abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208915307
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 april 2023 @ 23:36:39 #227
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208916955
Gebruik je een nieuwe zeep, lotion, shampoo of wasmiddel /wasverzachter of iets dergelijks?

Of een virale huid reactie misschien op een of ander virus?
(J's huid is erg gevoelig en heeft soms wel eens een virale huid uitslag uit het niets, maar is dan verder niet zichtbaar ziek ofzo)
pi_208918340
Ik vind het ook lijken op virale uitslag of misschien warmte uitslag
pi_208918372
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2023 @ 09:03:11 #230
148247 taxibabe
pi_208918584
Ach wat sneu Nolita! Ik vind het inderdaad ook een beetje op warmte-uitslag..
Qua pijnstilling is het vaak lastig. Bij Thomas werkt een zetpil nog het beste. Sinaspril weigerde hij ook, er zijn ook nog zuigtabletjes maar die weigert hij ook. Misschien zou je die nog kunnen proberen, onder het mom van een snoepje.
pi_208918600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
Wij zijn toen overgestapt naar de smelttabletten. Wel even de dosering aanpassen, officieel zijn ze voor oudere kinderen. De apotheker legde hier toen uit dat dat vooral was vanwege verslikkingsgevaar. Daar waren we bij onze goed etende toen nog dreumes niet zo bang voor. Maar is dus wel even een afweging die je moet maken.
pi_208919220
Wij gebruiken al sinds ca. 2,5 jaar oud de kauwtabletten paracetamol. Gewoon huismerk Etos. Het monster vindt ze lekker :')

En wij kregen het advies om vette crème te smeren
  donderdag 27 april 2023 @ 11:29:01 #233
318361 Bienelientjee
pi_208919961
Klinkt alsof ze misschien toch iets viraals onder de leden heeft, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Ik heb helaas geen advies over pijnstillers. Hier in Engeland heb je Calpol en zetpillen zijn hier volgens mij helemaal niet de norm.

Is een zoet vloeibare pijnstiller en gaat er zo met de lepel in of met de spuit die erbij komt. En gelukkig is J daar helemaal gek op, dus nooit problemen mee als hij pijn heeft of ziek is. Hier dus nog nooit zet pillen gebruikt!
pi_208920251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:41 schreef Nolita het volgende:
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter had/heeft dit ook al een paar weken. Virale uitslag volgens dokter en meerdere keren per dag smeren met cetomacrogol (of iets anders vets)
pi_208921769
quote:

Neurofen drank?
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:33:34 #236
382129 crew  Donna
pi_208921806
quote:
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Wij hebben Kruidvat huismerk kauwtabletten. Die smaken een beetje pepermunt achtig en vinden ze hier wel lekker. Sinaspril drank vinden ze niks.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:34:26 #237
269689 crew  Viv
pi_208921823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:31 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Neurofen drank?
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
quote:
Als paracetamol niet genoeg helpt, dan kan uw kind in plaats daarvan ibuprofen proberen. Bespreek dit wel eerst met uw huisarts.
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven

[ Bericht 11% gewijzigd door Viv op 27-04-2023 13:40:34 ]
pi_208926600
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
pi_208927857
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu vanalles in huis, maar ze slikt helemaal niks.
Heb voor het slapen weer een zetpil gegeven, ze huilde weer van de pijn. Ze roept dan echt nee mama, niet doen. ;( Maarja wil ook niet dat ze pijn heeft.
Vanochtend ging niet goed, maar na een dutje heeft ze zich zowaar een beetje kunnen herpakken. Met ups en downs en om 19:00 viel ze tijdens het verhaaltje in slaap. Net werd ze voor het eerst wakker, maar ze slaapt nu weer in mijn armen. Hoop dat ze snel weer de oude is!
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 23:05:48 #240
269689 crew  Viv
pi_208927895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:35 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
Ik vind het dan weer verrassend dat een geneesmiddel dat geen eerste keuze is, vrij verkrijgbaar is als zelfzorgmiddel (wel met een maximum van 3 dagen). :) Maar ik zou dus zelf eerder een andere vorm van paracetamol proberen (zoals hierboven door iemand genoemd, die kauwtabletten met pepermuntsmaak doen het hier ook goed), en eerst overleggen met een arts voordat ik iets anders geef.

(Die kans op Reye's syndroom is overigens met name duidelijk aanwezig bij aspirine. Bij ibuprofen is het meer een theoretisch risico, omdat het tot dezelfde groep (NSAID's) behoort.)

@Nolita heel veel beterschap nog! :*
pi_208931017
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 15:09:40 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208933184
Ach beterschap voor je meisje Nolita :*

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 april 2023 @ 21:25:52 #243
318361 Bienelientjee
pi_208937489
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:47:25 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208938906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:37:13 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Beterschap!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:

Lief O+ . Colin probeert het wel maar uitspraak en volgorde is nog zoeken voor hem. Letters is nog niet aan de orde.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:42:27 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939120
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Resistance is futile.
pi_208940091
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
:o
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:36 #248
318361 Bienelientjee
pi_208940716
Whoa! Dat was een flink blauw oog!
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 12:57:01 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208941824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
Dat verbaast me dan weer niks van J, die kon al praten met 5 weken _O- Heerlijk hè? Aapie is ook al een hele tijd met kleuren bezig, hij benoemt alles. Sorteert zijn auto's ook op kleur, laatst zelfs op de volgorde van de regenboog :o Soms is het ook wel gevaarlijk. Ik heb hem een tijdje geleden uitgelegd dat bij een stoplicht groen rijden betekent en rood stoppen. Als we nu in de auto zitten zegt hij dat steeds maar ook als ik dan afsla bij groen en het andere stoplicht op rood staat roept hij "nee mama, rood is stooooopppppen!!!" En dan schrik ik me soms dood :') Hij roept ook vaak "kijk uit mama!" _O-

Wat had J? Dat heb ik even gemist :@
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
Dat improviseren begint bij Aapie nu ook, al is het nog niet zo uitgebreid als jij beschrijft. Maar ik hoor hem regelmatig tegen zijn auto's praten (rood stoppen, groen rijden, 1234, ABC) O+ en in zijn bed ligt hij ook hele verhalen te houden. Te schattig!

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Jeetje, ik zag die shiner al voorbij komen op FB en was al benieuwd wat er was gebeurt :o Aapie heeft me ook al regelmatig geraakt met dat harde hoofd van hem maar het gaat gelukkig steeds net goed. Ik ben steeds bang als hij mijn neus raakt :X Een van mijn grootste angsten.

Staan hier nog vakanties op de planning? Wij gaan over 1,5 week naar Toscane, voor het eerst vliegen dus dat vind ik wel spannend!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:44:54 #250
318361 Bienelientjee
pi_208942232
@MaJo Haha denk dat hij toen meer het geluid kopieerde, maar hij praatte al heel vroeg inderdaad! :D Belachelijk hoe goed hij nu praat, mensen geloven mij gewoon niet als ik zeg dat hij pas 2 jaar en 3 maanden is. Hij heeft de lengte van een 3 jarige en praat als een 3 jarige!

Lijkt mij inderdaad schrikken als hij ineens zegt dat het rood is! Haha!

J was de 18e in de speeltuin van 1,5 meter hoog naar beneden gevallen op zijn voeten en viel toen om. En wou daarna niet meer lopen. Hij ging kruipend door het huis, maar huilde gek genoeg niet, maar weigerde te lopen. Dus we zijn diezelfde dag nog naar ziekenhuis geweest bij A&E voor een xray, maar er was gelukkig niets gebroken! Dus hebben het een week, 1,5 week heel rustig aan gedaan met pijnstillers en binnen blijven.

Hier geen vakanties. Over 7 weken komt zusje ter wereld! :D Heeel misschien dat we aan het eind van het jaar, buiten hoog seizoen om, een huisje huren in een goedkope versie van centreparks ofzo. Hangt af hoe meisje het doet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')