abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 12 maart 2023 @ 21:50:37 #1
148247 taxibabe
pi_208351062
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020
- Donna: A-tje, november 2020
  FOK!fotograaf zondag 12 maart 2023 @ 21:50:54 #2
148247 taxibabe
pi_208351066
Ik sloot de vorige met:

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft mij vanmiddag technisch afgetroefd, haha. :')
Het zadeltje van zijn fiets moest wat hoger, dus we lopen naar de schuur voor sleuteltje 13 (wat meestal juist is). Zegt hij:' Nee, je moet die la, met die geel en zwarte (inbus).' Ik zo van 'nee joh we moeten deze hebben.' En we lopen naar zijn fiets en ik kijk naar het zadeltje en denk kut..hij heeft gelijk... :N _O-
pi_208351372
Hahahaha Thomas :D

Bas heeft na een paar weken zichzelf vervelen en nergens uitdaging in vinden puzzels herontdekt en dat hebben we gemerkt. Mijn man is vandaag naar de kringloopwinkel gegaan om puzzels van 50 stukjes te halen :X
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:07:36 #4
382129 crew  Donna
pi_208411042
Even grote trots.

Vandaar CB afspraak gehad, 2 jaar en 5 maanden is ze. Bij de oudste was deze afspraak via videobellen en een vragenlijst, dus dit was voor mij ook een eerste keer met deze leeftijd.
We kwamen binnen en A-tje ging meteen een houten puzzel maken incl. benoemen wat er op stond (dat was alvast afgevinkt) en daarna vroeg de verpleegkundige of ze er even bij kwam zitten, ruimde ze netjes de puzzel op en schoof haar stoeltje aan. Toen moest ze bouwen met blokjes en een vormenstoof doen en dat ging zo goed. Zo schattig. O+
pi_208411131
Ik heb nog niks gehoord van het CB. A is ruim 2,5 jaar. Vind het wel prima zo :P
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:38:59 #6
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208423043
Het leek even wat beter te gaan met zindelijk worden, zelf een kalender geknutseld, hij begreep het principe, gaf het soms ook zelf aan maar het wil maar niet lukken om ook echt zindelijk te worden. Echt enorm frustrerend want bij de gastouder blijft hij wel droog en daar poept hij echt nooit }:|
Dus maar een zindelijkheidsbox besteld. Misschien gaat het dan alsnog wel snel omdat hij het dus deels wel kan maar ik heb er een hard hoofd in ;(
Over een paar weken mag hij al gaan wennen op school dus het moet er nu toch echt van komen.
  zondag 19 maart 2023 @ 06:25:29 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208446990
Hallo! Ik hoor hier sinds gisteren echt, dus kom hier meeposten met spruit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 19 maart 2023 @ 07:46:03 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208447076
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Nog gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 07:48:14 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208447080
Mag Colin in de OP? 25 september 2020.
Resistance is futile.
pi_208447119
Otis komt hier ook spelen! Hij mag in de OP, 15 maart 2021.

We hebben gisteren zijn feestje gevierd en hij vond het heel leuk. Werd helemaal verlegen bij het zingen O+ Zijn Schleichdino collectie is zo ongeveer verdubbeld met 5 dino's erbij. Dus hij (en zijn broer) zijn helemaal gelukkig. Benieuwd hoe deze groot gaat worden. Alles is al een tijdje "Nee" en "Otis doen!", dus een echte peuter :')
pi_208448191
Gefeliciteerd!! En wat een ontzettend toffe taart, waar heb je die gescoord?
pi_208448193
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
pi_208448210
Gefeliciteerd Aure en Tink!
pi_208448333
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:10 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!! En wat een ontzettend toffe taart, waar heb je die gescoord?
Zelf gemaakt, maar ik heb de fout gemaakt om hem met marsepein te willen bekleden en dat ging echt heel moeilijk met deze vorm. Dus hij was wel een beetje mislukt :') maar je ziet het niet zo goed door de kleur en de foto. Alleen duurde het allemaal zo lang dat ik geen puf meer had voor fatsoenlijke decoratie :D maar hij smaakte prima en de dino's werden meteen in beslag genomen O+
  zondag 19 maart 2023 @ 10:30:30 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208448418
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:02 schreef Aure het volgende:
Otis komt hier ook spelen! Hij mag in de OP, 15 maart 2021.

[ afbeelding ]

We hebben gisteren zijn feestje gevierd en hij vond het heel leuk. Werd helemaal verlegen bij het zingen O+ Zijn Schleichdino collectie is zo ongeveer verdubbeld met 5 dino's erbij. Dus hij (en zijn broer) zijn helemaal gelukkig. Benieuwd hoe deze groot gaat worden. Alles is al een tijdje "Nee" en "Otis doen!", dus een echte peuter :')
Nog gefeliciteerd *O* . Leuke foto's weer.
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 11:18:02 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208449031
Txs allen!

Ik doe niet aan foto's van m'n kinderen online, maar wij hadden homemade melkvrij; roze kwarktaart, een hele lange trein van treinvormige cakejes om te versieren, appelflappen en nog heel veel ander lekkers. De kleine is strontverwend, maar dat was ook precies de bedoeling O+ dino's, auto's, stiften, de boomgaard van habra, een koffer, zwemhanddoek, uv-shirt en -broek, boekjes, een loopfiets en ga zo maar door... Hij was helemaal verlegen, maar ook enorm blij. Hij sliep gisterenavond ook sneller dan ooit, helemaal kapot.

We hadden een fijn feestje en as we speak zitten de kinderen de overgebleven treintjes op te eten en we hebben de boomgaard al gespeeld. Heerlijke day after dus!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 19 maart 2023 @ 11:35:23 #17
148247 taxibabe
pi_208449211
Gefeliciteerd Tink89 en Aure! *O* *O* *O* Klinkt van allebei als een geslaagde dag! *O* *O*
pi_208450954
Gefeliciteerd en welkom bij de peuters allebei.
pi_208452675
Congrats nog @Aure en @Tink89 !
pi_208460220
Gefeliciteerd nog @Tink89 en @Aure!

Ik wil ook wel in de OP! J., 13 januari 2021
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 16:09:53 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208467259
Ik zal later als ik op de laptop zitten even de OP updaten, dat is niet zo handig mobiel :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 maart 2023 @ 18:08:07 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208468950
Gefeliciteerd met alle nieuwe peuters!!

En wij hebben J, Februari 2021 voor de OP graag!:D

Bah, J heeft ergens een koudje opgepikt dus die is van het weekend flink zeurderig en snotterig geweest. Nu ben ik helaas begonnen met keelpijn en wat snotteren, bleh en mag natuurlijk niets goeds omdat ik zwanger ben!
pi_208469182
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters!

Ik kreeg net mail van school. Met een welkomstbrief voor Bas, informatie, vragenlijst en of we een afspraak kunnen maken met de juf voor de kennismaking en wendagen. Jeetje wat is het rap gegaan allemaal :'(
  maandag 20 maart 2023 @ 19:25:15 #24
346653 Ceviche
pi_208470128
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2023 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters!

Ik kreeg net mail van school. Met een welkomstbrief voor Bas, informatie, vragenlijst en of we een afspraak kunnen maken met de juf voor de kennismaking en wendagen. Jeetje wat is het rap gegaan allemaal :'(
Ja dat gaat snel ineens he?
Ik zit nog een beetje in een spagaat met aan de ene kant stress (zindelijk worden, hij praat nog niet zo goed, is hij er wel aan toe, etc) en de vraag wat ik ga doen met mijn zeeën van tijd straks :o
Koert is heel sociaal en speelt graag met andere kinderen (wel volgens zijn eigen regels, dat dan weer wel) dus wat dat betreft denk ik zeker dat hij het naar z'n zin zal hebben :)
pi_208472535
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja dat gaat snel ineens he?
Ik zit nog een beetje in een spagaat met aan de ene kant stress (zindelijk worden, hij praat nog niet zo goed, is hij er wel aan toe, etc) en de vraag wat ik ga doen met mijn zeeën van tijd straks :o
Koert is heel sociaal en speelt graag met andere kinderen (wel volgens zijn eigen regels, dat dan weer wel) dus wat dat betreft denk ik zeker dat hij het naar z'n zin zal hebben :)
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepen :') en trekt ook gerust zijn eigen plan. Bas begint overigens in groep 0, een groep die vorige week gestart is.

En ik heb dus net even lekker een flink potje zitten janken hierom. Over mijn tijd maak ik mij geen zorgen, er loopt hier nog een dreumes van anderhalf rond en zij kan niet wachten tot ze wat meer 1op1 tijd heeft en kan spelen zonder haar grote broer.
pi_208472775
Ohh en wat worden ze lekker eigenwijs als ze naar school gaan O+ en tussen al die oudere kinderen lijken ze toch opeens ook weer echte ukkies O+
  maandag 20 maart 2023 @ 21:47:29 #27
346653 Ceviche
pi_208472864
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepen :') en trekt ook gerust zijn eigen plan. Bas begint overigens in groep 0, een groep die vorige week gestart is.

En ik heb dus net even lekker een flink potje zitten janken hierom. Over mijn tijd maak ik mij geen zorgen, er loopt hier nog een dreumes van anderhalf rond en zij kan niet wachten tot ze wat meer 1op1 tijd heeft en kan spelen zonder haar grote broer.
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, overstap naar school is sowieso heel spannend natuurlijk. Misschien haalt hij er ook wat zelfvertrouwen uit dat hij cognitief goed mee kan komen straks (al weet ik niet hoe dat werkt bij kleuters).

Ik krijg steeds meer het idee dat Koert letterlijk niet luistert :@ . Hij laat zoveel letters weg dat hij vaak niet goed te verstaan is en als ik dat dan aan hem wil uitleggen heb ik nog geen adem gehaald of ik zie dat hij in gedachten alweer afgedwaald is. Of hij praat mij tegelijk na en hoort daardoor helemaal niet wat ik zeg. Of rent weg :') en ook als ik andere dingen uit wil leggen zie ik gewoon aan hem dat hij mij nauwelijks hoort. En dat vind ik wel een dingetje. En hij heeft geen broertjes of zusjes en dat is ook wel te merken :@ alles gaat op de Koert-manier en andere input wordt niet echt gewaardeerd :@
Ben heel benieuwd hoe het op school zal gaan maar ik verwacht niet dat het van een leien dakje zal gaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 07:00:37 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208474640
Logopedie hier, en meneer gaat met sprongen vooruit. Hij is zo groot, en wijs en heeft een eeeeeeeenorme woordenschat die hij ook goed weet toe te passen.
Nog 4 maanden en dan is hij al 4 en 5 maanden en dan is er school
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 21 maart 2023 @ 08:54:12 #29
148247 taxibabe
pi_208475365
Die woordenschat en het goed toepassen is zo verbazend soms hè! Hier ook, woorden als ook/eigenlijk/eerst/laatst gewoon goed toepassen.

Wij moeten een extra klink op de poort maken. Meneer kan er bij en gaat gewoon sneaky naar voor toe om op de stoep te spelen. |:( :X Zeker nu hij de smaak heeft te pakken met fietsen. Gelukkig kwam hij het eergisteren wel melden dat hij de poort open had gedaan en naar voor ging om te gaan fietsen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 11:15:57 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208476918
Mama, ik wil een shirt met Marshall én een brandweerwagen.

Kom kind, dan gaan we die maken O+

Alles zelf gedaan, patroon shirt getekend en uitgesneden uit stof, afbeelding omgezet, uitgesneden in flexfolie, stof bedrukt, en shirt in elkaar genaaid
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208477097
Gefeliciteerd aan de nieuwe peuters!

Wow D_E, het is net alsof je Prot beschrijft. En ik maak me soms ook al zorgen over hoe het zal gaan op school. We hebben gelukkig nog even. Maar hij is nu al zo snel overdonderd door andere kinderen en op de opvang is het maar een klein groepje. Thuis is ie eigenwijs en lult hij ons zo onder tafel. Elders zegt hij niks of "weet ik niet".

Leuk shirt Ynske! Marshall is hier ook een van de favorieten.
pi_208477162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:15 schreef Ynske het volgende:
Mama, ik wil een shirt met Marshall én een brandweerwagen.

Kom kind, dan gaan we die maken O+

[ afbeelding ]

Alles zelf gedaan, patroon shirt getekend en uitgesneden uit stof, afbeelding omgezet, uitgesneden in flexfolie, stof bedrukt, en shirt in elkaar genaaid
Wauw!

Ik wou dat ik overweg kon met flexfolie. Mijn zoon is gek van Peppa maar dat is allemaal zo roze
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 11:46:53 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208477389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:34 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Wauw!

Ik wou dat ik overweg kon met flexfolie. Mijn zoon is gek van Peppa maar dat is allemaal zo roze
Kan eventueel wel eens eentje voor je maken. Kan ook erop borduren als je dat mooi vind.

Heb deze al eens geborduurd voor de kleinzoon van de buren.
https://drive.google.com/(...)W0/view?usp=drivesdk
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208478777
Oh die is heel tof O+ Die zou hij dolgraag willen
Heb je een borduurmachine of ben je gewoon zo _O_ goed?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 13:44:44 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208479086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef B.ertha het volgende:
Oh die is heel tof O+ Die zou hij dolgraag willen
Heb je een borduurmachine of ben je gewoon zo _O_ goed?
Ja, ik heb een borduurmachine
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208486279
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, overstap naar school is sowieso heel spannend natuurlijk. Misschien haalt hij er ook wat zelfvertrouwen uit dat hij cognitief goed mee kan komen straks (al weet ik niet hoe dat werkt bij kleuters).

Ik krijg steeds meer het idee dat Koert letterlijk niet luistert :@ . Hij laat zoveel letters weg dat hij vaak niet goed te verstaan is en als ik dat dan aan hem wil uitleggen heb ik nog geen adem gehaald of ik zie dat hij in gedachten alweer afgedwaald is. Of hij praat mij tegelijk na en hoort daardoor helemaal niet wat ik zeg. Of rent weg :') en ook als ik andere dingen uit wil leggen zie ik gewoon aan hem dat hij mij nauwelijks hoort. En dat vind ik wel een dingetje. En hij heeft geen broertjes of zusjes en dat is ook wel te merken :@ alles gaat op de Koert-manier en andere input wordt niet echt gewaardeerd :@
Ben heel benieuwd hoe het op school zal gaan maar ik verwacht niet dat het van een leien dakje zal gaan.
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni ( :@ ) de oudste op zijn groep. Veel wisseling in kindjes door de nieuwe locatie, maar samen met 3 peuters van de oude locatie heeft hij veel plezier én 2 van de peuters gaan naar de zomervakantie naar dezelfde basisschool.
Ben ook benieuwd hoe hij het spelen in hoeken straks gaat vinden inderdaad, vooral omdat deze school het iets anders in heeft gedeeeld dan het gewone reguliere onderwijs. Ze hebben een paar jaar geleden alles omgedraaid: kleine stamlokaaltjes voor groepsmomentjes (zoals kring) en de rest open gebroken voor grote hoeken. Zandbak in de school, een winkelstraat, creatief atelier etc etc. Superleuk en met de rondleiding in januari kregen we hem al amper mee naar huis :+ .

Heb je je zorgen om Koert zijn gehoor al eens besproken met huisarts of CB? En weet dat een zusje hebben het ook lang niet altijd makkelijker maakt hoor ;) , vooral als je zusje goed is in theater maken en je zelf nogal introvert bent. Samen spelen is echt nog een zeldzaamheid en Anna is vooral goed in spel verpesten/speelgoed afpakken/hard gillen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd aan de nieuwe peuters!

Wow D_E, het is net alsof je Prot beschrijft. En ik maak me soms ook al zorgen over hoe het zal gaan op school. We hebben gelukkig nog even. Maar hij is nu al zo snel overdonderd door andere kinderen en op de opvang is het maar een klein groepje. Thuis is ie eigenwijs en lult hij ons zo onder tafel. Elders zegt hij niks of "weet ik niet".

Leuk shirt Ynske! Marshall is hier ook een van de favorieten.
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:17:18 #37
346653 Ceviche
pi_208487915
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni ( :@ ) de oudste op zijn groep. Veel wisseling in kindjes door de nieuwe locatie, maar samen met 3 peuters van de oude locatie heeft hij veel plezier én 2 van de peuters gaan naar de zomervakantie naar dezelfde basisschool.
Ben ook benieuwd hoe hij het spelen in hoeken straks gaat vinden inderdaad, vooral omdat deze school het iets anders in heeft gedeeeld dan het gewone reguliere onderwijs. Ze hebben een paar jaar geleden alles omgedraaid: kleine stamlokaaltjes voor groepsmomentjes (zoals kring) en de rest open gebroken voor grote hoeken. Zandbak in de school, een winkelstraat, creatief atelier etc etc. Superleuk en met de rondleiding in januari kregen we hem al amper mee naar huis :+ .

Heb je je zorgen om Koert zijn gehoor al eens besproken met huisarts of CB? En weet dat een zusje hebben het ook lang niet altijd makkelijker maakt hoor ;) , vooral als je zusje goed is in theater maken en je zelf nogal introvert bent. Samen spelen is echt nog een zeldzaamheid en Anna is vooral goed in spel verpesten/speelgoed afpakken/hard gillen.
[..]
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.
Misschien gaat hij wel helemaal op in het kleutergebeuren, klinkt echt wel als een school met veel aanbod!
En bekenden is altijd fijn O+
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan met Bas.

Er zijn geen zorgen over Koerts gehoor, ook niet over een mogelijke tos, ook niet over autisme of een ontwikkelingsstoornis (tenminste, dat zijn allemaal dingen waarvan de jeugdarts van het cb en de logopedist zeggen dat het wel goed zit), ook de gastouder ziet geen rare dingen.
Volgens mij zijn wij gewoon overbezorgde ouders :') dat kan natuurlijk ook nog :')
pi_208511401
Vandaag moest de kleuter naar marjorette. Doordat mama(die heeft het zelf vroeger gedaan, dus marjorette is eigenlijk haar ding) moest werken ging ik en dus moest de peuter(in juni wordt ze 3) mee. De vorige keer bleef ze netjes in de buggy zitten, maar nu kreeg ze de vraag of ze mee wilde doen.. Dat wilde ze wel, met een batton op maat(ongeveer 20 cm, terwijl die van de kleuter zo'n 40 cm is). Genoten dat ze heeft, je merkt wel dat de andere kindjes echt al het dansje doen en weten wat ze moeten doen, en dat zij voornamelijk na doet. Maar het is zo schattig om te zien.
Volgens de trainster heeft ze aanleg(die had nog nooit iemand op zo'n leeftijd zo goed dit zien doen). Dus vermoedelijk gaat ze als ze oud genoeg is er ook op. :P
pi_208515212
Waterpokkencrisis hier. Eerst zus, daarna A. Pittig! Maar we zijn er wel in één klap van af :)
pi_208519368
Vervelend Sunshine! Beterschap!

Wij zijn vanochtend wezen kijken bij de peutergroep van de Nederlands/Vlaamse school hier in de buurt. Bubbles was eerst een beetje afwachtend, te verwachten natuurlijk, maar daarna heeft ze lekker met de duplo gespeeld en zandkastelen gebouwd in de zandbak. Ze wilde niet naar huis O+.
pi_208520384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waterpokkencrisis hier. Eerst zus, daarna A. Pittig! Maar we zijn er wel in één klap van af :)
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgen :{ (zelfs op zijn tong, op zijn piemel en rond zijn anus ;( )
pi_208520389
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend Sunshine! Beterschap!

Wij zijn vanochtend wezen kijken bij de peutergroep van de Nederlands/Vlaamse school hier in de buurt. Bubbles was eerst een beetje afwachtend, te verwachten natuurlijk, maar daarna heeft ze lekker met de duplo gespeeld en zandkastelen gebouwd in de zandbak. Ze wilde niet naar huis O+.
Ah O+
pi_208520399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgen :{ (zelfs op zijn tong, op zijn piemel en rond zijn anus ;( )
Hier ook. Vooral rond de schaamstreek. Het is even bagger. Ook de nachten gaan weer ruk, maar ik snap waar het vandaan komt. Hopelijk snel beter, ook voor jullie!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:51:50 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208520757
Zemelbadjes, van dat koelschuim van de drogist en paracetamol... Succes!
pi_208527402
Check :)
Hoe vaak moeten die zemelenbadjes eigenlijk?

De nacht was nogal ruk ;( baby deed hazenslaapjes van een half uur en was alleen stil als ik hem licht kriebelde. Peuter was vier uur lang wakker want vreemde omgeving. En gisteren wilde hij ook al niks want het waait en hij wilde niet zwemmen want de nieuwe buggy is te leuk om eruit te gaan. Leuk man, een weekend Center Parcs :{
pi_208527511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:51 schreef Tink89 het volgende:
Zemelbadjes, van dat koelschuim van de drogist en paracetamol... Succes!
Wij hebben een soort crème gekocht voor op de waterpokken te smeren. Breng je aan met een kwastje. Voor de jeuk en vermindering van de littekens. Heb wel het idee dat het voor de jeuk werkt, hij krabt er nauwelijks aan. Maar onder zijn haar zitten echt flinke pokken en daar heeft hij wel echt last van ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-03-2023 08:39:48 ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:06:59 #47
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208527805
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
Logopedie hier, en meneer gaat met sprongen vooruit. Hij is zo groot, en wijs en heeft een eeeeeeeenorme woordenschat die hij ook goed weet toe te passen.
Nog 4 maanden en dan is hij al 4 en 5 maanden en dan is er school
Fijn om te lezen! Wij zijn ook begonnen met logopedie met onze zoon van bijna 3,5 jaar. Zij vroeg zich (na de intake) wel af of hij het goed hoort en vond dat hij hard aan het praten was. Gewoon een eerste observatie van haar. Voor ons is het normaal, dus ben benieuwd.

Ergens denk ik; verdorie, straks hoort hij het helemaal niet goed en hebben we dat al die tijd “genegeerd” & loopt hij daarom achter met praten :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208542950
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 13:46:38 #49
382129 crew  Donna
pi_208542996
quote:
5s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
Pampers heeft ook maat 7 (in NL iig).

Maat 6 past hier pas net en dan is er ook nog wel 6+ voor extra vocht opname.
pi_208543060
quote:
5s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn inmiddels kleuter heeft totdat ie 's nachts zindelijk was (ruim 3,5 jaar en 20kg zwaar) deze gedragen.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:10:07 #51
318361 Bienelientjee
pi_208543265
J draagt 's nachts nog normale nacht Pampers, maat 6. Hier in Engeland verkopen ze die nog tot maat 8 zeker volgens mij. Overdag luierbroekjes van een goedkoper Engels merk, maat 6.

Hij moet echt wel ff stoppen met groeien hoor! :') Nu al in maat 6 met zijn 2 jaar en bijna 2 maanden! :') Maar hij is al net zo lang als een flinke 3 jarige!
pi_208543348
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6 :{ . Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken :') ) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:25:05 #53
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208543391
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6 :{ . Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken :') ) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
pi_208543432
Mijn niet nachtzindelijke kleuter past nog in pampers baby dry maat 5 snachts :D
pi_208543439
Ik heb wel 6 in huis voor het geval dat het niet meer gaat. Maar ik hoop eigenlijk dat ie een keer stopt met dat nachtelijke geplas :')
pi_208543445
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:25 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
Ga dat inderdaad maar eens proberen. Was eerder geen succes maar er zit weinig anders op ben ik bang :P.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:02:43 #57
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208543813
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede maten ;( Maar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining :D
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter :P
  FOK!fotograaf zondag 26 maart 2023 @ 15:10:46 #58
148247 taxibabe
pi_208543899
Wij gebruiken Drynites, dat zijn hier de enige luierbroekjes die niet doorlekken.
pi_208544203
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede maten ;( Maar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining :D
Volgens mij wisselt dat enorm. Bij de oudste ben ik daar pas mee begonnen toen hij al een paar maanden 3 jaar was. Met de jongste wil ik wel proberen in de zomer een poging te wagen. Maar als het niet lukt dan wacht ik er mee tot hij ook de 3 is gepasseerd.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:48:52 #60
346653 Ceviche
pi_208544487
Mijnes had echt geen interesse en het lukte ook niet als we het probeerden.

Nu wordt hij over anderhalve maand 4 dus nu is het wel stressen om hem op tijd zindelijk te maken, hij gaat volgende week al wennen.

Naar aanleiding van jullie tips hebben we het volgende gedaan:
-eerst geprobeerd met onderbroek met daaroverheen een luier. Scheelt dweilen en hij raakte wel gewend aan het idee.
-een soort kalender gemaakt en hij mag een sticker plakken als hij droog blijft, dat vindt mijn peuter erg leuk :)
-alleen hielp het niet goed genoeg dat hij zelf aan ging geven dat hij moest plassen, dus sinds donderdag draagt hij alleen een onderbroek zonder luier.
- regelmatig net te laat met plassen, dat er een natte plek in de onderbroek zat maar niet alles was ondergeplast

Nu is het zo dat hij regelmatig 'ongelukjes' heeft (een natte plek, maar geen waterval), maar hij begrijpt het principe en geeft nu regelmatig aan dat hij moet plassen ^O^
Ik durf hem wel (met schone onderbroeken en broeken in de rugtas) een ochtend te laten wennen :)
Dus we zijn er nog niet maar gaat echt de goede kant op. De dweil heb ik niet nodig gehad :)

De zindelijkheidsbox heb ik wel besteld, maar ik hoop dat ik die niet nodig heb en retour kan sturen. Ben wel gierig :@
pi_208545637
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hebben het afgelopen zomer gedaan. Lopen ze toch wat makkelijker een paar dagen zonder luier/in blote bips en ongelukjes in de tuin zijn aanzienlijk makkelijker. Wij merkten aan Bas dat hij er.klaar voor was omdat verschonen steeds meer strijd werd.

Ik vond zindelijkheidstraining onwijs meevallen overigens en ik vind het hilarisch dat Bas soms ineens onmogelijk lang op de wc zit :+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 maart 2023 @ 18:44:19 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208546972
Eigenlijk niet echt een training gedaan, geen luier aan en wel kleren met onderbroekje en regelmatig vragen of hij moest plassen. En daarna ging hij het zelf aangeven.
Snachts was een week later ook geregeld.

Ik zweer wel bij gewone luiers boven luierbroekjes in de nacht. Daar gaat simpelweg meer urine in.

Inmiddels ook alweer meer dan een half jaar zindelijk hier
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 maart 2023 @ 08:16:25 #63
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208551235
Ik heb werkelijk geen idee meer hoe we dat hebben aangepakt :') mombrain op deze.
Grote kans dat t vanzelf is gegaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208552202
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
pi_208571425
Mijn meisje deed het eigenlijk helemaal zelf, toen ze net twee was. Mijn oudste ging veel moeilijker maar met drie wel zindelijk. Geen tips, sterkte. :*

Het spelletje met iets of iemand opeten vindt ze heel mooi. Loopt er een hond langs, zegt ze "hond mij opeten".
Daarna "Ik Toote Boze Wolk eet hond op." O+ _O-

Poffertje kwam gisteren boos naar beneden stampen, "ik boos Pietje".
Ik vroeg: "Zal ik Pietje opeten?"
Zij: "Nee, hoeffenie, Pietje toch lief" :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_208603280
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
  FOK!fotograaf vrijdag 31 maart 2023 @ 17:51:43 #67
148247 taxibabe
pi_208604614
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
Ooh ja, dat had ik ook met Thomas. Hij vindt het geweldig daar, terwijl ik thuis bijna zat te janken hahaha! En nu gaat hij alweer bijna naar de basisschool. De psz doet sinds deze week ook peuter-kleutermomenten. De peuters gaan vanaf 3,5 jaar 1 x in de week een moment meedraaien in de instroomgroep van de basisschool. Dan kunnen ze alvast kennismaken en wennen op de basisschool. Thomas was superenthousiast vandaag, hij had het alleen maar over de basisschool vandaag!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:52:31 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208605363
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
Ooo klein mannetje O+
En top dat hij alles goed doorlopen heeft!
pi_208605941
Wat fijn Smart!

Otis stapt vanaf maandag ook over naar de peutergroep. Hij zat tot nu op een verticale groep, maar de peutergroep gaat er significant vaker op uit en dat vind ik toch wel een fijn idee. Hij zal de jongste peuter zijn, want meestal gaan ze pas rond 2.5 jaar en hij is natuurlijk pas net 2 geworden. Maar ik denk dat hij het fantastisch gaat vinden O+
pi_208606012
Leuk is dat ja! Deze groep gaat ook regelmatig naar buiten.

Het was heel goed gegaan vandaag, het enige waar ze tegenaan liepen was dat het lastig was om haar na het buitenspelen weer naar binnen te krijgen :') O+.
  maandag 3 april 2023 @ 15:05:22 #71
346653 Ceviche
pi_208642045
Koert is vandaag voor het eerst gaan wennen en hij heeft het zo naar z'n zin gehad O+
En zelfs bij de juf aangegeven dat hij moest plassen, en dus ook nog (zo goed als) droog gebleven.
Sinds een paar dagen poept hij ook op de wc dus ik ben heel trots en vooral opgelucht :+

Als beloning een vaccinatie gegeven :@
  maandag 3 april 2023 @ 15:09:26 #72
346653 Ceviche
pi_208642081
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed :')
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
pi_208642195
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed :')
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje :P ) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.

Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
  maandag 3 april 2023 @ 15:31:59 #74
346653 Ceviche
pi_208642314
quote:
17s.gif Op maandag 3 april 2023 15:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje :P ) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.

Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
Ja dat is ook niet ideaal.
Sowieso wel een lastige leeftijd om te testen natuurlijk.
Koert kreeg halverwege een huilbui omdat er kinderen in de wachtkamer speelden met 'zijn' loopauto en die moesten er blijkbaar gewoon vanaf blijven :(
Hij was duidelijk moe van z'n ochtend school :P
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 15:40:29 #75
382129 crew  Donna
pi_208642409
quote:
Ze hebben wel met plaatjes hoor. Die zijn hier al genoemd. Mijn dochter had die plaatjes tot haar vierde, die harken werd het helemaal niets mee, ze snapte het gewoon niet.
Die plaatjes mocht ze thuis oefenen, maar alsnog zei ze de ene keer appel en de andere keer hartje bij hetzelfde icoon.

Bij de oogarts in het ziekenhuis toonden ze ook die plaatjeskaart.
pi_208642814
quote:
Wij hadden die ook bij Jip inderdaad. De eerste keer wilde ie totaal niet meewerken en had ze er ook geen geduld voor. Dus toen moesten we nog eens thuis oefenen. De tweede keer ging hartstikke goed ^O^ Hij moest laten zien welke kant de pootjes op wezen.
pi_208642828
Hij wees zelf dus met zijn vingers naar boven/beneden/links/rechts :)
pi_208650476
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...

Wie kent een goed alternatief voor Brinta? Specifiek het deel dat je melk lauwwarm maakt en er iets doorheen roert, maar dan tarwevrij. Havermout moet 2-3 minuten helemaal doorkoken en peuter wil het niet heet hebben.
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 09:10:35 #79
382129 crew  Donna
pi_208650486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...

Wie kent een goed alternatief voor Brinta? Specifiek het deel dat je melk lauwwarm maakt en er iets doorheen roert, maar dan tarwevrij. Havermout moet 2-3 minuten helemaal doorkoken en peuter wil het niet heet hebben.
Overnight oats nog even opwarmen in de magnetron tot lauwwarm?
pi_208650818
Geen slechte optie :Y Alleen hij eet het niet elke dag, dus ik zou liefst iets houdbaars op voorraad hebben.
  dinsdag 4 april 2023 @ 09:50:05 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208650900
Ik maak havermout dik, en dan koude melk erbij zodat ze het gelijk kunnen eten.
Op een diep bord goed verdelen zorgt ook voor snel afkoelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:24:39 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208651341
Deze?

https://www.ah.nl/product(...)F6T7c9EaAq0AEALw_wcB

Is 2 minuten magnetron en dan 2-3 minuten laten staan, dus dan is het wel lauw. En je kunt het ook koud bereiden.

Teff kan trouwens misschien ook nog, maar vind ik wel echt anders smaken.

https://www.ah.nl/producten/product/wi227818/zonnatura-teff

En deze? Is de express versie van havermoutpap en dus veel sneller klaar.

https://www.ah.nl/product(...)ss-havermout-naturel

maar ik zie online dat er van het jumbo eigenmerk ook portieverpakkingen havermout zijn. Alleen zeggen sommige websites haver = glutenvrij. En andere zeggen van niet. Dus nu ben ik in de war.
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:54:48 #83
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208651755
Ik maak havermoutpap altijd in de magnetron, dus niet koken in een pannetje. Dit eet mijn dreumes ook graag.
Voor mezelf is dat dan 6 eetlepels havermout, 200 ml melk erover en dan 2 minuten in de magnetron op 800 watt, nog even doorroeren en dan nog een halve minuut. Als het dan te heet is kun je het nog even laten staan.
Of wat minder melk doorheen doen, zodat de pap wat eerder dik is en dan wat minder lang in de magnetron hoeft.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 19:37:09 #84
148247 taxibabe
pi_208671680
Thomas weigert elke vorm van pap. Hij wil alleen brood eten.

Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont :') ) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.

Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig! O+
pi_208672429
Ahw wat lief O+.

Geplast uit de kont, hahah.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 20:29:01 #86
148247 taxibabe
pi_208672894
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat lief O+.

Geplast uit de kont, hahah.
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaan :? Ook toen hij moest overgeven, ik lek uit mijn mond :')
  woensdag 5 april 2023 @ 20:44:56 #87
346653 Ceviche
pi_208673329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:

Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont :') ) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.

Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig! O+
Beterschap!

Met dat soort dingen zijn ze zo schattig soms :D
Ook zo leuk als het klikt met andere kinderen O+
  woensdag 5 april 2023 @ 20:54:34 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208673617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:

Beterschap! Geplast uit de kont :') :+ O+ _O-
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:16:26 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208674102
Colin begint meer en meer woordjes te leren, maar hij vindt het nog steeds erg lastig allemaal. Dus in goed overleg met de psz leidster, is onze man geobserveerd door hun coach. Ik kon me goed vinden in haar bevindingen:

Colin voelt zich veilig en vrij op de psz en voelt zich op zijn gemak bij de leidster. Hij beweegt zich makkelijk door de hele ruimte om een paar minuten te spelen en dan weer door, dus korte spanningsboog. Hij heeft weinig interesse voor interactie met andere kinderen, maar als hij dat wel wil dan zoekt hij het zonder enige angst op, daarbij ook totaal niet gehinderd als andere kindjes daar niet zo op zitten te wachten :D . En hij is ook nog wel aan de jonge kant voor die sociale interactie. Colin reageerde blijkbaar niet op de coach bij het spelletje 'wat zegt de koe' etc. Herken ik wel, hij doet zulke spelletjes thuis als het hem uitkomt en vooral niet als er veel prikkels zijn. Dus daarin aangegeven dat hij echt wel wat woordenschat heeft, maar hij vindt woorden goed uitspreken wel lastig, en hij slaat de woorden die hij niet denkt te kunnen ook over. Verder viel het haar op dat hij voorlezen echt ruk vindt. Thuis scheurt hij inderdaad alle boeken in stukken, dus ook dat herkennen we 100%.

Verder vroeg ze nog of wij hadden gedacht aan problemen met zijn oren. Het lijkt mij onwaarschijnlijk.

Anyway, het consultatiebureau wordt ingeschakeld dus we sorteren voorzichtig een beetje voor op logopedie en mogelijk gehoortest. Mocht het een zo blijven steken, dan had ik zo bedacht dat we daar daar over 6-12 maanden mee beginnen, hij is nu 2,5.

Hij heeft gisteren wel poep en sies geleerd. Dat dan weer wel. :P
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:17:40 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208674133
Quote ipv edit :')
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:25:21 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_208674362
Poep en sies :D superbelangrijk.

Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.

Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus niet :') vogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.

Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
disclaimer
pi_208674412
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaan :? Ook toen hij moest overgeven, ik lek uit mijn mond :')
Dat zeg ik ook weleens, plassen uit het verkeerde gaatje :X maar ik heb IBS :+

Schattig, zo met het buurjongetje O+
pi_208674454
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Die van mij werkt thuis nooit mee zoals zou mogen, maar op andere plaatsen doet hij precies wat moet of nog 10 stappen meer :').

Hahaha taxi, wat een heerlijke peuterpraat O+.

Bas heeft een heerlijke week :D. Op de peuterspeelzaal bezig met thema boerderij, ze zijn al 3 weken bezig met eieren observeren. Nou, de kuikentjes zijn inmiddels uit de eieren aan het komen. Zondag was hier kom in de kas, dus een bedrijf hier met ontzettend veel tractors en ander groot spul was echt een droomplek voor een peuter. Vandaag met oma en opa naar een educatieboerderij geweest, kreeg ik deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Je zou denken dat hij de ambitie heeft voor het boerenleven, maar nee. Als je het aan hem vraagt wordt hij als hij groot is ambulancedokter ^O^ :D
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 21:43:32 #94
148247 taxibabe
pi_208675053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef SQ het volgende:

Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.

Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus niet :') vogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.

Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.
Eerder hadden we pli voor fiets en plipli was groen. Nou.. dat heeft ook wel een tijdje geduurd hoor.
pi_208675130
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:43 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.
Eerder hadden we pli voor fiets en plipli was groen. Nou.. dat heeft ook wel een tijdje geduurd hoor.
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' was :').
  woensdag 5 april 2023 @ 21:53:46 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_208675372
quote:
17s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' was :').
En?

Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles :')

Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan :P
disclaimer
pi_208675611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]
En?

Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles :')

Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan :P
Een kentekenplaat van een auto uit het buitenland :')
pi_208675777
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]
En?

:D Hier is dat een lange tijd een vawaawe geweest :') weet eigenlijk niet wat ie er inmiddels van brouwt.

Hij kletst veel, maar kan hem vaak ook niet verstaan tot zijn grote frustratie.
  woensdag 5 april 2023 @ 22:14:46 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_208676149
Tractor is mijn favoriet, dat komt er echt uit als kkgggrrrahkkggrrorrr.

En baby, dat klinkt als "biebiejuh" :')

Overigens is het me niet helemaal vreemd, z'n broer van zes is ook niet de sterkste met taal.

Vanavond waren we letters aan het oefenen met Borre. M.... u....t....s... MUPS!
Nee jongen, muTs. Mutttts.
...
Mups!

Het zal vast ooit wel goed komen toch :')

[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 05-04-2023 22:20:03 ]
disclaimer
  woensdag 5 april 2023 @ 22:35:58 #100
208890 June.
Seriously?
pi_208676668
Hier is het soms ook eigenwijsheid. Hij zegt consequent taatuuu tegen een brandweerauto/ambulance. Hij is 3,5 :D En als ik zeg, nee, dat is toch een ambulance dan zegt ie "Nee mama, geen ambjulansse maat een tatuuuuuuu." :')

En hier is het gewoon een trekker @SQ :P
Shine bright like a diamond.
pi_208676684
Haha herkenbaar wel hoor. Jip is ook niet zo sterk met taal. Hij blijft ook consequent iemand uit zijn klas bijv. Mina ipv Nina noemen. En dan gaan we allemaal woorden met een N oefenen en dat gaat dan helemaal goed en dan zeg ik NINA en dan zegt hij MINA :')

En het komt vast goed ja :P
  woensdag 5 april 2023 @ 22:36:50 #102
208890 June.
Seriously?
pi_208676690

[ Bericht 100% gewijzigd door June. op 05-04-2023 22:37:30 (Dubbel. ) ]
pi_208676742
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 22:35 schreef June. het volgende:
Hier is het soms ook eigenwijsheid. Hij zegt consequent taatuuu tegen een brandweerauto/ambulance. Hij is 3,5 :D En als ik zeg, nee, dat is toch een ambulance dan zegt ie "Nee mama, geen ambjulansse maat een tatuuuuuuu." :')
:D

Dat hebben we hier met de kleuter met de Albert Heijn. Dat is en blijft al lange tijd "Ome heijn" ik ben inmiddels gestopt met verbeteren :') Het is ergens ook wel lief.
  woensdag 5 april 2023 @ 22:41:09 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_208676834
Hier is een ambulance een waaboe waaboe :D
disclaimer
  woensdag 5 april 2023 @ 22:43:47 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_208676928
Een als ie een claxon hoort zegt ie:

:o! Toetoet!...AUTO!

vtech zegt: missie geslaagd :7
disclaimer
pi_208677382
Oh heerlijk. :D

Hier over het algemeen wel een goede prater.
Vogels zijn nog wel altijd vovels. Laatst zei ze 'mama er zit een heersbeestje op de weg van de deur' (de dorpel). O+
Kleuter zei heel lang lullie ipv jullie. Daar hebben we voor ze naar school ging nog wel even met haar op geoefend. :')
Peuter zegt jullies.
  woensdag 5 april 2023 @ 23:38:07 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208677716
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef SQ het volgende:

Misschien maak ik ook maar eens een overzicht. En wat zegt je gevoel, gewoon laat met praten of denk je zelf ook dat het meer is dan dat?
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 23:46:37 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208677811
Hele verhalen hier, inclusief gebaren, intonatie en veel bezieling. Kan d'r alleen geen touw aan vastknopen.

Aanwijsboekjes zijn allemaal al vernietigd. Ik denk dat Colin iets van 20 woorden helemaal goed uitspreekt en daarnaast 30 woorden niet goed.

En verder stevig aan het peuterpuberen trouwens. Gooien met spullen, slaan, snel gefrustreerd. Ik kan daar wel heel geduldig op reageren maar ik zit er dan ook niet de hele dag in.
Resistance is futile.
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 07:02:19 #109
148247 taxibabe
pi_208678738
Gooien blijft hier ook nog steeds een dingetje, hij weet heel goed dat hij niet mag gooien met dingen. Het gaat wel steeds beter nu ik de regel heb ingevoerd 1 waarschuwing, gooi je nog een keer dan pak ik het af en dan mag je er voorlopig niet meer mee spelen.

Ik heb een koffie-infuus nodig. Gisteravond zei ik nog dat hij zich ondanks verhoging wel goed leek te voelen. Vannacht heeft hij 2 x zijn bed ondergekotst en 2 x in de emmer. De eerste keer heeft hij half in zijn slaap gekotst, en zat het ook helemaal in zijn haar :X , dus om 3.00 uur stond hij onder de douche. Nu ligt er een zielig hoopje mens onder een dekentje op de bank televisie te kijken, :{
  donderdag 6 april 2023 @ 07:10:20 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208678763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:02 schreef taxibabe het volgende:
Gooien blijft hier ook nog steeds een dingetje, hij weet heel goed dat hij niet mag gooien met dingen. Het gaat wel steeds beter nu ik de regel heb ingevoerd 1 waarschuwing, gooi je nog een keer dan pak ik het af en dan mag je er voorlopig niet meer mee spelen.

Ik heb een koffie-infuus nodig. Gisteravond zei ik nog dat hij zich ondanks verhoging wel goed leek te voelen. Vannacht heeft hij 2 x zijn bed ondergekotst en 2 x in de emmer. De eerste keer heeft hij half in zijn slaap gekotst, en zat het ook helemaal in zijn haar :X , dus om 3.00 uur stond hij onder de douche. Nu ligt er een zielig hoopje mens onder een dekentje op de bank televisie te kijken, :{
Ah, sneu ;( :*
Resistance is futile.
  donderdag 6 april 2023 @ 07:45:17 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_208678906
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2023 23:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Misschien maak ik ook maar eens een overzicht. En wat zegt je gevoel, gewoon laat met praten of denk je zelf ook dat het meer is dan dat?
Ik denk niet zo snel dat er iets mis is nee. Komt vast goed!
disclaimer
pi_208678920
Ik ben nog niet benaderd voor een afspraak bij het CB. Ik ga er maar eens zelf achter aan dan.

Aan de ene kant denk ik, fijn. :P Maar ik zou ook wel willen weten wat zij vinden van A zijn ontwikkeling wat betreft praten. Hier gaat het naar mijn idee ook best moeizaam. Het gaat steeds beter, maar nog steeds ook heel veel woorden die ik niet kan plaatsen.

@SQ, hoe ziet zo'n onderzoek eruit?
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 08:16:55 #113
148247 taxibabe
pi_208679040
Pff.. hij houdt helemaal niks binnen, het beetje water en een half beschuitje is er net ook weer uitgekomen. Maar hij heeft niet eens verhoging..
pi_208679132
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:16 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. hij houdt helemaal niks binnen, het beetje water en een half beschuitje is er net ook weer uitgekomen. Maar hij heeft niet eens verhoging..
Niks verkeerds gegeten? Wel heel naar -O- Succes!

Net even cb gebeld. Hij stond er al op voor februari, maar door de drukte loopt alles uit. Zelf maar een afspraak gemaakt voor over een maand.
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 08:40:52 #115
148247 taxibabe
pi_208679154
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Niks verkeerds gegeten? Wel heel naar -O- Succes!

Net even cb gebeld. Hij stond er al op voor februari, maar door de drukte loopt alles uit. Zelf maar een afspraak gemaakt voor over een maand.
Ze hebben dinsdag paasontbijt op de psz gehad. Dus dat dachten wij misschien ook. Maar voor zover ik weet zijn er geen andere kindjes ziek. Verder heeft hij hetzelfde gegeten als wij. Ik heb net ook even de huisarts gebeld, maar omdat hij afgelopen nacht pas begon met overgeven kan het daar waarschijnlijk niet aan liggen. En ze zei dat buikgriep ook zonder koorts kan zijn. Zijn hoofd voelt wel warm aan, maar rectaal temperaturen komt de thermometer niet hoger dan 37.1
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 17:16:06 #116
148247 taxibabe
pi_208683931
Toch maar even naar de huisarts geweest, hij heeft nog 2 x een beetje geplast. Elk slokje water komt er uit. Anti-misselijkheidsdrankje mee gekregen. In overleg met de kinderarts mogen we ook nog geven:
Cola - Wil hij niet.
ORS - Wil hij niet.
Thee/Bouillon - Wil hij niet.
Chips - Hij heeft nu 2 chipjes gehad.
Banaan - nog niet geprobeerd.

Hij wil alleen water.. :')
  donderdag 6 april 2023 @ 17:22:57 #117
318361 Bienelientjee
pi_208683987
Arme jongen, veel beterschap!

Heb je ijs vormpjes? Misschien wat water met een smaakje invriezen? En als ijsje aanbieden?
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 17:52:23 #118
148247 taxibabe
pi_208684274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Arme jongen, veel beterschap!

Heb je ijs vormpjes? Misschien wat water met een smaakje invriezen? En als ijsje aanbieden?
Dat is ook nog wel een idee. Moet ik ff zoeken, volgens mij heb ik nog wel ergens ijsvormpjes.
Hij heeft nu wel ook een paar slokjes cola gehad en al een uur niet overgegeven.
  donderdag 6 april 2023 @ 18:02:21 #119
346653 Ceviche
pi_208684387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:52 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat is ook nog wel een idee. Moet ik ff zoeken, volgens mij heb ik nog wel ergens ijsvormpjes.
Hij heeft nu wel ook een paar slokjes cola gehad en al een uur niet overgegeven.
Beterschap! Hij heeft het goed te pakken :{
Waterijsjes is inderdaad wel een goed idee, of elk kwartier een slokje water als het anders niet gaat.
Hopelijk gaat het gauw beter met dat drankje.
  FOK!fotograaf donderdag 6 april 2023 @ 18:11:01 #120
148247 taxibabe
pi_208684473
Ja, hij heeft het echt goed te pakken, zo lamlendig en rustig ken ik hem helemaal niet..
Inderdaad kleine slokjes water, dat gaat dan ff goed en dan komt zo ineens alles er weer uit. Maar fingers crossed, tot nog toe gaat het goed.

Zo lag hij er vanmiddag bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 april 2023 @ 18:55:58 #121
346653 Ceviche
pi_208684950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:11 schreef taxibabe het volgende:
Ja, hij heeft het echt goed te pakken, zo lamlendig en rustig ken ik hem helemaal niet..
Inderdaad kleine slokjes water, dat gaat dan ff goed en dan komt zo ineens alles er weer uit. Maar fingers crossed, tot nog toe gaat het goed.

Zo lag hij er vanmiddag bij:
SPOILER
Ahh. Ze zijn gelukkig heel schattig als ze ziek zijn.
Fijn dat het al een ietsje beter gaat.
pi_208728522
Nou, deze 2,5-jarige peuter is ook weer goedgekeurd.
97cm en ruim 16 kilo, nog steeds mooi in de 95e en 98e percentiel :D .
pi_208729321
Alles ondertussen weer oké met Thomas, @taxibabe ?
  maandag 10 april 2023 @ 23:01:10 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208732447
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
  FOK!fotograaf dinsdag 11 april 2023 @ 07:51:41 #125
148247 taxibabe
pi_208733623
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 18:51 schreef Smart_ass het volgende:
Alles ondertussen weer oké met Thomas, @:taxibabe ?
Fijn dat je peuter weer is goedgekeurd!

Het gaat gelukkig weer goed! Hij heeft 2 dagen echt voor pampus gelegen op de bank met kotsen en aan de diarree. Hij is overigens wel pro met in de emmer kotsen. _O- (Dat belooft wat voor later.. ;) ) Zaterdagochtend begon hij nog op de bank, maar opeens was hij er klaar mee en wilde hij naar buiten. Dus 's middags toch maar naar de camping gegaan. Daar gaf hij het weer op en heeft hij ruim een uur in de caravan geslapen terwijl wij de voortent op hebben gezet. En gisteren had hij weer normale poep, wat kun je daar blij mee zijn, haha.

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Aquarius of ander isotone sportdrank is in principe hetzelfde als ORS maar dan minder smerig
Nou inderdaad, wat is ORS smerig, want nu heb ik het, gelukkig zonder kotsen. -O-
pi_208733824
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:01 schreef pinquit het volgende:
Ja, dat idd. De blauwe of paarse Aquarius (bij allebei de kleur vd drank), of van AA de witte (drank wit, verpakking en dop blauw) of groene (drank doorzichtig, verpakking met groen en groene dop)!
  dinsdag 11 april 2023 @ 08:47:12 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208733846
Als er maar 'isotone' op staat. Persoonlijk vind ik de witte AA een stuk beter te drinken dan de Aquarius-varianten...
pi_208733866
Die ik noemde zijn idd de vier die daadwerkelijk isotoon zijn, de rest v Aquarius en aa niet :)
Ik vind de aa ook lekkerder, groene is mn favoriet maar de witte is ook prima. Verschil is dat in de witte ook nog wat vitaminen zijn toegevoegd en bij de groene niet, dus als je een paar dagen twee flesjes per dag wegtikt zou ik voor de groene gaan. De paarse Aquarius is echt mier en mierzoet.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 april 2023 @ 08:57:58 #129
148247 taxibabe
pi_208733916
Ik moet zo toch nog naar de winkel, ga gelijk kijken naar drankjes. Ik snap heel goed dat Thomas die ORS niet wilde drinken. :X
Maar wat is zo'n buikgriep een aanslag op je lichaam, Thomas is flink afgevallen en ik merk het ook wel (waar ik niet blij mee ben, want ik had al niet veel reserve) :N
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:09:38 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208735465
Witte aquarius toch ook?
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:10:51 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208735484
We hebben inmiddels de g'woon isotone sportdrank, stuk beter tr betalen dan de A-merken
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 14:44:42 #132
148247 taxibabe
pi_208748546
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht. :{

SPOILER
We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
  woensdag 12 april 2023 @ 16:04:06 #133
208890 June.
Seriously?
pi_208749445
Wat erg @taxibabe, sterkte.
pi_208751253
Heftig zeg, veel sterkte taxi :*
  woensdag 12 april 2023 @ 19:12:48 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208751781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Pff.. lekkere rollercoaster hier...
Vandaag zouden mijn vader en zijn vriendin komen, maar hij belde al vroeg.. vriendin naar het ziekenhuis gebracht. :{

SPOILER
We hebben Thomas wel gezegd dat opa en oma vandaag niet komen omdat oma ziek is. Maar als het misgaat weet ik nog niet hoe we dat moeten vertellen.
Och jemig.. sterkte..!
Resistance is futile.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:48:52 #136
346653 Ceviche
pi_208752384
Wat heftig zeg taxi :{
Sterkte gewenst.
pi_208752466
Sterkte taxi :*
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 20:08:42 #138
148247 taxibabe
pi_208752723
Tnx allemaal :*

Net mijn vader weer even gesproken, maar het ziet er nog niet goed uit..

SPOILER
Het klinkt heel plastisch en hard nu, maar ik hou ernstig rekening met het ergste. En ik weet dat het al vaker voorbij is gekomen, maar heeft iemand tips hoe we het hier met Thomas over kunnen hebben als het zover is? Dat ik mij al een beetje in kan lezen, voor het geval dat.. :{
pi_208753015
Ten eerste heel veel sterkte, wat heftig :{

Een vriendin heeft onlangs het boekje ‘Dag opa Henk’ in huis gehaald nadat één van de opa’s van haar kinderen (tussen de 2 en 5 jaar) overleed.

En een wat meer praktische tip die wij zelf kregen toen mijn vader overleed (ik had toen zelf nog geen kinderen maar mijn broer al wel) was om niet te zeggen dat de overledene slaapt om te voorkomen dat er angst voor het gaan slapen ontstaat. Ik vond ook nog dit linkje: https://www.bd.nl/brabant(...)F%2Fwww.google.nl%2F
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 april 2023 @ 20:39:39 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208753169
Heftig taxi! Duim voor haar.

@BE nog tips voor taxi?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 12 april 2023 @ 20:49:48 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208753322
Jeetje @taxibabe, wat heftig zeg! Wat een enge spannende situatie!

Hoe oud is Thomas?
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 21:07:44 #142
148247 taxibabe
pi_208753550
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.

Edit: Reactie kwam wat kort over. Getypt vanaf de telefoon.
Omdat ze vandaag zouden komen hebben we Thomas verteld dat oma heel ziek is en dat ze dus niet kunnen komen. Thomas lijkt dat in zoverre te begrijpen dat hij vanmorgen zei dat als ze wel komen dat hij dan dokter Thomas is en oma beter maakt. O+ Op de psz hebben ze een 'doktersdiploma' gehaald, het begrip ziek en beter snapt hij wel een beetje.

[ Bericht 69% gewijzigd door taxibabe op 12-04-2023 21:34:34 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 21:34:06 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208753937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:07 schreef taxibabe het volgende:
Hij is 3,5. Vorige maand hebben ze op de psz het thema ziek em gezond gehad. Hij weet nu ook dat oma heel ziek is.
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)

Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.

Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2023 @ 22:07:07 #144
148247 taxibabe
pi_208754370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:34 schreef BE het volgende:

[..]
Dan zit je echt nog wel in de prentenboek-leeftijd.
De bekendste zijn:
Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9790 25867782)
Lieve Oma Pluis – Dick Bruna (ISBN 97890 56471712)
Derk Das blijft altijd bij ons – Susan Varley (ISBN 97890 60695524)
Kikker en het vogeltje hebben we laatst op Netflix gekeken, maar zo'n tekenfilmpje komt natuurlijk anders over dan een boekje. Ik ga bij de bieb kijken voor die andere boeken. Dankje!
quote:
Het allerbelangrijkste is dat je de dood niet gaat benoemen als 'oma slaapt'. Dat kan enorm verwarrend zijn, want slapende mensen worden toch weer wakker. En als je ook niet wakker kan worden uit je slaap kan slaap ook iets heel engs worden.
Verder ben ik er een groot voorstander van om kinderen de dood te laten ervaren. Laat hem maar voelen dat oma d'r handen koud zijn. En vertel daarbij dat haar hart niet meer klopt, dat ze daarom niet meer kan praten en bewegen en dat dat er ook voor zorgt dat het lichaam geen warmte meer aan maakt.

Goed ook zeker om nu al te benoemen dat Oma heel ziek is, niet dat hij het verband straks kan leggen maar toch zal hij dan in ieder geval weten dat er 'iets' was en dat ze niet zomaar ineens dood was.
Dat van het slapen zei eponine inderdaad ook al, klinkt ook heel logisch al sta daar op dat moment natuurlijk helemaal niet bij stil, dus die ga ik onthouden!

Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.

Dankje voor de tips. :* Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
  woensdag 12 april 2023 @ 22:21:16 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208754527
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:07 schreef taxibabe het volgende:

Het laten ervaren vind ik wel moeilijk, maar wellicht gaat het, als het zover is, wel heel natuurlijk.

Dankje voor de tips. :* Voor nu hopen we dat het voorlopig nog niet hoeft en dat ze er redelijk goed uit gaat komen.
Mijn ervaring is dat kinderen ook hierbij gewoon heel nieuwsgierig zijn. En het is natuurlijk pas eng als iemand anders iets als eng benoemd.
Dat jullie verdriet hebben mag verder natuurlijk gewoon gezien worden. :Y
pi_208754872
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen :')).
  donderdag 13 april 2023 @ 06:56:53 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208755704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:49 schreef eponine het volgende:
Ik vond het laten ervaren destijds ook erg lastig, en dan ging het dus niet eens om mijn eigen kinderen maar om de kinderen van mijn broer (toen 3 en 4 ofzo). Maar zij waren zo nieuwsgierig naar opa en hadden nog hele verhalen tegen hem bij de kist. Volgens mij hebben ze zelfs nog gedanst en liedjes gezongen, Ze hebben ook zijn handen geaaid en de manier waarop zij er mee om gingen maakte het voor ons ook weer “makkelijker”.
We hebben ze ook expres hun gang laten gaan om het niet eng of spannend te maken (toen de jongste bij hem in de kist wilde gaan zitten hadden we wel zoiets van laten we dat maar niet doen :')).
O+ Zo mooi! :Y
pi_208755821
Veel sterkte voor jou en je familie @taxibabe ;(
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 08:50:13 #149
382129 crew  Donna
pi_208756073
Heftig @taxibabe sterkte! :*

De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd. :Y
  donderdag 13 april 2023 @ 09:30:22 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208756305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 08:50 schreef Donna het volgende:
Heftig @:taxibabe sterkte! :*

De kinderen van mijn broer waren net 6 en 4 toen mijn vader overleed. Zij speelden ook rondom de kist en hadden hele verhalen. Zorgde voor ons allemaal voor verlichting. En ze hadden tekeningen gemaakt die m'n moeder in de kist gelegd heeft.
Mijn vader overleed tijdens een hittegolf en er waren 2 feestdagen in het dorp waardoor er geen begrafenis mogelijk was en dit wat langer duurde. Hij zag er na een paar dagen niet meer zo 'fris' uit, dus de kinderen hebben hem niet gezien. Ze wilden het wel graag, erg nieuwsgierig idd. :Y
Vaak zien kinderen dat niet eens, het blijft hoe dan ook opa. Maar ik snap heel goed dat je er voor kiest het niet te doen hoor. :Y Ik bedoel dit meer ter aanvulling, zeker niet als kritiek.

De werkelijkheid is vaak veel minder spannend dan wat kinderen zich soms in hun hoofd kunnen halen.
Ooit ging een 11-jarige kleinzoon mee naar de ovenruimte. Zijn vader was ook bij de invoer van opa in de oven en hij wilde ook heel graag mee.
En toen het klaar was zei hij 'was dat nou alles'. :D Die had zich vast een of ander enorm vagevuur voorgesteld maar in werkelijkheid is het alleen maar een heel groot oranje gloeiend gat. ;)

Nog als tip voor wat oudere kinderen: zelf een kaars versieren die tijdens de uitvaart aangestoken wordt (of net ervoor als ze het spannend vinden met iedereen er bij).
Ik gebruik daarvoor simpele grote witte kaarsen van Ikea en gebruik velletjes gekleurde kaarsenwas. (Niet alleen bij Bol verkrijgbaar hoor, er zijn meer shops waar je het kan vinden.) Dat kan je kneden zoals klei en dan op de kaars plakken om hem zo te versieren.
Dan krijg je dus zoiets:

Ik heb een heel schattig koffertje met allemaal bakjes voor de kleurtjes O+

En ik heb dus wel eens tijdens een oersaaie condoleance een tafel in de hoek gehad waar de 5 kleinkinderen heerlijk aan die kaarsen zaten te knutselen terwijl alle ouders op die manier de kinderen niet hoefden te entertainen.

Nog een tip: kleine houten hartjes (ik haal ze in bulk van Amazon, maar de Action heeft ze mss ook wel), die kunnen met stiften of verf gekleurd worden en dan met dubbelzijdige plakkertjes op de kist:

(De foto's deel ik met toestemming van de families overigens! )
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 09:53:20 #151
382129 crew  Donna
pi_208756490
Nee het was idd ook puur omdat wij het niet zagen zitten. De moeder van de kinderen vond het sowieso lastig dat ze dat wilden, dus het uiterlijk gaf voor haar wel de doorslag om het niet te doen.
Maar wij volwassenen zien dat soort dingen sowieso anders idd. :Y

Wat een 'leuke' opties voor kinderen @BE
Ga ik zeker onthouden voor mocht het ooit van toepassing zijn.
  FOK!fotograaf donderdag 13 april 2023 @ 10:06:09 #152
148247 taxibabe
pi_208756591
Wat een mooie verhalen van jullie! Hier in beide families vinden ze het best moeilijk om over de dood te praten. Toen mijn schoonmoeder ongeneeslijk ziek werd de dood volledig genegeerd. We wisten alleen dat ze gecremeerd wilde worden, ze wilde geen uitvaart, geen condoleance, het liefst ook niet opgebaard worden zodat bekenden/familie afscheid konden nemen.

De vriendin van mijn vader is een struisvogel, ze zal nooit zeggen dat ze ergens last van heeft want dat moet ze misschien wel naar dokter..

Zojuist mijn vader gesproken, het is iets stabieler nu.
SPOILER
Thomas is nu lekker aan het spelen, ik laat hem straks in ieder geval een tekening voor oma maken.
  donderdag 13 april 2023 @ 10:40:45 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208756857
Mijn dochter van net 4 begon gisteren ineens over dat de oma van een vriendinnetje dood is en nu in de hemel woont bij God. Ik heb het moment even aangepakt om uit te leggen dat sommige mensen geloven dat je naar de hemel gaat en dat sommige anderen denken dat je een sterretje wordt of dat er helemaal niks is bijvoorbeeld. En gevraagd wat zij dacht. En gesproken over dat je heel verdrietig kunt zijn als er iemand doodgaat, omdat je dan niet meer kunt knuffelen of samen fietsen, maar dat je ook gewoon mag lachen en spelen enzo. Pittig gesprek, maar wel fijn om 'voor de zekerheid' maar eens gevoerd te hebben. Opa en oma zijn al dik in de 70 en gaan misschien nog 20 jaar mee, maar misschien ook niet...

Edit: en heel veel sterkte natuurlijk! Het klinkt heel onzeker allemaal.
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 11:40:09 #154
382129 crew  Donna
pi_208757246
Mijn vader is idd ook dood en 'in de hemel' en daardoor kunnen we hem niet meer zien. Ik ben niet gelovig trouwens, maar ze begon zelf eens over de kattenhemel en sterren staan ook aan de hemel en zulks. Kleuter vindt het een prima onderwerp om aan iedereen te vertellen, haha!

Bedenk me wel ineens dat ik ooit moet uitleggen dat hij gewoon dood in de grond ligt. :X
  FOK!fotograaf donderdag 13 april 2023 @ 14:34:37 #155
148247 taxibabe
pi_208758852
Ik zat even in de collectie van de bieb te kijken voor de boeken die @BE aanraadde. Helaas hebben ze niet alle boeken. Maar ik kwam wel deze tegen: Dag Beer. Ken jij dit boek? Ik heb het in ieder geval gereserveerd.

SPOILER
  donderdag 13 april 2023 @ 14:53:45 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208759034
Ik ken het niet, maar er zullen weinig boekjes zijn die echt heel raar zijn. ;)

Wat een onzekerheid zeg... ;(
pi_208760147
Wat fijn dat jij hier zo over mee kan denken @BE
Ik weet nog dat je ook met veel tips kwam toen hier hier niet goed ging met m'n schoonmoeder. Heel waardevol!

Wij kwamen toen met 'Grote boom is ziek' geloof ik, maar meer gericht op de ziekte natuurlijk.

Weet niet in hoeverre ik het hier nu al eens verder gedeeld had, maar mijn schoonmoeder is er nog steeds. O+ Deze maand een jaar geleden dat ze nieuwe stamcellen heeft gehad. M'n dochters weten wel dat Oma heel ziek is (geweest). Maar het blijft soms lastig. De jongste (2,5) merkt er weinig van, krijgt het niet meer. De oudste (4,5) die is er veel actiever mee bezig. Die is sinds ze laatst een begraafplaats heeft gezien echt actief bang voor de dood.

Sterkte @taxibabe
Vreselijk onzekere tijd :*
  FOK!fotograaf donderdag 13 april 2023 @ 18:35:13 #158
148247 taxibabe
pi_208761272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat fijn dat jij hier zo over mee kan denken @:BE
Ik weet nog dat je ook met veel tips kwam toen hier hier niet goed ging met m'n schoonmoeder. Heel waardevol!

Wij kwamen toen met 'Grote boom is ziek' geloof ik, maar meer gericht op de ziekte natuurlijk.

Weet niet in hoeverre ik het hier nu al eens verder gedeeld had, maar mijn schoonmoeder is er nog steeds. O+ Deze maand een jaar geleden dat ze nieuwe stamcellen heeft gehad. M'n dochters weten wel dat Oma heel ziek is (geweest). Maar het blijft soms lastig. De jongste (2,5) merkt er weinig van, krijgt het niet meer. De oudste (4,5) die is er veel actiever mee bezig. Die is sinds ze laatst een begraafplaats heeft gezien echt actief bang voor de dood.

Sterkte @:taxibabe
Vreselijk onzekere tijd :*
Ik vind het inderdaad ook superlief en fijn dat @BE meedenkt en tips geeft! O+

Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je schoonmoeder NicolasJoy. Een lang ziekbed lijkt mij voor kinderen ook een moeilijk iets om te begrijpen. Zeker ook als er een kans is dat een behandeling niet aanslaat.. Ik kan me voorstellen dat het dan zeker voor de oudste beangstigend kan zijn. Hopen dat ze het snel een plekje kan geven en er niet meer zo bang voor is.

Even nog een korte update
SPOILER
sorry als mijn woordkeuze krom of hard overkomt. Ik kan even niet op de juiste woorden komen
  donderdag 13 april 2023 @ 18:41:43 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208761345
SPOILER
  donderdag 13 april 2023 @ 18:47:41 #160
318361 Bienelientjee
pi_208761432
Heel veel sterkte taxibabe!
  zaterdag 15 april 2023 @ 21:16:09 #161
318361 Bienelientjee
pi_208784042
J krijgt een big boy room! :'( Zijn naar Ikea geweest en nieuwe ladekasten gekocht enzo. Vannacht ook voor het eerst slapen met de zijkant van zijn bed eraf. Ben heel erg benieuwd. Hij is in ieder geval razend enthousiast over alles. Wij zeggen ook wel constant een big boy room voor een big brother! O+

Morgen de muurstickers en alle kleding en spullen sorteren. ;( Mijn kleine jongen wordt groot!
  FOK!fotograaf zondag 16 april 2023 @ 08:39:06 #162
148247 taxibabe
pi_208787131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 21:16 schreef Bienelientjee het volgende:
J krijgt een big boy room! :'( Zijn naar Ikea geweest en nieuwe ladekasten gekocht enzo. Vannacht ook voor het eerst slapen met de zijkant van zijn bed eraf. Ben heel erg benieuwd. Hij is in ieder geval razend enthousiast over alles. Wij zeggen ook wel constant een big boy room voor een big brother! O+

Morgen de muurstickers en alle kleding en spullen sorteren. ;( Mijn kleine jongen wordt groot!
Wat leuk! Hoe is de eerste nacht zonder zijkant gegaan?
  zondag 16 april 2023 @ 10:27:58 #163
318361 Bienelientjee
pi_208788128
Ging verrassend goed! Hij had wel drie kwartier extra nodig om in slaap te vallen, hij was zo blij en trots en hyper. Dus we moesten er een paar keer in om hem te kalmeren, haha! Maar hij viel uiteindelijk wel helemaal zelf in slaap. Mijn man maakte hem vanochtend wakker en hij klom er zelf helemaal trots uit! :D
  FOK!fotograaf zondag 16 april 2023 @ 10:48:32 #164
148247 taxibabe
pi_208788279
Dat is zo mooi hè, zo'n trots koppie als hij zelf iets kan!
pi_208791260
Sterkte taxibabe ! En wat leuk, Bien!

Hoe passen jullie peuters in broeken nu trouwens? Ik merk dat Bubbles wel is doorgeschoten in de lengte maar dat ze nog wel lekkere vetjes op haar benen heeft en broeken in peutermaten zijn bijna allemaal lang en smal? :P of ik heb nog niet goed genoeg gezocht :+.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 april 2023 @ 15:26:26 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208791328
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 15:19 schreef Smart_ass het volgende:

Hoe passen jullie peuters in broeken nu trouwens? Ik merk dat Bubbles wel is doorgeschoten in de lengte maar dat ze nog wel lekkere vetjes op haar benen heeft en broeken in peutermaten zijn bijna allemaal lang en smal? :P of ik heb nog niet goed genoeg gezocht :+.
Meneer hier loopt met zijn bijna 4 nog altijd in 92/98 broeken :')
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 16 april 2023 @ 16:55:59 #167
148247 taxibabe
pi_208792707
quote:

Dat is bij Thomas inderdaad ook een probleem, de broeken van de Hema zijn allemaal veel te smal (behalve de bootcut voor meisjes _O- ). De slimfit van Terstal passen hem wel goed.
  zondag 16 april 2023 @ 17:53:19 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208793445
Bas draagt de skinny fit van de Hema, al het andere wat ik heb geprobeerd is te groot. En toen hij vorig jaar zindelijk werd konden we ineens weer een maat terug omdat er geen wasbare luier meer onder zat :P

We waren vandaag samen naar de theatervoorstelling van Boer Boris en het was zo leuk! Samen met de trein, door de stad naar het theater lopen. Even bij de boten naast het theater gekeken. Op de terugweg nog een ijsje gegeten samen. Heerlijke date met mijn grote O+
pi_208793737
Dat klinkt heerlijk O+

Mijn peuter zit in broeken maat 110 :o :@ 104 past ook nog.
En wij zweren bij skinny fit met de knoopelastieken op de strakste stand :')
pi_208794276
Mijn peuter loopt nog veel in leggings dus dan maakt het niet uit hoeveel spek er nog op zijn benen zit :P De broeken die ie draagt zijn vaak van H&m, dat wil ook wel prima.

Er zit wel echt een kop op deze zeg }:| Als het niet naar zijn zin gaat dan spuugt hij op de grond/tafel/tablet/waterdanookindebuurtis. Echt geen idee van wie ie dat heeft afgekeken :? En hij is niet gevoelig voor op de gang staan :') Nouja hopelijk trekt 't nog bij :+
pi_208795873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:35 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ik vind het inderdaad ook superlief en fijn dat @:BE meedenkt en tips geeft! O+

Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je schoonmoeder NicolasJoy. Een lang ziekbed lijkt mij voor kinderen ook een moeilijk iets om te begrijpen. Zeker ook als er een kans is dat een behandeling niet aanslaat.. Ik kan me voorstellen dat het dan zeker voor de oudste beangstigend kan zijn. Hopen dat ze het snel een plekje kan geven en er niet meer zo bang voor is.

Even nog een korte update
SPOILER
sorry als mijn woordkeuze krom of hard overkomt. Ik kan even niet op de juiste woorden komen
Maak je niet druk om je woordkeuze :* 't is gewoon een klote situatie..Hoop voor je op een wonder, toch nog, maar vooral ook ergens duidelijkheid hoe of wat verder..
pi_208795882
Skinny's met verstelbare band hier. Ik heb in de sale per ongeluk eens een loose fit gekocht, zag het thuis pas nadat ik het kaartje eraf knipte. Het slaat nergens op bij hem dus die krijgt hij alleen aan naar de opvang.
Maar dus voor de mensen die losser zoeken: jbc heeft broeken van skinny tot loose, vanaf maat 92 :P
pi_208795884
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 10:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Ging verrassend goed! Hij had wel drie kwartier extra nodig om in slaap te vallen, hij was zo blij en trots en hyper. Dus we moesten er een paar keer in om hem te kalmeren, haha! Maar hij viel uiteindelijk wel helemaal zelf in slaap. Mijn man maakte hem vanochtend wakker en hij klom er zelf helemaal trots uit! :D
Ga hier ook weer 'ns proberen te opteren om het bed te draaien met de open kant voor.. Met de oudste deden we dat al toen ze nog geen twee jaar oud was. Nu, ruim 2,5, wil m'n vriendin er nog niet aan. :9
pi_208795892
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:12 schreef B.ertha het volgende:
Dat klinkt heerlijk O+

Hebben hier een maatje 86 :+ Dus hoeven nog niet over op de smalle broeken. :9
pi_208795985
Lees nu wat jullie meemaken taxibabe. Sterkte!
  zondag 16 april 2023 @ 21:37:08 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208796355
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:12 schreef B.ertha het volgende:
Dat klinkt heerlijk O+

Ja dat hebben wij ook haha. Hij is bijna 3,5. Echt bizar.
Heb ze nu vooral van Hema en Skinny Zara. TerStal heeft ook ultra smalle.

Ben ook benieuwd als hij straks zonder luier loopt. Dan wordt het helemaal erg qua aansnoeren denk ik.
  zondag 16 april 2023 @ 22:30:21 #177
208890 June.
Seriously?
pi_208797141
Mijn peuter is dus zindelijk! *O* Gewoon cold turkey gedaan, zonder luier en op het potje wanneer hij dat aangaf. Na een paar dagen snapte hij het O+ Helemaal trots!

Maar idd, die broeken zakken nu allemaal af :')
  zondag 16 april 2023 @ 22:35:17 #178
318361 Bienelientjee
pi_208797222
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ga hier ook weer 'ns proberen te opteren om het bed te draaien met de open kant voor.. Met de oudste deden we dat al toen ze nog geen twee jaar oud was. Nu, ruim 2,5, wil m'n vriendin er nog niet aan. :9
Succes!

Wij dachten, laten we maar gewoon meteen in het diepe springen! :D En over 9 weken ofzo komt zijn zusje, dus hopelijk is hij er tegen die tijd volledig aan gewend! Hij slaapt op dit moment trouwens nog steeds niet....... (21.30 hier nu in Engeland) :')
pi_208798039
Wat grappig van die broeken, elke peuter is natuurlijk ook weer anders gebouwd. Ben inderdaad benieuwd hoe het zal zijn zonder luier straks. Gelukkig is het alweer bijna korte broeken weer hier, die passen over het algemeen wel allemaal gewoon prima.
  FOK!fotograaf maandag 17 april 2023 @ 07:50:04 #180
148247 taxibabe
pi_208798471
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Maak je niet druk om je woordkeuze :* 't is gewoon een klote situatie..Hoop voor je op een wonder, toch nog, maar vooral ook ergens duidelijkheid hoe of wat verder..
Dankje..
De afstand is ook gewoon kut. Wij wonen in de Achterhoek, het is 1,5 uur rijden. Ik vind het moeilijk dat ik er niet zo even voor mijn vader kan zijn. Ff een bakkie koffie te doen en een knuffel en dan weer gaan. :{
SPOILER
Sorry voor zulke berichten in een leuk topic, maar ik moest het ff kwijt..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 april 2023 @ 07:55:38 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208798495
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 07:50 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dankje..
De afstand is ook gewoon kut. Wij wonen in de Achterhoek, het is 1,5 uur rijden. Ik vind het moeilijk dat ik er niet zo even voor mijn vader kan zijn. Ff een bakkie koffie te doen en een knuffel en dan weer gaan. :{
SPOILER
lieverder heel veel sterkte
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208798735
quote:

[..]
Dankje..
SPOILER
Och, dat is niet leuk ;( Heel veel sterkte :*
  maandag 17 april 2023 @ 09:09:43 #183
346653 Ceviche
pi_208798852
quote:

[..]
Dankje..
SPOILER
Heel veel sterkte gewenst. Wat een verdrietige situatie ;(

Imo kan dat prima in dit topic overigens dus voel je zeker niet bezwaard.
  maandag 17 april 2023 @ 09:12:04 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_208798869
quote:

Vooral geen jeans kopen. Hier dragen alle kinderen lekker joggers O+

Taxibabe :* wat een kutzooi.
disclaimer
  maandag 17 april 2023 @ 09:21:58 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208798923
Ach @taxibabe... wat ongelofelijk verdrietig... Sterkte! :*
  maandag 17 april 2023 @ 09:40:23 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208799059
Dikke knuffel Taxi 😘 wat een heftige tijd
  maandag 17 april 2023 @ 10:21:58 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208799360
Heel erg veel sterkte taxi.
  maandag 17 april 2023 @ 10:23:21 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208799369
En mijn 2-jarige zit ik maat 86, maar heeft in tegenstelling tot zijn zus wél spekjes. Maar dan vooral zo'n peuterpens. Helemaal prima, maar daardoor zitten lang niet alle broeken lekker. Dus veel joggingbroeken/zachte broeken en de broeken van de hema, want die vallen tenminste breed. Zeeman hoef ik niet te proberen en veel name it past bijvoorbeeld ook niet.

Mijn oudste zit met bijna 4,5 in maat 110 qua lengte, maar past qua breedte nog met gemak in 98... die is tegenovergesteld qua bouw.
pi_208799566
quote:

[..]
Dankje..
SPOILER
Heel veel sterkte :* En dit mag ook gewoon in dit topic.
pi_208802493
Heel veel sterkte taxi! :*
pi_208802843
Sterkte taxi :*
pi_208803877
quote:

[..]
Dankje..
SPOILER
Herkenbaar met de afstand.. Hier ook de achterhoek en ook 1,5 uur rijden tot het ziekenhuis voor m'n schoonmoeder. Eerst Breda, vervolgens Rotterdam. Achterhoek ligt wat dat betreft echt nog in een hoek om ergens anders heen te gaan. Je zou de tijd er zelfs ook prima voor over hebben om 'even' langs te gaan, maar met kinderen is dat toch een ander verhaal.

Sterkte met alle ontwikkelingen vandaag... :*
  FOK!fotograaf dinsdag 18 april 2023 @ 08:48:14 #193
148247 taxibabe
pi_208809328
Bedankt voor jullie lieve reacties :*

SPOILER
We hebben het Thomas nog niet verteld. Hij is nu naar de psz, vanmiddag gaan we even naar de bieb de boekjes ophalen en dan rustig vertellen. Pff..daar zie ik wel tegen op. ;(
pi_208809343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 08:48 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
We hebben het Thomas nog niet verteld. Hij is nu naar de psz, vanmiddag gaan we even naar de bieb de boekjes ophalen en dan rustig vertellen. Pff..daar zie ik wel tegen op. ;(
Gecondoleerd :*
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:00:48 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208809429
Gecondoleerd taxi :*
pi_208809444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 08:48 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
Gecondoleerd
pi_208810182
Gecondoleerd.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 10:44:43 #198
382129 crew  Donna
pi_208810264
Gecondoleerd :*
pi_208810632
Gecondoleerd taxibabe
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:49:55 #200
346653 Ceviche
pi_208810946
Gecondoleerd taxi, nogmaals sterkte gewenst. :{
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:44:17 #201
318361 Bienelientjee
pi_208813960
Gecondoleerd taxibabe

Ik zit te wachten op telefoontje terug van een dokter. J viel in de speeltuin van een meter hoog en wou daarna niet meer lopen. Ik kan alle voeten en knieen en heupen en alles buigen en bewegen in alle richtingen, geen zichtbare verwonding en hij kan prima kruipen.

Alleen 1 plekje op zijn dijbeen was heel klein beetje dik, geen verkleuring, maar dat zie ik nu nauwelijks nog na zijn dutje.
Maar hij weigert erop te lopen. Wacht al 2,5 uur nu op een telefoontje terug! Hopelijk valt het mee, hij huilt gelukkig niet en is verder wel blij, maar lopen doet hij niet

Edit: Dokter (of nou ja het Engelse 111 "spoednummer") belde maar niet. Dus we zijn naar A&E gegaan. Ze hebben een xray gemaakt voor het geval dat en gelukkig niets gebroken en ook geen haar fractuur. Dus hopelijk met rust en pijnstillers wordt het beter.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bienelientjee op 18-04-2023 20:11:42 ]
  woensdag 19 april 2023 @ 17:04:06 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_208827155
Hoe gaat het nu met J?

Ik heb net Goud z'n haar geknipt. Valt toch best tegen. Volgende keer maar naar de kapper, maar t staat me altijd zo tegen om 20 euro te betalen voor 10 knipjes :')
disclaimer
pi_208827181
Zelf haren knippen ga ik echt niet aan beginnen. Weet nou al dat het er bij A niet uit gaat zien :')

Ik betaal altijd 18. Elke 4 maanden zoiets.
  woensdag 19 april 2023 @ 17:12:51 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_208827248
Ja nou ja mijn kinderen zijn ook nogal temperamentvol dus ik durfde ook gewoon niet naar de kapper :@ :')
disclaimer
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:19:31 #205
148247 taxibabe
pi_208828089
Dank voor al jullie lieve reacties! :*
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.

En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.

Nogmaals dank voor je tips @BE
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:21:08 #206
148247 taxibabe
pi_208828121
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Gecondoleerd taxibabe

Ik zit te wachten op telefoontje terug van een dokter. J viel in de speeltuin van een meter hoog en wou daarna niet meer lopen. Ik kan alle voeten en knieen en heupen en alles buigen en bewegen in alle richtingen, geen zichtbare verwonding en hij kan prima kruipen.

Alleen 1 plekje op zijn dijbeen was heel klein beetje dik, geen verkleuring, maar dat zie ik nu nauwelijks nog na zijn dutje.
Maar hij weigert erop te lopen. Wacht al 2,5 uur nu op een telefoontje terug! Hopelijk valt het mee, hij huilt gelukkig niet en is verder wel blij, maar lopen doet hij niet

Edit: Dokter (of nou ja het Engelse 111 "spoednummer") belde maar niet. Dus we zijn naar A&E gegaan. Ze hebben een xray gemaakt voor het geval dat en gelukkig niets gebroken en ook geen haar fractuur. Dus hopelijk met rust en pijnstillers wordt het beter.
Poh heftig zeg! Lijkt me heel naar dat je kind niet meer wil lopen.. pff.
Hopen dat die pijnstillers snel zijn werk gaan doen. Hoe gaat het nu?
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:29:47 #207
148247 taxibabe
pi_208828271
Toen Thomas kleiner was zijn we 3 keer bij de kapper geweest om er een model in te laten knippen, dat ging vrij goed, hij vond dat gefriemel wel lekker volgens mij _O- . Maar we zijn al 1,5 jaar niet meer geweest. We laten het lekker lang groeien :+
  woensdag 19 april 2023 @ 19:11:32 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_208828912
Ja als dit exemplaar ook krullen had, had ik ook niet geknipt. Z'n broer had ze wel. Uiteindelijk rond 3,5 een keer geknipt en toen zijn ze nooit meer teruggekomen :') ;(
disclaimer
pi_208830084
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:04 schreef SQ het volgende:

Ik heb net Goud z'n haar geknipt. Valt toch best tegen. Volgende keer maar naar de kapper, maar t staat me altijd zo tegen om 20 euro te betalen voor 10 knipjes :')
Ja dit
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Ja nou ja mijn kinderen zijn ook nogal temperamentvol dus ik durfde ook gewoon niet naar de kapper :@ :')
En dit zijn precies de redenen dat Bubbles met haar 2,5 jaar nog nooit naar de kapper is geweest. En dat is echt niet omdat er niets te knippen valt :') .
pi_208830146
Maar is het wel een beetje gelukt @SQ ? Of is het lekker scheef nu? :P
  woensdag 19 april 2023 @ 21:00:45 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_208830562
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 20:24 schreef Smart_ass het volgende:
Maar is het wel een beetje gelukt @:SQ ? Of is het lekker scheef nu? :P
Tuurlijk is het scheef :D

Maar wel de mat er af, score.
disclaimer
  woensdag 19 april 2023 @ 21:10:45 #212
318361 Bienelientjee
pi_208830672
J is gelukkig ietsje beter dan gister! Vanochtend liep hij voorzichtig en al steunend langs de muur want er was nog steeds wel pijn, maar hij liep tenminste weer. Na zijn dutje vandaag ineens helemaal niet meer. Huilen als hij wou zitten, hij kroop een klein beetje en sleepte zijn lichaam al liggend over de vloer en hij wou echt niet lopen. Ik natuurlijk in extra flinke hormonale tranen en mij zorgen maken dat het toch iets ernstigers is. Maar we kunnen echt nergens een zwelling of blauwe plek vinden!

Komt papa thuis en na het avondeten loopt hij ineens weer net zo voorzichtig zoals vanochtend! ZOMAAR! :X Monstertje...... }:|

Dus we blijven het lekker rustig aan doen, geen idee precies waar de pijn of verstuiking of wat dan ook precies zit, maar hopelijk geneest het uit zichzelf.
  woensdag 19 april 2023 @ 22:11:38 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208831676
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:19 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor al jullie lieve reacties! :*
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.

En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.

Nogmaals dank voor je tips @:BE
You're welcome. :*
Mooi van die roos. O+
  donderdag 20 april 2023 @ 09:07:43 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208833607
Zij die de hele nacht met een kotsende peuter rechtop in een stoel gezeten hebben, groeten u...

En nu voel ik me verre van tof.
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 16:57:19 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208853579
Taxibabe gecondoleerd nog, vreselijk :* Mijn hart breekt ook voor jullie kleine mannetje :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208877810
Mijn kind misbruikt "stop hou op" om onder haren wassen of tanden poetsen uit te komen :D :'(

Ik vind het zo knap dat hij zijn grenzen begint aan te geven en dat wil ik respecteren maar op die momenten moet ik er dus dwars doorheen. Dat vind ik wel lastig :{
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 17:08:27 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208887987
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:27 schreef B.ertha het volgende:
Mijn kind misbruikt "stop hou op" om onder haren wassen of tanden poetsen uit te komen :D :'(

Ik vind het zo knap dat hij zijn grenzen begint aan te geven en dat wil ik respecteren maar op die momenten moet ik er dus dwars doorheen. Dat vind ik wel lastig :{
Oh shit :') Ik probeer Aapie nu wel stop/hou op te leren omdat er op zijn groep een probleem is met schoppen en slaan. Aapie doet daar zelf ook aan mee trouwens :X We moeten nu zelfs volgende week "op gesprek komen" om te kijken hoe we het aan gaan pakken.
pi_208894689
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh shit :') Ik probeer Aapie nu wel stop/hou op te leren omdat er op zijn groep een probleem is met schoppen en slaan. Aapie doet daar zelf ook aan mee trouwens :X We moeten nu zelfs volgende week "op gesprek komen" om te kijken hoe we het aan gaan pakken.
Oeps, dat is ook niet fijn om te horen... Kan me ook voorstellen dat ze het op een gegeven moment allemaal gaan doen en zie het dan nog maar eens te doorbreken
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:01:32 #219
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208895788
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.

Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.

Hoor graag als er iemand hier met succes iets gebruikt en het kan aanraden. :)
Mai pben rai~!
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 11:07:21 #220
382129 crew  Donna
pi_208895846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.

Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.

Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:11:03 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_208895866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:

Klik aan klik uit heeft volgens mij dat soort dingen. Maar zelf nooit geprobeerd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:53 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208896219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.
We zouden natuurlijk de deur kunnen barricaderen waarna hij mogelijk genoeg geluid zal produceren en de babyfoon die in gebruik is het uiteindelijk oppakt... maar mijn wederhelft wil dat liever niet. Een hekje is weer wel acceptabel, niet eens aan gedacht... maar even rondkijken wat de mogelijkheden zijn
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2023 @ 18:20:56 #223
148247 taxibabe
pi_208900040
Wat Donna inderdaad zegt. Wij hadden beneden een hekje in de doorgang van de woonkamer naar de gang omdat we geen traphekje beneden bij de trap konden plaatsen. Dat werkte hartstikke goed.

Vandaag hadden we de uitvaart. Thomas deed het hartstikke goed, zeker na eerst 1,5 uur in de auto en toen even 3 kwartier 'uitrazen' bij opa. En toen naar het crematorium. Daar hebben we samen de roos op de kist gelegd (ik was even bang dat hij de roos er op zou gaan gooien, maar hij heeft de roos netjes en supertrots op de kist gelegd.) Tijdens de dienst was hij heel lief en rustig aan het luisteren naar de verhalen over oma. Ik ben supertrots op hem! O+

Ik kan iedereen die hiermee te maken krijgt in ieder geval het boekje over Oma Pluis aanraden om te gebruiken bij uitleggen hoe de uitvaart gaat. Dat heeft hier supergoed geholpen.
pi_208900469
Wat goed van hem taxi O+ veel sterkte nog :*
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2023 @ 19:20:06 #225
148247 taxibabe
pi_208900560
Dankje.
Ja, het mooie vond ik dat hij echt luisterde, want er kwam ook een stukje over hem, hij was oma's kleine grote vriend. En hij veerde helemaal op toen de uitvaartleidster over hem en tegen hem sprak. O+
pi_208915307
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
  woensdag 26 april 2023 @ 23:36:39 #227
318361 Bienelientjee
pi_208916955
Gebruik je een nieuwe zeep, lotion, shampoo of wasmiddel /wasverzachter of iets dergelijks?

Of een virale huid reactie misschien op een of ander virus?
(J's huid is erg gevoelig en heeft soms wel eens een virale huid uitslag uit het niets, maar is dan verder niet zichtbaar ziek ofzo)
pi_208918340
Ik vind het ook lijken op virale uitslag of misschien warmte uitslag
pi_208918372
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2023 @ 09:03:11 #230
148247 taxibabe
pi_208918584
Ach wat sneu Nolita! Ik vind het inderdaad ook een beetje op warmte-uitslag..
Qua pijnstilling is het vaak lastig. Bij Thomas werkt een zetpil nog het beste. Sinaspril weigerde hij ook, er zijn ook nog zuigtabletjes maar die weigert hij ook. Misschien zou je die nog kunnen proberen, onder het mom van een snoepje.
pi_208918600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
Wij zijn toen overgestapt naar de smelttabletten. Wel even de dosering aanpassen, officieel zijn ze voor oudere kinderen. De apotheker legde hier toen uit dat dat vooral was vanwege verslikkingsgevaar. Daar waren we bij onze goed etende toen nog dreumes niet zo bang voor. Maar is dus wel even een afweging die je moet maken.
pi_208919220
Wij gebruiken al sinds ca. 2,5 jaar oud de kauwtabletten paracetamol. Gewoon huismerk Etos. Het monster vindt ze lekker :')

En wij kregen het advies om vette crème te smeren
  donderdag 27 april 2023 @ 11:29:01 #233
318361 Bienelientjee
pi_208919961
Klinkt alsof ze misschien toch iets viraals onder de leden heeft, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Ik heb helaas geen advies over pijnstillers. Hier in Engeland heb je Calpol en zetpillen zijn hier volgens mij helemaal niet de norm.

Is een zoet vloeibare pijnstiller en gaat er zo met de lepel in of met de spuit die erbij komt. En gelukkig is J daar helemaal gek op, dus nooit problemen mee als hij pijn heeft of ziek is. Hier dus nog nooit zet pillen gebruikt!
pi_208920251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:41 schreef Nolita het volgende:
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
Mijn dochter had/heeft dit ook al een paar weken. Virale uitslag volgens dokter en meerdere keren per dag smeren met cetomacrogol (of iets anders vets)
pi_208921769
quote:

Neurofen drank?
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:33:34 #236
382129 crew  Donna
pi_208921806
quote:
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Wij hebben Kruidvat huismerk kauwtabletten. Die smaken een beetje pepermunt achtig en vinden ze hier wel lekker. Sinaspril drank vinden ze niks.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:34:26 #237
269689 crew  Viv
pi_208921823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:31 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Neurofen drank?
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
quote:
Als paracetamol niet genoeg helpt, dan kan uw kind in plaats daarvan ibuprofen proberen. Bespreek dit wel eerst met uw huisarts.
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven

[ Bericht 11% gewijzigd door Viv op 27-04-2023 13:40:34 ]
pi_208926600
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
pi_208927857
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu vanalles in huis, maar ze slikt helemaal niks.
Heb voor het slapen weer een zetpil gegeven, ze huilde weer van de pijn. Ze roept dan echt nee mama, niet doen. ;( Maarja wil ook niet dat ze pijn heeft.
Vanochtend ging niet goed, maar na een dutje heeft ze zich zowaar een beetje kunnen herpakken. Met ups en downs en om 19:00 viel ze tijdens het verhaaltje in slaap. Net werd ze voor het eerst wakker, maar ze slaapt nu weer in mijn armen. Hoop dat ze snel weer de oude is!
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 23:05:48 #240
269689 crew  Viv
pi_208927895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:35 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
Ik vind het dan weer verrassend dat een geneesmiddel dat geen eerste keuze is, vrij verkrijgbaar is als zelfzorgmiddel (wel met een maximum van 3 dagen). :) Maar ik zou dus zelf eerder een andere vorm van paracetamol proberen (zoals hierboven door iemand genoemd, die kauwtabletten met pepermuntsmaak doen het hier ook goed), en eerst overleggen met een arts voordat ik iets anders geef.

(Die kans op Reye's syndroom is overigens met name duidelijk aanwezig bij aspirine. Bij ibuprofen is het meer een theoretisch risico, omdat het tot dezelfde groep (NSAID's) behoort.)

@Nolita heel veel beterschap nog! :*
pi_208931017
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 15:09:40 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208933184
Ach beterschap voor je meisje Nolita :*

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
  vrijdag 28 april 2023 @ 21:25:52 #243
318361 Bienelientjee
pi_208937489
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:47:25 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208938906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:37:13 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Beterschap!

quote:

Lief O+ . Colin probeert het wel maar uitspraak en volgorde is nog zoeken voor hem. Letters is nog niet aan de orde.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:42:27 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939120
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Resistance is futile.
pi_208940091
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
:o
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:36 #248
318361 Bienelientjee
pi_208940716
Whoa! Dat was een flink blauw oog!
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 12:57:01 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208941824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
Dat verbaast me dan weer niks van J, die kon al praten met 5 weken _O- Heerlijk hè? Aapie is ook al een hele tijd met kleuren bezig, hij benoemt alles. Sorteert zijn auto's ook op kleur, laatst zelfs op de volgorde van de regenboog :o Soms is het ook wel gevaarlijk. Ik heb hem een tijdje geleden uitgelegd dat bij een stoplicht groen rijden betekent en rood stoppen. Als we nu in de auto zitten zegt hij dat steeds maar ook als ik dan afsla bij groen en het andere stoplicht op rood staat roept hij "nee mama, rood is stooooopppppen!!!" En dan schrik ik me soms dood :') Hij roept ook vaak "kijk uit mama!" _O-

Wat had J? Dat heb ik even gemist :@
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
Dat improviseren begint bij Aapie nu ook, al is het nog niet zo uitgebreid als jij beschrijft. Maar ik hoor hem regelmatig tegen zijn auto's praten (rood stoppen, groen rijden, 1234, ABC) O+ en in zijn bed ligt hij ook hele verhalen te houden. Te schattig!

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Jeetje, ik zag die shiner al voorbij komen op FB en was al benieuwd wat er was gebeurt :o Aapie heeft me ook al regelmatig geraakt met dat harde hoofd van hem maar het gaat gelukkig steeds net goed. Ik ben steeds bang als hij mijn neus raakt :X Een van mijn grootste angsten.

Staan hier nog vakanties op de planning? Wij gaan over 1,5 week naar Toscane, voor het eerst vliegen dus dat vind ik wel spannend!
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:44:54 #250
318361 Bienelientjee
pi_208942232
@MaJo Haha denk dat hij toen meer het geluid kopieerde, maar hij praatte al heel vroeg inderdaad! :D Belachelijk hoe goed hij nu praat, mensen geloven mij gewoon niet als ik zeg dat hij pas 2 jaar en 3 maanden is. Hij heeft de lengte van een 3 jarige en praat als een 3 jarige!

Lijkt mij inderdaad schrikken als hij ineens zegt dat het rood is! Haha!

J was de 18e in de speeltuin van 1,5 meter hoog naar beneden gevallen op zijn voeten en viel toen om. En wou daarna niet meer lopen. Hij ging kruipend door het huis, maar huilde gek genoeg niet, maar weigerde te lopen. Dus we zijn diezelfde dag nog naar ziekenhuis geweest bij A&E voor een xray, maar er was gelukkig niets gebroken! Dus hebben het een week, 1,5 week heel rustig aan gedaan met pijnstillers en binnen blijven.

Hier geen vakanties. Over 7 weken komt zusje ter wereld! :D Heeel misschien dat we aan het eind van het jaar, buiten hoog seizoen om, een huisje huren in een goedkope versie van centreparks ofzo. Hangt af hoe meisje het doet!
  zaterdag 29 april 2023 @ 20:54:09 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208946742
@MaJo veel plezier in Toscane! Wij gaan in juli een midweekje naar de Ardennen, verder geen gekkigheid.
Resistance is futile.
pi_208947083
Wow seven je oog :o heftig wel :blauwoog: :D
pi_208947152
quote:

Knap!

Otis is niet heel bewust bezig met tellen. Hij herhaalt wel eens wat maar meer ook niet. Hij is zich wel alle dinosaurusnamen eigen aan het maken :') :D Die weet ie ook allemaal te onderscheiden van elkaar. Maar dat komt denk ik ook door zijn broer. Ik ken ze inmiddels ook allemaal :')
pi_208947527
Jeetje @Seven. Dat is een goed oog! :o gelukkig trekt het alweer bij!
Ik vrees nog altijd dat mijn voortand definitief breekt door zo'n actie van de kinderen. (Paar jaar geleden met sporten gebroken en weer geplakt, maar dat kon maar 1 keer werd toen gezegd.. :X)

Majo, lekker aansluiten bij de ontwikkeling van aapie hoor. Hem volgen in waar zijn interesses liggen is helemaal prima.

De antibiotica gaat er goed in gelukkig. Ze vroeg vanavond meteen of ze nog een spuitje mocht drinken. :D Ze snapt ook goed dat het voor haar oor is en heeft vandaag geen pijnstillers meer gehad. ^O^

Kwa vakantie gaan we met Hemelvaart weer kamperen. De grote vakantie hebben we pas in augustus.
Toscane is een heerlijk vooruitzicht Majo!
pi_208950554
Oei wat een oog! Ik vrees juist dat mijn dreumes ooit mijn neus gaat breken, die gooit zijn bowlingbal regelmatig met volle kracht naar achteren :X

Lekker zeg, al die vakanties in het vooruitzicht 8-)
  zondag 30 april 2023 @ 09:46:26 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208950793
Wij gaan kamperen in Limburg en ik heb er echt zoveel zin al in O+. Maar eerst gaat Bas naar school, we gaan in de schoolvakantie :o :D .
pi_208951268
Wow Seven, das een mooie :o

Heerlijk al die snelle kindjes. Prot is niet supersnel maar als het hem interesseert dan wil hij veel weten. Ik vind het geweldig om te zien en horen wat er in dat kopje omgaat. Zo is hij nu bezig met welke dino's planten eten en welke vlees. Omdat hij zich enigszins zorgen maakte dat een t rex hem zou komen opeten, heb ik hem proberen uitleggen dat ze uitgestorven zijn en wat dat betekent. Dus ook fotos van fossielen laten zien en moest ik ook uitleggen wat botten zijn.
De volgende dag vroeg hij tijdens het eten aan zijn vader of hij in zijn eigen vinger mocht snijden zodat hij zijn botten kon zien :D

Fijn vooruitzicht alle vakanties. Wij gaan in juni naar de Moezel. Dit wordt de eerste keer langer rijden dan 1.5 uur met een spuger en een moeilijke slaper. Ik vind het een beetje spannend. Maar wel wijn aan het einde van de rit!
pi_208965441
Wij moeten beslissen of Prot weer buisjes krijgt. Bij een controleafspraak is weer vocht vastgesteld plus een gehoorverlies van 10-15 DB. De KNO arts gaf geen advies. Het kan, maar het hoeft niet.
Ik vind het lastig. Want ik wil geen nodeloos gepruts aan hem. Anderzijds is het ook een ingreep van niks en als het zijn comfort verhoogt...Maar hij is nog vrij jong om zelf aan te geven hoeveel last hij ervan heeft. Luisteren is niet zijn sterkste kant maar hoeveel daarvan veroorzaakt wordt door het ietsje minder horen weet ik niet. Het enige wat ik vind op het internet is dat 10-15 DB verlies niet zoveel is. Ik weet ook niet meer hoeveel het vorige keer was. Toen ging zijn spraak wel ineens met sprongen vooruit na de buisjes.
Nog iemand ervaring met buisjes op peuterleeftijd?
pi_208965684
C. heeft buisjes (gehad). 1 kant was er binnen 2 weken uit, de andere zit in principe nog. Wij zagen een enorm verschil! Minder oorpijn en grote sprongen in zijn ontwikkeling (vooral taal, maar eigenlijk alle gebieden ook cognitief). Ook werd zijn gedrag beter. Later spraken we iemand wiens zoontje al 5(!) keer buisjes had gehad en zij zagen het ook terug in zijn gedrag. Als hij een minder leuk kind werd, vriendjes ineens minder met hem wilden spelen, hij in zichzelf gekeerd raakte etc. dan wisten ze dat het weer tijd werd voor buisjes en ze hadden altijd gelijk. En toen zei hun KNO arts dus ook dat dat een bekend 'symptoom' is. Blijkbaar hebben ze er dan toch meer last van dan ze laten merken en zitten ze zichzelf in de weg.

Dus ja, ik zou het meteen weer doen.
pi_208965956
Ja een verbetering in gedrag zou hier ook welkom zijn :)
Hij heeft al eens buisjes gekregen toen hij 1.5 was. Eentje was er een half jaar later uit, de andere heeft er heel lang ingezeten. Maar toen had hij ook om de haverklap een ooronsteking, dat is nu niet het geval. Hij klaagt ook niet over zijn oren. Daarom dat ik zo twijfel.
Wij merken vooral dat in een iets drukkere omgeving hij volledig dichtklapt. Kan ook gewoon de aard van het beestje zijn maar vind ik ook terug als "symptoom". Dan neig ik nu meer naar het toch proberen of het hem helpt.
  maandag 1 mei 2023 @ 12:51:46 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208966209
Mijn kinderen hebben beide buisjes. De oudste bij 14 maanden en bij net 3. Da's nu 1,5 jaar geleden. Ze zijn eruit gegroeid en het lijkt erop dat ze geen nieuwe meer hoeft. De jongste bij 11 maanden (da's idioot vroeg, maar hij had echt continu oorontsteking).

Ik zag enorme verbeteringen in gedrag (want pijn hebben = boos zijn) en in taalontwikkeling. Mijn jongste is nu net 2 en zingt complete liedjes O+

Overigens waren de oorontstekingen bij de oudste meteen weg met de buisjes, maar bij de jongste niet. Ze deden wel veel minder pijn en bovendien mochten we dan oordruppels gebruiken ipv orale AB als het weer eens weken duurde. Fijne bijkomstigheid!

Ik zou het zo weer doen, bij een opengeklapt trommelvlies is er best kans op meer gehoorschade en dat is toch wel echt vervelend.
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:29:31 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209005703
Iemand tips? Bas is bang voor wind, dat dingen wegwaaien etc. En we wonen aan de kust. Dus ik kon vandaag meneer om de haverklap gerust stellen en troosten. Verhuizen is geen optie :P
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:31:33 #263
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209005733
Misschien een vlieger kopen? Dan kun je laten zien dat wind ook leuk kan zijn ;)
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:13:10 #264
318361 Bienelientjee
pi_209006760
Spelen met lichte en zware dingen? Veertjes/ blaadjes/ bloemen/ kruiden/ paardenbloemen in zaad en zwaardere dingen. Ertegen blazen en kijken wat weg waait en wat te zwaar is?

Vlieger is inderdaad een leuk idee aan de kust!

J heeft ook aparte angsten. Stofzuiger is prima, een boor is prima, strimmer voor het gras is prima, sinasappel pers is prima, luid vliegtuig of motor is ook helemaal prima, ambulance met sirene aan is helemaal tof. Maar de gras maaier en mijn smoothie maker? Ja echt niet! :D
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:25:25 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209007060
We zijn inderdaad wel bezig met wind leuk maken. Paardenbloemen blazen, bellen blazen, molentje in de tuin (hij is verzot op molens) etc. Hij is vooral bang voor wegwaaien. Een papiertje dat weg waait, een servetje, speelgoed oid.
pi_209019240
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:16:21 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209019602
Die is na twee weken vakantie (al liep de opvang deels door, maar in die uren heb ik geklust en schoongemaakt en één dagje geshopt) wel toe aan een moeder die weer aan het werk gaat. Wij gaan allemaal toch wat beter op wat regelmaat en duidelijkheid _O-

Wat een prachtig kind heb jij btw toch! Die krullen O+
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:32:53 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209019885
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
Ook veel strijd hier. Colin slaat al maanden zijn middagslaapje over, zo nu en dan lukt het nog. Daar wordt het ook niet gezelliger van :+ . Veel gekrijs en gehuil, maar ik moet wel zeggen: meestal van korte duur.

We hebben hem aangemeld voor een onderzoek rondom taal- en spraakontwikkeling. Ik vond het niet zo nodig maar mijn man en de jeugdarts zeiden ook wel terecht dat het ook geen kwaad kan, consequenties zoals VVE opvang en logopedie kunnen we tzt wel over besluiten. Momenteel wel flinke sprongen in spraak.

Wat is Bubbles al groot O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:50:36 #269
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209020158
Mijn peuter is vooral erg aan school toe denk ik :+ . Volgende week mag hij kennis maken met de juf, bespreken we de wendagen etc. hij heeft trouwens een leuke hobby, insecten en ander gespuis zoeken in de tuin.

SPOILER
.
Gisteren wat slakken bijvoorbeeld.
pi_209036357
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:44:29 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209036608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:36 schreef B.ertha het volgende:
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
Een gewone stoel. Mijn peuter heeft nu maat 86/92 en past nog in de antilop. De kleuter zit al vanaf maat 98-104 op een gewone stoel in de tuin. Eventueel een stoelverhoger erin of een reisstoelverhoger met riempje? En anders zetten we de triptrap van binnen even buiten, kan ook nog.

Je kunt ook even marktplaats checken voor een urban.
pi_209044944
Dank voor je input!

Ugh ik trek dat kind echt even niet hoor }:|
pi_209045025
Ik vond de urban ook best wat kosten, maar als ik bedenk dat we altijd buiten eten als de temperatuur het toelaat, is het de investering zeker waard. Peuter zat er vorig jaar al op, vanaf ruim 1,5 jaar (ze weigerde de antilop) en kleuter nog steeds en voorlopig nog wel met 5,5.

We hebben ook nog een picknicktafeltje voor de kinderen staan ook best handig, zeker als er meer kinderen mee eten.

Ai Bertha, kun je even uit de situatie?
  zondag 7 mei 2023 @ 18:49:30 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209048235
Het hangt ook een beetje af van hoe je huis ingericht is. Onze tuin zit aan eeetkamer vast. Een stoel buiten zetten is dus echt nul moeite. Moet je er je halve huis mee door, is dat ongetwijfeld anders.

En even een rondje lopen een optie? Alleen dus, je hoofd leeg en daarna weer in mamamodus?
pi_209060397
Net terug van het CB en alles was ok! Hij is nu 99 cm lang en 16 kilo zwaar. Blokjes bouwen, tegen de bal trappen en plaatjes bij woordjes zoeken ging ook prima. Alleen het woordje 'gieter' kent hij nog niet, dus die ging mis. Nu met 4 jaar pas weer!

De strijd die ik hier lees hebben we denk ik (hoop ik) al gehad. Dingen gaan tegenwoordig verbazingwekkend makkelijk.
pi_209133816
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:18:35 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151444
Hoi! Mijn J. is gisteren 2 geworden O+
Wanneer zijn jullie begonnen met zindelijkheidstraining?
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
pi_209151482
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
pi_209151486
Gefeliciteerd trouwens! *) O+
pi_209151562
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:32:27 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151588
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
Oh ja, als we veel buiten zijn klinkt inderdaad handig :P

En school...hmpf...moeten we binnenkort ook maar eens over na gaan denken ;(
  zondag 14 mei 2023 @ 20:04:15 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153302
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
Wij waren er donderdag met 3,5 en hij is nog niet zindelijk. Ik voelde mij bijna gegeneerd om het te zeggen, maar gelukkig was de reactie prima haha.

Ik ga woensdag alles uit doen en kijken wat er gebeurd. Denk echt dat hij het prima voelt, maar hij een beetje lui is door die luier.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:05:46 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153327
quote:
Welkom! Ik volg een Belgische coach op Instagram en daar zijn best veel positieve geluiden bij kinderen tussen de 20 en 28 maanden uit m’n hoofd. Al kan ik zelf alleen succes verhalen bij meisjes in die leeftijd haha.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 20:06:23 #284
382129 crew  Donna
pi_209153334
Ze is hier 2,5 en nog geen interesse. Ze laat ons ook niet weten of ze plast ofzo. Alleen poepen zegt ze sinds kort dat ze klaar is. Met haar zus kwam het ook vanzelf en ben van plan om nu weer gewoon af te wachten en spelenderwijs zo nu en dan het potje aan te bieden enzo.

Vooralsnog ga ik het sowieso niet 'trainen' als in elk uur naar de WC ofzo. Klokzindelijk is toch anders dan dat ze het zelf aangeven en doen etc.
pi_209153418
Als jullie peuter gaat 'hardlopen' hoeveel kilometer haalt die dan?

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Geen idee of dat normaal is of toch een bijzondere prestatie?
Cindy De Vuyst
  zondag 14 mei 2023 @ 20:15:02 #286
346653 Ceviche
pi_209153437
Hier was er wel wat interesse maar niet genoeg om ook echt droog te blijven.
Maar toen hij bijna vier werd moest hij echt wel zindelijk worden dus wij zijn loederouders geworden die ons kind zindelijk kregen met omkoping :X

Laatst kwam hij thuis van een wenochtend op school, trots dat hij daar had gepoept dus uiteindelijk is het wel goed gekomen :+

Koert is inmiddels 4 jaar! Hij is een paar keer naar school geweest en we hebben een bezoek gebracht aan de bso en dat vond hij fantastisch O+
Ontzettend fijn om hier mee te hebben gelezen en tips te kunnen vragen! Alle peuters en ouders nog heel veel succes en een fijne tijd gewenst, het is zo'n leuke periode :)
  zondag 14 mei 2023 @ 20:45:21 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153839
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
Als jouw gevoel zegt dat de koorts hoort bij tandenleed, dan is dat waarschijnlijk zo. :s)
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:47:07 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153852
quote:
Gefeliciteerd nog! Colin is van september 2020 en het interesseert hem geen lor. Hij kan wel poep en vies zeggen, maar hij weet nog niet wat dat betekent. Dus hopelijk volgende zomer :+ .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:52:57 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153918
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Ik vind het een hele prestatie. Colin doet een kilometer op de loopfiets, uur spelen in de kinderboerderij, en dan een kilometer terug op de loopfiets. Tijdens dat speel uurtje wordt er niet gewoon gelopen trouwens: hij staat stil of hij rent, er is geen tussenweg. Maar dan kom je ook wel aan zulke afstanden, de terugweg gaat trouwens beduidend langzamer (en dan wil hij niet naar huis dus pakt hij vaak ook nog een omweg :+ ).

Mentaal is hij gemiddeld tot laat in de ontwikkeling, fysiek is hij echt verschrikkelijk sterk en snel en loopt hij qua ontwikkeling altijd voorop.

Beetje jammer, ikzelf ben liever lui dan moe :') .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:24:27 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209154334
quote:
Na zijn 3e verjaardag echt doorgepakt, maar vanaf anderhalf al op vaste momenten (voor en na ieder slaapje) het potje aangeboden. Bij ons gooide een familieweekendje in combinatie met onze vakantie in Frankrijk (bruiloft) in juni toen roet in het eten omdat teveel mensen zich ermee gingen bemoeien. Toen we thuis waren en het rustiger werd heb ik gelijk doorgepakt en was het ook zo klaar eigenlijk.
Wij merkten vooral dat hij er klaar voor was omdat hij alleen maar strijd aan het voeren was bij verschonen van luiers.

quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij rent niet _O- Hij kan het wel maar nee, hij doet het gewoon niet. Rondje wandelen gaat prima, maar hij ziet zoveel onderweg dat dat niet opschiet. Hij vind het wel leuk om routes in het duin te volgen en dan de volgende palen/pijltjes te zoeken. Fietsen gaat wel heel goed trouwens ^O^, daar maakt hij moeiteloos kilometers mee.

Ceviche gefeliciteerd met je kleuter!
pi_209156208
Naast hardlopen vindt hij fietsen ook heel fijn. Fiets met 2 steunwielen uiteraard.

Mijn zoon vindt dat geweldig en dan spreek ik toch ook over een afstand van 5 á 6km.
Maar het is ook echt een avonturier. Hij wil altijd maar nieuwe straten ontdekken en hij maakt zich ook enorm kwaad als hij ergens fietst waar hij al gepasseerd is of waar hij sowieso heel vaak fietst. Hij probeert dan soms nog een ontsnappingspoging te ondernemen om alsnog een andere weg te nemen maar papa is altijd sneller :7

En als hij niet fietst is hij aan het lopen.
Cindy De Vuyst
  maandag 15 mei 2023 @ 10:17:56 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209158049
Mijn kleuter rent nog geen 3 km zelfs... maar lopend zou ze dat wel redden. Hangt er ook een beetje vanaf hoe moe ze is van school en bso.

Mijn jongste is nu net 2 en rent heeeel graag, maar ook geen km's. Fietsen doet hij nog op de loopfiets of een driewieler (goede reminder dat we die eens moeten gaan kopen btw), maar het allerliefst zit hij voorin de bakfiets.

Zindelijkheid zijn we mee begonnen toen hij het zelf aangaf, een paar weken voor z'n verjaardag. Hij gaat elke middag en avond voor het slapen iig even op het potje en vaak plast hij dan ook. Slaapt hij 's middags niet, dan slaan we het potje ook vaak over. Hij wil ook vaak ook op het potje als zuslief op de wc zit of als ik er zit. Maar da's dan vaak met z'n kleren aan.

Poepen doet hij in z'n luier, helaas.
pi_209198295
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

pi_209198319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 18:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

[ afbeelding ]
Goed nieuws!
pi_209198699
Ik dacht met 6 jaar leeftijdsverschil dat het ruzie maken onderling wel mee zou vallen. Nope :') :P :{ Elke dag is het wel heibel hier, voornamelijk omdat peuter zich alles wil toe eigenen wat grote zus ook heeft. Zelfs haar plekje op de bank wanneer ze even is op gestaan. En wanneer hij iets niet krijgt breekt de hel nog net niet los. Of hij heeft het wel te pakken gekregen en dan jenkt de oudste weer. ZUCHT.

We proberen hem wel samen te laten spelen, laten delen en dat niet alles van hem is, maar het komt volgens mij niet helemaal door. Ik weet ook niet of dat op deze leeftijd wel door komt (in augustus 3).

Herkenbaar? Hoe kan je zoiets het beste aanpakken?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 09:47:39 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209215729
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 mei 2023 @ 10:31:51 #297
148247 taxibabe
pi_209216050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:47 schreef automatic_ het volgende:
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
Wij hadden iets vergelijkbaars. Wij zijn zonder luier begonnen, bij aankomst gelijk op de wc gezet. Dan wist hij ook gelijk waar de wc was. Tas met reservekleren en luier mee. Mocht er toch een ongelukje gebeuren dan schone kleren en luier om. Het ging pas op het laatst mis tijdens spelen, hij was daarvoor 2 x naar de wc geweest (had hij zelf aangegeven).
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:40:21 #298
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209216706
Oja dat is ook nog een goede!
  maandag 22 mei 2023 @ 08:41:11 #299
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209236585
Ik heb net mijn peuter naar groep 1 gebracht voor een wenochtend :o

Edit: ik heb hem net onder luid protest opgehaald. Hij wou absoluut niet mee naar huis en school is veel te leuk. Volgende week een hele dag ^O^

[ Bericht 43% gewijzigd door douche-eendje op 22-05-2023 11:57:06 ]
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:18:07 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209253690
Nooooooo :{ nog 2x kinderdagverblijf en dan krijgen we nu de logeerPuk mee voor de hele week. Help _O-
pi_209253720
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:18 schreef douche-eendje het volgende:
Nooooooo :{ nog 2x kinderdagverblijf en dan krijgen we nu de logeerPuk mee voor de hele week. Help _O-
Godzijdank nog nooit gehad. Succes :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')