abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208025616
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team. Het nummer waarmee Mia en Dion Nederland vertegenwoordigen wordt op een later moment bekendgemaakt.

Hun andere meest streamde nummer:

Social media accounts
Twitter Mia
Twitter Dion
Instagram Mia
Instagram Dion
pi_208025631
Vorig jaar maakte S10 op 22 februari bekend wanneer het nummer bekend word. Definitieve datum zullen we dus snel horen!
pi_208088040
Het eerste grote interview is daar ^O^
https://www.ad.nl/show/ee(...)r-elke-dag~ab92c6e6/
pi_208088080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef Mrs_Robot2.0 het volgende:
Het eerste grote interview is daar ^O^
https://www.ad.nl/show/ee(...)r-elke-dag~ab92c6e6/
Alleen voor abonnees, kan iemand het plaatsen?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:06:26 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088104
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef Thrts het volgende:

[..]
Alleen voor abonnees, kan iemand het plaatsen?
Wel alleen in de dm/pm dan, anders krijgen we eventueel problemen met het AD als fok zijnde :)
pi_208088121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel alleen in de dm/pm dan, anders krijgen we eventueel problemen met het AD als fok zijnde :)
O excuus, wist ik niet!
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:10:10 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088147
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:08 schreef Thrts het volgende:

[..]
O excuus, wist ik niet!
Oh snap ik wel als je verder niet op andere plekken echt komt op fok. Een van die grote kranten (weet niet meer welke), heeft tijdje geleden bericht naar fok gestuurd dat ze anders overwegen naar de rechtbank te stappen als hier artikelen die achter betaalmuren staan openbaar gedeeld worden. Je mag wel samenvatten wat er gezegd wordt :)
pi_208088183
De songtitel die was uitgelekt klopt niet volgens Dion. :P
leven zoals het leven is
pi_208088242
twitter
pi_208088243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
In een spoiler mag toch wel?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:19:08 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
In een spoiler mag toch wel?
Nee, dat is ook niet de bedoeling volgens de regels. Maar ik zie het wel eens voorbij komen ja.
quote:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:25:06 #12
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208088375
Met de juiste adresjes kan je de meeste artikelen achter een paywall wel lezen O-)
pi_208088603
Geen Chasing Highs. Het nummer zou in juli al tot stand zijn gekomen. Kom maar op met het nummer, waar blijft de echte datum?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208088700
Wie zou mij privé het artikel door willen sturen? O+
pi_208088714
Was Marnix Kaart die van vorig jaar? Geen Pannecoucke is goed, maar ik vond de staging van Kaart vorig jaar ook alles behalve groundbreaking.
pi_208088860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:47 schreef molloot200 het volgende:
Wie zou mij privé het artikel door willen sturen? O+
Ik, maar hoe stuur ik hier een bericht :@ ?
pi_208088883
Sorry Molloot, waarschijnlijk 3 x gestuurd _O- .
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 15:58:55 #18
163650 Greys
pi_208088892
Ik heb het gelezen en moet zeggen dat ik er echt een goed gevoel bij krijg.

Ook dat ze zeggen 'wat heeft de selectiecommissie aan een liedje van Duncan als het niet het beste lied is, ze willen winnen'. En dat ze zo veel samen zijn. En dat ze echt willen winnen.
Het stukje over de titel komt best geloofwaardig over dat die ene het niet is. Misschien hebben ze het lied expres onder een andere titel erin laten zetten? :D Of expres een ander liedje met hen als schrijver, om mensen op een verkeerd been te zetten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208088911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:58 schreef Zigsky het volgende:
Sorry Molloot, waarschijnlijk 3 x gestuurd _O- .
Thanks _O_
pi_208088940
Ik heb er wel een goed gevoel bij. Behalve dat ze dus nog niet zo veel op podia hebben gestaan. Bij dit soort nieuwe artiesten ben ik toch altijd bang dat ze onder de druk bezwijken als ze ineens voor punten moeten zingen (lees: Roxen). Dat had ik trouwens bij Duncan ook :) Zou je maar net zien dat het altijd goed gaat maar op het moment dat het ertoe doet ze extreem zenuwachtig zijn en het allemaal niet gaat.
pi_208089105
Marnix Kaart deed vorig jaar ook de regie. Staging was concept van Wouter van Ransbeek en S10. Staging doen Duncan en Jordan dan nu samen met Mia en Dion..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:17:48 #22
163650 Greys
pi_208089131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:02 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb er wel een goed gevoel bij. Behalve dat ze dus nog niet zo veel op podia hebben gestaan. Bij dit soort nieuwe artiesten ben ik toch altijd bang dat ze onder de druk bezwijken als ze ineens voor punten moeten zingen (lees: Roxen). Dat had ik trouwens bij Duncan ook :) Zou je maar net zien dat het altijd goed gaat maar op het moment dat het ertoe doet ze extreem zenuwachtig zijn en het allemaal niet gaat.
Ze bereiden zich daar in elk geval bv al goed op voor door de movement coach die zorgt dat ze precies op de goede momenten in de camera gaan kijken etc.
Zenuwen kan je nooit weg coachen maar Duncan kon het en S10 overwon haar zenuwen en deze twee zijn samen en kweken zo te lezen een heel goede band. Aan de voorbereiding zal het dus iig niet liggen en verder zijn er op een Songfestival véél artiesten die nog geen grote naam hebben dus het gros zit in hetzelfde zenuernschuitje. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:21:15 #23
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208089166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:15 schreef Mlita het volgende:
Marnix Kaart deed vorig jaar ook de regie. Staging was concept van Wouter van Ransbeek en S10. Staging doen Duncan en Jordan dan nu samen met Mia en Dion..
En ze hebben Henk-Jan van Beek erbij als de lichtontwerper. En Sophia Mason zit in het team als de movement coach.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208089187
Ik snap eigenlijk niet waarom Duncan en z'n vriend een goede keuze zijn om de staging te bedenken. Wat weten zij er nou van? Het kan natuurlijk goed uitpakken, maar waarom niet eens geld uittrekken en zo'n Sacha Jean-Baptiste inhuren. Nu krijg je weer zo'n ons kent ons-verhaal, ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
pi_208089199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:21 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En ze hebben Henk-Jan van Beek erbij als de lichtontwerper. En Sophia Mason zit in het team als de movement coach.

Ah Sophia heeft ook de choreografie van Duncan zijn videoclip en optreden bij Matthijs gedaan van Electric Life
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:24:31 #26
163650 Greys
pi_208089200
Over die Henk-Jan van Beek, die deed ook het lichtontwerp van Het Grote Songfestivalfeest 2022. Zie hier wat foto's op z'n website. Zag er prima uit!

https://light-h-art.nl/albums/grootsongfestivalfeest2022/

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:27:53 #27
163650 Greys
pi_208089234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:24 schreef Mlita het volgende:

[..]
Ah Sophia heeft ook de choreografie van Duncan zijn videoclip en optreden bij Matthijs gedaan van Electric Life
Prima team dus!

Ja, goed gevoel bij.
Leuk interview ook, ze komen sympathiek over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:35:00 #28
163650 Greys
pi_208089313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef blackswangreen het volgende:
ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
Dat deel tussen haakjes lijkt me toch vrij belangrijk.
En we waren allemaal hier juist zó vol lof - nog nooit zo eensgezind geloof ik haha - over wat ze deed met z'n Electric Life optreden bij Matthijs. Ik heb niks met dansers en ik vond dat beláchelijk mooi gedaan, echt opvallend goed. Waarom zou je zo iemand dan níet inhuren, is toch een pluspunt als je er ook nog al een vertrouwensband mee hebt? :) Het is niet dat ze een prutser is die als vriendendienstje gekozen is lijkt me, gekozen omdat ze dingen goed kan en een optreden er visueel prachtig uit kan laten zien qua beweging en daarbij fijn dat ze elkaar al kennen. Je kunt het ook gewoon heel positief bekijken op die manier. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208089407
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat deel tussen haakjes lijkt me toch vrij belangrijk.
En we waren allemaal hier juist zó vol lof - nog nooit zo eensgezind geloof ik haha - over wat ze deed met z'n Electric Life optreden bij Matthijs. Ik heb niks met dansers en ik vond dat beláchelijk mooi gedaan, echt opvallend goed. Waarom zou je zo iemand dan níet inhuren, is toch een pluspunt als je er ook nog al een vertrouwensband mee hebt? :) Het is niet dat ze een prutser is die als vriendendienstje gekozen is lijkt me, gekozen omdat ze dingen goed kan en een optreden er visueel prachtig uit kan laten zien qua beweging en daarbij fijn dat ze elkaar al kennen. Je kunt het ook gewoon heel positief bekijken op die manier. :P
We gaan het wel weer zien he :) Ik vind het een beetje teveel Duncan & friends (en dan ben ik niet eens zo'n Duncan-hater) maar nogmaals, het kan ook goed uitpakken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:47:57 #30
163650 Greys
pi_208089457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We gaan het wel weer zien he :) Ik vind het een beetje teveel Duncan & friends (en dan ben ik niet eens zo'n Duncan-hater) maar nogmaals, het kan ook goed uitpakken.
Het is ook zijn lied.
En zijn project/traject.
Snap wel dat ie dan kiest voor degenen die hij vertrouwt en wil. En z'n performance bij Matthijs geeft me iig goede hoop op een mooi plaatje straks.

En tuurlijk moeten we het afwachten, maar die kerel van het licht heeft bewezen dat 'ie prima dingen kan en zij van de movement ook. Dus het is geen extreme wilde gok ofzo. Laten we maar een beetje vetrouwen hebben. En dan kunnen we straks altijd nog eerlijk zeggen als het een beetje tegenvalt. (Want zo ben ik dan ook wel weer. :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208089611
Kam iemand mij het interview dm-en svp?
pi_208089963
Mia zit in ieder geval weer in het vliegtuig! Weer naar NL?
Ook bedankt ze Stefan Raatgever voor het interview, ach het is altijd goed om vriendjes te zijn met Raatgever. :P
En lief Nederland! O+

pi_208089992
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is ook zijn lied.
En zijn project/traject.
Snap wel dat ie dan kiest voor degenen die hij vertrouwt en wil. En z'n performance bij Matthijs geeft me iig goede hoop op een mooi plaatje straks.

En tuurlijk moeten we het afwachten, maar die kerel van het licht heeft bewezen dat 'ie prima dingen kan en zij van de movement ook. Dus het is geen extreme wilde gok ofzo. Laten we maar een beetje vetrouwen hebben. En dan kunnen we straks altijd nog eerlijk zeggen als het een beetje tegenvalt. (Want zo ben ik dan ook wel weer. :+ )
Ik denk dat we vooral moeten concluderen uit het interview dat ze professioneel aan de slag gaan. Iets wat natuurlijk sowieso al enkele jaren een stuk lekkerder gaat dan in de jaren van Joan en de 3JS.

Hopelijk hebben ze van vorig jaar wel geleerd dat een goed liedje niet alleen maar mooi in beeld gebracht hoeft te worden, maar dat het ook de aandacht van de kijker drie minuten vast moet houden. Anders komt na ons Moldavië met een bordkartonnen Rad van Fortuin waar ze zichzelf in ronddraaien, en zijn wij meteen weer vergeten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208089997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:48 schreef molloot200 het volgende:
Was Marnix Kaart die van vorig jaar? Geen Pannecoucke is goed, maar ik vond de staging van Kaart vorig jaar ook alles behalve groundbreaking.
Dat kwam ook wel voor een deel door het podium zelf. Als je het optreden van S10 vergelijkt met de meeste andere optredens dan waren de camerashots waar Marnix Kaart dan invloed op heeft wel vaak beter getimed dan bij anderen. Het had nog wel beter gekund, maar ik geef daar Italië maar de schuld van. :P In Rotterdam was het meeste perfect.
pi_208090015
Duncan lijkt me een extreme perfectionist en ook creatief genoeg om een mooie staging te bedenken. Als het serieus nu weer te simpel en te matig is, dan weet ik het ook niet meer. :+
pi_208090051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:01 schreef drxanax het volgende:
Kam iemand mij het interview dm-en svp?
Als je het interview opent op de site van het Parool moet je de pagina vernieuwen en dan heel snel weer op dat kruisje klikken zodat de pagina stopt met vernieuwen, dan ben je de betaalmuur voor.
pi_208090169
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:40 schreef Em31 het volgende:
Duncan lijkt me een extreme perfectionist en ook creatief genoeg om een mooie staging te bedenken. Als het serieus nu weer te simpel en te matig is, dan weet ik het ook niet meer. :+
Dat dacht ik bij Wouter Van Ransbeek ook, nota bene creatief directeur geweest bij Toneelgroep Amsterdam. Dat was in die staging toch helemaal niet terug te zien.

Duncan heeft wel een paar mooie stagings gehad, vooral die van dat nummer met Armin van Buuren in Rotterdam, maar heeft hij dat zelf bedacht? Volgens mij niet.
pi_208090209
Ze willen het liedje oprecht en kwetsbaar neerzetten; ballade?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:01:05 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208090215
Ik heb het interview ook gelezen, komt mijn Premium account eindelijk weer eens van pas :D
Ik ben erg te spreken over hoe professioneel ze het aanpakken :) Ze nemen het echt wel serieus, gelukkig.

Tot slot:

Mia zegt dat haar doel is om te winnen
*O*

Dion gaat met het doel om vooral het lied zo echt en kwetsbaar mogelijk neer te zetten en daarmee Nederland trots maken en als dat lukt vindt hij dat ze eigenlijk niet meer kunnen verliezen.
-O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208090252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:59 schreef drxanax het volgende:
Bleh, ik hoop het niet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:13:18 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208090311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:05 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Bleh, ik hoop het niet.
Tot nu toe zijn er nog geen ballades in onze semi.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:17:55 #42
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208090351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:59 schreef drxanax het volgende:
Heel uptempo met glitterbollen zal het niet worden.
Ik moest eigenlijk meteen denken aan iets als "How My Heart Was Won" van Di-rect.

Een beetje mid-tempo achtig nummer.
pi_208090385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat dacht ik bij Wouter Van Ransbeek ook, nota bene creatief directeur geweest bij Toneelgroep Amsterdam. Dat was in die staging toch helemaal niet terug te zien.

Duncan heeft wel een paar mooie stagings gehad, vooral die van dat nummer met Armin van Buuren in Rotterdam, maar heeft hij dat zelf bedacht? Volgens mij niet.
Ik tel vorig jaar gewoon niet :@ het was te weinig ja, maar dat lelijke podium maakte alles meteen matig. Dat kleine stukje LED met die rare rondjes, de lelijke vloer, ik snap er nog steeds niets van.
pi_208090457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:17 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Heel uptempo met glitterbollen zal het niet worden.
Ik moest eigenlijk meteen denken aan iets als "How My Heart Was Won" van Di-rect.

Een beetje mid-tempo achtig nummer.
Heb je het nummer al gehoord?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:35:30 #45
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208090501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:31 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Heb je het nummer al gehoord?
Ik zou het graag willen maar ik ben de CrystalBallESC niet.

Maar oprecht en kwetsbaar hoeft niet meteen een ballad te betekenen
pi_208090560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Die ene radio dj zei ook dat het niet echt een ballad was, dus denk ook meer mid-tempo dan.
pi_208090605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Nee idd, denk zelf ook eerder midtempo of ballad. Maar omdat je zo'n duidelijk voorbeeld gaf dacht ik misschien heb je wat gehoord :D
Het zou zélfs uptempo kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk ja. Of afwisselend uptempo/ballad, maar dat klinkt bij voorbaat al rommmelig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 18:46:57 #48
163650 Greys
pi_208090619
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat kwam ook wel voor een deel door het podium zelf. Als je het optreden van S10 vergelijkt met de meeste andere optredens dan waren de camerashots waar Marnix Kaart dan invloed op heeft wel vaak beter getimed dan bij anderen. Het had nog wel beter gekund, maar ik geef daar Italië maar de schuld van. :P In Rotterdam was het meeste perfect.
Eens. Dat lag deels ook aan de zonsverduistering en de algehele chaos daar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 18:47:51 #49
163650 Greys
pi_208090633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:45 schreef Spumonisal het volgende:
Of afwisselend uptempo/ballad, maar dat klinkt bij voorbaat al rommmelig.
Wat vind je in dat geval van Frankrijk dit jaar dan? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208090742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Wat vind je in dat geval van Frankrijk dit jaar dan? :+
Ow dat vind ik wel okay, staat in mijn top zoveel nu sowieso. Maar geen absouluut toplied ofzo. Denk dat ik haar misschien wel leuker vind dan het nummer zelf :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 19:47:09 #51
163650 Greys
pi_208091633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:55 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Ow dat vind ik wel okay, staat in mijn top zoveel nu sowieso. Maar geen absouluut toplied ofzo. Denk dat ik haar misschien wel leuker vind dan het nummer zelf :P
Was benieuwd want dat begint als ballad en wordt later up-tempo maar toch voelt het niet rommelig. Het kan wel dus. :D

Ja wat is ze prachtig he!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208091941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Tot nu toe zijn er nog geen ballades in onze semi.
Ja maar ik wil gewoon niet weer een emotioneel lied van ons. :D
pi_208092332
Ik verwacht ergens ook wel midtempo. De staging kan erg mooi worden, zeker met het intieme camerawerk en de kleurtemperaturen zoals hier gedaan

pi_208092839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:56 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ik, maar hoe stuur ik hier een bericht :@ ?
Wil je mij ook sturen?
Dat wat Em zegt met refreshen en snel op het kruisje klikken lukt me niet.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 21:32:30 #55
163650 Greys
pi_208093518
*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208093525
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Wil je mij ook sturen?
Dat wat Em zegt met refreshen en snel op het kruisje klikken lukt me niet.
Uiteraard. (Waarschijnlijk dubbel, want ik ben een sukkel :') ).
pi_208093820
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:33 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Uiteraard. (Waarschijnlijk dubbel, want ik ben een sukkel :') ).
Nee joh :o :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208093894
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:32 schreef Greys het volgende:
*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
George Michael
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 22:29:32 #59
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208094314
Samenstelling het team oogt goed. Ben benieuwd. Dat er bekenden van Duncan in zitten is imo /care. Die heeft inmiddels goede connecties, wel op een wat hoger niveau dan het inteelt-bn'er-circuit zegmaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208094428
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef ijs_beer het volgende:
Samenstelling het team oogt goed. Ben benieuwd. Dat er bekenden van Duncan in zitten is imo /care. Die heeft inmiddels goede connecties, wel op een wat hoger niveau dan het inteelt-bn'er-circuit zegmaar.

Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem. Zegt verder niks over haar kwaliteiten natuurlijk.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 23:46:22 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208095233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem.
Oh maar ik niet.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208095791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem. Zegt verder niks over haar kwaliteiten natuurlijk.
Zij doet zijn clips altijd wel heel goed vind ik. Moet ook wel met de muziek die Rolf maakt. Ik heb er wel vertrouwen in.
pi_208097052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef blackswangreen het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Duncan en z'n vriend een goede keuze zijn om de staging te bedenken. Wat weten zij er nou van? Het kan natuurlijk goed uitpakken, maar waarom niet eens geld uittrekken en zo'n Sacha Jean-Baptiste inhuren. Nu krijg je weer zo'n ons kent ons-verhaal, ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
Het is zijn lied en zijn concept. Hij heeft wat mij betreft al bewezen prima conceptueel te kunnen denken, ook bij eerdere singles en tv-optredens. En die optie van Sacha Jean Baptiste was een paar jaar geleden wellicht een goed idee, maar die heeft ondertussen al zoveel gedaan, slaat soms de plank volledig mis en veel van die choreo's lijken op elkaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 09:42:52 #64
163650 Greys
pi_208097218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is zijn lied en zijn concept. Hij heeft wat mij betreft al bewezen prima conceptueel te kunnen denken, ook bij eerdere singles en tv-optredens. En die optie van Sacha Jean Baptiste was een paar jaar geleden wellicht een goed idee, maar die heeft ondertussen al zoveel gedaan, slaat soms de plank volledig mis en veel van die choreo's lijken op elkaar.
Staat Mia daar straks ineens met zo'n goedkoop wit Equinox pruikje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208097275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als er maar een concept achter zit, dat is het vooral. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Dat SJB inmiddels ook een beetje achterhaald is klopt, maar ik noem maar 'n naam. Dat soort mensen zijn er in Nederland toch ook wel? 'Onze' videoclips hebben vaak een heel duidelijk idee erachter, ik zou zeggen: neem zo'n videoclipregisseur mee naar het songfestival.
pi_208097497
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Staat Mia daar straks ineens met zo'n goedkoop wit Equinox pruikje.
_O- en staat haar zus Pia Nicolai off-stage te zingen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:09:38 #67
163650 Greys
pi_208097531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
_O- en staat haar zus Pia Nicolai off-stage te zingen
Pia _O- _O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:32:39 #68
163650 Greys
pi_208097793
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:33:01 #69
163650 Greys
pi_208097796
Wat een leuke foto dit trouwens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208097826
💪👍
pi_208097858
Hele leuke foto inderdaad.

Ik ben stiekem toch heel benieuwd. :)
pi_208097895
Maastricht 2024 incoming :Y

Splitscreen van Mia en Dion aan de ene kant en Loreen aan de andere kant bij de laatste punten :P
pi_208097901
Jaa nu gaan het écht beginnen *O*
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:51:23 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208098012
Verstandig om een dag voor Cyprus te gaan zitten
pi_208098020
Betere foto dan alles hiervoor *G*
pi_208098034
Enige wat op diezelfde dag is, is een Servië semi :)
pi_208098098
He he, eindelijk een officiële datum *O* . 7 nachtjes slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zigsky op 22-02-2023 13:37:52 ]
pi_208098126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Zigsky het volgende:
He he, eindelijk een officiële datum *O* . 9 nachtjes slapen.
Ik weet niet welke kalender jij hanteert, maar 1 maart is precies over een week :)
pi_208098161
Maart roert zijn begin *O*
pi_208098445
Heel goed dat ze een dag kiezen waarop geen ander land hun lied bekendmaakt. :) Nederland is het eerstvolgende interne selectieland dus.
pi_208098448
Zijn wij zo ongeveer de laatste die het lied bekend maken? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 11:31:24 #82
375570 crew  Cyan9
pi_208098458
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:30 schreef Pisces29 het volgende:
Nee, er komt nog wel een zwikje landen na ons. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208098462
Ik ben benieuwd of de Crystall Ball nog een verrassing heeft
pi_208098496
quote:
Nee de dag erna komt Cyprus, en de week daarna nog oa Zwitserland, Armenië, Georgië (?), Oostenrijk en Israël :) en nog een aantal nationale finales

Edit: en nog een aantal revamps natuurlijk zoals Albanië en Ierland waarschijnlijk
  ESF Reporter woensdag 22 februari 2023 @ 11:34:22 #85
87554 Cee
Welluk?
pi_208098502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of de Crystall Ball nog een verrassing heeft
Zou onderhand een unicum zijn als we als enige ‘ongeschonden’ blijven, alhoewel ze bij Frankrijk wegbleven.
pi_208098506
quote:
Nog 8 (mis ik nog één?) bekendmakingen en 6 finales erna.

Edit: ik vergat Griekenland, dus 9.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cirilico op 22-02-2023 11:41:35 ]
Hotapnyc
pi_208098620
Op een verplichte meeting tussen 13:15 en 14:45 na, is die dag voor mij prima qua werkagenda. Please niet in precies díe anderhalf uur :@
pi_208098749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:41 schreef molloot200 het volgende:
Op een verplichte meeting tussen 13:15 en 14:45 na, is die dag voor mij prima qua werkagenda. Please niet in precies díe anderhalf uur :@
Dat wordt dus bekendmaking om 14:00. :P
Hotapnyc
pi_208099367
Het zou wel leuk zijn als ze elke dag een stukje prijsgeven zoals toen met Duncan en die Arcade hoes op instagram. :Y

Of een pietsie van het nummer. :7
pi_208099451
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:35 schreef Mandy040986 het volgende:
Het zou wel leuk zijn als ze elke dag een stukje prijsgeven zoals toen met Duncan en die Arcade hoes op instagram. :Y

🔮 zal ‘m wel als eerste horen
pi_208099869
Is het ook al duidelijk waar en hoe laat het nummer uitkomt?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 13:18:33 #92
163650 Greys
pi_208099920
Hé maar zouden ze dan niet gewoon wat dansers meenemen, waar die Sophia die in het team zit dan iets moois mee gaat doen? Dat ze er nu een beetje omheen lulden in het interview als 'movement coach in welke camera kijken enzo' maar zal ze niet gewoon als choreografe mee gaan stiekem?

Ik ben meestal niet zo van de dansers op het ESF podium, maar wat zij deed met die dansers bij dat optreden van Duncan bij Matthijs was wel echt magisch mooi. Het hele optreden werd er een kunstwerkje van. Als het zoiets wordt ben ik meer dan vóór! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 22-02-2023 13:29:28 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208100163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik weet niet welke kalender jij hanteert, maar 1 maart is precies over een week :)
Was beetje druk :@ .
pi_208100166
quote:

Ik vond vorig jaar die reactievideo met Jeangu, Stefania en Gjon wel leuk. Kregen we toch al iets van de sfeer mee.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 13:44:34 #95
163650 Greys
pi_208100215
Ja ik ben eruit, ik denk echt dat er dansers mee gaan.
Het worden vast geen krumpers geen paniek en zoiets als dat toen bij Matthijs was heel stijlvol en kan het optreden op het ESF ook vast mooier maken en dan kan ook niemand meer vinden dat er niks gebeurt op het podium zoals bij S10. w/ *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208100556
Over de bekendmaking, dat hadden ze bij Grow smaakvol gedaan. De twee dagen ervoor zo'n filmpje plaatsen dat je nieuwsgierigheid opwekt:

twitter

twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:26:34 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208100714
Ik hoop in de avond, want in de middag moet ik op het werk presentaties geven :+
pi_208101821
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:14 schreef Thrts het volgende:
Is het ook al duidelijk waar en hoe laat het nummer uitkomt?
Je bedoelt de bekendmaking?
Misschien weer bij Bart Arens op radio 2 tussen 10 en 12?
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 16:23:51 #100
163650 Greys
pi_208101921
Nog zo'n leuke foto!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208101950
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:13 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Je bedoelt de bekendmaking?
Misschien weer bij Bart Arens op radio 2 tussen 10 en 12?

Bart Arens was toen toch in Carre? Of ben ik nu helemaal verkeerd.Daar was Mlita ook bij aanwezig?

[ Bericht 2% gewijzigd door summer52 op 23-02-2023 00:01:44 ]
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:33:14 #102
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208101995
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:27 schreef summer52 het volgende:

[..]
Dat was toch in Carre? Of ben ik nu helemaal verkeerd.
Vorig jaar was de bekendmaking in de uitzending van Bart Arens vanuit Tuschinski.
Dus misschien dit jaar Carre.
pi_208102010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:33 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Vorig jaar was de bekendmaking in de uitzending van Bart Arens vanuit Tuschinski.
Dus misschien dit jaar Carre.
Oei vergissing! Sorry. :)
pi_208102147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:27 schreef summer52 het volgende:

[..]
Bart Arens was toen toch in Carre? Of ben ik nu helemaal verkeerd.Daar was Melita ook bij aanwezig?
Oh ja, in het theater :D
George Michael
pi_208102381
Ach gossie, toen moest S10 huilen van de ontlading. Ik wil weer zoiets. Janken zullen jullie, Mia en Dion. Grapje.
pi_208102502
Denken jullie dat het een verschil had gemaakt als dít de eerste persfoto’s waren geweest?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 17:33:52 #107
163650 Greys
pi_208102518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:31 schreef molloot200 het volgende:
Denken jullie dat het een verschil had gemaakt als dít de eerste persfoto’s waren geweest?
Een verschil in wat? De uitslag? Want 99 procent van de kijkers heeft heel die foto's niet meegekregen straks.
Of verschil met die paar twitterjankerds?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:37:38 #108
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208102550
Die eerste deden wat denken aan de foto's van William Rutten in m'n Hitkranten van zo'n 30 jaar terug. Deze zijn idd iets beter.
pi_208103065
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Een verschil in wat? De uitslag? Want 99 procent van de kijkers heeft heel die foto's niet meegekregen straks.
Of verschil met die paar twitterjankerds?
Nou ja, die twitteraars zetten natuurlijk wel de basis voor een soort eerste reactie op nieuws.

Maar goed, het is wel een bijzondere niche ook. Met een paar figuren die dingen uit hun mond krijgen die nergens op slaan. Artiesten lelijk noemen en zo. Doe normaal.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:44:27 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208103190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nou ja, die twitteraars zetten natuurlijk wel de basis voor een soort eerste reactie op nieuws.

Maar goed, het is wel een bijzondere niche ook. Met een paar figuren die dingen uit hun mond krijgen die nergens op slaan. Artiesten lelijk noemen en zo. Doe normaal.
Ik heb soms wel de neiging te gaan reageren op dat soort figuren. Plaats dan een foto van je eigen kutkop. Ook van die figuren die melodramatisch doen over vrijwel elke gekozen artiest of nummer. We dont want this/Us fans hate this. Ja, mafkees spreek even voor jezelf. Maar ik zal mij maar inhouden :D
pi_208103259
Bij Boulevard werd zojuist gezegd dat het daar rond 19 bekend wordt?
pi_208103265
Ja sorry, moest hier toch wel om lachen :@
twitter

Dit laatste setje foto's is tof gedaan! Heb erg zin in volgende week.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208103299
Rond kwart over 7 volgende week zei Aran bij Boulevard.
pi_208103507
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:52 schreef Zigsky het volgende:
Oh, bij Khalid en Sophie dan?
pi_208103612
Moeten we de HELE DAG wachten! Pffff :'(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 19:36:56 #116
163650 Greys
pi_208103869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb soms wel de neiging te gaan reageren op dat soort figuren. Plaats dan een foto van je eigen kutkop. Ook van die figuren die melodramatisch doen over vrijwel elke gekozen artiest of nummer. We dont want this/Us fans hate this. Ja, mafkees spreek even voor jezelf. Maar ik zal mij maar inhouden :D
Het helpt vaak al als je door hebt dat dat soort types alleen maar dingen roept voor hun eeuwige treurige behoefte aan aandacht. En door op ze te reageren geef je ze precies wat ze willen: jouw aandacht en tijd en energie. Zodat ze er daarna onderling over kunnen gniffelen.

Sterker nog, als ook maar één van hun Twitterhaatmaatjes straks het lied van M&D 'stant' slaan ze als één grote kudde om. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 19:37:29 #117
163650 Greys
pi_208103882
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:18 schreef Em31 het volgende:
Moeten we de HELE DAG wachten! Pffff :'(
AINT NOBODY GOT TIME FOR THAT :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208103887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:10 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Er is verder niks over gezegd, behalve dat het om kwart over 7 bij hun te horen is. Het zou zomaar kunnen, maar ook Sophie (van Khalid en Sophie) zei dat het volgende week te horen was. Ik vermoed dat het toch npo2 gaat worden, want er wordt niks los gelaten verder.
pi_208104038
Bij Khalid en Sophie lijkt me wel plausibel. Ze hadden het net erover dat het duo wat geheimzinnig is, en dat lijkt me dan een mooie gelegenheid om een eerste interview op tv te houden en daarna gelijk het lied en videoclip in premiere te laten gaan (eigenlijk precies zoals bij Duncan, die ook maandenlang buiten de spotlights probeerde te blijven tot die ene avond bij DWDD). Het werd toen ook op Youtube in premiere gezet op 19:12u ipv 19:00u omdat ze eerst dat interviewtje wilden houden.
  ESF Reporter woensdag 22 februari 2023 @ 19:54:02 #120
87554 Cee
Welluk?
pi_208104201
quote:
Oh NICE, hoef ik niet zenuwachtig op m'n werk mezelf in een hok op te sluiten om het nummer te zien/horen.
pi_208104718
quote:

Ja dit graag. Beetje teasen en spanning opbouwen kan geen kwaad. Leuk voor de fans toch w/
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_208104757
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
🔮 zal ‘m wel als eerste horen
Ik weet niet wat dit is. _O-
pi_208104793
quote:
Nice, want ik ben pas tegen 18u thuis
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:29:36 #124
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208104819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:25 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat dit is. _O-
twitter

twitter
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 20:35:39 #125
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208104891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:10 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Hopelijk bij Sophie tbh. Khalid is niet te harden als presentator. :@
pi_208105245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]

De haat die sommigen hebben door een fucking foto. Wat een volk bestaat er toch. :')
pi_208106515
Ik ben er echt klaar mee en ben wel aan het reageren. Ik zie gelukkig nu ook meer mensen die niet snappen waar die haat vandaan komt. Het gaat wel draaien (zegt ze hoopvol) w/
pi_208106552
Hopelijk maken ze niet de fout om het eerst live te doen. WE HEBBEN DAARVAN GELEERD.. toch? Graag op de Duncan en S10 manier O+
pi_208109140
^^ Dat idd en ook dat ze het lied niet releasen op 1 maart om 00:00 Kiribati tijd :P
pi_208109879
En dan blijkt het een prachtig nummer te zijn en dan gaan mensen onder elke reactievideo op Youtube zetten hoe trots ze zijn. Hoe heette die gast ook alweer vorig jaar.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:57 #131
163650 Greys
pi_208110405
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:00 schreef Zigsky het volgende:
En dan blijkt het een prachtig nummer te zijn en dan gaan mensen onder elke reactievideo op Youtube zetten hoe trots ze zijn. Hoe heette die gast ook alweer vorig jaar.
Oh god ja die Nederlandse gozer. Had echt plaatsvervangende schaamte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208110567
Ohja, met al die roosjes en hartjesogen erbij _O- Iets van Ibrahim ofzo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 12:14:52 #133
163650 Greys
pi_208110855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef Em31 het volgende:
Ohja, met al die roosjes en hartjesogen erbij _O- Iets van Ibrahim ofzo
Er was er volgens mij nog eentje. Met z'n groene icoontje. Dennis oid. Steven? Onder ÉLKE reactie ging hij melden hoe dit het beste ever en de winnaar was enzo. In steenkolen Engels. Rahhhh zo vreselijk gênant. :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208111029
Er is een gast die in het Engels onze inzending overal ophemelt, en in het Nederlands overal afkraakt. Ook een heel bijzonder figuur. Een paar van die figuren keert elk jaar terug.
pi_208111049
MarkDekker3047:

quote:
I am so proud of my country netherlands masterpice song this song is top 3 top 5 matriaal
pi_208111081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:28 schreef blackswangreen het volgende:
Er is een gast die in het Engels onze inzending overal ophemelt, en in het Nederlands overal afkraakt. Ook een heel bijzonder figuur. Een paar van die figuren keert elk jaar terug.
Oh, volgende keer even laten weten, kunnen we: "This you?" met hem doen :P .
pi_208111453
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Er was er volgens mij nog eentje. Met z'n groene icoontje. Dennis oid. Steven? Onder ÉLKE reactie ging hij melden hoe dit het beste ever en de winnaar was enzo. In steenkolen Engels. Rahhhh zo vreselijk gênant. :@ _O-
Oh ja dan zijn er misschien twee, we komen ze volgende week vast weer tegen. _O-
pi_208111490
https://www.instagram.com/reel/Co9acqPgSB9/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Bij deze post wordt trouwens 25x een reactie geliket dat onze inzending woke en floaty (??) is. :') _O- Je moet het ook maar willen he, als onbekende artiest met weinig ervaring meedoen aan zoiets. Respect hoor. 8)7
pi_208111550
Jongons! oh oohh :'(

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 13:11:01 #140
163650 Greys
pi_208111552
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:30 schreef Zigsky het volgende:
MarkDekker3047:
[..]

Jaaaaaa die ja _O-

Met z'n masterpice.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208111556
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:05 schreef Em31 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/Co9acqPgSB9/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Bij deze post wordt trouwens 25x een reactie geliket dat onze inzending woke en floaty (??) is. :') _O- Je moet het ook maar willen he, als onbekende artiest met weinig ervaring meedoen aan zoiets. Respect hoor. 8)7
De social media van tegenwoordig. Je moet het inderdaad maar aandurven.

“De-wereld-is-te-woke”-roepers kom je overal tegen op Instagram. Dat is niks nieuws. Maar ik ben het inmiddels wel zat. Soms denk ik echt dat we beter af zijn zonder social media in deze wereld :)
pi_208111565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:10 schreef grazz het volgende:

[ afbeelding ]
Waar staat dit, lijkt alsof het weer is verwijderd?
pi_208111567
quote:

[ afbeelding ]
Grazz.. en ik wilde net in de SC posten dat ik blij ben dat je er weer bent!
pi_208111576
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:12 schreef Thrts het volgende:

[..]
Waar staat dit, lijkt alsof het weer is verwijderd?
Oh shit, tweet dus weer verwijderd. Avrotros-Stagaire zit er dit keer bovenop
pi_208111584
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Grazz.. en ik wilde net in de SC posten dat ik blij ben dat je er weer bent!
:6
pi_208111587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:13 schreef grazz het volgende:

[..]
Oh shit, tweet dus weer verwijderd. Avrotros-Stagaire zit er dit keer bovenop
Stond er verder niks? Alleen dus de namen van de artiesten?
pi_208111595
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef Thrts het volgende:

[..]
Stond er verder niks? Alleen dus de namen van de artiesten?
Nee, als je de vervolgtweets daarop leest staat er een titel. Weet niet of ik die hier moet delen ivm spoilers
pi_208111608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Nee, als je de vervolgtweets daarop leest staat er een titel. Weet niet of ik die hier moet delen ivm spoilers
hmm, de vervolgtweets zijn nu niet meer te lezen. Dus blijft de titel voor het grote publiek hopelijk een verrassing!
pi_208111622
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:16 schreef Thrts het volgende:

[..]
hmm, de vervolgtweets zijn nu niet meer te lezen. Dus blijft de titel voor het grote publiek hopelijk een verrassing!
Ohja die tweet was verwijderd he. Gelukkig heb ik het nog net kunnen lezen :7
  donderdag 23 februari 2023 @ 13:18:03 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208111626
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:17 schreef grazz het volgende:

[..]
Hoe bevalt je nieuwe baan bij de EBU, grazz?
pi_208111666
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:17 schreef grazz het volgende:

[..]
Verder geen nieuwtjes die erbij stonden?
pi_208111709
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe bevalt je nieuwe baan bij de EBU, grazz?
Niks te klagen hier in Geneve. De videoband met daarop de videoclip van NL zit achter slot en grendel jongons. Het kan niet meer mis gaan.
pi_208111714
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:23 schreef Thrts het volgende:

[..]
Grazz kan goed zelf knutselen :P
pi_208111728
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:23 schreef Thrts het volgende:

[..]
Nou over de act stond er iets over..
SPOILER
pi_208111743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:26 schreef Em31 het volgende:

[..]
Grazz kan goed zelf knutselen :P
Ik ging vroeger wel elke woensdag (meen ik me te herinneren hoor) naar een knutselclubje. Waar knutselen al wel niet goed voor is geweest. Sodeju zit je hier in Geneve _O_
pi_208111758
Maar goed. Terug naar onze hoop in bange dagen

Krijgen we nog een teasertje *O*
pi_208111784
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:30 schreef grazz het volgende:
Maar goed. Terug naar onze hoop in bange dagen

Krijgen we nog een teasertje *O*
Vorig jaar kregen we S10 in de koelkast, benieuwd wat het dit jaar wordt.
pi_208111853
Ohja dat was ook zo. Met den Dunc is het begonnen he. Of eigenlijk met Waylon geloof ik. Staat me iets van bij. Daarna dat filmpje wat men gisteren hier postte van onze 2020 inzending. Vorig jaar S10. Dan mogen we dus nog wel iets soortgelijks verwachten. . Misschien kan onze kristallen vrind alvast de teaser teasen.
pi_208111872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig :D
pi_208111918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:42 schreef Mrs_Robot2.0 het volgende:

[..]
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig :D
SPOILER
pi_208112183
Echt een trampoline of snap ik hem niet?
pi_208112206
Ik ben ook veel te nieuwsgierig.. in dm dan :W
pi_208112228
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:06 schreef Zigsky het volgende:
Echt een trampoline of snap ik hem niet?
Haha zo zat ik dus ook. :D
pi_208112256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:27 schreef grazz het volgende:

[..]
Nou over de act stond er iets over..
SPOILER
Smells like a pannenkoek scenario.
  ESF Reporter donderdag 23 februari 2023 @ 14:27:03 #165
87554 Cee
Welluk?
pi_208112393
Go big or go home _O_
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 februari 2023 @ 14:35:29 #166
39237 crew  H_T
2733
pi_208112484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:26 schreef grazz het volgende:

[..]
Niks te klagen hier in Geneve. De videoband met daarop de videoclip van NL zit achter slot en grendel jongons. Het kan niet meer mis gaan.
Als het echt op videoband staat hoef je die moeite nauwelijks nog te nemen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208112516
Ik denk dat ze er bij Avrotros bovenop zitten. Dat filmpje van die radio presentator was er ook snel af
pi_208112535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:37 schreef Mlita het volgende:
Ik denk dat ze er bij Avrotros bovenop zitten. Dat filmpje van die radio presentator was er ook snel af
Die tweet van Grazz was gelukkig een grapje :P al denk ik dat dat account ons nummer sowieso wel eerder hoort, want dat is tot nu toe bij iedereen zo. Hopelijk wordt er net zoals bij Frankrijk niets gedeeld.
pi_208112631
OOOOOOH _O- ik trap er lekker in zeg
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 14:47:31 #170
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208112675
Klinkt als een sprong in het diepe
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 14:47:56 #171
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208112681
Correctie: de diepte
pi_208112701
Goeie :D .
  donderdag 23 februari 2023 @ 14:50:11 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208112715
Ik ben benieuwd of de stagiair van AVROTROS die hier meeleest ook als de brandweer naar de crystal ball pagina is gegaan.
pi_208112882
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 14:50 schreef Momo het volgende:
Ik ben benieuwd of de stagiair van AVROTROS die hier meeleest ook als de brandweer naar de crystal ball pagina is gegaan.
Ja _O-
George Michael
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 15:05:38 #175
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208112934
Gelukkig noemt @grazz z'n plaatjes gewoon fake hahaha voordat 'ie ze upload
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 15:05:50 #176
163650 Greys
pi_208112941
Grazz, draak. _O-

Ik zal grinnikend mee te lezen. Als het een echte tweet was geweest had je de tweet wel geplaatst ipv een screenshot leek me maar dat kwartje viel niet overal. Sorry lieverds dat ik erom gelachen heb. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 15:06:29 #177
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208112951
Minstens net zo leuk als @Em31 met Ilse en Waylon op 1 april een paar jaar geleden :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_208112992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:06 schreef Meke het volgende:
Minstens net zo leuk als @:em31 met Ilse en Waylon op 1 april een paar jaar geleden :D
Ohjaa _O- voelde me toen wel schuldig hahaha
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 15:18:41 #179
375570 crew  Cyan9
pi_208113105
quote:

[ afbeelding ]
Niet geklikt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208113133
Ben nu toch wel benieuwd wat de echte titel is, toch chasing highs of iets anders?
pi_208113343
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:46 schreef grazz het volgende:

[..]
SPOILER
De tekst is ook gelekt

SPOILER
  ESF Reporter donderdag 23 februari 2023 @ 15:44:02 #182
87554 Cee
Welluk?
pi_208113355
Prachtig.
Mestrèèg 2024!
pi_208113416
Het verbaast me niks als RTL Boulevard vanavond ineens een 'primeur' heeft over een 'lek' van de titel ;)
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 16:17:57 #184
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208113678
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:44 schreef Cee het volgende:
Prachtig.
Mestrèèg 2024!
Ik voorzie wel wat issues met een laag dak en een trampoline
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 16:18:38 #185
163650 Greys
pi_208113687
Wat zijn we lekker hyper hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 16:26:54 #186
163650 Greys
pi_208113779
Ik hoor net in de podcast van Richard van de Telegraaf dat Duncan in Litouwen tegen de pers gezegd heeft dat hij denkt dat het een winnend lied zou kunnen zijn en dat als hij dat niet dacht dat ie dan niet meegedaan zou hebben met dit lied.

En dat ze zeer goed voorbereid in Liverpool gaan aankomen.

Misschien stond dat hier al dan heb ik dat gemist en sorry dan maar hoezéé ik geloof er in. *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator donderdag 23 februari 2023 @ 16:45:56 #187
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208113977
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:26 schreef Greys het volgende:
Ik hoor net in de podcast van Richard van de Telegraaf dat Duncan in Litouwen tegen de pers gezegd heeft dat hij denkt dat het een winnend lied zou kunnen zijn en dat als hij dat niet dacht dat ie dan niet meegedaan zou hebben met dit lied.

Misschien stond dat hier al dan heb ik dat gemist en sorry dan maar hoezéé ik geloof er in. *O* w/
Ben benieuwd! Ik zou het wel écht heel tof vinden als we nu nog een keertje mogen winnen, en dan de volle ervaring mogen meemaken mét Eurovillage enzo O+
Fuck the EBU.
pi_208114051
quote:

Nou ja, hij gaat natuurlijk ook niet in Litouwen zeggen van “het is op zich wel goed, ik hoop dat we de finale ermee halen”. ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 16:54:28 #189
163650 Greys
pi_208114074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:51 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nou ja, hij gaat natuurlijk ook niet in Litouwen zeggen van “het is op zich wel goed, ik hoop dat we de finale ermee halen”. ;)
Nee maar ik geloof het ook echt wel, dat hij niet had meegedaan als hij het niet een mogelijk winnend lied vindt. Altijd fijn om dat nog even te horen. En dat ie het durft te herhalen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 16:55:08 #190
163650 Greys
pi_208114079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:45 schreef Moira het volgende:

[..]
Ben benieuwd! Ik zou het wel écht heel tof vinden als we nu nog een keertje mogen winnen, en dan de volle ervaring mogen meemaken mét Eurovillage enzo O+
Ja, Rotterdam heeft er nog eentje tegoed met open restaurants en een Village en toeristen en alles. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208114119
quote:

Daar is volgens mij al een heel Wiwi-artikel aan gewijd (inclusief tientallen haatreacties richting Duncan)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 17:18:41 #192
163650 Greys
pi_208114293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daar is volgens mij al een heel Wiwi-artikel aan gewijd (inclusief tientallen haatreacties richting Duncan)
Ik lees die stukkies al amper meer door die haatreacties.
Vrouwelijke deelnemers moeten zo zelfverzekerd mogelijk zijn van een bepaalde club fanstanners, mannen moeten gewoon hun muil houden en in een hoekje gaan zitten zodat ze lekker afgebekt kunnen worden. Zo lijkt het soms.

Ik bedoel, kijk even naar deze tweet van William inclusief janksmiley, voor Loreen:

SPOILER
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 februari 2023 @ 17:25:20 #193
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208114345
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:18 schreef Greys het volgende:

Vrouwelijke deelnemers moeten zo zelfverzekerd mogelijk zijn van een bepaalde club fanstanners, mannen moeten gewoon hun muil houden en in een hoekje gaan zitten zodat ze lekker afgebekt kunnen worden. Zo lijkt het soms.

Het lijkt zowat de omgekeerde wereld.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 februari 2023 @ 17:35:47 #194
163650 Greys
pi_208114420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het lijkt zowat de omgekeerde wereld.
Het slaat een beetje door. Ik ben dol op zelfverzekerde vrouwen en vóór het fanzijj van diva's en queens, maar als daar dan tegenover staat dat 'ze' de Marius Bears en Duncans volledig gaan fileren vind ik dat deel van het fandom echt vies.

Gelukkig zijn 'ze' maar een klein deel van de totale kijkers in mei, maar kan me vooropstellen dat sommige deelnemers het zich wel aantrekken. Bizar dat er vorig jaar zelfs een oproep vanuit het Eurovisie moest komen of het wat minder kon met de online haat. Het antwoord was nee, zo te zien.

Gelukkig geloof ik in karma. Die schreeuwers komen zichzelf nog weleens tegen. O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208114459
Het domme aan deze fans is dat ze Mia helemaal geweldig hadden gevonden als ze alleen was geweest en dan ‘cooler’ op de foto had gestaan. Dat geeft ook wel het niveau aan van de schreeuwende fans tegenwoordig.
pi_208120603
quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:05 schreef Meke het volgende:
Gelukkig noemt @:Grazz z'n plaatjes gewoon fake hahaha voordat 'ie ze upload
:D
pi_208120647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De tekst is ook gelekt

SPOILER
geen eens fire - desire en rain- pain :{w
pi_208120745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:03 schreef grazz het volgende:

[..]
geen eens fire - desire en rain- pain :{w
Dat is te afgezaagd voor zo'n chatbot.
pi_208121163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:29 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik ging vroeger wel elke woensdag (meen ik me te herinneren hoor) naar een knutselclubje. Waar knutselen al wel niet goed voor is geweest. Sodeju zit je hier in Geneve _O_
De kinderkerkclub?
:P
Hotapnyc
pi_208125874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:42 schreef Cirilico het volgende:

[..]
De kinderkerkclub?
:P
SPOILER
pi_208127694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:26 schreef grazz het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Hotapnyc
pi_208131005
quote:
Frits (Huffnagel red.) zei het net ook bij HLF8 (1 maart).
George Michael
pi_208131387
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ook waar, in welk programma?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 20:37:31 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208131419
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:35 schreef Thrts het volgende:

[..]
Khalid & Sophie, als ze het op tv doen. Andere programma's van die tijd zijn niet logisch.
pi_208131496
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:35 schreef Thrts het volgende:

[..]
Hij had het over NPO1. Dat zou dan bij Khalid en Sophie zijn.
Ik verstond trouwens kwart voor 7, maar dat kan niet. Dus het zal wel kwart over 7 zijn.
George Michael
pi_208131557
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Oh my God, het is 2019. Toen lieten ze het liedje horen op elke zender rond die tijd en Duncan zat bij De wereld draait door. We gaan weer winnen, Duncan is de nieuwe Johny Logan.
Het zou zo maar kunnen O+ .

Edit: en toen kwam corona. Er is nu iets gaande met een of andere vogelgriep die ook mensen besmetten :X ..

[ Bericht 6% gewijzigd door Zigsky op 24-02-2023 20:52:19 ]
pi_208132910
Ligt het aan mij of is er sinds jaren echt heel weinig bekend over het nummer, geen leaks, teasers, titel etc.?
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:06:25 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208132920
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 22:05 schreef Thrts het volgende:
Ligt het aan mij of is er sinds jaren echt heel weinig bekend over het nummer, geen leaks, teasers, titel etc.?
Jinx de crystal ball niet ja
pi_208133148
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:45 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Oh my God, het is 2019. Toen lieten ze het liedje horen op elke zender rond die tijd en Duncan zat bij De wereld draait door. We gaan weer winnen, Duncan is de nieuwe Johny Logan.
Het zou zo maar kunnen O+ .

Edit: en toen kwam corona. Er is nu iets gaande met een of andere vogelgriep die ook mensen besmetten :X .
Nu al zin in de chaos als het nummer dan al op Spotify staat of zo’n preview via Apple Music _O_
pi_208139109
Aan de ene kant vind ik het jammer dat we het woensdag al weten.
George Michael
pi_208139224
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:36 schreef GeorgeM het volgende:
Aan de ene kant vind ik het jammer dat we het woensdag al weten.
We hebben hier 4 maanden op moeten wachten }:|
pi_208139384
Ik weet wel hoe hun stemmen klinken, maar ondanks dat kan ik me maar moeilijk voorstellen hoe het gaat klinken. _O- Op een bepaalde manier weet je eigenlijk niet wat we kunnen verwachten.
pi_208139391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
We hebben hier 4 maanden op moeten wachten }:|
Ik zeg ook ‘aan de ene kant’ :P :D
Ik wil het graag weten, het duurt al lang. Maar liever als laatste of bijna :@
George Michael
pi_208139403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:55 schreef Em31 het volgende:
Ik weet wel hoe hun stemmen klinken, maar ondanks dat kan ik me maar moeilijk voorstellen hoe het gaat klinken. _O- Op een bepaalde manier weet je eigenlijk niet wat we kunnen verwachten.
Ja dat ja. Van Ogene wisten we dat al.
Maar Duncan zei toch dat ze heel mooi klinken samen? Maar goed, dan weten we nog niks |:)
George Michael
pi_208139407
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:55 schreef Em31 het volgende:
Idem dito, geen idee wat voor lied het wordt. Voor het eerst sinds jaren dat het voor mijn gevoel zo onbepaald is nog!
pi_208139573
Ze mogen nu wel eens laten weten hoe laat en waar het woensdag allemaal gaat plaatsvinden. Want die onzekerheid pfff. -O-
pi_208139593
Ik heb ook geen idee. Aan de styling in de nieuwe photoshoot te zien lijkt het alsof ze ipv ''een nette en keurige ballad vol emotie' voor iets stoerder of 'rebelish' willen gaan (qua uitstraling dan). Van Dion weet ik het niet, maar bij Mia pas dat beeld zeker als je kijkt naar de foto's die ze op insta plaatst. En bij Duncan ook wel een beetje, hij is niet meer die verlegen jongen van 2019 zeg maar ;)
pi_208139666
Duncan zei in een interview dat het lied ook voor Mia en met haar in eerste in instantie is geschreven en ze later dachten, dit kan een tof duet zijn, we halen Dion erbij…
Ik verwacht echt geen ballad
pi_208139703
twitter

Trampoline _O-
pi_208139899
Ook wel goed dat de verwachtingen niet erg hoog gespannen zijn. Niet dat dit heel veel uitmaakt uiteindelijk, maar bij La Zarra waren er extreem hoge verwachtingen. Dat hebben mia & dion niet.
pi_208149624
Semi 1 tweede helft wordt wel intens :{
Hoop echt dat ze er uit kunnen springen
pi_208149782
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 07:20 schreef Mlita het volgende:
Semi 1 tweede helft wordt wel intens :{
Hoop echt dat ze er uit kunnen springen
Als je ziet wat er waarschijnlijk nog komt worden we straks nog een soort van rustpunt _O- hoop maar dat het nummer sterk genoeg is, want je hebt zo wel veel (waarschijnlijke) televote favorieten om je heen. :{
pi_208149920
Ja, als het een Slow Down of De Diepte wordt kun je het shaken, dat soort degelijke maar saaie liedjes gaat niet opvallen. Je zou bijna hopen op The Trampoline Song :)
  zondag 26 februari 2023 @ 08:54:09 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208149940
In onze helft:

Azerbaijan 2nd half Azerbaijan TBA March 2023[120]
Czech Republic[c] Vesna "My Sister's Crown" English, Ukrainian, Czech, Bulgarian
Finland Käärijä "Cha Cha Cha" Finnish
Israel Noa Kirel "Unicorn" English[d]
Moldova TBD 4 March 2023[122]
Netherlands Mia Nicolai and Dion Cooper TBA 1 March 2023[123]
Sweden TBD 11 March 2023[124]
Switzerland Remo Forrer

Azerbaijan gerucht is poprock band
Tsjechië is folkachtig mid tot uptempo
Finland wordt party metal genoemd door de zanger
Israël ik verwacht een typische uptempo bop
Moldavië gaan waarschijnlijk voor Pasha met uptempo folkachtig nummer
Zweden gaan waarschijnlijk voor Loreen met mid tot uptempo EDM achtig nummer
Zwitserland zou wel goed een ballad kunnen zijn gezien de zanger.
pi_208150011
Stél we halen het niet omdat onze semi gewoon te sterk is en de jury je nu niet meer kan redden, misschien is het dan ook wel een goede wake-up call. :@

MAARR ik loop op de zaken vooruit, misschien is het wel een helemaal fantastisch nummer en er zijn natuurlijk ook altijd liefhebbers voor de gevoelige, troostrijke nummers. :') :D Het is alleen wel zo dat je nu gewoon compleet overrompeld kunt worden als het niet echt boeiend genoeg is.
  zondag 26 februari 2023 @ 09:09:35 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208150018
Je moet wel zorgen dat je niet achter Cha Cha Cha zit. Tijdens UMK had iedereen het nog over Cha Cha Cha bij volgende nummer
pi_208150026
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:09 schreef Momo het volgende:
Je moet wel zorgen dat je niet achter Cha Cha Cha zit. Tijdens UMK had iedereen het nog over Cha Cha Cha bij volgende nummer
Ik denk dat Finland de halve finale afsluit
pi_208150039
Als Nederland een kwalitatieve inzending stuurt, gaat die in een veld van 15 natuurlijk gewoon door. Het zijn eerder liedjes als Malta, die in Semi 2 het misschien wel hadden gered, die als eerste afvallen.
pi_208150174
Mia is wel enthousiast hoor terwijl Dion haast niets post. Maar misschien speelt ook wel het karakter mee. Mia uitbundig en Dion ingetogen! Mooie combinatie. :)

pi_208150245
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:07 schreef Em31 het volgende:
Stél we halen het niet omdat onze semi gewoon te sterk is en de jury je nu niet meer kan redden, misschien is het dan ook wel een goede wake-up call. :@

MAARR ik loop op de zaken vooruit, misschien is het wel een helemaal fantastisch nummer en er zijn natuurlijk ook altijd liefhebbers voor de gevoelige, troostrijke nummers. :') :D Het is alleen wel zo dat je nu gewoon compleet overrompeld kunt worden als het niet echt boeiend genoeg is.
Er is op zich wel ruimte voor gewoon een goede, degelijke popsong. Daarvan zijn er nu weinig. Maar soms heb je het voordeel dat je daarmee alleen al opvalt, omdat je tussen allerlei kutnummers zit. Dat is nu waarschijnlijk niet zo.
pi_208150247
Je hebt wel niveau Arcade en CATS nodig om niet helemaal te verzuipen, maar aan de andere kant kunnen al die televoteliedjes elkaar ook in de weg zitten.
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 09:47:32 #232
87554 Cee
Welluk?
pi_208150277
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:43 schreef TheVulture het volgende:
Je hebt wel niveau Arcade en CATS nodig om niet helemaal te verzuipen, maar aan de andere kant kunnen al die televoteliedjes elkaar ook in de weg zitten.
Ja, het wordt nu wel een televote-appeal-heavy jaar, zeker onze semi. Die knallers zullen een hoop van elkaar wegnemen, zonder Zdob si Zdub en Konstrakta had Oekraïne vorige jaar wellicht nog meer punten ontvangen. Wat er dan over blijft zijn de stemmen van de ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ mensen, de radio 2’ers, en als er qua keuze daarvoor weinig overblijft dan krijgen “wij” daar alles van.

Toch vind ik nu al dat volgend jaar de jury gewoon terug moet komen.
pi_208150443
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:43 schreef TheVulture het volgende:
Nee joh, we moeten dingen als Letland, Malta en Ierland toch zonder enige twijfel achter ons kunnen houden. En dan moeten er nog een heel stel kiezen, die vast niet allemaal de nieuwe Hotel California sturen.
pi_208150669
Ohja, ik vergeet af en toe dat we niet meer met 19/20 landen in een semi zitten. :') :+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 10:28:57 #235
163650 Greys
pi_208150672
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee joh, we moeten dingen als Letland, Malta en Ierland toch zonder enige twijfel achter ons kunnen houden. En dan moeten er nog een heel stel kiezen, die vast niet allemaal de nieuwe Hotel California sturen.
Ja dit.
Het is niet dat er per semi maar vijf doorgaan ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 11:12:35 #236
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208151098
En laten we nou even op de Dunc vertrouwen :) #teamkomtgoed

Zie bijvoorbeeld vorig jaar dat iets als Med Haekkandi Sol wel door was bij de televote en Eat Your Salad niet. Ballad/rustpunt hoeft niet te betekenen dat het publiek het gelijk niet waardeert.

Zoals Cornald altijd zo mooi zegt: “de echt goede inzendingen gaan wel door, ongeacht de loting.”
pi_208151139
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:33 schreef summer52 het volgende:
Mia is wel enthousiast hoor terwijl Dion haast niets post. Maar misschien speelt ook wel het karakter mee. Mia uitbundig en Dion ingetogen! Mooie combinatie. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk neemt ze ook keer foto als ze niet stoned is
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 11:16:25 #238
163650 Greys
pi_208151143
Precies. En laten we gewoon blij zijn dat er veel sterke inzendingen in die semi zitten. We willen een góed Eurovisie. Een spánnend Eurovisie. Een bloeddrukverziekend Eurovisie. Hatsee. Doe je verdomde best maar om in die finale te komen. Slachtpartijen willen we. :9~
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208151265
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:12 schreef molloot200 het volgende:
En laten we nou even op de Dunc vertrouwen :) #teamkomtgoed

Zie bijvoorbeeld vorig jaar dat iets als Med Haekkandi Sol wel door was bij de televote en Eat Your Salad niet. Ballad/rustpunt hoeft niet te betekenen dat het publiek het gelijk niet waardeert.

Zoals Cornald altijd zo mooi zegt: “de echt goede inzendingen gaan wel door, ongeacht de loting.”
Maar waardering is wat anders dan er ook echt op stemmen. Als je de streams en downloads na die semi zag leek het of Nederland minstens 2e was geworden bij de televote. Het bleek 7e te zijn. Blijkbaar pakken de mensuh thuis eerder de telefoon voor zo'n typische televote-inzending dan voor gewoon een mooi liedje.
  zondag 26 februari 2023 @ 12:01:14 #240
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208151582
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar waardering is wat anders dan er ook echt op stemmen. Als je de streams en downloads na die semi zag leek het of Nederland minstens 2e was geworden bij de televote. Het bleek 7e te zijn. Blijkbaar pakken de mensuh thuis eerder de telefoon voor zo'n typische televote-inzending dan voor gewoon een mooi liedje.
Jep. Dat betekent alleen niet dat er helemaal geen ruimte is voor mooie rustige inzendingen. Zeker als het uniek is in het veld zelf.
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 12:07:59 #241
87554 Cee
Welluk?
pi_208151657
Dion heeft op z’n insta stories net iets geplaatst over het nummer (de basis van het nummer).

Edit: oh het staat ook op de avrotros socials en zo zie ik nu.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:08:47 #242
163650 Greys
pi_208151666
Songfestival.nl

Alles over de release van het Songfestivalnummer van Mia Nicolai en Dion Cooper

Na maanden van wachten is het woensdag 1 maart dan eindelijk zover; Mia Nicolai en Dion Cooper maken de Nederlandse inzending voor het Songfestival bekend.

Om je alvast een idee te geven waar het nummer over gaat delen we alvast het fundament van het nummer. Let wel, dit is niet de letterlijke songtekst.

De fundering van ons nummer:

Wat maakt ons menselijk?
We weten allemaal dat het leven zwaar kan zijn. Het kan onmogelijk, leeg en alleen voelen.
Maar we zijn niet alleen.

We zijn meer hetzelfde dan dat we verschillen.
Als we dat wat ons in de weg staat los kunnen laten en ervan groeien als individu en als samenleving, kunnen we een wereld creëren die is omgeven met liefde, verbinding en expressie.
Een wereld waar voor iedereen een plek is.

We kunnen een nieuw leven opbouwen door te leren van ons verleden en ons focussen op een nieuwe en betere toekomst.
Dit is voor die toekomst.

De komende dagen laten we steeds een beetje meer los over onze inzending, dus houd onze social kanalen goed in de gaten zodat je als eerste op de hoogte bent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:10:53 #243
163650 Greys
pi_208151692
Ik kan het niet helpen maar ik zit nog in de Finland hyper en denk bij het lezen van dit oh god why so serious maar dat komt dus door Finland sorry. :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208151696
Ok, ik krijg er wel een beetje Bulgarije Framework associaties bij, tikkeltje hoogdravend :D
pi_208151709
pi_208151714
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:10 schreef Greys het volgende:
Ik kan het niet helpen maar ik zit nog in de Finland hyper en denk bij het lezen van dit oh god why so serieus maar dat komt dus door Finland sorry. :') _O-
Ons Refrein: TRA TRA TRA TRA TRAMPOLINE!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:13:02 #247
163650 Greys
pi_208151722
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ons Refrein: TRA TRA TRA TRA TRAMPOLINE!
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208151726
quote:
kunnen we een wereld creëren die is omgeven met liefde, verbinding en expressie
Liefs, Willem Engel.
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 12:16:46 #249
87554 Cee
Welluk?
pi_208151777
quote:
Ik kan het niet helpen maar ik zit nog in de Finland hyper en denk bij het lezen van dit oh god why so serious maar dat komt dus door Finland sorry. :') _O-
Oh ik heb dat ook :D :@
Komt goed, het is al prima dat ze de komende dagen gaan teasen net als bij Arcade!
pi_208151784
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:08 schreef Greys het volgende:
...
Mijn god, het is gewoon een liedje. Doe niet zo interessant zeg.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:18:10 #251
163650 Greys
pi_208151802
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Mijn god, het is gewoon een liedje. Doe niet zo interessant zeg.
Laat ze lekker teasen. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 12:18:11 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208151803
quote:
Heb ik ook wel een beetje hoor. :P Moet nu denken aan een hele bult Nederlanders die online vroegen of dat Tosti apparaat carnavals nummer niet onze inzending kan zijn. Zal niet voor iedereen zijn een serieuze boodschap en hangt ook van je bui af op dat moment. Ben wel benieuwd hoe ze die boodschap goed willen overdragen op het grote publiek dan, zeker als een groot deel natuurlijk niet zo goed Engels kan of daar überhaupt naar luistert.
pi_208151857
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Laat ze lekker teasen. *O*
Oh, ik zie nu ook dat de tekst op Genius staat. Dit keer echt.

SPOILER
pi_208151885
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Heb ik ook wel een beetje hoor. :P Moet nu denken aan een hele bult Nederlanders die online vroegen of dat Tosti apparaat carnavals nummer niet onze inzending kan zijn. Zal niet voor iedereen zijn een serieuze boodschap en hangt ook van je bui af op dat moment. Ben wel benieuwd hoe ze die boodschap goed willen overdragen op het grote publiek dan, zeker als een groot deel natuurlijk niet zo goed Engels kan of daar überhaupt naar luistert.
Dat is wel serieus een heel goed nummer.
pi_208151913
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:08 schreef Greys het volgende:
Songfestival.nl

Alles over de release van het Songfestivalnummer van Mia Nicolai en Dion Cooper

Na maanden van wachten is het woensdag 1 maart dan eindelijk zover; Mia Nicolai en Dion Cooper maken de Nederlandse inzending voor het Songfestival bekend.

Om je alvast een idee te geven waar het nummer over gaat delen we alvast het fundament van het nummer. Let wel, dit is niet de letterlijke songtekst.

De fundering van ons nummer:

Wat maakt ons menselijk?
We weten allemaal dat het leven zwaar kan zijn. Het kan onmogelijk, leeg en alleen voelen.

Als we dat wat ons in de weg staat los kunnen laten en ervan groeien als individu en als samenleving, kunnen we een wereld creëren die is omgeven met liefde, verbinding en expressie.

We kunnen een nieuw leven opbouwen door te leren van ons verleden en ons focussen op een nieuwe en betere toekomst.

De komende dagen laten we steeds een beetje meer los over onze inzending, dus houd onze social kanalen goed in de gaten zodat je als eerste op de hoogte bent.
Groenlinks approved this message.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:28:25 #256
163650 Greys
pi_208151951
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Oh, ik zie nu ook dat de tekst op Genius staat. Dit keer echt.

SPOILER
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208151953
Het is een mooie boodschap, maar mist persoonlijkheid ofzo.. inderdaad te hoogdravend, na ja hoop dat de volgende teasers over de muziek gaan :@
  zondag 26 februari 2023 @ 12:31:48 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208152008
Ik zou weleens goed gegokt kunnen hebben in NWS / Nederlands Songfestivalnummer Mia & Dion op 1 maart bekendgemaakt

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:59 schreef Eightyone het volgende:
Ze stralen niet uit dat ze erg veel humor hebben. Ik verwacht een geheel dat zowel verantwoord als kurkdroog overkomt. Maar misschien word ik nog verrast.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:32:04 #259
163650 Greys
pi_208152017
Ik denk ook nog steeds dat het een goed lied word en ik vind het top dat ze het veel serieuzer nemen dan in het Sieneke tijdperk en het komt allemaal wel goed maar ik ben gewoon nog te hyper en melig door Finland en de San Marino toestanden enzo gisteren zodat ik nu even heb 'hou oppppp met je serieuze boodschap'. :D

Maar dat is niet helemaal eerlijk van me, daar kunnen zij niets aan doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 12:33:34 #260
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208152056
Mja, wel betekenisvol en troostrijk |:)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208152071
quote:
81s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:33 schreef Arizona het volgende:
Mja, wel betekenisvol en troostrijk |:)
Toch weer paar honderd stemmen van de woke/non-binaire gemeenschap erbij.
-10.000 stemmen uit Oost-europa :P
  zondag 26 februari 2023 @ 12:37:10 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208152126
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:34 schreef RipCity het volgende:

[..]
Jeetje tegenwoordig wordt echt op alles het stickertje woke geplakt. Bijzonder weer.
pi_208152131
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:34 schreef RipCity het volgende:

[..]
Je hebt bijna de ultrarechtse bingokaart vol. Gefeliciteerd!
pi_208152150
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je hebt bijna de ultrarechtse bingokaart vol. Gefeliciteerd!
Ja ga er serieus op in :D :')

pi_208152184
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook nog steeds dat het een goed lied word en ik vind het top dat ze het veel serieuzer nemen dan in het Sieneke tijdperk en het komt allemaal wel goed maar ik ben gewoon nog te hyper en melig door Finland en de San Marino toestanden enzo gisteren zodat ik nu even heb 'hou oppppp met je serieuze boodschap'. :D

Maar dat is niet helemaal eerlijk van me, daar kunnen zij niets aan doen.
Ondertussen wel, want het in het doel om met zoiets te komen. Het draait elk jaar ondertussen om de boodschap.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:42:52 #266
163650 Greys
pi_208152198
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ondertussen wel, want het in het doel om met zoiets te komen. Het draait elk jaar ondertussen om de boodschap.
Oh ja dat wel maar ik bedoel dat zij er niks aan kunnen doen dat ik nog midden in de Cha Cha rush zit qua timing. :D

En als iedereen elk jaar lolinzendingen gaat sturen vind ik het ESF ook minder tof dus prima dat er serieuze liedjes bij blijven zitten. Alleen het hoeft idd niet elk jaar van ons te komen. Denk alleen dat er in NL niet zulke dingen worden ingezonden. Ja, Dries z'n lolbroekerij. Dan toch maar liever Duncan..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208152228
quote:
Thanks voor de tip. Hoor die nu voor het eerst. Die gaat 100% knallen en scoren. :D
  zondag 26 februari 2023 @ 12:46:08 #268
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208152230
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh ja dat wel maar ik bedoel dat zij er niks aan kunnen doen dat ik nog midden in de Cha Cha rush zit qua timing. :D

En als iedereen elk jaar lolinzendingen gaat sturen vind ik het ESF ook minder tof dus prima dat er serieuze liedjes bij blijven zitten. Alleen het hoeft idd niet elk jaar van ons te komen. Denk alleen dat er in NL niet zulke dingen worden ingezonden. Ja, Dries z'n lolbroekerij. Dan toch maar liever Duncan..
Pogingen die gedaan worden stranden waarschijnlijk op het oordeel van Cornald Maas en Jan Smit.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:48:43 #269
163650 Greys
pi_208152260
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:45 schreef RipCity het volgende:

[..]
Thanks voor de tip. Hoor die nu voor het eerst. Die gaat 100% knallen en scoren. :D
Finland is een belévenis dit jaar. Godverdomme wat gaaf. :D

SPOILER
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 12:48:49 #270
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208152264
Oh jeetje dit voelt zo klinisch en gemaakt. En dat terwijl Cornald altijd roept om de authenticiteit en eigenheid van de artiesten. Ik snap dit gewoon niet zo goed -O-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:50:39 #271
163650 Greys
pi_208152282
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:46 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Pogingen die gedaan worden stranden waarschijnlijk op het oordeel van Cornald Maas en Jan Smit.
Mwah de selectie is groter dan die twee he. En ik écht dat we in NL dit niet goed kunnen. Anders hadden we de afgelopen jaren toch al lang hits gehad waarvan we zeiden 'kak, dit had zo goed op het Songfestival gepast maar kozen ze niet'. Maar er was niks van dat. Toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 12:51:31 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208152289
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Finland is een belévenis dit jaar. Godverdomme wat gaaf. :D

SPOILER
Ik denk dat ESF ook wel een Escapeism is voor mensen, niet teveel nadenken die avond. Als je echt een serieuze boodschap wilt brengen moet je dat echt goed doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:52:57 #273
163650 Greys
pi_208152308
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:48 schreef molloot200 het volgende:
Oh jeetje dit voelt zo klinisch en gemaakt. En dat terwijl Cornald altijd roept om de authenticiteit en eigenheid van de artiesten. Ik snap dit gewoon niet zo goed -O-
Dit is een beetje m'n angst altijd als de schrijver het niet zelf zingt maar ze 'er iemand voor zoeken'. En dan is 'ze' niet de commissie maar de schrijver zelf. Arcade en CATS werkten zo goed omdat de uitvoerenden hun hele ziel en zaligheid in hun eigen geschreven lied hadden liggen. Denk ik.

Maar wie weet valt het enorm mee woensdag! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 12:55:02 #274
163650 Greys
pi_208152339
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat ESF ook wel een Escapeism is voor mensen, niet teveel nadenken die avond. Als je echt een serieuze boodschap wilt brengen moet je dat echt goed doen.
Ja. Sobral is bv een goed voorbeeld dat je met een prachtig serieus liedje zonder speciale boodschap kunt winnen. Maar dan moet het geheel wel magisch zijn en júist zo'n opgedrongen serieuze bijbehorende boodschap hebben mensen vaak niet echt zin an. Je moet het zélf kunnen voelen, de emoties, de 'boodschap'. Zonder verhaaltje erbij. Dan werkt het en worden mensen geraakt en pakken ze de telefoon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208152341
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Kijk gewoon even wat hoog scoort in de televoting en je weet meteen wat voor belang het publiek hecht aan een goede tekst:

2022
1. Oekraïne - Stefania
2. Moldavië - Trenuletul (Hey ho, let’s go)
3. Spanje - Slo-Mo
4. Servië - In Corpore Sano

2021
1. Italië - Zitti E Buoni
2. Oekraïne - Shum
3. Frankrijk - Voilà
4. Finland - Dark Side

2019
1. Noorwegen - Spirit In The Sky
2. Nederland - Arcade
3. Italië - Soldi
4. Rusland - Scream

2018
1. Israël - Toy
2. Cyprus - Fuego
3. Italië - Non Mi Avete Fatto Niente
4. Tsjechië - Lie To Me

Daar zit eigenlijk maar één liedje tussen dat iedereen kon verstaan en een troostrijke tekst had, dat is immers Arcade. Voor de rest kijken mensen vooral hoe het geheel overkomt, en de jury doet dat in iets mindere mate natuurlijk ook.
pi_208152367
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:46 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ja als S10 bijvoorbeeld wel met De Diepte of Dans mij naar huis was gekomen was het ook gewoon die eerste geworden.
pi_208152370
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet ESCapeisme zou ik zeggen, maar gewoon een gezellige avond met de nodige alcoholische versnaperingen. Dan heb je geen zin in een serieuze Australiër of Azerbeidzjaan met een bloedserieus zeiklied.
pi_208152374
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Kijk gewoon even wat hoog scoort in de televoting en je weet meteen wat voor belang het publiek hecht aan een goede tekst:

2022
1. Oekraïne - Stefania
2. Moldavië - Trenuletul (Hey ho, let’s go)
3. Spanje - Slo-Mo
4. Servië - In Corpore Sano

2021
1. Italië - Zitti E Buoni
2. Oekraïne - Shum
3. Frankrijk - Voilà
4. Finland - Dark Side

2019
1. Noorwegen - Spirit In The Sky
2. Nederland - Arcade
3. Italië - Soldi
4. Rusland - Scream

2018
1. Israël - Toy
2. Cyprus - Fuego
3. Italië - Non Mi Avete Fatto Niente
4. Tsjechië - Lie To Me

Daar zit eigenlijk maar één liedje tussen dat iedereen kon verstaan en een troostrijke tekst had, dat is immers Arcade. Voor de rest kijken mensen vooral hoe het geheel overkomt, en de jury doet dat in iets mindere mate natuurlijk ook.
Zelfs Nederlanders die toch voor 80% redelijk/goed engels spreken: denk dat meeste echt zelden naar de lyrics luisteren maar puur afgaan op ritme van een nummer en wat steekwoorden. Als je gemiddelde persoon vraagt waar liedje over ging zouden ze geen idee hebben ook al zingen ze het al maanden mee.

Laat staan dus in andere landen. K-Pop is notabene zo populair omdat het puur het ritme is en die gooien er dan 4 engelse woorden in per liedje. Echt ultieme voorbeeld van hitmakers daar. Die zouden eurovisie telkens winnen met die songwriters daar.
pi_208152391
In die instastory is er ook audio trouwens waarbij ze de tekst oplezen (om een vollediger beeld te krijgen, want de tekst leest zo wat vlakjes)
pi_208152571
Ik vind de boodschap mooi! En moet het dan een ESF worden waarin alleen maar liedjes te horen en te zien zijn met veel spektakel en holadijee? Mag er ook een onderscheidend, betekenisvol liedje bij zijn? Of moet het allemaal eenheidsworst zijn?
Laten we eerst wachten tot woensdag en dan kunnen we echt oordelen.
#Teamkomtgoed.

En net wat @Nashipeer zegt, je moet de audio op Instagram horen! O+

[ Bericht 29% gewijzigd door summer52 op 26-02-2023 13:17:54 ]
pi_208152612
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:07 schreef Em31 het volgende:

Vind dit oprecht een goed punt! Het is dat we sinds Anouk een handjevol hele sterke inzendingen hebben dat de televote best wel meekomt (maar bijna(?) altijd minder dan de jury), maar we moeten het voor de rest van de jury hebben.

Als de kwaliteit eens inzakt en de jury is niet zo happig, dan wordt kwalificatie een stuk lastiger. En nu met de 100% televote in de semi's al helemaal.

En het is zeker waar dat een jury-vriendelijk nummer wellicht onderscheidend is, maar als de televote-vriendelijke nummers eens in grote getale aanwezig zijn én ook gewoon goed zijn, en ons nummer kwalitatief eens niet heel bijzonder is (maar ook niet slecht ofzo), dan is een oké jurynummer insturen best een risico.
In de finale is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Ik wil hier vooral mee zeggen dat een jurynummer insturen an sich geen slechte tactiek is (voor kwalificatie), maar als het nummer gewoon niet heel sterk is en de competitie wel, dan is deze strategie gewoon risicovol en zou er toch eens moeten worden nagedacht hoe we structureel wat meer televote-appeal willen krijgen. Dit alles uiteraard zonder het jury-aspect te veel uit het oog te verliezen.

Uiteraard is het nu nog wachten op het nummer, maar dan alsnog zie ik dit wel als een trend die zeker geëvalueerd en bekritiseerd mag worden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 13:19:57 #282
163650 Greys
pi_208152651
Ik vind het sowieso altijd een beetje jammer als je een lied in het Engels hebt dat iedereen kan verstaan en je dan een lap tekst als boodschap nodig hebt. Mensen horen/voelen dat straks toch zelf wel?
Je moet een liedje kunnen voelen als luisteraar. Dat je denkt 'al is dit Portugees of Italiaans of Frans en versta ik er geen hol van, ik voel hem'. Dan stem je.
Als het goed is moet je een Engelstalig lied dus al helemaal niet hoeven uitleggen.

En wellicht is het helemaal niet als uitleg bedoeld nu maar als teaser maar het komt een píetsie uitleggerig over.

Maar ondanks dit alles - jawel - denk ik nog steeds dat het vast goedkomt want het merendeel van de kijkers krijgt helemaal nietssss mee van de introductie en tease dingen en beoordelen gewoon het liedje. Ik hoop dat ze hun ziel erin kunnen leggen, dat het echt overkomt. Aan het lied zal het vast niet liggen, want Duncan. Kunnen M&D het oprecht overbrengen, daar zal het van afhangen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208152738
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Mwah de selectie is groter dan die twee he. En ik écht dat we in NL dit niet goed kunnen. Anders hadden we de afgelopen jaren toch al lang hits gehad waarvan we zeiden 'kak, dit had zo goed op het Songfestival gepast maar kozen ze niet'. Maar er was niks van dat. Toch.
Het is niet zo dat een nummer als Cha Cha Cha van zo'n ongelooflijke genialiteit is dat we dat in Nederland niet kunnen... genoeg acts die ook wel zoiets zouden kunnen maken. Maar als je zoiets instuurt ben je bij voorbaat kansloos bij de Avrotros, dat weet iedereen.

Op zich is er ook niks op tegen om gewoon een serieus, kwalitatief goed nummer te sturen, maar doe er dan niet zo hoogdravend over. De eerste indruk van dit duo was cringe, en door dit soort teksten wordt dat niet minder natuurlijk. Het lijkt erop dat ze bij de Avrotros helemaal van het padje af zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 13:35:29 #284
163650 Greys
pi_208152829
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is niet zo dat een nummer als Cha Cha Cha van zo'n ongelooflijke genialiteit is dat we dat in Nederland niet kunnen... genoeg acts die ook wel zoiets zouden kunnen maken. Maar als je zoiets instuurt ben je bij voorbaat kansloos bij de Avrotros, dat weet iedereen.

Op zich is er ook niks op tegen om gewoon een serieus, kwalitatief goed nummer te sturen, maar doe er dan niet zo hoogdravend over. De eerste indruk van dit duo was cringe, en door dit soort teksten wordt dat niet minder natuurlijk. Het lijkt erop dat ze bij de Avrotros helemaal van het padje af zijn.
Maar als dat zo is dan nogmaals de vraag: noem me één hit of echt heel knettertof niet bloedserieus nummer van Nederlandse makelij die we de laatste jaren hebben gehoord die ingezonden was en niet is gekozen? Waarvan we na afloop zeiden 'godver, hadden ze dit maar gekozen'?

Als ze dat dan echt kunnen maken in NL en vervolgens niet inzenden dan ligt het aan het niet inzenden en niet aan de commissie.
Is gewoon niet fair om bij voorbaat te zeggen dat ze zoiets niet zouden kiezen als het niet ingezonden wordt. De radio DJ's in de commissie zouden zo'n hit echt wel herkennen.

Maar dan wel écht goed. A la Finland, ook al vind je het niet geniaal, het gaat héél hoog eindigen en dat weet je en voel je nu al. :)

(Wat dat betreft was ik zelfs heel blij met Outlaw in Em omdat het weer eens wat anders was. Kan me niet schelen dat het niet in de búúrt kwam van winnen.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 26-02-2023 13:44:12 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208152892
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het moet allemaal passen in het radio2 plaatje. Dat nummer kunnen ze nooit maandenlang daarop draaien idd :(
pi_208152909
Waar is dat te vinden? Ik gebruik geen insta :@ . Ik kan Mia wel vinden.
pi_208152947
Eigenlijk zouden ze bij zo’n verhaal er ook nog serieus bij moeten gaan tweeten, wat Bulgarije toen deed met hun common framework. Doe het dan goed.
  zondag 26 februari 2023 @ 13:43:50 #288
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208152961
S10 had ook wel echt een boodschap, maar dat kwam niet zo "opgedrongen" over maar heel natuurlijk en oprecht.

Ik begin ook wel een beetje te vrezen voor een té zakelijke benadering dit jaar. Maar zolang we het lied nog niet hebben gehoord wanhoop ik niet *O*
pi_208152971
De tekst komt wat vreemd AvroTrossig over, maar is dat niet omdat het is vertaald vanuit een originele Engelse tekst? (Misschien omdat Jordan heeft meegeschreven, of omdat sommige zinnen echt terugkomen in de Engelse lyrics). Zo voelt het een beetje. Ik heb het wat vrij vertaald, maar in het Engels zou het wat natuurlijker aanvoelen. En als je Duncan's stem erbij bedenkt krijg je iets vergelijkbaars als in de aankondigingsvideo voor Rotterdam als host city :)

quote:
What makes us human?
We all know that life can be hard. It may feel challenging, empty and lonely.
But we're not alone.

We're more alike than different.
If we let go of what stands in our way and if we grow as individuals and as a society,
we could create a world which embraces love, connection and expression.
A world where there is a place for everyone.

We could build a new life by learning from our past and focusing on a new and better future.
This is for that future.
quote:
Wat maakt ons menselijk?

Gewoon geduld hebben het komt vast wel goed *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 13:44:49 #290
163650 Greys
pi_208152973
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:39 schreef Zigsky het volgende:
Waar is dat te vinden? Ik gebruik geen insta :@ . Ik kan Mia wel vinden.
Op Twitter en Songfestival.nl enzo staat het ook allemaal. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208152986
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Op Twitter en Songfestival.nl enzo staat het ook allemaal. :Y
Thanks.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 13:46:53 #292
163650 Greys
pi_208152996
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:44 schreef Nashipeer het volgende:
De tekst komt wat vreemd AvroTrossig over, maar is dat niet omdat het is vertaald vanuit een originele Engelse tekst? (Misschien omdat Jordan heeft meegeschreven, of omdat sommige zinnen echt terugkomen in de Engelse lyrics). Zo voelt het een beetje. Ik heb het wat vrij vertaald, maar in het Engels zou het wat natuurlijker aanvoelen. En als je Duncan's stem erbij bedenkt krijg je iets vergelijkbaars als in de aankondigingsvideo voor Rotterdam als host city :)
[..]
[..]
Gewoon geduld hebben het komt vast wel goed *O*
Maar Duncan's stem is er niet straks. :P Maar snap wat je bedoelt.

En ja het komt vast goed. Ik hoop gewoon dat ze het lied van een ander met ziel en zaligheid kunnen overbrengen. Daarmee zal het gaan staan of vallen denk ik. En als dát zo is dan kon het alsnog weleens kippenvel gaan worden dus ik hou moed. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 13:48:12 #293
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208153011
Ik hoop eigenlijk op zo’n reactievideo als vorig jaar bij S10. Misschien krijg ik dan weer een beetje vertrouwen.
pi_208153027
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:46 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar Duncan's stem is er niet straks. :P

En ja het komt vast goed. Ik hoop gewoon dat ze het lied van een ander met ziel en zaligheid kunnen overbrengen. En als dát zo is dan kon het alsnog weleens kippenvel gaan worden dus ik hou moed. w/
Dat klopt, maar ik denk dat het idee van die instastories erop is gebaseerd :)
Bij die video van Rotterdam werkte het iig heel mooi
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 13:51:36 #295
163650 Greys
pi_208153057
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:49 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Dat klopt, maar ik denk dat het idee van die instastories erop is gebaseerd :)
Bij die video van Rotterdam werkte het iig heel mooi
Dat is waar! Dat was mooi en sfeervol en intens.

Zouden we Duncan's stem nog als backing vocal op de tape gaan horen straks denken jullie? Zou wel leuk zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208153155
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:19 schreef Greys het volgende:
Ik vind het sowieso altijd een beetje jammer als je een lied in het Engels hebt dat iedereen kan verstaan en je dan een lap tekst als boodschap nodig hebt. Mensen horen/voelen dat straks toch zelf wel?
Je moet een liedje kunnen voelen als luisteraar. Dat je denkt 'al is dit Portugees of Italiaans of Frans en versta ik er geen hol van, ik voel hem'. Dan stem je.
Als het goed is moet je een Engelstalig lied dus al helemaal niet hoeven uitleggen.

En wellicht is het helemaal niet als uitleg bedoeld nu maar als teaser maar het komt een píetsie uitleggerig over.
100% dit idd.

Mjoesik is fielink
pi_208153171
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar als dat zo is dan nogmaals de vraag: noem me één hit of echt heel knettertof niet bloedserieus nummer van Nederlandse makelij die we de laatste jaren hebben gehoord die ingezonden was en niet is gekozen? Waarvan we na afloop zeiden 'godver, hadden ze dit maar gekozen'?

Als ze dat dan echt kunnen maken in NL en vervolgens niet inzenden dan ligt het aan het niet inzenden en niet aan de commissie.
Is gewoon niet fair om bij voorbaat te zeggen dat ze zoiets niet zouden kiezen als het niet ingezonden wordt. De radio DJ's in de commissie zouden zo'n hit echt wel herkennen.

Maar dan wel écht goed. A la Finland, ook al vind je het niet geniaal, het gaat héél hoog eindigen en dat weet je en voel je nu al. :)

(Wat dat betreft was ik zelfs heel blij met Outlaw in Em omdat het weer eens wat anders was. Kan me niet schelen dat het niet in de búúrt kwam van winnen.)
Het zou me wel zeer verbazen als een Hang Youth of zoiets een nummer instuurt, je weet toch bij voorbaat al dat Cornald en Jan dat niet gaan kiezen? Als je de selectiecriteria al leest, een persoonlijk nummer met een boodschap, en je kent het soort nummers waar ze doorgaans voor gaan, dan zakt de moed je al in de schoenen.

(hoewel 'ik geef een nier voor geen Rutte IV' natuurlijk wel een zeer persoonlijke boodschap is)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 14:06:29 #298
163650 Greys
pi_208153231
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zou me wel zeer verbazen als een Hang Youth of zoiets een nummer instuurt, je weet toch bij voorbaat al dat Cornald en Jan dat niet gaan kiezen? Als je de selectiecriteria al leest, een persoonlijk nummer met een boodschap, en je kent het soort nummers waar ze doorgaans voor gaan, dan zakt de moed je al in de schoenen.
Dat laatste heb je absoluut gelijk in! Dat hadden ze er nooit bij moeten zetten dit keer. Maarrr de jaren ervoor stond dat niet in de criteria. Dan was het 'onderscheidend en mogelijk winnend' oid als criterium. En ook toen werd er kennelijk niet iets heel tofs dat geen ballad was ingezonden want ik ben ervan overtuigd dat dat dan daarna was komen bovendrijven als ze het niet hadden gekozen.

Toch moeten die makers, áls ze er dus zijn, gewoon schijt hebben en hun hitwaardige ramknallers inzenden. Bij voorbaat bang zijn dat het niet gekozen gaat worden is sowiesó niet winnaarwaardig vind ik persoonlijk. :P

quote:
(hoewel 'ik geef een nier voor geen Rutte IV' natuurlijk wel een zeer persoonlijke boodschap is)
Gieren. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208153360
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat laatste heb je absoluut gelijk in! Dat hadden ze er nooit bij moeten zetten dit keer. Maarrr de jaren ervoor stond dat niet in de criteria. Dan was het 'onderscheidend en mogelijk winnend' oid als criterium. En ook toen werd er kennelijk niet iets heel tofs dat geen ballad was ingezonden want ik ben ervan overtuigd dat dat dan daarna was komen bovendrijven als ze het niet hadden gekozen.

Toch moeten die makers, áls ze er dus zijn, gewoon schijt hebben en hun hitwaardige ramknallers inzenden. Bij voorbaat bang zijn dat het niet gekozen gaat worden is sowiesó niet winnaarwaardig vind ik persoonlijk. :P
[..]
Gieren. _O-
Dat weten we toch helemaal niet? Cornald zei bij Boulevard dat artiesten zelf ook niet willen dat het bekend wordt als ze iets ingezonden hebben. Blijkbaar schamen ze zich ook als ze niet gekozen worden. Wie weet had DI-RECT Through the Looking Glass ofzo ingezonden, of is er een andere nog onbekendere band/artiest die het probeerde, maar gewoon is afgewezen en te onbekend is. Een nummer voor het Songfestival dat afgewezen is staat niet gelijk aan dat het een mega hit heeft moeten zijn, nog zonder de aandacht die je krijgt ómdat je naar het Songfestival gaat.

Dat je de kans niet krijgt omdat je langs Jan/Cornald/de directeur van de AVROTROS moet kan net zo goed waar zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 februari 2023 @ 14:23:41 #300
163650 Greys
pi_208153456
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:16 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat weten we toch helemaal niet? Cornald zei bij Boulevard dat artiesten zelf ook niet willen dat het bekend wordt als ze iets ingezonden hebben. Blijkbaar schamen ze zich ook als ze niet gekozen worden. Wie weet had DI-RECT Through the Looking Glass ofzo ingezonden, of is er een andere nog onbekendere band/artiest die het probeerde, maar gewoon is afgewezen en te onbekend is. Een nummer voor het Songfestival dat afgewezen is staat niet gelijk aan dat het een mega hit heeft moeten zijn, nog zonder de aandacht die je krijgt ómdat je naar het Songfestival gaat.

Dat je de kans niet krijgt omdat je langs Jan/Cornald/de directeur van de AVROTROS moet kan net zo goed waar zijn.
Maar als je het als artiest een heel goed lied zelf vindt breng je het daarna dan toch alsnog uit? Dan komt het toch bovendrijven? :D Dan gooi je het toch niet weg? Zo bedoel ik.

Ik heb de laatste jaren gewoon sowieso best weinig gehoord van Nederlandse makelij waarvan ik dacht 'ja kut, had dit maar ingezonden naar het Songfestival, dit had absoluut een winnend lied kunnen zijn'. Ongeacht of we weten of het ingezonden was of niet.

En ja de commissie moet meer uitgebreid zijn, maar 'iets niet inzenden omdat je bang bent niet gekozen te worden' vind ik persoonlijk (!) gewoon niet winnaar waardig. Dus alssss men inderdaad dingen niet inzendt omdat ze bang zijn (zoals hier als mogelijkheid werd gegeven) toch niet langs Cornald te komen dán vind ik dat slap van de inzenders. Persoonlijk, dus. Dat hoeft niet iedereen te vinden, maar ik vind het.

En bovenal: die radio DJ's/anderen in de commissie zie ik er bv wel voor aan om vol op de barricades te gaan als er zoiets tussen zat maar ze het niet langs Jan en/of Cornald kregen. Het is niet zo dat je daar rijk mee wordt ofzo als commissielid, als Cornald en Jan elke keer kiest wat de anderen niet willen dan stap je op en roep je 'waarvoor zitten wij hier dan nog'. Doen ze toch ook niet? Dus mjah. Ik denk mede daardoor dat het dus niet terecht zou zijn om dit op Cornald en Jan te gooien.

Edit: en dat terwijl ik dus écht net als jij/jullie heel hard toe ben aan iets anders inmiddels. Zoals al bekend haha. Maar ben benieuwd, hopelijk blijkt het woensdag toch onderscheidend.

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 26-02-2023 14:33:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 februari 2023 @ 14:34:59 #301
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208153619
.....

[ Bericht 62% gewijzigd door Eightyone op 26-02-2023 15:28:41 (Misplaatst) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: