Omdat je wil aantonen dat het radicaliseren van die groep gevolg was van het gerotzooi van rus in het oosten van oekraine?quote:
Hmm, mag ik dit op z'n minst twijfelachtig noemen? Wij kunnen ook een youtube filmpje maken, ik lees me even in op Wikipedia zodat ik genformeerd kan overkomen en jij zegt dat je mijn naam niet bekend mag maken omdat ik dan risico's loop. Dan zal ik in dat filmpje wel vertellen dat de Russen op instorten staan.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Australische militair vertelt hoe de oorlog in werkelijkheid verloopt en het is niet best. Er wordt een veel te rooskleurig beeld opgehangen.
Da's alleen maar reuze verbazend omdat jij zo'n fijne "onafhankelijke denker" bent die bijkans 100% kremlin talking points aan het napraten is.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:17 schreef Alarmonoff het volgende:
M'n punt was: Kolo is joods, Azov is extreem rechts met nazi ideologieen, Kolo heeft Azov en andere clubs gefinancierd (tegen de russen, dat wel)
Ligt eraan wanneer ze de symbolen hebben eigengemaakt.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat je wil aantonen dat het radicaliseren van die groep gevolg was van het gerotzooi van rus in het oosten van oekraine?
Dat klopt
Precies wat maakt AZOV erger dan Wagner of het Russische leger? In het allerslechtste geval sympathiseert AZOV met de Nazi's. Je weet wel, die groep mensen die soevereine staten binnenvielen en onschuldige mensen vermoordden. Ergens mee sympathiseren is natuurlijk niet te vergelijken met het ook daadwerkelijk binnenvallen van een soevereine staat en onschuldige mensen vermoorden. Precies, zoals Rusland nu doet.quote:
Uit mijn hoofd is iig het Azov Kyiv battalion opgenomen in een gewone (gemechaniseerde) brigade... Exacte brigade ben ik vergeten.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker recent artikel ook.
Ondertussen is Azov opgeheven en heten ze het 'zoveelste bataljon' ofzo.
Dat.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:39 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Precies wat maakt AZOV erger dan Wagner of het Russische leger? In het allerslechtste geval sympathiseert AZOV met de Nazi's. Je weet wel, die groep mensen die soevereine staten binnenvielen en onschuldige mensen vermoordden. Ergens mee sympathiseren is natuurlijk niet te vergelijken met het ook daadwerkelijk binnenvallen van een soevereine staat en onschuldige mensen vermoorden. Precies, zoals Rusland nu doet.
Well, Azov en het Russische leger zijn staatslegers, terwijl Wagner een privleger is.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:39 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Precies wat maakt AZOV erger dan Wagner of het Russische leger?
Awwwwwwquote:
Begrijp me niet verkeerd Peter, ik heb een verschrikkelijke hekel aan nazi's, absoluut. Maar de ironie is dat nazi's bestrijden op een manier die vergelijkbaar is met wat nazi's deden, de russen net zo erg als nazi's maakt. Dus een land vernietigen en genocide plegen omdat daar mensen rondlopen die sympathiseren met mensen die 80 jaar geleden landen vernietigden en genocide pleegden, is nogals dom... En dat proberen goed te praten misschien nog wel dommer.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Well, Azov en het Russische leger zijn staatslegers, terwijl Wagner een privleger is.
Azov en Wagner hebben (of hadden) nazistische sympathien. Het Russiche leger is tegen nazi’s.
Azov was dus een leger met nazistische ideen dat door de Oekraense overheid werd gesteund. Wagner laat zich gewoon betalen voor zijn werk.
Wat natuurlijk we betekent dat de Russische overheid ook nazi’s steunt. Maar het in ieder geval niet eens is met de ideologie.
Wagner is er ook pas later bij gekomen, toen de ‘speciale operatie’ niet best liep. Dus dat duidt meer op een zwaktebod van de Russische overheid, “we konden niet anders”.
Terwijl de steun van de Oekraense overheid aan Azov zoiets was als: “Jullie zijn goede patriotten, kom maar bij ons”.
Zo lijken de feiten in ieder geval te liggen. Discussie hierover is niet meer nodig, want Azov is wel zo goed als vernietigd.
Het enige dat je nog kan zeggen is dat Rusland niet Wagner had moeten inhuren omdat ze daarmee ook nazi’s steunen. Maar het kan nog uitgelegd worden als een monsterverbond. Terwijl de steun van Oekrane aan Azov onweerlegbaar een werkelijk verbond was.
Ik heb niet het idee dat Rusland iets heeft tegen Nazisme hebben eigenlijk, anders zouden ze eerst, la eind jaren '30, wel een flinke schoonmaak hebben gehouden in eigen rangen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Well, Azov en het Russische leger zijn staatslegers, terwijl Wagner een privleger is.
Azov en Wagner hebben (of hadden) nazistische sympathien. Het Russiche leger is tegen nazi’s.
Azov was dus een leger met nazistische ideen dat door de Oekraense overheid werd gesteund. Wagner laat zich gewoon betalen voor zijn werk.
Wat natuurlijk wel betekent dat de Russische overheid ook nazi’s steunt. Maar het in ieder geval niet persee eens hoeft te zijn met de ideologie.
'Azov' is alive and kicking.quote:Wagner is er ook pas later bij gekomen, toen de ‘speciale operatie’ niet best liep. Dus dat duidt meer op een zwaktebod van de Russische overheid, “we konden niet anders”.
Terwijl de steun van de Oekraense overheid aan Azov zoiets was als: “Jullie zijn goede patriotten, kom maar bij ons”.
Zo lijken de feiten in ieder geval te liggen. Discussie hierover is niet meer nodig, want Azov is wel zo goed als vernietigd.
Het enige dat je nog kan zeggen is dat Rusland niet Wagner had moeten inhuren omdat ze daarmee ook nazi’s steunen. Maar het kan nog uitgelegd worden als een monsterverbond. Terwijl de steun van Oekrane aan Azov onweerlegbaar een werkelijk verbond was.
Essentieel is dat Oekrane als enige land buiten Isral een jood als president heeft gekozen en nog altijd massaal achter hem (Zelensky) staat. De suggestie dat Oekrane achter nazi's staat zijn simpelweg Poetin praatjes.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel betekent dat de Russische overheid ook nazi’s steunt. Maar het in ieder geval niet persee eens hoeft te zijn met de ideologie.
Wagner is er ook pas later bij gekomen, toen de ‘speciale operatie’ niet best liep. Dus dat duidt meer op een zwaktebod van de Russische overheid, “we konden niet anders”.
Hoe krijg je dit soort stompzinnige BS uit je klauwen joh. Meten met 2 maten, en volstrekt arbitraire gevoelsmatigheden op proberen te dissen als feit.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zeker onjuist. Azov was bij haar ontstaan een priv militie met vrijwilligers. Daarvan waren er een aantal die nazi sympathien hadden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vreemd, voor iemand die zogenaamd tegen nazi's is, hoor ik jou niet over russische nazi's.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, begon ooit als een bataljon, zijn nu 3 brigades. 9 keer zo goot dus, grofweg.quote:
Mijn kijk op de zaak is dat 'nazi' een volledige ideologie is. Maar ook dat non-nazi's op zijn minst net zulke slechte dingen kunnen doen als nazi's, op basis van andere ideologien.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:55 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd Peter, ik heb een verschrikkelijke hekel aan nazi's, absoluut. Maar de ironie is dat nazi's bestrijden op een manier die vergelijkbaar is met wat nazi's deden, de russen net zo erg als nazi's maakt.
Als dat zo is, dan steunen wij dus net zo goed nazi's met onze geld- en wapenleveranties aan Oekrane. Zijn we daarmee dan niet net zo slecht als Rusland, die geld en wapens aan Wagner geeft?quote:
De vietnamoorlog was bepaald geen feest, maar deze vergelijking raakt kant nog boord.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn kijk op de zaak is dat 'nazi' een volledige ideologie is. Maar ook dat non-nazi's op zijn minst net zulke slechte dingen kunnen doen als nazi's, op basis van andere ideologien.
Ik bedoel: de Amerikanen hebben in Vietnam minstens net zulke slechte dingen gedaan als de nazi's in WOII. Dus slechte dingen doen is niet voorbehouden aan nazi's.
Maar bij nazi's kun je er wel van uit gaan dat 100% achter hun slechte daden staan, ze geloven er 100% in dat het goed is wat ze doen (volgens hun eigen ideologie). En je mag er ook van uit gaan dat ze door zullen gaan met het uitvoeren van hun ideologien nadat alles zich uitgespeeld heeft.
Terwijl de anderen zeggen "er toe gedwongen te zijn door de omstandigheden". En je er van uit mag gaan dat het zal stoppen nadat alles zich uitgespeeld heeft. Maar dat maakt niets uit voor de slechte dingen die ze nu doen.
Ik kijk dus naar de motivaties om die slechte dingen te doen.
Naar mijn mening zijn beiden toch wel even slecht. Omdat degene die zegt "er toe gedwongen te zijn", toch zichzelf in die situatie heeft gebracht waarin hij zogenaamd 'gedwongen' werd om die slechte dingen te doen.
En daarmee zeg ik dat Rusland dus net zo slecht is, want het heeft zichzelf in die situatie gebracht waarin het nazi's moest inhuren om nazi's te verslaan, en die nazi's intussen toch ook hun ideologie nastreven.
Ik praat dus niets goed. Ik probeer alleen de zaken op te delen in zijn componenten zodat we niet op onderbuikgevoelens hoeven te oordelen, maar op feiten.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan steunen wij dus net zo goed nazi's met onze geld- en wapenleveranties aan Oekrane. Zijn we daarmee dan niet net zo slecht als Rusland, die geld en wapens aan Wagner geeft?
Nu rukken ze vast ook al die westerse chips uit hun voertuigen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:57 schreef 3rr0r het volgende:
Haar kont moest eerst even in beeld voor ze haar iPad kapot ging slaan
[ twitter ]
Misschien jij, want je staat na een jaar van moord en vernietiging in Oekrane met je pseudo intellectuele analyses aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan steunen wij dus net zo goed nazi's met onze geld- en wapenleveranties aan Oekrane. Zijn we daarmee dan niet net zo slecht als Rusland, die geld en wapens aan Wagner geeft?
Ik denk dat niemand die op Zelensky stemde er ook maar n moment bij stil heeft gestaan dat hij Joods is.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Essentieel is dat Oekrane als enige land buiten Isral een jood als president heeft gekozen en nog altijd massaal achter hem (Zelensky) staat. De suggestie dat Oekrane achter nazi's staat zijn simpelweg Poetin praatjes.
Helemaal niet recent. Dat was in 2014, 9 jaar geleden al.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker onjuist. Azov was bij haar ontstaan een priv militie met vrijwilligers. Daarvan waren er een aantal die nazi sympathien hadden.
Inmiddels - maar dus zeer recent - is Azov gentegreerd in het Oekraense leger. Ruim daarvoor maakten ze al werk van het wegwerken en weren van mensen met nazi sympathin.
Je bedoeld onderbuik zoals dat rus blijkbaar geen 'keuze' had, want ze moesten een "monsterverbond" aan gaan met de echte nazi's van wagner, maar heel oekraine natuurlijk gewoon nazi's zijn, want azov?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:07 schreef RetepV het volgende:
Ik praat dus niets goed. Ik probeer alleen de zaken op te delen in zijn componenten zodat we niet op onderbuikgevoelens hoeven te oordelen, maar op feiten.
Gaat een vervelende gewaarwording voor ze zijn als ze het moesten doen zonder alle westerse spullen. En ook niet via China of ander land er toch stiekem aan proberen te komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu rukken ze vast ook al die westerse chips uit hun voertuigen.
Begon ooit als gang van voetbalhooligans.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, begon ooit als een bataljon, zijn nu 3 brigades. 9 keer zo goot dus, grofweg.
Ik denk dat jij 'nazi' een veel te brede definitie geeft. Nochtans is het heel precies gedefinieerd: https://en.wikipedia.org/wiki/Nazismquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Vreemd, voor iemand die zogenaamd tegen nazi's is, hoor ik jou niet over russische nazi's.
Vandaag de dag wordt veel te gemakkelijk de term nazi ergens op geplakt. Want nazi is heul erg dus alles wat je nazi noemt is ook heul erg.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat jij 'nazi' een veel te brede definitie geeft. Nochtans is het heel precies gedefinieerd: https://en.wikipedia.org/wiki/Nazism
Ja maar dat zijn de GoEde NaZis.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan steunen wij dus net zo goed nazi's met onze geld- en wapenleveranties aan Oekrane.
Die vreemd genoeg hele warme betrekkingen onderhielden met de hoolies van Spartak Moskou.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Begon ooit als gang van voetbalhooligans.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij maakt het wel spannend
[ twitter ]
Die uitspraak is alleen in je gedachten geweest hoor..niemand die er toe doet zegt zulke quatsch.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn de GoEde NaZis.
Jij komt niet met feiten, maar presenteert je eigen kijk op de zaak als een feit. Da's een heel verschil. En die eigen kijk deugt van geen kant. Nazisme is een verdorven overtuiging dat arische mensen beter zijn dan niet ariers en dat dit een rechtvaardiging is om niet ariers te discrimineren en zelfs uit te moorden. Russisme is een verdorven overtuiging dat iedereen die niet heult met russen ofwel satanisten ofwel nazisten zijn, die uitgeroeid moeten worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, zeer recent.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Helemaal niet recent. Dat was in 2014, 9 jaar geleden al.
Ik schreef toch duidelijk dat Azov door de Oekraense overheid gesteund werd en zelf ingelijfd is. De Oekraense overheid heeft daarmee kenbaar gemaakt dat het het eens is met de nazi-ideologie van Azov. En door hen wapens te geven en hen de controle over Mariupol te geven (dat was dus al in 2014), hebben ze hun steun nog eens extra geconsolideerd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld onderbuik zoals dat rus blijkbaar geen 'keuze' had, want ze moesten een "monsterverbond" aan gaan met de echte nazi's van wagner, maar heel oekraine natuurlijk gewoon nazi's zijn, want azov?
Oh, en ook hele goede betrekkingen met de hoolies van PAOK in Griekenland. Dat eigendom is van Ivan Savvidis, een grote Russische oligarch.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die vreemd genoeg hele warme betrekkingen onderhielden met de hoolies van Spartak Moskou.
De Russen gebruiken nog steeds tanks zonder infantry beschermingquote:
Dat laatste probeer ik ook (soms tevergeefs lol), maar dat is blijkbaar gevaarlijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn kijk op de zaak is dat 'nazi' een volledige ideologie is. Maar ook dat non-nazi's op zijn minst net zulke slechte dingen kunnen doen als nazi's, op basis van andere ideologien.
Ik bedoel: de Amerikanen hebben in Vietnam minstens net zulke slechte dingen gedaan als de nazi's in WOII. Dus slechte dingen doen is niet voorbehouden aan nazi's.
Maar bij nazi's kun je er wel van uit gaan dat 100% achter hun slechte daden staan, ze geloven er 100% in dat het goed is wat ze doen (volgens hun eigen ideologie). En je mag er ook van uit gaan dat ze door zullen gaan met het uitvoeren van hun ideologien nadat alles zich uitgespeeld heeft.
Terwijl de anderen zeggen "er toe gedwongen te zijn door de omstandigheden". En je er van uit mag gaan dat het zal stoppen nadat alles zich uitgespeeld heeft. Maar dat maakt niets uit voor de slechte dingen die ze nu doen.
Ik kijk dus naar de motivaties om die slechte dingen te doen.
Naar mijn mening zijn beiden toch wel even slecht. Omdat degene die zegt "er toe gedwongen te zijn", toch zichzelf in die situatie heeft gebracht waarin hij zogenaamd 'gedwongen' werd om die slechte dingen te doen.
En daarmee zeg ik dat Rusland dus net zo slecht is, want het heeft zichzelf in die situatie gebracht waarin het nazi's moest inhuren om nazi's te verslaan, en die nazi's intussen toch ook hun ideologie nastreven.
Dan kun je dus mijn kijk op de zaak, die ik zo objectief mogelijk probeer te maken zonder garanties op succes, bijstellen door ook objectief op de punten in te gaan die ik aanhaal.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij komt niet met feiten, maar presenteert je eigen kijk op de zaak als een feit. Da's een heel verschil. En die eigen kijk deugt van geen kant.
Dit is een mening, die je niet eens probeert in objectieve bewoording in te kleden.quote:Nazisme is een verdorven overtuiging dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |