abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2023 @ 00:11:47 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207989208
Burn!!!

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207989230
twitter
pi_207989252
In het kader van Valentijn, een post vol liefde.

Anti dronenet flamewar ON.

Nog meer zeikende russische soldaten want daar houden jullie toch van.

En op de russische TV vragen ze zich af hoe ze vrienden maken:

Ook op russische TV:
Praatpop vraagt zich af waarom niemand van russische grafmuziek houdt:
twitter
pi_207989348
twitter

in het kader van Valentijnsdag.
pi_207989861
How My Work For Trump and Giuliani Sought to Make Ukraine Defenseless
https://time.com/6255090/lev-parnas-giuliani-trump-ukraine/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:15:09 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207990464
Ouwe oekrainse knar, over de leopard training.

twitter
pi_207990559
quote:
’Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’

De Russische aanval op het stadje Voehledar is uitgelopen op een totale deceptie. Door meerdere tactische blunders zou het Russische leger daar meerdere tanks, pantservoertuigen en een bataljon van 5000 man hebben verloren. Dat bataljon zou aldus sommige bronnen zelfs een elite-bataljon zijn. Volgens experts zouden de Russische militairen als een soort kippen zonder kop zijn neergemaaid. Dat melden Britse media.
Russische tanks zouden door militair geklungel een mijnenveld zijn ingereden en er bleek amper coördinatie en communicatie te zijn tussen de verschillende Russische troepen, waardoor het voor de Oekraïense troepen makkelijk was om actie te ondernemen. Ondertussen meent de Russische staats-tv juist dat de 155e Marine Brigade juist bezig is met 'de overwinning' behalen in Voehledar. Russische critici stellen juist dat de soldaten niet meer dan kalkoenen waren op een schietbaan en dat vele kostbare materialen en troepen, mariniers en paratroopers, verloren zijn gegaan.
"Ze hebben niemand en niets meer om mee aan te vallen", zegt een Oekraïense persofficier tegen het online-kanaal Current Time.
De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.

quote:
In January 2023, the 155th Guards Naval Infantry marines attempted a breakthrough assault in Vuhledar against the Ukrainian 72nd Mechanized Brigade but failed. The unit saw initial success, however, but according to former FSB colonel Igor Strelkov, their assault stagnated following heavy losses to infantry and lack of ammunition for their organic fire support, despite using their T-80 tanks in an indirect fire role, and ''in general-poor technical support for the attacking units and their low staffing.

Bron.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207990645
Ja, het was voor de oplettend volger van de oorlog al duidelijk dat het er voor in Rusland in de omgeving van Vuhledar niet bepaald rooskleurig aan toe gaat. *O* ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207990733
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het was voor de oplettend volger van de oorlog al duidelijk dat het er voor in Rusland in de omgeving van Vuhledar niet bepaald rooskleurig aan toe gaat. *O* ^O^
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.

Ik geloof dat de ruggengraat van het "grote" offensief in de regio verdwenen is. Zoals het Duitse 6de leger bij Stalingrad. Dat verlies zorgde voor een keerpunt.
pi_207990771
5000 goed getrainde troepen weg? Jezus man wat een clownshow :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207990790
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 09:52:23 #14
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_207990826
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
Nee, TOPSHOW _O_
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_207990836
Als je ziet hoeveel blunders er zijn gemaakt lijkt het er toch op dat Poetin niet bij machte is om echte zuiveringen door te voeren in de top van het leger. Hij houdt zijn loyale honden toch het hand boven het hoofd.

En zo blijven de falers maar nieuwe kansen krijgen.
pi_207990840
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
pi_207990865
Wat een vreselijk land is Rusland toch. Je zou er maar geboren zijn. Incompetent leiderschap en iedereen heeft zijn eigen privé legertje. Het is niets anders dan een gemilitariseerde maffiastaat. De hele bevolking lijdt aan apathie en iedereen die ooit nog hoop heeft gehad voor Rusland zit in de gevangenis of is gevlucht naar het buitenland. Veel lager kan je als land niet zinken, zou je denken.
pi_207990914
twitter

De NAVO zal vandaag bespreken hoe ze Moldavië kunnen helpen. Het heikele punt is natuurlijk dat Moldavië in hun grondwet hebben staan dat ze geen buitenlandse troepen toelaten.
pi_207990934
Putin is een faal. Niks wat hij doet gaat nog goed voor hem uitpakken. Hij is te stoïcijns om dit zelf in te zien, dat zal waarschijnlijk voor veel Russen gelden.
pi_207990952
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:

[..]
De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.
[..]

Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.
pi_207990963
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
Zijn hier nog beelden van te vinden?
pi_207990970
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
In Nederland, als ik het niet mis heb, rijden mariniers niet in tanks en dergelijke. Is een totaal ander soort gevechtseenheid dan hier gebruikt wordt bij Vulehdar.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:08:54 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207990978
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207990990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Fijn de dag beginnen met blood and gore.
Vicariously I live while the whole world dies, much better you than I.....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207990997
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
En jawel WEDEROM een nieuw hoofdstukje voor dit boek:

There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:12:41 #26
6484 ExTec
pi_207991016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.
Ik denk dit idd ja. Als je zoiets als 10% verliest, houd je je esprit de corps nog wel overeind. Als je hele eenheid weggevaagd wordt dan is het enige wat je gemeen hebt met dat gedachtengoed de onderscheidingstekens op je uniform.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:16:32 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207991060
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
En dan is er nog de VDV, een eenheid van elite luchtlandingstroepen.

Die zijn in het begin, rond Hostomel, toen 80 procent van de troepen kwijtgeraakt.

Paar weken terug zijn ze nog eens 50% van hun resterende troepen kwijtgeraakt.
A murky, forgotten land.
pi_207991078
quote:

[..]
[..]

Als het de enige elite brigade was, was het nog te overzien. Maar dit is al met meerdere brigades gebeurd. Ook al met een belangrijke tank brigade en met de belangrijkste parachutistenbrigade. Meestal worden ze daarna opnieuw opgevuld met recidivisten die veel minder training hebben of gemobiliseerde dus daarna zijn die brigades veel minder sterk.
pi_207991102
De verse mobiks moeten naar een buurland afreizen om getraind te worden.. Dus er zijn geen instructeurs meer, en de orcs met ervaring zijn of dood, of aan het front aan het wachten totdat ze aan de beurt zijn om tekst en uitleg aan Petrus te geven.

Maar aan de andere kant, de vijand onderschatten is gevaarlijk, en wordt (hier) naar mijn gevoel best veel gedaan. (Ook door mij)
pi_207991129
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou het haast denken. Maar die brigades krijgen over het algemeen wel het nieuwste wapentuig om daar mee te oefenen en mee te spelen in het Russische leger. Dus op papier zouden ze het best getraind moeten zijn.
pi_207991141
Klikken op eigen risico want veeeeeeel dode Russen:
twitter
pi_207991152
twitter
pi_207991158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je zou het haast denken. Maar die brigades krijgen over het algemeen wel het nieuwste wapentuig om daar mee te oefenen en mee te spelen in het Russische leger. Dus op papier zouden ze het best getraind moeten zijn.
Met het nieuwste wapentuig spelen en goed getrained zijn, zijn twee hele verschillende dingen natuurlijk ;)
En ook:
pi_207991165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Moest lachen :D
pi_207991185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
In Nederland, als ik het niet mis heb, rijden mariniers niet in tanks en dergelijke. Is een totaal ander soort gevechtseenheid dan hier gebruikt wordt bij Vulehdar.
Kan zijn dat ze gebruikt werden als ondersteuning. Maar goed ieder land moet zelf weten hoe zij hun brigades gebruiken en bewapenen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als het de enige elite brigade was, was het nog te overzien. Maar dit is al met meerdere brigades gebeurd. Ook al met een belangrijke tank brigade en met de belangrijkste parachutistenbrigade. Meestal worden ze daarna opnieuw opgevuld met recidivisten die veel minder training hebben of gemobiliseerde dus daarna zijn die brigades veel minder sterk.
Ja met de elite 1st Guards Tank leger. Ook bijna weggevaagd. Maar wat dacht je van de drie BTG's (Battalion tactical group) die bij het overstekenen van een revier door de Oekraïnse artillerie weggevaagd zijn.

Maar om terug te komen met de mariniers. Die hadden ook al zware verliezen geleden bij Mariupol toen ze samen met de Tjetjeense strijders het op moesten nemen tegen de Azov brigade. Dat was een dure overwinning.
pi_207991208
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met het nieuwste wapentuig spelen en goed getrained zijn, zijn twee hele verschillende dingen natuurlijk ;)
En ook:
Daarom zeg ik ook op papier. Ik heb al zoveel gelezen over corruptie in het Russisch leger dat het gewoon betonrot is. Van tank trainingen dat er maar 1 tank beschikbaar is die rijdend is tot legerbasissen die de gas rekening niet eens kunnen betalen en gas is echt spotgoedkoop in Rusland. Al die defensiebudgetten van Rusland liggen nu ergens te dobberen in het Caribisch gebied.
pi_207991213
Huberts Smeets veegt de vloer heerlijk aan met de zogenaamde realisten:
Eén jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken (Raam op Rusland)
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:36:21 #38
6484 ExTec
pi_207991214
Als dit hem gaat worden is het geen gelijke strijd. Oekraine kan het prima leien om het aangegeven gebied te verliezen. rus niet, die zien dan hun landbrug verdampen, en 1 raket verder is krim dan geisoleerd.

pi_207991446
quote:
[ twitter ]
Hardop gelachen. :@
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207991520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef Confetti het volgende:
Als je ziet hoeveel blunders er zijn gemaakt lijkt het er toch op dat Poetin niet bij machte is om echte zuiveringen door te voeren in de top van het leger. Hij houdt zijn loyale honden toch het hand boven het hoofd.

En zo blijven de falers maar nieuwe kansen krijgen.
Zo werkt dat in totalitaire systemen, loyaliteit is belangrijker dan capaciteiten.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:08:58 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207991529
quote:
[ twitter ]
Ook dit is natuurlijk verschrikkelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207991535
Hoezo is dit topic niet meer bij de reeks. En had het vorige topic maar 297 post :?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:14:31 #43
14505 OProg
A Life in Music
pi_207991590
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Dit soort bizarre zooi die er uit ziet als de eerste wereldoorlog is gewoon te treurig voor woorden. Dit in 2023. :N
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_207991597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
Hoezo is dit topic niet meer bij de reeks. En had het vorige topic maar 297 post :?
Drie trollpost zijn achteraf verwijderd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207991599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
Dan is er ergens wat geveegd.
pi_207991616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Drie trollpost zijn achteraf verwijderd.
Ja. Dan zal wel. Alleen dit topic hoort ook niet bij de reeks. Dus niemand heeft dit topic in zijn Active topcis. Irritant wel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207991626
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En dan is er nog de VDV, een eenheid van elite luchtlandingstroepen.

Die zijn in het begin, rond Hostomel, toen 80 procent van de troepen kwijtgeraakt.

Paar weken terug zijn ze nog eens 50% van hun resterende troepen kwijtgeraakt.
Dat waren niet de gehele VDV volgens mij maar alleen een bepaalde brigade/groep. En elite is maar net hoe je het noemt, luchtlandingstroepen zijn lichtbewapend, nu heb je meer aan gemechaniseerde troepen.
pi_207991632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:35 schreef Raw85 het volgende:
Eén jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken (Raam op Rusland)
mooie opsomming van denktanks.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 11:20:02 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207991636
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:36 schreef ExTec het volgende:
Als dit hem gaat worden is het geen gelijke strijd. Oekraine kan het prima leien om het aangegeven gebied te verliezen. rus niet, die zien dan hun landbrug verdampen, en 1 raket verder is krim dan geisoleerd.

[ afbeelding ]
De facto is De Krim geïsoleerd als de landtoegang is afgesloten. Dan wordt de bevoorrading heel erg moeilijk. Door de lucht gaat het niet, en over de brug en met boten gaat het ook lastig worden. Er moeten niet alleen militaire goederen worden geleverd, maar ook civiele goederen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2023 @ 11:21:41 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207991647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:35 schreef Raw85 het volgende:
Goed stuk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207991709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:08 schreef J.B. het volgende:

[..]
Zo werkt dat in totalitaire systemen, loyaliteit is belangrijker dan capaciteiten.
Inderdaad, nieuwe gezichten kunnen zelf nieuwe ambitities hebben en dus een gevaar vormen.
Poetin is net zo afhankelijk van de innercircle als zij van hem. op moment hij daar mensen begint te wippen (en vooral keyspelers) ligt muiterij natuurlijk op de loer.
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2023 @ 11:34:57 #52
pi_207991798
Topic zou weer gereekst moeten zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 11:40:29 #53
8781 crew  Frutsel
pi_207991885
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Is dat bij Voehledar? Ergens bevestigd?
pi_207991906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Is dat bij Voehledar? Ergens bevestigd?
Dat zou ik niet weten.

Moet trouwens wel zeggen dat ik vandaag wel erg veel dooie Russen voorbij zie komen op de twitters en reddits. Ergens gaat er iets goed fout voor hun.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 11:42:53 #55
8781 crew  Frutsel
pi_207991923
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zou ik niet weten.

Moet trouwens wel zeggen dat ik vandaag wel erg veel dooie Russen voorbij zie komen op de twitters en reddits. Ergens gaat er iets goed fout voor hun.
"Grootschalig offensief" gaat gepaard met grootschalige verliezen? :)
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2023 @ 11:45:44 #56
pi_207991977
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Beetje zoals ik met trollkloontjes bezig ben in het adminpanel
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:47:04 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207991999
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Vrijwel het gehele Russische 155 Marine Brigade (elite) zou daar de afgelopen tijd vernietigd zijn.
5000 man.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 11:47:25 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207992006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
:D
A murky, forgotten land.
pi_207992009
Zal poetin ook aan Valentijsdag doen ? *;
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207992089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:47 schreef TLC het volgende:
Zal poetin ook aan Valentijsdag doen ? *;
"From Russia With Love"

gr gr, Vladolf.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 11:52:58 #61
8781 crew  Frutsel
pi_207992091
quote:

[..]
jij wel ja :(
pi_207992093
quote:

[..]
:D
pi_207992223
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vrijwel het gehele Russische 155 Marine Brigade (elite) zou daar de afgelopen tijd vernietigd zijn.
5000 man.
Jup 5000 man en meer dan 100 pantservoertuigen waaronder meer dan 40 tanks inclusief de T-80.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
De facto is De Krim geïsoleerd als de landtoegang is afgesloten. Dan wordt de bevoorrading heel erg moeilijk. Door de lucht gaat het niet, en over de brug en met boten gaat het ook lastig worden. Er moeten niet alleen militaire goederen worden geleverd, maar ook civiele goederen.
De Krimbrug is momenteel weer te gebruiken alleen je moet nogal een eind omrijden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 12:15:47 #64
3928 Ulx
pi_207992374
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:15:48 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207992404
Druk druk op Moskou Airport

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207992467
twitter

Een communistische journalist uit Portugal. Terwijl het huidige Rusland niks meer met communisme te maken heeft... Het hoefijzermodel werkt zo goed deze oorlog.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 12:26:18 #68
3928 Ulx
pi_207992474
twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:26:41 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 12:28:25 #70
3928 Ulx
pi_207992498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:25 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een communistische journalist uit Portugal. Terwijl het huidige Rusland niks meer met communisme te maken heeft... Het hoefijzermodel werkt zo goed deze oorlog.
Nou ja, niets meer mee te maken? Officieel zijn de bedrijven van die oligarchen , maar in de praktijk pleurt de directie gewoon uit het raam als ze niet doen wat het Kremlin zegt.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:29:19 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 12:31:39 #72
3928 Ulx
pi_207992535
quote:
WaArOm KrIJgt MoLdOvA GeEn LeOpArdS vAn ScHoLz?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:32:17 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207992743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, niets meer mee te maken? Officieel zijn de bedrijven van die oligarchen , maar in de praktijk pleurt de directie gewoon uit het raam als ze niet doen wat het Kremlin zegt.
Daarom kan je als oligarch ook maar beter een privéleger beginnen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207992748
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
5000 man.
Niet 5000 doden. Ze zouden niet meer operationeel zijn. De groep die aanvalt is neit de gehele 5000 man.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 12:56:24 #76
3928 Ulx
pi_207992890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Niet 5000 doden. Ze zouden niet meer operationeel zijn. De groep die aanvalt is neit de gehele 5000 man.
De eenheid is vernietigd. Of er nou 1500 dood zijn en 3000 in het ziekenhuis liggen (waarvan veel met een ledemaat minder) of 4-5k zijn doodgeschoten maakt geen fluit uit. Dat regiment bestaat niet meer.
pi_207992924
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
De eenheid is vernietigd. Of er nou 1500 dood zijn en 3000 in het ziekenhuis liggen (waarvan veel met een ledemaat minder) of 4-5k zijn doodgeschoten maakt geen fluit uit. Dat regiment bestaat niet meer.
Dat is eigenlijk nog veel gunstiger, want prijziger voor Rusland })
pi_207992934
quote:
Transnistrië, waar ze met plastic affiches betalen :D

Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:59:42 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207992936
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En het scheelt weer Lada's
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:04:05 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207992997
quote:

[..]
[..]

Was het niet deze eenheid die een paar weken geleden daar al flinke verliezen leed?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207993018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, maar er werd gesuggereerd dat er 5000 man vernietigd was. Wil het graag bij de feiten houden in dit topic :+

En veel van die 5000 zijn ondersteunend en vallen niet aan. Een redelijk groot gedeelte zal niet dood of gewond zijn.
pi_207993042
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Was het niet deze eenheid die een paar weken geleden daar al flinke verliezen leed?
Jup. Een week geleden waren ze met het offensief begonnen en meteen ging het al mis.
pi_207993089
Het luchtruim boven Moldavië is tijdelijk gesloten.

twitter

twitter
pi_207993118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Het luchtruim boven Moldavië is tijdelijk gesloten.

[ twitter ]

[ twitter ]
Meer informatie over de mogelijke reden.

twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:19:14 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207993183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Meer informatie over de mogelijke reden.

[ twitter ]
Klinkt als de voorbereiding voor het invliegen van honderden Russische soldaten zoals vorig jaar ook bij Hostomel airport
pi_207993239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Klinkt als de voorbereiding voor het invliegen van honderden Russische soldaten zoals vorig jaar ook bij Hostomel airport
Enige mogelijkheid die ze hebben is het leger in transnistrie en mogelijk wat groepjes 'toeristen' die ze invliegen.
pi_207993248
quote:

[..]
Nu wil ik natuurlijk geen herhaling van MH17, maar als er een S300 in Odessa staat, en zo'n transportvliegtuig vliegt langs...
pi_207993277
quote:

[..]
Het kan 2 redenen hebben. Ten eerste heeft de president daar opgeroepen tot grote alertheid. Dus dan zullen er sneller meldingen over drones binnenkomen en zal de politie en luchtverkeersleiding sneller besluiten om grote stappen te nemen.

Ten tweede lijken er wel zorgen dat de komende dagen pro-Russische groeperingen als het Paard van Troje het land willen binnenkomen. Ik las vanochtend ook dat een voetbalwedstrijd tussen Sheriff Tiraspol en Partizan Belgrade op bevel van de autoriteiten achter gesloten deuren plaatsvindt. Servische supporters (of misschien waren het 'supporters') kwamen niet verder dan het vliegveld en zijn het land uitgezet.
pi_207993282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Nu wil ik natuurlijk geen herhaling van MH17, maar als er een S300 in Odessa staat, en zo'n transportvliegtuig vliegt langs...
Oekraïne heeft zijn luchtruim al tijden gesloten. Dus als het geen eigen vliegtuigen zijn wat ze weten zullen ze denk gewoon neergehaald worden.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:28:23 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207993289
quote:

[..]
Zou wat zijn als ze ook een battle front willen beginnen in Moldavië... nu er zoveel mannen sterven in Oekraine voor kleine stukjes land. Echter heeft Moldavië dan weer een leger van niks...
pi_207993324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou wat zijn als ze ook een battle front willen beginnen in Moldavië... nu er zoveel mannen sterven in Oekraine voor kleine stukjes land. Echter heeft Moldavië dan weer een leger van niks...
dan kunnen ze vanaf 3 fronten een offensief in oekraine beginnen.

Moldavie is natuurlijk ook hierom bezet,zodat ze een zee kustlijn kunnen hebben.
pi_207993343
Moldavie zou toch wel 100k man moeten kunnen optrommelen maar dan moet je wel snel mobiliseren. Oekraine zat ook te lang te treuzelen, beter paniek dan spijt.
pi_207993345
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:15 schreef ExTec het volgende:
Ouwe oekrainse knar, over de leopard training.

[ twitter ]
'I'm 57 years old and pensioner for a long time' Pensioenleeftijd zo laag daar of was hij aan het rentenieren? :D
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:36:20 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207993362
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dan kunnen ze vanaf 3 fronten een offensief in oekraine beginnen.

Moldavie is natuurlijk ook hierom bezet,zodat ze een zee kustlijn kunnen hebben.
Hoe bedoel je? Moldova is landlocked
pi_207993475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat klopt half, Moldavië heeft een zeehaven in Giurgiulesti. Dat ligt overigens niet in Transnistrië.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2023 13:46:46 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 13:50:09 #96
3928 Ulx
pi_207993541
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeker. En redelijk ruk voor het thuisfront en de nieuwe rekruten. Het is confronterender.
pi_207993544

Putin heeft het voor elkaar gekregen dat zelfs D66 oproept tot een soort totale oorlog. Toch knap.
pi_207993643
twitter

Stukje Russische bevrijding.
pi_207993682
twitter

Blijkbaar is het nu officieel en vraagt Oekraïne om F16's.
pi_207993734
Luchtruim van Moldavië is weer open.
pi_207993860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:50 schreef Confetti het volgende:

Putin heeft het voor elkaar gekregen dat zelfs D66 oproept tot een soort totale oorlog. Toch knap.
Die Sjoerd staat op een zwarte lijst van Rusland, mocht het land al lang niet meer in o.a. Al voor deze oorlog.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:17:26 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207993922
En Halbe?
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:17:42 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207993928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar is het nu officieel en vraagt Oekraïne om F16's.
quote:
"We take this seriously. The issue will be discussed with the US behind closed doors," Ollongren added.
Vorige maand hadden ze al verklapt dat ze akkoord zijn. Dat gedraal is nu alleen voor de buhne :')
pi_207993957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:59 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Transnistrië, waar ze met plastic affiches betalen :D

[ afbeelding ]
Dat plastic geld is een tourist trap. Ik ben er 2 jaar terug geweest, niemand betaalt met die rommel, het is voor toeristen. Als een soort souvenir.

In Moldavië zelf worden trouwens ook amper munten gebruikt, eigenlijk alleen het briefgeld omdat alles is afgerond op 1 Leu. In Wit-Rusland bestond voor de devaluatie van de Belaroebel überhaupt geen muntgeld. Je ziet het wel in meer van die ex-USSR-landen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 14:27:05 #105
3928 Ulx
pi_207994001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]
Vorige maand hadden ze al verklapt dat ze akkoord zijn. Dat gedraal is nu alleen voor de buhne :')
Ik gok eerder op formaliteiten regelen. Puntjes op de i zetten. Dat soort dingen. Je kunt dit soort vliegtuigen niet even doorgeven op basis van een uitspraak van iemand in een Youtube clip.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:27:36 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207994167
Damn, de plaatjes en filmpjes van stapels aan dode Russen blijven maar komen vandaag.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 14:49:26 #108
8781 crew  Frutsel
pi_207994264
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
Damn, de plaatjes en filmpjes van stapels aan dode Russen blijven maar komen vandaag.
Is er enige verificatie dan? Anders dan anders dus?
pi_207994274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Als ik mij niet sterk vergis heeft Oekraïne al aangeboden te hulp te komen in dat geval.
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:50:50 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207994280
Is Montenegro net zo'n pro Russisch bolwerk als Servie?

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/14/7389226/
Belgrad demands Moldova to proof that "Kremlin plan" wanted to use saboteurs from Serbia
the Kremlin allegedly prepared military actions involving saboteurs with military training from outside the country; from Russia, Belarus, as well as Serbia and Montenegro.
pi_207994321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die Sjoerd staat op een zwarte lijst van Rusland, mocht het land al lang niet meer in o.a. Al voor deze oorlog.
Rusland niet meer in mogen....wat een wrede straf. :') :') :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207994379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Is er enige verificatie dan? Anders dan anders dus?
Nou, je ziet dat het geen Oekraïners zijn en dat het geen voorjaar is.
pi_207994395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:

Belgrad demands Moldova to proof that "Kremlin plan" wanted to use saboteurs from Serbia
the Kremlin allegedly prepared military actions involving saboteurs with military training from outside the country; from Russia, Belarus, as well as Serbia and Montenegro.
De Montenegrijnse economie drijft voor een groot deel op Russisch geld. Veel Russen hebben vastgoed aan de kust, vieren daar vakantie etc. Komt ook doordat Montenegro geen visumplicht voor Russen heeft, als een van de weinige landen in Europa.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:03:07 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207994409
Dus Rusland valt als 1e aan zodat Ukraine geen kans krijgt zelf aan te vallen. Maar aangezien de aanvaller grotere verliezen lijdt dan de verdediger (in het geval van Rusland minstens 5 op 1?) is het enkel voordelig voor Ukraine om daar in mee te gaan... 🤔

twitter
pi_207994426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
hij kan dan in dat gedeelte naar zee oekraine afsluiten, en land locked maken.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:09:04 #116
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207994478
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ook weer een nieuwe sledgehammer video van Wagner. Wat een gezellige club mensen.
pi_207994498
quote:
Cover of a Polish magazine celebrating Biden's upcoming visit to Poland.
pi_207994515
twitter

Gaat nog wat worden in het olympisch dorp als de Russen ook mogen komen.
pi_207994553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ook weer een nieuwe sledgehammer video van Wagner. Wat een gezellige club mensen.
Zo van: 'Mama, waar is papa?'

'Nou, zoon.. Zo eenvoudig is dat niet. Kijk, er ligt een stukje papa hier en een stukje papa daar.' _O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207994570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hij kan dan in dat gedeelte naar zee oekraine afsluiten, en land locked maken.
Kunnen ze vergeten, de Moldavische verbinding met de Zwarte Zee loopt via de Donau. Die is gedeeld met Roemenië, dus wanneer de Russen dat doen hangen ze in de haren met Roemenië en dus NAVO. Geldt overigens ook voor een paar Oekraïense havens, waaronder Izmajil en Reni.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2023 15:19:23 ]
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:20:09 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207994603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:13 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is dat Ihattaren, daar achteraan? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207994628
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:

Wat gevreesd wordt in Moldavië lijkt een beetje op deze couppoging.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Montenegrin_coup_allegations

De Serviërs zijn eerder betrokken geweest bij gerommel in Moldavië volgens deze journalist.
twitter
pi_207994733
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Kunnen ze vergeten, de Moldavische verbinding met de Zwarte Zee loopt via de Donau. Die is gedeeld met Roemenië, dus wanneer de Russen dat doen hangen ze in de haren met Roemenië en dus NAVO. Geldt overigens ook voor een paar Oekraïense havens, waaronder Izmajil en Reni.
Hoe bedoel je deze zin? vallen ze dan Roemenie aan, of is de donau een no go zone?
pi_207994774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hoe bedoel je deze zin? vallen ze dan Roemenie aan, of is de donau een no go zone?
Tenzij Rusland erin slaagt heel Bessarabië in te nemen zullen Oekraïne noch Moldavië volledig een binnenstaat worden. Dat komt doordat de Russen daarvoor de Donau moeten blokkeren, en dat zal Roemenië (en de NAVO) als een oorlogsverklaring zien.
pi_207994836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
Tenzij Rusland erin slaagt heel Bessarabië in te nemen zullen Oekraïne noch Moldavië volledig een binnenstaat worden. Dat komt doordat de Russen daarvoor de Donau moeten blokkeren, en dat zal Roemenië (en de NAVO) als een oorlogsverklaring zien.
Bijna alle Moldaviërs hebben ook een Roemeens paspoort, dus op het moment dat je het land aanvalt val je inherent ook Roemenen aan. Ik vraag me af wat voor consequenties dat heeft.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:43:24 #126
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207994905
twitter
pi_207994940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
7e kunnen wel controle over de in en uitgang van de donau bewerkstellen lijkt me. daarbij ben ik benieuwd wat internationaal zal gebeuren er een geslaagde coup in Moldavie is, dat zal direct een verzal staat worden van Moskou en de vraag is dan wat gaat er gebeuren met servie etc.

vraag me af of navo dan zal reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Korenfok op 14-02-2023 15:57:50 ]
pi_207995023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat plastic geld is een tourist trap. Ik ben er 2 jaar terug geweest, niemand betaalt met die rommel, het is voor toeristen. Als een soort souvenir.

In Moldavië zelf worden trouwens ook amper munten gebruikt, eigenlijk alleen het briefgeld omdat alles is afgerond op 1 Leu. In Wit-Rusland bestond voor de devaluatie van de Belaroebel überhaupt geen muntgeld. Je ziet het wel in meer van die ex-USSR-landen.
Haha, maar dit is wel zo'n truc waar je achteraf goed om kan lachen :D

Is Moldavië wat als vakantieland?
pi_207995054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:52 schreef eudaemonia het volgende:

[..]

Er is, tenzij je van wijn houdt, werkelijk geen zak te beleven. Als onafhankelijk land slaat het ook nergens op, het is gewoon een arme versie van Roemenië.
pi_207995070
Haha, ook geen mooie natuur en culturele gebouwen?
pi_207995129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:04 schreef Jojoke het volgende:
Luchtruim van Moldavië is weer open.
Wat is/was daar allemaal gaande?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207995139
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:52 schreef MarkIII het volgende:
Oekraine is de vazalstaat van de VS.

De gelekte tekefoongesprekken van Victoria Nuland hebben al bewezen dat de CIA bepaalt wie er aan de macht kwam in Oekraine. En wie niet. So much for de zogenaamde soevereiniteit van Oekraine waar ons kabinet hardnekkig naar blijft verwijzen.
Wie weet. Ooit, ruim na het einde van deze oorlog, zullen we veel meer weten. Het is in ieder geval verre van ondenkbaar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:02:00 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207995142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:

[..]
Er is, tenzij je van wijn houdt, werkelijk geen zak te beleven. Als onafhankelijk land slaat het ook nergens op, het is gewoon een arme versie van Roemenië.
Zit het nou ook stampvol met Roma zigeuners?

En heeft het potentie om een enorme economische groei mee te maken zoals de rest van de Oostblok landen nadat ze de EU gejoined hadden? Of is het niets en blijft het niets zelfs na een EU lidmaatschap?
pi_207995164
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:15 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Zo van: 'Mama, waar is papa?'

'Nou, zoon.. Zo eenvoudig is dat niet. Kijk, er ligt een stukje papa hier en een stukje papa daar.' _O-
Zo van: "Rus In Pieces!" Hahaha! _O-

Snap je hem?
pi_207995173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:

[..]
Vind het wel meevallen. Kwam regelmatig in Chisinau en het gebied erbuiten, niet zo spannend allemaal. Echt heel arm zou ik het niet noemen. Daarentegen is het wel ordelijk, schoon en veilig naar mijn idee.
pi_207995178
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:03 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zo van: "Rus In Pieces!" Hahaha! _O-

Snap je hem?
Ja, ik snap 'm.
[..]
pi_207995205
twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:08:46 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207995236
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:04 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja, ik snap 'm.
Gelukkig. Ik was al een beetje bang dat het woordgrapje misschien iets te hoog gegrepen was voor je. Wel een goeie hè?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:09:46 #140
21467 franske19
Hit the deck!
pi_207995245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik gok eerder op formaliteiten regelen. Puntjes op de i zetten. Dat soort dingen. Je kunt dit soort vliegtuigen niet even doorgeven op basis van een uitspraak van iemand in een Youtube clip.
Denk dat het toch niet gaat gebeuren. Er zit enorm veel tech in die vliegtuigen waarvan je niet wilt dat het in Russische handen valt.
pi_207995250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bijna alle Moldaviërs hebben ook een Roemeens paspoort, dus op het moment dat je het land aanvalt val je inherent ook Roemenen aan. Ik vraag me af wat voor consequenties dat heeft.
dat geeft heel veel moldaven de mogelijkheid om zich in Roemenie te vestigen. hoe het ook zou horen, ipv dat roemenie maldovie binnenvalt.
pi_207995317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zit het nou ook stampvol met Roma zigeuners?

En heeft het potentie om een enorme economische groei mee te maken zoals de rest van de Oostblok landen nadat ze de EU gejoined hadden? Of is het niets en blijft het niets zelfs na een EU lidmaatschap?
Nee, het is wel een tijd geleden dat ik er geweest ben (2015) maar zigeuners zijn er niet zoveel. In Roemenië zie je ze een stuk vaker. Ik zag in Moldavië erg weinig potentie, qua landschap, architectuur en cultuur is het niet interessant en grondstoffen zitten er ook nauwelijks. Daarnaast waren er voor mijn gevoel weinig jongeren, iedereen die de mogelijkheid heeft vertrekt naar de EU of eventueel naar Rusland. Het is ook niet voor niks dat het het armste en minst bezochte land van Europa is. Het zou naar mijn mening gewoon weer deel van Roemenië moeten worden.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:20:26 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207995333

Dit wel een mooie video van een populair YouTube kanaal dat een aantal dagen in Moldavië is, met een leuke Moldavische opa die hun alles wil laten zien.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:27:43 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207995405
Gewonde Rus wordt door z'n eigen mensen uit het ziekenhuis gekidnapt en geexecuteerd.

==================================================================
https://www.reddit.com/r/(...)ministry_is_sending/
“I am being taken to be shot. I lost a lot of people there. Remember this: do not send more people here. It’s enough, they want to kill us all.”

It is the last message Viktor Sevalnev would send. A convict, who had been in jail for armed robbery and assault, he was sent from prison to fight for Russia in Ukraine. After most of his colleagues died in an assault on a factory outside Soledar, it was the act of survival that proved fatal to Sevalnev.

In a last message to his wife, he said he feared officials from the Russian Ministry of Defense would soon take him from his hospital bed, where he recorded the audio message, and execute him. Days later, his body was returned to his wife in Moscow, in a closed coffin.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:37:35 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207995525
Best wel vermoeiend al dat oeverloze gespeculeer. Vooralsnog valt Rusland alleen Oekraïne aan en zijn ze helemaal niet bij machte om Moldavië/Finland/Letland/Polen of *insert ander willekeurig kutland* erbij te doen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207995596
Was dit al langsgekomen btw?

Dutch F-35s intercept three Russian military aircraft near Poland

Probeert Rusland wederom om de grenzen met de EU/NAVO af te tasten?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 16:49:04 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207995617
Die laatste zin...

https://edition.cnn.com/2(...)aine-intl/index.html
A third said he was serving a sentence for manslaughter when he was directly recruited by the defense ministry. He bemoaned how their convicts did not get the medical treatment or benefits that Wagner boasted it lavishes on its recruits. [Wagner recruits have also complained of being used as cannon fodder and poorly treated.]

He described how one battle left half his unit as casualties. “We were sent to the very front. I radioed at our guys that they were firing mortars at us, that they should aim a bit to the right. And still they shot at us from both sides. Then I understood they were deliberately firing at us.”

===========================

Zo triest dit...

Wagner's recruitment has also snared prisoners who are not Russian, and may not have been convicted of a crime. Tanzanian student Nemes Tarimo was on an exchange in Moscow when he was apparently arrested on drugs charges and held on remand. He was convicted in March last year to seven years in jail, according to the Tanzanian foreign ministry, citing information from their Russian counterparts.

His family in Tanzania told CNN they heard nothing of his fate until they were contacted by officials to say he had died.

Wagner released a ghoulish video of a memorial ceremony in Tarimo's honor at a graveyard in Molkino, western Russia, saying he died in October near Bakhmut. His body was returned to Tanzania last month, according to state TV, with the foreign ministry saying in a statement that Tarimo had accepted an offer to fight in return for money and his freedom.

His cousin Rehema Makrene Kigoga told CNN: "Since his childhood, Nemes was a very obedient boy. He wasn't a scamp, but was a very religious person." She also said they had heard nothing about his recruitment until after his death. "When he was alive, we never heard about this report but now that he's died we are told he was arrested for drug-related offenses. It gives a lot of sorrow and sadness as a family. He never even had a dream of becoming a soldier."

[ Bericht 44% gewijzigd door slashdotter3 op 14-02-2023 16:54:27 ]
pi_207995644
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:47 schreef Barbusse het volgende:
Was dit al langsgekomen btw?

Dutch F-35s intercept three Russian military aircraft near Poland

Probeert Rusland wederom om de grenzen met de EU/NAVO af te tasten?
Dit soort aftastingen worden altijd al gedaan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207995672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:13 schreef ipa84
het volgende:

[ twitter ]
Das niet zo handig gepland
-Rabia Al-Basri
pi_207995723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:53 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat tweede geeft mooi mijn klaagzang weer. Ze hadden ook een half jaar geleden kunnen beginnen met zorgen dat Rheinmetall een fabriek zou gaan bouwen.

Het ligt (grotendeels) aan de politicus die er op zit. De vorige deed expres niks, de huidige stelt orde op zaken. Dan is er veel meer mogelijk dan 'boehoe het proces duurt zo lang'
pi_207995736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:54 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit soort aftastingen worden altijd al gedaan
Was ik niet van op de hoogte :@
pi_207995768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:53 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
hoelang duurt het voor een fabriek klaar is?
pi_207995806
Ollongren heeft gezegd dat Nederland ook flink wat munitie gaat leveren. Ik ben benieuwd waar dat vandaan moet komen en hoe lang de levering duurt. Oekraïne en Europa (om de defensie te verstevigen) hebben een stroom aan munitie nodig. Niet elke keer een beetje.
pi_207995826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:07 schreef Jojoke het volgende:
Ollongren heeft gezegd dat Nederland ook flink wat munitie gaat leveren. Ik ben benieuwd waar dat vandaan moet komen en hoe lang de levering duurt. Oekraïne en Europa (om de defensie te verstevigen) hebben een stroom aan munitie nodig. Niet elke keer een beetje.
Zoals ik het lees plaatsen ze die bestelling bij Rheinmetall en oa daarom bouwen ze een nieuwe fabriek. En er staat dat de eerste levering al in juli kan zijn.
pi_207995854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zoals ik het lees plaatsen ze die bestelling bij Rheinmetall en oa daarom bouwen ze een nieuwe fabriek. En er staat dat de eerste levering al in juli kan zijn.
Dat is goed nieuws en relatief snel.
pi_207995904
quote:

[..]

Hangt er vanaf waarvoor je komt. Chisinau heeft niet de allure van een hoofdstad, het is meer een Oost-Europees provinciestadje met commieblocks zoals er honderden zijn. Toerisme is er eigenlijk niet. Er zijn mooie kloosters en kerkjes te vinden. Zoals @J.B. zegt, het is een arme versie van Roemenië. Als je de stad uit rijdt zijn er amper verharde wegen, paard en wagen is geen ongewone verschijning en veel dorpen hebben geen stromend water getuige de vele waterputten. De infrastructuur is erbarmelijk, waardoor je lastig langere afstanden kunt afleggen.

Transnistrië vond ik leuk om een keer geweest te zijn, maar het is een beetje een toeristenval. Als je echt een Sovjet-tijdcapsule wil kan je beter naar Wit-Rusland gaan. Roemenië is hetzelfde straatje maar heeft meer te bieden (Transsylvanië is fantastisch) en betere infrastructuur.

Open er anders een topic over in TRV :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Spablauw214 op 14-02-2023 17:24:25 ]
pi_207995957
Nog meer goed nieuws

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207996043
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:29 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik ken Moldavië vooral hiervan:
Ik eigenlijk alleen van de grootste wijnkelder ter wereld.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 17:39:10 #161
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207996145
Ik begin te twijfelen of Bakhmut wel veroverd kan worden door rusland.

Ik ben hierin in goed gezelschap van meneer Prigozhin. Tevens worden er overduidelijk offensieve acties uitgevoerd ten zuiden van Bakhmut. Hier een willekeurig voorbeeld. En ik denk dat iedereen de loopgraven nabij Bakhmut vol dooie russen wel gezien heeft vandaag.
pi_207996240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik eigenlijk alleen van de grootste wijnkelder ter wereld.
En van diverse legendarische ESF-inzendingen :Y

@Momo
pi_207996281
Piiiieeeeeeuw:
twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 18:36:43 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207996645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En van diverse legendarische ESF-inzendingen :Y

@:Momo
Klopt, als songfestivalland maken ze best goede inzendingen, waaronder Zdob si Dzdob en de Epic Sax Guy. Ze doen het stuk beter dan hun grote broer Roemenië. Gewoon fun inzendingen zonder clownesk te worden of een basic pop nummer te sturen. Bij de selectie van dit jaar(nationale selectie shows) zit wel meer spanning en lading door de oorlog in Oekraïne. Een aantal pro EU kandidaten, maar ook een aantal uit Transnistrië die voor "onafhankelijkheid" zijn.
pi_207996878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Klopt, als songfestivalland maken ze best goede inzendingen, waaronder Zdob si Dzdob en de Epic Sax Guy. Ze doen het stuk beter dan hun grote broer Roemenië. Gewoon fun inzendingen zonder clownesk te worden of een basic pop nummer te sturen. Bij de selectie van dit jaar(nationale selectie shows) zit wel meer spanning en lading door de oorlog in Oekraïne. Een aantal pro EU kandidaten, maar ook een aantal uit Transnistrië die voor "onafhankelijkheid" zijn.
Ja echt hè. En de legendarische deurenact van Doredos. Altijd mooi hoe die gasten met no budget toch iets leuks weten neer te zetten. Soms een beetje geholpen door een nummer van Kirkorov, dat wel.

Van het nummer van Pasha Parfeny hoorde ik jaren geleden eens een Nederlandstalige cover op een of andere regionale zender die op stond in een winkel. Maar die heb ik daarna nooit meer terug kunnen vinden :')
  dinsdag 14 februari 2023 @ 18:55:46 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207996897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja echt hè. En de legendarische deurenact van Doredos. Altijd mooi hoe die gasten met no budget toch iets leuks weten neer te zetten. Soms een beetje geholpen door een nummer van Kirkorov, dat wel.

Van het nummer van Pasha Parfeny hoorde ik jaren geleden eens een Nederlandstalige cover op een of andere regionale zender die op stond in een winkel. Maar die heb ik daarna nooit meer terug kunnen vinden :')
Het gaat dit jaar weer tussen Pasha en Sunstroke Project. Ik denk dat Pasha dit jaar gaat. Al gaan we nu wel wat offtopic :D
pi_207996902
Lees net in de Televaag dat Vlad een beetje boos is vanwege de verliezen.
pi_207996975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:
Best wel vermoeiend al dat oeverloze gespeculeer. Vooralsnog valt Rusland alleen Oekraïne aan en zijn ze helemaal niet bij machte om Moldavië/Finland/Letland/Polen of *insert ander willekeurig kutland* erbij te doen.
Als de Russische trollen zeggen dat er niks aan de hand is, dan moet je echt oppassen.
pi_207997020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Het gaat dit jaar weer tussen Pasha en Sunstroke Project. Ik denk dat Pasha dit jaar gaat. Al gaan we nu wel wat offtopic :D
Ik zal het Moldavië topic in ESF eens even doorploegen. Ondanks de goede voornemens allemaal weer veel te weinig tijd om het allemaal bij te houden.

Al kan ik beter daar zitten dan hier want positieve energie en zulks :P
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:10:24 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207997162
Putin had toch de opdracht gegeven om heel Donbas in te nemen voor maart? Waar blijft het grote offensief?
twitter
pi_207997313
Wanneer begint het grote offensief nou
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207997376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin had toch de opdracht gegeven om heel Donbas in te nemen voor maart? Waar blijft het grote offensief?
[ twitter ]
Je tweet gaat over kiev, niet over de donbas ;)
zie email 27 oktober
pi_207997404
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:56 schreef etuiedelapiel het volgende:
Wat wil Vlad doen dan? Zijn generaal ontslaan? ............nogmaals
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:25:30 #175
pi_207997419
We staan op de CNN ticker: Monday... 2 Dutch F-35's ....
En samenwerking voor Patriot levering.

[ Bericht 8% gewijzigd door Papierversnipperaar op 14-02-2023 19:40:26 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207997478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat wil Vlad doen dan? Zijn generaal ontslaan? ............nogmaals
Ze uitnodigen voor een kopje thee

alleen ik zou er niet van drinken :D :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:33:20 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207997567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Ze uitnodigen voor een kopje thee

alleen ik zou er niet van drinken :D :')
Niks mis met een lekker kopje polonium thee.
Wel met suiker :9
A murky, forgotten land.
pi_207997629
Maar zou Poetin nu alweer verbaasd zijn dat zijn topadviseurs een veel te rooskleurig beeld geschetst hebben?
Of zou hij gewoon doorgaan met dezelfde adviseurs en strategie?
pi_207997683
quote:
Straks valt zelfs Gerasimov uit het raam.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:38:53 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207997701
quote:
Oekraïne uit, altijd lastig.
A murky, forgotten land.
pi_207997927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Straks valt zelfs Gerasimov uit het raam.
Over de man gesproken.

Dit is hoe hij denkt.

https://www.researchgate.(...)ry-of_fig1_329933852

https://www.researchgate.(...)-2013_fig2_329933852
pi_207997997
twitter
pi_207998024
Ik moet zeggen dat Bachmut nog goed stand houdt. Een week geleden ofzo dacht ik eerlijk gezegd nav alle updates en terreinwinst van de Russen dat het nu wel einde verhaal was,maar ze houden knap vol!
pi_207998046
Ja maar jammer dat de Russen nu overrulen.
pi_207998160
Als Ukraine deze 'aanval' redelijk kan weerstaan en de landbrug kan breken in hun offensief kunnen ze de oorlog 'winnen', waarbij ze meerderheid van hun land behouden.

EU en de VS moet eigenlijk ook de productie van materiaal verhogen zodat de tijd niet meer in het voordeel van Rusland is. Blijf dat vinden.

Ukraine moet de komende maanden nu namelijk winnen, niet enkel "niet verliezen", omdat het nu lijkt alsof de steun van het westen een einde heeft die dichter en dichter bij komt.

Dat moet veranderen, tijd moet niet meer in het voordeel van Rusland zijn. Anders wil Rusland nooit onderhandelen met realistische voorwaarden.
pi_207998229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:48 schreef oheng het volgende:
Ik begin te twijfelen of Bakhmut wel veroverd kan worden door rusland.

Ik ben hierin in goed gezelschap van meneer Prigozhin. Tevens worden er overduidelijk offensieve acties uitgevoerd ten zuiden van Bakhmut. Hier een willekeurig voorbeeld. En ik denk dat iedereen de loopgraven nabij Bakhmut vol dooie russen wel gezien heeft vandaag.
twitter
pi_207998303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dan ben je wel een harde baas.
pi_207998329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:55 schreef quirina het volgende:
Mmmm... Ik vind een offensief waarbij je 2 dorpjes inneemt in 2 weken nou niet echt overrulen.

Ik vind het geen goed idee om in zo'n zwakke positie, en zo onvoorbereid aan te vallen.
pi_207998419
Semi off topic, maar laatst vertelde een Rus mij op een feestje dat het Russisch en het Oekraïens praktisch gelijk zijn, op een kleine verschillen na. Dit naar aanleiding van een gesprek tussen deze Rus en iemand uit Oekraïne, waar ik als een derde wiel aan het wagen naast stond.

Dit riekt wat mij betreft naar nagekakel van propaganda en het achterliggende doel zal dan zijn te benadrukken dat Oekraïne een historisch deel van Rusland is...nou ja, de bekende doodenge genocide teksten die we al een jaar horen uit het Kremlin.

Maar met googlen kom ik er net niet helemaal uit, de verschillen lijken wel groter. Maar ik spreek geen van beide talen... Is het, voor mijn begrip, bijvoorbeeld te vergelijken met taalverschillen tussen Vlaanderen/Nederland?

Weet iemand hoe dit zo'n beetje zit?
pi_207998424
Ik wist niet dat Generaal Milley zo'n klein mannetje was. Kan hij een fantastische generaal zijn dus het doet er niet toe, maar hij ziet er zo schattig uit op deze foto.

https://twitter.com/SecDef/status/1625519378266456064
pi_207998453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:00 schreef Paganitzu het volgende:
Dat moet veranderen, tijd moet niet meer in het voordeel van Rusland zijn.
Dat hoor ik wel vaker. Hoe is tijd in het voordeel van rusland? Hun economie wordt met de dag zwakker, en ook hun leger moeten ze oplappen met gevangenen en gedwongen mannen. En als je het over productie hebt: het is rusland plus wat productie van 3 gare landen tegen de 50 rijkste landen van de planeet.

Oekraine heeft zelfs tanks uit Macedonie en granaten uit Pakistan gekregen.

Uiteindelijk gaat het in een reguliere oorlog om de economie.
pi_207998666
quote:
Alleen duurt dit opnieuw langer dan menig had verwacht.
Цой жив
  dinsdag 14 februari 2023 @ 20:36:19 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207998824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:54 schreef Mansjester het volgende:
Ik moet zeggen dat Bachmut nog goed stand houdt. Een week geleden ofzo dacht ik eerlijk gezegd nav alle updates en terreinwinst van de Russen dat het nu wel einde verhaal was,maar ze houden knap vol!
Naja het is maar wat je wil. Voor elke Oekraïner gaat er een Rus dood naarmate de tijd vordert. En opnieuw, en opnieuw, en opnieuw, terwijl er amper verandering ontstaat. Als dat standhouden is bereik je er ook niet zo veel mee. Dat is nou precies die patstelling. Denk ook dat daarom de VS gezegd heeft dat ze beter strategisch kunnen terugtrekken.
pi_207998830
Ik denk dat ik kan stoppen met het sponseren van een organisatie die zich inzet voor het redden van dieren die last hebben van de oorlog:
twitter
pi_207998846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik wist niet dat Generaal Milley zo'n klein mannetje was. Kan hij een fantastische generaal zijn dus het doet er niet toe, maar hij ziet er zo schattig uit op deze foto.

[ afbeelding ]
https://twitter.com/SecDef/status/1625519378266456064
Volgens mij is die Austin juist tering lang.
pi_207998979
Het moet vreselijk zijn om een orc te zijn in Bakhmut. Die gasten worden de dood ingejaagd met human waves.

Misschien hoopt Rusland dat Oekraïnse munitie opraakt voordat de Russische soldaten opraken.

twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 20:52:24 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207998998
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat ik kan stoppen met het sponseren van een organisatie die zich inzet voor het redden van dieren die last hebben van de oorlog:
[ twitter ]
Hopelijk worden die dieren goed ontsmet.
Je wil toch niet dat ze er iets aan over houden.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 20:54:50 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207999034
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Semi off topic, maar laatst vertelde een Rus mij op een feestje dat het Russisch en het Oekraïens praktisch gelijk zijn, op een kleine verschillen na. Dit naar aanleiding van een gesprek tussen deze Rus en iemand uit Oekraïne, waar ik als een derde wiel aan het wagen naast stond.

Dit riekt wat mij betreft naar nagekakel van propaganda en het achterliggende doel zal dan zijn te benadrukken dat Oekraïne een historisch deel van Rusland is...nou ja, de bekende doodenge genocide teksten die we al een jaar horen uit het Kremlin.

Maar met googlen kom ik er net niet helemaal uit, de verschillen lijken wel groter. Maar ik spreek geen van beide talen... Is het, voor mijn begrip, bijvoorbeeld te vergelijken met taalverschillen tussen Vlaanderen/Nederland?

https://www.optilingo.com(...)0Romance%20languages.
quote:
These two languages only share about 60 percent of the same vocabulary. In fact, Ukranian is closer to Belarusian than it is to Russia concerning vocabulary. In other words, there is a greater difference between Russian and Ukrainian in terms of vocabulary than there is between most of the Romance languages.
Dit is dus meer verschil tussen Nederlands en Duits.
pi_207999117
quote:
Dit valt in de categorie KONTPAPIER!
pi_207999167
quote:
[ twitter ]
Als je ook een organisatie steunt die de plaatselijke wolven eten geeft kan je ook meer stoppen.
(heftige foto)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207999193
quote:

[..]

Forum Admin dinsdag 14 februari 2023 @ 21:10:00 #204
pi_207999226
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dat wel een goede vergelijking. Oekraïens klinkt "vierkant" en Russisch "rond"

Ik kan het niet beter uitleggen :P
pi_207999249
Mazzelaar

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207999304
quote:

[..]
[..]
Bedankt voor het meedenken. Dit soort gegevens had ik ook al gevonden, maar kreeg er nog geen gevoel bij (verschil tussen Duits en Nederlands lijkt mij qua woorden een stuk groter dan 60% namelijk).

Wel stond op die website die je quote nog iets anders, waardoor het mij nog iets duidelijker wordt:

quote:
bSimilarities in Writing
Interestingly enough, because both Russian and Ukranian share the same alphabet, with only a few minor differences, the written form of the language is mutually intelligible. That is to say that a Russian stranger with no exposure to Ukranian could pick up a text, read it, and mostly understand it. Linguistically speaking, they share about 80 percent similarity in their writing.
pi_207999319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind dat wel een goede vergelijking. Oekraïens klinkt "vierkant" en Russisch "rond"

Versta jij deze talen?
pi_207999355
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207999600
twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:39:57 #210
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207999646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:00 schreef The_End het volgende:

[..]
Als de Russische trollen zeggen dat er niks aan de hand is, dan moet je echt oppassen.
Niks Ruslandtroll :')

'Straks valt Rusland Polen binnen, ,paniek!1!1!'

Beetje speculeren wie Ajax in de volgende ronde loot in de EL als ze 3-0 hebben verloren.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207999666
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:41:36 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207999673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Niks Ruslandtroll :')

'Straks valt Rusland Polen binnen, ,paniek!1!1!'

Beetje speculeren wie Ajax in de volgende ronde loot in de EL als ze 3-0 hebben verloren.
Als Rusland nu Polen binnen valt dan worden ze er op een vreselijke manier uit gegooid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207999698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oekraïns en vooral zelenski klinkt wel ontzettend kut. Russisch ook wel hoor, iets zachter vaak.

Behalve die mongool op tv die schreeuwt om noeks op Berlijn. :')
Vakman pur sang
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:45:50 #214
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207999724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als Rusland nu Polen binnen valt dan worden ze er op een vreselijke manier uit gegooid
Maakt niet uit, ze kunnen helemaal nergens binnen vallen. Gevoelsmatig ligt alle militaire effort in Oekraïne. Die kunnen andere avonturen er nu niet bij hebben.

Ook geen schubbenkuttendavië.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:47:16 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207999758
twitter

twitter
pi_207999791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maakt niet uit, ze kunnen helemaal nergens binnen vallen. Gevoelsmatig ligt alle militaire effort in Oekraïne. Die kunnen andere avonturen er nu niet bij hebben.

Ook geen schubbenkuttendavië.
Ze hebben praktisch niks aan Moldavië maar ik denk niet dat we uit kunnen sluiten dat Putin dat land binnenvalt enkel om een papieren overwinning te behalen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:56:43 #218
6484 ExTec
pi_207999858
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ze hebben praktisch niks aan Moldavië maar ik denk niet dat we uit kunnen sluiten dat Putin dat land binnenvalt enkel om een papieren overwinning te behalen.
Dat is logistiek lastig. Maar daar gaan gallen houd de europese politiek wel weer weken bezig.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:01:41 #219
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207999912
quote:

[..]
Je kunt niks uitsluiten. Alles kan in theorie.

Maar echt realistisch lijkt het me allemaal niet.
pi_207999928
quote:

[..]
[..]
Ik vond een map met afstanden tussen talen waaruit blijkt dat er meer verschil tussen Russisch een Oekraïens is dan tussen Nederlands en Duits.
Afstand tussen Russisch en Oekraïens: 38
Afstand tussen Nederlands en Duits: 25
pi_207999967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:48 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
_O_ _O_
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:07:51 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207999989
quote:

[..]
En het is geen NAVO dus hij kan daar zonder problemen wat raketjes op schieten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208000015
Moldavië is vooral een prooi omdat hun leger minuscuul is. En als de Russische president iets leuks wil vieren nadat zijn inval in een veel groter land behoorlijk mislukt lijkt, dan is het misschien een verleidelijk prooi. Verder brengt het allemaal geopolitiek gedoe waar Lavrov van smult. Laat de EU een kandidaat-lid bezetten? Wat gaat Roemenië doen? Misschien willen de Russen de strijd in Oekraïne niet intensiveren (omdat ze niet zoveel verder komen), maar willen ze de strijd verbreden. Moldavië, Kosovo en dat soort makkelijke prooien.
pi_208000047
Het russische ministerie van idote leugens Defensie meldt:

Er zijn nu meer dan 25.000 Oekrainsche voertuigen vernietigd door het glorieuze russische leger, waaronder 7859 tanks.
pi_208000058
Mooi vuurwerk
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208000066
Hier verschillen Oekraïens en Russisch. Oekraïens is eigenlijk eenvoudig Russisch.
Zinnen zijn korter o.a.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:15:21 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_208000084
quote:
Valt wel mee, denk

twitter
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:19:34 #228
6484 ExTec
pi_208000127
:')

twitter
pi_208000163
quote:

Dat is gelul, Oekraïens lijkt meer op Wit-Russisch en Pools dan op Russisch. Vlaams/Nederlands is hetzelfde op een paar woorden na, ik denk eigenlijk dat Oekraïens verder van het Russisch verwijderd is dan Nederlands van Duits. Daaruit volgt dat ik denk dat Russen van gesproken Oekraïens weinig chocola kunnen maken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 22:27:12 #230
3928 Ulx
pi_208000207
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:19 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Wachten tot beide groepen weinig munitie meer hadden en dan dank je wel zeggen hebben ze hopelijk wel gedaan?
pi_208000212
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Valt wel mee, denk

[ twitter ][ twitter ]
als dit echt waar is, dan is er een duidelijk patroon te zien van poetin trols;

- Bakhmut was tijdens het offensief in kershon gestart door de russen, en zogenaamd de plek waar ze dominant waren.
- overspoeling van 'roddels' dat rusland, telkens terrein wint, maar ook steeds door puur russische propaganda kanalen.
- roddels worden als verslag in sommige nieuwssites overgenomen.
- dan komt periode met veel vragen over werkelijke doden oekraine, (hoelang moet het westen nog door gaan, het is allemaal verspilde moeite, russia uberalles)
- Nog meer roddels over verliezen van oekraine.
- oekraine zelf blijft verdacht stil.
- de trollen beginnen op een geven moment allemaal roddels te spreiden over een extra front (belarus zal meevechten, china en rusland zijn dikke maatjes. dit gebeurde tijdens kershon en nu weer, wat betreft china deze heeft NK gezegd geen wapens en munitie meer te leveren aan Rusland)
- er komt een bizarre onthulling van een poetin adapt uit het niets, zoals oproepen tot onderhandelingen. (Vlak voor dat kershon viel, riep Orban dat sancties eraf moesten, nu komt Berlosconi ineens uit de hoge houd). dit wordt op alle platformen ineens gedeeld en benoemt.
- Dubieuze rapport van gerenomeerd iemand in compleet voordeel van rusland: Kershon oekraine zou massaal mensen rechten schenden (amemisty) en nu NS onderzoek door Hesh. wat of moet leiden van de gebeurtenissen op het front.

Veel dingen zijn waarschijnlijk allemaal toeval, vooral mijn laatste van de rapporten / onthullingen. maar kan er niks aan doen dat er wel patronen te zien zijn. Meer mensen die dit opvalt?
pi_208000258
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208000263
quote:

Het verschil is een heel stuk groter dan Nederlands/Vlaams, het is meer te vergelijken met Nederlands-Duits of Nederlands-Engels. Oekraïens zitten tussen Russisch en Pools in, volgens mij nog iets dichter bij het Pools. Een willekeure Rus uit Moskou zal bij het horen van Oekraïens wat woorden herkennen en globaal begrijpen waar het over gaat, maar verstaat het niet.
Цой жив
pi_208000313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Verstandig. Blijft wel billen knijpen voor de Baltische Staten vanwege Gotland. Maar misschien dat het EU-lidmaatschap Zweden voldoende helpt.
pi_208000315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:12 schreef oheng het volgende:
Het russische ministerie van idote leugens Defensie meldt:

Er zijn nu meer dan 25.000 Oekrainsche voertuigen vernietigd door het glorieuze russische leger, waaronder 7859 tanks.
Zouden ze voor het schrijven met een hamer op hun duim slaan zodat die nog wat dikker is om uit te zuigen?
pi_208000338
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208000444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:22 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat is gelul, Oekraïens lijkt meer op Wit-Russisch en Pools dan op Russisch. Vlaams/Nederlands is hetzelfde op een paar woorden na, ik denk eigenlijk dat Oekraïens verder van het Russisch verwijderd is dan Nederlands van Duits. Daaruit volgt dat ik denk dat Russen van gesproken Oekraïens weinig chocola kunnen maken.
Er wordt beweerd dat het mutually intelligble is. Dus een verschil zoals Bosnisch en Servisch.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 22:49:35 #238
3928 Ulx
pi_208000456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Verstandige move. Militair zit Zweden daarmee ook wel snor.
pi_208000493
twitter
pi_208000502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:40 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Arme meid
pi_208000515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Verstandige move. Militair zit Zweden daarmee ook wel snor.
Moeten ze ook eerst door Finland als ze Zweden aan willen vallen. Succes daarmee.
pi_208000524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er wordt beweerd dat het mutually intelligble is. Dus een verschil zoals Bosnisch en Servisch.
Wie beweert dat? Verschil is groter dan tussen Nederlands en Duits, en die zijn nauwelijks onderling verstaanbaar.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 22:58:56 #243
236264 crew  capricia
pi_208000554
@trein2000
Een interessant artikel van Raam op Rusland.

quote:
Eén jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken

Over je anti-held Rob de Wijk:
quote:
'Groot risico op kernoorlog'
Te beginnen met Rob de Wijk, vaste tafelgast bij talkshows als Op1 en co-host van Boekestijn & De Wijk, vorig najaar de best beluisterde podcast van Nederland.

Anders dan Ankersmit vroeg De Wijk nooit en te nimmer om enige empathie voor Rusland. Hij zat vanaf het begin op de sombere lijn dat het altijd nog erger kan. 'Ga er maar van uit dat de oorlogsdreiging van tijd tot tijd oplaait. Met zijn hoge eisen kan Poetin diplomatiek alleen maar capituleren. Omdat dit voor hem onaanvaardbaar is, zal de oorlogsdreiging pas echt verdwijnen als er een gunstig onderhandelingsresultaat is. Dat duurt nog even', voorspelde hij medio januari 2022 in zijn column voor Trouw.

Tegelijkertijd ging Van Wijk er van uit het Kremlin zich volgens de handboeken zou blijven gedragen. Toen bleek dat Poetin zijn eigen leerstelligheden volgde – en niet die van Kissinger – stelde De Wijk aan president Zelensky voor dat die moest gaan onderhandelen om erger te voorkomen. 'Het zou een wonder zijn als Oekraïne deze oorlog wint. […] Tot het laatste moment geloofde ik niet dat Rusland Oekraïne zou binnenvallen. [...] Hij deed het toch, met dramatische gevolgen', schreef De Wijk half april in Trouw.

Toen de Oekraïense regering het hoofd niet boog, sterker nog, in de tegenaanval ging – mede dankzij militaire steun uit de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Europa – maakte De Wijk zijn lezers deelgenoot van een apocalyptisch angstbeeld. 'Omdat Poetin met de rug tegen de muur stond, moest hij zijn enige en belangrijkste troef, het kernwapen, wel op tafel leggen. […] Deze reactie is paradoxaal genoeg het directe gevolg van het succes van Westerse wapenleveranties en de vechtlust van het Oekraïense leger', aldus De Wijk eind september nadat de Oekraïense strijdkrachten ten oosten van Charkiv ongeveer achtduizend vierkante kilometer bezet gebied (een vijfde van Nederland) van de Russen hadden bevrijd. Het Westen had volgens hem nog maar 'drie opties: toegeven aan Moskou, Kyiv oproepen tot onderhandelingen of doorgaan met de wapenleveranties'. Het Westen zou voor de derde variant kiezen, voorzag De Wijk correct, maar met een 'groot risico op een kernwapenoorlog'.
https://www.raamoprusland(...)in-de-spiegel-kijken

Beetje lang artikel. Maar de realisten hebben tot nu toe niet perse gelijk gekregen. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 23:01:32 #244
3928 Ulx
pi_208000581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:52 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ik zie het gesprek bij de radar al voor me:

"Er komt een raket aan"
"Koers?"
"270"
"Snelheid?"
"Windkracht drie"
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:04:25 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208000610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:22 schreef J.B. het volgende:

[..]
Toch pik ik ondanks mijn vrij matige Russisch nog wel redelijk regelmatig de strekking uit Oekraiense tweets die ik hier wel eens voorbij zie komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208000613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie het gesprek bij de radar al voor me:

"Er komt een raket aan"
"Koers?"
"270"
"Snelheid?"
"Windkracht drie"

Ik ben niet gerust !
pi_208000628
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:58 schreef capricia het volgende:
@:trein2000
Een interessant artikel van Raam op Rusland.
[..]
Over je anti-held Rob de Wijk:
[..]
https://www.raamoprusland(...)in-de-spiegel-kijken

Beetje lang artikel. Maar de realisten hebben tot nu toe niet perse gelijk gekregen. :D
Die zelfverklaarde realisten zijn misschien wel het grootste risico voor de Europese veiligheid.
zie email 27 oktober
pi_208000692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die zelfverklaarde realisten zijn misschien wel het grootste risico voor de Europese veiligheid.
Neh, maar ze lullen zoveel 1 kant op. Realistischer zou zijn als ze gewoon de opties noemen en dan misschien wat aan kansberekenen doen. Maar ze zullen wel meer aandacht krijgen als ze het in hun ogen meest logische scenario als een gegeven beschouwen.
pi_208000702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Toch pik ik ondanks mijn vrij matige Russisch nog wel redelijk regelmatig de strekking uit Oekraiense tweets die ik hier wel eens voorbij zie komen.
Lezen is denk ik ook wat makkelijker dan gesproken Oekraïens. Als ik met mijn matig Russisch Oekraïens hoor, pik ik af en toe een woordje op, maar begrijp er verder niks van.
Цой жив
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:14:51 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208000718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Lezen is denk ik ook wat makkelijker dan gesproken Oekraïens. Als ik met mijn matig Russisch Oekraïens hoor, pik ik af en toe een woordje op, maar begrijp er verder niks van.
Ah, dat geloof ik wel. Ik had trouwens het idee dat jij het Russisch wel redelijk machtig was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208000719
quote:

[..]
Het zijn ook allemaal bijna-bejaarden die de Koude Oorlog hebben meegemaakt. Die leven met een enorme angst. Alles wat de Koude Oorlog niet heeft meegemaakt, heeft gewoon niet zo'n angst voor kernbommen. Die denken: ach ja, we gaan toch allemaal eens dood. Het is een andere perceptie.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 23:16:45 #252
236264 crew  capricia
pi_208000735
quote:

[..]
Het is een stroming. Je moet het een beetje op waarde schatten. Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208000736
quote:

[..]
[..]

Heerlijk nieuws :)
pi_208000742
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een stroming. Je moet het een beetje op waarde schatten. Toch?
Alleen het probleem is dat half Nederland dat niet kan. Ik hou van dwarse denkers hoor, dat heeft meerwaarde. Maar op het moment dat je die dwarse denkers ongefilterd hun dwaze boodschap laat verkondigen dan gaat het mis.
zie email 27 oktober
pi_208000757
En daar komt nog bij dat sommige van die zelfverklaarde realisten wel heel veel teksten uitkramen die je bij wijze van spreken een dag eerder op kremlin.ru kon lezen...
zie email 27 oktober
pi_208000759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, dat geloof ik wel. Ik had trouwens het idee dat jij het Russisch wel redelijk machtig was.
Mijn niveau zit ergens rond b1. Ik kan me iig 1 op 1 wel redelijk redden in een gesprek. Maar het is bij lange na nog niet vloeiend.
Цой жив
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 23:20:55 #257
236264 crew  capricia
pi_208000773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen het probleem is dat half Nederland dat niet kan. Ik hou van dwarse denkers hoor, dat heeft meerwaarde. Maar op het moment dat je die dwarse denkers ongefilterd hun dwaze boodschap laat verkondigen dan gaat het mis.
Dan is dat een klacht over het niveau van NL. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208000789
Persdienst Prigozjin draait op volle toeren, Kremlin negeert Wagnerbaas
https://nos.nl/l/2463841
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 23:23:06 #259
236264 crew  capricia
pi_208000795
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:19 schreef trein2000 het volgende:
En daar komt nog bij dat sommige van die zelfverklaarde realisten wel heel veel teksten uitkramen die je bij wijze van spreken een dag eerder op kremlin.ru kon lezen...
Die publiceren soms ook echt waar nieuws. Kan zomaar gebeuren dat het Kremlin zo af en toe niet liegt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 23:23:07 #260
3928 Ulx
pi_208000796
twitter

Dat maakt het wel lastig voor Rusland om te winnen.
pi_208000804
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan is dat een klacht over het niveau van NL. :D
Ook, maar ook over weten wat je doet als je als 'prof. dr' of 'officier b.d.' of wat dan ook ergens gaat zitten. Bij een dergelijke titel hoort een verantwoordelijkheid die bepaalde types maar zeer beperkt waarmaken.
zie email 27 oktober
pi_208000806
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Die publiceren soms ook echt waar nieuws. Kan zomaar gebeuren dat het Kremlin zo af en toe niet liegt.
Uhuh. :')
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 23:28:06 #263
236264 crew  capricia
pi_208000839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Uhuh. :')
Een stilstaande klok geeft de juiste tijd ook twee maal per dag aan. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:28:26 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 februari 2023 @ 23:29:02 #265
3928 Ulx
pi_208000846
India schijnt gestopt te zijn met het praten met Rusland over aankoop van nieuwe straaljagers en helikopters.
pi_208000907
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:29 schreef Ulx het volgende:
India schijnt gestopt te zijn met het praten met Rusland over aankoop van nieuwe straaljagers en helikopters.
Wie gaat er nog wel kopen de komende jaren ? Slechte reclame zo’n jaartje oorlog.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:35:23 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:38:57 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208001032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neh, maar ze lullen zoveel 1 kant op. Realistischer zou zijn als ze gewoon de opties noemen en dan misschien wat aan kansberekenen doen. Maar ze zullen wel meer aandacht krijgen als ze het in hun ogen meest logische scenario als een gegeven beschouwen.
Ze zijn imho gewoon vastgeroest in een zeker patroon, eentje waar de oude USSR nog steeds als een functionerende supermacht wordt gezien.
pi_208001052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ze zijn imho gewoon vastgeroest in een zeker patroon, eentje waar de oude USSR nog steeds als een functionerende supermacht wordt gezien.
Misschien is het voor de oudere generaties even wennen dat ze het niet meer zijn. :P
  dinsdag 14 februari 2023 @ 23:56:21 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het zijn ook allemaal bijna-bejaarden die de Koude Oorlog hebben meegemaakt. Die leven met een enorme angst. Alles wat de Koude Oorlog niet heeft meegemaakt, heeft gewoon niet zo'n angst voor kernbommen. Die denken: ach ja, we gaan toch allemaal eens dood. Het is een andere perceptie.
Bijna-bejaarden? Weet jij wel wanneer de Koude oorlog beëindigd is? :D

En nee, die leven NIET met een enorme angst. Hoe kom je daarbij joh? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208001076
twitter

Misschien niet een discussie om weer te starten, maar dit gaat toch wel naar de categorie oorlogsmisdaden.
pi_208001091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Misschien niet een discussie om weer te starten, maar dit gaat toch wel naar de categorie oorlogsmisdaden.
Ik zie geen wit vlaggetje, dus niks mis mee.
pi_208001097
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hehe uit eigen ervaring (pa van 3,4 of 65), zijn de mensen die tijdens de val van die muur jong volwassen waren ondertussen bijna bejaard inderdaad.
pi_208001102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja dit dus.
Maar goed. Poetin is ook een KGBer. Uit de koude oorlog. Zelfde generatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:02:39 #276
pi_208001104
quote:
[ twitter ]

Ja, 4 granaten voor die stretcher is zonde van de granaten.
pi_208001109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Misschien is het voor de oudere generaties even wennen dat ze het niet meer zijn. :P
Nu ja, Putin is 100% een van die generatie, en dat laat deze oorlog duidelijk zien. Ik had alleen wel van de westerse experts wat meer flexibileit verwacht tbh.
pi_208001113
quote:
Oftewel hij gaat nu actief het Oekraïense leger dwarszitten omdat hij zo nodig een wapenstilstand wil.

Wat een landverrader :r
Incelfrikandel
pi_208001118
quote:
[ twitter ]

Ik zie niet dat deze soldaat zich overgeeft. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001135
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oftewel hij gaat nu actief het Oekraïense leger dwarszitten omdat hij zo nodig een wapenstilstand wil.

Wat een landverrader :r
Yep. Musk gaat wel even vertellen tot hoever Oekraïne zich mag verdedigen :')

Nooit vergeten dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-02-2023 00:13:48 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:06:15 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hehe uit eigen ervaring (pa van 3,4 of 65), zijn de mensen die tijdens de val van die muur jong volwassen waren ondertussen bijna bejaard inderdaad.
Wat is jongvolwassen en wat is bijna bejaard? Ik heb de val vd muur bewust meegemaakt en beschouw mezelf verre van "bijna-bejaard".

Daarnaast herken dat "ontzettend angstig" helemaal niet. Er was helemaal geen extreme angst tijdens de Koude Oorlog.
pi_208001151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De val van de muur was in 1989.
Wij gingen daar meteen heen toen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:09:15 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Het is voor iedereen wennen. Pas sinds deze oorlog komt duidelijk ah licht dat het niet zo (meer) is. Verder was het natuurlijk ook een gevalletje "het zekere voor het onzekere" en "onderschat je (potentiële) vijand niet ;)
pi_208001158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nu ja, Putin is 100% een van die generatie, en dat laat deze oorlog duidelijk zien. Ik had alleen wel van de westerse experts wat meer flexibileit verwacht tbh.
Tja, het is nu eenmaal een baan waarin je maar moeilijk van je eigen mening afstapt, zeker wanneer je al het een en ander aan boeken hebt geschreven met diezelfde mening.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:10:43 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja, het is nu eenmaal een baan waarin je maar moeilijk van je eigen mening afstapt, zeker wanneer je al het een en ander aan boeken hebt geschreven met diezelfde mening.
:? :? :?
Hoe jong ben jij?
pi_208001173
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:? :? :?
Hoe jong ben jij?
Haha waarom vraag je dat naar aanleiding van deze opmerking van mij?
pi_208001174
Sinds deze oorlog is voor heel veel mensen duidelijk dat voor ons de koude oorlog wel over was, maar voor Rusland kennelijk niet.
De koude (inmiddels warme) oorlog gaat gewoon door.

En het zal mij niet verbazen als er een nieuwe ijzeren gordijn komt.
Die koude oorlog na 1945 is nooit weg geweest, blijkt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208001182
quote:
[ twitter ]
Zo hebben die dode Russische horigen toch nog nut. :Y)
pi_208001185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Is dat zo? Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat je analysis correct waren, maar dat je gezien de verandering van tijd en situaties je mening bij moet stellen?

Dit is gewoon ego, dude. Zeker als het aankomt op de Wijk.
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:14:00 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Haha waarom vraag je dat naar aanleiding van deze opmerking van mij?
Omdat jij @Jojoke bevestigd in haar onzinverhalen over de Koude Oorlog en er nog een schepje bovenop lijkt te doen.

Ik snap dat niet. Tenzij je inderdaad erg jong bent.
pi_208001191
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De val van de Sovjetunie is zo'n 30 jaar geleden. Dus de jongvolwassenen die al een beetje vastgeroest waren, die zijn zo'n 60+. Kijk naar de Russische regering en je weet genoeg. Allemaal 60+. Kijk naar de Oekraïense regering en je weet ook genoeg. Dat zijn allemaal 40-ers die de USSR niet bewust hebben meegemaakt. Die schijten geen 99 kleuren bruin omdat ze bang zijn voor een kernbom, zoals ouderen als Van Wijk bijvoorbeeld nog steeds wel ondergaan. Misschien dat de ouderen ooit gelijk krijgen en dat er toch zo'n kernbom op ons gedropt wordt, maar wat is beter of slechter?
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:14:36 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is dat zo? Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat je analysis correct waren, maar dat je gezien de verandering van tijd en situaties je mening bij moet stellen?

Dit heeft inderdaad niks met leeftijd te maken.
pi_208001205
quote:

[..]

Eens.
Die gast heeft ook jaren gewaarschuwd voor het uitkleden van defensie hè.
Waren we allemaal bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:16:41 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De val van de Sovjetunie is zo'n 30 jaar geleden. Dus de jongvolwassenen die al een beetje vastgeroest waren, die zijn zo'n 60+. Kijk naar de Russische regering en je weet genoeg. Allemaal 60+. Kijk naar de Oekraïense regering en je weet ook genoeg. Dat zijn allemaal 40-ers die de USSR niet bewust hebben meegemaakt. Die schijten geen 99 kleuren bruin omdat ze bang zijn voor een kernbom, zoals ouderen als Van Wijk bijvoorbeeld nog steeds wel ondergaan. Misschien dat de ouderen ooit gelijk krijgen en dat er toch zo'n kernbom op ons gedropt wordt, maar wat is beter of slechter?
Dat is volstrekte onzin. Sorry, maar het is echt zo.

Ik ben een 40-er en heb de Koude Oorlog gewoon bewust meegemaakt. In Oekraïne hebben zat 40-ers dat ook. En er was geen "extreme angst".
pi_208001216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:12 schreef capricia het volgende:
Sinds deze oorlog is voor heel veel mensen duidelijk dat voor ons de koude oorlog wel over was, maar voor Rusland kennelijk niet.
De koude (inmiddels warme) oorlog gaat gewoon door.

En het zal mij niet verbazen als er een nieuwe ijzeren gordijn komt.
Die koude oorlog na 1945 is nooit weg geweest, blijkt.
Het is een conflict gevoerd door een fossiel. Die koude oorlog is voor een groot gedeelte van die fossielen nooit afgelopen. En zolang die aan de macht zijn...
pi_208001220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Van Wijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:17:29 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001222
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Die gast heeft ook jaren gewaarschuwd voor het uitkleden van defensie hè.
Waren we allemaal bij.
Hij diskwalificeert De Wijk juist in die post.
Tenzij ik iets totaal verkeerd begrijp.
pi_208001223
quote:

[..]

O vast ook ego ja. Daarom hoor ik ook liever de (oud) militairen. Die zijn van de feiten en afwegingen.

En nogmaals schrijf je boeken over een Rusland dat nuclear een gevaar vormt is het slechte reclame als je vervolgens aangeeft dat alles toch net anders zit. Doet misschien ook wel een beetje pijn. (Aan ego en wat betreft de moeite die je er ingestoken hebt).
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:19:09 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001229
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Van Wijk?
Ze weet gewoon niet waar ze het over heeft. Kan gebeuren.
pi_208001233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is een conflict gevoerd door een fossiel. Die koude oorlog is voor een groot gedeelte van die fossielen nooit afgelopen. En zolang die aan de macht zijn...
Rusland streeft al sinds mensenheugenis het oud Russische rijk na. Idem met dat Molotov Ribbentrop pakt. Wat Poetin doet is niet nieuw.

Het is wel ideaal voor de VS. Beetje geld, beetje wapens. En geen Amerikaanse doden. En maximale vernedering voor hun aardsrivaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 februari 2023 @ 00:20:10 #301
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208001241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat "fosdiel zijn" heeft er verder wrinig mee te maken naar mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')