abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 12 maart 2023 @ 21:50:37 #1
148247 taxibabe
pi_208351062
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020
- Donna: A-tje, november 2020
  FOK!fotograaf zondag 12 maart 2023 @ 21:50:54 #2
148247 taxibabe
pi_208351066
Ik sloot de vorige met:

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft mij vanmiddag technisch afgetroefd, haha. :')
Het zadeltje van zijn fiets moest wat hoger, dus we lopen naar de schuur voor sleuteltje 13 (wat meestal juist is). Zegt hij:' Nee, je moet die la, met die geel en zwarte (inbus).' Ik zo van 'nee joh we moeten deze hebben.' En we lopen naar zijn fiets en ik kijk naar het zadeltje en denk kut..hij heeft gelijk... :N _O-
pi_208351372
Hahahaha Thomas :D

Bas heeft na een paar weken zichzelf vervelen en nergens uitdaging in vinden puzzels herontdekt en dat hebben we gemerkt. Mijn man is vandaag naar de kringloopwinkel gegaan om puzzels van 50 stukjes te halen :X
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 19:07:36 #4
382129 crew  Donna
pi_208411042
Even grote trots.

Vandaar CB afspraak gehad, 2 jaar en 5 maanden is ze. Bij de oudste was deze afspraak via videobellen en een vragenlijst, dus dit was voor mij ook een eerste keer met deze leeftijd.
We kwamen binnen en A-tje ging meteen een houten puzzel maken incl. benoemen wat er op stond (dat was alvast afgevinkt) en daarna vroeg de verpleegkundige of ze er even bij kwam zitten, ruimde ze netjes de puzzel op en schoof haar stoeltje aan. Toen moest ze bouwen met blokjes en een vormenstoof doen en dat ging zo goed. Zo schattig. O+
pi_208411131
Ik heb nog niks gehoord van het CB. A is ruim 2,5 jaar. Vind het wel prima zo :P
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:38:59 #6
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208423043
Het leek even wat beter te gaan met zindelijk worden, zelf een kalender geknutseld, hij begreep het principe, gaf het soms ook zelf aan maar het wil maar niet lukken om ook echt zindelijk te worden. Echt enorm frustrerend want bij de gastouder blijft hij wel droog en daar poept hij echt nooit }:|
Dus maar een zindelijkheidsbox besteld. Misschien gaat het dan alsnog wel snel omdat hij het dus deels wel kan maar ik heb er een hard hoofd in ;(
Over een paar weken mag hij al gaan wennen op school dus het moet er nu toch echt van komen.
  zondag 19 maart 2023 @ 06:25:29 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208446990
Hallo! Ik hoor hier sinds gisteren echt, dus kom hier meeposten met spruit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 19 maart 2023 @ 07:46:03 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208447076
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Nog gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 07:48:14 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208447080
Mag Colin in de OP? 25 september 2020.
Resistance is futile.
pi_208447119
Otis komt hier ook spelen! Hij mag in de OP, 15 maart 2021.

We hebben gisteren zijn feestje gevierd en hij vond het heel leuk. Werd helemaal verlegen bij het zingen O+ Zijn Schleichdino collectie is zo ongeveer verdubbeld met 5 dino's erbij. Dus hij (en zijn broer) zijn helemaal gelukkig. Benieuwd hoe deze groot gaat worden. Alles is al een tijdje "Nee" en "Otis doen!", dus een echte peuter :')
pi_208448191
Gefeliciteerd!! En wat een ontzettend toffe taart, waar heb je die gescoord?
pi_208448193
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 06:25 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
pi_208448210
Gefeliciteerd Aure en Tink!
pi_208448333
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:10 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!! En wat een ontzettend toffe taart, waar heb je die gescoord?
Zelf gemaakt, maar ik heb de fout gemaakt om hem met marsepein te willen bekleden en dat ging echt heel moeilijk met deze vorm. Dus hij was wel een beetje mislukt :') maar je ziet het niet zo goed door de kleur en de foto. Alleen duurde het allemaal zo lang dat ik geen puf meer had voor fatsoenlijke decoratie :D maar hij smaakte prima en de dino's werden meteen in beslag genomen O+
  zondag 19 maart 2023 @ 10:30:30 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208448418
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:02 schreef Aure het volgende:
Otis komt hier ook spelen! Hij mag in de OP, 15 maart 2021.

[ afbeelding ]

We hebben gisteren zijn feestje gevierd en hij vond het heel leuk. Werd helemaal verlegen bij het zingen O+ Zijn Schleichdino collectie is zo ongeveer verdubbeld met 5 dino's erbij. Dus hij (en zijn broer) zijn helemaal gelukkig. Benieuwd hoe deze groot gaat worden. Alles is al een tijdje "Nee" en "Otis doen!", dus een echte peuter :')
Nog gefeliciteerd *O* . Leuke foto's weer.
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 11:18:02 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208449031
Txs allen!

Ik doe niet aan foto's van m'n kinderen online, maar wij hadden homemade melkvrij; roze kwarktaart, een hele lange trein van treinvormige cakejes om te versieren, appelflappen en nog heel veel ander lekkers. De kleine is strontverwend, maar dat was ook precies de bedoeling O+ dino's, auto's, stiften, de boomgaard van habra, een koffer, zwemhanddoek, uv-shirt en -broek, boekjes, een loopfiets en ga zo maar door... Hij was helemaal verlegen, maar ook enorm blij. Hij sliep gisterenavond ook sneller dan ooit, helemaal kapot.

We hadden een fijn feestje en as we speak zitten de kinderen de overgebleven treintjes op te eten en we hebben de boomgaard al gespeeld. Heerlijke day after dus!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 19 maart 2023 @ 11:35:23 #17
148247 taxibabe
pi_208449211
Gefeliciteerd Tink89 en Aure! *O* *O* *O* Klinkt van allebei als een geslaagde dag! *O* *O*
pi_208450954
Gefeliciteerd en welkom bij de peuters allebei.
pi_208452675
Congrats nog @Aure en @Tink89 !
pi_208460220
Gefeliciteerd nog @Tink89 en @Aure!

Ik wil ook wel in de OP! J., 13 januari 2021
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 16:09:53 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208467259
Ik zal later als ik op de laptop zitten even de OP updaten, dat is niet zo handig mobiel :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 maart 2023 @ 18:08:07 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208468950
Gefeliciteerd met alle nieuwe peuters!!

En wij hebben J, Februari 2021 voor de OP graag!:D

Bah, J heeft ergens een koudje opgepikt dus die is van het weekend flink zeurderig en snotterig geweest. Nu ben ik helaas begonnen met keelpijn en wat snotteren, bleh en mag natuurlijk niets goeds omdat ik zwanger ben!
pi_208469182
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters!

Ik kreeg net mail van school. Met een welkomstbrief voor Bas, informatie, vragenlijst en of we een afspraak kunnen maken met de juf voor de kennismaking en wendagen. Jeetje wat is het rap gegaan allemaal :'(
  maandag 20 maart 2023 @ 19:25:15 #24
346653 Ceviche
pi_208470128
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2023 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters!

Ik kreeg net mail van school. Met een welkomstbrief voor Bas, informatie, vragenlijst en of we een afspraak kunnen maken met de juf voor de kennismaking en wendagen. Jeetje wat is het rap gegaan allemaal :'(
Ja dat gaat snel ineens he?
Ik zit nog een beetje in een spagaat met aan de ene kant stress (zindelijk worden, hij praat nog niet zo goed, is hij er wel aan toe, etc) en de vraag wat ik ga doen met mijn zeeën van tijd straks :o
Koert is heel sociaal en speelt graag met andere kinderen (wel volgens zijn eigen regels, dat dan weer wel) dus wat dat betreft denk ik zeker dat hij het naar z'n zin zal hebben :)
pi_208472535
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja dat gaat snel ineens he?
Ik zit nog een beetje in een spagaat met aan de ene kant stress (zindelijk worden, hij praat nog niet zo goed, is hij er wel aan toe, etc) en de vraag wat ik ga doen met mijn zeeën van tijd straks :o
Koert is heel sociaal en speelt graag met andere kinderen (wel volgens zijn eigen regels, dat dan weer wel) dus wat dat betreft denk ik zeker dat hij het naar z'n zin zal hebben :)
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepen :') en trekt ook gerust zijn eigen plan. Bas begint overigens in groep 0, een groep die vorige week gestart is.

En ik heb dus net even lekker een flink potje zitten janken hierom. Over mijn tijd maak ik mij geen zorgen, er loopt hier nog een dreumes van anderhalf rond en zij kan niet wachten tot ze wat meer 1op1 tijd heeft en kan spelen zonder haar grote broer.
pi_208472775
Ohh en wat worden ze lekker eigenwijs als ze naar school gaan O+ en tussen al die oudere kinderen lijken ze toch opeens ook weer echte ukkies O+
  maandag 20 maart 2023 @ 21:47:29 #27
346653 Ceviche
pi_208472864
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja het is echt belachelijk gewoon. Het gaat allemaal te snel en hij wordt te snel groot en is tegelijkertijd ook nog o zo klein. Bas is denk ik de contra van Koert. Speelt graag alleen en kletst in zijn spel hele verhalen en is cognitief ook écht toe aan school. Maar het is ook een ukkie die snel over zijn toeren kan raken, durft niet te praten in groepen :') en trekt ook gerust zijn eigen plan. Bas begint overigens in groep 0, een groep die vorige week gestart is.

En ik heb dus net even lekker een flink potje zitten janken hierom. Over mijn tijd maak ik mij geen zorgen, er loopt hier nog een dreumes van anderhalf rond en zij kan niet wachten tot ze wat meer 1op1 tijd heeft en kan spelen zonder haar grote broer.
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, overstap naar school is sowieso heel spannend natuurlijk. Misschien haalt hij er ook wat zelfvertrouwen uit dat hij cognitief goed mee kan komen straks (al weet ik niet hoe dat werkt bij kleuters).

Ik krijg steeds meer het idee dat Koert letterlijk niet luistert :@ . Hij laat zoveel letters weg dat hij vaak niet goed te verstaan is en als ik dat dan aan hem wil uitleggen heb ik nog geen adem gehaald of ik zie dat hij in gedachten alweer afgedwaald is. Of hij praat mij tegelijk na en hoort daardoor helemaal niet wat ik zeg. Of rent weg :') en ook als ik andere dingen uit wil leggen zie ik gewoon aan hem dat hij mij nauwelijks hoort. En dat vind ik wel een dingetje. En hij heeft geen broertjes of zusjes en dat is ook wel te merken :@ alles gaat op de Koert-manier en andere input wordt niet echt gewaardeerd :@
Ben heel benieuwd hoe het op school zal gaan maar ik verwacht niet dat het van een leien dakje zal gaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 07:00:37 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208474640
Logopedie hier, en meneer gaat met sprongen vooruit. Hij is zo groot, en wijs en heeft een eeeeeeeenorme woordenschat die hij ook goed weet toe te passen.
Nog 4 maanden en dan is hij al 4 en 5 maanden en dan is er school
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 21 maart 2023 @ 08:54:12 #29
148247 taxibabe
pi_208475365
Die woordenschat en het goed toepassen is zo verbazend soms hè! Hier ook, woorden als ook/eigenlijk/eerst/laatst gewoon goed toepassen.

Wij moeten een extra klink op de poort maken. Meneer kan er bij en gaat gewoon sneaky naar voor toe om op de stoep te spelen. |:( :X Zeker nu hij de smaak heeft te pakken met fietsen. Gelukkig kwam hij het eergisteren wel melden dat hij de poort open had gedaan en naar voor ging om te gaan fietsen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 11:15:57 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208476918
Mama, ik wil een shirt met Marshall én een brandweerwagen.

Kom kind, dan gaan we die maken O+

Alles zelf gedaan, patroon shirt getekend en uitgesneden uit stof, afbeelding omgezet, uitgesneden in flexfolie, stof bedrukt, en shirt in elkaar genaaid
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208477097
Gefeliciteerd aan de nieuwe peuters!

Wow D_E, het is net alsof je Prot beschrijft. En ik maak me soms ook al zorgen over hoe het zal gaan op school. We hebben gelukkig nog even. Maar hij is nu al zo snel overdonderd door andere kinderen en op de opvang is het maar een klein groepje. Thuis is ie eigenwijs en lult hij ons zo onder tafel. Elders zegt hij niks of "weet ik niet".

Leuk shirt Ynske! Marshall is hier ook een van de favorieten.
pi_208477162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:15 schreef Ynske het volgende:
Mama, ik wil een shirt met Marshall én een brandweerwagen.

Kom kind, dan gaan we die maken O+

[ afbeelding ]

Alles zelf gedaan, patroon shirt getekend en uitgesneden uit stof, afbeelding omgezet, uitgesneden in flexfolie, stof bedrukt, en shirt in elkaar genaaid
Wauw!

Ik wou dat ik overweg kon met flexfolie. Mijn zoon is gek van Peppa maar dat is allemaal zo roze
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 11:46:53 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208477389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:34 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Wauw!

Ik wou dat ik overweg kon met flexfolie. Mijn zoon is gek van Peppa maar dat is allemaal zo roze
Kan eventueel wel eens eentje voor je maken. Kan ook erop borduren als je dat mooi vind.

Heb deze al eens geborduurd voor de kleinzoon van de buren.
https://drive.google.com/(...)W0/view?usp=drivesdk
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208478777
Oh die is heel tof O+ Die zou hij dolgraag willen
Heb je een borduurmachine of ben je gewoon zo _O_ goed?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 maart 2023 @ 13:44:44 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208479086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef B.ertha het volgende:
Oh die is heel tof O+ Die zou hij dolgraag willen
Heb je een borduurmachine of ben je gewoon zo _O_ goed?
Ja, ik heb een borduurmachine
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208486279
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah ja, ik herinner me nog wel posts over Bas, dat het soms zo'n stille is in z'n eigen schulp. Volgens mij zijn de meeste kleuters nogal eigengereid en redelijk op zichzelf, en misschien wordt het wel beter als hij met een paar anderen in een hoek speelt ofzo.
Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, overstap naar school is sowieso heel spannend natuurlijk. Misschien haalt hij er ook wat zelfvertrouwen uit dat hij cognitief goed mee kan komen straks (al weet ik niet hoe dat werkt bij kleuters).

Ik krijg steeds meer het idee dat Koert letterlijk niet luistert :@ . Hij laat zoveel letters weg dat hij vaak niet goed te verstaan is en als ik dat dan aan hem wil uitleggen heb ik nog geen adem gehaald of ik zie dat hij in gedachten alweer afgedwaald is. Of hij praat mij tegelijk na en hoort daardoor helemaal niet wat ik zeg. Of rent weg :') en ook als ik andere dingen uit wil leggen zie ik gewoon aan hem dat hij mij nauwelijks hoort. En dat vind ik wel een dingetje. En hij heeft geen broertjes of zusjes en dat is ook wel te merken :@ alles gaat op de Koert-manier en andere input wordt niet echt gewaardeerd :@
Ben heel benieuwd hoe het op school zal gaan maar ik verwacht niet dat het van een leien dakje zal gaan.
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni ( :@ ) de oudste op zijn groep. Veel wisseling in kindjes door de nieuwe locatie, maar samen met 3 peuters van de oude locatie heeft hij veel plezier én 2 van de peuters gaan naar de zomervakantie naar dezelfde basisschool.
Ben ook benieuwd hoe hij het spelen in hoeken straks gaat vinden inderdaad, vooral omdat deze school het iets anders in heeft gedeeeld dan het gewone reguliere onderwijs. Ze hebben een paar jaar geleden alles omgedraaid: kleine stamlokaaltjes voor groepsmomentjes (zoals kring) en de rest open gebroken voor grote hoeken. Zandbak in de school, een winkelstraat, creatief atelier etc etc. Superleuk en met de rondleiding in januari kregen we hem al amper mee naar huis :+ .

Heb je je zorgen om Koert zijn gehoor al eens besproken met huisarts of CB? En weet dat een zusje hebben het ook lang niet altijd makkelijker maakt hoor ;) , vooral als je zusje goed is in theater maken en je zelf nogal introvert bent. Samen spelen is echt nog een zeldzaamheid en Anna is vooral goed in spel verpesten/speelgoed afpakken/hard gillen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd aan de nieuwe peuters!

Wow D_E, het is net alsof je Prot beschrijft. En ik maak me soms ook al zorgen over hoe het zal gaan op school. We hebben gelukkig nog even. Maar hij is nu al zo snel overdonderd door andere kinderen en op de opvang is het maar een klein groepje. Thuis is ie eigenwijs en lult hij ons zo onder tafel. Elders zegt hij niks of "weet ik niet".

Leuk shirt Ynske! Marshall is hier ook een van de favorieten.
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:17:18 #37
346653 Ceviche
pi_208487915
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja klopt, alhoewel het nu wel echt beter gaat de laatste maanden. Sinds het kinderdagverblijf op de nieuwe locatie zit, ze meer aanbieden in sensorisch en motorisch spel en vooral de ruimte groter is merk ik dat het echt beter gaat. De nieuwe locatie bied meer vrijheid, waar hij echt wel beter op gaat. En hij is ook al sinds juni ( :@ ) de oudste op zijn groep. Veel wisseling in kindjes door de nieuwe locatie, maar samen met 3 peuters van de oude locatie heeft hij veel plezier én 2 van de peuters gaan naar de zomervakantie naar dezelfde basisschool.
Ben ook benieuwd hoe hij het spelen in hoeken straks gaat vinden inderdaad, vooral omdat deze school het iets anders in heeft gedeeeld dan het gewone reguliere onderwijs. Ze hebben een paar jaar geleden alles omgedraaid: kleine stamlokaaltjes voor groepsmomentjes (zoals kring) en de rest open gebroken voor grote hoeken. Zandbak in de school, een winkelstraat, creatief atelier etc etc. Superleuk en met de rondleiding in januari kregen we hem al amper mee naar huis :+ .

Heb je je zorgen om Koert zijn gehoor al eens besproken met huisarts of CB? En weet dat een zusje hebben het ook lang niet altijd makkelijker maakt hoor ;) , vooral als je zusje goed is in theater maken en je zelf nogal introvert bent. Samen spelen is echt nog een zeldzaamheid en Anna is vooral goed in spel verpesten/speelgoed afpakken/hard gillen.
[..]
Ik ben daarom ook blij dat Bas in de instroomgroep begint. Klein groepje met alleen maar net 4-jarigen, in plaats van 1/2 combiklas.
Misschien gaat hij wel helemaal op in het kleutergebeuren, klinkt echt wel als een school met veel aanbod!
En bekenden is altijd fijn O+
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan met Bas.

Er zijn geen zorgen over Koerts gehoor, ook niet over een mogelijke tos, ook niet over autisme of een ontwikkelingsstoornis (tenminste, dat zijn allemaal dingen waarvan de jeugdarts van het cb en de logopedist zeggen dat het wel goed zit), ook de gastouder ziet geen rare dingen.
Volgens mij zijn wij gewoon overbezorgde ouders :') dat kan natuurlijk ook nog :')
pi_208511401
Vandaag moest de kleuter naar marjorette. Doordat mama(die heeft het zelf vroeger gedaan, dus marjorette is eigenlijk haar ding) moest werken ging ik en dus moest de peuter(in juni wordt ze 3) mee. De vorige keer bleef ze netjes in de buggy zitten, maar nu kreeg ze de vraag of ze mee wilde doen.. Dat wilde ze wel, met een batton op maat(ongeveer 20 cm, terwijl die van de kleuter zo'n 40 cm is). Genoten dat ze heeft, je merkt wel dat de andere kindjes echt al het dansje doen en weten wat ze moeten doen, en dat zij voornamelijk na doet. Maar het is zo schattig om te zien.
Volgens de trainster heeft ze aanleg(die had nog nooit iemand op zo'n leeftijd zo goed dit zien doen). Dus vermoedelijk gaat ze als ze oud genoeg is er ook op. :P
pi_208515212
Waterpokkencrisis hier. Eerst zus, daarna A. Pittig! Maar we zijn er wel in één klap van af :)
pi_208519368
Vervelend Sunshine! Beterschap!

Wij zijn vanochtend wezen kijken bij de peutergroep van de Nederlands/Vlaamse school hier in de buurt. Bubbles was eerst een beetje afwachtend, te verwachten natuurlijk, maar daarna heeft ze lekker met de duplo gespeeld en zandkastelen gebouwd in de zandbak. Ze wilde niet naar huis O+.
pi_208520384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waterpokkencrisis hier. Eerst zus, daarna A. Pittig! Maar we zijn er wel in één klap van af :)
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgen :{ (zelfs op zijn tong, op zijn piemel en rond zijn anus ;( )
pi_208520389
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend Sunshine! Beterschap!

Wij zijn vanochtend wezen kijken bij de peutergroep van de Nederlands/Vlaamse school hier in de buurt. Bubbles was eerst een beetje afwachtend, te verwachten natuurlijk, maar daarna heeft ze lekker met de duplo gespeeld en zandkastelen gebouwd in de zandbak. Ze wilde niet naar huis O+.
Ah O+
pi_208520399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Beterschap! Hier heeft baby het ook dus zal beter vast snel volgen :{ (zelfs op zijn tong, op zijn piemel en rond zijn anus ;( )
Hier ook. Vooral rond de schaamstreek. Het is even bagger. Ook de nachten gaan weer ruk, maar ik snap waar het vandaan komt. Hopelijk snel beter, ook voor jullie!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:51:50 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208520757
Zemelbadjes, van dat koelschuim van de drogist en paracetamol... Succes!
pi_208527402
Check :)
Hoe vaak moeten die zemelenbadjes eigenlijk?

De nacht was nogal ruk ;( baby deed hazenslaapjes van een half uur en was alleen stil als ik hem licht kriebelde. Peuter was vier uur lang wakker want vreemde omgeving. En gisteren wilde hij ook al niks want het waait en hij wilde niet zwemmen want de nieuwe buggy is te leuk om eruit te gaan. Leuk man, een weekend Center Parcs :{
pi_208527511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:51 schreef Tink89 het volgende:
Zemelbadjes, van dat koelschuim van de drogist en paracetamol... Succes!
Wij hebben een soort crème gekocht voor op de waterpokken te smeren. Breng je aan met een kwastje. Voor de jeuk en vermindering van de littekens. Heb wel het idee dat het voor de jeuk werkt, hij krabt er nauwelijks aan. Maar onder zijn haar zitten echt flinke pokken en daar heeft hij wel echt last van ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-03-2023 08:39:48 ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:06:59 #47
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208527805
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 07:00 schreef Ynske het volgende:
Logopedie hier, en meneer gaat met sprongen vooruit. Hij is zo groot, en wijs en heeft een eeeeeeeenorme woordenschat die hij ook goed weet toe te passen.
Nog 4 maanden en dan is hij al 4 en 5 maanden en dan is er school
Fijn om te lezen! Wij zijn ook begonnen met logopedie met onze zoon van bijna 3,5 jaar. Zij vroeg zich (na de intake) wel af of hij het goed hoort en vond dat hij hard aan het praten was. Gewoon een eerste observatie van haar. Voor ons is het normaal, dus ben benieuwd.

Ergens denk ik; verdorie, straks hoort hij het helemaal niet goed en hebben we dat al die tijd “genegeerd” & loopt hij daarom achter met praten :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208542950
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 13:46:38 #49
382129 crew  Donna
pi_208542996
quote:
5s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Wat dragen de nog niet zindelijke peuters ‘s nachts? Bubbles draagt huggies overnites maat 6 maar die beginnen ondertussen eigenlijk echt een beetje te strak te zitten en ik kan geen merk vinden dat tot groter gaat dan maat 6? In de normale pull-ups die ze overdag draagt lekt ze door..
Pampers heeft ook maat 7 (in NL iig).

Maat 6 past hier pas net en dan is er ook nog wel 6+ voor extra vocht opname.
pi_208543060
quote:
5s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:43 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn inmiddels kleuter heeft totdat ie 's nachts zindelijk was (ruim 3,5 jaar en 20kg zwaar) deze gedragen.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:10:07 #51
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208543265
J draagt 's nachts nog normale nacht Pampers, maat 6. Hier in Engeland verkopen ze die nog tot maat 8 zeker volgens mij. Overdag luierbroekjes van een goedkoper Engels merk, maat 6.

Hij moet echt wel ff stoppen met groeien hoor! :') Nu al in maat 6 met zijn 2 jaar en bijna 2 maanden! :') Maar hij is al net zo lang als een flinke 3 jarige!
pi_208543348
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6 :{ . Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken :') ) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:25:05 #53
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208543391
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de reacties! Hier gaan alle nachtluiers die ik kan vinden maar tot en met maat 6 :{ . Overdag zit ze sowieso al een tijd in 7 (die kunnen ze blijkbaar wel in grotere maten maken :') ) maar dat zijn van die minder goed absorberende luierbroekjes. Heb die afgelopen nacht geprobeerd maar toen is ze doorgelekt tot en met de matrashoes aan toe haha. Argh wat irritant dit.
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
pi_208543432
Mijn niet nachtzindelijke kleuter past nog in pampers baby dry maat 5 snachts :D
pi_208543439
Ik heb wel 6 in huis voor het geval dat het niet meer gaat. Maar ik hoop eigenlijk dat ie een keer stopt met dat nachtelijke geplas :')
pi_208543445
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:25 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Misschien gewone luiers in maat 7 proberen voor 's nachts?
Of zijn die er ook niet bij jullie?
Ga dat inderdaad maar eens proberen. Was eerder geen succes maar er zit weinig anders op ben ik bang :P.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:02:43 #57
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208543813
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede maten ;( Maar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining :D
Wat is eigenlijk een gangbare leeftijd om daarmee te beginnen?
Ik ben hier officieel nog een lurker, mijn J. is pas vanaf mei peuter :P
  FOK!fotograaf zondag 26 maart 2023 @ 15:10:46 #58
148247 taxibabe
pi_208543899
Wij gebruiken Drynites, dat zijn hier de enige luierbroekjes die niet doorlekken.
pi_208544203
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wel herkenbaar, dat gekloot met doorlekken en goede maten ;( Maar ja, ik kijk ook niet echt uit naar de zindelijkheidstraining :D
Volgens mij wisselt dat enorm. Bij de oudste ben ik daar pas mee begonnen toen hij al een paar maanden 3 jaar was. Met de jongste wil ik wel proberen in de zomer een poging te wagen. Maar als het niet lukt dan wacht ik er mee tot hij ook de 3 is gepasseerd.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:48:52 #60
346653 Ceviche
pi_208544487
Mijnes had echt geen interesse en het lukte ook niet als we het probeerden.

Nu wordt hij over anderhalve maand 4 dus nu is het wel stressen om hem op tijd zindelijk te maken, hij gaat volgende week al wennen.

Naar aanleiding van jullie tips hebben we het volgende gedaan:
-eerst geprobeerd met onderbroek met daaroverheen een luier. Scheelt dweilen en hij raakte wel gewend aan het idee.
-een soort kalender gemaakt en hij mag een sticker plakken als hij droog blijft, dat vindt mijn peuter erg leuk :)
-alleen hielp het niet goed genoeg dat hij zelf aan ging geven dat hij moest plassen, dus sinds donderdag draagt hij alleen een onderbroek zonder luier.
- regelmatig net te laat met plassen, dat er een natte plek in de onderbroek zat maar niet alles was ondergeplast

Nu is het zo dat hij regelmatig 'ongelukjes' heeft (een natte plek, maar geen waterval), maar hij begrijpt het principe en geeft nu regelmatig aan dat hij moet plassen ^O^
Ik durf hem wel (met schone onderbroeken en broeken in de rugtas) een ochtend te laten wennen :)
Dus we zijn er nog niet maar gaat echt de goede kant op. De dweil heb ik niet nodig gehad :)

De zindelijkheidsbox heb ik wel besteld, maar ik hoop dat ik die niet nodig heb en retour kan sturen. Ben wel gierig :@
pi_208545637
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hebben het afgelopen zomer gedaan. Lopen ze toch wat makkelijker een paar dagen zonder luier/in blote bips en ongelukjes in de tuin zijn aanzienlijk makkelijker. Wij merkten aan Bas dat hij er.klaar voor was omdat verschonen steeds meer strijd werd.

Ik vond zindelijkheidstraining onwijs meevallen overigens en ik vind het hilarisch dat Bas soms ineens onmogelijk lang op de wc zit :+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 maart 2023 @ 18:44:19 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208546972
Eigenlijk niet echt een training gedaan, geen luier aan en wel kleren met onderbroekje en regelmatig vragen of hij moest plassen. En daarna ging hij het zelf aangeven.
Snachts was een week later ook geregeld.

Ik zweer wel bij gewone luiers boven luierbroekjes in de nacht. Daar gaat simpelweg meer urine in.

Inmiddels ook alweer meer dan een half jaar zindelijk hier
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 maart 2023 @ 08:16:25 #63
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208551235
Ik heb werkelijk geen idee meer hoe we dat hebben aangepakt :') mombrain op deze.
Grote kans dat t vanzelf is gegaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208552202
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
pi_208571425
Mijn meisje deed het eigenlijk helemaal zelf, toen ze net twee was. Mijn oudste ging veel moeilijker maar met drie wel zindelijk. Geen tips, sterkte. :*

Het spelletje met iets of iemand opeten vindt ze heel mooi. Loopt er een hond langs, zegt ze "hond mij opeten".
Daarna "Ik Toote Boze Wolk eet hond op." O+ _O-

Poffertje kwam gisteren boos naar beneden stampen, "ik boos Pietje".
Ik vroeg: "Zal ik Pietje opeten?"
Zij: "Nee, hoeffenie, Pietje toch lief" :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_208603280
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
  FOK!fotograaf vrijdag 31 maart 2023 @ 17:51:43 #67
148247 taxibabe
pi_208604614
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb mijn peuter voor het eerst gedropt op “school”. En ze huilde niet eens! Ze had er vooral heel erg veel zin in. Jeetje. Ik zit nu weer in de auto maar ik vind dit toch meer een dingetje dan ik dacht ofzo. Ze wordt zo groot!
Ooh ja, dat had ik ook met Thomas. Hij vindt het geweldig daar, terwijl ik thuis bijna zat te janken hahaha! En nu gaat hij alweer bijna naar de basisschool. De psz doet sinds deze week ook peuter-kleutermomenten. De peuters gaan vanaf 3,5 jaar 1 x in de week een moment meedraaien in de instroomgroep van de basisschool. Dan kunnen ze alvast kennismaken en wennen op de basisschool. Thomas was superenthousiast vandaag, hij had het alleen maar over de basisschool vandaag!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:52:31 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208605363
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
Ik was net met mijn kabouter voor de laatste keer naar het consultatiebureau. 94,7 cm. 14,5 kilo. Vaccinatie zit erin, ogen werken goed en ook alle andere testjes probleemloos doorlopen.
Ooo klein mannetje O+
En top dat hij alles goed doorlopen heeft!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208605941
Wat fijn Smart!

Otis stapt vanaf maandag ook over naar de peutergroep. Hij zat tot nu op een verticale groep, maar de peutergroep gaat er significant vaker op uit en dat vind ik toch wel een fijn idee. Hij zal de jongste peuter zijn, want meestal gaan ze pas rond 2.5 jaar en hij is natuurlijk pas net 2 geworden. Maar ik denk dat hij het fantastisch gaat vinden O+
pi_208606012
Leuk is dat ja! Deze groep gaat ook regelmatig naar buiten.

Het was heel goed gegaan vandaag, het enige waar ze tegenaan liepen was dat het lastig was om haar na het buitenspelen weer naar binnen te krijgen :') O+.
  maandag 3 april 2023 @ 15:05:22 #71
346653 Ceviche
pi_208642045
Koert is vandaag voor het eerst gaan wennen en hij heeft het zo naar z'n zin gehad O+
En zelfs bij de juf aangegeven dat hij moest plassen, en dus ook nog (zo goed als) droog gebleven.
Sinds een paar dagen poept hij ook op de wc dus ik ben heel trots en vooral opgelucht :+

Als beloning een vaccinatie gegeven :@
  maandag 3 april 2023 @ 15:09:26 #72
346653 Ceviche
pi_208642081
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed :')
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
pi_208642195
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 15:09 schreef Ceviche het volgende:
Nu ben ik trouwens wel benieuwd, snappen jullie kinderen wel wat ze moeten doen bij die kaart bij de oogtest? Hier hadden ze zo'n kaart met een E en W en M (soort harkjes) maar mijn peuter begreep totaal niet wat de bedoeling was. Gelukkig mocht hij het ook als letters benoemen, dat ging wel goed :')
Ik snap ook wel dat ze geen letterkaart hebben voor peuters maar gewoon plaatjes (auto, fiets, dier) leek me wel handiger. Maar misschien ligt dit gewoon aan mijn peuter en zijn (iets achterlopende) spraak.
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje :P ) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.

Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
  maandag 3 april 2023 @ 15:31:59 #74
346653 Ceviche
pi_208642314
quote:
17s.gif Op maandag 3 april 2023 15:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij hadden de nieuwe figuren (rondje, huis, vierkant en een soort mislukte appel of hartje :P ) maar ook daarmee zijn wat problemen omdat kinderen ook niet weten hoe ze het moeten benoemen.

Bas noemde de vierkant in eerste instantie driehoek en tijdens de test ging hij twijfelen en werd het een rechthoek.
Ja dat is ook niet ideaal.
Sowieso wel een lastige leeftijd om te testen natuurlijk.
Koert kreeg halverwege een huilbui omdat er kinderen in de wachtkamer speelden met 'zijn' loopauto en die moesten er blijkbaar gewoon vanaf blijven :(
Hij was duidelijk moe van z'n ochtend school :P
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 15:40:29 #75
382129 crew  Donna
pi_208642409
quote:
Ze hebben wel met plaatjes hoor. Die zijn hier al genoemd. Mijn dochter had die plaatjes tot haar vierde, die harken werd het helemaal niets mee, ze snapte het gewoon niet.
Die plaatjes mocht ze thuis oefenen, maar alsnog zei ze de ene keer appel en de andere keer hartje bij hetzelfde icoon.

Bij de oogarts in het ziekenhuis toonden ze ook die plaatjeskaart.
pi_208642814
quote:
Wij hadden die ook bij Jip inderdaad. De eerste keer wilde ie totaal niet meewerken en had ze er ook geen geduld voor. Dus toen moesten we nog eens thuis oefenen. De tweede keer ging hartstikke goed ^O^ Hij moest laten zien welke kant de pootjes op wezen.
pi_208642828
Hij wees zelf dus met zijn vingers naar boven/beneden/links/rechts :)
pi_208650476
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...

Wie kent een goed alternatief voor Brinta? Specifiek het deel dat je melk lauwwarm maakt en er iets doorheen roert, maar dan tarwevrij. Havermout moet 2-3 minuten helemaal doorkoken en peuter wil het niet heet hebben.
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 09:10:35 #79
382129 crew  Donna
pi_208650486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik zie mijn peuter zo'n ogentest ook nog niet doen hoor. Die werkt nooit mee 'zoals het hoort'...

Wie kent een goed alternatief voor Brinta? Specifiek het deel dat je melk lauwwarm maakt en er iets doorheen roert, maar dan tarwevrij. Havermout moet 2-3 minuten helemaal doorkoken en peuter wil het niet heet hebben.
Overnight oats nog even opwarmen in de magnetron tot lauwwarm?
pi_208650818
Geen slechte optie :Y Alleen hij eet het niet elke dag, dus ik zou liefst iets houdbaars op voorraad hebben.
  dinsdag 4 april 2023 @ 09:50:05 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208650900
Ik maak havermout dik, en dan koude melk erbij zodat ze het gelijk kunnen eten.
Op een diep bord goed verdelen zorgt ook voor snel afkoelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:24:39 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208651341
Deze?

https://www.ah.nl/product(...)F6T7c9EaAq0AEALw_wcB

Is 2 minuten magnetron en dan 2-3 minuten laten staan, dus dan is het wel lauw. En je kunt het ook koud bereiden.

Teff kan trouwens misschien ook nog, maar vind ik wel echt anders smaken.

https://www.ah.nl/producten/product/wi227818/zonnatura-teff

En deze? Is de express versie van havermoutpap en dus veel sneller klaar.

https://www.ah.nl/product(...)ss-havermout-naturel

maar ik zie online dat er van het jumbo eigenmerk ook portieverpakkingen havermout zijn. Alleen zeggen sommige websites haver = glutenvrij. En andere zeggen van niet. Dus nu ben ik in de war.
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:54:48 #83
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208651755
Ik maak havermoutpap altijd in de magnetron, dus niet koken in een pannetje. Dit eet mijn dreumes ook graag.
Voor mezelf is dat dan 6 eetlepels havermout, 200 ml melk erover en dan 2 minuten in de magnetron op 800 watt, nog even doorroeren en dan nog een halve minuut. Als het dan te heet is kun je het nog even laten staan.
Of wat minder melk doorheen doen, zodat de pap wat eerder dik is en dan wat minder lang in de magnetron hoeft.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 19:37:09 #84
148247 taxibabe
pi_208671680
Thomas weigert elke vorm van pap. Hij wil alleen brood eten.

Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont :') ) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.

Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig! O+
pi_208672429
Ahw wat lief O+.

Geplast uit de kont, hahah.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 20:29:01 #86
148247 taxibabe
pi_208672894
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat lief O+.

Geplast uit de kont, hahah.
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaan :? Ook toen hij moest overgeven, ik lek uit mijn mond :')
  woensdag 5 april 2023 @ 20:44:56 #87
346653 Ceviche
pi_208673329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:

Hij is sinds gisteren een beetje ziek. Een kwartier voor het einde van psz heeft hij zich 2 x bescheten, hartstikke aan de diarree (of zoals hij het zegt: geplast uit de kont :') ) Hij heeft niet echt koorts, maar hij wilde gisteravond wel zelf om kwart over 6 al naar bed. Vanavond ging hij ook uit zichzelf rond 7 uur naar boven en zei hij dat hij naar bed wilde. Dus dan is hij echt niet lekker in orde.

Op zich ging het vandaag verder wel goed, hij heeft heerlijk voor het eerst met de overbuurjongen van 6 buiten gespeeld. Hij had de grootste lol met hem. Toen we gingen eten en afscheid namen zei hij 'Dag L. Ik vind het fijn om met jou te spelen!' Echt superschattig! O+
Beterschap!

Met dat soort dingen zijn ze zo schattig soms :D
Ook zo leuk als het klikt met andere kinderen O+
  woensdag 5 april 2023 @ 20:54:34 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208673617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:37 schreef taxibabe het volgende:

Beterschap! Geplast uit de kont :') :+ O+ _O-
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:16:26 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208674102
Colin begint meer en meer woordjes te leren, maar hij vindt het nog steeds erg lastig allemaal. Dus in goed overleg met de psz leidster, is onze man geobserveerd door hun coach. Ik kon me goed vinden in haar bevindingen:

Colin voelt zich veilig en vrij op de psz en voelt zich op zijn gemak bij de leidster. Hij beweegt zich makkelijk door de hele ruimte om een paar minuten te spelen en dan weer door, dus korte spanningsboog. Hij heeft weinig interesse voor interactie met andere kinderen, maar als hij dat wel wil dan zoekt hij het zonder enige angst op, daarbij ook totaal niet gehinderd als andere kindjes daar niet zo op zitten te wachten :D . En hij is ook nog wel aan de jonge kant voor die sociale interactie. Colin reageerde blijkbaar niet op de coach bij het spelletje 'wat zegt de koe' etc. Herken ik wel, hij doet zulke spelletjes thuis als het hem uitkomt en vooral niet als er veel prikkels zijn. Dus daarin aangegeven dat hij echt wel wat woordenschat heeft, maar hij vindt woorden goed uitspreken wel lastig, en hij slaat de woorden die hij niet denkt te kunnen ook over. Verder viel het haar op dat hij voorlezen echt ruk vindt. Thuis scheurt hij inderdaad alle boeken in stukken, dus ook dat herkennen we 100%.

Verder vroeg ze nog of wij hadden gedacht aan problemen met zijn oren. Het lijkt mij onwaarschijnlijk.

Anyway, het consultatiebureau wordt ingeschakeld dus we sorteren voorzichtig een beetje voor op logopedie en mogelijk gehoortest. Mocht het een zo blijven steken, dan had ik zo bedacht dat we daar daar over 6-12 maanden mee beginnen, hij is nu 2,5.

Hij heeft gisteren wel poep en sies geleerd. Dat dan weer wel. :P
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:17:40 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208674133
Quote ipv edit :')
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 21:25:21 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_208674362
Poep en sies :D superbelangrijk.

Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.

Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus niet :') vogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.

Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
disclaimer
pi_208674412
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja ... hij heeft een logica, waar haalt hij het vandaan :? Ook toen hij moest overgeven, ik lek uit mijn mond :')
Dat zeg ik ook weleens, plassen uit het verkeerde gaatje :X maar ik heb IBS :+

Schattig, zo met het buurjongetje O+
pi_208674454
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Die van mij werkt thuis nooit mee zoals zou mogen, maar op andere plaatsen doet hij precies wat moet of nog 10 stappen meer :').

Hahaha taxi, wat een heerlijke peuterpraat O+.

Bas heeft een heerlijke week :D. Op de peuterspeelzaal bezig met thema boerderij, ze zijn al 3 weken bezig met eieren observeren. Nou, de kuikentjes zijn inmiddels uit de eieren aan het komen. Zondag was hier kom in de kas, dus een bedrijf hier met ontzettend veel tractors en ander groot spul was echt een droomplek voor een peuter. Vandaag met oma en opa naar een educatieboerderij geweest, kreeg ik deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Je zou denken dat hij de ambitie heeft voor het boerenleven, maar nee. Als je het aan hem vraagt wordt hij als hij groot is ambulancedokter ^O^ :D
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2023 @ 21:43:32 #94
148247 taxibabe
pi_208675053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:25 schreef SQ het volgende:
Poep en sies :D superbelangrijk.

Ik heb van de week weer eens een overzicht gemaakt van goud z'n vocabulaire maar ik kom ook maar tot zo'n 40 woorden nu.

Hij vertelt wel meer, maar ik versta het meeste dus niet :') vogel had ie vandaag, maar dat klinkt dan dus als "kroro" ofzo, ja dat moet je maar net snappen ook.

Wij mogen over 3 maanden terug naar het cb om te kijken of zijn woordenschat genoeg verbeterd is maar ik vrees er voor. Dan gaan ze daarna waarschijnlijk onderzoeken of hij geen taalontwikkelingsstoornis heeft.
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.
Eerder hadden we pli voor fiets en plipli was groen. Nou.. dat heeft ook wel een tijdje geduurd hoor.
pi_208675130
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:43 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat hadden we met Thomas ook, het heeft hier bijv. toch zeker een week geduurd voordat we doorhadden wat hij bedoelde met 'prubrobrak'. Dit was dus de prullenbak. En we hadden ook nog 'ikkekliek', dit bleek elastiek te zijn.
Eerder hadden we pli voor fiets en plipli was groen. Nou.. dat heeft ook wel een tijdje geduurd hoor.
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' was :').
  woensdag 5 april 2023 @ 21:53:46 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_208675372
quote:
17s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik ben weken op zoek geweest naar wat een 'kludder' was :').
En?

Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles :')

Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan :P
disclaimer
pi_208675611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]
En?

Hier zegt hij dus de hele dag iets als "diekaah" wat ook echt elke keer wat anders betekent. Volgens mij is het zijn algemene woord voor alles :')

Het enige drielettergreepwoord is nu gragraage. Die rijden hier ook wel af en aan :P
Een kentekenplaat van een auto uit het buitenland :')
pi_208675777
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:53 schreef SQ het volgende:

[..]
En?

:D Hier is dat een lange tijd een vawaawe geweest :') weet eigenlijk niet wat ie er inmiddels van brouwt.

Hij kletst veel, maar kan hem vaak ook niet verstaan tot zijn grote frustratie.
  woensdag 5 april 2023 @ 22:14:46 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_208676149
Tractor is mijn favoriet, dat komt er echt uit als kkgggrrrahkkggrrorrr.

En baby, dat klinkt als "biebiejuh" :')

Overigens is het me niet helemaal vreemd, z'n broer van zes is ook niet de sterkste met taal.

Vanavond waren we letters aan het oefenen met Borre. M.... u....t....s... MUPS!
Nee jongen, muTs. Mutttts.
...
Mups!

Het zal vast ooit wel goed komen toch :')

[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 05-04-2023 22:20:03 ]
disclaimer
  woensdag 5 april 2023 @ 22:35:58 #100
208890 June.
Seriously?
pi_208676668
Hier is het soms ook eigenwijsheid. Hij zegt consequent taatuuu tegen een brandweerauto/ambulance. Hij is 3,5 :D En als ik zeg, nee, dat is toch een ambulance dan zegt ie "Nee mama, geen ambjulansse maat een tatuuuuuuu." :')

En hier is het gewoon een trekker @SQ :P
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')