Ja, dat dacht ik een tijdje geleden ook al. Sindsdien flink verloren.quote:Op maandag 6 maart 2023 02:28 schreef BasEnAad het volgende:
Tip voor de dividendinvesteerders: aandeel Johnson & Johnson zit in een dip.
Zit Johnson & Johnson niet met die ~40.000 rechtszaken over mogelijk kankerverwekkende asbest in hun talkpoeder?quote:Op maandag 6 maart 2023 02:28 schreef BasEnAad het volgende:
Tip voor de dividendinvesteerders: aandeel Johnson & Johnson zit in een dip.
Exact, en de manier waarop ze dit willen ‘afhandelen’ verdient ook geen schoonheidsprijs.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zit Johnson & Johnson niet met die ~40.000 rechtszaken over mogelijk kankerverwekkende asbest in hun talkpoeder?
Misschien dat eerst even uitzitten voor je er geld in steekt
3M heeft die "Texas two-step" ook geprobeerd in de oordoppen rechtszaken maar kreeg ook nul op rekest.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Exact, en de manier waarop ze dit willen ‘afhandelen’ verdient ook geen schoonheidsprijs.
J&J kan via faillissement niet ontkomen aan rechtszaken over babypoeder https://www.nu.nl/economi(...)over-babypoeder.html
Staat op mijn "nope" lijstquote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoe staan de Fok! beleggers tegenover de defensie industrie?
[..]
Morele bezwaren laat ik even buiten beschouwing.
Het heeft blijkbaar op $18,75 gestaan eind februari maar ik kijk niet dagelijks...quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Fluence Energy heb ik ook nog op het oog maar die moet eerst maar eens naar $18,50 zakken voor ik instap.
Tesla fans opgelet deze kun je zowel positief als negatief uitleggen.quote:March 7 (Reuters) - Tesla Chief Executive Elon Musk on Tuesday said that the next generation small car the company is working on would operate mostly in autonomous mode, similar to a promise he made in 2020.
On Tuesday he said there was a clear path to delivering a car that cost half as much to build as Tesla's Model 3 sedan, but he offered no details about timing or models.
At the 2020 event, Musk said he was "confident" that Tesla Inc (TSLA.O) would make a small, compelling $25,000 electric car that was fully autonomous, within about three years.
Voor mij tellen de harde cijfers en de groei.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:03 schreef dop het volgende:
[..]
Tesla fans opgelet deze kun je zowel positief als negatief uitleggen.
Voor mij is hij niet heel positief want we zijn bijna 3 jaar verder , maar Musk is minder duidelijk dan 3 jaar geleden.
nog geen aankondiging van nieuw model en geen timeline.
wat je inmiddels wel zou hopen als je zijn woorden van 2020 leest
eens, maar cijfers komen altijd achteraf, Musk zijn geroeptoeter altijd vooraf.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor mij tellen de harde cijfers en de groei.
Wat Musk allemaal roept is ruis.
Geen idee!quote:Op maandag 6 maart 2023 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zit Johnson & Johnson niet met die ~40.000 rechtszaken over mogelijk kankerverwekkende asbest in hun talkpoeder?
Misschien dat eerst even uitzitten voor je er geld in steekt
Ik zit (zat) in Raytheon, en L3Harris staat ook nog op mijn lijstje. Morele bezwaren heb ik niet zo heel snel, PMI zou ik ook nog wel kopen, Ryanair staat ook nog ergens op mijn favorieten. Ik ben een moreelloos mens.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Welk bedrijf?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:08 schreef nostra het volgende:
Dacht met m'n geschreven puts LEG @ 50 wel safe te zitten, maar dat worodt nog billenknijpen tot volende week vrijdag.
Want?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 06:13 schreef nostra het volgende:
.Franse defensie zoals Dassault of Airbus zou ik dan weer niet zo snel aanraken, maar ik heb bedrijfsmatig dan ook een grafhekel aan alles dat Frans is.
Hier geschreven call's; dacht dat ik ze wel kwijt zou raken (de onderliggende waarde), maar het gaat weer aardig de goede kant op.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:08 schreef nostra het volgende:
Dacht met m'n geschreven puts LEG @ 50 wel safe te zitten, maar dat worodt nog billenknijpen tot volende week vrijdag.
Interessante insights, dankje!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 06:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zit (zat) in Raytheon, en L3Harris staat ook nog op mijn lijstje. Morele bezwaren heb ik niet zo heel snel, PMI zou ik ook nog wel kopen, Ryanair staat ook nog ergens op mijn favorieten. Ik ben een moreelloos mens.Franse defensie zoals Dassault of Airbus zou ik dan weer niet zo snel aanraken, maar ik heb bedrijfsmatig dan ook een grafhekel aan alles dat Frans is.
DeGiro maakt die keuze lekker paternalistisch wel voor mij overigens, want de échte "vieze" jongens zoals Lockheed mag je niet kopen.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zat wat naar koersen te kijken van aandelen die ik nog in m'n "favorieten" heb staan en zag die van Tellurian voorbij komen.
Is dat project "dood"? Of is er nog hoop voor investeerders?
Inmiddels op 1,29 USD. GAK is 2,60.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Man man man, zit inmiddels -30% op TELL. Had ik maar mid-april verkocht.
Had ik maar, had ik maar...
Gelukkig is het maar een "speel positie" en heb ik tussendoor in de afgelopen twee jaar een paar keer een deel verkocht met wat winst, maar dat is dus nu weer teniet gedaan.
Destijds las ik verhalen "op Discord hoor je wat er allemaal gebeurt, het is fantastisch!" of iets van die strekking.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:28 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Inmiddels op 1,29 USD. GAK is 2,60.
Tuinkabouter5000 lijkt geen Fokker meer te zijn.
quote:
Omdat er altijd gezeik is met Fransen. De Staat die zich overal tegenaan bemoeit, vakbonden met enorme macht, laatst nog die "fuck you" van de Australiërs met Naval Group, corporates zijn (zelfs voor corporate-begrippen) enorm log en autoritair and so on...quote:
Ik begrijp de keuze voor zo'n aandeel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Duitse appartementen. Dividend cut naar 0 om schulden en rentelasten terug te brengen zorgde voor een crashje. Heb nog ¤ 8,56 ruimte voor een week though.
Ja, al het slechte nieuws is inmiddels wel verwerkt. Duitsers hebben vaak ook inflatieclausules in hun huurcontracten, dus als de rente blijft oplopen omdat de inflatie dat ook doet, is er onderaan de streep niet al teveel aan de hand. Typisch voorbeeld van anti-cyclisch inkopen (hoop ikquote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp de keuze voor zo'n aandeel.
Heb zelf m'n portfolio momenteel ook voor zo'n 20% in REIT's (losse aandelen en ETF's) zitten.
(hoofdzakelijk US)
Die hebben een flinke tik gehad, dus was goedkoop inkopen.
Maar door de oplopende rente kan er nog wel een tik bijkomen.
Dat gaat pas weer omhoog als de rente daalt, denk ik.
Dividend is wel lekker hoog en frequent (Realty Income zelfs maandelijks) en door de spreiding verwacht ik niet echt grote problemen voor m'n portfolio.
Heb je wel een punt mee, maar is dat heel anders dan in Nederland....??quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat er altijd gezeik is met Fransen. De Staat die zich overal tegenaan bemoeit, vakbonden met enorme macht, laatst nog die "fuck you" van de Australiërs met Naval Group, corporates zijn (zelfs voor corporate-begrippen) enorm log en autoritair and so on...
Als het geld oplevert koop ik het. Wapen, olie, alles. En het levert geld op. Rond begin van Oekraine heb ik LNG, olie en wapen industrie bijgekocht.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 10:15 schreef Hojdhopper het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe verhoudt het bezit van een "Chinese" auto zich dan met je mening over wapens?quote:
De struggles zijn realquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:10 schreef SOG het volgende:
[..]
Hoe verhoudt het bezit van een "Chinese" auto zich dan met je mening over wapens?
Westerse wapens NAY! Chinese producten YAY!
De beste belegger is een dode belegger.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Miniem het volgende:
Ben nieuw hier in dit topic.
Wil aandelen ETF's gaan kopen voor circa ¤50,- per maand.
Kan ik dan t beste via de Giro kern ETF's gaan kopen? Of beter via een ander?
Heb me er afgelopen dagen een beetje in verdiept, naar t schijnt hoef je niet heel veel verstand van beleggen te hebben en is er weinig risico met ETF's.
Via DeGiro kan prima, ik zou gewoon iedere maand een vast bedrag storten en daar dan af en toe een paar ETF's voor kopen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Miniem het volgende:
Ben nieuw hier in dit topic.
Wil aandelen EFT's gaan kopen voor circa ¤50,- per maand.
Kan ik dan t beste via de Giro kern EFT's gaan kopen? Of beter via een ander?
Heb me er afgelopen dagen een beetje in verdiept, naar t schijnt hoef je niet heel veel verstand van beleggen te hebben en is er weinig risico met EFT's.
Als ik op jouw isin zoek op De Giro krijg ik een lijstje met verschillende opties. Wel dezelfde isin, wat is dan t verschil als ik mag vragen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Via DeGiro kan prima, ik zou gewoon iedere maand een vast bedrag storten en daar dan af en toe een paar ETF's voor kopen.
ETF's zijn inderdaad spreiding genoeg, zeker als je een S&P 500 ETF neemt (500 grote Amerikaanse bedrijven, waaronder Coca Cola, PepsiCo, Tesla, Apple, Amazon, etc).
Er zijn er diverse, dus even kijken naar de jaarlijkse kosten.
Aangezien je ongeveer ¤50 per maand wil inleggen, zou ik kijken naar deze: IE0031442068
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE0031442068
De ene maand zal je er 1 kunnen kopen, de andere maand 2 (het geld dat je overhoudt blijft wel staan tot de volgende aankoop).
Een andere optie is om je inleg net wat te verhogen zodat je er iedere maand 2 kan kopen.
Wil je wat spreiding over landen, dan zou je bijvoorbeeld ook 2x per jaar een AEX ETF kunnen kopen en 4x per jaar iets van een iShares Core MSCI Europe. Dat geeft hoogstwaarschijnlijk geen beter rendement, wel nog iets meer spreiding.
Dan heb je 6 maanden S&P500 / 4 maanden Europa / 2 maanden Nederland.
Je spreiding is dan ongeveer 50% US / 33% Europa / 17% Nederland.
Overdrijf het niet, spreiding in ETF's is eigenlijk al dubbelop en in de praktijk meer verwatering van je te verwachten winst.
Probeer een aankoop ook niet te timen, doe het op vaste momenten. Timen lukt Warren Buffett al niet, laat staan dat het ons lukt als amateurs
Die ETF wordt in diverse landen en op verschillende beurzen verhandeld, je ziet dus die verschillende beurzen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Als ik op jouw isin zoek op De Giro krijg ik een lijstje met verschillende opties. Wel dezelfde isin, wat is dan t verschil als ik mag vragen?
https://www.degiro.nl/tarieven/etf-kernselectiequote:En waar kan ik de kern efts vinden bij hun?
Wel verstandig, dan zit je niet met het terughalen van dividendbelasting als je ooit Amerikaanse aandelen koopt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:55 schreef Miniem het volgende:
Net een giro account aangemaakt.
Ze vroegen ook of ik een formulier voor belastingvermindering van aandelen van de US wilde invoeren.
Dien ik dit te doen?
Thnx, als ik zoek op de giro op wat etf's hoe kun je dan checken of het tot hun kern behoort? Vergelijken met die link? Of staat dat er nog ergens bij als je erop klikt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die ETF wordt in diverse landen en op verschillende beurzen verhandeld, je ziet dus die verschillende beurzen.
Ik kies meestal voor EAM (Euronext Amsterdam). Bij hoe meer verschillende beurzen je aandelen aanhoudt, hoe meer "aansluitkosten" je betaalt. Dat gaat niet om grote bedragen maar ik probeer het wel wat beperkt te houden.
[..]
https://www.degiro.nl/tarieven/etf-kernselectie
[..]
Wel verstandig, dan zit je niet met het terughalen van dividendbelasting als je ooit Amerikaanse aandelen koopt.
Met de ETF die ik noemde heb je daar geen last van, dat loopt via Ierland.
Eventuele dividendbelasting die je in Nederland betaalt kan je overigens weer terug vragen bij je jaarlijkse belastingaangifte over dat jaar.
Je kan bij die link zien welke tot de kernselectie behoren en die ISIN invoeren bij DeGiro.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:25 schreef Miniem het volgende:
[..]
Thnx, als ik zoek op de giro op wat etf's hoe kun je dan checken of het tot hun kern behoort? Vergelijken met die link? Of staat dat er nog ergens bij als je erop klikt.
Ik wil graag IE00B3VVMM84 kopen, die behoort ook tot de kern EFT's.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan bij die link zien welke tot de kernselectie behoren en die ISIN invoeren bij DeGiro.
Omgekeerd wordt dat een hele zoekklus.
Let ook goed op de beurs die er achter staat. Koop je het ergens anders, dan heb je wss wel kosten.
Voor de rest, als je afkortingen zoekt van zo'n beurs, even door Google halen.
voorbeelden: Euronext Amsterdam = EAM, Xetra = XET, etc...
- het is normaal dat je wat extra ruimte nodig hebt om een order te zettenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:59 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik wil graag IE00B3VVMM84 kopen, die behoort ook tot de kern EFT's.
Staat op 50,17. Maar als ik een market order plaats om deze te kopen heb ik ¤55,- benodigd? Begrijp t niet helemaal?
Dit is een binaire manier van redeneren die tot niets leidt. Je eist hier van de 'moralisten' dat hun verhaal 100% ethisch moet kloppen. Dat doet het inderdaad niet 100% en jij verklaart jezelf vervolgens vrij om dan maar overal in te beleggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als het geld oplevert koop ik het. Wapen, olie, alles. En het levert geld op. Rond begin van Oekraine heb ik LNG, olie en wapen industrie bijgekocht.
Moraliteit is bullshit. Wel wapens sturen naar een land in oorlog, maar dan niet in wapenbedrijven investeren? Hoe denk je dat die wapen gemaakt worden. Sterker nog, met mijn investering help ik juist Oekraine (en Nederlanders, en mijzelf)
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
- het is normaal dat je wat extra ruimte nodig hebt om een order te zetten
- het is vandaag zaterdag, dus de beurzen zijn dicht dus ik begrijp de haast niet
En verder begrijp ik de keuze voor die ETF ook niet helemaal.
Wat is je overweging?
[ afbeelding ]
Maandag kopen dus?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
- het is normaal dat je wat extra ruimte nodig hebt om een order te zetten
- het is vandaag zaterdag, dus de beurzen zijn dicht dus ik begrijp de haast niet
En verder begrijp ik de keuze voor die ETF ook niet helemaal.
Wat is je overweging?
[ afbeelding ]
Je kan de order wel alvast zetten maar hij zal er pas maandag doorheen gaan.quote:
Nee, je koopt het voor de koers die je instelt. Maar DeGiro kan wss niet altijd 100% de kosten en spread inschatten en om te voorkomen dat je een negatief saldo hebt, houden ze wat marge aan.quote:Maar koop je t dan voor ¤55,- ipv de ¤50,17? Begijp niet helemaal waarom je zon marge nodig hebt?
Naja, dat is niet de enige reden om een ETF te kiezen, want je hebt ook kosten, verwachtingen, verschil in dividend, etc.quote:Nu ik dd grafiek zie kan ik beter voor de ishares gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |