abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:36:29 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207832813
Toch knap dat aantal users bereid zijn om tot in den treure verdorvenheid van Rusland te blijven verdedigen.
pi_207832823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch knap dat aantal users bereid zijn om tot in den treure verdorvenheid van Rusland te blijven verdedigen.
Schaamteloos
pi_207832826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch knap dat aantal users bereid zijn om tot in den treure verdorvenheid van Rusland te blijven verdedigen.
Rusland valt niet te veroordelen, wel het Kremlin en milities.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207832827
Zouden er nu Russen zijn die echt geloven dat er Duitse tanks rijden met een hakenkruis erop ?

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207832829
For reference TT

quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:35 schreef Slayage het volgende:
Dat 88 een Nazi dingetje is wist ik wel. HH. Heil Hitler. Maar kennelijk ook. 14. "We must secure the existence of our people and a future for white children",

Niet echt handig van de Duitsers dus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fourteen_Words

[ twitter ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:39:54 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207832832
quote:
Hoe jonger, hoe beter. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:40:17 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832835
quote:
Dit is pas verontrustend.. The long game. En die spelen "wij" niet. Herinneren we ons piek nazi Duitsland nog?

Overigens denk ik niet dat het nut gaat hebben omdat het zo ver niet gaat komen maar toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef TLC het volgende:
Zouden er nu Russen zijn die echt geloven dat er Duitse tanks rijden met een hakenkruis erop ?

:')
ijzeren kruis was het toch?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207832846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef TLC het volgende:
Zouden er nu Russen zijn die echt geloven dat er Duitse tanks rijden met een hakenkruis erop ?

:')
Als ik een blik op twitter werp denk ik dat dergelijk volk zelfs in Nederland rondloopt ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207832861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Rusland valt niet te veroordelen, wel het Kremlin en milities.
Eeuhm jawel. Zonder apatische bevolking geen Putler die al een dikke 23 jaar in het zadel zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:43:24 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832869
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als ik een blik op twitter werp denk ik dat dergelijk volk zelfs in Nederland rondloopt ;)


Nazi transporteur :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832882
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eeuhm jawel. Zonder apatische bevolking geen Putler die al een dikke 23 jaar in het zadel zit.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden. Het volk valt gewoon niet te veroordelen voor de acties van een overheid, alle kritiek wordt daar neergeslagen of vergiftigd
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:44:58 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207832883
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
For reference TT
[..]

Lijkt mij eerder een dingetje buiten Duitsland/Duits taalgebied, als je die wikipagina bekijkt.
Niet zo vreemd dan dat Duitsers daar geen rekening mee houden.
Ook al zijn het nog steeds Nazi's, natuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207832895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Nazi transporteur :r
meh

https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross

Poetin had het erover, weer tanks met ijzeren kruis uit Duitsland dat Rusland aanvalt.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:46:26 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207832905


[ Bericht 100% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2023 14:46:53 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207832913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik denk dat we best objectief kunnen stellen dat het een verdorven ideologie is hoor.
Ja precies. Maar sommige mensen kunnen dat niet.

Maar:

quote:
Nazism is a form of fascism,[3][4][5][6] with disdain for liberal democracy and the parliamentary system. It incorporates a dictatorship,[2] fervent antisemitism, anti-communism, scientific racism, white power, and the use of eugenics into its creed.
Lees dat eens goed. Je zou kunnen argumenteren dat je dus wel aan blanke zelfhaat moet lijden als je nazisme afwijst. En dat is een argument dat nazi's vaak gebruiken.

Maar weet je hoe vaak ik het argument 'blanke zelfhaat' voorbij zie komen in discussies over 'woke'? Dat mensen in een discussie roepen dat woke mensen aan blanke zelfhaat leiden...?

Die mensen gebruiken dezelfde argumenten als nazi's gebruiken. Onbegrijpelijk. Tenzij ze geen idee hebben wat nazisme eigenlijk is. Want laat ik er in ieder geval van uit gaan dat ze nazisme ook een verdorven ideologie vinden.

Dus het is belangrijk om het objectief vast te stellen en niet het woord 'nazi' zomaar te gebruiken wanneer het je uitkomt.
pi_207832924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch knap dat aantal users bereid zijn om tot in den treure verdorvenheid van Rusland te blijven verdedigen.
De nsb'ers van nu, als dit allemaal voorbij is berechten, kaal scheren e.d.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:50:37 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:45 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
meh

https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross

Poetin had het erover, weer tanks met ijzeren kruis uit Duitsland dat Rusland aanvalt.
Die kruizen zullen er denk ik niet meer op staan, maar het is inderdaad het kreuz. Wat gewoon het/een logo van de wehrmacht is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:54:13 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207833017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ja precies. Maar sommige mensen kunnen dat niet.

Maar:
[..]
Lees dat eens goed. Je zou kunnen argumenteren dat je dus wel aan blanke zelfhaat moet lijden als je nazisme afwijst. En dat is een argument dat nazi's vaak gebruiken.

Maar weet je hoe vaak ik het argument 'blanke zelfhaat' voorbij zie komen in discussies over 'woke'? Dat mensen in een discussie roepen dat woke mensen aan blanke zelfhaat leiden...?

Die mensen gebruiken dezelfde argumenten als nazi's gebruiken. Onbegrijpelijk. Tenzij ze geen idee hebben wat nazisme eigenlijk is. Want laat ik er in ieder geval van uit gaan dat ze nazisme ook een verdorven ideologie vinden.

Dus het is belangrijk om het objectief vast te stellen en niet het woord 'nazi' zomaar te gebruiken wanneer het je uitkomt.
Het probleem is eerder dat je continu weigert om Rusland als agressor aan te wijzen. Dan gooi je het op nazi-argument omdat er mogelijk bij Azov-leger of Oekraiense leger wat nazi's rondlopen, alsof door dat argument Rusland niet meer fout is.
pi_207833022
quote:
Al sinds de koude oorlog begonnen was, moet elk Russisch kind op school leren hoe hij/zij een Kalashnikov uit elkaar moet halen en weer in elkaar moet zetten, en hoe hij/zij er mee moet schieten.

Dus dit is daar heel normaal, en is een gevolg van de Amerikaanse en Britse vijandigheid sinds 1947.

En tenzij ze het in Oekrane jaren geleden hebben afgeschaft, gebeurt het in Oekrane ook nog steeds. Maar dat zou ik mijn Oekraense collega's eens moeten vragen. Mijn oudere Oekraense collega's hebben het ook gewoon op school moeten doen, toen ze een jaartje of 13-14 waren.

Dus het bijschrift klinkt voor mij als onvervalste propaganda in de oren.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:57:05 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207833067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:45 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
meh

https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross

Poetin had het erover, weer tanks met ijzeren kruis uit Duitsland dat Rusland aanvalt.
Rusland valt aan, Rusland wordt niet aangevallen, Oekrane verdedigd zich
Het huilie huilie wat Putin hier doet is typisch Bully gedrag. Rondmeppen en terreur bedrijven op het schoolplein, 1 klap terug krijgen en dan huilden en gillend roepen dat ie een slachtoffer is.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:54 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:59:13 #25
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_207833096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Rusland valt aan, Rusland wordt niet aangevallen, Oekrane verdedigd zich
Het huilie huilie wat Putin hier doet is typisch Bully gedrag. Rondmeppen en terreur bedrijven op het schoolplein, 1 klap terug krijgen en dan huilden en gillend roepen dat ie een slachtoffer is.
En dan ook nog een massamoordenaar als Stalin verheerlijken.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_207833122
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Lijkt mij eerder een dingetje buiten Duitsland/Duits taalgebied, als je die wikipagina bekijkt.
Niet zo vreemd dan dat Duitsers daar geen rekening mee houden.
Ook al zijn het nog steeds Nazi's, natuurlijk.
88 geldt ook voor Duitse Nazis. 14 is inderdaad een Engelstalige dingetje. Maar pr wise is dit gewoon weer een flater. Misschien dat solovyev het zal benoemen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207833144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Rusland valt aan, Rusland wordt niet aangevallen, Oekrane verdedigd zich
Het huilie huilie wat Putin hier doet is typisch Bully gedrag. Rondmeppen en terreur bedrijven op het schoolplein, 1 klap terug krijgen en dan huilden en gillend roepen dat ie een slachtoffer is.
Standaard scenario eigenlijk, zo valt elk land een ander land aan met een goede, persoonlijke reden.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:01:32 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207833156
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
88 geldt ook voor Duitse Nazis. 14 is inderdaad een Engelstalige dingetje. Maar pr wise is dit gewoon weer een flater. Misschien dat solovyev het zal benoemen :P
Amper vind ik. Wel leuk om Ruzzen mee op stang te jagen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:05:17 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Rusland valt niet te veroordelen, wel het Kremlin en milities.
De bevolking vindt bet anders prima. Ze juichen de beul Poetin gewoon toe. Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar dat zijn er maar weinig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:06:30 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207833246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het probleem is eerder dat je continu weigert om Rusland als agressor aan te wijzen.
Waarom zou ik dat doen?

Ik leef in een vrij land, wij zijn niet in oorlog, en ik laat me door helemaal niemand onder druk zetten om iets te zeggen wat een ander zo graag van mij wil horen dat hij er mij zelfs om wil demoniseren.

Ik sta echt verbaasd over hoeveel moeite sommige mensen hier steken in het demoniseren van mij zodat ik zal zeggen dat zij willen dat ik zeg. Hebben jullie niks beters te bespreken in een topic dat over de oorlog in Oekrane gaat?
pi_207833259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
De bevolking vindt bet anders prima. Ze juichen de beul Poetin gewoon toe. Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar dat zijn er maar weinig.
Niet omdat ze voor oorlogsmisdaden zijn, maar omdat ze een andere kijk op de situatie hebben, en blootgesteld worden aan andere propaganda.
In Duitsland hadden ze het achteraf ook niet geweten.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207833286
quote:
Heeft Zelensky dan helemaal in zijn eentje 'de macht' in het land? Dat wist ik nog niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:10:11 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207833291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
De bevolking vindt bet anders prima. Ze juichen de beul Poetin gewoon toe. Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar dat zijn er maar weinig.
Dat valt vies tegen. Je hoort er alleen niets over omdat alles er op in gericht is dat zulke geluiden verstommen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207833309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch knap dat aantal users bereid zijn om tot in den treure verdorvenheid van Rusland te blijven verdedigen.
Ik kijk ook wel eens videos van 'de andere kant' om te kijken of ze nou een punt hebben.

Maar het is altijd dezelfde onzin hoe het de schuld van het westen is. :')

En dan in de comments staat er: THANK YOU FOR SPEAKING THE TRUTH!! En dat zijn dan allemaal mensen in het westen.
pi_207833313
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
De bevolking vindt bet anders prima. Ze juichen de beul Poetin gewoon toe. Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar dat zijn er maar weinig.
Het is het 'sociale contract' dat Putler heeft gesloten met de bevolking he. Zo van "jullie blijven lekker (apatisch) op de bank zitten en tv kijken en als jullie de politiek dan aan ons overlaten dan blijven wij uit jullie leven".

Doordat de bevolking hiermee in heeft gestemd vind ik de bevolking toch wel enigzins aansprakelijk voor wat er nu allemaal gebeurt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207833335
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar het is altijd dezelfde onzin hoe het de schuld van het westen is. :')
Even helemaal afgezien van meningen en loyaliteiten. Een vraag die bedoeld is om tot introspectie te leiden. Ik zal hem zelf niet beantwoorden of beargumenteren.

De vraag is:

Hoe weet jij eigenlijk precies dat het onzin is dat het de schuld van het Westen is?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:13:54 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207833337
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Amper vind ik. Wel leuk om Ruzzen mee op stang te jagen.
Dan moet Finland vliegtuigen doneren. Dan kan je lachen :+

Finse luchtmacht:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:14:07 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833341
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:07 schreef Alarmonoff het volgende:

In Duitsland hadden ze het achteraf ook niet geweten.
Ze wilden het niet weten.

Dat ze in 1938 joodse winkels kort en klein sloegen en dat joden niks meer mochten, ach, da's toch toeval. Daar moet je niet teveel achter zoeken. En natuurlijk gaan baby's en bejaarde vrouwen naar een werkkamp waar het goed toeven is. Natuurlijk. En die geur die uit dat verboden gebied in het bos komt, da's ook niks bijzonders hoor. Nee. Wel raar dat ze geen brieven sturen uit die werkkampen, maar goed, ze zullen het wel druk hebben.

Natuurlijk wisten ze niks. Nee, hoe zouden ze zoiets verschrikkelijks hebben kunnen vermoeden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207833358
quote:
- Geen gehoorbescherming :')
- Geen veiligheidsbrillen :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:20 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207833386
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
- Geen gehoorbescherming :')
- Geen veiligheidsbrillen :')
Ze zijn wel lekker aan het knuffelen. Mannenliefde is genoeg bescherming O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:38 #43
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207833392
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoe jonger, hoe beter. :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:55 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat valt vies tegen. Je hoort er alleen niets over omdat alles er op in gericht is dat zulke geluiden verstommen.
Ze krijgen dagelijks te horen wat ze flikken in die oorlog. De filmpjes post men in deze topics, for fuck's sake. En niemand heeft wat door?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207833408
quote:
pi_207833414
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:07 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet omdat ze voor oorlogsmisdaden zijn, maar omdat ze een andere kijk op de situatie hebben, en blootgesteld worden aan andere propaganda.
In Duitsland hadden ze het achteraf ook niet geweten.
Gevaarlijk om excuses te maken voor de gewone Rus. We projecteren onszelf, over het algemeen beschaafde volkeren, teveel op de Russen. De Russen hebben een historie van uitsluitend bloedvergieten, dat is geen toeval of het gevolg van 'propaganda' meer. Zo zijn Russen nou eenmaal. Zelfs in WWII presteerden ze het om de bad guys te zijn, ondanks wat nazi-Duitsland daar aanrichtte.

Als ze de kans hadden zou ook de doorsnee Rus op een veroveringstocht door Europa gaan om ons de keel door te snijden en dochters te verkrachten.
pi_207833432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:13 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even helemaal afgezien van meningen en loyaliteiten. Een vraag die bedoeld is om tot introspectie te leiden. Ik zal hem zelf niet beantwoorden of beargumenteren.

De vraag is:

Hoe weet jij eigenlijk precies dat het onzin is dat het de schuld van het Westen is?
Waarom zou het de schuld van het westen uberhaubt zijn dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:22:25 #48
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833441
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207833445
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is het 'sociale contract' dat Putler heeft gesloten met de bevolking he. Zo van "jullie blijven lekker (apatisch) op de bank zitten en tv kijken en als jullie de politiek dan aan ons overlaten dan blijven wij uit jullie leven".

Doordat de bevolking hiermee in heeft gestemd vind ik de bevolking toch wel enigzins aansprakelijk voor wat er nu allemaal gebeurt.
Omdat het Westen Oekraine niet is binnengevallen.

Of was het ook de schuld van Rusland dat Amerika Irak binnenviel. Ik denk dat we het ook zo kunnen spinnen dat Amerika geen keus had door Rusland. En Vietnam.
pi_207833456
De vrijmibo is begonnen lees ik?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:23:44 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207833463
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Lijkt mij eerder een dingetje buiten Duitsland/Duits taalgebied, als je die wikipagina bekijkt.
Niet zo vreemd dan dat Duitsers daar geen rekening mee houden.
Ook al zijn het nog steeds Nazi's, natuurlijk.
Nog steeds Nazi's...
Dat bestrijd ik niet, maar die opname is uit 1973, 28 jaar na de oorlog, en 1973 is nu 50 jaar geleden. Kortom, het is nu bijna 2 keer zoveel tijd verstreken tussen die opname dan er toen was met de oorlog.
Een echte foute Nazi die in 45 18 was, is nu 96, dus veel daarvan zullen er niet meer zijn.
Kortom, hou eens op met dat stokpaardje,
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:30:11 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207833551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze krijgen dagelijks te horen wat ze flikken in die oorlog. De filmpjes post men in deze topics, for fuck's sake. En niemand heeft wat door?
Het volk dat gemobiliseerd wordt mag blij zijn als ze al een tv hebben.

Alleen de cosmopolieten en elite, die kijken weg. Zijn toevalligerwijs ook diegenen die Poetin in het zadel houden en worden om die reden ook ontzien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207833561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:13 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even helemaal afgezien van meningen en loyaliteiten. Een vraag die bedoeld is om tot introspectie te leiden. Ik zal hem zelf niet beantwoorden of beargumenteren.

De vraag is:

Hoe weet jij eigenlijk precies dat het onzin is dat het de schuld van het Westen is?
Als je eerst eens uitlegt wat je precies met deze schuldvraag bedoeld. Als het over de huidige inval gaat dan hoeven we niet lang te discussiren namelijk.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:33:20 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207833581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het volk dat gemobiliseerd wordt mag blij zijn als ze al een tv hebben.

Alleen de cosmopolieten en elite, die kijken weg. Zijn toevalligerwijs ook diegenen die Poetin in het zadel houden en worden om die reden ook ontzien.
???
Volgens mij zijn het vooral de ongenformeerde onderklasse die voor Putin klappen, maar wellicht kan je me overtuigen dat ik het verkeerd heb.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:33:32 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207833584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nog steeds Nazi's...
Dat bestrijd ik niet, maar die opname is uit 1973, 28 jaar na de oorlog, en 1973 is nu 50 jaar geleden. Kortom, het is nu bijna 2 keer zoveel tijd verstreken tussen die opname dan er toen was met de oorlog.
Een echte foute Nazi die in 45 18 was, is nu 96, dus veel daarvan zullen er niet meer zijn.
Kortom, hou eens op met dat stokpaardje,
Valt mij mee dat deze nog niet voorbij is gekomen :')

2:25
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207833593
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:22 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Omdat het Westen Oekraine niet is binnengevallen.

Of was het ook de schuld van Rusland dat Amerika Irak binnenviel. Ik denk dat we het ook zo kunnen spinnen dat Amerika geen keus had door Rusland. En Vietnam.
Ehm, ik had het over de Russiche samenleving en haar verantwoordelijkheid h, niet over het westen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207833595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:54 schreef RetepV het volgende:

[..]
Al sinds de koude oorlog begonnen was, moet elk Russisch kind op school leren hoe hij/zij een Kalashnikov uit elkaar moet halen en weer in elkaar moet zetten, en hoe hij/zij er mee moet schieten.

Dus dit is daar heel normaal, en is een gevolg van de Amerikaanse en Britse vijandigheid sinds 1947.

En tenzij ze het in Oekrane jaren geleden hebben afgeschaft, gebeurt het in Oekrane ook nog steeds. Maar dat zou ik mijn Oekraense collega's eens moeten vragen. Mijn oudere Oekraense collega's hebben het ook gewoon op school moeten doen, toen ze een jaartje of 13-14 waren.

Dus het bijschrift klinkt voor mij als onvervalste propaganda in de oren.
echt stop gewoon met die rusland propaganda, nu ligt alles aan vs enengeland sinds 1947 en niet aan dat sovjet unie, die genocide op genocide pleegde, volkeren onderdrukt. Nee alles ligt aan het vrije westen......
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:34:29 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207833598
quote:
Hoog tijd dat de Nazitanks van Finland optrekken naar Neyenschanz en Nteborg. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:36:02 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207833611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nog steeds Nazi's...
Dat bestrijd ik niet, maar die opname is uit 1973, 28 jaar na de oorlog, en 1973 is nu 50 jaar geleden. Kortom, het is nu bijna 2 keer zoveel tijd verstreken tussen die opname dan er toen was met de oorlog.
Een echte foute Nazi die in 45 18 was, is nu 96, dus veel daarvan zullen er niet meer zijn.
Kortom, hou eens op met dat stokpaardje,
Je Sarcasmometer is stuk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207833615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
???
Volgens mij zijn het vooral de ongenformeerde onderklasse die voor Putin klappen, maar wellicht kan je me overtuigen dat ik het verkeerd heb.
https://www.dumpert.nl/item/100052476_4383b444
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:49:27 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207833747
Elena is een held _O_ _O_ _O_

twitter


Verslag van The Guardian met oa Elena :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:52:57 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:56:29 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ials-say/ar-AA173Nzh
Nearly 200,000 Russian troops have been killed in Ukraine, US officials say
Mooi zo. Op naar de half miljoen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207833846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ials-say/ar-AA173Nzh
Nearly 200,000 Russian troops have been killed in Ukraine, US officials say
Meer, meer, meer!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207833882
Iedereen een spaarlamp cadeau!
Zo krijgen we de Russen wel klein. :)

twitter
pi_207833903
Iedereen doet alsof dit conflict in 2022 begon.
Nav een zoekopdracht naar Ann Laure Bonnel, dat iemand aangaf bij de dumpertcomments:
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207833913
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ehm, ik had het over de Russiche samenleving en haar verantwoordelijkheid h, niet over het westen ;)
Damn de verkeerde gequote
pi_207833924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:13 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even helemaal afgezien van meningen en loyaliteiten. Een vraag die bedoeld is om tot introspectie te leiden. Ik zal hem zelf niet beantwoorden of beargumenteren.

De vraag is:

Hoe weet jij eigenlijk precies dat het onzin is dat het de schuld van het Westen is?
Ik kan dit wel waarderen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:05:27 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207833937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:00 schreef Jemoederniet het volgende:
Iedereen een spaarlamp cadeau!
Zo krijgen we de Russen wel klein. :)

[ twitter ]
Goed idee. Hoe minder het stroomnet wordt belast hoe beter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207833967
Gevolgd door twee Britse Eurofighters

https://www.flightradar24.com/RRR7203/2f1036df
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207833979
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207833991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Iedereen doet alsof dit conflict in 2022 begon.
Nav een zoekopdracht naar Ann Laure Bonnel, dat iemand aangaf bij de dumpertcomments:
Als nazi's echt zo'n groot probleem zouden zijn in Oekrane, dan zouden ze wel een stuk meer zetels hebben gehad dan die ene die ze nu hebben.
Van de 450 zetels in totaal.

En kijk eens wat docu's over nazi Duitsland.
Er is idd n strijdende partij die tal van raakvlakken heeft.

Hint: het is niet Oekrane.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:11:57 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207833998
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:09 schreef Aether het volgende:
Gevolgd door twee Britse Eurofighters

https://www.flightradar24.com/RRR7203/2f1036df
Die hebben ballen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:12:34 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207834006
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Iedereen doet alsof dit conflict in 2022 begon.
Nav een zoekopdracht naar Ann Laure Bonnel, dat iemand aangaf bij de dumpertcomments:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207834010
;(

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207834017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Iedereen doet alsof dit conflict in 2022 begon.
Nav een zoekopdracht naar Ann Laure Bonnel, dat iemand aangaf bij de dumpertcomments:
iedereen doet net alsof rusland pas in 2013 is gaan lopen stoken;


https://nl.m.wikipedia.or(...)ntsverkiezingen_2004

Toen had Janokowsi de boel gefraudeerd:


Janoekovytsj, terwijl ook intimidatie, omkoping en grootschalige fraude met de uitgebrachte stemmen de uitslag ten gunste van de zittende macht hadden benvloed. De vijf grootste tv-zenders waren in handen van de schoonzoon van zittend president Leonid Koetsjma, de zeer rijke Viktor Pintsjoek en de chef van de presidentile diensten Viktor Medvedtsjoek.

Ook de meeste corruptie in het land is van russische oorsprong:



e economische situatie van het land was in de periode vanaf de jaren '90 zwaar verslechterd. Het bevolkingsaantal daalde van 52 naar 48 miljoen en het bnp van het land was in 1998 gedaald tot 40% van wat het was in 1990. In navolging van de omstreden Russische privatiseringen onder leiding van Anatoly Tsjoebais, waarbij een kleine groep zogenaamde bedrijfsoligarchen de bulk van alle overheidsbedrijven kreeg voor vaak een fractie van de werkelijke waarde,


maar goed oekraine is dus al heel lang slacxhtoffer van Rusland

en voor 2004 zat er een kremlin pop:

Koetsjma, wie net als poetin langzaam een dictatuur aan het bouwen was en toen kwam uit de oppositie Vktor Joesjtsjenko, eerst hebben ze die vergiftigd. en toen fraude.

probeer toch eens kritisch en zelf na te denken ipv rusland voorgekauwde shit na te praten informeer je zelf toch.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:13:34 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207834020
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
;(

[ twitter ]
9 maanden? Hoe dan. Gewoon in een vliegtuig laden die handel. Zo moeilijk is dat toch niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207834029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ials-say/ar-AA173Nzh
Nearly 200,000 Russian troops have been killed in Ukraine, US officials say
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207834045
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die hebben ballen!
Begeleiden ander Brits toestel.

Lijkt erg op 4 maanden terug.

https://www.theguardian.c(...)plane-over-black-sea

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207834058
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tijdje later:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207834060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goed idee. Hoe minder het stroomnet wordt belast hoe beter.
Vergroening wordt een belangrijk wapen in de strijd tegen de Russen, om zodoende minder afhankelijk van ze te worden.

Ook voor de wederopbouw maakt de EU al grootse plannen. Ik zag bij Nieuwsuur een reportage over het plan om Oekrane om te vormen tot een green powerhouse. Oekrane zou dan op grote schaal waterstof kunnen produceren met behulp van zon en wind.

Brengt waterstof Oekrane het EU-lidmaatschap?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-het-eu-lidmaatschap

Uitzending Nieuwsuur:
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/02-02-2023/VPWON_1343525
pi_207834061
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De tering zeg, valt vaderdag vroeg dit jaar?

_O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:18:09 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207834085
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:15 schreef Aether het volgende:

[..]
Begeleiden ander Brits toestel.

Lijkt erg op 4 maanden terug.

https://www.theguardian.c(...)plane-over-black-sea

[ afbeelding ]
Russia had blamed the missile release on a “technical malfunction”

:') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207834108
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
;(

[ twitter ]
Dit is denk belangrijker (en slechter nieuws) dan de tanks de Oekrane juist wel redelijk snel krijgt
pi_207834127
quote:
Mogelijk ook Leopard 1-tanks naar Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67189003

Duitsland zou naast de moderne Leopard 2-tank ook het oudere model Leopard 1 naar Oekrane kunnen sturen. Volgens een woordvoerder van de Duitse regering is er toestemming gegeven voor de levering van een nog onbekend aantal tanks. De Leopard 1 werd tussen de jaren 60 en 80 geproduceerd.

Hoe lang het duurt voor de tanks gevechtsklaar zijn, is onduidelijk. Ook is het de vraag of er voldoende munitie is. Vermoedelijk zal de levering dus niet op korte termijn plaatsvinden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:21:29 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207834129
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:09 schreef Aether het volgende:
Gevolgd door twee Britse Eurofighters

https://www.flightradar24.com/RRR7203/2f1036df
De Eurofighters zijn nu van de radar :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 16:25:18 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207834172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Iedereen doet alsof dit conflict in 2022 begon.
Nav een zoekopdracht naar Ann Laure Bonnel, dat iemand aangaf bij de dumpertcomments:
Letterlijk niemand ter wereld denkt of doet alsof dit conflict in 2022 begon _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207834173
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die hebben ballen!
Die dingen vliegen daar toch al sinds het begin van de oorlog rond? Staat alleen veel minder op FR24 nu.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:27:42 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834195
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Prima. Altijd handig om erbij te hebben. De Leopard 1A5 kan worden voorzien van het 120mm L/44 kanon uit de Leopard 2. De koepel heeft men bij de upgrade naar de A5 standaard aangepast om dat mogelijk te maken. Dat zou eventueel een optie kunnen zijn als er niet genoeg 105mm munitie is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:30:10 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834223
Iets met niemand koopt nog van de Duitse wapenindustrie want Scholz is onbetrouwbaar

quote:
'Noorwegen gaat 54 Duitse tanks bestellen'
De Noorse defensie gaat 54 Duitse Leopard-tanks bestellen, meldt de Noorse publieke omroep. Noorwegen is lid van de NAVO en deelt 196 kilometer grens met Rusland aan de Noordpool.

Het Scandinavische land zou ook overwogen hebben om in plaats van Duitse Leopards de Koreaanse K2 Black Panther te kiezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834261
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:04 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik kan dit wel waarderen.
Aldus de onafhankelijke kritische denker.
pi_207834296
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Aldus de onafhankelijke kritische denker.
Precies, ik sta open voor bij wijze van spreken alles.

Jij duidelijk niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207834325
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Precies, ik sta open voor bij wijze van spreken alles.

Jij duidelijk niet.
Als het het gaan hebben over het beantwoorden van een schuldvraag, en waarom de Russische visie daarop onzin is kunnen we vrij helder zijn. Het staat je vrij om er een andere mening op na te houden, dat hadden veel Duitsers in 40-45 ook. Achteraf wisten zij ook wel wat ''de goede of slechte'' kant was.

Maar blijf vooral lekker kritisch denken ^O^
pi_207834342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als het het gaan hebben over het beantwoorden van een schuldvraag, en waarom de Russische visie daarop onzin is kunnen we vrij helder zijn. Het staat je vrij om er een andere mening op na te houden, dat hadden veel Duitsers in 40-45 ook. Achteraf wisten zij ook wel wat ''de goede of slechte'' kant was.

Maar blijf vooral lekker kritisch denken ^O^
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Dat ging rap.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207834360
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
;(

[ twitter ]
Laatst was er nog bericht dat ze gewoon op voorraad lagen en in de lente geleverd konden worden, dus lijkt me sterk.
pi_207834367
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
pi_207834373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Letterlijk niemand ter wereld denkt of doet alsof dit conflict in 2022 begon _O-
De meeste zijn zich niet echt bewust van het voorafgaande conflict, "zonder geldige reden binnengevallen", alsof er niet al iets speelde. Ik dacht dat ook.

https://www.rijksoverheid(...)ituatie-grens-nieuws
https://www.amnesty.nl/wa(...)-de-hand-in-oekraine

Poetin "NAVO bemoeienis met de Krim is nucleaire oorlog blyat"

[ Bericht 5% gewijzigd door Alarmonoff op 03-02-2023 16:50:29 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:45:38 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:44 schreef LightCity het volgende:
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
Hoezo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo?
Gewoon, meerderheid van de posts in deze reeks is elkaar ophitsen toch?
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:48:22 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:46 schreef LightCity het volgende:

[..]
Gewoon, meerderheid van de posts in deze reeks is elkaar ophitsen toch?
Ik zie vooral nieuwtjes worden gepost.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834479
quote:
Alsof je er op uit bent :')
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:00:50 #102
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207834599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:43 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Laatst was er nog bericht dat ze gewoon op voorraad lagen en in de lente geleverd konden worden, dus lijkt me sterk.
Volgens mij zit het verschil erin dat ze van de fabriek komen en niet uit de voorraad. Geld hiervoor komt uit een speciaal potje.

Wel een mooie dooddoener.
pi_207834639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:46 schreef LightCity het volgende:

[..]
Gewoon, meerderheid van de posts in deze reeks is elkaar ophitsen toch?
Er zitten hier wel een paar oorlogs geile ja, ik ben nog steeds voor DE-ESCALEREN
Een flinke muur om de EU en Rusland de tyfus laten krijgen.
1 ding is zeker, in dit tempo wordt WW3 een feit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:03:52 #104
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834651
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:44 schreef LightCity het volgende:
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
hoe kijk jij tegen de gebeurtenissen aan wat geleid heeft tot de oranje revolutie, de grote corruptie door rusland in oekrane na 1990, en vooral de dictoriale steun die men gaf aan Koetjsma, de mafia praktijken om Janoekski aan de macht te krijgen in 2004 (dus dictorschap overdragen). wat vind je van de terreur die opn de oekrainische bevolking,door het kremlin sinds 2004
pi_207834665
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ials-say/ar-AA173Nzh
Nearly 200,000 Russian troops have been killed in Ukraine, US officials say
Dead or left wounded, zegt het artikel. Ik dacht al, https://www.minusrus.com/en wordt vaak van overdrijving beschuldigd en die hebben ongeveer 130.000 dode Russen.

Alleen snap ik “left wounded” niet, gewond achtergelaten is ook een vrij zekere dood door onderkoeling.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:09:11 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834714
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Er zitten hier wel een paar oorlogs geile ja, ik ben nog steeds voor DE-ESCALEREN
Een flinke muur om de EU en Rusland de tyfus laten krijgen.
1 ding is zeker, in dit tempo wordt WW3 een feit.
Ik ben ook voor de-escaleren. Maar ja, Rusland mobiliseert er op los en slaat alleen maar oorlogstaal uit en blijft burgers beschieten. Daar zullen ze toch echt mee moeten stoppen. En ze zullen moeten vertrekken uit Oekrane, terug over de grens van 1991. En de schade betalen. En de ontvoerde mensen terug laten keren. Het lijkt alleen dat Rusland dat niet wil doen. En als zij zulke kleine concessies niet willen doen, dan blijft het natuurlijk vechten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hoe kijk jij tegen de gebeurtenissen aan wat geleid heeft tot de oranje revolutie, de grote corruptie door rusland in oekrane na 1990, en vooral de dictoriale steun die men gaf aan Koetjsma, de mafia praktijken om Janoekski aan de macht te krijgen in 2004 (dus dictorschap overdragen). wat vind je van de terreur die opn de oekrainische bevolking,door het kremlin sinds 2004
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:14:55 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:09 schreef LightCity het volgende:

[..]
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.
Het is simpel op te lossen door Rusland duidelijk te maken dat de troepen weer terug moeten over de grens van 1991. Het liefst uiteraard goedschiks, maar indien nodig met zachte dwang.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is simpel op te lossen door Rusland duidelijk te maken dat de troepen weer terug moeten over de grens van 1991. Het liefst uiteraard goedschiks, maar indien nodig met zachte dwang.
Mwah, heeft Putin en z'n corrupte circus zichzelf natuurlijk veel te diep voor in een hoek gezet en het volk voorgelogen. Die staan met de rug tegen de muur.
pi_207834921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:09 schreef LightCity het volgende:

[..]
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.
nu had ik niet verwacht dat je inhoudelijk antwoord ging geven. aangezien feiten het niet goed doen bij de pro rusland / neujtraal fvders. Maar ben het met je eens geen wo waard. dus zeg het tegen je vrienden dat rusland terug in zijn hok moet,oPartij leiding van de fvders hebben goede contacten in het kremlin. dus rusland moet stoppen
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:24:58 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207834951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:20 schreef havanagila het volgende:

[..]
Mwah, heeft Putin en z'n corrupte circus zichzelf natuurlijk veel te diep voor in een hoek gezet en het volk voorgelogen. Die staan met de rug tegen de muur.
Ik zie nou niet echt een reden om daarom nou medelijden met hem te gaan hebben. Ik snap dat hij het niet zal waarderen als een woedende menigte hem aan stukken hakt en zijn lijk ergens ondersteboven ophangt als hij De Krim verliest, maar dat lijkt me nou typisch een probleem voor Poetin zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 03-02-2023 17:30:02 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207834954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dus dit is daar heel normaal, en is een gevolg van de Amerikaanse en Britse vijandigheid sinds 1947.

Hmmmm..... Ik denk dat jij continue dader en slachtoffer omdraait.

Kijk, de VS en GB waren ook geen lieverdjes, maar ze vallen in het niet met wat rusland de afgelopen eeuw heeft geflikt met vrijwel al hun buurlanden, en hun eigen bevolking. Vele tientallen miljoenen is een voorzichtige schatting. Ik denk dat als ik het optel, ik aardig in de buurt van de 100 miljoen ga komen.

Hier drone footage van 1 van de honderden vernietigde dorpen en steden in Oekraine. De russen zijn de chte nazi's van de 21e eeuw.


Hier nog een voorbeeld, Marinka:


[ Bericht 14% gewijzigd door oheng op 03-02-2023 17:30:42 ]
pi_207834985
Churchill was indd ook geen lieverdje
https://www.theguardian.c(...)-bengal-famine-study
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207835000
Oh ja, wappies die niet begrijpen dat de Russische dictatuur propaganda gebruikt om de eigen bevolking voor te liegen om steun te behouden, en die propaganda voor realiteit aan gaan zien....

Om je te bescheuren, als het niet om een oorlog ging. Bah bah.
pi_207835014
Dubbel

[ Bericht 50% gewijzigd door oheng op 03-02-2023 17:30:20 (Dubbel) ]
pi_207835043
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Eurofighters zijn nu van de radar :o
https://www.flightradar24.com/DREAD011/2f110dbc ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207835059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:28 schreef havanagila het volgende:
Oh ja, wappies die niet begrijpen dat de Russische dictatuur propaganda gebruikt om de eigen bevolking voor te liegen om steun te behouden, en die propaganda voor realiteit aan gaan zien....

Om je te bescheuren, als het niet om een oorlog ging. Bah bah.
Liever geen twitterlinks meer? Dat is al wappiebron sinds 2020.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:36:06 #119
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207835090


Wat een hoog gehalte, van stompzinnig gelach om eigen waanideen die men aan het opdringen is, weer hier op het forum.

Mensen die deze invasie goedlullen horen best gewoon geen aandacht te krijgen.
pi_207835117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:28 schreef Alarmonoff het volgende:
Churchill was indd ook geen lieverdje
https://www.theguardian.c(...)-bengal-famine-study
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, ras of afkomst, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?

De intentie mist, en daarom is jouw vergelijking belachelijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:39:45 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835136
Zelenskyy is volgens mij wel een lieverdje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207835141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een hoog gehalte, van stompzinnig gelach om eigen waanideen die men aan het opdringen is, weer hier op het forum.

Mensen die deze invasie goedlullen horen best gewoon geen aandacht te krijgen.
niemand lult het goed. hier.
.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:38 schreef oheng het volgende:

[..]
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?

De intentie mist, en daarom is jouw vergelijking belachelijk.
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:47:30 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207835224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy is volgens mij wel een lieverdje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207835233
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
niemand lult het goed. hier.
.
[..]
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?
De man op die foto, Joost-de "onafhankelijke" journalist-Niemoller, doet dat wel. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:49:09 #126
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207835253
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
niemand lult het goed. hier.
.
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?
Oh?

Dus:
We zijn het eens dat er geen enkel excuus was voor Rusland om Oekrane binnen te vallen?
We zijn het eens dat Rusland en enkel Rusland de agressor is?
We zijn het erover eens dat Rusland de genocide en oorlogsmisdaden pleger is?
We zijn het eens dat Rusland zich terug moet trekken?
We zijn het eens dat binnenlands Oekrans gedoe niets met deze oorlog te maken heeft?
We zijn het eens dat Rusland veel meer nazi-kenmerken vertoont dan Oekrane?
We zijn het eens dat descaleren alleen bij Rusland kan beginnen?

Zijn we het over bovenstaande punten niet eens dan lul je het wel degelijk goed
pi_207835281
De tering zeg hoe sommige hier de daden van Rusland proberen goed te praten en dan met voorbeelden komen als de Vietnamoorlog en het koloniaal verleden van het VK dan ben je behoorlijk afgegleden in propaganda beerput van het Kremlin. Nu nog ergens het zinnetje Wir haben es nicht gewut er tussen plakken om de Russische bevolking te beschermen en we zijn helemaal compleet...
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:51:36 #128
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207835287
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
niemand lult het goed. hier.
.
[..]
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?
Of goedlullen dat die Russen maar hun zin moeten krijgen, of weet ik veel wat nu weer de achterlijke punten zijn. Veel te vermoeiend die discussies.

Kunnen we niet gewoon afspreken dat wanneer iemand de standpunten van de andere achterlijk vindt dat je diegene gewoon negeert?

Overtuigen doe je toch niet.
En dit geldt voor beide partijen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:52:58 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

Kunnen we niet gewoon afspreken dat wanneer iemand de standpunten van de andere achterlijk vindt dat je diegene gewoon negeert?

Nee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207835336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:38 schreef oheng het volgende:

[..]
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, ras of afkomst, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?

De intentie mist, en daarom is jouw vergelijking belachelijk.
Voor de slachtoffers maakt het vrij weinig uit of de intentie er was of niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 17:57:02 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835372
twitter


Uiteraard wel met een "het moet Rusland niet provoceren" disclaimer. Maar toestemming voor de export van Spikes zou wel handig zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 18:00:59 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207835434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Russen houden niet echt van een instantie die hun misdaden uitrafelt en onthult.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207835468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:44 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Zo zijn er nog tal van voorbeelden. Het volk valt gewoon niet te veroordelen voor de acties van een overheid, alle kritiek wordt daar neergeslagen of vergiftigd
Het Russische volk faciliteert al eeuwenlang dictatoriale despoten en regimes die koloniale veroveringsoorlogen voeren en genocides plegen op de bevolking van buurlanden en valt dus prima te veroordelen voor de acties van de door hen in het zadel geholpen overheden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207835507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Oh?

Dus:
We zijn het eens dat er geen enkel excuus was voor Rusland om Oekrane binnen te vallen?
We zijn het eens dat Rusland en enkel Rusland de agressor is?
We zijn het erover eens dat Rusland de genocide en oorlogsmisdaden pleger is?
We zijn het eens dat Rusland zich terug moet trekken?
We zijn het eens dat binnenlands Oekrans gedoe niets met deze oorlog te maken heeft?
We zijn het eens dat Rusland veel meer nazi-kenmerken vertoont dan Oekrane?
We zijn het eens dat descaleren alleen bij Rusland kan beginnen?

Zijn we het over bovenstaande punten niet eens dan lul je het wel degelijk goed
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207835537
Oekraine krijgt dus 100 of meer Leopard M1A5 tanks, origineel uit het jaar 1965.

Hier een video van Military History Visualized over deze tank, als geheugen opfrisser.

  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 18:08:01 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207835546
quote:
:N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207835557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:07 schreef oheng het volgende:
Oekraine krijgt dus 100 of meer Leopard M1A5 tanks, origineel uit het jaar 1965.

Hier een video van Military History Visualized over deze tank, als geheugen opfrisser.

Ik kan nu even niet kijken.

Hoe verhoudt die zich tot de T72?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 18:11:06 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:07 schreef oheng het volgende:
Oekraine krijgt dus 100 of meer Leopard M1A5 tanks, origineel uit het jaar 1965.

Hier een video van Military History Visualized over deze tank, als geheugen opfrisser.

Het A5 upgrade traject begon in de jaren tachtig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 18:12:02 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835596
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
Natuurlijk mag dat. Nadat de agressor het land is uitgetrapt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207835682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:44 schreef LightCity het volgende:
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
Ik heb nog wel een paar kritische vragen: wanneer gaan we ook medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen onder de sancties tegen Rusland laten vallen? Wanneer gaan we de in het westen wonende kinderen van Russische oligarchen deporteren? Wanneer gaan we alle bezittingen van Russen in het westen onteigenen? 8-)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207835699
twitter


Is dit al langsgekomen? Wat een zakkenwasser is het ook.
pi_207835700
twitter

Ben benieuwt hoe dit is afgelopen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 18:20:06 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207835719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik heb nog wel een paar kritische vragen: wanneer gaan we ook medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen onder de sancties tegen Rusland laten vallen? Wanneer gaan we de in het westen wonende kinderen van Russische oligarchen deporteren? Wanneer gaan we alle bezittingen van Russen in het westen onteigenen? 8-)
Waarom nemen we die 300 miljard die Rusland in het westen heeft geparkeerd niet in beslag? (Bijkomend voordeel: China heeft nog veel meer geld hier, die denken bij zo'n voorbeeld wel eerst even heel goed na of Taiwan aanvallen een goed plan is)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 18:22:04 #146
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207835755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee.
Maar het leest zo vermoeiend weg !

Reageer dan gewoon met een joostplaatje. Zegt genoeg.
pi_207835798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
Toen Koetsja de dictator zijn macxht verloor, janoeksy de Verkiezingen fraudeerde, de oranje revolutie wie lijde tot 2014 revolutie?

Echt de aanleiding is ruslands corruptie en fsb zijn machtsgeilheid. ddit speelt dus al sinds 1996, dat rusland loopt te kutten in Oekraine.
pi_207835862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard wel met een "het moet Rusland niet provoceren" disclaimer. Maar toestemming voor de export van Spikes zou wel handig zijn.
Isral heeft groot belang bij een verder verzwakt Rusland en algeheel verlies in Oekrane nu Rusland en Iran tot elkaar veroordeeld zijn.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_207835931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Isral heeft groot belang bij een verder verzwakt Rusland en algeheel verlies in Oekrane nu Rusland en Iran tot elkaar veroordeeld zijn.
Exact dit. Er dreigt een openlijke oorlog tussen Iran en Armeni enerzijds en Isral, Azerbeidzjan en Turkije anderzijds.
pi_207835989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom nemen we die 300 miljard die Rusland in het westen heeft geparkeerd niet in beslag? (Bijkomend voordeel: China heeft nog veel meer geld hier, die denken bij zo'n voorbeeld wel eerst even heel goed na of Taiwan aanvallen een goed plan is)
Dat vraag ik me ook af. Het onteigenen van Russische eigendommen en liquide middelen in het westen zou een prima eerste stap zijn in de cruciale derussificatie van de westerse wereld.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 18:43:19 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207836052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af. Het onteigenen van Russische eigendommen en liquide middelen in het westen zou een prima eerste stap zijn in de cruciale derussificatie van de westerse wereld.
Ook, en de vriendjes van Poetin gaan het hem kwalijk nemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207836170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Toen Koetsja de dictator zijn macxht verloor, janoeksy de Verkiezingen fraudeerde, de oranje revolutie wie lijde tot 2014 revolutie?

Echt de aanleiding is ruslands corruptie en fsb zijn machtsgeilheid. ddit speelt dus al sinds 1996, dat rusland loopt te kutten in Oekraine.
Ken die namen niet. Corruptie kun je standaard vanuit gaan. Kan me Jushenko me nog wel herinneren van de oranje revolutie.
Al doende leert men B:)B
Een anti-dictator oorlog zoals in syrie, afghanstan, irak, libi wil niemand alleen maar verliezers, dus moet Biden bellen met Poetin, vragen of hij ook een 16 jarige F nodig heeft.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207836198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Isral heeft groot belang bij een verder verzwakt Rusland en algeheel verlies in Oekrane nu Rusland en Iran tot elkaar veroordeeld zijn.
Wat een show
Bijbelgelovigen zijn alert.
Mat 24:6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Mat 24:7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentin, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207836367
twitter


pi_207836381
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 19:12:19 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207836436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:06 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
De koepel (of wat het ook mag wezen) lijkt me erg sloopbaar. Volgens mij is een simpele RPG al voldoende.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 19:13:23 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207836448
quote:
Daarom liep David, en stond op den Filistijn, en nam zijn zwaard, en hij trok het uit zijn schede, en hij doodde hem, en hij hieuw hem het hoofd daarmede af. Toen de Filistijnen zagen, dat hun geweldigste dood was, zo vluchtten zij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207836450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
De koepel (of wat het ook mag wezen) lijkt me erg sloopbaar. Volgens mij is een simpele RPG al voldoende.
Tracks en wielophanging ziet er ook niet al te stevig uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 19:17:22 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207836493
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tracks en wielophanging ziet er ook niet al te stevig uit.
Het zal wel net zo'n succes worden als die Terminator van ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207836505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zal wel net zo'n succes worden als die Terminator van ze.
Terminator?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207836522
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207836543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Of goedlullen dat die Russen maar hun zin moeten krijgen, of weet ik veel wat nu weer de achterlijke punten zijn. Veel te vermoeiend die discussies.

Kunnen we niet gewoon afspreken dat wanneer iemand de standpunten van de andere achterlijk vindt dat je diegene gewoon negeert?

Overtuigen doe je toch niet.
En dit geldt voor beide partijen.
Er zijn nog steeds achterlijk domme vredesduiven op FOK! zoals @Chadi die denken dat Rusland zich wel terugtrekt als we beloven dat Oekraine niet bij de NAVO komt. Helemaal gehersenspoeld door de propagandadrek van het Kremlin en Sjerrie Kroket.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207836579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds achterlijk domme vredesduiven op FOK! die denken dat Rusland zich wel terugtrekt als we beloven dat ze niet bij de NAVO komen.
De enige wijze waarop Rusland in toom gehouden kan worden is door het land de vernieling in te helpen en de bevolking tot dezelfde armoede, misdaad en ellende als begin jaren '90 te veroordelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 19:26:03 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207836581
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Terminator?
BMPT Terminator. Een T-72 chassis met daarop 2 30mm kanonnen, vier AT raketten en een granaatwerper. Bedoeld om in steden infanterie uit te schakelen. De Poetinisten waren heel enthousiast afgelopen zomer, het zou wel even een einde maken aan de slachting onder de tanks. Maar door bij wijze van spreken een handgranaat op het dak van zo'n ding te gooien schakel je die kanonnen al uit. Van de tien zijn er een paar in vlammen opgegaan en de rest kon terug naar Rusland voor reparaties nadat de kanonnen en raketwerpers kapot werden geschoten.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 19:26:09 #165
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207836583
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207836662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
BMPT Terminator. Een T-72 chassis met daarop 2 30mm kanonnen, vier AT raketten en een granaatwerper. Bedoeld om in steden infanterie uit te schakelen. De Poetinisten waren heel enthousiast afgelopen zomer, het zou wel even een einde maken aan de slachting onder de tanks. Maar door bij wijze van spreken een handgranaat op het dak van zo'n ding te gooien schakel je die kanonnen al uit. Van de tien zijn er een paar in vlammen opgegaan en de rest kon terug naar Rusland voor reparaties nadat de kanonnen en raketwerpers kapot werden geschoten.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator
Die zit er iig steviger uit.
Maar dat was blijkbaar geen succes?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 19:41:11 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207836785
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die zit er iig steviger uit.
Maar dat was blijkbaar geen succes?
Nope. Je hebt in dat ding nog steeds weinig overzicht. Dus ze zijn prima in een hinderlaag te krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207837050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
De koepel (of wat het ook mag wezen) lijkt me erg sloopbaar. Volgens mij is een simpele RPG al voldoende.
Boeie, kun je mooi verstoppen op plaatsen waar je leo´s verwacht.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 19:58:09 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207837092
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Boeie, kun je mooi verstoppen op plaatsen waar je leo´s verwacht.
Zie jij iets aan dat ding waarmee je een Abrams/Leopard/Challenger zou kunnen uitschakelen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207837113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ken die namen niet. Corruptie kun je standaard vanuit gaan. Kan me Jushenko me nog wel herinneren van de oranje revolutie.
Al doende leert men B:)B
Een anti-dictator oorlog zoals in syrie, afghanstan, irak, libi wil niemand alleen maar verliezers, dus moet Biden bellen met Poetin, vragen of hij ook een 16 jarige F nodig heeft.
als jij nu regelmatig aangeeft bij fvd/pvv dat poetin en kremlin juisthet probleem zijn en dat deze oorlog kan stoppen als Poetin dus gewoon besluit zich terug te trekken. Scheelt zoveel doden.
pi_207837193
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zie jij iets aan dat ding waarmee je een Abrams/Leopard/Challenger zou kunnen uitschakelen?
Nee.

Ik vermoed dat op die turet een at gemonteerd kan/gaat worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 20:11:46 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207837394
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.

Ik vermoed dat op die turet een at gemonteerd kan/gaat worden.
Dat zal inderdaad wel. Maar wat dan het enorme voordeel is? Veel meer dan op afstand een raket afvuren gaat het dan niet worden volgens mij. En je zit als operator nog steeds naar een scherm te kijken, veel situational awareness heb je dan niet. Dan kun je beter met een klein team en een gewoon antitank wapen gaan wandelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207837659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
als jij nu regelmatig aangeeft bij fvd/pvv dat poetin en kremlin juisthet probleem zijn en dat deze oorlog kan stoppen als Poetin dus gewoon besluit zich terug te trekken. Scheelt zoveel doden.
Dat weet Sjerrie heus wel, daarom dat hij in dit betoog duidelijk maakt dat ze niet voorzichtig waren, en waarom de uitkomst voorspelbaar was. "Gaan we RuSland op de knieen dwingen zoals Napoleon ook probeerde (voor welke reden dan ook), of gaan we om de tafel?"
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207837730
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:26 schreef Alarmonoff het volgende:

Gaan we RuSlan op de knieen dwingen zoals Napoleon ook probeerde (voor welke reden dan ook), of gaan we om de tafel?"
Die vergelijking kunnen alleen totaaldebielen maken.

In het geval van de veldtocht van Napoleon en WOII was Rusland / SU de verdediger, nu is Rusland de agressor.

Eigenlijk ben ik zelf ook een idioot dat ik dit nog uit wil leggen :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 20:32:47 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207837765
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:26 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat weet Sjerrie heus wel, daarom dat hij in dit betoog duidelijk maakt dat ze niet voorzichtig waren, en waarom de uitkomst voorspelbaar was. "Gaan we RuSland op de knieen dwingen zoals Napoleon ook probeerde (voor welke reden dan ook), of gaan we om de tafel?"
Om de tafel. Nadat ze uit Oekrane zijn geschopt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:35:58 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_207837820
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:36:24 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207837832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
Zeker mag dat, zeker wanneer er duidelijk “volgens de agressor, Rusland dus” bij vermeld wordt.

Zeker valt ervan te leren! Sterker nog, het westen leert razendsnel van deze oorlog, nog nooit zijn zo snel de defensiebudgetten omhoog geschoten.

Onderhandelingen gaan er zeker ooit komen, maar pas op het moment dat of Oekrane niets meer te winnen heeft, enkel en alleen maar nog meer kan verliezen of wanneer Rusland dusdanig veel schade lijdt dat de binnenlandse situatie daar gaat wankelen. Woede bij de Russische bevolking tegen het eigen regime, onrust opstand revolutie, dat is het beste wat Oekrane kan overkomen. Tot 1 van die twee waar wordt zie ik geen onderhandelingen, tenzij Putin opeens de pijp uitgaat en zijn opvolger het licht ziet.
pi_207837854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Om de tafel. Nadat ze uit Oekrane zijn geschopt.
Als het kan gisteren nog, zodat ze vrijwillig terugmarcheren.
Gebeurt toch niet.
Het anti-westers blok, ben bang dat da ook klopt.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 20:42:48 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207837914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:38 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Als het kan gisteren nog, zodat ze vrijwillig terugmarcheren.
Gebeurt toch niet.

Dat is aan Poetin.

Het enige wat Oekrane, en het westen, kunnen doen is ze helpen Oekrane te verlaten. Oekrane door de soldaten te overtuigen dat ze dan ouder worden door er een heleboel af te slachten. Het westen door Oekrane te voorzien van hulp om dat te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:43:43 #181
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207837926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:38 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Als het kan gisteren nog, zodat ze vrijwillig terugmarcheren.
Gebeurt toch niet.
Het anti-westers blok, ben bang dat da ook klopt.
Maar daarom ook alles wat we aan zware wapens hebben, inclusief jachtvliegtuigen, naar Oekrane. Niet om Rusland te veroveren zoals Napoleon of hitler probeerden, maar om Rusland te verzwakken, het Russische leger uit te hollen en het Russische volk zelf de keuze te geven om hun zonen te laten sterven als kanonnenvoer of in opstand te komen.

Revolutie is ook een Russische traditie
pi_207837962
twitter


pi_207837994
twitter
pi_207838092
quote:
Russian-installed authorities in Crimea said on Friday they had nationalized around 500 properties in the peninsula belonging to Ukrainian oligarchs and politicians.

“At an absentee vote, the deputies of the State Council of the Republic of Crimea adopted a resolution on the nationalization of the property of foreign citizens and states that commit unfriendly actions against Russia,” Vladimir Konstantinov, speaker of the Crimean parliament said in a Telegram post.

The property of Ukrainian oligarchs Serhiy Taruta, Igor Kolomoisky, Rinat Akhmetov and Arseniy Yatsenyuk are subject to nationalization. The list also includes the property of 12 Ukrainian banks and the Dynamo Kyiv football club, Russian state media TASS reported on Friday.
CNN
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:54:08 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Vind het ook wel een raar verhaal. GLSDB bestaat al minstens 8 jaar, de oorlog is al een jaar bezig, ze hebben 260k bommen op voorraad en er moet alleen een ombouwkit op geschroefd worden.

Ze moeten met gemak nu al 10000 stuks beschikbaar hebben en 1000 per maand kunnen leveren.

Het lijkt er weer eens op dat ze Rusland ver vantevoren waarschuwen wat eraan zit te komen als ze de oorlog niet stoppen. De F-16s zullen ook wel pas over een jaar arriveren.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 20:54:23 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207838145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:51 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
Dat kunnen wij ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207838206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar daarom ook alles wat we aan zware wapens hebben, inclusief jachtvliegtuigen, naar Oekrane. Niet om Rusland te veroveren zoals Napoleon of hitler probeerden, maar om Rusland te verzwakken, het Russische leger uit te hollen en het Russische volk zelf de keuze te geven om hun zonen te laten sterven als kanonnenvoer of in opstand te komen.

Revolutie is ook een Russische traditie
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207838215
quote:
Kramatorsk casualties rise: The death toll from repeated Russian missile strikes on the eastern Ukrainian city Thursday increased to four, with 18 others injured. Two S-300 missiles were fired at the city center, landing about a minute apart and less than a hundred meters from a CNN team. Two civilians were also killed in strikes elsewhere in the Donetsk region, as the battle for its control intensifies.

Kherson under attack: An onslaught of Russian shelling in the last 24 hours has killed two people and injured another nine in the liberated southern city, sparking three large fires overnight.
CNN
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 20:57:51 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207838227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vind het ook wel een raar verhaal. GLSDB bestaat al minstens 8 jaar,
De initile tests waren in 2015. De eerste test op een doelwit op 130km afstand was pas in 2019.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:58:57 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar daarom ook alles wat we aan zware wapens hebben, inclusief jachtvliegtuigen, naar Oekrane. Niet om Rusland te veroveren zoals Napoleon of hitler probeerden, maar om Rusland te verzwakken, het Russische leger uit te hollen en het Russische volk zelf de keuze te geven om hun zonen te laten sterven als kanonnenvoer of in opstand te komen.

Revolutie is ook een Russische traditie
De laatste revolutie was in 1917 en de regering heeft hun systeem van onderdrukking daarna geperfectioneerd. Het hele volk is gebrainwashed, iedereen kan elkaar erbij lappen en dan verdwijn je jarenlang de cel in of naar Siberie.
pi_207838287
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kunnen wij ook.
Alleen zitten er hier wat meer hoepels, ogen en haken aan vwb het juridische gedeelte denk ik. Hier wil men nog enigszins regels volgen. Al die spullen waar beslag is op gelegd door Europese landen moeten nog onteigend worden toch? Voor zover die intentie er momenteel ook is en het niet slechts bij tijdelijk beslag blijft.
pi_207838297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De laatste revolutie was in 1917 en de regering heeft hun systeem van onderdrukking daarna geperfectioneerd. Het hele volk is gebrainwashed, iedereen kan elkaar erbij lappen en dan verdwijn je jarenlang de cel in of naar Siberie.
Wil het goelag archipel nog lezen om te zien en begrijpen hoe het allemaal zat.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207838366
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik kan nu even niet kijken.

Hoe verhoudt die zich tot de T72?
Hangt er heel erg vanaf welke T-72 versie.

Maar, de Leopard 1 A5 heeft goede (nacht)optics, compleete gedigitaliseerde communicatie en vuurgeleiding, kanonstabilisatie en..... Een 105mm kanon en relatief lichte bepantsering.
Je laat hem liever niet tegen andere tanks vechten. Ook niet tegen gemoderniseerde T-72's. Gelukkig zijn dat soort gevechten redelijk zeldzaam, en "een tank is beter dan geen tank".

Hier een straatinterview uit... Oekraine dit keer.
Lijkt wel alsof Oekrainers vrolijker en minder achterdochtig zijn dan russen. Opvallend verschil.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:05:36 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad wel. Maar wat dan het enorme voordeel is? Veel meer dan op afstand een raket afvuren gaat het dan niet worden volgens mij. En je zit als operator nog steeds naar een scherm te kijken, veel situational awareness heb je dan niet. Dan kun je beter met een klein team en een gewoon antitank wapen gaan wandelen.
Misschien om op z'n russische met verschillende van die wagentjes op n leo afgaan om die uit te schakelen om daarmee te pronken.

Zomaar een gok hoor, ben echt niet onder de indruk van hun kwaliteit. Maar we zijn wel in een fase waarin wij niet meer alles kunnen weglachen of denken dat ze echt niks kunnen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:11:26 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:15:36 #198
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207838545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De laatste revolutie was in 1917 en de regering heeft hun systeem van onderdrukking daarna geperfectioneerd. Het hele volk is gebrainwashed, iedereen kan elkaar erbij lappen en dan verdwijn je jarenlang de cel in of naar Siberie.
Het verliezen van de Afghaanse oorlog heeft enorm bijgedragen aan het uiteenvallen van het Warschaupact en de Sovjetunie. Vergelijkbare scenario’s zijn nu niet ondenkbaar. Russen houden niet van losers en hoe je het ook wend of keert, Putin is op dit moment de ultieme loser.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:16:20 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad wel. Maar wat dan het enorme voordeel is? Veel meer dan op afstand een raket afvuren gaat het dan niet worden volgens mij. En je zit als operator nog steeds naar een scherm te kijken, veel situational awareness heb je dan niet. Dan kun je beter met een klein team en een gewoon antitank wapen gaan wandelen.
Ik denk dat dat ook de reden is dat Israel die 20 jaar voorloopt op de rest vd wereld nooit een drone tank heeft uitgebracht. En ook waarom ze hun Pereh tank die Spikes afschiet hebben gecancelled.

Het beste is gewoon een vliegende drone die raketten afschiet, veel beter dan een drone tank op de grond.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 21:20:48 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207838646
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien om op z'n russische met verschillende van die wagentjes op n leo afgaan om die uit te schakelen om daarmee te pronken.

Zomaar een gok hoor, ben echt niet onder de indruk van hun kwaliteit. Maar we zijn wel in een fase waarin wij niet meer alles kunnen weglachen of denken dat ze echt niks kunnen.
Maar ze kunnen toch ook helemaal niks? Maandenlang met banzaicharges blijven aanvallen en niet letten op de verliezen is de enige manier waarop ze de laatste tijd iets hebben weten te bereiken. Maar ik zie ze die dorpen niet houden als er een compagnie zware tanks met moderne IFV's erbij een tegenaanval doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207838691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:54 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Wat een show
Bijbelgelovigen zijn alert.
Mat 24:6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Mat 24:7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentin, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Bijbelgelovigen zijn altijd een beetje van de korte termijn en denken elke generatie dat nu toch echt de profetieen uit gaan komen. Ze vergeten even dat dit allemaal al eeuwen gebeurt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 21:24:16 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207838713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Bijbelgelovigen zijn altijd een beetje van de korte termijn en denken elke generatie dat nu toch echt de profetieen uit gaan komen. Ze vergeten even dat dit allemaal al eeuwen gebeurt.
Het is inderdaad een mooie omschrijving van de tweede wereldoorlog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:26:56 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is inderdaad een mooie omschrijving van de tweede wereldoorlog.
En de eerste. En Napoleontische oorlogen en uiteraard alle oorlogen die in de rest van de wereld buiten Westers blikveld plaatsvonden.


beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:27:55 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207838826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vind het ook wel een raar verhaal. GLSDB bestaat al minstens 8 jaar, de oorlog is al een jaar bezig, ze hebben 260k bommen op voorraad en er moet alleen een ombouwkit op geschroefd worden.

Ze moeten met gemak nu al 10000 stuks beschikbaar hebben en 1000 per maand kunnen leveren.

Het lijkt er weer eens op dat ze Rusland ver vantevoren waarschuwen wat eraan zit te komen als ze de oorlog niet stoppen. De F-16s zullen ook wel pas over een jaar arriveren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het verliezen van de Afghaanse oorlog heeft enorm bijgedragen aan het uiteenvallen van het Warschaupact en de Sovjetunie. Vergelijkbare scenario’s zijn nu niet ondenkbaar. Russen houden niet van losers en hoe je het ook wend of keert, Putin is op dit moment de ultieme loser.
Ja, de Afghaanse invasie was 1 factor, hoewel daar in ieder geval 14.453 russen sneuvelden. Daar zat rusland in de eerste paar weken al op.

Andere factoren voor het ineen storten van de USSR: de lage olieprijs, gebrek aan economische ontwikkeling, schrijnende achterstand op westerse welvaart, en een aantal gefaalde projecten, zoals de reactie op het Star Wars programma, n het razend interessante plan van de DDR om de grootste chip producent te worden (Youtube link).
pi_207839235
twitter
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:55:53 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207839307
quote:
US Attorney General Merrick Garland announced the first transfer of forfeited assets from sanctions against a Russia oligarch on Friday during an appearance with Ukrainian Prosecutor General Andriy Kostin at the Justice Department. The funds, according to Garland, will go toward aiding Ukraine.

In June, millions were seized from a US bank account belonging to Malofeyev, whom the United States announced sanctions against in April “for having acted or purported to act for or on behalf of, directly or indirectly” the Russian government, the Treasury Department said at the time.

“Today, we are witnessing the authorization of transfer of the confiscated assets in the amount of $5.4 million US dollars to the State Department for the purpose of rebuilding war ravaged Ukraine,” Kostin added.
CNN
pi_207839600
Oei, Duitsland zo'n kleine vis en Zweden zo groot. Amerika had wel een killer whale mogen zijn.

  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:19:13 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207839688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt nog leuk als we die honderden miljarden voor de wederopbouw gaan overmaken.

Ik hoop van harte dat het ze lukt de corruptie te bestrijden. Maar als je ziet dat andere landen als Bulgarije ondanks hun EU-lidmaatschap in 20 jaar nauwelijks zijn gestegen op de anticorruptie-index verwacht ik niet veel goeds voor Oekrane. Corruptie zit in de haarvaten van de samenleving en laat zich lastig uitroeien.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:21:33 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207839717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:16 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, Duitsland zo'n kleine vis en Zweden zo groot. Amerika had wel een killer whale mogen zijn.

[ afbeelding ]
Is dan ook van maart vorig jaar ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:23:32 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207839724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:21 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dat wordt nog leuk als we die honderden miljarden voor de wederopbouw gaan overmaken.

Ik hoop van harte dat het ze lukt de corruptie te bestrijden. Maar als je ziet dat andere landen als Bulgarije ondanks hun EU-lidmaatschap in 20 jaar nauwelijks zijn gestegen op de anticorruptie-index verwacht ik niet veel goeds voor Oekrane. Corruptie zit in de haarvaten van de samenleving en laat zich lastig uitroeien.
Bulgarije heeft geen recente oorlog gehad waardoor ze de mogelijkheden kregen om corrupte hoge bobo's eruit te flikkeren. Nu pas een jaar na de start van de oorlog zie je Ukraine grote stappen maken in corruptiebestrijding en meerdere topmannen aanpakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 03-02-2023 23:07:30 ]
pi_207839735
quote:
"Taiwan kan zich beter nu overgeven, want China heeft n....".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207839750
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:25:43 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 22:27:55 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207839777
quote:
Dan is het nu is zaak die 300 miljard aan Russisch bezit af te pakken. Dat geeft een heel duidelijk signaal aan China wat de consequenties zullen zijn van zo'n geintje. Xi heeft dan de keuze: Of Chinees bezit in het westen, of bezit van Taiwan. Verder is afbouwen van de afhankelijkheid van China, of in ieder geval klaar zijn om dat snel te kunnen, nu verstandig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207839801
quote:
Ben al meer van dat soort verhalen tegen gekomen. Die Canadees van het YouTube kanaal Ukraine_tbic had het ook al over een Wagner soldaat die gevangen genomen was die uitdrogingsverschijnselen had.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:30:18 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207839811
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:21 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dat wordt nog leuk als we die honderden miljarden voor de wederopbouw gaan overmaken.

Ik hoop van harte dat het ze lukt de corruptie te bestrijden. Maar als je ziet dat andere landen als Bulgarije ondanks hun EU-lidmaatschap in 20 jaar nauwelijks zijn gestegen op de anticorruptie-index verwacht ik niet veel goeds voor Oekrane. Corruptie zit in de haarvaten van de samenleving en laat zich lastig uitroeien.
Een groot gedeelte van wat er nog als corruptie voorzienend in Bulgarije wordt voorzien zijn aldaar constitutionele wetgevingen die al jaren op de nominatie staan om vervangen te worden. Gaat alleen lastig omdat het politiek nogal ren puinhoop is en ze daardoor over twee maanden aan de vijfde verkiezingen in drie jaar toe zijn.

Een groot gedeelte van de corruptie index is overigens gebaseerd op publieke perspectie en er is al geruime tijd behoorlijk wat kritiek oo.

Als je denkt dat je aldaar net als twintig jaar geleden nog een briefje van twintig euro in je rijbewijs kon steken om aan de agent te tonen dan zit je er in ieder geval flink naast. Er is in de Oost-Europese landen enorm veel veranderd op dat gebied.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207839815
quote:
Die ogen...
Het is dat het filmpje kleur heeft anders zouden dit zo beelden van WO2 kunnen zijn.
pi_207839920
quote:
An American volunteer aid worker, Pete Reed, was killed in Bakhmut in eastern Ukraine on Thursday while aiding civilians, according to a statement from Global Response Medicine, the humanitarian aid group he founded.

Reed, a US Marine veteran, was listed as "killed while rendering aid" on a mission with another organization, GRM said in a statement posted on social media.
CNN

Dat niet iedereen verplicht is geweest te vertrekken eerder al... Snap dat het moeilijk is om je huis en spullen achter te laten maar door nu als het eigenlijk te laat is wel weg te willen breng je die vrijwilligers in doodsgevaar. Nou ja ze kiezen er zelf voor maar beetje dubbel gevoel bij...ook al ben je een oud vrouwtje. Dit was niet een overrompeling waardoor je het niet eerder had kunnen zien aankomen.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 22:39:55 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207839926
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207840089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Dat niet iedereen verplicht is geweest te vertrekken eerder al... Snap dat het moeilijk is om je huis en spullen achter te laten maar door nu als het eigenlijk te laat is wel weg te willen breng je die vrijwilligers in doodsgevaar. Nou ja ze kiezen er zelf voor maar beetje dubbel gevoel bij...ook al ben je een oud vrouwtje. Dit was niet een overrompeling waardoor je het niet eerder had kunnen zien aankomen.
Ik denk dat het makkelijk oordelen is vanaf hier in onze positie. Dit filmpje gaat ook over 2 vrijwilligers die gestorven zijn bij Bakhmut. Deze man doet hetzelfde werk en haalde ook een oud omaatje op en vroeg waarom ze zo laat pas weg wou. Die vertelde dat ze 2 zonen heeft. De ene ging water halen is nooit meer terug gekomen dus vermist (waarschijnlijk dood) haar andere zoon was omgekomen in het leger. Dus ze wou zo lang mogelijk daar blijven voor het geval die zoon terug kwam.
pi_207840174
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Dat niet iedereen verplicht is geweest te vertrekken eerder al... Snap dat het moeilijk is om je huis en spullen achter te laten maar door nu als het eigenlijk te laat is wel weg te willen breng je die vrijwilligers in doodsgevaar. Nou ja ze kiezen er zelf voor maar beetje dubbel gevoel bij...ook al ben je een oud vrouwtje. Dit was niet een overrompeling waardoor je het niet eerder had kunnen zien aankomen.
Zoals Youtuber Brandon (Ukraine_tbic) al zei, sommigen zitten op hun kind te wachten die ineens verdween.

Hier een video van Brandon over de 2 andere buitenlandse vrijwilligers die gesneuveld zijn in de Donetsk regio.
pi_207840205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat het makkelijk oordelen is vanaf hier in onze positie. Dit filmpje gaat ook over 2 vrijwilligers die gestorven zijn bij Bakhmut. Deze man doet hetzelfde werk en haalde ook een oud omaatje op en vroeg waarom ze zo laat pas weg wou. Die vertelde dat ze 2 zonen heeft. De ene ging water halen is nooit meer terug gekomen dus vermist (waarschijnlijk dood) haar andere zoon was omgekomen in het leger. Dus ze wou zo lang mogelijk daar blijven voor het geval die zoon terug kwam.
Ok ja ieder zal zo wel z'n eigen reden hebben. Maar je leest ook berichten van nog veel kinderen daar, dan denk je welke ouder blijft daar.., laat staan met kinderen.
pi_207840302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ok ja ieder zal zo wel z'n eigen reden hebben. Maar je leest ook berichten van nog veel kinderen daar, dan denk je welke ouder blijft daar.., laat staan met kinderen.
De menselijke beweegredenen zijn vaak ondoorgrondelijk. Maar denk bijvoorbeeld aan depressie, zorg voor anderen die je niet in de steek wilt laten, oude mensen die te star zijn om zich aan te passen aan veranderingen, geestezieken, verstijven van angst, etc, etc.
Sommige mensen gaan zeer, zeer slecht om met veranderingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 03-02-2023 23:10:02 ]
pi_207840376
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ok ja ieder zal zo wel z'n eigen reden hebben. Maar je leest ook berichten van nog veel kinderen daar, dan denk je welke ouder blijft daar.., laat staan met kinderen.
Klopt, om eerlijk te zijn snap ik het ook niet goed waarom mensen daar blijven. Maar ze zullen hun reden wel hebben. Dit filmpje is ook heftig vader wou achter blijven maar kinderen en vrouw waren al weg. Alleen vader is beschoten en dood, de hond is zijn lijk al aan het aanvreten.
Het is oorlog en mensen maken soms beslissingen in dat soort situaties die wij nooit zullen begrijpen denk ik dan.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 23:08:31 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207840377
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207840675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat het makkelijk oordelen is vanaf hier in onze positie. Dit filmpje gaat ook over 2 vrijwilligers die gestorven zijn bij Bakhmut. Deze man doet hetzelfde werk en haalde ook een oud omaatje op en vroeg waarom ze zo laat pas weg wou. Die vertelde dat ze 2 zonen heeft. De ene ging water halen is nooit meer terug gekomen dus vermist (waarschijnlijk dood) haar andere zoon was omgekomen in het leger. Dus ze wou zo lang mogelijk daar blijven voor het geval die zoon terug kwam.
Je ziet het ook met natuurrampen. In zuidoost VS en Caribisch gebied worden ieder jaar gebieden geevacueerd vanwege orkanen, en altijd zijn er mensen die weigeren te vertrekken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 23:40:50 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207840835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:16 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, Duitsland zo'n kleine vis en Zweden zo groot. Amerika had wel een killer whale mogen zijn.

[ afbeelding ]
Wit Rusland moet nog in het klein onder Rusland en Turkije bezweet en twijfelend in het midden.
pi_207840966
quote:
Takelen ze die dingen daarop of hoe doen ze dat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207841206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Takelen ze die dingen daarop of hoe doen ze dat?
twitter
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:22:52 #237
8369 speknek
Another day another slay
pi_207841220
quote:
Andre Elissen van de PVV, wie had dat zien aankomen..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:28:09 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207841272
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Andre Elissen van de PVV, wie had dat zien aankomen..
Ik snap de motivatie zo slecht van de conservatief rechtse hoek, is het nu een verheerlijking van nationalisme? Tegen de gevestigde orde af willen zetten? Omkoping?

Qua ideologie, voor zover dat nog een drijfveer zou zijn, hebben ze verder niks van Poetin te verwachtten lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:29:21 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:29:38 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_207841296
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik snap de motivatie zo slecht van de conservatief rechtse hoek, is het nu een verheerlijking van nationalisme? Tegen de gevestigde orde af willen zetten? Omkoping?

Qua ideologie, voor zover dat nog een drijfveer zou zijn, hebben ze verder niks van Poetin te verwachtten lijkt me.
Birds of a fascism flock together.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:31:30 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:34:21 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207841354
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Boom!🚀
[ twitter ]
Jagga jagga
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:43:36 #244
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_207841390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik snap de motivatie zo slecht van de conservatief rechtse hoek, is het nu een verheerlijking van nationalisme? Tegen de gevestigde orde af willen zetten? Omkoping?

Qua ideologie, voor zover dat nog een drijfveer zou zijn, hebben ze verder niks van Poetin te verwachtten lijkt me.
De motivatie is angst. Ze verwachten orde.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_207841392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Ter voorbereiding op wanneer ze een nuke gebruiken in Ukraine en een aanval van NATO terugkrijgen?
[ twitter ]
Eerder ter verdediging van de lange afstand raketten die Oekrane gaat krijgen.
pi_207841409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Ter voorbereiding op wanneer ze een nuke gebruiken in Ukraine en een aanval van NATO terugkrijgen?
[ twitter ]
Als ze een kernwapen inzetten gaat de navo alleen het Russische leger in Oekraine bombarderen en eventueel ook schepen uitschakelen, is in die richting eens aangegeven dacht ik. Zie ze hoe dan ook niet Russische steden aanvallen, lijkt mij meer voor propaganda.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 00:47:34 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 02:18:13 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207841732
Kut Amerikaan verkloot de boel, door hem gaan er 2 mensen van z'n team dood en de rest raakt gewond en daarna wordt er een lulverhaal als reden verzonnen. Zie link voor het langere verhaal:

https://www.reddit.com/r/(...)an_handle_the_truth/
r/CombatFootage believes they *CAN* handle the truth after a popular foreign legion soldier and youtuber does their best to cover up a combat operation that went sideways.

TL;DR:

Youtuber CivDiv posts combat footage video from Ukraine, (filmed 3months ago), showing a foreign legion assault on russian special forces holed up in a building. Video claims that all the Russians are eliminated without issue, but then the Gopro fails - just before artillery shell lands, killing 2 and wounding 5 others in the squad.

Posts are then found from 3 months prior on Finnish message boards describing what sounds like the same combat mission, however these posts claim instead that the Irish Squad leader Rory Mason was actually trying to organise a surrender with the trapped russians who had sent their leader out unarmed to negotiate with Rory (who was the only one present who spoke russian)

During these talks one of the american soldiers is hit in the head/neck and wounded by something (although this is not made clear in the earliest posts on the finnish boards)

The American soldier shown at 2:30 in the main video then shoots the unarmed Russian in the head (according to these message board posts)

The remaining russian special forces then see/hear their buddy who was trying to negotiate a surrender get shot, and decide to go out fighting instead.

most of the russians are promptly killed, but the last remaining russian manages to hit 6 of the americans before being taken out.

After these posts are made, drone footage is also leaked (linked just above) which appears to support the claims made by Eyugenero and posted on 4chan / ylilauta

Final result is that it appears CivDiv manufactured an entire false narrative about a perfectly placed and timed artillery shell landing in order to cover for the rash actions of an american in ukraine which seemingly led to the death of an Irishman and an American in Ukraine, and the wounding of multiple others.
pi_207841790
Steeds meer US Senatoren (R en D) willen een wapendeal van 20 miljard met Turkije tegenhouden zolang dat land de expansie van NAVO met Finland en Zweden blijft tegenhouden.

https://www.defensenews.c(...)-expansion-succeeds/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207841792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als ze een kernwapen inzetten gaat de navo alleen het Russische leger in Oekraine bombarderen en eventueel ook schepen uitschakelen, is in die richting eens aangegeven dacht ik. Zie ze hoe dan ook niet Russische steden aanvallen, lijkt mij meer voor propaganda.
Ik ga het nog maar is herhalen. Maar alle kernwapen retoriek van uit Rusland is voor interne propaganda. Rusland gaat geen kernwapen gebruiken tenzij Oekrane echt Rusland aanvalt wat tot nu toe nog niet gebeurd is. Elke keer stoppen ze gewoon netjes bij de grens die vast is gesteld door verdragen uit 1991. Poetin en het Kremlin is veel gematigder geworden met de kernwapen dreiging sinds hun ontmoeting met China. China wilt al helemaal geen kernoorlog omdat hun economie geen reces kan gebruiken en dat is tot een bepaalde hoogte nog de enige vriend van Poetin. Voor de rest moet iedereen maar is lezen over hoe de vroeger Sovjet-Unie naar kernwapens kijkt dan snap iedereen er ook meer van. Het enige wat Poetin nog kan doen is meer mensen in zijn gehaktmolen draaien meer niet. Kernwapens is een no go want hij is ook niet sucidaal (daarom het is voor interne politiek). Als wij morgen een katapult sturen en een Trebuchet zijn we nog aan het provoceren. Dus laten we dat ook niet al te serieus nemen. Eerst riepen ze we gaan kernwapens gebruiken en nu roepen ze we verlengen alleen de oorlog als we wapens sturen ook al een hint. Dus stop is met dat eeuwige kernwapen gezeik.
pi_207842044
twitter
pi_207842086
quote:
hij wilt vast wel met zijn vriendje vladimir praten, lekker samen lachen en concluderen dat hij terecht Oekraine binnenvalt :')
pi_207842137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan is het nu is zaak die 300 miljard aan Russisch bezit af te pakken. Dat geeft een heel duidelijk signaal aan China wat de consequenties zullen zijn van zo'n geintje. Xi heeft dan de keuze: Of Chinees bezit in het westen, of bezit van Taiwan. Verder is afbouwen van de afhankelijkheid van China, of in ieder geval klaar zijn om dat snel te kunnen, nu verstandig.
Het is niet onze zaak!
  zaterdag 4 februari 2023 @ 07:49:24 #254
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_207842144
quote:
Tim Anderson. Een veroordeelde Australische terrorist/bommenlegger. Jij weet wel wie je moet volgen h. Verbazen doet het natuurlijk niet, ook niet dat een willekeurige tweet gedumpt wordt door een poetinpijper met weinig inhoud.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kopstoot op 04-02-2023 08:01:53 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_207842145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als ze een kernwapen inzetten gaat de navo alleen het Russische leger in Oekraine bombarderen en eventueel ook schepen uitschakelen, is in die richting eens aangegeven dacht ik. Zie ze hoe dan ook niet Russische steden aanvallen, lijkt mij meer voor propaganda.
Denk je? Ik verwacht meer een actie ala Dessertstorm
Massaal met alles wat je hebt.
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 07:52:45 #256
5428 crew  miss_sly
pi_207842156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 03:21 schreef Nielsch het volgende:
Steeds meer US Senatoren (R en D) willen een wapendeal van 20 miljard met Turkije tegenhouden zolang dat land de expansie van NAVO met Finland en Zweden blijft tegenhouden.

https://www.defensenews.c(...)-expansion-succeeds/
Een koekje van eigen deeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207842158
quote:
een niemand, die pro rusland en russische propaganda post. en trump is een russische mol, dus waarom vind jij dit relevant heb je nog iets persoonlijks toe tevoegen?
pi_207842183
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 07:45 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Het is niet onze zaak!
het is niet aan jou om te bepalen wat onze zaak is.
pi_207842202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De teksten uit de bijbel zijn oorspronkelijk niet in het Engels geschreven.

Als je de oudste originele teksten erbij pakt klopt er geen hout meer van je plakwerkje.
Dat het in het Engels is, is wel een duidelijke aanwijzing dat het niet zijn eigen plakwerkje is.
pi_207842208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
het is niet aan jou om te bepalen wat onze zaak is.
VS adept gespot.
pi_207842218
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:13 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
VS adept gespot.
En trots op. Pax Americana.

Al zou een Pax Europeana beter zijn maar dit laat maar weer eens zien dat we daar nog ver van verwijderd zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207842258
https://www.nu.nl/spannin(...)ls-himars-raket.html

Waarom lopen ze daarmee te koop? Dan speel je de Russen in de kaart en kunnen ze maatregelen treffen, loose lips sinks ships.....
pi_207842301
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:13 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
VS adept gespot.
?????
pi_207842517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:25 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)ls-himars-raket.html

Waarom lopen ze daarmee te koop? Dan speel je de Russen in de kaart en kunnen ze maatregelen treffen, loose lips sinks ships.....
Even een blikje geworpen op de reacties op dat artikel. Deed me weer beseffen dat ik die nujij kant van nu.nl beter linksboven laten liggen.

Mi lopen ze er niet perse mee te koop maar wordt dergelijk nieuws meer gebracht om een Russische reactie uit te lokken. In deze zin zal het meer zijn dat de Russen een signaal krijgen dat ze hun depots wat verder achter de frontlinie moeten leggen, dit bemoeilijkt natuurlijk de aanvoerlijnen wat een voordeel voor Oekrane oplevert.
pi_207842642
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Even een blikje geworpen op de reacties op dat artikel. Deed me weer beseffen dat ik die nujij kant van nu.nl beter linksboven laten liggen.

Mi lopen ze er niet perse mee te koop maar wordt dergelijk nieuws meer gebracht om een Russische reactie uit te lokken. In deze zin zal het meer zijn dat de Russen een signaal krijgen dat ze hun depots wat verder achter de frontlinie moeten leggen, dit bemoeilijkt natuurlijk de aanvoerlijnen wat een voordeel voor Oekrane oplevert.
Dat laatste lijkt mij inderdaad, meer tijd kopen voor Oekrane om zich voor te bereiden en te wachten op de aanvoer van nieuw materieel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 09:44:22 #266
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207842937
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 07:45 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Het is niet onze zaak!
Jawel hoor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207843119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:38 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Als het kan gisteren nog, zodat ze vrijwillig terugmarcheren.
Gebeurt toch niet.
Het anti-westers blok, ben bang dat da ook klopt.
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 09:59:34 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207843121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:25 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)ls-himars-raket.html

Waarom lopen ze daarmee te koop? Dan speel je de Russen in de kaart en kunnen ze maatregelen treffen, loose lips sinks ships.....
Dat valt wel mee. Zolang ze niet weten waar de MARS/HIMARS staan kunnen ze niet veel Het enige wat de Russen kunnen doen is commandocentra en brandstof- en munitiedepots nog verder richting Rusland verplaatsen en heel veel luchtafweer gaan inzetten rondom potentile doelen die niet kunnen worden verplaatst.

Spoorbruggen en dergelijke zullen wel tot doelwit worden gemaakt lijkt me, omdat veel militair transport met treinen gaat. En vergeet ook niet dat die bom met succes is getest om een bewegend doelwit op 90-100 kilometer te raken. Dus ook locomotieven zijn ineens een doelwit. En staat een trein eenmaal stil kunnen een of twee inslagen van M30A2 GMLRS de vracht compleet onbruikbaar maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 10:21:05 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207843413
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
Het heimelijke verlangen in het kussen te bijten terwijl ze genomen worden door een "sterke man"
pi_207843522
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207843526
Russische intelligentie weet meteen wanneer ukraine iets van westerse wapens ontvangt hoor.
Ze zijn niet achterlijk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 10:31:25 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207843564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:28 schreef quirina het volgende:
Russische intelligentie weet meteen wanneer ukraine iets van westerse wapens ontvangt hoor.
Ze zijn niet achterlijk.
En anders komen ze er heel snel achter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207843604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
Het is een eigen falen in het leven projecteren op je directe leefomgeving. De schuld buiten jezelf leggen. De wappies die ik zie in het echte leven zijn eigenlijk allemaal van die gemankeerde personen.
pi_207843633
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 07:28 schreef Malavita het volgende:

[..]
hij wilt vast wel met zijn vriendje vladimir praten, lekker samen lachen en concluderen dat hij terecht Oekraine binnenvalt :')
Onder Trump zijn er geen nieuwe oorlogen gestart. Ook heeft hij als 1 van de weinige presidenten een ontmoeting met Kim Jong Un. Ik denk dan ook dat Trump op een positieve manier invloed had kunnen hebben op deze oorlog. Trump had goede banden met Putin. Biden daarentegen...
pi_207843654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:21 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dat wordt nog leuk als we die honderden miljarden voor de wederopbouw gaan overmaken.

Ik hoop van harte dat het ze lukt de corruptie te bestrijden. Maar als je ziet dat andere landen als Bulgarije ondanks hun EU-lidmaatschap in 20 jaar nauwelijks zijn gestegen op de anticorruptie-index verwacht ik niet veel goeds voor Oekrane. Corruptie zit in de haarvaten van de samenleving en laat zich lastig uitroeien.
Maar Bulgarije kan het op de vingers kijken van elke uitgave tegenhouden. De hulp voor Oekraine kan aan veel meer regeltjes voldoen want ze zijn er volledig afhankelijk van. Gevaar is vooral dat de hulp zo hard nodig is en snel moet komen dat procedures worden geskipped. Net zoals je nu ziet dat er veel gesjoemeld werd met Covid-hulp of die PPP loans in de VS.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 10:38:46 #276
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207843659
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Onder Trump zijn er geen nieuwe oorlogen gestart. Ook heeft hij als 1 van de weinige presidenten een ontmoeting met Kim Jong Un. Ik denk dan ook dat Trump op een positieve manier invloed had kunnen hebben op deze oorlog. Trump had goede banden met Putin. Biden daarentegen...
Je bedoelt dat Trump niets gedaan had tegen de inval en Oekrane had laten barsten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207843795
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Trump niets gedaan had tegen de inval en Oekrane had laten barsten.
Ik denk dat hij had kunnen bemiddelen om dit te stoppen. Beter dan Biden nu doet.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 10:50:24 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207843826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik denk dat hij had kunnen bemiddelen om dit te stoppen. Beter dan Biden nu doet.
Welke concessies had hij bij Poetin voor elkaar gekregen dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207843866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
Egoisme vooral. Ik heb het goed en dankzij die stomme oorlog is mijn leven duurder geworden. Ophouden er dus mee en Rusland zijn zin geven zodat ik het weer goed krijg :{
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207843871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik denk dat hij had kunnen bemiddelen om dit te stoppen. Beter dan Biden nu doet.
_O-
pi_207843879
Iedereen die niet denkt dat die clown geen vinger uit had gestoken voor Oekrane is niet goed wijs :') Trump en conflictbemiddeling, hahaha.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207843898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik denk dat hij had kunnen bemiddelen om dit te stoppen. Beter dan Biden nu doet.
Biden doet het bovenmatig goed. Stuurt genoeg militaire hulp. Deze oorlog moet helemaal niet stoppen. Tenminste, hij moet pas stoppen als Rusland heel Oekraine verlaten heeft en militair totaal irrelevant heeft gemaakt zodat ze de komende decennia niet meer in staat zijn om te doen wat ze al eeuwen doen: Buurlanden inpikken, terroriseren en genocide uitvoeren op de bevolking. Trump had deze hulp proberen tegen te gaan en de zijde van Poetin gekozen zoals hij elke keer doet. Waarschijnlijk tegengehouden door de meerderheid van de GOP, maar het had de zaken bemoeilijkt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207843947
twitter



Ik weet niet of deze al langs is gekomen. Jullie discussie al wel een paar keer, dus wat boeit het?

Lijkt er wel op dat het ding naast zeldzaam en duur, vooral ook inefficint is of zo gebruikt wordt.
pi_207843958
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Onder Trump zijn er geen nieuwe oorlogen gestart. Ook heeft hij als 1 van de weinige presidenten een ontmoeting met Kim Jong Un. Ik denk dan ook dat Trump op een positieve manier invloed had kunnen hebben op deze oorlog. Trump had goede banden met Putin. Biden daarentegen...
Heerlijk leven moet dat zijn om op een dergelijk simpel niveau te denken.
pi_207843998
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:36 schreef Fietsenrek het volgende:
Ook heeft hij als 1 van de weinige presidenten een ontmoeting met Kim Jong Un.
Wat een kansloze poppenkast was dat zeg _O-
pi_207844233
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik denk dat hij had kunnen bemiddelen om dit te stoppen. Beter dan Biden nu doet.
Ik denk dat je de banden wat te kinderachtig ziet. Vladimir zag in Trump de perfecte puppet en andersom geloof ook best dat Trump in Putin een goede bondgenoot zag. Beiden gebruikten ze elkaar omdat ze elkaar ergens konden gebruiken of misschien zelfs misbruiken. Dan helpt het best als je wat vriendelijker tegen elkaar doet. Uiteindelijk is ook Trump voor het temmen van de Russische beer en ik denk zelfs dat Trump dit conflict eerder had laten escaleren dan de-escaleren.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 11:22:18 #288
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207844257


Marder op weg naar Litouwen of verder. 24 jan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207844264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Onder Trump zijn er geen nieuwe oorlogen gestart. Ook heeft hij als 1 van de weinige presidenten een ontmoeting met Kim Jong Un. Ik denk dan ook dat Trump op een positieve manier invloed had kunnen hebben op deze oorlog. Trump had goede banden met Putin. Biden daarentegen...
Trump hahaha.
Trump had liever de NAVO eigenhandig om zeep geholpen. America First!
pi_207844343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel hoor.
Vertel?
pi_207844357
Putin en Trump waren friends with benefits you know.
Trump had het prima gevonden die oorlog in Oekraine als hij daar zelf ook voordeel uit kon halen.
Goedkoop metaal, goedkope olie alles voor de USA.
America First! Fuck NATO!
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 11:29:47 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207844396
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:27 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Vertel?
Een aanval op Taiwan zou de chipproductie ernstig verstoren. Daarmee onze economie. En daardoor zou je meer moeten betalen in de supermarkt. Nieuwe consoles zouden slecht leverbaar worden. Noem maar op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207844519
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Heerlijk leven moet dat zijn om op een dergelijk simpel niveau te denken.
Wil je zeggen dat ik ongelijk heb?
pi_207844557
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
Iedereen heeft z'n eigen fantasieen over die onderdanigheid zo te zien lol.
Dat zie je verkeerd, heb niks met Rusland of Poetin, maar ik weiger het volk te veroordelen, dat is dom (en zoals je oordeelt zal je eigen land ook worden geoordeeld).
Ik probeer het conflict objectief tezien en te begraipen, blijkbaar is dat ongewenst, dan doe ik het juist.
Rusland was een bevriende natie en dat zal het vast weer worden, zo gaat dat altijd, misschien gaan ze schadevergoeding betalen as ze ook schuldbesef hebben.
Maar goed. Zoals iemand zei: Oog om oog maakt de wereld blind.





_O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Alarmonoff op 04-02-2023 11:44:01 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 11:38:00 #295
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207844565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Wil je zeggen dat ik ongelijk heb?
Dat weten we nog niet. Dat moet je uitleggen.

Begin maar met deze vraag: Welke concessies zou Trump dan bij Poetin hebben weten te bereiken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207844705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat weten we nog niet. Dat moet je uitleggen.

Begin maar met deze vraag: Welke concessies zou Trump dan bij Poetin hebben weten te bereiken?
Gaat om de feiten die ik genoemd heb, daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen, want je hebt het alleen maar over je concessies. Ik weet niet wat er in Trump zijn hoofd spookt, maar weet wel dat hij een sterke invloed zou kunnen hebben. Minimaal zou hij bij de onderhandelingen kunnen zitten en de eisen van Rusland naar beneden halen.
pi_207844720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik snap de motivatie zo slecht van de conservatief rechtse hoek, is het nu een verheerlijking van nationalisme? Tegen de gevestigde orde af willen zetten? Omkoping?

Qua ideologie, voor zover dat nog een drijfveer zou zijn, hebben ze verder niks van Poetin te verwachtten lijkt me.
Het "nationalisme" van o.a. FvD, AfD, PVV enz. is niets anders dan geld aannemen om het vaderland binnen de Russische invloedssfeer te krijgen. M.a.w. puur landverraad. Daar kan dan ook maar n straf voor gelden en wel de ultieme...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 11:45:43 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 11:47:16 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207844779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:43 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Gaat om de feiten die ik genoemd heb, daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen, want je hebt het alleen maar over je concessies. Ik weet niet wat er in Trump zijn hoofd spookt, maar weet wel dat hij een sterke invloed zou kunnen hebben. Minimaal zou hij bij de onderhandelingen kunnen zitten en de eisen van Rusland naar beneden halen.
Welke eisen? Definieer die even.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207844783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en medewappies zijn inderdaad het levende bewijs van een anti-westers blok in onze samenleving. Waar komen jullie zelfhaat en kruiperige onderdanigheid jegens de Russen eigenlijk vandaan?
_O-
Als je Zelensky niet in zn kont kruipt zit je gelijk in het anti-westers blok.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')