Hier getest, kom er wel in.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:04 schreef Miniem het volgende:
Thnx, dat verduidelijkt het
Kan alleen ineens niet meer inloggen op De Giro.
Al 3x mn wachtwoord gereset en elke keer kom ik er niet in raar genoeg.
Had zon 5 cijferige code voor app.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier getest, kom er wel in.
Dat lijkt dan iig geen onderhoud of storing.
Maandag maar ff support contacten dan.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:11 schreef Miniem het volgende:
[..]
Had zon 5 cijferige code voor app.
Kwam ik niet meer mee in en nu lukt t ook niet in te loggen na wachtwoord reset. Gebruikersnaam is goed. Snap er niks van.
Ik eis niks.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is een binaire manier van redeneren die tot niets leidt. Je eist hier van de 'moralisten' dat hun verhaal 100% ethisch moet kloppen. Dat doet het inderdaad niet 100% en jij verklaart jezelf vervolgens vrij om dan maar overal in te beleggen.
In de praktijk zijn ethische waarden niet binair maar een spectrum. Je kunt bijvoorbeeld in een cosmetica fabrikant investeren die niet meer op dieren test. Jij stelt dan waarschijnlijk dat de verpakkingen milieu onvriendelijk zijn. Dat klopt ook, maar de stap naar dier vriendelijkheid is dan tenminste gezet. De verpakkingen blijven op de agenda staan.
Vrijwel alle ethische problemen rondom beleggen moet je m.i. stapsgewijs te lijf gaan. Ik beleg zelf niet meer in bedrijven die eenvoudige, non-controversiele maatregelen niet eens overwegen, zoals toeleverings bedrijven op kinder arbeid kontroleren.
https://www.thestreet.com(...)c=yahoo&cm_ven=YAHOOquote:"The U.S. banking system is on the verge of a much bigger collapse than 2008," said economist Peter Schiff, known for his dire predictions.
"Banks own long-term paper at extremely low interest rates. They can't compete with short-term Treasuries. Mass withdrawals from depositors seeking higher yields will result in a wave of bank failures."
Het is ook de vraag hoeveel long term mortgages daadwerkelijk op de balans staan. Alles kan doorverkocht worden immers.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
https://www.thestreet.com(...)c=yahoo&cm_ven=YAHOO
Tja Wells Fargo en BOA staan er premarket niet negatief voor.
Het zal mij benieuwen.
Daar hebben we er net twee van achter de rug.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vermoed dat het zo'n week word waar je niet te veel naar de aandelenkoersen of je portfoliowaarde moet kijken.
Na het zuur komt nog meer zuur.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar hebben we er net twee van achter de rug.
Vrolijke zondag gehad?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Na het zuur komt nog meer zuur.
Het schijnt een kwart van hun EV te zijn dus zoiets?quote:Op zondag 12 maart 2023 22:59 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)bank-staan~ac7c57c5/
Hoeveel% gaat morgen de koers van Pharming dalen?
Gered door de Fed.quote:
Tja dat hoort erbij in de farmaceutische industrie. Al die bedrijven hebben een geschiedenis van schandalen. Maar het zijn wel die bedrijven in mijn portefeuille die elk jaar een enorme cash flow genereren, elk jaar het dividend verhogen en mij redelijk ongeschonden door elke beurskrach loodsen. Ik spreid wel binnen farma natuurlijk, maar de sector farma zelf is breed vertegenwoordigd in mijn porto. Ik kan mij wel laten leiden door angst over rechtszaken en patent cliffs, maar het heeft me veel meer opgeleverd me niet te laten leiden door angst.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zit Johnson & Johnson niet met die ~40.000 rechtszaken over mogelijk kankerverwekkende asbest in hun talkpoeder?
Misschien dat eerst even uitzitten voor je er geld in steekt
Als ik nog geld had staan deed ik hetzelfde.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:16 schreef Zwansen het volgende:
Heb de neiging om ING bij te kopen. Als ze morgen weer -5% gaan koop ik opnieuw bij. Ik heb het idee dat dit een storm in een glas water is.
De verliezen lopen hard op bij me ja.. tering.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:39 schreef Black-Death het volgende:
Vandaag is rooooooooooooooooood.......
ZIt je veel in finance aandelen?quote:Op maandag 13 maart 2023 10:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De verliezen lopen hard op bij me ja.. tering.
Naja laat maar ff uitrazen..
Die maken wel een redelijk deel uit van m'n porto ja. Maar wel meer verzekeraars dan banken.quote:Op maandag 13 maart 2023 11:08 schreef Black-Death het volgende:
[..]
ZIt je veel in finance aandelen?
Nu nog wel, maar het is aan het aanzwellen tot een oceaan, wat zeg ik, een tsunami die alles wegvaagt.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:16 schreef Zwansen het volgende:
Heb de neiging om ING bij te kopen. Als ze morgen weer -5% gaan koop ik opnieuw bij. Ik heb het idee dat dit een storm in een glas water is.
Ik heb net ING bijgekocht op 11,55. Geen idee of het verstandig is. Time will TELL.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar het is aan het aanzwellen tot een oceaan, wat zeg ik, een tsunami die alles wegvaagt.
Ik heb m'n VLK weggedaan (net met winst) en ga Shell's short call's sluiten.
Ik ook, heb nog wel wat cash als het bloed echt door de straten gaat stromenquote:Op maandag 13 maart 2023 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ga op m'n handen zitten de komende week.
Teveel gedoe, heb meer dan 50 aandelen. Ik zit de rit wel ff uit.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:18 schreef stinkie het volgende:
Nou de stop-Losses zijn getriggered. Eea met winst verkocht, dus laat maar instorten. Ik zit klaar
Wel net voor ex-div datum
Stop löss stonden er al maanden. Ik kreeg ineens mails binnen van uitgevoerde transacties. Maar dat is dus ook waarom ze er zijn, zodat ik niet steeds alles in de gaten hoef te houdenquote:Op maandag 13 maart 2023 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Teveel gedoe, heb meer dan 50 aandelen. Ik zit de rit wel ff uit.
50 al?quote:Op maandag 13 maart 2023 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Teveel gedoe, heb meer dan 50 aandelen. Ik zit de rit wel ff uit.
Ik zie het ook een beetje als m'n eigen ETFquote:Op maandag 13 maart 2023 15:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
50 al?
Heerlijk hoe jouw portfolio meer en meer uitdijt terwijl je in het begin toch vrij ‘klein’ wilde beginnen met niet te veel losse aandelen?Straks kun jij je eigen ETF beginnen.
Dat helpt idd nietquote:Op maandag 13 maart 2023 17:36 schreef Miniem het volgende:
Ben ik weer.
Mn wederhelft had geprobeerd in te loggen op mn DeGiro account en zodoende was t geblokkeerd
Als iemand het voor die prijs aan je wil verkopen.quote:Ik heb nu een limit order gezet op een ETF, maar wanneer wordt dat aandeel dan gekocht?
quote:Zie nu net dat hij aangekocht is trouwensmijn eerste ETF.
Jij nog een goede suggestie voor een ETF volgende maand? Heb nu nog ¤15 over van de ¤50. Dus kan evt volgende maand weer een kopen ¤65,-quote:Op maandag 13 maart 2023 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat helpt idd niet
[..]
Als iemand het voor die prijs aan je wil verkopen.
[..]
Lekker laten staan.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Jij nog een goede suggestie voor een ETF volgende maand? Heb nu nog ¤15 over van de ¤50. Dus kan evt volgende maand weer een kopen ¤65,-
Met een ETF heb je al spreiding in enkele honderden aandelen, het heeft niet veel nut om iedere maand wat anders te kopen.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Jij nog een goede suggestie voor een ETF volgende maand? Heb nu nog ¤15 over van de ¤50. Dus kan evt volgende maand weer een kopen ¤65,-
Dan doe ik er volgende maand idd weer 2 van S&P500quote:Op maandag 13 maart 2023 17:46 schreef stinkie het volgende:
[..]
Lekker laten staan.
Volgende maand 2 kopen
J&J haalt de omzet uit allerlei takken inderdaad. Pharma, Medical Devices en Consumer maar die laatste splitst zich dit jaar volledig af.quote:Op maandag 13 maart 2023 07:59 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb die pharmaceuten nooit aangedurfd. Misschien een beetje te bang voor een paar missers.
Overigens zou ik J&J niet als pharma willen beschouwen. Ja, ze hebben Janssen in hun ‘bezit’, maar komt normaliter hun omzet niet van andere producten?
Geen ideequote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:02 schreef nostra het volgende:
Waar zijn we mee bezig DeGiro?
[ afbeelding ]
Het is weer weg, ik heb weer geld.quote:
Gisteren, vandaag. Genoeg koopjes gezien.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:16 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer komen de koopjes op de beurs? Het lijkt weer allemaal business-as-usual te zijn...
Indexen zijn 2,30% omhoog vandaag! Ik vind het tegenwoordig nog altijd geen koopjes hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gisteren, vandaag. Genoeg koopjes gezien.
Alleen weinig geld om te investeren nu...
Of wacht je nog steeds op "black monday" van 1987?
Dromen mag.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Indexen zijn 2,30% omhoog vandaag! Ik vind het tegenwoordig nog altijd geen koopjes hoor.
Er moet minstens 20% van de AEX af!
Gezellig toch?quote:Op maandag 13 maart 2023 10:34 schreef Houtenbeen het volgende:
poeh... ING nu -7,5%
ohh oh
-9,5%
[ afbeelding ]
Toch weer wat hersteld naar -7%
Ik haat gokkenquote:Op zondag 12 maart 2023 23:28 schreef Bucketlist het volgende:
Pharming is qua koers al jaren een zorgenkindje. Jammer, anders zou het misschien wel een leuke gok zijn.
Enig idee van de oorzaak van die (bijna) 9% stijging? Geen koopaanbeveling van een bank gelezen.....quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb net m'n aandelen Brunel verkocht met 31% winst. En een beetje Shell afgebouwd met 27% winst.
Wil er even wat minder in hebben en Shell wou ik sowieso wat terug gaan brengen en Brunel kijk ik even wat die doet. Stel dat morgen weer wat terug zakt dan koop ik het waarschijnlijk wel weer terug en anders los ik het af op mn hypotheek..
Ik wilde gister nog stoer posten dat ze inmiddels boven de 12 staan, maar ik zie ze nu alweer op 11,20…quote:Op maandag 13 maart 2023 13:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb net ING bijgekocht op 11,55. Geen idee of het verstandig is. Time will TELL.
Het bloed stroomt weer door de straten vandaagquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik wilde gister nog stoer posten dat ze inmiddels boven de 12 staan, maar ik zie ze nu alweer op 11,20…
Credit Suisse neemt iedereen mee onderuit op de beursquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wow, zover ik kan zien is er geen specifiek nieuws over ING of mis ik iets?
Gisteren eindigde nog groen voor mij maar vandaag alles weer rood inderdaad..quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het bloed stroomt weer door de straten vandaagHeeft weinig met ING specifiek te maken, behalve dat het een bank is.
Ik zit na verrekening van ontvangen dividend voor minder dan 9 euro per aandeel in ING dus ik geloof het voorlopig nog wel.
Heeft die dividendlek? Overigens nog meer in vastgoed dan je al doet?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij DeGiro stond ook weer wat dividend.
12x VanEck Global Real Estate UCITS ETF (NL0009690239) bijgekocht.
Het is een Nederlands fonds, dus denk dat het meevalt.quote:
Ik zit in meer REIT's (o.a. Realty Income, American Tower, VICI, etc) en vastgoed ETF's (iShares US Property Yield, iShares Europe Property Yield). Daar zit veel overlap in natuurlijk, niet heel zinvol qua spreiding.quote:Overigens nog meer in vastgoed dan je al doet?
Nondeju dat ik daar niet aan gedacht heb. Spaargeld wordt tegenwoordig veel lager aangeslagen. Voor mijn beleggingen ging de fiscus uit van bijna 6% rendement terwijl ik negatief sta.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er hier Fokkers die hun aandelen voor 1-1-2023 hebben verkocht en daarna weer hebben teruggekocht?
Peildatumarbitrage mag misschien niet, maar ik heb nu toch wel wat spijt dat ik dit niet heb gedaan
Reden?quote:
Ik ben ook daar nu pas achtergekomen, helemaal niet eerder bij stilgestaan. Ik hoop dat https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ hier weer bezwaar op gaat maken. Individueel bezwaar zal denk ik lastig worden, maar wellicht toch de moeite waard.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nondeju dat ik daar niet aan gedacht heb. Spaargeld wordt tegenwoordig veel lager aangeslagen. Voor mijn beleggingen ging de fiscus uit van bijna 6% rendement terwijl ik negatief sta.
Ik weet niet in hoeverre die peildatumarbitrage geautomatiseerd wordt gecheckt. Ik was zelf niet op de hoogte en zat vol op margin (40k ofzo) in beleggingen, dat kost me ook een aardige bom duiten. Achterlijk systeem, ik zou uit principe gewoon weer gaan procederen. Gewoon afrekenen op gerealiseerd rendement zoals elk fatsoenlijk Westers land, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er hier Fokkers die hun aandelen voor 1-1-2023 hebben verkocht en daarna weer hebben teruggekocht?
Peildatumarbitrage mag misschien niet, maar ik heb nu toch wel wat spijt dat ik dit niet heb gedaan
Volgens mij een aanbeveling van de ING maar dat was van vrijdag nog? Anyway heb ze net weer voor minder terug gekocht want het zat me toch niet lekker..quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Enig idee van de oorzaak van die (bijna) 9% stijging? Geen koopaanbeveling van een bank gelezen.....
Ik heb een flinke pluk liggen, uit de tijd dat ik voor hen werkte.
Banken liggen al onder vuur en CS heeft en doet zo ongeveer alles fout wat je fout kan doen, zowel op compliancevlak als strategie als communicatie. Ver vanaf blijven, net als Deutsche. Heb zelf wel 10 geschreven puts Handelsbanken @ 100SEK lopen, daar wil ik prima in zitten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Reden?
Trekt wel lekker alles mee.
Het ging al niet goed met Credit Suisse, maar nu hebben grote aandeelhouders uit Saudi-Arabië gezegd dat ze niet nog meer geld gaan pompen in de bank.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Reden?
Trekt wel lekker alles mee.
Wat zou je met ING doen als je ze nu had?quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Banken liggen al onder vuur en CS heeft en doet zo ongeveer alles fout wat je fout kan doen, zowel op compliancevlak als strategie als communicatie. Ver vanaf blijven, net als Deutsche. Heb zelf wel 10 geschreven puts Handelsbanken @ 100SEK lopen, daar wil ik prima in zitten.
Brunel is toch een doodeenvoudige urenboer maar dan met een semi-elitair randje? Snap de premium die ze lang hebben gehad niet zo goed.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Volgens mij een aanbeveling van de ING maar dat was van vrijdag nog? Anyway heb ze net weer voor minder terug gekocht want het zat me toch niet lekker..
Ik kan de balansen en met name risico's van individuele banken onvoldoende beoordelen om er een onderbouwde mening over te hebben. Ik heb een tijd de jaarrekening van NN Schade opgesteld en hoewel dat een verzekeraar is, is het echt een black box aan wat eruit komt. Handelsbanken is zo conservatief als de neten (afboekingen van 0.00%), een prima dividend en ik zit graag buiten de eurozone - alhoewel de Nordics kronen het belabberd hebben gedaan de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:36 schreef AQuila360 het volgende:
Wat zou je met ING doen als je ze nu had?
Dat was i.d.d. vorige week al. Het volume was gisteren ook een factor 8 hoger dan gewoonlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Volgens mij een aanbeveling van de ING maar dat was van vrijdag nog? Anyway heb ze net weer voor minder terug gekocht want het zat me toch niet lekker..
Nou, iets genuanceerder: detacheerder die hoog gekwalificeerd technisch en financieel persoon detacheert. Een winst van ¤100/uur per persoon is niet onsoortig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Brunel is toch een doodeenvoudige urenboer maar dan met een semi-elitair randje? Snap de premium die ze lang hebben gehad niet zo goed.
Nou ja, dat bedoel ik, hoewel een markup van ¤ 100 per uur me wel heel fors lijkt. In mijn beleving zaten ze vooral in offshore toentertijd, dat lijkt me ook niet echt de groeimarkt naar de toekomst.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, iets genuanceerder: detacheerder die hoog gekwalificeerd technisch en financieel persoon detacheert. Een winst van ¤100/uur per persoon is niet onsoortig.
7GW aan windmolens, zie je het voor je??quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik, hoewel een markup van ¤ 100 per uur me wel heel fors lijkt. In mijn beleving zaten ze vooral in offshore toentertijd, dat lijkt me ook niet echt de groeimarkt naar de toekomst.
Ja, het nieuwe offshoring is weer wat anders inderdaad. Zou ook graag in SBM gaan zitten. Die wordt nog veel te veel als olieafhankelijk gezien, terwijl het langetermijnperspectief juist heel erg anders ligt. Alleen de puts liggen erg raar geprijsd met $ 1 dividend, dus ik schrijf nog even niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:57 schreef blomke het volgende:
[..]
7GW aan windmolens, zie je het voor je??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |