abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2023 @ 20:54:09 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208946742
@MaJo veel plezier in Toscane! Wij gaan in juli een midweekje naar de Ardennen, verder geen gekkigheid.
Resistance is futile.
pi_208947083
Wow seven je oog :o heftig wel :blauwoog: :D
pi_208947152
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ach beterschap voor je meisje Nolita :*

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
Knap!

Otis is niet heel bewust bezig met tellen. Hij herhaalt wel eens wat maar meer ook niet. Hij is zich wel alle dinosaurusnamen eigen aan het maken :') :D Die weet ie ook allemaal te onderscheiden van elkaar. Maar dat komt denk ik ook door zijn broer. Ik ken ze inmiddels ook allemaal :')
pi_208947527
Jeetje @Seven. Dat is een goed oog! :o gelukkig trekt het alweer bij!
Ik vrees nog altijd dat mijn voortand definitief breekt door zo'n actie van de kinderen. (Paar jaar geleden met sporten gebroken en weer geplakt, maar dat kon maar 1 keer werd toen gezegd.. :X)

Majo, lekker aansluiten bij de ontwikkeling van aapie hoor. Hem volgen in waar zijn interesses liggen is helemaal prima.

De antibiotica gaat er goed in gelukkig. Ze vroeg vanavond meteen of ze nog een spuitje mocht drinken. :D Ze snapt ook goed dat het voor haar oor is en heeft vandaag geen pijnstillers meer gehad. ^O^

Kwa vakantie gaan we met Hemelvaart weer kamperen. De grote vakantie hebben we pas in augustus.
Toscane is een heerlijk vooruitzicht Majo!
pi_208950554
Oei wat een oog! Ik vrees juist dat mijn dreumes ooit mijn neus gaat breken, die gooit zijn bowlingbal regelmatig met volle kracht naar achteren :X

Lekker zeg, al die vakanties in het vooruitzicht 8-)
  zondag 30 april 2023 @ 09:46:26 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208950793
Wij gaan kamperen in Limburg en ik heb er echt zoveel zin al in O+. Maar eerst gaat Bas naar school, we gaan in de schoolvakantie :o :D .
pi_208951268
Wow Seven, das een mooie :o

Heerlijk al die snelle kindjes. Prot is niet supersnel maar als het hem interesseert dan wil hij veel weten. Ik vind het geweldig om te zien en horen wat er in dat kopje omgaat. Zo is hij nu bezig met welke dino's planten eten en welke vlees. Omdat hij zich enigszins zorgen maakte dat een t rex hem zou komen opeten, heb ik hem proberen uitleggen dat ze uitgestorven zijn en wat dat betekent. Dus ook fotos van fossielen laten zien en moest ik ook uitleggen wat botten zijn.
De volgende dag vroeg hij tijdens het eten aan zijn vader of hij in zijn eigen vinger mocht snijden zodat hij zijn botten kon zien :D

Fijn vooruitzicht alle vakanties. Wij gaan in juni naar de Moezel. Dit wordt de eerste keer langer rijden dan 1.5 uur met een spuger en een moeilijke slaper. Ik vind het een beetje spannend. Maar wel wijn aan het einde van de rit!
pi_208965441
Wij moeten beslissen of Prot weer buisjes krijgt. Bij een controleafspraak is weer vocht vastgesteld plus een gehoorverlies van 10-15 DB. De KNO arts gaf geen advies. Het kan, maar het hoeft niet.
Ik vind het lastig. Want ik wil geen nodeloos gepruts aan hem. Anderzijds is het ook een ingreep van niks en als het zijn comfort verhoogt...Maar hij is nog vrij jong om zelf aan te geven hoeveel last hij ervan heeft. Luisteren is niet zijn sterkste kant maar hoeveel daarvan veroorzaakt wordt door het ietsje minder horen weet ik niet. Het enige wat ik vind op het internet is dat 10-15 DB verlies niet zoveel is. Ik weet ook niet meer hoeveel het vorige keer was. Toen ging zijn spraak wel ineens met sprongen vooruit na de buisjes.
Nog iemand ervaring met buisjes op peuterleeftijd?
pi_208965684
C. heeft buisjes (gehad). 1 kant was er binnen 2 weken uit, de andere zit in principe nog. Wij zagen een enorm verschil! Minder oorpijn en grote sprongen in zijn ontwikkeling (vooral taal, maar eigenlijk alle gebieden ook cognitief). Ook werd zijn gedrag beter. Later spraken we iemand wiens zoontje al 5(!) keer buisjes had gehad en zij zagen het ook terug in zijn gedrag. Als hij een minder leuk kind werd, vriendjes ineens minder met hem wilden spelen, hij in zichzelf gekeerd raakte etc. dan wisten ze dat het weer tijd werd voor buisjes en ze hadden altijd gelijk. En toen zei hun KNO arts dus ook dat dat een bekend 'symptoom' is. Blijkbaar hebben ze er dan toch meer last van dan ze laten merken en zitten ze zichzelf in de weg.

Dus ja, ik zou het meteen weer doen.
pi_208965956
Ja een verbetering in gedrag zou hier ook welkom zijn :)
Hij heeft al eens buisjes gekregen toen hij 1.5 was. Eentje was er een half jaar later uit, de andere heeft er heel lang ingezeten. Maar toen had hij ook om de haverklap een ooronsteking, dat is nu niet het geval. Hij klaagt ook niet over zijn oren. Daarom dat ik zo twijfel.
Wij merken vooral dat in een iets drukkere omgeving hij volledig dichtklapt. Kan ook gewoon de aard van het beestje zijn maar vind ik ook terug als "symptoom". Dan neig ik nu meer naar het toch proberen of het hem helpt.
  maandag 1 mei 2023 @ 12:51:46 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208966209
Mijn kinderen hebben beide buisjes. De oudste bij 14 maanden en bij net 3. Da's nu 1,5 jaar geleden. Ze zijn eruit gegroeid en het lijkt erop dat ze geen nieuwe meer hoeft. De jongste bij 11 maanden (da's idioot vroeg, maar hij had echt continu oorontsteking).

Ik zag enorme verbeteringen in gedrag (want pijn hebben = boos zijn) en in taalontwikkeling. Mijn jongste is nu net 2 en zingt complete liedjes O+

Overigens waren de oorontstekingen bij de oudste meteen weg met de buisjes, maar bij de jongste niet. Ze deden wel veel minder pijn en bovendien mochten we dan oordruppels gebruiken ipv orale AB als het weer eens weken duurde. Fijne bijkomstigheid!

Ik zou het zo weer doen, bij een opengeklapt trommelvlies is er best kans op meer gehoorschade en dat is toch wel echt vervelend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:29:31 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209005703
Iemand tips? Bas is bang voor wind, dat dingen wegwaaien etc. En we wonen aan de kust. Dus ik kon vandaag meneer om de haverklap gerust stellen en troosten. Verhuizen is geen optie :P
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:31:33 #263
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209005733
Misschien een vlieger kopen? Dan kun je laten zien dat wind ook leuk kan zijn ;)
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:13:10 #264
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209006760
Spelen met lichte en zware dingen? Veertjes/ blaadjes/ bloemen/ kruiden/ paardenbloemen in zaad en zwaardere dingen. Ertegen blazen en kijken wat weg waait en wat te zwaar is?

Vlieger is inderdaad een leuk idee aan de kust!

J heeft ook aparte angsten. Stofzuiger is prima, een boor is prima, strimmer voor het gras is prima, sinasappel pers is prima, luid vliegtuig of motor is ook helemaal prima, ambulance met sirene aan is helemaal tof. Maar de gras maaier en mijn smoothie maker? Ja echt niet! :D
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:25:25 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209007060
We zijn inderdaad wel bezig met wind leuk maken. Paardenbloemen blazen, bellen blazen, molentje in de tuin (hij is verzot op molens) etc. Hij is vooral bang voor wegwaaien. Een papiertje dat weg waait, een servetje, speelgoed oid.
pi_209019240
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:16:21 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209019602
Die is na twee weken vakantie (al liep de opvang deels door, maar in die uren heb ik geklust en schoongemaakt en één dagje geshopt) wel toe aan een moeder die weer aan het werk gaat. Wij gaan allemaal toch wat beter op wat regelmaat en duidelijkheid _O-

Wat een prachtig kind heb jij btw toch! Die krullen O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:32:53 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209019885
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
Ook veel strijd hier. Colin slaat al maanden zijn middagslaapje over, zo nu en dan lukt het nog. Daar wordt het ook niet gezelliger van :+ . Veel gekrijs en gehuil, maar ik moet wel zeggen: meestal van korte duur.

We hebben hem aangemeld voor een onderzoek rondom taal- en spraakontwikkeling. Ik vond het niet zo nodig maar mijn man en de jeugdarts zeiden ook wel terecht dat het ook geen kwaad kan, consequenties zoals VVE opvang en logopedie kunnen we tzt wel over besluiten. Momenteel wel flinke sprongen in spraak.

Wat is Bubbles al groot O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:50:36 #269
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209020158
Mijn peuter is vooral erg aan school toe denk ik :+ . Volgende week mag hij kennis maken met de juf, bespreken we de wendagen etc. hij heeft trouwens een leuke hobby, insecten en ander gespuis zoeken in de tuin.

SPOILER
.
Gisteren wat slakken bijvoorbeeld.
pi_209036357
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:44:29 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209036608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:36 schreef B.ertha het volgende:
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
Een gewone stoel. Mijn peuter heeft nu maat 86/92 en past nog in de antilop. De kleuter zit al vanaf maat 98-104 op een gewone stoel in de tuin. Eventueel een stoelverhoger erin of een reisstoelverhoger met riempje? En anders zetten we de triptrap van binnen even buiten, kan ook nog.

Je kunt ook even marktplaats checken voor een urban.
pi_209044944
Dank voor je input!

Ugh ik trek dat kind echt even niet hoor }:|
pi_209045025
Ik vond de urban ook best wat kosten, maar als ik bedenk dat we altijd buiten eten als de temperatuur het toelaat, is het de investering zeker waard. Peuter zat er vorig jaar al op, vanaf ruim 1,5 jaar (ze weigerde de antilop) en kleuter nog steeds en voorlopig nog wel met 5,5.

We hebben ook nog een picknicktafeltje voor de kinderen staan ook best handig, zeker als er meer kinderen mee eten.

Ai Bertha, kun je even uit de situatie?
  zondag 7 mei 2023 @ 18:49:30 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209048235
Het hangt ook een beetje af van hoe je huis ingericht is. Onze tuin zit aan eeetkamer vast. Een stoel buiten zetten is dus echt nul moeite. Moet je er je halve huis mee door, is dat ongetwijfeld anders.

En even een rondje lopen een optie? Alleen dus, je hoofd leeg en daarna weer in mamamodus?
pi_209060397
Net terug van het CB en alles was ok! Hij is nu 99 cm lang en 16 kilo zwaar. Blokjes bouwen, tegen de bal trappen en plaatjes bij woordjes zoeken ging ook prima. Alleen het woordje 'gieter' kent hij nog niet, dus die ging mis. Nu met 4 jaar pas weer!

De strijd die ik hier lees hebben we denk ik (hoop ik) al gehad. Dingen gaan tegenwoordig verbazingwekkend makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')