Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De arts was ook een vrouwMaar ja, vage rare klachten bij vrouwen worden minder serieus genomen.
Wat las je vanmorgen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.
Doet me denken aan wat ik vanmorgen las.
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende: [..] Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Mansplaining in het kwadraatquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
Pief Paf Poefquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.
Edit: zelfs de foks sloot me net uit![]()
En ik las de TT als doodgeschoten kindjes
Ja, ik zie dat mansplaining (en alle afgeleide problemen) ook regelmatig als grappig, terwijl het levensgevaarlijk kan zijn. Goed stuk.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlakquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde
Mensenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Jamaar @Tele6 beunt bij in een saloon.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlak
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:45 schreef Molo het volgende:
Mensen![]()
![]()
Wat dit betreft heb ik (mits goed ingevoerd) wel de hoop op AI toepassingen
Helemaal mee eens. Is ook de enige manier waarop het kan gaan werkenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenIk denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
Dat zeggen wij dan weer nietquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:56 schreef Blues het volgende:
Ik ken t niet Tele.
Wel stukken tekst, uitslagen e.d. die in brieven of andere programma's kunnen worden 'getrokken'.
Er wordt veel getrokken in mijn ziekenhuus
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenIk denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
Op dit moment accepteren we zulke fouten wel van mensen, maar niet van technologiequote:Op donderdag 9 februari 2023 23:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.
Maar dat kan echt nog niet, want voor je zo'n techniek invoert moet die naar Tokio en terug gevalideerd worden en daar is geen mankracht/geld/zin/tijd voor. Ik snap dat je zeker wilt zijn dat het werkt, maar wat we nu hebben werkt óók niet.
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:07 schreef Blues het volgende:
Wat zijn wij, de uitvoerenden van de werkvloer, toch altijd veel praktischer en probleemoplossend ingesteld en tegelijkertijd wordt er zo slecht geluisterd naar ons
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?
Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
Ik trok dat na jaren (en inmiddels weten dat het beter kan) echt niet meerquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever.
Eenschquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?
Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw
![]()
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen.
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.
Oh ja, ik dacht deze. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze
quote:En inderdaad lief dat de buren me al zo vroeg appen. Ze zijn een belangrijk onderdeel van mijn supportsystem, maar dat is andersom ook wel zo.
En wat fijn, zulke burenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw
Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat
Het is maar net welke input je erin stopt.
(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)
[ Bericht 1% gewijzigd door yinu op 10-02-2023 15:28:50 ]
Is dat het huis dat je zou willen als het op een andere plek stond?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze
Mogguh!quote:
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Mogguh!
De spierpijn valt mee hier, maar de trappen kosten nog steeds moeite.
Ja, maar ze zeggen altijd dat alcohol verdoofd tochquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap.
Je moet daarom ook je algoritmes kunnen laten zien en hoe ze getraind zijn. De data waarop training plaatsvindt moet ook schoon zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.
Kanselarij doet me altijd denken aan casselerribquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht [url="Huis in Utrecht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-42929041-auriollaan-3/"]deze[/url]. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.
[..]
En wat fijn, zulke buren
Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat
Het is maar net welke input je erin stopt.
(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)
Geen Hahaha gifje er achteraan van m?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:03 schreef Troel het volgende:
OK, dit is wel heel fijn.
Appje van de trainer van gisteren hoe het met de spierpijn gaat.
Hahha, niet eensquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen Hahaha gifje er achteraan van m?
Mooi als je ene klik hebt!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahha, niet eensNee, 't is eignelijk een heel geschikte kerel wel. Of nouja, het is meer nog een jongen, zo oud is hij niet. Maar hij gaf goede uitleg en hij stelde goede vragen.
het enige wa tik echt minder vond was dat hij aangaf dat hij nauwelijks groenten at. Daar ging mijn hoop dat het goed zou komen met mijn jongens
Goed zo!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Myraela het volgende:
Der verhuisdatum blijft gewoon lekker op de oorspronkelijke 1 mei staan.
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:14 schreef Barreltje het volgende:
Goed zo!
Hoe hebben de kopers het opgelost?
Prima, scheelt weer gezeik voor julliequote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.
Ik had gehoopt dat het een fase was dat mijn twee pubers nauwelijks groenten eten, maar blijkbaar is het niet altijd een fasequote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi als je ene klik hebt!
Die laatste conclusie snap ik even niet. Iedereen moet het voor zich weten trouwens natuurlijk, maar ik vind het een heerlijk idee dat door groenten en vezels mijn darmen zalig schoon geveegd worden en dat dat op lange termijn gewoon je fit houdt![]()
Groenten
Jeetje, dat is toch niets op een verhuizingquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.
Mooi, dan gaan ze dus maar lekker verlengenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zelfsturend team, anyone?quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:10 schreef Blues het volgende:
Bijvoorbeeld de meewerkend teamleider.
Wij zeiden al 3 jr geleden, is niet werkbaar met motivatie, voorbeelden, redenen.
Gaan we toch doen zeiden ze!
En nu... afgelopen week, deze functie wordt opgeheven.
Niet werkbaar.
+ nog tig voorbeelden
Nou, dat dus. Ik zou het dan volgens mij niet eens aan de verkopers gevraagd hebben maar mijn eigen shit voor 450 euro geregeld hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Jeetje, dat is toch niets op een verhuizing
Opgelost. Slotjequote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Myraela het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verder heeft keyboard weer eens troubless
Mooie dag allemaal![]()
Butbutbut @mm
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgendagje thuiswerken en morgen 'n dag vrij, wel weer aan toe.
Clusterhoofdpijn van E. is nog steeds volop aanwezig en 'n drama, gister weer extreem heftige aanvallenhoorde 'm door alles heen kermen van de pijn terwijl ik boven aan het werk was en hij beneden was
moedeloos
Nou veel mensen verhuizen al ruim voor de overdracht dus snap best dat ze de vraag gesteld hebben voor die paar dagen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Ik zou het dan volgens mij niet eens aan de verkopers gevraagd hebben maar mijn eigen shit voor 450 euro geregeld hebben.
Fantastisch![]()
Het krijgen van een relatie met iemand die wel groente eet is vaak wel een mooie stimulansquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat het een fase was dat mijn twee pubers nauwelijks groenten eten, maar blijkbaar is het niet altijd een fase
Daar vind ik ze nog niet oud genoeg voor (alhoewel de jongste al wel een vriendinnetje heeft en dat is zo ontzettend leuk om te zienquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Het krijgen van een relatie met iemand die wel groente eet is vaak wel een mooie stimulans![]()
Ja zeg, wil je ze nou groente laten eten of niet???quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar vind ik ze nog niet oud genoeg voor (alhoewel de jongste al wel een vriendinnetje heeft en dat is zo ontzettend leuk om te zien)
Whutquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi als je ene klik hebt!
Die laatste conclusie snap ik even niet. Iedereen moet het voor zich weten trouwens natuurlijk, maar ik vind het een heerlijk idee dat door groenten en vezels mijn darmen zalig schoon geveegd worden en dat dat op lange termijn gewoon je fit houdt![]()
Groenten
Jij eet ook niks andersquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind groenten ook gewoon LEKKER. Je zou mij m'n 2 porties groente per dag niet af moeten nemen
Ik eet ook fruit, nootjes en chocolaquote:
laten we het dan houden op een zuiver platonische relatiequote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je ze nou groente laten eten of niet???
Ja dat ookquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut
Ik vind het gewoon lekker.
Brunch met spruiten as we speak
Zijn het wel fokstyle ecto's?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
laten we het dan houden op een zuiver platonische relatie
Voor hun 28e geen seks
Hele toffe tent dat!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:59 schreef Myraela het volgende:
Kleine verslaving dus aan die kaneelbroodjes. Ook een verslaving aan de chocoladetaart van Villa Augustus in Dordrecht, maar de kans dat ik jullie kan inspireren om daar naartoe te rijden is vast wat kleiner.
Ja hier in de stad staken ze ook. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nou het onderscheid is tussen stads- en streekvervoer want veel bussen die hier door de binnenstad komen, rijden daarna de omgeving van de stad in.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende gloeiende, busstaking in het streekvervoer, gisteren een half uur gewacht op de bus naar huis (die kwam gelukkig) en net ook weer een een half uur gewacht, geen bus gezien. Is gewoon een stadsbus 😡
Zometeen brengt een vriend me even naar de fietsenwinkel zodat ik m toch op kan halen
Dank je, ik kom elke week bij de Lidlquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:55 schreef Myraela het volgende:
Had ik in dit topic al eens een ode geplaatst aan de kaneelbroodjes van de Lidl? Want de kaneelbroodjes van de Lidl zijn dus echt geweldig.
Ze zijn krokant,
Als een croissant,
Zacht, maar wacht,
Volle kaneelsmaak,
Elke keer weer raak.
En dat voor 60 cent.
Toen ik net met de auto bij het stoplicht voor de bushalte stond, vroeg iemand of ik naar de stad moest omdat de bussen inderdaad niet rijden. Helaas niet, maar wel slim bedachtquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja hier in de stad staken ze ook. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nou het onderscheid is tussen stads- en streekvervoer want veel bussen die hier door de binnenstad komen, rijden daarna de omgeving van de stad in.
Wel super balen dat je dan voor niks zat te wachten
Oh, die heb ik nog niet gegeten. Ik vind het restaurant zeker in de zomer wel tof, maar ben vooral fan van de bakkerij. Geweldige polentacake, al heb ik ook een keer gehad dat het teleurstellend droog was. Maar kan gebeuren. Maar de chocoladetaart is ook gewoon echt alles wat je wil.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Hele toffe tent dat!
De bagna cauda van daar met verse groenten, hmmmmmm
Wellicht omdat ze als kind de ruimte is gegund om er zo bij te kijken, "je hoeft alleen te eten wat jij blieft hoor lieverd" , " het is belangrijker dat ze zich goed voelt, dan dat we haar eten dwingen te eten die tegen haar gevoel in gaan, de schat" enz?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:33 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh...middag.... mijn lijf is wakker (honger, dorst) en mijn hoofd is duf, dus ik zit nu in de bank in het zonnetje te wachten tot m'n thee afgekoeld is, ik m'n maag wat kan vullen en weer naar bed kan. Om de een of andere reden moest ik ook PER SE plassen van lijf. Enkel 3,5 uur slaap is wat weinig dus ik vind het allemaal maar een wat matige timing![]()
Ik begrijp nooit hoe mensen geen groente kunnen lusten. Vooral niet nu we het tijdperk van huishoudschool-doodgekookte-snot op zich wel voorbij zouden moeten zijn. Maar ik ken er genoeg die al moeilijk kijken bij de aanblik van een paprika.
Ik lol'dequote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:
Oh, we hadden het over gezonde dingen. Uh. Die eet ik ook.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Ik hou het geloof ik maar bij de lokale kaneel broodjes
Ik vind die niet lekker vrees ik 😅quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:
Ja, nee. Allemaal leuk en aardig zelfgebakken kaneelbroodjes. Maar dit is echt gewoon een eigen categorie. Meer kaneelcroissant.
En had ik al gezegd dat ze maar 60 cent kosten?
Bij onze buren slaapt de baby naast onze slaapkamer. Maar ach, met volgens mij zeven kinderen hadden ze niet erg veel betere opties.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:45 schreef Isabeau het volgende:
De buren schuin boven ons huis aan de andere kant van het trappenhuis hebben een baby. Die hoor ik vaak huilen. Blij dus dat ze niet boven ons wonen
Nou nee, ik denk dat het juist vaak averechts werkt om te dwingen. Mijn zusje was vroeger ook een enorm slechte eter, maar juist door die niet te dwingen en te erkennen dat veel ouders echt niet per se de beste koks waren/zijn, en/of een andere bereidingswijze wél gewaardeerd kan worden, eet zij nu gevarieerder en gezonder dan de meeste mensen die ik ken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze als kind de ruimte is gegund om er zo bij te kijken, "je hoeft alleen te eten wat jij blieft hoor lieverd" , " het is belangrijker dat ze zich goed voelt, dan dat we haar eten dwingen te eten die tegen haar gevoel in gaan, de schat" enz?
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Wist je dat Dasty een reagens is voor kurkuma. We hebben thuis een licht composiet aanrechtblad. Als je wat knoeit met een marinade ofzo dan laat dat vlekken achter. Als je dan Dasty op het aanrechtblad spuit zie je knalrode vlekken overal waar je hebt geknoeid
Ik heb iedere dag een plak rugbrød met kaas voor ontbijtquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:45 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik vind smørrebrød ook enorm lekker trouwens, voor de hartige trek
Ja heel naar.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ohja sterkte @:Lonaa . Altijd vervelend als je nu gedwongen moet gaan genieten van het zonnetje buiten, met Dora ofzo. In plaats van te kunnen poetsen.
Boh! Heerlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb iedere dag een plak rugbrød met kaas voor ontbijt![]()
Maar een smørrebrød met æg en rejer![]()
![]()
Met bierbuik ondanks dat ze nog geen bier drinken jaquote:
Ik zit ook nog op mijn werk. En het ergste: Ik kreeg het commentaar erbij "dan heb je wat te doen als je uit je werk komt". Driemaal raden wie er vanuit zijn werk dus ook deze kant op komt. Maar dat schiet dus niet op, want wanneer moet ik dan gamen????quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:17 schreef Myraela het volgende:
Het Harry Potter spel is binnen.Maar ik moet nog werken.
Ja, ik hou juist van nieuw en modern en visgraat en zwarte deurenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat het huis dat je zou willen als het op een andere plek stond?Vind dit juist echt helemaal niets. Ik knap er altijd op af als dingen overduidelijk supernieuw zijn, maar totaal niet mijn smaak.
Ja, heel fijnquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht [url="Huis in Utrecht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-42929041-auriollaan-3/"]deze[/url]. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.
[..]
En wat fijn, zulke buren
Heel goed!!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Myraela het volgende:
Moet je hier gelijk in geven, zijn echt lekkerquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:
Ja, nee. Allemaal leuk en aardig zelfgebakken kaneelbroodjes. Maar dit is echt gewoon een eigen categorie. Meer kaneelcroissant.
En had ik al gezegd dat ze maar 60 cent kosten?
Haha, ja, ik hou ook sowieso wel van baby'squote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 gefeliciteerd met je buurmeisje! Ik begreep pas later uit je andere posts dat je goede vrienden bent met je buren, want mijn eerste gedachte bij buren met nieuwe baby's is nooit echt "jubelendehyperdepiep!' geweest geloof ik
![]()
Voor 5 ton zou ik geloof ik wel een ander huis zoeken dan diegene in Kanaleneiland. Mijn schoonzusje/zwager houden ook wat meer van modernere huizen, en die hebben nu wel een leuk huis in die prijscategorie gekocht met wat meer toffe features en een betere tuin. (Alleen ja goed, het is geen Utrecht-stad. Maar IJsselstein. Natuurlijk wel prima naar Utrecht te komen met het OV (als ze niet staken..) .
Ja, ik gun iedereen buren zoals mijn burenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lol'de
En ik wil nu ook Vlindertje's buren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben overigens wel blij dat ik nu blij kan zijn met nieuwe buurmeisje enzo, want een tijdje geleden was dat echt wel moeilijker geweest. Er zijn nu 7 mensen om me heen zwanger, naast deze buren ook nog de buren van huis ernaast en twee huizen daarnaast. En de vriendin van mn broertje, mn kamergenoot op werk en twee teamgenoten van hockey. Allemaal ergens tussen begin maart en half juni uitgerekend. En dat is al de derde zwangerschapsgolf bij vrienden/buren/collega's die ik meemaak. Ergens vind ik het nog steeds ook wel verdrietig, maar ik vind het ook heel fijn om iig dichtbij dan alsnog wat kleintjes mee te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:05 schreef Myraela het volgende:
[..]Ja, daar zit ook wel wat in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het komt denk ik ook beetje omdat ik tijdens het hormoonspuiten voor de eicellen invriezen ook best wel veel last van angst had (echt op dagelijkse basis, veel erger dan nu, zodanig dat ik de laatste week bij m'n ouders ben gaan zitten omdat ik het alleen zijn niet trok). Daar ben ik wel wat van geschrokken. Maar idd, sowieso weet ik dit niet van tevoren. En ga ik natuurlijk ergens dit jaar na de wachtlijst gewoon weer in behandeling en wordt het vast in elk geval een stapje beter weer.
Lief![]()
Hoe is het met jou? Heb jij het veel in je omgeving, en zo ja hoe trek je dat? Hopelijk van de arts idd goede uitslag in het gesprek ook en dat je dan snel mag beginnen!
Tijd voor een biertje!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:09 schreef Lonaa het volgende:
De koelkast is schoon. Ik herhaal, de koelkast is schoon.
Volgens mij had ik toen ook gezegd dat de prijzen keer twee moesten, toen men hier zie dat ze 25-30.000 kostenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme zeg. Het ging hier laatst over de prijzen van mantelzorchalets. Ik dacht mensen echt hoe duur kunnen die dingen zijn. Maar die kosten dus echt allemaal over de 50k
Voor een lellike hut in je tuin
Die hormoonspuiten zijn ook gewoon zwaar spul. En spelen met hormonen vind ik overigens sowieso altijd spannend. Ook erg benieuwd hoe dat bij mij uit gaat pakken. Maar ook dat zegt niets. Het heeft mij in ieder geholpen om mezelf en mijn angst als twee losse dingen te zien. Je kan meer en je bent meer dan die angst.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook wel wat in.
Het komt denk ik ook beetje omdat ik tijdens het hormoonspuiten voor de eicellen invriezen ook best wel veel last van angst had (echt op dagelijkse basis, veel erger dan nu, zodanig dat ik de laatste week bij m'n ouders ben gaan zitten omdat ik het alleen zijn niet trok). Daar ben ik wel wat van geschrokken. Maar idd, sowieso weet ik dit niet van tevoren. En ga ik natuurlijk ergens dit jaar na de wachtlijst gewoon weer in behandeling en wordt het vast in elk geval een stapje beter weer.
Lief![]()
Hoe is het met jou? Heb jij het veel in je omgeving, en zo ja hoe trek je dat? Hopelijk van de arts idd goede uitslag in het gesprek ook en dat je dan snel mag beginnen!
Ja, inhalen van eergisteren toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had gisteren genoeg bier voor 2 dagen.
Ja, is ook zo. En het helpt niet dat ik het voorbeeld heb van buurvrouw die paniekaanvallen kreeg van de spuiten en dat tot zeker halverwege in de zwangerschap heeft gehad - maar dat het bij haar zo ging, betekent natuurlijk niet dat het bij mij ook in de zwangerschap zo zou blijven met de angst. Of dat ik een tweede keer überhaupt op dezelfde manier op spuiten zou reageren (als ik al zou hoeven spuiten, mss zou wel gewoon in eigen cyclus kunnen). Ik vind mezelf nu sowieso nog te jong om het alleen te gaan doen, dus hopelijk ben ik tegen de tijd dat dat serieus zou gaan spelen zelf ook weer wat verder in m'n vertrouwen in mezelf enzoquote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die hormoonspuiten zijn ook gewoon zwaar spul. En spelen met hormonen vind ik overigens sowieso altijd spannend. Ook erg benieuwd hoe dat bij mij uit gaat pakken. Maar ook dat zegt niets. Het heeft mij in ieder geholpen om mezelf en mijn angst als twee losse dingen te zien. Je kan meer en je bent meer dan die angst.
Mja, het is soms rot. Ik ben ondertussen zolang bezig dat vriendinnen al zijn gegaan van 'NOG LAAAAANG NIET' naar toch wel. In m'n familie was de eerste ronde baby's pijnlijk, maar is de tweede leg alweer op komst. Soms is dat kut en voelt het erg oneerlijk. Maarja, zo gaan die dingen.
Glasvliesbehang is helemaal niet noodzakelijk, hoor. Ik heb hier ook gewoon alleen voorstrijk en verf gedaan. Dus idd lekker bij je plan houden!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Nou, (elektrisch) bakfietsen met een 2-wiel-bakfiets met 65 liter voorstrijk/verf in de bak is een uitdaging, kan ik nu uit ervaring vertellen. Ik ben maar 1 keer gekapseisden nergens tegenaan gefietst
![]()
Ze mogen wel stuurbekrachtiging op die dingen zetten want hij wilde alleen maar rechtdoor
Kennisgemaakt met m'n buurvrouw van 3 appartementen verderop. Ze was samen met haar ouders druk bezig - zij hebben 1 laag voorstrijk, 1 laag glasvliesbehang en 1 laag verf gedaan en dan gaan ze morgen de vloer leggen. Dat is snel![]()
Ik heb geen idee waar glasvliesbehang voor dient en of ik het ook had moeten gebruiken maar ik ga nu niet meer m'n plan veranderen, ik herhaal, nu niet meer het plan veranderen
Maar stel dat je er nu in je eentje voor zou gaan, zou je dan direct de ingevroren eicellen gebruiken. Of zou je ook gewoon ongestimuleerde IUI kunnen doen? Dan heb je helemaal niets met spuiten te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. En het helpt niet dat ik het voorbeeld heb van buurvrouw die paniekaanvallen kreeg van de spuiten en dat tot zeker halverwege in de zwangerschap heeft gehad - maar dat het bij haar zo ging, betekent natuurlijk niet dat het bij mij ook in de zwangerschap zo zou blijven met de angst. Of dat ik een tweede keer überhaupt op dezelfde manier op spuiten zou reageren (als ik al zou hoeven spuiten, mss zou wel gewoon in eigen cyclus kunnen). Ik vind mezelf nu sowieso nog te jong om het alleen te gaan doen, dus hopelijk ben ik tegen de tijd dat dat serieus zou gaan spelen zelf ook weer wat verder in m'n vertrouwen in mezelf enzo
Ja, het leven is soms niet eerlijk inderdaad. En daar mag je ook gewoon van balen en het kut vinden. Ik hoop echt enorm voor je dat je gewoon volgende cyclus kunt beginnen!
[..]
Glasvliesbehang is helemaal niet noodzakelijk, hoor. Ik heb hier ook gewoon alleen voorstrijk en verf gedaan. Dus idd lekker bij je plan houden!
Ja dat vond ik bizar klinken, maar je had nog gelijk ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij had ik toen ook gezegd dat de prijzen keer twee moesten, toen men hier zie dat ze 25-30.000 kosten
Als alles goed gaat met ze. Dat valt nog wel eens tegen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:13 schreef Clubsoda het volgende:
En ja, kinderen maken kwetsbaar maar de relativeren ook. En welke kant het kwartje opvalt, is niet te zeggen. Het is een hele duidelijke les in loslaten en als dat moeilijk gaat, dan weet ik zeker dat er ook een hoop steun en hulp beschikbaar is.
Niet geprobeerd omdat het wat lastig ligt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:52 schreef Candaasje het volgende:
Nog even eenvoor @:Memento-mori en man. Wat afschuwelijk blijft het. Heeft de verzekering nog kunnen bemiddelen voor al eerder een gesprek/hulp?
Zo, dat is ellendig zegquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:45 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Niet geprobeerd omdat het wat lastig ligt.
De medicatie die er is, is ivm hart en andere bijwerkingen geen optie voor m'n man en andere opties zijn alleen voor chronische clusterhoofdpijn en mijn man heeft (in dit geval gelukkig) episodische. We hebben dus wel zuurstof als aanvalsbestrijding.
Daarnaast duurde een cluster voorheen een 6-8 weken bij hem dus hij heeft zoiets van dat zal nu waarschijnlijk ook zo zijn en dan weer een (hopelijk hele lange) aanvalsvrije periode. Als we dan al eerder dan 2 maanden terecht konden, is het wellicht al niet meer nodig en we zijn al op de hoogte van de optiesqua medicatie ed die hij dus niet wil.
We zitten nu op 6 weken dus hopelijk is 't qua duur wel zoals het altijd was ondanks dat de aanvalsvrije periode hiervoor veel langer was.
Ik zou niet echt in/op Kanaleneiland een huis kopen, maar dat stukje daar bij de nieuwe 'boulevard' aan het kanaal wordt wel snel veel leuker. En ik vind het ook inspirerend om te zien hoe ze daar hele blokken met afgeleefde jaren '60 woningen weer een heel nieuw leven geven met goede isolatie, aardwarmte en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik hou juist van nieuw en modern en visgraat en zwarte deuren. Maar naast de stijl ook door de ruimte wel, vier kamers en dan nog een goede kamer op zolder en een goede woonkamer met keuken. Maar ik zou niet in Kanaleneiland willen wonen. (Ook niet op Kanaleneiland, Club
)
In Lombok overigens ook niet, eerlijk gezegd @:yinu en @:Blues
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben overigens wel blij dat ik nu blij kan zijn met nieuwe buurmeisje enzo, want een tijdje geleden was dat echt wel moeilijker geweest. Er zijn nu 7 mensen om me heen zwanger, naast deze buren ook nog de buren van huis ernaast en twee huizen daarnaast. En de vriendin van mn broertje, mn kamergenoot op werk en twee teamgenoten van hockey. Allemaal ergens tussen begin maart en half juni uitgerekend. En dat is al de derde zwangerschapsgolf bij vrienden/buren/collega's die ik meemaak. Ergens vind ik het nog steeds ook wel verdrietig, maar ik vind het ook heel fijn om iig dichtbij dan alsnog wat kleintjes mee te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ookvoor @Memento-Mori, wat een moeilijke situatie toch voor jullie.
Wat een perfecte verzorging! Zo lief.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:56 schreef sigme het volgende:
• 4 x warm eten
- kikkererwten, gegrilde groente, beetje vlees
- kidneybonen, worstjes, gegrilde groente, bleekselderij
- rijst, sperziebonen, gehalt,, pindasaus, gekookt ei
- pasta, gegrilde groente, blauwe kaas
• 4 x yoghurt (250gr) met fruit (½ appel, ½ peer, kleine banaan, schep bessen) & nootjes
• 6 gekookte eieren
• 6 x muesliboterham + kaas
• 14 boterhammen met allerlei beleg
• 2 saucijzenbroodjes
• chocoladecroissant
• 2 x ½ l melk, ½ l ayran, ½ l karnemelk
• 3 x ijsespresso
Ik vind het echt jammer dat hij het niet probeert. Bij DC Klinieken kan hij met 2 weken terecht, misschien nog wel eerder als je belt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:45 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Niet geprobeerd omdat het wat lastig ligt.
De medicatie die er is, is ivm hart en andere bijwerkingen geen optie voor m'n man en andere opties zijn alleen voor chronische clusterhoofdpijn en mijn man heeft (in dit geval gelukkig) episodische. We hebben dus wel zuurstof als aanvalsbestrijding.
Daarnaast duurde een cluster voorheen een 6-8 weken bij hem dus hij heeft zoiets van dat zal nu waarschijnlijk ook zo zijn en dan weer een (hopelijk hele lange) aanvalsvrije periode. Als we dan al eerder dan 2 maanden terecht konden, is het wellicht al niet meer nodig en we zijn al op de hoogte van de optiesqua medicatie ed die hij dus niet wil.
We zitten nu op 6 weken dus hopelijk is 't qua duur wel zoals het altijd was ondanks dat de aanvalsvrije periode hiervoor veel langer was.
Voor comorbiditeit en met deze complexiteit zou ik DC klinieken toch echt niet aanradenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat hij het niet probeert. Bij DC Klinieken kan hij met 2 weken terecht, misschien nog wel eerder als je belt.
Voor ik mijn behandeling tegen migraine en spierspanningshoofdpijn startte, was ik ook al een paar jaar niet bij een neuroloog geweest. De laatste neuroloog vertelde me dat ze niets kon doen dus ik had het opgegeven. In de 4 jaar dat ik geen neuroloog heb gesproken zijn er enorme stappen gemaakt op hoofdpijngebied. Voor mij waren er ineens zelfs meerdere oplossingen.
Ik snap de fatalistische insteek van je man goed. Maar dit is toch ook geen doen.
Ik vond het meer dan prima op de Javastraat, maar zou er nu toch niet snel weer gaan wonen moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef yinu het volgende:
Lombok zou ik zo weer gaan wonen trouwens, in het stukje bij de Leidse Rijn waar ik toen mijn eerste studentenkamertje had
Javastraat in Den Haagquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond het meer dan prima op de Javastraat, maar zou er nu toch niet snel weer gaan wonen moet ik zeggen.
Oh, ik ben altijd benieuwd naar die elektrische bakfietsen... maar dit klinkt als best lastig ja. Ik heb zo'n fiets met een kratje voorop, en als ik daar iets zwaars in heb (zoals mijn hond + boodschappen) dan kan ik ook altijd heel slecht sturen. Maar 65 kg is misschien wel wat veel ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Nou, (elektrisch) bakfietsen met een 2-wiel-bakfiets met 65 liter voorstrijk/verf in de bak is een uitdaging, kan ik nu uit ervaring vertellen. Ik ben maar 1 keer gekapseisden nergens tegenaan gefietst
![]()
Ze mogen wel stuurbekrachtiging op die dingen zetten want hij wilde alleen maar rechtdoor
Kennisgemaakt met m'n buurvrouw van 3 appartementen verderop. Ze was samen met haar ouders druk bezig - zij hebben 1 laag voorstrijk, 1 laag glasvliesbehang en 1 laag verf gedaan en dan gaan ze morgen de vloer leggen. Dat is snel![]()
Ik heb geen idee waar glasvliesbehang voor dient en of ik het ook had moeten gebruiken maar ik ga nu niet meer m'n plan veranderen, ik herhaal, nu niet meer het plan veranderen
quote:
Maar er is wel mogelijk iets mogelijk wat eerder niet mogelijk wasquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor comorbiditeit en met deze complexiteit zou ik DC klinieken toch echt niet aanraden
Sneller is niet altijd bepaald beter
DC is een privékliniek met kunde op diverse vakgebieden. Onder andere neurologie. Heel kundig en met korte lijntjes naar andere specialisten indien nodig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar er is wel mogelijk iets mogelijk wat eerder niet mogelijk was
Ik ken DC klinieken niet. Is het iets als ADHD Centraal maar ander vakgebied?
Bizar is dat he? Dat is met DC net zo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet trouwens naar de orthopeed.
Wil maar Bergman. Online plannen mogelijk, kan kiezen waar ik wil en bij wie, eerste optie over 10 dagen en iets van 8 om uit te kiezen
Wist niet wat me overkwam.
Javastraat zijn ook wel kleine huisjes en smal straatje. In mijn hypothetische terugmigratie naar Lombok woon ik natuurlijk wel in zo'n groot huis met uitzicht op de Leidse Rijn, of op de JP Coen. Of in zo'n woonboot. Dan moet ik wel eerst even de staatsloterij winnen ofzo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond het meer dan prima op de Javastraat, maar zou er nu toch niet snel weer gaan wonen moet ik zeggen.
Nu ben ik gehecht aan mijn oprit en tuin en ruimte en dat soort. Als ik terug ga naar de stad wil ik naar Rotterdam. Dikke penthouse ergens en veel meer keus in uiteten
Ja enorm. En misschien kon het nog wel veel sneller maar ik wil per se bij deze omdat je verteld is dat ie de beste is voor mijn issues, dus wie weet had ik elders ook wel al volgende week terecht gekund. Wat een levenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bizar is dat he? Dat is met DC net zo.
Maar die in Den Haag is wel prachtig en geweldig en zulksquote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Wil maar Bergman. Online plannen mogelijk, kan kiezen waar ik wil en bij wie, eerste optie over 10 dagen en iets van 8 om uit te kiezen
Da's toch nauwelijks Lombok meerquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:31 schreef yinu het volgende:
[..]
Javastraat zijn ook wel kleine huisjes en smal straatje. In mijn hypothetische terugmigratie naar Lombok woon ik natuurlijk wel in zo'n groot huis met uitzicht op de Leidse Rijn, of op de JP Coen. Of in zo'n woonboot. Dan moet ik wel eerst even de staatsloterij winnen ofzo.
Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over de vlotte afhandeling. Alleen als ze je geopereerd hebben en een follow up gesprekje hebben gehad gaat je dossier dicht. Is er dan weer iets aangaande het oorspronkelijke probleem, verwijzen ze je naar het ziekenhuis en oh ja, dossier kunnen ze niet delen met het ziekenhuisquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Ja dat klopt hoor, absoluut waarquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar er is wel mogelijk iets mogelijk wat eerder niet mogelijk was
Ik ken DC klinieken niet. Is het iets als ADHD Centraal maar ander vakgebied?
Ze willen je dan niet terug?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over de vlotte afhandeling. Alleen als ze je geopereerd hebben en een follow up gesprekje hebben gehad gaat je dossier dicht. Is er dan weer iets aangaande het oorspronkelijke probleem, verwijzen ze je naar het ziekenhuis en oh ja, dossier kunnen ze niet delen met het ziekenhuisDat overkwam mijn nichtje met de Bergmankliniek in Rotterdam. Ook orthopedie.
Dat kan niet zo makkelijk als de DBC eenmaal geopend isquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
DC is een privékliniek met kunde op diverse vakgebieden. Onder andere neurologie. Heel kundig en met korte lijntjes naar andere specialisten indien nodig.
Maar Molo heeft misschien wel een punt wat betreft de comorbiditeit. Dan zou ik dus 2 afspraken maken: ziekenhuis en DC. Als DC niet afdoende is, heb je een back-up.
Naast het voorgaande dat ik schreef, is hij wel ook bij VGZ verzekerd dus dat helpt ook niet mee bij DC klinieken. En ik kan 'm niet dwingen ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat hij het niet probeert. Bij DC Klinieken kan hij met 2 weken terecht, misschien nog wel eerder als je belt.
Voor ik mijn behandeling tegen migraine en spierspanningshoofdpijn startte, was ik ook al een paar jaar niet bij een neuroloog geweest. De laatste neuroloog vertelde me dat ze niets kon doen dus ik had het opgegeven. In de 4 jaar dat ik geen neuroloog heb gesproken zijn er enorme stappen gemaakt op hoofdpijngebied. Voor mij waren er ineens zelfs meerdere oplossingen.
Ik snap de fatalistische insteek van je man goed. Maar dit is toch ook geen doen.
Is bulkzorg voor de 'krenten uit de pap'. Is perfect geregeld als je in die doelgroep zit jaquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bizar is dat he? Dat is met DC net zo.
Sowieso zou je bij onwijs veel werk 2 processen kunnen inrichten. 1 voor massaproductie en 1 voor complexe shit die maatwerk vraagt. Zou voor beide producten/ doelgroepen meerwaarde bieden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Is bulkzorg voor de 'krenten uit de pap'. Is perfect geregeld als je in die doelgroep zit ja
Kunnen gewone ziekenhuizen nog wel wat van leren
Lombok heeft vele gezichtenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Da's toch nauwelijks Lombok meer
Als je niet de ene helft van de week klem staat in het verkeer door babbelend volk en de andere helft ervan wakker wordt, voelt het niet als Lombok imo.
Hoewel... Paardenslager op loopafstand.
Lombok![]()
Siquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sowieso zou je bij onwijs veel werk 2 processen kunnen inrichten. 1 voor massaproductie en 1 voor complexe shit die maatwerk vraagt. Zou voor beide producten/ doelgroepen meerwaarde bieden.
Al ben ik nu imo geen bulk. Maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Lombok heeft vele gezichten![]()
Ook geen Lombok, zou toch kopen.
Gelukkig al verkocht, anders zou ik serieuze stappen overwegen.
Wat een tof huis datquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Lombok heeft vele gezichten![]()
Ook geen Lombok, zou toch kopen.
Gelukkig al verkocht, anders zou ik serieuze stappen overwegen.
Ja, ik vond het nu bij toeval omdat ik keek bij de verkochte huizen op funda, maar ben inmiddels helemaal hopeloos verliefd.quote:
Zou toch kopen *mits geld geen rol zou spelen*quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Welgelegen
Tering, ik kan niet lezen.
Sorry![]()
Zou tevens zeker niet kopen voor dat geld.
Je energierekening is alleen niet heel heel fijn daarquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:47 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja, ik vond het nu bij toeval omdat ik keek bij de verkochte huizen op funda, maar ben inmiddels helemaal hopeloos verliefd.
Ik vind mooiquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:45 schreef Barreltje het volgende:
@:myraela
Was je niet laatst op zoek naar dit woord:
apricity- The warmth of the Sun in winter.
In het Engels weliswaar, zou er ook een Nederlands woord voor zijn?
Saudadequote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind mooiWoorden die we hier niet hebben, maar eigenlijk wel zouden moeten hebben.
Sjezusquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat kan niet zo makkelijk als de DBC eenmaal geopend is
Die kan maar bij eentje gedeclareerd worden dus samenwerken doen ze doorgaans niet en overdragen kan ook niet zonder meer
Lang leve het zorgsysteem
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over de vlotte afhandeling. Alleen als ze je geopereerd hebben en een follow up gesprekje hebben gehad gaat je dossier dicht. Is er dan weer iets aangaande het oorspronkelijke probleem, verwijzen ze je naar het ziekenhuis en oh ja, dossier kunnen ze niet delen met het ziekenhuisDat overkwam mijn nichtje met de Bergmankliniek in Rotterdam. Ook orthopedie.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat kan niet zo makkelijk als de DBC eenmaal geopend is
Die kan maar bij eentje gedeclareerd worden dus samenwerken doen ze doorgaans niet en overdragen kan ook niet zonder meer
Lang leve het zorgsysteem
Nee dan kocht ik iets anders.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef yinu het volgende:
[..]
Zou toch kopen *mits geld geen rol zou spelen*
Zoals pratsjquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind mooiWoorden die we hier niet hebben, maar eigenlijk wel zouden moeten hebben.
Op zich wil jij natuurlijk ook gewoon betaald worden voor je werk, dat is niet zo gekquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sjezus![]()
Ik ben nog verbaasd dat dit me verbaast ook.
Zorgmanagementquote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:43 schreef Blues het volgende:
Hoi hoi![]()
Weekend![]()
Er wordt een nieuwe functie in t leven geroepen voor onze MTL.![]()
Moet nog wel over wat schijven + 2 nwe coll aangenomen worden en er worden onaangename spelletjes gespeeld door haar TL maar toen ze dreigde met opstappen wegens deze k*t organisatie gaan ze iets nieuws verzinnen voor haar.![]()
Je verzint het niet
Inloggen bij Greenchoice/in de greenchoice app. Daar naar verbruik gaan, en dan krijg je als het goed is de optie om toestemming te geven voor automatische uitlezing per dag/uur/kwartier oid. Je zal zeker een slimme meter hebben ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Weer een verhuisvraag.
Volgens Greenchoice is het historische verbruik op mijn adres ruim 4000 kWh per jaar (dat is knap, want historisch was dit adres een weiland).
Maar 4000 kWh is als het goed is STUKKEN meer dan ik ga verbruiken in m'n eentje op 60 m2 met 3 zonnepanelen.
Nou snap ik wel dat m'n termijnbedrag zo hoog is. Jammer is dat ze alleen niet willen dat ik het termijnbedrag veel verlaag, het minimum is ¤130.
Kan ik daar nog wat aan doen?
En waarschijnlijk heb ik een slimme meter toch? Want het is nieuwbouw.
Wanneer komen ze erachter dat ik een slimme meter heb zodat ik fancy grafiekjes van m'n verbruik (en van wat de zonnepanelen opleveren) kan bekijken?
(Of ik moet gewoon geduld hebben. Het schijnt dat maandag of dinsdag iemand nog langs moet komen om de zonnepanelen te inspecteren of zo, en dat daarna de zonnepanelen pas wat op gaan leveren)
Ik snap hier zo weinig van
Bij mijn cardiologiecentrum werd ik na aanmelding gebeld of in over 2 uur wilde komenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Die optie zie ik niet in de Greenchoice app of op de site, ben er al een tijdje naar aan het zoeken geweest.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Inloggen bij Greenchoice/in de greenchoice app. Daar naar verbruik gaan, en dan krijg je als het goed is de optie om toestemming te geven voor automatische uitlezing per dag/uur/kwartier oid. Je zal zeker een slimme meter hebben ja.
4000 lijkt me bizar veel voor jouw situatie, ja. Ik zou ze bellen en aangeven dat het een nieuwbouw appartement is (dus historisch verbruik is er niet) en je alleen bent op 60m2 met drie zonnepanelen, dus of ze je termijnbedrag op ¤40 ofzo willen zetten. Da's waarschijnlijk alsnog teveel, maar dan kun je iig maand of twee even kijken wat je daadwerkelijk verbruikt en dan evt nog een keer aanpassen op basis daarvan.
Ja, ik had bij Greenchoice hetzelfde. Ik heb toen gemaild en ze hebben het aangepast. De klantenservice is heel prima vind ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Weer een verhuisvraag.
Volgens Greenchoice is het historische verbruik op mijn adres ruim 4000 kWh per jaar (dat is knap, want historisch was dit adres een weiland).
Maar 4000 kWh is als het goed is STUKKEN meer dan ik ga verbruiken in m'n eentje op 60 m2 met 3 zonnepanelen.
Nou snap ik wel dat m'n termijnbedrag zo hoog is. Jammer is dat ze alleen niet willen dat ik het termijnbedrag veel verlaag, het minimum is ¤130.
Kan ik daar nog wat aan doen?
En waarschijnlijk heb ik een slimme meter toch? Want het is nieuwbouw.
Wanneer komen ze erachter dat ik een slimme meter heb zodat ik fancy grafiekjes van m'n verbruik (en van wat de zonnepanelen opleveren) kan bekijken?
(Of ik moet gewoon geduld hebben. Het schijnt dat maandag of dinsdag iemand nog langs moet komen om de zonnepanelen te inspecteren of zo, en dat daarna de zonnepanelen pas wat op gaan leveren)
Ik snap hier zo weinig van
En als je hier even naar uitleesfrequentie scrollt en daar op de knop uitleesfrequentie aanpassen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die optie zie ik niet in de Greenchoice app of op de site, ben er al een tijdje naar aan het zoeken geweest.
Ik denk dat ik dan die zonnepaneleninspectie van komende ma/di even afwacht (misschien doet m'n slimme meter vooralsnog alsof ie dom is?) en als het het daarna nog niet doet, dan bel ik idd de klantenservice maar even.
De enige vieze tussenoplossing is een hoofdaannemerschap met ODV (Onderlinge Dienstverlening) naar de netwerkpartners. Op het moment. Helaas. En soms dingen maar niet declareren en zorgen dat je op een ander punt genoeg verdient om dat te kunnen slikken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Op zich wil jij natuurlijk ook gewoon betaald worden voor je werk, dat is niet zo gek
Maar er lopen dus allemaal initiatieven en ideeën voor netwerkzorg. En als iets níet gaat werken met dit stelsel is het wel netwerkzorg
Nee, we wonen in dezelfde plaats erbuiten.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:45 schreef Blues het volgende:
@:Vanyel en @:Clubsoda wonen jullie nog IN Utreg eigenlijk?
Dan geeft ie foutcode 404.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
En als je hier even naar uitleesfrequentie scrollt en daar op de knop uitleesfrequentie aanpassen?
Ter referentie: ik zat vorig jaar op 1657 kWh verbruik, en ik had toen nog twee koel-vriescombinaties aan staan. Ik had mijn eigen losse eens doorgemeten laatst, 0.88kwh in 24u, dus die heb ik toen uitgezet (eigenlijk paste alles inmiddels wel in eentje, na wat uitzoeken van vriezerspullen). Dus dit jaar ga ik als het goed is nog lager uitkomen.
Lief!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb net n pakketje boodschappen en een kadootje+kaartje+zak paaseitjes bij de buren in huis gezet zodat ze morgen niet meteen boodschappen hoeven doen als ze thuiskomen (de boodschappen in overleg) en op hun vraag alvast de thermostaten wat omhoog zodat ze in warm huis thuiskomen. Vloerverwarming, dus duurt veel te lang anders als ze dat pas doen als ze thuis zijn. En ze grapten of ik anders ook even kon stofzuigen en dweilen en bed op klossen zetten. Dus ik heb mn Dyson even aan het werk gezet, kleine moeitehad toch niks beters te doen haha.
Bij een ander vriendinnetje had ik een doos vol bakjes eten voor de vriezer afgeleverd paar dagen na de bevalling, daar was ze mega blij mee. Maar een van de buurvrouwen heeft een aantal intoleranties en ik weet niet precies welke (en zij is er zelf ook nog niet helemaal achter waar ze op reageert), dus dat vond ik wat tricky, dus dan maar zo
Dat schiet niet op neequote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan geeft ie foutcode 404.
Dinsdag klantenservice bellen dus.
Ftfyquote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, we wonen in dezelfde plaats in Utrecht buiten Utrecht.
Ahh ik snap het wel hoor, het houdt je ook gewoon bezig! Nog meer dingen die in je hoofd zitten waar een externe blik mss bij helpt? Dan vooral hier spuien! Glasvliesbehang wordt vaak gebruikt als je potentiële scheurvorming (door het werken van nog nieuwe muren) wil maskeren, en omdat het goedkoper is dan stuccen en wel ook sterk en strak is enzo. Maar dus absoluut niet noodzakelijk. Dus dat zou ik lekker uit je hoofd mikken, da's alvast eentje minderquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga mezelf maar eens een schop onder de kont geven. Maar 1 punt van m'n to do list gedaan gekregen vandaag in een hele dagen vooral een hoop getwijfeld en gepanikeerd over dingen als elektriciteit, glasvliesbehang en verfkleuren.
Nu maar iig alle makkelijke taakjes van de to do list er nog uit knallen en proberen om nog iets van zinnig voedsel te eten want ik heb nog maar 1 maaltijd op vandaag en ik ben @:fietsie niet
Pindanootjes en een banaan?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga mezelf maar eens een schop onder de kont geven. Maar 1 punt van m'n to do list gedaan gekregen vandaag in een hele dagen vooral een hoop getwijfeld en gepanikeerd over dingen als elektriciteit, glasvliesbehang en verfkleuren.
Nu maar iig alle makkelijke taakjes van de to do list er nog uit knallen en proberen om nog iets van zinnig voedsel te eten want ik heb nog maar 1 maaltijd op vandaag en ik ben @:fietsie niet
Nou, zeg dat. 23.0 niet te gelovenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:28 schreef AnneX het volgende:
Nog even voor Blues: never a dull moment op de werkvloer
Provincialersquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ftfy
Zodat ik nog steeds kan zeggen dat ik in Utrecht woon.
Wat een geregel en gedenktank joh.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
Wat ben je toch een enorme schatquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb net n pakketje boodschappen en een kadootje+kaartje+zak paaseitjes bij de buren in huis gezet zodat ze morgen niet meteen boodschappen hoeven doen als ze thuiskomen (de boodschappen in overleg) en op hun vraag alvast de thermostaten wat omhoog zodat ze in warm huis thuiskomen. Vloerverwarming, dus duurt veel te lang anders als ze dat pas doen als ze thuis zijn. En ze grapten of ik anders ook even kon stofzuigen en dweilen en bed op klossen zetten. Dus ik heb mn Dyson even aan het werk gezet, kleine moeitehad toch niks beters te doen haha.
Bij een ander vriendinnetje had ik een doos vol bakjes eten voor de vriezer afgeleverd paar dagen na de bevalling, daar was ze mega blij mee. Maar een van de buurvrouwen heeft een aantal intoleranties en ik weet niet precies welke (en zij is er zelf ook nog niet helemaal achter waar ze op reageert), dus dat vond ik wat tricky, dus dan maar zo
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer een ommelandse reis gemaakt om liefste af te zetten op de plek waar z'n vrachtwagen aan de rit begint. Als ik 'm niet wegbreng moet hij eerst zelf naar z'n werkgever rijden (45min) en daarna naar z'n vrachtwagen (nog eens 1:20) en dán nog aan z'n werkdag (die duurt tot 5u morgenochtend) beginnen.
Maarrrrrrrr net als vorige week breng ik dan de collega-chauffeur weer eerst helemaal terug naar de baas voordat ik naar huis kan. Deze keer deed de passagier de navigatie. We hebben allerlei kleine dorpjes en landweggetjes gezien. Het zal wel de *kortste* route geweest zijn, maar het leek wel of we op fietsnavigatie reden.
Ik kwam vanavond meteen achter een blunder(tje)quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef AnneX het volgende:
Wat aardig van de boodschappen! Vlindertje 👍🏼
@:Tele6 logisch toch dat je hoofd gonst van to do en not to do.
Je hebt hulp, de bestellingen zijn gedaan. Er gaat vast nog iets mis ondanks je organisatie en lijstjes. Komp goed.
P.S. waar is de bomenjongen ondertussen? ( ben zijn letter kwijt)
Niks inspannends gedaan vandaag en ik ben helemaal gaar.
Dat wordt een vroegertje vanavond.
dankjequote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een geregel en gedenktank joh.
Veel sterkte daarmee, maar ook veel plezier
Werkt ie niet meer voor die firma hier vlak over de grens? Of is dat die 1:20?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer een ommelandse reis gemaakt om liefste af te zetten op de plek waar z'n vrachtwagen aan de rit begint. Als ik 'm niet wegbreng moet hij eerst zelf naar z'n werkgever rijden (45min) en daarna naar z'n vrachtwagen (nog eens 1:20) en dán nog aan z'n werkdag (die duurt tot 5u morgenochtend) beginnen.
Maarrrrrrrr net als vorige week breng ik dan de collega-chauffeur weer eerst helemaal terug naar de baas voordat ik naar huis kan. Deze keer deed de passagier de navigatie. We hebben allerlei kleine dorpjes en landweggetjes gezien. Het zal wel de *kortste* route geweest zijn, maar het leek wel of we op fietsnavigatie reden.
Ja als ik in m'n droom wakker word, weet ik meestal nog vrij veel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 07:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat weet je nog veel details van je bizarre droom johik snap dat je daar vervelend wakker van wordt...
En @Vanyel ik slaap eigenlijk vrijwel altijd met iets van kleren aan. Geen dikke sweater is het ook hoor. Maar ik heb idd tot gister de afgelopen twee weken ofzo met trainingsbroek en sweater en sokken geslapen onder twee dekbedden, zonder problemen. Die dekbedden zijn wel dun (lentedeel vierseizoenen en een nog dunnere er los op). Meestal trek ik ergens gedurende de nacht vanzelf wat uit als ik het warm krijg. Elektrische deken heb ik wel maar vind ik juist niet zo lekker in bed.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 08:14 schreef gcjoel het volgende:
Bizarre droom wel! Maar waarom heb je überhaupt een sweater aan in bed? Als je het in het begin koud hebt, kan je dan niet beter voor een elektrische deken gaan? Dan val je wel lekker warm in slaap maar niet de hele nacht die warmte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben bang dat het niet op komt…
[ Bericht 11% gewijzigd door MadMaster op 11-02-2023 16:01:39 ]
MadApothekerquote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:26 schreef MadMaster het volgende:
Voorbereiding voor de grote whisky samples/left over's proeverij morgen is gaande:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben bang dat het niet op komt…
quote:
Lege flesjes is niet bestquote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als ik van die zooi af ben.
Kwam net nog zo'n 200 lege flesjes van 2cl t/m 20cl achterin een kast tegen…
Die hebben ooit wel vol gezeten en waren bestemd om weer gevuld te worden (na schoonmaken/uitkoken). Maar je ziet wat ik nog heb staan van dat spul, even los van de honderden volle 70cl flessen whisky.quote:
Oh!quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:26 schreef MadMaster het volgende:
Voorbereiding voor de grote whisky samples/left over's proeverij morgen is gaande:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben bang dat het niet op komt…
Doch, maar bij die firma is winter laagseizoen, en dan lenen ze af en toe een auto met chauffeur uit aan een bevriend bedrijf, en die rijden vis vanaf Urk.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 08:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt ie niet meer voor die firma hier vlak over de grens? Of is dat die 1:20?
Dat deed mijn moeder anders bij m’n zus, die had niets meer om aan te trekken op een gegeven moment. Gebeurde nooit meer, alle vieze was ging daarna de wasmand inquote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:58 schreef fietsie het volgende:
Ik ruimde (met haar toestemming) de kamer van uk op.
2 wasmachines aan was
Mjah er was iets met een lekkende radiator en daardoor natte vloer waardoor de kamer leeg moest.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat deed mijn moeder anders bij m’n zus, die had niets meer om aan te trekken op een gegeven moment. Gebeurde nooit meer, alle vieze was ging daarna de wasmand in![]()
Wow daar kwam ff een hele hoop dat je in je leven opslaat door elkaar voorbijquote:Op zaterdag 11 februari 2023 02:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, dat was weer een gezellige droom. Ik had al alleen mn sweater aan, geen trainingsbroek en sokken en een dekbed eraf gehaald ten opzichte van gister, maar dat was blijkbaar niet genoeg.
We waren in oorlog met een ander land, en daardoor hadden we een soort heel rare soort wedstrijd of zo. Een soort ski parcours, waarbij op sommige plekken van de route dan twee mensen van dat andere land met een soort vuur-laserstralen stonden waar je dan moest proberen overheen te springen/snel genoeg te zijn dat je je benen niet heel erg verbrandde. Ik verbrandde mn schenen uiteraard wel een beetje. Daarna kwam ik dan bij een soort rij. Een speler uit het NL hockey elftal was er ook, heel random. Die rij leidde naar binnen waar we moesten gaan bepalen wie allemaal nog een keer moest. Ik was heel hard aan het huilen, zo erg dat het snot uit m'n neus liep en dat was ik er uit aan het trekkenmaar gelukkig vonden ze allemaal dat ik het het engst vond en hoefde ik niet nog een keer. Daarna bleek er een soort tijdelijk staakt het vuren te zijn, waardoor we toch tot de eindbestemming konden komen zonder nog een keer vuurlasers tegen te komen, maar er zou wel nog een keer een wedstrijd komen, alleen wisten we nog niet wanneer. En toen liepen we door een soort ondergrondse gang ergens naartoe en was ik in gesprek met iemand van de middelbare school die ik al sinds de middelbare niet meer heb gezien en werd ik bezweet wakker.
Weiiiird.
Het voelde als wakker worden uit een rare koortsdroom, maar dat was het niet, want temp was weer ietsjes onder de 37 graden.
Nou ja, nu weer goed wakker en dan zo dan weer proberen in slaap te vallen, met nog maar een laagje minder.
Dat hielp bij mijn puberzonen niet hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat deed mijn moeder anders bij m’n zus, die had niets meer om aan te trekken op een gegeven moment. Gebeurde nooit meer, alle vieze was ging daarna de wasmand in![]()
Ai da’s niet fijnquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah er was iets met een lekkende radiator en daardoor natte vloer waardoor de kamer leeg moest.
Waarom kan ie niet rechtstreeks naar de wagen rijden?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Doch, maar bij die firma is winter laagseizoen, en dan lenen ze af en toe een auto met chauffeur uit aan een bevriend bedrijf, en die rijden vis vanaf Urk.
Omdat z'n rit daar niet eindigt, hij eindigt uiteindelijk met zijn eigen vrachtwagen bij zijn eigen baas.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kan ie niet rechtstreeks naar de wagen rijden?
Zus reed paard, dat stonk blijkbaar voor haar omgeving ook te ergquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat hielp bij mijn puberzonen niet hoor.
Die van binnen stinkende honkbaltas compleet met vieze sokken, honkbalpak, half natte handdoek vh douchen ( als ze dat al deden😂 ) namen ze na tig x afspreken als je het niet in de wasmand gooit was ik het niet, gewoon de week daarop weer mee.
Dus ach ja… af en toe deed ik dan net of ik t niet schoon er in had gedaan toen ik merkte dat het niet hielp.
Het zijn nu allebei gewone schone mannen geworden die heel veel zelf op hun opvoedbordje hebben qua eigen zonen 😀
History repeats en neem het allemaal niet al te serieus
Oh ja daar mopperde mijn eigen moeder ook over, dat ik naar paard stonk als ik op zaterdag thuiskwam van de hele dag op de manege in de Meernquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zus reed paard, dat stonk blijkbaar voor haar omgeving ook te erg
Best logisch nu.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat z'n rit daar niet eindigt, hij eindigt uiteindelijk met zijn eigen vrachtwagen bij zijn eigen baas.
Het woord dat je zocht is denk ik allochtonenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie een trend....
Later dit jaar feest in het dorp en deze week is er een briefje rondgegaan voor versiering en zulks. ¤50 per huishouden (wat ook nog in gedeeltes betaald mag worden), alleenstaanden mogen ¤25 doen. Volgende week zouden we langs komen om te vragen wie mee ging doen. Het is geld, maar ja, huur of maak maar eens iets, er zijn buurten die al enige maanden ¤20 per maand incasseren.
Vanochtend al twee "autochtonen" aan de deur gehad (nou ja, een Bosnische moslim die hier al 30 jaar woont ofzo): "we zijn volgende week er niet, natuurlijk doen we mee. Hier heb je alvast ¤50"
Tegen drie stedelingen: "en waarom alleenstaanden maar ¤25, en ik wil offertes zien en dat is veel te duur"
Ja welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het woord dat je zocht is denk ik allochtonenNee, dat bedoel ik juist niet. Anders was het irrelevant de etniciteit van die beste man te noemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Met het noemen van de etniciteit van de beste man maak je hem per definitie geen autochtoon, dus het staat nogal raar. Maar dat kan aan mij liggen, de stijlvorm van een beestje bij een verkeerde naam noemen om een punt te maken heb ik nooit zo begrepen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik juist niet. Anders was het irrelevant de etniciteit van die beste man te noemen
Jij hebt niet geslapen, wat deed je dan muisstil in bed?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:28 schreef minilot het volgende:
Dag twee van drie begint zo @ Grauzonefestival en ik heb nog helemaal niet geslapen, dus het wordt een beetje een uitdaging!Het is wel Heel Erg Leuk! Zelfs het hostel valt mee, iedereen is muisstil in bed!
Uitrusten! Lekker liggen!quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt niet geslapen, wat deed je dan muisstil in bed?
Nou inderdaad. Ik heb ook nog nooit ergens gewoond waar zoiets gevraagd werd. Dus snap best dat mensen van buiten het dorp vragen stellen ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik begrijp: autochtoon = dorpeling, stedeling = geen dorpeling.
Je kunt al naar gelang je mentaliteit verandert wel autochtoon worden. Ongeacht je nationaliteit.
Als men aan mij 50 euro voor versiering zou vragen zou ik ook vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn. Dan moet die versiering toch minimaal 5 jaar mee gaan. Wat een geld zeg.
Spannend ook wel ja! Zij gedragen zich vast.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:44 schreef Troel het volgende:
Wij gaan vanavond met zijn 5jes naar de verlichte optocht. Eerste keer dat de pubers elkaar ontmoeten. Dus ja, ik heb slecht geslapen
Ik kom uit een Drents dorp en dit is helemaal niet raar. Al vind ik zelf 50 euro wel wat veel als alle huizen in de straat meedoen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:43 schreef gcjoel het volgende:
Nou inderdaad. Ik heb ook nog nooit ergens gewoond waar zoiets gevraagd werd. Dus snap best dat mensen van buiten het dorp vragen stellen ja.
Spannendquote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:44 schreef Troel het volgende:
Wij gaan vanavond met zijn 5jes naar de verlichte optocht. Eerste keer dat de pubers elkaar ontmoeten. Dus ja, ik heb slecht geslapen
Maar hielp het dutje een beetje?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Spannend![]()
Hier net weer wakker na een dutje, wat een k*tnacht was dat.
Ik helaas nietquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgende week om deze tijd ga ik allemaal mensen meeten
😢 😢 helaasch.quote:
Jawel, alleen sliep ik zo diep dat het even duurde voordat ik wist waar ik wasquote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar hielp het dutje een beetje?
Dan sliep je wel heel diep voor een dutjequote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef Sarabi het volgende:
Jawel, alleen sliep ik zo diep dat het even duurde voordat ik wist waar ik was![]()
Nu weer energie om de rest van het weekend sociaal te doen.
Gisteren al die bierproeverij, vandaag boekenclub en morgen filmmarathon.
Er zijn maanden dat ik minder mensen zie....
quote:
Auwquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bedrijfsongevalletje in het theater
Een stiefzus, een schoen, een vooruitgestoken voet en een mannelijke collega die daar iets te enthousiast naartoe bewoog…. Alle heren voelden zijn pijnArme kerel hield zich recht, ‘bedankte’ zijn collega voor het feit dat hij nu hoog kon zingen en daarna moest alles wat op het podium stond even bijkomen van de slappe lach
![]()
Leuke voorstelling, wel. Verhaal en hoofdrollen iets aangepast zodat het voor de tientallen prinsjes en mijn prins niet te zwaar werd. Daarna fotoshoot met de cast, we zijn alle groepjes afgegaan, iedereen even aardig![]()
En ik kwam nog kennissen tegen die van best-wel-ver-weg naar deze voorstelling waren gekomen.op je nacht @:sarabi
Succes met de pubermeet @:Troel Slim om dat met een activiteit te doen, dat helpt vast om eventuele ongemakkelijkheid weg te nemen.
Volgende week om deze tijd ga ik allemaal mensen meeten
Ik kan via H'veen rijden hoorquote:
Waar bestaat die 'boekenclub' uit? Klinkt leuk!quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef Sarabi het volgende:
Jawel, alleen sliep ik zo diep dat het even duurde voordat ik wist waar ik was![]()
Nu weer energie om de rest van het weekend sociaal te doen.
Gisteren al die bierproeverij, vandaag boekenclub en morgen filmmarathon.
Er zijn maanden dat ik minder mensen zie....
De schoenmaker heeft me (niet voor het eerst) hiervoor doorverwezen naar de sjieke tassenzaak hier in de buurt, die heeft ook een reparatie-afdeling en daar is mijn andere leren tasje destijds inderdaad ook gerepareerd. Dus moet ik binnenkort even daarheen. Deze schoenmaker wil best iets anders doen dan schoenen, maar sommige dingen zijn blijkbaar niet voor schoenmakersquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
😢 😢 helaasch.
@:sigme al twee keer heb ik een leren tas door de schoenmaker kunnen laten repareren.
Misschien een andere man/vrouw vragen.
Laatste keer trof ik een schoenmakervrouw.Niet de vrouw van …😎
Klinkt alsof je energie al weer aardig terug is! Voelt het ook zo?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:32 schreef Blues het volgende:
Flink lijssie sigme.
Ik zou alleen 1 wasje en 1 stofzuigje doen.
Uiteindelijk veel meer huispoetsdingen gedaan en g nóg een stofzuigje zodat nu het hele huis/3 verdiepingen gedaan zijn incl. trappen.
WC en badkamert gemopt.
Auw rug, maar wel lekker weer een keertje alles clean
Verder krant lezen, ff liggen met podcast en luisteren naar de jaren 70 op radio Veronica, ze zenden uit vanaf het schip.
Ik vrees dat ik dan ontslagen wordquote:
Wilden jouw collega's me daaaaaaarom niet zien deze week?????quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik dan ontslagen word
Het was de eerste bijeenkomst dus het is nog even aftasten en kijken wat werkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar bestaat die 'boekenclub' uit? Klinkt leuk!
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
Hadden we het hier tijdje geleden over van die FOK uitdrukkingen IRL die niemand snapt? Ja toch?
Gisteren deed ik ook een FOK!je op mijn werk.
We zaten te klungelen met een briefhoofd dat veranderd moest worden in hix, van huisartsnaam/adres naar verzekeringsinstantie/naam/adres voor een declaratie/informatie van een patiënt.
Gedoe met (de-)accorderen, waar zit dat en dat ook alweer en hoe ga je ook alweer terug zonder die hele brief van de arts naar de galamiezen te hebben geholpen?
Uiteindelijk zijn we eruit gekomen, heb ik meteen de stapjes opgeschreven voor de volgende keer/inwerken nieuwe collega's en zei hardop: Nou mooi, opgelost, slotje
3 mensen tegelijk: Watte? Ik zie geen slotje, waar zit dat dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |