Klantvriendelijkheid en maatwerk zijn mooie dingen, maar op het moment dat de klant gaat verwachten dat alles maar moet kunnen, krijg je geheid problemen. In mijn werkomgeving heb ik ook te maken met ca. 80 verschillende klanten die bijvoorbeeld allemaal een ander format van factuur zouden willen hebben, want onze finance vraagt om X, Y, Z. Je kijkt wat mogelijk is binnen de kaders (onze systemen) en wat daar binnen kan, prima. Maar we kunnen niet op individuele basis aanpassingen gaan doen. Niet alleen omdat de accountant dat niet tof vindt, maar ook omdat we maar beperkte mankracht hebben en dat allemaal vet veel tijd kost.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat vind ik persoonlijk ook, maar heb altijd het idee dat het in de praktijk toch anders werkt.
Dat denk ik ook wel. Het zijn ook gewoon vaak heel jonge meiden en dan vaak ook de wat zachtere, niet zo adrem types.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien is het ook de mentaliteit onder de medewerkers?
Ik werk in de zorg en daar vinden medewerkers het ook heel moeilijk om nee te zeggen tegen gekke wensen/eisen van cliënten en families, ook al wordt ze vanuit de organisatie wel gezegd dat ze daar zeker hun grenzen in moeten aangeven. Maar zeker als er dan stennis geschopt wordt, wordt er toch voor de 'makkelijke weg' gekozen van toch maar meegaan in de wensen, ook al wordt het werk er zo op de langere termijn alleen maar ingewikkelder op.
Denk ik ookquote:Op woensdag 8 maart 2023 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien is het ook de mentaliteit onder de medewerkers?
Ik werk in de zorg en daar vinden medewerkers het ook heel moeilijk om nee te zeggen tegen gekke wensen/eisen van cliënten en families, ook al wordt ze vanuit de organisatie wel gezegd dat ze daar zeker hun grenzen in moeten aangeven. Maar zeker als er dan stennis geschopt wordt, wordt er toch voor de 'makkelijke weg' gekozen van toch maar meegaan in de wensen, ook al wordt het werk er zo op de langere termijn alleen maar ingewikkelder op.
In dit geval is besproken dat dit niet te doen is voor ons en dat ze wellicht beter "oude kleding" aan kunnen doen als ze die stress niet willen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou deze vraag graag stellen aan mensen die in de kinderopvang werken zoals @:gewoonmezelf87 want volgens mij krijg je dan soms echt oorlog maar ik weet natuurlijk niet of dit juist is
Ouders zijn vaak niet zo rationeel in deze zaken, anders zouden ze het überhaupt niet durven vragen toch
Ik denk dat juist iemand zoals jij, die, net als ik, vanuit een ander vakgebied zich om laat scholen naar bv leerkracht, er minder last van heeft.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Het zijn ook gewoon vaak heel jonge meiden en dan vaak ook de wat zachtere, niet zo adrem types.
Oh, ik kijk daar echt niet van op (met mijn ervaringen op school).quote:Op woensdag 8 maart 2023 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar gaat het deze mensen echt om het omkleden? Of gaat het ze om het moeilijk doen en een bepaalde macht over de leidsters willen hebben.
Ik weet het niet hè, maar dat omkleden klinkt echt heel absurd.
Het is sowieso lastig. Want ik hoor ook wel eens mensen gillen: “al die mensen die onterecht in de bijstand of welke uitkering dan ook zitten, zouden eens die gaten op moeten vullen.”quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef SQ het volgende:
Ik neem de discussie toch even mee vanuit een ander topic
[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken.
Dit soort vragen komen niet eens in me op. Ik heb geen idee of ik een lastige ouder ben. Ik krijg dat nooit te horen. En zolang ik niet weet dat ik lastig ben of niet kan ik ook niks veranderen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Is dat ook niet een geval van die ouders "opvoeden"?Zo van: "Nee, sorry, we kunnen Pietje niet omkleden voor het buitenspelen, daar is geen tijd voor".
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook welquote:Op donderdag 9 maart 2023 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben al een tijdje de vraag (eisen vind ik niet zo'n aardig woord) A niet langer als een uur te laten slapen anders slaapt ie s' avonds pas heel laat. Dat is toch niet echt een rare vraag toch? Voor de rest geen eisen.
Brengen doet mijn partner, ik haal altijd. Altijd even snel een praatje hoe de dag is gegaan en hoppa kind mee naar huis
Ik reageerde eigenlijk beetje op Nikki boven me omdat ze zei dat het niet in haar opkwam om eisen te stellen mbt slapenquote:Op donderdag 9 maart 2023 07:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook wel
Maar verwachten dat je kind alleen horizontaal gesneden reepjes appel krijgt, exacte eettijden verlangen die buiten het dagritme van de groep liggen (of warm eten bij de lunch), dat het kind alleen met houten speelgoed mag spelen of niet mee mag zingen met christelijk getinte liedjes bijvoorbeeld, dat wél.
Op het KDV kwam mijn kind viezer terug dan na een dagje thuis, maar dat was omdat ze daar geen slabbetjes gebruikten aan tafel. Toen ik dat doorkreeg, deed ik haar gewoon altijd een shirt/trui/romper aan waar toch al hardnekkige vlekken in zaten.quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:05 schreef SQ het volgende:
Wat kleding betreft komt mijn kind schoner van de dagopvang dan van een dagje thuis, geen idee hoe ze dat doenspelen toch echt gewoon buiten en ze knutselen ook vaak.
Maar daarna zegt ze toch hetzelfde als jij?quote:Op donderdag 9 maart 2023 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik reageerde eigenlijk beetje op Nikki boven me omdat ze zei dat het niet in haar opkwam om eisen te stellen mbt slapen
Hier was dat op een gegeven moment ook een afspraak, dat ze uiterlijk om 16:00 uit bed gehaald werd. Kind sliep thuis overdag niet of nauwelijks, maar sliep daar altijd urenlang.quote:Het enige wat ik op een gegeven moment beperkt heb toen ze een jaar of 3 waren zijn de middagslaapjes,
Ohhhhquote:Op donderdag 9 maart 2023 08:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar daarna zegt ze toch hetzelfde als jij?
[..]
Hier was dat op een gegeven moment ook een afspraak, dat ze uiterlijk om 16:00 uit bed gehaald werd. Kind sliep thuis overdag niet of nauwelijks, maar sliep daar altijd urenlang.
Ons kinderdagverblijf heeft alleen maar houten speelgoed.quote:Op donderdag 9 maart 2023 07:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat is geen rare eis, dat weet je zelf denk ik ook wel
Maar verwachten dat je kind alleen horizontaal gesneden reepjes appel krijgt, exacte eettijden verlangen die buiten het dagritme van de groep liggen (of warm eten bij de lunch), dat het kind alleen met houten speelgoed mag spelen of niet mee mag zingen met christelijk getinte liedjes bijvoorbeeld, dat wél.
Ik hoef geen gedetailleerde verhalen, gewoon even of het een gezellige dag was en of er goed gegeten is bijvoorbeeld, is voldoende. Maar de medewerkers denken daar altijd heel anders overquote:Op donderdag 9 maart 2023 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben al een tijdje de vraag (eisen vind ik niet zo'n aardig woord) A niet langer als een uur te laten slapen anders slaapt ie s' avonds pas heel laat. Dat is toch niet echt een rare vraag toch? Voor de rest geen eisen.
Brengen doet mijn partner, ik haal altijd. Altijd even snel een praatje hoe de dag is gegaan en hoppa kind mee naar huis
Nu ik er over nadenk vind ik het toch een beetje dubbel.quote:Op donderdag 9 maart 2023 09:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik hoef geen gedetailleerde verhalen, gewoon even of het een gezellige dag was en of er goed gegeten is bijvoorbeeld, is voldoende. Maar de medewerkers denken daar altijd heel anders over. Ze ouwehoeren maar door terwijl ik gewoon naar huis wil
. En dan zou je denken dat mannen wat sneller/praktischer zijn in dat soort dingen, maar het is blijkbaar beroepsdeformatie. Want de 2 mannen doen net zo hard mee
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |