Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ikquote:Op zondag 16 maart 2025 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaar zo natuurlijk. Bij de heren is de concurrentie ook groter. Geen idee waarom, het is niet zo dat landen als China, Noorwegen, VS, Korea en Japan niet goed zijn in vrouwensport in de breedte.
Bij de vrouwen is de algemene Top heel smal. Daar heb je misschien 10 niet-Nederlandse toppers. Bij de mannen zijn dat er minimaal 20. Zal wel altijd iets verschillen door verschil tussen 3000 en 10k.
In de meeste sporten is ook veel meer geld te verdienen als man, waardoor je vrouwelijke sporters sneller "verliest" aan een maatschappelijke carrière.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ik
quote:Op zondag 16 maart 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ik
2x raak. Ik denk dat het met deze beide korte analyses wel rond is. Nederland presteert altijd bovengemiddeld goed met de dames, tel alle olympische medailles maar op de afgelopen 30 jaar , ook met de zomerspelen zijn de ladies de grote winnaarsquote:Op zondag 16 maart 2025 21:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In de meeste sporten is ook veel meer geld te verdienen als man, waardoor je vrouwelijke sporters sneller "verliest" aan een maatschappelijke carrière.
Maar dat geldt voor meerdere grote schaatslanden natuurlijk. Dat het zo is bij een atletiek of zwemmen vind ik al een stuk logischer.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
2x raak. Ik denk dat het met deze beide korte analyses wel rond is. Nederland presteert altijd bovengemiddeld goed met de dames, tel alle olympische medailles maar op de afgelopen 30 jaar , ook met de zomerspelen zijn de ladies de grote winnaars
Komt ook omdat wereldwijd vrouwen veel minder mogelijkheden krijgen om aan topsport te doen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor meerdere grote schaatslanden natuurlijk. Dat het zo is bij een atletiek of zwemmen vind ik al een stuk logischer.
Dat lijkt me bij wintersporten een minder probleem gezien de geografie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:25 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Komt ook omdat wereldwijd vrouwen veel minder mogelijkheden krijgen om aan topsport te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |