De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.quote:’Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’
De Russische aanval op het stadje Voehledar is uitgelopen op een totale deceptie. Door meerdere tactische blunders zou het Russische leger daar meerdere tanks, pantservoertuigen en een bataljon van 5000 man hebben verloren. Dat bataljon zou aldus sommige bronnen zelfs een elite-bataljon zijn. Volgens experts zouden de Russische militairen als een soort kippen zonder kop zijn neergemaaid. Dat melden Britse media.
Russische tanks zouden door militair geklungel een mijnenveld zijn ingereden en er bleek amper coördinatie en communicatie te zijn tussen de verschillende Russische troepen, waardoor het voor de Oekraïense troepen makkelijk was om actie te ondernemen. Ondertussen meent de Russische staats-tv juist dat de 155e Marine Brigade juist bezig is met 'de overwinning' behalen in Voehledar. Russische critici stellen juist dat de soldaten niet meer dan kalkoenen waren op een schietbaan en dat vele kostbare materialen en troepen, mariniers en paratroopers, verloren zijn gegaan.
"Ze hebben niemand en niets meer om mee aan te vallen", zegt een Oekraïense persofficier tegen het online-kanaal Current Time.
quote:In January 2023, the 155th Guards Naval Infantry marines attempted a breakthrough assault in Vuhledar against the Ukrainian 72nd Mechanized Brigade but failed. The unit saw initial success, however, but according to former FSB colonel Igor Strelkov, their assault stagnated following heavy losses to infantry and lack of ammunition for their organic fire support, despite using their T-80 tanks in an indirect fire role, and ''in general-poor technical support for the attacking units and their low staffing.
Bron.
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het was voor de oplettend volger van de oorlog al duidelijk dat het er voor in Rusland in de omgeving van Vuhledar niet bepaald rooskleurig aan toe gaat.![]()
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt en dit is echt puur te danken aan geklungen en incompententheid van de bevelhebbers. De 155ste Marine Brigade zijn als eenheid goed getrained hebben een prima uitrusting maar dan moet je ze wel op de juiste manier inzetten en dat is niet gebeurd.
Nee, TOPSHOWquote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
5000 goed getrainde troepen weg? Jezus man wat een clownshow
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel vragen bij kan stellen eigenlijk. Want anders val je niet op een dergelijke manier aan. Maar goed, ik bekijk het wel met een westerse blik. Misschien dat in Rusland 'goed getrained' betekend dat je enkel goed bent in het blind opvolgen van bevelen.
Ze zijn al 2x eerder verslagen deze oorlog waardoor ze heel veel ervaring kwijt zijn geraakt. Vraag me af of het nog wel 'elite' was, behalve in naam.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
De (155) Marine brigade van de Russen. Hun naam gaat zelfs terug naar de Russisch Zweedse oorlog. Het is een hele goede eenheid maar door incompetente bevelhebbers zijn ze van de kaart geveegd.
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:49 schreef Barbusse het volgende:
5000 goed getrainde troepen weg? Jezus man wat een clownshow
In Nederland, als ik het niet mis heb, rijden mariniers niet in tanks en dergelijke. Is een totaal ander soort gevechtseenheid dan hier gebruikt wordt bij Vulehdar.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?
Fijn de dag beginnen met blood and gore.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn hier nog beelden van te vinden?
En jawel WEDEROM een nieuw hoofdstukje voor dit boek:quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het niet over de hele wereld zijn mariniers beter getraind dan de normale infanterie. Wat ik al zei dit is gewoon prutswerk van de bevelhebbers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |