Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De arts was ook een vrouwMaar ja, vage rare klachten bij vrouwen worden minder serieus genomen.
Wat las je vanmorgen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.
Doet me denken aan wat ik vanmorgen las.
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende: [..] Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Mansplaining in het kwadraatquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
Pief Paf Poefquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.
Edit: zelfs de foks sloot me net uit![]()
En ik las de TT als doodgeschoten kindjes
Ja, ik zie dat mansplaining (en alle afgeleide problemen) ook regelmatig als grappig, terwijl het levensgevaarlijk kan zijn. Goed stuk.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlakquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde
Mensenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Jamaar @Tele6 beunt bij in een saloon.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlak
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:45 schreef Molo het volgende:
Mensen![]()
![]()
Wat dit betreft heb ik (mits goed ingevoerd) wel de hoop op AI toepassingen
Helemaal mee eens. Is ook de enige manier waarop het kan gaan werkenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenIk denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
Dat zeggen wij dan weer nietquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:56 schreef Blues het volgende:
Ik ken t niet Tele.
Wel stukken tekst, uitslagen e.d. die in brieven of andere programma's kunnen worden 'getrokken'.
Er wordt veel getrokken in mijn ziekenhuus
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jarenIk denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
Op dit moment accepteren we zulke fouten wel van mensen, maar niet van technologiequote:Op donderdag 9 februari 2023 23:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.
Maar dat kan echt nog niet, want voor je zo'n techniek invoert moet die naar Tokio en terug gevalideerd worden en daar is geen mankracht/geld/zin/tijd voor. Ik snap dat je zeker wilt zijn dat het werkt, maar wat we nu hebben werkt ķķk niet.
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:07 schreef Blues het volgende:
Wat zijn wij, de uitvoerenden van de werkvloer, toch altijd veel praktischer en probleemoplossend ingesteld en tegelijkertijd wordt er zo slecht geluisterd naar ons
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?
Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
Ik trok dat na jaren (en inmiddels weten dat het beter kan) echt niet meerquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever.
Eenschquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op?
Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw
![]()
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen.
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.
Oh ja, ik dacht deze. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze
quote:En inderdaad lief dat de buren me al zo vroeg appen. Ze zijn een belangrijk onderdeel van mijn supportsystem, maar dat is andersom ook wel zo.
En wat fijn, zulke burenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw
Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat
Het is maar net welke input je erin stopt.
(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)
[ Bericht 1% gewijzigd door yinu op 10-02-2023 15:28:50 ]
Is dat het huis dat je zou willen als het op een andere plek stond?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze
Mogguh!quote:
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Mogguh!
De spierpijn valt mee hier, maar de trappen kosten nog steeds moeite.
Ja, maar ze zeggen altijd dat alcohol verdoofd tochquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap.
Je moet daarom ook je algoritmes kunnen laten zien en hoe ze getraind zijn. De data waarop training plaatsvindt moet ook schoon zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.
Kanselarij doet me altijd denken aan casselerribquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht [url="Huis in Utrecht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-42929041-auriollaan-3/"]deze[/url]. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.
[..]
En wat fijn, zulke buren
Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat
Het is maar net welke input je erin stopt.
(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)
Geen Hahaha gifje er achteraan van m?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:03 schreef Troel het volgende:
OK, dit is wel heel fijn.
Appje van de trainer van gisteren hoe het met de spierpijn gaat.
Hahha, niet eensquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen Hahaha gifje er achteraan van m?
Mooi als je ene klik hebt!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Hahha, niet eensNee, 't is eignelijk een heel geschikte kerel wel. Of nouja, het is meer nog een jongen, zo oud is hij niet. Maar hij gaf goede uitleg en hij stelde goede vragen.
het enige wa tik echt minder vond was dat hij aangaf dat hij nauwelijks groenten at. Daar ging mijn hoop dat het goed zou komen met mijn jongens
Goed zo!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Myraela het volgende:
Der verhuisdatum blijft gewoon lekker op de oorspronkelijke 1 mei staan.
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:14 schreef Barreltje het volgende:
Goed zo!
Hoe hebben de kopers het opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |