abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207929860
pi_207929881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De arts was ook een vrouw :7 Maar ja, vage rare klachten bij vrouwen worden minder serieus genomen.
Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.

Doet me denken aan wat ik vanmorgen las.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207929883
Goede TT :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207929888
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:28 schreef Vanyel het volgende:

Geslacht van de zorgverlener zegt volgens mij weinig daarover.

Doet me denken aan wat ik vanmorgen las.
Wat las je vanmorgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207929891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef Isabeau het volgende: [..] Het werd door bepaalde artsen regelmatig gebruikt als ze dachten dat de klachten psycho-somatisch waren. Zelf een keer meegemaakt dat de klachten van een vrouw werden afgedaan als psycho-somatisch en ik totaal niet begreep waar dat op gebaseerd was. Maar ja, wist ik veel als jong co meelopend met zo'n arts. Die zou het toch wel weten? Ik zag haar later weer in het ziekenhuis. De psycho-somatiek werd veroorzaakt door metastasen die op haar ruggenmerg drukten. Nooit. Te. Snel. Conclusies. Trekken.
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.

Edit: zelfs de foks sloot me net uit :'(

En ik las de TT als doodgeschoten kindjes :?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207929898
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207929947
quote:
Mansplaining in het kwadraat :o ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 februari 2023 @ 22:36:05 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207929992
Jan Beuving ^O^
Mooi. Voor zowel de taal als het verhaal.

En fijn dat moeders me thuis wilde brengen :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207930033
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukkig wordt inmiddels steeds meer onderkend dat veel onderzoek, diagnostiek en medicatie vooral door en voor mannen is gemaakt. Maar er zijn nog werelden te winnen.

Edit: zelfs de foks sloot me net uit :'(

En ik las de TT als doodgeschoten kindjes :?
Pief Paf Poef })
pi_207930048
quote:
Ja, ik zie dat mansplaining (en alle afgeleide problemen) ook regelmatig als grappig, terwijl het levensgevaarlijk kan zijn. Goed stuk.
pi_207930059
@Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde :D
pi_207930065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde :D
Ik ken het niet.
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:44:45 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat ik me nou afvraag, bij mij op werk wordt van alles de hele tijd "doorgeschoten" van het ene systeem naar het andere, is dat een normale spreekwijze of hebben ze dat hier uitgevonden? Ik vond het erg raar toen ik het eerst hoorde :D
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlak
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:45:29 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930149
quote:
Mensen :') :') :')

Wat dit betreft heb ik (mits goed ingevoerd) wel de hoop op AI toepassingen
pi_207930158
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ken het wel, maar het is niet echt heel gangbaar taalgebruik op dit vlak
Jamaar @Tele6 beunt bij in een saloon.
pi_207930316
Ik ken t niet Tele.
Wel stukken tekst, uitslagen e.d. die in brieven of andere programma's kunnen worden 'getrokken'.
Er wordt veel getrokken in mijn ziekenhuus *O*
pi_207930323
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:45 schreef Molo het volgende:
Mensen :') :') :')

Wat dit betreft heb ik (mits goed ingevoerd) wel de hoop op AI toepassingen
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jaren :X Ik denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:00:45 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen. Maar goed, mensen hebben weer het voordeel van ervaring en de serieus handige 'niet pluis' gevoelens. Symptomen zijn sowieso wat lastige dingen voor AI, want er zijn gewoon mensen die heel atypische symptomen hebben voor een aandoening. Maar daar komen artsen ook vaak moeilijk uit of pas na jaren :X Ik denk dat AI alleen succesvol kan zijn in de geneeskunde als het samenwerkt met artsen en niet onafhankelijk van.
Helemaal mee eens. Is ook de enige manier waarop het kan gaan werken :Y
Komen toffe dingen aan, laatst paar presentaties gezien van vooruitstrevende toepassingen die nu in de maak zijn. Dat gaat écht veranderingen brengen en dat mag ook zeker wel eens.
Menselijke skills lekker bij de mens laten, en technologie goed benutten _O_
pi_207930382
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:56 schreef Blues het volgende:
Ik ken t niet Tele.
Wel stukken tekst, uitslagen e.d. die in brieven of andere programma's kunnen worden 'getrokken'.
Er wordt veel getrokken in mijn ziekenhuus *O*
Dat zeggen wij dan weer niet _O-
pi_207930415
quote:

[..]
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.

Maar dat kan echt nog niet, want voor je zo'n techniek invoert moet die naar Tokio en terug gevalideerd worden en daar is geen mankracht/geld/zin/tijd voor. Ik snap dat je zeker wilt zijn dat het werkt, maar wat we nu hebben werkt óók niet.
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:07:21 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930448
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan niet wachten tot er bij ons een percentage-dingetjes-AI ingevoerd kan worden. Het hoeft niet eens een hele slimme te zijn. Nu hebben we artsen die naar samples kijken en zeggen "dit percentage" en we WETEN gewoon dat er artsen zijn die er altijd 20% boven of 20% onder zitten of die er altijd een potje van maken bij bepaalde types samples. Dat is geen heel groot probleem (dat percentage wordt in latere tests nog wel bevestigd) maar we maken al scans van de samples dus kan in 's hemelsnaam niet een computer dat percentage bepalen.

Maar dat kan echt nog niet, want voor je zo'n techniek invoert moet die naar Tokio en terug gevalideerd worden en daar is geen mankracht/geld/zin/tijd voor. Ik snap dat je zeker wilt zijn dat het werkt, maar wat we nu hebben werkt óók niet.
Op dit moment accepteren we zulke fouten wel van mensen, maar niet van technologie

Mooie discussies wel O+
Ethiek, accountability, eigenaarschap etc. Stiekem toffe onderwerpen wel :T

En idd, het kan veel beter ja, hoeft absoluut niet ingewikkeld te zijn qua technologie, alleen de inzet ervan in zorg/onderzoek maakt het meteen al heel complex
Echter niet onmogelijk yo >:O
pi_207930452
Wat zijn wij, de uitvoerenden van de werkvloer, toch altijd veel praktischer en probleemoplossend ingesteld en tegelijkertijd wordt er zo slecht geluisterd naar ons :'(
pi_207930488
Bijvoorbeeld de meewerkend teamleider.
Wij zeiden al 3 jr geleden, is niet werkbaar met motivatie, voorbeelden, redenen.
Gaan we toch doen zeiden ze!

En nu... afgelopen week, deze functie wordt opgeheven.
Niet werkbaar.

+ nog tig voorbeelden :')
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:13:11 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930509
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:07 schreef Blues het volgende:
Wat zijn wij, de uitvoerenden van de werkvloer, toch altijd veel praktischer en probleemoplossend ingesteld en tegelijkertijd wordt er zo slecht geluisterd naar ons :'(
Jullie lossen toch uiteindelijk altijd alles op? ;)

Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
pi_207930512
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee grapje, het is treurig. Zou wel helpend zijn als 'de werkvloer' zich beter en steviger zou verenigen. En stoppen met altijd opruimen van de rotzooi
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever. ;(
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:16:11 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Heh. Mijn collega's kibbelen en snauwen liever. ;(
Ik trok dat na jaren (en inmiddels weten dat het beter kan) echt niet meer

Voor geen goud dat ik ooit nog in de zorg ga werken op die manier iig. Helemaal klaar mee :P
pi_207930537
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Eensch *O*
  donderdag 9 februari 2023 @ 23:24:42 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207930596
Wel zin in glühwein nu
pi_207931163
Mijn nieuwe buurmeisje is er O+

Ik werd wakker uit een nachtmerrie (had het iets te warm blijkbaar, dat is daar meestal de oorzaak van). Dat ik op een school was (als leerling) maar om de en of andere reden wilde 80% van de leerlingen mij in elkaar rammen en ik was op de vlucht door de school heen om me te verstoppen want naar buiten was blijkbaar geen optie. Vlak voor ze me gevonden hadden werd ik wakker gelukkig. Probeer normaal nooit telefoon te pakken als ik midden in nacht wakker word, maar bij nachtmerrie moet ik altijd even goed wakker worden anders droom ik gewoon verder.

En toen zag ik het bericht over mn buurmeisje dus O+ ze was wat te vroeg maar het gaat goed en waarschijnlijk komen ze zaterdag al thuis. Had ik al O+ gezegd O+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 06:57:17 #30
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207931297
Tof vlindertje! En wat fijn dat je goede buren houden ook een berichtje sturen.. hopelijk kan je snel baby snuffelen O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 10 februari 2023 @ 07:03:02 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207931304
Oh en mansplaining ..
Tsja.. tegenwoordig bereid ik mn presentaties zo goed voor dat ik voor alle vragen die ze kunnen hebben een slide met antwoorden heb.. want die vragen blijken verkapte "heb je hier wel aan gedacht" opmerkingen te zijn waarin ze denken te moeten vertellen hoe ik mn werk moet doen..
SURE.. ik heb er een slide voor..

En over de werkvloer die alles recht trekt.. wij doen uiteindelijk het uitvoerende werk.. en proberen van -shit in- nog een bosje rozen te maken.. maar dat gaat natuurlijk ook voor geen meter.. dus al een tijdje geleden besloten dat ik niet meer ga compenseren voor de rest van de organisatie, maar gewoon aan het mngt laat zien wie er aan het prutsen is..
Niet meer mijn probleem _O_ ^O^
pi_207931402
@yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze

@Lucky_Strike ah ja kan me goed voorstellen dat je dan eigenlijk het hele huis zou willen herindelen. Ik vind de suggestie van nieuwe huis ernaast zetten niet eens zo'n heel slechte haha!

@Barreltje klinkt als een hele gezonde instelling :)

En inderdaad lief dat de buren me al zo vroeg appen :). Ze zijn een belangrijk onderdeel van mijn supportsystem, maar dat is andersom ook wel zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen O+. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw :)
pi_207931547
quote:

[..]
Ja, AI kijkt dan alleen naar de feiten en neemt niet allemaal vooroordelen mee in de beslissingen.
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207931748
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Euh nou nee hoor. Bij AI zijn de vooroordelen wel veel moeilijker te achterhalen, maar AI heeft ze evengoed.
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.
pi_207932103
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze

Oh ja, ik dacht deze. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.

quote:
En inderdaad lief dat de buren me al zo vroeg appen :). Ze zijn een belangrijk onderdeel van mijn supportsystem, maar dat is andersom ook wel zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist ook precies wanneer ze terugplaatsing hadden en mochten testen enzo, en een paar uur na de test stonden ze al voor mn deur om het goede nieuws te vertellen O+. Dit zijn dus twee van de buren die ik ook echt als vrienden beschouw :)
En wat fijn, zulke buren O+

Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat :7

Het is maar net welke input je erin stopt.

(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)

[ Bericht 1% gewijzigd door yinu op 10-02-2023 15:28:50 ]
pi_207932175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:yinu deze heeft geen bad, maar ik denk dat ik degene die jij bedoelde ook heb gevonden haha. Die ik bedoel is deze
Is dat het huis dat je zou willen als het op een andere plek stond? :D Vind dit juist echt helemaal niets. Ik knap er altijd op af als dingen overduidelijk supernieuw zijn, maar totaal niet mijn smaak.
pi_207932191
Goedemorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:24:19 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_207932264
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:19 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Mogguh!

De spierpijn valt mee hier, maar de trappen kosten nog steeds moeite.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207932277
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Mogguh!

De spierpijn valt mee hier, maar de trappen kosten nog steeds moeite.
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap. :')
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:31:00 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_207932322
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Good. Ik voel de workout van gister ook wel. In combinatie met vrij veel pils bij de wedstrijd en 5 uur slaap. :')
Ja, maar ze zeggen altijd dat alcohol verdoofd toch :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:53:58 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En eigenlijk is dat nog een veel groter probleem, want de vooroordelen bij AI zijn vaak systemisch, en doordat we technologie eigenlijk altijd zien als neutraal gaan we ervanuit dat technologie ook daadwerkelijk neutraal kan oordelen over zaken.
Je moet daarom ook je algoritmes kunnen laten zien en hoe ze getraind zijn. De data waarop training plaatsvindt moet ook schoon zijn.
Dan heeft het een betere kans dan wanneer mensen interpreteren (op grote sets data), maar je moet er wel continu scherp op zijn wat de kaders zijn waar binnen je AI kunt en wilt gebruiken.

Neutraal is geen enkele technologie, geen enkele standaard, geen enkel iets.
Mensen ook niet, maar dat kennen we en een uiting van een mens is niet zo schaalbaar als die van een AI ofzo, waardoor de impact beperkt blijft.
Tenzij Willem Engel en consorten uiteraard maar dat was m.i. meer een door de (social) media gefaciliteerd ding helaas
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:54:53 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:10 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh ja, ik dacht [url="Huis in Utrecht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-42929041-auriollaan-3/"]deze[/url]. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.
[..]

Wat AI betreft: het zou mooi zijn als dat een soort ultieme objectieve neutrale beslissingenmasjien zou worden maar ik vrees dat de mansplaining en andere vooroordelen daar al zo diep ingebakken dat het nog moeilijker omver te werpen is dan het patriarchaat :7

Het is maar net welke input je erin stopt.

(de autocorrect wil van mansplaining telkens ‘kanselarij’ maken en dat vind ik gek genoeg wel passend bij dit voorbeeld)
Kanselarij doet me altijd denken aan casselerrib :9
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:03:18 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_207932755
OK, dit is wel heel fijn.

Appje van de trainer van gisteren hoe het met de spierpijn gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:04:31 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932774
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:03 schreef Troel het volgende:
OK, dit is wel heel fijn.

Appje van de trainer van gisteren hoe het met de spierpijn gaat.
Geen Hahaha gifje er achteraan van m? :D
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:09:54 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_207932847
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen Hahaha gifje er achteraan van m? :D
Hahha, niet eens ;) Nee, 't is eignelijk een heel geschikte kerel wel. Of nouja, het is meer nog een jongen, zo oud is hij niet. Maar hij gaf goede uitleg en hij stelde goede vragen.

het enige wa tik echt minder vond was dat hij aangaf dat hij nauwelijks groenten at. Daar ging mijn hoop dat het goed zou komen met mijn jongens ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:12:18 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932891
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahha, niet eens ;) Nee, 't is eignelijk een heel geschikte kerel wel. Of nouja, het is meer nog een jongen, zo oud is hij niet. Maar hij gaf goede uitleg en hij stelde goede vragen.

het enige wa tik echt minder vond was dat hij aangaf dat hij nauwelijks groenten at. Daar ging mijn hoop dat het goed zou komen met mijn jongens ;)
Mooi als je ene klik hebt!

Die laatste conclusie snap ik even niet. Iedereen moet het voor zich weten trouwens natuurlijk, maar ik vind het een heerlijk idee dat door groenten en vezels mijn darmen zalig schoon geveegd worden en dat dat op lange termijn gewoon je fit houdt O+
Groenten O+
pi_207932899
Goedemorgen :W dagje thuiswerken en morgen 'n dag vrij, wel weer aan toe.

Clusterhoofdpijn van E. is nog steeds volop aanwezig en 'n drama, gister weer extreem heftige aanvallen -O- hoorde 'm door alles heen kermen van de pijn terwijl ik boven aan het werk was en hij beneden was ;( moedeloos -O-
pi_207932903
Der verhuisdatum blijft gewoon lekker op de oorspronkelijke 1 mei staan. *O*
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:14:37 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207932934
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Myraela het volgende:
Goed zo!
Hoe hebben de kopers het opgelost?
pi_207932950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:14 schreef Barreltje het volgende:
Goed zo!
Hoe hebben de kopers het opgelost?
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:16:17 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207932958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
Geen idee, de makelaar moet ze nog bellen. Maar verlengen zou ze sowieso maar iets van 450 euro (echt fantastisch) kosten, dus dat is het gedoe aan onze kant ook niet waard.
Prima, scheelt weer gezeik voor jullie ^O^
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:20:05 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_207933016
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Die laatste conclusie snap ik even niet. Iedereen moet het voor zich weten trouwens natuurlijk, maar ik vind het een heerlijk idee dat door groenten en vezels mijn darmen zalig schoon geveegd worden en dat dat op lange termijn gewoon je fit houdt O+
Groenten O+
Ik had gehoopt dat het een fase was dat mijn twee pubers nauwelijks groenten eten, maar blijkbaar is het niet altijd een fase ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:20:29 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_207933022
quote:

[..]
Jeetje, dat is toch niets op een verhuizing :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207933105
Koud ;(
pi_207933120
quote:

[..]
Mooi, dan gaan ze dus maar lekker verlengen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207933143
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:10 schreef Blues het volgende:
Bijvoorbeeld de meewerkend teamleider.
Wij zeiden al 3 jr geleden, is niet werkbaar met motivatie, voorbeelden, redenen.
Gaan we toch doen zeiden ze!

En nu... afgelopen week, deze functie wordt opgeheven.
Niet werkbaar.

+ nog tig voorbeelden :')
Zelfsturend team, anyone? :')

Dat werd al heel snel zelforganiserend team. Hoorden we een stuk later, toen we bleven aandringen op antwoorden op onze kritische vragen waarom zelfsturend team niet werkte ‘maar dat is het allang niet meer hoor, jullie hebben toch weer een teamcoach die vaker bij jullie overleggen is? En sindsdien noemen we het zelforganiserend.’ Ow, waarom wisten wij niet dat de naam veranderd was? En merken wij niet dat er iets veranderd is?

En nu hebben we weer een manager (op afstand) en teamondersteuner (geen coach! geen leider!) die zowat hetzelfde doet als jaren geleden de teamleider ooit deed. 8)7
pi_207933197
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Jeetje, dat is toch niets op een verhuizing :@
Nou, dat dus. Ik zou het dan volgens mij niet eens aan de verkopers gevraagd hebben maar mijn eigen shit voor 450 euro geregeld hebben.

Fantastisch :') _O-
pi_207933207
quote:
Opgelost. Slotje :B

Toch leuk om terug te horen in de mail, dat de gedoneerde Hemapunten goed besteed zijn.
SPOILER
w/
Verder heeft keyboard weer eens troubless
Mooie dag allemaal :W

Butbutbut @mm
pi_207933216
Mogge!
Wat lekker zo’n niet haasten ochtend.
Me net weer aangemeld bij fysiofitness, volgende week donderdag beginnen.

Fijn @Myraela dat de planning blijft

Wat een ellende voor jullie @Memento-Mori Hoe lang is het nu al?

Zo even de fiets ophalen en dan ben ik weer mobiel *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaatje1 op 10-02-2023 10:47:05 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_207933370
Ik vind groenten ook gewoon LEKKER. Je zou mij m'n 2 porties groente per dag niet af moeten nemen })
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:50:33 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_207933474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen :W dagje thuiswerken en morgen 'n dag vrij, wel weer aan toe.

Clusterhoofdpijn van E. is nog steeds volop aanwezig en 'n drama, gister weer extreem heftige aanvallen -O- hoorde 'm door alles heen kermen van de pijn terwijl ik boven aan het werk was en hij beneden was ;( moedeloos -O-
;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207933486
@Kaatje1 sinds de nacht van 1 op 2 januari, sindsdien iedere dag meerdere aanvallen.

Morgen komt er 'n vriend van ons op bezoek, eindelijk weer iets leuks en wat afleiding ook voor E.
pi_207933490
Vandaag verf kopen en andere voorbereidingen om dit weekend aan het klussen te kunnen gaan.

Ik vind het spannend dus ben gisteravond VEEL te laat gaan slapen. Dat maakt vandaag niet makkelijker. Zo slim van me :') :')

Maar goed. Programma voor vandaag:

• spullen in oude huis naar grofvuil/kliko/papierbak/kledingbak
• inkopen bouwmarkt
• boodschappen om dit weekend de klussers te voeren
• nieuwe keuken wat schoner maken want die is nu een stofbende (hij wordt toch wel weer vies maar ik wil er met de klussers lunchen)
• afvalpas aanvragen en andere administratieve klusjes
• broertje komt fiets ophalen
• hopelijk tijd voor ontspanning + op tijd naar bed

Nou ik ben benieuwd _O-

Ik ga voor het eerst een deel-bakfiets huren - die staan hier overal in de stad. Ben benieuwd of alles van de bouwmarkt erin past :D
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:49 #65
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207933689
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nou, dat dus. Ik zou het dan volgens mij niet eens aan de verkopers gevraagd hebben maar mijn eigen shit voor 450 euro geregeld hebben.

Fantastisch :') _O-
Nou veel mensen verhuizen al ruim voor de overdracht dus snap best dat ze de vraag gesteld hebben voor die paar dagen.
Er is natuurlijk niks mis met de vraag. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:06:50 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207933704
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat het een fase was dat mijn twee pubers nauwelijks groenten eten, maar blijkbaar is het niet altijd een fase ;)
Het krijgen van een relatie met iemand die wel groente eet is vaak wel een mooie stimulans :D :D
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:14 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_207933726
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Het krijgen van een relatie met iemand die wel groente eet is vaak wel een mooie stimulans :D :D
Daar vind ik ze nog niet oud genoeg voor (alhoewel de jongste al wel een vriendinnetje heeft en dat is zo ontzettend leuk om te zien O+ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:10:32 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207933756
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Daar vind ik ze nog niet oud genoeg voor (alhoewel de jongste al wel een vriendinnetje heeft en dat is zo ontzettend leuk om te zien O+ )
Ja zeg, wil je ze nou groente laten eten of niet???
pi_207933764
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Groenten O+
Whut :?

Ik vind het gewoon lekker.

Brunch met spruiten as we speak
pi_207933816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind groenten ook gewoon LEKKER. Je zou mij m'n 2 porties groente per dag niet af moeten nemen })
Jij eet ook niks anders :D
pi_207933839
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij eet ook niks anders :D
Ik eet ook fruit, nootjes en chocola :Y

Mij is wel eens gevraagd of ik stiekem een aap ben, toen iemand boodschappen voor me ging doen en het lijstje ongeveer bestond uit:

• bananen
• appels
• wortels
• ongezouten notenmix
• rozijnen
• pure chocola met hazelnoten
• muesli
• snoeptomaten

:9
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:16:06 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_207933852
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja zeg, wil je ze nou groente laten eten of niet???
laten we het dan houden op een zuiver platonische relatie ;)

Voor hun 28e geen seks :{w
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:16:41 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207933856
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut :?

Ik vind het gewoon lekker.

Brunch met spruiten as we speak
Ja dat ook :Y
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:17:24 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207933868
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Troel het volgende:

[..]
laten we het dan houden op een zuiver platonische relatie ;)

Voor hun 28e geen seks :{w
Zijn het wel fokstyle ecto's? O+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:35:24 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_207934110
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn het wel fokstyle ecto's? O+
De wattes?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:51:27 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207934358
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:35 schreef Troel het volgende:

[..]
De wattes?
Spierloze bleke lange nerds
pi_207934411
Had ik in dit topic al eens een ode geplaatst aan de kaneelbroodjes van de Lidl? Want de kaneelbroodjes van de Lidl zijn dus echt geweldig.

Ze zijn krokant,
Als een croissant,
Zacht, maar wacht,
Volle kaneelsmaak,
Elke keer weer raak.

En dat voor 60 cent. O+
pi_207934457
Kleine verslaving dus aan die kaneelbroodjes. Ook een verslaving aan de chocoladetaart van Villa Augustus in Dordrecht, maar de kans dat ik jullie kan inspireren om daar naartoe te rijden is vast wat kleiner.
pi_207934494
Oh, we hadden het over gezonde dingen. Uh. Die eet ik ook.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 februari 2023 @ 12:07:04 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207934548
Vrijdag snaaidag. Zo naar een traiteur waar ik niet eerder geweest ben.
pi_207934613
Gloeiende gloeiende, busstaking in het streekvervoer, gisteren een half uur gewacht op de bus naar huis (die kwam gelukkig) en net ook weer een een half uur gewacht, geen bus gezien. Is gewoon een stadsbus 😡
Zometeen brengt een vriend me even naar de fietsenwinkel zodat ik m toch op kan halen
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:13:24 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207934621
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:59 schreef Myraela het volgende:
Kleine verslaving dus aan die kaneelbroodjes. Ook een verslaving aan de chocoladetaart van Villa Augustus in Dordrecht, maar de kans dat ik jullie kan inspireren om daar naartoe te rijden is vast wat kleiner.
Hele toffe tent dat!

De bagna cauda van daar met verse groenten, hmmmmmm
pi_207934628
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende gloeiende, busstaking in het streekvervoer, gisteren een half uur gewacht op de bus naar huis (die kwam gelukkig) en net ook weer een een half uur gewacht, geen bus gezien. Is gewoon een stadsbus 😡
Zometeen brengt een vriend me even naar de fietsenwinkel zodat ik m toch op kan halen
Ja hier in de stad staken ze ook. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nou het onderscheid is tussen stads- en streekvervoer want veel bussen die hier door de binnenstad komen, rijden daarna de omgeving van de stad in.

Wel super balen dat je dan voor niks zat te wachten :(
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:18:58 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207934713
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:55 schreef Myraela het volgende:
Had ik in dit topic al eens een ode geplaatst aan de kaneelbroodjes van de Lidl? Want de kaneelbroodjes van de Lidl zijn dus echt geweldig.

Ze zijn krokant,
Als een croissant,
Zacht, maar wacht,
Volle kaneelsmaak,
Elke keer weer raak.

En dat voor 60 cent. O+
Dank je, ik kom elke week bij de Lidl *O*
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:20:03 #85
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207934735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja hier in de stad staken ze ook. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nou het onderscheid is tussen stads- en streekvervoer want veel bussen die hier door de binnenstad komen, rijden daarna de omgeving van de stad in.

Wel super balen dat je dan voor niks zat te wachten :(
Toen ik net met de auto bij het stoplicht voor de bushalte stond, vroeg iemand of ik naar de stad moest omdat de bussen inderdaad niet rijden. Helaas niet, maar wel slim bedacht :)
pi_207934737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Hele toffe tent dat!

De bagna cauda van daar met verse groenten, hmmmmmm
Oh, die heb ik nog niet gegeten. Ik vind het restaurant zeker in de zomer wel tof, maar ben vooral fan van de bakkerij. Geweldige polentacake, al heb ik ook een keer gehad dat het teleurstellend droog was. Maar kan gebeuren. Maar de chocoladetaart is ook gewoon echt alles wat je wil. O+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:25:06 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207934801
Ik hou het geloof ik maar bij de lokale kaneel broodjes :+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:26:56 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207934820
Ik bak ze wel zelf.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207934834
Ja, nee. Allemaal leuk en aardig zelfgebakken kaneelbroodjes. Maar dit is echt gewoon een eigen categorie. Meer kaneelcroissant.

En had ik al gezegd dat ze maar 60 cent kosten?
pi_207934854
Jong0ns de Dasty is op.
pi_207934901
Mogguh...middag.... mijn lijf is wakker (honger, dorst) en mijn hoofd is duf, dus ik zit nu in de bank in het zonnetje te wachten tot m'n thee afgekoeld is, ik m'n maag wat kan vullen en weer naar bed kan. Om de een of andere reden moest ik ook PER SE plassen van lijf. Enkel 3,5 uur slaap is wat weinig dus ik vind het allemaal maar een wat matige timing :')

Ik begrijp nooit hoe mensen geen groente kunnen lusten. Vooral niet nu we het tijdperk van huishoudschool-doodgekookte-snot op zich wel voorbij zouden moeten zijn. Maar ik ken er genoeg die al moeilijk kijken bij de aanblik van een paprika.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:36:19 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207934938
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:33 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh...middag.... mijn lijf is wakker (honger, dorst) en mijn hoofd is duf, dus ik zit nu in de bank in het zonnetje te wachten tot m'n thee afgekoeld is, ik m'n maag wat kan vullen en weer naar bed kan. Om de een of andere reden moest ik ook PER SE plassen van lijf. Enkel 3,5 uur slaap is wat weinig dus ik vind het allemaal maar een wat matige timing :')

Ik begrijp nooit hoe mensen geen groente kunnen lusten. Vooral niet nu we het tijdperk van huishoudschool-doodgekookte-snot op zich wel voorbij zouden moeten zijn. Maar ik ken er genoeg die al moeilijk kijken bij de aanblik van een paprika.
Wellicht omdat ze als kind de ruimte is gegund om er zo bij te kijken, "je hoeft alleen te eten wat jij blieft hoor lieverd" , " het is belangrijker dat ze zich goed voelt, dan dat we haar eten dwingen te eten die tegen haar gevoel in gaan, de schat" enz?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207934997
@vlindertje89 gefeliciteerd met je buurmeisje! Ik begreep pas later uit je andere posts dat je goede vrienden bent met je buren :D , want mijn eerste gedachte bij buren met nieuwe baby's is nooit echt "jubelendehyperdepiep!' geweest geloof ik :@

Voor 5 ton zou ik geloof ik wel een ander huis zoeken dan diegene in Kanaleneiland :P . Mijn schoonzusje/zwager houden ook wat meer van modernere huizen, en die hebben nu wel een leuk huis in die prijscategorie gekocht met wat meer toffe features en een betere tuin. (Alleen ja goed, het is geen Utrecht-stad. Maar IJsselstein. Natuurlijk wel prima naar Utrecht te komen met het OV (als ze niet staken..) .
pi_207935018
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:
Oh, we hadden het over gezonde dingen. Uh. Die eet ik ook.
Ik lol'de :D

En ik wil nu ook Vlindertje's buren.

MeMo een knuffel. Het lijkt mij heel naar en onrustig te horen hoeveel pijn je man heeft en niets kunnen doen :*
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 12:43:08 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207935040
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:29 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns de Dasty is op.
RIP
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207935066
De buren schuin boven ons huis aan de andere kant van het trappenhuis hebben een baby. Die hoor ik vaak huilen. Blij dus dat ze niet boven ons wonen :X
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:45:55 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207935076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Ik hou het geloof ik maar bij de lokale kaneel broodjes :+
:9~ :9~ :9~

Ik vind smørrebrød ook enorm lekker trouwens, voor de hartige trek :9
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:46:21 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207935082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:
Ja, nee. Allemaal leuk en aardig zelfgebakken kaneelbroodjes. Maar dit is echt gewoon een eigen categorie. Meer kaneelcroissant.

Ik vind die niet lekker vrees ik 😅
pi_207935086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
RIP
Ja, nu kan ik dus niet meer schoonmaken. Kut zeg.
pi_207935109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:45 schreef Isabeau het volgende:
De buren schuin boven ons huis aan de andere kant van het trappenhuis hebben een baby. Die hoor ik vaak huilen. Blij dus dat ze niet boven ons wonen :X
Bij onze buren slaapt de baby naast onze slaapkamer. Maar ach, met volgens mij zeven kinderen hadden ze niet erg veel betere opties.
pi_207935130
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wellicht omdat ze als kind de ruimte is gegund om er zo bij te kijken, "je hoeft alleen te eten wat jij blieft hoor lieverd" , " het is belangrijker dat ze zich goed voelt, dan dat we haar eten dwingen te eten die tegen haar gevoel in gaan, de schat" enz?
Nou nee, ik denk dat het juist vaak averechts werkt om te dwingen. Mijn zusje was vroeger ook een enorm slechte eter, maar juist door die niet te dwingen en te erkennen dat veel ouders echt niet per se de beste koks waren/zijn, en/of een andere bereidingswijze wél gewaardeerd kan worden, eet zij nu gevarieerder en gezonder dan de meeste mensen die ik ken.

Nu zeg ik niet dat je dan altijd maar kipnuggets klaar moet maken als er zonder ook maar een hap te proeven geweigerd wordt, maar ik vind er niks mis mee als een kind aangeeft iets niet te willen en dan liever een boterham of een stuk fruit pakt. Ze hebben namelijk altijd maar te slikken wat ze wordt voorgezet, terwijl ik als volwassene gewoon niet klaarmaak wat ik niet een beetje te nassen vind.

Dit is puur gebaseerd op mijn eigen geschiedenis en de eetgewonten van neefjes/nichtjes die ik zie, ik heb geen psychologische of pedagogische graad natuurlijk :+
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 12:49:46 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207935131
Wist je dat Dasty een reagens is voor kurkuma. We hebben thuis een licht composiet aanrechtblad. Als je wat knoeit met een marinade ofzo dan laat dat vlekken achter. Als je dan Dasty op het aanrechtblad spuit zie je knalrode vlekken overal waar je hebt geknoeid :o
pi_207935159
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Wist je dat Dasty een reagens is voor kurkuma. We hebben thuis een licht composiet aanrechtblad. Als je wat knoeit met een marinade ofzo dan laat dat vlekken achter. Als je dan Dasty op het aanrechtblad spuit zie je knalrode vlekken overal waar je hebt geknoeid :o
:D

Ohja sterkte @Lonaa . Altijd vervelend als je nu gedwongen moet gaan genieten van het zonnetje buiten, met Dora ofzo. In plaats van te kunnen poetsen. ;(
pi_207935173
Nog even een :* voor @Memento-Mori en man. Wat afschuwelijk blijft het. Heeft de verzekering nog kunnen bemiddelen voor al eerder een gesprek/hulp?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:55:05 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207935212
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:45 schreef Molo het volgende:

[..]
:9~ :9~ :9~

Ik vind smørrebrød ook enorm lekker trouwens, voor de hartige trek :9
Ik heb iedere dag een plak rugbrød met kaas voor ontbijt :+

Maar een smørrebrød met æg en rejer O+ O+ O+
pi_207935215
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ohja sterkte @:Lonaa . Altijd vervelend als je nu gedwongen moet gaan genieten van het zonnetje buiten, met Dora ofzo. In plaats van te kunnen poetsen. ;(
Ja heel naar.

(Ok wel beetje want alles is echt goor en ik had eindelijk schoonmaakzin. Wie weet wanneer dat ooit terug komt :') )
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:55:54 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207935222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik heb iedere dag een plak rugbrød met kaas voor ontbijt :+

Maar een smørrebrød met æg en rejer O+ O+ O+
Boh! Heerlijk :9 :9
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:04:02 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207935310
Wij kregen net gratis houtsnippers dus ik ga zo in de zon die berg verplaatsen *O*

Nu eerst in de zon zitten in de buiten serre. Kan nog net een half uurtje tot ie er niet meer in schijnt :D
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:16:50 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_207935463
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Spierloze bleke lange nerds
Met bierbuik ondanks dat ze nog geen bier drinken ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207935470
Het Harry Potter spel is binnen. *O* Maar ik moet nog werken. -O-
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:18:57 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_207935490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:17 schreef Myraela het volgende:
Het Harry Potter spel is binnen. *O* Maar ik moet nog werken. -O-
Ik zit ook nog op mijn werk. En het ergste: Ik kreeg het commentaar erbij "dan heb je wat te doen als je uit je werk komt". Driemaal raden wie er vanuit zijn werk dus ook deze kant op komt. Maar dat schiet dus niet op, want wanneer moet ik dan gamen???? :@

(En ja, hij gaat voor :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207935566
Goftedomme zeg. Het ging hier laatst over de prijzen van mantelzorgchalets. Ik dacht mensen echt hoe duur kunnen die dingen zijn. Maar die kosten dus echt allemaal over de 50k :o
Voor een lellike hut in je tuin :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 10-02-2023 15:23:38 ]
pi_207935695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is dat het huis dat je zou willen als het op een andere plek stond? :D Vind dit juist echt helemaal niets. Ik knap er altijd op af als dingen overduidelijk supernieuw zijn, maar totaal niet mijn smaak.
Ja, ik hou juist van nieuw en modern en visgraat en zwarte deuren O+ . Maar naast de stijl ook door de ruimte wel, vier kamers en dan nog een goede kamer op zolder en een goede woonkamer met keuken. Maar ik zou niet in Kanaleneiland willen wonen. (Ook niet op Kanaleneiland, Club ;))
In Lombok overigens ook niet, eerlijk gezegd @yinu en @Blues :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:10 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh ja, ik dacht [url="Huis in Utrecht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-42929041-auriollaan-3/"]deze[/url]. Er zijn echt wel wat leuke dingen te koop in Knoaleailand.
[..]

Ja, heel fijn O+ . En die op de auriollaan dacht ik idd al dat je die had gevonden. Die tuin en veranda vind ik wel leuk.

quote:
Heel goed!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:

Moet je hier gelijk in geven, zijn echt lekker :9 maargoed ik ben dan ook sowieso een Lidl fangirl :7

@Vanyel volgende week weer Italiaanse week oftewel burrata!

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 gefeliciteerd met je buurmeisje! Ik begreep pas later uit je andere posts dat je goede vrienden bent met je buren :D , want mijn eerste gedachte bij buren met nieuwe baby's is nooit echt "jubelendehyperdepiep!' geweest geloof ik :@

Voor 5 ton zou ik geloof ik wel een ander huis zoeken dan diegene in Kanaleneiland :P . Mijn schoonzusje/zwager houden ook wat meer van modernere huizen, en die hebben nu wel een leuk huis in die prijscategorie gekocht met wat meer toffe features en een betere tuin. (Alleen ja goed, het is geen Utrecht-stad. Maar IJsselstein. Natuurlijk wel prima naar Utrecht te komen met het OV (als ze niet staken..) .
Haha, ja, ik hou ook sowieso wel van baby's O+ en we hebben goed geïsoleerde huizen dus babygehuil hoor ik toch alleen als we allebei ramen open hebben.
Ja ik zou dat huis dus wel willen maar niet op die locatie. Maar op de locatie die ik wel zou willen, kost zo'n huis alleen nog maar meer :+ (en de 525 zit ook al boven budget).

Ander vraagje aan jou en/of @Cat-astrophe ook nog: mn kat had wat bloed bij ontlasting, dierenarts geweest, die zegt wss dikke darm ontsteking, dus tijdje op RC hypoallergenic voer en als weer rustig is dan weer wat normaal voer introduceren om te kijken of ie daar op reageert. Ik geef normaal alleen ook natvoer. Nu kan ik verschillende soorten hypoallergeen natvoer vinden, en sommige natvoer met 'rare' smaken. Die hypoallergene natvoeren zit vaak kip/eend oid in, met dan erbij dat het gehydrolyseerd is ofzo dus dat ze er dan minder op reageren. Maar dan zit dat er nog steeds in; kan ik dan beter dat geven, of juist een smaak natvoer zoeken die ie nog nooit heeft gehad (Hert, paard of kangoeroe oid; lam/eend/kalkoen/kip/rund hebben ze wel al eerder gehad)? Of maar even geen natvoer en dan wat vaker iets van tonijn-in-water-afgietvocht oid voor het extra vocht? Anders bel ik maandag gewoon nog een keer de dierenarts hoor, maar dacht mss is dit voor jullie gesneden koek en zo te beantwoorden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik lol'de :D

En ik wil nu ook Vlindertje's buren.

Ja, ik gun iedereen buren zoals mijn buren O+

@Memento-Mori wat blijft het zwaar voor jullie :*
pi_207935811
Hoi vanuit de metro naar Den Haag! :W Festivalhyper x 1000! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_207935950
Ik ben overigens wel blij dat ik nu blij kan zijn met nieuwe buurmeisje enzo, want een tijdje geleden was dat echt wel moeilijker geweest. Er zijn nu 7 mensen om me heen zwanger, naast deze buren ook nog de buren van huis ernaast en twee huizen daarnaast. En de vriendin van mn broertje, mn kamergenoot op werk en twee teamgenoten van hockey. Allemaal ergens tussen begin maart en half juni uitgerekend. En dat is al de derde zwangerschapsgolf bij vrienden/buren/collega's die ik meemaak. Ergens vind ik het nog steeds ook wel verdrietig, maar ik vind het ook heel fijn om iig dichtbij dan alsnog wat kleintjes mee te maken.
SPOILER
pi_207935959
Wat ontzettend rot @Memento-Mori - heel veel sterkte daar! Ook voor jezelf :*
pi_207935973
Even telefoonbatterij sparen totdat ik weet of er in de nabijheid van m'n hostelbed dadelijk een stopcontact zit en dan lees ik verder bij :Y
pi_207936032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben overigens wel blij dat ik nu blij kan zijn met nieuwe buurmeisje enzo, want een tijdje geleden was dat echt wel moeilijker geweest. Er zijn nu 7 mensen om me heen zwanger, naast deze buren ook nog de buren van huis ernaast en twee huizen daarnaast. En de vriendin van mn broertje, mn kamergenoot op werk en twee teamgenoten van hockey. Allemaal ergens tussen begin maart en half juni uitgerekend. En dat is al de derde zwangerschapsgolf bij vrienden/buren/collega's die ik meemaak. Ergens vind ik het nog steeds ook wel verdrietig, maar ik vind het ook heel fijn om iig dichtbij dan alsnog wat kleintjes mee te maken.
SPOILER
O+

SPOILER
pi_207936082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
O+

SPOILER
Ja, daar zit ook wel wat in.
Het komt denk ik ook beetje omdat ik tijdens het hormoonspuiten voor de eicellen invriezen ook best wel veel last van angst had (echt op dagelijkse basis, veel erger dan nu, zodanig dat ik de laatste week bij m'n ouders ben gaan zitten omdat ik het alleen zijn niet trok). Daar ben ik wel wat van geschrokken. Maar idd, sowieso weet ik dit niet van tevoren. En ga ik natuurlijk ergens dit jaar na de wachtlijst gewoon weer in behandeling en wordt het vast in elk geval een stapje beter weer :).
Lief :*
Hoe is het met jou? Heb jij het veel in je omgeving, en zo ja hoe trek je dat? Hopelijk van de arts idd goede uitslag in het gesprek ook en dat je dan snel mag beginnen!
pi_207936098
De koelkast is schoon. Ik herhaal, de koelkast is schoon.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:23:09 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_207936268
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:09 schreef Lonaa het volgende:
De koelkast is schoon. Ik herhaal, de koelkast is schoon.
Tijd voor een biertje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207936287
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Tijd voor een biertje!
Ik had gisteren genoeg bier voor 2 dagen.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 14:24:52 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207936290
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:24 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme zeg. Het ging hier laatst over de prijzen van mantelzorchalets. Ik dacht mensen echt hoe duur kunnen die dingen zijn. Maar die kosten dus echt allemaal over de 50k :o
Voor een lellike hut in je tuin :'(
Volgens mij had ik toen ook gezegd dat de prijzen keer twee moesten, toen men hier zie dat ze 25-30.000 kosten
pi_207936475
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, daar zit ook wel wat in.
Het komt denk ik ook beetje omdat ik tijdens het hormoonspuiten voor de eicellen invriezen ook best wel veel last van angst had (echt op dagelijkse basis, veel erger dan nu, zodanig dat ik de laatste week bij m'n ouders ben gaan zitten omdat ik het alleen zijn niet trok). Daar ben ik wel wat van geschrokken. Maar idd, sowieso weet ik dit niet van tevoren. En ga ik natuurlijk ergens dit jaar na de wachtlijst gewoon weer in behandeling en wordt het vast in elk geval een stapje beter weer :).
Lief :*
Hoe is het met jou? Heb jij het veel in je omgeving, en zo ja hoe trek je dat? Hopelijk van de arts idd goede uitslag in het gesprek ook en dat je dan snel mag beginnen!
Die hormoonspuiten zijn ook gewoon zwaar spul. En spelen met hormonen vind ik overigens sowieso altijd spannend. Ook erg benieuwd hoe dat bij mij uit gaat pakken. Maar ook dat zegt niets. Het heeft mij in ieder geholpen om mezelf en mijn angst als twee losse dingen te zien. Je kan meer en je bent meer dan die angst.

Mja, het is soms rot. Ik ben ondertussen zolang bezig dat vriendinnen al zijn gegaan van 'NOG LAAAAANG NIET' naar toch wel. In m'n familie was de eerste ronde baby's pijnlijk, maar is de tweede leg alweer op komst. Soms is dat kut en voelt het erg oneerlijk. Maarja, zo gaan die dingen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:39:31 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_207936494
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik had gisteren genoeg bier voor 2 dagen.
Ja, inhalen van eergisteren toch? :+

Ik ga zo maar eens wat bier koel zetten :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207936632
Nou, (elektrisch) bakfietsen met een 2-wiel-bakfiets met 65 liter voorstrijk/verf in de bak is een uitdaging, kan ik nu uit ervaring vertellen. Ik ben maar 1 keer gekapseisd _O_ en nergens tegenaan gefietst _O_
Ze mogen wel stuurbekrachtiging op die dingen zetten want hij wilde alleen maar rechtdoor :X

Kennisgemaakt met m'n buurvrouw van 3 appartementen verderop. Ze was samen met haar ouders druk bezig - zij hebben 1 laag voorstrijk, 1 laag glasvliesbehang en 1 laag verf gedaan en dan gaan ze morgen de vloer leggen. Dat is snel :o
Ik heb geen idee waar glasvliesbehang voor dient en of ik het ook had moeten gebruiken maar ik ga nu niet meer m'n plan veranderen, ik herhaal, nu niet meer het plan veranderen o|O
pi_207936650
Verder ben ik nu wel bijna van plan veranderd voor de verfkleur van m'n 2 gele muren. Ik had een kleur van Karwei uitgezocht maar nu was ik net bij de Gamma en daar hadden ze andere kleuren en deze kleur is nét wat zonniger. Dus ik denk dat ik toch voor de kleur van de Gamma ga _O-

Wilde eigenlijk ook vast ondervloer kopen vandaag, maar heb besloten dat ik dat ga doen als B met de auto er is want ik vond het bakfietsen toch wel nogal een opgave en de bakfietsbak eigenlijk best klein.
pi_207936654
Knuffel @vlindertje89 en @Myraela :*
pi_207936658
Veel plezier daar @minilot *G* *G*
pi_207936687
• 4 x warm eten
- kikkererwten, gegrilde groente, beetje vlees
- kidneybonen, worstjes, gegrilde groente, bleekselderij
- rijst, sperziebonen, gehalt,, pindasaus, gekookt ei
- pasta, gegrilde groente, blauwe kaas
• 4 x yoghurt (250gr) met fruit (½ appel, ½ peer, kleine banaan, schep bessen) & nootjes
• 6 gekookte eieren
• 6 x muesliboterham + kaas
• 14 boterhammen met allerlei beleg
• 2 saucijzenbroodjes
• chocoladecroissant
• 2 x ½ l melk, ½ l ayran, ½ l karnemelk
• 3 x ijsespresso
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207936691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Myraela het volgende:

[..]
Die hormoonspuiten zijn ook gewoon zwaar spul. En spelen met hormonen vind ik overigens sowieso altijd spannend. Ook erg benieuwd hoe dat bij mij uit gaat pakken. Maar ook dat zegt niets. Het heeft mij in ieder geholpen om mezelf en mijn angst als twee losse dingen te zien. Je kan meer en je bent meer dan die angst.

Mja, het is soms rot. Ik ben ondertussen zolang bezig dat vriendinnen al zijn gegaan van 'NOG LAAAAANG NIET' naar toch wel. In m'n familie was de eerste ronde baby's pijnlijk, maar is de tweede leg alweer op komst. Soms is dat kut en voelt het erg oneerlijk. Maarja, zo gaan die dingen.
Ja, is ook zo. En het helpt niet dat ik het voorbeeld heb van buurvrouw die paniekaanvallen kreeg van de spuiten en dat tot zeker halverwege in de zwangerschap heeft gehad - maar dat het bij haar zo ging, betekent natuurlijk niet dat het bij mij ook in de zwangerschap zo zou blijven met de angst. Of dat ik een tweede keer überhaupt op dezelfde manier op spuiten zou reageren (als ik al zou hoeven spuiten, mss zou wel gewoon in eigen cyclus kunnen). Ik vind mezelf nu sowieso nog te jong om het alleen te gaan doen, dus hopelijk ben ik tegen de tijd dat dat serieus zou gaan spelen zelf ook weer wat verder in m'n vertrouwen in mezelf enzo :)

Ja, het leven is soms niet eerlijk inderdaad. En daar mag je ook gewoon van balen en het kut vinden. Ik hoop echt enorm voor je dat je gewoon volgende cyclus kunt beginnen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Nou, (elektrisch) bakfietsen met een 2-wiel-bakfiets met 65 liter voorstrijk/verf in de bak is een uitdaging, kan ik nu uit ervaring vertellen. Ik ben maar 1 keer gekapseisd _O_ en nergens tegenaan gefietst _O_
Ze mogen wel stuurbekrachtiging op die dingen zetten want hij wilde alleen maar rechtdoor :X

Kennisgemaakt met m'n buurvrouw van 3 appartementen verderop. Ze was samen met haar ouders druk bezig - zij hebben 1 laag voorstrijk, 1 laag glasvliesbehang en 1 laag verf gedaan en dan gaan ze morgen de vloer leggen. Dat is snel :o
Ik heb geen idee waar glasvliesbehang voor dient en of ik het ook had moeten gebruiken maar ik ga nu niet meer m'n plan veranderen, ik herhaal, nu niet meer het plan veranderen o|O
Glasvliesbehang is helemaal niet noodzakelijk, hoor. Ik heb hier ook gewoon alleen voorstrijk en verf gedaan. Dus idd lekker bij je plan houden!
pi_207936724
@vlindertje89 je gaat geen perfecte moeder worden, want dat is alleen Maria misschien ooit geweest. Alle andere moeders rommelen maar wat an. Dus laat dat je alsjeblieft niet weerhouden - dat zou niemand moeten weerhouden.
pi_207936892
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, is ook zo. En het helpt niet dat ik het voorbeeld heb van buurvrouw die paniekaanvallen kreeg van de spuiten en dat tot zeker halverwege in de zwangerschap heeft gehad - maar dat het bij haar zo ging, betekent natuurlijk niet dat het bij mij ook in de zwangerschap zo zou blijven met de angst. Of dat ik een tweede keer überhaupt op dezelfde manier op spuiten zou reageren (als ik al zou hoeven spuiten, mss zou wel gewoon in eigen cyclus kunnen). Ik vind mezelf nu sowieso nog te jong om het alleen te gaan doen, dus hopelijk ben ik tegen de tijd dat dat serieus zou gaan spelen zelf ook weer wat verder in m'n vertrouwen in mezelf enzo :)

Ja, het leven is soms niet eerlijk inderdaad. En daar mag je ook gewoon van balen en het kut vinden. Ik hoop echt enorm voor je dat je gewoon volgende cyclus kunt beginnen!
[..]
Glasvliesbehang is helemaal niet noodzakelijk, hoor. Ik heb hier ook gewoon alleen voorstrijk en verf gedaan. Dus idd lekker bij je plan houden!
Maar stel dat je er nu in je eentje voor zou gaan, zou je dan direct de ingevroren eicellen gebruiken. Of zou je ook gewoon ongestimuleerde IUI kunnen doen? Dan heb je helemaal niets met spuiten te maken.

En ja, kinderen maken kwetsbaar maar de relativeren ook. En welke kant het kwartje opvalt, is niet te zeggen. Het is een hele duidelijke les in loslaten en als dat moeilijk gaat, dan weet ik zeker dat er ook een hoop steun en hulp beschikbaar is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207937016
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Volgens mij had ik toen ook gezegd dat de prijzen keer twee moesten, toen men hier zie dat ze 25-30.000 kosten
Ja dat vond ik bizar klinken, maar je had nog gelijk ook.
En voor 50 heb je amper een tweedehands ook nog.
pi_207937060
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:13 schreef Clubsoda het volgende:
En ja, kinderen maken kwetsbaar maar de relativeren ook. En welke kant het kwartje opvalt, is niet te zeggen. Het is een hele duidelijke les in loslaten en als dat moeilijk gaat, dan weet ik zeker dat er ook een hoop steun en hulp beschikbaar is.
Als alles goed gaat met ze. Dat valt nog wel eens tegen.
pi_207937288
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:52 schreef Candaasje het volgende:
Nog even een :* voor @:Memento-mori en man. Wat afschuwelijk blijft het. Heeft de verzekering nog kunnen bemiddelen voor al eerder een gesprek/hulp?
Niet geprobeerd omdat het wat lastig ligt.

De medicatie die er is, is ivm hart en andere bijwerkingen geen optie voor m'n man en andere opties zijn alleen voor chronische clusterhoofdpijn en mijn man heeft (in dit geval gelukkig) episodische. We hebben dus wel zuurstof als aanvalsbestrijding.

Daarnaast duurde een cluster voorheen een 6-8 weken bij hem dus hij heeft zoiets van dat zal nu waarschijnlijk ook zo zijn en dan weer een (hopelijk hele lange) aanvalsvrije periode. Als we dan al eerder dan 2 maanden terecht konden, is het wellicht al niet meer nodig en we zijn al op de hoogte van de optiesqua medicatie ed die hij dus niet wil.

We zitten nu op 6 weken dus hopelijk is 't qua duur wel zoals het altijd was ondanks dat de aanvalsvrije periode hiervoor veel langer was.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:00:31 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937445
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

De medicatie die er is, is ivm hart en andere bijwerkingen geen optie voor m'n man en andere opties zijn alleen voor chronische clusterhoofdpijn en mijn man heeft (in dit geval gelukkig) episodische. We hebben dus wel zuurstof als aanvalsbestrijding.

Daarnaast duurde een cluster voorheen een 6-8 weken bij hem dus hij heeft zoiets van dat zal nu waarschijnlijk ook zo zijn en dan weer een (hopelijk hele lange) aanvalsvrije periode. Als we dan al eerder dan 2 maanden terecht konden, is het wellicht al niet meer nodig en we zijn al op de hoogte van de optiesqua medicatie ed die hij dus niet wil.

We zitten nu op 6 weken dus hopelijk is 't qua duur wel zoals het altijd was ondanks dat de aanvalsvrije periode hiervoor veel langer was.
Zo, dat is ellendig zeg :{
pi_207937554
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik hou juist van nieuw en modern en visgraat en zwarte deuren O+ . Maar naast de stijl ook door de ruimte wel, vier kamers en dan nog een goede kamer op zolder en een goede woonkamer met keuken. Maar ik zou niet in Kanaleneiland willen wonen. (Ook niet op Kanaleneiland, Club ;))
In Lombok overigens ook niet, eerlijk gezegd @:yinu en @:Blues :+

Ik zou niet echt in/op Kanaleneiland een huis kopen, maar dat stukje daar bij de nieuwe 'boulevard' aan het kanaal wordt wel snel veel leuker. En ik vind het ook inspirerend om te zien hoe ze daar hele blokken met afgeleefde jaren '60 woningen weer een heel nieuw leven geven met goede isolatie, aardwarmte en dat soort dingen.

Lombok zou ik zo weer gaan wonen trouwens, in het stukje bij de Leidse Rijn waar ik toen mijn eerste studentenkamertje had O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:58 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILER
:*

En ook :* voor @Memento-Mori, wat een moeilijke situatie toch voor jullie.
pi_207937582
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:56 schreef sigme het volgende:
• 4 x warm eten
- kikkererwten, gegrilde groente, beetje vlees
- kidneybonen, worstjes, gegrilde groente, bleekselderij
- rijst, sperziebonen, gehalt,, pindasaus, gekookt ei
- pasta, gegrilde groente, blauwe kaas
• 4 x yoghurt (250gr) met fruit (½ appel, ½ peer, kleine banaan, schep bessen) & nootjes
• 6 gekookte eieren
• 6 x muesliboterham + kaas
• 14 boterhammen met allerlei beleg
• 2 saucijzenbroodjes
• chocoladecroissant
• 2 x ½ l melk, ½ l ayran, ½ l karnemelk
• 3 x ijsespresso
Wat een perfecte verzorging! Zo lief.
pi_207937636
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Ik vind het echt jammer dat hij het niet probeert. Bij DC Klinieken kan hij met 2 weken terecht, misschien nog wel eerder als je belt.

Voor ik mijn behandeling tegen migraine en spierspanningshoofdpijn startte, was ik ook al een paar jaar niet bij een neuroloog geweest. De laatste neuroloog vertelde me dat ze niets kon doen dus ik had het opgegeven. In de 4 jaar dat ik geen neuroloog heb gesproken zijn er enorme stappen gemaakt op hoofdpijngebied. Voor mij waren er ineens zelfs meerdere oplossingen.

Ik snap de fatalistische insteek van je man goed. Maar dit is toch ook geen doen.
Spoilers!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:18:41 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937668
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het echt jammer dat hij het niet probeert. Bij DC Klinieken kan hij met 2 weken terecht, misschien nog wel eerder als je belt.

Voor ik mijn behandeling tegen migraine en spierspanningshoofdpijn startte, was ik ook al een paar jaar niet bij een neuroloog geweest. De laatste neuroloog vertelde me dat ze niets kon doen dus ik had het opgegeven. In de 4 jaar dat ik geen neuroloog heb gesproken zijn er enorme stappen gemaakt op hoofdpijngebied. Voor mij waren er ineens zelfs meerdere oplossingen.

Ik snap de fatalistische insteek van je man goed. Maar dit is toch ook geen doen.
Voor comorbiditeit en met deze complexiteit zou ik DC klinieken toch echt niet aanraden
Sneller is niet altijd bepaald beter
pi_207937691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef yinu het volgende:
Lombok zou ik zo weer gaan wonen trouwens, in het stukje bij de Leidse Rijn waar ik toen mijn eerste studentenkamertje had O+

Ik vond het meer dan prima op de Javastraat, maar zou er nu toch niet snel weer gaan wonen moet ik zeggen.

Nu ben ik gehecht aan mijn oprit en tuin en ruimte en dat soort. Als ik terug ga naar de stad wil ik naar Rotterdam. Dikke penthouse ergens en veel meer keus in uiteten O+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:21:31 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937706
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vond het meer dan prima op de Javastraat, maar zou er nu toch niet snel weer gaan wonen moet ik zeggen.
Javastraat in Den Haag O+
pi_207937715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:

Oh, ik ben altijd benieuwd naar die elektrische bakfietsen... maar dit klinkt als best lastig ja. Ik heb zo'n fiets met een kratje voorop, en als ik daar iets zwaars in heb (zoals mijn hond + boodschappen) dan kan ik ook altijd heel slecht sturen. Maar 65 kg is misschien wel wat veel ja. :s)
pi_207937718
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Javastraat in Den Haag O+
:N

Mijn edit zei al niet De haag
pi_207937737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor comorbiditeit en met deze complexiteit zou ik DC klinieken toch echt niet aanraden
Sneller is niet altijd bepaald beter
Maar er is wel mogelijk iets mogelijk wat eerder niet mogelijk was *)

Ik ken DC klinieken niet. Is het iets als ADHD Centraal maar ander vakgebied?
pi_207937753
Ik heb me net echt woest gemaakt bij Albert Heijn. Ze hebben een winkelruimte tegenover gehuurd voor de verkoop van hun resten. Ik ging even neuzen. Er waren twee medewerkers.

Een oude vrouw met een rollator stootte een stelling om, alles over de vloer. Twee medewerkers kwamen er aan. Die ene stond een paar seconden te kijken terwijl de vrouw al spullen aan het oprapen was en zei doodleuk dat ze met pauze ging :X Medewerker 2 was aan het zorgen dat de stelling niet instortte. Oude vrouw blokkeerde alles zo dat ik niet kon helpen. En ze bleef maar heel moeilijk spullen van de vloer rapen terwijl ze zich aan haar rollator vast hield en wilde niet naar mij luisteren toen ik zei dat ik het wel op zou rapen.

Ik heb binnen aan de balie nog geklaagd aan een seniormedewerker over de pauzeganger maar ik geloof niet dat mijn boodschap overkwam.

}:|
Spoilers!
pi_207937775
Ik moet trouwens naar de orthopeed.
Wil maar Bergman. Online plannen mogelijk, kan kiezen waar ik wil en bij wie, eerste optie over 10 dagen en iets van 8 om uit te kiezen :o

Wist niet wat me overkwam.
pi_207937822
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

DC is een privékliniek met kunde op diverse vakgebieden. Onder andere neurologie. Heel kundig en met korte lijntjes naar andere specialisten indien nodig.

Maar Molo heeft misschien wel een punt wat betreft de comorbiditeit. Dan zou ik dus 2 afspraken maken: ziekenhuis en DC. Als DC niet afdoende is, heb je een back-up.
Spoilers!
pi_207937841
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef Vanyel het volgende:
Wil maar Bergman. Online plannen mogelijk, kan kiezen waar ik wil en bij wie, eerste optie over 10 dagen en iets van 8 om uit te kiezen :o

Bizar is dat he? Dat is met DC net zo.
Spoilers!
pi_207937869
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nu ben ik gehecht aan mijn oprit en tuin en ruimte en dat soort. Als ik terug ga naar de stad wil ik naar Rotterdam. Dikke penthouse ergens en veel meer keus in uiteten O+
Javastraat zijn ook wel kleine huisjes en smal straatje. In mijn hypothetische terugmigratie naar Lombok woon ik natuurlijk wel in zo'n groot huis met uitzicht op de Leidse Rijn, of op de JP Coen. Of in zo'n woonboot. Dan moet ik wel eerst even de staatsloterij winnen ofzo.
pi_207937886
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja enorm. En misschien kon het nog wel veel sneller maar ik wil per se bij deze omdat je verteld is dat ie de beste is voor mijn issues, dus wie weet had ik elders ook wel al volgende week terecht gekund. Wat een leven O+
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:33:10 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937908
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N

Mijn edit zei al niet De haag
Maar die in Den Haag is wel prachtig en geweldig en zulks O+
pi_207937912
quote:

:o Wauw, dat is toch wel heel fantastisch.
pi_207937919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:31 schreef yinu het volgende:

[..]
Javastraat zijn ook wel kleine huisjes en smal straatje. In mijn hypothetische terugmigratie naar Lombok woon ik natuurlijk wel in zo'n groot huis met uitzicht op de Leidse Rijn, of op de JP Coen. Of in zo'n woonboot. Dan moet ik wel eerst even de staatsloterij winnen ofzo.
Da's toch nauwelijks Lombok meer :D

Als je niet de ene helft van de week klem staat in het verkeer door babbelend volk en de andere helft ervan wakker wordt, voelt het niet als Lombok imo.

Hoewel... Paardenslager op loopafstand.
Lombok :Y
pi_207937932
quote:

Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over de vlotte afhandeling. Alleen als ze je geopereerd hebben en een follow up gesprekje hebben gehad gaat je dossier dicht. Is er dan weer iets aangaande het oorspronkelijke probleem, verwijzen ze je naar het ziekenhuis en oh ja, dossier kunnen ze niet delen met het ziekenhuis :? Dat overkwam mijn nichtje met de Bergmankliniek in Rotterdam. Ook orthopedie.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:37:00 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937958
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja dat klopt hoor, absoluut waar

DC klinieken is een zelfstandige behandelcentrum. Doen prima werk en doorgaans korte wachttijden en patiëntgericht. Diepgaande expertise op complexe problematiek met meerdere aandachtsgebieden of hoe om te gaan met lange voorgeschiedenis met medicatie die afwijkt van de standaard bijvoorbeeld hoef je er dan weer niet van te verwachten.

Voor standaard niet al te gekke dingen zou ik er zeker heen gaan. Voor vrij zeldzame zaken als clusterhoofdpijn in combinatie met iets anders, nope
pi_207937961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over de vlotte afhandeling. Alleen als ze je geopereerd hebben en een follow up gesprekje hebben gehad gaat je dossier dicht. Is er dan weer iets aangaande het oorspronkelijke probleem, verwijzen ze je naar het ziekenhuis en oh ja, dossier kunnen ze niet delen met het ziekenhuis :? Dat overkwam mijn nichtje met de Bergmankliniek in Rotterdam. Ook orthopedie.
Ze willen je dan niet terug?

Ik was ooit eens bij een Bergman kaakchirurg. Dat was een ware godin.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:38:47 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207937986
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
DC is een privékliniek met kunde op diverse vakgebieden. Onder andere neurologie. Heel kundig en met korte lijntjes naar andere specialisten indien nodig.

Maar Molo heeft misschien wel een punt wat betreft de comorbiditeit. Dan zou ik dus 2 afspraken maken: ziekenhuis en DC. Als DC niet afdoende is, heb je een back-up.
Dat kan niet zo makkelijk als de DBC eenmaal geopend is
Die kan maar bij eentje gedeclareerd worden dus samenwerken doen ze doorgaans niet en overdragen kan ook niet zonder meer

Lang leve het zorgsysteem
pi_207937996
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Naast het voorgaande dat ik schreef, is hij wel ook bij VGZ verzekerd dus dat helpt ook niet mee bij DC klinieken. En ik kan 'm niet dwingen ook natuurlijk.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:39:43 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938000
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is bulkzorg voor de 'krenten uit de pap'. Is perfect geregeld als je in die doelgroep zit ja :Y

Kunnen gewone ziekenhuizen nog wel wat van leren
pi_207938043
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Is bulkzorg voor de 'krenten uit de pap'. Is perfect geregeld als je in die doelgroep zit ja :Y

Kunnen gewone ziekenhuizen nog wel wat van leren
Sowieso zou je bij onwijs veel werk 2 processen kunnen inrichten. 1 voor massaproductie en 1 voor complexe shit die maatwerk vraagt. Zou voor beide producten/ doelgroepen meerwaarde bieden.

Al ben ik nu imo geen bulk. Maar dat terzijde.
pi_207938049
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Da's toch nauwelijks Lombok meer :D

Als je niet de ene helft van de week klem staat in het verkeer door babbelend volk en de andere helft ervan wakker wordt, voelt het niet als Lombok imo.

Hoewel... Paardenslager op loopafstand.
Lombok :Y
Lombok heeft vele gezichten :7

Ook geen Lombok, zou toch kopen.

Gelukkig al verkocht, anders zou ik serieuze stappen overwegen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:44:35 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938060
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sowieso zou je bij onwijs veel werk 2 processen kunnen inrichten. 1 voor massaproductie en 1 voor complexe shit die maatwerk vraagt. Zou voor beide producten/ doelgroepen meerwaarde bieden.

Al ben ik nu imo geen bulk. Maar dat terzijde.
Si :Y

En dat laatste kan ik niet inschatten :P
pi_207938076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef yinu het volgende:

[..]

:{w
Welgelegen :6

Tering, ik kan niet lezen.
Sorry :D

Zou tevens zeker niet kopen voor dat geld.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:45:57 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207938082
@Myraela

Was je niet laatst op zoek naar dit woord:

apricity- The warmth of the Sun in winter.

In het Engels weliswaar, zou er ook een Nederlands woord voor zijn?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:46:08 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:43 schreef yinu het volgende:

[..]

Wat een tof huis dat O+
pi_207938110
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat een tof huis dat O+
Ja, ik vond het nu bij toeval omdat ik keek bij de verkochte huizen op funda, maar ben inmiddels helemaal hopeloos verliefd.
pi_207938149
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Welgelegen :6

Tering, ik kan niet lezen.
Sorry :D

Zou tevens zeker niet kopen voor dat geld.
Zou toch kopen *mits geld geen rol zou spelen* :6
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:50:26 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:47 schreef yinu het volgende:

[..]
Ja, ik vond het nu bij toeval omdat ik keek bij de verkochte huizen op funda, maar ben inmiddels helemaal hopeloos verliefd.
Je energierekening is alleen niet heel heel fijn daar :D

Verder: top
pi_207938159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:45 schreef Barreltje het volgende:
@:myraela

Was je niet laatst op zoek naar dit woord:

apricity- The warmth of the Sun in winter.

In het Engels weliswaar, zou er ook een Nederlands woord voor zijn?
Ik vind mooi O+ Woorden die we hier niet hebben, maar eigenlijk wel zouden moeten hebben.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:56:20 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind mooi O+ Woorden die we hier niet hebben, maar eigenlijk wel zouden moeten hebben.
Saudade O+
pi_207938255
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Die kan maar bij eentje gedeclareerd worden dus samenwerken doen ze doorgaans niet en overdragen kan ook niet zonder meer

Sjezus :')

Ik ben nog verbaasd dat dit me verbaast ook.
Spoilers!
pi_207938290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

-O-

Waarom kunnen dingen nou nooit zo leuk zijn als ze lijken?
pi_207938346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef yinu het volgende:

[..]
Zou toch kopen *mits geld geen rol zou spelen* :6
Nee dan kocht ik iets anders.
Denk dat ik voor de huidige hut nu meer zou krijgen. Dus de kans bestaat wel dat ik die eerder kocht.
pi_207938354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zoals pratsj :Y
pi_207938402
Ik ben voor colposcopie 2x bij Bergman geweest en mn ouders meerdere keren voor schouders en ogen en alleen maar super tevreden verhalen hier :)
pi_207938433
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoals pratsj :Y
O+ _O_
  vrijdag 10 februari 2023 @ 17:42:49 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sjezus :')

Ik ben nog verbaasd dat dit me verbaast ook.
Op zich wil jij natuurlijk ook gewoon betaald worden voor je werk, dat is niet zo gek

Maar er lopen dus allemaal initiatieven en ideeën voor netwerkzorg. En als iets níet gaat werken met dit stelsel is het wel netwerkzorg
pi_207938744
Hoi hoi *O*
Weekend *O*
Er wordt een nieuwe functie in t leven geroepen voor onze MTL. _O-
Moet nog wel over wat schijven + 2 nwe coll aangenomen worden en er worden onaangename spelletjes gespeeld door haar TL maar toen ze dreigde met opstappen wegens deze k*t organisatie gaan ze iets nieuws verzinnen voor haar. :')
Je verzint het niet *O*
pi_207938762
Straks teruglezen.
Wijn.
Eten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 februari 2023 @ 17:56:43 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207938915
Zo. Weekend.
Er werd nieuw speelgoed geïnstalleerd op kantoor. :+ We hebben nu een scherm waar je op kan tekenen en Clickshare.
Vergaderzaal heeft tevens nieuwe camera en diverse microfoons zijn geïnstalleerd. Vergaderzaal nu nog beter ingericht voor videobellen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 17:58:30 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207938932
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:43 schreef Blues het volgende:
Hoi hoi *O*
Weekend *O*
Er wordt een nieuwe functie in t leven geroepen voor onze MTL. _O-
Moet nog wel over wat schijven + 2 nwe coll aangenomen worden en er worden onaangename spelletjes gespeeld door haar TL maar toen ze dreigde met opstappen wegens deze k*t organisatie gaan ze iets nieuws verzinnen voor haar. :')
Je verzint het niet *O*
Zorgmanagement O+
pi_207938948
Weer een verhuisvraag.

Volgens Greenchoice is het historische verbruik op mijn adres ruim 4000 kWh per jaar (dat is knap, want historisch was dit adres een weiland).
Maar 4000 kWh is als het goed is STUKKEN meer dan ik ga verbruiken in m'n eentje op 60 m2 met 3 zonnepanelen.

Nou snap ik wel dat m'n termijnbedrag zo hoog is. Jammer is dat ze alleen niet willen dat ik het termijnbedrag veel verlaag, het minimum is ¤130.

Kan ik daar nog wat aan doen?

En waarschijnlijk heb ik een slimme meter toch? Want het is nieuwbouw.
Wanneer komen ze erachter dat ik een slimme meter heb zodat ik fancy grafiekjes van m'n verbruik (en van wat de zonnepanelen opleveren) kan bekijken?
(Of ik moet gewoon geduld hebben. Het schijnt dat maandag of dinsdag iemand nog langs moet komen om de zonnepanelen te inspecteren of zo, en dat daarna de zonnepanelen pas wat op gaan leveren)

Ik snap hier zo weinig van _O-
pi_207939059
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Weer een verhuisvraag.

Volgens Greenchoice is het historische verbruik op mijn adres ruim 4000 kWh per jaar (dat is knap, want historisch was dit adres een weiland).
Maar 4000 kWh is als het goed is STUKKEN meer dan ik ga verbruiken in m'n eentje op 60 m2 met 3 zonnepanelen.

Nou snap ik wel dat m'n termijnbedrag zo hoog is. Jammer is dat ze alleen niet willen dat ik het termijnbedrag veel verlaag, het minimum is ¤130.

Wanneer komen ze erachter dat ik een slimme meter heb zodat ik fancy grafiekjes van m'n verbruik (en van wat de zonnepanelen opleveren) kan bekijken?
(Of ik moet gewoon geduld hebben. Het schijnt dat maandag of dinsdag iemand nog langs moet komen om de zonnepanelen te inspecteren of zo, en dat daarna de zonnepanelen pas wat op gaan leveren)

Inloggen bij Greenchoice/in de greenchoice app. Daar naar verbruik gaan, en dan krijg je als het goed is de optie om toestemming te geven voor automatische uitlezing per dag/uur/kwartier oid. Je zal zeker een slimme meter hebben ja.
4000 lijkt me bizar veel voor jouw situatie, ja. Ik zou ze bellen en aangeven dat het een nieuwbouw appartement is (dus historisch verbruik is er niet) en je alleen bent op 60m2 met drie zonnepanelen, dus of ze je termijnbedrag op ¤40 ofzo willen zetten. Da's waarschijnlijk alsnog teveel, maar dan kun je iig maand of twee even kijken wat je daadwerkelijk verbruikt en dan evt nog een keer aanpassen op basis daarvan.
pi_207939123
4000 kWh terwijl je alleen woont en zonnepanelen hebt is echt waanzinnig hoog _O-
Op zich krijg je teveel betaald wel terug, maar ik snap dat je niet elke maand super veel wil betalen.
pi_207939163
quote:

Bij mijn cardiologiecentrum werd ik na aanmelding gebeld of in over 2 uur wilde komen :D :o Dat lukte niet, toen werd het 'pas over twee weken'. Bij de herniakliniek was ik destijds ook binnen een week of drie aan de beurt voor operatie. ^O^
pi_207939173
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Inloggen bij Greenchoice/in de greenchoice app. Daar naar verbruik gaan, en dan krijg je als het goed is de optie om toestemming te geven voor automatische uitlezing per dag/uur/kwartier oid. Je zal zeker een slimme meter hebben ja.
4000 lijkt me bizar veel voor jouw situatie, ja. Ik zou ze bellen en aangeven dat het een nieuwbouw appartement is (dus historisch verbruik is er niet) en je alleen bent op 60m2 met drie zonnepanelen, dus of ze je termijnbedrag op ¤40 ofzo willen zetten. Da's waarschijnlijk alsnog teveel, maar dan kun je iig maand of twee even kijken wat je daadwerkelijk verbruikt en dan evt nog een keer aanpassen op basis daarvan.
Die optie zie ik niet in de Greenchoice app of op de site, ben er al een tijdje naar aan het zoeken geweest.
Ik denk dat ik dan die zonnepaneleninspectie van komende ma/di even afwacht (misschien doet m'n slimme meter vooralsnog alsof ie dom is?) en als het het daarna nog niet doet, dan bel ik idd de klantenservice maar even.
pi_207939258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Weer een verhuisvraag.

Ja, ik had bij Greenchoice hetzelfde. Ik heb toen gemaild en ze hebben het aangepast. De klantenservice is heel prima vind ik.
pi_207939296
En zonnepanelen moeten -als ik het me goed herinner- worden aangemeld bij de netbeheerder (dat is dus niet Greenchoice). Ik zou dat even bij de inspectie navragen en dan kun je daarna verder dingen regelen met Greenchoice.
pi_207939336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die optie zie ik niet in de Greenchoice app of op de site, ben er al een tijdje naar aan het zoeken geweest.
Ik denk dat ik dan die zonnepaneleninspectie van komende ma/di even afwacht (misschien doet m'n slimme meter vooralsnog alsof ie dom is?) en als het het daarna nog niet doet, dan bel ik idd de klantenservice maar even.
En als je hier even naar uitleesfrequentie scrollt en daar op de knop uitleesfrequentie aanpassen?

Ter referentie: ik zat vorig jaar op 1657 kWh verbruik, en ik had toen nog twee koel-vriescombinaties aan staan. Ik had mijn eigen losse eens doorgemeten laatst, 0.88kwh in 24u, dus die heb ik toen uitgezet (eigenlijk paste alles inmiddels wel in eentje, na wat uitzoeken van vriezerspullen). Dus dit jaar ga ik als het goed is nog lager uitkomen.
pi_207939402
LeidseweghuisUtreg _O_
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:43:13 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207939421
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Op zich wil jij natuurlijk ook gewoon betaald worden voor je werk, dat is niet zo gek

Maar er lopen dus allemaal initiatieven en ideeën voor netwerkzorg. En als iets níet gaat werken met dit stelsel is het wel netwerkzorg
De enige vieze tussenoplossing is een hoofdaannemerschap met ODV (Onderlinge Dienstverlening) naar de netwerkpartners. Op het moment. Helaas. En soms dingen maar niet declareren en zorgen dat je op een ander punt genoeg verdient om dat te kunnen slikken.
Dat is iig wat ik nu observeer.
pi_207939444
@Vanyel en @Clubsoda wonen jullie nog IN Utreg eigenlijk?
pi_207939530
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:45 schreef Blues het volgende:
@:Vanyel en @:Clubsoda wonen jullie nog IN Utreg eigenlijk?
Nee, we wonen in dezelfde plaats erbuiten.
pi_207939642
Ik heb net n pakketje boodschappen en een kadootje+kaartje+zak paaseitjes bij de buren in huis gezet zodat ze morgen niet meteen boodschappen hoeven doen als ze thuiskomen (de boodschappen in overleg) en op hun vraag alvast de thermostaten wat omhoog zodat ze in warm huis thuiskomen. Vloerverwarming, dus duurt veel te lang anders als ze dat pas doen als ze thuis zijn. En ze grapten of ik anders ook even kon stofzuigen en dweilen en bed op klossen zetten. Dus ik heb mn Dyson even aan het werk gezet, kleine moeite :) had toch niks beters te doen haha.

Bij een ander vriendinnetje had ik een doos vol bakjes eten voor de vriezer afgeleverd paar dagen na de bevalling, daar was ze mega blij mee. Maar een van de buurvrouwen heeft een aantal intoleranties en ik weet niet precies welke (en zij is er zelf ook nog niet helemaal achter waar ze op reageert), dus dat vond ik wat tricky, dus dan maar zo :)
pi_207939820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
En als je hier even naar uitleesfrequentie scrollt en daar op de knop uitleesfrequentie aanpassen?

Ter referentie: ik zat vorig jaar op 1657 kWh verbruik, en ik had toen nog twee koel-vriescombinaties aan staan. Ik had mijn eigen losse eens doorgemeten laatst, 0.88kwh in 24u, dus die heb ik toen uitgezet (eigenlijk paste alles inmiddels wel in eentje, na wat uitzoeken van vriezerspullen). Dus dit jaar ga ik als het goed is nog lager uitkomen.
Dan geeft ie foutcode 404.
Dinsdag klantenservice bellen dus. :Y
pi_207939823
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb net n pakketje boodschappen en een kadootje+kaartje+zak paaseitjes bij de buren in huis gezet zodat ze morgen niet meteen boodschappen hoeven doen als ze thuiskomen (de boodschappen in overleg) en op hun vraag alvast de thermostaten wat omhoog zodat ze in warm huis thuiskomen. Vloerverwarming, dus duurt veel te lang anders als ze dat pas doen als ze thuis zijn. En ze grapten of ik anders ook even kon stofzuigen en dweilen en bed op klossen zetten. Dus ik heb mn Dyson even aan het werk gezet, kleine moeite :) had toch niks beters te doen haha.

Bij een ander vriendinnetje had ik een doos vol bakjes eten voor de vriezer afgeleverd paar dagen na de bevalling, daar was ze mega blij mee. Maar een van de buurvrouwen heeft een aantal intoleranties en ik weet niet precies welke (en zij is er zelf ook nog niet helemaal achter waar ze op reageert), dus dat vond ik wat tricky, dus dan maar zo :)
Lief! O+
pi_207939833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan geeft ie foutcode 404.
Dinsdag klantenservice bellen dus. :Y
Dat schiet niet op nee :+ ik zat eerder ook bij Greenchoice maar kan me ook niet meer herinneren hoe ik het destijds gefixt heb.
pi_207939846
Ik ga mezelf maar eens een schop onder de kont geven. Maar 1 punt van m'n to do list gedaan gekregen vandaag in een hele dag :( en vooral een hoop getwijfeld en gepanikeerd over dingen als elektriciteit, glasvliesbehang en verfkleuren. :( Nu maar iig alle makkelijke taakjes van de to do list er nog uit knallen en proberen om nog iets van zinnig voedsel te eten want ik heb nog maar 1 maaltijd op vandaag en ik ben @fietsie niet ;)
pi_207939902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, we wonen in dezelfde plaats in Utrecht buiten Utrecht.
Ftfy

Zodat ik nog steeds kan zeggen dat ik in Utrecht woon.
pi_207939940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga mezelf maar eens een schop onder de kont geven. Maar 1 punt van m'n to do list gedaan gekregen vandaag in een hele dag :( en vooral een hoop getwijfeld en gepanikeerd over dingen als elektriciteit, glasvliesbehang en verfkleuren. :( Nu maar iig alle makkelijke taakjes van de to do list er nog uit knallen en proberen om nog iets van zinnig voedsel te eten want ik heb nog maar 1 maaltijd op vandaag en ik ben @:fietsie niet ;)
Ahh ik snap het wel hoor, het houdt je ook gewoon bezig! Nog meer dingen die in je hoofd zitten waar een externe blik mss bij helpt? Dan vooral hier spuien! Glasvliesbehang wordt vaak gebruikt als je potentiële scheurvorming (door het werken van nog nieuwe muren) wil maskeren, en omdat het goedkoper is dan stuccen en wel ook sterk en strak is enzo. Maar dus absoluut niet noodzakelijk. Dus dat zou ik lekker uit je hoofd mikken, da's alvast eentje minder :)
Eet smakelijk zo! Heb je nog spul in huis waar je wat fatsoenlijks van kan maken?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:30:50 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207940006
quote:
Ik ga mezelf maar eens een schop onder de kont geven. Maar 1 punt van m'n to do list gedaan gekregen vandaag in een hele dag :( en vooral een hoop getwijfeld en gepanikeerd over dingen als elektriciteit, glasvliesbehang en verfkleuren. :( Nu maar iig alle makkelijke taakjes van de to do list er nog uit knallen en proberen om nog iets van zinnig voedsel te eten want ik heb nog maar 1 maaltijd op vandaag en ik ben @:fietsie niet ;)
Pindanootjes en een banaan? O-)
pi_207940151
Wat aardig van de boodschappen! Vlindertje 👍🏼

@Tele6 logisch toch dat je hoofd gonst van to do en not to do.
Je hebt hulp, de bestellingen zijn gedaan. Er gaat vast nog iets mis ondanks je organisatie en lijstjes. Komp goed.
P.S. waar is de bomenjongen ondertussen? ( ben zijn letter kwijt :@ )

Niks inspannends gedaan vandaag en ik ben helemaal gaar.
Dat wordt een vroegertje vanavond.
pi_207941112
Oeh, ja, ik ben ook benieuwd naar bomenjongen! (J, dacht ik?)

Lekker vroeg in bed dan idd AnneX!

Ik ben sinds donderdag al aan het kwakkelen (of nou ja, nog meer dan ik al was). Donderdagochtend verhoging, avond weer normaal, vanochtend 36.8, eind vd middag na de boodschappen 37.9. Ik hoop vannacht een goede nacht, en dat het dan morgen gewoon weer beter is. Ga morgenavond naar Paulien Cornelisse in de Stadsschouwburg :) zin in, wel ook beetje spannend, maar komt vast goed.
pi_207941343
Nog even voor Blues: never a dull moment op de werkvloer :B

En weekend en herstel voor vlindertje.💐
pi_207941418
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:28 schreef AnneX het volgende:
Nog even voor Blues: never a dull moment op de werkvloer :B

Nou, zeg dat. 23.0 niet te geloven :o _O-

en de allerleukste coll KOMT GEWOON TERUG *O* *O* :D :D op een 'zusterpoli' dus niet direct bij ons, maar wel in ons secretariaat.
Ze kon niet wennen in haar nieuwe job.
O+
Zo dapper dat je dat durft toe te geven en ons belt of er nog een plekkie is.
Nou die was er. 2 pensionado's en 1 MTL die niet meer gaat meewerken daar, KOM ERBIJ *O*
pi_207941456
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ftfy

Zodat ik nog steeds kan zeggen dat ik in Utrecht woon.
Provincialers *G*
pi_207941468
quote:
Wat een geregel en gedenktank joh.
Veel sterkte daarmee, maar ook veel plezier *G*
pi_207942262
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:

Wat ben je toch een enorme schat O+ Daar zou ik zó blij mee zijn, zo'n buurvrouw die dit voor je doet als je thuis komt met je baby.
pi_207942300
Ik heb weer een ommelandse reis gemaakt om liefste af te zetten op de plek waar z'n vrachtwagen aan de rit begint. Als ik 'm niet wegbreng moet hij eerst zelf naar z'n werkgever rijden (45min) en daarna naar z'n vrachtwagen (nog eens 1:20) en dán nog aan z'n werkdag (die duurt tot 5u morgenochtend) beginnen.

Maarrrrrrrr net als vorige week breng ik dan de collega-chauffeur weer eerst helemaal terug naar de baas voordat ik naar huis kan. Deze keer deed de passagier de navigatie. We hebben allerlei kleine dorpjes en landweggetjes gezien. Het zal wel de *kortste* route geweest zijn, maar het leek wel of we op fietsnavigatie reden :').
pi_207942305
Lief van die boodschappen @vlindertje89 en een schone vloer is ook zo fijn thuiskomen (er zullen de komende tijd vast veel muisjes komen te liggen.

Tsss @Blues…het gaat maar door bij jou

En al dat verhuisgedoe van @Tele6 zo leuk om te lezen, zo blij dat ik dat niet hoef, zou prompt iets vergeten

Vanavond uiteten geweest met zuslief. Had ik al een tijdje niet gesproken, tapas gegeten en nu zit ik overvol.
pi_207942621
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer een ommelandse reis gemaakt om liefste af te zetten op de plek waar z'n vrachtwagen aan de rit begint. Als ik 'm niet wegbreng moet hij eerst zelf naar z'n werkgever rijden (45min) en daarna naar z'n vrachtwagen (nog eens 1:20) en dán nog aan z'n werkdag (die duurt tot 5u morgenochtend) beginnen.

Maarrrrrrrr net als vorige week breng ik dan de collega-chauffeur weer eerst helemaal terug naar de baas voordat ik naar huis kan. Deze keer deed de passagier de navigatie. We hebben allerlei kleine dorpjes en landweggetjes gezien. Het zal wel de *kortste* route geweest zijn, maar het leek wel of we op fietsnavigatie reden :').
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 februari 2023 @ 22:29:45 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207943237
Dat was het einde van S1 van White Lotus. Wat een serie. ^O^

Morgen eindelijk weer eens Westerborkpad oppakken. Van Nunspeet naar Wezep. 24,5km.
pi_207943249
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef AnneX het volgende:
Wat aardig van de boodschappen! Vlindertje 👍🏼

@:Tele6 logisch toch dat je hoofd gonst van to do en not to do.
Je hebt hulp, de bestellingen zijn gedaan. Er gaat vast nog iets mis ondanks je organisatie en lijstjes. Komp goed.
P.S. waar is de bomenjongen ondertussen? ( ben zijn letter kwijt :@ )

Niks inspannends gedaan vandaag en ik ben helemaal gaar.
Dat wordt een vroegertje vanavond.
Ik kwam vanavond meteen achter een blunder(tje) _O-
De benodigdheden voor m'n internet kwamen per pakketpost maar ik was er niet, dus ze moesten naar een DHL-punt. Ik had ergens deze week even door het lijstje gescrold, gekozen voor Stationsweg 24 in mijn stad want dat is vast vlakbij waar ik woon - ik woon namelijk op nog geen 10 minuten lopen vanaf het station.

Nou dat blijkt dus een halfuur fietsen te zijn. Misschien iets historisch of zo - er is geen station te bekennen in de buurt van die straat. Dus ik heb vanavond nog lekker een ruim uur mogen fietsen voor m'n pakket. Vervolgens bleek het pakket GROOT te zijn (had ik niet verwacht, want hoe groot is een wifi-router nou helemaal) dus de terugweg met het pakket op m'n stuur gereden :') pffffff.

Bomenjongen is J, net zoals een hoop goeie J's in deze SC ;)
Het gaat goed tussen ons, ik zie 'm ongeveer elke week. Jammer dat het ons niet lukt om meer tijd voor elkaar te maken, maar ja - ik ben nu natuurlijk erg druk met de verhuizing. Hij had vorige week een zware week, want z'n opa kwam in het ziekenhuis. Wat ik fijn vond om achter te komen is dat J op zo'n moment kan aangeven wat hij nodig heeft - hij had graag afleiding dus we hebben die week een hoop anekdotes over en weer geappt :P Inmiddels is de opa aan de beterende hand gelukkig. En J komt dit weekend nog ff langs, misschien om wat te buurten en misschien om nog wat te helpen klussen, dat kijken we nog even. Ik vind 't een beetje spannend dat dit weekend B en mijn tante komen helpen klussen dus dat J die dan meteen leert kennen, maar dat komt vast goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een geregel en gedenktank joh.
Veel sterkte daarmee, maar ook veel plezier *G*
dankje :*
pi_207943337
@Blues leuk dat de leuke collega terug komt en idd nooit saai daar

@Tele6 leuk dat 't zo goed gaat tussen jou en J. *O* en succes met de verhuisdrukte

@sigme n hele wereldreis dus :o

En @vlindertje89 wat lief voor de buurvrouwen

[ Bericht 30% gewijzigd door Memento-Mori op 10-02-2023 22:44:24 ]
pi_207945153
Zo, dat was weer een gezellige droom. Ik had al alleen mn sweater aan, geen trainingsbroek en sokken en een dekbed eraf gehaald ten opzichte van gister, maar dat was blijkbaar niet genoeg.
We waren in oorlog met een ander land, en daardoor hadden we een soort heel rare soort wedstrijd of zo. Een soort ski parcours, waarbij op sommige plekken van de route dan twee mensen van dat andere land met een soort vuur-laserstralen stonden waar je dan moest proberen overheen te springen/snel genoeg te zijn dat je je benen niet heel erg verbrandde. Ik verbrandde mn schenen uiteraard wel een beetje. Daarna kwam ik dan bij een soort rij. Een speler uit het NL hockey elftal was er ook, heel random. Die rij leidde naar binnen waar we moesten gaan bepalen wie allemaal nog een keer moest. Ik was heel hard aan het huilen, zo erg dat het snot uit m'n neus liep en dat was ik er uit aan het trekken :? maar gelukkig vonden ze allemaal dat ik het het engst vond en hoefde ik niet nog een keer. Daarna bleek er een soort tijdelijk staakt het vuren te zijn, waardoor we toch tot de eindbestemming konden komen zonder nog een keer vuurlasers tegen te komen, maar er zou wel nog een keer een wedstrijd komen, alleen wisten we nog niet wanneer. En toen liepen we door een soort ondergrondse gang ergens naartoe en was ik in gesprek met iemand van de middelbare school die ik al sinds de middelbare niet meer heb gezien en werd ik bezweet wakker.

Weiiiird.

Het voelde als wakker worden uit een rare koortsdroom, maar dat was het niet, want temp was weer ietsjes onder de 37 graden.

Nou ja, nu weer goed wakker en dan zo dan weer proberen in slaap te vallen, met nog maar een laagje minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 11-02-2023 07:13:26 ]
pi_207945491
Wat weet je nog veel details van je bizarre droom joh :o ik snap dat je daar vervelend wakker van wordt...
pi_207945557
Goedemorgen :O
Gisterenavond een bierproeverij en nu naar de andere kant van het land voor een boekenclub is misschien niet de beste combi.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 08:14:49 #220
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207945570
Bizarre droom wel! Maar waarom heb je überhaupt een sweater aan in bed? Als je het in het begin koud hebt, kan je dan niet beter voor een elektrische deken gaan? Dan val je wel lekker warm in slaap maar niet de hele nacht die warmte *O*
pi_207945644
Dat was ook mijn grootste :?
En helemaal dat dat dus normaal wordt gecombineerd met een trainingsbroek én 2 dekens :o
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 08:39:08 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207945659
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:25 schreef sigme het volgende:

Werkt ie niet meer voor die firma hier vlak over de grens? Of is dat die 1:20?
pi_207945679
Hai
pi_207946075
Mogge!

Wat een droom @vlindertj89 Hopelijk heb je daarna nog goed kunnen slapen

Ik ben net pas wakker. 9 uur geslapen, zal het nodig gehad hebben.

Vandaag een dagje in huis rommelen en eind van de middag naar het feest van de 50e verjaardag van een vriendin. Heb ook een ticket voor een concert vanavond, neem het mee, is het feest niet leuk ga ik op de terugweg naar het concert
pi_207946168
Hier ook concert vanavond. De eerste van het jaar met een aantal van onze vrijwilligers. :7

Voor die tijd nog even een concerticket voor een ander concert ophalen en een hapje eten. Maar eerst een rondje binnenstad met van die "dingetjes". Ik heb daar niet zoveel zin in.
pi_207946238
Wij beginnen aan het leegruimen van de keuken vandaag :'(

Er moet nog een klein beetje geklust worden. Ik ga voornamelijk zorgen dat alle benodigde keukenspullen in de woonkamer kunnen staan.
Spoilers!
pi_207946272
Goedemorgen, hier alweer rijles gehad. Aan het begin vd middag de bedbodems van marktplaats ophalen, elektrisch verstelbaar en op pootjes dus vanavond op het nieuwe matras slapen *O* bedombouw komt in week 11

Daarna bezoek van een vriend dus dat is ook gezellig *O* denk dat we eten bestellen vanavond met z'n drieën aangezien uiteten geen optie is nog.
pi_207946651
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 07:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat weet je nog veel details van je bizarre droom joh :o ik snap dat je daar vervelend wakker van wordt...
Ja als ik in m'n droom wakker word, weet ik meestal nog vrij veel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:14 schreef gcjoel het volgende:
Bizarre droom wel! Maar waarom heb je überhaupt een sweater aan in bed? Als je het in het begin koud hebt, kan je dan niet beter voor een elektrische deken gaan? Dan val je wel lekker warm in slaap maar niet de hele nacht die warmte *O*
En @Vanyel ik slaap eigenlijk vrijwel altijd met iets van kleren aan. Geen dikke sweater is het ook hoor. Maar ik heb idd tot gister de afgelopen twee weken ofzo met trainingsbroek en sweater en sokken geslapen onder twee dekbedden, zonder problemen. Die dekbedden zijn wel dun (lentedeel vierseizoenen en een nog dunnere er los op). Meestal trek ik ergens gedurende de nacht vanzelf wat uit als ik het warm krijg. Elektrische deken heb ik wel maar vind ik juist niet zo lekker in bed.

Ik heb daarna gelukkig prima kunnen slapen nog. Lig nog steeds in bed, om 10.30 gaat de robot hier wandelen dus dan ga ik er maar eens uit. Moet een klein beetje werk doen omdat ik gisteren wat eerder aan het weekend was begonnen, verder schaatsen kijken en vanavond naar de schouwburg.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 11-02-2023 10:19:01 ]
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:30:36 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207946930
Mogguh. Hier vandaag schoonmaak en opruimdag, want morgen 1-dags-familieweekend in Ommmmm.
pi_207947221
@vlindertje89 heb je deze gezien? https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/verzwaringsdekens?

Herrezen na het klokje rond slapen. Wat een verschil zeg!
Allerlei plannen. Eens kijken wat ervan komt…
pi_207947289
Ochtend!

Pet semetary (her)lezen in het donker met de ereader is leuk… tot er opeens twee kattenogen achter je boek oplichten :o :X
Vanmorgen door dezelfde poes vrij agressief wakker gekopt, er moest ontbijt in.

Ik nam een crispsantje (chocolade variant). Dadelijk maatje ophalen, samen lunchen in de stad en dan richting theater. Stuk relaxeter dan vorige week, nu ben ik publiek. We gaan naar Assepoester en gaan vast ook hopen meisjes in prinsessenjurkjes aanschouwen.

Morgenvroeg werken en dan meteen door naar de sauna. Lekker zweten met een vriendin O+
pi_207948221
Vandaag 1 wasje en 1 stofzuigje en verder niksnadanoppes *G*
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:28 #233
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207948430
Voorbereiding voor de grote whisky samples/left over's proeverij morgen is gaande:

SPOILER
Ik ben bang dat het niet op komt… :')

[ Bericht 11% gewijzigd door MadMaster op 11-02-2023 16:01:39 ]
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:29:46 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207948474
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:26 schreef MadMaster het volgende:
Voorbereiding voor de grote whisky samples/left over's proeverij morgen is gaande:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

MadApotheker _O_
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:35:18 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207948535
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:29 schreef Molo het volgende:

[..]
MadApotheker _O_
Ik zal blij zijn als ik van die zooi af ben.
Kwam net nog zo'n 200 lege flesjes van 2cl t/m 20cl achterin een kast tegen… 8)7
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:41:42 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207948618
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik zal blij zijn als ik van die zooi af ben.
Kwam net nog zo'n 200 lege flesjes van 2cl t/m 20cl achterin een kast tegen… 8)7
Lege flesjes is niet best :+
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:46:37 #237
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207948674
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Lege flesjes is niet best :+
Die hebben ooit wel vol gezeten en waren bestemd om weer gevuld te worden (na schoonmaken/uitkoken). Maar je ziet wat ik nog heb staan van dat spul, even los van de honderden volle 70cl flessen whisky.
Grote opruiming dus maar even d.m.v. een leuke middag met een groep liefhebbers…
pi_207948828
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:26 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh! O+

Zou proeven.
pi_207949467
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Werkt ie niet meer voor die firma hier vlak over de grens? Of is dat die 1:20?
Doch, maar bij die firma is winter laagseizoen, en dan lenen ze af en toe een auto met chauffeur uit aan een bevriend bedrijf, en die rijden vis vanaf Urk.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 13:58:31 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207949599
Ik ruimde (met haar toestemming) de kamer van uk op.
2 wasmachines aan was >:)
pi_207949665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:58 schreef fietsie het volgende:
Ik ruimde (met haar toestemming) de kamer van uk op.
2 wasmachines aan was >:)
Dat deed mijn moeder anders bij m’n zus, die had niets meer om aan te trekken op een gegeven moment. Gebeurde nooit meer, alle vieze was ging daarna de wasmand in :D
  zaterdag 11 februari 2023 @ 14:03:36 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207949676
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat deed mijn moeder anders bij m’n zus, die had niets meer om aan te trekken op een gegeven moment. Gebeurde nooit meer, alle vieze was ging daarna de wasmand in :D
Mjah er was iets met een lekkende radiator en daardoor natte vloer waardoor de kamer leeg moest.
pi_207949711
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 02:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Zo, dat was weer een gezellige droom. Ik had al alleen mn sweater aan, geen trainingsbroek en sokken en een dekbed eraf gehaald ten opzichte van gister, maar dat was blijkbaar niet genoeg.
We waren in oorlog met een ander land, en daardoor hadden we een soort heel rare soort wedstrijd of zo. Een soort ski parcours, waarbij op sommige plekken van de route dan twee mensen van dat andere land met een soort vuur-laserstralen stonden waar je dan moest proberen overheen te springen/snel genoeg te zijn dat je je benen niet heel erg verbrandde. Ik verbrandde mn schenen uiteraard wel een beetje. Daarna kwam ik dan bij een soort rij. Een speler uit het NL hockey elftal was er ook, heel random. Die rij leidde naar binnen waar we moesten gaan bepalen wie allemaal nog een keer moest. Ik was heel hard aan het huilen, zo erg dat het snot uit m'n neus liep en dat was ik er uit aan het trekken :? maar gelukkig vonden ze allemaal dat ik het het engst vond en hoefde ik niet nog een keer. Daarna bleek er een soort tijdelijk staakt het vuren te zijn, waardoor we toch tot de eindbestemming konden komen zonder nog een keer vuurlasers tegen te komen, maar er zou wel nog een keer een wedstrijd komen, alleen wisten we nog niet wanneer. En toen liepen we door een soort ondergrondse gang ergens naartoe en was ik in gesprek met iemand van de middelbare school die ik al sinds de middelbare niet meer heb gezien en werd ik bezweet wakker.

Weiiiird.

Het voelde als wakker worden uit een rare koortsdroom, maar dat was het niet, want temp was weer ietsjes onder de 37 graden.

Nou ja, nu weer goed wakker en dan zo dan weer proberen in slaap te vallen, met nog maar een laagje minder.
Wow daar kwam ff een hele hoop dat je in je leven opslaat door elkaar voorbij :o
pi_207949796
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat hielp bij mijn puberzonen niet hoor.
Die van binnen stinkende honkbaltas compleet met vieze sokken, honkbalpak, half natte handdoek vh douchen ( als ze dat al deden😂 ) namen ze na tig x afspreken als je het niet in de wasmand gooit was ik het niet, gewoon de week daarop weer mee.

Dus ach ja… af en toe deed ik dan net of ik t niet schoon er in had gedaan toen ik merkte dat het niet hielp.
Het zijn nu allebei gewone schone mannen geworden die heel veel zelf op hun opvoedbordje hebben qua eigen zonen 😀
History repeats en neem het allemaal niet al te serieus O+
pi_207949931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mjah er was iets met een lekkende radiator en daardoor natte vloer waardoor de kamer leeg moest.
Ai da’s niet fijn
pi_207950102
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 13:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Doch, maar bij die firma is winter laagseizoen, en dan lenen ze af en toe een auto met chauffeur uit aan een bevriend bedrijf, en die rijden vis vanaf Urk.
Waarom kan ie niet rechtstreeks naar de wagen rijden?
pi_207950124
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kan ie niet rechtstreeks naar de wagen rijden?
Omdat z'n rit daar niet eindigt, hij eindigt uiteindelijk met zijn eigen vrachtwagen bij zijn eigen baas.
pi_207950133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat hielp bij mijn puberzonen niet hoor.
Die van binnen stinkende honkbaltas compleet met vieze sokken, honkbalpak, half natte handdoek vh douchen ( als ze dat al deden😂 ) namen ze na tig x afspreken als je het niet in de wasmand gooit was ik het niet, gewoon de week daarop weer mee.

Dus ach ja… af en toe deed ik dan net of ik t niet schoon er in had gedaan toen ik merkte dat het niet hielp.
Het zijn nu allebei gewone schone mannen geworden die heel veel zelf op hun opvoedbordje hebben qua eigen zonen 😀
History repeats en neem het allemaal niet al te serieus O+
Zus reed paard, dat stonk blijkbaar voor haar omgeving ook te erg :D
pi_207950157
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zus reed paard, dat stonk blijkbaar voor haar omgeving ook te erg :D
Oh ja daar mopperde mijn eigen moeder ook over, dat ik naar paard stonk als ik op zaterdag thuiskwam van de hele dag op de manege in de Meern O+ :D
pi_207950183
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Omdat z'n rit daar niet eindigt, hij eindigt uiteindelijk met zijn eigen vrachtwagen bij zijn eigen baas.
Best logisch nu.
Ik snapte er geen hol van.
pi_207950334
Ik geloof dat ik mijn was altijd wel netjes in de wasmand gooide vroeger. Verder was mn kamer wel altijd een puinzooi. Hockeyschoenen moesten altijd in de schuur uit en daar in het rek, dan mocht ik pas naar binnen.

Ik heb best een nuttige dag. Gang, trap, overloop en kattenkamer gestofzuigd. Robots deden de slaapkamer en woonkamer al. Wc's en wastafels schoongemaakt. Handdoeken gewassen, normale was ook, die nu deels in de droger en rest op droogrek. Vaatwasser gedraaid.

Straks nog vaatwasser uitruimen en kleren uit de droger halen. Enige wat echt nog moet is koken+eten en douchen of in bad voor ik naar de schouwburg ga vanavond. Als het lukt ergens vanmiddag/na thuiskomst vanavond nog even een inleiding en methode van feedback voorzien; anders doe ik dat morgen. Maar nu eerst als kattenmatras schaatsen kijken :)
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 15:07:16 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207950485
Ik zie een trent....
Later dit jaar feest in het dorp en deze week is er een briefje rondgegaan voor versiering en zulks. ¤50 per huishouden (wat ook nog in gedeeltes betaald mag worden), alleenstaanden mogen ¤25 doen. Volgende week zouden we langs komen om te vragen wie mee ging doen. Het is geld, maar ja, huur of maak maar eens iets, er zijn buurten die al enige maanden ¤20 per maand incasseren.

Vanochtend al twee "autochtonen" aan de deur gehad (nou ja, een Bosnische moslim die hier al 30 jaar woont ofzo): "we zijn volgende week er niet, natuurlijk doen we mee. Hier heb je alvast ¤50"

Tegen drie stedelingen: "en waarom alleenstaanden maar ¤25, en ik wil offertes zien en dat is veel te duur" :')

Ja welkom ^p^
pi_207950818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie een trend....
Later dit jaar feest in het dorp en deze week is er een briefje rondgegaan voor versiering en zulks. ¤50 per huishouden (wat ook nog in gedeeltes betaald mag worden), alleenstaanden mogen ¤25 doen. Volgende week zouden we langs komen om te vragen wie mee ging doen. Het is geld, maar ja, huur of maak maar eens iets, er zijn buurten die al enige maanden ¤20 per maand incasseren.

Vanochtend al twee "autochtonen" aan de deur gehad (nou ja, een Bosnische moslim die hier al 30 jaar woont ofzo): "we zijn volgende week er niet, natuurlijk doen we mee. Hier heb je alvast ¤50"

Tegen drie stedelingen: "en waarom alleenstaanden maar ¤25, en ik wil offertes zien en dat is veel te duur" :')

Ja welkom ^p^
Het woord dat je zocht is denk ik allochtonen :P

SPOILER
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 15:40:04 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207950858
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het woord dat je zocht is denk ik allochtonen :P

SPOILER
Nee, dat bedoel ik juist niet. Anders was het irrelevant de etniciteit van die beste man te noemen :)
pi_207950920
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee, dat bedoel ik juist niet. Anders was het irrelevant de etniciteit van die beste man te noemen :)
Met het noemen van de etniciteit van de beste man maak je hem per definitie geen autochtoon, dus het staat nogal raar. Maar dat kan aan mij liggen, de stijlvorm van een beestje bij een verkeerde naam noemen om een punt te maken heb ik nooit zo begrepen.
pi_207951096
Ik begrijp: autochtoon = dorpeling, stedeling = geen dorpeling.

Je kunt al naar gelang je mentaliteit verandert wel autochtoon worden. Ongeacht je nationaliteit.

Als men aan mij 50 euro voor versiering zou vragen zou ik ook vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn. Dan moet die versiering toch minimaal 5 jaar mee gaan. Wat een geld zeg.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 februari 2023 @ 16:11:24 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207951110
Thuis. Prima wandelweer. Van Nunspeet naar ´t Harde en door naar Wezep . Had wel op meer zon gehoopt. Temperatuur was goed.

Nu nagloeien en zal zo wel in slaap vallen :P
pi_207951133
Op naar het feestje. Zo geen zin in, dus het zal vast gezellig worden :P
Paracetamol achter de kiezen, want al dagen last van diverse lichaamsdelen waaronder m’n linkerhand, kan daar niet eens meer mee remmen
pi_207951275
Dag twee van drie begint zo @ Grauzonefestival en ik heb nog helemaal niet geslapen, dus het wordt een beetje een uitdaging! :') Het is wel Heel Erg Leuk! Zelfs het hostel valt mee, iedereen is muisstil in bed! O+
pi_207951309
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:28 schreef minilot het volgende:
Dag twee van drie begint zo @ Grauzonefestival en ik heb nog helemaal niet geslapen, dus het wordt een beetje een uitdaging! :') Het is wel Heel Erg Leuk! Zelfs het hostel valt mee, iedereen is muisstil in bed! O+
Jij hebt niet geslapen, wat deed je dan muisstil in bed?
pi_207951359
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij hebt niet geslapen, wat deed je dan muisstil in bed?
Uitrusten! Lekker liggen!
  zaterdag 11 februari 2023 @ 16:43:51 #262
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207951423
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik begrijp: autochtoon = dorpeling, stedeling = geen dorpeling.

Je kunt al naar gelang je mentaliteit verandert wel autochtoon worden. Ongeacht je nationaliteit.

Als men aan mij 50 euro voor versiering zou vragen zou ik ook vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn. Dan moet die versiering toch minimaal 5 jaar mee gaan. Wat een geld zeg.
Nou inderdaad. Ik heb ook nog nooit ergens gewoond waar zoiets gevraagd werd. Dus snap best dat mensen van buiten het dorp vragen stellen ja.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 16:44:43 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_207951436
Wij gaan vanavond met zijn 5jes naar de verlichte optocht. Eerste keer dat de pubers elkaar ontmoeten. Dus ja, ik heb slecht geslapen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207951554
Mini is zo aan het genieten. *)
Carnaval in ons dorp was afgelopen week. Donaties gaat men van deur tot deur in novembet met een geluidswagen en de Senaat.
Nu kunnen ze volgende week meerijden in optochten in buurt dorpen.

“Herrezen” zei ik vanmorgen. Naar de sportschool en moeiteloos alle machines bewerkt plus (nieuw) een rondje Parijs en Reims.
Daarna boodschapjes - poeh prijzig zeg - appelplaattaart maken.
Sportwas draaien.

Gelukkig van de sportschool vandaag, want maandag komt de man het glas vervangen voor HR+ in de achtergevel. Schilderwerk komt later dit jaar.
Dat wordt maandag overslaan.
pi_207951567
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:44 schreef Troel het volgende:
Wij gaan vanavond met zijn 5jes naar de verlichte optocht. Eerste keer dat de pubers elkaar ontmoeten. Dus ja, ik heb slecht geslapen :@
Spannend ook wel ja! Zij gedragen zich vast.
Zelfde leeftijdsklasse. Veel ogendraaien en blikken wisselen … B-)
pi_207951618
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:43 schreef gcjoel het volgende:

Nou inderdaad. Ik heb ook nog nooit ergens gewoond waar zoiets gevraagd werd. Dus snap best dat mensen van buiten het dorp vragen stellen ja.
Ik kom uit een Drents dorp en dit is helemaal niet raar. Al vind ik zelf 50 euro wel wat veel als alle huizen in de straat meedoen.

Ik zie allemaal leuke weekendplannen O+ Iedereen veel plezier *O*
pi_207951626
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:44 schreef Troel het volgende:
Spannend :D

Hier net weer wakker na een dutje, wat een k*tnacht was dat.
pi_207951635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Spannend :D

Hier net weer wakker na een dutje, wat een k*tnacht was dat.
Maar hielp het dutje een beetje? :*
pi_207951766
Bedrijfsongevalletje in het theater :o

Een stiefzus, een schoen, een vooruitgestoken voet en een mannelijke collega die daar iets te enthousiast naartoe bewoog…. Alle heren voelden zijn pijn :X Arme kerel hield zich recht, ‘bedankte’ zijn collega voor het feit dat hij nu hoog kon zingen en daarna moest alles wat op het podium stond even bijkomen van de slappe lach _O-

Leuke voorstelling, wel. Verhaal en hoofdrollen iets aangepast zodat het voor de tientallen prinsjes en mijn prins niet te zwaar werd. Daarna fotoshoot met de cast, we zijn alle groepjes afgegaan, iedereen even aardig O+

En ik kwam nog kennissen tegen die van best-wel-ver-weg naar deze voorstelling waren gekomen.

:* op je nacht @Sarabi
Succes met de pubermeet @Troel Slim om dat met een activiteit te doen, dat helpt vast om eventuele ongemakkelijkheid weg te nemen.

Volgende week om deze tijd ga ik allemaal mensen meeten :o
  zaterdag 11 februari 2023 @ 17:16:10 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207951834
:O
Zo, aajjer na een dutje op de bank..dat was nodig na een korte nacht en een lange (3 uur) wandeling vanmorgen..

Zo mar eens de lego te voorschijn halen en beginnen met bouwen.. ik wil vanavond eens een avond zonder tv of laptop.. kijken of ik daar beter op slaap ^O^
pi_207951844
Ik heb geloof ik best veel gedaan vandaag
• uur hardlopen (met nu wel de klassieke hardlooppodcast op de jukbeenderen)
• afwas
• uur koffie met moeder
• oud papier & plastic weggebracht
• bij schoenmaker langs voor leren tas maar een tas is geen schoen en dat kon hij niet doen
• boodschappen (lidl, dus zo'n @Myraela warm aanbevolen kaneelcroissantje meegenomen, nog niet gegeten)
• 2 nieuwe fruitboompjes gekocht, ik wou 2 schone van boskoop maar die zijn niet aan te komen, het werd rode boskoop en elstar
• vintedpakketje opgehaald en alles gepast; het jurkje waar het me om ging staat me niet maar de bijvangst (5 andere dingen) wel. Da's beter dan pakket van gister; 2 jurkjes, allebei leuk, ging ik allebei never nooit in passen :')

Zo opgesomd :lijstje: valt het nog best tegen wat ik zoal gedaan heb _O-
Ben er toch moe van.
pi_207951870
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik helaas niet -O-
pi_207951904
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik helaas niet -O-
😢 😢 helaasch.

@sigme al twee keer heb ik een leren tas door de schoenmaker kunnen laten repareren.
Misschien een andere man/vrouw vragen.
Laatste keer trof ik een schoenmakervrouw. w/ Niet de vrouw van …😎
pi_207951906
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar hielp het dutje een beetje? :*
Jawel, alleen sliep ik zo diep dat het even duurde voordat ik wist waar ik was :')

Nu weer energie om de rest van het weekend sociaal te doen.
Gisteren al die bierproeverij, vandaag boekenclub en morgen filmmarathon.
Er zijn maanden dat ik minder mensen zie....
pi_207951930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef Sarabi het volgende:

Jawel, alleen sliep ik zo diep dat het even duurde voordat ik wist waar ik was :')

Dan sliep je wel heel diep voor een dutje :o Had je het duidelijk nodig *O*

Veel plezier vandaag en morgen ^O^
pi_207951960
quote:

[..]
Ik helaas niet -O-
-O-
pi_207951993
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bedrijfsongevalletje in het theater :o

Een stiefzus, een schoen, een vooruitgestoken voet en een mannelijke collega die daar iets te enthousiast naartoe bewoog…. Alle heren voelden zijn pijn :X Arme kerel hield zich recht, ‘bedankte’ zijn collega voor het feit dat hij nu hoog kon zingen en daarna moest alles wat op het podium stond even bijkomen van de slappe lach _O-

Leuke voorstelling, wel. Verhaal en hoofdrollen iets aangepast zodat het voor de tientallen prinsjes en mijn prins niet te zwaar werd. Daarna fotoshoot met de cast, we zijn alle groepjes afgegaan, iedereen even aardig O+

En ik kwam nog kennissen tegen die van best-wel-ver-weg naar deze voorstelling waren gekomen.

:* op je nacht @:sarabi
Succes met de pubermeet @:Troel Slim om dat met een activiteit te doen, dat helpt vast om eventuele ongemakkelijkheid weg te nemen.

Auw :o

En ja! Leuk om je te meeten O+
pi_207951995
quote:

Ik helaas niet -O-
;(
pi_207952031
Flink lijssie sigme.

Ik zou alleen 1 wasje en 1 stofzuigje doen.
Uiteindelijk veel meer huispoetsdingen gedaan en g nóg een stofzuigje zodat nu het hele huis/3 verdiepingen gedaan zijn incl. trappen.
WC en badkamert gemopt.

Auw rug, maar wel lekker weer een keertje alles clean *)

Verder krant lezen, ff liggen met podcast en luisteren naar de jaren 70 op radio Veronica, ze zenden uit vanaf het schip.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 17:32:36 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207952033
quote:

[..]
Ik helaas niet -O-
Ik kan via H'veen rijden hoor :P
pi_207952041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:32 schreef fietsie het volgende:

Ja, pik d'r op *G*
pi_207952064
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef Sarabi het volgende:

Waar bestaat die 'boekenclub' uit? Klinkt leuk!
pi_207952110
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
😢 😢 helaasch.

@:sigme al twee keer heb ik een leren tas door de schoenmaker kunnen laten repareren.
Misschien een andere man/vrouw vragen.
Laatste keer trof ik een schoenmakervrouw. w/ Niet de vrouw van …😎
De schoenmaker heeft me (niet voor het eerst) hiervoor doorverwezen naar de sjieke tassenzaak hier in de buurt, die heeft ook een reparatie-afdeling en daar is mijn andere leren tasje destijds inderdaad ook gerepareerd. Dus moet ik binnenkort even daarheen. Deze schoenmaker wil best iets anders doen dan schoenen, maar sommige dingen zijn blijkbaar niet voor schoenmakers ;)
pi_207952125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:32 schreef Blues het volgende:
Flink lijssie sigme.

Ik zou alleen 1 wasje en 1 stofzuigje doen.
Uiteindelijk veel meer huispoetsdingen gedaan en g nóg een stofzuigje zodat nu het hele huis/3 verdiepingen gedaan zijn incl. trappen.
WC en badkamert gemopt.

Auw rug, maar wel lekker weer een keertje alles clean *)

Verder krant lezen, ff liggen met podcast en luisteren naar de jaren 70 op radio Veronica, ze zenden uit vanaf het schip.
Klinkt alsof je energie al weer aardig terug is! Voelt het ook zo?
pi_207952132
Energie is back :Y *G*
pi_207952213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:32 schreef fietsie het volgende:

Ik vrees dat ik dan ontslagen word :'(
pi_207952234
En ziek melden zou een beetje een naai-streek zijn _O- Dus dat is niks voor mij.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 17:47:59 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207952239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik dan ontslagen word :'(
Wilden jouw collega's me daaaaaaarom niet zien deze week?????
pi_207952344
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Waar bestaat die 'boekenclub' uit? Klinkt leuk!
Het was de eerste bijeenkomst dus het is nog even aftasten en kijken wat werkt.

Het nichtje van mijn man kwam met het idee. Dus nu lezen we met een groep van 8-10 (schoon)familieleden Fairy Tale van Stephen King. Vandaag bespraken we de eerste helft en over een maand de tweede.
pi_207952521
Klinkt als een druk sociaal weekend, maar wel met leuke dingen @Sarabi!
@sigme ik vind dat je best veel hebt gedaan hoor!
En fijn @Blues de energie terug!

Ik ben aan het koken, dan eten, dan douchen, aankleden met kleren die als het goed is net op tijd droog zijn van de was en dan naar de schouwburg. Net twee paracetamol gehad want toch wat koppijn, hopelijk trekt dat weg voor ik de deur uit ga. Ben erg benieuwd naar de voorstelling en ondanks dat ik alleen ga toch beetje zenuwachtig. Maar komt vast goed :) ik vind Paulien Cornelisse meestal erg grappig dus hoop dat na de eerste vijf minuten ik gewoon lekker in de voorstelling zit en de tijd voorbij vliegt :)
pi_207952536
Ik had een zeer productieve dag vandaag. Mijn wederhelft niet, zijn klus zat tegen. En nu ben ik de enige die stress, woede en chagrijn ondervindt van de enorme berg werk die we nog moeten verzetten. Maar ja, al het werk dat ik alleen kan doen heb ik af.

Meestal is mijn chagrijn een voorbode van migraine dus dat zal er zo wel aankomen dan. Als dat over is, ziet de wereld er weer anders uit.
Spoilers!
pi_207952687
Wij hadden heerlijke tuindag. Draden gemaakt op de muur voor de druivelaar, border naast het terras aangeplant, een hoop heesters geplant, en genoten van hoe mooi het gaat worden O+.
pi_207952754
'Gewone' werkdag hier vandaag, met een evenementje dat goed verliep. Fijn. Nu koken, risotto met prei en paddestoelen. En vanavond zelfs een feestje :o in een kroeg :o

(eerste feestje in een kroeg Sinds Corona)

Lekker uitrusten van de productiviteit @AnneX en @Blues en @Lucky_Strike (en hopelijk is de migraine en/of de chagrijn van korte duur) en @Tuindier en @sigme, en veel plezier in de schouwburg @vlindertje89! Verder heb ik wel bijgelezen maar vergeet ik altijd de helft meteen :@
pi_207953467
Oh, nog iets wat ik me afvroeg @sigme, had jij jouw koffiedrabzwam onlangs nog geslacht? Hoe was die? Ik sneed net oesterzwammen die qua prijs ook al de richting van saffraan opgaan dus ik wil nu ook zelfgekweekte drabzwam :9~
pi_207953997
Ik ben sigme niet, maar ik heb ze ook al eens zelf gekweekt op koffiedrab. Erg leuk om te doen! Vond ze niet spectaculair anders qua smaak verder.
pi_207954375
pi_207954503
Betaalmuur
pi_207954582
Hadden we het hier tijdje geleden over van die FOK uitdrukkingen IRL die niemand snapt? Ja toch?

Gisteren deed ik ook een FOK!je op mijn werk.
We zaten te klungelen met een briefhoofd dat veranderd moest worden in hix, van huisartsnaam/adres naar verzekeringsinstantie/naam/adres voor een declaratie/informatie van een patiënt.
Gedoe met (de-)accorderen, waar zit dat en dat ook alweer en hoe ga je ook alweer terug zonder die hele brief van de arts naar de galamiezen te hebben geholpen?
Uiteindelijk zijn we eruit gekomen, heb ik meteen de stapjes opgeschreven voor de volgende keer/inwerken nieuwe collega's en zei hardop: Nou mooi, opgelost, slotje *G*

3 mensen tegelijk: Watte? Ik zie geen slotje, waar zit dat dan ?

_O-
pi_207954635
Avond :W

Eens even teruglezen. Vandaag de opslag leeggehaald, de boekenkast op z’n plek gezet en boven de werkkamer opnieuw ingedeeld zodat de konijntjes weer een fijnere ruimte hebben en wij we kunnen VRen 8-)
pi_207954664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
Hadden we het hier tijdje geleden over van die FOK uitdrukkingen IRL die niemand snapt? Ja toch?

Gisteren deed ik ook een FOK!je op mijn werk.
We zaten te klungelen met een briefhoofd dat veranderd moest worden in hix, van huisartsnaam/adres naar verzekeringsinstantie/naam/adres voor een declaratie/informatie van een patiënt.
Gedoe met (de-)accorderen, waar zit dat en dat ook alweer en hoe ga je ook alweer terug zonder die hele brief van de arts naar de galamiezen te hebben geholpen?
Uiteindelijk zijn we eruit gekomen, heb ik meteen de stapjes opgeschreven voor de volgende keer/inwerken nieuwe collega's en zei hardop: Nou mooi, opgelost, slotje *G*

3 mensen tegelijk: Watte? Ik zie geen slotje, waar zit dat dan ?

_O-
_O- O+
pi_207954692
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')