abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 12:03:12 #151
236264 crew  capricia
pi_208151601
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, een of andere user van dit forum kwam met dit plaatje op de proppen.
Vond hem wel geinig.
Really? Vast een tof persoon. :*
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208151783
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Een regieleuze is niet altijd een dictator
Dat is vrijwel erg zeldzaam. Religie draait om macht.
Corporate translator
pi_208152366
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Eens.

Vanuit dat oogpunt is het des te dommer om kumbaya "we willen toch geen oorlog?" te blijven roepen.

Wat de Krim betreft weet ik het zo nog niet. Dat is voor mij hetzelfde als Afghanistan laatst. Als het volk er zelf niet voor wil vechten, wie zijn wij dan om in te springen.

Ik vind dat een gigantisch verschil met nu waar de Oekraners enorme wilskracht laten zien om niet over zich heen te laten lopen.
De Krim moet terug naar Oekrane. Anders blijft er een conflict en kan Oekrane zich niet verder ontwikkelen. En voor de Russen is het beter de marinebasis op te geven omdat die dit jaar binnen bereik van raketten gaat komen, en daardoor onbruikbaar zal worden. En die basis is de reden dat Rusland dat schiereiland wil.
  zondag 26 februari 2023 @ 13:10:27 #154
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208152538
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is vrijwel erg zeldzaam. Religie draait om macht.
Maar regisseurs zijn wel dictators natuurlijk met hun regieleuzen zoals 'cut!' en 'actie'.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208152703
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wat er mis is met egosme is dat de egosten altijd degenen zijn die de dictators, de oorlogsmisdadigers legitimeren.

Het percentage echte aanhangers van dictators is meestal redelijk klein, 20/30% is al heel wat. Het zijn de lafaards, de ongenteresseerden, de domme massa die de dictator uiteindelijk de macht geven, niet de dictator zelf, niet de fanatieke aanhangers.

Dus ja er is van alles mis met egosme en ongenteresseerd zijn.
Jij hebt volgens mij niet helemaal door dat je zelf niets anders doet dan op fok je mening geven he.
pi_208152911
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij hebt volgens mij niet helemaal door dat je zelf niets anders doet dan op fok je mening geven he.
maar wel de juiste mening, heel belangrijk

hij ondermijnt daarmee in zijn eentje die boze putler

mcmlxiv, het morele kompas waarop het westen moet varen
schijnt dat ze met chatgpt zijn posts direct vertalen in het russisch om zo het verzet te versterken in moskou

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2023 13:40:49 ]
pi_208153025
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ twitter ]
We vinden het heerlijk te zien dat de Britten het zwaar hebben.
Toch ben ik enigszins jaloers op die Britten, na een aantal zware jaren, en ze moeten het wel redden, dan zal het heerlijk zijn dat ie als land autonoom alle beslissingen kunt nemen over je defensie, in-export tarieven, algehele beleid qua milieu enz.
Vooral als eiland, kan hun keuze heel goed begrijpen (afgezien van of het de juiste keus is)
Vakman pur sang
pi_208153079
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch ben ik enigszins jaloers op die Britten, na een aantal zware jaren, en ze moeten het wel redden, dan zal het heerlijk zijn dat ie als land autonoom alle beslissingen kunt nemen over je defensie, in-export tarieven, algehele beleid qua milieu enz.
Vooral als eiland, kan hun keuze heel goed begrijpen (afgezien van of het de juiste keus is)
Over max 10 jaar zitten ze terug in de EU, en hebben ze hun GBP ingeruild voor de EU.

Dat land gaat nu langzaam down the drain, en net als sancties in rus, gaat dat gestaag, en niet in 1 klap.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_208153086
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Over max 10 jaar zitten ze terug in de EU, en hebben ze hun GBP ingeruild voor de EU.

Dat land gaat nu langzaam down the drain, en net als sancties in rus, gaat dat gestaag, en niet in 1 klap.
Dat denk ik niet, nog 7 zware jaren en dan floreren ze weer.
Vakman pur sang
pi_208153087
quote:

[..]
Die Britten zouden ook graag met jou willen ruilen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208153177
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208153200
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die Britten zouden ook graag met jou willen ruilen.
Ja dat wil haast iedereen.
Vakman pur sang
pi_208153344
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat wil haast iedereen.
Kietel jezelf, een ander doet het niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:17:00 #164
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208153376
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:01 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Neveneffect van al die pro Oekrane protesten.
Misschien beter iets minder van zulke standpunten maken en iets meer wapens die kant op.
Tegenstrijdigheden binnen een bevolking hebben de neiging elkaar te versterken wanneer men deze te sterk uit.
pi_208153471
pi_208153547
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neveneffect van al die pro Oekrane protesten.

Oh, het is hun schuld?
pi_208153564
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:01 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk aan. Genocideapologeten.
zie email 27 oktober
  zondag 26 februari 2023 @ 14:38:08 #168
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208153663
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, het is hun schuld?
Nee ! En ik erger me er ook dood aan.

Maar je merkt de laatste jaren wel steeds meer dat zaken zo werken.
Zodra een groep hun standpunt luid roept te uiten komen er sterkere reacties op.

Jammere is dat de meer onredelijke figuren vaak beter zijn in dat schreeuwen.
pi_208153788
Dat jonge mannen met geweld van straat worden geplukt om in het Oekrainse leger te dienen is ook weer helemaal hip onder de Russische trollen.
pi_208153819
De enige kans voor Poetin om verliezen in de zomer te voorkomen is als China hem gaat steunen. Anders gaat zijn frontlinie gewoon flinke klappen krijgen en daarmee zijn imperium verder afbrokkelen. Dus hij kan beter zo snel mogelijk Xi onder vier ogen spreken en zorgen dat ze hem wapens gaan leveren.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208153836
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

Tegenstrijdigheden binnen een bevolking hebben de neiging elkaar te versterken wanneer men deze te sterk uit.
This is true.

Iets van een andere orde. Terrorisme deskundige Beatrice de Graaf zegt bv dat rechts extremistische terrorisme als het ware een parasitaire reactie is op jihadistische terrorisme.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208153871
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit ziet er beter uit dan sommige supermarkten hier.
pi_208153941
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:50 schreef Aloulu het volgende:
De enige kans voor Poetin om verliezen in de zomer te voorkomen is als China hem gaat steunen. Anders gaat zijn frontlinie gewoon flinke klappen krijgen en daarmee zijn imperium verder afbrokkelen. Dus hij kan beter zo snel mogelijk Xi onder vier ogen spreken en zorgen dat ze hem wapens gaan leveren.
Ik denk dat de Chinezen heel dubbel kijken naar de oorlog. Aan de ene kant zijn ze niet blij met de oorlog omdat het negatieve economische effecten heeft op de wereld economie wat ervoor zorgt dat we back to normal gaan en allemaal heel veel goedkope Chinese goederen consumeren. Aan de andere kant hebben de Chinezen de Russen graag als counter weight tegen de Amerikanen, wat dus impliceert het niet in hun belang is dat ze de Russen laten stikken.
Als de Chinezen daadwerkelijk wapens gaan leveren. Dan zal het westen ook tegen China moeten escaleren, wat vervolgens een neerwaartse spiraal voor zo'n beetje voor de hele wereld zou betekenen.
China wil verantwoordelijkheid naar de grote vraag is hoe gaan ze dat doen? Hun "vredesplan" was niets meer dan een nothing burger.
-Rabia Al-Basri
pi_208154148
:M

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208154153
Eigenlijk is het gewoon puur geopolitiek. In een lager niveau draait het natuurlijk om Oekrane, maar op een hoger niveau is het gewoon een groot machtspel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208154182
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:11 schreef Discombobulate het volgende:
Eigenlijk is het gewoon puur geopolitiek. In een lager niveau draait het natuurlijk om Oekrane, maar op een hoger niveau is het gewoon een groot machtspel.
Yup.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Game
-Rabia Al-Basri
pi_208154192
quote:

[..]
Dit is een beetje hetzelfde als hoe Russen tegen Oekrane aan kijkt. Wij, Europa, zien niet graag dat UK het op termijn beter voor elkaar heeft dan EU. Maar in tegenstelling tot Oekrane en Rusland zie ik dat in UK niet snel gebeuren.

Ik denk zelf dat Europa op termijn een soort VS wordt. En eigenlijk hebben we geen andere keus willen we China en Rusland en in mindere mate VS het hoofd kunnen bieden.
pi_208154215
quote:
de murikanen zijn al eeuwen niet zo'n fan van goede banden tussen europa (met name duitsland, beetje frankrijk) en moskou

maar dat heeft hier helemaal niks mee te maken, dat soort motieven bestaan niet meer

gaat echt alleen om de soevereiniteit van oekraine

daar zijn we in europa ook altijd heel principieel in geweest, staat al erg lang vast al die landsgrenzen enzo

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2023 15:17:06 ]
pi_208154248
Afgelopen vrijdag was oud-Navo-baas Jaap de Hoop Scheffer te gast bij Boekestijn en de Wijk.
https://www.bnr.nl/podcas(...)5086/een-jaar-oorlog

Veel interessante gezichtspunten over n jaar oorlog in Oekrane en waar het naar toe gaat in de verhoudingen in de wereld. Oekrane dreigt een proxy-oorlog geworden tussen ons en niet-vrije landen als ook China zich ermee gaat bemoeien. We hadden beter niet het Navo-lidmaatschap in het vooruitzicht gesteld, dat gooide olie op het vuur en was toch een kat in de zak want het ging toch nooit gebeuren.

De inlichtingendiensten zagen het Russische gevaar wel aankomen, maar die informatie kwam niet binnen bij diplomaten of regeringsleiders. Jaap was ook sceptisch aangezien de Amerikanen eerder over Irak hadden gelogen.

Dit verbaast me wel. Kan me nog herinneren dat Collin Powell bij de VN een totaal ongeloofwaardig verhaal zat te vertellen met flinterdun bewijs over massavernietingswapens. Ik geloofde er toen al geen snars van, maar Jaap ging er kennelijk met boter en suiker in. En aan de vooravond van deze oorlog geloofde hij niet dat Rusland Oekrane zou binnenvallen vanwege zijn eerdere geschonden goedgelovigheid. Tja..
pi_208154286
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
de murikanen zijn al eeuwen niet zo'n fan van goede banden tussen europa (met name duitsland, beetje frankrijk) en moskou

maar dat heeft hier helemaal niks mee te maken, dat soort motieven bestaan niet meer

daar zijn we in europa ook altijd heel principieel in geweest, staat al erg lang vast al die landsgrenzen enzo

Neuh.
pi_208154441
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Alleen spijtig dat het gelijk van de VS in deze keer op keer wordt bewezen.

Maar goed, de pull van het wappie-gedachtegoed waar oekraine natuurlijk een trekpop zonder enige wil is, en slecht een pion is op het schaakbord, en dat dat de oorzaak is, niet een gevolg, blijft nu eenmaal sterk voor velen.
pi_208154453
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik denk dat de Chinezen heel dubbel kijken naar de oorlog. Aan de ene kant zijn ze niet blij met de oorlog omdat het negatieve economische effecten heeft op de wereld economie wat ervoor zorgt dat we back to normal gaan en allemaal heel veel goedkope Chinese goederen consumeren. Aan de andere kant hebben de Chinezen de Russen graag als counter weight tegen de Amerikanen, wat dus impliceert het niet in hun belang is dat ze de Russen laten stikken.
Als de Chinezen daadwerkelijk wapens gaan leveren. Dan zal het westen ook tegen China moeten escaleren, wat vervolgens een neerwaartse spiraal voor zo'n beetje voor de hele wereld zou betekenen.
China wil verantwoordelijkheid naar de grote vraag is hoe gaan ze dat doen? Hun "vredesplan" was niets meer dan een nothing burger.
De Russen willen graag een multipolaire wereld, maar in feite zijn er maar twee supermachten: China en de VS. Rusland verzwakt door deze oorlog en wordt de junior partner oftewel het schoothondje van China.

Denk dat de hulp van China aan Rusland wel mee zal vallen. China wil de Europese markt niet kwijt. En China wil ook niet dat Rusland wint en daardoor geopolitiek veel sterker wordt, om vervolgens in de Groot-Russische gedachte nog meer landen op te slokken. Voor China is nu het beste: rustig blijven en toekijken hoe Rusland en het Westen elkaar de pan uit vechten.
pi_208154505
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:
Ja dit dikgedrukte vooral. Probleem is alleen dat als ze Rusland militair gaan steunen ze echt clashen met hun twee grootste afzetmarkten; Europa en VS. Die (economische) prijs is echt fucking hoog dus, want op de achtergrond hebben de US en Duitsland wel aangegeven wat ongeveer de gevolgen zouden zijn mocht China Poetin bewapenen. Het is heel lastig om inzicht in te krijgen maar de VS en EU als afzetmarkten "afschrijven" is economisch gezien de hoogste prijs denkbaar voor China in al een tijd waarin ook China economische stagnatie kent zoals de rest van de wereld.

Anderzijds kan je ook zeggen dat China twee vliegen in een klapt pakt als ze hun maatje Poetin wel steunen en dus zorgen dat Rusland niet (volledig) in elkaar stort bij een verlies en in de toekomst een redelijk goede partner blijft als ze Taiwan willen aanvallen als blok tegen de US. En daarnaast betekent het als China Rusland echt gaat bewapenen dat dat zo een game changer in de oolog is dat de EU en Amerika echte 100x dieper in zowel hun buidel moeten tasten als wapenleveringen aan Oekraine om de strijd vol te houden. Dat laatste houdt in dat sowieso de EU de paar wapens we hebben toch aan Oekraine moeten leveren maar ook Amerika veel wapens die ze hebben moeten leveren en daarmee zelf minder voorraad aan kunnen houden. Totdat de wapenfabrieken het weer goed hebben kunnen aanleveren dat er een goede voorraad ligt waarbij men voorbereid is "op een mogelijke escalatie met China in/rondom Taiwan".

quote:
Ik vind uberhaupt het feit dat ze met "vredesplan" komen heel positief. Inhoudelijk niet serieus te nemen, maar hoe meer ze erbij betrokken raken hoe beter. Uiteindelijk zeggen ze ook tegen Poetin "geen kernwapens inzetten" en ligt er alleen in die toezegging van Poetin gelijk meer druk bij hem om zijn woord naar in ieder geval China op dat gebied na te komen. Wat betekent dat we gerust wapenleveringen kunnen opvoeren als er toch minder kans is op inzet van kernwapens....en die kans is er zeker minder dan X-maanden geleden. Inmiddels hebben we genoeg afgetast om te zien welk speelveld we hebben. Hoe sneller de Oekrainers de wapens dit jaar krijgen om de klus te klaren hoe beter. Er moet gewoon nu snel een einde aan komen. Met de juiste wapens en zonder Chinese steun aan Rusland - wat meest aannemelijk is - zal Rusland er "vrij makkelijk" heel slecht voor staan eind van dit jaar in Oekraine. En Poetin zijn dreigingen stellen inmiddels niets meer voor, zo ook nu met leveringen van tanks vanuit Polen en Duitsland bijv. Alleen de kraan naar Polen dichtgedaan. Dus hoe meer China erbij wordt betrokken - en laat ze maar denken dat hun plan serieus wordt genomen - hoe beter want dat houdt Poetin alleen maar meer in check. Zodra Oekrainers offensief hervatten en grond winnen weten Chinezen ook dat er niets meer te redden valt aan Poetin en dan helemaal de stap veeeeeeeel te kostbaar is om hem nog uit zijn "coma te halen" (op slagveld).
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208154507
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:36 schreef Jemoederniet het volgende:
De Russen willen graag een multipolaire wereld,
En dat hele argument is gewoon een schaamlap voor: wij willen gewoon lekker de totalitaire dictaturen uithangen, en willen geen commentaar.

China en rus hebben deze wereld geen reet te bieden.

Zoek eens op hoeveel mensen uit die regio's verkassen naar het westen. Zoek dan eens op hoeveel mensen de reis de andere kant op maken. Mensen stemmen met hun voeten, luid het gezegde.
pi_208154525
quote:
Dat is oorlog altijd, voortzetting van politiek maar met militaire middelen. Niet meer of minder. Clausewitz zei dat al.
pi_208154677
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:35 schreef ExTec het volgende:

Maar goed, de pull van het wappie-gedachtegoed waar oekraine natuurlijk een trekpop zonder enige wil is, en slecht een pion is op het schaakbord, en dat dat de oorzaak is, niet een gevolg, blijft nu eenmaal sterk voor velen.
Hier begrijp ik dus werkelijk niks van. Het is het Oekranse volk dat uit komt tegen de aggressor en wordt daarbij gesteund door Amerike en niet geleid.
  zondag 26 februari 2023 @ 16:02:40 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208155052
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Afgelopen vrijdag was oud-Navo-baas Jaap de Hoop Scheffer te gast bij Boekestijn en de Wijk.
https://www.bnr.nl/podcas(...)5086/een-jaar-oorlog

Veel interessante gezichtspunten over n jaar oorlog in Oekrane en waar het naar toe gaat in de verhoudingen in de wereld. Oekrane dreigt een proxy-oorlog geworden tussen ons en niet-vrije landen als ook China zich ermee gaat bemoeien. We hadden beter niet het Navo-lidmaatschap in het vooruitzicht gesteld, dat gooide olie op het vuur en was toch een kat in de zak want het ging toch nooit gebeuren.

De inlichtingendiensten zagen het Russische gevaar wel aankomen, maar die informatie kwam niet binnen bij diplomaten of regeringsleiders. Jaap was ook sceptisch aangezien de Amerikanen eerder over Irak hadden gelogen.

Dit verbaast me wel. Kan me nog herinneren dat Collin Powell bij de VN een totaal ongeloofwaardig verhaal zat te vertellen met flinterdun bewijs over massavernietingswapens. Ik geloofde er toen al geen snars van, maar Jaap ging er kennelijk met boter en suiker in. En aan de vooravond van deze oorlog geloofde hij niet dat Rusland Oekrane zou binnenvallen vanwege zijn eerdere geschonden goedgelovigheid. Tja..
Ja dat heb ik ook altijd apart gevonden. Dat verhaal rammelde aan alle kanten ging alle kanten uit. Notabene Frankrijk heeft dat toen trouwens gevetoed. En Duitsland heeft dwars gelegen met de troepen opbouw. Toch wordt die inval het hele westen kwalijk genomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208155724
Ik vond deze wel grappig.

pi_208156083
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:36 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
De Russen willen graag een multipolaire wereld, maar in feite zijn er maar twee supermachten: China en de VS. Rusland verzwakt door deze oorlog en wordt de junior partner oftewel het schoothondje van China.

Denk dat de hulp van China aan Rusland wel mee zal vallen. China wil de Europese markt niet kwijt. En China wil ook niet dat Rusland wint en daardoor geopolitiek veel sterker wordt, om vervolgens in de Groot-Russische gedachte nog meer landen op te slokken. Voor China is nu het beste: rustig blijven en toekijken hoe Rusland en het Westen elkaar de pan uit vechten.
De VS en Europa. China komt pas kijken op dit speelveld
Vakman pur sang
  zondag 26 februari 2023 @ 17:30:08 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208156142
Video Het dilemma voor gevluchte Oekraners: blijven of teruggaan?
https://nos.nl/l/2465325
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208156174
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De VS en Europa. China komt pas kijken op dit speelveld
Correct :)

China is jong, niet het land, maar hun regeringsbestel. Bestaat pas sinds 1949. En ze hebben weinig soft power.

Economisch zijn ze heel aardig, militair is TBD. Maar als je een wereldmacht wil zijn, zullen mensen je aardig moeten vinden, zal je soft power moeten hebben.
pi_208156251
quote:
Poetin: 'Rusland houdt rekening met nucleaire kracht van NAVO'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67708294

President Poetin heeft gezegd dat Rusland rekening moet houden met de nucleaire capaciteiten van de NAVO, omdat die als doel heeft Rusland te verslaan.

"Onder deze omstandigheden, waarin alle leidende NAVO-landen hebben verklaard dat ze ons een strategische nederlaag willen toebrengen, zodat ons volk zal lijden, hoe kunnen we dan hun nucleaire capaciteiten negeren?", vroeg de Russische president zich af op de Russische staatszender Rossia 1.

Het Westen is van plan Rusland "te liquideren", stelt de president. "Ze hebben n doel: de voormalige Sovjet-Unie en haar belangrijkste onderdeel, de Russische Federatie, ontbinden."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 26 februari 2023 @ 18:07:48 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208156604
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 februari 2023 @ 18:11:38 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208156706
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:07 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
False flag? Morgen Belarus ook in de wapens?
  zondag 26 februari 2023 @ 18:18:49 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208156756
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
False flag? Morgen Belarus ook in de wapens?
Ik denk eerder partizanen :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208156788
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:33 schreef Aether het volgende:
Video Het dilemma voor gevluchte Oekraners: blijven of teruggaan?
https://nos.nl/l/2465325
Hier geld verdienen en daar investeren in de wederopbouw
-Rabia Al-Basri
pi_208156794
Putin probeert zijn grote faal oorlog nog wat te verantwoorden door te liegen dat het westen Rusland wil liquideren. Dat hele Russische regime kan alleen handhaven door angst te zaaien en leugens te verspreiden. Ook nu weer. Heel erg eigenlijk dat China dit gewoon tolereert en het niet gaat veroordelen. Wat een wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')