abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2023 @ 14:42:57 #76
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208153728
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vind juist verenigingsleven egoïstisch naar de rest van je omgeving. Alles moet namelijk wijken voor die klote clubjes. Probeer maar een x een kinderverjaardag te organiseren op zaterdag.
[..]
Dit is weer zo'n walgelijke boomerpost. Meer dan 5 miljoen mensen doen tegenwoordig mantelzorg, vaak naast hun betaalde baan. O noes wat een kut mentaliteit :') .

De aanname dat je per se lid moet zijn van een clubje om te kunnen sporten is onzin. Tegenwoordig kun je prima naar de gym om gezond bezig te zijn met je lichaam.
Je hebt gelijk het verenigingsleven is egoïstisch. Want het is wel verschrikkelijk dat je jezelf aan iets anders conformeert dan aan jezelf zeg. Zoals ik al zeg ikke ikke ikke en daar moet alles voor wijken.

En dat je mantelzorg geeft is iets van de laatste decennia? Vroeger woonden opa en oma gewoon bij het gezin in.

De gym, dat moet toch wel een van de sneuste vormen van "sport" zijn die ik ken. :')
pi_208154212
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je hebt gelijk het verenigingsleven is egoïstisch. Want het is wel verschrikkelijk dat je jezelf aan iets anders conformeert dan aan jezelf zeg. Zoals ik al zeg ikke ikke ikke en daar moet alles voor wijken.

En dat je mantelzorg geeft is iets van de laatste decennia? Vroeger woonden opa en oma gewoon bij het gezin in.

De gym, dat moet toch wel een van de sneuste vormen van "sport" zijn die ik ken. :')
Nee hoor, vroeger zaten opa en oma compleet verzorgd in een bejaardentehuis, daar heeft de oudere generatie geen omkijken naar gehad. Ja eens een bezoekje, maar echt mantelzorg? Welnee.

Nu de zorg compleet is uitgekleed is mantelzorg veel intensiever geworden en zeer tijdrovend. Dit is echt iets van de afgelopen jaren.
pi_208155087
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Hoezo is dat nou weer sneu, je kan gericht en individueel aan je eigen fitheid werken. Sluit uiteindelijk meer aan bij de huidige tijd dan verplicht 2 x trainen en verplicht een groot deel van je vrije zaterdag kwijt zijn aan een wedstrijd.

Wat jij doet is enorm zwak. Je zet doodleuk een hele generatie neer als een stelletje stumpers, terwijl er genoeg zaken genoemd zijn die duiding geven waarom mensen wellicht andere prioriteiten hebben. De sterk verbeterde emancipatie bijvoorbeeld waarbij mannen en vrouwen huishouden en werk veel meer evenwichtig trachten te verdelen. Als je beide fulltime werkt zijn er meer dan genoeg dingen die blijven liggen tot het weekend. Dan is het wel lekker makkelijk om te zeggen ik ga naar voetbal met Keesje schat, doei tot vanavond.

quote:
Je conformeert je aan de verenging ten koste van al het andere, of het egoïstisch is kun je over twisten maar je sluit je wel degelijk wekelijks af voor andere sociale of niet sociale verplichtingen. Zaken die in jouw leven wellicht ook je aandacht behoeven.
blablablabla
pi_208155938
Die drang om alles in groepen te moeten doen, snap ik niet. Ik ben de godganse dag al omringd door mensen, mijn leven is alles behalve individualistisch. Als ik ga sporten wil ik graag mijn hoofd leeg laten waaien, niet weer dat gekakel van anderen en mee moeten aanpassen aan anderen, dat doe ik namelijk de overige 23 uur al.

Laat iedereen lekker sporten op de manier die past.
  zondag 26 februari 2023 @ 17:46:46 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208156291
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:18 schreef Avelie het volgende:
Die drang om alles in groepen te moeten doen, snap ik niet. Ik ben de godganse dag al omringd door mensen, mijn leven is alles behalve individualistisch. Als ik ga sporten wil ik graag mijn hoofd leeg laten waaien, niet weer dat gekakel van anderen en mee moeten aanpassen aan anderen, dat doe ik namelijk de overige 23 uur al.

Mee eens. Wat een gedram op teamsport.
Had daar vroeger al een hekel aan. Andere kinderen onderuit schoppen bij de voetbalclub. Ben ik niet oud geworden.

Op mijn 16de ben ik gaan fitnessen. Gewoon trainingsschema laten maken en dan lekker zonder afleiding met jezelf bezig zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208156866
Belangrijke reden van weinig interesse in sporten is dat de schooljeugd na schooltijd liever rondhangen op straat en (klieren/heersen) in de lokale winkelcentra. :N
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_208157021
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:18 schreef Avelie het volgende:

En daarom lekker doen wat je wil.

Er zitten wel degelijk voordelen aan teamsporten die anders zijn dan de voordelen aan individuele sporten.

Lees net een stuk van de hockeybond waar er iets meer inhoud aan het geheel wordt gegeven. Dit stukje valt me op
quote:
Is het te verklaren dat pubers sneller afhaken dan voorheen?
Van den Wall Bake: ‘Die groep van dertien tot achttienjarigen hoort bij Generatie Z. Dit is de meest individualistische generatie ooit, als het gaat om keuzevrijheid. Ze willen zelf bepalen hoe hun leven eruit ziet en daarin niet beperkt worden. Deze groep stemt – over het algemeen genomen – hun leven af op hun wensen en wil bovendien dat die snel worden vervuld. Daarom staat deze groep minder snel dan voorheen te trappelen als het om verenigingssport en langdurige competities gaat. Maar… we zien ook dat deze groep graag zelfgeorganiseerd sport in groepsverband. Kortom: ze willen hun eigen tijd indelen, maar vinden het dan wel fijn om met meerdere mensen tegelijk iets te doen.’
https://hockey.nl/nieuws/(...)en-deze-trend-keren/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_208167226
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
En daarom lekker doen wat je wil.

Er zitten wel degelijk voordelen aan teamsporten die anders zijn dan de voordelen aan individuele sporten.

Lees net een stuk van de hockeybond waar er iets meer inhoud aan het geheel wordt gegeven. Dit stukje valt me op
[..]
https://hockey.nl/nieuws/(...)en-deze-trend-keren/
Gok dat de periode met corona hier ook wel een rol in heeft gespeeld, alles was weliswaar dicht maar je kon op het allereerste begin na prima in groepsverband met wat vrienden gaan sporten.
blablablabla
pi_208167766
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:37 schreef marcb1974 het volgende:

Die voordelen hebben kinderen en pubers al op school waar ze voortdurend samenwerken en bij gym waar ook constant in teams wordt gesport.

Als kinderen nou alles individueel zouden doen in hun leven, dan was ik het met je eens, maar kinderen zitten op school, groeien op in een familie met meerdere kinderen en doen voortdurend van alles samen.
pi_208167829
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:00 schreef Avelie het volgende:

[..]
Die voordelen hebben kinderen en pubers al op school waar ze voortdurend samenwerken en bij gym waar ook constant in teams wordt gesport.

Als kinderen nou alles individueel zouden doen in hun leven, dan was ik het met je eens, maar kinderen zitten op school, groeien op in een familie met meerdere kinderen en doen voortdurend van alles samen.
Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen een teamsport en gymnastiek op school. Bij de teamsport heeft iedereen bewust voor die sport gekozen en wil er dan ook echt voor gaan. Dat is ook wat ik zie bij mijn oudste (12) in het hockeyteam. Meiden die willen, die allen 2 tot 3 keer in de week trainen en er op zaterdag ook staan. Bij gym heeft het nooit de interesse van iedereen. Wat de een leuk vindt, vind de ander afgrijselijk.
Ook met samenwerkingsopdrachten op school heb je dat. De een vindt economie een tof vak, de ander houdt er van.
*poef* nu is het weg
pi_208167981
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:07 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]
Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen een teamsport en gymnastiek op school. Bij de teamsport heeft iedereen bewust voor die sport gekozen en wil er dan ook echt voor gaan. Dat is ook wat ik zie bij mijn oudste (12) in het hockeyteam. Meiden die willen, die allen 2 tot 3 keer in de week trainen en er op zaterdag ook staan. Bij gym heeft het nooit de interesse van iedereen. Wat de een leuk vindt, vind de ander afgrijselijk.
Ook met samenwerkingsopdrachten op school heb je dat. De een vindt economie een tof vak, de ander houdt er van.
Maar dat is juist goed wanneer je wil leren samenwerken, want in het echte leven zijn er ook altijd mensen die er meer en minder zin in hebben, dat houd je toch.
pi_208167997
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:07 schreef kaatjejannie het volgende:

[..] Bij gym heeft het nooit de interesse van iedereen. Wat de een leuk vindt, vind de ander afgrijselijk.
En juist daarvan zul je als puber meer leren wat betreft samenwerking dan wanneer je iets doet waar alle deelnemers uit je groepje veel zin in hebben.

Want wanneer jij een leuk eindresultaat wil, zul je ook degenen binnen je groepje/team die er géén zin in hebben moeten motiveren om toch hun best te doen. Dat vergt heel wat meer van je sociale vaardigheden dan wanneer je met dat gemotiveerde team op het hockeyveld staat.
pi_208168098
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En juist daarvan zul je als puber meer leren wat betreft samenwerking dan wanneer je iets doet waar alle deelnemers uit je groepje veel zin in hebben.

Want wanneer jij een leuk eindresultaat wil, zul je ook degenen binnen je groepje/team die er géén zin in hebben moeten motiveren om toch hun best te doen. Dat vergt heel wat meer van je sociale vaardigheden dan wanneer je met dat gemotiveerde team op het hockeyveld staat.
Dat is echt niet hoe ik mij de gymlessen herinner :D

Als het stom was, was het gewoon stom en was er echt geen motiveren aan. En daarin is, als ik mijn dochter hoor, heel weinig in veranderd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208168261
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Gym was stom en gevaarlijk, natuurlijk deed je daar je best niet. Een eindresultaat? Wat dacht je van de les doorkomen en uiteindelijk geen onvoldoende?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_208170963
Ik herinner me nog heel leuke gymlessen, vooral aan softbal, volleybal en badminton heb ik goede herinneringen. Als je dat met een clubje leuk vond dan mocht je daar steeds weer voor kiezen, 2x per week dus het voelde naar verloop van tijd alsof je samen op een teamsport zat. Alleen er zat geen druk achter dat je moest presteren, maar we waren van onszelf toch fanatiek.
pi_208175107
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Die leeftijd is logisch om de afname te zien.

De overgang naar de middelbare school zorgt vaak voor meer huiswerk en langere fietsafstanden. Daardoor kost school vanaf de leeftijd van ca 12 jaar ineens een stuk meer tijd. En dan komen ook de eerste folderwijken, oppas-adresjes en andere bijbaantjes om de hoek kijken. Want je wilt als betrokken puber tenslotte wel geld hebben om met je vrienden of vriendinnen in een tussenuur even wat te gaan eten bij de Mac of een frikadelbroodje te halen bij de Appie.
Of je eigen kleding shoppen.
Dit was 20-30 jaar geleden ook al zo hoor. Op die leeftijd gaan de echte sportliefhebbers door en diegene die kiezen voor baantjes/uitgaan/vriendjes/vriendinnetjes stoppen er mee. Niet dat dat laatste voor de sportliefhebbers onmogelijk is, maar het gaat vaak wel gepaard met keuzes maken en doen waar je hart ligt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')