Alsof je er op uit bentquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
Dat ging rap.
Volgens mij zit het verschil erin dat ze van de fabriek komen en niet uit de voorraad. Geld hiervoor komt uit een speciaal potje.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Laatst was er nog bericht dat ze gewoon op voorraad lagen en in de lente geleverd konden worden, dus lijkt me sterk.
Er zitten hier wel een paar oorlogs geile ja, ik ben nog steeds voor DE-ESCALERENquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:46 schreef LightCity het volgende:
[..]
Gewoon, meerderheid van de posts in deze reeks is elkaar ophitsen toch?
Mike Godwin: 'By all means, compare these s***heads to the Nazis. Again and again. I'm with you.'quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
Dat ging rap.
hoe kijk jij tegen de gebeurtenissen aan wat geleid heeft tot de oranje revolutie, de grote corruptie door rusland in oekrane na 1990, en vooral de dictoriale steun die men gaf aan Koetjsma, de mafia praktijken om Janoekski aan de macht te krijgen in 2004 (dus dictorschap overdragen). wat vind je van de terreur die opn de oekrainische bevolking,door het kremlin sinds 2004quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:44 schreef LightCity het volgende:
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
Dead or left wounded, zegt het artikel. Ik dacht al, https://www.minusrus.com/en wordt vaak van overdrijving beschuldigd en die hebben ongeveer 130.000 dode Russen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ials-say/ar-AA173Nzh
Nearly 200,000 Russian troops have been killed in Ukraine, US officials say
Ik ben ook voor de-escaleren. Maar ja, Rusland mobiliseert er op los en slaat alleen maar oorlogstaal uit en blijft burgers beschieten. Daar zullen ze toch echt mee moeten stoppen. En ze zullen moeten vertrekken uit Oekrane, terug over de grens van 1991. En de schade betalen. En de ontvoerde mensen terug laten keren. Het lijkt alleen dat Rusland dat niet wil doen. En als zij zulke kleine concessies niet willen doen, dan blijft het natuurlijk vechten.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Er zitten hier wel een paar oorlogs geile ja, ik ben nog steeds voor DE-ESCALEREN
Een flinke muur om de EU en Rusland de tyfus laten krijgen.
1 ding is zeker, in dit tempo wordt WW3 een feit.
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hoe kijk jij tegen de gebeurtenissen aan wat geleid heeft tot de oranje revolutie, de grote corruptie door rusland in oekrane na 1990, en vooral de dictoriale steun die men gaf aan Koetjsma, de mafia praktijken om Janoekski aan de macht te krijgen in 2004 (dus dictorschap overdragen). wat vind je van de terreur die opn de oekrainische bevolking,door het kremlin sinds 2004
Het is simpel op te lossen door Rusland duidelijk te maken dat de troepen weer terug moeten over de grens van 1991. Het liefst uiteraard goedschiks, maar indien nodig met zachte dwang.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:09 schreef LightCity het volgende:
[..]
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.
Mwah, heeft Putin en z'n corrupte circus zichzelf natuurlijk veel te diep voor in een hoek gezet en het volk voorgelogen. Die staan met de rug tegen de muur.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is simpel op te lossen door Rusland duidelijk te maken dat de troepen weer terug moeten over de grens van 1991. Het liefst uiteraard goedschiks, maar indien nodig met zachte dwang.
nu had ik niet verwacht dat je inhoudelijk antwoord ging geven. aangezien feiten het niet goed doen bij de pro rusland / neujtraal fvders. Maar ben het met je eens geen wo waard. dus zeg het tegen je vrienden dat rusland terug in zijn hok moet,oPartij leiding van de fvders hebben goede contacten in het kremlin. dus rusland moet stoppenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:09 schreef LightCity het volgende:
[..]
Dat dit conflict het niet waard is om een wereldwijde oorlog uit te lokken.
Ik zie nou niet echt een reden om daarom nou medelijden met hem te gaan hebben. Ik snap dat hij het niet zal waarderen als een woedende menigte hem aan stukken hakt en zijn lijk ergens ondersteboven ophangt als hij De Krim verliest, maar dat lijkt me nou typisch een probleem voor Poetin zelf.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:20 schreef havanagila het volgende:
[..]
Mwah, heeft Putin en z'n corrupte circus zichzelf natuurlijk veel te diep voor in een hoek gezet en het volk voorgelogen. Die staan met de rug tegen de muur.
Hmmmm..... Ik denk dat jij continue dader en slachtoffer omdraait.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus dit is daar heel normaal, en is een gevolg van de Amerikaanse en Britse vijandigheid sinds 1947.
https://www.flightradar24.com/DREAD011/2f110dbcquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Eurofighters zijn nu van de radar
Liever geen twitterlinks meer? Dat is al wappiebron sinds 2020.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:28 schreef havanagila het volgende:
Oh ja, wappies die niet begrijpen dat de Russische dictatuur propaganda gebruikt om de eigen bevolking voor te liegen om steun te behouden, en die propaganda voor realiteit aan gaan zien....
Om je te bescheuren, als het niet om een oorlog ging. Bah bah.
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, ras of afkomst, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:28 schreef Alarmonoff het volgende:
Churchill was indd ook geen lieverdje
https://www.theguardian.c(...)-bengal-famine-study
niemand lult het goed. hier.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een hoog gehalte, van stompzinnig gelach om eigen waanideen die men aan het opdringen is, weer hier op het forum.
Mensen die deze invasie goedlullen horen best gewoon geen aandacht te krijgen.
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?
De intentie mist, en daarom is jouw vergelijking belachelijk.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy is volgens mij wel een lieverdje.
De man op die foto, Joost-de "onafhankelijke" journalist-Niemoller, doet dat wel.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
niemand lult het goed. hier.
.
[..]
Het eerste is een ramp, het tweede statistiek?
Oh?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
.
Of goedlullen dat die Russen maar hun zin moeten krijgen, of weet ik veel wat nu weer de achterlijke punten zijn. Veel te vermoeiend die discussies.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:40 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
.
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kunnen we niet gewoon afspreken dat wanneer iemand de standpunten van de andere achterlijk vindt dat je diegene gewoon negeert?
Voor de slachtoffers maakt het vrij weinig uit of de intentie er was of niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
U snapt het verschil niet tussen opzettelijk mensen ombrengen om hun mening, ras of afkomst, en hongerdoden als gevolg van oorlogsmaatregelen (en mismanagement)?
De intentie mist, en daarom is jouw vergelijking belachelijk.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Russen houden niet echt van een instantie die hun misdaden uitrafelt en onthult.
Het Russische volk faciliteert al eeuwenlang dictatoriale despoten en regimes die koloniale veroveringsoorlogen voeren en genocides plegen op de bevolking van buurlanden en valt dus prima te veroordelen voor de acties van de door hen in het zadel geholpen overheden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:44 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zo zijn er nog tal van voorbeelden. Het volk valt gewoon niet te veroordelen voor de acties van een overheid, alle kritiek wordt daar neergeslagen of vergiftigd
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh?
Dus:
We zijn het eens dat er geen enkel excuus was voor Rusland om Oekrane binnen te vallen?
We zijn het eens dat Rusland en enkel Rusland de agressor is?
We zijn het erover eens dat Rusland de genocide en oorlogsmisdaden pleger is?
We zijn het eens dat Rusland zich terug moet trekken?
We zijn het eens dat binnenlands Oekrans gedoe niets met deze oorlog te maken heeft?
We zijn het eens dat Rusland veel meer nazi-kenmerken vertoont dan Oekrane?
We zijn het eens dat descaleren alleen bij Rusland kan beginnen?
Zijn we het over bovenstaande punten niet eens dan lul je het wel degelijk goed
quote:
Ik kan nu even niet kijken.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:07 schreef oheng het volgende:
Oekraine krijgt dus 100 of meer Leopard M1A5 tanks, origineel uit het jaar 1965.
Hier een video van Military History Visualized over deze tank, als geheugen opfrisser.
Het A5 upgrade traject begon in de jaren tachtig.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:07 schreef oheng het volgende:
Oekraine krijgt dus 100 of meer Leopard M1A5 tanks, origineel uit het jaar 1965.
Hier een video van Military History Visualized over deze tank, als geheugen opfrisser.
Natuurlijk mag dat. Nadat de agressor het land is uitgetrapt.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
Ik heb nog wel een paar kritische vragen: wanneer gaan we ook medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen onder de sancties tegen Rusland laten vallen? Wanneer gaan we de in het westen wonende kinderen van Russische oligarchen deporteren? Wanneer gaan we alle bezittingen van Russen in het westen onteigenen?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:44 schreef LightCity het volgende:
Dit is een ophits-topic, hier worden geen vragen gesteld.
Waarom nemen we die 300 miljard die Rusland in het westen heeft geparkeerd niet in beslag? (Bijkomend voordeel: China heeft nog veel meer geld hier, die denken bij zo'n voorbeeld wel eerst even heel goed na of Taiwan aanvallen een goed plan is)quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een paar kritische vragen: wanneer gaan we ook medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen onder de sancties tegen Rusland laten vallen? Wanneer gaan we de in het westen wonende kinderen van Russische oligarchen deporteren? Wanneer gaan we alle bezittingen van Russen in het westen onteigenen?
Maar het leest zo vermoeiend weg !quote:
Toen Koetsja de dictator zijn macxht verloor, janoeksy de Verkiezingen fraudeerde, de oranje revolutie wie lijde tot 2014 revolutie?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Er mag gekeken en besproken worden wat de aanleiding was volgens de agressor, dat is niet goedlullen, misschien valt er wat te leren.
Na alle schade en schande gaan ze toch wel onderhandelen en dus luisteren.
imho, betekent niet dat het zo is.
Isral heeft groot belang bij een verder verzwakt Rusland en algeheel verlies in Oekrane nu Rusland en Iran tot elkaar veroordeeld zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard wel met een "het moet Rusland niet provoceren" disclaimer. Maar toestemming voor de export van Spikes zou wel handig zijn.
Exact dit. Er dreigt een openlijke oorlog tussen Iran en Armeni enerzijds en Isral, Azerbeidzjan en Turkije anderzijds.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:30 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Isral heeft groot belang bij een verder verzwakt Rusland en algeheel verlies in Oekrane nu Rusland en Iran tot elkaar veroordeeld zijn.
Dat vraag ik me ook af. Het onteigenen van Russische eigendommen en liquide middelen in het westen zou een prima eerste stap zijn in de cruciale derussificatie van de westerse wereld.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom nemen we die 300 miljard die Rusland in het westen heeft geparkeerd niet in beslag? (Bijkomend voordeel: China heeft nog veel meer geld hier, die denken bij zo'n voorbeeld wel eerst even heel goed na of Taiwan aanvallen een goed plan is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |