abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:44:17 #201
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208813960
Gecondoleerd taxibabe

Ik zit te wachten op telefoontje terug van een dokter. J viel in de speeltuin van een meter hoog en wou daarna niet meer lopen. Ik kan alle voeten en knieen en heupen en alles buigen en bewegen in alle richtingen, geen zichtbare verwonding en hij kan prima kruipen.

Alleen 1 plekje op zijn dijbeen was heel klein beetje dik, geen verkleuring, maar dat zie ik nu nauwelijks nog na zijn dutje.
Maar hij weigert erop te lopen. Wacht al 2,5 uur nu op een telefoontje terug! Hopelijk valt het mee, hij huilt gelukkig niet en is verder wel blij, maar lopen doet hij niet

Edit: Dokter (of nou ja het Engelse 111 "spoednummer") belde maar niet. Dus we zijn naar A&E gegaan. Ze hebben een xray gemaakt voor het geval dat en gelukkig niets gebroken en ook geen haar fractuur. Dus hopelijk met rust en pijnstillers wordt het beter.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bienelientjee op 18-04-2023 20:11:42 ]
  woensdag 19 april 2023 @ 17:04:06 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_208827155
Hoe gaat het nu met J?

Ik heb net Goud z'n haar geknipt. Valt toch best tegen. Volgende keer maar naar de kapper, maar t staat me altijd zo tegen om 20 euro te betalen voor 10 knipjes :')
disclaimer
pi_208827181
Zelf haren knippen ga ik echt niet aan beginnen. Weet nou al dat het er bij A niet uit gaat zien :')

Ik betaal altijd 18. Elke 4 maanden zoiets.
  woensdag 19 april 2023 @ 17:12:51 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_208827248
Ja nou ja mijn kinderen zijn ook nogal temperamentvol dus ik durfde ook gewoon niet naar de kapper :@ :')
disclaimer
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:19:31 #205
148247 taxibabe
pi_208828089
Dank voor al jullie lieve reacties! :*
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.

En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.

Nogmaals dank voor je tips @BE
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:21:08 #206
148247 taxibabe
pi_208828121
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Gecondoleerd taxibabe

Ik zit te wachten op telefoontje terug van een dokter. J viel in de speeltuin van een meter hoog en wou daarna niet meer lopen. Ik kan alle voeten en knieen en heupen en alles buigen en bewegen in alle richtingen, geen zichtbare verwonding en hij kan prima kruipen.

Alleen 1 plekje op zijn dijbeen was heel klein beetje dik, geen verkleuring, maar dat zie ik nu nauwelijks nog na zijn dutje.
Maar hij weigert erop te lopen. Wacht al 2,5 uur nu op een telefoontje terug! Hopelijk valt het mee, hij huilt gelukkig niet en is verder wel blij, maar lopen doet hij niet

Edit: Dokter (of nou ja het Engelse 111 "spoednummer") belde maar niet. Dus we zijn naar A&E gegaan. Ze hebben een xray gemaakt voor het geval dat en gelukkig niets gebroken en ook geen haar fractuur. Dus hopelijk met rust en pijnstillers wordt het beter.
Poh heftig zeg! Lijkt me heel naar dat je kind niet meer wil lopen.. pff.
Hopen dat die pijnstillers snel zijn werk gaan doen. Hoe gaat het nu?
  FOK!fotograaf woensdag 19 april 2023 @ 18:29:47 #207
148247 taxibabe
pi_208828271
Toen Thomas kleiner was zijn we 3 keer bij de kapper geweest om er een model in te laten knippen, dat ging vrij goed, hij vond dat gefriemel wel lekker volgens mij _O- . Maar we zijn al 1,5 jaar niet meer geweest. We laten het lekker lang groeien :+
  woensdag 19 april 2023 @ 19:11:32 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_208828912
Ja als dit exemplaar ook krullen had, had ik ook niet geknipt. Z'n broer had ze wel. Uiteindelijk rond 3,5 een keer geknipt en toen zijn ze nooit meer teruggekomen :') ;(
disclaimer
pi_208830084
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:04 schreef SQ het volgende:

Ik heb net Goud z'n haar geknipt. Valt toch best tegen. Volgende keer maar naar de kapper, maar t staat me altijd zo tegen om 20 euro te betalen voor 10 knipjes :')
Ja dit
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Ja nou ja mijn kinderen zijn ook nogal temperamentvol dus ik durfde ook gewoon niet naar de kapper :@ :')
En dit zijn precies de redenen dat Bubbles met haar 2,5 jaar nog nooit naar de kapper is geweest. En dat is echt niet omdat er niets te knippen valt :') .
pi_208830146
Maar is het wel een beetje gelukt @SQ ? Of is het lekker scheef nu? :P
  woensdag 19 april 2023 @ 21:00:45 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_208830562
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 20:24 schreef Smart_ass het volgende:
Maar is het wel een beetje gelukt @:SQ ? Of is het lekker scheef nu? :P
Tuurlijk is het scheef :D

Maar wel de mat er af, score.
disclaimer
  woensdag 19 april 2023 @ 21:10:45 #212
318361 Bienelientjee
pi_208830672
J is gelukkig ietsje beter dan gister! Vanochtend liep hij voorzichtig en al steunend langs de muur want er was nog steeds wel pijn, maar hij liep tenminste weer. Na zijn dutje vandaag ineens helemaal niet meer. Huilen als hij wou zitten, hij kroop een klein beetje en sleepte zijn lichaam al liggend over de vloer en hij wou echt niet lopen. Ik natuurlijk in extra flinke hormonale tranen en mij zorgen maken dat het toch iets ernstigers is. Maar we kunnen echt nergens een zwelling of blauwe plek vinden!

Komt papa thuis en na het avondeten loopt hij ineens weer net zo voorzichtig zoals vanochtend! ZOMAAR! :X Monstertje...... }:|

Dus we blijven het lekker rustig aan doen, geen idee precies waar de pijn of verstuiking of wat dan ook precies zit, maar hopelijk geneest het uit zichzelf.
  woensdag 19 april 2023 @ 22:11:38 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208831676
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:19 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor al jullie lieve reacties! :*
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.

En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.

Nogmaals dank voor je tips @:BE
You're welcome. :*
Mooi van die roos. O+
  donderdag 20 april 2023 @ 09:07:43 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208833607
Zij die de hele nacht met een kotsende peuter rechtop in een stoel gezeten hebben, groeten u...

En nu voel ik me verre van tof.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 16:57:19 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208853579
Taxibabe gecondoleerd nog, vreselijk :* Mijn hart breekt ook voor jullie kleine mannetje :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208877810
Mijn kind misbruikt "stop hou op" om onder haren wassen of tanden poetsen uit te komen :D :'(

Ik vind het zo knap dat hij zijn grenzen begint aan te geven en dat wil ik respecteren maar op die momenten moet ik er dus dwars doorheen. Dat vind ik wel lastig :{
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 17:08:27 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208887987
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:27 schreef B.ertha het volgende:
Mijn kind misbruikt "stop hou op" om onder haren wassen of tanden poetsen uit te komen :D :'(

Ik vind het zo knap dat hij zijn grenzen begint aan te geven en dat wil ik respecteren maar op die momenten moet ik er dus dwars doorheen. Dat vind ik wel lastig :{
Oh shit :') Ik probeer Aapie nu wel stop/hou op te leren omdat er op zijn groep een probleem is met schoppen en slaan. Aapie doet daar zelf ook aan mee trouwens :X We moeten nu zelfs volgende week "op gesprek komen" om te kijken hoe we het aan gaan pakken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208894689
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh shit :') Ik probeer Aapie nu wel stop/hou op te leren omdat er op zijn groep een probleem is met schoppen en slaan. Aapie doet daar zelf ook aan mee trouwens :X We moeten nu zelfs volgende week "op gesprek komen" om te kijken hoe we het aan gaan pakken.
Oeps, dat is ook niet fijn om te horen... Kan me ook voorstellen dat ze het op een gegeven moment allemaal gaan doen en zie het dan nog maar eens te doorbreken
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:01:32 #219
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208895788
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.

Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.

Hoor graag als er iemand hier met succes iets gebruikt en het kan aanraden. :)
Mai pben rai~!
  Moderator/colorchick dinsdag 25 april 2023 @ 11:07:21 #220
382129 crew  Donna
pi_208895846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:
Even tussendoor advies gevraagd / een vraag over een (simpel) alarm wat je op een deur kan plaatsen zodat wanneer de kleine uit bed kruipt en zijn deur open doet wij het ook te horen krijgen. Tot nu toe rent ‘ie direct door naar de slaapkamer maar er zal een moment komen dat het ook leuk is zonder toezicht in huis te scharrelen.

Iemand die iets kan aanraden? Ik kwam al een magneet contact van Ring tegen (heb ik deurbel van) maar zie opeens dat daar ook een basisstation voor nodig is / eigenlijk bedoeld is voor een uitgebreid alarmsysteem. Het mag iets simpelers zijn - iets wat de telefoon (of ander apparaat bij ons in de slaapkamer) doet afgaan.

Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:11:03 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_208895866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:01 schreef KNAK het volgende:

Klik aan klik uit heeft volgens mij dat soort dingen. Maar zelf nooit geprobeerd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:53 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208896219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Wil je geen deurhekje? Dat is een soort traphekje, maar dan in de deur opening.
We zouden natuurlijk de deur kunnen barricaderen waarna hij mogelijk genoeg geluid zal produceren en de babyfoon die in gebruik is het uiteindelijk oppakt... maar mijn wederhelft wil dat liever niet. Een hekje is weer wel acceptabel, niet eens aan gedacht... maar even rondkijken wat de mogelijkheden zijn
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2023 @ 18:20:56 #223
148247 taxibabe
pi_208900040
Wat Donna inderdaad zegt. Wij hadden beneden een hekje in de doorgang van de woonkamer naar de gang omdat we geen traphekje beneden bij de trap konden plaatsen. Dat werkte hartstikke goed.

Vandaag hadden we de uitvaart. Thomas deed het hartstikke goed, zeker na eerst 1,5 uur in de auto en toen even 3 kwartier 'uitrazen' bij opa. En toen naar het crematorium. Daar hebben we samen de roos op de kist gelegd (ik was even bang dat hij de roos er op zou gaan gooien, maar hij heeft de roos netjes en supertrots op de kist gelegd.) Tijdens de dienst was hij heel lief en rustig aan het luisteren naar de verhalen over oma. Ik ben supertrots op hem! O+

Ik kan iedereen die hiermee te maken krijgt in ieder geval het boekje over Oma Pluis aanraden om te gebruiken bij uitleggen hoe de uitvaart gaat. Dat heeft hier supergoed geholpen.
pi_208900469
Wat goed van hem taxi O+ veel sterkte nog :*
  FOK!fotograaf dinsdag 25 april 2023 @ 19:20:06 #225
148247 taxibabe
pi_208900560
Dankje.
Ja, het mooie vond ik dat hij echt luisterde, want er kwam ook een stukje over hem, hij was oma's kleine grote vriend. En hij veerde helemaal op toen de uitvaartleidster over hem en tegen hem sprak. O+
pi_208915307
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 april 2023 @ 23:36:39 #227
318361 Bienelientjee
pi_208916955
Gebruik je een nieuwe zeep, lotion, shampoo of wasmiddel /wasverzachter of iets dergelijks?

Of een virale huid reactie misschien op een of ander virus?
(J's huid is erg gevoelig en heeft soms wel eens een virale huid uitslag uit het niets, maar is dan verder niet zichtbaar ziek ofzo)
pi_208918340
Ik vind het ook lijken op virale uitslag of misschien warmte uitslag
pi_208918372
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
  FOK!fotograaf donderdag 27 april 2023 @ 09:03:11 #230
148247 taxibabe
pi_208918584
Ach wat sneu Nolita! Ik vind het inderdaad ook een beetje op warmte-uitslag..
Qua pijnstilling is het vaak lastig. Bij Thomas werkt een zetpil nog het beste. Sinaspril weigerde hij ook, er zijn ook nog zuigtabletjes maar die weigert hij ook. Misschien zou je die nog kunnen proberen, onder het mom van een snoepje.
pi_208918600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:20 schreef Nolita het volgende:
Ze vindt een zetpil en sinaspril helemaal niks, wat is wel te doen voor peuters kwa pijnstilling?
Wij zijn toen overgestapt naar de smelttabletten. Wel even de dosering aanpassen, officieel zijn ze voor oudere kinderen. De apotheker legde hier toen uit dat dat vooral was vanwege verslikkingsgevaar. Daar waren we bij onze goed etende toen nog dreumes niet zo bang voor. Maar is dus wel even een afweging die je moet maken.
pi_208919220
Wij gebruiken al sinds ca. 2,5 jaar oud de kauwtabletten paracetamol. Gewoon huismerk Etos. Het monster vindt ze lekker :')

En wij kregen het advies om vette crème te smeren
  donderdag 27 april 2023 @ 11:29:01 #233
318361 Bienelientjee
pi_208919961
Klinkt alsof ze misschien toch iets viraals onder de leden heeft, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Ik heb helaas geen advies over pijnstillers. Hier in Engeland heb je Calpol en zetpillen zijn hier volgens mij helemaal niet de norm.

Is een zoet vloeibare pijnstiller en gaat er zo met de lepel in of met de spuit die erbij komt. En gelukkig is J daar helemaal gek op, dus nooit problemen mee als hij pijn heeft of ziek is. Hier dus nog nooit zet pillen gebruikt!
pi_208920251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:41 schreef Nolita het volgende:
Nog gecondoleerd taxi, fijn dat Thomas het zo goed deed.

Ik kom even binnenvallen met de vraag of iemand de bultjes van de foto herkent.
Sinds zondag zit peuter behoorlijk onder de bultjes (toen alleen de rug), inmiddels zit het overal tot net onder het haar, alleen de voeten en handen niet. Een veel, de hele huid bestaat nu uit bultjes.
Gisteren contact gehad met de huisarts en nav foto's was het een goedaardige huidreactie die vaker voorkomt bij kindjes bekend met eczeem. Ze heeft ook een paar duidelijke eczeem plekken. We smeren ons dus alweer een paar dagen een slag in de rondte, maar het wordt er eerder erger dan minder op. Waar ze gisteren voornamelijk huidkleur en gelijke grote waren, heeft ze vandaag meer jeuk gehad en zag ik net dat ze roder, wat groter, maar nu ook meer puistjes lijken. :?
Iemand die dit herkent?
Huisarts gaf aan bij nieuwe klachten, verandering contact op te nemen, maarja koningsdag morgen hè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter had/heeft dit ook al een paar weken. Virale uitslag volgens dokter en meerdere keren per dag smeren met cetomacrogol (of iets anders vets)
pi_208921769
quote:

Neurofen drank?
  Moderator/colorchick donderdag 27 april 2023 @ 13:33:34 #236
382129 crew  Donna
pi_208921806
quote:
Bedankt voor jullie reacties, bij virale reactie zit er ook niets anders op dan smeren denk ik?

Onze nacht was vreselijk. Ze werd wakker, verslikte zich met hoesten waarna ze een bloedneus kreeg waar we een tijd zoet mee waren.
1,5 uur later werd ze wakker met pijn aan haar oor. Met moeite een zetpil kunnen geven, maar toen ze net wakker werd weer meteen huilen en pijn aan haar oor. Ze wilde wel en niet een zetpil en uiteindelijk weigerde ze m.
Nu is ze op en gaat het wel.

Wij hebben Kruidvat huismerk kauwtabletten. Die smaken een beetje pepermunt achtig en vinden ze hier wel lekker. Sinaspril drank vinden ze niks.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:34:26 #237
269689 crew  Viv
pi_208921823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:31 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Neurofen drank?
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
quote:
Als paracetamol niet genoeg helpt, dan kan uw kind in plaats daarvan ibuprofen proberen. Bespreek dit wel eerst met uw huisarts.
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven

[ Bericht 11% gewijzigd door Viv op 27-04-2023 13:40:34 ]
pi_208926600
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat mag alleen op voorschrift van een arts aan kinderen gegeven worden. :) Dit vanwege de kans op Reye's syndroom, een ernstige bijwerking.

Edit: ik zie dat het wel te koop is bij de drogist, maar zou dit dus zeker niet gebruiken zonder met een arts te overleggen.

Zie ook deze informatie namens de huisarts:
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)nd-pijnstiller-geven
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
pi_208927857
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu vanalles in huis, maar ze slikt helemaal niks.
Heb voor het slapen weer een zetpil gegeven, ze huilde weer van de pijn. Ze roept dan echt nee mama, niet doen. ;( Maarja wil ook niet dat ze pijn heeft.
Vanochtend ging niet goed, maar na een dutje heeft ze zich zowaar een beetje kunnen herpakken. Met ups en downs en om 19:00 viel ze tijdens het verhaaltje in slaap. Net werd ze voor het eerst wakker, maar ze slaapt nu weer in mijn armen. Hoop dat ze snel weer de oude is!
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 23:05:48 #240
269689 crew  Viv
pi_208927895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:35 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Nooit zelf gegeven, maar een opvallend advies voor iets wat vrij verkrijgbaar is.
Er staat verrassend genoeg ook iets anders inde bijsluiter als ik die google.
Ik vind het dan weer verrassend dat een geneesmiddel dat geen eerste keuze is, vrij verkrijgbaar is als zelfzorgmiddel (wel met een maximum van 3 dagen). :) Maar ik zou dus zelf eerder een andere vorm van paracetamol proberen (zoals hierboven door iemand genoemd, die kauwtabletten met pepermuntsmaak doen het hier ook goed), en eerst overleggen met een arts voordat ik iets anders geef.

(Die kans op Reye's syndroom is overigens met name duidelijk aanwezig bij aspirine. Bij ibuprofen is het meer een theoretisch risico, omdat het tot dezelfde groep (NSAID's) behoort.)

@Nolita heel veel beterschap nog! :*
pi_208931017
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 15:09:40 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208933184
Ach beterschap voor je meisje Nolita :*

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
  vrijdag 28 april 2023 @ 21:25:52 #243
318361 Bienelientjee
pi_208937489
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
  vrijdag 28 april 2023 @ 23:47:25 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208938906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:09 schreef MaJo het volgende:

Totaal iets anders maar hoe zit het met de leergierigheid van jullie peuters? Aapie kan al een tijdje tot 10 tellen en begint nu met de letters. Ik vroeg op de opvang of ze dat daar toevallig ook deden, maar nee totaal niet :o Ik vind het best jong om met 2,5 jaar hier mee bezig te zijn maar vindt het ook wel schattig, ons pientere mannetje O+
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:37:13 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:12 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend de huisarts gebeld en ze wilde ons toch even zien, maargoed ook. Blijkt toch een flinke oorontsteking die niet vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad een virale huidreactie en waarschijnlijk dus al sinds zondag ofzo die ontsteking. Dus nu antibiotica voor een week. Mysterie opgelost en voor mij een les om een volgende keer nog wat alerter te zijn op een (oor)ontsteking.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Beterschap!

quote:

Lief O+ . Colin probeert het wel maar uitspraak en volgorde is nog zoeken voor hem. Letters is nog niet aan de orde.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 april 2023 @ 00:42:27 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208939120
Ik moet nog ff werken aan mijn reflexen.

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
Resistance is futile.
pi_208940091
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Colin zat vorig weekend op schoot en hij gooide zich achterover omdat hij het ergens niet mee eens was. Zijn achterhoofd kwam lomp hard op mijn oogkas terecht. Het werd direct een ei, dus gelijk gekoeld. Het paarse kleurtje was de volgende dag pas.

Ondertussen alweer zo goed als weg. Elke dag masseren, is goed voor de doorbloeding dus dat ging wel veel vlotter dan verwacht.
:o
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:36 #248
318361 Bienelientjee
pi_208940716
Whoa! Dat was een flink blauw oog!
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 12:57:01 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208941824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel beterschap voor je meisje Nolita!

Pientere kindjes! O+ J is ook al gek op leren, hij zuigt informatie letterlijk op als een spons. Hij praat volle zinnen, herkent bijna alle letters nu en kan tot 20 tellen in Engels en tot 10 in het Nederlands en kent alle vormen en kleuren bij naam. :o Hij is nu ook gek op tv programma's waarin ze uitleggen hoe dingen werken. Ik probeer hem wel te stimuleren in zijn leergierigheid, maar denk dat als ik er echt intensief mee aan de slag zou gaan, hij zich in het eerste jaar op school kapot gaat vervelen ofzo! :D

Gelukkig is J weer helemaal de oude. Hij loopt en rent weer als normaal. Mijn zoon is weer terug! O+ Was toch wel verdrietig om hem zo rustig te zien en in pijn. Had hem gister voor het eerst weer naar de speeltuin meegenomen. Hij deed net alsof ik hem nog nooit naar een speeltuin heb genomen. Hij was zo blij dat hij weer lekker zijn energie kwijt kon!

En nu kan ik mij weer richten op mijzelf en mijn uitrekeningsdatum die er nu ineens echt snel aan komt! Hoe is het nog maar 7 weken tot zijn zusje eraan komt?! :o
Dat verbaast me dan weer niks van J, die kon al praten met 5 weken _O- Heerlijk hè? Aapie is ook al een hele tijd met kleuren bezig, hij benoemt alles. Sorteert zijn auto's ook op kleur, laatst zelfs op de volgorde van de regenboog :o Soms is het ook wel gevaarlijk. Ik heb hem een tijdje geleden uitgelegd dat bij een stoplicht groen rijden betekent en rood stoppen. Als we nu in de auto zitten zegt hij dat steeds maar ook als ik dan afsla bij groen en het andere stoplicht op rood staat roept hij "nee mama, rood is stooooopppppen!!!" En dan schrik ik me soms dood :') Hij roept ook vaak "kijk uit mama!" _O-

Wat had J? Dat heb ik even gemist :@
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2023 23:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Bas is ook zo'n lekkere spons inderdaad. Kent en herkent getallen, herkent letters etc. Hij struikelt soms over zijn gedachten met praten als hij op zoek is naar de juiste vervoegingen van werkwoorden en dat is zo schattig om te horen, dat hardop denken O+
Maar mijn favoriet is nu toch wel ineens dat échte improvisatie-fantasiespel waarbij ik ineens een kind voor mij heb staan met
'Dingdong, is er iemand thuis? Hoi mama, jij bent jarig en ik kom op visite. Ik heb een cadeau mee, kijk maar. Het is heel groot! Ga jij het uitpakken?' .
En hij heeft ontzettende buien momenteel en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer naar het kinderdagverblijf zonder strijd. Nog 6 weken :X :s) . Maar verder vind ik peuters top O+
Dat improviseren begint bij Aapie nu ook, al is het nog niet zo uitgebreid als jij beschrijft. Maar ik hoor hem regelmatig tegen zijn auto's praten (rood stoppen, groen rijden, 1234, ABC) O+ en in zijn bed ligt hij ook hele verhalen te houden. Te schattig!

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 00:42 schreef Seven. het volgende:

[ link | afbeelding ]

Jeetje, ik zag die shiner al voorbij komen op FB en was al benieuwd wat er was gebeurt :o Aapie heeft me ook al regelmatig geraakt met dat harde hoofd van hem maar het gaat gelukkig steeds net goed. Ik ben steeds bang als hij mijn neus raakt :X Een van mijn grootste angsten.

Staan hier nog vakanties op de planning? Wij gaan over 1,5 week naar Toscane, voor het eerst vliegen dus dat vind ik wel spannend!
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:44:54 #250
318361 Bienelientjee
pi_208942232
@MaJo Haha denk dat hij toen meer het geluid kopieerde, maar hij praatte al heel vroeg inderdaad! :D Belachelijk hoe goed hij nu praat, mensen geloven mij gewoon niet als ik zeg dat hij pas 2 jaar en 3 maanden is. Hij heeft de lengte van een 3 jarige en praat als een 3 jarige!

Lijkt mij inderdaad schrikken als hij ineens zegt dat het rood is! Haha!

J was de 18e in de speeltuin van 1,5 meter hoog naar beneden gevallen op zijn voeten en viel toen om. En wou daarna niet meer lopen. Hij ging kruipend door het huis, maar huilde gek genoeg niet, maar weigerde te lopen. Dus we zijn diezelfde dag nog naar ziekenhuis geweest bij A&E voor een xray, maar er was gelukkig niets gebroken! Dus hebben het een week, 1,5 week heel rustig aan gedaan met pijnstillers en binnen blijven.

Hier geen vakanties. Over 7 weken komt zusje ter wereld! :D Heeel misschien dat we aan het eind van het jaar, buiten hoog seizoen om, een huisje huren in een goedkope versie van centreparks ofzo. Hangt af hoe meisje het doet!
  zaterdag 29 april 2023 @ 20:54:09 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208946742
@MaJo veel plezier in Toscane! Wij gaan in juli een midweekje naar de Ardennen, verder geen gekkigheid.
Resistance is futile.
pi_208947083
Wow seven je oog :o heftig wel :blauwoog: :D
pi_208947152
quote:

Knap!

Otis is niet heel bewust bezig met tellen. Hij herhaalt wel eens wat maar meer ook niet. Hij is zich wel alle dinosaurusnamen eigen aan het maken :') :D Die weet ie ook allemaal te onderscheiden van elkaar. Maar dat komt denk ik ook door zijn broer. Ik ken ze inmiddels ook allemaal :')
pi_208947527
Jeetje @Seven. Dat is een goed oog! :o gelukkig trekt het alweer bij!
Ik vrees nog altijd dat mijn voortand definitief breekt door zo'n actie van de kinderen. (Paar jaar geleden met sporten gebroken en weer geplakt, maar dat kon maar 1 keer werd toen gezegd.. :X)

Majo, lekker aansluiten bij de ontwikkeling van aapie hoor. Hem volgen in waar zijn interesses liggen is helemaal prima.

De antibiotica gaat er goed in gelukkig. Ze vroeg vanavond meteen of ze nog een spuitje mocht drinken. :D Ze snapt ook goed dat het voor haar oor is en heeft vandaag geen pijnstillers meer gehad. ^O^

Kwa vakantie gaan we met Hemelvaart weer kamperen. De grote vakantie hebben we pas in augustus.
Toscane is een heerlijk vooruitzicht Majo!
pi_208950554
Oei wat een oog! Ik vrees juist dat mijn dreumes ooit mijn neus gaat breken, die gooit zijn bowlingbal regelmatig met volle kracht naar achteren :X

Lekker zeg, al die vakanties in het vooruitzicht 8-)
  zondag 30 april 2023 @ 09:46:26 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208950793
Wij gaan kamperen in Limburg en ik heb er echt zoveel zin al in O+. Maar eerst gaat Bas naar school, we gaan in de schoolvakantie :o :D .
pi_208951268
Wow Seven, das een mooie :o

Heerlijk al die snelle kindjes. Prot is niet supersnel maar als het hem interesseert dan wil hij veel weten. Ik vind het geweldig om te zien en horen wat er in dat kopje omgaat. Zo is hij nu bezig met welke dino's planten eten en welke vlees. Omdat hij zich enigszins zorgen maakte dat een t rex hem zou komen opeten, heb ik hem proberen uitleggen dat ze uitgestorven zijn en wat dat betekent. Dus ook fotos van fossielen laten zien en moest ik ook uitleggen wat botten zijn.
De volgende dag vroeg hij tijdens het eten aan zijn vader of hij in zijn eigen vinger mocht snijden zodat hij zijn botten kon zien :D

Fijn vooruitzicht alle vakanties. Wij gaan in juni naar de Moezel. Dit wordt de eerste keer langer rijden dan 1.5 uur met een spuger en een moeilijke slaper. Ik vind het een beetje spannend. Maar wel wijn aan het einde van de rit!
pi_208965441
Wij moeten beslissen of Prot weer buisjes krijgt. Bij een controleafspraak is weer vocht vastgesteld plus een gehoorverlies van 10-15 DB. De KNO arts gaf geen advies. Het kan, maar het hoeft niet.
Ik vind het lastig. Want ik wil geen nodeloos gepruts aan hem. Anderzijds is het ook een ingreep van niks en als het zijn comfort verhoogt...Maar hij is nog vrij jong om zelf aan te geven hoeveel last hij ervan heeft. Luisteren is niet zijn sterkste kant maar hoeveel daarvan veroorzaakt wordt door het ietsje minder horen weet ik niet. Het enige wat ik vind op het internet is dat 10-15 DB verlies niet zoveel is. Ik weet ook niet meer hoeveel het vorige keer was. Toen ging zijn spraak wel ineens met sprongen vooruit na de buisjes.
Nog iemand ervaring met buisjes op peuterleeftijd?
pi_208965684
C. heeft buisjes (gehad). 1 kant was er binnen 2 weken uit, de andere zit in principe nog. Wij zagen een enorm verschil! Minder oorpijn en grote sprongen in zijn ontwikkeling (vooral taal, maar eigenlijk alle gebieden ook cognitief). Ook werd zijn gedrag beter. Later spraken we iemand wiens zoontje al 5(!) keer buisjes had gehad en zij zagen het ook terug in zijn gedrag. Als hij een minder leuk kind werd, vriendjes ineens minder met hem wilden spelen, hij in zichzelf gekeerd raakte etc. dan wisten ze dat het weer tijd werd voor buisjes en ze hadden altijd gelijk. En toen zei hun KNO arts dus ook dat dat een bekend 'symptoom' is. Blijkbaar hebben ze er dan toch meer last van dan ze laten merken en zitten ze zichzelf in de weg.

Dus ja, ik zou het meteen weer doen.
pi_208965956
Ja een verbetering in gedrag zou hier ook welkom zijn :)
Hij heeft al eens buisjes gekregen toen hij 1.5 was. Eentje was er een half jaar later uit, de andere heeft er heel lang ingezeten. Maar toen had hij ook om de haverklap een ooronsteking, dat is nu niet het geval. Hij klaagt ook niet over zijn oren. Daarom dat ik zo twijfel.
Wij merken vooral dat in een iets drukkere omgeving hij volledig dichtklapt. Kan ook gewoon de aard van het beestje zijn maar vind ik ook terug als "symptoom". Dan neig ik nu meer naar het toch proberen of het hem helpt.
  maandag 1 mei 2023 @ 12:51:46 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208966209
Mijn kinderen hebben beide buisjes. De oudste bij 14 maanden en bij net 3. Da's nu 1,5 jaar geleden. Ze zijn eruit gegroeid en het lijkt erop dat ze geen nieuwe meer hoeft. De jongste bij 11 maanden (da's idioot vroeg, maar hij had echt continu oorontsteking).

Ik zag enorme verbeteringen in gedrag (want pijn hebben = boos zijn) en in taalontwikkeling. Mijn jongste is nu net 2 en zingt complete liedjes O+

Overigens waren de oorontstekingen bij de oudste meteen weg met de buisjes, maar bij de jongste niet. Ze deden wel veel minder pijn en bovendien mochten we dan oordruppels gebruiken ipv orale AB als het weer eens weken duurde. Fijne bijkomstigheid!

Ik zou het zo weer doen, bij een opengeklapt trommelvlies is er best kans op meer gehoorschade en dat is toch wel echt vervelend.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:29:31 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209005703
Iemand tips? Bas is bang voor wind, dat dingen wegwaaien etc. En we wonen aan de kust. Dus ik kon vandaag meneer om de haverklap gerust stellen en troosten. Verhuizen is geen optie :P
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:31:33 #263
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209005733
Misschien een vlieger kopen? Dan kun je laten zien dat wind ook leuk kan zijn ;)
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:13:10 #264
318361 Bienelientjee
pi_209006760
Spelen met lichte en zware dingen? Veertjes/ blaadjes/ bloemen/ kruiden/ paardenbloemen in zaad en zwaardere dingen. Ertegen blazen en kijken wat weg waait en wat te zwaar is?

Vlieger is inderdaad een leuk idee aan de kust!

J heeft ook aparte angsten. Stofzuiger is prima, een boor is prima, strimmer voor het gras is prima, sinasappel pers is prima, luid vliegtuig of motor is ook helemaal prima, ambulance met sirene aan is helemaal tof. Maar de gras maaier en mijn smoothie maker? Ja echt niet! :D
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:25:25 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209007060
We zijn inderdaad wel bezig met wind leuk maken. Paardenbloemen blazen, bellen blazen, molentje in de tuin (hij is verzot op molens) etc. Hij is vooral bang voor wegwaaien. Een papiertje dat weg waait, een servetje, speelgoed oid.
pi_209019240
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:16:21 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209019602
Die is na twee weken vakantie (al liep de opvang deels door, maar in die uren heb ik geklust en schoongemaakt en één dagje geshopt) wel toe aan een moeder die weer aan het werk gaat. Wij gaan allemaal toch wat beter op wat regelmaat en duidelijkheid _O-

Wat een prachtig kind heb jij btw toch! Die krullen O+
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:32:53 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209019885
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef Smart_ass het volgende:
Pfff de afgelopen dagen wordt er hier voor geen meter geluisterd, alles is strijd, alles is huilen.. ik voel de energie echt uit me gezogen worden :') .

En het was weer vrijdag dus Bubbles gezellig naar de peutergroep en mama 2,5u rust O+.

SPOILER
Hoe gaat het met jullie peuters? :P
Ook veel strijd hier. Colin slaat al maanden zijn middagslaapje over, zo nu en dan lukt het nog. Daar wordt het ook niet gezelliger van :+ . Veel gekrijs en gehuil, maar ik moet wel zeggen: meestal van korte duur.

We hebben hem aangemeld voor een onderzoek rondom taal- en spraakontwikkeling. Ik vond het niet zo nodig maar mijn man en de jeugdarts zeiden ook wel terecht dat het ook geen kwaad kan, consequenties zoals VVE opvang en logopedie kunnen we tzt wel over besluiten. Momenteel wel flinke sprongen in spraak.

Wat is Bubbles al groot O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:50:36 #269
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209020158
Mijn peuter is vooral erg aan school toe denk ik :+ . Volgende week mag hij kennis maken met de juf, bespreken we de wendagen etc. hij heeft trouwens een leuke hobby, insecten en ander gespuis zoeken in de tuin.

SPOILER
.
Gisteren wat slakken bijvoorbeeld.
pi_209036357
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:44:29 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209036608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:36 schreef B.ertha het volgende:
Wat gebruiken jullie in de tuin zodra de peuter uit de antilop is? Ik vind de urban best duur en kom voorlopig niet in de Ikea. Zijn er alternatieven?
Een gewone stoel. Mijn peuter heeft nu maat 86/92 en past nog in de antilop. De kleuter zit al vanaf maat 98-104 op een gewone stoel in de tuin. Eventueel een stoelverhoger erin of een reisstoelverhoger met riempje? En anders zetten we de triptrap van binnen even buiten, kan ook nog.

Je kunt ook even marktplaats checken voor een urban.
pi_209044944
Dank voor je input!

Ugh ik trek dat kind echt even niet hoor }:|
pi_209045025
Ik vond de urban ook best wat kosten, maar als ik bedenk dat we altijd buiten eten als de temperatuur het toelaat, is het de investering zeker waard. Peuter zat er vorig jaar al op, vanaf ruim 1,5 jaar (ze weigerde de antilop) en kleuter nog steeds en voorlopig nog wel met 5,5.

We hebben ook nog een picknicktafeltje voor de kinderen staan ook best handig, zeker als er meer kinderen mee eten.

Ai Bertha, kun je even uit de situatie?
  zondag 7 mei 2023 @ 18:49:30 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209048235
Het hangt ook een beetje af van hoe je huis ingericht is. Onze tuin zit aan eeetkamer vast. Een stoel buiten zetten is dus echt nul moeite. Moet je er je halve huis mee door, is dat ongetwijfeld anders.

En even een rondje lopen een optie? Alleen dus, je hoofd leeg en daarna weer in mamamodus?
pi_209060397
Net terug van het CB en alles was ok! Hij is nu 99 cm lang en 16 kilo zwaar. Blokjes bouwen, tegen de bal trappen en plaatjes bij woordjes zoeken ging ook prima. Alleen het woordje 'gieter' kent hij nog niet, dus die ging mis. Nu met 4 jaar pas weer!

De strijd die ik hier lees hebben we denk ik (hoop ik) al gehad. Dingen gaan tegenwoordig verbazingwekkend makkelijk.
pi_209133816
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:18:35 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151444
Hoi! Mijn J. is gisteren 2 geworden O+
Wanneer zijn jullie begonnen met zindelijkheidstraining?
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
pi_209151482
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:18 schreef Morgane89 het volgende:
Hij begint morgen op de peuterspeelzaal dus het is nu nog niet handig. Maar misschien in de zomervakantie of is hij dan nog te jong?
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
pi_209151486
Gefeliciteerd trouwens! *) O+
pi_209151562
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:32:27 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209151588
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Wanneer ze er zelf ook interesse in tonen.. Onze oudste was er tot vlak voordat ze naar school ging gewoonweg niet klaar voor, dus heeft lang geduurd. De jongste, na de zomer 3 jaar, wil graag op 't potje, maar voelt het totaal nog niet aan. Dus zetten we ook geen haast achter. Hopelijk van de zomer wat proberen en succes. Dan kun je ze makkelijk buiten in de blote kont zetten.
Oh ja, als we veel buiten zijn klinkt inderdaad handig :P

En school...hmpf...moeten we binnenkort ook maar eens over na gaan denken ;(
  zondag 14 mei 2023 @ 20:04:15 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153302
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het cb vroegen ze op we bezig waren met het zindelijk worden. Ik heb ja geknikt, maar eigenlijk zijn we er nog niet zo mee bezig :')

Van de zomer gaan we wel kijken. Dan is hij bijna 3.
Wij waren er donderdag met 3,5 en hij is nog niet zindelijk. Ik voelde mij bijna gegeneerd om het te zeggen, maar gelukkig was de reactie prima haha.

Ik ga woensdag alles uit doen en kijken wat er gebeurd. Denk echt dat hij het prima voelt, maar hij een beetje lui is door die luier.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 14 mei 2023 @ 20:05:46 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209153327
quote:
Welkom! Ik volg een Belgische coach op Instagram en daar zijn best veel positieve geluiden bij kinderen tussen de 20 en 28 maanden uit m’n hoofd. Al kan ik zelf alleen succes verhalen bij meisjes in die leeftijd haha.
  Moderator/colorchick zondag 14 mei 2023 @ 20:06:23 #284
382129 crew  Donna
pi_209153334
Ze is hier 2,5 en nog geen interesse. Ze laat ons ook niet weten of ze plast ofzo. Alleen poepen zegt ze sinds kort dat ze klaar is. Met haar zus kwam het ook vanzelf en ben van plan om nu weer gewoon af te wachten en spelenderwijs zo nu en dan het potje aan te bieden enzo.

Vooralsnog ga ik het sowieso niet 'trainen' als in elk uur naar de WC ofzo. Klokzindelijk is toch anders dan dat ze het zelf aangeven en doen etc.
pi_209153418
Als jullie peuter gaat 'hardlopen' hoeveel kilometer haalt die dan?

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Geen idee of dat normaal is of toch een bijzondere prestatie?
Cindy De Vuyst
  zondag 14 mei 2023 @ 20:15:02 #286
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209153437
Hier was er wel wat interesse maar niet genoeg om ook echt droog te blijven.
Maar toen hij bijna vier werd moest hij echt wel zindelijk worden dus wij zijn loederouders geworden die ons kind zindelijk kregen met omkoping :X

Laatst kwam hij thuis van een wenochtend op school, trots dat hij daar had gepoept dus uiteindelijk is het wel goed gekomen :+

Koert is inmiddels 4 jaar! Hij is een paar keer naar school geweest en we hebben een bezoek gebracht aan de bso en dat vond hij fantastisch O+
Ontzettend fijn om hier mee te hebben gelezen en tips te kunnen vragen! Alle peuters en ouders nog heel veel succes en een fijne tijd gewenst, het is zo'n leuke periode :)
  zondag 14 mei 2023 @ 20:45:21 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153839
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een vraag die peuterouders misschien beter kunnen beantwoorden. :D
Ik heb een dreumes van bijna 21 maanden en we hebben al maandenlang tandengedoe. Nu heeft ze echt weer koorts en zag ik een doorkomende achterste kies. Ik zie bij mijn dreumes echt wel een duidelijk verband tussen doorkomende hoektanden/kiezen en koorts, maar soms lees ik dat ze dan 'alleen' verhoging hebben. Ze had vanmiddag na haar dut 38,7.
Verder niet ziek of een ander spoortje van een infectie.

Is dit herkenbaar bij andere peuters? Ze zit continu met haar handen of iets van speelgoed in haar mond.
Als jouw gevoel zegt dat de koorts hoort bij tandenleed, dan is dat waarschijnlijk zo. :s)
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:47:07 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153852
quote:
Gefeliciteerd nog! Colin is van september 2020 en het interesseert hem geen lor. Hij kan wel poep en vies zeggen, maar hij weet nog niet wat dat betekent. Dus hopelijk volgende zomer :+ .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:52:57 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209153918
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij heeft onlangs 3km op eigen houtje gelopen. Voor een volwassene is dat niets maar als je weet dat het om een 3,5-jarige gaat vind ik dat best wel iets.
Ik vind het een hele prestatie. Colin doet een kilometer op de loopfiets, uur spelen in de kinderboerderij, en dan een kilometer terug op de loopfiets. Tijdens dat speel uurtje wordt er niet gewoon gelopen trouwens: hij staat stil of hij rent, er is geen tussenweg. Maar dan kom je ook wel aan zulke afstanden, de terugweg gaat trouwens beduidend langzamer (en dan wil hij niet naar huis dus pakt hij vaak ook nog een omweg :+ ).

Mentaal is hij gemiddeld tot laat in de ontwikkeling, fysiek is hij echt verschrikkelijk sterk en snel en loopt hij qua ontwikkeling altijd voorop.

Beetje jammer, ikzelf ben liever lui dan moe :') .
Resistance is futile.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:24:27 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209154334
quote:
Na zijn 3e verjaardag echt doorgepakt, maar vanaf anderhalf al op vaste momenten (voor en na ieder slaapje) het potje aangeboden. Bij ons gooide een familieweekendje in combinatie met onze vakantie in Frankrijk (bruiloft) in juni toen roet in het eten omdat teveel mensen zich ermee gingen bemoeien. Toen we thuis waren en het rustiger werd heb ik gelijk doorgepakt en was het ook zo klaar eigenlijk.
Wij merkten vooral dat hij er klaar voor was omdat hij alleen maar strijd aan het voeren was bij verschonen van luiers.

quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:13 schreef einzeinz het volgende:

Die van mij rent niet _O- Hij kan het wel maar nee, hij doet het gewoon niet. Rondje wandelen gaat prima, maar hij ziet zoveel onderweg dat dat niet opschiet. Hij vind het wel leuk om routes in het duin te volgen en dan de volgende palen/pijltjes te zoeken. Fietsen gaat wel heel goed trouwens ^O^, daar maakt hij moeiteloos kilometers mee.

Ceviche gefeliciteerd met je kleuter!
pi_209156208
Naast hardlopen vindt hij fietsen ook heel fijn. Fiets met 2 steunwielen uiteraard.

Mijn zoon vindt dat geweldig en dan spreek ik toch ook over een afstand van 5 á 6km.
Maar het is ook echt een avonturier. Hij wil altijd maar nieuwe straten ontdekken en hij maakt zich ook enorm kwaad als hij ergens fietst waar hij al gepasseerd is of waar hij sowieso heel vaak fietst. Hij probeert dan soms nog een ontsnappingspoging te ondernemen om alsnog een andere weg te nemen maar papa is altijd sneller :7

En als hij niet fietst is hij aan het lopen.
Cindy De Vuyst
  maandag 15 mei 2023 @ 10:17:56 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209158049
Mijn kleuter rent nog geen 3 km zelfs... maar lopend zou ze dat wel redden. Hangt er ook een beetje vanaf hoe moe ze is van school en bso.

Mijn jongste is nu net 2 en rent heeeel graag, maar ook geen km's. Fietsen doet hij nog op de loopfiets of een driewieler (goede reminder dat we die eens moeten gaan kopen btw), maar het allerliefst zit hij voorin de bakfiets.

Zindelijkheid zijn we mee begonnen toen hij het zelf aangaf, een paar weken voor z'n verjaardag. Hij gaat elke middag en avond voor het slapen iig even op het potje en vaak plast hij dan ook. Slaapt hij 's middags niet, dan slaan we het potje ook vaak over. Hij wil ook vaak ook op het potje als zuslief op de wc zit of als ik er zit. Maar da's dan vaak met z'n kleren aan.

Poepen doet hij in z'n luier, helaas.
pi_209198295
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

pi_209198319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 18:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Laatst weer bij de oogarts geweest voor controle, maar ziet er allemaal nog goed uit hier! Zelf dachten we dat het erger/meer was geworden, maar dat schijnt vooral optisch te zijn doordat de ogen nu groeien/meer open/anders in het gezicht liggen. Dus meer zichtbaar.

[ afbeelding ]
Goed nieuws!
pi_209198699
Ik dacht met 6 jaar leeftijdsverschil dat het ruzie maken onderling wel mee zou vallen. Nope :') :P :{ Elke dag is het wel heibel hier, voornamelijk omdat peuter zich alles wil toe eigenen wat grote zus ook heeft. Zelfs haar plekje op de bank wanneer ze even is op gestaan. En wanneer hij iets niet krijgt breekt de hel nog net niet los. Of hij heeft het wel te pakken gekregen en dan jenkt de oudste weer. ZUCHT.

We proberen hem wel samen te laten spelen, laten delen en dat niet alles van hem is, maar het komt volgens mij niet helemaal door. Ik weet ook niet of dat op deze leeftijd wel door komt (in augustus 3).

Herkenbaar? Hoe kan je zoiets het beste aanpakken?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 09:47:39 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209215729
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 mei 2023 @ 10:31:51 #297
148247 taxibabe
pi_209216050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:47 schreef automatic_ het volgende:
Wat zouden jullie doen of wat is jullie ervaring?

Wij zijn bezig met zindelijkheid. Donderdag (dag 2) hele dag in z’n blote billen en geen ongelukjes. Alles netjes op de wc. Gisteren onderbroekje aan gedaan en aantal ongelukjes. Vooral tijdens het spelen.
Vanmiddag hebben we een communiefeest. Het eerste ongelukje hebben we al te pakken. Wel of geen luier aan vanmiddag…? Het is voor hem een onbekende locatie en vindt ongelukjes dan ook sneu. Anderzijds ben ik bang dat hij het wel makkelijk vindt of dat alles van de afgelopen dagen ‘verpest’ is.
Wij hadden iets vergelijkbaars. Wij zijn zonder luier begonnen, bij aankomst gelijk op de wc gezet. Dan wist hij ook gelijk waar de wc was. Tas met reservekleren en luier mee. Mocht er toch een ongelukje gebeuren dan schone kleren en luier om. Het ging pas op het laatst mis tijdens spelen, hij was daarvoor 2 x naar de wc geweest (had hij zelf aangegeven).
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:40:21 #298
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209216706
Oja dat is ook nog een goede!
  maandag 22 mei 2023 @ 08:41:11 #299
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209236585
Ik heb net mijn peuter naar groep 1 gebracht voor een wenochtend :o

Edit: ik heb hem net onder luid protest opgehaald. Hij wou absoluut niet mee naar huis en school is veel te leuk. Volgende week een hele dag ^O^

[ Bericht 43% gewijzigd door douche-eendje op 22-05-2023 11:57:06 ]
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:18:07 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209253690
Nooooooo :{ nog 2x kinderdagverblijf en dan krijgen we nu de logeerPuk mee voor de hele week. Help _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')