abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208378563
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208378591
Zal er ooit een moment komen dat zelfs Solovyov het gedreig met vernietiging van Engeland of de VS onrealistisch vind?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:05:59 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208378620
https://www.telegraaf.nl/(...)oerd-op-staatsniveau
Poetin haalt uit: sabotage Nord Stream uitgevoerd op staatsniveau
Volgens de Russische president Vladimir Poetin is de sabotage aan de Nord Stream-gaspijpleidingen vorig jaar uitgevoerd op "staatsniveau". Dat zei Poetin dinsdag op de Russische staatstelevisie. Het idee dat een autonome pro-Oekraense groep verantwoordelijk is voor de explosies doet hij af als "complete onzin".

Het is nog steeds onduidelijk wie er achter de explosies van de Nord Stream-leidingen zit. Duitsland, Zweden en Denemarken zijn onderzoeken gestart naar de toedracht van de sabotage. Afgelopen week publiceerden media in Duitsland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk berichten dat waarschijnlijk een pro-Oekraense groep achter de sabotage zit. Er zouden geen bewijzen zijn dat de Oekraense regering erbij betrokken was. President Zelenski heeft de suggestie van Oekraense betrokkenheid afgedaan als "belachelijk".

Zweedse en andere Europese onderzoekers hebben gezegd dat er sprake was van een opzettelijke aanval, maar hebben nog niet gezegd wie verantwoordelijk zou zijn voor de aanval. Moskou heeft, zonder bewijs te leveren, de schuld bij westerse landen gelegd. In het tv-interview hint Poetin op Amerikaanse betrokkenheid, iets dat eerder al door de Verenigde Staten werd ontkend.
pi_208378623
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zal er ooit een moment komen dat zelfs Solovyov het gedreig met vernietiging van Engeland of de VS onrealistisch vind?
Zolang hij er goed voor betaald wordt niet.
Dan is hem niets te gek.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:06:49 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208378639
https://www.nu.nl/298907/(...)-russische-tank.html

Het is onduidelijk hoe het met de Russische inzittenden gaat... :')
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:07:43 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208378648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tuurlijk weet ie wel dat een atoomoorlog helemaal niet kan
Maa er is niet veel anders dat hij kan zeggen om echt stoer over te komen

hij krijgt voor die stoere praat steeds medailes en veel geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:08:15 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208378655
quote:
The Russian Defense Ministry on Tuesday denied claims by the US military that a Russian interceptor came into contact with the American MQ-9 drone over the Black Sea, causing it to crash.

The UAV was flying towards the Russian border without a transponder active, in clear violation of the restricted area established for the conduct of the special military operation, the ministry said. Two interceptors were dispatched to investigate.

“As a result of sharp maneuvers around 9:30am Moscow time, the MQ-9 unmanned aerial vehicle went into uncontrolled flight, lost altitude, and collided with the water surface. The Russian fighters did not use weapons, did not come into contact with the UAV, and returned safely to their home base,” the defense ministry said in a statement.
https://www.rt.com/russia/572980-russia-us-drone-down/

Russen hebben niks gedaan. :D

Ben benieuwd naar dashcamfilmpje van de Yanks.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208378760
twitter

twitter
pi_208378796
Oekrainsche soldaten martelen een Braziliaanse soldaat.

twitter

Gvd wat slecht
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:21:03 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208378842
Geen T-62, 64, 74, 80 of 90,

Maar een T-800.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_208378996
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:45:29 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208379175
https://qr.ae/prxbbD
Q: What do you think of the theory that concentrating the attacks on the eastern Ukrainian town of Bakhmut would be a Russian or Putin attempt to decimate the Wagner Group mercenaries fighting in the region now deemed an awkward group by Putin?

A: I give that one about even odds of being true.

The fall of Soledar was a sequoia that broke the camels’ back. Wagner storm detachments took the city, nearly drowning it it blood. Their flanks were held by the VDV, Russian paratroopers, but it was Wagners who took the town proper. Prigozhin immediately took full credit and Kremlin took offense, Wangers suddenly found themselves cut off from ammunition and fire support. Prigozhin also made stirrs in Moscow, he appears to be aiming for the ivory throne.

Whether that’s true or not is immaterial. He looks that way and that would be enough for the mafia-state. Since Wagner is too large and too powerful to be eliminated with police and may even challenge Russian armed farces in a fight, Kremlin uses Ukrainians instead. Throw elite Wagnerites with inadequate fire support against Ukrainian fortifications. It doesn’t matter if they win or lose, the point is they are no longer a serious threat the Kremlin elite.

The reason I give this position only about 50% odds of being correct and not more is because Wagner was also allowed to open new recruitment centers across Russia, there is Wanger recruitment in schools daycare centers and more. If Russia was really after Wagner and is trying to grind them down by throwing them at Ukrainians, then it would make sense if they also prevented them from recruiting new formations. The fact they have not done so casts doubt on the hypothesis.

Then again, it could also be this recruitment is completely ineffective and the Kremlin just wants the group to exhaust their financial assets as well as blood.

Either way, we’ll know more in a few months.
pi_208379403
https://www.nu.nl/spannin(...)st-van-oekraine.html

Behoorlijk domme uitspraak, aangezien Bakhmut niette houden is, geef je de rest ook maar op?
Onbegrijpelijk, bereid gewoon voor op een massaal lente offensief samen met US/EU en veel wapens.
Vakman pur sang
pi_208379526
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:03 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Even de republikeinen ook voor honderd procent in het anti-Rusland-kamp krijgen.
anonieme razernist
pi_208379535
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)st-van-oekraine.html

Behoorlijk domme uitspraak, aangezien Bakhmut niette houden is, geef je de rest ook maar op?
Onbegrijpelijk, bereid gewoon voor op een massaal lente offensief samen met US/EU en veel wapens.
Niet al te rooskleurig dus voor Oekrane.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 23:41:42 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 23:43:33 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208379657
Opgeruimd staat netjes

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208379772
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:43 schreef Starhopper het volgende:
Opgeruimd staat netjes

[ twitter ]
Excuseer, maar volgens RIA: "The owner of the car blown up in Melitopol died"

Tevens vandaag (als we toch bezig zijn): "An attempt was made on the deputy head of the CAA of the Kakhovka district of the Kherson region"
pi_208379826
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208379989
Wat ik mij afvraag over een eventueel munitie rapport aan beide zijden.

Is dit nou een veel groter probleem voor de Russen dan voor de Oekraners?

Ik ga er van uit dat de Russen zo’n beetje uitgepoept zijn wat betreft de grote offensieven.
Ze hebben hun meeste kaarten voor nu op tafel liggen, en nog meer zodra Oekrane tot een offensief overgaat.
De Oekraners weten waar de meeste munitie heen moet voor dit moment en ze kunnen dit enigszins managen (niet leuk voor de verdediging van Bakhmut, maar als je die stad als bufferzone ziet zou je daar enigszins verliezen kunnen nemen).
De Russen zullen over de hele linie rekening moeten houden met aanvallen en men zal dus ook munitie moeten verdelen.
Dan gaan de Oekraners waarschijnlijk nog eens goed tekeer met lange afstandswapens om het logistieke gebeuren achter de Russische linies waar ze door willen breken aan te pakken.
Ten slotte kunnen de Oekraners de troepen die ze gebruiken voor het offensief zo goed mogelijk bevoorraden.

Denk ik nou te makkelijk? (Te moeilijk zou ook kunnen).
pi_208379999
https://www.reuters.com/w(...)occupied-2023-03-14/
Duitsland is nog altijd een bezet land, was getekend Vladimir.

Waar hoorden we dit laatst toch ook al?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_208380045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ik ga er van uit dat de Russen zo’n beetje uitgepoept zijn wat betreft de grote offensieven.
Ze hebben hun meeste kaarten voor nu op tafel liggen, en nog meer zodra Oekrane tot een offensief overgaat.
De Oekraners weten waar de meeste munitie heen moet voor dit moment en ze kunnen dit enigszins managen (niet leuk voor de verdediging van Bakhmut, maar als je die stad als bufferzone ziet zou je daar enigszins verliezen kunnen nemen).
De Russen zullen over de hele linie rekening moeten houden met aanvallen en men zal dus ook munitie moeten verdelen.
Dan gaan de Oekraners waarschijnlijk nog eens goed tekeer met lange afstandswapens om het logistieke gebeuren achter de Russische linies waar ze door willen breken aan te pakken.
Ten slotte kunnen de Oekraners de troepen die ze gebruiken voor het offensief zo goed mogelijk bevoorraden.

Russen hebben nog altijd veel en veel meer munitie en kunnen makkelijke bijmaken, Oekraine heeft hulp van westen nodig.

Russen hebben nog genoeg muntie voor zeker 3 maanden aan offensief.
pi_208380139
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 01:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Russen hebben nog altijd veel en veel meer munitie en kunnen makkelijke bijmaken, Oekraine heeft hulp van westen nodig.

Het probleem ligt vooral bij de aanvoer van munitie naar het front. Deze oorlog heeft aangetoond dat de logistieke problemen bij de Russsen gigantisch zijn.
Цой жив
pi_208380401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:40 schreef trein2000 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je zou denken dat trols zoals sjerry zelfstandig konden denken en niet gewoon de aangedragen talking points overnemen?
pi_208380468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 06:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je zou denken dat trols zoals sjerry zelfstandig konden denken en niet gewoon de aangedragen talking points overnemen?
sjerry en denken in 1 zin !!!! :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208380497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:11 schreef TLC het volgende:

[..]
sjerry en denken in 1 zin !!!! :')
2* zelfs😅
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 07:26:26 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208380506
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 01:06 schreef skysherrif het volgende:

Wanneer beginnen ze met hun offensief?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 maart 2023 @ 07:29:34 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 maart 2023 @ 07:48:13 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208380644
https://www.msn.com/en-us(...)-victory/ar-AA18Ddm8
Battle of Bakhmut: Ukrainian soldiers worry Russians begin to ‘taste victory’
Just days before heading back to fight in the Battle of Bakhmut, a Ukrainian soldier Volodymyr, 54, said he felt ill-prepared. "When they drive us to Bakhmut, I already know I'm being sent to death,"
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:36:38 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208381044
quote:
Dat staat toch ook gewoon in de tweet?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 maart 2023 @ 08:45:06 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208381117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:15 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
We moeten de Zwarte Zee hebben, want dat staat in ons volkslied. Dus het moet en het hoort, en dat snapt iedereen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208381143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:40 schreef trein2000 het volgende:

SPOILER
m.a.w... Duitsland dienen we ook te bevrijden van de Yanks...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:54:40 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208381230
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want als de VS op film heeft dat een van die vliegtuigen een fuel dump doet, een paar meter voor die drone,

Dan bralt het kremlin het niet weg, en trekken ze het boete kleed aan ofzo?
Dat laatste zeker niet en het gaat ook niet om wat de Russen zeggen of doen. Als het op beeld staat dat het niet om een ongeluk gaat, dan zal de reactie van de Yanks formeel ook meer moeten zijn dan alleen "roekeloos". Dat gaan ze echt niet ongestraft laten passeren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208381404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat laatste zeker niet en het gaat ook niet om wat de Russen zeggen of doen. Als het op beeld staat dat het niet om een ongeluk gaat, dan zal de reactie van de Yanks formeel ook meer moeten zijn dan alleen "roekeloos". Dat gaan ze echt niet ongestraft laten passeren.
Mwah ik denk dat de VS geen zin heeft in escalatie vanwege "maar" een drone. Beetje slap als WOIII begint door een drone ;).
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:14:46 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208381470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Mwah ik denk dat de VS geen zin heeft in escalatie vanwege "maar" een drone. Beetje slap als WOIII begint door een drone ;).
Er gaat binnenkort iets Russisch verdwijnen/kapot, zonder aanwijsbare dader.
Net zoals NS. :P
pi_208381517
twitter
pi_208381527
twitter
pi_208381530
quote:
84s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat staat toch ook gewoon in de tweet?
Let op de bewoording in de titel en de tekst. RIA doet overkomen alsof dit een willekeurige burger is, en begraaft de relevante details zo diep mogelijk in het artikel.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 09:22:54 #41
3928 Ulx
pi_208381551
De GOP vindt dat Biden te weinig voor Oekrane doet in 5....4.....3....

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:25:54 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208381580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het punt is dat bij gebrek aan reactie een drone zeer waarschijnlijk iets anders / groters wordt. De Russen kiezen niet voor niets een drone. Geen mensenlevens verloren, maar wel duidelijk een grens overschreden; "in afwachting van uw reactie verblijven wij. Groetjes, Moskou.."
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208381585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niet al te rooskleurig dus voor Oekrane.
Als je die uitspraak analyseert dan betekent dit dat Oekrane gaat onderhandelen als Bakhmut valt.
Bakhmut is het Waterloo, ik begrijp niet dat ze deze strategie kiezen.
Vakman pur sang
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:27:00 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:27:24 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208381597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Let op de bewoording in de titel en de tekst. RIA doet overkomen alsof dit een willekeurige burger is, en begraaft de relevante details zo diep mogelijk in het artikel.
Ooh zo... :Y :Y Ja heb je gelijk in idd! Was mij niet eens opgevallen
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:29:23 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208381620
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je die uitspraak analyseert dan betekent dit dat Oekrane gaat onderhandelen als Bakhmut valt.
Hoe krijg je het uit je vingers.
Huilen dan.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:29:58 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208381627
Meh... je mag aannemen dat na een jaar de mensen wel zo slim zijn om niet meer openlijk tegen de oorlog te zijn en een boete en celstraf aangesmeerd worden. En dat mensen het land ontvlucht zijn.

twitter
pi_208381631
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is de concequentie als je als leider die uitspraak doet.

quote:
. President Volodymyr Zelensky heeft dinsdag gezegd dat het Oekraense leger volop zal blijven vechten om de stad in het oosten van het land. Volgens hem wordt de toekomst van Oekrane in Bakhmut bepaald.
Tenminste als die uitspraak klopt.
Vakman pur sang
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:32:14 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208381653
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De onvermijdelijke consequentie?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 09:35:00 #50
3928 Ulx
pi_208381681
quote:

[..]
[..]
Zou het hypocriet zijn als Oekrane Bakhmut verliest en toch doorvecht?
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:36:12 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208381693
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, hij doet het gewoon.
&lt;signature here&gt;.
pi_208381713
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En daarom zijn al die tanks gestuurd en zijn de trainingen nog steeds gaande :')
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:38:33 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208381714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja hartstikke. Als Bakhmut valt dan moeten ze capituleren want anders voelt lospetrollos zich in de zeik genomen.
Huilen dan.
pi_208381730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 00:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

Economie is een hele grote factor in een conventionele oorlog. Veel van de voordelen van de russen zijn aannames uit de soviet tijd (de USSR kon oneindig tanks en munitie maken, dus rusland ook).

Hoe je het wendt of keert, Oekraine wordt gesteund door wat, 50% van de wereld economie???
En misschien valt er afentoe eens een land uit deze coalitie door verkiezingen, maar het voormalige Warschaupact nooit.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:42:52 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208381749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:38 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En daarom zijn al die tanks gestuurd en zijn de trainingen nog steeds gaande :')
Ja, maar die gaat volodomyr dan afbellen. Net als die 2 mijnenvegers die NL heeft gedoneerd.

Belt die gewoon ff:

quote:
JA ET HOEF NIE MEER HOOR. WE HEBBON VERLOREN
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:56:53 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208381880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:40 schreef oheng het volgende:

[..]
Economie is een hele grote factor in een conventionele oorlog. Veel van de voordelen van de russen zijn aannames uit de soviet tijd (de USSR kon oneindig tanks en munitie maken, dus rusland ook).

Hoe je het wendt of keert, Oekraine wordt gesteund door wat, 50% van de wereld economie???
En misschien valt er afentoe eens een land uit deze coalitie door verkiezingen, maar het voormalige Warschaupact nooit.
Perun heeft een presentatie gemaakt over de capaciteit van rus om artillerie munitie te maken.

Hour long story short: het westen heeft veel meer capaciteit.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 10:01:07 #57
3928 Ulx
pi_208381934
twitter
pi_208381961
quote:

Dat zegt zeker wat, en maakt verschil, maar zegt niet alles. Als Oekraine vanwege allerlei redenen dit jaar niet flinke delen van de bezette delen kan terugveroveren gaat er gewoon een hele andere dynamiek meespelen die niet ten voordele is van Europa en Oekraine. Dan is de conclusie dat Amerika na 60/80 miljard erin te hebben gepompt niet Oekraine in een positie heeft kunnen maneuvreren waarbij zij ipv Rusland aan de winnende kant staan. Europa kan sowieso vrij weinig zonder Amerikaanse steun, en is zonder Amerikaanse steun ook veel verdeelder zeker na 2 jaar oorlog waarbij dan bijv de Russen niet heel veel zijn teruggedrongen. Dit jaar is heel bepalend en Oekraine moet eroverheen. Laten we nog even buiten beschouwing welke houding China gaat aannemen in dit conflict.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:08:41 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208382010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:03 schreef Aloulu het volgende:
Dan is de conclusie dat Amerika na 60/80 miljard erin te hebben gepompt niet Oekraine in een positie heeft kunnen maneuvreren waarbij zij ipv Rusland aan de winnende kant staan.
Dan is de conclusie dat oekraine materiel per theelepel geven, en vooral niet materiel geven wat kan "escaleren" ze niet in die positie heeft kunnen brengen.

Andere oplossing: ophouden met spul geven per theelepel, lange afstandsspul geven, vliegtuigen geven.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:09:35 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208382023
quote:

[..]
[..]
In zoverre dat mocht Bakhmut vallen, de russen hun capaciteit die ze nu kwijt zijn daar aan, ergens ander kunnen inzetten en ook Ukrane een hogere capaciteit nodig heeft. Het is een gehaktmolen daar voor russische gehaktballetjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:11:29 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208382041
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan is de conclusie dat oekraine materiel per theelepel geven, en vooral niet materiel geven wat kan "escaleren" ze niet in die positie heeft kunnen brengen.

Andere oplossing: ophouden met spul geven per theelepel, lange afstandsspul geven, vliegtuigen geven.
Exact. Vernietig de russische legers zo snel mogelijk en dwing rusland/putler op de knien waar het de aankomende 50 jaar kan blijven. Maak ze klein en verneder ze. Het getrol mag wel eens afgelopen zijn.
1947-2016
pi_208382051
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies. Maar dat laatste is Amerika huiverig voor. En zij zijn de enige die dat kunnen. Significant. Uiteindelijk moet en mag dit geen "wereldoorlog" worden. Dat is een hele rode lijn. En begrijpelijk. Dus ja, het is afwegen, afwegen, afwegen. Voor Amerika. En als China wel beslist Rusland straks te bewapenen is het sowieso te laat, want dat verandert helemaal de game. En er is een tijdslijn want hoe Amerika er na Biden in staat.....dan staat de mate van steun op losse schroeven en kan alle kanten op. Poetin weet dat wel dreigen met kernwapens weldegelijk werkt. Hoe je het wendt of keert is het een enorm schrikbeeld en dit "regionale conflict" mag nooit om welke reden dan ook een "groot internationaal conflict worden tussen direct de NAVO en Rusland".
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208382066
Enige oplossing om te kunnen winnen is Oekraiene lange afstandsraketten geven.

Zolang dat op de een of andere reden nog wordt tegengehouden.... of we moeten hopen dat Oekraiene ze zelf weet te ontwikkelen in het geheim. Oekraiene heeft ongeveer alle technologie van de Russische wapens ontwikkeld dus wie weet.
pi_208382078
quote:
Felle veroordelingen na beladen drone-incident tussen Rusland en VS
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68076769

Vanuit Rusland is met grote verontwaardiging gereageerd op het drone-incident gisteren, met de VS. Het is voor zover bekend de eerste keer sinds de Koude Oorlog dat er een Amerikaans toestel is neergestort na interactie met een Russische vliegtuig.

Stop met vliegen in de buurt van onze grenzen, roept de Russische ambassadeur in Washington de Amerikaanse regering op. "We weten heel goed wat het doel is van zulke onbemande verkenningsvluchten." De inlichtingen die Amerikaanse drones verzamelen worden volgens de ambassadeur doorgespeeld naar Oekrane, die de informatie gebruikt voor aanvallen.

Bondgenoten van de VS uiten op hun beurt forse kritiek op Moskou. Het Verenigd Koninkrijk zegt bijvoorbeeld dat Rusland het internationale luchtruim moet respecteren. Volgens de Australische regering speelt het Kremlin "niet volgens de regels" en heeft het Kremlin wat uit te leggen na het incident. Washington heeft de acties van Rusland gisteren al scherp veroordeeld.
pi_208382096
quote:
8s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Eigenlijk zou er eens een drone in een Bear gevlogen moeten worden als deze zich weer eens boven de Noordzee vertonen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208382127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Meh... je mag aannemen dat na een jaar de mensen wel zo slim zijn om niet meer openlijk tegen de oorlog te zijn en een boete en celstraf aangesmeerd worden. En dat mensen het land ontvlucht zijn.

[ twitter ]
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:23:23 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208382210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
[ twitter ]
Cringe meter explodeerde.

Ik ben ff me ogen uitspoelen met chloor, brb. :{
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:33:56 #68
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208382315
Dit lijkt wel een sketch uit 'in de Gloria' maar dan Russisch. Dit is toch een sketch, niet?
pi_208382319
Putin Jugend op de Krim

https://redd.it/11rrals
pi_208382436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
[ twitter ]
Zowel broer/zus als man/vrouw?
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:50:22 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208382493
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:20 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
De Russen verwarren "fobie" met "hekel aan" of "afkeer van".
pi_208382537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Vernietig de russische legers zo snel mogelijk en dwing rusland/putler op de knien waar het de aankomende 50 jaar kan blijven. Maak ze klein en verneder ze. Het getrol mag wel eens afgelopen zijn.
Rusland moet volledig ten gronde gericht worden en de Russische bevolking mag daar flink onder gaan lijden, als straf voor en ter voorkoming van.
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:58:14 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208382581
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Rusland moet volledig ten gronde gericht worden en de Russische bevolking mag daar flink onder gaan lijden, als straf voor en ter voorkoming van.
Die mindset hadden ze over Duitsland ook in 1918/1919. Laten we het russische volk hier buiten laten. Rusland van het wereldtoneel verwijderen, op die manier klein maken.
1947-2016
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:02:15 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208382635
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Rusland kan prima uit elkaar vallen. Dan mag FvD ook een stukje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:03:40 #77
pi_208382649
quote:

[..]
[..]
Bahkmut is alleen belangrijk zolang het niet gevallen is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_208383009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die mindset hadden ze over Duitsland ook in 1918/1919. Laten we het russische volk hier buiten laten. Rusland van het wereldtoneel verwijderen, op die manier klein maken.
dat was oosterijk-hongarije en dat land bestaat ook niet meer, de adel heeeft geen macht meer en west europa is al 80 jaar rijker, gezonder en gelukkiger dan ooit.

Er was een kleine terugval bij hitler, maar die terugval had niet voorkomen kunnen worden, want zelfs zonder sancties had die melachomane oosterijker wraak gewild op het internationalisme (jodendom, wokisme, globalisten) van die tijd. zoals we nu met Poetin zien.
pi_208383121
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Bahkmut is alleen belangrijk zolang het niet gevallen is.
Ook als het "gevallen" is blijft nu het belang. Het russische regime zal er dan veel aan gelegen zijn het niet weer uit handen te geven. Daar zouden oekrainse militair strategen handig gebruik van kunnen maken. Het is een "suncken cost" geval, alleen weten wij niet precies wie nu de meeste schade hieronder lijdt door gebrek aan informatie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:35:02 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208383154
Qua de vraag to marshall plan or not to marshall plan, moeten we natuurlijk niet vergeten dat nazi duitsland volledig door de knien is gegaan.

Op het moment dat die k*t orcs niet gaan beginnen aan berouw tonen, gaan de sancties gewoon helemaal nooit meer weg.
&lt;signature here&gt;.
pi_208383329
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208383380
quote:

[..]

Dat is mijn punt niet. Je hoort nu over munitie tekorten (tekorten was ook wat in mijn eerste zin had moeten staan ipv rapporten).

Dat lijkt mij een enorm veel groter probleem voor de Russen omdat zij langs de hele linie klaar moeten staan, waar de Oekraners weten waar de meeste verdediging nodig is en hun aanvalstroepen kunnen indelen en maximaal kunnen voorzien.

Sowieso zou het me niets verbazen als de Russen her en der bluffen met hun verdediging.
pi_208383522
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:35 schreef ExTec het volgende:
Qua de vraag to marshall plan or not to marshall plan, moeten we natuurlijk niet vergeten dat nazi duitsland volledig door de knien is gegaan.

Op het moment dat die k*t orcs niet gaan beginnen aan berouw tonen, gaan de sancties gewoon helemaal nooit meer weg.
Je moet wel oppassen dat we geen noord Korea naast de deur krijgen natuurlijk.
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:06:27 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208383664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar tegelijkertijd is normaliseren als er niet aan een berg voorwaarden voldaan wordt natuurlijk een illusie.
&lt;signature here&gt;.
pi_208383690
quote:
Ukrainecast: Mariupol one year on
https://www.bbc.co.uk/programmes/p0f83189

A year after Mariupol’s maternity hospital was bombed, Russia is spending huge amounts of money rebuilding the city. Vitaly speaks to residents living under Russian occupation.

Paul Adams, the BBC’s world affairs correspondent, assesses the latest barrage of missile attacks on Ukrainian infrastructure.
pi_208383697

'Turkije wil nog voor verkiezingen NAVO-aanvraag Finland goedkeuren'

Turkije is van plan snel groen licht te geven voor de aanvraag van het NAVO-lidmaatschap van Finland, meldt persbureau Reuters. Goedkeuring gebeurt zeer waarschijnlijk voor de presidents- en parlementsverkiezingen in mei, zeggen twee anonieme functionarissen. De Finse president Niinisto is aanstaande vrijdag in Turkije om de kwestie te bespreken.

Aanvankelijke zeiden Finland en Zweden dat ze alleen samen lid willen worden van het militaire bondgenootschap. Maar gisteren zei de Zweedse premier dat Finland waarschijnlijk eerder NAVO-lid is. Ankara blokkeert vooralsnog het Zweedse lidmaatschap, omdat het land volgens Turkije terroristen huisvest die betrokken waren bij de mislukte coup van 2016. Zweden ontkent dat.
-Rabia Al-Basri
pi_208383967
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 12:31:31 #88
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_208384137
Hop, volgende mobilisatiegolf komt er aan...

https://kyivindependent.c(...)rofessional-soldiers

quote:
Russian Defense Ministry will start a new recruitment campaign on April 1, aiming to conclude contracts with 400,000 professional soldiers, the Russian service of Radio Free Europe/Radio Liberty reported, citing several regional media outlets.

(...)

Local authorities claim the residents are only called to the enlistment offices for "updating the military account's data."
:') Ja tuuuuuuuurlijk
pi_208384190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:31 schreef Tokamak het volgende:

[..]
Iets met ezel, zes keer zelfde steen.
pi_208384907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Absoluut niet.
Maar dan moet je zeggen; de toekomst van Oekrane wordt NIET in Bakhmut bepaald, toch blijven we doorvechten om Rusland zoveel mogelijk te verzwakken
Vakman pur sang
pi_208384938
quote:
Russische olie- en gasproductie zal dit jaar afnemen

De Russische olie- en gasproductie zal dit jaar naar verwachting afnemen door de westerse sancties en een gebrek aan Europese kopers. Dat heeft de Russische minister Nikolai Shulginov (Energie) woensdag voorspeld.
Het zou mooi zijn als ze de oliewinning uit de koudere gebieden moeten staken. Dan gaan die oliebronnen namelijk verloren en zal het de aardolieprijs permanent wereldwijd hoog houden. De prikkel om alternatieven te zoeken voor aardolie-gebruik zal fantastisch zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208385223
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 13:50:06 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208385434
Jong geleerd...

https://www.reddit.com/r/(...)raining_courses_for/
The Russians opened military training courses for children. The video shows an elementary course in one of the Crimean schools.
pi_208385591
Weer eens een ouderwets goede BIEM:

twitter
pi_208385666
Goed punt:
twitter
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:07:23 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208385728
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Goed punt:
[ twitter ]
Die is hier net zo goed van toepassing.

Waar is al het volk nou wat altijd van het "De-es-ca-le-ren!" is?

Ja, we snappen het. Alleen de rest van de wereld moet dat, rus natuurlijk niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_208385864
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:03 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dat zegt zeker wat, en maakt verschil, maar zegt niet alles. Als Oekraine vanwege allerlei redenen dit jaar niet flinke delen van de bezette delen kan terugveroveren gaat er gewoon een hele andere dynamiek meespelen die niet ten voordele is van Europa en Oekraine. Dan is de conclusie dat Amerika na 60/80 miljard erin te hebben gepompt niet Oekraine in een positie heeft kunnen maneuvreren waarbij zij ipv Rusland aan de winnende kant staan. Europa kan sowieso vrij weinig zonder Amerikaanse steun, en is zonder Amerikaanse steun ook veel verdeelder zeker na 2 jaar oorlog waarbij dan bijv de Russen niet heel veel zijn teruggedrongen. Dit jaar is heel bepalend en Oekraine moet eroverheen. Laten we nog even buiten beschouwing welke houding China gaat aannemen in dit conflict.
Er zijn zoveel variabelen. Kijk bijvoorbeeld ook naar de staat van rusland zelf: die is niet goed en niet stabiel.

Als je strategisch kijkt, wat voor voordeel heeftt rusland de afgelopen maanden erbij gekregen? Enige wat ik kan bedenken is Iran erbij als strategische partner. MAar goed, Israel zit nu tegen Oekraine aan te schurken, dus dat voordeel kun je bijna wel wegstrepen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:19:22 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208385924
Had Ukraine niet beter Bakhmut kunnen opgeven om hun troepen te sparen en zich terugtrekken naar het volgende punt (heuvels links van Bakhmut)?

Nu staan ze manschappen te verbranden om de stad te behouden en komen ze mensen tekort.
Terwijl ze over een paar maanden met de Westerse tanks de Russen (hopelijk) kunnen platstampen en alles terugveroveren.

video: https://www.nu.nl/298921/(...)wingender-wordt.html
Hoe de rekrutering van Oekraense militairen steeds dwingender wordt
Aan het begin van de oorlog wilden Oekraners nog massaal naar het front om te vechten. Maar het lijkt erop dat alle mensen die dat echt willen zich toen al hebben gemeld.
pi_208385977
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Absoluut niet.
Maar dan moet je zeggen; de toekomst van Oekrane wordt NIET in Bakhmut bepaald, toch blijven we doorvechten om Rusland zoveel mogelijk te verzwakken
De toekomst kan daar prima bepaald worden, ongeacht het vallen van de stad. Het verhaal is vooral dat de stad duur is voor de Russen. Critici zeggen dat hetzelfde geld voor de Russen.
pi_208386186
Zeiten Wende :')
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208386187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet. Je hoort nu over munitie tekorten (tekorten was ook wat in mijn eerste zin had moeten staan ipv rapporten).

Dat lijkt mij een enorm veel groter probleem voor de Russen omdat zij langs de hele linie klaar moeten staan, waar de Oekraners weten waar de meeste verdediging nodig is en hun aanvalstroepen kunnen indelen en maximaal kunnen voorzien.

Sowieso zou het me niets verbazen als de Russen her en der bluffen met hun verdediging.
Ja, een 152mm granaat afgeschoten door een D-30 is niet hetzelfde als een 155mm granaat afgeschoten door een moderne SPG.

Strategisch gezien is een munitie tekort veel erger voor de russen, die hele gebieden bestoken in hun doctrine hebben staan. Ook bij de verdediging is het zeer belangrijk. Ik kan me voorstellen dat bij een Oekrainsch tegenoffensief de russische artillerie niet veel zal kunnen doen. Zeker niet omdat ze meer munitie nodig hebben om hetzelfde te bereiken als westerse artillerie.

En logistiek wordt het ook telkens moeilijker, de russen moeten munitie en wapens duizenden kilometers verslepen. En de HIMARS heeft er een grotere broer bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 15-03-2023 14:47:59 ]
pi_208386210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zonder de beurskrach van 1929 was de nsdap nooit aan de macht gekomen, daar heeft het verdrag van Versailles dan ook weinig mee te maken. Bovendien mag het Russische volk middels sancties echt wel eens een keer hard gestraft worden voor het stelselmatig faciliteren van misdadige en oorlogszuchtige regimes.
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:36:15 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208386252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:33 schreef Slayage het volgende:
Zeiten Wende :') [ twitter ]
Tering wat een clickbait title.
Alles moet nog op gang komen dus dat gaat in de toekomst uiteraard veel sneller
pi_208386263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Noord-Korea streeft, in tegenstelling tot de Russen, geen expansie en genocide op en onderwerping van buurvolkeren na.
pi_208386310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 12:31 schreef Tokamak het volgende:

[..]
Wie zal er, na de etnische minderheden, gevangenen en psychiatrische patinten, nu aan de beurt zijn? Bejaarden? Kleuters?
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:41:50 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208386367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:33 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, een 152mm granaat afgeschoten door een D-30 is niet hetzelfde als een 155mm granaat afgeschoten door een moderne SPG.

Strategisch gezien is een munitie tekort veel erger voor de russen, die hele gebieden bestoken in hun doctrine hebben staan. Ook bij de verdediging is het zeer belangrijk. ...
Rusland zou granaten kunnen besparen door minder weilanden te beschieten. :')
Bron: every filmpje met turret tossende T-72's
pi_208386387
quote:
VS: neergestorte Reaper-drone nog niet teruggevonden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68084935

De volgens Amerika door Russisch toedoen neergestorte legerdrone is nog niet teruggevonden. Het Pentagon wil niet zeggen of er ook een bergingsactie gaande is in de Zwarte Zee.

Als gevolg van het incident is de relatie tussen de twee mogendheden "in jammerlijke staat", zegt Kremlin-woordvoer Peskov. Volgens hem is het "dieptepunt" bereikt in de onderlinge verhoudingen. Toch blijft Moskou naar eigen zeggen openstaan voor dialoog.
pi_208386732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig hoe ze ontkennen de drone te hebben geramd, maar de verhoudingen wel naar een dieptepunt gedaald zijn:
quote:
Als gevolg van het incident is de relatie tussen de twee mogendheden "in jammerlijke staat", zegt Kremlin-woordvoer Peskov. Volgens hem is het "dieptepunt" bereikt in de onderlinge verhoudingen. Toch blijft Moskou naar eigen zeggen openstaan voor dialoog.
En dan deze topper:
quote:
Stop met vliegen in de buurt van onze grenzen, roept de Russische ambassadeur in Washington de Amerikaanse regering op.
Hou bij het opgeheven vingertje van deze Rus in je achterhoofd dat alleen Nederland al meerdere keren per maand Russische vliegtuigen onderschept.
pi_208386761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In zoverre dat mocht Bakhmut vallen, de russen hun capaciteit die ze nu kwijt zijn daar aan, ergens ander kunnen inzetten en ook Ukrane een hogere capaciteit nodig heeft. Het is een gehaktmolen daar voor russische gehaktballetjes.
Inderdaad! Dus de toekomst van Oekrane ligt helemaal niet in de winst van Bakhmut.
Vakman pur sang
pi_208386800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig hoe ze ontkennen de drone te hebben geramd, maar de verhoudingen wel naar een dieptepunt gedaald zijn:
Rusland heeft de drone niet geraakt maar heeft wel zelf schade :')
pi_208386930
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:06 schreef Aether het volgende:

[..]
Rusland heeft de drone niet geraakt maar heeft wel zelf schade :')
Was het wel een drone en geen SU25?

Of een Oekrainse terrorist.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:18:20 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208386953
Russen stelen in Indonesie de banen van de locals:

https://www.msn.com/en-us(...)18DcC2?ocid=msedgntp
‘They don’t respect us’: Backlash in Bali as Russians flee war

Some have taken up work on the island as hairdressers, babysitters, taxi drivers or even sex workers, often, authorities say, without a legally-required work visa.

A spokesperson told local media the task force would increase monitoring of the Internet and erect billboards warning tourists against working illegally on the island. In its first week, the task force arrested six tourists, all of them Russian. All six – three sex workers, two motorbike driving instructors and a tennis coach – received deportation orders.

Putro claimed that not only his business, but the entire industry, is being threatened by the influx of Russians.

“First, they contact me asking to ‘collaborate’, which means they want to introduce new guests for commission. They want us to work for them in the field,” he said.

“But they’re in the field, too. The last time I hiked to the top of Mount Agung volcano, I saw many Russians guiding other Russians without local guides even though local guides are required by law. The Russians seem to know everything about the mountain. I think they scaled the mountain before with local guides and remembered all the routes, safety issues, wind factors, timing and dangers. It’s sad because many local guides have no work.”
pi_208387023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Had Ukraine niet beter Bakhmut kunnen opgeven om hun troepen te sparen en zich terugtrekken naar het volgende punt (heuvels links van Bakhmut)?

Nu staan ze manschappen te verbranden om de stad te behouden en komen ze mensen tekort.
Terwijl ze over een paar maanden met de Westerse tanks de Russen (hopelijk) kunnen platstampen en alles terugveroveren.

Aan het begin van de oorlog wilden Oekraners nog massaal naar het front om te vechten. Maar het lijkt erop dat alle mensen die dat echt willen zich toen al hebben gemeld.
Kan me dat wel voorstellen als het Westen zo lang treuzelt met het leveren van echt doorslaggevende wapensystemen.
pi_208387060
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:19 schreef slashdotter3 het volgende:

De straffen voor desertie zijn ook niet zo hoog geloof ik daar.

De doodstraf had een afschrikkende werking gehad. Een paar jaar cel natuurlijk niet als het alternatief is waarschijnlijk sterven.
pi_208387437
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:39 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wie zal er, na de etnische minderheden, gevangenen en psychiatrische patinten, nu aan de beurt zijn? Bejaarden? Kleuters?
Vrouwelijke gevangen lees ik net in de krant.
Dus die worden eerst massaal verkrachting door hun collega's, voordat ze aan flarden worden geschoten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208387723
twitter
pi_208387747
twitter

pi_208387792
quote:
Secretary of the Security Council of Russia, Nikolai Patrushev:

Russia will try to retrieve remnants of American UAV in the Black Sea.
pi_208388314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Russen stelen in Indonesie de banen van de locals:

https://www.msn.com/en-us(...)18DcC2?ocid=msedgntp
‘They don’t respect us’: Backlash in Bali as Russians flee war

Some have taken up work on the island as hairdressers, babysitters, taxi drivers or even sex workers, often, authorities say, without a legally-required work visa.

A spokesperson told local media the task force would increase monitoring of the Internet and erect billboards warning tourists against working illegally on the island. In its first week, the task force arrested six tourists, all of them Russian. All six – three sex workers, two motorbike driving instructors and a tennis coach – received deportation orders.

Putro claimed that not only his business, but the entire industry, is being threatened by the influx of Russians.

“First, they contact me asking to ‘collaborate’, which means they want to introduce new guests for commission. They want us to work for them in the field,” he said.

“But they’re in the field, too. The last time I hiked to the top of Mount Agung volcano, I saw many Russians guiding other Russians without local guides even though local guides are required by law. The Russians seem to know everything about the mountain. I think they scaled the mountain before with local guides and remembered all the routes, safety issues, wind factors, timing and dangers. It’s sad because many local guides have no work.”
Russen in de prostitutie, no surprises :P
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:42:11 #120
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208388583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:05 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Moet je @AchJa wel even quoten. Leerzaam en alles meer.
pi_208388608
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:43:45 #122
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208388627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
Maar het zijn toch de mannen die gevlucht zijn? Zitten die in de prostitutie?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:46:01 #123
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208388679
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Waarom zouden ze een Amerikaans toestel uit internationale wateren vissen, als ze hem niet expres hebben laten neerstorten?
Dat is dan toch escalatie?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:47:46 #124
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208388714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ze leren dus dat spul binnen afschieten.
pi_208388787
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:46 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Waarom zouden ze een Amerikaans toestel uit internationale wateren vissen, als ze hem niet expres hebben laten neerstorten?
Dat is dan toch escalatie?
Ze helpen slechts :s)
pi_208388792
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ze leren dus dat spul binnen afschieten.
|:)
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:51:03 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208388796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
moet je eens kijken hoeveel Russinen er in Pattaya werken
allemaal boerendochters , uit de dorpen die niets in moscow te zoeken hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:53:25 #128
pi_208388864
quote:

[..]
[..]
En dan deze topper:
[..]
Hou bij het opgeheven vingertje van deze Rus in je achterhoofd dat alleen Nederland al meerdere keren per maand Russische vliegtuigen onderschept.
De eerst volgende neerschieten, dus.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:00:32 #129
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208389044
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:46 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Omdat beide kanten dit altijd doen. In de koude oorlog hebben "wij" bv hele onderzeeers proberen te liften. Met de dode inzittenden en al.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:02:16 #130
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208389082
quote:

Nederland onderschept niet meerdere keren per maand Russische vliegtuigen.

Zouden de Polly, Tiger en Bonzo's wel willen.
pi_208389180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nederland onderschept niet meerdere keren per maand Russische vliegtuigen.

Zouden de Polly, Tiger en Bonzo's wel willen.
Misschien niet meerdere keren per maand, maar komt wel regelmatig voor.

Full list of incidents involving Russian military and Nato since March 2014

En dit artikel is al 9 jaar oud :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:10:34 #132
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208389247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
:+
pi_208389653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Misschien niet meerdere keren per maand, maar komt wel regelmatig voor.

Full list of incidents involving Russian military and Nato since March 2014

Nederland helpt tegenwoordig Polen en daardoor is het nu wel meerdere keren per maand.
pi_208389778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland helpt tegenwoordig Polen en daardoor is het nu wel meerdere keren per maand.
Ja, het is niet alsof Rusland sinds 2014 een land van pais en vree is geworden _O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208389835
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De eerst volgende neerschieten, dus.
Je kan altijd nog met een drone een Bear gaan kutten en zeggen dat het aan de ander ligt als het fout gaat. :+
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:39:28 #136
36431 bleiblei
pi_208389927
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan altijd nog met een drone een Bear gaan kutten en zeggen dat het aan de ander ligt als het fout gaat. :+
Fuel dump uit een reservetank boven een bear met pek. "Oh sorry, geen idee waarom er teer in die tank zat ;( .
pi_208389976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Fuel dump uit een reservetank boven een bear met pek. "Oh sorry, geen idee waarom er teer in die tank zat ;( .
Nee, je zegt dan dat Rusland de pek zelf op het vliegtuig heeft gesmeerd. ;)
pi_208390397
quote:
Die vergelijking tussen Vuhlvedar en Bakhmut slaat nergens op, qua ratio van doden aan beide kanten. Is een totaal ander soort gevecht, in Vuhlvedar gaan de Russen al dood voordat ze ook maar in de buurt komen. Niet te vergelijken.
pi_208390439
Armeni #2 bondgenoot van Rusland.

Toch heeft Rusland niks gedaan toen Armeni een pak slaag kreeg van Azerbeidzjan.

twitter
pi_208390579
twitter

zou het echt zijn?
pi_208390635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:17 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
zou het echt zijn?
Tijd om pornhub te cancellen!11
SPOILER
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 18:33:27 #145
3928 Ulx
pi_208390833
twitter
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:49:36 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is nu echt een kwestie van interpretatie: hebben we het over het luchtruim/grondgebied van afzonderlijke landen (de VS en Rusland), of van allianties en landen (de NAVO en Rusland).

Dus: is het een drone van de VS die in de buurt van de grenzen Rusland vliegt, of is het een NAVO-drone? En vliegen die Russische vliegtuigen in de buurt van Pools of bijvoorbeeld Baltisch luchtruim en grondgebied, of van de NAVO? Dat bepaalt namelijk de discussie en argumenten over en weer.

Beschouw je het in deze discussie als NAVO vs. Rusland, dan moet Rusland inderdaad niet zeiken omdat ze zichzelf van soortgelijke praktijken bedienen in de buurt van NAVO luchtruim en grondgebied.

Beschouw je het als de VS vs. Rusland (zoals beide partijen het in deze discussie ook zelf lijken te beschouwen), dan hebben ze wel een punt. Russische gevechtsvliegtuigen/bommenwerpers worden zo'n 6 7 maal per jaar onderschept in de buurt van grenzen van de VS. Maar dan hebben we het over Alaska, wat vrijwel 'direct' aan de Russische oostgrens ligt, een gigantisch landoppervlak is en waar vrijwel geen mens woont. Voordat je vanaf daar ook maar in de buurt komt van enige stad van betekenis van de VS, moet je eerst nog langs Canada en ben je wel een paar duizend km verder.

Vliegt Rusland op dezelfde wijze met gevechtsvliegtuigen/bommenwerpers in luchtruim in de buurt van een stad als New York of Washington DC, dan is de reactie wel een tikkeltje anders. Maar dat gebeurt nu niet, terwijl men dit wel beschouwt als Amerikaanse toestellen die in de buurt van Moskou vliegen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:57:41 #147
36431 bleiblei
pi_208391272
Russische vliegtuigen worden met name begeleid buiten territoriaal luchtruim. Sowieso nooit neergehaald (dat zou wat zijn) en naar mijn weten nooit gedwongen om te draaien.

Dat is gewoon een spelletje van "joh, hebben jullie mij gezien?" VS. "Jep, we hebben je gezien, ga maar weer naar huis".

Zelfde geldt voor schepen buiten territoriale wateren. Die worden begeleid, niets meer dan dat.

Samenvatting @Repentless, klopt niet veel van wat je typt ;) .
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:01:00 #148
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391342
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:57 schreef bleiblei het volgende:
Russische vliegtuigen worden met name begeleid buiten territoriaal luchtruim. Sowieso nooit neergehaald (dat zou wat zijn) en naar mijn weten nooit gedwongen om te draaien.

Dat is gewoon een spelletje van "joh, hebben jullie mij gezien?" VS. "Jep, we hebben je gezien, ga maar weer naar huis".

Zelfde geldt voor schepen buiten territoriale wateren. Die worden begeleid, niets meer dan dat.
Klopt, in internationaal luchtruim/internationale wateren.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:01:36 #149
36431 bleiblei
pi_208391349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, in internationaal luchtruim/internationale wateren.
En waar dacht je dat die reaper vloog?
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:04:09 #150
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En waar dacht je dat die reaper vloog?
Dat weet ik, maar het ene internationale luchtruim ligt wat dichter bij bepaalde cruciale steden van een land dan het andere.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 19:13:59 #151
3928 Ulx
pi_208391591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar het ene internationale luchtruim ligt wat dichter bij bepaalde cruciale steden van een land dan het andere.
Nou en?
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:19:22 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou en?
Dat is waar de discussie tussen de VS en Rusland om draait. Nogmaals: een aantal maal per jaar in internationaal luchtruim richting en in de buurt van Alaska vliegen, is qua impact wat anders dan in internationaal luchtruim richting en in de buurt van New York of Washington DC vliegen. Dat laatste gebeurt dus niet. Als dat wel zou gebeuren, zou de reactie anders zijn.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:23:22 #153
36431 bleiblei
pi_208391792
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is waar de discussie tussen de VS en Rusland om draait. Nogmaals: een aantal maal per jaar in internationaal luchtruim richting en in de buurt van Alaska vliegen, is qua impact wat anders dan in internationaal luchtruim richting en in de buurt van New York of Washington DC vliegen. Dat laatste gebeurt dus niet. Als dat wel zou gebeuren, zou de reactie anders zijn.
Aannames.
En ik vermoed zelf van niet. Ik denk dat de reactie hetzelfde is. F35 heen sturen en de bear in de gaten houden. En absoluut niet neerhalen.

Maar goed, dat is theoretisch, net als jouw verhalen.
pi_208391811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke "cruciale" Russische steden liggen er langs de kust van de Zwarte Zee dan?
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:24:49 #155
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Aannames.
En ik vermoed zelf van niet. Ik denk dat de reactie hetzelfde is. F35 heen sturen en de bear in de gaten houden. En absoluut niet neerhalen.

Maar goed, dat is theoretisch, net als jouw verhalen.
Klopt, maar dat is waar de discussie tussen de VS en Rusland over gaat.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:26:34 #156
36431 bleiblei
pi_208391856
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke "cruciale" Russische steden liggen er langs de kust van de Zwarte Zee dan?
Dat is het andere punt.
Oh, en wat niet theoretisch is, is dat de Amerikanen een spionageballon van de Chinezen een tijd lang boven hun grondgebied laten zweven incl. Militaire gebieden voordat ie neergehaald wordt. Laat staan dat ze een bemand vliegtuig van de Russen neerhalen in internationaal luchtruim 8)7 .
pi_208391865
twitter
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:27:00 #158
36431 bleiblei
pi_208391866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, maar dat is waar de discussie tussen de VS en Rusland over gaat.
Ik snap je punt niet. Je mist wat context in je post.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:29:16 #159
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208391912
quote:

[..]
Het gaat er in hun onderlinge discussie simpelweg om hoe ver gevechtsvliegtuigen verwijderd zijn van cruciale steden van een land. Die van Rusland zijn een heel stuk verder verwijderd van die van de VS dan andersom. Dat is dus wanneer je deze discussie (het naderen van elkaars lichtruim) als conflict tussen twee landen (de VS en Rusland) beschouwt. Beschouw je dit als conflict tussen de NAVO en Rusland, dan liggen de zaken compleet anders, zoals ik aangaf.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:38:24 #160
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208392166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik snap je punt niet. Je mist wat context in je post.
Dit is de context:

quote:
“The unacceptable activity of the US military in the close proximity to our borders is a cause for concern,” Antonov said. “They gather intelligence, which is subsequently used by the Kyiv [Ukraine] regime to strike at our armed forces and territory.”

He further called on Washington to “stop making sorties near the Russian borders.”

“Let us ask a rhetorical question: If, for example, a Russian strike zone appeared near New York or San Francisco, how would the US Air Force and Navy react?” Antonov said
https://nypost.com/2023/0(...)y-from-its-airspace/
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:41:37 #161
36431 bleiblei
pi_208392277
quote:
Dat is een bullshit statement.
Ten eerste niet hun terrein, ten tweede, niet close by their borders, ten derde, niet dicht bij steden vergelijkbaar aan NY of SF en ten vierde komen ze significant dichter bij steden als Amsterdam, Londen of vergelijkbaar.

Ergo, typisch Russisch crybaby geneuzel wat je alleen maar hard kan weglachen zoals laatst Lavrov op de G20 overkwam want totaal niet serieus te nemen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:44:33 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208392355
Ze is veilig *O* *O* *O* *O*

twitter
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:45:59 #163
36431 bleiblei
pi_208392390
En ter onderbouwing van mijn stelling mbt. Amsterdam en Londen. Afgelopen week is er nog een admiraal Hutsefluts kolenschip van die lui door het kanaal gezwalkt.

Dichterbij kan je het haast niet hebben lijkt mij.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:47:56 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:50:28 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208392513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:45 schreef bleiblei het volgende:
En ter onderbouwing van mijn stelling mbt. Amsterdam en Londen. Afgelopen week is er nog een admiraal Hutsefluts kolenschip van die lui door het kanaal gezwalkt.

Dat ding zit nu in Engelse wateren.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 20:03:47 #166
3928 Ulx
pi_208392932
quote:

[..]
Odessa natuurlijk.
pi_208393013
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:10:57 #168
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208393115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Klinkt als onzin.
Wat valt er te recoveren qua software als de hardware kaduuk is gevallen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 20:11:14 #169
3928 Ulx
pi_208393120
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:11:43 #170
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208393136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Grappig, ik vroeg me al af of zoiets niet slim zou zijn met die dingen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:18:43 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:22:04 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf woensdag 15 maart 2023 @ 20:22:27 #173
364681 over_hedge
pi_208393401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:10 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Klinkt als onzin.
Wat valt er te recoveren qua software als de hardware kaduuk is gevallen.
De dingen hebben 1800km bereik. Maar dat ze een safety iets hebben geloof je niet? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208393583
quote:
84s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:44 schreef Starhopper het volgende:
Ze is veilig *O* *O* *O* *O*

[ twitter ]
Ik krijg toch echt de indruk dat ze iedereen die geen zin in oorlog heeft, geen haar breed in de weg leggen als die het land wil verlaten. Een soort maatschappelijk overdrukventiel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208393597
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is nu echt een kwestie van interpretatie: hebben we het over het luchtruim/grondgebied van afzonderlijke landen (de VS en Rusland), of van allianties en landen (de NAVO en Rusland).

Dus: is het een drone van de VS die in de buurt van de grenzen Rusland vliegt, of is het een NAVO-drone? En vliegen die Russische vliegtuigen in de buurt van Pools of bijvoorbeeld Baltisch luchtruim en grondgebied, of van de NAVO? Dat bepaalt namelijk de discussie en argumenten over en weer.

Beschouw je het in deze discussie als NAVO vs. Rusland, dan moet Rusland inderdaad niet zeiken omdat ze zichzelf van soortgelijke praktijken bedienen in de buurt van NAVO luchtruim en grondgebied.

Beschouw je het als de VS vs. Rusland (zoals beide partijen het in deze discussie ook zelf lijken te beschouwen), dan hebben ze wel een punt. Russische gevechtsvliegtuigen/bommenwerpers worden zo'n 6 7 maal per jaar onderschept in de buurt van grenzen van de VS. Maar dan hebben we het over Alaska, wat vrijwel 'direct' aan de Russische oostgrens ligt, een gigantisch landoppervlak is en waar vrijwel geen mens woont. Voordat je vanaf daar ook maar in de buurt komt van enige stad van betekenis van de VS, moet je eerst nog langs Canada en ben je wel een paar duizend km verder.

Vliegt Rusland op dezelfde wijze met gevechtsvliegtuigen/bommenwerpers in luchtruim in de buurt van een stad als New York of Washington DC, dan is de reactie wel een tikkeltje anders. Maar dat gebeurt nu niet, terwijl men dit wel beschouwt als Amerikaanse toestellen die in de buurt van Moskou vliegen.
Hij vloog bij de Krim en dat is geen Rusland.
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:32:10 #176
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208393629
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is een bullshit statement.
Ten eerste niet hun terrein, ten tweede, niet close by their borders, ten derde, niet dicht bij steden vergelijkbaar aan NY of SF en ten vierde komen ze significant dichter bij steden als Amsterdam, Londen of vergelijkbaar.

Ergo, typisch Russisch crybaby geneuzel wat je alleen maar hard kan weglachen zoals laatst Lavrov op de G20 overkwam want totaal niet serieus te nemen.
Het gaat om de afstand van een Amerikaans militair vliegtuig t.o.v. belangrijke steden binnen de Russische grenzen vs. de afstand van een Russisch militair toestel t.o.v. belangrijke steden binnen Amerikaanse grenzen. Dat Amerikaanse toestel komt veel dichter bij die Russische steden dan andersom.

Zoals ik aangaf: beschouw je dit als NAVO t.o.v. Rusland, dan moet Rusland niet zeuren omdat ze zelf ook zo dichtbij komen. Beschouw je dit als de VS t.o.v. Rusland, dan hebben ze een punt. En de discussie lijkt op in dit geval vooral plaats te vinden tussen de VS en Rusland.

Ze komen inderdaad dichter bij Londen en Amsterdam, maar dat zijn geen Amerikaanse steden. Dus kom je uit bij mijn beginpunt: een kwestie van interpretatie. Zijn dit Amerikaanse toestellen, of NAVO-toestellen. Zowel Rusland als de VS lijken het zelf vooral als Russische en Amerikaanse toestellen te beschouwen in hun conflict hierover.
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:37:59 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208393771
quote:
84s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat ding zit nu in Engelse wateren.

[ twitter ]
Ding lijkt netjes rechts in de diepwaterroute (DW op dat kaartje) te varen. Wat mij betreft blazen we alle Russische schuiten uit de Noordzee, maar in dit geval hoort dat ding daar te varen, lijkt mij.

NB. Russisch fregat heeft waarschijnlijk AIS uitgeschakeld.
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:38:52 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208393795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:32 schreef Repentless het volgende:
Het gaat om de afstand van een Amerikaans militair vliegtuig t.o.v. belangrijke steden binnen de Russische grenzen vs. de afstand van een Russisch militair toestel t.o.v. belangrijke steden binnen Amerikaanse grenzen. Dat Amerikaanse toestel komt veel dichter bij die Russische steden dan andersom.

Zoals ik aangaf: beschouw je dit als NAVO t.o.v. Rusland, dan moet Rusland niet zeuren omdat ze zelf ook zo dichtbij komen. Beschouw je dit als de VS t.o.v. Rusland, dan hebben ze een punt. En de discussie lijkt op in dit geval vooral plaats te vinden tussen de VS en Rusland.

Ze komen inderdaad dichter bij Londen en Amsterdam, maar dat zijn geen Amerikaanse steden. Dus kom je uit bij mijn beginpunt: een kwestie van interpretatie. Zijn dit Amerikaanse toestellen, of NAVO-toestellen. Zowel Rusland als de VS lijken het zelf vooral als Russische en Amerikaanse toestellen te beschouwen in hun conflict hierover.
Hoe dichtbij het allemaal is is helemaal geen argument, internationaal luchtruim = internationaal luchtruim.
pi_208394040
quote:
Die context is flauwekul, de Amerikanen vliegen in internationaal luchtruim en bovendien is de Krim helemaal geen Russisch grondgebied.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2023 20:48:24 ]
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:48:31 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208394053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:45 schreef bleiblei het volgende:

Och, er was een tijd dat we helemaal geen capaciteit hadden om Russische schepen te begeleiden...

quote:
Marine heeft geen antwoord op Russisch bezoek

De Koninklijke Marine had geen eenheden beschikbaar om Russische marineschepen in Nederlandse Economische Exclusieve Zone te volgen. Het Russische eskader met aan het hoofd vliegkampschip RFS Kuznetsov, dat woensdag nog gedetecteerd werd door Zr.Ms. De Zeven Provincin, voer gisteravond voor de Nederlandse kust. De Koninklijke Marine moest bij gebrek aan beschikbare schepen en vliegtuigen de Kustwacht vragen om een kijkje te nemen.

Russische schepen zijn 20 jaar niet zo dichtbij zijn geweest; normaal kiezen zij de route om Ierland heen over de Atlantische Oceaan. Maar nu wilden zij zich laten zien.

Toen zij vervolgens opstoomden richting de Noordzee, moest de Koninklijke Marine echter verstek laten gaan. Waar in het verleden niet-NAVO schepen in deze wateren gevolgd werden, zoals F-16's Russische vliegtuigen nu ook begeleiden, waren er volgens een woordvoerder van het Ministerie van Defensie geen geschikte Nederlandse marineschepen voorhanden. Uit kostenoverwegingen is alleen een mijnenjager gereed voor calamiteiten. Deze schepen kunnen bij bijvoorbeeld rampen op zee wel direct worden ingezet, maar voor het volgen van eskaders zijn zij mede door hun lage maximale snelheid, niet geschikt.

Vooral fregatten -en anders OPV's- kunnen goed ingezet worden om schepen te volgen. Door aflossing van de Zeeland in de West en de Evertsen bij Somali is echter een groot deel van dat bestand op zee. De resterende fregatten en OPV's zijn in onderhoud of waren gisteravond niet direct beschikbaar.

Ook heeft de marine na de bezuinigingen van 2003 geen maritieme patrouillevliegtuigen meer. De zeemacht moest gisteren daardoor aankloppen bij de Kustwacht en vragen of n van hun toestellen de Russische schepen kon volgen. Dat is niet alleen pijnlijk, van een Kustwachtvliegtuig kan niet hetzelfde worden verwacht als een marinevliegtuig. De twee Dornier 228-212 vliegtuigen van de Kustwacht kunnen weliswaar foto- en video-opnamen maken, maar ontberen systemen om bijvoorbeeld radaruitzendingen te registreren.
pi_208394176
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe dichtbij het allemaal is is helemaal geen argument, internationaal luchtruim = internationaal luchtruim.
Wilde net zeggen. Wat een onzin post Repentless zeg.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 20:53:47 #183
3928 Ulx
pi_208394182
quote:
Ja, maar wacht even! Die Russische Tu-95's en Tu-160's en Tu-22M's hebben raketten bij zich die veel verder kunnen reiken. Het is daarom niet meer dan redelijk dat het internationale luchtruim voor Russische vliegtuigen beperkt wordt tot een cirkel van zo'n 100 kilometer doorsnee rondom een vliegveld ergens achter de Oeral. Gewoon, om te voorkomen dat het escaleert. Die context kun je wel begrijpen toch?
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:05:16 #184
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208394512
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:00 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Omdat beide kanten dit altijd doen. In de koude oorlog hebben "wij" bv hele onderzeeers proberen te liften. Met de dode inzittenden en al.
Als 'wij' maar een poot uitsteken in dit conflict, dan zijn 'we' aan het escaleren, maar de Russen halen een vliegtuig neer en stelen hem vervolgens, en niemand heeft het over dat zij aan het escaleren zijn?! Dat is toch bizar??
pi_208394962
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:18:36 #186
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208395065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:05 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Als 'wij' maar een poot uitsteken in dit conflict, dan zijn 'we' aan het escaleren, maar de Russen halen een vliegtuig neer en stelen hem vervolgens, en niemand heeft het over dat zij aan het escaleren zijn?! Dat is toch bizar??
Dingen zoals zo'n Su-30/34 Sorbitsija pod die ergens gevonden wordt in Ukraine of buitgemaakte EW systemen bevinden zich allang in ConUS.
pi_208395198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dingen zoals zo'n Su-30/34 Sorbitsija pod die ergens gevonden wordt in Ukraine of buitgemaakte EW systemen bevinden zich allang in ConUS.
Ongetwijfeld waar maar die vlogen niet in internationaal luchtruim.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:29:03 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:29:09 #189
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208395584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ongetwijfeld waar maar die vlogen niet in internationaal luchtruim.
Wij deden/doen exact hetzelfde.

In het verleden ging na diplomatie een object terug naar de vorige eigenaar.
Onderzocht en gedemonteerd in kratten wel te verstaan.
pi_208395590
Fijn geluid uit het republikeinse kamp , hopelijk zullen we velen volgen
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208395624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:29 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Wij deden/doen exact hetzelfde.

In het verleden ging na diplomatie een object terug naar de vorige eigenaar.
Onderzocht en gedemonteerd in kratten wel te verstaan.
Ok, wanneer hebben "wij" Russische toestellen in internationaal luchtruim uit de lucht geschoten?
pi_208395686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:29 schreef Slayage het volgende:
Fijn geluid uit het republikeinse kamp , hopelijk zullen we velen volgen [ twitter ]
DeSantis en de MAGA figuren zijn tegen steun aan Oekraine en voorstanders van Poetin zijn gang laten gaan. Veel Republikeinse kiezers zijn daar echter geen fan van en getuige de stemmingen, tweederde van de RNC congress en Senaats leden ook niet.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:32:47 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208395739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat snap ik, ik geef slechts aan welke argumenten er worden gebruikt. Als er Russische militaire vliegtuigen het New York Oceanic Control Area binnenvliegen, bevinden ze zich op dat moment ook in internationaal luchtruim. Als ze echter richting de Amerikaanse oostkust koersen, zullen ze op een bepaald moment onderschept worden en gesommeerd worden om hun koers te wijzigen. Maar aan die kant van de wereld komen Russische vliegtuigen bij lange na niet zo vaak en dichtbij Amerikaans luchtruim en grondgebied, terwijl dat andersom wel het geval is. "Dichtbij" is m.b.t. vliegen natuurlijk altijd nog relatief omdat het alsnog om honderden of een- of tweeduizend kilometer gaat, maar het gaat erom of je dichtbij genoeg komt om lange-afstandswapens af te vuren.

Het gaat puur om de gevoelsmatige dreiging die ervan uitgaat. Kun je vanalles van vinden, maar dit is de inzet van de discussie tussen de VS en Rusland.

quote:
WASHINGTON, Feb 16 (Reuters) - Russian aircraft came close to three U.S. Navy planes in the Mediterranean Sea over the weekend, the Pentagon said on Wednesday, at a time of heightened tensions between the two countries over Russia's military buildup along its border with Ukraine.

While such interactions are not rare between the United States and Russia, it comes at a particularly delicate time and amid a heightened concern about any accidents or miscalculations.

Russian aircraft came close to three U.S. Navy P-8A while they were flying in international airspace over the Mediterranean.

"While no one was hurt, interactions such as these could result in miscalculations and mistakes that lead to more dangerous outcomes," Captain Mike Kafka, a Pentagon spokesman, said.

A U.S. official, speaking on the condition of anonymity, said in one of the incidents the Russian aircraft came within several feet of one of the U.S. Navy planes.
https://www.reuters.com/w(...)pentagon-2022-02-16/

Ook dit is internationaal luchtruim, boven de Middellandse Zee. De VS geeft hier zelf ook de dreiging aan die hiervan uit kan gaan. Maar die dreiging tot een treffen tussen militaire toestellen van de VS en Rusland vindt dus altijd vele malen dichter bij de grenzen van Rusland (wanneer we het over relevante bewoonde gebieden hebben) plaats, dan bij de grenzen van de VS.

Nogmaals: wanneer we het over de NAVO en zijn grenzen hebben, is het een compleet ander verhaal.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:35:55 #194
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208395906
Ach het zijn Russen, op een enkele oorlog na weten ze hoe wel hoe je net aan over randjes heen piest.

Hoop drukte weer maar de Amerikanen gaan toch niets doen. Dat is misschien ook het voordeel van al die jaren koude oorlog. Eerst eens goed peinzen voor men reageert.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:39:07 #195
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208396065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, wanneer hebben "wij" Russische toestellen in internationaal luchtruim uit de lucht geschoten?
Schijnbaar weet je meer dan de Amerikanen. Die houden het op een botsing.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 maart 2023 @ 21:40:11 #196
3928 Ulx
pi_208396103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ach het zijn Russen, op een enkele oorlog na weten ze hoe wel hoe je net aan over randjes heen piest.

Hoop drukte weer maar de Amerikanen gaan toch niets doen. Dat is misschien ook het voordeel van al die jaren koude oorlog. Eerst eens goed peinzen voor men reageert.
Ze zullen wel indirect gaan fiucken. Wat extra spul naar Oekrane of zo.
pi_208396188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
DeSantis en de MAGA figuren zijn tegen steun aan Oekraine en voorstanders van Poetin zijn gang laten gaan. Veel Republikeinse kiezers zijn daar echter geen fan van en getuige de stemmingen, tweederde van de RNC congress en Senaats leden ook niet.
En toch is het zorgwekkend. Zeker als je kijkt naar het omvallen van die SVB bank en algehele economische en financile situatie van de VS op dit moment echt totaal niet aankan dat er meer banken omvallen.

Deze discussie die oa Trump en De Santis aanzwengelen kan onder slechtere economische omstandigheden ook juist meer omarmt worden zodra in peilingen deze figuren het goed doen bijv. En ook andere kandidaten dan wat nuances aanbrengen ten faveure van posities die Trump en De Santis innemen oa mbt NAVO/Oekrane.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:45:07 #199
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208396311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zullen wel indirect gaan fiucken. Wat extra spul naar Oekrane of zo.
Hm 1 gevolg kan zijn dat er nu bepaald geavanceerd spul niet naar Oekrane gaat. Maar daar was tot nu toe toch al geen sprake van.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:53:25 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208396816
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:20:03 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208397545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zou over een paar jaar wel de beste films over het hele gebeuren opleveren.

Alleen dan zonder drone maar met de vrouw van de held (wie is de hedendaagse Tom Cruise?) in een eenmotorig vliegtuig met een doos jonge katjes op de achterbank.
pi_208397653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:33 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
twitter

Dat ligt er redelijk dichtbij. Zullen ze vanaf daar proberen op te rukken richting Mariupol?
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:28:24 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208397841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Was dat niet de Khibiny?
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:44:14 #206
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208398298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Was dat niet de Khibiny?
= zelfde
pi_208398916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En de VS n drone.
Goh. Die zijn ook heftig oorlog aan het voeren.
  donderdag 16 maart 2023 @ 02:05:35 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 16 maart 2023 @ 02:28:55 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:20:55 #211
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208401601
quote:
[ twitter ]
Die zullen achter de schermen wel even flink wat druk hebben uitgeoefend.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208401663
Rusjes waren druk bezig in Polen maar toch betrapt

https://nos.nl/artikel/24(...)pionage-voor-rusland

Binnenkort op theevisite bij Ome Vlad :Y)
  Overall beste user 2022 donderdag 16 maart 2023 @ 08:15:07 #213
3928 Ulx
pi_208401914
twitter
pi_208402593
twitter

twitter
pi_208402640
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:15 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelfs Russische soldaten zijn slachtoffer van Russische propaganda
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208402682
quote:
[ twitter ]
Als dit echt zo is dan is dat huge.
zie email 27 oktober
pi_208402759
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:15 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hmm, een grote duikboot als de Kursk met een drone vergelijken is wel wat flauw natuurlijk.
pi_208402791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als dit echt zo is dan is dat huge.
De VS die direct een complete aircraft carrier battlegroup de Zwarte Zee opstuurt:

pi_208402799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De VS die direct een complete aircraft carrier battlegroup de Zwarte Zee opstuurt:

[ afbeelding ]
Een of twee kernonderzeers er bij…
zie email 27 oktober
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:37:21 #220
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208402847
Als de VS dat wil kunnen ze dan dus een de facto no fly zone creren op de zwarte zee. Maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.

Twijfel zelfs of ze die reaper gaan halen.
&lt;signature here&gt;.
pi_208402938
Er was een wappie feestje in Moskou:

Italian princess, conspiracy theorists and Steven Seagal: meet Russia’s friends overseas

quote:
Among them were the contentious American actor Steven Seagal, a grandson of Charles de Gaulle, and an Italian princess and Tolkien scholar who fears European boys are being encouraged to marry their cows.
Veeg

Me

Op

_O-
pi_208402948
Heeft Rusland al geklaagd dat de drone wel erg dicht bij de Russische grens was?
quote:
CNN: drone van Chinese makelij neergehaald in Oost-Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68104429

In het oosten van Oekrane is in de nacht van vrijdag op zaterdag een drone van Chinese makelij neergehaald, meldt CNN. Verslaggevers van de Amerikaanse nieuwszender hebben de wrakstukken van het onbemande toestel gezien. Oekraense militairen zeggen dat de drone zo laag vloog dat ze die uit de lucht konden schieten met kalasjnikovs.

Het gaat om een Mugin-5, een commercile drone, die is gemaakt door een fabrikant in de Oost-Chinese havenstad Xiamen. Oekraense militairen zeggen dat de neergehaalde drone op zo'n manier was aangepast dat er een bom mee kon worden vervoerd. Aan boord was een explosief van zo'n 20 kilo, dat later op een veilige plek tot ontploffing werd gebracht.

De Mugin-5-toestellen zouden bekendstaan als 'Alibaba-drones', omdat ze voor maximaal 15.000 dollar te koop zouden staan op Chinese verkoopsites als Alibaba en Taobao. De fabrikant bevestigt aan CNN dat het gaat om een Mugin-drone en noemt het incident "erg ongelukkig".

De bewapende drone had geen camera aan boord en was dus niet bedoeld voor verkenning, zegt een specialist op het gebied van legerdrones tegen CNN. Hij spreekt van een "domme bom" en "een niet erg geavanceerde manier om militaire operaties uit te voeren".
pi_208402972
quote:
Wacht, dat is dus niet wat cowboys doen?
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:49:09 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208402974
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Aether het volgende:
Heeft Rusland al geklaagd dat de drone wel erg dicht bij de Russische grens was?
[..]

Ja, daar heeft die repentless een complete thesis over geschreven, in deze topic.
&lt;signature here&gt;.
pi_208403386
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Die zullen achter de schermen wel even flink wat druk hebben uitgeoefend.
twitter

Mooie reactie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:36:14 #226
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208403614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[ twitter ]

Mooie reactie.
Zou zo maar kunnen leiden tot een 2e Tonkin-incident.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident
pi_208403631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:36 schreef kibo het volgende:

[..]

Hoe precies dan?
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:39:21 #228
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208403654
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe precies dan?
Confrontatie Russische vs US marine.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:39:47 #229
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208403659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:36 schreef kibo het volgende:

[..]

Een andere poster parafraserend: internationale wateren zijn internationale wateren.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:41:31 #230
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208403682
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een andere poster parafraserend: internationale wateren zijn internationale wateren.
Dat was de Golf van Tonkin ook.
pi_208403690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:39 schreef kibo het volgende:

[..]
Confrontatie Russische vs US marine.
Wie van de 2 denk je dat er dom genoeg is om een oorlog te starten dan?
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:42:52 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208403698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:41 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat was de Golf van Tonkin ook.
Ja, dus?

Als de VS daar iets naar binnen schuift, en de rus wants to f*ck around, they are gonna find out.

Niks bijzonders toch?
&lt;signature here&gt;.
pi_208403704
Het is in de Zwarte Zee al vaker mot geweest tussen de Rusland USSR en de VS trouwens:
1988 Black Sea bumping incident
pi_208403770
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
Het is in de Zwarte Zee al vaker mot geweest tussen de Rusland USSR en de VS trouwens:
1988 Black Sea bumping incident
Bijna 2 jaar later viel de Berlijnse muur 9-11-89.

Laten we hopen dat er het zlefde nu weer voor gaat doen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:52:08 #235
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208403824
Je ziet op het einde de beschadigde propeller.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:57:16 #236
pi_208403899
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Toch jammer dat de beelden slechter worden als zo'n vliegtuig op 10 meter voorbij vliegt en brandstof dumpt. Dan zijn de beelden van SpaceX beter.
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:01:27 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208403975
Overigens, als dit het is, heeft de VS idd alle tijd gehad om de opdracht te geven de software (de encryptie sleutels dus) op afstand te wissen.
&lt;signature here&gt;.
pi_208404072
quote:

[ twitter ]
Wat een waardeloze beelden zeg. :')

Maar heeft het Russisch toestel 'm echt geraakt of heeft de propeller zo'n klap gekregen van het brandstof dat ie kapot ging? Dat ding draait zo gigantisch hard rond dat een vloeistof keihard kan zijn. Dat heb je ook als je van 100 meter op het water klapt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:09:36 #239
pi_208404089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja echt kut. Je zou toch denken dat dat beter moet met een spionage vliegtuig.

Wanneer trekken jouw vrienden zich terug uit Ukraine?
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:12:37 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208404145
quote:

[..]

Maar heeft het Russisch toestel 'm echt geraakt of heeft de propeller zo'n klap gekregen van het brandstof
Een metalen propeller van zoiets als wolfraam, of titaan, of ander super hard metaal,

Die verbuigt van vloeistof. :')

Laat me hier even over nadenken,

Ik heb er over nagedacht,

Nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_208404171
quote:

[..]

Maar heeft het Russisch toestel 'm echt geraakt of heeft de propeller zo'n klap gekregen van het brandstof dat ie kapot ging? Dat ding draait zo gigantisch hard rond dat een vloeistof keihard kan zijn. Dat heb je ook als je van 100 meter op het water klapt.
Het brandstof? Seriously?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208404223
Russische marine vs Amerikaanse Marine. Ik geef die Russische roestbakkenvloot 1 uurtje als dat zou gebeuren :')
pi_208404226
Overigens, ook wel belangrijk als het waar is, is dat rusland mogelijk veel minder inwoners heeft dan officieel bekend gemaakt. Zie comments onder https://9gag.com/gag/armWw97 voor meer info

Dat zou betekenen dat de huidige aantallen doden economisch gezien veel meer schade doet dan je zou verwachten vanuit officiele cijfers.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208404297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:16 schreef Barbusse het volgende:
Russische marine vs Amerikaanse Marine. Ik geef die Russische roestbakkenvloot 1 uurtje als dat zou gebeuren :')
Dat is inclusief lunchpauze neem ik aan?
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:22:11 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208404325
Dus de drone die ze neerschieten was zo'n Iraanse kamikaze drone die gemaakt is om metaaldeeltjes te sproeien en zijn team wordt geraakt?

https://www.nytimes.com/i(...)W977Wik7UWAzWZqwR5z6

There were four of them. They were stationed near the front line, in eastern Ukraine, and on that night they shot a Russian drone from the sky. A small victory. Then its wreckage hurtled down, hunks of ragged metal slicing into the men below. He was the only one left standing.

In the numb hours that followed, someone came to collect the others -- one dead, two wounded -- and he was left to hold the position alone through that freezing night and into the next day.

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 16-03-2023 11:31:00 ]
pi_208404339
quote:

[ twitter ]
Allemaal fake news, de Su-27 vliegt er rustig langs /s

twitter
pi_208404497
quote:

[ twitter ]
Maar maar de Poetin adepten vertelden me dat deze video er nooooooit zou komen.
pi_208404525
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is inclusief lunchpauze neem ik aan?
Uiteraard! 14.gif
pi_208404538
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wees maar niet bang, ze zullen claimen dat het game footage / CGI is.
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:37:42 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208404551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:17 schreef Bensel het volgende:
Overigens, ook wel belangrijk als het waar is, is dat rusland mogelijk veel minder inwoners heeft dan officieel bekend gemaakt. ...
Interessante mogelijkheid.
pi_208404695
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
1. Er was geen drone
2. Er was geen botsing met een drone
3. Er was een botsing maar de Su-27 heeft geen schade
4. De Su-27 heeft schade door de drone
5. De drone was de schuldige
6. Rusland moest de drone wel aanvallen omdat het te dichtbij vloog
7. Rusland gaat de drone opvissen
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:50:47 #252
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208404744
quote:

[ twitter ]
Zoals verwacht, slecht vliegwerk dus. Wel guitig die schoolplein fitties in het internationale luchtruim.
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:56:00 #253
pi_208404827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zoals verwacht, slecht vliegwerk dus. Wel guitig die schoolplein fitties in het internationale luchtruim.
Echt beroerd ja. Als je brandstof op die drone wil gooien ga je voor hem uit vliegen. Maar deze boeren zijn aan het sproeien alsof het een aardappelveld is.
pi_208405425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die Rheinmetal CEO is bezig met een behoorlijke pr offensief
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 12:34:59 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208405459
Zijn we nu echt verbaast dat de piloten van de Russische luchtmacht hoogstens twee deathmatches in war thunder hebben gevlogen ter training?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208405672
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208405825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het gaat er in hun onderlinge discussie simpelweg om hoe ver gevechtsvliegtuigen verwijderd zijn van cruciale steden van een land. Die van Rusland zijn een heel stuk verder verwijderd van die van de VS dan andersom. Dat is dus wanneer je deze discussie (het naderen van elkaars lichtruim) als conflict tussen twee landen (de VS en Rusland) beschouwt. Beschouw je dit als conflict tussen de NAVO en Rusland, dan liggen de zaken compleet anders, zoals ik aangaf.
Snap jij het concept “internationaal luchtruim”?
zie email 27 oktober
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:05:46 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208405882
Redelijk dikke boem in Rostov Don.

https://www.bbc.com/news/world-europe-64975202

Kortsluiting. 8-)
quote:
Rostov's regional governor said a short circuit appeared to have caused the fire, which ignited fuel tanks.
pi_208405894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:05 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Dat hele “escalatie” argument is een schaamlap. Op z’n best uit angst, op z’n slechts uit malicieuze overwegingen…
zie email 27 oktober
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:08:47 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 13:11:19 #261
pi_208405988
quote:
Hoe meer ik over dat gevecht lees en zie hoe indrukwekkender het wordt.

Het had echt niet veel gescheeld of er was een Russische luchtbrug. De CNN verslaggever die z'n verhaal doet terwijl achter hem Spetznaz/vdl rondloopt. Bizar
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208406015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:16 schreef Barbusse het volgende:
Met de groeten van de Moskva
zie email 27 oktober
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 13:14:11 #263
pi_208406031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moskva stronk, upgraded to sub.
pi_208406044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het had echt niet veel gescheeld of er was een Russische luchtbrug. De CNN verslaggever die z'n verhaal doet terwijl achter hem Spetznaz/vdl rondloopt. Bizar
De Slag om Hostomel is is zeer belangrijk geweest ja.
Hadden de Russen Hostomel kunnen behouden, dan was de oorlog waarschijnlijk heel anders verlopen.
A murky, forgotten land.
pi_208406098
quote:
De CNN verslaggever die z'n verhaal doet terwijl achter hem Spetznaz/vdl rondloopt. Bizar
Heb je een linkje?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:18:49 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208406114
quote:

[..]

En dat de ernst van de situatie pas achteraf tot 'm doordringt _O- .
Huilen dan.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:19:00 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208406119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Snap jij het concept “internationaal luchtruim”?
Jep.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 maart 2023 @ 13:22:22 #268
3928 Ulx
pi_208406185
twitter
pi_208406538
Polen die Migs gaat leveren en Israel die anti drone systemen gaat leveren, dat is wel een lekker dagje.
pi_208406552
twitter
pi_208406672
New European Bauhaus: launch of capacity-building programme to start Ukraine's reconstruction
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_1649
pi_208406692
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208406766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat was notabene het vlagschip _O-
pi_208406822
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208406886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jep.
Nou, dat blijkt niet echt tbh.
pi_208406892
Something milk.
twitter
pi_208406985
quote:

[..]

Ja idd. En vlak voor het draaien dacht hij nog dat het Oekraners waren, tot hij met ze sprak. Te bizar.
pi_208406995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:18 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Heb je een linkje?

Destijds ook al even mijn eigen amateuristische zoekwerk gedaan, volgens mij is het hier: https://www.google.nl/map(...)7,105m/data=!3m1!1e3
  Overall beste user 2022 donderdag 16 maart 2023 @ 14:20:59 #279
3928 Ulx
pi_208407017
twitter
pi_208407028
quote:
Explosie in pand geheime dienst in Rostov-aan-de-Don
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68111839

Bij een explosie in een pand van de Russische geheime dient FSB in Rostov-aan-de-Don is een dode gevallen, meldt het Russische persbureau Tass. In het pand, waarin de afdeling van de FSB is gehuisvest die grenscontroles uitvoert, brak brand uit. Rostov-aan-de-Don ligt nabij de zuidgrens van Oekrane, ten oosten van de Oekraense stad Marioepol. Bij de explosie raakten ook twee mensen gewond. Volgens de gouverneur van Rostov was er in het pand sprake van kortsluiting, waardoor opslagvaten met brandstof in brand vlogen.

Vorig jaar juni brak brand uit in een olieraffinaderij bij Rostov. Volgens het Kremlin zat Oekrane daarachter. Twee drones van het Oekraense leger zouden de raffinaderij hebben aangevallen. Oekrane zweeg over het voorval.
pi_208407060
Vraag me af of dat geintje met dat neerhalen van die reaper door Rusland het leveren van jets aan Oekraine in een versnelling bracht.
pi_208407077
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:24 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me af of dat geintje met dat neerhalen van die reaper door Rusland het leveren van jets aan Oekraine in een versnelling bracht.
  Forum Admin donderdag 16 maart 2023 @ 14:32:17 #283
pi_208407133
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:24 schreef skysherrif het volgende:
pi_208407219

Artikel vandaag in WSJ, wordt hiermee ook steeds reeler dat ze f16s zullen gaan krijgen.

https://www.wsj.com/artic(...)-to-ukraine-77fbfabb

Gaan ze nodig hebben als ze ooit in het zuiden willen doorbreken met een offensief, natuurlijk zullen ze nooit lucht dominantie halen, maar om ergens een snelle doorbraak te forceren helpen f16s enorm.
pi_208407362
Waarom is Rusland zo aan het escaleren? Zodadelijk hebben WOIII :{
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:55:50 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208407420
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:51 schreef Barbusse het volgende:
Waarom is Rusland zo aan het escaleren? Zodadelijk hebben WOIII :{
Mooi. Heb het wel gehad met die Russische MF's.
pi_208407577
'Slechter' nieuws

twitter
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:07:25 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:08:51 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:13:04 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 donderdag 16 maart 2023 @ 15:15:00 #291
3928 Ulx
pi_208407682
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Artikel vandaag in WSJ, wordt hiermee ook steeds reeler dat ze f16s zullen gaan krijgen.

https://www.wsj.com/artic(...)-to-ukraine-77fbfabb

Gaan ze nodig hebben als ze ooit in het zuiden willen doorbreken met een offensief, natuurlijk zullen ze nooit lucht dominantie halen, maar om ergens een snelle doorbraak te forceren helpen f16s enorm.
Dan zullen ze toch eerst de luchtverdediging moeten uitschakelen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:19:33 #292
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208407766
quote:
Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
[/quote]
:)
pi_208407807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan zullen ze toch eerst de luchtverdediging moeten uitschakelen.
Denk er meer aan om op van gepaste afstand met raketten afgevuurd de loopgraven te bestoken. Het is ondenkbaar om de Russische luchtverdediging uit te schakelen. Russen hebben meer s300s dan mensen om deze te bedienen wss
pi_208407813
Explosie in pand geheime dienst in Rostov-aan-de-Don

Bij een explosie in een pand van de Russische geheime dient FSB in Rostov-aan-de-Don is een dode gevallen, meldt het Russische persbureau Tass. In het pand, waarin de afdeling van de FSB is gehuisvest die grenscontroles uitvoert, brak brand uit. Rostov-aan-de-Don ligt nabij de zuidgrens van Oekrane, ten oosten van de Oekraense stad Marioepol. Bij de explosie raakten ook twee mensen gewond. Volgens de gouverneur van Rostov was er in het pand sprake van kortsluiting, waardoor opslagvaten met brandstof in brand vlogen.

Vorig jaar juni brak brand uit in een olieraffinaderij bij Rostov. Volgens het Kremlin zat Oekrane daarachter. Twee drones van het Oekraense leger zouden de raffinaderij hebben aangevallen. Oekrane zweeg over het voorval.

(https://nos.nl/liveblog/2(...)ald-in-oost-oekraine)

^O^

Trouwens zou op zo'n drone ook gewoon staan 'made in China' ?
pi_208407842
quote:
twitter
pi_208407847
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:19 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
:)
[/quote]
In WO2 had je tenminste nog de Flying Tigers
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:23:52 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208407851
https://www.reddit.com/r/(...)_a_russian_aircraft/
“ If the United States attacks a Russian aircraft in neutral space, then this will be perceived by Moscow as a declaration of war” This was stated by Russian Ambassador to Washington Antonov."
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:24:17 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208407878
quote:
Is dit een fotosjop? Want als dat het niet is vraag ik me af hoe vaak je met zo'n ding kan schieten voor er van alles begint te falen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:25:58 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208407919
Tuurlijk hebben die Russen de drone alweer gevonden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')