abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208020501
quote:
Kinderen vanaf 13 jaar hebben minder
interesse voor sporten bij een club.Al
jarenlang zien sportclubs een sterke
uitstroom van tieners.Een onderzoek
in opdracht van NOC*NSFgeeft nu meer
inzicht in de achtergrond.

Volgens de onderzoekers haken tieners
af omdat ze vaste trainingstijden en de
overige verplichtingen lastig vinden.
Ook andere hobby's en tijdgebrek worden
genoemd als reden om te stoppen.Ook de
kosten worden genoemd als drempel.

Jongere kinderen zijn vaak wel lid van
een sportclub.Vanaf 13 jaar treedt er
een verandering op en ziet bijna een
derde af van sporten in clubverband.
Een teletekst bericht zegt natuurlijk al genoeg over de generatiekloof die ik hier ervaar. Ben doorgaans juist heel alert om het niet over "de jeugd van tegenwoordig" te hebben want gezeik over gedrag van jongere generaties is een teken dat je een oude zeikerd wordt. :)

Maar wat een droefenis deze ontwikkeling. Allereerst is een gebrek aan sport uiteraard slecht voor de lichamelijke volksgezondheid. Dat is meer een feit dan een mening.

Maar deelnemen in een vereniging, en zeker een sportvereniging , leert je van alles over samenwerken, samen afzien en het besef dat jouw inzet belangrijk kan zijn voor het resultaat van het collectief.
Als we onze kinderen op laten groeien als individualisten die verplichtingen lastig vinden waar gaan we dan naar toe ?

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 18-02-2023 11:39:58 ]
-
pi_208020539
Ik begrijp dat wel. Helemaal op die leeftijd.

Ik las trouwens laatst wel dat er in Utrecht een voetbalclub is waarbij je gewoon elke avond kunt komen trainen op een random voetbalveld ergens in Utrecht (deze is per dag verschillend) en er worden wedstrijden georganiseerd als genoeg leden hebben aangegeven een bepaalde dag te kunnen.

Dus lekker sporten, zonder verplichtingen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:40:10 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208020582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:36 schreef MilkTea het volgende:
Ik begrijp dat wel. Helemaal op die leeftijd.

Ik las trouwens laatst wel dat er in Utrecht een voetbalclub is waarbij je gewoon elke avond kunt komen trainen op een random voetbalveld ergens in Utrecht (deze is per dag verschillend) en er worden wedstrijden georganiseerd als genoeg leden hebben aangegeven een bepaalde dag te kunnen.

Wel fijn dat dit soort figuren daardoor uit andere teams geweerd worden. Prima oplossing ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208020604
Die sporten tegenwoordig op hun eigen manier, pooooh. Stukje Tinder.
U MAD?
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:43:36 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208020627
Zou inderdaad goed zijn voor elk kind om een teamsport te doen die verplichtingen met zich meebrengt. Ik had zo vaak geen zin om te gaan trainen vroeger, dan schopte m'n moeder me er toch naartoe en was het gewoon hartstikke leuk. Je leert er zoveel van. Inderdaad wat je in te OP al zegt. Maar ook met winst en verlies om te gaan. Met niet opgesteld worden en toch de rest van het team aan te moedigen.. etc.
pi_208020654
Ik denk dat de individualisering wel meespeelt. Samenleving wordt egoïstischer, narcistischer. Dan is een sportclub wel gedateerd ja. Volgens mij zijn fitnessclubs daarentegen steeds populairder aan het worden.
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:47:44 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208020691
Wel een goed idee om bij sollicitatiegesprekken van juniors te vragen "welke sport deed je als puber?". Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt :!
pi_208020704
Het is al twee decennia kabinetsbeleid om het verenigingsleven stuk te maken. Iedereen moet slaven in de sportschool om later hoogbejaard met je demente harsens het verplaaghuis onder te zeiken zodat er lekker wordt verdiend aan je enorme pillendoos, maar gewoon leuk sporten, ho maar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:52:45 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208020732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:47 schreef kwiwi het volgende:
Wel een goed idee om bij sollicitatiegesprekken van juniors te vragen "welke sport deed je als puber?". Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt :!
Alsof die zoomers op gesprek durven te komen :') Wij hebben nu een stagiaire die letterlijk bang is iedere keer als ze moet telefoneren. Gelukkig wel een lekker ding, als ik 10 jaar jonger was geweest poooohhh.
pi_208020748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:36 schreef MilkTea het volgende:
Ja want een kind leren dat er zoiets in het leven is zoals verplichtingen is natuurlijk niet heel belangrijk.
pi_208020758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:54 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja want een kind leren dat er zoiets in het leven is zoals verplichtingen is natuurlijk niet heel belangrijk.
Want verplichtingen zijn alleen te leren bij een teamsport.

En we hebben het over tieners van 13+.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_208020764
Van alle woorden die generaliserend zouden kunnen zijn, is 'puber' nog wel de meest stigmatiserende met de hoogste bereikbaarheid. Iedereen is daar van het slachtoffer.

Kunnen we dit niet gewoon vervangen voor 'tiener'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208020773
quote:

[..]
Fuck verplichtingen.
:D

Zeker op die leeftijd. Verplichtingen is iets voor later, ja.
1947-2016
pi_208020781
quote:
17s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Alsof die zoomers op gesprek durven te komen :') Wij hebben nu een stagiaire die letterlijk bang is iedere keer als ze moet telefoneren. Gelukkig wel een lekker ding, als ik 10 jaar jonger was geweest poooohhh.
Wat let je? Als ze 18 of ouder is.. maakt niet uit. Het blijft legaal :o
1947-2016
pi_208020819
Wat ik mis in de OP:

quote:
Volwassenen van 18 tot 44 jaar hebben ook moeite met sporten in verenigingsverband, blijkt uit het onderzoek. Zij kunnen het steeds lastiger inpassen in hun drukke leven met werk of een gezin. Deze groep volwassenen noemt tijdgebrek als grootste reden om niet te sporten.

Als mensen eenmaal ouder zijn en kinderen bijvoorbeeld uit huis zijn, neemt de animo om wekelijks te sporten weer toe. Bij deze groep 45-plussers is de motivatie het hoogst.
https://nos.nl/artikel/24(...)en-en-verplichtingen

Ik heb dus wel een vermoeden dat de drukte van de ouders meespeelt in de mate waarin tieners (kunnen) blijven sporten. Er moet vanuit huis ook wel een stimulans zijn om dit te blijven doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 februari 2023 @ 16:05:41 #16
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_208020839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fuck verplichtingen.
:D

Zeker op die leeftijd. Verplichtingen is iets voor later, ja.
Ze zou het 'verplichting' kunnen noemen maar het is voor kids toch super leuk, gezond en leerzaam om echt bij een cluppie te horen, en dan is het toch vanzelfsprekend dat je er ook gewoon altijd bent met trainingen en wedstrijden?
pi_208020853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:43 schreef kwiwi het volgende:
Zou inderdaad goed zijn voor elk kind om een teamsport te doen die verplichtingen met zich meebrengt. Ik had zo vaak geen zin om te gaan trainen vroeger, dan schopte m'n moeder me er toch naartoe en was het gewoon hartstikke leuk. Je leert er zoveel van. Inderdaad wat je in te OP al zegt. Maar ook met winst en verlies om te gaan. Met niet opgesteld worden en toch de rest van het team aan te moedigen.. etc.
Wat heb jij dan zo allemaal geleerd bij het sporten met een team? En welke teamsport was dat?
  donderdag 16 februari 2023 @ 16:08:38 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208020859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat let je? Als ze 18 of ouder is.. maakt niet uit. Het blijft legaal :o
Nou ik heb een relatie en ik vind m'n baan best ok. Maar ik wilde stoer doen enzo.
pi_208020871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat heb jij dan zo allemaal geleerd bij het sporten met een team? En welke teamsport was dat?
Voetbal:

- Verantwoordelijkheid
- Respect (naar andere mensen en culturen)
- Op tijd zijn
- Als groep presteren
- Als groep falen
- Als individu presteren
- Als individu falen
- Communiceren
- Vriendschap (voor het leven)

Om maar eens wat te noemen.
pi_208020873
Ja, je kunt niet sporten met al dat lachgas in je spieren...

En social media...

Gelukkig hebben ze bij lacrosse hier geen problemen mee. O+
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_208020892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Voetbal:

- Verantwoordelijkheid
- Op tijd zijn
- Als groep presteren
- Als groep falen
- Als individu presteren
- Als individu falen
- Communiceren

En wat deed het team dan met te ruwe spelers?
  donderdag 16 februari 2023 @ 16:13:46 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208020904
quote:

[..]
Voetbal:

- Verantwoordelijkheid
- Op tijd zijn
- Als groep presteren
- Als groep falen
- Als individu presteren
- Als individu falen
- Communiceren

Dit, maar dan volleybal.
pi_208020911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat bedoel je met te ruwe spelers? Spelers die de regels van het spelletje niet respecteerden?
pi_208021008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat bedoel je met te ruwe spelers? Spelers die de regels van het spelletje niet respecteerden?
Ik bedoel daarmee spelers die vaak te hard schouderduwtjes of tackle gaven.
pi_208021029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel daarmee spelers die vaak te hard schouderduwtjes of tackle gaven.
Als het binnen de regels van het spel is moet dat kunnen en anders is er een trainer/scheids om daarop in te grijpen.
Dat heeft verder overigens weinig te maken met het belang van sporten in teamverband of "pubers laten sportclubs links liggen.."
pi_208021060
Ik kan wel alles aanbieden aan mijn kind, maar als ze iets echt niet leuk vindt, ga ik niet aan een dood paard lopen trekken.

Er zou eigenlijk iets moeten zijn dat ze allerlei sporten 2 maanden achter elkaar kunnen uitproberen, met een groepje.
Dus 2 maanden hockey, twee maanden paardrijden, twee maanden atletiek. Zoiets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021075
Zouden de coronajaren hier nog invloed op gehad hebben? Ik bedoel een groot deel van je sociale ontwikkeling speelt zich ook af tussen ca. 14-18, en ze hebben daar wel een jaar of 2 van gemist min of meer.

Hoor wel opvallend vaak over tieners die niet meer durven te bellen, alleen nog maar willen afrekenen bij de zelfscan. En nu dit weer. Chat GPT schrijft hun werkstukken, fietsen naar school doen ze op de elektrische fiets en voor bijbaantjes bij de AH/als krantenbezorger voelen de meesten zich inmiddels te goed. Dat gebrek aan tijd geloof ik dus niet zo, heb meer het idee dat ze het sociaal niet kunnen bolwerken.
pi_208021083
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:31 schreef capricia het volgende:
Ik kan wel alles aanbieden aan mijn kind, maar als ze iets echt niet leuk vindt, ga ik niet aan een dood paard lopen trekken.

Er zou eigenlijk iets moeten zijn dat ze allerlei sporten 2 maanden achter elkaar kunnen uitproberen, met een groepje.
Op school (zowel lagere als middelbare) hadden wij vroeger regelmatig sportdagen waarop je kennis kon maken met verschillende sporten. Niet alles natuurlijk, dat zou lastig zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208021099
Oh, en hockey (zal met voetbal wellicht ook zo zijn) vond ik echt wel veel inzet van de ouders vragen. Dat moet je maar kunnen, zeker als je meerdere kinderen hebt.
Al die trainingen door de weeks (haasten vanuit school, of weer laat met avondeten etc) en rijden met wedstrijden in het weekend enzo. Moest je opeens coach zijn, of scheidsrechter. Je werd geacht theorielessen op de club te volgen als ouder. En dan nog bardienst.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021117
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:35 schreef capricia het volgende:
Oh, en hockey (zal met voetbal wellicht ook zo zijn) vond ik echt wel veel inzet van de ouders vragen. Dat moet je maar kunnen, zeker als je meerdere kinderen hebt.
Al die trainingen door de weeks (haasten vanuit school, of weer laat met avondeten etc) en rijden met wedstrijden in het weekend enzo.
Voor velen de normaalste zaak van het leven....
Zo ook hier een hele tijd. En bij vrienden helemaal een gekte met 3 koters die allemaal op andere dagen sporttraining hadden.

'Laat' uit, 16:45 en op 18:15 op het veld moeten staan tot 19:15.
20 minuten naar huis fietsen van school, 20 minuten naar trainingsveld.
En in de tussentijd een bord piepers naar binnen trappen. Want ja, op een lege maag kan je niet sporten.

Kramp in je zij op het veld. En je afvragen "en waarom vonden wij dit ook alweer 'leuk'?"
1947-2016
pi_208021145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is en was altijd al wel degelijk een probleem bij verenigingen. Ik heb een poosje de E-tjes getraind voordat ik zelf een rijbewijs had en het was regelmatig een groot issue bij uitwedstrijden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208021152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik vond het een beetje te veel van het goede voor een kind die roept 'ach..hockey lijkt me ook wel grappig'. En dan, zodra je lid bent, iedere training zeurt (geen zin, ben moe, bla bla).

Wel het jaar afgemaakt, maar daarna gestopt. Was mij te veel moeite voor enkel lange gezichten.

Dit jaar tekenlessen. Ook wel eens leuk. Krijg je exposities van je kind. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021209
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het is en was altijd al wel degelijk een probleem bij verenigingen. Ik heb een poosje de E-tjes getraind voordat ik zelf een rijbewijs had en het was regelmatig een groot issue bij uitwedstrijden.
Ach. Als het alleen dat rijden was geweest, dat had ik niet zo erg gevonden. Maar bij hockey fungeerden de ouders ook de scheidsrechter, dus was het wel de bedoeling dat je ook nog theorieavonden in het clubhuis bijwoonde.
Dus 2x trainen, 1 keer wedstrijd, en dan nog theorie en bardienst.

Als mijn kind enthousiast was geweest, had ik het er best voor over gehad. Maar dat was ook niet echt het geval.

Oh..en dan was ook nog een ouder dedicated coach en eentje spelbegeleider. Echt.. je kunt daar volop je vrije tijd in kwijt. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021215
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Daar wordt je helemaal gek van.
Dat ik voetbalde hadden we een rooster wie van de ouders even moest rijden. Geeft ook duidelijkheid, ipv in de week er voor rond moeten bellen. En wij hadden een vrouwelijke koots in de early '90s welke een flinke haaibaai was. Gewoon duidelijkheid scheppen werkt al beter voor veel mensen. Moet je standaard werken op zaterdag vanwege rooster/retail of wat dan ook, ja dan kan het niet. Voor de rest: doe ook gewoon mee.

Was soms echt heerlijk die gesprekken.
1947-2016
pi_208021221
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:41 schreef capricia het volgende:
Dit jaar tekenlessen. Ook wel eens leuk. Krijg je exposities van je kind.
Och gossie.
De exposities voor het ronde archief of de doos op zolder...
1947-2016
pi_208021248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Och gossie.
De exposities voor het ronde archief of de doos op zolder...
Waarom reageer je zo?
Ik kan mijn kind enkel alles aanbieden. Maar wat ze leuk vindt, bepaalt ze zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021249
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach. Als het alleen dat rijden was geweest, dat had ik niet zo erg gevonden. Maar bij hockey fungeerden de ouders ook de scheidsrechter, dus was het wel de bedoeling dat je ook nog theorieavonden in het clubhuis bijwoonde.
Dus 2x trainen, 1 keer wedstrijd, en dan nog theorie en bardienst.

Als mijn kind enthousiast was geweest, had ik het er best voor over gehad. Maar dat was ook niet echt het geval.
Dat is wel veel ja.
Dat ouders/begeleiders mee moeten doen met de scheidsen is trouwens in het voetbal ook zo. Lijnrechters zijn meestal afvaardigingen van een team.

Vandaar ook vaak het gezeik omdat bij twijfel altijd af wordt gevlagd. Of soms niet eens, in de laatste minuut-belangrijke goal.
1947-2016
  donderdag 16 februari 2023 @ 16:52:28 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208021256
Bowling alone...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208021258
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom reageer je zo?
Ik kan mijn kind enkel alles aanbieden. Maar wat ze leuk vindt, bepaalt ze zelf.
Was meer een grapje capri ;)
Wat ouders vaak doen met tekeningen van hun koters. Of heb jij ze wel bewaard?
1947-2016
pi_208021262
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:31 schreef capricia het volgende:

Veel basisscholen bieden zoiets toch wel aan tegenwoordig, dacht ik? Mijn dochter heeft op die manier een tijd volleybal gedaan, en iets met dansen. Ook eens iets met muziek en een tijdje iets met toneel.

Dochter vindt voeetballen en dansen nog steeds erg leuk, dus daar gaat ze trouw naartoe. Maar als ze echt niet meer wil (moet zel wel eerst het jaar af maken), gaat ze natuurlijk stoppen. Een paar keer per week met grote tegenzin gaan is zinloos.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208021279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is wel veel ja.
Dat ouders/begeleiders mee moeten doen met de scheidsen is trouwens in het voetbal ook zo. Lijnrechters zijn meestal afvaardigingen van een team.

Vandaar ook vaak het gezeik omdat bij twijfel altijd af wordt gevlagd. Of soms niet eens, in de laatste minuut-belangrijke goal.
Als niet hockey-ingevoerde, gaan mij de spelregels van voetbal beter af dan die van hockey. Ik vond ze niet simpel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021297
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Als niet hockey-ingevoerde, gaan mij de spelregels van voetbal beter af dan die van hockey. Ik vond ze niet simpel.
Liever voetbalregels dan hockey regels idd.
1947-2016
pi_208021310
En terecht, clubsporten zijn ontiegelijk kut!
pi_208021314
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Veel basisscholen bieden zoiets toch wel aan tegenwoordig, dacht ik? Mijn dochter heeft op die manier een tijd volleybal gedaan, en iets met dansen. Ook eens iets met muziek en een tijdje iets met toneel.

Dochter vindt voeetballen en dansen nog steeds erg leuk, dus daar gaat ze trouw naartoe. Maar als ze echt niet meer wil (moet zel wel eerst het jaar af maken), gaat ze natuurlijk stoppen. Een paar keer per week met grote tegenzin gaan is zinloos.
Veel van die teamsporten zijn voor een heel jaar hè.
En dat doe ik dus niet meer (zo snel).
Als school 2 maanden hockey, 2 maanden paardrijden en 2 maanden atletiek zou aanbieden (ik noem maar wat sporten, maar gewoon structureel een tijdje iets uitproberen), zou ik meteen doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021315
quote:
Al die trainingen door de weeks (haasten vanuit school, of weer laat met avondeten etc) en rijden met wedstrijden in het weekend enzo. Moest je opeens coach zijn, of scheidsrechter. Je werd geacht theorielessen op de club te volgen als ouder. En dan nog bardienst.
Niet meer dan terecht, te veel ouders dumpen hun kinderen bij de club en doen niets of veels te weinig. Geen wonder dat heel veel sportclubs onder druk staan.
pi_208021323
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Als school 2 maanden hockey, 2 maanden paardrijden en 2 maanden atletiek zou aanbieden (ik noem maar wat sporten, maar gewoon structureel een tijdje iets uitproberen), zou ik meteen doen.
De dingen die ik in de eerste alinea noem, zijn op die manier aangeboden. Dus dat was echt een trialperiode. Heel leuk was dat om kennis te maken.

Voetbal en dansles heeft ze zelf voor gekozen en dat gaat inderdaad per jaar. Ik moet zeggen dat het heel erg meevalt hoe vaak ze zeurt dat ze geen zin heeft. Misschien ook wel deels omdat ze weet dat er geen goede reden is om niet te gaan, want er wordt op je gerekend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208021324
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat mij betreft is dat wel een probleem: kinderen moeten eens leren kiezen en niet te fladderen van het een naar het andere als het weer eens niet bevalt. Het aanbod is te groot en ouders zijn vaak te snel geneigd mee te gaan in "ik vind het niet meer leuk". Dan krijg je dus dat kinderen hun sport nooit serieus gaan nemen.
pi_208021353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat mij betreft is dat wel een probleem: kinderen moeten eens leren kiezen en niet te fladderen van het een naar het andere als het weer eens niet bevalt. Het aanbod is te groot en ouders zijn vaak te snel geneigd mee te gaan in "ik vind het niet meer leuk". Dan krijg je dus dat kinderen hun sport nooit serieus gaan nemen.
Ik wil juist dat mijn kind (zeker basisschool leeftijd) lekker alles uit kan proberen. Om te kijken wat bij hem/haar past, zonder er meteen een jaar aan vast te zitten.
Ik vind dat belangrijk voor mijn kind. Lees wat @miss_sly schrijft: haar kind heeft op die manier volleybal ontdekt. En een ander wellicht toneel of what ever.
Daar zijn het kinderen voor. En jij als ouder kunt alleen maar zo breed mogelijk aanbieden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208021403
quote:
Die van mij, 21, 19, 17 en 15, doen al sinds jaar en dag aan scouting. Leer je veel van de hier als belangrijk gezien zaken maar op die vraag zou mijn oudste "Geen" zeggen. Wat voor vlees is hij dan?

Sporten zijn wel voorbijgekomen, maar alleen de 19-jarige beoefent een teamsport.
pi_208021424
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Die werden door het bestuur geschorst en in sommige gevallen zelfs van de club verwijderd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 16 februari 2023 @ 17:14:07 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208021452
quote:
Wat een kolder. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208021530
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die werden door het bestuur geschorst en in sommige gevallen zelfs van de club verwijderd.
Waarom zie ik dan bij voetbalwedstrijden tussen profs dat er veel te ruw gespeeld wordt?
pi_208021804
Ik heb zelf ook helemaal geen behoefte om verplicht een bardienst/opruimklussen of wat anders voor mijn vereniging te doen. Koop het wel uit maar heb na mijn werk betere dingen te doen door nog eens sociale slaaf te zijn van 'mijn' vereniging. Dit is volgens mij een trend die de laatste jaren meer in trek is.
pi_208021871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:43 schreef kwiwi het volgende:
Beter dan verplicht het leger in.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wil juist dat mijn kind (zeker basisschool leeftijd) lekker alles uit kan proberen. Om te kijken wat bij hem/haar past, zonder er meteen een jaar aan vast te zitten.
Ik vind dat belangrijk voor mijn kind. Lees wat @:miss_sly schrijft: haar kind heeft op die manier volleybal ontdekt. En een ander wellicht toneel of what ever.
Daar zijn het kinderen voor. En jij als ouder kunt alleen maar zo breed mogelijk aanbieden.
Denk dat je overal wel een paar keer gratis mee mag trainen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2023 @ 18:11:46 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208022234
En nu voel ik me oud
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208022313
De tienertijd is altijd wel de periode geweest dat teamsporters er mee stopten, als ik puur naar mijn eigen ervaring als voetballer kijk 20-30 jaar terug. Veranderende interesses, bijbaantjes, relaties, en ook de ‘professionalisering’ bij de oudere jeugd (straffen bij het missen van een training, altijd dezelfden die reserve moesten, verplichte klusjes naast het sporten,...). Er waren bij nagenoeg elke club veel meer F-zeventallen dan A-elftallen.

De vraag is dus vooral of het nu erger is dan toen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208022346
Simpel. Of je gaat sporten om de profvoetballer uit te hangen, of je gaat wat anders doen waarin je kunt uitblinken. Gewoon een balletje trappen is er helaas niet meer bij…
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2023 @ 18:23:06 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208022409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:16 schreef Fred_B het volgende:
De tienertijd is altijd wel de periode geweest dat teamsporters er mee stopten, als ik puur naar mijn eigen ervaring als voetballer kijk 20-30 jaar terug. Veranderende interesses, bijbaantjes, relaties, en ook de ‘professionalisering’ bij de oudere jeugd (straffen bij het missen van een training, altijd dezelfden die reserve moesten, verplichte klusjes naast het sporten,...). Er waren bij nagenoeg elke club veel meer F-zeventallen dan A-elftallen.

De vraag is dus vooral of het nu erger is dan toen.
Ik denk dat de onderzoekers van dit artikel daar wel bekend mee zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208022460
Iedereen die een beetje actief is in het verenigingsleven wist dit al. Er is ook niet zo veel dat je er tegen kunt doen, is de tand des tijds waar je mee moet dealen. Flexibele opties aanbieden dus.
zie email 27 oktober
pi_208022521
In mijn tijd was dat net zo goed. Basisschooltijd is allemaal goed te doen met zeeën van vrije tijd maar dat werd toch minder toen de middelbare school er kwam. Ik was (en dat zegt iedereen natuurlijk over zichzelf :+ ) niet dom maar ook niet een dermate sterke leerling dat ik mij zonder moeite erdoorheen kon rammen. De extra tijd die nodig was voor huiswerk etc. werd dan toch vrij snel verhaald op de sport uren. En dat terwijl ik voorheen extreem sportief was en 5 dagen per week op een van de clubs was en in het weekend vaak nog op het veldje voetballen erbij pakte.

En dan kom je in een spiraal. School wordt niet eenvoudiger maar naarmate de jaren vorderde kwam er juist meer bij kijken. Dan komt er ook nog opeens het sociale aspect bij. Uitgaan, meisjes, stiekem wat biertjes, al dat soort shit en sluit het boek langzaam helemaal.

Er is gewoon heel veel school en hoe ouder ik word hoe meer ik erover speculeer dat dat misschien helemaal zo goed niet is. De fysieke en sociale ontwikkeling die je krijgt van een potje voetbal of tennis (of whatever) vind ik denk ik een stuk belangrijker dan vakken zoals Frans en Duits waar het gros van de bevolking misschien ooit eens gebruik van maakt als ze op vakantie gaan. Maar ondertussen zijn het gigantische vakken die voor de meeste kinderen een heleboel vrije tijd opslurpen, zowel in als buiten het klaslokaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 18-02-2023 18:26:04 ]
Conscience do cost.
pi_208022535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom zie ik dan bij voetbalwedstrijden tussen profs dat er veel te ruw gespeeld wordt?
Andere belangen, geld bv.
pi_208022547
quote:
Vanuit de vereniging geredeneerd snap ik heel goed waar dat beleid vandaan komt, namelijk onmacht. Vrijwilligers vinden is misschien nog wel lastiger dan (jeugd)leden. Maar ik zou er zelf niet snel voor kiezen (met uitzondering van meerijden), om heel veel redenen. Variërend van wegjagen tot het feit dat je je leden ook een gemotiveerde en goede trainer wil bieden. En dan heb je niets aan ouders die vaak zelf niet de sport gedaan hebben en/of die er puur staan omdat het moet. Voor een bardienst zou het nog kunnen, maar voor de technische functies vind ik het echt een dikke vette no-go.
zie email 27 oktober
pi_208022587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:40 schreef Drass het volgende:
Ik heb zelf ook helemaal geen behoefte om verplicht een bardienst/opruimklussen of wat anders voor mijn vereniging te doen. Koop het wel uit maar heb na mijn werk betere dingen te doen door nog eens sociale slaaf te zijn van 'mijn' vereniging. Dit is volgens mij een trend die de laatste jaren meer in trek is.
Kan me nog herinneren dat vaders van spelertjes actief bij de verenigingen betrokken waren door voor vervoer te zorgen op zaterdagen voor de uitwedstrijden. Was geheel belangeloos dus geen vergoeding voor benzine oid, plus je was er je hele zaterdag aan kwijt. Moet je ook maar net zin in hebben.
  donderdag 16 februari 2023 @ 18:34:06 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_208022604
quote:

[..]
De hele dag opgehokt zitten in de leerfabriek is verplichting genoeg.
pi_208022623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lekker belangrijk ook of ze sport serieus nemen, het is niet de jeugdopleiding van Ajax. Veel belangrijker is dat ze er zijn als ze op ze gerekend wordt en leuk meedoen.
zie email 27 oktober
  donderdag 16 februari 2023 @ 18:36:43 #66
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208022642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kan me nog herinneren dat vaders van spelertjes actief bij de verenigingen betrokken waren door voor vervoer te zorgen op zaterdagen voor de uitwedstrijden. Was geheel belangeloos dus geen vergoeding voor benzine oid, plus je was er je hele zaterdag aan kwijt. Moet je ook maar net zin in hebben.
Handig ook als je zaterdag zelf wil sporten als ouder zijnde :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208022685
ik had dit vroeger ook.... hele zaterdagen kwijt zijn voor een verplichte wedstrijd terwijl je dan ook kan werken voor wat zakgeld...

Mijn kinderen mochten van mij nooit op een team sport waarbij je verplichte wedstrijden had en nu willen ze het echt nooit niet....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208022688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:40 schreef Drass het volgende:
Tja een vereniging ben je met z’n allen. Dat houdt in dat je iets haalt maar ook iets brengt.

Ik vind het zelf ook waardeloos beleid waar ik liever van wegblijf hoor, maar ik snap het zeker voor de ‘eenvoudige’ klussen best wel. Het alternatief is iemand inhuren en dan gaat de contributie door het dak. (En dan is mijn ervaring ook nog dat je bij de meeste verenigingen voor het minste of geringste vrijstelling van bardienst krijgt, dus alleen de mensen die echt niets anders doen zijn de Sjaak.)
zie email 27 oktober
pi_208022718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
mijn ouders staken na een tijdje hun middelvinger uit als er weer eens niemand "kon" en zij weer gevraagd werden. Het resultaat was dat er geregeld geen wedstrijd was omdat er geen vervoer was.... Iedereen boos op elkaar maar niemand boos op zichzelf... :')
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208022748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja een vereniging ben je met z’n allen. Dat houdt in dat je iets haalt maar ook iets brengt.

Ik vind het zelf ook waardeloos beleid waar ik liever van wegblijf hoor, maar ik snap het zeker voor de ‘eenvoudige’ klussen best wel. Het alternatief is iemand inhuren en dan gaat de contributie door het dak. (En dan is mijn ervaring ook nog dat je bij de meeste verenigingen voor het minste of geringste vrijstelling van bardienst krijgt, dus alleen de mensen die echt niets anders doen zijn de Sjaak.)
laatst ging de premie van de sportclub van mijn dochter met 50 cent per maand omhoog en het regende afmeldingen omdat het zogenaamd "te duur" werd _O-
kan je nagaan wat er gebeurd als je iemand inhuurt voor die klusjes
pi_208022766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
laatst ging de premie van de sportclub van mijn dochter met 50 cent per maand omhoog en het regende afmeldingen omdat het zogenaamd "te duur" werd _O-
Gezien het economische tij ook niet verstandig om nu een contributiewijziging te doen. Dat is je eigen weerstand creëren. Maar inderdaad, dat is wel het effect van serieuze verhogingen. En dat wil je ook niet.
zie email 27 oktober
pi_208022811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:29 schreef ems. het volgende:
In mijn tijd was dat net zo goed. Basisschooltijd is allemaal goed te doen met zeeën van vrije tijd maar dat werd toch minder toen de middelbare school er kwam. Ik was (en dat zegt iedereen natuurlijk over zichzelf :+ ) niet dom maar ook niet een dermate sterke leerlingen dat ik mij zonder moeite erdoorheen kon rammen. De extra tijd die nodig was voor huiswerk etc. werd dan toch vrij snel verhaald op de sport uren. En dat terwijl ik voorheen extreem sportief was en 5 dagen per week op een van de clubs was en in het weekend vaak nog op het veldje voetballen erbij pakte.

En dan kom je in een spiraal. School wordt niet eenvoudiger maar naarmate de jaren vorderde kwam er juist meer bij kijken. Dan komt er ook nog opeens het sociale aspect bij. Uitgaan, meisjes, stiekem wat biertjes, al dat soort shit en sluit het boek langzaam helemaal.

Er is gewoon heel veel school en hoe ouder ik word hoe meer ik erover speculeer dat dat misschien helemaal zo goed niet is. De fysieke en sociale ontwikkeling die je krijgt van een potje voetbal of tennis (of whatever) vind ik denk ik een stuk belangrijker dan vakken zoals Frans en Duits waar het gros van de bevolking misschien ooit eens gebruik van maakt als ze op vakantie gaan. Maar ondertussen zijn het gigantische vakken die voor de meeste kinderen een heleboel vrije tijd opslurpen, zowel in als buiten het klaslokaal.
en dan te bedenken dat er vroeger nog meer school was vanwege de studiedagen die nu om de haveklap in het rooster staan....
pi_208022825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gezien het economische tij ook niet verstandig om nu een contributiewijziging te doen. Dat is je eigen weerstand creëren. Maar inderdaad, dat is wel het effect van serieuze verhogingen. En dat wil je ook niet.
oh jij bent ook zo iemand die 50 cent per maand een serieuse verhoging vindt? _O-
pi_208022898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh jij bent ook zo iemand die 50 cent per maand een serieuse verhoging vindt? _O-
Nee natuurlijk niet, ik heb ooit eens als bestuurder staande de vergadering voorgesteld de contributie met een euro te verhogen onder het mom van ‘verwaarloosbaar’. Daarom noem ik ook expliciet de serieuze verhoging ;)
Maar het effect is wel hetzelfde.
zie email 27 oktober
pi_208022914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, ik heb ooit eens als bestuurder staande de vergadering voorgesteld de contributie met een euro te verhogen onder het mom van ‘verwaarloosbaar’. Daarom noem ik ook expliciet de serieuze verhoging ;)
Maar het effect is wel hetzelfde.
Ik heb me er ook weleens om verbaasd... ook toen ik studeerde en mijn studentenvereniging een keer besloot om een activiteit 50 guldencent te verhogen... nu er kwam nauwelijks iemand en toen hebben ze het maar teruggedraaid en kwam men weer :W 8)7

men zou maar eens een sigaretje minder roken....
pi_208022934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lekker belangrijk ook of ze sport serieus nemen, het is niet de jeugdopleiding van Ajax. Veel belangrijker is dat ze er zijn als ze op ze gerekend wordt en leuk meedoen.
Dan neem je het dus serieus.
pi_208022947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan neem je het dus serieus.
zogauw teamsport serieus wordt kan je er inderdaad beter mee stoppen....
pi_208022952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb me er ook weleens om verbaasd... ook toen ik studeerde en mijn studentenvereniging een keer besloot om een activiteit 50 guldencent te verhogen... nu er kwam nauwelijks iemand en toen hebben ze het maar teruggedraaid en kwam men weer :W 8)7

men zou maar eens een sigaretje minder roken....
Is vaak ook een stukje entitlement om eens een lelijk Engels woord te gebruiken. Men meent recht te hebben op goedkoop dit of dat. Ik los dat vaak op, voor zover dat gaat, door te zeggen dat mensen die het écht niet meer redden zich kunnen melden bij het bestuur voor een individuele oplossing. Er meldt zich zelden tot nooit iemand, maar daar kun je wel naar verwijzen om het gezeik af te wimpelen.
zie email 27 oktober
pi_208022991
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is vaak ook een stukje entitlement om eens een lelijk Engels woord te gebruiken. Men meent recht te hebben op goedkoop dit of dat. Ik los dat vaak op, voor zover dat gaat, door te zeggen dat mensen die het écht niet meer redden zich kunnen melden bij het bestuur voor een individuele oplossing. Er meldt zich zelden tot nooit iemand, maar daar kun je wel naar verwijzen om het gezeik af te wimpelen.
dat is wel een goeie _O_
dan kan iemand zich afmelden ivm de verhoging want dan sta je te boek als tokkie. Die ga ik onthouden. Niemand zal zich toch melden voor die grijpstuiver.
pi_208023055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mijn ouders staken na een tijdje hun middelvinger uit als er weer eens niemand "kon" en zij weer gevraagd werden. Het resultaat was dat er geregeld geen wedstrijd was omdat er geen vervoer was.... Iedereen boos op elkaar maar niemand boos op zichzelf... :')
Ik geloof niet dat ik dat ooit heb meegemaakt, er waren er bij ons altijd meerdere beschikbaar. Er was er ook altijd wel een met een busje waar sowieso het halve team plaats in kon nemen. :')
pi_208023071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is wel een goeie _O_
dan kan iemand zich afmelden ivm de verhoging want dan sta je te boek als tokkie. Die ga ik onthouden. Niemand zal zich toch melden voor die grijpstuiver.
En zo wel dan merk je het in je budget echt niet als je er voor die ene persoon wat af doet in ruil voor bijvoorbeeld een paar extra vrijwilligersbeurten… (ik zou het niet snel zo maar doen, tenzij echt bijzondere omstandigheden, want dat levert weer ‘hij wel en ik niet’-gezeik op).
zie email 27 oktober
  donderdag 16 februari 2023 @ 19:08:33 #82
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_208023263
Toch niet zo raar dit. Iedereen moet zo vroeg en zo lang mogelijk werken immers.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_208023411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Andere belangen, geld bv.
Dan leerden-en leren nog steeds-de verkeerde mensen toch de jeugdige teamsporters?
pi_208023775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vanuit de vereniging geredeneerd snap ik heel goed waar dat beleid vandaan komt, namelijk onmacht. Vrijwilligers vinden is misschien nog wel lastiger dan (jeugd)leden. Maar ik zou er zelf niet snel voor kiezen (met uitzondering van meerijden), om heel veel redenen. Variërend van wegjagen tot het feit dat je je leden ook een gemotiveerde en goede trainer wil bieden. En dan heb je niets aan ouders die vaak zelf niet de sport gedaan hebben en/of die er puur staan omdat het moet. Voor een bardienst zou het nog kunnen, maar voor de technische functies vind ik het echt een dikke vette no-go.
En het gekke is, dat dit niet eens de hockeyclub naar keuze was. Die heeft namelijk een lange wachtlijst.
Dit was de tweede club in de buurt. En daar hoefde ze niet zo lang te wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 februari 2023 @ 19:35:38 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208023848
Ik mag dan al bijna 40 zijn maar als tiener kreeg je mij ook nog niet met een stok naar teamsport.

Ik ben er gewoon gruwelijk slecht in en ben in ieder sporttteam de zwakste schakel. Dus dan ga je als tiener jezelf niet kwellen door bij een sportclub te gaan ondanks NOC*NSF denkt dat het voor je bestwil is.

Mijn beweging doe ik dus ook liever individueel. Dan is er niemand die iets van me verwacht. En zo zijn er denk ik meer mensen.
pi_208023934
Maar goed. Om een teamplayer te worden en voor de sociale samenwerking in teamverband hoef je ook als kind niet op een teamsport.

Als ik het zo hoor zijn ze de halve dag op school al bezig met samenwerken en projectjes en taakverdelingen onderling.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208024159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan leerden-en leren nog steeds-de verkeerde mensen toch de jeugdige teamsporters?
Nah, die spelen gewoon voor hun plezier. Laat kinderen lekker kinderen blijven. Ik rende vroeger ook altijd achter een bal aan, op een veld, in een zaal, op straat of op het schoolplein.
  donderdag 16 februari 2023 @ 20:44:44 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208025475
Er zitten maar 24 uur in 1 dag. En buiten schoolverplichtingen (inclusief huiswerk), slapen, eten en sociaal doen met vrienden blijft er een aantal uren over waarbij 'de puber' natuurlijk kritisch nadenkt over de invulling ervan.

Bij het deel dat ver van school woont, moet je ook nog de minuten dat ze naar/van school fietsen mee tellen; zeker als ze geen ebike hebben. Die krijgen btw wel van nature dagelijks beweging.
pi_208025704
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Om een teamplayer te worden en voor de sociale samenwerking in teamverband hoef je ook als kind niet op een teamsport.

Als ik het zo hoor zijn ze de halve dag op school al bezig met samenwerken en projectjes en taakverdelingen onderling.
Niet te vergelijken wat mij betreft
pi_208026018
Is dit ooit anders geweest dan?
pi_208026027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nah, die spelen gewoon voor hun plezier. Laat kinderen lekker kinderen blijven. Ik rende vroeger ook altijd achter een bal aan, op een veld, in een zaal, op straat of op het schoolplein.
De kinderen worden op de huidige manier toch geïndoctrineerd door ruwe spelers?
pi_208026054
Alsof dit 30/35 jaar geleden veel anders was. Toen kreeg ik ook andere interesses zoals brommers, shag en bier... Toen had ik ook geen tijd meer voor dat soort ongein.
pi_208026171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:16 schreef torentje het volgende:

[..]
De kinderen worden op de huidige manier toch geïndoctrineerd door ruwe spelers?
Als je het zo bekijkt geven de profs inderdaad het slechte voorbeeld, onsportief gedrag, zeuren tegen de scheids, blessures simuleren, etc...
pi_208026235
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:18 schreef AchJa het volgende:
Alsof dit 30/35 jaar geleden veel anders was. Toen kreeg ik ook andere interesses zoals brommers, shag en bier... Toen had ik ook geen tijd meer voor dat soort ongein.
Geldt voor iedereen wel denk ik, alleen stopte ik toen nog niet onmiddellijk met voetbal, maar dan kom je na je achtiende wel in zo'n kantine elftal terecht dat elk weekend met 8-0 of zo het schip in gaat, en pas na de wedstrijd aan de bar tot leven komt, en dan gaat de lol er toch wel snel vanaf. Ik heb op mijn 21ste het bijltje erbij neergegooid, het viel ook niet meer te combineren met mijn bezoeken aan eredivisiewedstrijden op zondag.
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:37:31 #95
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208026329
Goh, naarmate mensen meer verplichtingen krijgen gaan ze kritischer kijken naar hun tijdsbesteding. Wie had kunnen denken dat voetballen op niveau kelderklasse niet zo hoog op het lijstje staat?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:46:44 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208026473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:33 schreef quo_ het volgende:

[..]

Maar wat een droefenis deze ontwikkeling. Allereerst is een gebrek aan sport uiteraard slecht voor de lichamelijke volksgezondheid. Dat is meer een feit dan een mening.

Fout. Meer een mening dan een feit. Dit bericht betekent namelijk niet dat men minder sport, enkel dat men minder sport in clubverband.
Laffe huichelaar
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:51:01 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208026544
quote:

[..]
Voetbal:

- Verantwoordelijkheid
- Op tijd zijn
- Als groep presteren
- Als groep falen
- Als individu presteren
- Als individu falen
- Communiceren

Waarom zou je dat op een sportclub moeten leren? Dat leert zo'n kind al met een potje fortnite
Laffe huichelaar
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:52:37 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208026566
quote:
Als je dat voor onder de 13 kan, kan je dat voor boven de 13 ook. Dat lijkt me het verschil niet verklaren
Laffe huichelaar
pi_208026828
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je dat voor onder de 13 kan, kan je dat voor boven de 13 ook. Dat lijkt me het verschil niet verklaren
Boven de 13 zal het vaker het kind zelf zijn die er geen sjoege meer om geeft. Daar onder de ouders.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208026884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Fout. Meer een mening dan een feit. Dit bericht betekent namelijk niet dat men minder sport, enkel dat men minder sport in clubverband.
Je gelooft toch niet dat afhakende tieners op eigen kracht gemiddeld net zo veel sport en beweging op eigen kracht realiseren?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')