abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208250159
quote:
5s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:34 schreef daNpy het volgende:
De kinderopvangtoeslag... ik dacht dat dat definitief berekend werd bij de belastingaangifte?
Of is dat apart, want ik zie het echter helemaal nergens staan of ik kijk er gigantisch overheen.
Het wordt definitief berekend aan de hand van de inkomsten belasting aangifte, niet IN de aangifte.
Dus het klopt dat je er nu niets van ziet.
  zondag 5 maart 2023 @ 13:39:12 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208250170
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Het wordt definitief berekend aan de hand van de inkomsten belasting aangifte, niet IN de aangifte.
Dus het klopt dat je er nu niets van ziet.
Dank u! :s)

Wat dus betekent dat we nu eerst geld terug krijgen (in ons geval) en voor de KOT misschien wel terug moeten betalen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208250212
quote:
14s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dank u! :s)

Wat dus betekent dat we nu eerst geld terug krijgen (in ons geval) en voor de KOT misschien wel terug moeten betalen :+
Ja dat kan inderdaad. Je kan met de jaaropgave van de kinderopvang en de jaaropgaves van jullie werk (of gegevens aangifte) ook zelf de KOT wijzigen voor 2022.
Je kan ook gewoon wachten tot de Belastingdienst het voor je doet. :Y
pi_208250543
Ik wijzig inderdaad altijd zelf de kot nadat ik aangifte heb gedaan bij de BD. We krijgen 1000 euro terug, want we hadden wat hoog ingezet vorig jaar :P
pi_208254230
Stel dat ik dit jaar een incidentele extra opvangdag of twee afneem. Wordt dat dan volgend jaar bij het jaaroverzicht alsnog verrekend en krijg ik dan dus (extra) KOT terug?
  zondag 5 maart 2023 @ 18:23:07 #31
429226 arvensis
Moeder x 2
pi_208255392
Wat is het voordeel van zelf wijzigen?
Protège moi de mes désirs.
pi_208255497
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:23 schreef arvensis het volgende:
Wat is het voordeel van zelf wijzigen?
Je krijgt het geld eerder (maar wel nog steeds als een voorschotbeschikking). Ik heb het nu gewijzigd dus dan krijgen we het denk ik volgende maand.

Nadat je aangifte IB definitief is gemaakt krijg je ook een definitieve beschikking voor de kot, dat is bij ons meestal in augustus of september. In principe is dat dan 0 euro als er niks veranderd is aan je aangifte IB.
pi_208258724
Ik wijzig het ook altijd zelf na de aangifte IB. Toch een leuk bedrag om in maart/april alvast te krijgen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:18:58 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_208290264
Ik neem de discussie toch even mee vanuit een ander topic :)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Welke vrouwen? De thuiszittende?
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 08-03-2023 16:25:39 ]
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:21:11 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_208290286
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 16:21:37 #36
269689 crew  Viv
pi_208290290
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
Dat gaat niet op voor dít topic. :+
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:22:26 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_208290300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat gaat niet op voor dít topic. :+
Nou dan verbeter je me toch ff. Eerst weer gaan quoten en dan weer meerdere posts moeten editen voelt tamelijk inefficiënt :P
disclaimer
pi_208290339
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:21 schreef SQ het volgende:
En wat betreft die ouders met rare wensen en eisen, ik overweeg regelmatig oprecht om in het onderwijs of kinderopvang te werken, maar elke keer als ik zulke dingen hoor of lees denk ik "godsamme nee, dan deal ik toch liever met de lastige mensen op m'n eigen werk". Vooral ook omdat ik in mijn huidige situatie in elk geval nog een gelijkwaardige relatie heb tot de lastige mensen.
Nou echt he? Ik heb 2 vriendinnen die overspannen thuis zitten. 1 is juf groep 6 en de ander werkt op een KDV. Ze hebben beide enorm last van de administratieve kant die per maand erger lijkt te worden én 'vervelende' ouders.
Wat een verschrikking.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:26:30 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_208290361
Ja van administratieve load schrik ik echt niet af ofzo, ik weet niet beter. Maar die maffe ouders, tering jantje.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 16:26:30 #40
269689 crew  Viv
pi_208290362
quote:
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"? :@ Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:28:27 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_208290391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef Viv het volgende:

[..]
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"? :@ Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is :D

Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch ;(
disclaimer
pi_208290394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef SQ het volgende:
Ja van administratieve load schrik ik echt niet af ofzo, ik weet niet beter. Maar die maffe ouders, tering jantje.
Mijn werk is en en al administratieve load, maar als ik die van groep 6 hoor dat ze 4 kinderen in de klas heeft met 'iets' waarbij ze elke dag moet bijhouden hoe het die dag ging, wat de vorderingen zijn en hoe het beter kan etc. dan schrik ik daar toch wel van. :N
Het is een soort elke dag rapport schrijven.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:31:51 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_208290438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn werk is en en al administratieve load, maar als ik die van groep 6 hoor dat ze 4 kinderen in de klas heeft met 'iets' waarbij ze elke dag moet bijhouden hoe het die dag ging, wat de vorderingen zijn en hoe het beter kan etc. dan schrik ik daar toch wel van. :N
Het is een soort elke dag rapport schrijven.
Ja die behoefte aan individueel maatwerk in deze sector is ook niet echt houdbaar.
Jammer, want op zich lijkt het me echt wel heel leuk en dankbaar werk.
disclaimer
pi_208290446
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @:gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is :D

Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch ;(
Ja dit vooral. Dat je zoiets überhaupt vraagt verbaast me eigenlijk al :') .
pi_208290461
En ik heb nog heul geen kinderen in de kinderopvang verder enzo maar komop zeg :D. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat niet te doen is als iedereen met dat soort verzoeken aan komt zetten.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:38:02 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_208290550
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:33 schreef Smart_ass het volgende:
En ik heb nog heul geen kinderen in de kinderopvang verder enzo maar komop zeg :D. Je kunt toch op je vingers natellen dat dat niet te doen is als iedereen met dat soort verzoeken aan komt zetten.
Ja maar zo is de maatschappij toch wel een beetje op dit moment? Alles draait om mij? Als ik maar gezien en gehoord word?
Mensen staan helemaal niet meer zo stil bij wat de consequenties zijn voor anderen.

Ik kan me ook nog wel dagen herinneren dat ik in de snijdende kou in een halve sneeuwstorm met een baby stond te wachten voor de deur van de kinderopvang waar de vader van Jaxx die een halve dag per week komt uitgebreid verslag stond te doen van alles wat Jaxx die week had meegemaakt, alle boeboes die er waren geweest, hoeveel gram brood er was gegeten, hoeveel gram brood er dus nog minimaal nog moet worden gegeten en of jullie alsjeblieft niet willen vergeten om zijn sokken aan te doen in de slaapzak anders droomt ie eng.

En dan met zo'n air van "Ja maar ik heb er recht op toch"

Blegh :')
disclaimer
pi_208290579
quote:
Ja ik vind het dus echt mis dat dat in de kinderopvang niet zo is. Je bent klant en je bent een dienst af. Die dienst is knetterschaars. Dan gedrag je je godsedomme maar lekker als een fatsoenlijke normale klant of je rot maar mooi op met je kutkind :{w

Als ik mijn oppas/stagiaire op een kdv vroegah hoorde over vaders die altijd te dicht bij haar gingen staan of handen op ongewenste plaatsen legden, stond ik altijd zo :o :o :o :o
Zei ik in mijn naïviteit natuurlijk "maar dat moet je tegen je leidinggevende zeggen". Bleek die te vinden dat het kind maar gewoon een stapje opzij moest doen :r
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208290674
quote:
Maar waarom is het not done om gewoon te zeggen dat ouders onrealistische eisen stellen? Zo houd je toch ook een ongezond werkklimaat in stand? Ouders gaan akkoord met een overeenkomst, wat mij betreft mag je daar ook in opnemen wat je wel en vooral niet mag verwachten van de opvang. In elke andere omgeving was een klant allang gezegd dat service toch echt grenzen heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:50:49 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_208290696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar waarom is het not done om gewoon te zeggen dat ouders onrealistische eisen stellen? Zo houd je toch ook een ongezond werkklimaat in stand? Ouders gaan akkoord met een overeenkomst, wat mij betreft mag je daar ook in opnemen wat je wel en vooral niet mag verwachten van de opvang. In elke andere omgeving was een klant allang gezegd dat service toch echt grenzen heeft.
Ja dat vind ik persoonlijk ook, maar heb altijd het idee dat het in de praktijk toch anders werkt.
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:54:03 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208290723
Dat je vraagt om aan te kunnen melden bij een opvang en dat de eerste beschikbare plekken pas vanaf eind 2024 zullen zijn. Echt, ik denk dat ik straks gewoon ontslag kan gaan nemen ofzo want ze plannen allemaal pas een half jaar vooraf, zeggen of niets over beschikbaarheid of het zijn allemaal drama verhalen zoals dit voorbeeld..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')