quote:Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft mij vanmiddag technisch afgetroefd, haha.![]()
Het zadeltje van zijn fiets moest wat hoger, dus we lopen naar de schuur voor sleuteltje 13 (wat meestal juist is). Zegt hij:' Nee, je moet die la, met die geel en zwarte (inbus).' Ik zo van 'nee joh we moeten deze hebben.' En we lopen naar zijn fiets en ik kijk naar het zadeltje en denk kut..hij heeft gelijk...![]()
![]()
Nog gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier sinds gisteren echt, dus kom hier meeposten met spruit.
Gefeliciteerd Tink!quote:Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier sinds gisteren echt, dus kom hier meeposten met spruit.
Zelf gemaakt, maar ik heb de fout gemaakt om hem met marsepein te willen bekleden en dat ging echt heel moeilijk met deze vorm. Dus hij was wel een beetje misluktquote:Op zondag 19 maart 2023 10:10 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!! En wat een ontzettend toffe taart, waar heb je die gescoord?
Nog gefeliciteerdquote:Op zondag 19 maart 2023 08:02 schreef Aure het volgende:
Otis komt hier ook spelen! Hij mag in de OP, 15 maart 2021.
[ afbeelding ]
We hebben gisteren zijn feestje gevierd en hij vond het heel leuk. Werd helemaal verlegen bij het zingenZijn Schleichdino collectie is zo ongeveer verdubbeld met 5 dino's erbij. Dus hij (en zijn broer) zijn helemaal gelukkig. Benieuwd hoe deze groot gaat worden. Alles is al een tijdje "Nee" en "Otis doen!", dus een echte peuter
Ja dat gaat snel ineens he?quote:Op maandag 20 maart 2023 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters!
Ik kreeg net mail van school. Met een welkomstbrief voor Bas, informatie, vragenlijst en of we een afspraak kunnen maken met de juf voor de kennismaking en wendagen. Jeetje wat is het rap gegaan allemaal
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepenquote:Op maandag 20 maart 2023 19:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat gaat snel ineens he?
Ik zit nog een beetje in een spagaat met aan de ene kant stress (zindelijk worden, hij praat nog niet zo goed, is hij er wel aan toe, etc) en de vraag wat ik ga doen met mijn zeeën van tijd straks![]()
Koert is heel sociaal en speelt graag met andere kinderen (wel volgens zijn eigen regels, dat dan weer wel) dus wat dat betreft denk ik zeker dat hij het naar z'n zin zal hebben
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.quote:Op maandag 20 maart 2023 21:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepenen trekt ook gerust zijn eigen plan. Bas begint overigens in groep 0, een groep die vorige week gestart is.
En ik heb dus net even lekker een flink potje zitten janken hierom. Over mijn tijd maak ik mij geen zorgen, er loopt hier nog een dreumes van anderhalf rond en zij kan niet wachten tot ze wat meer 1op1 tijd heeft en kan spelen zonder haar grote broer.
Wauw!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:15 schreef Ynske het volgende:
Mama, ik wil een shirt met Marshall én een brandweerwagen.
Kom kind, dan gaan we die maken
[ afbeelding ]
Alles zelf gedaan, patroon shirt getekend en uitgesneden uit stof, afbeelding omgezet, uitgesneden in flexfolie, stof bedrukt, en shirt in elkaar genaaid
Kan eventueel wel eens eentje voor je maken. Kan ook erop borduren als je dat mooi vind.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:34 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wauw!
Ik wou dat ik overweg kon met flexfolie. Mijn zoon is gek van Peppa maar dat is allemaal zo roze
Ja, ik heb een borduurmachinequote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef B.ertha het volgende:
Oh die is heel tofDie zou hij dolgraag willen
Heb je een borduurmachine of ben je gewoon zogoed?
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni (quote:Op maandag 20 maart 2023 21:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, overstap naar school is sowieso heel spannend natuurlijk. Misschien haalt hij er ook wat zelfvertrouwen uit dat hij cognitief goed mee kan komen straks (al weet ik niet hoe dat werkt bij kleuters).
Ik krijg steeds meer het idee dat Koert letterlijk niet luistert. Hij laat zoveel letters weg dat hij vaak niet goed te verstaan is en als ik dat dan aan hem wil uitleggen heb ik nog geen adem gehaald of ik zie dat hij in gedachten alweer afgedwaald is. Of hij praat mij tegelijk na en hoort daardoor helemaal niet wat ik zeg. Of rent weg
en ook als ik andere dingen uit wil leggen zie ik gewoon aan hem dat hij mij nauwelijks hoort. En dat vind ik wel een dingetje. En hij heeft geen broertjes of zusjes en dat is ook wel te merken
alles gaat op de Koert-manier en andere input wordt niet echt gewaardeerd
![]()
Ben heel benieuwd hoe het op school zal gaan maar ik verwacht niet dat het van een leien dakje zal gaan.
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd aan de nieuwe peuters!
Wow D_E, het is net alsof je Prot beschrijft. En ik maak me soms ook al zorgen over hoe het zal gaan op school. We hebben gelukkig nog even. Maar hij is nu al zo snel overdonderd door andere kinderen en op de opvang is het maar een klein groepje. Thuis is ie eigenwijs en lult hij ons zo onder tafel. Elders zegt hij niks of "weet ik niet".
Leuk shirt Ynske! Marshall is hier ook een van de favorieten.
Misschien gaat hij wel helemaal op in het kleutergebeuren, klinkt echt wel als een school met veel aanbod!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni () de oudste op zijn groep. Veel wisseling in kindjes door de nieuwe locatie, maar samen met 3 peuters van de oude locatie heeft hij veel plezier én 2 van de peuters gaan naar de zomervakantie naar dezelfde basisschool.
Ben ook benieuwd hoe hij het spelen in hoeken straks gaat vinden inderdaad, vooral omdat deze school het iets anders in heeft gedeeeld dan het gewone reguliere onderwijs. Ze hebben een paar jaar geleden alles omgedraaid: kleine stamlokaaltjes voor groepsmomentjes (zoals kring) en de rest open gebroken voor grote hoeken. Zandbak in de school, een winkelstraat, creatief atelier etc etc. Superleuk en met de rondleiding in januari kregen we hem al amper mee naar huis.
Heb je je zorgen om Koert zijn gehoor al eens besproken met huisarts of CB? En weet dat een zusje hebben het ook lang niet altijd makkelijker maakt hoor, vooral als je zusje goed is in theater maken en je zelf nogal introvert bent. Samen spelen is echt nog een zeldzaamheid en Anna is vooral goed in spel verpesten/speelgoed afpakken/hard gillen.
[..]
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waterpokkencrisis hier. Eerst zus, daarna A. Pittig! Maar we zijn er wel in één klap van af
Ahquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend Sunshine! Beterschap!
Wij zijn vanochtend wezen kijken bij de peutergroep van de Nederlands/Vlaamse school hier in de buurt. Bubbles was eerst een beetje afwachtend, te verwachten natuurlijk, maar daarna heeft ze lekker met de duplo gespeeld en zandkastelen gebouwd in de zandbak. Ze wilde niet naar huis.
Hier ook. Vooral rond de schaamstreek. Het is even bagger. Ook de nachten gaan weer ruk, maar ik snap waar het vandaan komt. Hopelijk snel beter, ook voor jullie!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:11 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgen(zelfs op zijn tong, op zijn piemel en rond zijn anus
)
Wij hebben een soort crème gekocht voor op de waterpokken te smeren. Breng je aan met een kwastje. Voor de jeuk en vermindering van de littekens. Heb wel het idee dat het voor de jeuk werkt, hij krabt er nauwelijks aan. Maar onder zijn haar zitten echt flinke pokken en daar heeft hij wel echt last vanquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:51 schreef Tink89 het volgende:
Zemelbadjes, van dat koelschuim van de drogist en paracetamol... Succes!
Fijn om te lezen! Wij zijn ook begonnen met logopedie met onze zoon van bijna 3,5 jaar. Zij vroeg zich (na de intake) wel af of hij het goed hoort en vond dat hij hard aan het praten was. Gewoon een eerste observatie van haar. Voor ons is het normaal, dus ben benieuwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
Logopedie hier, en meneer gaat met sprongen vooruit. Hij is zo groot, en wijs en heeft een eeeeeeeenorme woordenschat die hij ook goed weet toe te passen.
Nog 4 maanden en dan is hij al 4 en 5 maanden en dan is er school
Pampers heeft ook maat 7 (in NL iig).quote:Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
Mijn inmiddels kleuter heeft totdat ie 's nachts zindelijk was (ruim 3,5 jaar en 20kg zwaar) deze gedragen.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6. Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken
) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
Ga dat inderdaad maar eens proberen. Was eerder geen succes maar er zit weinig anders op ben ik bangquote:Op zondag 26 maart 2023 14:25 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
Volgens mij wisselt dat enorm. Bij de oudste ben ik daar pas mee begonnen toen hij al een paar maanden 3 jaar was. Met de jongste wil ik wel proberen in de zomer een poging te wagen. Maar als het niet lukt dan wacht ik er mee tot hij ook de 3 is gepasseerd.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede matenMaar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining
![]()
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter![]()
Wij hebben het afgelopen zomer gedaan. Lopen ze toch wat makkelijker een paar dagen zonder luier/in blote bips en ongelukjes in de tuin zijn aanzienlijk makkelijker. Wij merkten aan Bas dat hij er.klaar voor was omdat verschonen steeds meer strijd werd.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede matenMaar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining
![]()
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter![]()
Ooh ja, dat had ik ook met Thomas. Hij vindt het geweldig daar, terwijl ik thuis bijna zat te janken hahaha! En nu gaat hij alweer bijna naar de basisschool. De psz doet sinds deze week ook peuter-kleutermomenten. De peuters gaan vanaf 3,5 jaar 1 x in de week een moment meedraaien in de instroomgroep van de basisschool. Dan kunnen ze alvast kennismaken en wennen op de basisschool. Thomas was superenthousiast vandaag, hij had het alleen maar over de basisschool vandaag!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
Ooo klein mannetjequote:Op maandag 27 maart 2023 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartjequote:Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed![]()
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Ja dat is ook niet ideaal.quote:Op maandag 3 april 2023 15:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.
Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
Ze hebben wel met plaatjes hoor. Die zijn hier al genoemd. Mijn dochter had die plaatjes tot haar vierde, die harken werd het helemaal niets mee, ze snapte het gewoon niet.quote:Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed![]()
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Wij hadden die ook bij Jip inderdaad. De eerste keer wilde ie totaal niet meewerken en had ze er ook geen geduld voor. Dus toen moesten we nog eens thuis oefenen. De tweede keer ging hartstikke goedquote:Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Overnight oats nog even opwarmen in de magnetron tot lauwwarm?quote:Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...
Wie kent een goed alternatief voor Brinta? Specifiek het deel dat je melk lauwwarm maakt en er iets doorheen roert, maar dan tarwevrij. Havermout moet 2-3 minuten helemaal doorkoken en peuter wil het niet heet hebben.
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaanquote:Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat lief.
Geplast uit de kont, hahah.
Beterschap!quote:Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:
Thomas weigert elke vorm van pap. Hij wil alleen brood eten.
Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.
Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig!
Beterschap! Geplast uit de kontquote:Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:
Thomas weigert elke vorm van pap. Hij wil alleen brood eten.
Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.
Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig!
Dat zeg ik ook weleens, plassen uit het verkeerde gaatjequote:Op woensdag 5 april 2023 20:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaanOok toen hij moest overgeven, ik lek uit mijn mond
Die van mij werkt thuis nooit mee zoals zou mogen, maar op andere plaatsen doet hij precies wat moet of nog 10 stappen meerquote:Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Je zou denken dat hij de ambitie heeft voor het boerenleven, maar nee. Als je het aan hem vraagt wordt hij als hij groot is ambulancedokter![]()
![]()
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef SQ het volgende:
Poep en siessuperbelangrijk.
Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.
Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus nietvogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.
Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' wasquote:Op woensdag 5 april 2023 21:43 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.
Eerder hadden we pli voor fiets en plipli was groen. Nou.. dat heeft ook wel een tijdje geduurd hoor.
En?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' was.
Een kentekenplaat van een auto uit het buitenlandquote:Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
[..]
En?
Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles
Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan
quote:Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
[..]
En?
Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles
Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan
quote:Op woensdag 5 april 2023 22:35 schreef June. het volgende:
Hier is het soms ook eigenwijsheid. Hij zegt consequent taatuuu tegen een brandweerauto/ambulance. Hij is 3,5En als ik zeg, nee, dat is toch een ambulance dan zegt ie "Nee mama, geen ambjulansse maat een tatuuuuuuu."
Misschien maak ik ook maar eens een overzicht. En wat zegt je gevoel, gewoon laat met praten of denk je zelf ook dat het meer is dan dat?quote:Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef SQ het volgende:
Poep en siessuperbelangrijk.
Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.
Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus nietvogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.
Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
Ah, sneuquote:Op donderdag 6 april 2023 07:02 schreef taxibabe het volgende:
Gooien blijft hier ook nog steeds een dingetje, hij weet heel goed dat hij niet mag gooien met dingen. Het gaat wel steeds beter nu ik de regel heb ingevoerd 1 waarschuwing, gooi je nog een keer dan pak ik het af en dan mag je er voorlopig niet meer mee spelen.
Ik heb een koffie-infuus nodig. Gisteravond zei ik nog dat hij zich ondanks verhoging wel goed leek te voelen. Vannacht heeft hij 2 x zijn bed ondergekotst en 2 x in de emmer. De eerste keer heeft hij half in zijn slaap gekotst, en zat het ook helemaal in zijn haar, dus om 3.00 uur stond hij onder de douche. Nu ligt er een zielig hoopje mens onder een dekentje op de bank televisie te kijken,
Ik denk niet zo snel dat er iets mis is nee. Komt vast goed!quote:Op woensdag 5 april 2023 23:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien maak ik ook maar eens een overzicht. En wat zegt je gevoel, gewoon laat met praten of denk je zelf ook dat het meer is dan dat?
Niks verkeerds gegeten? Wel heel naarquote:Op donderdag 6 april 2023 08:16 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. hij houdt helemaal niks binnen, het beetje water en een half beschuitje is er net ook weer uitgekomen. Maar hij heeft niet eens verhoging..
Ze hebben dinsdag paasontbijt op de psz gehad. Dus dat dachten wij misschien ook. Maar voor zover ik weet zijn er geen andere kindjes ziek. Verder heeft hij hetzelfde gegeten als wij. Ik heb net ook even de huisarts gebeld, maar omdat hij afgelopen nacht pas begon met overgeven kan het daar waarschijnlijk niet aan liggen. En ze zei dat buikgriep ook zonder koorts kan zijn. Zijn hoofd voelt wel warm aan, maar rectaal temperaturen komt de thermometer niet hoger dan 37.1quote:Op donderdag 6 april 2023 08:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niks verkeerds gegeten? Wel heel naarSucces!
Net even cb gebeld. Hij stond er al op voor februari, maar door de drukte loopt alles uit. Zelf maar een afspraak gemaakt voor over een maand.
Dat is ook nog wel een idee. Moet ik ff zoeken, volgens mij heb ik nog wel ergens ijsvormpjes.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Arme jongen, veel beterschap!
Heb je ijs vormpjes? Misschien wat water met een smaakje invriezen? En als ijsje aanbieden?
Beterschap! Hij heeft het goed te pakkenquote:Op donderdag 6 april 2023 17:52 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een idee. Moet ik ff zoeken, volgens mij heb ik nog wel ergens ijsvormpjes.
Hij heeft nu wel ook een paar slokjes cola gehad en al een uur niet overgegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 april 2023 18:11 schreef taxibabe het volgende:
Ja, hij heeft het echt goed te pakken, zo lamlendig en rustig ken ik hem helemaal niet..
Inderdaad kleine slokjes water, dat gaat dan ff goed en dan komt zo ineens alles er weer uit. Maar fingers crossed, tot nog toe gaat het goed.
Zo lag hij er vanmiddag bij:Ahh. Ze zijn gelukkig heel schattig als ze ziek zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het al een ietsje beter gaat.
Fijn dat je peuter weer is goedgekeurd!quote:Op maandag 10 april 2023 18:51 schreef Smart_ass het volgende:
Alles ondertussen weer oké met Thomas, @:taxibabe ?
Nou inderdaad, wat is ORS smerig, want nu heb ik het, gelukkig zonder kotsen.quote:Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
Ja, dat idd. De blauwe of paarse Aquarius (bij allebei de kleur vd drank), of van AA de witte (drank wit, verpakking en dop blauw) of groene (drank doorzichtig, verpakking met groen en groene dop)!quote:Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
quote:Op woensdag 12 april 2023 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht.
Och jemig.. sterkte..!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het klinkt heel plastisch en hard nu, maar ik hou ernstig rekening met het ergste. En ik weet dat het al vaker voorbij is gekomen, maar heeft iemand tips hoe we het hier met Thomas over kunnen hebben als het zover is? Dat ik mij al een beetje in kan lezen, voor het geval dat..![]()
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:07 schreef taxibabe het volgende:
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.
Kikker en het vogeltje hebben we laatst op Netflix gekeken, maar zo'n tekenfilmpje komt natuurlijk anders over dan een boekje. Ik ga bij de bieb kijken voor die andere boeken. Dankje!quote:Op woensdag 12 april 2023 21:34 schreef BE het volgende:
[..]
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)
Dat van het slapen zei eponine inderdaad ook al, klinkt ook heel logisch al sta daar op dat moment natuurlijk helemaal niet bij stil, dus die ga ik onthouden!quote:Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.
Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
Mijn ervaring is dat kinderen ook hierbij gewoon heel nieuwsgierig zijn. En het is natuurlijk pas eng als iemand anders iets als eng benoemd.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:07 schreef taxibabe het volgende:
Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.
Dankje voor de tips.Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
quote:Op woensdag 12 april 2023 22:49 schreef eponine het volgende:
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen).
Vaak zien kinderen dat niet eens, het blijft hoe dan ook opa. Maar ik snap heel goed dat je er voor kiest het niet te doen hoor.quote:Op donderdag 13 april 2023 08:50 schreef Donna het volgende:
Heftig @:taxibabe sterkte!![]()
De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thomas is nu lekker aan het spelen, ik laat hem straks in ieder geval een tekening voor oma maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het inderdaad ook superlief en fijn dat @BE meedenkt en tips geeft!quote:Op donderdag 13 april 2023 16:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat fijn dat jij hier zo over mee kan denken @:BE
Ik weet nog dat je ook met veel tips kwam toen hier hier niet goed ging met m'n schoonmoeder. Heel waardevol!
Wij kwamen toen met 'Grote boom is ziek' geloof ik, maar meer gericht op de ziekte natuurlijk.
Weet niet in hoeverre ik het hier nu al eens verder gedeeld had, maar mijn schoonmoeder is er nog steeds.Deze maand een jaar geleden dat ze nieuwe stamcellen heeft gehad. M'n dochters weten wel dat Oma heel ziek is (geweest). Maar het blijft soms lastig. De jongste (2,5) merkt er weinig van, krijgt het niet meer. De oudste (4,5) die is er veel actiever mee bezig. Die is sinds ze laatst een begraafplaats heeft gezien echt actief bang voor de dood.
Sterkte @:taxibabe
Vreselijk onzekere tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry als mijn woordkeuze krom of hard overkomt. Ik kan even niet op de juiste woorden komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Wat leuk! Hoe is de eerste nacht zonder zijkant gegaan?quote:Op zaterdag 15 april 2023 21:16 schreef Bienelientjee het volgende:
J krijgt een big boy room!Zijn naar Ikea geweest en nieuwe ladekasten gekocht enzo. Vannacht ook voor het eerst slapen met de zijkant van zijn bed eraf. Ben heel erg benieuwd. Hij is in ieder geval razend enthousiast over alles. Wij zeggen ook wel constant een big boy room voor een big brother!
![]()
Morgen de muurstickers en alle kleding en spullen sorteren.Mijn kleine jongen wordt groot!
Meneer hier loopt met zijn bijna 4 nog altijd in 92/98 broekenquote:Op zondag 16 april 2023 15:19 schreef Smart_ass het volgende:
Sterkte taxibabe ! En wat leuk, Bien!
Hoe passen jullie peuters in broeken nu trouwens? Ik merk dat Bubbles wel is doorgeschoten in de lengte maar dat ze nog wel lekkere vetjes op haar benen heeft en broeken in peutermaten zijn bijna allemaal lang en smal?of ik heb nog niet goed genoeg gezocht
.
Dat is bij Thomas inderdaad ook een probleem, de broeken van de Hema zijn allemaal veel te smal (behalve de bootcut voor meisjesquote:Op zondag 16 april 2023 15:19 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe passen jullie peuters in broeken nu trouwens? Ik merk dat Bubbles wel is doorgeschoten in de lengte maar dat ze nog wel lekkere vetjes op haar benen heeft en broeken in peutermaten zijn bijna allemaal lang en smal?of ik heb nog niet goed genoeg gezocht
.
quote:Op donderdag 13 april 2023 18:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad ook superlief en fijn dat @:BE meedenkt en tips geeft!![]()
Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je schoonmoeder NicolasJoy. Een lang ziekbed lijkt mij voor kinderen ook een moeilijk iets om te begrijpen. Zeker ook als er een kans is dat een behandeling niet aanslaat.. Ik kan me voorstellen dat het dan zeker voor de oudste beangstigend kan zijn. Hopen dat ze het snel een plekje kan geven en er niet meer zo bang voor is.
Even nog een korte updateMaak je niet druk om je woordkeuzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry als mijn woordkeuze krom of hard overkomt. Ik kan even niet op de juiste woorden komen't is gewoon een klote situatie..Hoop voor je op een wonder, toch nog, maar vooral ook ergens duidelijkheid hoe of wat verder..
Ga hier ook weer 'ns proberen te opteren om het bed te draaien met de open kant voor.. Met de oudste deden we dat al toen ze nog geen twee jaar oud was. Nu, ruim 2,5, wil m'n vriendin er nog niet aan.quote:Op zondag 16 april 2023 10:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Ging verrassend goed! Hij had wel drie kwartier extra nodig om in slaap te vallen, hij was zo blij en trots en hyper. Dus we moesten er een paar keer in om hem te kalmeren, haha! Maar hij viel uiteindelijk wel helemaal zelf in slaap. Mijn man maakte hem vanochtend wakker en hij klom er zelf helemaal trots uit!
Hebben hier een maatje 86quote:Op zondag 16 april 2023 18:12 schreef B.ertha het volgende:
Dat klinkt heerlijk![]()
Mijn peuter zit in broeken maat 110![]()
104 past ook nog.
En wij zweren bij skinny fit met de knoopelastieken op de strakste stand
Ja dat hebben wij ook haha. Hij is bijna 3,5. Echt bizar.quote:Op zondag 16 april 2023 18:12 schreef B.ertha het volgende:
Dat klinkt heerlijk![]()
Mijn peuter zit in broeken maat 110![]()
104 past ook nog.
En wij zweren bij skinny fit met de knoopelastieken op de strakste stand
Succes!quote:Op zondag 16 april 2023 21:03 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ga hier ook weer 'ns proberen te opteren om het bed te draaien met de open kant voor.. Met de oudste deden we dat al toen ze nog geen twee jaar oud was. Nu, ruim 2,5, wil m'n vriendin er nog niet aan.
Dankje..quote:Op zondag 16 april 2023 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Maak je niet druk om je woordkeuze't is gewoon een klote situatie..Hoop voor je op een wonder, toch nog, maar vooral ook ergens duidelijkheid hoe of wat verder..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..
quote:Op maandag 17 april 2023 07:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dankje..
De afstand is ook gewoon kut. Wij wonen in de Achterhoek, het is 1,5 uur rijden. Ik vind het moeilijk dat ik er niet zo even voor mijn vader kan zijn. Ff een bakkie koffie te doen en een knuffel en dan weer gaan.
lieverder heel veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
[..]
Dankje..
De afstand is ook gewoon kut. Wij wonen in de Achterhoek, het is 1,5 uur rijden. Ik vind het moeilijk dat ik er niet zo even voor mijn vader kan zijn. Ff een bakkie koffie te doen en een knuffel en dan weer gaan.
Och, dat is niet leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..Heel veel sterkte
![]()
[..]
Dankje..
Heel veel sterkte gewenst. Wat een verdrietige situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..![]()
Imo kan dat prima in dit topic overigens dus voel je zeker niet bezwaard.
Vooral geen jeans kopen. Hier dragen alle kinderen lekker joggersquote:Op zondag 16 april 2023 15:19 schreef Smart_ass het volgende:
.
[..]
Dankje..
Heel veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..En dit mag ook gewoon in dit topic.
[..]
Dankje..
Herkenbaar met de afstand.. Hier ook de achterhoek en ook 1,5 uur rijden tot het ziekenhuis voor m'n schoonmoeder. Eerst Breda, vervolgens Rotterdam. Achterhoek ligt wat dat betreft echt nog in een hoek om ergens anders heen te gaan. Je zou de tijd er zelfs ook prima voor over hebben om 'even' langs te gaan, maar met kinderen is dat toch een ander verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..
Sterkte met alle ontwikkelingen vandaag...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben het Thomas nog niet verteld. Hij is nu naar de psz, vanmiddag gaan we even naar de bieb de boekjes ophalen en dan rustig vertellen. Pff..daar zie ik wel tegen op.![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:48 schreef taxibabe het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties
GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben het Thomas nog niet verteld. Hij is nu naar de psz, vanmiddag gaan we even naar de bieb de boekjes ophalen en dan rustig vertellen. Pff..daar zie ik wel tegen op.![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2023 08:48 schreef taxibabe het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties
GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben het Thomas nog niet verteld. Hij is nu naar de psz, vanmiddag gaan we even naar de bieb de boekjes ophalen en dan rustig vertellen. Pff..daar zie ik wel tegen op.
Poh heftig zeg! Lijkt me heel naar dat je kind niet meer wil lopen.. pff.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Gecondoleerd taxibabe
Ik zit te wachten op telefoontje terug van een dokter. J viel in de speeltuin van een meter hoog en wou daarna niet meer lopen. Ik kan alle voeten en knieen en heupen en alles buigen en bewegen in alle richtingen, geen zichtbare verwonding en hij kan prima kruipen.
Alleen 1 plekje op zijn dijbeen was heel klein beetje dik, geen verkleuring, maar dat zie ik nu nauwelijks nog na zijn dutje.
Maar hij weigert erop te lopen. Wacht al 2,5 uur nu op een telefoontje terug! Hopelijk valt het mee, hij huilt gelukkig niet en is verder wel blij, maar lopen doet hij niet
Edit: Dokter (of nou ja het Engelse 111 "spoednummer") belde maar niet. Dus we zijn naar A&E gegaan. Ze hebben een xray gemaakt voor het geval dat en gelukkig niets gebroken en ook geen haar fractuur. Dus hopelijk met rust en pijnstillers wordt het beter.
Ja ditquote:Op woensdag 19 april 2023 17:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb net Goud z'n haar geknipt. Valt toch best tegen. Volgende keer maar naar de kapper, maar t staat me altijd zo tegen om 20 euro te betalen voor 10 knipjes
En dit zijn precies de redenen dat Bubbles met haar 2,5 jaar nog nooit naar de kapper is geweest. En dat is echt niet omdat er niets te knippen valtquote:Op woensdag 19 april 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Ja nou ja mijn kinderen zijn ook nogal temperamentvol dus ik durfde ook gewoon niet naar de kapper![]()
Tuurlijk is het scheefquote:Op woensdag 19 april 2023 20:24 schreef Smart_ass het volgende:
Maar is het wel een beetje gelukt @:SQ ? Of is het lekker scheef nu?
You're welcome.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:19 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor al jullie lieve reacties!![]()
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.
En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.
Nogmaals dank voor je tips @:BE
Oh shitquote:Op zondag 23 april 2023 18:27 schreef B.ertha het volgende:
Mijn kind misbruikt "stop hou op" om onder haren wassen of tanden poetsen uit te komen![]()
![]()
Ik vind het zo knap dat hij zijn grenzen begint aan te geven en dat wil ik respecteren maar op die momenten moet ik er dus dwars doorheen. Dat vind ik wel lastig
Oeps, dat is ook niet fijn om te horen... Kan me ook voorstellen dat ze het op een gegeven moment allemaal gaan doen en zie het dan nog maar eens te doorbrekenquote:Op maandag 24 april 2023 17:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh shitIk probeer Aapie nu wel stop/hou op te leren omdat er op zijn groep een probleem is met schoppen en slaan. Aapie doet daar zelf ook aan mee trouwens
We moeten nu zelfs volgende week "op gesprek komen" om te kijken hoe we het aan gaan pakken.
Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.
Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.
Hoor graag als er iemand hier met succes iets gebruikt en het kan aanraden.
Klik aan klik uit heeft volgens mij dat soort dingen. Maar zelf nooit geprobeerd.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.
Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.
Hoor graag als er iemand hier met succes iets gebruikt en het kan aanraden.
We zouden natuurlijk de deur kunnen barricaderen waarna hij mogelijk genoeg geluid zal produceren en de babyfoon die in gebruik is het uiteindelijk oppakt... maar mijn wederhelft wil dat liever niet. Een hekje is weer wel acceptabel, niet eens aan gedacht... maar even rondkijken wat de mogelijkheden zijnquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.
Wij zijn toen overgestapt naar de smelttabletten. Wel even de dosering aanpassen, officieel zijn ze voor oudere kinderen. De apotheker legde hier toen uit dat dat vooral was vanwege verslikkingsgevaar. Daar waren we bij onze goed etende toen nog dreumes niet zo bang voor. Maar is dus wel even een afweging die je moet maken.quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
quote:Op woensdag 26 april 2023 21:41 schreef Nolita het volgende:
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.
Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken.![]()
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.Mijn dochter had/heeft dit ook al een paar weken. Virale uitslag volgens dokter en meerdere keren per dag smeren met cetomacrogol (of iets anders vets)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neurofen drank?quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
Wij hebben Kruidvat huismerk kauwtabletten. Die smaken een beetje pepermunt achtig en vinden ze hier wel lekker. Sinaspril drank vinden ze niks.quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?
Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden.quote:
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-gevenquote:Als paracetamol niet genoeg helpt, dan kan uw kind in plaats daarvan ibuprofen proberen. Bespreek dit wel eerst met uw huisarts.
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.quote:Op donderdag 27 april 2023 13:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden.Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.
Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.
Zie ook deze informatie namens de huisarts:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven
Ik vind het dan weer verrassend dat een geneesmiddel dat geen eerste keuze is, vrij verkrijgbaar is als zelfzorgmiddel (wel met een maximum van 3 dagen).quote:Op donderdag 27 april 2023 21:35 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denkenquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ach beterschap voor je meisje Nolita
Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal nietIk vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje
Beterschap!quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Liefquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal nietIk vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje
quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.
[ link | afbeelding ]
Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.
Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Dat verbaast me dan weer niks van J, die kon al praten met 5 wekenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel beterschap voor je meisje Nolita!
Pientere kindjes!J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam.
Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo!
![]()
Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug!Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!
En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?!
Dat improviseren begint bij Aapie nu ook, al is het nog niet zo uitgebreid als jij beschrijft. Maar ik hoor hem regelmatig tegen zijn auto's praten (rood stoppen, groen rijden, 1234, ABC)quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken![]()
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken![]()
. Maar verder vind ik peuters top
![]()
Jeetje, ik zag die shiner al voorbij komen op FB en was al benieuwd wat er was gebeurtquote:Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.
[ link | afbeelding ]
Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.
Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Knap!quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaat het met jullie peuters?![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden.
En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust.
Ook veel strijd hier. Colin slaat al maanden zijn middagslaapje over, zo nu en dan lukt het nog. Daar wordt het ook niet gezelliger vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaat het met jullie peuters?. Veel gekrijs en gehuil, maar ik moet wel zeggen: meestal van korte duur.
We hebben hem aangemeld voor een onderzoek rondom taal- en spraakontwikkeling. Ik vond het niet zo nodig maar mijn man en de jeugdarts zeiden ook wel terecht dat het ook geen kwaad kan, consequenties zoals VVE opvang en logopedie kunnen we tzt wel over besluiten. Momenteel wel flinke sprongen in spraak.
Wat is Bubbles al groot.
Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Gisteren wat slakken bijvoorbeeld.
Een gewone stoel. Mijn peuter heeft nu maat 86/92 en past nog in de antilop. De kleuter zit al vanaf maat 98-104 op een gewone stoel in de tuin. Eventueel een stoelverhoger erin of een reisstoelverhoger met riempje? En anders zetten we de triptrap van binnen even buiten, kan ook nog.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:36 schreef B.ertha het volgende:
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn J. is gisteren 2 geworden![]()
Wanneer zijn jullie begonnen met zindelijkheidstraining?
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
Oh ja, als we veel buiten zijn klinkt inderdaad handigquote:Op zondag 14 mei 2023 17:22 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
Wij waren er donderdag met 3,5 en hij is nog niet zindelijk. Ik voelde mij bijna gegeneerd om het te zeggen, maar gelukkig was de reactie prima haha.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig![]()
Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
Welkom! Ik volg een Belgische coach op Instagram en daar zijn best veel positieve geluiden bij kinderen tussen de 20 en 28 maanden uit m’n hoofd. Al kan ik zelf alleen succes verhalen bij meisjes in die leeftijd haha.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
Als jouw gevoel zegt dat de koorts hoort bij tandenleed, dan is dat waarschijnlijk zo.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden.
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.
Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
Gefeliciteerd nog! Colin is van september 2020 en het interesseert hem geen lor. Hij kan wel poep en vies zeggen, maar hij weet nog niet wat dat betekent. Dus hopelijk volgende zomerquote:Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Ik vind het een hele prestatie. Colin doet een kilometer op de loopfiets, uur spelen in de kinderboerderij, en dan een kilometer terug op de loopfiets. Tijdens dat speel uurtje wordt er niet gewoon gelopen trouwens: hij staat stil of hij rent, er is geen tussenweg. Maar dan kom je ook wel aan zulke afstanden, de terugweg gaat trouwens beduidend langzamer (en dan wil hij niet naar huis dus pakt hij vaak ook nog een omwegquote:Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:
Als jullie peuter gaat 'hardlopen' hoeveel kilometer haalt die dan?
Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Geen idee of dat normaal is of toch een bijzondere prestatie?
Na zijn 3e verjaardag echt doorgepakt, maar vanaf anderhalf al op vaste momenten (voor en na ieder slaapje) het potje aangeboden. Bij ons gooide een familieweekendje in combinatie met onze vakantie in Frankrijk (bruiloft) in juni toen roet in het eten omdat teveel mensen zich ermee gingen bemoeien. Toen we thuis waren en het rustiger werd heb ik gelijk doorgepakt en was het ook zo klaar eigenlijk.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Die van mij rent nietquote:Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:
Als jullie peuter gaat 'hardlopen' hoeveel kilometer haalt die dan?
Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Geen idee of dat normaal is of toch een bijzondere prestatie?
Goed nieuws!quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.
[ afbeelding ]
Wij hadden iets vergelijkbaars. Wij zijn zonder luier begonnen, bij aankomst gelijk op de wc gezet. Dan wist hij ook gelijk waar de wc was. Tas met reservekleren en luier mee. Mocht er toch een ongelukje gebeuren dan schone kleren en luier om. Het ging pas op het laatst mis tijdens spelen, hij was daarvoor 2 x naar de wc geweest (had hij zelf aangegeven).quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:47 schreef automatic_ het volgende:
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?
Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
Godzijdank nog nooit gehad. Succesquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:18 schreef douche-eendje het volgende:
Nooooooonog 2x kinderdagverblijf en dan krijgen we nu de logeerPuk mee voor de hele week. Help
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |