abonnement Unibet Coolblue
pi_207749241
quote:
Eigenaar cafetaria Houtwijk doodgestoken in Den Haag, minderjarig meisje aangehouden

Op de Doctor H.E. van Geldererf in den Haag is gisteravond een 39-jarige man doodgestoken. Het slachtoffer is de eigenaar van cafetaria Houtwijk. Hij liep op het moment van de steekpartij met zijn vrouw naar huis. De politie heeft drie minderjarige verdachten aangehouden.

Steekpartij
De steekpartij vond gisteravond rond 21.00 uur plaats. Al snel werden er meerdere hulpdiensten opgeroepen, waaronder een traumahelikopter. De man is ter plaatse gereanimeerd en vervolgens met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis, de hulpdiensten durfde de komst van de helikopter niet af te wachten. Kort na aankomst is de man echter alsnog in het ziekenhuis overleden.

Het slachtoffer van de steekpartij is een Chinese man, hij is de eigenaar van cafetaria Houtwijk aan de Gerrit van der Veenlaan. Hij zou enkele weken geleden de verdachte van de steekpartij uit de cafetaria hebben gezet vanwege hinderlijk gedrag. Het gaat om een meisje van rond de 14/15 jaar. Sindsdien viel het meisje de man lastig. Zo gooide ze stenen en eieren tegen zijn raam. Toen de man gisteravond met zijn vrouw naar huis toe liep stond het meisje met vrienden buiten op straat. Toen de jongeren de man begonnen te provoceren sprak hij hen hierop aan. Daarop is hij door het meisje neergestoken. Hij zou eerst in zijn borstkas zijn gestoken en daarna nog elders zijn gestoken. De politie heeft later twee meisjes en een jongen als verdachte aangehouden.

Probleemgezin
Het meisje komt uit een gezin dat in de buurt bekend staat als een probleemgezin. Meerdere kinderen zouden horen bij een drillrapgroep. Waaronder ook de nu aangehouden verdachte. Een van haar broers zit vast voor een steekpartij in een Delfts winkelcentrum vorig jaar. Toen ging het mis toen de Haagse drillrapgroep naar Delft trok om daar een rivaliserende drillrapgroep uit te dagen. Die steekpartij vond plaats in winkelcentrum de Hoven in Delft. De Haagse groep was op zoek naar een van hun Delftse rivalen. Toen ze deze in het winkelcentrum zagen lopen trokken ze al snel drie kapmessen om de jongen aan te vallen. Zelf was het slachtoffer ook niet ongewapend. Doordat ook hij een kapmes bij zich droeg kon hij zichzelf verdedigen. Uiteindelijk wist hij een winkel in te vluchten.

Klagen
Buurtbewoners klagen al jaren tegen de politie en de woningbouw over het gezin. Tot dusver zonder resultaat. De jongeren zouden ook kinderen in de buurt bedreigen, waardoor deze niet meer op straat durven te spelen. Het meisje zou zelfs enige tijd uit huis zijn geplaatst bij een pleeggezin in Rijswijk. Maar was alsnog iedere dag in de buurt Houtwijk te vinden. Volgens buurtbewoners zijn de politie en jeugdzorg nalatig geweest bij het aanpakken van het gezin. Met de trieste dood van de eigenaar van cafetaria Houtwijk tot gevolg. Volgens hen is dit nu de druppel, er zijn plannen om handtekeningen op te halen zodat het gezin alsnog uit huis geplaatst zal worden.

https://www.boevennieuws.(...)-meisje-aangehouden/
3 maal hoezee voor de instanties die weer hebben weggekeken en voor de makkelijke weg hebben gekozen. Het zal jouw vader, echtgenoot of broer maar zijn die dit overkomt.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:17:20 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_207749256
Niet meer te redden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_207749299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:17 schreef PzKpfw het volgende:
Niet meer te redden.
14/15 jaar toch wel, maar ze moet weg uit die omgeving en heeft veel begeleiding nodig. Maar heb het maar eens op je geweten.

Ligt het trouwens aan mij of hoor je de laatste tijd vaker berichten over criminele jonge meiden? Lijkt een groeiende trend te worden.
pi_207749304
Vaak staan die instanties ook met de rug tegen de muur.
Ze mogen vaak pas wat doen, als er al wat gebeurd is.
Dan is het wel te laat, natuurlijk.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207749339
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:21 schreef marc0871 het volgende:
Vaak staan die instanties ook met de rug tegen de muur.
Ze mogen vaak pas wat doen, als er al wat gebeurd is.
Dan is het wel te laat, natuurlijk.
Nieuws gemist?
pi_207749343
Politie en justitie falen weer eens.
Van ad.nl
quote:
Grote messen
Omwonenden van de buurt in de Haagse Houtwijk voelen zich niet prettig meer. Vooral vanwege hun kinderen. Bij het gezin van het meisje zou al meermaals een arrestatieteam zijn binnengevallen. Er is ook geregeld geklaagd bij de politie vanwege de oudere kinderen. ,,Er gebeurt niks, ondanks alles wat er al gebeurd is,” zegt een van hen. Toelichten wil hij dat alleen vertrouwelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207749374
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
14/15 jaar toch wel, maar ze moet weg uit die omgeving en heeft veel begeleiding nodig. Maar heb het maar eens op je geweten.

Nee, sommige mensen zijn niet meer te redden.
Levenslang opsluiten in een kliniek. Maatschappelijke veiligheid heeft voorrang.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:33:07 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207749418
Prachtige kansenjongeren. Koester deze mensen! Drillrap beste rap!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 28 januari 2023 @ 17:36:31 #9
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207749465
Gewoon uitzetten naar het land van herkomst
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207749533
quote:
Probleemgezin

Het meisje komt uit een gezin dat in de buurt bekend staat als een probleemgezin. Meerdere kinderen zouden horen bij een drillrapgroep. Waaronder ook de nu aangehouden verdachte. Een van haar broers zit vast voor een steekpartij in een Delfts winkelcentrum vorig jaar. Toen ging het mis toen de Haagse drillrapgroep naar Delft trok om daar een rivaliserende drillrapgroep uit te dagen. Die steekpartij vond plaats in winkelcentrum de Hoven in Delft. De Haagse groep was op zoek naar een van hun Delftse rivalen. Toen ze deze in het winkelcentrum zagen lopen trokken ze al snel drie kapmessen om de jongen aan te vallen. Zelf was het slachtoffer ook niet ongewapend. Doordat ook hij een kapmes bij zich droeg kon hij zichzelf verdedigen. Uiteindelijk wist hij een winkel in te vluchten.

Klagen

Buurtbewoners klagen al jaren tegen de politie en de woningbouw over het gezin. Tot dusver zonder resultaat. De jongeren zouden ook kinderen in de buurt bedreigen, waardoor deze niet meer op straat durven te spelen. Het meisje zou zelfs enige tijd uit huis zijn geplaatst bij een pleeggezin in Rijswijk. Maar was alsnog iedere dag in de buurt Houtwijk te vinden. Volgens buurtbewoners zijn de politie en jeugdzorg nalatig geweest bij het aanpakken van het gezin. Met de trieste dood van de eigenaar van cafetaria Houtwijk tot gevolg. Volgens hen is dit nu de druppel, er zijn plannen om handtekeningen op te halen zodat het gezin alsnog uit huis geplaatst zal worden.
Tsja... Vooral geen paal en perk stellen hoor, nee gewoon pappen en nat houden...
pi_207749600
Racisme van de cafetaria om haar uit de cafetaria te zetten
pi_207749618
Zal vast geen Lieke zijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_207749624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:44 schreef spaceghost het volgende:
Racisme van de HET cafetaria om haar uit de HET cafetaria te zetten
:')
Het is koud, het is guur....
pi_207749628
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:25 schreef Bouti het volgende:

[..]
Nieuws gemist?
Nee, ik zag het net. Ergens in Loosduinen, zeiden ze?
2 meiden, waarvan één de dader en een jongen opgepakt.
Slachtoffer dood.

De hele voorgeschiedenis, zoals hier geschetst, gaven ze er dan niet bij.
Maar allemaal erg zat, en zo.

In het stukje dus wat meer diepgang en de overlast die het gezin blijkbaar al jaren veroorzaakt.
Daar zijn vast al menig agent, maatschappelijk werker en weet ik wat voor instanties aan de deur geweest, voordat dat meisje uit huis geplaatst werd.

Blijkbaar niet ver genoeg, want ze liep nog elke dag in de buurt rond.
De andere kant van de stad is ook niet echt de andere kant van de wereld, natuurlijk.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207749635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:21 schreef marc0871 het volgende:
Vaak staan die instanties ook met de rug tegen de muur.
Ze mogen vaak pas wat doen, als er al wat gebeurd is.
Dan is het wel te laat, natuurlijk.
Onzin. Schijnbaar was het al zo erg dat uithuisplaatsing kon worden afgedwongen:
quote:
Het meisje zou zelfs enige tijd uit huis zijn geplaatst bij een pleeggezin in Rijswijk. Maar was alsnog iedere dag in de buurt Houtwijk te vinden.
Dan heb je als jeugdzorg voor een ding te zorgen, namelijk dat zij uit haar omgeving wordt gehaald. Alsnog hangt ze iedere dag in haar buurt rond. Dan vind je het allemaal wel best als jeugdzorg. Dat kind het gewoon naar Groningen of Vaals gemoeten in plaats van naar Rijswijk.
pi_207749649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:46 schreef maan_man het volgende:
Dan heb je als jeugdzorg voor een ding te zorgen, namelijk dat zij uit haar omgeving wordt gehaald. Alsnog hangt ze iedere dag in haar buurt rond. Dan vind je het allemaal wel best als jeugdzorg. Dat kind het gewoon naar Groningen of Vaals gemoeten in plaats van naar Rijswijk.
Wat dacht je van de eerste de beste bajes?
pi_207749660
Drillrap :') Lekker dicht op je vriendjes in hun permantige broekjes heen en weer drillen op de maat der "muziek" :')
pi_207749661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat dacht je van de eerste de beste bajes?
Ook prima, maar als dat gezien haar strafblad op dat moment niet tot de mogelijkheden behoorden, dan is Vaals een goed alternatief.
pi_207749665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:49 schreef maan_man het volgende:
Ook prima, maar als dat gezien haar strafblad op dat moment niet tot de mogelijkheden behoorden, dan is Vaals een goed alternatief.
De Rottumerplaat lijkt me nog een veel beter alternatief.
pi_207749697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:46 schreef maan_man het volgende:

[..]
Onzin. Schijnbaar was het al zo erg dat uithuisplaatsing kon worden afgedwongen:
[..]
Dan heb je als jeugdzorg voor een ding te zorgen, namelijk dat zij uit haar omgeving wordt gehaald. Alsnog hangt ze iedere dag in haar buurt rond. Dan vind je het allemaal wel best als jeugdzorg. Dat kind het gewoon naar Groningen of Vaals gemoeten in plaats van naar Rijswijk.
Uiteraard.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207749713
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
:')
Zowel ‘de cafetaria’ als ‘het cafetaria’ zijn goede vormen, en welke je gebruikt valt dus helemaal zelf te bepalen. Over het algemeen wordt ‘de cafetaria’ meer gebruikt.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:55:12 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207749730
Leden van drillrapgroepen preventief naar een (her)opvoedingskamp sturen lijkt me een goed idee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:55:31 #23
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207749735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:53 schreef spaceghost het volgende:

Zowel ‘de cafetaria’ als ‘het cafetaria’ zijn goede vormen, en welke je gebruikt valt dus helemaal zelf te bepalen. Over het algemeen wordt ‘de cafetaria’ meer gebruikt.
Ik durf te wedden dat je "de cafetaria" toch echt in een bepaalde hoek moet zoeken...
pi_207749757
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat je "de cafetaria" toch echt in een bepaalde hoek moet zoeken...
In de Van Dale?
ca·fe·ta·ria (de; v(m); meervoud: cafetaria's)
  Spellchecker zaterdag 28 januari 2023 @ 18:14:33 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207749963
Eigenaar cafetaria (39) doodgestoken; tieners opgepakt. "Het is jouw dochter" gilde zijn vrouw tegen de moeder van het meisje
quote:
De Chinese eigenaar van een cafetaria in Den Haag is gisteravond op weg naar huis op straat neergestoken en kort daarna overleden. ‘s Nachts heeft de politie drie minderjarigen opgepakt. Het gaat om twee meisjes en een jongen.

De 39-jarige man was even voor negenen ‘s avonds klaar met zijn werk in cafetaria Houtwijk en liep met zijn vrouw naar huis. Op het Doctor H.E. van Geldererf zou hij zijn aangevallen en neergestoken. De man werd nog op straat gereanimeerd en met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar de hulp mocht niet baten. Hij overleed in het ziekenhuis. Agenten in de omgeving zochten nog naar de daders, maar die werden niet gevonden.

Volgens buurtbewoners zou de vrouw van het slachtoffer een van de verdachte meisjes hebben geļdentificeerd. ,,Ik kwam net terug van de zwemles van mijn kinderen, toen ik de politiewagens zag. De vrouw van die arme man was aan het gillen en schreeuwde tegen de moeder van dat meisje: ‘Het was jouw dochter, jouw dochter’. Dat kind is 14, misschien net 15 jaar.” Andere getuigen bevestigen het verhaal. ,,Het was gewoon afschuwelijk. Dat gaat door merg en been.”

Meisjes en jongen opgepakt
Vannacht heeft de politie in een woning in Den Haag alsnog drie verdachten aangehouden voor de fatale steekpartij. Het gaat om drie minderjarigen. De politie heeft onder leiding van een officier van justitie een grootschalig opsporingsonderzoek (TGO) ingesteld. Uit dit eerste onderzoek kwamen al snel de namen van de drie verdachten naar voren.

Grote messen
Omwonenden van de buurt in de Haagse Houtwijk voelen zich niet prettig meer. Vooral vanwege hun kinderen. Bij het gezin van het meisje zou al meermaals een arrestatieteam zijn binnengevallen. Er is ook geregeld geklaagd bij de politie vanwege de oudere kinderen. ,,Er gebeurt niks, ondanks alles wat er al gebeurd is,” zegt een van hen. Toelichten wil hij dat alleen vertrouwelijk.

Op de plek van de steekpartij legt een vrouw een bosje bloemen neer. Ze is zichtbaar ontdaan. ,,Veilig voelde ik me hier al niet. Ze lopen met grote messen rond. Meisjes uit de buurt worden bedreigd. ‘Ik steek je neer’, krijgen ze te horen als er een ruzietje is. Dan denk je nog: ‘niet leuk, maar dat zal wel loslopen’. Nou, je ziet dus wat ervan komt.”

Stille man
Cafetaria Houtwijk, waar het slachtoffer werkte, is dicht. Toch hebben een stuk of vijftien mannen en vrouwen zich verzameld voor de deur. Er liggen bossen bloemen. Over de eigenaar horen we niets dan goed. Een stille, keihard werkende man, zo typeren de Houtwijkers hem. Allemaal zijn ze weleens in het cafetaria geweest voor een patatje, of een bakkie koffie.

Echt kennen doen ze hem niet. ,,Hij was altijd aan het werk en zei nooit zoveel. Hij praatte eigenlijk met niemand. Ik zag hem geregeld voorbij komen, als-ie op weg was naar huis, een beetje met zijn hoofd naar beneden. Gewoon een vriendelijke, stille man. Helemaal niks mis mee”, zegt een omwonende. ,,En dan kom je zo aan je einde.”
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 28 januari 2023 @ 18:14:44 #28
186611 Haags
pi_207749964
Dit gedeelte van Houtwijk is hopeloos verloren. Kansloze buurt.
Zonder wrijving geen glans
pi_207749970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:16 schreef maan_man het volgende:

[..]
3 maal hoezee voor de instanties die weer hebben weggekeken en voor de makkelijke weg hebben gekozen. Het zal jouw vader, echtgenoot of broer maar zijn die dit overkomt.
Tja

De buurt had beter de boel zelf kunnen regelen.
Politie heeft geen zin omdat net als rechter gezeik achteraf is na de daad

Bedrijgingen neemt de politie al niet meer serieus omdat het dagelijkse melding van binnen komen.

En zo gaan we steeds langzamer afzakken naar een 3e wereld land.
Waar het leven niks waard is.
pi_207750008
Foei, mag niet he O+
pi_207750179
NL is een grote ghetto aan het worden...
pi_207750217
Een hardwerkende Aziatische migrant neergestoken door een minderjarige.

Wat een land.
pi_207750502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:35 schreef Kiwi7 het volgende:
Een hardwerkende Aziatische migrant neergestoken door een minderjarige.

Wat een land.
Minderjarige migrant...
pi_207750922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja... Vooral geen paal en perk stellen hoor, nee gewoon pappen en nat houden...
Wat hadden de autoriteiten moeten doen dan?
pi_207750936
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:01 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Minderjarige migrant...
Volgens mij is ze hier gewoon (legaal) geboren....
pi_207751023
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij is ze hier gewoon (legaal) geboren....
Ok, correctie migratie achtergrond...
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:44:45 #37
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207751052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:36 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon uitzetten naar het land van herkomst
Is de enige oplossing.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_207751094
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
Wat hadden de autoriteiten moeten doen dan?
quote:
Hij zou enkele weken geleden de verdachte van de steekpartij uit de cafetaria hebben gezet vanwege hinderlijk gedrag. Het gaat om een meisje van rond de 14/15 jaar. Sindsdien viel het meisje de man lastig. Zo gooide ze stenen en eieren tegen zijn raam.

Meerdere kinderen zouden horen bij een drillrapgroep. Waaronder ook de nu aangehouden verdachte. Een van haar broers zit vast voor een steekpartij in een Delfts winkelcentrum vorig jaar. Toen ging het mis toen de Haagse drillrapgroep naar Delft trok om daar een rivaliserende drillrapgroep uit te dagen. Die steekpartij vond plaats in winkelcentrum de Hoven in Delft. De Haagse groep was op zoek naar een van hun Delftse rivalen. Toen ze deze in het winkelcentrum zagen lopen trokken ze al snel drie kapmessen om de jongen aan te vallen. Zelf was het slachtoffer ook niet ongewapend. Doordat ook hij een kapmes bij zich droeg kon hij zichzelf verdedigen. Uiteindelijk wist hij een winkel in te vluchten.

Buurtbewoners klagen al jaren tegen de politie en de woningbouw over het gezin. Tot dusver zonder resultaat. De jongeren zouden ook kinderen in de buurt bedreigen, waardoor deze niet meer op straat durven te spelen.
Me dunkt dat de autoriteiten hiermee voldoende materiaal hadden om dat wicht preventief in de boeien te slaan... En dit is alleen nog maar wat er in de krant staat, ik ga er vanuit dat het opgebouwde dossier bij alle instanties ondertussen zo'n 2 meter dik is...
pi_207751158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Me dunkt dat de autoriteiten hiermee voldoende materiaal hadden om dat wicht preventief in de boeien te slaan... En dit is alleen nog maar wat er in de krant staat, ik ga er vanuit dat het opgebouwde dossier bij alle instanties ondertussen zo'n 2 meter dik is...
Dus in de cel op basis van klachten? Ik hoop dat jij goed bevriend bent met jouw buren
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:53:19 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207751203
Allemaal leuk, aardig en heel zielig maar waar haal ik mijn patat morgen vandaan?
Tot nooit .......
pi_207751295
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dus in de cel op basis van klachten? Ik hoop dat jij goed bevriend bent met jouw buren
Och ja, doe het maar af als een soort burenruzietje... Manmanman... Je kunt toch lezen wat de voorgeschiedenis is?
pi_207751524
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Och ja, doe het maar af als een soort burenruzietje... Manmanman... Je kunt toch lezen wat de voorgeschiedenis is?
ga je op basis van die klachten icm voorgeschiedenis iemand zonder proces voor jaren of decennia opsluiten? Manmanman

Misschien had die Chinees dan ook allang in de bak gezeten. Net zoals jouw beetje gekke buurman en oom Hans
pi_207751789
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
ga je op basis van die klachten icm voorgeschiedenis iemand zonder proces voor jaren of decennia opsluiten? Manmanman
Misschien moet je eens beginnen met lezen.

quote:
Misschien had die Chinees dan ook allang in de bak gezeten. Net zoals jouw beetje gekke buurman en oom Hans
Daar komen de zelfverzonnen feiten weer hoor... _O-
pi_207751892
That's how we roll in the Netherlands.. We laten mensen die je vooral achter de tralies moet zetten los rondlopen... dit soort mensen kosten ons een vermogen... daarom is onze belasting zo hoog..

Maar serieus, zoals ik lees is dit gezin niet meer te helpen... dus verplichte sterilisatie en castratie voor ouders? kinderen allemaal uit huis plaatsen plus verbod op de woonwijk van de ouders voor de kinderen..

Mogelijk helpt dat, en anders die kinderen/dochter/muts gewoon eens ergens een maandje in de bronx dumpen...
Just say hi!
pi_207752043
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus in de cel op basis van klachten? Ik hoop dat jij goed bevriend bent met jouw buren
Klachten...

:')
pi_207752112
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien moet je eens beginnen met lezen.
[..]
Daar komen de zelfverzonnen feiten weer hoor... _O-
Neem er maar even de tijd voor
feit
het feit zelfst.naamw. Uitspraak: [fɛit] Verbuigingen: feit|en (meerv.) iets waarvan zeker is dat het gebeurd is of dat het waar is Voorbeeld: `het is een feit dat...`een vaststaand feit (een feit dat zeker is)een voldongen feit


Als jij dus niet bedoelt dat die dame allang in een cel had moeten zitten zou ik bijna willen weten wat je wel bedoelt. Je had het over 'preventief in de boeien slaan' en daarmee zouden de meeste mensen handboeien en opsluiten bedoelen, blijkbaar heb je weer een eigen afwijkende definitie en dan is het bijzonder lastig in te schatten wat je ondanks je teksten wel bedoelt.
pi_207752227
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
Neem er maar even de tijd voor
feit
het feit zelfst.naamw. Uitspraak: [fɛit] Verbuigingen: feit|en (meerv.) iets waarvan zeker is dat het gebeurd is of dat het waar is Voorbeeld: `het is een feit dat...`een vaststaand feit (een feit dat zeker is)een voldongen feit

Als jij dus niet bedoelt dat die dame allang in een cel had moeten zitten zou ik bijna willen weten wat je wel bedoelt. Je had het over 'preventief in de boeien slaan' en daarmee zouden de meeste mensen handboeien en opsluiten bedoelen, blijkbaar heb je weer een eigen afwijkende definitie en dan is het bijzonder lastig in te schatten wat je ondanks je teksten wel bedoelt.
Leuk verhaal weer kerel, maare jij komt toch echt met "jaren" danwel "decennia opsluiten"... Daar kom ik niet mee.

Ennuh wat ik bedoel met lezen is dat madam uit huis geplaatst was maar nog lekker elke dag "thuis" de buurt zat te bedreigen/terroriseren terwijl ze daar helemaal niet hoorde te zijn. En ik weet niet of jij "bedreigen" als een soort kattekwaad ziet wat met een ferm "foei" afgedaan kan worden maar dan ben je wmb het spoor aardig bijster. En oh ja, ze was ook nog bezig om die Chinees te terroriseren... Maar ach, het is nog lang niet genoeg om iemand op te pakken volgens opgebaarde...

Op wat voor planeet leef jij eigenlijk?

Nog even los van al die drillrap connecties en een broertje dat ook iemand met een fucking kapmes kapot wilde hakken...

Me dunkt dat ze een metersdik dossier hebben van deze familie...

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 28-01-2023 20:46:05 ]
pi_207752488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Leuk verhaal weer kerel, maare jij komt toch echt met "jaren" danwel "decennia opsluiten"... Daar kom ik niet mee.
Waar kom je dan wel mee behalve preventief opsluiten? Is dat dan een dag? Wat ik zeg klopt niet maar wat het wel is vind je te moeilijk?
pi_207752601
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
Waar kom je dan wel mee behalve preventief opsluiten? Is dat dan een dag? Wat ik zeg klopt niet maar wat het wel is vind je te moeilijk?
Als je met een dusdanige geschiedenis het weet te presteren om wekenlang een snackbarhouder te terroriseren omdat hij jou de tent heeft uitgeschopt vanwege wangedrag heb je als autoriteit toch echt een afslag gemist. Dan moet elk belletje naar de politie voldoende zijn om je op zijn minst een nachtje in de cel te laten overnachten.
pi_207752685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:36 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon uitzetten naar het land van herkomst
En dat zou moeten zijn? :`)
pi_207752740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je met een dusdanige geschiedenis het weet te presteren om wekenlang een snackbarhouder te terroriseren omdat hij jou de tent heeft uitgeschopt vanwege wangedrag heb je als autoriteit toch echt een afslag gemist. Dan moet elk belletje naar de politie voldoende zijn om je op zijn minst een nachtje in de cel te laten overnachten.
Ik ben dit soort tyfuslijers ook liever kwijt dan rijk. Maar had 1 of paar nachtjes cel dit voorkomen? Me dunkt dat het deze onredelijke kut nog meer argumenten zou hebben gegeven om vooral wraak te nemen en mensen nog meer te intimideren
pi_207752776
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat hadden de autoriteiten moeten doen dan?
Als er al meerdere keren een arrestatieteam bij dat gezin langs is geweest, waarvan meerdere kinderen lid van een gewapende bende, dan vind jij niet dat daar iets aan gedaan zou moeten of kunnen worden?

Apart.

Er zijn heel wat kinderen voor minder uit huis geplaatst.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 28 januari 2023 @ 20:57:48 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207752778
Chinese man zet 15 jairg meisje uit café.
Meisje stalkt hem, en terroriseert hem. Steekt hem vervolgens dood.

Wat is hier nu het grote verhaal achter? Waar is Peter r de Vries als je hem nodig hebt?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207753923
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Als er al meerdere keren een arrestatieteam bij dat gezin langs is geweest, waarvan meerdere kinderen lid van een gewapende bende, dan vind jij niet dat daar iets aan gedaan zou moeten of kunnen worden?

Apart.

Dat is aan een rechter.
pi_207754106
Opruimen dat zooitje. Is niks, wordt niks, was niks.

Mist de maatschappij helemaal niks aan...

Kost de samenleving alleen maar geld, tijd, en ook nog levens...
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 22:21:04 #58
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207755500
14-jaar? Die loopt dan zo weer buiten binnen maanden/paar jaar. Heb al weer medelijden met de nieuwe buurtbewoners van deze turbo tokkies.... Want daar zullen ze vast wel met prioriteit iets voor regelen.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:22:49 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207755547
Echt treurig hoe we dit weer lekker uit de hand hebben laten lopen in plaats van kordaat ingrijpen. Mag een paar onschuldige levens kosten blijkbaar.

Je bent als hardwerkende cafetariahouder vogelvrij in een samenleving waar dit soort moordlustige idioten geen strobreed in de weg gelegd worden door de autoriteiten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_207755634
Vraag me af of moord hard te maken is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207756089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:26 schreef probeer het volgende:
Vraag me af of moord hard te maken is.
Ze heeft gestoken uit woede, misschien hem een lesje willen leren.
De jeugdrechter zal er wel weer een hele kluif aan hebben.
Dit meisje gaat een opvangcentrum in en zal er voorlopig ook niet meer uitkomen verwacht ik.
Kan ook zomaar zijn dat ze voor jaren de jeugdgevangenis ingaat gezien haar verleden.
Vrij rondlopen zal er niet meer bij zijn voor haar! (En dat is maar goed ook!)
pi_207756134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:21 schreef Momo het volgende:
14-jaar? Die loopt dan zo weer buiten binnen maanden/paar jaar. Heb al weer medelijden met de nieuwe buurtbewoners van deze turbo tokkies.... Want daar zullen ze vast wel met prioriteit iets voor regelen.
Kom, kom heb nog een beetje geloof in de rechtspraak! ;)
pi_207756181
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:01 schreef vosss het volgende:
Driewerf hoera voor de multicul!
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
je weet dat de daders multicul zijn?
Jasmijn, Jochem & Fransje zullen het wel niet zijn niet? :')
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:43:17 #64
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207756182
jezelf in zoveel ellende werken voor niks.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:50:04 #65
338319 ZarB
Pińa colada
pi_207756351
Wat ziek :'(
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:55:03 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207756494
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat je "de cafetaria" toch echt in een bepaalde hoek moet zoeken...
Het komt uit het Spaans waar het vrouwelijk is en neemt dus "de" als lidwoord.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:58:39 #67
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207756596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
je weet dat de daders multicul zijn?
Ik zou even een gemiddelde drillrap clip gaan kijken , wel zonder geluid , tenzij je ooraids wil
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 28 januari 2023 @ 23:00:06 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207756636
Zo'n meisje gaat dus nooit iets bijdragen aan onze samenleving en rukt met haar wangedrag een wel succesvol lid hiervan uit het leven.

Ik vraag me nu vooral af wanneer er wél ingegrepen wordt door de jeugdinstanties. Waarom is haar uithuisplaatsing zo laks aangepakt en beėindigd? Hoe kan het dat zo'n grietje met zo'n achtergrond wekenlang haar gang kan gaan tegen die arme man zonder dat er weer iets uit de kast getrokken wordt? Je mag toch op zijn minst verwachten dat er iemand langsgaat om te kijken of ze bijvoorbeeld rondloopt met een mes.

Waar wachten ze op? Dat ze zelf opbelt van "Heu moejje luisteren, ik ontspoor en ga het richten op deze man." Willen ze vurige letters in de lucht door de Heiland gekalligrafeerd?

Het antwoord is triest genoeg waarschijnlijk dat er nog 1263 van dit soort jongens en meisjes rondlopen met machetes, gedragsproblematiek en een IQ van een nat konijn die ze in de gaten moeten houden met een te laag budget.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 23:11:36 #69
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207756937
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:00 schreef Qarrad het volgende:
Zo'n meisje gaat dus nooit iets bijdragen aan onze samenleving en rukt met haar wangedrag een wel succesvol lid hiervan uit het leven.

Ik vraag me nu vooral af wanneer er wél ingegrepen wordt door de jeugdinstanties. Waarom is haar uithuisplaatsing zo laks aangepakt en beėindigd? Hoe kan het dat zo'n grietje met zo'n achtergrond wekenlang haar gang kan gaan tegen die arme man zonder dat er weer iets uit de kast getrokken wordt? Je mag toch op zijn minst verwachten dat er iemand langsgaat om te kijken of ze bijvoorbeeld rondloopt met een mes.

Waar wachten ze op? Dat ze zelf opbelt van "Heu moejje luisteren, ik ontspoor en ga het richten op deze man." Willen ze vurige letters in de lucht door de Heiland gekalligrafeerd?

Het antwoord is triest genoeg waarschijnlijk dat er nog 1263 van dit soort jongens en meisjes rondlopen met machetes, gedragsproblematiek en een IQ van een nat konijn die ze in de gaten moeten houden met een te laag budget.
Stel je voor dat je bij een dergelijke overheidsorganisatie werkt, zou je dan daadwerkelijk dit gezin gaan controleren met risico voor eigen lijf en leden?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 23:21:30 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207757201
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Stel je voor dat je bij een dergelijke overheidsorganisatie werkt, zou je dan daadwerkelijk dit gezin gaan controleren met risico voor eigen lijf en leden?
Dan stuur je de politie of neemt ze mee. Dit is echt niet de eerste ontsporen de drilltiener uit een vreselijk gezin. Hier hebben ze echt standaard werkwijzen voor.

Maar goed, die jeugdwerkers hebben veel te veel dossiers en de politie is ook hopeloos onderbezet (las vandaag nog een lijst met feiten waar ze geen tijd meer voor kunnen maken) dus dan gebeurt dit.

In mijn straat woont een crimineel gezin waarvan één dealende zoon al een keer in elkaar geslagen is, een keer neergestoken en zijn auto is in brand gestoken. Dat gezin is inmiddels meer dan 25 jaar een hels probleem voor de hele buurt en zichzelf. Waren op een gegeven moment 19 instanties mee bezig. Denk je dat er eentje van hen zwemles heeft gehad of naar normaal onderwijs kon?

Alles is kapotbezuinigd, het rendement van de hulp die er is is te laag bij dit soort gezinnen. Er gaat gelukkig ook relatief veel goed gezien de omstandigheden, ze doen ook goed werk, maar door dit soort extreme gezinnen (en door het afbreken van de hulpverlening waardoor dit soort extreme gezinnen vaker voorkomen) wordt de samenleving plaatselijk gruwelijk ondermijnd.
pi_207757234
Treurig verhaal dit. Meest bizarre is nog wel dat dat wicht in Den Haag de wijk terroriseerde, uit huis is geplaatst en vervolgens in een pleeggezin op 10 minuten fietsen van thuis in Rijswijk komt te wonen... Geen wonder dat dat niks geholpen heeft :') Het gevolg van alle geblunder is nu wel dat een hardwerkende Chinese Nederlander het leven heeft gelaten, dat is diep- en dieptriest.
pi_207757500
Wow sick
U MAD?
  zondag 29 januari 2023 @ 01:15:22 #73
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207759230
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:22 schreef J.B. het volgende:
Treurig verhaal dit. Meest bizarre is nog wel dat dat wicht in Den Haag de wijk terroriseerde, uit huis is geplaatst en vervolgens in een pleeggezin op 10 minuten fietsen van thuis in Rijswijk komt te wonen... Geen wonder dat dat niks geholpen heeft :') Het gevolg van alle geblunder is nu wel dat een hardwerkende Chinese Nederlander het leven heeft gelaten, dat is diep- en dieptriest.
Aziaten zijn al gauw een doelwit, in Parijs zijn ze helaas doelwit nummer 1, vooral diegene die een eigen bedrijf hebben.. Jeugd uit de banlieues die niets van hun eigen leven maken, om vervolgens onschuldige mensen te beroven, dieptriest.
pi_207759493
Drillrapcultuurverijkingsfestijn. Jeuh!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207760251
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Aziaten zijn al gauw een doelwit, in Parijs zijn ze helaas doelwit nummer 1, vooral diegene die een eigen bedrijf hebben.. Jeugd uit de banlieues die niets van hun eigen leven maken, om vervolgens onschuldige mensen te beroven, dieptriest.
Bijzonder dat de niet functionerende migranten zich juist richten op de migrantengroep die in het algemeen wél functioneert en goed meedraait in de maatschappij. Haast een soort jaloezie. Al betwijfel ik ook of daders überhaupt zo ver nadenken.
  zondag 29 januari 2023 @ 09:18:15 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207760283
Dit is mede het resultaat van het bezuinigen op ondersteunende instanties.

Harder straffen gaat hier niks uithalen imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 29 januari 2023 @ 09:22:52 #77
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_207760323
Hoe meer je naar het Westen van Nederland gaat, hoe dichterbij (Noord-)Afrika je komt.
  zondag 29 januari 2023 @ 09:34:02 #78
338319 ZarB
Pińa colada
pi_207760420
De mensen die roepen dat dit het gevolg is van bezuinigingen: wat verwachten jullie van instanties? Sommige gezinnen/families zijn in de kern zo verziekt dat je daar echt niet tegenop kunt hulpverlenen. Dat gaat van generatie op generatie. Je zou ze in een hutje op de hei kunnen zetten, geisoleerd van de rest. Maar zo'n patroon doorbreken gaat zelfs met een miljard niet lukken.

En zelfs als je het gezin een beetje weet te helpen, wat te denken van die pauperige omgevingen waar ze met z'n allen concentreren. Omgeving is, zeker op die leeftijd, misschien nog wel belangrijker dan kerngezin qua invloed.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207760787
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het komt uit het Spaans waar het vrouwelijk is en neemt dus "de" als lidwoord.
Dit dus. Wij vervoegen altijd met de. Al noemen wij het tegenwoordig de frietchinees.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207760970
quote:
4s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:44 schreef SpaceOddity het volgende:
Drillrapcultuurverijkingsfestijn. Jeuh!
Er veranderd toch nooit iets omdat het nooit wordt aangepakt, er veel te lichte straffen zijn en daders altijd slachtoffer zijn.

Er wordt ook gepoogd alles niet te laten escaleren. De npo geeft types als Ismail ilgun een zak geld en eigen programma om drillrap te "onderzoeken".

En verder worden dit soort berichten de wereld ingeslingerd onder het mom van "niks aan de hand". Terwijl het in die steden een grote teringzooi is.
quote:
Drillrap vormt in weinig gevallen de directe aanleiding tot geweld, blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van criminologen Robby Roks en Jeroen van den Broek van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de gemeente, naar aanleiding van de toename van het aantal geweldsincidenten onder jongeren.
https://www.nu.nl/binnenl(...)llen-tot-geweld.html

Maargoed, over een tijdje wordt er weer iemand doodgestoken en wordt het hele riedeltje weer herhaald.
pi_207761106
quote:
99s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:18 schreef boskameel het volgende:

[..]
Er veranderd toch nooit iets omdat het nooit wordt aangepakt, er veel te lichte straffen zijn en daders altijd slachtoffer zijn.

Er wordt ook gepoogd alles niet te laten escaleren. De npo geeft types als Ismail ilgun een zak geld en eigen programma om drillrap te "onderzoeken".

En verder worden dit soort berichten de wereld ingeslingerd onder het mom van "niks aan de hand". Terwijl het in die steden een grote teringzooi is.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)llen-tot-geweld.html

Maargoed, over een tijdje wordt er weer iemand doodgestoken en wordt het hele riedeltje weer herhaald.
En het heeft ook écht niet te maken met de axhtergrond van die figuren en het gebrek aan opvoeding...

:')
pi_207762386
quote:
99s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:18 schreef boskameel het volgende:

[..]
Er veranderd toch nooit iets omdat het nooit wordt aangepakt, er veel te lichte straffen zijn en daders altijd slachtoffer zijn.
Uiteindelijk komt het daarop neer.

Er ligt ook veel te veel nadruk op het zogenaamd slachtoffer-van-hun-omgeving zijn van de daders. Allicht zit daar een kern van waarheid in hoor, maar als er doden vallen dan boeit die waarheid niet zoveel meer. Dan is het zaak dat je de normale bevolking beschermt tegen dit soort ratten. Ongeacht hun muzieksmaak.
Conscience do cost.
  zondag 29 januari 2023 @ 11:52:56 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207762559
In the ghetto.
pi_207768882
Huur wat cellen ergens ver weg in Rusland en laat dit soort volk daar wegrotten. Dat zal een stuk goedkoper zijn en kost minder mensenlevens.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_207769446
" Buurtbewoners klagen al jaren tegen de politie en de woningbouw over het gezin. Tot dusver zonder resultaat."

Al jaren klagen en dan wordt er nog iemand vermoord. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_207769861
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:45 schreef tesssssssss het volgende:
" Buurtbewoners klagen al jaren tegen de politie en de woningbouw over het gezin. Tot dusver zonder resultaat."

Al jaren klagen en dan wordt er nog iemand vermoord. :N
De justitiemedewerkers weten het meestal al tijden van te voren dat er iets staat te gebeuren, maar doen niets om een misdrijf te voorkomen.
De justitiemedewerkers houden de strijdende partijen niet voor goed uit elkaar, doen dus niet aan de-escaleren.
pi_207769986
Ventjes van 14 met messen lach ik keihard uit
I will do what i must !!
pi_207771020
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:25 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ventjes van 14 met messen lach ik keihard uit
Ja, van 500meter afstand zeker...
Rambo...

:')
pi_207771485
Gewoon Mongolen.
Reddeloze arrogante kansloze debiele Mongolen.
pi_207771514
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:55 schreef MichaelScott het volgende:
Leden van drillrapgroepen preventief naar een (her)opvoedingskamp sturen lijkt me een goed idee.
Nee, mag niet, niet verantwoord voor hun tere zieltjes.
Gewoon hard werken, je mond houden en doodgestoken worden.
pi_207786527
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gewoon Mongolen.
Reddeloze arrogante kansloze debiele Mongolen.
aha, dus het is een burenkwestie. Mongool tegen een Chinees.

Maar ff serieus. Gewoon straffen als een volwassenen zodra er iets te maken heeft met, doodslag/moord/poging tot/verkrachting (eigenlijk alles wat voor normale volwassen volk +5 jaar voor staat) Gelijk de ouders op laten draaien voor maatschappelijke kostenpost.
  maandag 30 januari 2023 @ 23:03:43 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207786644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:16 schreef maan_man het volgende:
Toen ze deze in het winkelcentrum zagen lopen trokken ze al snel drie kapmessen om de jongen aan te vallen. Zelf was het slachtoffer ook niet ongewapend. Doordat ook hij een kapmes bij zich droeg kon hij zichzelf verdedigen.
Zoals ik dit interpreteer durfden ze hem niet verder aan te vallen omdat hij hun kon terugpakken. Oftewel het loont om een wapen te hebben.

quote:
Toen de jongeren de man begonnen te provoceren sprak hij hen hierop aan. Daarop is hij door het meisje neergestoken. Hij zou eerst in zijn borstkas zijn gestoken en daarna nog elders zijn gestoken.
Ik vind het jammer dat die Chinese man zichzelf niet bewapend had. Als hij al wekenlang mot heeft met hun en ze hem dus al vaker hebben bedreigd dan is het verstandig om zelf ook een wapen te hebben.

Sowieso om hun af te schrikken dat ze geen makkelijke prooi aan hem zullen hebben en in het uiterste geval om hun terug te pakken "als ik dood ga dan jij ook".

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 30-01-2023 23:11:21 ]
  maandag 30 januari 2023 @ 23:05:15 #93
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207786672
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 23:06:03 #94
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207786691
Tieners die verdacht worden van doodsteken snackbareigenaar waren eerder betrokken bij steekpartijen

Steekpartijen, een schietpartij, een gewelddadige beroving en ruzies tussen drillrapgroepen. In de gezinnen van de drie tieners die vastzitten voor de dood van een Haagse snackbareigenaar was al veel meer aan de hand.

Twee van de drie zijn betrokken geweest bij andere steekpartijen. Nu komt daar nog bij dat ze verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van de 39-jarige Wei Chen, die met zijn vrouw een snackbar runde in Houtwijk, een jaren 70 wijk in Den Haag. Hij werd vrijdagavond doodgestoken, toen hij na sluitingstijd met zijn vrouw naar huis liep.

Het gaat om twee gezinnen waar de tieners vandaan komen. Het 17-jarige meisje dat uit het ene gezin is opgepakt, moest afgelopen jaar voor de rechter verschijnen, omdat ze haar oudere broer in zijn been zou hebben gestoken.

Maar deze oudere broer zit ook vast. Hij schoot in mei vorig jaar bij een school in Zoetermeer een 17-jarige Delftenaar met een shotgun in zijn gezicht. Tegen hem werd vorige week twintig maanden cel en jeugd-tbs geėist.

Ruzie tussen jeugdgroepen
Aanleiding was een langlopende ruzie tussen twee jeugdgroepen uit Delft en Den Haag, waar ook drillrappers deel van uitmaken. Deze oudere broer was toen ook al betrokken geweest bij een overval op een supermarkt. Volgens de rechter was hij zeer makkelijk te beļnvloeden.

In het andere gezin zijn een 15-jarig meisje en haar twee jaar oudere broer gearresteerd. De jongen is veroordeeld omdat hij met een machete een leeftijdsgenoot belaagde in een Delfts winkelcentrum.

Maar ook in dit gezin zit een oudere broer in de cel. Voor een ernstige steekpartij op 6 mei 2021. Het slachtoffer overleefde ternauwernood een messteek in zijn oor en onderrug. Beide incidenten gingen om dezelfde vete tussen de groepen uit Delft en Den Haag, maar kende nu een nog veel ernstiger afloop. Er werd diezelfde avond wraak genomen, waarbij de 17-jarige Myron het leven liet. Hij was een vriend van deze broers.

Met het 15-jarige zusje ging het intussen bergafwaarts. Haar moeder zegt dat ze in de afgelopen maanden een paar keer wegliep en niet naar school ging. Er was hulp ingeschakeld, maar volgens de moeder was het niet voldoende. De jeugdbescherming die toezicht op het meisje hield, heeft melding gedaan bij de inspectie.
  maandag 30 januari 2023 @ 23:09:39 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207786748
Okay, drie gezinnen aan shreddervolk. Is niet wat, wordt nooit wat, door de shredder ermee met het hele zootje en nooit meer over hebben.
  maandag 30 januari 2023 @ 23:56:32 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207787843
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef Momo het volgende:
Tieners die verdacht worden van doodsteken snackbareigenaar waren eerder betrokken bij steekpartijen

Steekpartijen, een schietpartij, een gewelddadige beroving en ruzies tussen drillrapgroepen. In de gezinnen van de drie tieners die vastzitten voor de dood van een Haagse snackbareigenaar was al veel meer aan de hand.

Twee van de drie zijn betrokken geweest bij andere steekpartijen. Nu komt daar nog bij dat ze verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van de 39-jarige Wei Chen, die met zijn vrouw een snackbar runde in Houtwijk, een jaren 70 wijk in Den Haag. Hij werd vrijdagavond doodgestoken, toen hij na sluitingstijd met zijn vrouw naar huis liep.

Het gaat om twee gezinnen waar de tieners vandaan komen. Het 17-jarige meisje dat uit het ene gezin is opgepakt, moest afgelopen jaar voor de rechter verschijnen, omdat ze haar oudere broer in zijn been zou hebben gestoken.

Maar deze oudere broer zit ook vast. Hij schoot in mei vorig jaar bij een school in Zoetermeer een 17-jarige Delftenaar met een shotgun in zijn gezicht. Tegen hem werd vorige week twintig maanden cel en jeugd-tbs geėist.

Ruzie tussen jeugdgroepen
Aanleiding was een langlopende ruzie tussen twee jeugdgroepen uit Delft en Den Haag, waar ook drillrappers deel van uitmaken. Deze oudere broer was toen ook al betrokken geweest bij een overval op een supermarkt. Volgens de rechter was hij zeer makkelijk te beļnvloeden.

In het andere gezin zijn een 15-jarig meisje en haar twee jaar oudere broer gearresteerd. De jongen is veroordeeld omdat hij met een machete een leeftijdsgenoot belaagde in een Delfts winkelcentrum.

Maar ook in dit gezin zit een oudere broer in de cel. Voor een ernstige steekpartij op 6 mei 2021. Het slachtoffer overleefde ternauwernood een messteek in zijn oor en onderrug. Beide incidenten gingen om dezelfde vete tussen de groepen uit Delft en Den Haag, maar kende nu een nog veel ernstiger afloop. Er werd diezelfde avond wraak genomen, waarbij de 17-jarige Myron het leven liet. Hij was een vriend van deze broers.

Met het 15-jarige zusje ging het intussen bergafwaarts. Haar moeder zegt dat ze in de afgelopen maanden een paar keer wegliep en niet naar school ging. Er was hulp ingeschakeld, maar volgens de moeder was het niet voldoende. De jeugdbescherming die toezicht op het meisje hield, heeft melding gedaan bij de inspectie.
Gewoon volk wat de maatschappij de komende decennia klauwen met geld en hulp kost.

En uiteindelijk niks oplevert...
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 01:15:40 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207787847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 01:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gewoon volk wat de maatschappij de komende decennia klauwen met geld en hulp kost.

En uiteindelijk niks oplevert...
Tja en waarschijnlijk heeft dit menselijke onkruid ook weer snel een nieuwe generatie gemaakt....
  dinsdag 31 januari 2023 @ 05:34:03 #99
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207788095
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 01:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja en waarschijnlijk heeft dit menselijke onkruid ook weer snel een nieuwe generatie gemaakt....
Het wordt alleen maar slechter :{

Verstandige mensen nemen geen kinderen, of max 2 terwijl de onderlaag lekker doorgaat :')
pi_207788114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Me dunkt dat de autoriteiten hiermee voldoende materiaal hadden om dat wicht preventief in de boeien te slaan... En dit is alleen nog maar wat er in de krant staat, ik ga er vanuit dat het opgebouwde dossier bij alle instanties ondertussen zo'n 2 meter dik is...
Dat gezin had toch allang uit hun woning moeten worden gegooid? Ik weet het, dat is niet zo makkelijk, maar als je leest over de overlast die dit gajes veroorzaakt..
pi_207788127
Drillrap :') :') :')
Opkomen voor je postcode :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207788340
Misschien kan ze meedoen aan het volgende seizoen van dream school.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 09:14:08 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 09:17:11 #104
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207788774
quote:
Het is de schuld van de rabobank, maar geen woord over voor de familie van de snackbareigenaar..... Vuil tokkie wijf.
pi_207789122
Sommige mensen zijn op jonge leeftijd al zó door en door rot, dat komt nooit meer goed.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207789130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:36 schreef raptorix het volgende:
Drillrap :') :') :')
Opkomen voor je postcode :') :') :') :')
Gaston Starreveld approves :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207789551
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is de schuld van de rabobank, maar geen woord over voor de familie van de snackbareigenaar..... Vuil tokkie wijf.
Zoveel achterlijke kinderen, daar hoort een achterlijke moeder bij. Bijzonder onbevredigend dat de moeder niet vervolgd kan worden
pi_207789657
Ken dit soort types wel, las de verhalen over dat de buurt bang was, kinderen niet meer buitenspelen, klinkt zeer bekend allemaal. Dat volk loopt in groepsverband over straat op jacht naar alles en iedereen wat niet in hun groepje hoort. Nu gooien ze het op drillrap, dit was 25-30 geleden ook al normaal, hadden wij die groepjes ook die met messen rondliepen en de straat terroriseerden, alleen was het toen geen drillrap maar racisme als je het groepje durfde te benoemen. Mensen herkennen misschien één van die verhalen wel, één van die verhalen waarvoor je hier door enkelen als leugenaar werd weggezet omdat het niet mogelijk was in sommige hoofdjes dat dit de dagelijks praktijk is in veel buurten, en kijk nu eens. Dit komt ook alleen naar boven omdat er een dodelijk slachtoffer is gevallen, blijkbaar zijn al die andere slachtoffers van bedreiging en geweld het niet waard om genoemd te worden, waardoor je je afvraagt (ik dan) hoeveel van dit soort ""jongeren"" we in deze samenleving hebben lopen die dit gedrag vertonen gezien ik het al 30 jaar geleden zag. Het probleem zit dan ook in het gezin en de omgeving, dat volk trekt naar elkaar, hangt bij elkaar, ouders zijn vaak zelf crimineel, werken niet, trekken uitkering en interesseren zich geen reet voor hun eigen kinderen zolang ze de mensen in hun eigen groep niet lastigvallen. Die jeugd loopt rond met de gedachte "wie kan ons wat maken", want één of één gevechten kennen die niet, vechten zonder wapens kennen die niet, dus domineren ze de hele buurt met hun geweld en ontzettende grote mond waarbij zwaar geweld niet geschuwd wordt. Wij hadden exact hetzelfde volk in onze buurt, inmiddels zitten daar ook al een aantal van vast, of hebben vastgezeten, voor het neerschieten/steken van mensen. En het is ook die groep die het hardst "racisme" schreeuwt.
pi_207789924
Drillrap :')

In mijn tijd waren het nog videospelletjes die de schuld kregen. Waarom toch die drang om totaal ontspoorde kutkinderen en hun incompetente ouders in bescherming te nemen omdat ze vermeend de verkeerde hobby's zouden hebben.

Er wordt teveel de nadruk gelegd op dat deze gezinnen hulp nodig zouden hebben terwijl ze de maatschappij gewoon een plezier moeten doen en dit onkruid van straat moeten halen. Deze kinderen hebben een waslijst aan gewelddadigheden op hun kerfstok waarbij ze hoogstens zachtjes op de vingers zijn getikt en dit is het prachtige resultaat van de fluwelen-handschoenen methode.
Conscience do cost.
pi_207790302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:36 schreef raptorix het volgende:
Drillrap :') :') :')
Opkomen voor je postcode :') :') :') :')
:')

Wat een volk, wat een volk....
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:33:45 #111
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207799057
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 05:34 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Het wordt alleen maar slechter :{

Verstandige mensen nemen geen kinderen, of max 2 terwijl de onderlaag lekker doorgaat :')
Je hebt dus twee kinderen?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:36:48 #112
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207799103
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:33 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Je hebt dus twee kinderen?
Twee vrouwen :7

Weten ze alleen niet van elkaar })
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:37:18 #113
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207799109
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Twee vrouwen :7
Dubbel herrie.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:40:28 #114
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207799162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:37 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dubbel herrie.
Ik heb het niet over kinderen :') :P
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:43:13 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207799191
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:40 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik heb het niet over kinderen :') :P
Gelukkig, geouwehoer over kinderen kan alleen de ouders die het vertellen boeien.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:20:29 #116
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207799754
6 kinderen? Ik vermoed asielzoekers uit Somaliė.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:22:46 #117
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207799788
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:07 schreef ems. het volgende:
Drillrap :')

In mijn tijd waren het nog videospelletjes die de schuld kregen. Waarom toch die drang om totaal ontspoorde kutkinderen en hun incompetente ouders in bescherming te nemen omdat ze vermeend de verkeerde hobby's zouden hebben.

Er wordt teveel de nadruk gelegd op dat deze gezinnen hulp nodig zouden hebben terwijl ze de maatschappij gewoon een plezier moeten doen en dit onkruid van straat moeten halen. Deze kinderen hebben een waslijst aan gewelddadigheden op hun kerfstok waarbij ze hoogstens zachtjes op de vingers zijn getikt en dit is het prachtige resultaat van de fluwelen-handschoenen methode.
Hier staat gewoon precies de waarheid.
Kranten kunnen er een zielig verhaaltje van maken, maar dit soort gezinnen zijn niet te redden, al geef je ze 24/7 jeugdzorg.
pi_207801019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat gezin had toch allang uit hun woning moeten worden gegooid? Ik weet het, dat is niet zo makkelijk, maar als je leest over de overlast die dit gajes veroorzaakt..
Dat is heel makkelijk. Dossiervorming is het magische woord. Wat liegen voor de rechter, wat overdrijven en voila, het gezin wordt uit huis gezet.

Bron: ben zelf deze mn woning uitgezet door de rechter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 01-02-2023 02:04:40 ]
pi_207801022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:36 schreef raptorix het volgende:
Drillrap :') :') :')
Opkomen voor je postcode :') :') :') :')
Je bent een laagopgeleide neger of je bent het niet.. ZIjn altijd dezelfde types :r
pi_207801192
quote:
Dat verklaart wel een beetje waarom die kinderen zo gierend uit de bocht vliegen, moeders wijst gewoon iedereen als schuldige aan, behalve zijzelf. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207801236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 01:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat is heel makkelijk. Dossiervorming is het magische woord. Wat liegen voor de rechter, wat overdrijven en voila, het gezin wordt uit huis gezet.

Bron: ben zelf deze mn woning uitgezet door de rechter.
Ja dat lag inderdaad totaal niet aan jou :')_!
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:17:13 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207802545
Het moet ook eerst weer vreselijk uit te hand lopen voor er... uh ja iets... gebeurd. Want of er daadwerkelijk actie wordt ondernomen is nog maar de vraag natuurlijk.

Dat het is een chinees is verbaast me weinig ook, die zijn vaak erg fel als het om hun zaak gaat. Dus waarschijnlijk 1 van de eerste 'slachtoffers' die echt weerstand bood. En dat moet ie dus met de dood bekopen. Echt om te kotsen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
14/15 jaar toch wel, maar ze moet weg uit die omgeving en heeft veel begeleiding nodig. Maar heb het maar eens op je geweten.

Ligt het trouwens aan mij of hoor je de laatste tijd vaker berichten over criminele jonge meiden? Lijkt een groeiende trend te worden.
Tsja met genoeg help enzo is bijna iedereen idd wel te redden. Maar hoeveel geld en mankracht kunnen we tegenwoordig besteden aan 1 probleemjongere? Echt een populair beroep is dat sowieso niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207802684
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het moet ook eerst weer vreselijk uit te hand lopen voor er... uh ja iets... gebeurd. Want of er daadwerkelijk actie wordt ondernomen is nog maar de vraag natuurlijk.

Dat het is een chinees is verbaast me weinig ook, die zijn vaak erg fel als het om hun zaak gaat. Dus waarschijnlijk 1 van de eerste 'slachtoffers' die echt weerstand bood. En dat moet ie dus met de dood bekopen. Echt om te kotsen.
[..]
Tsja met genoeg help enzo is bijna iedereen idd wel te redden. Maar hoeveel geld en mankracht kunnen we tegenwoordig besteden aan 1 probleemjongere? Echt een populair beroep is dat sowieso niet.
1?
4 van de 6 in alleen dit gezin.

Maar ken ook iemand die bij jeugdzorg werkt.

Niet lang meer denk ik....
:')
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:59:49 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207802976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:32 schreef Toine51 het volgende:

[..]
1?
4 van de 6 in alleen dit gezin.

Maar ken ook iemand die bij jeugdzorg werkt.

Niet lang meer denk ik....
:')
Weet ik, dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoel meer per probleemjongere in het algemeen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207804665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:16 schreef maan_man het volgende:
Probleemgezin
Het meisje komt uit een gezin dat in de buurt bekend staat als een probleemgezin. Meerdere kinderen zouden horen bij een drillrapgroep. Waaronder ook de nu aangehouden verdachte. Een van haar broers zit vast voor een steekpartij in een Delfts winkelcentrum vorig jaar. Toen ging het mis toen de Haagse drillrapgroep naar Delft trok om daar een rivaliserende drillrapgroep uit te dagen. Die steekpartij vond plaats in winkelcentrum de Hoven in Delft. De Haagse groep was op zoek naar een van hun Delftse rivalen. Toen ze deze in het winkelcentrum zagen lopen trokken ze al snel drie kapmessen om de jongen aan te vallen. Zelf was het slachtoffer ook niet ongewapend. Doordat ook hij een kapmes bij zich droeg kon hij zichzelf verdedigen. Uiteindelijk wist hij een winkel in te vluchten.
Waar is Silvana in dit soort gevallen?
pi_207805142
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 06:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja dat lag inderdaad totaal niet aan jou :')_!
Als ik al mn wOning uitgezet kon worden dan kan dat gezin helemaal uitgezet worden.

Bij mij ging het nergens over wat dat bwgreft. Huisuitzetting is dus vrij makkelijk.

Van overlast was in mijn geval absoluut geen sprake. Althans, geen van de medebewoners geeft aan dat te hebben gehad.
pi_207805927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als ik al mn wOning uitgezet kon worden dan kan dat gezin helemaal uitgezet worden.

Bij mij ging het nergens over wat dat bwgreft. Huisuitzetting is dus vrij makkelijk.

Van overlast was in mijn geval absoluut geen sprake. Althans, geen van de medebewoners geeft aan dat te hebben gehad.
Uitgezet maar het ging nergens over.
Nou, dan ben ik benieuwd wat dat "nergens" dan is geweest..
pi_207809569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Uitgezet maar het ging nergens over.
Nou, dan ben ik benieuwd wat dat "nergens" dan is geweest..
Basis ligt in verkeerd geplaatste fietsen, namelijk in algemene ruimte waar ze niet mochten staan. Niemand had er hinder van. Toen de verhuurder deze afvoerde in een aanhanger is het uit de hand gelopen.

Maar dus geen overlast.. al denkt de rechter er anders over.
pi_207809775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:39 schreef Inbox het volgende:

[..]
Basis ligt in verkeerd geplaatste fietsen, namelijk in algemene ruimte waar ze niet mochten staan. Niemand had er hinder van. Toen de verhuurder deze afvoerde in een aanhanger is het uit de hand gelopen.

Maar dus geen overlast.. al denkt de rechter er anders over.
Nou, dat "uit de hand gelopen" zal toch iets genuanceerder liggen, niet?
pi_207810238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, dat "uit de hand gelopen" zal toch iets genuanceerder liggen, niet?
Iets.

Er was een knuppel in mn hand toen ik naar beneden liep om blootvoets mn fietsen terug te halen die al in de aanhanger stonden. Let wel: in mn hand. Vast in het midden, geen dreigende houding noch iemand aangesproken.

Wel 112 melding, politie erbij en heel gek, maar ik ben niet aangehouden of meegenomen ondanks 'zwaaien en dreigen met de knuppel' zoals de dagvaarding meldde. Zou je dan op zn minst verwachten, niet?

Oh,en er werd verwezen naar overlast van 10 jaar terug. Wateroverlast, van een lekkend aquarium (waar de onderburen 5 uur na het ontdekken ervan pas melding deden bij ons.. waardoor de boel lekker heeft kunnen doorlekken. Absoluut geen opzet, maar ook in de dagvaarding opgenomen. Dat is de enige overlast die er is geweest, van onze zijde die de naam 'overlast' rechtvaardig. Rest was leefgeluiden, zoals dat redelijk normaal is bij huizen uit de jaren '50 die wat gehoriger zijn dan recentere woningen.
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:39:38 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207811052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:39 schreef Inbox het volgende:
Toen de verhuurder deze afvoerde in een aanhanger is het uit de hand gelopen.
In mijn ervaring is uit de hand gelopen door middel van agressie of intimidatie proberen om die fietsen terug te krijgen. :')

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:41:26 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207811084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:06 schreef Inbox het volgende:
Er was een knuppel in mn hand toen ik naar beneden liep om blootvoets mn fietsen terug te halen die al in de aanhanger stonden. Let wel: in mn hand.
Heet je met de achternaam Flintstone of zo?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207811418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In mijn ervaring is uit de hand gelopen door middel van agressie of intimidatie proberen om die fietsen terug te krijgen. :')

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Er was geen agressie. Enkel een knuppel in mn hand. En later een waarschuwing, om te zorgen dat de complexbeheerder in het vervolg van mn fiets zou afblijven.

Intimidatie is met 6 man aanwezIg zijn om wat spulletjes af te voeren. Intimidatie is een dag eerder iets van je huurders naast de vuilcontainer zetten en afnemen terwijl dat ook buiten het portiek gezet had kunnen worden.

Maar goed, wat ik wil zeggen: met wat overdrijven en dossiervorming kun je iemand makkelijk uitzetten onder het mom van overlast. Ook als dat er niet is.
  woensdag 1 februari 2023 @ 21:05:06 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207811554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:59 schreef Inbox het volgende:

[..]
Er was geen agressie. Enkel een knuppel in mn hand. En later een waarschuwing, om te zorgen dat de complexbeheerder in het vervolg van mn fiets zou afblijven.

Intimidatie is met 6 man aanwezIg zijn om wat spulletjes af te voeren. Intimidatie is een dag eerder iets van je huurders naast de vuilcontainer zetten en afnemen terwijl dat ook buiten het portiek gezet had kunnen worden.

Maar goed, wat ik wil zeggen: met wat overdrijven en dossiervorming kun je iemand makkelijk uitzetten.
Ik heb ook altijd standaard een knuppel in mijn hand als ik de deur uit ga. Stel je voor je komt een zeehond op straat tegen of zo. :')

Kom op man. Als je met een knuppel in je hand iemand gaat uitschelden of zelfs maar gewoon in gesprek gaat dan komt dat toch voor die persoon bedreigend over?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207811715
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb ook altijd standaard een knuppel in mijn hand als ik de deur uit ga. Stel je voor je komt een zeehond op straat tegen of zo. :')

Kom op man. Als je met een knuppel in je hand iemand gaat uitschelden of zelfs maar gewoon in gesprek gaat dan komt dat toch voor die persoon bedreigend over?
1. Er is niet gescholden.
2. Ik heb niemand ermee gedreigd op dat moment
3. Je kan een knuppel ook ter verdediging hebben. Van jezelf of van je spullen.

Die fietsen waren 7k waard, dag eerder hebben ze ook al wat weggenomen uit het portiek. Met andere woorden: voor mezelf had ik alle recht mn spul te verdedigen indien dat zou hebben gemoeten.
In casu heb ik dat ding meegegrist omdat ie naast de deur lag. Niet primair om iemand te bedreigen of slaan.

Kijk, die knuppel had ik achterwege kunnen laten. Maar ermee gedreigd op dat moment heb ik niet. Wil niet zeggen dat je vanwege de aanwezigheid van een knuppel moet gaan liegen in een dagvaarding om iemand uit huis te zetten. En dat is er wel gebeurd. Meermalen zelfs.. zoals ook met de overlast. Dat ik de lekkage niet zo hebben opgelost. Dat is per direct gebeurd. Dat er paar weken later andere lekkage was, ja da's vervelend maar wederom geen overlast. En nee, dat was een ander probleem.

Buren hebben wel geklaagd over geluidsoverlast 's nacht: lopen over het laminnaat, ruzies, stofzuigen, horen van de aquariumpomp, geslaan met deuren. Helft is gelogen door de buren, maar het dossier meldt het. Dat de poltiei erover zegt dat ze 'dingen hoort die er niet zijn', werd ook gemeld in een brief. 10 fucking jaar terug he? Er is eenmaal gestofzuigd snachts. Wat doe jij alls jij een glas laat vallen naast je bed en de glassplinters liggen overal? Lekker laten liggen, terwijl je snachts blootvoets naar de wc gaat?

Maar goed, vrij makkelijk om iemand uit huis te zetten dus..

[ Bericht 11% gewijzigd door Inbox op 01-02-2023 21:17:05 ]
  Spellchecker vrijdag 3 februari 2023 @ 23:46:51 #136
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207840870
Ongeloof tijdens stille tocht voor doodgestoken snackbarhouder; hoe kan dit in Nederland gebeuren?

quote:
De lichten in cafetaria Houtwijk waren vrijdagavond gedoofd, waar ze normaal altijd brandden omdat er volop snacks werden gebakken. Het enige licht kwam van kaarsjes en witte lampionnen, voor de deur gelegd ter nagedachtenis aan de hardwerkende, maar doodgestoken eigenaar Chen You Wei. De stille tocht die in Den Haag werd gehouden, maakte veel emoties los.

De stille tocht deed letterlijk zijn benaming eer aan. De deelnemers aan de tocht die liep vanaf het lokale wijkcentrum naar het cafetaria van de Chinese ondernemer zeiden geen woord, maar het verdriet was goed zichtbaar bij velen. Er werden traantjes weggepinkt en er werd stilgestaan bij het onnoemlijke leed dat de familie is aangedaan. Voor de directe nabestaanden was het zelfs zo zwaar dat ze niet aanwezig waren.

„Maar ze waarderen de steun enorm”, zei Cheng Liu, die namens de ouders het woord voerde, ook voor de Chinese gemeenschap die in groten getale aanwezig was. Een oudere vrouw uit deze gemeenschap liet vooraf De Telegraaf al weten vol met woede te zitten. „We zijn boos!”, zei ze geėmotioneerd. „Hoe kan het zijn dat iemand die geen vlieg kwaad doet op 39-jarige leeftijd zomaar wordt vermoord? Een landgenoot is gestorven om niets. De overheid moet meer doen om te voorkomen dat zoiets kan gebeuren. Wij Chinezen houden van Nederland, maar dit gaat niet goed zo. Er moet veel meer worden gedaan om ervoor te zorgen dat jongeren niet naar geweld grijpen.”

Schrikbarend
Die oproep kwam ook van Corinne den Heijer, stadsdeeldirecteur Loosduinen. „Het aantal wapens onder jongeren is schrikbarend”, sprak ze tegen de menigte, die uit vele honderden mensen bestond. „We moeten die geweldspiraal doorbreken.” Chen You Wei werd exact een week geleden, om kwart over negen, aangevallen door drie minderjarige verdachten en doodgestoken, naar verluidt omdat hij jongeren tijdens de Covid-periode de toegang had ontzegd tot zijn zaak omdat ze geen coronapas konden tonen. Vanaf dat moment waren hij en zijn kinderen, zo gaat het verhaal, lange tijd slachtoffer van treiterijen, die leidden tot de fatale steekpartij.

„We vragen ons nog steeds af: wat is hier gebeurd?”, vertolkte ook Ramon Meesters, voorzitter wijkberaad Houtwijk, het gevoel van de aanwezigen, die met witte bloemen – in China is wit de kleur van rouw – in de hand hun medeleven betoonden. „Hoe kan het dat een tragedie van deze grootte ons treft? Er is geen antwoord. Maar we staan hier wel voor elkaar. Om elkaar te helpen, maar vooral de familie te steunen. De vrouw en de twee kinderen van meneer Chen. Zij hebben onpeilbaar veel verdriet. Veel meer dan een arm om elkaars schouder leggen kunnen we nu niet doen, maar hopelijk biedt de samenhorigheid die deze stille tocht – echt door buurtbewoners georganiseerd – tot gevolg heeft een sprankje hoop.”
pi_207841337
quote:
Ongeloof… serieus? Wonen journalisten en politici in ivoren torens?
Misschien moeten we onze politici verplicht laten reizen met het openbaar vervoer, dat ze een beetje in de realiteit blijven. Onder de mensen…
pi_207841395
Doodgestoken door een minderjarige omdat de eigenaar zich aan de Corona regels wilde houden. Het gaat helemaal de verkeerde kant op in NL.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 08:48:31 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207842380
Wat mij eerder opvalt is dat hij en zijn gezin een hele periode bedreigd en getreiterd zijn door een stel losgeslagen kutpubers waarvan bekend was dat ze wapens droegen en dat ze bereid waren die in te zetten in hun milieu.

En dan is het beste wat de instanties konden verzinnen het uit huis plaatsen van de hoofddader tien minuutjes fietsen verderop zodat ze er in de praktijk nog steeds rondliep.

Het belang van de daders wordt steeds zwaarder gewogen dan dat van de slachtoffers.
pi_207845397
Ik heb het idee dat probleem in heel buurten speelt bij zulke Snackbarren.
.
pi_207845723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is de schuld van de rabobank, maar geen woord over voor de familie van de snackbareigenaar..... Vuil tokkie wijf.
Beter hadden we de kinderen een rap cursus aangeboden.
pi_207845781
Of een drilboor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207846004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ongeloof… serieus? Wonen journalisten en politici in ivoren torens?
Misschien moeten we onze politici verplicht laten reizen met het openbaar vervoer, dat ze een beetje in de realiteit blijven. Onder de mensen…
Een glas, een plas, en alles blijft zoals het was...

Tot de volgende dodelijke steekpartij waar dezelfde holle retoriek uitgeblaat wordt...
  Moderator zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:46:25 #144
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:07:53 #145
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210257945
quote:
Pff, wat treurig :{
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:10:36 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210257971
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:15 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja

Bedrijgingen neemt de politie al niet meer serieus omdat het dagelijkse melding van binnen komen.

En zo gaan we steeds verder afzakken naar een 3e wereldland
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:22:33 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210258087
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Pff, wat treurig :{
Bizar dat iemand dan zo dubbel slachtoffer kan worden, ik hoop dat de fund me genoeg gaat zijn dat ze de draad kan oppakken.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:25:34 #148
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210258112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Bizar dat iemand dan zo dubbel slachtoffer kan worden, ik hoop dat de fund me genoeg gaat zijn dat ze de draad kan oppakken.
Doet me wel goed om te zien hoeveel er al is gedoneerd. Verschillende mensen die zelfs honderden doneren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210258787
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Pff, wat treurig :{
Heel treurig. Van de andere kant zien wij hier wat wij bij veel kleine ondernemers zien, namelijk het gebrek aan een vangnet. Nu is het door een treurig event dat te voorkomen was geweest, maar die mensen hadden in een hevig regenbui ook tegen ook boom kunnen rijden waarbij haar man kwam te overlijden en zij gewond raakte.

Dit is gewoon iets dat je maar al te vaak ziet. Van timmermannen die hun hand afzagen tot mensen die door een versleten rug hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren en dan alles verliezen.

Vanuit de zelfstandigen is er veel verzet tegen een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar ik denk dat dit met alle (soms schijn)zelfstandigen het juiste pad is.
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:49:25 #150
3542 Gia
User under construction
pi_210270399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En zo gaan we steeds verder afzakken naar een 3e wereldland
En dat gooit hij op dyslexie. Right!
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:53:50 #151
3542 Gia
User under construction
pi_210270440
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Doet me wel goed om te zien hoeveel er al is gedoneerd. Verschillende mensen die zelfs honderden doneren.
Naar mijn mening zouden de ouders van die kinderen moeten opdraaien voor de schade die de weduwe nu heeft. Je bent als ouders financieel verantwoordelijk voor je minderjarige kinderen. Leg maar loonbeslag, of op de uitkering. Geef die ouders maar leefgeld en de rest naar de weduwe, in elk geval totdat zij de draad weer heeft kunnen oppakken en in haar inkomen kan voorzien.
Geen medelijden mee.
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:57:22 #152
3542 Gia
User under construction
pi_210270469
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 13:28 schreef maan_man het volgende:

[..]
Heel treurig. Van de andere kant zien wij hier wat wij bij veel kleine ondernemers zien, namelijk het gebrek aan een vangnet. Nu is het door een treurig event dat te voorkomen was geweest, maar die mensen hadden in een hevig regenbui ook tegen ook boom kunnen rijden waarbij haar man kwam te overlijden en zij gewond raakte.

Dit is gewoon iets dat je maar al te vaak ziet. Van timmermannen die hun hand afzagen tot mensen die door een versleten rug hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren en dan alles verliezen.

Vanuit de zelfstandigen is er veel verzet tegen een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar ik denk dat dit met alle (soms schijn)zelfstandigen het juiste pad is.
Wat zou zij aan een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebben? Die man is niet arbeidsongeschikt, maar dood.
Zij is ook niet arbeidsongeschikt, maar in rouw.
Er is schade gedaan en die moet vergoed worden. Niet door de staat, maar door (de ouders van) die kinderen.
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 14:18:46 #153
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210270672
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Naar mijn mening zouden de ouders van die kinderen moeten opdraaien voor de schade die de weduwe nu heeft. Je bent als ouders financieel verantwoordelijk voor je minderjarige kinderen. Leg maar loonbeslag, of op de uitkering. Geef die ouders maar leefgeld en de rest naar de weduwe, in elk geval totdat zij de draad weer heeft kunnen oppakken en in haar inkomen kan voorzien.
Geen medelijden mee.
Volgens mij had die moeder van de meid die als dader was aangehouden hier, ook al meerdere kinderen in de (jeugd)gevangenis voor mishandeling/moord
  zondag 13 augustus 2023 @ 14:53:26 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210271113
quote:
9s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij had die moeder van de meid die als dader was aangehouden hier, ook al meerdere kinderen in de (jeugd)gevangenis voor mishandeling/moord
Ligt dan vast niet aan de opvoeding, of het gebrek er van ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210272029
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat zou zij aan een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebben? Die man is niet arbeidsongeschikt, maar dood.
Zij is ook niet arbeidsongeschikt, maar in rouw.
Er is schade gedaan en die moet vergoed worden. Niet door de staat, maar door (de ouders van) die kinderen.
Ze durft op dit moment niet naar buiten, zeker als er groepjes staan. Ze zal ook in rouw zijn. Hoe dan ook, ik denk dat de kans groot is dat je bij zo'n vrouw een psychisch ziektebeeld kan vaststellen. Niet alleen met een gebroken arm ben je arbeidsongeschikt.

En alhoewel de overheid het gaat verhalen gaan zij normaal gesproken de schadevergoeding wel voorschieten.
  zondag 13 augustus 2023 @ 17:39:44 #156
3542 Gia
User under construction
pi_210273580
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:56 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ze durft op dit moment niet naar buiten, zeker als er groepjes staan. Ze zal ook in rouw zijn. Hoe dan ook, ik denk dat de kans groot is dat je bij zo'n vrouw een psychisch ziektebeeld kan vaststellen. Niet alleen met een gebroken arm ben je arbeidsongeschikt.

En alhoewel de overheid het gaat verhalen gaan zij normaal gesproken de schadevergoeding wel voorschieten.
Dan zou de overheid in dit geval gewoon bij moeten springen en het verhalen op de moeder, totdat het wicht volwassen is, dan gaat ze het zelf maar aflossen, zodra ze uit de gevangenis/jeugdinstelling is.

Maar dat vindt men dan natuurlijk zielig. Kind begint met een schuld van enkele duizenden euro's.
pi_210273638
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat gooit hij op dyslexie. Right!
Ik heb wel dyslexie
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 17:48:16 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210273650
Bijna 80k ondertussen op de go fund me!
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:02:01 #159
3542 Gia
User under construction
pi_210273767
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik heb wel dyslexie
Dat kan. Had het toch niet over jou.
pi_210274222
Zeer trieste zaak. Blijft bizar hoe groepen die totaal niets willen bijdragen op handen en voeten worden gedragen en zo'n gezin in de problemen komt.
pi_210280614
Ruim 85.000 euro opgehaald voor Haagse snackbarhoudster
https://nos.nl/l/2486605
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 14 augustus 2023 @ 13:17:22 #162
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210280979
Zeer spijtige zaak, hardwerkende mensen die met extreem geweld te maken krijgen met de dood tot gevolg, ondanks dat ze zelf helemaal niemand tot last zijn, en enkel het goede doen.. :N

Hier in de wijk hebben we ook een groepje hangjeugd voor een cafetaria allemaal een jaar of 15 a 16, staan vaak met wat scooters, en als je hun richting uitkijkt krijg je gelijk van zo'n tokkie meid in trainingspak 'wat kijk jij' te horen..

Terwijl ik alleen maar even m'n hoofd draaide omdat ik 2 keer het woord 'kk' hoorde in een zin.

Dat soort lui zijn geestelijk nog niet ontwikkeld, en wellicht van binnen gefrustreerd en boos, waardoor ze heel makkelijk kunnen grijpen naar een wapen, gewoon enkel om hun boosheid af te reageren.
pi_210281339
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan zou de overheid in dit geval gewoon bij moeten springen en het verhalen op de moeder, totdat het wicht volwassen is, dan gaat ze het zelf maar aflossen, zodra ze uit de gevangenis/jeugdinstelling is.

Maar dat vindt men dan natuurlijk zielig. Kind begint met een schuld van enkele duizenden euro's.
In hoeverre wil je de overheid hierin laten bijspringen ? Ene zelfstandige is de andere niet.

Tis misschien heel lullig maar dat is wel het risico van ondernemen. Ook al heeft ze hier weinig schuld aan. Hoe groot is de kans dat beiden tegelijk uit de running zouden zijn?

Het probleem is meer dat dit soort uitschot niks te verliezen heeft. Waarschijnlijk hebben ze geen rooie cent, dus die schadevergoeding aan hun kant kan je vergeten.

Ook blijven ze graag in de slachtoffer rol hangen want dan ligt het aan alles en iedereen behalve hun.

Oplossing is daarom ook lastig zolang ze zelf het probleem niet inzien. Als die moeder al inziet dat ze ongeschikt is dan is het al te laat...die kinderen lopen dan rond.

Blijft natuurlijk wel weer heerlijk materiaal voor casemanagers, jeugdwerkers, buurt regisseurs, gezinstherapeuten en de rest van het circus er omheen om de zakken te vullen.

Misschien zou je als omgeving ook eens moeten nadenken dat sommige mensen niet geholpen kunnen/willen worden en hoe je dan de impact van dit soort types kan verkleinen. Maar dan kom je weer op een hellend vlak terrecht kwa mensen rechten etc.

Mensen moeten zelf inzien dat ze niet goed bezig zijn. Anders gebeurd er niks en dan blijf je trekken aan een dood paard
  maandag 14 augustus 2023 @ 15:00:42 #164
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210282042
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 13:50 schreef descon het volgende:

Mensen moeten zelf inzien dat ze niet goed bezig zijn. Anders gebeurd er niks en dan blijf je trekken aan een dood paard
Verbeter de wereld, begin bij jezelf (en je eigen taalkennis).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 14 augustus 2023 @ 15:06:40 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210282113
Eerder kreeg Xiao te horen dat ze 'eerst maar haar snackbar en de auto moest verkopen', voordat ze recht had op een bijstandsuitkering

Bizar, heel bizar. Voornamelijk ook omdat zij nog wel wil werken. Maar nee ga maar de bijstand in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 14 augustus 2023 @ 15:08:44 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210282131
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:38 schreef Aether het volgende:
Ruim 85.000 euro opgehaald voor Haagse snackbarhoudster
https://nos.nl/l/2486605
Intussen alweer 95000 trouwens. Gaat hard nu, nu de NOS erover schrijft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210282195
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2023 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerder kreeg Xiao te horen dat ze 'eerst maar haar snackbar en de auto moest verkopen', voordat ze recht had op een bijstandsuitkering
Dit is gewoon de regel hoor. Ondernemers moeten hun eigen vermogen gebruiken voordat ze een bijstandsuitkering krijgen.
pi_210282262
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2023 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerder kreeg Xiao te horen dat ze 'eerst maar haar snackbar en de auto moest verkopen', voordat ze recht had op een bijstandsuitkering

Bizar, heel bizar. Voornamelijk ook omdat zij nog wel wil werken. Maar nee ga maar de bijstand in.
Door die gebeurtenis kan ze niet werken en is ze arbo technisch gezien (geestelijk) ziek.

Dan krijg je alleen bijstand als je geen eigen vermogen hebt (en dr zullen nog wel wat meer haken en ogen aanzitten).

Zo bizar is het eigenlijk niet. Meeste ziektegevallen zijn pech.
pi_210283887
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2023 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Intussen alweer 95000 trouwens. Gaat hard nu, nu de NOS erover schrijft.
¤100.036, gaat hard.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:14:49 #170
3542 Gia
User under construction
pi_210284506
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 13:50 schreef descon het volgende:

[..]
In hoeverre wil je de overheid hierin laten bijspringen ?
Voorschieten en verhalen op de ouders en later op de daders zelf. Geef ze maar leefgeld totdat ze het afbetaald hebben. En geen schuldhulpverlening, alles terug dokken.
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:05:14 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210284948
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Voorschieten en verhalen op de ouders en later op de daders zelf. Geef ze maar leefgeld totdat ze het afbetaald hebben. En geen schuldhulpverlening, alles terug dokken.
Dit. Een van de weinige manieren dit waarop steektokkies ook daadwerkelijk aangepakt kunnen worden. Minderjarig dus een kutstrafje van een paar maanden wordt dit waarna ze vrolijk weer verder tokkiėn in al hun kansloosheid want meer kunnen ze niet.

En ja, je weet zeker dat ze dit voelen gezien de jankreacties destijds vanuit de hoek van die ene tokkie die die grensrechter heeft helpen doodschoppen.
pi_210287049
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Voorschieten en verhalen op de ouders en later op de daders zelf. Geef ze maar leefgeld totdat ze het afbetaald hebben. En geen schuldhulpverlening, alles terug dokken.
Klinkt leuk, werkt niet over het algemeen. De ouders hebben vaak toch geen geld en door het leefgeld gaan ze geen stap extra doen om te gaan werken. Waarom zou je als toch alles wat je extra doet word ingehouden?

Motiveert alleen maar meer om zwart te gaan werken of crimineel gedrag te gaan doen. Kun je ze weer vast zetten.

Das het hele probleem met zulke types.

[ Bericht 2% gewijzigd door descon op 14-08-2023 22:22:29 ]
pi_210287108
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit. Een van de weinige manieren dit waarop steektokkies ook daadwerkelijk aangepakt kunnen worden. Minderjarig dus een kutstrafje van een paar maanden wordt dit waarna ze vrolijk weer verder tokkiėn in al hun kansloosheid want meer kunnen ze niet.

En ja, je weet zeker dat ze dit voelen gezien de jankreacties destijds vanuit de hoek van die ene tokkie die die grensrechter heeft helpen doodschoppen.
In het geval dat de dader 2 paspoorten heeft zou je eens kunnen overwegen het Nederlandse paspoort in te trekken en dat de dader weer retour land van herkomst gaat. Bij bepaald gedrag ben je een Nederlands paspoort niet waard.

Nadeel is dat je dit trucje niet met Nederlanders met 1 paspoort kan doen.
pi_210287152
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 22:17 schreef descon het volgende:

[..]
Klinkt leuk, werkt niet over het algemeen. De ouders hebben vaak toch geen geld en door het leefgeld gaan ze geen stap extra doen om te gaan werken. Waarom zou je als toch alles wat je extra doet word ingehouden?

Motiveert alleen maar meer om zwart te gaan werken of crimineel gedrag te gaan doen. Kun je ze weer vast zetten.

Das het hele probleem met zulke types.
Nouja, dan heb je die ratten in ieder geval van straat gehaald. In Nederland is het strafrecht m.i. teveel gericht op heropvoeding en dan hopen dat het goed gaat in plaats van de 'normale' Nederlanders beschermen tegen dit soort tuig.

Dat deze mensen alleen maar onheil brengen en geld kosten is duidelijk. Dat gaat ook niet meer goed komen. Stop ze dan iig weg en op water en brood en bescherm de rest van de bevolking tegen hen.

Ik vind echt niet dat handen afgehakt moeten worden als een paar jongeren 'vergeten' een red bull af te tikken bij de zelfscan maar de reactie op dergelijke gewelddadige vergrijpen vind ik veel te tam. Ongeacht leeftijd/opvoeding etc.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:31:59 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210290790
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 22:24 schreef descon het volgende:

[..]
In het geval dat de dader 2 paspoorten heeft zou je eens kunnen overwegen het Nederlandse paspoort in te trekken en dat de dader weer retour land van herkomst gaat. Bij bepaald gedrag ben je een Nederlands paspoort niet waard.

Nadeel is dat je dit trucje niet met Nederlanders met 1 paspoort kan doen.
En dus in strijd is met Artikel 1 van de Grondwet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_210290968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dus in strijd is met Artikel 1 van de Grondwet.
Je raakt je Nederlandse paspoort ook kwijt als je een 2e nationaliteit elders aan vraagt. Je zou dat ook gewoon moeten afdwingen aan de andere kant.

Wil je een Nederlands paspoort dan moet je oude opzeggen. Kan dat niet...tja...dat regel je maar met het land van herkomst. Of je gedraagt je gewoon zodat er geen reden is om dat paspoort in te nemen.
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 22:33:39 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210689549
quote:
Dodelijke steekpartij op snackbarhouder, hoe kon een gezin zo ontsporen?

'Het gezin zat nog dezelfde avond in een hotel', vertellen bewoners van Houtwijk in Den Haag. 'De buurt was zo boos. Sommigen konden hen wel lynchen en die gevoelens zijn er nog steeds.' In januari werd snackbareigenaar Wei Chen doodgestoken vlakbij zijn huis. Drie tieners zitten vast. Twee van hen zijn broer en zus. Het gezin is berucht in de Haagse wijk. 'Ze deinzen nergens voor terug.'

Het appartement waar de moeder met haar zes kinderen woonde - de jongste is 7 jaar, de oudste 18 - is alweer bewoond door nieuwe mensen. 'Het verloop is groot in dit deel van de wijk', zegt een buurtbewoner. 'Het zijn sociale huurwoningen, bewoond door veel mensen die net onder of net boven de armoedegrens zitten.'

Het gezin komt zo'n negen jaar geleden in Houtwijk wonen. 'Ik weet niet waar ze vandaan kwamen, maar ik weet wel dat er daar ook problemen waren', vertelt een buurvrouw. 'Iets met messen', zegt een ander. Opvallend, want de oudste zoon van het gezin was toentertijd pas tien jaar oud. 'De laatste jaren liep het hier echt uit de hand. Toen de kinderen in de puberteit kwamen.'
Eieren gooien

'Ruzie maken, stelen, wiet roken in het portiek', somt een buurvrouw op. Ze vertelt dat de vader een jaar of twee geleden vertrok en dat de moeder er alleen voor stond. 'Toen ontspoorde de boel nog meer. De kinderen maakten veel mensen bang, hadden een grote mond. De ruzie met de snackbareigenaar begon met iets kleins, een coronapas die ze niet wilden laten zien. Daarna spugen, eieren gooien, het ging van kwaad tot erger.'
Xiao en haar man Wei Chen aan het werk in snackbar Houtwijk

De oudste zoon wordt in 2021 opgepakt voor een ernstig steekincident, waarbij een 14-jarig slachtoffer zwaargewond raakt. Geweld tussen rivaliserende jeugdbendes, volgens de rechter. De jongen krijgt jeugddetentie, een coach en hulp van instanties. Hij heeft op zijn achttiende al elf delicten en 151 registraties op zijn naam staan.
Zwaaien met machete

Zijn iets jongere broer, die samen met zijn 15-jarige zusje vastzit voor het doodsteken van Wei Chen, heeft ook een strafblad. Hij zwaait in 2021 met een machete in een winkelcentrum in Delft. De aanleiding is een langlopende ruzie tussen een Delftse en een Haagse drillrapgroep.

De rechter veroordeelt hem tot jeugddetentie en hij moest twee jaar lang wegblijven van drillrap, een uit Amerika overgewaaide hiphopstroming waarin onder meer geweld wordt verheerlijkt.
Gesprek met wijkagent

De politie is na het vertrek van het gezin ingeschakeld door het wijkberaad, omdat bewoners de oudste zoon door de wijk zagen lopen. 'Dat maakte mensen bang', vertelt bestuurslid Femke Beeloo-Planken van Wijkberaad Houtwijk. 'De wijkagent heeft met hem gesproken en hem laten weten dat hij beter weg kan blijven.' De politie wil daar in verband met privacy geen vragen over beantwoorden.

Woningcorporatie Staedion regelt na de fatale steekpartij een woning voor het gezin in Moerwijk. 'Met het wijkberaad hebben we met Staedion gesproken, omdat we dat veel te dichtbij vonden', vertelt Beeloo-Planken. Inmiddels heeft het gezin een woning buiten Den Haag, al wil Staedion dat niet bevestigen. 'In het kader van privacy kunnen wij hierover geen verdere informatie geven. Wij wegen in dit soort gevallen de belangen van de algehele veiligheid, de directe omgeving en het betreffende gezin af. Dit doen wij in goed overleg met de betrokken instanties.'
Verhuizing van overlastgevende gezinnen

Een verplichte verhuizing komt zelden voor. Betrokken instanties willen uit privacyoverwegingen geen exacte cijfers geven. 'Het is natuurlijk altijd een interventie die we liever zouden vermijden, maar die gelet op de bredere context van belangen op dat moment toch noodzakelijk wordt geacht', legt een woordvoerder van de gemeente Den Haag uit. 'Duidelijk is ook dat als een gezin ernstige overlast veroorzaakt, er vaak veel meer speelt. Alleen verhuizen is in dergelijke situaties dan ook eigenlijk nooit de enige oplossing. Problemen kennen vaak al een lange ontstaansgeschiedenis, die los je niet even op.'

Een verplichte verhuizing gebeurt na overleg tussen de gemeente, politie, woningcorporatie en hulpverlenende instanties. 'Er wordt gekeken naar alle belangen: die van de huurder, omwonenden, de leefbaarheid voor de buurt, kinderen, de veiligheid etcetera.' Als een gezin vanuit Den Haag naar een andere gemeente moet verhuizen dan gebeurt dat in overleg met de desbetreffende gemeente, woningcorporatie en eventueel andere betrokken organisaties. 'Een dergelijk gezin of huurder is vaak bij verschillende instanties reeds bekend en dan moet er een overdracht plaatsvinden. Andersom, als een gezin noodgedwongen naar Den Haag komt, geldt in principe hetzelfde.'
Zorgen over veiligheid

De meeste buurtbewoners zijn blij dat het gezin vertrokken is, maar maken zich nog steeds zorgen over de veiligheid in de wijk. 'Er is na de fatale steekpartij extra geld beloofd voor jeugdwerk en een extra wijkagent. Want één wijkagent voor ruim 12.000 inwoners is echt te weinig', zegt Beeloo-Planken.

De politie laat weten dat er inmiddels twee wijkagenten zijn. 'Door personele wisselingen heeft Houtwijk een aantal periodes één wijkagent gehad. Per 1 september zijn dat er weer twee.' De gemeente maakt de belofte waar: 'In samenwerking met onze welzijnspartner is er de komende maanden extra inzet op gebied van jongerenwerk in Houtwijk.'
Rechtszaak achter gesloten deuren

Acht maanden na de fatale steekpartij start woensdag de inhoudelijke behandeling van de zaak. Omdat de drie verdachten minderjarig zijn, gebeurt dat achter gesloten deuren. Alleen direct betrokkenen, zoals advocaten en nabestaanden, mogen de zaak bijwonen.

De weduwe van de 39-jarige Wei Chen komt naar de rechtbank en maakt gebruik van haar spreekrecht. Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra staat haar bij. In een korte reactie op de komende zittingsdagen zegt hij: 'Mijn cliėnte zal het spreekrecht gebruiken om duidelijk te maken welke onherstelbare schade haar en haar kinderen is toegebracht.' Voor de zaak zijn twee dagen uitgetrokken.

Broer van moordende tokkie zusje heeft 151 criminele registraties op zijn 18de. Als je woordenboek zoekt onder woord tokkie zou je een foto van dit gezin kunnen zetten...
pi_210689638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Broer van moordende tokkie zusje heeft 151 criminele registraties op zijn 18de. Als je woordenboek zoekt onder woord tokkie zou je een foto van dit gezin kunnen zetten...
De Tokkies hadden dan nog wat grappigs. Dit zijn drillrappers. Die zijn nog minder gezellig.
pi_210691617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Broer van moordende tokkie zusje heeft 151 criminele registraties op zijn 18de. Als je woordenboek zoekt onder woord tokkie zou je een foto van dit gezin kunnen zetten...
Wat een prutser, 151 x gepakt..
:')

Nee serieus, dit stuk stront moeten ze verwijderen uit de maatschappij.
Is niks, was niks, wordt niks..
  woensdag 20 september 2023 @ 08:34:23 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210691921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 07:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wat een prutser, 151 x gepakt..
:')

Nee serieus, dit stuk stront moeten ze verwijderen uit de maatschappij.
Is niks, was niks, wordt niks..
Iedereen is welkom toch?
pi_210691957
Het zullen je nieuwe buren maar wezen die je door de strot geduwd krijgt.

Bijzonder ook dat ze van woning naar woning kunnen zonder wachttijd die voor normale en goede mensen wél geldt. Echt top!
Ze verdienen nog niet eens een doos om in te slapen. :r
  woensdag 20 september 2023 @ 08:54:13 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210692028
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:41 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Het zullen je nieuwe buren maar wezen die je door de strot geduwd krijgt.

Bijzonder ook dat ze van woning naar woning kunnen zonder wachttijd die voor normale en goede mensen wél geldt. Echt top!
Ze verdienen nog niet eens een doos om in te slapen. :r
Alleenstaande moeder ook met 6(!) kinderen tussen 7 en 18 8)7

Echt kansloos volk.
  woensdag 20 september 2023 @ 09:00:45 #183
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210692059
Drillrap, dan weet je het wel weer. De Dindu Nuttin familie strikes again.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210692063
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alleenstaande moeder ook met 6(!) kinderen tussen 7 en 18 8)7

Echt kansloos volk.
Luilekkerleven van de kindertoeslagen.
  woensdag 20 september 2023 @ 10:39:08 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210692887
Zulke gezinnen met veel kinderen hebben we keihard nodig tegen de vergrijzing
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_210693286
Gezin uit huis plaatsen. Amsterdam had toch een "hufter-containerwijk"? Daar mogen ze wat mij betreft wonen en problemen veroorzaken met andere hufters.

Dat meisje heeft echt hulp nodig. Volledig wilsombekwaam laten verklaren, uit huis plaatsen vččr van haar ouders af, en alles onder begeleiding, totdat ze bewijst zich te kunnen gedragen, ook als het haar niet zint. Laat haar maar met een busje naar school gaan en met een busje opgehaald worden. Laat de begeleiding maar haar volledige handel en wandel controleren.

Die drillrap cultuur is nou niet de meest gezonde cultuur.
  woensdag 20 september 2023 @ 11:21:14 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210693397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:11 schreef Telefoonvork het volgende:
Gezin uit huis plaatsen. Amsterdam had toch een "hufter-containerwijk"? Daar mogen ze wat mij betreft wonen en problemen veroorzaken met andere hufters.

Dat meisje heeft echt hulp nodig. Volledig wilsombekwaam laten verklaren, uit huis plaatsen vččr van haar ouders af, en alles onder begeleiding, totdat ze bewijst zich te kunnen gedragen, ook als het haar niet zint. Laat haar maar met een busje naar school gaan en met een busje opgehaald worden. Laat de begeleiding maar haar volledige handel en wandel controleren.

Die drillrap cultuur is nou niet de meest gezonde cultuur.
Drillrap trekt ook allemaal van dat zwakbegaafde volk aan zonder enig respect voor andere mensen. Gebrek aan normen en waarden. Kun je beter in een gesloten instelling plaatsen.
  woensdag 20 september 2023 @ 12:05:00 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210693825
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:41 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Het zullen je nieuwe buren maar wezen die je door de strot geduwd krijgt.

Bijzonder ook dat ze van woning naar woning kunnen zonder wachttijd die voor normale en goede mensen wél geldt. Echt top!
Ze verdienen nog niet eens een doos om in te slapen. :r
Dit ook he. Hier in de buurt wonen drie van dit soort gezinnen. Eentje is de vader van veroordeeld wegens misbruik van een minderjarige en hij heeft de dood van iemand op zijn geweten. Die werd dus bijna gelyncht op zijn vorige adres. Een ander gezin met 11 kinderen was ook structureel betrokken bij overlast op het vorige adres, ook dingen met messen en minderjarigen, en het derde is een familie dealertjes waardoor we nu elke nacht brommertjes door de wijk hebben scheuren om te gaan bezorgen. Natuurlijk hebben alle drie de gezinnen kinderen die compleet ontspoord zijn en dag en nacht gillen, vernielen en overige narigheid veroorzaken.

Alle drie de gezinnen meerdere keren herplaatst en in die huizen zitten altijd probleemgevallen dus maakt eentje zich onmogelijk, dan komt er gewoon weer zo'n casus in wonen. Weet je wanneer ze ingrijpen? Als ze het eigendom van de woningbouw vernielen. Dįt vinden ze wél belangrijk bij de woningbouwverenigingen. Dat de hele buurt last heeft van lawaai, diefstallen, autobranden, steekpartijen, loslopende valse pitbulls, bedreigingen dat zal ze aan hun reet roesten maar zodra de bewoners hier achter hun huis in de fik staken kon er ineens wel ingegrepen worden.

:r
pi_210693929
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit ook he. Hier in de buurt wonen drie van dit soort gezinnen. Eentje is de vader van veroordeeld wegens misbruik van een minderjarige en hij heeft de dood van iemand op zijn geweten. Die werd dus bijna gelyncht op zijn vorige adres. Een ander gezin met 11 kinderen was ook structureel betrokken bij overlast op het vorige adres, ook dingen met messen en minderjarigen, en het derde is een familie dealertjes waardoor we nu elke nacht brommertjes door de wijk hebben scheuren om te gaan bezorgen. Natuurlijk hebben alle drie de gezinnen kinderen die compleet ontspoord zijn en dag en nacht gillen, vernielen en overige narigheid veroorzaken.

Alle drie de gezinnen meerdere keren herplaatst en in die huizen zitten altijd probleemgevallen dus maakt eentje zich onmogelijk, dan komt er gewoon weer zo'n casus in wonen. Weet je wanneer ze ingrijpen? Als ze het eigendom van de woningbouw vernielen. Dįt vinden ze wél belangrijk bij de woningbouwverenigingen. Dat de hele buurt last heeft van lawaai, diefstallen, autobranden, steekpartijen, loslopende valse pitbulls, bedreigingen dat zal ze aan hun reet roesten maar zodra de bewoners hier achter hun huis in de fik staken kon er ineens wel ingegrepen worden.

:r
Wat een vreselijke toestanden, echt niet normaal. Nee, het interesseert een woningbouw geen reet hoe andere mensen daaronder moeten leven, als zij hun maandelijkse huur maar vangen.. hoewel ik eraan twijfel bij zulke paupers.
Zelf kun je geen kant op mocht je weg willen want de huizen liggen voor het normale volk niet voor het oprapen en niemand kan je garanderen dat je op je nieuwe plek niet ook tussen de paupers komt te zitten want ze worden echt overal gedropt.

Hoe zit het met jou/jullie? Kunnen jullie weg uit de buurt?
  woensdag 20 september 2023 @ 12:17:57 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210693952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit ook he. Hier in de buurt wonen drie van dit soort gezinnen. Eentje is de vader van veroordeeld wegens misbruik van een minderjarige en hij heeft de dood van iemand op zijn geweten. Die werd dus bijna gelyncht op zijn vorige adres. Een ander gezin met 11 kinderen was ook structureel betrokken bij overlast op het vorige adres, ook dingen met messen en minderjarigen, en het derde is een familie dealertjes waardoor we nu elke nacht brommertjes door de wijk hebben scheuren om te gaan bezorgen. Natuurlijk hebben alle drie de gezinnen kinderen die compleet ontspoord zijn en dag en nacht gillen, vernielen en overige narigheid veroorzaken.

Alle drie de gezinnen meerdere keren herplaatst en in die huizen zitten altijd probleemgevallen dus maakt eentje zich onmogelijk, dan komt er gewoon weer zo'n casus in wonen. Weet je wanneer ze ingrijpen? Als ze het eigendom van de woningbouw vernielen. Dįt vinden ze wél belangrijk bij de woningbouwverenigingen. Dat de hele buurt last heeft van lawaai, diefstallen, autobranden, steekpartijen, loslopende valse pitbulls, bedreigingen dat zal ze aan hun reet roesten maar zodra de bewoners hier achter hun huis in de fik staken kon er ineens wel ingegrepen worden.

:r
Dit wordt alleen maar erger in de toekomst met nog meer mensen die in financiele problemen komen, GGZ die is kapot bezuinigd en nog meer moois in dit 'gave land' wat al sinds Balkenende systematisch wordt afgebroken door de politiek.
pi_210694129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Broer van moordende tokkie zusje heeft 151 criminele registraties op zijn 18de. Als je woordenboek zoekt onder woord tokkie zou je een foto van dit gezin kunnen zetten...
Wat een schatje he?

Voor dit soort gevallen zou de doodstraf weer ingevoerd moeten worden ter bescherming van de maatschappij.
De moeder zou per direct uit de ouderlijke macht gezet moeten worden.

En dan ook op kosten van de gemeente in een hotel :r
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:46:15 #192
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210694197
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:41 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Het zullen je nieuwe buren maar wezen die je door de strot geduwd krijgt.

Bijzonder ook dat ze van woning naar woning kunnen zonder wachttijd die voor normale en goede mensen wél geldt. Echt top!
Ze verdienen nog niet eens een doos om in te slapen. :r
Ja en met je goede gedrag en fulltime baan kun je gewoon 15 jaar wachten :')
Plaats die kinderen uit huis. Ontneem beide ouders ouderlijk recht en ze zoeken het maar zelf uit. :W
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:49:11 #193
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210694221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit ook he. Hier in de buurt wonen drie van dit soort gezinnen. Eentje is de vader van veroordeeld wegens misbruik van een minderjarige en hij heeft de dood van iemand op zijn geweten. Die werd dus bijna gelyncht op zijn vorige adres. Een ander gezin met 11 kinderen was ook structureel betrokken bij overlast op het vorige adres, ook dingen met messen en minderjarigen, en het derde is een familie dealertjes waardoor we nu elke nacht brommertjes door de wijk hebben scheuren om te gaan bezorgen. Natuurlijk hebben alle drie de gezinnen kinderen die compleet ontspoord zijn en dag en nacht gillen, vernielen en overige narigheid veroorzaken.

Alle drie de gezinnen meerdere keren herplaatst en in die huizen zitten altijd probleemgevallen dus maakt eentje zich onmogelijk, dan komt er gewoon weer zo'n casus in wonen. Weet je wanneer ze ingrijpen? Als ze het eigendom van de woningbouw vernielen. Dįt vinden ze wél belangrijk bij de woningbouwverenigingen. Dat de hele buurt last heeft van lawaai, diefstallen, autobranden, steekpartijen, loslopende valse pitbulls, bedreigingen dat zal ze aan hun reet roesten maar zodra de bewoners hier achter hun huis in de fik staken kon er ineens wel ingegrepen worden.

:r
Ook bij deze gezinnen gewoon kinderen wegnemen. Sterilisatie zodat het onkruid niet verder uitbreekt. Stop al die ouders des noods bij elkaar in een tokkiedorp. Die dingen bestaan toch al?
  woensdag 20 september 2023 @ 13:11:30 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210694440
quote:
11s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:15 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Wat een vreselijke toestanden, echt niet normaal. Nee, het interesseert een woningbouw geen reet hoe andere mensen daaronder moeten leven, als zij hun maandelijkse huur maar vangen.. hoewel ik eraan twijfel bij zulke paupers.
Zelf kun je geen kant op mocht je weg willen want de huizen liggen voor het normale volk niet voor het oprapen en niemand kan je garanderen dat je op je nieuwe plek niet ook tussen de paupers komt te zitten want ze worden echt overal gedropt.

Hoe zit het met jou/jullie? Kunnen jullie weg uit de buurt?
Nope kan geen kant op, maar op zich ben ik (zou je niet zeggen als je de post hierboven leest) er vrij relaxed onder. Mijn kinderen zijn volwassen of bijna volwassen. Toen ze nog buiten speelden maakte ik me wel zorgen en probeerde wel eens het gesprek aan te gaan tevergeefs met die families. Ik slaap prima en zorg alleen dat ik niet op de radar kom te staan van die figuren.

Maar goed, die snackbarhouder had niet de luxe om zich afzijdig te houden en als je op de radar staat van zulke degeneraten dan ben je de lul. De politie is hopeloos onderbezet en kan niet blijven posten en die rotjong staan als ze een keer gepakt worden met een hele behangrol aan strafblad steeds zo weer buiten en voor je neus.
pi_210695202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nope kan geen kant op, maar op zich ben ik (zou je niet zeggen als je de post hierboven leest) er vrij relaxed onder. Mijn kinderen zijn volwassen of bijna volwassen. Toen ze nog buiten speelden maakte ik me wel zorgen en probeerde wel eens het gesprek aan te gaan tevergeefs met die families. Ik slaap prima en zorg alleen dat ik niet op de radar kom te staan van die figuren.

Maar goed, die snackbarhouder had niet de luxe om zich afzijdig te houden en als je op de radar staat van zulke degeneraten dan ben je de lul. De politie is hopeloos onderbezet en kan niet blijven posten en die rotjong staan als ze een keer gepakt worden met een hele behangrol aan strafblad steeds zo weer buiten en voor je neus.
Ja ik begrijp je, ook om niet op de radar te komen. Dat is de enige manier om er mee om te gaan maar leuk is anders. Maar gelukkig dat je er verder niet persoonlijk onder lijdt, want er is niks zo rot om je in je eigen omgeving niet fijn of niet veilig te voelen.
Zelf ben ik het type altijd vriendelijk blijven maar nooit je mengen in het persoonlijke leven van je buren/buurt.

Hopelijk in de toekomst wordt het beter maar net als WheeledWarrior zegt zie ik het voor de toekomst ook somber in. Het wordt alleen maar erger. :{
pi_210696819
quote:
9s.gif Op zondag 13 augustus 2023 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij had die moeder van de meid die als dader was aangehouden hier, ook al meerdere kinderen in de (jeugd)gevangenis voor mishandeling/moord
Klopt. Een echt kansenparelgezin :r
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 20 september 2023 @ 18:22:09 #197
206731 Mortaxx
Doomer
pi_210697309
Sommige mensen kun je beter een spuitje geven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210697414
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:41 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Het zullen je nieuwe buren maar wezen die je door de strot geduwd krijgt.

Bijzonder ook dat ze van woning naar woning kunnen zonder wachttijd die voor normale en goede mensen wél geldt. Echt top!
Ze verdienen nog niet eens een doos om in te slapen. :r
Yep, voor dit soort tyfusvolk kan veel geregeld worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 20 september 2023 @ 19:10:40 #199
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210697755
Zie hier de vruchten van jaren massa-immigratie.
pi_210706023
OM eist tot jaar jeugddetentie en jeugd-tbs in zaak doodsteken snackbarhouder
https://www.telegraaf.nl/(...)teken-snackbarhouder
pi_210706082
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:45 schreef Bep-Vetklep het volgende:
OM eist tot jaar jeugddetentie en jeugd-tbs in zaak doodsteken snackbarhouder
https://www.telegraaf.nl/(...)teken-snackbarhouder
:')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_210706153
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:45 schreef Bep-Vetklep het volgende:
OM eist tot jaar jeugddetentie en jeugd-tbs in zaak doodsteken snackbarhouder
https://www.telegraaf.nl/(...)teken-snackbarhouder
Ah lekker wat gamen, wiet roken en uitjes op de kosten van de belasting betaler, waar ze tijdens de twee wekelijkse therapie sessie van een uurtje horen dat zij en vooral zij het slachtoffer zijn. Binnen een jaartje weer buiten en als ze 40 zijn horen we waarschijnlijk weer van ze omdat ze dan al voor de 50e keer voor de rechter staan en een fopstrafje krijgen.

Volwassen misdaden is volwassen straffen, zulke gasten zouden zeker 20/30 jaar de cel in moeten, en hun jeugd of de ons zelf opgelegde mensen rechten veeg ik persoonlijk mijn reet mee af, dit is verdorven volk wat de samenleving alleen maar ellende blijft opleveren totdat ze afgeknald worden door wat concurrerende drugsdealers.
  donderdag 21 september 2023 @ 16:09:53 #203
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210706284
Voor iemand afslachten staat dus een jaartje, als je maar zorgt dat je jong genoeg bent.
Misdaad loont dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210706356
't loont? Heeft hij de buit mogen houden?
pi_210706407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 16:09 schreef Scorpie het volgende:
Voor iemand afslachten staat dus een jaartje, als je maar zorgt dat je jong genoeg bent.
Misdaad loont dus.
Ja, klopt. Krijgen waarschijnlijk voorwaardelijk, 40 uur werkstraf in die snackbar. Dat zal ze leren.
pi_210706700
Een jaartje cel voor het 15 jarige meisje die meerdere keren op het slachtoffer instak. Haar 17 jarige broer
moet 10 maanden zitten plus de voorwaardelijke straf die hij eerder kreeg voor andere criminele feiten.
En de vriendin van de 15 jarige steker krijgt haar straf nog te horen omdat ze eerder al iemand had neergestoken en daar ook nog haar straf voor moet krijgen. Die 2 steekpartijen worden voor haar dan in 1 keer afgehandeld.

Wat een crimineel trio zeg en wat een flopstraffen |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210706718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een jaartje cel voor het 15 jarige meisje die meerdere keren op het slachtoffer instak. Haar 17 jarige broer
moet 10 maanden zitten plus de voorwaardelijke straf die hij eerder kreeg voor andere criminele feiten.
En de vriendin van de 15 jarige steker krijgt haar straf nog te horen omdat ze eerder al iemand had neergestoken en daar ook nog haar straf voor moet krijgen. Die 2 steekpartijen worden voor haar dan in 1 keer afgehandeld.

Wat een crimineel trio zeg en wat een flopstraffen |:(
Ja, ik weet, het zijn "kinderen" nog, maar zou er nog geen traan om laten als deze figuren opgeruimd werden.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:16:47 #208
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210706730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Iedereen is welkom toch?
Ja, maar sommigen alleen op Rottumerplaat.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:18:40 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210706742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, ik weet, het zijn "kinderen" nog, maar zou er nog geen traan om laten als deze figuren opgeruimd werden.
Pak de ouders ook maar gewoon aan voor elk delict dat hun kroost pleegt.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:19:20 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210706748
Hoe lang is gangbaar voor een traject jeugd TBS?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210925553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Die is dus inclusief voorarrest alweer bijna vrij :') :R
Nee.

quote:
Ook krijgt ze jeugd-tbs. „Een langdurige behandeling is hard nodig”, aldus de rechtbank.
pi_210925598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:24 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee.
[..]

PIJ is met verlof bij goed gedrag en duurt normaal gesproken 3 jaar, dat vind ik geen serieuze detentie voor een moordenaar.
blablablabla
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2023 @ 14:31:43 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_210925633
Wat is er relevant aan dat-ie hardwerkend was :?

:T

DEN HAAG - Het 15-jarig meisje die de hardwerkende Haagse snackbareigenaar Wei Chen op weg naar huis van zijn Cafetaria Houtwijk in Den Haag eind januari doodstak moet 12 maanden de cel in.



Dit is de maximale straf voor een dader met deze jonge leeftijd. Ook krijgt ze jeugd-tbs. „Een langdurige behandeling is hard nodig”, aldus de rechtbank.

Haar broer (17 jaar) kreeg 6 maanden cel wegens betrokkenheid bij het openlijk geweld tegen het latere slachtoffer. Ook voor hem is er onvoorwaardelijke jeugd-tbs opgelegd.

De derde puber, een meisje van 17 moet 10 maanden de cel in voor haar rol en krijgt eveneens jeugd-tbs. Ze zou net als de jongen niet gestoken hebben en wordt daardoor niet veroordeeld voor doodslag. Maar ze was volgens de rechtbank wel degelijk betrokken bij openlijk geweld tegen het slachtoffer waaronder het steken ook valt, zo stelde de rechtbank.

Openbaar
De uitspraak in de rechtbank in Den Haag was openbaar in tegenstelling tot de zitting. Het 15-jarige meisje zou de dodelijke steekwonden hebben toegebracht, zo stelde de rechtbank. De drie verdachten waren aanwezig in de zittingszaal. De weduwe zat elders in het gebouw en volgde de uitspraak via een videoverbinding.

Donaties voor weduwe van door tieners doodgestoken snackbarhouder Den Haag
De rechtbank maakte korte metten met de stelling van de verdediging dat er sprake zou zijn van noodweer.

Op 27 januari liep Wei Chen hand in hand met zijn vrouw naar huis vanuit hun cafetaria. Onderweg kwamen ze de tieners al tegen. Maar op het Doctor H.E. van Geldererf, om de hoek bij hun woning, gaat het pas echt gruwelijk mis.

Geliefde ondernemer
De in de wijk zo geliefde ondernemer en zijn vrouw werden daar zo is volgens de rechtbank gebleken eerst geslagen en geschopt. Uiteindelijk werd de man gestoken in de borst en tweemaal in zijn rug. Hij overleed 40 minuten later in het ziekenhuis.

De dood van de snackbarhouder zorgde voor veel beroering in de buurt. Zo liepen honderden mensen een stille tocht en werd ook een inzamelingsactie voor het gezin van de snackbareigenaar gestart. Hiermee is meer dan 110.000 euro opgehaald.

’Ontluisterend en schokkend’
De zitting was eerder achter gesloten deuren maar daar zou de officier van justitie hebben laten weten dat de verdachten onder andere in beeld kwamen door het afluisteren van gesprekken. De manier waarop de drie zouden hebben gesproken over de fatale steekpartij noemde de officier al ’ontluisterend en schokkend’. De rechtbank heeft ook met onbegrip kennis genomen van de in het dossier voorkomende in het geheim opgenomen gesprekken tussen de twee betrokken meisjes. „Ze hebben geen enkele vorm van berouw getoond.”

Ook zijn er beelden van een deurbelcamera en filmpjes op de telefoon van de pubers. De rechtbank stelde dat de ruzie tussen de jongeren en de snackbareigenaren al begonnen in de coronaperiode. Uiteindelijk waren ze op de bewuste januari duidelijk uit op een confrontatie met het echtpaar zo stelde de rechtbank.

Moeder
Het 17-jarige meisje werd ook veroordeeld voor het neersteken van de ex van haar moeder. De jongen van 17 voor het stelen van mobiele telefoons.

Het Openbaar Ministerie eiste eerder de maximale straf voor een 15-jarige namelijk 12 maanden en jeugd-tbs. Tegen de 17-jarige jongen 10 maanden en jeugd-tbs en tegen het 17-jarige meisje 14 maanden.

https://www.telegraaf.nl/(...)aagse-snackbarhouder

Geliefde ondernemer. Wat een kutkrant is het toch. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210925681
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:57 schreef Tekaschi het volgende:
Ah lekker wat gamen, wiet roken en uitjes op de kosten van de belasting betaler, waar ze tijdens de twee wekelijkse therapie sessie van een uurtje horen dat zij en vooral zij het slachtoffer zijn. Binnen een jaartje weer buiten en als ze 40 zijn horen we waarschijnlijk weer van ze omdat ze dan al voor de 50e keer voor de rechter staan en een fopstrafje krijgen.

Volwassen misdaden is volwassen straffen, zulke gasten zouden zeker 20/30 jaar de cel in moeten, en hun jeugd of de ons zelf opgelegde mensen rechten veeg ik persoonlijk mijn reet mee af, dit is verdorven volk wat de samenleving alleen maar ellende blijft opleveren totdat ze afgeknald worden door wat concurrerende drugsdealers.
Ik veeg me reet met jouw opmerkingen af
pi_210925700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:37 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ik veeg me reet met jouw opmerkingen af
Ach gut, beetje boos dat er weer 2 hamas aanhangers van straat worden gehaald voor een tijdje?
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 14:55:07 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210925871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:31 schreef tong80 het volgende:
Wat is er relevant aan dat-ie hardwerkend was :?

:T

DEN HAAG - Het 15-jarig meisje die de hardwerkende Haagse snackbareigenaar Wei Chen op weg naar huis van zijn Cafetaria Houtwijk in Den Haag eind januari doodstak moet 12 maanden de cel in.

[ afbeelding ]

Dit is de maximale straf voor een dader met deze jonge leeftijd. Ook krijgt ze jeugd-tbs. „Een langdurige behandeling is hard nodig”, aldus de rechtbank.

Haar broer (17 jaar) kreeg 6 maanden cel wegens betrokkenheid bij het openlijk geweld tegen het latere slachtoffer. Ook voor hem is er onvoorwaardelijke jeugd-tbs opgelegd.

De derde puber, een meisje van 17 moet 10 maanden de cel in voor haar rol en krijgt eveneens jeugd-tbs. Ze zou net als de jongen niet gestoken hebben en wordt daardoor niet veroordeeld voor doodslag. Maar ze was volgens de rechtbank wel degelijk betrokken bij openlijk geweld tegen het slachtoffer waaronder het steken ook valt, zo stelde de rechtbank.

Openbaar
De uitspraak in de rechtbank in Den Haag was openbaar in tegenstelling tot de zitting. Het 15-jarige meisje zou de dodelijke steekwonden hebben toegebracht, zo stelde de rechtbank. De drie verdachten waren aanwezig in de zittingszaal. De weduwe zat elders in het gebouw en volgde de uitspraak via een videoverbinding.

Donaties voor weduwe van door tieners doodgestoken snackbarhouder Den Haag
De rechtbank maakte korte metten met de stelling van de verdediging dat er sprake zou zijn van noodweer.

Op 27 januari liep Wei Chen hand in hand met zijn vrouw naar huis vanuit hun cafetaria. Onderweg kwamen ze de tieners al tegen. Maar op het Doctor H.E. van Geldererf, om de hoek bij hun woning, gaat het pas echt gruwelijk mis.

Geliefde ondernemer
De in de wijk zo geliefde ondernemer en zijn vrouw werden daar zo is volgens de rechtbank gebleken eerst geslagen en geschopt. Uiteindelijk werd de man gestoken in de borst en tweemaal in zijn rug. Hij overleed 40 minuten later in het ziekenhuis.

De dood van de snackbarhouder zorgde voor veel beroering in de buurt. Zo liepen honderden mensen een stille tocht en werd ook een inzamelingsactie voor het gezin van de snackbareigenaar gestart. Hiermee is meer dan 110.000 euro opgehaald.

’Ontluisterend en schokkend’
De zitting was eerder achter gesloten deuren maar daar zou de officier van justitie hebben laten weten dat de verdachten onder andere in beeld kwamen door het afluisteren van gesprekken. De manier waarop de drie zouden hebben gesproken over de fatale steekpartij noemde de officier al ’ontluisterend en schokkend’. De rechtbank heeft ook met onbegrip kennis genomen van de in het dossier voorkomende in het geheim opgenomen gesprekken tussen de twee betrokken meisjes. „Ze hebben geen enkele vorm van berouw getoond.”

Ook zijn er beelden van een deurbelcamera en filmpjes op de telefoon van de pubers. De rechtbank stelde dat de ruzie tussen de jongeren en de snackbareigenaren al begonnen in de coronaperiode. Uiteindelijk waren ze op de bewuste januari duidelijk uit op een confrontatie met het echtpaar zo stelde de rechtbank.

Moeder
Het 17-jarige meisje werd ook veroordeeld voor het neersteken van de ex van haar moeder. De jongen van 17 voor het stelen van mobiele telefoons.

Het Openbaar Ministerie eiste eerder de maximale straf voor een 15-jarige namelijk 12 maanden en jeugd-tbs. Tegen de 17-jarige jongen 10 maanden en jeugd-tbs en tegen het 17-jarige meisje 14 maanden.

https://www.telegraaf.nl/(...)aagse-snackbarhouder

Geliefde ondernemer. Wat een kutkrant is het toch. :D

:T
Verleng de jeugd TBS maar tot dat ze onder de grond liggen TBS
pi_210925893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ach gut, beetje boos dat er weer 2 hamas aanhangers van straat worden gehaald voor een tijdje?
Wut?
pi_210926183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:31 schreef tong80 het volgende:
Wat is er relevant aan dat-ie hardwerkend was :?

:T
In jouw overlijdensbericht komt te staan dat je een luiwammes was.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 oktober 2023 @ 15:39:47 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_210926225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In jouw overlijdensbericht komt te staan dat je een luiwammes was.
Met 800.000 geniale posts, 400 briljante columns en 50.000 uitmuntende topics op FOK! :? Betaald werk en pallets sorteren wordt zo overgewaardeerd. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210926403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:39 schreef tong80 het volgende:

[..]
Met 800.000 geniale posts, 400 briljante columns en 50.000 uitmuntende topics op FOK! :? Betaald werk en pallets sorteren wordt zo overgewaardeerd. :{

:T
Wat jij doet is gewoon hobby.
pi_211234538
Minister reageert op 'gebrek aan steun' voor nabestaanden snackbareigenaar, toont medeleven

quote:
DEN HAAG - 'Dit soort situaties moet er niet toe leiden dat ondernemers of nabestaanden in de bijstand terecht komen.' Dat zegt minister voor Rechtsbescherming Franc Weerwind (D66) in reactie op de afwikkeling van de hulp aan de nabestaanden van de vermoorde snackbareigenaar You Wei Chen. De minister kreeg Kamervragen van Kamerlid Wybren Van Haga (BVNL) over het gebrek aan financiėle hulp en medeleven vanuit de overheid.

'In eerste instantie wil ik mijn medeleven betuigen aan de familie met het tragische verlies van hun geliefde', opent minister Weerwind de beantwoording. 'Juist in dit soort situaties is het van het grootste belang dat de communicatie met de burger zorgvuldig is.'

Van Haga stelde vragen, omdat hij verbaasd was over de manier waarop de overheid de weduwe Xiao heeft geprobeerd bij te staan, of eigenlijk het gebrek eraan. Hij wilde weten of de overheid niet meer kan doen in dit soort situaties en vraagt zich af of de hulp die van de overheid komt wel genoeg is.

'Omstandigheden tragisch'
'Ik begrijp dat omstandigheden bij overlijden, zeker in het geval van een misdrijf, tragisch zijn en nabestaanden op dat moment veel aan hun hoofd hebben en het is dan ook van belang dat mensen goed ondersteund worden hierbij', antwoordt de minister op de vragen van Van Haga.

De minister gaat zelf niet in op de specifieke zaak van de snackbareigenaar, maar wil er niet aan dat de overheid te weinig hulp biedt. 'Er is een uitgebreid maatschappelijk stelsel voor hulp aan slachtoffers en burgers in dit soort situaties, wel gelden er bepaalde voorwaarden.'

'Gemeente heeft best gedaan'
Wat Femke Beeloo betreft, die in nauw contact staat met de familie Chen en eerder een crowdfundingsactie startte, geven de antwoorden van de minister maar weinig duidelijkheid over de hulp die er is voor mensen die in zo'n situatie terecht komen. Ze zag dat de gemeente Den Haag ondanks alle moeite zelf geen regeling konden vinden om Xiao Chen te helpen.

'Ze hebben bij de gemeente wel echt hun best gedaan om een regeling te vinden waar zij gebruik van kon maken, maar die was er dus niet', zegt Beeloo. 'Ze heeft een eigen appartementje, maar het zou toch te zot zijn dat je dat moet verkopen om de eigen rekeningen te betalen? Ik denk dat je in dit soort situaties naar de mens moet kijken en niet naar de regelingen die vastgelegd zijn.'

Tal van regelingen
In de antwoorden somt de minister vervolgens een tal van regelingen op waar slachtoffers en nabestaanden aanspraak op kunnen maken. Zoals bijvoorbeeld een tegemoetkoming van 5000 euro uit het Schadefonds Geweldsmisdrijven, ook kunnen slachtoffers en nabestaanden aanspraak maken op de bijstand bij de gemeente.

Voorwaarde daarbij is wel dat de nabestaande in kwestie maar een maximaal bedrag mag hebben aan kapitaal, je mag maximaal 238.737 euro in bezit hebben als ondernemer. Dat is inclusief de waarde van het eigen huis.

'Moet iets voor gevonden worden'
De weduwe kreeg volgens Beeloo inderdaad de tegemoetkoming van 5000 euro en een bedrag voor het afwikkelen van de uitvaart van You Wei Chen. 'Die wordt vervolgens wel in mindering gebracht op de schadevergoeding die ze straks krijgt', legt zij verder uit. Maar wat extra hulp betreft, wordt er dus maar weinig duidelijk: 'Hier moet landelijk iets voor gevonden worden', besluit zij.

Wat BVNL en Hart voor Den Haag-fractievoorzitter Richard de Mos betreft stapt de minister in elk geval over het daadwerkelijke probleem heen, de hulp voor ondernemers in dit soort specifieke gevallen is wat de partij betreft onvoldoende.

Anders regelen
'We hadden gehoopt dat de minister dat ook zou inzien. Hij zegt eigenlijk dat er voldoende regelingen zijn, terwijl mevrouw in dit geval nog steeds in de problemen zit. Het moet daarom anders geregeld worden en we zijn daarom voornemens om aanvullende vragen te stellen.'

https://www.omroepwest.nl(...)naar-toont-medeleven
pi_211234548
Bakten ze patat in plaats van friet misschien?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212161259
quote:
Cafetaria van doodgestoken snackbarhouder Den Haag na jaar weer open
https://nos.nl/l/2506131

Een jaar na de moord op de eigenaar zijn de deuren van de Haagse snackbar Houtwijk vandaag voor het eerst weer geopend. De weduwe zegt tegen Omroep West dat ze de zaak in haar eentje wil voortzetten.

[…]

De eerste dag dat de snackbar weer open was, was vooral bedoeld voor samenkomen en bijpraten. Vanaf morgen kan er weer patat worden gekocht. De vrouw benadrukt dat ze ook deels uit noodzaak heropent. "Dit is mijn boterham, dus ik moet ook wel."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212161740
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:29 schreef Aether het volgende:

[..]

Hulde voor deze moedige vrouw om toch door te gaan in deze buurt.

Hoop dat ze geen last van de "matties" van de daders krijgt...
pi_212161797
Dapper van haar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_212186413
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
Bakten ze patat in plaats van friet misschien?
Dit gebeurde in Holland, niet Belgenland.
pi_212187660
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:16 schreef Nober het volgende:
Minister reageert op 'gebrek aan steun' voor nabestaanden snackbareigenaar, toont medeleven
[..]

"Dan ga je toch lekker in de bijstand je eigen vermogen opeten?"

Manmanman, je moet het gore lef maar hebben zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212187700
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:16 schreef Nober het volgende:
Minister reageert op 'gebrek aan steun' voor nabestaanden snackbareigenaar, toont medeleven
[..]

Wat een klaploper die minister, er is dus geen zak geregeld, 5000 euro. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212187734
Weet het fijne er niet van af, maar deze daad lijkt mij onnodig en buiten proportie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')