https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
die maken korte metten met dit kabinet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou.. ik kan wel raden hoe Hoogeveen, Midden drenthe, Veeningen, Coevorden stemt
Drenthe is vrij divers. Het oosten is boer, het westen is VVD en het noorden is net als Groningen een PvdA fort.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
yup, tis een stad. rest van drenthe gaat richting 50% BBB
Niet veel, nee, vooral VVD en CDA. Kortom, men stemt gewoon weer op de zelfde mensen die de huidige problemen veroorzaakt hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:31 schreef BlackLining het volgende:
En niemand bij BBB komt bij FVD vandaan? Mis ik iets of is dit bullshit?
Dat weten ze zelf ook niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen idee hoe rechts BBB is.
Ook niet in Seoul en Tokio.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Er waren geen verkiezingen in Beijning, Sao Paulo, Laos, Delhi, Mexico City.
Nee hoor. Dom is uitleggen dat als je 2 fracties bij elkaar optelt dat je dan (eventueel) de grootste zou zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, 30 jaar voornamelijk rechts levert een BBB die rechts is op. Je zou bijna gaan afvragen of mensen niet gewoon ontstellend dom zijn om telkenmale weer op rechts te stemmen wat dan blijkbaar niet kan leveren wat ze willen.
Ook nog circa 20% voor SP, JA21, PVV en FvD…nog steeds hebben ze in Den Haag niet door dat de provincie er wel klaar mee is.quote:
Ook dat hoorden we na de PS van 2019 toen de FvD virtueel de grootste partij was.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
die maken korte metten met dit kabinet.
Loop een zaterdagmiddag door het centrum van Eindhoven en je snapt het.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me echt af hoe je als stemmer kunt overstappen van D66 naar BBB
Serieus ja? FVD op -10 en BBB op +10 en niemand heeft die stap gezet? Dat is wel heel merkwaardig hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet veel, nee, vooral VVD en CDA. Kortom, men stemt gewoon weer op de zelfde mensen die de huidige problemen veroorzaakt hebben.
Het klopt wel gewoon.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor. Dom is uitleggen dat als je 2 fracties bij elkaar optelt dat je dan (eventueel) de grootste zou zijn.
Ik vraag me dan wel af wat die mensen dan wél willenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook nog circa 20% voor SP, JA21, PVV en FvD…nog steeds hebben ze in Den Haag niet door dat de provincie er wel klaar mee is.
Dat gebeurt als je eerst een gigantische totaalidioot bent die voor de leugens van D66 is gevallen (mogelijk omdat je net 18 bent en nog onbekend met de politiek) en daarna pas erachter komt dat dat helemaal niet zo'n terechte stem was.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
De vorige keer speelde dat gedoe met die boeren nog niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond het wel opvallend hoe ze inzetten op de natuur en het klimaat, kwamen daardoor regelmatig hoog in mijn stemwijzer. Ik geloof er verder geen snars van, maar het verkiezingsprogramma is vele malen linkser dan PVV en FvD.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen idee hoe rechts BBB is.
Oh, stemmers bedoel je? Ja, uiteraard.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Serieus ja? FVD op -10 en BBB op +10 en niemand heeft die stap gezet? Dat is wel heel merkwaardig hoor.
ik doelde op die plaatsen in Drenthe, maar BBB vergelijken met FvD is echt kansloos. Totaal ander soort partij, laten we gewoon wachten. Dezelfde mensen die nu mooi zeggen dat BBB gaat eindigen als FvD wil ik volgend jaar wel weer horen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook dat hoorden we na de PS van 2019 toen de FvD virtueel de grootste partij was.
Matige score voor BBBquote:
Vertelquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Loop een zaterdagmiddag door het centrum van Eindhoven en je snapt het.
Sowieso, waar zouden die stemmen dan wel heen zijn gegaan? JA21 en de rest terug naar het partijkartel?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Serieus ja? FVD op -10 en BBB op +10 en niemand heeft die stap gezet? Dat is wel heel merkwaardig hoor.
Ja is het ook, dat optellen van 2 fracties en uitleggen als winst.quote:
PvdA en GL zijn ook één fractie in de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja is het ook, dat optellen van 2 fracties en uitleggen als winst.
Niet op komen dagen is ook een optie.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, waar zouden die stemmen dan wel heen zijn gegaan? JA21 en de rest terug naar het partijkartel?
Is een grapje van Theo Maassenquote:
Nou dan is het er met een move naar de veeteeltlobby niet echt beter op geworden voor die totaalidioot.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gebeurt als je eerst een gigantische totaalidioot bent die voor de leugens van D66 is gevallen (mogelijk omdat je net 18 bent en nog onbekend met de politiek) en daarna pas erachter komt dat dat helemaal niet zo'n terechte stem was.
Wat?!quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snso niet dat men totaal voor het grootkapitaal achter BBB gaat stemmen, maar ach..
Ja, maar waarom stond er dan op dat handige schermpje van de NOS dat stemmers op de BBB afkomstig zijn van VVD, CDA, SGP, SP, D66 (wtf?) en niet gestemd. En daar stond geen FVD tussen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, stemmers bedoel je? Ja, uiteraard.
Als je alleen heel graag de eerste vrouwelijke premier wilde bewerkstelligen dan was Kaag de enige optie bij de tweede kamer verkiezingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Zeker voor FvD aanhang. Ja.quote:
Dat wordt nachtwerk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Gaan we een aantal grote steden nog zien vanavond. Wil Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam graag weten
Men heeft geen flauw benul waar ze op stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap niet dat men totaal voor het grootkapitaal achter BBB gaat stemmen, maar ach..
Rond 1.30u is de verwachting. Blijft toch een links bolwerk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Gaan we een aantal grote steden nog zien vanavond. Wil Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam graag weten
Het grootkapitaal achter BBB.quote:
Ja straks wel, meer er is geen enkele autonome groei in de prognoses.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
PvdA en GL zijn ook één fractie in de Eerste Kamer.
Ja en dan alle mensen die al op JA21+kartel stemmen zeker de stoelendans meegedaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, waar zouden die stemmen dan wel heen zijn gegaan? JA21 en de rest terug naar het partijkartel?
Jawel hoor. Maar dan had men beter de politiek moeten volgen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige keer speelde dat gedoe met die boeren nog niet.
Yep, in veel steden is & wordt het eenvoudiger om een herstemming hertelling te laten uitvoeren.quote:
4% komt van FVD volgens https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar waarom stond er dan op dat handige schermpje van de NOS dat stemmers op de BBB afkomstig zijn van VVD, CDA, SGP, SP, D66 (wtf?) en niet gestemd. En daar stond geen FVD tussen.
Kan heel goed dat ik het verkeerd heb gezien want ik zit deze ellende verder niet heel aandachtig meer te volgen.
ik ben niet rechts en ik ben ook niet linksquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Blijkbaar in al die jaren niks veranderd op FOK! met het denigrerend gedrag richting anders-stemmende, zowel links als rechts. Jammer weer
Geen idee, ik heb niet gekekenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar waarom stond er dan op dat handige schermpje van de NOS dat stemmers op de BBB afkomstig zijn van VVD, CDA, SGP, SP, D66 (wtf?) en niet gestemd. En daar stond geen FVD tussen.
Kan heel goed dat ik het verkeerd heb gezien want ik zit deze ellende verder niet heel aandachtig meer te volgen.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Blijkbaar in al die jaren niks veranderd op FOK! met het denigrerend gedrag richting anders-stemmende, zowel links als rechts. Jammer weer
Ja dat vind ik dus volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
4% komt van FVD volgens https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Dat begon pas na de vorige PS verkiezingen echt groot te worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar dan had men beter de politiek moeten volgen.
Wel rechtdoorzee?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik ben niet rechts en ik ben ook niet links
Welk grootkapitaal?quote:
Omdat de boerenlobby er flink wat geld tegenaan heeft gesmeten, inderdaad.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat begon pas na de vorige PS verkiezingen echt groot te worden.
Voor mij ook een belangrijke reden dat ik weinig interesse heb in ooit in zo'n stembureau vrijwilliger zijn. Voor de rest lijkt het me best geinig om het een keer mee te maken, maar mijn gemeente heeft niet echt een al te beste naam als het aan komt op op tijd klaar zijn met tellen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, in veel steden is & wordt het eenvoudiger om een herstemming te laten uitvoeren.
Getoonde cijfers waren ten opzichte van de Tweede Kamer, waar FvD al niet zo groot meer is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is een serieuze vraag ja?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk grootkapitaal?
Dit op deze wijze poneren klinkt een beetje als complotdenken..
BBB wil dat men kijkt naar TATA staalquote:
Het speelt feitelijk pas sinds juni. Toen presenteerde het kabinet hun plan om de veeteelt te decimeren. Sindsdien is heel boer-liefhebbend Nederland laaiend. En dat zie je nu terug in de uitslag.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die steden zullen wel heel inclusieve mensen hebben geselecteerd om te tellen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:36 schreef Maver24 het volgende:
Er wordt nou niet echt geheimzinnig over gedaan dat er behoorlijk wat centen achter de BBB zit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk grootkapitaal?
De link naar de geldschieters is al eerder in dit topic gepost. Is weinig geheims aan, volgens mij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk grootkapitaal?
Wat die boerenprotesten betreft misschien, maar die stikstofproblematiek bestaat al sinds 2010 ofzo. Toen was er al duidelijk dat er iets moest gebeuren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar wat er nou bedoeld wordt met grootkapitaal en BBB. Oprecht, BBB is gewoon omdat er electorale ruimte is, en niet omdat For Farmers miljoenen uitgeeft aan marketing om mensen zo gek te krijgen om BBB te stemmen.quote:
Ik heb liever dat de boerenprovincies onbestuurbaar worden dan het hele land om heel eerlijk te zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Zorro het volgende:
Ik snap de mensen ook niet de tegen het kabinet stemmen.
Je wil toch het beste in je provincie, dat kan heel anders zijn.
Doe die tegenstem bij de Tweede Kamer verkiezingen. Dit slaat nergens op.
Het geemmer begon pas bij de uitspraak van de raad van state in juni van 2019 geloof ik. Net daarna.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de boerenlobby er flink wat geld tegenaan heeft gesmeten, inderdaad.
daarom is opkomst laagquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Zorro het volgende:
Ik snap de mensen ook niet de tegen het kabinet stemmen.
Je wil toch het beste in je provincie, dat kan heel anders zijn.
Doe die tegenstem bij de Tweede Kamer verkiezingen. Dit slaat nergens op.
Ah, dank. Dan snap ik het ja. Ik dacht dat het ten opzichte van PS 2019 was, en dan had ik er toch wel moeite mee.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Getoonde cijfers waren ten opzichte van de Tweede Kamer, waar FvD al niet zo groot meer is.
Dus het wordt volgende week pas duidelijk?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Die steden zullen wel heel inclusieve mensen hebben geselecteerd om te tellen.
Heb je dit ook concreete?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt nou niet echt geheimzinnig over gedaan dat er behoorlijk wat centen achter de BBB zit.
Dat wel, maar dat maakt het niet logischer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de boerenprovincies onbestuurbaar worden dan het hele land om heel eerlijk te zijn
Wat echt een no-brainer zou moeten zijn. In die zin bizar dat zon logische stap uberhaupt weerstand oplevert laat staan dat dit op zo'n manier gebruikt kan worden voor politieke winst.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het speelt feitelijk pas sinds juni. Toen presenteerde het kabinet hun plan om de veeteelt te decimeren. Sindsdien is heel boer-liefhebbend Nederland laaiend. En dat zie je nu terug in de uitslag.
Als het meezit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus het wordt volgende week pas duidelijk?
Klinkt eerder als een geïnformeerde kiezer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk grootkapitaal?
Ja maar dat kon tot in 2019 nog doormodderen met zwak beleid dat toen werd afgeschoten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat die boerenprotesten betreft misschien, maar die stikstofproblematiek bestaat al sinds 2010 ofzo. Toen was er al duidelijk dat er iets moest gebeuren.
Ik kan je zo veel bewijs geven als ik kan vinden zo snel, maar:quote:
Tuurlijk, dat is zo. Maar er is heel lang gedacht dat men door wat met cijfers te goochelen wel verder kon rommelen. Tot de rechter daar een streep door heeft gezet. En toen was het veel te laat om het fatsoenlijk op te lossen. Dus toen moesten de boeren er maar aan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat die boerenprotesten betreft misschien, maar die stikstofproblematiek bestaat al sinds 2010 ofzo. Toen was er al duidelijk dat er iets moest gebeuren.
Die is nu al ladderzat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:42 schreef TheVulture het volgende:
Gundogan gooit nu een bak borrelnootjes naar het scherm
Ja, dus?quote:
De studentenpartij deed ook mee blijkbaar.quote:
Is best leuk om 's aan mee te doen en zelf vind ik dat iedereen dat eens zou moeten meemaken om te weten hoe het er stijf strak met regeltjes aan toegaat. mensen die dan roepen over fraude zuigen, dit uit hun kleine teen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij ook een belangrijke reden dat ik weinig interesse heb in ooit in zo'n stembureau vrijwilliger zijn. Voor de rest lijkt het me best geinig om het een keer mee te maken, maar mijn gemeente heeft niet echt een al te beste naam als het aan komt op op tijd klaar zijn met tellen.
Vind het meer klinken als iemand die tettert dat je wakker moet worden...quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Klinkt eerder als een geïnformeerde kiezer.
In tegenstelling tot het CDA reproduceren ze bij de SGP genoeg om de achterban op peil te houden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SGP verliest bijna niets in Zeeland en blijft daar de 2e partij. Knappe prestatie.
Ik wist dat je dat bewijs niet ging leverenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan je zo veel bewijs geven als ik kan vinden zo snel, maar:
1. Ik heb geen zin om mijn tijd aan je te verspillen en
2. Jij gaat toch met de hakken in het zand
Jezus Leeft deed ook mee...quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De studentenpartij deed ook mee blijkbaar.
Dat is toch standaard zo? Volgens mij kan je een zak aardappelen aan het roer zetten bij de SGP en ook dan blijft het aantal zetels redelijk stabielquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SGP verliest bijna niets in Zeeland en blijft daar de 2e partij. Knappe prestatie.
Die regeltjes ken ik wel jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is best leuk om 's aan mee te doen en zelf vind ik dat iedereen dat eens zou moeten meemaken om te weten hoe het er stijf strak met regeltjes aan toegaat. mensen die dan roepen over fraude zuigen, dit uit hun kleine teen.
Het stemproces is en ziet er allemaal wat oubollig uit maar nog steeds blij dat het kan en zo mag.
Kan iemand hier in dat topic die link nog even ophoesten? Ben hem ff kwijt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wist dat je dat bewijs niet ging leveren
Zolang het maar een mannelijke aardappel is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is toch standaard zo? Volgens mij kan je een zak aardappelen aan het roer zetten bij de SGP en ook dan blijft het aantal zetels redelijk stabiel
Die zijn nog niet bij Arnhem gevoegd?quote:
Gaat ook nooit gebeurenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn nog niet bij Arnhem gevoegd?
Bij zo'n aardverschuiving is het enorm knap om zonder noemenswaardig verlies de 2e partij te blijven.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is toch standaard zo? Volgens mij kan je een zak aardappelen aan het roer zetten bij de SGP en ook dan blijft het aantal zetels redelijk stabiel
quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:45 schreef PirE het volgende:
[..]
Zolang het maar een mannelijke aardappel is.
Als zij worden gevoegd dan is het op zn minst gemeente Rheden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn nog niet bij Arnhem gevoegd?
Stemformulier leek nu al op de gemiddelde VK zaterdag editiequote:Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef BlackLining het volgende:
Dat wordt echt een ravage bij de volgende verkiezingen als BBB ook weer in zes groepen uit elkaar knalt. Dat worden echt gigantische stembiljetten
Moeten ze nog meer info verstoppen op dat handige smartboard.
daar zit war in inderdaadquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Als zij worden gevoegd dan is het op zn minst gemeente Rheden.
Die hebben gewoon hun eigen zuil met sites als de frontpage, fabeltjesfuik youtube op TV propagandakanaal ON.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Da's toch wel treurig dat die mensen wel in de boosrechtse hoek blijven hangen. Zo komen we natuurlijk nergens.
Dalfsen is de geboortestad van BBB. Daar is ReMarkAble gevestigd, het pr-bureau dat voor veel agrireuzen werkt en de BBB heeft opgericht.quote:
Mensen die daarop stemmen overwegen niet eens wat anders.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij zo'n aardverschuiving is het enorm knap om zonder noemenswaardig verlies de 2e partij te blijven.
Een trouwe achterban hebben ze.
dit komt in de pubquizquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:48 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dalfsen is de geboortestad van BBB. Daar is ReMarkAble gevestigd, het pr-bureau dat voor veel agrireuzen werkt en de BBB heeft opgericht.
Je weet tenminste altijd wat je van ze kan verwachtenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
SGP is ook wel bazenpartij. Jammer dat ik niet gereformeerd ben, zou er best op kunnen stemmen.
De SGP heeft veel te veel enge standpuntenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
SGP is ook wel bazenpartij. Jammer dat ik niet gereformeerd ben, zou er best op kunnen stemmen.
Die willen de wolf afschieten?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:49 schreef NoCigar het volgende:
BBB heeft in Drenthe gewonnen op topics waar ze iets aan kan doen, zoals de wolf.
Voegt echt niks toe iddquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom krijgt deze Fokker steeds spreektijd
Vooral dat ze de regering steunenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je weet tenminste altijd wat je van ze kan verwachten
Alleen zo jammer dat ie het verkeerd om doet. De veengebieden in het noorden des lands vormen van oudsher een trouw PvdA bolwerk.quote:
Caroline van der Plas is notabene een voormalig lobbyist voor de agrisector.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:48 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dalfsen is de geboortestad van BBB. Daar is ReMarkAble gevestigd, het pr-bureau dat voor veel agrireuzen werkt en de BBB heeft opgericht.
In Drenthe stemmen ze ook voor de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:49 schreef NoCigar het volgende:
BBB heeft in Drenthe gewonnen op topics waar ze iets aan kan doen, zoals de wolf.
Het blijft een enorme politieke misser dat het kabinet de grote corporaties het narratief heeft laten creëren dat ze tegen alle boeren zijn. Hoorde allemaal akkerbouwboeren klagen dat hun toekomst onmogelijk gemaakt werd, maar sec bezien gaat het natuurlijk alleen om een klein groepje intensieve veeteelthouderijen. Megavarkensstallen. De rest van de boeren zijn helemaal niet zo vervuilend. Het kabinet had veel meer energie moeten steken in de boeren tegen elkaar uit te spelen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het speelt feitelijk pas sinds juni. Toen presenteerde het kabinet hun plan om de veeteelt te decimeren. Sindsdien is heel boer-liefhebbend Nederland laaiend. En dat zie je nu terug in de uitslag.
Huidig lobbyistquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Caroline van der Plas is notabene een voormalig lobbyist voor de agrisector.
Ligt er gewoon dik bovenop.
Er zijn 10 mensen bezig te proberen om het smartboard weer op te starten dus tijd moeten even opgevuld worden met gezwam.quote:
Nee, niet overalquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, de FvD stemmers zijn naar de BBB gegaan. Verrassend.
Liefst wel toch? Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar dat doet er blijkbaar niet toe.quote:
bron: ipsosquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:51 schreef KingRoland het volgende:
Grootste verschil met FvD is dat BBB veel verschillende kiezers trekt (cda/d66/vvd/fvd/niet-stemmers etc..)
Ben benieuwd welke lange snuif tweets wij krijgenquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Thierry heeft z'n 'lange adem'-tweet alweer verwijderd
Ademnood?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Thierry heeft z'n 'lange adem'-tweet alweer verwijderd
BBB is dan ook net zo'n shitpartijquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef RoW_0 het volgende:
Nou, dat wordt 2 jaar moddergooien jegens BBB. Ze gaan dezelfde trucjes uithalen als wat ze bij FvD deden. Splitsingen, shitposting, noem maar op! Get ready!
Prima voor de democratie, met de BBB kan onderhandeld worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Sossa?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Ik ben Josse zijn act eigenlijk wel beu
Controlled opposition idd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima voor de democratie, met de BBB kan onderhandeld worden.
Oh, het is de schuld van "ze"? Natuurlijk, het komt natuurlijk niet door het gedrag en de uitspraken van Baudet. Welnee, "ze" hebben het gedaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef RoW_0 het volgende:
Nou, dat wordt 2 jaar moddergooien jegens BBB. Ze gaan dezelfde trucjes uithalen als wat ze bij FvD deden. Splitsingen, shitposting, noem maar op! Get ready!
Tja, is dat zo? Ik las in het Parool dat van de ~30.000 veeteeltbedrijven er 11.200 moeten sluiten en nog eens 17.600 moeten inkrimpen. Dat is toch wel redelijk bot beleid van de ene op de andere dag. Ik snap wel dat dat weerstand opwekt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Het blijft een enorme politieke misser dat het kabinet de grote corporaties het narratief heeft laten creëren dat ze tegen alle boeren zijn. Hoorde allemaal akkerbouwboeren klagen dat hun toekomst onmogelijk gemaakt werd, maar sec bezien gaat het natuurlijk alleen om een klein groepje intensieve veeteelthouderijen. Megavarkensstallen. De rest van de boeren zijn helemaal niet zo vervuilend. Het kabinet had veel meer energie moeten steken in de boeren tegen elkaar uit te spelen.
Als Voorschoten ook maar enige indicatie is, gaan ze echt geen zetels erbij krijgen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop dat Henk Bleker zich aansluit bij de BBB en een bestuurlijke rol krijgt.
Die man wil bij iedereen in de voortuin wel een paar koeien zetten
Dat moeten we nog maar afwachten, nietwaar? Het stemgedrag in de 2e Kamer stemt mij niet vrolijk tot op heden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima voor de democratie, met de BBB kan onderhandeld worden.
?quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Voorschoten ook maar enige indicatie is, gaan ze echt geen zetels erbij krijgen.
Jij trapt in die onzin?!quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, is dat zo? Ik las in het Parool dat van de ~30.000 veeteeltbedrijven er 11.200 moeten sluiten en nog eens 17.600 moeten inkrimpen. Dat is toch wel redelijk bot beleid van de ene op de andere dag. Ik snap wel dat dat weerstand opwekt.
En hem dan weer op het ministerie van landbouw zetten.... kan hij zijn eigen beleid onderuit gaan halen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop dat Henk Bleker zich aansluit bij de BBB en een bestuurlijke rol krijgt.
Die man wil bij iedereen in de voortuin wel een paar koeien zetten
Een sterk lerend vermogen /s.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie LPF, gedooger PVV, FvD...quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, het is de schuld van "ze"? Natuurlijk, het komt natuurlijk door het gedrag en de uitspraken van Baudet. Welnee, "ze" hebben het gedaan.
Henk is een baas.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hem dan weer op het ministerie van landbouw zetten.... kan hij zijn eigen beleid onderuit gaan halen.
Jouw favoriete boerenlobbypartij scoort niet zo achterlijk hoog in Voorschoten.quote:
Henk heeft het voor elkaar gekregen mijn toen 83 jarige opa bij het CDA weg te jagen na een leven lang erop stemmen.quote:
Aan hem hebben we heel die stikstofcrisis te danken.quote:
hoe kan dat nouquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Toch nog een CDA-gemeente
Beek (Li)
[ afbeelding ]
Zal me niks verbazen als de BBB het het slechtst doet in Limburg. Die provincie heeft echt schijt aan allesquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef TheVulture het volgende:
CDA de grootste in Beek, het lek is boven
Natuurlijk moeten we dat afwachten, maar het is goed dat ze nu ook over centrumrechts kunnen gaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moeten we nog maar afwachten, nietwaar? Het stemgedrag in de 2e Kamer stemt mij niet vrolijk tot op heden.
Woensdagquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef KingRoland het volgende:
tijdens 2e kamerverkiezingen ga ik wel meehelpen met tellen in Amsterdam als het op een weekend valt
Bijzonder ja. Wellicht de gemeente met de oudste populatie mensen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef TheVulture het volgende:
CDA de grootste in Beek, het lek is boven
quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:58 schreef KingRoland het volgende:
als je digitaal gaat stemmen krijg je ook totaal andere zetels, vooral omdat de jongeren dan gaan stemmen
quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw favoriete boerenlobbypartij scoort niet zo achterlijk hoog in Voorschoten.
Dat zei hij natuurlijk alleen maar als je zijn woorden op een bepaalde manier interpreteert.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Noorlander wil geen controleerbare verkiezingen, volgens hem is het alleen belangrijk omdat anders bepaalde partijen het in twijfel gaan trekken. Vieze antidemocratische gladjakker is het.
Nooit dusquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef KingRoland het volgende:
tijdens 2e kamerverkiezingen ga ik wel meehelpen met tellen in Amsterdam als het op een weekend valt
Klopt, het is nog erger dan ik had verwachtquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verkiezingen zorgen niet voor een vergroot vertrouwen in de gemiddelde intelligentie vd mensheid iig
Vooral Zuid-Limburgquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als de BBB het het slechtst doet in Limburg. Die provincie heeft echt schijt aan alles
Verkiezingen zijn in principe altijd op woensdag.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:57 schreef KingRoland het volgende:
Het ging over de randstad, en Voorschoten ligt toch echt in de randstad.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
[ afbeelding ] dr wonen 50 boeren hier
oh oke nou jammer dan moet ik werkequote:Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn in principe altijd op woensdag.
Dat is mooi. Voor @KingRoland is het weekend dan al begonnen.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verkiezingen zorgen niet voor een vergroot vertrouwen in de gemiddelde intelligentie vd mensheid iig
wtfquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is mooi. Voor @:KingRoland is het weekend dan al begonnen.
ja en als ze in de randstad al 12% krijgen dan weet je dat de tijd rijp isquote:Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ging over de randstad, en Voorschoten ligt toch echt in de randstad.
Zuid-Limburg is ook vrij stedelijk dus wellicht minder vals boerensentiment.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Wellicht de gemeente met de oudste populatie mensen.
Dan zullen ze toch met de BBB overstag moeten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:00 schreef TheVulture het volgende:
VVD zal vooral balen dat het CDA zo is weggevaagd, dat maakt hun route over rechts stukken lastiger
Ze krijgen de 12% die de FvD had.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
ja en als ze in de randstad al 12% krijgen dan weet je dat de tijd rijp is
Dit ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:00 schreef TheVulture het volgende:
VVD zal vooral balen dat het CDA zo is weggevaagd, dat maakt hun route over rechts stukken lastiger
Voor het echt leuke heeft coalitie + GL/PvdA of coalitie + BBB geen meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit ja.
En dan kunnen ze nog bij Volt of eventueel PvdD aankloppen, daar wordt het beleid ook echt niet slechter van.
Enorme ravage natuurlijk met de BBB zo, maar de situatie in de EK had echt veel erger gekund. Er vanuit gaande dat deze verhouding stand houdt.
Grote stroomstoring 50 jaar geleden?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:02 schreef TheVulture het volgende:
In Bergen wint 50PLus enorm... hoezo dat dan
Denk dat ze daar een of andere lokale coryfee op de lijst hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:02 schreef TheVulture het volgende:
In Bergen wint 50PLus enorm... hoezo dat dan
Dat is dus einde tijdperk Rutte 4quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor het echt leuke heeft coalitie + GL/PvdA of coalitie + BBB geen meerderheid.
Zal wel een of andere dorpsgek op de lijst staanquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk dat ze daar een of andere lokale coryfee op de lijst hebben.
Ik ben nog niet toe aan Rutte 5 hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is dus einde tijdperk Rutte 4
Ow, ik moet er echt niet aan denken om nu TK verkiezingen te hebben. Laat Rutte nog maar een jaartje of twee zitten...quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is in het belang van geen enkel onderdeel van Rutte 4 dus dat zal wel meevallen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zie Rutte 5 er nog wel komen, hoor. De peilingen voor de 2e Kamer geven de VVD nog steeds een ruime meerderheid als grootste partij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben nog niet toe aan Rutte 5 hoor.
Dan lopen ze helemaal leeg naar BBB en JA21…weet niet of links daar wat mee opschiet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:04 schreef BlackLining het volgende:
Prima trouwens dat Hoeksta blijft zitten. Is het met een beetje geluk volgende keer gewoon definitief afgelopen met de reserve-VVD.
Tuurlijk wel. Verdeel en heersquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan lopen ze helemaal leeg naar BBB en JA21…weet niet of links daar wat mee opschiet.
Ageren tegen de strontwolk? Om dan weer de grootste te worden over twee jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:05 schreef Hexagon het volgende:
Ach Mark kan met iedereen samenwerken dus Rutte V kan gewoon met de BBB
Ik vrees daar ook voor ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie Rutte 5 er nog wel komen, hoor. De peilingen voor de 2e Kamer geven de VVD nog steeds een ruime meerderheid als grootste partij.
Ja. Maar niet veel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees daar ook voor ja.
Is nog altijd beter dan Schippers I.
Ik was vandaag vrij ipv morgenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:07 schreef monkyyy het volgende:
NOS stopt om 1 uur. Voor niets de agenda voor morgenochtend schoongeveegd
Ja, jammer dit. Verkiezingsnachtenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Hermans Iquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees daar ook voor ja.
Is nog altijd beter dan Schippers I.
Ik denk dat als de VVD Rutte kwijt raakt ze ook de grootste partij niet meer zullen worden.quote:
Misschien wel goed, de arbeider roept hier morgenochtend weerquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Caroline Iquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat als de VVD Rutte kwijt raakt ze ook de grootste partij niet meer zullen worden.
Die zitten te dansen en te hossen vanwege BBB winst.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien wel goed, de arbeider roept hier morgenochtend weer
Inderdaad, als dat al gaat gebeuren dan niet vandaag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Van der Wulp is ook wel vermoeiend hoor. Het is toch logisch dat Rutte en Kaag geen paniek gaan lopen spelen
Ja, maar Rutte gaat nergens heen. Zolang de VVD de grootste blijft kan Rutte VI ook nog.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat als de VVD Rutte kwijt raakt ze ook de grootste partij niet meer zullen worden.
Heeft BBB vast wel een mening over. Ze zijn tenslotte de grootste.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Denk alleen dat over een half jaar de ontwikkelingen van de afgelopen week in de banken sector meer invloed heeft dan deze verkiezingen.
Ik vermoed dat ze allicht Karremans (die uit Rotterdam) gaan uitspelen als Rutte niet meer wil.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit, de vraag is dan wel wie er dan profiteert... ik denk dat Kaag ook niet meer het momentum heeft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FRAUDE!!! Lolquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:10 schreef hhh38 het volgende:
In Limburg komen de uitslagen het snelst.
Vermoeden van...
Zou mooi zijn als Caroline de eerste vrouwelijke premier wordt. Voor de emancipatie zou het goed zijn.quote:
Veel niet-werkenden om te tellen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:10 schreef hhh38 het volgende:
In Limburg komen de uitslagen het snelst.
Vermoeden van...
Boeren Bank Bewegingquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft BBB vast wel een mening over. Ze zijn tenslotte de grootste.
Ik denk dat ze eerst nog even wat tijd nodig heeft om in die rol te groeien.quote:
Soort Rabo dus.quote:
Je kan bij de rechtse filosofen aanschuiven:quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:07 schreef monkyyy het volgende:
Ik zou hier een flauwe grap kunnen maken over groeien maar ik laat hem even voorbij gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerst nog even wat tijd nodig heeft om in die rol te groeien.
'van één been in de klei, naar het premierschap voor mij'
Als GL/PvdA één goede leider kiest kan dat vrij makkelijk de grootste partij worden denk ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit, de vraag is dan wel wie er dan profiteert... ik denk dat Kaag ook niet meer het momentum heeft.
Simpels, Wouter Bos moet terugkomen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als GL/PvdA één goede leider kiest kan dat vrij makkelijk de grootste partij worden denk ik.
Rutte gaat waarschijnlijk te lang door met een keer een echt dramatisch resultaat zoals Balkenende ook had.
Goed kanaal ditquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:12 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat men Van der Plas prima vindt voor deze verkiezingen, maar een deel zal Van der Plas niet als premierskandidaat zien.
[..]
Je kan bij de rechtse filosofen aanschuiven:
Die zitten lekker te zuipen en te babbelen.
quote:#1176: De pijnappelklier als kosmische antenne
De banken staan weer op omvallen, dus de tijd is rijpquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpels, Wouter Bos moet terugkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |