WE worden verslagen door een jongen van 18 en ook een amateurbrit eindigt op het podium.quote:
Morgen nog op de laatste dag als junior nog even het WRJ 1500m pakken.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Stolz hopelijk in topvorm in Salt Lake volgend seizoen.
En die jongen komt uit een land waar ze niks van schaatsen snappenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
WE worden verslagen door een jongen van 18 en ook een amateurbrit eindigt op het podium.
Krol stampt wel aardige bochten toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:47 schreef zorro28 het volgende:
Overigens laat dit ook maar weer zien dat de Nederlandse mannen gewoon geen bochten kunnen rijden en dat is juist op de 1000 meter heel belangrijk.
Waarschijnlijk een zeldzaam goeie luchtdruk of niet?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:46 schreef Aguero het volgende:
Die slotronde van Pavel tijdens het baanrecord was echt bizar snel.
Dat gold voor Heiden ook in het begin.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie Stolz geen grote titels winnen op de 5 en 10 km voorlopig
Nee, maar als je zijn 5k ziet kan hij zomaar eens een allround wk worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie Stolz geen grote titels winnen op de 5 en 10 km voorlopig
Dat wel jaquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar als je zijn 5k ziet kan hij zomaar eens een allround wk worden.
Valt mee. 1016-1018 oid.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een zeldzaam goeie luchtdruk of niet?
Lijkt me mooi om hem met een minuut voorsprong op Roest de 10km in te zien gaanquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar als je zijn 5k ziet kan hij zomaar eens een allround wk worden.
Als dat zo is, dan zet ik in op Stolz.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lijkt me mooi om hem met een minuut voorsprong op Roest de 10km in te zien gaan
Volgens de Wet van Herbert wordt het dan spannendquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lijkt me mooi om hem met een minuut voorsprong op Roest de 10km in te zien gaan
Wisconsin he.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:53 schreef Toby56 het volgende:
Wel grappig: Heiden is een een naam van Nederlands-germaanse oorsprong.
(Voor de oorlog had Team Oranje zelfs nog een Siem Heiden op het ijs.)
Stolz is ook 'germaansch'.
Yes!quote:
Omdat ze allebei de buitenbaan hadden geloot.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:00 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom niet tegen elkaar, nu 2 van die dooie ritten.
Dat snap ik ook niet zo goed, bij een sprinttoernooi is het. nog logisch, maar hier kun je dat gewoon veranderen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:00 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom niet tegen elkaar, nu 2 van die dooie ritten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Geëitremd op de lange afstanden?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:30 schreef TheVulture het volgende:
We gaan het in Milaan wel van de vrouwen moeten hebben qua gouden plakken, de mannen worden natuurlijk Gestolzed als er geen gekke dingen gebeuren...
Roest kan daar ook gewoon de dubbel pakkenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:30 schreef TheVulture het volgende:
We gaan het in Milaan wel van de vrouwen moeten hebben qua gouden plakken, de mannen worden natuurlijk Gestolzed als er geen gekke dingen gebeuren...
Ja natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:29 schreef hhh38 het volgende:
Antwanet 2e is ook echt goed, mooie generale voor morgen.
quote:
Die wordt verslagen door Ghiotto of een Noorquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Roest kan daar ook gewoon de dubbel pakken
Kjeld gaat gewoon voor 5 uit 5 op de spelen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Wat staat er nog meer in die glazen bol?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
[..]
Die wordt verslagen door Ghiotto of een Noor
We halen geen goud op de ploegenachtervolgingenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:36 schreef Malavita het volgende:
[..]
Wat staat er nog meer in die glazen bol?
jammer :pquote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We halen geen goud op de ploegenachtervolgingen
Dat is inderdaad weer eens overdreven (Van Dijk is geen topper, laat ik het daar maar op houden), maar juffrouw Leerdam is, dankzij internet en sociale media, wel veel bekender dan iedere andere NL schotsenlopertje van deze of vroegere generaties.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:29 schreef WAvanBuren het volgende:
“Één van de bekendste sportsters ter wereld”.Ik kom niet meer bij
.
Lekker recordjequote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:38 schreef Mani89 het volgende:
Bizarre tijd op een laaglandbaan.
[ afbeelding ]
Ik herinner met Jennifer Lawrence bij 1 of andere talkshow.quote:
Ik hou van dit soort interviews. Even geen mediagetrainde standaard antwoorden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik herinner me Jennifer Lawrence bij 1 of andere talkshow.
Men liet een foto van haar zien ten tijde van haar High School.
Lawrence zei: mijn bijnaam was Miss Talkative.
Jutta is onze Jennifer.
Ab-so-luut.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:42 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort interviews. Even geen mediagetrainde standaard antwoorden.
Kerstens man, lul, heb je al geneukt?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:48 schreef Mani89 het volgende:
Kerstens man, lul, win je zomaar even dat brons op de 1000 meter. 👍🏻💪🏻
Ik vind: als het niet mag, dan mag je hem wat mij betreft meteen een rode kaart of rode vlag voorhouden.quote:
Wie moet er in zijn plaats?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:07 schreef Mani89 het volgende:
Weg met die minderwaardige marathonschaatsers.
Ik zou Roest wel eens willen zien op de massastart.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wie moet er in zijn plaats?
(Hij wordt uiteindelijk toch nog 'gewoon' 2e. mogelijke diskwalificaties daargelaten.)
Sven Kramer.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wie moet er in zijn plaats?
(Hij wordt uiteindelijk toch nog 'gewoon' 2e. mogelijke diskwalificaties daargelaten.)
Bij marathonwedstrijden ook vaak betrokken bij incidentenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:04 schreef hhh38 het volgende:
Hoolwerf weer betrokken bij een incident, wat een irritante schaatser
Is die handig en sluw?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou Roest wel eens willen zien op de massastart.
Ach, ook zo'n omhooggevallen minderwaardige marathonschaatser, nietwaar?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:14 schreef Mani89 het volgende:
Bergsma met zon valhelmpje past op een of andere manier perfect. Ik mis alleen nog een busje, met een raam om schoon te likken.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:14 schreef Mani89 het volgende:
Bergsma met zon valhelmpje past op een of andere manier perfect. Ik mis alleen nog een busje, met een raam om schoon te likken.
Il Duce Anemaquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Anema ging even 80 jaar terug in de tijd.
Beetje van beidenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:24 schreef RipCity het volgende:
Snap r niks van? Is dit winnen voor je land of individueel?
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Anema ging even 80 jaar terug in de tijd.
Erik van Dijk, permanent verblind door eenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wie geeft er commentaar naast Hersman? Net zo debiel als Joris vd Berg
Ik snap er ook geen zak van, en totaal geen enkele spanning ookquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:24 schreef RipCity het volgende:
Snap r niks van? Is dit winnen voor je land of individueel? Hebben we al gewonnen omdat die ene vooraan ligt?
Zou ze ook gaan schelden na de finish?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:24 schreef wimderon het volgende:
Irene Schouten is nu aan het schuimbekken.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen zak van, en totaal geen enkele spanning ook![]()
Groenewold oid mijlenver voor en daarachter schaatsen ze als een stel recreanten de rondjes![]()
Dit is geen sport
Zo te horen is hij nogal onder de indruk van de taktiek 'wegrijden van de rest'. Kinderhand is snel gevuld.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Erik van Dijk, permanent verblind door een
Als Nederland het op de 1 of andere manier verneukt is het niet goed,maar als ze het tactisch goed doen en winnen is het ook niet goedquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:28 schreef RipCity het volgende:
Beetje raar idd dat je zo ver kan uitlopen en niemand iets doet met zogenaamd briljante tactiek
Nou ja, het ís een goede tactiek, maar het is niet zo gek om met een goede tactiek te komen als je de twee beste deelnemers aan de start hebt.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:28 schreef RipCity het volgende:
Beetje raar idd dat je zo ver kan uitlopen en niemand iets doet met zogenaamd briljante tactiek
Mooi laten oudehoeren.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Als Nederland het op de 1 of andere manier verneukt is het niet goed,maar als ze het tactisch goed doen en winnen is het ook niet goed
Met Groenewoud in het peloton had Marijke het aangetrokken met Schouten in het wielquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:30 schreef SilverEyes het volgende:
Schouten geklopt door Blondin. Goed dus dat ze het niet op een sprint hebben laten aankomen.
Jazeker. Maar Schouten is niet in enorm goede vorm, dus dan kies je met deze tactiek voor iets meer zekerheid.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met Groenewoud in het peloton had Marijke het aangetrokken met Schouten in het wiel
Schouten ging buitenom. En voor zilver sprinten is sowieso anders dan voor goud.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met Groenewoud in het peloton had Marijke het aangetrokken met Schouten in het wiel
Kop over kop achtervolgen is bij schaatsen ook wel iets lastiger, vaak komt het aan op 1 land dat iemand volledig oprookt in de achtervolgingquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:28 schreef RipCity het volgende:
Waarschijnlijk omdat plan 1 toch werd onderbroken toen ze bijna (per ongeluk) onderuit werd gereden.quote:
Nou ja, helemaal happy is Schouten niet...quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Bert zit weer eens lekker te stokenGa toch weg man.
Dat is het enige wat vrouwen massastart interessant maaktquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ja ik ben wel benieuwd hoe dat straks bij de Spelen gaat, want Groenewoud gaat waarschijnlijk nog wel een stukkie beter worden en ik verwacht niet dat Schouten vrijwillig een stapje opzij zal doen.quote:
Haten op ons Bertquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, dat is wel allemaal begonnen toen Schouten 2 jaar geleden pissed was toen Groenewoud wereldkampioen werd. Dus hij weet wel dat er wat zit.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, dat verwacht ik eerder van Schouten.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie Marijke nou niet snel kutwijf zeggen.
Was de vorige keer ook al.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:37 schreef Felagund het volgende:
Normaal gesproken zegt ze altijd dat het een teamsport is, nu heeft ze zelf verloren.
En nu moeten ze nog een bepaalde verstandhouding houden omdat ze bij elkaar in het team zitten. Als Groenewoud naar Reggeborgh of Jumbo gaat is het gelijk haat en nijd volgens mijquote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja ik ben wel benieuwd hoe dat straks bij de Spelen gaat, want Groenewoud gaat waarschijnlijk nog wel een stukkie beter worden en ik verwacht niet dat Schouten vrijwillig een stapje opzij zal doen.
Ze is op zich wel realistisch, je gunt het jezelf altijd net wat meer dan je ploeggenoot.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:37 schreef Felagund het volgende:
Normaal gesproken zegt ze altijd dat het een teamsport is, nu heeft ze zelf verloren.
Als Jillert slim is, laat-ie Groenewoud niet zomaar gaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En nu moeten ze nog een bepaalde verstandhouding houden omdat ze bij elkaar in het team zitten. Als Groenewoud naar Reggeborgh of Jumbo gaat is het gelijk haat en nijd volgens mij
Moderne tijden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stadionspeaker zit ook aan de doping zo te horen
Reggeborgh heeft ook geen vrouwen allroundploeg meer en Jumbo heeft Leerdam en Rijpma die een groot deel van het budget opslokken. IKO heeft niet meer budget dan Zaanlander, dus aardige kans dat ze gewoon bij Zaanlander blijft.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als Jillert slim is, laat-ie Groenewoud niet zomaar gaan.
Bovendien rijdt zij, net als Schouten uiteraard, goed bij zijn team. Er is goede chemie.
Dan moeten andere sponsoren wel met wat extra centen komen, vermoed ik.
Mooi zo!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Reggeborgh heeft ook geen vrouwen allroundploeg meer en Jumbo heeft Leerdam en Rijpma die een groot deel van het budget opslokken. IKO heeft niet meer budget dan Zaanlander, dus aardige kans dat ze gewoon bij Zaanlander blijft.
Sommige mensen zijn gewoon structureel ontevreden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Als Nederland het op de 1 of andere manier verneukt is het niet goed,maar als ze het tactisch goed doen en winnen is het ook niet goed
Had ook Femke Bol kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Halsema natuurlijk. We zitten in POL.
Ook best een mooie tijd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:39 schreef hhh38 het volgende:
Stolz morgen 1:43.12 voor een WRJ en 0.13 sneller voor een BR
Maar gezien de eerdere tijden dit weekend zal het wel 1:43.17 worden
In het schaatstopic? En die een uurtje daarvoor nog heeft gelopen?quote:
Alles voor die content.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:37 schreef Remco het volgende:
Lol koffie drinken met Mantia sloeg echt nergens op.
Die doet toch niet meequote:Op zondag 5 maart 2023 12:37 schreef Remco het volgende:
Lol koffie drinken met Mantia sloeg echt nergens op.
quote:Op zondag 5 maart 2023 12:44 schreef hhh38 het volgende:
"Ik verwacht dat ie misschien iets heel bijzonders kan laten zien"
Dat zijn teksten.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Stolz, Stolz, Stolz, Stolz, Stolz, Stolz.
Dank je Erben.
Joey Cheek deed het zelfs op de 1000mquote:Op zondag 5 maart 2023 12:47 schreef franklop het volgende:
Kjeld Nuis is de uitvinder van armen op de rug!
Armen op de wangen staat bekend als een zeer aerodynamische schaatshouding, dus ja, dat klopt.quote:
Wust ook al jaren tochquote:
Sven Kramer toch? Die was nog eerder.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:00 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt volgensmij is die er echt mee begonnen nog eerder dan Nuis.
Buiten starten tegen Krol was een voordeel geweestquote:Op zondag 5 maart 2023 13:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als die echt voor een baanrecord gaat heeft ie waarschijnlijk haast nooit een rit met voordeel op de kruising.
Niet genoeg voor podium denk ik zelfsquote:Op zondag 5 maart 2023 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Knappe tijd, maar niet goed genoeg voor goud.
Beetje hetzelfde als Leerdam op de 1000, die kruiste zelfs gisteren over haar tegenstander heen, terwijl die op weg was naar zilverquote:Op zondag 5 maart 2023 13:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als die echt voor een baanrecord gaat heeft ie waarschijnlijk haast nooit een rit met voordeel op de kruising.
En terecht.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:05 schreef Remco het volgende:
Herbert en Martin zijn wel erg geobsedeerd door de twee handjes op de rug.
Komend seizoenquote:Op zondag 5 maart 2023 13:11 schreef Faraday01 het volgende:
Wanneer rijdt Stolz in SLC? Sub 1:40 lijkt me mogelijk voor hem
Daar reed hij in oktober al wel, o.a. z'n PR op de 100 en 1500 (1500 met 1.43.16)quote:Op zondag 5 maart 2023 13:11 schreef Faraday01 het volgende:
Wanneer rijdt Stolz in SLC? Sub 1:40 lijkt me mogelijk voor hem
Ik denk dat Kongshaug gewoon had gewonnen, misschien zelfs van Krolquote:Op zondag 5 maart 2023 13:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Swings was nog dichtbij gekomen met die laatste kruising.
De stappen die hij op de 1500 heeft gemaakt zijn enormquote:Op zondag 5 maart 2023 13:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar reed hij eind vorig jaar al wel, o.a. z'n PR op de 1500 met 1.43.16
Het is wel vaak net zo raadselachtig.quote:
Klopt, maar op de 1000 ging hij toen ook al heel hard, dus de vorm was er welquote:Op zondag 5 maart 2023 13:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De stappen die hij op de 1500 heeft gemaakt zijn enorm
Slecht voor de luchtcirculatie.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:15 schreef Starflyer het volgende:
Nuis vindt dat Kongshaug het ijd beschadigd heeft en wil dat gerepareerd zien
Ze kunnen het mooi na deze rit doen.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vooral omdat zo'n wedstrijd dan stilvalt en de ritten daarna tegenvallen.
Wel de bedoeling jaquote:Op zondag 5 maart 2023 13:17 schreef hhh38 het volgende:
Gaat Eitrem nou ook nog de 10km rijden? Dat wordt vast geen succes
Zeker.quote:
Met een andere opbouw had ie ook gewonnen maar hadden we in ieder geval nog kunnen hopen onderwegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |