abonnement Unibet Coolblue
pi_207910302
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken

Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.

Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.

https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
pi_207910317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:07 schreef Hupje het volgende:

[..]
En dan zeg jij wat je hier ook typt: in de vorige groep had hij dat niet zo vaak. Kun je vertellen hoe bult x gekomen is?
Ik weet. Maar dat vind ik dan weer wat lastig. Dan ik laat ik toch weten dat ik aan hun twijfel denk ik. Ik dacht, ik ga het eerst hier even vragen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2023 @ 18:34:18 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207910601
Nu bijna 2 jaar op groep 2, 2x een rode plek waar hij zich gestoten heeft en de afgelopen 3 weken een bult op zn hoofd van het klauteren in de gymzaal
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207911962
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken

Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.

Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.

https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
Kan de OP na al die tijd eens aangepast worden? Die 70% voor de bso geldt al sinds 2022 niet meer.

En per 2023 geldt sowieso die 140% en 70% niet meer. De urenkoppeling is vervallen. Elke werkende, ongeacht hoeveel uur heeft recht op maximaal 230 uur per maand (staat gelijk aan 5 dagen opvang per week).
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:56:03 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207913381
Wat letsel betreft: mijn oudste had dat zelden, die is van zichzelf voorzichtig. Mijn jongste heeft het vaak. Maar die klimt inderdaad overal op, ook op de kruk van de pm'ers, op de tuinstoel van buiten, bovenop de montessori-klauterdingen enzovoorts. En waar de oudste 'bij twijfel niet doen' aanhield, doet de jongste niet aan twijfel. Ik vind het dus niet gek. Zeker niet bij een groepswissel, want dan is er wrs meer te klimmen (stoeltjes, klimrek, een keukentje, enzovoorts) en net iets minder babyproof...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207913999
Die van mij heeft de laatste tijd bijna elke keer op de opvang een bult. Hij loopt net. Thuis valt hij veel minder vaak dus ik vind het ook opvallend d
pi_207917726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:26 schreef _Lily_ het volgende:
Die van mij heeft de laatste tijd bijna elke keer op de opvang een bult. Hij loopt net. Thuis valt hij veel minder vaak dus ik vind het ook opvallend d
Zijn er thuis ook tig andere kinderen die 'm voor de voeten lopen?
  donderdag 9 februari 2023 @ 07:44:18 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_207917843
Je kunt thuis en kinderopvang inderdaad niet vergelijken. Daarbij krijgen ze vast ook regelmatig een duw van een ander kind dat toevallig ook met dat ene speeltje wil spelen :+
(En ja dat doet jullie eigen kind ook bij anderen :Y )

Mijn alarmbellen gaan er iig niet van af ;)

(Ik vind dit eigenlijk ook niet echt in dit topic thuishoren, maar misschien ben ik gek).
disclaimer
pi_208086201
Die van ons gaat binnenkort ook naar de opvang, hebben alleen op de een of andere manier geen prettig gevoel bij de opvang. Alles was vrij zakelijk met de intake.

Bij de rondleiding kregen we de ruimtes te zien en verder wat info over slapen en eten, maar bv geen kennis gemaakt met de medewerkers.

En het personeel wat er rond liep leek alsof ze er allemaal geen zin in hadden.

Voelde allemaal vrij afstandelijk en zakelijk.

Hoe zijn jullie hiermee om gegaan. Zijn natuurlijk wel al lang blij dat er uberhaupt plek voor ons is.

Maar toch je kleine (2 maanden) weggeven voelt vrij moeilijk.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:22:41 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_208086259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:16 schreef 111210 het volgende:
Die van ons gaat binnenkort ook naar de opvang, hebben alleen op de een of andere manier geen prettig gevoel bij de opvang. Alles was vrij zakelijk met de intake.

Bij de rondleiding kregen we de ruimtes te zien en verder wat info over slapen en eten, maar bv geen kennis gemaakt met de medewerkers.

En het personeel wat er rond liep leek alsof ze er allemaal geen zin in hadden.

Voelde allemaal vrij afstandelijk en zakelijk.

Hoe zijn jullie hiermee om gegaan. Zijn natuurlijk wel al lang blij dat er uberhaupt plek voor ons is.

Maar toch je kleine (2 maanden) weggeven voelt vrij moeilijk.
Waarom heb je dan voor deze opvang gekozen? Of waren er geen andere opties mogelijk?

Dat de rondleiding wat afstandelijk is is denk ik wel normaal, ik heb in elk geval nooit meegemaakt dat ik de medewerkers persoonlijk ontmoette bij zo'n intake, behalve de eigenaar of wie dan ook de rondleiding geeft op dat moment. Wat wel vaak gebeurt is een persoonlijk gesprekje met de mentor van je kind, rond het moment dat deze start op de opvang.

Verder is het heel normaal om een beetje ongemakkelijk te zijn bij het idee je eerste kleine baby bij vreemden af te geven, ik denk echt dat elke ouder die z'n kind naar de opvang brengt dat wel kan beamen. Op zich is dat ook weer iets wat over gaat, daar moeten jullie zelf ook nog aan wennen. Maar als je echt een slecht gevoel hebt bij een opvang, dan zou ik toch ergens anders naar uitkijken, al zal dat nu wel een jaar duren denk ik.
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 12:22:55 #11
382129 crew  Donna
pi_208086261
Lastig als er weinig plek is, maar als het echt niet goed voelt, niet doen zou ik dan (heel kort door de bocht) zeggen.

Verder denk ik wel dat het altijd wel een beetje ongemakkelijk is. Je komt ergens kijken, maar je ziet net niks inhoudelijks. Als er vreemde mensen bij mij op kantoor komen is het ook altijd een beetje ongemakkelijk eigenlijk.
pi_208086898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:16 schreef 111210 het volgende:
En het personeel wat er rond liep leek alsof ze er allemaal geen zin in hadden.
Dit was voor ons reden om een andere opvang te kiezen. Maar dat was wel in de tijd dat er nog wat te kiezen viel, dat zal nu anders zijn.
Als je niets anders meer kunt regelen, dan zou ik gewoon starten en misschien wel inschrijven op de wachtlijst ergens anders? Dat als het inderdaad tegenvalt, je over een poosje over kunt stappen.
pi_208086918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom heb je dan voor deze opvang gekozen? Of waren er geen andere opties mogelijk?

Dat de rondleiding wat afstandelijk is is denk ik wel normaal, ik heb in elk geval nooit meegemaakt dat ik de medewerkers persoonlijk ontmoette bij zo'n intake, behalve de eigenaar of wie dan ook de rondleiding geeft op dat moment. Wat wel vaak gebeurt is een persoonlijk gesprekje met de mentor van je kind, rond het moment dat deze start op de opvang.

Verder is het heel normaal om een beetje ongemakkelijk te zijn bij het idee je eerste kleine baby bij vreemden af te geven, ik denk echt dat elke ouder die z'n kind naar de opvang brengt dat wel kan beamen. Op zich is dat ook weer iets wat over gaat, daar moeten jullie zelf ook nog aan wennen. Maar als je echt een slecht gevoel hebt bij een opvang, dan zou ik toch ergens anders naar uitkijken, al zal dat nu wel een jaar duren denk ik.
Deze zit bij ons dichtbij en hadden plek. Wat nu ook mee speelt is dat er veel nieuw personeel is. Bij de eerste kennismaking hadden we een ander iemand die er nu niet meer werkt. Dat was een prettig kennismakingsgesprek.

Nu met de andere leidinggevende was het toch wat minder een klik ofzo.

Het gevoel is niet persee slecht, maar toch wat minder dan dat eerste gesprek wat we een paar maanden terug hadden.
pi_208086942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:19 schreef 111210 het volgende:
Nu met de andere leidinggevende was het toch wat minder een klik ofzo.
Gelukkig heb je niet veel met een leidinggevende te maken. Gewoon kijken hoe het bevalt met de mensen op de groep.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:30:53 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_208087046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Gelukkig heb je niet veel met een leidinggevende te maken. Gewoon kijken hoe het bevalt met de mensen op de groep.
Dit sowieso :Y

En nog even dit:
Toen onze jongste een plekje kreeg op het kdv waar mijn middelste al naar toe ging werd hij op een andere groep geplaatst en ik had daar echt moeite mee. Want op de groep van mijn andere zoon kende ik de medewerkers al en dat waren zulke lieve meiden en nu moest ik mijn baby weer bij vreemden achterlaten.
Ook zat deze groep aan de voorzijde van het pand met een enorme etalageruit en dat voelde voor mij minder geborgen, en was ook een beetje bang dat er dan steeds mensen naar binnen zouden kijken. Tot iemand me er op wees dat je daardoor ook veel meer sociale controle hebt :D
Inmiddels ken ik de juffen op deze groep beter dan de juffen van de oude groep en het zijn ook ontzettend lieve en betrokken meiden en ik weet zeker dat mijn zoon het daar enorm fijn heeft. Hij noemt de vaste gezichten ook gewoon "mama" _O- :')
Het heeft zowel voor kind als ouders wat tijd nodig, gun jezelf die tijd, zo'n enorme verandering kan onmogelijk vanaf dag 1 al supergoed voelen. En dus ook voor deze veteraan met een derde kind op de kinderopvang was het dus weer even slikken in het begin :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:56:43 #16
382129 crew  Donna
pi_208087334
Wij hadden alleen BSO op vrijdagmiddag en precies die middag was er een leidster die ook altijd keek (en deed!) alsof ze er echt geen zin in had. Mijn dochter voelde dat wss ook aan, want die wilde na een keer of 10 niet meer naar de BSO.
Vakantie BSO (dezelfde groep, andere leidsters) gaat wel gewoon goed en daar kijkt ze zelfs naar uit.

Dus als het echt de sfeer bepaald zou ik wel overwegen om misschien wat anders te kiezen, maar al het nieuwe en alle begin is lastig/spannend. Dus misschien toch proberen en dan zien hoe het gaat?
pi_208087506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Gelukkig heb je niet veel met een leidinggevende te maken. Gewoon kijken hoe het bevalt met de mensen op de groep.
Ja we gaan het ook zeker een kans geven, duurt ook nog wel een paar weken. Maar van de medewerkers die ik vandaag aantrof werd ik niet heel enthousiast.

Maar misschien idd in de tussentijd ook rondkijken naar iets anders in geval dat..
pi_208089137
Wij hebben een poos terug echt een domme fout gemaakt door beide kinderen in te schrijven bij de opvang die locaties heeft in de school van U. U op de BSO en Z op het kdv.

Vanaf de wendag had ik al geen goed gevoel bij beiden. Hele ongeïnteresseerde leidsters, zowe richting de kinderen als de ouders. Als je als ouder binnenkomt na een wendag dan verwacht je een overdracht, ik moest het echt uit ze trekken. Helaas later ook op de opvangdagen van U. De leidsters zitten alleen maar te kletsen en zeggen echt met moeite “hoi” als je binnenkomt. Kinderen spelen buiten zonder toezicht. Iedere keer als ik U. daar ophaal zit hij ergens helemaal alleen. En nog veel meer…
Echt ontzettend spijt van gehad. Dan maar wat verder rijden!

Z heb ik gelukkig meteen op de oude opvang kunnen krijgen, maar voor U was op de donderdag geen plek meer. Na 3 maanden kan ook hij weer eindelijk terug naar de oude opvang.

Ik zou vooral je gevoel volgen.
Protège moi de mes désirs.
pi_208096326
Ja lastig omdat een andere plek natuurlijk niet zomaar gevonden is. Maar het is al lastig genoeg om je kind achter te laten op een plek waar je wel een goed gevoel bij hebt, misschien valt het straks mee maar ik zou denk ik toch verder gaan kijken. Al is het maar zodat je vast ergens op de wachtlijst kunt voor als je gevoel blijkt te kloppen.
Kennismaken met de medewerkers was hier trouwens wel onderdeel van de rondleiding.
pi_208098528
Wij kregen een rondleiding van zo'n vijf minuten en wat regeltjes door onze strot geduwd. Dat was onze kennismaking. :D

Het gaat echter allemaal helemaal prima, dus zo'n korte kennismaking hoeft niet alles te zeggen. Die mensen zijn al druk genoeg, overal tekorten, dus op zich niet gek dat zo'n kennismaking niet langer duurt. De meiden nemen de tijd voor een praatje als ik dochter ophaal. Dat was bij de kennismaking totaal niet het geval.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 14:06:42 #21
382129 crew  Donna
pi_208205197
Holy moly halve hartverzakking vanochtend.
Onze aangifte van 2021 is verwerkt (eigen bedrijf dus doen we wat later) en nu wordt de KOT definitief gemaakt. Dus met de bekende gegevens ging ik even een proefberekening doen over 2021 om te kijken of we moeten terugbetalen of niet. Kwam er zowat ¤11.000 minder uit dan dat we gekregen hadden. Ik wist zeker dat het niet kon kloppen, maar ik zag ook niet wat er mis ging. Kreeg het echt even heel warm om zoveel terug te moeten betalen.

Had ik bij 1 kind een uurtarief van ¤1,67 ingevoerd ipv ¤8,67.
8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Donna op 02-03-2023 16:31:45 ]
pi_208206523
Ik heb na mijn belastingaangifte de salarissen van 2022 aangepast, waardoor we toch nog een paar honderd euro terugkrijgen. Fijn wel. Ik ben elk jaar weer blij als blijkt dat ik het redelijk goed heb ingeschat en we niet terug hoeven te betalen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:17:09 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_208206569
geld terug is altijd fijn!

Zullen er vanavond ook weer eens voor gaan zitten :)

Ik verheig me echt op de dag dat ik geen dagopvang meer hoef te betalen :')
disclaimer
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:38:07 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208209234
Mijn kind vond het deze vakantie voor het eerst daadwerkelijk echt léuk bij de vakantieopvang, nou, dat is ook een feestje waard moet ik zeggen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 maart 2023 @ 13:34:28 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208250105
De kinderopvangtoeslag... ik dacht dat dat definitief berekend werd bij de belastingaangifte?
Of is dat apart, want ik zie het echter helemaal nergens staan of ik kijk er gigantisch overheen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 13:38:29 #26
382129 crew  Donna
pi_208250159
quote:
5s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:34 schreef daNpy het volgende:
De kinderopvangtoeslag... ik dacht dat dat definitief berekend werd bij de belastingaangifte?
Of is dat apart, want ik zie het echter helemaal nergens staan of ik kijk er gigantisch overheen.
Het wordt definitief berekend aan de hand van de inkomsten belasting aangifte, niet IN de aangifte.
Dus het klopt dat je er nu niets van ziet.
  zondag 5 maart 2023 @ 13:39:12 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208250170
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Het wordt definitief berekend aan de hand van de inkomsten belasting aangifte, niet IN de aangifte.
Dus het klopt dat je er nu niets van ziet.
Dank u! :s)

Wat dus betekent dat we nu eerst geld terug krijgen (in ons geval) en voor de KOT misschien wel terug moeten betalen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 13:42:00 #28
382129 crew  Donna
pi_208250212
quote:
14s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dank u! :s)

Wat dus betekent dat we nu eerst geld terug krijgen (in ons geval) en voor de KOT misschien wel terug moeten betalen :+
Ja dat kan inderdaad. Je kan met de jaaropgave van de kinderopvang en de jaaropgaves van jullie werk (of gegevens aangifte) ook zelf de KOT wijzigen voor 2022.
Je kan ook gewoon wachten tot de Belastingdienst het voor je doet. :Y
pi_208250543
Ik wijzig inderdaad altijd zelf de kot nadat ik aangifte heb gedaan bij de BD. We krijgen 1000 euro terug, want we hadden wat hoog ingezet vorig jaar :P
pi_208254230
Stel dat ik dit jaar een incidentele extra opvangdag of twee afneem. Wordt dat dan volgend jaar bij het jaaroverzicht alsnog verrekend en krijg ik dan dus (extra) KOT terug?
  zondag 5 maart 2023 @ 18:23:07 #31
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208255392
Wat is het voordeel van zelf wijzigen?
Protège moi de mes désirs.
pi_208255497
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:23 schreef arvensis het volgende:
Wat is het voordeel van zelf wijzigen?
Je krijgt het geld eerder (maar wel nog steeds als een voorschotbeschikking). Ik heb het nu gewijzigd dus dan krijgen we het denk ik volgende maand.

Nadat je aangifte IB definitief is gemaakt krijg je ook een definitieve beschikking voor de kot, dat is bij ons meestal in augustus of september. In principe is dat dan 0 euro als er niks veranderd is aan je aangifte IB.
pi_208258724
Ik wijzig het ook altijd zelf na de aangifte IB. Toch een leuk bedrag om in maart/april alvast te krijgen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:18:58 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_208290264
Ik neem de discussie toch even mee vanuit een ander topic :)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Welke vrouwen? De thuiszittende?
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 08-03-2023 16:25:39 ]
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:21:11 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_208290286
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 16:21:37 #36
269689 crew  Viv
pi_208290290
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
Dat gaat niet op voor dít topic. :+
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:22:26 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_208290300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat gaat niet op voor dít topic. :+
Nou dan verbeter je me toch ff. Eerst weer gaan quoten en dan weer meerdere posts moeten editen voelt tamelijk inefficiënt :P
disclaimer
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 16:24:56 #38
382129 crew  Donna
pi_208290339
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef SQ het volgende:
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
Nou echt he? Ik heb 2 vriendinnen die overspannen thuis zitten. 1 is juf groep 6 en de ander werkt op een KDV. Ze hebben beide enorm last van de administratieve kant die per maand erger lijkt te worden én 'vervelende' ouders.
Wat een verschrikking.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:26:30 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_208290361
Ja van administratieve load schrik ik echt niet af ofzo, ik weet niet beter. Maar die maffe ouders, tering jantje.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 16:26:30 #40
269689 crew  Viv
pi_208290362
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef SQ het volgende:
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"? :@ Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:28:27 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_208290391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef Viv het volgende:

[..]
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"? :@ Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is :D

Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch ;(
disclaimer
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 16:28:50 #42
382129 crew  Donna
pi_208290394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef SQ het volgende:
Ja van administratieve load schrik ik echt niet af ofzo, ik weet niet beter. Maar die maffe ouders, tering jantje.
Mijn werk is en en al administratieve load, maar als ik die van groep 6 hoor dat ze 4 kinderen in de klas heeft met 'iets' waarbij ze elke dag moet bijhouden hoe het die dag ging, wat de vorderingen zijn en hoe het beter kan etc. dan schrik ik daar toch wel van. :N
Het is een soort elke dag rapport schrijven.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:31:51 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_208290438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn werk is en en al administratieve load, maar als ik die van groep 6 hoor dat ze 4 kinderen in de klas heeft met 'iets' waarbij ze elke dag moet bijhouden hoe het die dag ging, wat de vorderingen zijn en hoe het beter kan etc. dan schrik ik daar toch wel van. :N
Het is een soort elke dag rapport schrijven.
Ja die behoefte aan individueel maatwerk in deze sector is ook niet echt houdbaar.
Jammer, want op zich lijkt het me echt wel heel leuk en dankbaar werk.
disclaimer
pi_208290446
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @:gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is :D

Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch ;(
Ja dit vooral. Dat je zoiets überhaupt vraagt verbaast me eigenlijk al :') .
pi_208290461
En ik heb nog heul geen kinderen in de kinderopvang verder enzo maar komop zeg :D. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat niet te doen is als iedereen met dat soort verzoeken aan komt zetten.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:38:02 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_208290550
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:33 schreef Smart_ass het volgende:
En ik heb nog heul geen kinderen in de kinderopvang verder enzo maar komop zeg :D. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat niet te doen is als iedereen met dat soort verzoeken aan komt zetten.
Ja maar zo is de maatschappij toch wel een beetje op dit moment? Alles draait om mij? Als ik maar gezien en gehoord word?
Mensen staan helemaal niet meer zo stil bij wat de consequenties zijn voor anderen.

Ik kan me ook nog wel dagen herinneren dat ik in de snijdende kou in een halve sneeuwstorm met een baby stond te wachten voor de deur van de kinderopvang waar de vader van Jaxx die een halve dag per week komt uitgebreid verslag stond te doen van alles wat Jaxx die week had meegemaakt, alle boeboes die er waren geweest, hoeveel gram brood er was gegeten, hoeveel gram brood er dus nog minimaal nog moet worden gegeten en of jullie alsjeblieft niet willen vergeten om zijn sokken aan te doen in de slaapzak anders droomt ie eng.

En dan met zo'n air van "Ja maar ik heb er recht op toch"

Blegh :')
disclaimer
pi_208290579
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef SQ het volgende:
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
Ja ik vind het dus echt mis dat dat in de kinderopvang niet zo is. Je bent klant en je bent een dienst af. Die dienst is knetterschaars. Dan gedrag je je godsedomme maar lekker als een fatsoenlijke normale klant of je rot maar mooi op met je kutkind :{w

Als ik mijn oppas/stagiaire op een kdv vroegah hoorde over vaders die altijd te dicht bij haar gingen staan of handen op ongewenste plaatsen legden, stond ik altijd zo :o :o :o :o
Zei ik in mijn naïviteit natuurlijk "maar dat moet je tegen je leidinggevende zeggen". Bleek die te vinden dat het kind maar gewoon een stapje opzij moest doen :r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208290674
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef SQ het volgende:
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
Maar waarom is het not done om gewoon te zeggen dat ouders onrealistische eisen stellen? Zo houd je toch ook een ongezond werkklimaat in stand? Ouders gaan akkoord met een overeenkomst, wat mij betreft mag je daar ook in opnemen wat je wel en vooral niet mag verwachten van de opvang. In elke andere omgeving was een klant allang gezegd dat service toch echt grenzen heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:50:49 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_208290696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar waarom is het not done om gewoon te zeggen dat ouders onrealistische eisen stellen? Zo houd je toch ook een ongezond werkklimaat in stand? Ouders gaan akkoord met een overeenkomst, wat mij betreft mag je daar ook in opnemen wat je wel en vooral niet mag verwachten van de opvang. In elke andere omgeving was een klant allang gezegd dat service toch echt grenzen heeft.
Ja dat vind ik persoonlijk ook, maar heb altijd het idee dat het in de praktijk toch anders werkt.
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:54:03 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208290723
Dat je vraagt om aan te kunnen melden bij een opvang en dat de eerste beschikbare plekken pas vanaf eind 2024 zullen zijn. Echt, ik denk dat ik straks gewoon ontslag kan gaan nemen ofzo want ze plannen allemaal pas een half jaar vooraf, zeggen of niets over beschikbaarheid of het zijn allemaal drama verhalen zoals dit voorbeeld..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208290736
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja dat vind ik persoonlijk ook, maar heb altijd het idee dat het in de praktijk toch anders werkt.
Klantvriendelijkheid en maatwerk zijn mooie dingen, maar op het moment dat de klant gaat verwachten dat alles maar moet kunnen, krijg je geheid problemen. In mijn werkomgeving heb ik ook te maken met ca. 80 verschillende klanten die bijvoorbeeld allemaal een ander format van factuur zouden willen hebben, want onze finance vraagt om X, Y, Z. Je kijkt wat mogelijk is binnen de kaders (onze systemen) en wat daar binnen kan, prima. Maar we kunnen niet op individuele basis aanpassingen gaan doen. Niet alleen omdat de accountant dat niet tof vindt, maar ook omdat we maar beperkte mankracht hebben en dat allemaal vet veel tijd kost.

Ik zou als opvangorganisatie dus ook eens goed om de tafel zitten om te inventariseren wat er allemaal geëist en gewenst wordt en daar dan een statement van maken richting de ouders. Doei!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208291074
Je zou zeggen dat kdv's en bso's in een vrij luxe positie zitten om eisen te stellen en niet overal aan mee te werken. Ouders kunnen niet zomaar weg, want dan staan ze elders op de wachtlijst, en als ze wel weggaan met hun kind dan staan er al volgende ouders te trappelen om hun kind te brengen.
pi_208291337
Misschien is het ook de mentaliteit onder de medewerkers?
Ik werk in de zorg en daar vinden medewerkers het ook heel moeilijk om nee te zeggen tegen gekke wensen/eisen van cliënten en families, ook al wordt ze vanuit de organisatie wel gezegd dat ze daar zeker hun grenzen in moeten aangeven. Maar zeker als er dan stennis geschopt wordt, wordt er toch voor de 'makkelijke weg' gekozen van toch maar meegaan in de wensen, ook al wordt het werk er zo op de langere termijn alleen maar ingewikkelder op.
  woensdag 8 maart 2023 @ 18:38:40 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_208291752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien is het ook de mentaliteit onder de medewerkers?
Ik werk in de zorg en daar vinden medewerkers het ook heel moeilijk om nee te zeggen tegen gekke wensen/eisen van cliënten en families, ook al wordt ze vanuit de organisatie wel gezegd dat ze daar zeker hun grenzen in moeten aangeven. Maar zeker als er dan stennis geschopt wordt, wordt er toch voor de 'makkelijke weg' gekozen van toch maar meegaan in de wensen, ook al wordt het werk er zo op de langere termijn alleen maar ingewikkelder op.
Dat denk ik ook wel. Het zijn ook gewoon vaak heel jonge meiden en dan vaak ook de wat zachtere, niet zo adrem types.
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 18:52:55 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208291935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien is het ook de mentaliteit onder de medewerkers?
Ik werk in de zorg en daar vinden medewerkers het ook heel moeilijk om nee te zeggen tegen gekke wensen/eisen van cliënten en families, ook al wordt ze vanuit de organisatie wel gezegd dat ze daar zeker hun grenzen in moeten aangeven. Maar zeker als er dan stennis geschopt wordt, wordt er toch voor de 'makkelijke weg' gekozen van toch maar meegaan in de wensen, ook al wordt het werk er zo op de langere termijn alleen maar ingewikkelder op.
Denk ik ook :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208292058
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @:gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is :D

Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch ;(
In dit geval is besproken dat dit niet te doen is voor ons en dat ze wellicht beter "oude kleding" aan kunnen doen als ze die stress niet willen.

Maar zo zijn er meer verzoeken waarvan bovenaf dan gezegd wordt ja hoor doen we wel... terwijl dat in de praktijk niet te doen is, soms lijkt geld belangrijker te zijn dan de werknemers...
S. 2014
J. 2016
pi_208292116
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel. Het zijn ook gewoon vaak heel jonge meiden en dan vaak ook de wat zachtere, niet zo adrem types.
Ik denk dat juist iemand zoals jij, die, net als ik, vanuit een ander vakgebied zich om laat scholen naar bv leerkracht, er minder last van heeft. :D

Doordat je al wat ouder bent zien ze je meteen als ervaren en krijg je dus minder snel dat ze rare dingen eisen (of geen nee accepteren) den de jongere collega :7

De administratieve rompslomp vind ik wel echt een minpunt maar goed dat kan ook grotendeels thuis tijdens het kijken van een serie dus dat is dan wel weer prima O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208292925
Vanuit het zijdelings meekijken in het onderwijs zie ik 2 nare ontwikkelingen.

Er wordt vanaf boven (overheid, bestuur etc) van alles opgelegd zonder te kijken wat dat in de praktijk betekent. Dat zie je natuurlijk bij meer vakgebieden.

De ouders....echt, die ouders. Van de 25 kinderen zijn meestal 20 paar ouders prima maar die 5 paar die niet bepaald prima zijn, zuigen alle energie op.

In de opvang is dat denk ik ook zo. Zoals dat omkleden, wat voor malloot ben je om dat te eisen.

Het is mijn roeping echt totaal niet en daarbij zou ik constant ruzie hebben met de ouders.
pi_208293577
Maar gaat het deze mensen echt om het omkleden? Of gaat het ze om het moeilijk doen en een bepaalde macht over de leidsters willen hebben.

Ik weet het niet hè, maar dat omkleden klinkt echt heel absurd.
pi_208293808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar gaat het deze mensen echt om het omkleden? Of gaat het ze om het moeilijk doen en een bepaalde macht over de leidsters willen hebben.

Ik weet het niet hè, maar dat omkleden klinkt echt heel absurd.
Oh, ik kijk daar echt niet van op (met mijn ervaringen op school).
Ik zie nog elk jaar ouders die verwachten dat ik het fruit van hun kleuter wel ga snijden (of schillen). Of zelfs, dat ik ze leer eten wat ze thuis niet eten :') en dan mopperen als het niet op gaat.
Andere schoenen meegeven omdat de neuzen anders zo snel slijten buiten. Maar die schoenen kan het kind niet zelf aandoen.
Enz.
pi_208294103
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef SQ het volgende:
Ik neem de discussie toch even mee vanuit een ander topic :)
[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken.
Het is sowieso lastig. Want ik hoor ook wel eens mensen gillen: “al die mensen die onterecht in de bijstand of welke uitkering dan ook zitten, zouden eens die gaten op moeten vullen.”


Geloof me, vanuit mijn werk ( en ik wil daar niet teveel van prijsgeven ) weet en zie ik welke mensen dat zijn in een bepaalde gemeente. En geloof me, die mensen wil je niet per sé als de juf of meester van jouw kind zien op de bso of iets.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar de meeste echt niet. En dan heb ik het eigenlijk puur over de grote kans op ziekte verzuim en nog niet eens of ze wel geschikt zijn.

Voorleesmoeders, overblijfmoeders ( vaders, opa’s oma’s, tantes, ooms, etc) zijn er ook amper nog.
( hier dan ).

Op een gegeven moment is alles zo veranderd dat het gewoon nog amper te regelen valt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208294273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef Viv het volgende:

[..]
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"? :@ Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
Dit soort vragen komen niet eens in me op. Ik heb geen idee of ik een lastige ouder ben. Ik krijg dat nooit te horen. En zolang ik niet weet dat ik lastig ben of niet kan ik ook niks veranderen.


Het enige wat ik vervelend vind aan school is dat je tegenwoordig een tien minuten gesprek hebt met het kind erbij, Ipv zonder. Zoals vroeger. Nu moet je daar een aparte afspraak voor maken. ( lees vrij vragen en afspraken op m’n werk ervoor afzeggen)

Ik weet nog dat de juf vroeger bij ons thuis kwam. Eerst mocht ik erbij zitten en daarna moest ik naar boven en naar bed. ( afluisteren natuurlijk)

Ik snap dat dit niet meer haalbaar is, maar anderzijds is dit ook wel waardevol. Zeker om te zien hoe het bij het kind thuis gaat.


Ik heb naar de bso of Kdv nooit een handleiding bij m’n kind meegegeven of gezegd dat ze moest omkleden of zo. Het enige is dat ik soms vraag of ze extra willen letten op voldoende drinken omdat m’n kind steeds buikpijn heeft en slecht poept. Maar dat lijkt me niet erg raar. ( Gastouder )

Vind overigens soms dat Gastouders het toch ook wel “makkelijk” hebben. Hoeven niet eens het kind te entertainen. Ondertussen beetje je eigen huishouden doen en tv kijken. :X
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208294475
Ik ben zelf niet veeleisend maar ik maak wel veeleisende baby's. Ze waren vooral moeilijk qua eten en slapen. Ik ben het de dames op het kdv heel dankbaar dat ze er flexibel mee omgingen en er extra tijd instaken. Maar ik heb me er vaak heel schuldig om gevoeld ook al kon ik er weinig aan doen. Ik had zelf ook liever het extra werk niet gehad :P
Het zou niet in mij opkomen om te eisen dat ze kleren zouden wisselen. Als het absoluut niet vies/stuk mag, dan gaat het niet aan naar de opvang.
Wij hebben waarschijnlijk ook geen bso in november. Dat horen we over een paar maanden pas. Gelukkig is het geen accuut probleem omdat we makkelijk thuis kunnen werken. Maar ideaal is het natuurlijk niet.
pi_208296264
Ik leverde mijn baby's bij het kdv in met de mededeling dat ze de fles moesten krijgen wanneer ze honger hadden en dat was het. :Y) No way dat het in me opkwam om verdere eisen te stellen m.b.t. slapen enz. Als ik ze echt in zo'n strak ritme had willen hebben dan had ik zelf thuis moeten blijven.
Het enige wat ik op een gegeven moment beperkt heb toen ze een jaar of 3 waren zijn de middagslaapjes, want als ze daar lekker 2 uur hadden liggen tukken zaten we tot 's avonds laat met twee stuiterballen beneden. :')
pi_208297204
Wij hebben al een tijdje de vraag (eisen vind ik niet zo'n aardig woord) A niet langer als een uur te laten slapen anders slaapt ie s' avonds pas heel laat. Dat is toch niet echt een rare vraag toch? Voor de rest geen eisen.

Brengen doet mijn partner, ik haal altijd. Altijd even snel een praatje hoe de dag is gegaan en hoppa kind mee naar huis :)
  donderdag 9 maart 2023 @ 07:51:56 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_208297295
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben al een tijdje de vraag (eisen vind ik niet zo'n aardig woord) A niet langer als een uur te laten slapen anders slaapt ie s' avonds pas heel laat. Dat is toch niet echt een rare vraag toch? Voor de rest geen eisen.

Brengen doet mijn partner, ik haal altijd. Altijd even snel een praatje hoe de dag is gegaan en hoppa kind mee naar huis :)
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook wel :+

Maar verwachten dat je kind alleen horizontaal gesneden reepjes appel krijgt, exacte eettijden verlangen die buiten het dagritme van de groep liggen (of warm eten bij de lunch), dat het kind alleen met houten speelgoed mag spelen of niet mee mag zingen met christelijk getinte liedjes bijvoorbeeld, dat wél.
disclaimer
  donderdag 9 maart 2023 @ 08:05:41 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_208297403
Wat kleding betreft komt mijn kind schoner van de dagopvang dan van een dagje thuis, geen idee hoe ze dat doen :') spelen toch echt gewoon buiten en ze knutselen ook vaak.
disclaimer
pi_208297445
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook wel :+

Maar verwachten dat je kind alleen horizontaal gesneden reepjes appel krijgt, exacte eettijden verlangen die buiten het dagritme van de groep liggen (of warm eten bij de lunch), dat het kind alleen met houten speelgoed mag spelen of niet mee mag zingen met christelijk getinte liedjes bijvoorbeeld, dat wél.
Ik reageerde eigenlijk beetje op Nikki boven me omdat ze zei dat het niet in haar opkwam om eisen te stellen mbt slapen :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 maart 2023 @ 08:17:55 #69
269689 crew  Viv
pi_208297482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:05 schreef SQ het volgende:
Wat kleding betreft komt mijn kind schoner van de dagopvang dan van een dagje thuis, geen idee hoe ze dat doen :') spelen toch echt gewoon buiten en ze knutselen ook vaak.
Op het KDV kwam mijn kind viezer terug dan na een dagje thuis, maar dat was omdat ze daar geen slabbetjes gebruikten aan tafel. Toen ik dat doorkreeg, deed ik haar gewoon altijd een shirt/trui/romper aan waar toch al hardnekkige vlekken in zaten. :Y)

Nu op school herken ik het wel. Ze eten daar warm tussen de middag, en haar kleding is altijd schoon, zonder slabbetje. :? Thuis is ze echt zo'n kind uit een jaren '90 wasmiddelreclame. :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 maart 2023 @ 08:21:44 #70
269689 crew  Viv
pi_208297499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik reageerde eigenlijk beetje op Nikki boven me omdat ze zei dat het niet in haar opkwam om eisen te stellen mbt slapen :)
Maar daarna zegt ze toch hetzelfde als jij? :)

quote:
Het enige wat ik op een gegeven moment beperkt heb toen ze een jaar of 3 waren zijn de middagslaapjes,
Hier was dat op een gegeven moment ook een afspraak, dat ze uiterlijk om 16:00 uit bed gehaald werd. Kind sliep thuis overdag niet of nauwelijks, maar sliep daar altijd urenlang. :')
pi_208297523
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar daarna zegt ze toch hetzelfde als jij? :)
[..]
Hier was dat op een gegeven moment ook een afspraak, dat ze uiterlijk om 16:00 uit bed gehaald werd. Kind sliep thuis overdag niet of nauwelijks, maar sliep daar altijd urenlang. :')
Ohhhh :')

Excuses, tis nog vroeg zullen we maar zeggen :P
pi_208297721
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook wel :+

Maar verwachten dat je kind alleen horizontaal gesneden reepjes appel krijgt, exacte eettijden verlangen die buiten het dagritme van de groep liggen (of warm eten bij de lunch), dat het kind alleen met houten speelgoed mag spelen of niet mee mag zingen met christelijk getinte liedjes bijvoorbeeld, dat wél.
Ons kinderdagverblijf heeft alleen maar houten speelgoed. :7 :')
Om dat te compenseren zit ze nu thuis in de wipstoel juf Roos te kijken terwijl ik ontbijt. _O-

Ik heb een diploma waarmee ik in de kinderopvang mag werken en het lijkt me grotendeels heel dankbaar werk (mijn stage daar vond ik ook heel leuk). Maar wij komen dus financieel echt niet rond als ik die switch zou maken.
pi_208297897
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben al een tijdje de vraag (eisen vind ik niet zo'n aardig woord) A niet langer als een uur te laten slapen anders slaapt ie s' avonds pas heel laat. Dat is toch niet echt een rare vraag toch? Voor de rest geen eisen.

Brengen doet mijn partner, ik haal altijd. Altijd even snel een praatje hoe de dag is gegaan en hoppa kind mee naar huis :)
Ik hoef geen gedetailleerde verhalen, gewoon even of het een gezellige dag was en of er goed gegeten is bijvoorbeeld, is voldoende. Maar de medewerkers denken daar altijd heel anders over :@. Ze ouwehoeren maar door terwijl ik gewoon naar huis wil _O-. En dan zou je denken dat mannen wat sneller/praktischer zijn in dat soort dingen, maar het is blijkbaar beroepsdeformatie. Want de 2 mannen doen net zo hard mee :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208297907
Wij hadden bij B ook eisen op het KDV. Hij heeft een enorm gevoelige huid en zeker als baby was dat best heftig. Van 'gewone' zonnebrand kreeg hij behoorlijke uitslag en van die parfum billendoekjes lagen zijn billen meteen open.

Dus wij gaven zonnebrand en billendoekjes mee.

Maar daar heb ik me nooit over bezwaard gevoeld.

Nu op de BSO is het alleen zijn astma waar ze rekening mee houden. Maar dat gaat niet verder dan dat hij zelf aanvoelt wanneer hij zijn noodpuf moet gebruiken en hij kan dan ook helemaal zelf. Daarna moet ie even zitten, ik ben 1 keer gebeld dat hij te benauwd bleef.

Juul heeft 0 gebruiksaanwijzing, nog steeds, tenminste voor de opvang he ;)

Dat is natuurlijk de nuance ook die SQ aangeeft, allergien, etc horen er bij, ook voor de medewerkers.

Verloofde gaf/geeft les aan de bovenbouw, de meeste jaren was dat groep 8. Daar zijn de 'issues' ook weer anders.
pi_208298691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik hoef geen gedetailleerde verhalen, gewoon even of het een gezellige dag was en of er goed gegeten is bijvoorbeeld, is voldoende. Maar de medewerkers denken daar altijd heel anders over :@. Ze ouwehoeren maar door terwijl ik gewoon naar huis wil _O-. En dan zou je denken dat mannen wat sneller/praktischer zijn in dat soort dingen, maar het is blijkbaar beroepsdeformatie. Want de 2 mannen doen net zo hard mee :').
Nu ik er over nadenk vind ik het toch een beetje dubbel.

De leidster die er vaak is is wat kort van stof. Vind ik op zich niet erg, ik wil ook graag snel naar huis. Alles is altijd goed. Goed gegeten, goed gedronken, lekker gespeeld etc.
Afgelopen dinsdag was er een andere leidster en haar viel toch wat dingetjes bij A op. Bijvoorbeeld dat hij slecht luistert en dat hij vaak in zijn eigen wereldje leeft. Dat hij na het eten van tafel loopt terwijl de anderen nog aan het eten zijn. Dat laatste vind ik nog niet zo boeiend eerlijk gezegd, hij is nog maar 2. Maar dat eerste vind ik wel fijn om te weten. Dat is dan een keertje een wat langer gesprek en dan weten we dat ook weer.

Dusja op zich wel fijn als de afhandeling snel verloopt, maar als er iets aan de hand is wat niet ok is dan moet dat ook gezegd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 09-03-2023 10:42:06 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 maart 2023 @ 10:49:42 #76
269689 crew  Viv
pi_208298860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:20 schreef exode het volgende:
Wij hadden bij B ook eisen op het KDV. Hij heeft een enorm gevoelige huid en zeker als baby was dat best heftig. Van 'gewone' zonnebrand kreeg hij behoorlijke uitslag en van die parfum billendoekjes lagen zijn billen meteen open.

Dus wij gaven zonnebrand en billendoekjes mee.

Maar daar heb ik me nooit over bezwaard gevoeld.
Zo ging het bij ZZ ook, en toen kwam er een nieuw locatiehoofd en die vond het eigenlijk maar onzin dat we het zelf mee moesten brengen, terwijl het eigenlijk inbegrepen is. Dus voortaan bestelden zij zelf de Water Wipes. _O_
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 11:06:44 #77
382129 crew  Donna
pi_208299003
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:49 schreef Viv het volgende:

[..]
Zo ging het bij ZZ ook, en toen kwam er een nieuw locatiehoofd en die vond het eigenlijk maar onzin dat we het zelf mee moesten brengen, terwijl het eigenlijk inbegrepen is. Dus voortaan bestelden zij zelf de Water Wipes. _O_
Ja dat is bij ons KDV ook zo. De standaard is Kruidvat en voor de kinderen die daar niet tegen kunnen wordt het voorkeurs merk besteld.
  donderdag 9 maart 2023 @ 11:40:13 #78
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208299299
Ja, soms valt het mee. Zo gaf ik havermelk mee naar de opvang voor kind met koemelkallergie, tot een leidster zei 'maar dat staat op onze bestellijst hoor, ik bestel het wel voor hem'.

Ik vind het niet zo ingewikkeld om aan te voelen wat realistische wensen/verzoeken zijn en wat ik voorzichtig kan opperen en wat ik uit m'n hoofd moet laten. Maar ik snap wel dat dat niet voor alle ouders makkelijk is. Ik hoop toch echt dat elk team een hoofd heeft dat teveeleisende ouders apart neemt en uitlegt wat wel en niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 09-03-2023 12:24:00 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208299491
Bij het KDV waar Juul heen ging hadden ze ook 'keuze' bij B destijds niet. Het is ook alweer 5 jaar geleden, wie weet doen ze het nu anders.

Maar goed, de zonnebrand was ook wel ontzettend duur, dat zou ik nooit verwachten. Inmiddels kan hij ook tegen Vision zonnebrand en die zit dus altijd in zijn BSO tas in de zomer. Dat regelt ie zelf.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 13:28:53 #80
382129 crew  Donna
pi_208493609
Definitieve berekening KOT 2021; ¤164 terugbetalen.

Had op meer gerekend, dus dit valt me alles mee. Ik zet onze inkomens altijd al een stuk hoger omdat m'n vriend als zzp'er niet weet wat het gaat worden, dus het was een gokje. Maar best goed gegokt. _O_
  zaterdag 25 maart 2023 @ 13:58:42 #81
338319 ZarB
Piña colada
pi_208530965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:28 schreef Donna het volgende:
Definitieve berekening KOT 2021; ¤164 terugbetalen.

Had op meer gerekend, dus dit valt me alles mee. Ik zet onze inkomens altijd al een stuk hoger omdat m'n vriend als zzp'er niet weet wat het gaat worden, dus het was een gokje. Maar best goed gegokt. _O_
Ik vroeg me dus af wanneer je dit te horen krijgt? Wij zijn vorig jaar januari gebruik gaan maken van KOT. Wanneer weet je dan hoe en wat?

Oh wacht, jouw reactie gaat over kot 2021. Ik heb het over 2022. Dat kan dus nog wel een jaar duren?

Heb het al :') Hoe heb ik dit niet eerder kunnen vinden.
quote:
In de aangifte staan gegevens die wij nodig hebben voor de definitieve berekening van uw toeslag. U krijgt de definitieve berekening binnen 6 maanden nadat iedereen in uw huishouden die aangifte doet, een belastingaanslag heeft gekregen.
https://www.belastingdien(...)ing-van-mijn-toeslag
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 14:02:25 #82
382129 crew  Donna
pi_208531004
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:58 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik vroeg me dus af wanneer je dit te horen krijgt? Wij zijn vorig jaar januari gebruik gaan maken van KOT. Wanneer weet je dan hoe en wat?

Oh wacht, jouw reactie gaat over kot 2021. Ik heb het over 2022. Dat kan dus nog wel een jaar duren?

Heb het al :') Hoe heb ik dit niet eerder kunnen vinden.
[..]
https://www.belastingdien(...)ing-van-mijn-toeslag
Wij doen idd laat aangifte, vriend is zelfstandig. En we waren over 2021 zelfs erg laat haha.
pi_208752004
Ik schrok me net rot toen ik A aan het verschonen was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is vandaag op de opvang gebeurd en er is niks bij de overdracht van gezegd. Mail en foto's zijn naar de opvang gestuurd met de vraag wat er gebeurd is.

Ik weet niet of het samenhangt maar hij heeft totaal geen eetlust, net overgegeven. Morgen voor de zekerheid ook even de dokter bellen.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:32:20 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208752110
Mail en foto's. Zou je niet even gewoon bellen en direct contact hebben ipv indirect via computer?

Heftige plekken, wel benieuwd wat voor klapper je jochie heeft gemaakt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208752159
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:32 schreef Molo het volgende:
Mail en foto's. Zou je niet even gewoon bellen en direct contact hebben ipv indirect via computer?

Heftige plekken, wel benieuwd wat voor klapper je jochie heeft gemaakt
Ik wil sowieso dat ze de foto's zien. Ik wacht morgen even af hoe snel ze reageren. Als het te lang duurt bel ik wel even inderdaad.
pi_208752504
Zo dan, dat ziet er heftig uit. Het lijken ook wel een beetje hele heftige bijtplekken?
pi_208752997
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:55 schreef Aure het volgende:
Zo dan, dat ziet er heftig uit. Het lijken ook wel een beetje hele heftige bijtplekken?
Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Het lijkt me dat een kind hier flink van gaat huilen, dus dat er niets van gezegd is bij het op halen vind ik echt heel kwalijk.
pi_208753051
Ja dat zou ik ook denken, dat ze in ieder geval weten dat er iets is gebeurd. Misschien dat ze niet hebben gezien wat de gevolgen waren, maar ze moeten hem toch hebben horen huilen ja.
pi_208753244
Jeetje dat ziet er pijnlijk uit. Raar dat ze niets hebben vermeld.

Ik heb ook een aantal keer meegemaakt dat mijn dochter met rode/ blauwe plekken thuis kwam en dat ze niets zeiden bij de overdracht. Heb ze daar wel op aangesproken.

En in de tweede week dat ze bij de opvang was, was ze gevallen tijdens het buitenspelen. Haar gezicht zat onder de schaafwondjes. Ik schrok me wezenloos toen ik haar kwam ophalen. Heb toen ook laten weten dat ik graag eerder op de hoogte gesteld wilde worden, zodat ik voorbereid ben als ik haar kom ophalen. En ik wilde (2x) het hele verhaal horen, hoe dat kon gebeuren.

Ik weet niet of dat ook wordt gezien als een onmogelijke eis/ moeilijk, maar verder ben ik wel een lieve en begripvolle ouder naar de leidsters toe :P
pi_208753317
Ik zit trouwens in de oudercommissie van de opvang/ basisschool, dus heb ook genoeg ervaring met moeilijke/ kritische ouders.

Sommige ouders zijn echt niet te doen. Soms denk ik ook aan omscholen naar leerkracht, maar als ik dan zie wat voor mailtjes er binnen komen/ eisen er worden gesteld en met wat voor moeilijke ouders je moet dealen, denk ik nee laat maar. Gaan we niet doen :P
  woensdag 12 april 2023 @ 20:54:40 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208753394
Jemie, logisch dat je schrikt!! En het lijken inderdaad bijtplekken. Kan mij voorstellen dat ze het niet gezien hebben, maar je zou inderdaad verwachten dat A. gehuild heeft.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208753859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:54 schreef automatic_ het volgende:
Jemie, logisch dat je schrikt!! En het lijken inderdaad bijtplekken. Kan mij voorstellen dat ze het niet gezien hebben, maar je zou inderdaad verwachten dat A. gehuild heeft.
Als dat zo is dan heeft dat kind megahard gebeten zeg :{

We wachten af. Heb de huisarts ook even de foto's gemaild met de vraag of het zinvol is om langs te komen.
pi_208753960
Zie je iets aan zijn romper/trui op die plekken?

Als er echt gebeten is dan kan ik mij wel voorstellen dat ze A. wel hebben zien/horen huilen, maar misschien niet hebben gezien dat er gebeten is. En dat er daarom dus ook niks verteld is bij de overdracht (omdat ze het simpelweg niet wisten).
  woensdag 12 april 2023 @ 21:50:29 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_208754164
Ach wat zielig zeg. Ja hier zou ik ook wel van schrikken.
(Al moet ik toegeven, ik heb zelf regelmatig van zulke plekken op mijn lijf waarvan ik dan geen idee heb hoe ze er komen, dus wellicht is A wel net zo'n rare als ik en heeft ie er ook niks van gemerkt :P )
disclaimer
pi_208754957
Jeetje, dat zijn inderdaad behoorlijke plekken, zou er ook van schrikken! :o
A is niet veel jonger dan mijn L toch? Heb je hem ernaar kunnen vragen? Mijn L zou best al iets kunnen aangeven, vertelt zelf als ze gevallen is of een ander kindje iets deed enzo. (En ja soms wordt er ook wat verdraaid) dus dan weet je vast nog niet alles, maar misschien al wel iets en hoeveel indruk het heeft gemaakt.
  woensdag 12 april 2023 @ 23:22:32 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208755105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Het lijkt me dat een kind hier flink van gaat huilen, dus dat er niets van gezegd is bij het op halen vind ik echt heel kwalijk.
Ik vind het er ook heftig uitzien dus logisch dat je ernaar gaat vragen. Maar dat ze niks hebben gezegd over een huilbui vind ik weer niet gek. Ik ga er vanuit dat mijn dreumes elke opvangdag wel een keer flink brult, door terecht of onterecht ervaren onrecht. Of vermoeidheid. Of een val. Of wat dan ook. Dat hoef ik echt niet te horen. Hij had ook een keer een blauwe wang na een opvangdag. Maar ik vind het wel gezegend hoor, zo lang hij daar op zijn gemak is en overall tevreden en gelukkig is dan laat ik het verder los.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208755767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:22 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik vind het er ook heftig uitzien dus logisch dat je ernaar gaat vragen. Maar dat ze niks hebben gezegd over een huilbui vind ik weer niet gek. Ik ga er vanuit dat mijn dreumes elke opvangdag wel een keer flink brult, door terecht of onterecht ervaren onrecht. Of vermoeidheid. Of een val. Of wat dan ook. Dat hoef ik echt niet te horen. Hij had ook een keer een blauwe wang na een opvangdag. Maar ik vind het wel gezegend hoor, zo lang hij daar op zijn gemak is en overall tevreden en gelukkig is dan laat ik het verder los.
Het kan zijn dat ik wat dramatisch reageer hoor :) Maar aan de andere kant, als een kind opeens gaat huilen dan ga je toch even kijken wat er aan de hand is? Maar ik snap ook wel dat je dan niet gelijk naar iemand zijn rug kijkt. A kan nog niet goed genoeg praten om te zeggen wat er gebeurd is etc.

We hebben al mail terug gehad van het kdv. Bij de overdracht is tegen moeder gezegd (ik heb hem helemaal niet opgehaald maargoed) dat hij de hele dag hangerig was. Om 15.45 is hij nog helemaal verschoond en zijn er geen blauwe plekken waargenomen. Ze gaan camerabeelden terug kijken.
  donderdag 13 april 2023 @ 07:33:49 #98
403520 Sway-
La vie est belle
pi_208755818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het kan zijn dat ik wat dramatisch reageer hoor :) Maar aan de andere kant, als een kind opeens gaat huilen dan ga je toch even kijken wat er aan de hand is? Maar ik snap ook wel dat je dan niet gelijk naar iemand zijn rug kijkt. A kan nog niet goed genoeg praten om te zeggen wat er gebeurd is etc.

We hebben al mail terug gehad van het kdv. Bij de overdracht is tegen moeder gezegd (ik heb hem helemaal niet opgehaald maargoed) dat hij de hele dag hangerig was. Om 15.45 is hij nog helemaal verschoond en zijn er geen blauwe plekken waargenomen. Ze gaan camerabeelden terug kijken.
Nee je reageert niet dramatisch. Ik zou ook willen weten hoe m’n kind aan dat soort plekken komt. Hoe is het nu met hem?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')