Wel om elke keer 8 blikjes bij de supermarkt in te leveren voor 80 cent?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Werk jij voor minimumloon ofzo?
Hier heb ik allemaal geen tijd voor hoor
Mooi, dan kunnen de asielzoekers zich hiermee ook bedruipen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:58 schreef 111210 het volgende:
In australie werkt dit gewoon prima, genoeg zwervers die hier een mooi straat salaris uit halen.
Van 10 euro ken je niks kopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 07:05 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik doe daar moeite voor, en tien euro is tien euro. Ja toch!?
alsof Duitsers in Nederland naar de supermarkt komenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 23:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik begrijp het wel, maarrrrrr wat een irritante kutmaatregel. Ik flikker mijn blikjes nooit op straat.
Helemaal geen reden meer om mijn boodschappen in Nederland te doen.
Grenswinkels raken ook allemaal hun Duitse klanten kwijt door dit geouwehoer, maar dat interesseert überhaupt niemand wat in Den Haag.
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 23:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alsof Duitsers in Nederland naar de supermarkt komen
Komt er dan statiegeld op koffiequote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.
En ik weet niet waar jij woont, maar ik woon hier aan de grens en er komen wel degelijk veel Duitsers naar Nederlandse supermarkten voor producten als koffie bijvoorbeeld.
quote:
https://duitslandinstituu(...)-koffie-in-nederlandquote:In Duitsland geldt koffie als luxeproduct. Dit betekent dat Duitsers extra belasting over hun koffie moeten betalen: Kaffeesteuer. Per kilo koffie betaal je in Duitsland daardoor al gauw twee tot vijf euro meer dan in Nederland.
Koffie zit niet in statiegeld blikjes maatquote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
[..]
https://duitslandinstituu(...)-koffie-in-nederland
Dat is het antwoord op je suggestie dat Duitsers niet naar Nederlandse supermarkten zouden gaan.
Voor de grenswinkels geldt dat het voor Duitsers niet meer interessant is om pfandfrei (zonder statiegeld) blikjes drinken in te slaan vlak over de grens.
Dus eerst water opwarmen en dan aparte blikjes omspoelen. Klinkt als verspilling.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:59 schreef Pendule het volgende:
Schimmel en bende geneuzel. Glazen potten is ook sinds jaar en dag inleveren. Altijd omspoelen in het heet water dan.
En Para erg veelquote:Op zaterdag 25 maart 2023 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jo er is een verschil tussen een supermarkt en een grenswinkel.
En ik weet niet waar jij woont, maar ik woon hier aan de grens en er komen wel degelijk veel Duitsers naar Nederlandse supermarkten voor producten als koffie bijvoorbeeld.
Leg uit danquote:Op zaterdag 25 maart 2023 18:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
TS laat zien dat ze het terecht invoeren
Autisten en aso’s hier zijn bang voor verandering.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:58 schreef 111210 het volgende:
In australie werkt dit gewoon prima, genoeg zwervers die hier een mooi straat salaris uit halen.
Laatst op een beurs, lag voor een vermogen aan lege flesjes over de vloer. Zal men jeuken, dus extra winst voor de ondernemer die al die flesjes uitgegeven heeft.quote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Autisten en aso’s hier zijn bang voor verandering.
Of je neemt je verlies en gooit het blikje in de vuilnisbak.
Of je levert die paar blikjes gewoon in.
Of je haalt gewoon geen blikjes meer.
Maar nee, je ziet het, hier is het huilen
Zolang mensen dat allemaal weg blijven gooien hebben ze het zo slecht nog nietquote:Op zondag 26 maart 2023 11:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Laatst op een beurs, lag voor een vermogen aan lege flesjes over de vloer. Zal men jeuken, dus extra winst voor de ondernemer die al die flesjes uitgegeven heeft.
Zal het zelfde zijn met blikjes straks
Nee het is gewoon kut..bljf je heen en weer slepen met die zooiquote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Autisten en aso’s hier zijn bang voor verandering.
Of je neemt je verlies en gooit het blikje in de vuilnisbak.
Of je levert die paar blikjes gewoon in.
Of je haalt gewoon geen blikjes meer.
Maar nee, je ziet het, hier is het huilen
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.quote:Op zondag 26 maart 2023 11:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee het is gewoon kut..bljf je heen en weer slepen met die zooi
quote:Op zondag 26 maart 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.
Huilen dat je wat meer moeite moet doen om je ongezonde levensstijl in stand te houdenquote:
Hoe moet hij dan zijn halve liters drinken?quote:Op zondag 26 maart 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan koop je geen blikjes. Je kan ook wat gezonder gaan leven en die meuk laten staan ipv viesdik te worden.
Als je iedere dag 3 halve liters klapt is dat op jaarbasis 165 euroquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |