de genoemde argumenten in te brengen had of dat je het zou beperken tot deze ad hominem.
You don't sayquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:57 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Gast, nobody cares. Ik zit gewoon te vissen naar ziedende reacties van jou.
Waarom faal ik daarin?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:01 schreef very het volgende:
[..]
You don't say
Jammer dat je ook daarin dan weer faalt hè?
Omdat er geen ziedende reacties van mijn kant zijn.quote:
Als er iemand kwijlend op zijn toetsenbord zit om iets te weerleggen ben jij het welquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:09 schreef very het volgende:
[..]
Omdat er geen ziedende reacties van mijn kant zijn.
Kon je die vraag zelf niet beantwoorden?
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat het woord "ziedend" betekent.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:11 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Als er iemand kwijlend op zijn toetsenbord zit om iets te weerleggen ben jij het wel
https://www.denhaag.nl/nl(...)niet-altijd-meer.htmquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.
Tja, daarvoor moet je bij nasibal zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:20 schreef Plompzakker het volgende:
Wat een pracht van een topic is dit weer geworden
Het is ook altijd die ander inderdaadquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:21 schreef very het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je bij nasibal zijn.
Want hij was niet bezig met een troll poging?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is ook altijd die ander inderdaad
Misschien dat ze juist wel eens proberen een zogenaamde trollpoging te doen omdat dat in heel veel gevallen best wel resultaat oplevertquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef very het volgende:
[..]
Want hij was niet bezig met een troll poging?
En ik bleef daar niet beleefd en rustig op reageren?
Of mag ik helemaal niet reageren omdat het anders sowieso weer mijn schuld is?
Kan je een voorbeeld geven welke deze (kromme) hypothese ondersteunt?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:32 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Misschien dat ze juist wel eens proberen een zogenaamde trollpoging te doen omdat dat in heel veel gevallen best wel resultaat oplevert
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit isquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:35 schreef very het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld geven welke deze (kromme) hypothese ondersteunt?
Een "enorme strijd"quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit is
Ben ik met je eens , edoch die "achterlijk domme asociale tokkies" kan je alleen met een financiële prikkel (statiegeld dus) tot ander gedrag (= inleveren, i.p.v. rondslingeren) aanzetten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef NaarMensje het volgende:
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.
Maar toch nog effe hoor, want jij bent natuurlijk een Mod hier. Dat ik het dan toch even goed begrijp:quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit is
Statiegeld op hoofden van mensen daarentegenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef Fushia2 het volgende:
Statiegeld op blikjes
Statiegeld op plastic flessen
Een paar van je stappen zijn net even wat anders waardoor het hele verhaal eigenlijk niet meer accuraat isquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:59 schreef very het volgende:
[..]
Maar toch nog effe hoor, want jij bent natuurlijk een Mod hier. Dat ik het dan toch even goed begrijp:
-TS maakt topic zonder overduidelijke grapjes en/of grollen.
-Persoon X komt trollen.
-TS blijftrustig de pogingen van de troll beantwoorden met feitelijke juistheden en weerlegd onjuistheden.
-Mod komt klagen over de kwaliteit van het verloop van het topic.
-TS wijst op troll.
-Mod legt reden voor troll in schuld van TS.
-TS is daarmee de reden voor het verloop van het topic. Ondanks bovenstaande?
Misschien dit even opnemen in het reglement, want logica is hier niet echt op toepasbaar.
Kun je dit dan ook onderbouwen zodat het voor mij ook duidelijk is?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Een paar van je stappen zijn net even wat anders waardoor het hele verhaal eigenlijk niet meer accuraat is
Heeft hij al gedaan. Hij bleef daarbij rustig en eloquent dientengevolge heeft hij gelijk.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:32 schreef very het volgende:
[..]
Kun je dit dan ook onderbouwen zodat het voor mij ook duidelijk is?
Heeft hij nog niet gedaan, of in ieder geval nog niet op een manier die stand houdt.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:52 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Heeft hij al gedaan. Hij bleef daarbij rustig en eloquent dientengevolge heeft hij gelijk.
Jawel, jij weet blijkbaar niet wat 'stand houden' betekent.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:59 schreef very het volgende:
[..]
Heeft hij nog niet gedaan, of in ieder geval nog niet op een manier die stand houdt.
Dat betekent dat het niet te ontkrachten is.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Jawel, jij weet blijkbaar niet wat 'stand houden' betekent.
Een foto kun je ook maken zonder eerst het blikje te hoeven kopenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Koop je blikjes spotgoedkoop in het buitenland.
Koop 1 Nederlands blikje.
Maak een foto van de barcode.
Print die uit en plak die over de blikjes in het buitenland.
Zou een barcode van een tweeliterfles ook werken?
Als het systeem toch alleen maar naar de barcode kijkt, kan ik die overal op plakken. Op huisvuil bvquote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Een foto kun je ook maken zonder eerst het blikje te hoeven kopen
Ik zie hier wel een makkelijk verdienmodel.
Hoeveel blikjes zou jij in een uur kunnen voorzien van een nieuwe barcode? En hoeveel reken jij per uur?
Dan kan ik even een berekening maken hoe snel ik een lopende band kan financieren om dit vervolgens nog verder uit te buiten. Massa = kassa
Mooi man. Ipv betalen er geld aan verdienen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als het systeem toch alleen maar naar de barcode kijkt, kan ik die overal op plakken. Op huisvuil bv
Gewoon in de buitenlandse flessen stoppen toch?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:33 schreef very het volgende:
[..]
Mooi man. Ipv betalen er geld aan verdienen.
Het moet alleen wel door de machine passen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:16 schreef Sapstengel het volgende:
Omdat een klein deel van de bevolking troep van zich af gooit moet nu de rest van Nederland allemaal blikjes inleveren. En die troep ligt er nog steeds, want asovolk gaat zich niet druk maken over 10 cent.
Fixed. Geen dank.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:16 schreef Sapstengel het volgende:
Omdat een klein deel van de bevolking troep van zich af gooit de overheid een nieuwe belasting wil moet nu de rest van Nederland allemaal blikjes inleveren.
Tip: kraanwater met een scheut citroen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:29 schreef DX11 het volgende:
Ik vind het ook helemaal belachelijk en daarom "maak ik mijn eigen cola" tegenwoordig met een sodastream, scheelt echt een hoop gedoe. Statiegeld flessen zijn ook geen optie voor mij, vind het erg onhandig, dus lang blikjes gedronken. Maar nu met sodastream red ik het eigenlijk ook prima en het enige wat ik moet vervoeren is 1 gasflesje per 2 weken.
Want blikjes werden natuurlijk ook nooit in een vuilnisbak gegooid en er nooit met de magneet bij de afvalverwerking uit gehaaldquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel drankblikjes van aluminium gemaakt. Dat is dus niet magnetisch.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want blikjes werden natuurlijk ook nooit in een vuilnisbak gegooid en er nooit met de magneet bij de afvalverwerking uit gehaald
?? vervanging voor een liter cola per dag? Zeg je dat ook tegen mensen die 5 koppen koffie drinken per dag? Zo makkelijk gaat het helaas niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tip: kraanwater met een scheut citroen.
Nee maar ik heb regelmatig een halve liter water met een scheut citroen bij me. Goed te doen. En sneller klaar dan met dat co2 ding.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:50 schreef DX11 het volgende:
[..]
?? vervanging voor een liter cola per dag? Zeg je dat ook tegen mensen die 5 koppen koffie drinken per dag? Zo makkelijk gaat het helaas niet.
Ik drink ook 2 liter water per dag.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee maar ik heb regelmatig een halve liter water met een scheut citroen bij me. Goed te doen. En sneller klaar dan met dat co2 ding.
Koffie is van een heel andere orde.
Blikjes zijn een groot probleem qua zwerfafval en in het water. In het (regen)water oxideren ze bij het leven, waarbij schadelijke stoffen vrijkomen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want blikjes werden natuurlijk ook nooit in een vuilnisbak gegooid en er nooit met de magneet bij de afvalverwerking uit gehaald
Klopt. Overigens is "blik" de definitie van verzinkt staal: vroeger waren deze daarvan gemaakt. Tegenwoordig zit er ook plastic in, wat extra milieubelastend is.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:41 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel drankblikjes van aluminium gemaakt. Dat is dus niet magnetisch.
De gehele binnenkant is een zakje van plastic (omdat bepaalde dranken anders door het blik heen bijten ofzo). Dus eigenlijk drink je gewoon uit een plastic zakje:quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. Overigens is "blik" de definitie van verzinkt staal: vroeger waren deze daarvan gemaakt. Tegenwoordig zit er ook plastic in, wat extra milieubelastend is.
Thanks, nu ga ik ze helemaal in de natuur flikkeren.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Blikjes zijn een groot probleem qua zwerfafval en in het water. In het (regen)water oxideren ze bij het leven, waarbij schadelijke stoffen vrijkomen.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Een paar van je stappen zijn net even wat anders waardoor het hele verhaal eigenlijk niet meer accuraat is
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:32 schreef very het volgende:
[..]
Kun je dit dan ook onderbouwen zodat het voor mij ook duidelijk is?
Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je ook, toch?quote:
Werk jij voor minimumloon ofzo?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Overal doen ze het weer anders. Hier halen ze de grijze kliko's weg en komen er een paar ondergrondse containers voor het restafval, in plaats daarvan krijg je kliko's met een oranje deksel voor het PMD.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:15 schreef very het volgende:
[..]
https://www.denhaag.nl/nl(...)niet-altijd-meer.htm
Ga jij nu ook al bepalen binnen welke periode iemand op je posts moet gaan reagerenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:47 schreef very het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je ook, toch?
Plompzakker
Ook al? Zoals wat nog meer dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:51 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ga jij nu ook al bepalen binnen welke periode iemand op je posts moet gaan reageren
Dat lukt zo te zien aardig.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:53 schreef very het volgende:
[..]
Moet je niet proberen mensen ziedend te krijgen?
Welk buitenland precies? Duitsland heeft al langer statiegeld op blikjes en België is 2 uur rijden. Kan me niet voorstellen dat ik dat er uit ga halen met die besparing op statiegeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja dat schip is de haven uitquote:
Als jij zelf een invulling geeft aan wat het woordje "ziedend" betekent en dan net alsof doet alsof mijn antwoorden op jou daar aan voldoen, dan misschien wel jaquote:
Dus je wilt eigenlijk zeggen dat je in een parallel universum leeft?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:58 schreef very het volgende:
[..]
Als jij zelf een invulling geeft aan wat het woordje "ziedend" betekent en dan net alsof doet alsof mijn antwoorden daar aan voldoen, dan misschien wel ja
Helemaal nietquote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat schip is de haven uit
Of ontopic, voor dat blik is al statiegeld betaald!
Nee, eigenlijk niet. Maar als die zouden bestaan dan zouden we er per definitie in leven.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:01 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Dus je wilt eigenlijk zeggen dat je in een parallel universum leeft?
Nee.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:01 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Dus je wilt eigenlijk zeggen dat je in een parallel universum leeft?
Het is echt lastig om een discussie los te laten of nietquote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:47 schreef very het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je ook, toch?
Plompzakker
Tja, als jij niet in het mooiste deel van Nederland woont...quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:55 schreef DX11 het volgende:
[..]
Welk buitenland precies? Duitsland heeft al langer statiegeld op blikjes en België is 2 uur rijden. Kan me niet voorstellen dat ik dat er uit ga halen met die besparing op statiegeld.
Tijd om het op onbewaakte parkeerplaatsen te flikkeren.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:51 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Overal doen ze het weer anders. Hier halen ze de grijze kliko's weg en komen er een paar ondergrondse containers voor het restafval, in plaats daarvan krijg je kliko's met een oranje deksel voor het PMD.
Hij noemt zichzelf lompzakker dan verwachten we ook niet zoveelquote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:03 schreef very het volgende:
[..]
Helemaal niet![]()
Wat me nu dan wel weer stoort is plompzakker en diens moderatie-skills. Die kerel is een partijtje ongeschikt, dat is ongelofelijk.
Wel typisch dat ik altijd de (nog lopende) discussie moet laten gaan wanneer het een ander uitkomt. Ondertussen blijven de onduidelijkheden en (in mijn ogen) onjuiste uitspraken staan.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:16 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is echt lastig om een discussie los te laten of niet![]()
Soms heb ik ook wel eens wat beters te doen
Iets beters dan users die het niet met jou eens zijn te pesten?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:16 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is echt lastig om een discussie los te laten of niet![]()
Soms heb ik ook wel eens wat beters te doen
Ik doe daar moeite voor, en tien euro is tien euro. Ja toch!?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:10 schreef Aiciu het volgende:
Statiegeld inleveren
Moeite doen voor 10 euro
In Overvecht doen ze niet anders.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tijd om het op onbewaakte parkeerplaatsen te flikkeren.
Ja doe dit @very , @Plompzakker heeft zijn beste tijd wel gehad (nog voor hij mod was).quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hij noemt zichzelf lompzakker dan verwachten we ook niet zoveel
Meld je maar aan als zijn vervanger
Wel om elke keer 8 blikjes bij de supermarkt in te leveren voor 80 cent?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Werk jij voor minimumloon ofzo?
Hier heb ik allemaal geen tijd voor hoor
Mooi, dan kunnen de asielzoekers zich hiermee ook bedruipen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:58 schreef 111210 het volgende:
In australie werkt dit gewoon prima, genoeg zwervers die hier een mooi straat salaris uit halen.
Van 10 euro ken je niks kopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 07:05 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik doe daar moeite voor, en tien euro is tien euro. Ja toch!?
alsof Duitsers in Nederland naar de supermarkt komenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 23:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik begrijp het wel, maarrrrrr wat een irritante kutmaatregel. Ik flikker mijn blikjes nooit op straat.
Helemaal geen reden meer om mijn boodschappen in Nederland te doen.
Grenswinkels raken ook allemaal hun Duitse klanten kwijt door dit geouwehoer, maar dat interesseert überhaupt niemand wat in Den Haag.
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 23:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alsof Duitsers in Nederland naar de supermarkt komen
Komt er dan statiegeld op koffiequote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.
En ik weet niet waar jij woont, maar ik woon hier aan de grens en er komen wel degelijk veel Duitsers naar Nederlandse supermarkten voor producten als koffie bijvoorbeeld.
quote:
https://duitslandinstituu(...)-koffie-in-nederlandquote:In Duitsland geldt koffie als luxeproduct. Dit betekent dat Duitsers extra belasting over hun koffie moeten betalen: Kaffeesteuer. Per kilo koffie betaal je in Duitsland daardoor al gauw twee tot vijf euro meer dan in Nederland.
Koffie zit niet in statiegeld blikjes maatquote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
[..]
https://duitslandinstituu(...)-koffie-in-nederland
Dat is het antwoord op je suggestie dat Duitsers niet naar Nederlandse supermarkten zouden gaan.
Voor de grenswinkels geldt dat het voor Duitsers niet meer interessant is om pfandfrei (zonder statiegeld) blikjes drinken in te slaan vlak over de grens.
Dus eerst water opwarmen en dan aparte blikjes omspoelen. Klinkt als verspilling.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:59 schreef Pendule het volgende:
Schimmel en bende geneuzel. Glazen potten is ook sinds jaar en dag inleveren. Altijd omspoelen in het heet water dan.
En Para erg veelquote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.
En ik weet niet waar jij woont, maar ik woon hier aan de grens en er komen wel degelijk veel Duitsers naar Nederlandse supermarkten voor producten als koffie bijvoorbeeld.
Leg uit danquote:Op zaterdag 25 maart 2023 18:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
TS laat zien dat ze het terecht invoeren
Autisten en aso’s hier zijn bang voor verandering.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:58 schreef 111210 het volgende:
In australie werkt dit gewoon prima, genoeg zwervers die hier een mooi straat salaris uit halen.
Laatst op een beurs, lag voor een vermogen aan lege flesjes over de vloer. Zal men jeuken, dus extra winst voor de ondernemer die al die flesjes uitgegeven heeft.quote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Autisten en aso’s hier zijn bang voor verandering.
Of je neemt je verlies en gooit het blikje in de vuilnisbak.
Of je levert die paar blikjes gewoon in.
Of je haalt gewoon geen blikjes meer.
Maar nee, je ziet het, hier is het huilen
Zolang mensen dat allemaal weg blijven gooien hebben ze het zo slecht nog nietquote:Op zondag 26 maart 2023 11:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Laatst op een beurs, lag voor een vermogen aan lege flesjes over de vloer. Zal men jeuken, dus extra winst voor de ondernemer die al die flesjes uitgegeven heeft.
Zal het zelfde zijn met blikjes straks
Nee het is gewoon kut..bljf je heen en weer slepen met die zooiquote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.quote:Op zondag 26 maart 2023 11:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee het is gewoon kut..bljf je heen en weer slepen met die zooi
quote:Op zondag 26 maart 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.
Huilen dat je wat meer moeite moet doen om je ongezonde levensstijl in stand te houdenquote:
Hoe moet hij dan zijn halve liters drinken?quote:Op zondag 26 maart 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.
Als je iedere dag 3 halve liters klapt is dat op jaarbasis 165 euroquote:
Wisselgeldquote:Op zondag 26 maart 2023 12:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als je iedere dag 3 halve liters klapt is dat op jaarbasis 165 euro
Ben er toch iedere dag, statiegeld inleveren kost me niks .. zeg een minuut op zijn hoogstquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wel om elke keer 8 blikjes bij de supermarkt in te leveren voor 80 cent?
Over minimumloon gesproken
Niet. Of gewoon zelf een tap kopen.quote:Op zondag 26 maart 2023 12:24 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Hoe moet hij dan zijn halve liters drinken?
En wat moet hij dan naar de buurvrouw gooien?quote:Op zondag 26 maart 2023 13:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Niet. Of gewoon zelf een tap kopen.
De litervaten van de tap. Meer kans om te raken.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:03 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En wat moet hij dan naar de buurvrouw gooien?
Niet minstens 80,- per minuut verdienenquote:Op zondag 26 maart 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ben er toch iedere dag, statiegeld inleveren kost me niks .. zeg een minuut op zijn hoogst
Niks mis mee
niet zo interessant doen jongenquote:Op zondag 26 maart 2023 14:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet minstens 80,- per minuut verdienen
Niks huilen, gewoon terechte kritiek leveren. Of houden mijn argumenten geen stand dan?quote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Boeiend, ik flikker blikjes altijd uit m’n autoraampje.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?
En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Als je er zo’n probleem mee hebt stap je over op flesjes met dop of je accepteert gewoon dat je het weer in moet leveren wil je je geld terug krijgen. Gehuil om niks.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:42 schreef very het volgende:
[..]
Niks huilen, gewoon terechte kritiek leveren. Of houden mijn argumenten geen stand dan?
Krat moet je toch ook inleverenquote:Op zondag 26 maart 2023 15:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je er zo’n probleem mee hebt stap je over op flesjes met dop of je accepteert gewoon dat je het weer in moet leveren wil je je geld terug krijgen. Gehuil om niks.
Nou, dan heb je een reden om over te stappen op flesjes. Bier uit blik is sowieso al niet te zuipen, dus win-win.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Krat moet je toch ook inleveren![]()
![]()
Voordeel van blik was juist..(was al duurder) daarom weggooien) gaat de prijs ook omlaag nu dan? Ownee toch niet...
Ok femkequote:Op zondag 26 maart 2023 16:25 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, dan heb je een reden om over te stappen op flesjes. Bier uit blik is sowieso al niet te zuipen, dus win-win.
quote:Op zondag 26 maart 2023 15:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je er zo’n probleem mee hebt stap je over op flesjes met dop of je accepteert gewoon dat je het weer in moet leveren wil je je geld terug krijgen. Gehuil om niks.
Ah, vandaar dat steeds meer brouwerijen hun bier in blik stoppen ipv flesjes.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:25 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, dan heb je een reden om over te stappen op flesjes. Bier uit blik is sowieso al niet te zuipen, dus win-win.
Je doet alsof het een gigantisch probleem is om iets in te leveren. Joehoe ik moet een paar blikjes inleveren…Jankerdquote:Op zondag 26 maart 2023 16:39 schreef very het volgende:
[..]
Want alles dat in blik komt, komt ook in fles.
Ik heb gewoon goede argumenten waar jij niet op in gaat. Jij kan alleen maar dooddoeners roepen als: "dan koop je het toch niet"
[..]
Ah, vandaar dat steeds meer brouwerijen hun bier in blik stoppen ipv flesjes.
Laat lowlife met het verstand van een 12-jarige gewoon lekker edgy over blikjes janken johquote:Op zondag 26 maart 2023 16:39 schreef very het volgende:
[..]
Want alles dat in blik komt, komt ook in fles.
Ik heb gewoon goede argumenten waar jij niet op in gaat. Jij kan alleen maar dooddoeners roepen als: "dan koop je het toch niet"
[..]
Ah, vandaar dat steeds meer brouwerijen hun bier in blik stoppen ipv flesjes.
hey gayboyquote:Op zondag 26 maart 2023 16:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Laat lowlife met het verstand van een 12-jarige gewoon lekker edgy over blikjes janken joh
Gaat zich ook om de slag.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
Joehoe ik moet een paar blikjes inleveren
Dat is ook gewoon een optie. Dat het je dan een paar cent kost maakt ook weinig uit.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:44 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Gaat zich ook om de slag.
Ik heb maar twee duobakken weg gewerkt in de tuin.
Moet ik dan nu weer ergens een zak hangen om die blikjes in te doen?
Echt niet.
Ik doe ze gewoon in de afvalbak. Wordt toch allemaal vast en zeker weer gescheiden.
Die paar centquote:
Klopt.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef KlapMongeaul het volgende:
Dat is ook gewoon een optie. Dat het je dan een paar cent kost maakt ook weinig uit.
Ja maar boehoe dan moet ik vieze lekkende blikjes uit een tasje pakken en… dat soort gehuil is hun probleem. Flesjes kopen of helemaal niks meer komt niet in ze op.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat is nou echt het probleem met statiegeld op blikjes? Je krijgt het geld toch terug? Ik snap het niet.
Nee, ik ben gewoon realistisch en benoem de argumenten waarom de kans op een positief effect door deze nieuwe regel waarschijnlijk uit zal blijven. Maar hey...je kan ook gewoon lekker schreeuwen als een klapmongool natuurlijkquote:Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Je doet alsof het een gigantisch probleem is om iets in te leveren. Joehoe ik moet een paar blikjes inleveren…Jankerd
Dat is toch ook zo? Lekkende blikjes in een tas? Of ga je ze eerst omspoelen, wat dus weer een enorme nieuwe bron van waterverspilling is die in de long run waarschijnlijk nog schadelijker is dan het probleem dat we nu hebben, daar al 95% van al het in NL gebruikte blik wordt gerecycled.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:48 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja maar boehoe dan moet ik vieze lekkende blikjes uit een tasje pakken en… dat soort gehuil is hun probleem. Flesjes kopen of helemaal niks meer komt niet in ze op.
Lees de OP, zou ik zeggenquote:Op zondag 26 maart 2023 16:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat is nou echt het probleem met statiegeld op blikjes? Je krijgt het geld toch terug? Ik snap het niet.
Je kan ook gewoon huilen over een paar cent die je weer terug krijgt bij het inleverenquote:Op zondag 26 maart 2023 16:53 schreef very het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon realistisch en benoem de argumenten waarom de kans op een positief effect door deze nieuwe regel waarschijnlijk uit zal blijven. Maar hey...je kan ook gewoon lekker schreeuwen als een klapmongool natuurlijk
Dat is alleen niet waar ik over huil, maar hey...weet jij veelquote:Op zondag 26 maart 2023 17:00 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon huilen over een paar cent die je weer terug krijgt bij het inleveren
Nee, je huilt over onnodig ruimte, vieze blikjes, prijsverhoging… The drama!!!!quote:Op zondag 26 maart 2023 17:02 schreef very het volgende:
[..]
Dat is alleen niet waar ik over huil, maar hey...weet jij veel
Begrijpend lezen is lastig natuurlijk, wanneer je een klapmongool bentquote:Op zondag 26 maart 2023 17:17 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nee, je huilt over onnodig ruimte, vieze blikjes, prijsverhoging… The drama!!!!
Struggles om een blikje.. Het leven is zwaar als je zelfs daarover al heibel gaat makenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:22 schreef very het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig natuurlijk, wanneer je een klapmongool bent
Je moet je blikje cola wel opmaken.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Glazenpotten hebben een deksel, ga ik niet omspoelen hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:59 schreef Pendule het volgende:
Schimmel en bende geneuzel. Glazen potten is ook sinds jaar en dag inleveren. Altijd omspoelen in het heet water dan.
Joh, het is maar 15 cent.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:53 schreef very het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon realistisch en benoem de argumenten waarom de kans op een positief effect door deze nieuwe regel waarschijnlijk uit zal blijven. Maar hey...je kan ook gewoon lekker schreeuwen als een klapmongool natuurlijk
Je begint een beetje een haperende plaat te worden. Maar het punt wat ik heb gemaakt ontgaat je blijkbaar nog steedsquote:Op zondag 26 maart 2023 17:31 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Struggles om een blikje.. Het leven is zwaar als je zelfs daarover al heibel gaat maken
En ook jij hebt moeite het punt te destilleren, terwijl de OP toch echt niet zo lastig te begrijpen is, me dunkt.quote:
Ziedend om een blikje dat je in moet leveren om je centjes terug te krijgen terwijl er 2000 km verderop elke dag onschuldige mensen worden afgeslacht.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:51 schreef very het volgende:
[..]
Je begint een beetje een haperende plaat te worden. Maar het punt wat ik heb gemaakt ontgaat je blijkbaar nog steeds
Dan nog steeds krijg je echt niet alles eruit. Volgens mij is het ook niet het probleem dat mensen het gewoon in hun vuilnisbak gooiden, maar dat ze op straat worden weggegooid. En dat gedrag zal, denk ik, niet veranderen. Want degene die een blikje weggooit op straat lijkt me niet het type dat het blikje bewaard en op een later tijdstip alsnog inlevert.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je moet je blikje cola wel opmaken.
Met een blikje dan wel tot de laatste drup. en dan rechtop wegzetten of aan één kant indrukken (opposite van de barcode) dan kun je ze gewoon lekvrij neerleggen in een tas of zak.
Vind het een kleine moeite voor het milieuuuuuuuuu!
quote:Op zondag 26 maart 2023 18:35 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ziedend om een blikje dat je in moet leveren om je centjes terug te krijgen terwijl er 2000 km verderop elke dag onschuldige mensen worden afgeslacht.
Crybaby much.
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:51 schreef very het volgende:
[..]
Je begint een beetje een haperende plaat te worden. Maar het punt wat ik heb gemaakt ontgaat je blijkbaar nog steeds
Dan doe je toch echt iets fout. (Je kunt ook nog het blikje even uitschudden boven de gootsteen.)quote:Op zondag 26 maart 2023 18:35 schreef very het volgende:
Dan nog steeds krijg je echt niet alles eruit.
Jawel opaquote:
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je moet je blikje cola wel opmaken.
Met een blikje dan wel tot de laatste drup. en dan rechtop wegzetten of aan één kant indrukken (opposite van de barcode) dan kun je ze gewoon lekvrij neerleggen in een tas of zak.
Vind het een kleine moeite voor het milieuuuuuuuuu!
Moet je zien hoe die Aziatische landen er nog een potje van maken.quote:Op zondag 26 maart 2023 19:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar een klein land groot in kan zijn.
Vooral als je bedenkt dat in India en China meer mensen wonen dan in de rest van de wereld, en die ab-so-luut geen fuck willen doen op het gebied van milieu.quote:Op zondag 26 maart 2023 19:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Moet je zien hoe die Aziatische landen er nog een potje van maken.
Zijn op veel gebieden en vooral op het milieu nog heel smerig. En dat moet ook nog allemaal van fossiel af.
Geloof je het zelf? 2050![]()
maak er maar 2100 van!
Die zijn er in Duitsland niet hoorquote:Op zondag 26 maart 2023 17:00 schreef sp3c het volgende:
Enige probleem dat ik zie is grote rijen bij de inleverpunten tbh
15 cent maar liefst, een bedrag waar sommige mensen gigantisch veel woede om kunnen krijgen!quote:Op zondag 26 maart 2023 19:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vooral als je bedenkt dat in India en China meer mensen wonen dan in de rest van de wereld, en die ab-so-luut geen fuck willen doen op het gebied van milieu.
Maar postzegeltje regeltjesmagnietgidsland gekke henkie Nederland gaat het meleu wel even redden met 0,10 extra per blikje.
Mensen zoals...?quote:Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
15 cent maar liefst, een bedrag waar sommige mensen gigantisch veel woede om kunnen krijgen!
Het gaat niet om die 15 cent. Het gaat om het onzinverhaal. Zelfs al zou statiegeld iets uitmaken, wat voor een druppel op de gloeiende plaat is dat ten opzichte van de rest van de wereld.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
15 cent maar liefst, een bedrag waar sommige mensen gigantisch veel woede om kunnen krijgen!
Zo te horen meer in zijn reet.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:19 schreef very het volgende:
[..]
Mensen zoals...?
Of zitten die mensen vooral in jouw hoofd?
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappenquote:Op zondag 26 maart 2023 20:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 15 cent. Het gaat om het onzinverhaal. Zelfs al zou statiegeld iets uitmaken, wat voor een druppel op de gloeiende plaat is dat ten opzichte van de rest van de wereld.
Het is gewoon een ordinaire verkapte belasting. En achterlijke sukkels als jij juichen erom.
schien meer ophaalpunten?quote:Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Die zijn er in Duitsland niet hoor
Lol.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen
Was een beetje sceptisch toen ik dit topic klikte, maar je hebt wel een paar goede punten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.quote:Op zondag 26 maart 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
Fucking bullshit natuurlijk, hoor graag hoeveel % van dat blik wordt ingeleverd.
EN je betaald al meer voor blik per L dan glas....achja zou mij aan de reet niet roesten...ik zie wel...als ik zin heb lever ze in...als ik geen zin heb gooi ik ze weg....wat is het toch heerlijk om vrij te bbqen met halve liters 24/7quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Deksels donder ik gewoon bij afval.quote:
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:40 schreef very het volgende:
[..]
Dus eerst water opwarmen en dan aparte blikjes omspoelen. Klinkt als verspilling.
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch waterquote:Op zondag 26 maart 2023 23:57 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijk
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen
Hij heeft vast een Quooker! Dat is toch meteen warm?quote:Op maandag 27 maart 2023 00:20 schreef very het volgende:
[..]
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch water![]()
Of woon jij toevallig op een warm water bron?
Dat ze maar eens beginnen in de viezeriklanden, ipv in Nederland als achterlijke gekke henkie voorop te willen lopen.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
Goede zaak dat statiegeld. In andere landen werkt het ook. Jaarlijks 150 miljoen blikjes in de natuur is absurd, dus mooi dat het op deze manier wat terug zal worden gedrongen
https://nos.nl/artikel/23(...)eel-helpt-statiegeld
En het helpt tegen dierenleed.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-maag-boeren-actie
En hoeveel uur kost dat hem? Ik denk dat een gewone baan een heel stuk meer oplevert. En daar mikt de overheid ook op, ze hopen er gewoon op dat mensen zoveel mogelijk niet terugbrengen.quote:Op zondag 26 maart 2023 21:59 schreef Edje_NL_ het volgende:
Ik ken iemand, die is continu opzoek naar flesjes. Tijdens werk, tijdens auto rijden, in de pauzes.
Kapot gereden flesjes met een goede sticker worden opgepakt. Sticker/barcode er af halen voor een goed flesje zonder barcode.
Prullenbakken checken voor flesjes.
Buitenlandse flesjes triggeren hem. Auto stoppen, uitstappen, heen lopen. Flesje pakken.
Godverdomme weer een fles zonder statiegeld. Gooit het weer terug en zoekt verder.
Alles wel, en als hij dat wilt doen en daar lol in heeft of wat centjes pakt;doe je ding vooral, je doet er niemand kwaad mee.
Als je dan zo een kapot of buitenlands flesje oppakt en het bevalt niet: neem het dan ook mee en gooi het niet terug het milieu in, vind ik dan.
Hij krijgt het nog druk straks met de blikjes.
Beste vent en doet er niemand kwaad mee,maar verwonderlijk is het wel. Had bijna 400/500 euro in 1 jaar vertelde hij trots.
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.
En dan 96%? Of nihil?quote:Op zondag 26 maart 2023 23:27 schreef very het volgende:
[..]
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.quote:Op maandag 27 maart 2023 01:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.
Het zijn nu de supermarkten die in eerste instantie die winst pakken.quote:Op maandag 27 maart 2023 02:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.
quote:Op maandag 27 maart 2023 02:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het zijn nu de supermarkten die in eerste instantie die winst pakken.
Maar je cynisme is terecht, we hebben een minister van financiën die macro-economie niet begrijpt en journalisten in hun gezicht uitlacht als ze vragen of de torenhoge inflatie ook niet veroorzaakt kan zijn door het eindeloos geld persen de afgelopen jaren.
Altijd weer naar een ander wijzen.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat ze maar eens beginnen in de viezeriklanden, ipv in Nederland als achterlijke gekke henkie voorop te willen lopen.
Als JIJ je blikjes gewoon naar de supermarkt brengt ga JIJ er niks op achteruit. Sterker nog, je kan er zelfs op gaan verdienen. Daarbij gaat het niet naar de overheid.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.
Koop 1 Liter CC voor ¤75 in DL. Vul je een bidon, heb je ook geen afval.quote:Op maandag 27 maart 2023 08:07 schreef Piger het volgende:
Ergens nog Coca Cola 33cl in de aanbieding? (50ct per blik oid)
Ideaal voor onderweg. Dan koop ik ze nog mooi voordat statiegeld in gaat.
Dat lijkt me een slechte deal. En dan moet je ook nog eens drinken uit een bidonquote:Op maandag 27 maart 2023 08:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Koop 1 Liter CC voor ¤75 in DL. Vul je een bidon, heb je ook geen afval.
En goedkoper.
Meeste supermarkten in Duitsland waar ik kom hebben 1 of 2 inleverpunten, en het is niet zo dat daar de hele tijd mensen flessen in staan te leverenquote:
Oh ja, 1 liter voor ¤1,50 of ¤0,75 is toch een verschil, niet?quote:Op maandag 27 maart 2023 08:54 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me een slechte deal. En dan moet je ook nog eens drinken uit een bidon
water wordt de heledag warm heet gehouden hoorquote:Op maandag 27 maart 2023 00:20 schreef very het volgende:
[..]
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch water![]()
Of woon jij toevallig op een warm water bron?
Dat heeft dan toch ook energie nodig gehad om op te warmen?quote:Op maandag 27 maart 2023 10:00 schreef Pendule het volgende:
[..]
water wordt de heledag warm heet gehouden hoor
Wat is probleem dan? Heb toch ook energie?quote:Op maandag 27 maart 2023 10:24 schreef very het volgende:
[..]
Dat heeft dan toch ook energie nodig gehad om op te warmen?
Dat er dus energie verspild gaat worden aan het schoonspoelen van blikjes, terwijl we juist energie zuiniger zouden moeten worden, aldus dezelfde lui die deze nieuwe regelgeving in het leven geroepen hebben.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:43 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat is probleem dan? Heb toch ook energie?
Ik stook de kachel en was mijn vaat onder de heete stromende kraan. Ik krijg toch wel een factuur.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:30 schreef very het volgende:
[..]
Dat er dus energie verspild gaat worden aan het schoonspoelen van blikjes, terwijl we juist energie zuiniger zouden moeten worden, aldus dezelfde lui die deze nieuwe regelgeving in het leven geroepen hebben.
Moet jij weten. Maar is niet echt het punt dat ik maak.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:36 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik stook de kachel en was mijn vaat onder de heete stromende kraan. Ik krijg toch wel een factuur.
Ik flikker gewoon alles in een bak. Ik ga me zeker een beetje stressen om die klimaatonzin. Ik zal me haasten.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:45 schreef deedeetee het volgende:
Cola/chocomel blikjes omspoelen en dan zit je met natte, water lekkende blikjes.
Ik ben er nog niet uit hoe ik dit ga oplossen.
Waterflesjes doe ik bij elkaar in pedaalemmerzakken en geef ik weg aan iemand die t er voor over heeft om tig van die dingen mee te sjouwen en in de flessenautomaat te stoppen.
Maar 75 euro is wel wat duurquote:Op maandag 27 maart 2023 09:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh ja, 1 liter voor ¤1,50 of ¤0,75 is toch een verschil, niet?
En of je nu uit een blik drinkt of bidon, wat maakt dat nu uit?
Ik snap jouw punt niet. Ik gebruik extra zeg jij. En dan. Jij die de factuur moet betalen?quote:Op maandag 27 maart 2023 12:50 schreef very het volgende:
[..]
Moet jij weten. Maar is niet echt het punt dat ik maak.
quote:Op maandag 27 maart 2023 21:34 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt niet. Ik gebruik extra zeg jij. En dan. Jij die de factuur moet betalen?
Dat je überhaupt al dingen op straat gooit laat wel zien wat voor proleet je bent.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 01:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach, zolang we de rotzooi van andere landen nog erbij krijgen, valt het hier nog harstikke mee met wat ik op straat gooi.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a6c9668a/
Jeetje mina, en dan ook nog per trein helemaal naar Holland... Zat er niet meer in de buurt wat?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 01:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach, zolang we de rotzooi van andere landen nog erbij krijgen, valt het hier nog harstikke mee met wat ik op straat gooi.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a6c9668a/
Ik vind het een druppel op een gloeiende plaat. Terwijl we juist al zoveel doen en het buitenland ons uitlacht.quote:Op maandag 27 maart 2023 06:35 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Altijd weer naar een ander wijzen.
Jij vindt 150 miljoen blikjes zwerfafval en gewonde en dode dieren dus normaal omdat het in andere landen erger is?
Door dit topic wel ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 06:39 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dat je überhaupt al dingen op straat gooit laat wel zien wat voor proleet je bent.
Oh dus nu gaat het ineens niet meer om het milieu, maar om handel?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jeetje mina, en dan ook nog per trein helemaal naar Holland... Zat er niet meer in de buurt wat?
Maargoed handel is handel!
TADAAA.quote:Duitsers hamsteren volop blikjes fris en bier in de Nederlandse grensstreek, in aanloop naar zaterdag. Vanaf die dag komt in Nederland 15 cent statiegeld per blikje bovenop de prijs. Dan vervalt voor een groot deel het huidige voordeel ten opzichte van Duitsland.
De Romeinen hebben met de hoofdstedelijke afvalwethouder Zita Pels (GroenLinks) geregeld dat hun vuil in de Amsterdamse verbrandingsovens verdwijnt. Hoe kan dit terwijl Nederland stikstoftechnisch op slot zit, Schiphol moet krimpen en boeren worden weggepest?quote:Amsterdam verbiedt touringcars. Amsterdam verbiedt brandstofbootjes in de grachten. Amsterdam duwt de burgers megaturbines door de strot. Amsterdam wil in 2030 zo'n 55 procent minder CO2 uitstoten dan in 1990. Amsterdam wil in 2040 alle gebouwen van het aardgas af hebben. Amsterdam verbiedt vanaf 2025 alle niet-elektrische vrachtwagens, bestelbussen en taxi's binnen de ring en laat dat vanaf 2030 eveneens gelden voor alle niet-elektrische personenauto's en motoren. Amsterdam legt haar burgers allerlei ver- en geboden op om klimaatverandering tegen te gaan, tenzij er geld valt te verdienen. Dan sleept Amsterdam plots wekelijks 900 ton afval per trein vanuit Rome 1.300+ kilometer door Europa, om het hier in de buurt van Sloterdijk in een afvalverbrander te proppen. Als er wekelijks 180.000 euro uit Italië wordt overgemaakt, zijn die CO2-ambities, stikstofregels en groene plannen plots nergens te bekennen. Typisch.
Wij doen helemaal niet veel.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef vogeltjesgans het volgende:
[..]
Ik vind het een druppel op een gloeiende plaat. Terwijl we juist al zoveel doen en het buitenland ons uitlacht.
Weet je wat? Dat ze de asielzoekers maar eens inzetten om dat zwerfvuil op te ruimen.
Oh nee? Gekke henkie vooroplopend Nederland doet een stuk meer dan de rest van de wereld. Als je het vergelijkt met China niet nee. 18 miljoen - 1,4 miljard.quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-alle-eu-landen.htmlquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh nee? Gekke henkie vooroplopend Nederland doet een stuk meer dan de rest van de wereld. Als je het vergelijkt met China niet nee. 18 miljoen - 1,4 miljard.
Haal je net 1 klein specifiek puntje eruit wat misschien net wat minder isquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-alle-eu-landen.html
Wat maakt dat we in Nederland meer zouden doen dan de rest van de wereld?
Bonusklacht: zo’n beetje de smerigste lucht van heel Europa.
TADAAAquote:Het kabinet wil de belasting op frisdranken met 196% verhogen, van 9 naar 26 cent per liter. Melk en andere zuivelproducten zijn vrijgesteld van deze verbruiksbelasting, maar de bij vegetariërs populaire havermelk of bijvoorbeeld rijstdrank vallen er wel onder.
TADAAAquote:De accijns op tabak gaat zaterdag 1 april met 1,22 euro omhoog. Voor een pakje sigaretten van twintig stuks moet dan gemiddeld 9 euro worden neergeteld. Over een jaar komt er weer 1,22 euro bij en kost een pakje sigaretten gemiddeld 10 euro.
Je moet niet bij de BBB kijken. Je moet bij dat zittend tuig kijken.quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
EN wat gaat Kerrowlajin hieraan doen?
Wat heeft statiegeld daar mee te maken? Dat is geld dat je gewoon terug krijgt. Is dat nou echt zo moeilijk om te snappen?quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
TADAAA
En dan zijn er nog figuren die met droge ogen volhouden dat het niet om ordinaire belastingverhogingen gaat
Oh ik rook zelf niet. Maar het gaat om het onderstrepen van dat het gewoon om ordinaire belastingverhoging gaat.quote:
Het heeft er alles mee te maken dat het gewoon om een ordinaire belastingverhoging gaat.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Wat heeft statiegeld daar mee te maken? Dat is geld dat je gewoon terug krijgt. Is dat nou echt zo moeilijk om te snappen?![]()
Je bent zeker zo’n rokende cola drinker? Mooi dat de overheid deze ongezonde levensstijl eindelijk eens aan gaat pakken![]()
Laat die mensen dan ook zelf opdraaien voor de kosten die ze meebrengen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken dat het gewoon om een ordinaire belastingverhoging gaat.
Wat mensen doen of laten moeten ze zelf weten, daar moet de overheid zijn grijpgrage poten vanaf houden.
Laat me je dit zeggen, als de overheid geld kon verdienen aan drugs, dan waren ze allang legaal geweest.
Zoveel duurder is roken niet geworden. Wat mij betreft verdubbelen ze de kosten.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh ik rook zelf niet. Maar het gaat om het onderstrepen van dat het gewoon om ordinaire belastingverhoging gaat.
Wat voor kosten? Het gaat hier duidelijk om belastingverhoging.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:47 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Laat die mensen dan ook zelf opdraaien voor de kosten die ze meebrengen.
Ik kan me herinneren dat een pakje 3 gulden kostte.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Zoveel duurder is roken niet geworden. Wat mij betreft verdubbelen ze de kosten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)okbeleid-prijs-pakje
quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat een pakje 3 gulden kostte.
Als het 10 euro gaat kosten is dat dus dik 22 gulden. Ofwel een stijging van 700%. Puur accijns. Niet twee keer zo duur, maar zeven keer zo duur. Met je verdubbeling.
Je kunt wel lekker stoer praten van 'wat mij betreft...', maar vroeg of laat komt dit ook weer bij jou terecht. Want dan pakken ze gewoon iets anders wat ze duurder gaan maken. Waar jij toevallig wel voor betaalt.
quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Straks even mijn vuilniszak in de natuur uitkieperen.
Roken is dan ook een belasting op domheid en dat soort belastingen kunnen niet hoog genoeg zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh ik rook zelf niet. Maar het gaat om het onderstrepen van dat het gewoon om ordinaire belastingverhoging gaat.
Ja goed he?quote:
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:12 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Roken is dan ook een belasting op domheid en dat soort belastingen kunnen niet hoog genoeg zijn.
Als jij naast me staat en een krat bier leegzuipt heb ik daar geen last van. Als je naast me staat te paffen heb ik wel last van je.quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Ik denk dat als ze de accijns op alcohol zouden verzevenvoudigen de wereld te klein zou zijn, het aantal zuiplappen (en dus net zo goed domheid) is immers veel groter.
Al drinkt hij niks, dan heb je er nog steeds last van.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:18 schreef ems. het volgende:
Ik denk zomaar dat als vogeltjesdans een krat bier leegzuipt naast je dat je daar wel degelijk last van gaat krijgen.
Van jouw reacties heb ik ook last. Zullen we jou ook maar extra belasting laten betalen?quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:13 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Als jij naast me staat en een krat bier leegzuipt heb ik daar geen last van. Als je naast me staat te paffen heb ik wel last van je.
Mag ook zonder bier.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:18 schreef ems. het volgende:
Ik denk zomaar dat als vogeltjesdans een krat bier leegzuipt naast je dat je daar wel degelijk last van gaat krijgen.
Dat klopt, hillbilly. Je hebt geen idee hoeveel last je met me krijgt.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Al drinkt hij niks, dan heb je er nog steeds last van.
Dat komt doordat er woorden met meerdere lettergrepen in staan. Dat ligt toch echt aan jezelf, had de basisschool maar af moeten maken.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Van jouw reacties heb ik ook last. Zullen we jou ook maar extra belasting laten betalen?
Ach, heb jij ook een mening? Wacht, even uitprinten. Dan kan ik er zo mijn reet mee afvegen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:23 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat komt doordat er woorden met meerdere lettergrepen in staan. Dat ligt toch echt aan jezelf, had de basisschool maar af moeten maken.
Sinds wanneer kun jij zelfstandig je reet afvegen?quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ach, heb jij ook een mening? Wacht, even uitprinten. Dan kan ik er zo mijn reet mee afvegen.
Dat kan ik zeker, helemaal met een mening van jou.quote:Op donderdag 30 maart 2023 22:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Sinds wanneer kun jij zelfstandig je reet afvegen?
Dan heb je morgen in de klas een nieuwtje te vertellen, goed gedaan knul.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker, helemaal met een mening van jou.
Pics van mijn zusje hebben?
Maar wil je nou een pic van mijn zusje?quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:04 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dan heb je morgen in de klas een nieuwtje te vertellen, goed gedaan knul.
Jep dat gezeik als je staat te paffen kost ook levensvreugde.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Van jouw reacties heb ik ook last. Zullen we jou ook maar extra belasting laten betalen?
Oeh! Is dat een dreigement? Spannend!quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt, hillbilly. Je hebt geen idee hoeveel last je met me krijgt.
Maar niet zo spannend als het gezicht wat je moeder trok toen je uit het ei kwam.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 10:41 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oeh! Is dat een dreigement? Spannend!
Mee eens en de mensen die het op straat gooien blijven dat gewoon doen. Die laten zich door 15 ct niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:42 schreef Geerd het volgende:
Maar nu moet je dus pdm, overig afval, papier/karton, glas, blik, en gft, snoeiafval scheiden.. govvedomme hele keuken lijkt nu wel een milieustraat man![]()
![]()
![]()
terwijl dat blik dus juist mooi bij dat pdm kon.
Precies, het is niet d3 buurman die na het weekend..24 halve liters in de struiken gooit maar schooljeugd en wat junksquote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens en de mensen die het op straat gooien blijven dat gewoon doen. Die laten zich door 15 ct niet tegenhouden.
En ondertussen zijn in Amerika hobby's als "rolling coal" de normaalste zaak van de wereld:quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:42 schreef Geerd het volgende:
Maar nu moet je dus pdm, overig afval, papier/karton, glas, blik, en gft, snoeiafval scheiden.. govvedomme hele keuken lijkt nu wel een milieustraat man![]()
![]()
![]()
En Italië flikkert die 900000 kilo iedere week gewoon bij elkaar.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:42 schreef Geerd het volgende:
![]()
![]()
Mooi hey...heeft er al een politicus op gereageerd?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En Italië flikkert die 900000 kilo iedere week gewoon bij elkaar.
Amerika draait op olie. Daarom krijg je zoiets als 'milieu' daar ook nooit voor elkaar.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:02 schreef DX11 het volgende:
[..]
En ondertussen zijn in Amerika hobby's als "rolling coal" de normaalste zaak van de wereld:
Ja, Amsterdam (groenlink): 'ja doe maar wekelijks die 180000 euro graag!'quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mooi hey...heeft er al een politicus op gereageerd?
Hier in Amsterdam hoef je tenminste geen afval te scheidenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, Amsterdam (groenlink): 'ja doe maar wekelijks die 180000 euro graag!'
Is ook vrij moeilijk als de hele stad een grote afvalhoop is.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:48 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam hoef je tenminste geen afval te scheiden
Is buiten het centrum niet het geval, in ieder geval beter dan een straat vol met 4 afvalcontainers per huishouden in de voortuin.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is ook vrij moeilijk als de hele stad een grote afvalhoop is.
Moet je eens door het centrum lopen, waar het afval tot twee meter hoog opgestapeld ligtquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:00 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Is buiten het centrum niet het geval, in ieder geval beter dan een straat vol met 4 afvalcontainers per huishouden in de voortuin.
Alsof jij daar ooit komtquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Moet je eens door het centrum lopen, waar het afval tot twee meter hoog opgestapeld ligt
Wat zit jij eigenlijk overal achter me aan te reageren, ben je soms verliefd op me ofzo?quote:
Waarom zit jij overal te posten, wil je dat we overal reageren ofzo?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat zit jij eigenlijk overal achter me aan te reageren, ben je soms verliefd op me ofzo?
Is goed harrie. Anders dan jij heb ik geen bepaalde user obsessie.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:34 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Waarom zit jij overal te posten, wil je dat we overal reageren ofzo?
Want dat is de reden dat je elke keer op mijn posts reageert?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is goed harrie. Anders dan jij heb ik geen bepaalde user obsessie.
Jou verbaal op je bek timmeren.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 23:09 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Want dat is de reden dat je elke keer op mijn posts reageert?
Er wordt misschien 95% hergebruikt van het blik dat netjes in een afvalbak/container gegooid wordt, niet van al het blik dat verkocht wordt. De rest wordt gewoon in de berm of het park geflikkert en het sloopt koeien.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Boeruh zijn anno 2023 natuurlijk zeer zielig, maar niet zielig genoeg om zelf je afval op te ruimen natuurlijkquote:Op woensdag 5 april 2023 09:00 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er wordt misschien 95% hergebruikt van het blik dat netjes in een afvalbak/container gegooid wordt, niet van al het blik dat verkocht wordt. De rest wordt gewoon in de berm of het park geflikkert en het sloopt koeien.
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?
quote:Op woensdag 5 april 2023 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boeruh zijn anno 2023 natuurlijk zeer zielig, maar niet zielig genoeg om zelf je afval op te ruimen natuurlijk
Domme mensen hebben meer levensvreugde dus het is slim om dom te zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Ik denk dat als ze de accijns op alcohol zouden verzevenvoudigen de wereld te klein zou zijn, het aantal zuiplappen (en dus net zo goed domheid) is immers veel groter.
Weer zo'n geweldige afsluiter.quote:Op woensdag 5 april 2023 09:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Domme mensen hebben meer levensvreugde dus het is slim om dom te zijn.
Dat is niet wat er staat, knuppel. Er staat: "95% van het gebruikte blik". Ben je nou zo blind of lijkt het maar zo?quote:Op woensdag 5 april 2023 09:00 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Er wordt misschien 95% hergebruikt van het blik dat netjes in een afvalbak/container gegooid wordt, niet van al het blik dat verkocht wordt.
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?
Geloven wat er op Twitter staatquote:Op woensdag 5 april 2023 14:54 schreef very het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat, knuppel. Er staat: "95% van het gebruikte blik". Ben je nou zo blind of lijkt het maar zo?
Ja, je tas wordt er smerig van. Een tas kost geld. Een tas is niet schoon te maken. Daarom maak je verlies op blikjes en losse bierflesjes wegbrengen.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Je doet alsof het een gigantisch probleem is om iets in te leveren. Joehoe ik moet een paar blikjes inleveren…Jankerd
Dan drink je geen blikjes meer, probleem opgelost.quote:Op maandag 17 april 2023 22:58 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ja, je tas wordt er smerig van. Een tas kost geld. Een tas is niet schoon te maken. Daarom maak je verlies op blikjes en losse bierflesjes wegbrengen.
Of je spoelt de blikjes even om.quote:Op maandag 17 april 2023 22:58 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ja, je tas wordt er smerig van. Een tas kost geld. Een tas is niet schoon te maken. Daarom maak je verlies op blikjes en losse bierflesjes wegbrengen.
Drink jij blikjes? Dwaas.quote:Op woensdag 19 april 2023 16:08 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan drink je geen blikjes meer, probleem opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |