De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.quote:’Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’
De Russische aanval op het stadje Voehledar is uitgelopen op een totale deceptie. Door meerdere tactische blunders zou het Russische leger daar meerdere tanks, pantservoertuigen en een bataljon van 5000 man hebben verloren. Dat bataljon zou aldus sommige bronnen zelfs een elite-bataljon zijn. Volgens experts zouden de Russische militairen als een soort kippen zonder kop zijn neergemaaid. Dat melden Britse media.
Russische tanks zouden door militair geklungel een mijnenveld zijn ingereden en er bleek amper coördinatie en communicatie te zijn tussen de verschillende Russische troepen, waardoor het voor de Oekraïense troepen makkelijk was om actie te ondernemen. Ondertussen meent de Russische staats-tv juist dat de 155e Marine Brigade juist bezig is met 'de overwinning' behalen in Voehledar. Russische critici stellen juist dat de soldaten niet meer dan kalkoenen waren op een schietbaan en dat vele kostbare materialen en troepen, mariniers en paratroopers, verloren zijn gegaan.
"Ze hebben niemand en niets meer om mee aan te vallen", zegt een Oekraïense persofficier tegen het online-kanaal Current Time.
quote:In January 2023, the 155th Guards Naval Infantry marines attempted a breakthrough assault in Vuhledar against the Ukrainian 72nd Mechanized Brigade but failed. The unit saw initial success, however, but according to former FSB colonel Igor Strelkov, their assault stagnated following heavy losses to infantry and lack of ammunition for their organic fire support, despite using their T-80 tanks in an indirect fire role, and ''in general-poor technical support for the attacking units and their low staffing.
Bron.
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het was voor de oplettend volger van de oorlog al duidelijk dat het er voor in Rusland in de omgeving van Vuhledar niet bepaald rooskleurig aan toe gaat.![]()
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.
Nee, TOPSHOWquote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
5000 goed getrainde troepen weg? Jezus man wat een clownshow
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.
Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
5000 goed getrainde troepen weg? Jezus man wat een clownshow
In Nederland, als ik het niet mis heb, rijden mariniers niet in tanks en dergelijke. Is een totaal ander soort gevechtseenheid dan hier gebruikt wordt bij Vulehdar.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?
Fijn de dag beginnen met blood and gore.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?
En jawel WEDEROM een nieuw hoofdstukje voor dit boek:quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
Ik denk dit idd ja. Als je zoiets als 10% verliest, houd je je esprit de corps nog wel overeind. Als je hele eenheid weggevaagd wordt dan is het enige wat je gemeen hebt met dat gedachtengoed de onderscheidingstekens op je uniform.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.
En dan is er nog de VDV, een eenheid van elite luchtlandingstroepen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.
Als het de enige elite brigade was, was het nog te overzien. Maar dit is al met meerdere brigades gebeurd. Ook al met een belangrijke tank brigade en met de belangrijkste parachutistenbrigade. Meestal worden ze daarna opnieuw opgevuld met recidivisten die veel minder training hebben of gemobiliseerde dus daarna zijn die brigades veel minder sterk.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.
[..]
Je zou het haast denken. Maar die brigades krijgen over het algemeen wel het nieuwste wapentuig om daar mee te oefenen en mee te spelen in het Russische leger. Dus op papier zouden ze het best getraind moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.
Met het nieuwste wapentuig spelen en goed getrained zijn, zijn twee hele verschillende dingen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je zou het haast denken. Maar die brigades krijgen over het algemeen wel het nieuwste wapentuig om daar mee te oefenen en mee te spelen in het Russische leger. Dus op papier zouden ze het best getraind moeten zijn.
Kan zijn dat ze gebruikt werden als ondersteuning. Maar goed ieder land moet zelf weten hoe zij hun brigades gebruiken en bewapenen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Nederland, als ik het niet mis heb, rijden mariniers niet in tanks en dergelijke. Is een totaal ander soort gevechtseenheid dan hier gebruikt wordt bij Vulehdar.
Ja met de elite 1st Guards Tank leger. Ook bijna weggevaagd. Maar wat dacht je van de drie BTG's (Battalion tactical group) die bij het overstekenen van een revier door de Oekraïnse artillerie weggevaagd zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het de enige elite brigade was, was het nog te overzien. Maar dit is al met meerdere brigades gebeurd. Ook al met een belangrijke tank brigade en met de belangrijkste parachutistenbrigade. Meestal worden ze daarna opnieuw opgevuld met recidivisten die veel minder training hebben of gemobiliseerde dus daarna zijn die brigades veel minder sterk.
Daarom zeg ik ook op papier. Ik heb al zoveel gelezen over corruptie in het Russisch leger dat het gewoon betonrot is. Van tank trainingen dat er maar 1 tank beschikbaar is die rijdend is tot legerbasissen die de gas rekening niet eens kunnen betalen en gas is echt spotgoedkoop in Rusland. Al die defensiebudgetten van Rusland liggen nu ergens te dobberen in het Caribisch gebied.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met het nieuwste wapentuig spelen en goed getrained zijn, zijn twee hele verschillende dingen natuurlijk![]()
En ook:
Hardop gelachen.quote:
Zo werkt dat in totalitaire systemen, loyaliteit is belangrijker dan capaciteiten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef Confetti het volgende:
Als je ziet hoeveel blunders er zijn gemaakt lijkt het er toch op dat Poetin niet bij machte is om echte zuiveringen door te voeren in de top van het leger. Hij houdt zijn loyale honden toch het hand boven het hoofd.
En zo blijven de falers maar nieuwe kansen krijgen.
Ook dit is natuurlijk verschrikkelijk.quote:
Dit soort bizarre zooi die er uit ziet als de eerste wereldoorlog is gewoon te treurig voor woorden. Dit in 2023.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
Klikken op eigen risico want veeeeeeel dode Russen:
[ twitter ]
Drie trollpost zijn achteraf verwijderd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
Hoezo is dit topic niet meer bij de reeks. En had het vorige topic maar 297 post
Dan is er ergens wat geveegd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
Hoezo is dit topic niet meer bij de reeks. En had het vorige topic maar 297 post
Ja. Dan zal wel. Alleen dit topic hoort ook niet bij de reeks. Dus niemand heeft dit topic in zijn Active topcis. Irritant welquote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Drie trollpost zijn achteraf verwijderd.
Dat waren niet de gehele VDV volgens mij maar alleen een bepaalde brigade/groep. En elite is maar net hoe je het noemt, luchtlandingstroepen zijn lichtbewapend, nu heb je meer aan gemechaniseerde troepen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dan is er nog de VDV, een eenheid van elite luchtlandingstroepen.
Die zijn in het begin, rond Hostomel, toen 80 procent van de troepen kwijtgeraakt.
Paar weken terug zijn ze nog eens 50% van hun resterende troepen kwijtgeraakt.
mooie opsomming van denktanks.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:35 schreef Raw85 het volgende:
Huberts Smeets veegt de vloer heerlijk aan met de zogenaamde realisten:
Eén jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken (Raam op Rusland)
De facto is De Krim geïsoleerd als de landtoegang is afgesloten. Dan wordt de bevoorrading heel erg moeilijk. Door de lucht gaat het niet, en over de brug en met boten gaat het ook lastig worden. Er moeten niet alleen militaire goederen worden geleverd, maar ook civiele goederen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:36 schreef ExTec het volgende:
Als dit hem gaat worden is het geen gelijke strijd. Oekraine kan het prima leien om het aangegeven gebied te verliezen. rus niet, die zien dan hun landbrug verdampen, en 1 raket verder is krim dan geisoleerd.
[ afbeelding ]
Goed stuk.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:35 schreef Raw85 het volgende:
Huberts Smeets veegt de vloer heerlijk aan met de zogenaamde realisten:
Eén jaar oorlog: de realistische school moet eens in de spiegel kijken (Raam op Rusland)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |