SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn toen overgestapt naar de smelttabletten. Wel even de dosering aanpassen, officieel zijn ze voor oudere kinderen. De apotheker legde hier toen uit dat dat vooral was vanwege verslikkingsgevaar. Daar waren we bij onze goed etende toen nog dreumes niet zo bang voor. Maar is dus wel even een afweging die je moet maken.quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
quote:Op woensdag 26 april 2023 21:41 schreef Nolita het volgende:
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.
Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken.![]()
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.Mijn dochter had/heeft dit ook al een paar weken. Virale uitslag volgens dokter en meerdere keren per dag smeren met cetomacrogol (of iets anders vets)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neurofen drank?quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
Wij hebben Kruidvat huismerk kauwtabletten. Die smaken een beetje pepermunt achtig en vinden ze hier wel lekker. Sinaspril drank vinden ze niks.quote:Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?
Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden.quote:
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-gevenquote:Als paracetamol niet genoeg helpt, dan kan uw kind in plaats daarvan ibuprofen proberen. Bespreek dit wel eerst met uw huisarts.
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.quote:Op donderdag 27 april 2023 13:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden.Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.
Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.
Zie ook deze informatie namens de huisarts:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven
Ik vind het dan weer verrassend dat een geneesmiddel dat geen eerste keuze is, vrij verkrijgbaar is als zelfzorgmiddel (wel met een maximum van 3 dagen).quote:Op donderdag 27 april 2023 21:35 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denkenquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ach beterschap voor je meisje Nolita
Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal nietIk vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje
Beterschap!quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Liefquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ach beterschap voor je meisje Nolita
Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal nietIk vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje
quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.
[ link | afbeelding ]
Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.
Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Dat verbaast me dan weer niks van J, die kon al praten met 5 wekenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel beterschap voor je meisje Nolita!
Pientere kindjes!J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam.
Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo!
![]()
Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug!Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!
En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?!
Dat improviseren begint bij Aapie nu ook, al is het nog niet zo uitgebreid als jij beschrijft. Maar ik hoor hem regelmatig tegen zijn auto's praten (rood stoppen, groen rijden, 1234, ABC)quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken![]()
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken![]()
. Maar verder vind ik peuters top
![]()
Jeetje, ik zag die shiner al voorbij komen op FB en was al benieuwd wat er was gebeurtquote:Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.
[ link | afbeelding ]
Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.
Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |