Misschien ziet Soy geen brood meer in zijn relatiequote:Op woensdag 22 februari 2023 14:29 schreef roos94 het volgende:
Soy wordt as we speak afgeslacht op juicekanalen omdat hij al jarenlang vriendin Holly Brood zou bedriegen
Oehquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:29 schreef roos94 het volgende:
Soy wordt as we speak afgeslacht op juicekanalen omdat hij al jarenlang vriendin Holly Brood zou bedriegen
Alles prima, zolang ze het maar zonder publiek doenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:04 schreef Pino112 het volgende:
De vinale is dus bij Soestdijk:
https://wieisdemol.avrotr(...)in-paleis-soestdijk/
Ze gaan juist meer publiek dan ooit krijgenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Alles prima, zolang ze het maar zonder publiek doen
Oh ik had op het linkje moeten klikken ookquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze gaan juist meer publiek dan ooit krijgen
Nee, liever zo veel mogelijk nobody's. Die allemaal ook nog heel toevallig een andere mol hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:34 schreef TLC het volgende:
Moet Wim-Lex dan ook zeggen wie hij denkt wie de mol is ?
quote:AVROTROS-leden kunnen ook nog speciale 'gouden kaartjes' aanschaffen. Daarmee zijn ze zeker van de beste plekken tijdens de finale en een fotomoment met de afvallers.
Alleen met de afvallers ? je verwacht toch op zn minst een foto met de mol en met Rikquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:53 schreef jcdragon het volgende:
Wie is de Mol?-ontknoping dit jaar in Paleis Soestdijk en weer vrij toegankelijk https://www.nu.nl/media/6(...)ij-toegankelijk.html
[..]
Die gaat weer met elastiekjes op z'n onderdanen schieten…quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:34 schreef TLC het volgende:
Moet Wim-Lex dan ook zeggen wie hij denkt wie de mol is ?
Dat kun je een Mol echt niet aandoenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Alleen met de afvallers ? je verwacht toch op zn minst een foto met de mol en met Rik
en met Ron Boszhard
Ik kijk altijd pas op zondag eigenlijk. Vond de donderdagavond veel fijnerquote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:34 schreef Moira het volgende:
Oooh ik kan misschien niet live kijken vanavondweet niet of ik op tijd thuis ben
Of hij wordt als winnaar gekroondquote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:01 schreef TLC het volgende:
Dat ze de finale aflevering op Paleis Soestdijk doen... hmm omdat Soy Kroon de mol is ?
Lachenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik kijk altijd pas op zondag eigenlijk. Vond de donderdagavond veel fijner![]()
Vanavond bowlen met vrienden. Ik heb denk ik al tien jaar niet gebowld
Nee soy gaat weg vdngquote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:01 schreef TLC het volgende:
Dat ze de finale aflevering op Paleis Soestdijk doen... hmm omdat Soy Kroon de mol is ?
Laten we het hopen.quote:
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik kijk altijd pas op zondag eigenlijk. Vond de donderdagavond veel fijner![]()
Vanavond bowlen met vrienden. Ik heb denk ik al tien jaar niet gebowld
50% bedoel jequote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:12 schreef TLC het volgende:
Goed beschouwd is de kans dat mijn mol - Ranomi- ook daadwerkelijk de mol is 25%
Het is een heel slecht scriptquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:36 schreef heywoodu het volgende:
WIDM --> vertrouw niemand
"Ik zweet het!" --> ok ik vertrouw je
Je hebt geen app op je telefoon om gewoon aan tafel te kijken? Lekker spoileren voor andere restaurantgasten die nog willen kijkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:37 schreef Moira het volgende:
Veel plezier allemaal!
Ik zit nog in het restaurant aan het dessert, ben pas na de aflevering thuis
Mogen we spoilerenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:37 schreef Moira het volgende:
Veel plezier allemaal!
Ik zit nog in het restaurant aan het dessert, ben pas na de aflevering thuis
De overige drie zie ik ook veel vaker dan in aflevering 1 en 2quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:39 schreef jcdragon het volgende:
Soy komt wel opvallend vaak in de biecht
Mind is blown.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De overige drie zie ik ook veel vaker dan in aflevering 1 en 2
Het juiste envelop pakkenquote:
Nou ja, de mol heeft vast een uitgebreidere fotocursus gehad en weet in welke enveloppen geen geld zat.quote:
Zeker.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:44 schreef Felagund het volgende:
Zou het zelf wel willen doen deze opdracht.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:35 schreef heywoodu het volgende:
Jurre zegt "and then we meet again", alsof ze elkaar eerder hebben ontmoet zo onderling
Oftewel Jurre weet dat Soy de Mol is en Soy weet ook dat Jurre dat weet en Jurre weet dat Soy weet dat Jurre dat weet
Waaat dit is een echt liedje?!quote:
Jurre wil een leeuwenkontje!quote:
De southpark versie ken ik ook nog welquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waaat dit is een echt liedje?!
Ik was er van overtuigd dat het alleen op South Park was![]()
Mind blown.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:50 schreef xzaz het volgende:
Wel raar dat de cameraman wel is uitgestapt
Goede composities ook.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Het zijn wel toffe foto's van Daniël
Dit iddquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:56 schreef heywoodu het volgende:
Soy geeft geen fuck en doet het lekker in het Nederlands
Verstaan die Afrikaners ook bestquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:56 schreef heywoodu het volgende:
Een beetje blanke Afrikaan kan het wel verstaan…quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:56 schreef heywoodu het volgende:
Dit ja. Sjongejonge.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:57 schreef Redefine het volgende:
De meest ervaren fotograaf neemt de minst goede foto's.
Ranomi?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:57 schreef Redefine het volgende:
De meest ervaren fotograaf neemt de minst goede foto's.
Dat valt denk ik wel wat tegen, gemiddeld gezienquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een beetje blanke Afrikaan kan het wel verstaan…
Misschien stond de uitslag al vast voordat de opdracht begonquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:51 schreef svann het volgende:
Jurre gaat waardeloze foto's maken zodat het grootste bedrag afvalt.
Die is inderdaad nog wat minder dan Soy. Maar ik bedoelde Soy.quote:
Ik durf wel te vertrouwen dat zo'n fotograaf niet is verteld dat hij X of Y moest kiezenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:59 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Misschien staat de uitslag al vast voordat de opdracht begon
Juist van een techjournalist is dat wel te geloven, die heeft het toch wat minder om zelf ergens foto's te gaan maken, maar kan dingen juist meer digitaal doen en onderzoeken.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:59 schreef Metalfreak het volgende:
Daniel die als tech journalist nog nooit een camera in zijn handen heeft gehad, wie gelooft dat?
Gezien het type journalist dat het is niet per se ongeloofwaardig. En denk dat hij vooral met zijn smartphone fotografeert.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:59 schreef Metalfreak het volgende:
Daniel die als tech journalist nog nooit een camera in zijn handen heeft gehad, wie gelooft dat?
Zou wel passen bij dit seizoen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:01 schreef heywoodu het volgende:
Het was wel leuk geweest om een envelop met flink mingeld te hebben, zodat er eventueel ook nog iets úit de pot gespeeld kon worden.
Beetje mislukt ontwerp van de app wel danquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Nog 3 minuten om te wijzigen in de app.
Jij vindt alles raar.quote:
Ik las pronopunten.quote:
Ik vind Jurre irritant.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:05 schreef Redefine het volgende:
Het zal mogelijk komen omdat ik hem het meest verdenk. Maar ik vind dit nogal gespeeld overkomen van Jurre.
Volgens mij is Jurre nou eenmaal zo'n echte oh my god-roeperquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:05 schreef Redefine het volgende:
Het zal mogelijk komen omdat ik hem het meest verdenk. Maar ik vind dit nogal gespeeld overkomen van Jurre.
Als ex-sporter niets gewend?quote:
Dat was het eigenlijk niet zozeer.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is Jurre nou eenmaal zo'n echte oh my god-roeper
Mwah, als huidig sporter was het erger denk ik, drie druppels en het komt aanquote:
Bart.quote:
Lasergamend abseilenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:13 schreef Legoblokje het volgende:
Oh nog 2 opdrachten. Dan is de exit ook pas volgende week
Dan zet ik volgende week mijn punten mooi in op Jurrequote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dus weer niemand naar huis vanavond
We zijn driekwartier bezig en nog niet eens begonnen aan de tweede opdracht...quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:13 schreef Legoblokje het volgende:
Hoef ik als afvaller tenminste geen Jurre meer in te vullenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:13 schreef Legoblokje het volgende:
Als je geraakt bent, wordt je losgelaten?quote:
Daniël lijkt me véél te slim om dat daadwerkelijk te doen, buiten het spel om, dus óf hij speelt gewoon echt puur het spel óf hij is de Molquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:14 schreef Felagund het volgende:
Daniel zou zijn pincode nog geven als ze dat zouden vragen.
Bingo jaaaaaaquote:
Was ook al in China het geval met Mil (was toen niet live aan het kijken, dus alle punten op haar toenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje mislukt ontwerp van de app wel dan![]()
Ik denk dat deelnemers wel iets meer uitleg krijgen dan het kleine stukje op TVquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:26 schreef Koen66 het volgende:
Als kijker snap ik er al geen hol van laat staan als deelnemer
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:24 schreef heywoodu het volgende:
Een klein stukje IJsland zit in West ipv Noord, irritant
Wat viel er niet aan te snappen?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:26 schreef Koen66 het volgende:
Als kijker snap ik er al geen hol van laat staan als deelnemer
Ze vinden bij de reactie Soy ook heel irritant?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:
"En dat we nog gaan abseilen, en dat er dan iemand afvalt."
Dat klinkt gevaarlijk.
Wel wat meer kans komende week dat jouw mol een rood scherm zal krijgenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:30 schreef TLC het volgende:
Jurre die de telefoon opneemt en dat je dan hoort 'hallo, de mol hier' is veels te obvious.
Dan denk ik nog eerder dat Ron Boszhard de mol is.
We houden nog even vol.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens zal dit betekenen dat de meerderheid in de prono al 4 weken op Soy als afvaller zal zitten
Ook zijn de fotos al lang genomenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:27 schreef Poepz0r het volgende:
Opdracht met die fotos maken sloeg nergens op. De mol weet waar de vrijstelling inzit en kan dus altijd wisselen van envelop
Dit ja!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is Jurre. Maar wat een irritante vent is dat zeg, die verwijfde, hysterische act wordt ook elke aflevering erger
Dit ligt voor een deel ook wel echt aan de productie. Eerst dat hele verhaal bij zijn foto's, en vervolgens heel toevallig de envelop met een vrijstelling pakken. Het is allemaal zo erg in scène gezet, dan moet je ook wel heel erg acteren. En bij iemand zoals Jurre wordt dat heel snel over the top.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is Jurre. Maar wat een irritante vent is dat zeg, die verwijfde, hysterische act wordt ook elke aflevering erger
Haha! Ik ging dat na die South Park aflevering opzoeken en kwam toen op het originele pareltje uitquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waaat dit is een echt liedje?!
Ik was er van overtuigd dat het alleen op South Park was![]()
Mind blown.
Als er bij het abseilen iemand afvalt hou je vanzelf 3 finalisten overquote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:
"En dat we nog gaan abseilen, en dat er dan iemand afvalt."
Dat klinkt gevaarlijk.
Het hele seizoen is een grote nachtkaars die nooit lekker gebrand heeftquote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:36 schreef byah het volgende:
Dit hele seizoen gaat als een nachtkaars uit
Ik ga een nieuwe carriere starten als Jomanda 2.0 ;quote:Op zondag 26 februari 2023 10:34 schreef xzaz het volgende:
Dus ze hebben weer een homo / lesbienne gekozen anders gaan ze er de eerste 2 afleveringen al uit. Of ze stappen er zelf uit 'omdat ze het niet aankunnen'.
quote:Op donderdag 29 december 2022 09:17 schreef roos94 het volgende:
De laatste jaren kiest widm graag een lgbt mol, dus ik ga voor Jurre als schot voor de boeg.
Dat eerste is maar 1 keer in de laatste 10 seizoenen gebeurd (en notabene vorig jaar toen beide zaken in de eerste zin het geval wasquote:Op zondag 26 februari 2023 10:34 schreef xzaz het volgende:
Dus ze hebben weer een homo / lesbienne gekozen anders gaan ze er de eerste 2 afleveringen al uit. Of ze stappen er zelf uit 'omdat ze het niet aankunnen'.
Wat is dit nou weerquote:Op zondag 26 februari 2023 10:34 schreef xzaz het volgende:
die ene in de laatste 10 seizoenen, bedoel je Everon, Margriet vd Linden of Jeroen Kijk in de Vegte? Of laatste 10 afgeronde seizoenen en dan bedoel je Kees Tol?quote:Op zondag 26 februari 2023 12:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat eerste is maar 1 keer in de laatste 10 seizoenen gebeurd (en notabene vorig jaar toen beide zaken in de eerste zin het geval was).
Vergeet thomas cammaert nietquote:Op zondag 26 februari 2023 15:51 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
die ene in de laatste 10 seizoenen, bedoel je Everon, Margriet vd Linden of Jeroen Kijk in de Vegte? Of laatste 10 afgeronde seizoenen en dan bedoel je Kees Tol?
Ziekelijke obsessie. HeT wOrdT oNs OpGeDrOnGeNquote:Op zondag 26 februari 2023 16:00 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, op alle fora is er wel veel focus op de hoeveelheid LGHBTQ+ mollen.
Deze post is, ik denk letterlijk, de eerste keer dat ik er over lees. Gelukkig.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:00 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, op alle fora is er wel veel focus op de hoeveelheid LGHBTQ+ mollen.
Soestdijkquote:Op zondag 26 februari 2023 14:44 schreef golfer het volgende:
Volgende week nog 1 reguliere uitzending en de week erop live vanaf Soestdijk de ontknoping.
Lucky you. Op .com kunnen ze er niet over ophouden.quote:Op zondag 26 februari 2023 16:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze post is, ik denk letterlijk, de eerste keer dat ik er over lees. Gelukkig.
https://www.rtlboulevard.(...)finalisten-widm-2023quote:Kijkers balen van uitgestelde onthulling WIDM-finalisten: 'Anti-climax'
Kijkers die gisteravond hopen te horen wie de finalisten van 'Wie is de Mol?' 2023 zijn, komen van een koude kermis thuis. De makers blijken nóg een plottwist voor ze in petto te hebben en stellen die onthulling nog lekker een weekje uit. Dat wordt door menig kijker niet gewaardeerd.
"Weten ze nou nog niet dat geen afvaller niet leuk is voor de kijker?"
Laten we positief beginnen, want daar was-ie dan eindelijk: de laseropdracht! Daniël Verlaan, Jurre Geluk, Ranomi Kromowidjojo en Soy Kroon mogen het favoriete spel van trouwe kijkers spelen. Ook de opdracht daarvoor, waarin ze à la Het Perfecte Plaatje wilde dieren moeten fotograferen, valt in de smaak. Maar dan dus die plottwist. Terwijl de drie overgebleven kandidaten en de Mol zich klaarmaken voor de abseilopdracht, deelt presentator Rik van de Westelaken mede dat er deze aflevering wéér niemand afvalt. De laatste eliminatie vindt in de tiende aflevering plaats, na het abseilen. Dan kan de finale beginnen.
De kandidaten en de Mol reageren uiteraard enthousiast. Ook Jurre Geluk, die zijn ticket naar de finale sowieso al in the pocket heeft met de vrijstelling die hij in de fotografieopdracht won. Minder enthousiast zijn de kijkers. 'Leuk hoor, die blijdschap omdat ze allemaal door zijn naar de volgende aflevering. Maar voor de kijker is het nog leuker als er wél iemand weg moet', klinkt het bijvoorbeeld. En: 'Weten ze nou nog niet dat geen afvaller niet leuk is voor de kijker?' Ook de termen 'deceptie' en 'anti-climax' vallen.
De makers lijken hier ook punten mee weg te geven voor gebruikers van de Wie is de Mol?-app. Zet je je punten in op finalist Jurre, dan weet je vrijwel zeker dat ze niet sneuvelen. Daar halen andere kijkers hun neus voor op: die durven het risico te nemen en blijven bij hun Mol.
Ik ben er wel blij mee, volgende week is m'n vriendin weer thuis, dus dan kunnen we die toch wel grote beslissing gewoon fysiek samen kijken ipv 'samen via WhatsApp'quote:Op zondag 26 februari 2023 17:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.rtlboulevard.(...)finalisten-widm-2023
Viel me inderdaad op dat het geen waterbokken warenquote:Op zondag 26 februari 2023 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zit ff aflevering van gisteren terug te kijken. Maar ff klacht: Dat waren geen waterbokken, maar blesbokken. En ik weet ook gelijk weer waarom ik liever nooit naar zo'n private game reserve ga, maar goed, mijn referentiekader wat dat betreft is ook nogal biased.
Uhu, en daarna al dat geld binnen hengelen bij het lasergamenquote:Op zondag 26 februari 2023 16:18 schreef TLC het volgende:
Ranomi kan de foto opdracht ook hebben zitten te mollen door de envelop met de 2000 Euro te pakken en daarna met opzet slechte foto's te gaan maken
Omekot!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik heb het over de afvallers (niet over de mol). Had het wellicht even 'bold' moeten maken.quote:Op zondag 26 februari 2023 15:51 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
die ene in de laatste 10 seizoenen, bedoel je Everon, Margriet vd Linden of Jeroen Kijk in de Vegte? Of laatste 10 afgeronde seizoenen en dan bedoel je Kees Tol?
Alles op Jurre zetten is de veilige route of als je denkt dat Jurre de mol is. Maar als je denkt dat Jurre niet de mol is, loop je wel maximaal 25600 extra punten mis aan het einde van de seizoen. En dat is ook de enige reden dat ik kan bedenken waarom je niet al je punten op Jurre zou inzetten, als je de maximale score wilt halen die te halen is.quote:Op zondag 26 februari 2023 05:02 schreef TheVulture het volgende:
Deze twist voelt vrij onnodig, en ook qua app-spel is dit vreemd. Je kunt nu eenvoudig alles op Jurre zetten en lekker verdubbelen als je nog punten hebt.
Weet ook niet goed wat ik van die toekomstige testdagen vond, hoop niet dat er daardoor iemand sneuvelt die anders wel de finale had kunnen halen.
Het is zo'n 'klein' game reserve, met veel wegen, en waar de gidsen constant met elkaar in radio contact zijn (zie hun oortjes), en vrijwel alle dieren zijn er uitgezet. Daar zien ze die leeuwen waarschijnlijk elke dag meerdere keren, en weten ze precies waar ze uithangen. Denk niet dat ze gezenderd zijn (chips, of onderhuidse zenders, gebruiken ze maar heel zelden, omdat die slechts een kort bereik hebben, niet lang meegaan en het een invasieve ingreep is om ze onder de huid aan te brengen). Mooi land hoor Zuid-Afrika, en Kgalakgadi zou ik nog wel eens willen zien, maar voor wildlife ga ik liever naar Botswana (Okavango Delta, Chope, Central Kalahari), Zimbabwe (Hwange, Matusadona, Mana Pools, Gonarezhou), Zambia (South Luangwa, North Luangwa, Kafue, Liuwa), Tanzania (Ruaha, Selous, Serengeti, Katavi), Mozambique (Nyassa, Gorongosa) of Tsjaad (Zakouma), of zelfs Zuid Sudan (Boma NP, > 1.5 miljoen white-eared kob oa).quote:Op zondag 26 februari 2023 22:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Viel me inderdaad op dat het geen waterbokken waren. Dacht zelf iets van een Tsessebe/Hartebeest, maar kende de Blesbok niet. Wel een flink verschil met een water buck inderdaad.
Maar goed, daar kunnen de programmamakers niks aan doen. Net zoals dat ik het gevoel kreeg dat de leeuwen gechipt waren.
Dit zou voor mij aanvoelen als valsspelen vanuit de makers toe. Want, dat zou betekenen dat Jurre dus zo goed als in alle gevallen de opdracht zou winnen. En uiteraard weet hij dan in welke enveloppe de vrijstelling zit, dus ook welke het geld zit. Die enveloppen zou hij dan nooit kiezen en dus zou hij volledige controle hebben of er geld in de pot zou komen of niet. Wat voor kans hebben de kandidaten dan nog om geld in de pot te kunnen krijgen. Dit alles vanuit perspectief dat Jurre de mol zou zijn natuurlijk.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:18 schreef Document1 het volgende:
Ik zit dan wel niet in de jurre tunnel maar zou het wel een stunt vinden als blijkt dat jurre lekker heeft zitten chillen in die kar en die top fotograaf de foto’s heeft gemaakt.
Ik denk dat ze dat gedaan hebben zodat de mol ff rustig tegen de cameraman kan pratenquote:Op maandag 27 februari 2023 13:25 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Maar die opdracht vond ik sowieso wel raar eigenlijk. Alle kandidaten gescheiden van elkaar, hoe kun je dan een mol in de gaten houden?
Vorig jaar rondje Namibië - Vic Falls - Botswana gemaakt, ik snap jequote:Op maandag 27 februari 2023 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is zo'n 'klein' game reserve, met veel wegen, en waar de gidsen constant met elkaar in radio contact zijn (zie hun oortjes), en vrijwel alle dieren zijn er uitgezet. Daar zien ze die leeuwen waarschijnlijk elke dag meerdere keren, en weten ze precies waar ze uithangen. Denk niet dat ze gezenderd zijn (chips, of onderhuidse zenders, gebruiken ze maar heel zelden, omdat die slechts een kort bereik hebben, niet lang meegaan en het een invasieve ingreep is om ze onder de huid aan te brengen). Mooi land hoor Zuid-Afrika, en Kgalakgadi zou ik nog wel eens willen zien, maar voor wildlife ga ik liever naar Botswana (Okavango Delta, Chope, Central Kalahari), Zimbabwe (Hwange, Matusadona, Mana Pools, Gonarezhou), Zambia (South Luangwa, North Luangwa, Kafue, Liuwa), Tanzania (Ruaha, Selous, Serengeti, Katavi), Mozambique (Nyassa, Gorongosa) of Tsjaad (Zakouma), of zelfs Zuid Sudan (Boma NP, > 1.5 miljoen white-eared kob oa).
Namibie is ook supermooi! En ook mooie wildlife gebieden daarquote:Op maandag 27 februari 2023 15:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vorig jaar rondje Namibië - Vic Falls - Botswana gemaakt, ik snap je
Ja vast.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Die 1e opdracht voelt echt weer alsof de productie die expres aangepast is toen Jurre won.
Owh, de mol wint? En hij heeft een envelop met geld? Dus snel even verzinnen dat hij kan omwisselen.
Echt walgelijk hoe op die manier Jurre er weer voor kan zorgen dat hij geen geld binnen haalt.
Of ze kan gemold hebben wat niet uitgezonden isquote:Op zondag 26 februari 2023 16:18 schreef TLC het volgende:
Ranomi kan de foto opdracht ook hebben zitten te mollen door de envelop met de 2000 Euro te pakken en daarna met opzet slechte foto's te gaan maken
Vijf van de laatste 11.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ga een nieuwe carriere starten als Jomanda 2.0 ;
[..]
quote:Op zondag 26 februari 2023 15:58 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Ik was hem niet vergeten, ik dacht alleen dat hij hetero was. Maar je hebt gelijk.
Heet dat niet alleen game als er op gejaagd wordt?quote:Op zondag 26 februari 2023 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zit ff aflevering van gisteren terug te kijken. Maar ff klacht: Dat waren geen waterbokken, maar blesbokken. En ik weet ook gelijk weer waarom ik liever nooit naar zo'n private game reserve ga, maar goed, mijn referentiekader wat dat betreft is ook nogal biased.
Nope, er zijn in Zuid Afrika heel veel game reserves waar niet gejaagd wordt, zowel prive als publiek, er zijn er ook waar wel gejaagd wordt. Soms is het alleen maar jagen, soms ook een mix van fotografische safaris en jachtsafaris, soms tegelijkertijd, maar ook wel dat als er gejaagd wordt, er geen andere toeristische activiteiten zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:02 schreef Cirilico het volgende:
Heet dat niet alleen game als er op gejaagd wordt?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nope, er zijn in Zuid Afrika heel veel game reserves waar niet gejaagd wordt, zowel prive als publiek, er zijn er ook waar wel gejaagd wordt. Soms is het alleen maar jagen, soms ook een mix van fotografische safaris en jachtsafaris, soms tegelijkertijd, maar ook wel dat als er gejaagd wordt, er geen andere toeristische activiteiten zijn.
Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve bijvoorbeeld, de plek waar de laatste tientallen (zuidelijke) witte neushoorn voorkwamen begin twintigste eeuw, en wat de grondslag was voor de groei van de witte neushoorn populatie tot boven de 20.000. Dat is een fotografisch safari park. Al heet het park nu geloof ik Hluhluwe-Umfolozi Park.
Overigens zijn er ook weer landen die het jagen binnen nationale parken (soms) toestaan. In Nederland bijv, in Nationaal Park Hoge Veluwe.
En de dieren worden vaak 'game' genoemd, een term ontstaan vanuit de jacht, maar lang niet altijd meer dat het daar naar verwijst, het verwijst nu vooral naar de dieren zelf.
Ben blij dat het er bijna opzit.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:47 schreef roos94 het volgende:
Hoe is volgende week de finale. Voor mijn gevoel zijn we net begonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |