abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208025616
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team. Het nummer waarmee Mia en Dion Nederland vertegenwoordigen wordt op een later moment bekendgemaakt.

Hun andere meest streamde nummer:

Social media accounts
Twitter Mia
Twitter Dion
Instagram Mia
Instagram Dion
pi_208025631
Vorig jaar maakte S10 op 22 februari bekend wanneer het nummer bekend word. Definitieve datum zullen we dus snel horen!
pi_208088040
Het eerste grote interview is daar ^O^
https://www.ad.nl/show/ee(...)r-elke-dag~ab92c6e6/
pi_208088080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef Mrs_Robot2.0 het volgende:
Het eerste grote interview is daar ^O^
https://www.ad.nl/show/ee(...)r-elke-dag~ab92c6e6/
Alleen voor abonnees, kan iemand het plaatsen?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:06:26 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088104
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:04 schreef Thrts het volgende:

[..]
Alleen voor abonnees, kan iemand het plaatsen?
Wel alleen in de dm/pm dan, anders krijgen we eventueel problemen met het AD als fok zijnde :)
pi_208088121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel alleen in de dm/pm dan, anders krijgen we eventueel problemen met het AD als fok zijnde :)
O excuus, wist ik niet!
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:10:10 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088147
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:08 schreef Thrts het volgende:

[..]
O excuus, wist ik niet!
Oh snap ik wel als je verder niet op andere plekken echt komt op fok. Een van die grote kranten (weet niet meer welke), heeft tijdje geleden bericht naar fok gestuurd dat ze anders overwegen naar de rechtbank te stappen als hier artikelen die achter betaalmuren staan openbaar gedeeld worden. Je mag wel samenvatten wat er gezegd wordt :)
pi_208088183
De songtitel die was uitgelekt klopt niet volgens Dion. :P
leven zoals het leven is
pi_208088242
twitter
pi_208088243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
In een spoiler mag toch wel?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:19:08 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208088270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:17 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
In een spoiler mag toch wel?
Nee, dat is ook niet de bedoeling volgens de regels. Maar ik zie het wel eens voorbij komen ja.
quote:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:25:06 #12
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208088375
Met de juiste adresjes kan je de meeste artikelen achter een paywall wel lezen O-)
pi_208088603
Geen Chasing Highs. Het nummer zou in juli al tot stand zijn gekomen. Kom maar op met het nummer, waar blijft de echte datum?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208088700
Wie zou mij privé het artikel door willen sturen? O+
pi_208088714
Was Marnix Kaart die van vorig jaar? Geen Pannecoucke is goed, maar ik vond de staging van Kaart vorig jaar ook alles behalve groundbreaking.
pi_208088860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:47 schreef molloot200 het volgende:
Wie zou mij privé het artikel door willen sturen? O+
Ik, maar hoe stuur ik hier een bericht :@ ?
pi_208088883
Sorry Molloot, waarschijnlijk 3 x gestuurd _O- .
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 15:58:55 #18
163650 Greys
pi_208088892
Ik heb het gelezen en moet zeggen dat ik er echt een goed gevoel bij krijg.

Ook dat ze zeggen 'wat heeft de selectiecommissie aan een liedje van Duncan als het niet het beste lied is, ze willen winnen'. En dat ze zo veel samen zijn. En dat ze echt willen winnen.
Het stukje over de titel komt best geloofwaardig over dat die ene het niet is. Misschien hebben ze het lied expres onder een andere titel erin laten zetten? :D Of expres een ander liedje met hen als schrijver, om mensen op een verkeerd been te zetten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208088911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:58 schreef Zigsky het volgende:
Sorry Molloot, waarschijnlijk 3 x gestuurd _O- .
Thanks _O_
pi_208088940
Ik heb er wel een goed gevoel bij. Behalve dat ze dus nog niet zo veel op podia hebben gestaan. Bij dit soort nieuwe artiesten ben ik toch altijd bang dat ze onder de druk bezwijken als ze ineens voor punten moeten zingen (lees: Roxen). Dat had ik trouwens bij Duncan ook :) Zou je maar net zien dat het altijd goed gaat maar op het moment dat het ertoe doet ze extreem zenuwachtig zijn en het allemaal niet gaat.
pi_208089105
Marnix Kaart deed vorig jaar ook de regie. Staging was concept van Wouter van Ransbeek en S10. Staging doen Duncan en Jordan dan nu samen met Mia en Dion..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:17:48 #22
163650 Greys
pi_208089131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:02 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb er wel een goed gevoel bij. Behalve dat ze dus nog niet zo veel op podia hebben gestaan. Bij dit soort nieuwe artiesten ben ik toch altijd bang dat ze onder de druk bezwijken als ze ineens voor punten moeten zingen (lees: Roxen). Dat had ik trouwens bij Duncan ook :) Zou je maar net zien dat het altijd goed gaat maar op het moment dat het ertoe doet ze extreem zenuwachtig zijn en het allemaal niet gaat.
Ze bereiden zich daar in elk geval bv al goed op voor door de movement coach die zorgt dat ze precies op de goede momenten in de camera gaan kijken etc.
Zenuwen kan je nooit weg coachen maar Duncan kon het en S10 overwon haar zenuwen en deze twee zijn samen en kweken zo te lezen een heel goede band. Aan de voorbereiding zal het dus iig niet liggen en verder zijn er op een Songfestival véél artiesten die nog geen grote naam hebben dus het gros zit in hetzelfde zenuernschuitje. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:21:15 #23
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208089166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:15 schreef Mlita het volgende:
Marnix Kaart deed vorig jaar ook de regie. Staging was concept van Wouter van Ransbeek en S10. Staging doen Duncan en Jordan dan nu samen met Mia en Dion..
En ze hebben Henk-Jan van Beek erbij als de lichtontwerper. En Sophia Mason zit in het team als de movement coach.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208089187
Ik snap eigenlijk niet waarom Duncan en z'n vriend een goede keuze zijn om de staging te bedenken. Wat weten zij er nou van? Het kan natuurlijk goed uitpakken, maar waarom niet eens geld uittrekken en zo'n Sacha Jean-Baptiste inhuren. Nu krijg je weer zo'n ons kent ons-verhaal, ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
pi_208089199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:21 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En ze hebben Henk-Jan van Beek erbij als de lichtontwerper. En Sophia Mason zit in het team als de movement coach.

Ah Sophia heeft ook de choreografie van Duncan zijn videoclip en optreden bij Matthijs gedaan van Electric Life
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:24:31 #26
163650 Greys
pi_208089200
Over die Henk-Jan van Beek, die deed ook het lichtontwerp van Het Grote Songfestivalfeest 2022. Zie hier wat foto's op z'n website. Zag er prima uit!

https://light-h-art.nl/albums/grootsongfestivalfeest2022/

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:27:53 #27
163650 Greys
pi_208089234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:24 schreef Mlita het volgende:

[..]
Ah Sophia heeft ook de choreografie van Duncan zijn videoclip en optreden bij Matthijs gedaan van Electric Life
Prima team dus!

Ja, goed gevoel bij.
Leuk interview ook, ze komen sympathiek over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:35:00 #28
163650 Greys
pi_208089313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef blackswangreen het volgende:
ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
Dat deel tussen haakjes lijkt me toch vrij belangrijk.
En we waren allemaal hier juist zó vol lof - nog nooit zo eensgezind geloof ik haha - over wat ze deed met z'n Electric Life optreden bij Matthijs. Ik heb niks met dansers en ik vond dat beláchelijk mooi gedaan, echt opvallend goed. Waarom zou je zo iemand dan níet inhuren, is toch een pluspunt als je er ook nog al een vertrouwensband mee hebt? :) Het is niet dat ze een prutser is die als vriendendienstje gekozen is lijkt me, gekozen omdat ze dingen goed kan en een optreden er visueel prachtig uit kan laten zien qua beweging en daarbij fijn dat ze elkaar al kennen. Je kunt het ook gewoon heel positief bekijken op die manier. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208089407
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat deel tussen haakjes lijkt me toch vrij belangrijk.
En we waren allemaal hier juist zó vol lof - nog nooit zo eensgezind geloof ik haha - over wat ze deed met z'n Electric Life optreden bij Matthijs. Ik heb niks met dansers en ik vond dat beláchelijk mooi gedaan, echt opvallend goed. Waarom zou je zo iemand dan níet inhuren, is toch een pluspunt als je er ook nog al een vertrouwensband mee hebt? :) Het is niet dat ze een prutser is die als vriendendienstje gekozen is lijkt me, gekozen omdat ze dingen goed kan en een optreden er visueel prachtig uit kan laten zien qua beweging en daarbij fijn dat ze elkaar al kennen. Je kunt het ook gewoon heel positief bekijken op die manier. :P
We gaan het wel weer zien he :) Ik vind het een beetje teveel Duncan & friends (en dan ben ik niet eens zo'n Duncan-hater) maar nogmaals, het kan ook goed uitpakken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 16:47:57 #30
163650 Greys
pi_208089457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We gaan het wel weer zien he :) Ik vind het een beetje teveel Duncan & friends (en dan ben ik niet eens zo'n Duncan-hater) maar nogmaals, het kan ook goed uitpakken.
Het is ook zijn lied.
En zijn project/traject.
Snap wel dat ie dan kiest voor degenen die hij vertrouwt en wil. En z'n performance bij Matthijs geeft me iig goede hoop op een mooi plaatje straks.

En tuurlijk moeten we het afwachten, maar die kerel van het licht heeft bewezen dat 'ie prima dingen kan en zij van de movement ook. Dus het is geen extreme wilde gok ofzo. Laten we maar een beetje vetrouwen hebben. En dan kunnen we straks altijd nog eerlijk zeggen als het een beetje tegenvalt. (Want zo ben ik dan ook wel weer. :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208089611
Kam iemand mij het interview dm-en svp?
pi_208089963
Mia zit in ieder geval weer in het vliegtuig! Weer naar NL?
Ook bedankt ze Stefan Raatgever voor het interview, ach het is altijd goed om vriendjes te zijn met Raatgever. :P
En lief Nederland! O+

pi_208089992
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is ook zijn lied.
En zijn project/traject.
Snap wel dat ie dan kiest voor degenen die hij vertrouwt en wil. En z'n performance bij Matthijs geeft me iig goede hoop op een mooi plaatje straks.

En tuurlijk moeten we het afwachten, maar die kerel van het licht heeft bewezen dat 'ie prima dingen kan en zij van de movement ook. Dus het is geen extreme wilde gok ofzo. Laten we maar een beetje vetrouwen hebben. En dan kunnen we straks altijd nog eerlijk zeggen als het een beetje tegenvalt. (Want zo ben ik dan ook wel weer. :+ )
Ik denk dat we vooral moeten concluderen uit het interview dat ze professioneel aan de slag gaan. Iets wat natuurlijk sowieso al enkele jaren een stuk lekkerder gaat dan in de jaren van Joan en de 3JS.

Hopelijk hebben ze van vorig jaar wel geleerd dat een goed liedje niet alleen maar mooi in beeld gebracht hoeft te worden, maar dat het ook de aandacht van de kijker drie minuten vast moet houden. Anders komt na ons Moldavië met een bordkartonnen Rad van Fortuin waar ze zichzelf in ronddraaien, en zijn wij meteen weer vergeten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208089997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:48 schreef molloot200 het volgende:
Was Marnix Kaart die van vorig jaar? Geen Pannecoucke is goed, maar ik vond de staging van Kaart vorig jaar ook alles behalve groundbreaking.
Dat kwam ook wel voor een deel door het podium zelf. Als je het optreden van S10 vergelijkt met de meeste andere optredens dan waren de camerashots waar Marnix Kaart dan invloed op heeft wel vaak beter getimed dan bij anderen. Het had nog wel beter gekund, maar ik geef daar Italië maar de schuld van. :P In Rotterdam was het meeste perfect.
pi_208090015
Duncan lijkt me een extreme perfectionist en ook creatief genoeg om een mooie staging te bedenken. Als het serieus nu weer te simpel en te matig is, dan weet ik het ook niet meer. :+
pi_208090051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:01 schreef drxanax het volgende:
Kam iemand mij het interview dm-en svp?
Als je het interview opent op de site van het Parool moet je de pagina vernieuwen en dan heel snel weer op dat kruisje klikken zodat de pagina stopt met vernieuwen, dan ben je de betaalmuur voor.
pi_208090169
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:40 schreef Em31 het volgende:
Duncan lijkt me een extreme perfectionist en ook creatief genoeg om een mooie staging te bedenken. Als het serieus nu weer te simpel en te matig is, dan weet ik het ook niet meer. :+
Dat dacht ik bij Wouter Van Ransbeek ook, nota bene creatief directeur geweest bij Toneelgroep Amsterdam. Dat was in die staging toch helemaal niet terug te zien.

Duncan heeft wel een paar mooie stagings gehad, vooral die van dat nummer met Armin van Buuren in Rotterdam, maar heeft hij dat zelf bedacht? Volgens mij niet.
pi_208090209
Ze willen het liedje oprecht en kwetsbaar neerzetten; ballade?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:01:05 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208090215
Ik heb het interview ook gelezen, komt mijn Premium account eindelijk weer eens van pas :D
Ik ben erg te spreken over hoe professioneel ze het aanpakken :) Ze nemen het echt wel serieus, gelukkig.

Tot slot:

Mia zegt dat haar doel is om te winnen
*O*

Dion gaat met het doel om vooral het lied zo echt en kwetsbaar mogelijk neer te zetten en daarmee Nederland trots maken en als dat lukt vindt hij dat ze eigenlijk niet meer kunnen verliezen.
-O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208090252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:59 schreef drxanax het volgende:
Bleh, ik hoop het niet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:13:18 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208090311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:05 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Bleh, ik hoop het niet.
Tot nu toe zijn er nog geen ballades in onze semi.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:17:55 #42
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208090351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:59 schreef drxanax het volgende:
Heel uptempo met glitterbollen zal het niet worden.
Ik moest eigenlijk meteen denken aan iets als "How My Heart Was Won" van Di-rect.

Een beetje mid-tempo achtig nummer.
pi_208090385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat dacht ik bij Wouter Van Ransbeek ook, nota bene creatief directeur geweest bij Toneelgroep Amsterdam. Dat was in die staging toch helemaal niet terug te zien.

Duncan heeft wel een paar mooie stagings gehad, vooral die van dat nummer met Armin van Buuren in Rotterdam, maar heeft hij dat zelf bedacht? Volgens mij niet.
Ik tel vorig jaar gewoon niet :@ het was te weinig ja, maar dat lelijke podium maakte alles meteen matig. Dat kleine stukje LED met die rare rondjes, de lelijke vloer, ik snap er nog steeds niets van.
pi_208090457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:17 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Heel uptempo met glitterbollen zal het niet worden.
Ik moest eigenlijk meteen denken aan iets als "How My Heart Was Won" van Di-rect.

Een beetje mid-tempo achtig nummer.
Heb je het nummer al gehoord?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:35:30 #45
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208090501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:31 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Heb je het nummer al gehoord?
Ik zou het graag willen maar ik ben de CrystalBallESC niet.

Maar oprecht en kwetsbaar hoeft niet meteen een ballad te betekenen
pi_208090560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Die ene radio dj zei ook dat het niet echt een ballad was, dus denk ook meer mid-tempo dan.
pi_208090605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:35 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Nee idd, denk zelf ook eerder midtempo of ballad. Maar omdat je zo'n duidelijk voorbeeld gaf dacht ik misschien heb je wat gehoord :D
Het zou zélfs uptempo kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk ja. Of afwisselend uptempo/ballad, maar dat klinkt bij voorbaat al rommmelig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 18:46:57 #48
163650 Greys
pi_208090619
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat kwam ook wel voor een deel door het podium zelf. Als je het optreden van S10 vergelijkt met de meeste andere optredens dan waren de camerashots waar Marnix Kaart dan invloed op heeft wel vaak beter getimed dan bij anderen. Het had nog wel beter gekund, maar ik geef daar Italië maar de schuld van. :P In Rotterdam was het meeste perfect.
Eens. Dat lag deels ook aan de zonsverduistering en de algehele chaos daar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 18:47:51 #49
163650 Greys
pi_208090633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:45 schreef Spumonisal het volgende:
Of afwisselend uptempo/ballad, maar dat klinkt bij voorbaat al rommmelig.
Wat vind je in dat geval van Frankrijk dit jaar dan? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208090742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Wat vind je in dat geval van Frankrijk dit jaar dan? :+
Ow dat vind ik wel okay, staat in mijn top zoveel nu sowieso. Maar geen absouluut toplied ofzo. Denk dat ik haar misschien wel leuker vind dan het nummer zelf :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 19:47:09 #51
163650 Greys
pi_208091633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:55 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Ow dat vind ik wel okay, staat in mijn top zoveel nu sowieso. Maar geen absouluut toplied ofzo. Denk dat ik haar misschien wel leuker vind dan het nummer zelf :P
Was benieuwd want dat begint als ballad en wordt later up-tempo maar toch voelt het niet rommelig. Het kan wel dus. :D

Ja wat is ze prachtig he!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208091941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Tot nu toe zijn er nog geen ballades in onze semi.
Ja maar ik wil gewoon niet weer een emotioneel lied van ons. :D
pi_208092332
Ik verwacht ergens ook wel midtempo. De staging kan erg mooi worden, zeker met het intieme camerawerk en de kleurtemperaturen zoals hier gedaan

pi_208092839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:56 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Ik, maar hoe stuur ik hier een bericht :@ ?
Wil je mij ook sturen?
Dat wat Em zegt met refreshen en snel op het kruisje klikken lukt me niet.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 februari 2023 @ 21:32:30 #55
163650 Greys
pi_208093518
*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208093525
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Wil je mij ook sturen?
Dat wat Em zegt met refreshen en snel op het kruisje klikken lukt me niet.
Uiteraard. (Waarschijnlijk dubbel, want ik ben een sukkel :') ).
pi_208093820
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:33 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Uiteraard. (Waarschijnlijk dubbel, want ik ben een sukkel :') ).
Nee joh :o :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208093894
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:32 schreef Greys het volgende:
*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
George Michael
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 22:29:32 #59
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208094314
Samenstelling het team oogt goed. Ben benieuwd. Dat er bekenden van Duncan in zitten is imo /care. Die heeft inmiddels goede connecties, wel op een wat hoger niveau dan het inteelt-bn'er-circuit zegmaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208094428
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef ijs_beer het volgende:
Samenstelling het team oogt goed. Ben benieuwd. Dat er bekenden van Duncan in zitten is imo /care. Die heeft inmiddels goede connecties, wel op een wat hoger niveau dan het inteelt-bn'er-circuit zegmaar.

Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem. Zegt verder niks over haar kwaliteiten natuurlijk.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 23:46:22 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208095233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem.
Oh maar ik niet.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208095791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die choreografe is letterlijk de vriendin van Rolf Sanchez :) Bij inteelt BN-er-circuit denk ik eigenlijk gelijk aan hem. Zegt verder niks over haar kwaliteiten natuurlijk.
Zij doet zijn clips altijd wel heel goed vind ik. Moet ook wel met de muziek die Rolf maakt. Ik heb er wel vertrouwen in.
pi_208097052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef blackswangreen het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Duncan en z'n vriend een goede keuze zijn om de staging te bedenken. Wat weten zij er nou van? Het kan natuurlijk goed uitpakken, maar waarom niet eens geld uittrekken en zo'n Sacha Jean-Baptiste inhuren. Nu krijg je weer zo'n ons kent ons-verhaal, ook met die Sophia Mason erbij, volgens mij gewoon een vriendin van ze (een professionele choreografe, dat dan weer wel).
Het is zijn lied en zijn concept. Hij heeft wat mij betreft al bewezen prima conceptueel te kunnen denken, ook bij eerdere singles en tv-optredens. En die optie van Sacha Jean Baptiste was een paar jaar geleden wellicht een goed idee, maar die heeft ondertussen al zoveel gedaan, slaat soms de plank volledig mis en veel van die choreo's lijken op elkaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 09:42:52 #64
163650 Greys
pi_208097218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is zijn lied en zijn concept. Hij heeft wat mij betreft al bewezen prima conceptueel te kunnen denken, ook bij eerdere singles en tv-optredens. En die optie van Sacha Jean Baptiste was een paar jaar geleden wellicht een goed idee, maar die heeft ondertussen al zoveel gedaan, slaat soms de plank volledig mis en veel van die choreo's lijken op elkaar.
Staat Mia daar straks ineens met zo'n goedkoop wit Equinox pruikje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208097275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als er maar een concept achter zit, dat is het vooral. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Dat SJB inmiddels ook een beetje achterhaald is klopt, maar ik noem maar 'n naam. Dat soort mensen zijn er in Nederland toch ook wel? 'Onze' videoclips hebben vaak een heel duidelijk idee erachter, ik zou zeggen: neem zo'n videoclipregisseur mee naar het songfestival.
pi_208097497
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Staat Mia daar straks ineens met zo'n goedkoop wit Equinox pruikje.
_O- en staat haar zus Pia Nicolai off-stage te zingen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:09:38 #67
163650 Greys
pi_208097531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
_O- en staat haar zus Pia Nicolai off-stage te zingen
Pia _O- _O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:32:39 #68
163650 Greys
pi_208097793
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 10:33:01 #69
163650 Greys
pi_208097796
Wat een leuke foto dit trouwens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208097826
💪👍
pi_208097858
Hele leuke foto inderdaad.

Ik ben stiekem toch heel benieuwd. :)
pi_208097895
Maastricht 2024 incoming :Y

Splitscreen van Mia en Dion aan de ene kant en Loreen aan de andere kant bij de laatste punten :P
pi_208097901
Jaa nu gaan het écht beginnen *O*
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:51:23 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208098012
Verstandig om een dag voor Cyprus te gaan zitten
pi_208098020
Betere foto dan alles hiervoor *G*
pi_208098034
Enige wat op diezelfde dag is, is een Servië semi :)
pi_208098098
He he, eindelijk een officiële datum *O* . 7 nachtjes slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zigsky op 22-02-2023 13:37:52 ]
pi_208098126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:58 schreef Zigsky het volgende:
He he, eindelijk een officiële datum *O* . 9 nachtjes slapen.
Ik weet niet welke kalender jij hanteert, maar 1 maart is precies over een week :)
pi_208098161
Maart roert zijn begin *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208098445
Heel goed dat ze een dag kiezen waarop geen ander land hun lied bekendmaakt. :) Nederland is het eerstvolgende interne selectieland dus.
pi_208098448
Zijn wij zo ongeveer de laatste die het lied bekend maken? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 11:31:24 #82
375570 crew  Cyan9
pi_208098458
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:30 schreef Pisces29 het volgende:
Nee, er komt nog wel een zwikje landen na ons. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208098462
Ik ben benieuwd of de Crystall Ball nog een verrassing heeft
pi_208098496
quote:
Nee de dag erna komt Cyprus, en de week daarna nog oa Zwitserland, Armenië, Georgië (?), Oostenrijk en Israël :) en nog een aantal nationale finales

Edit: en nog een aantal revamps natuurlijk zoals Albanië en Ierland waarschijnlijk
  ESF Reporter woensdag 22 februari 2023 @ 11:34:22 #85
87554 Cee
Welluk?
pi_208098502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of de Crystall Ball nog een verrassing heeft
Zou onderhand een unicum zijn als we als enige ‘ongeschonden’ blijven, alhoewel ze bij Frankrijk wegbleven.
pi_208098506
quote:
Nog 8 (mis ik nog één?) bekendmakingen en 6 finales erna.

Edit: ik vergat Griekenland, dus 9.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cirilico op 22-02-2023 11:41:35 ]
Hotapnyc
pi_208098620
Op een verplichte meeting tussen 13:15 en 14:45 na, is die dag voor mij prima qua werkagenda. Please niet in precies díe anderhalf uur :@
pi_208098749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:41 schreef molloot200 het volgende:
Op een verplichte meeting tussen 13:15 en 14:45 na, is die dag voor mij prima qua werkagenda. Please niet in precies díe anderhalf uur :@
Dat wordt dus bekendmaking om 14:00. :P
Hotapnyc
pi_208099367
Het zou wel leuk zijn als ze elke dag een stukje prijsgeven zoals toen met Duncan en die Arcade hoes op instagram. :Y

Of een pietsie van het nummer. :7
pi_208099451
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:35 schreef Mandy040986 het volgende:
Het zou wel leuk zijn als ze elke dag een stukje prijsgeven zoals toen met Duncan en die Arcade hoes op instagram. :Y

🔮 zal ‘m wel als eerste horen
pi_208099869
Is het ook al duidelijk waar en hoe laat het nummer uitkomt?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 13:18:33 #92
163650 Greys
pi_208099920
Hé maar zouden ze dan niet gewoon wat dansers meenemen, waar die Sophia die in het team zit dan iets moois mee gaat doen? Dat ze er nu een beetje omheen lulden in het interview als 'movement coach in welke camera kijken enzo' maar zal ze niet gewoon als choreografe mee gaan stiekem?

Ik ben meestal niet zo van de dansers op het ESF podium, maar wat zij deed met die dansers bij dat optreden van Duncan bij Matthijs was wel echt magisch mooi. Het hele optreden werd er een kunstwerkje van. Als het zoiets wordt ben ik meer dan vóór! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 22-02-2023 13:29:28 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208100163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik weet niet welke kalender jij hanteert, maar 1 maart is precies over een week :)
Was beetje druk :@ .
pi_208100166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:35 schreef Mandy040986 het volgende:

Ik vond vorig jaar die reactievideo met Jeangu, Stefania en Gjon wel leuk. Kregen we toch al iets van de sfeer mee.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 13:44:34 #95
163650 Greys
pi_208100215
Ja ik ben eruit, ik denk echt dat er dansers mee gaan.
Het worden vast geen krumpers geen paniek en zoiets als dat toen bij Matthijs was heel stijlvol en kan het optreden op het ESF ook vast mooier maken en dan kan ook niemand meer vinden dat er niks gebeurt op het podium zoals bij S10. w/ *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208100556
Over de bekendmaking, dat hadden ze bij Grow smaakvol gedaan. De twee dagen ervoor zo'n filmpje plaatsen dat je nieuwsgierigheid opwekt:

twitter

twitter
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:26:34 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208100714
Ik hoop in de avond, want in de middag moet ik op het werk presentaties geven :+
pi_208101821
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:14 schreef Thrts het volgende:
Is het ook al duidelijk waar en hoe laat het nummer uitkomt?
Je bedoelt de bekendmaking?
Misschien weer bij Bart Arens op radio 2 tussen 10 en 12?
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2023 @ 16:23:51 #100
163650 Greys
pi_208101921
Nog zo'n leuke foto!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')