Nee dan kun je beter vooraf al hysterisch anti zijn inderdaadquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar kijken hoelang het duurt voordat een select groepje weer hysterisch gaat doen omdat ze het eten van insecten iedereen willen opdringen.
Stille Willemquote:Je oogst gaat mislukken, ik camoufleer me als een meelworm
Als een Egyptische plaag, predik in de haag
Gigantische kraag, reformeer van Praag tot aan Den Haag
Je weet dat het gaat komen, je weet het gewoon. Let nu al eens op het aantal berichten over het eten van insecten in de media, er is een explosie aan berichten de laatste weken. Even het zaadje planten in de hoofdjes van de mensen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:13 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee dan kun je beter vooraf al hysterisch anti zijn inderdaad
Zeker, het bevat 3x zoveel protene als wei poeder, dus in dat opzicht zal er voldoende belangstelling voor zijn.quote:
Het is ook al het verleden trouwens, rode voedselkleurstoffen (E120 bijvoorbeeld) worden al jaren uit insecten gewonnen zonder dat iemand er ook maar een halve seconde aandacht aan besteedde.quote:
Zou een insect geen probleem mee moeten hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:13 schreef Harvest89 het volgende:
Topic nummer 100 over dit onderwerp.
Veel meer lijkt me ook niet nodig?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:01 schreef Za het volgende:
Gezien het slechts meel of pasta van deze insecten betreft, zal het, indien gebruikt als additive in bv pizza's wellicht qua vermelding niet verder komen dan een bepaald nummer in het ingredinten toevoegingen overzicht. IMO
Plus mensen met een koemelkallergie kunnen hun hart ophalen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, het bevat 3x zoveel protene als wei poeder, dus in dat opzicht zal er voldoende belangstelling voor zijn.
Nuh, je hoopt het gewoon. Dat is de vervolgings en onderdrukkings-fetish die praat.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je weet dat het gaat komen, je weet het gewoon.
Nee, maar je krijgt dan dat het een soort geruisloos in allerlei producten van de algemene bevolking beland, ik weet niet of dat wenselijk is.quote:
Explosie nog wel. Zie zelf nauwelijks berichten erover. Weer mooi stukje algoritme van de anti's die dit waarschijnlijk wekenlang f5-en en vervolgens klagen dat ze elke dag berichten voorbij zien komenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je weet dat het gaat komen, je weet het gewoon. Let nu al eens op het aantal berichten over het eten van insecten in de media, er is een explosie aan berichten de laatste weken. Even het zaadje planten in de hoofdjes van de mensen.
Hele dag doemscenario’s en zwartkijken zodat je een paar keer “ZIE JE WEL” kunt roepenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Nuh, je hoopt het gewoon. Dat is de vervolgings en onderdrukkings-fetish die praat.
Hopen, geen idee. Zal je laten weten als ik een stijfje heb zodra het gebeurd.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Nuh, je hoopt het gewoon. Dat is de vervolgings en onderdrukkings-fetish die praat.
Anti's?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Explosie nog wel. Zie zelf nauwelijks berichten erover. Weer mooi stukje algoritme van de anti's die dit waarschijnlijk wekenlang f5-en en vervolgens klagen dat ze elke dag berichten voorbij zien komen
Hoe zou het toch komen
Ik blijf mij verwonderen over de hersenspinsels die sommigen hier op FOK! hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach dat ze het beschikbaar maken geen problemen mee, als mensen het willen eten ga je gang. Misschien dat ik wel eens wat ingredinten probeer, al eens wat insecten gegeten, niet vies maar ook niet dat je zegt dit wordt een vast recept.
Het is toch interessante en actuele materie?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:13 schreef Harvest89 het volgende:
Topic nummer 100 over dit onderwerp.
Insecten zijn net zo goed vlees als varken, koe of schaap dat zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:39 schreef Za het volgende:
Mensen eten minder vlees, willen koolhydraat armer eten, en veel proteine, dan zijn sprinkhanen of krekels een alternatief voor velen.
Nee want het betreft hier de larven van kevers (Alphitobius diaperinus).quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:36 schreef golfer het volgende:
Is dit het vervolg op jouw vorige topic hierover?
NWS / Sprinkhanen hebben de toekomst, bv als vleesvervanger.
Al die bodybuildersquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, het bevat 3x zoveel protene als wei poeder, dus in dat opzicht zal er voldoende belangstelling voor zijn.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:01 schreef ludovico het volgende:
We moeten de EU bedanken dat ze dit toestaan voordat ze het eten van gewassen en vlees verbieden jongens.
Wat? Toch knap lullig, gaat iedereen dood aan de honger.quote:
quote:
Ook nog nooit een frikandel gegeten?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:39 schreef Rickocum het volgende:
Vreet anders ook gewoon hersenen en ingewanden op. Is ook lekker voedzaam en ga je verspilling tegen.
Roze koeken zijn lekker. Is ook gesquashde insecten. Maar ik zit er niet op te wachten om strakjes pootjes en lijfjes in mijn voedsel terug te zien. Of dat het deeg ophoud en pizza's met hoofdingredint van dat insectenmeel is.
Dan wordt het wel een beetje you will eat ze bugz.
*ding ding ding!!!! Winnaar!*
Als je het niet proeft/merkt maakt dat toch echt geen ene reet uit joh.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:23 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar je krijgt dan dat het een soort geruisloos in allerlei producten van de algemene bevolking beland, ik weet niet of dat wenselijk is.
Het werd ook godvergeten tijd. Nu wordt geruisloos allerlei viezige lichaamsgelei en organen van varkens en koeien vermomd als e-nummer gebruikt in snoep koekjes en pasta. Insecten klinken een stuk cleaner. Zeer wenselijk voor de bevolking en het milieu. Insecten zullen een stuk eenvoudiger te kweken zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Za het volgende:
Het is de bedoeling dat met het krekelmeel onder andere in brood, pasta, koekjes, bier en zelfs in chocolade kan worden verwerkt. Het groene licht kwam nadat de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid het nieuwe poeder heeft geverifieerd.
https://www.retaildetail.(...)ine-meelwormen-eten/
Waarom toch altijd dit soort infantiele reacties?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaat een Kaag ook wormen eten, of is dit meer bedoeld voor het klootjesvolk?
Dat dacht ik eerst ook, maar als men zelfs al een basisschool geronseld heeft om kiddo's meelwormen en ander spul voor te zetten, dan lijkt mij dat er wel wat meer speelt dan een simpele aanpassing van regels op voedingstoffen. Allemaal weer net iets te geforceerd, maar gelukkig wel gekoppeld aan de SDG's.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom toch altijd dit soort infantiele reacties?
Het gaat hier simpelweg om het feit dat de EU, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS, zeer restrictief is in wat zij op de markt toestaat als levensmiddel. Effectief moet voor alles wat voor 1997 geen gebruikelijk voedingsmiddel was dergelijke toestemming verkregen worden.
Die toestemming is in dit geval verleend voor de kleine meelworm. Niets bijzonders aan, geen verplichting, niets van doen met elite en klootjesvolk en ga zo maar door.
Waarom klinkt jou dat gezonder in de oren? Wat is er mis met organen bv? En waarom denk je dat insecten die niet hebben?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het werd ook godvergeten tijd. Nu wordt geruisloos allerlei viezige lichaamsgelei en organen van varkens en koeien vermomd als e-nummer gebruikt in snoep koekjes en pasta. Insecten klinken een stuk cleaner. Zeer wenselijk voor de bevolking en het milieu. Insecten zullen een stuk eenvoudiger te kweken zijn.
En over welke snode "men" hebben we het hier precies? Wie forceert wat? Wat heeft de EU te maken met een basisschool? Was het een beetje gezellig op de vrijdagmiddagborrel?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar als men zelfs al een basisschool geronseld heeft om kiddo's meelwormen en ander spul voor te zetten, dan lijkt mij dat er wel wat meer speelt dan een simpele aanpassing van regels op voedingstoffen. Allemaal weer net iets te geforceerd, maar gelukkig wel gekoppeld aan de SDG's.
Geen snode 'men' of donkere, duistere complotten. Gewoon weer een aalgladde P.R.-campagne die de boel moet bepoedersuikeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
En over welke snode "men" hebben we het hier precies? Wie forceert wat? Wat heeft de EU te maken met een basisschool? Was het een beetje gezellig op de vrijdagmiddagborrel?
Waarom heb je er problemen mee?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen snode 'men' of donkere, duistere complotten. Gewoon weer een aalgladde P.R.-campagne die de boel moet bepoedersuikeren.
Wees gewoon eerlijk. De vleesconsumptie zoals die nu is, is onhoudbaar. Dus of minder vlees vreten of aan de soja en de insecten. Maar bespaar ons s.v.p. dat "Het-is-best-lekker-hoor-moet-je-echt-eens-proberen" gedans om de hete brij heen.
Laat dat de ouders zelf bepalen, svp. En nog meer: de kinderen zelf.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom heb je er problemen mee?
Dat ze kinderen aanmoedigen om insecten te eten is trouwens logisch. Kinderen zijn kneedbaar, en als ze straks volwassen zijn is insecten eten dus normaal. Apen eten het trouwens ook.
Apen 'hebben' ook twee geslachten maar onze kinderen leren ze heel wat anders.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ze kinderen aanmoedigen om insecten te eten is trouwens logisch. Kinderen zijn kneedbaar, en als ze straks volwassen zijn is insecten eten dus normaal. Apen eten het trouwens ook.
Apen bijten elkaar ook vingers en piemels af als ze ruzie hebben. Dat lijkt me geen reden om dergelijk gedrag onder mensen aan te moedigen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Neuh. Opvoeding op scholen wordt steeds belangrijker omdat ouders het laten afweten en niet met verandering om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat dat de ouders zelf bepalen, svp.
Oh, sinds wanneer zijn leraren algemeen opvoedkundigen?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Neuh. Opvoeding op scholen wordt steeds belangrijker omdat ouders het laten afweten en niet met verandering om kunnen gaan.
Ik heb inderdaad nog nooit iemand een piemel zien af bijten, maar bijten in gevechten komt bij mensen vaker voor dan je denkt.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Apen bijten elkaar ook vingers en piemels af als ze ruzie hebben. Dat lijkt me geen reden om dergelijk gedrag onder mensen aan te moedigen.
Het pr budget van de insectenindustrie vs de vlees- en zuivelindustrie verhoudt zich als een mug tot een koe.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen snode 'men' of donkere, duistere complotten. Gewoon weer een aalgladde P.R.-campagne die de boel moet bepoedersuikeren.
Wees gewoon eerlijk. De vleesconsumptie zoals die nu is, is onhoudbaar. Dus of minder vlees vreten of aan de soja en de insecten. Maar bespaar ons s.v.p. dat "Het-is-best-lekker-hoor-moet-je-echt-eens-proberen" gedans om de hete brij heen.
Weipoeder bevat rond de 60-80 gram eiwit per honderd gram. Hoe kan het dan drie keer zoveel eiwit bevatten?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:14 schreef Za het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met deze wetgeving? Een producent van voedsel op basis van meelwormen vraagt goedkeuring aan, er wordt beoordeeld of dit acceptabel is in het kader van de voedselveiligheid e.d. en er wordt goedkeuring verleend.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen grootschalige, misschien zelfs geen 'benvloedingscampagne', maar een campagne an sich herken je ook niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 09:16 schreef Monolith het volgende:
Er is geen grootschalige benvloedingscampagne aan de gang omtrent het eten van insecten.
Dat is zo vaag dat er geen antwoord op te geven valt. Doen bedrijven die levensmiddelen op basis van insecten produceren aan marketing? Ja natuurlijk, dat doet elk bedrijf. Met vage insinuaties over politici die op snode wijze de consumptie van insecten door de strot van "de gewone burger" proberen te duwen terwijl ze zelf kilo's biefstuk naar binnen gorgelen heeft dat echter allemaal weinig van doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen grootschalige, misschien zelfs geen 'benvloedingscampagne', maar een campagne an sich herken je ook niet?
Het antwoord hierop is natuurlijk "Doe je eigen research!" en "Open je ogen!"quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is zo vaag dat er geen antwoord op te geven valt. Doen bedrijven die levensmiddelen op basis van insecten produceren aan marketing? Ja natuurlijk, dat doet elk bedrijf. Met vage insinuaties over politici die op snode wijze de consumptie van insecten door de strot van "de gewone burger" proberen te duwen terwijl ze zelf kilo's biefstuk naar binnen gorgelen heeft dat echter allemaal weinig van doen natuurlijk.
Klopt die hoeveelheid van wei poeder is per shake (20 mg).quote:Op zaterdag 28 januari 2023 02:54 schreef Gimmick het volgende:
Weipoeder bevat rond de 60-80 gram eiwit per honderd gram. Hoe kan het dan drie keer zoveel eiwit bevatten?
En je kunt ook gewoon plantaardig eiwitpoeder gebruiken. Net zoveel eiwitten per honderd gram, goedkoper en fractie van de milieuimpact.
Ik heb niemand zien stuiteren.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Weten de mensen die zo gaan stuiteren hierover wel dat in de voeding van de beestjes die ze eten vaak al insecten zitten? Bewerkt en alles? (Voor eiwit en proteine) Los van die kip op het erf die met groot genot een lekkere kever eet?
100 gram krekels evenveel eiwit bevat als twee grote eieren.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:31 schreef theunderdog het volgende:
Wat zijn de verhoudingen van de voedingswaarde van insecten? hoeveel krekels moet je eten om aan gelijkwaardige voedingsstoffen te krijgen als het eten van 200 gram vlees per dag? en als je daarvoor veel kregels moet eten, ga je dat dan ook terug zien in de prijs?
Je hebt sowieso geen 200 gram vlees per dag nodig. Noch zou je het voedingsprofiel van vlees 1:1 willen kopiren. Vlees bevat bijvoorbeeld vaak bovengemiddeld veel verzadigde vet. Je hoeft echt niet opzoek naar een vervanger dat ook veel verzadigd vet bevat.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:31 schreef theunderdog het volgende:
Wat zijn de verhoudingen van de voedingswaarde van insecten? hoeveel krekels moet je eten om aan gelijkwaardige voedingsstoffen te krijgen als het eten van 200 gram vlees per dag? en als je daarvoor veel kregels moet eten, ga je dat dan ook terug zien in de prijs?
Je gooit in de discussie zoveel grootheden door elkaar dat ik niet echt de indruk hebt dat je begrijpt waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:53 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt die hoeveelheid van wei poeder is per shake.
Insecten poeder gaat puur de producten in, maar onderaan de streep komt dat op hetzelfde neer idd.
Ik kan me geen berhaupt geen reguliere reclames voor de geest maar wel promotiemateriaal van media ("Here are 10 reasons why we need to eat bugs", etc) en clubjes als WEF (uhu, bingo!).quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is zo vaag dat er geen antwoord op te geven valt. Doen bedrijven die levensmiddelen op basis van insecten produceren aan marketing? Ja natuurlijk, dat doet elk bedrijf. Met vage insinuaties over politici die op snode wijze de consumptie van insecten door de strot van "de gewone burger" proberen te duwen terwijl ze zelf kilo's biefstuk naar binnen gorgelen heeft dat echter allemaal weinig van doen natuurlijk.
Oh nee toch, niet een artikeltje in de media.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik kan me geen berhaupt geen reguliere reclames voor de geest maar wel promotiemateriaal van media ("Here are 10 reasons why we need to eat bugs", etc) en clubjes als WEF (uhu, bingo!).
Zie verduidelijking, was warrig geschreven idd, maar ik denk dat je precies begreep wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:14 schreef Gimmick het volgende:
Je gooit in de discussie zoveel grootheden door elkaar dat ik niet echt de indruk hebt dat je begrijpt waar je het over hebt.
Het is "bedoeld".quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:02 schreef Za het volgende:
Maar goed, dit alles terzijde, het is bedoelt als additive, ik meen max 5%, niet om bv vlees geheel te vervangen door insecten.
Vandaar dat er op 100 scholen in Overijssel ineens 'uit het niets' wormen worden voorgeschoteld.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 09:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met deze wetgeving? Een producent van voedsel op basis van meelwormen vraagt goedkeuring aan, er wordt beoordeeld of dit acceptabel is in het kader van de voedselveiligheid e.d. en er wordt goedkeuring verleend.
Je leidt door Fok waarschijnlijk aan een enorme bias omdat hier disproportioneel veel topics zijn over de consumptie van insecten. Schijnt een volstrekte obsessie te zijn van sommige mensen. Er is geen grootschalige benvloedingscampagne aan de gang omtrent het eten van insecten. Het is zoeken naar vermeende opdringing omdat je het wilt vinden.
Of je kijkt gewoon naar precedenten. Zoals die roedel D66'ers die overal over het klimaat lopen te zeiken en ondertussen lustig doorvliegen (Kaag, Jetten).quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het antwoord hierop is natuurlijk "Doe je eigen research!" en "Open je ogen!"
Als dit echt zo is, dan heb ik weinig kritiek. Laat die insecten maar komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:02 schreef Za het volgende:
[..]
100 gram krekels evenveel eiwit bevat als twee grote eieren.
100 gram meelwormen bevat 24 gram eiwit, terwijl Atlantische zalm ‘slechts’ 20% eiwit bevat.
Echter, zoals uitgelegd door de Food and Agriculture Organization, is het eiwitgehalte van eetbare insecten afhankelijk van hun voeding. Insecten die gekweekt zijn op een dieet van voeding met grote hoeveelheden essentile vetten zullen bijna twee keer zoveel eiwit bevatten.
2. Rijk aan voedingsstoffen
Insecten bevatten niet alleen veel protene, maar ze zijn ook rijk aan overige voedingsstoffen. De meerderheid van de insecten bevatten veel noodzakelijke voedingsstoffen die we nodig hebben, waaronder ijzer en kalium.
Meelwormen zijn bijvoorbeeld rijk aan natrium, kalium, ijzer en zink. Als dat je nog niet overtuigd heeft, zul je verrast zijn om te lezen dat Mopanewormen maar liefst 31 mg ijzer per 100 gram bevatten, terwijl rundvlees slechts 6 mg per 100 gram bevat. Ook krekels zijn rijk aan kalium. Deze kleine beestjes bevatten 374 mg kalium per 100 gram. Dat is slechts 11 mg minder dan een banaan.
https://www.rentokil.com/(...)-insectenrijk-dieet/
Maar goed, dit alles terzijde, het is bedoelt als additive, ik meen max 5%, niet om bv vlees geheel te vervangen door insecten.
Bij de Duitse insecten burger zie ik andere percentages btw:
https://world.openfoodfac(...)urger-bug-foundation
Nog sterker: je hoeft helemaal niet elke dag te eten. Deze observatie is alleen volledig irrelevant. Het gaat erom hoe de meeste mensen eten. De meeste mensen eten altijd nog elke dag vlees. Dus insecten dienen die vervang te kunnen bieden.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:11 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je hebt sowieso geen 200 gram vlees per dag nodig. Noch zou je het voedingsprofiel van vlees 1:1 willen kopiren. Vlees bevat bijvoorbeeld vaak bovengemiddeld veel verzadigde vet. Je hoeft echt niet opzoek naar een vervanger dat ook veel verzadigd vet bevat.
Nogmaals, wat heeft dat te maken met het volgen van een gangbaar proces voor toelating tot de markt na aanvraag van een commercile partij?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat er op 100 scholen in Overijssel ineens 'uit het niets' wormen worden voorgeschoteld.
Lijkt me helder: de boel vast warmdraaien, en natuurlijk vooral beginnen bij de kiddo's.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft dat te maken met het volgen van een gangbaar proces voor toelating tot de markt na aanvraag van een commercile partij?
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag. Er is geen relatie tussen de twee tenzij je iets te lang met je neus boven het lijmpotje hebt gehangen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me helder: de boel vast warmdraaien, en natuurlijk vooral beginnen bij de kiddo's.
Tja, jouw ziekelijke haat voor D66 is inmiddels wel gedocumenteerd maar heeft totaal geen relevantie in deze context.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon naar precedenten. Zoals die roedel D66'ers die overal over het klimaat lopen te zeiken en ondertussen lustig doorvliegen (Kaag, Jetten).
Do as I say, en zulks.
Het is geeneens haat; eerder een soort verbazing... zoveel dedain, arrogantie, betweterigheid, elitarisme, wereldvreemdheid, en toch echt denken dat je het 'goed voorhebt met het volk'.quote:Op zondag 29 januari 2023 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, jouw ziekelijke haat voor D66 is inmiddels wel gedocumenteerd maar heeft totaal geen relevantie in deze context.
quote:Op zondag 29 januari 2023 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, jouw ziekelijke haat voor D66 is inmiddels wel gedocumenteerd maar heeft totaal geen relevantie in deze context.
Je hoeft ook niet te werken. Ja ik eet vlees. Het is nogal een verschil om aan een verse konijnenbout goed klaargemaakt te peuzelen dan voedsel te eten dat vlees vervangt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog sterker: je hoeft helemaal niet elke dag te eten. Deze observatie is alleen volledig irrelevant. Het gaat erom hoe de meeste mensen eten. De meeste mensen eten altijd nog elke dag vlees. Dus insecten dienen die vervang te kunnen bieden.
Mensen eten hoofdzakelijk elke dag zo veel vlees uit gewoonte en smaakvoorkeur. De voedingswaarde van insecten doen er dan helemaal niet toe. Het zal qua vorm en smaak op vlees moeten lijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog sterker: je hoeft helemaal niet elke dag te eten. Deze observatie is alleen volledig irrelevant. Het gaat erom hoe de meeste mensen eten. De meeste mensen eten altijd nog elke dag vlees. Dus insecten dienen die vervang te kunnen bieden.
Waarom is dit ineens zo raar terwijl we al decennialang voor ons voedsel kleurstoffen halen uit insectenbloed, stremsel uit de maag van kalveren, gelatine uit de botten van varkens en we massaal sap drinken uit een koeienuier?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
True. Een vervanging waar de voedingswaarde veel slechter is, is echt een goed idee.quote:Op zondag 29 januari 2023 02:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mensen eten hoofdzakelijk elke dag zo veel vlees uit gewoonte en smaakvoorkeur. De voedingswaarde van insecten doen er dan helemaal niet toe. Het zal qua vorm en smaak op vlees moeten lijken.
Jij begrijpt mij verkeerd. Ik ben pro vlees eten.quote:Op zondag 29 januari 2023 02:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te werken. Ja ik eet vlees. Het is nogal een verschil om aan een verse konijnenbout goed klaargemaakt te peuzelen dan voedsel te eten dat vlees vervangt.
Voor het klootjesvolk uiteraard. En dan nog trots zijn op ons zelf dat we de verwarming op 18 zetten. Het gaat wat mij betreft niet om het eten van insecten. En inderdaad in veel product zijn nu al insecten in verwerkt. In stroop zijn ook wormen meegekookt die zich in rotte appels en peren bevinden.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het doet er niet hoe hypocriet D66 al dan niet is. Er zijn voldoende rationale argumenten om de consumptie van dierlijke producten te verminderen:quote:Op zondag 29 januari 2023 10:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor het klootjesvolk uiteraard. En dan nog trots zijn op ons zelf dat we de verwarming op 18 zetten. Het gaat wat mij betreft niet om het eten van insecten. En inderdaad in veel product zijn nu al insecten in verwerkt. In stroop zijn ook wormen meegekookt die zich in rotte appels en peren bevinden.
Het gaat wat mij meer betreft om de jacht die men opend op de vleeseters, hoe slecht het wel niet is. Vlees moet zo duur worden dat het voor het klootjesvolk onbetaalbaar gaat worden. Zoals rokers aangepakt zijn gaat zich deze waanzin naar meer zaken ontwikkelen.
Het is op zoveel gebied gaande, de energieprijzen, de voedselprijzen, het spaargeld wat staat te verdampen, niet meer bij een bank 10.000 euro kunnen opnemen, zonder vaccinatie geen toegang tot vertier, insecten meel in voedingsmiddelen voor de algemene bevolking, verplichte mindfulness vanuit werkgevers omdat het werknemers productiever zou maken, maar waar in feite hun weerstand wordt gebroken door het in opdracht likken aan een rozijn, geen vrijheid van meningsuiting meer etc, etc.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:35 schreef Cherni het volgende:
Voor het klootjesvolk uiteraard. En dan nog ltrots zijn op ons zelf dat we de verwarming op 18 zetten. Het gaat wat mij betreft niet om het eten van insecten. En inderdaad in veel product zijn nu al insecten in verwerkt. In stroop zijn ook wormen meegekookt die zich in rotte appels en peren bevinden.
Het gaat wat mij meer betreft om de jacht die men opend op de vleeseters, hoe slecht het wel niet is. Vlees moet zo duur worden dat het voor het klootjesvolk onbetaalbaar gaat worden. Zoals rokers aangepakt zijn gaat zich deze waanzin naar meer zaken ontwikkelen.
Ik denk eerder dit dit soort zaken voor de 'elite' gaat zijn. Insecten kunnen nog helemaal niet concurreren met vlees qua prijs. In poedervorm is het een mooie toevoeging voor de voedingsmiddelenindustrie om nutriscores op te krikken en als je van die zwaar bewerkte troep eet proef je toch al lang niet meer wat je echt eet, dus daar zal het misschien z'n weg vinden.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor het klootjesvolk uiteraard. En dan nog trots zijn op ons zelf dat we de verwarming op 18 zetten. Het gaat wat mij betreft niet om het eten van insecten. En inderdaad in veel product zijn nu al insecten in verwerkt. In stroop zijn ook wormen meegekookt die zich in rotte appels en peren bevinden.
Stop je kop in je reet en doe je eigen research.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:05 schreef damsco het volgende:
Hoe zit het met aarsmaden en lintwormen?
Maar mag het ook in voedsel gebruikt worden van de eu?quote:Op zondag 29 januari 2023 15:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Stop je kop in je reet en doe je eigen research.
Rijk aan natrium is niet meteen een voordeel, we krijgen al teveel binnen (zout)...quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:02 schreef Za het volgende:
[..]
100 gram krekels evenveel eiwit bevat als twee grote eieren.
100 gram meelwormen bevat 24 gram eiwit, terwijl Atlantische zalm ‘slechts’ 20% eiwit bevat.
Echter, zoals uitgelegd door de Food and Agriculture Organization, is het eiwitgehalte van eetbare insecten afhankelijk van hun voeding. Insecten die gekweekt zijn op een dieet van voeding met grote hoeveelheden essentile vetten zullen bijna twee keer zoveel eiwit bevatten.
2. Rijk aan voedingsstoffen
Insecten bevatten niet alleen veel protene, maar ze zijn ook rijk aan overige voedingsstoffen. De meerderheid van de insecten bevatten veel noodzakelijke voedingsstoffen die we nodig hebben, waaronder ijzer en kalium.
Meelwormen zijn bijvoorbeeld rijk aan natrium, kalium, ijzer en zink. Als dat je nog niet overtuigd heeft, zul je verrast zijn om te lezen dat Mopanewormen maar liefst 31 mg ijzer per 100 gram bevatten, terwijl rundvlees slechts 6 mg per 100 gram bevat. Ook krekels zijn rijk aan kalium. Deze kleine beestjes bevatten 374 mg kalium per 100 gram. Dat is slechts 11 mg minder dan een banaan.
https://www.rentokil.com/(...)-insectenrijk-dieet/
[..]
Eerder een nadeel.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:41 schreef crystal_meth het volgende:
Rijk aan natrium is niet meteen een voordeel, we krijgen al teveel binnen (zout)...
Dat vond ik ook zo opmerkelijk, wellicht zien ze doorverkoop mogelijkheden na bestrijding.quote:Wel grappig dat rentokil, de ongedierte verdelgers, een blog hebben waarin een insectenrijk dieet wordt aangeraden.
Sowieso lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat het type vetzuur in het dieet impact heeft op de hoeveelheid protene van de insect. Je kunt waarschijnlijk de hoeveelheid gezonde vetten sturen (omega drie in het dieet verhoogd aandeel omega drie in de meelworm), maar het lijkt mij niet dat het percentage eiwit wordt verhoogd. Bodybuilders eten meer eiwit voor de spieropbouw, geen (gezonde) vetten.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rijk aan natrium is niet meteen een voordeel, we krijgen al teveel binnen (zout)...
Wel grappig dat rentokil, de ongedierte verdelgers, een blog hebben waarin een insectenrijk dieet wordt aangeraden.
Dit...quote:Op zondag 29 januari 2023 11:56 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het doet er niet hoe hypocriet D66 al dan niet is. Er zijn voldoende rationale argumenten om de consumptie van dierlijke producten te verminderen:
• impact op het milieu
• dierenwelzijn
• gezondheid
• land- en watergebruik
• antibiotica resistentie
• risico op pandemien
De argumenten om niets aan ons eetpatroon te veranderen zijn een stuk emotioneler.
Dit dus. En dan ook alcohol, suiker en alle andere dingen die de burger plezier opleveren worden gereguleerd en getaxeerd.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo meteen gaan de mensen nog wat beter op hun eigen gezondheid letten. Walgelijk!quote:Op zondag 29 januari 2023 17:34 schreef Rickocum het volgende:
[..]
Dit dus. En dan ook alcohol, suiker en alle andere dingen die de burger plezier opleveren worden gereguleerd en getaxeerd.
En nog steeds zijn er paupers die de overheden blijven verdedigen terwijl alles steeds meer ingeperkt blijft.
Terug naar de tijd waar onze dokters door Philip Morris betaald werd om te zeggen dat roken gezond was. ‘Ik rook zelf ook.’ Toen waren we tenminste nog vrij om verslaafd te zijn.quote:Op zondag 29 januari 2023 17:49 schreef Intint het volgende:
[..]
Zo meteen gaan de mensen nog wat beter op hun eigen gezondheid letten. Walgelijk!
Liever vroeg dood dan dat ik me door de overheid laat sturen om enigszins gezondere keuzes te maken!quote:Op zondag 29 januari 2023 18:00 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Terug naar de tijd waar onze dokters door Philip Morris betaald werd om te zeggen dat roken gezond was. ‘Ik rook zelf ook.’ Toen waren we tenminste nog vrij om verslaafd te zijn.
Vrij om je te laten hersenspoelen en verkankeren door propaganda van amorele megacorporaties die geld wilden verdienen over onze lijken, ja echt fantastisch was dat.quote:Op zondag 29 januari 2023 18:00 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Terug naar de tijd waar onze dokters door Philip Morris betaald werd om te zeggen dat roken gezond was. ‘Ik rook zelf ook.’ Toen waren we tenminste nog vrij om verslaafd te zijn.
Gelukkig hebben we nu morele megecorporaties.quote:Op zondag 29 januari 2023 18:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vrij om je te laten hersenspoelen en verkankeren door propaganda van amorele megacorporaties die geld wilden verdienen over onze lijken, ja echt fantastisch was dat.
Ik dacht eerst dat ze essentile vetzuren met essentile aminozuren verwarden. Er zijn 10 aminozuren die voor insecten essentieel zijn (die ze zelf niet kunnen aanmaken). Maar blijkbaar hebben insecten bepaalde vetten in hun dieet nodig om hormonen (steroden) aan te maken, wat wel een invloed zou kunnen hebben op de hoeveelheid proteinen.quote:Op zondag 29 januari 2023 17:05 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat het type vetzuur in het dieet impact heeft op de hoeveelheid protene van de insect. Je kunt waarschijnlijk de hoeveelheid gezonde vetten sturen (omega drie in het dieet verhoogd aandeel omega drie in de meelworm), maar het lijkt mij niet dat het percentage eiwit wordt verhoogd. Bodybuilders eten meer eiwit voor de spieropbouw, geen (gezonde) vetten.
https://genent.cals.ncsu.edu/bug-bytes/nutrition/quote:Fats (triglycerides) serve primarily as energy storage molecules. They can be broken down into glycerol and fatty acids by lipase enzymes in the midgut. The fatty acids may be further digested to acetyl by thiokinase enzymes in the mitochondria, and with the addition of co-enzyme A, processed through the Kreb’s cycle to yield energy in the form of ATP. Fatty acids also serve as building blocks for cuticular waxes and the glandular synthesis of certain pheromones and defensive compounds.
Most vertebrates (including humans) are able to synthesize steroids from acetyl-coA. Insects, however, appear to lack enzymes for this metabolic pathway and they must obtain steroid compounds (especially cholesterol) directly from their diet. Steroid building blocks are used to make hormones (e.g. ecdysteroids) and growth factors. Insects feeding on steroid-deficient diets generally survive as immatures but fail to molt properly into the adult stage.
En wat heeft die hier precies mee van doen?quote:Op maandag 30 januari 2023 07:30 schreef raptorix het volgende:
Timmerfrans mag zijn torren lekker zelf op eten, ik ga gewoon vanavond dier van een boerderij eten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-gaan-eten~a99707d5/quote:Op maandag 30 januari 2023 08:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat heeft die hier precies mee van doen?
Ik hoef geen alternatief voor een gebakken eitje met spek.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:39 schreef Za het volgende:
Mensen eten minder vlees, willen koolhydraat armer eten, en veel proteine, dan zijn sprinkhanen of krekels een alternatief voor velen sommigen.
Nogmaals, wat heeft die verder te maken met de goedkeuring van een aanvraag van een producent van insectenvoer?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-gaan-eten~a99707d5/
Je weet dat de kans zeer aanwezig is dat jouw stukje vlees veevoeder heeft gehad waar insectenmeel en insectenolie in zit?quote:Op maandag 30 januari 2023 07:30 schreef raptorix het volgende:
Timmerfrans mag zijn torren lekker zelf op eten, ik ga gewoon vanavond dier van een boerderij eten.
? gaat het ?quote:Op maandag 30 januari 2023 10:41 schreef Twiitch het volgende:
Wat heb jij mee voor de lunch vandaag?
Witte madenbolletjes met tarantula en honingmosterdsaus.
Ah mazzelaar, ik heb bruine boterhammen met meelwormpasta.
Hoelang moet jij nog werken?
Mijn dienst is vandaag maar 14 uur
Nice! Ik moet nog tot 16:00 morgenmiddag, waarom is die van jouw zo kort?
M'n moeder van 66 heeft vandaag haar onvrijwillige euthanasie gepland staan
Alvast gecondoleerd! Ik moet ervandoor. Heil de EC
Doeg! Heil de EC
Mooi, kunnen we de discussie dat we insecten moeten eten ook stoppen.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Je weet dat de kans zeer aanwezig is dat jouw stukje vlees veevoeder heeft gehad waar insectenmeel en insectenolie in zit?
Klopt, er hangt hier inderdaad ook al jaren een hele hardnekkige "Ze willuh muh alles afpakkuh / opdringuh!!!"-mentaliteit.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:51 schreef Farenji het volgende:
Wat een factfree geangsthaas hier zeg. Ik hoorde mijn moeder er ook al over, "ja en nu willen ze overal insectenmeel door ons brood gaan mengen, zonder dat we dat weten!!" Veel mensen lijken het wel lekker te vinden om zichzelf heel erg bang & boos te maken op basis van verzonnen onzin-dingen.
Ja, inderdaad want dat moeten we helemaal niet, van niemand.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we de discussie dat we insecten moeten eten ook stoppen.
Straks even naar de Mac voor een McCricketquote:Op maandag 30 januari 2023 10:41 schreef Twiitch het volgende:
Wat heb jij mee voor de lunch vandaag?
Witte madenbolletjes met tarantula en honingmosterdsaus.
Ah mazzelaar, ik heb bruine boterhammen met meelwormpasta.
Hoelang moet jij nog werken?
Mijn dienst is vandaag maar 14 uur
Nice! Ik moet nog tot 16:00 morgenmiddag, waarom is die van jouw zo kort?
M'n moeder van 66 heeft vandaag haar onvrijwillige euthanasie gepland staan
Alvast gecondoleerd! Ik moet ervandoor. Heil de EC
Doeg! Heil de EC
Factcheck: je weet dat in roze koeken niet daadwerkelijk insecten zitten, toch?quote:Op maandag 30 januari 2023 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alle wappies meteen janken, maar wel roze koeken vreten
Vertelquote:Op maandag 30 januari 2023 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Factcheck: je weet dat in roze koeken niet daadwerkelijk insecten zitten, toch?
De roze kleur komt van schildluis.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moeten is dwang en huilen kindergezang.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we de discussie dat we insecten moeten eten ook stoppen.
Jaja het prikje was ook geheel zonder dwang.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Moeten is dwang en huilen kindergezang.
Maar je eet dus via via al insecten. Dat vindt je alleen niet terug op de verpakking.
quote:
De kleurstof (karmozijn) wordt gemaakt met een vloeistof die wordt afgescheiden door de luis. Dus de luis gaat er niet in, alleen de vloeistof.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:31 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De roze kleur komt van schildluis.
http://www.food-info.net/nl/e/e120.htm
Tegenwoordig worden de roze koeken inderdaad vaak gekleurd met rood uit bieten (E160) zodat het vegetarisch is, maar vroeger en nu nog steeds met goedkopere koeken en ander snoep wordt karmijnzuur of cochenillerood (E120) gebruikt, dat gewonnen wordt uit platgestampte schildluis.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:quote:Op maandag 30 januari 2023 13:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden de roze koeken inderdaad vaak gekleurd met rood uit bieten (E160) zodat het vegetarisch is, maar vroeger en nu nog steeds met goedkopere koeken en ander snoep wordt karmijnzuur of cochenillerood (E120) gebruikt, dat gewonnen wordt uit platgestampte schildluis.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Karmijnzuur
quote:Op maandag 30 januari 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De kleurstof (karmozijn) wordt gemaakt met een vloeistof die wordt afgescheiden door de luis. Dus de luis gaat er niet in, alleen de vloeistof.
Ja zo kun je ook zeggen dat bloedworst geen dier bevat want het wordt gemaakt van de vloeistof die het dier uitscheidt als je er een mes in steekt.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:43 schreef Farenji het volgende:
Ja zo kun je ook zeggen dat bloedworst geen dier bevat want het wordt gemaakt van de vloeistof die het dier uitscheidt als je er een mes in steekt.
In sommige Afrikaanse landen doen ze het praktischer, prikken ze gaatje in de koe en drinken het bloedquote:Op maandag 30 januari 2023 13:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja zo kun je ook zeggen dat bloedworst geen dier bevat want het wordt gemaakt van de vloeistof die het dier uitscheidt als je er een mes in steekt.
Dus eigenlijk is het gewoon luizenzuivel.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
De kleurstof (karmozijn) wordt gemaakt met een vloeistof die wordt afgescheiden door de luis. Dus de luis gaat er niet in, alleen de vloeistof.
Van huisjesmelker naar luizenmelkerquote:Op maandag 30 januari 2023 14:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het gewoon luizenzuivel.
Oh, je wist het dus wel maar wilde eigenwijzig doen. De luizen worden geplet. Daar komen echt wel stukjes luis mee.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 30 januari 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Die verkregen wordt uit het beestje dus er zitten ook stukjes beestje inquote:
Premium artikel, niet kunnen lezen.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:08 schreef Monolith het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die niet aan paranode wanen lijden:
https://www.tijd.be/onder(...)impact/10443375.html
Raar, voor mij gewoon gratis te lezen (op mobiel).quote:Op maandag 30 januari 2023 18:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Premium artikel, niet kunnen lezen.
quote:De meeste Nederlanders eten geen insecten, maar ze worden volgens Wageningse onderzoekers welwillender als ze zijn genformeerd over de duurzaamheidswinst die dat oplevert. De onderzoekers van Wageningen University & Research (WUR) hebben een groep van ruim duizend Nederlanders ondervraagd over hun kijk op entomofagie, zoals het eten van insecten ook wel wordt genoemd. Ze zien een "bescheiden, maar robuust effect" van voorlichting.
Insecten zijn een veel duurzamere bron van eiwitten dan het vlees dat mensen nu vooral eten. "Vergeleken met de veehouderij verbruikt een insectenboerderij veel minder water en land en ook de uitstoot van broeikasgassen en ammoniak is fors lager", vat de WUR de voordelen samen. "Insectenproductie past dus goed in de circulaire economie", stelt onderzoeker Hans Dagevos. Hij was benieuwd of dat inzicht insecten als voedsel acceptabeler maken voor mensen.
Eerdere onderzoeken duiden erop dat Westerse consumenten nog niet erg warmlopen voor insecten op het menu. Sterker nog: "Onder westerlingen roepen eetbare insecten vaak sterke reacties van walging op", vatten de onderzoekers het beeld samen. Ook in deze studie wees slechts een minderheid producten die op insecten zijn gebaseerd aan als iets dat ze waarschijnlijk zelf zouden kopen. Toen consumenten de vragenlijst na uitleg over de duurzaamheidsaspecten nog eens invulden, kozen ze over de hele linie wel significant vaker voor eten waar hele of vermalen insecten in zitten. Op het menu stonden bijvoorbeeld een insectenburger, een hamburger waarvan het broodje voor de helft uit insectenbloem bestaat of nuggets van kippen die zijn gevoerd met insecten. Voor alle achttien gerechten op de lijst steeg de animo dankzij informatie over de duurzaamheid.
Walgen
Opvallend is verder dat consumenten die zeggen veel bezig te zijn met duurzaamheid niet per se eerder kiezen voor het eten van insecten. Belangrijker is in hoeverre mensen bang zijn voor insecten of ervan walgen.
https://www.nationalezorg(...)oordelen-kennen.html
We eten via via ook uitwerpselen, maar dat is niet hetzelfde als het bewust toevoegen van een zeker percentage als voedsel additive of claimen dat men meer dan 40 gram per dag ervan kan nuttigen.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Maar je eet dus via via al insecten. Dat vindt je alleen niet terug op de verpakking.
Hier maar, aangezien die andere dicht is...quote:Op maandag 27 februari 2023 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij bepalen ze dat zelf gewoon en zijn er rare figuren online die overal een complot of dwang in zien, dat kan ook.
Heel correct tijdens zo'n onderzoekje zeggen dat je er welwillend tegenover staat en het daadwerkelijk doen zijn wel twee heel verschillende dingen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:34 schreef Nober het volgende:
'Mensen eten eerder insecten als ze voordelen kennen'
[..]
Oh, en dit telt niet echt imo. We zeggen toch ook niet dat mensen bereid zijn gras te eten omdat dat het menu is van dieren die in de wei staan:quote:Opvallend is verder dat consumenten die zeggen veel bezig te zijn met duurzaamheid niet per se eerder kiezen voor het eten van insecten. Belangrijker is in hoeverre mensen bang zijn voor insecten of ervan walgen.
quote:Op het menu stonden bijvoorbeeld een insectenburger, een hamburger waarvan het broodje voor de helft uit insectenbloem bestaat of nuggets van kippen die zijn gevoerd met insecten.
Over welke paranode wanen heb je het?quote:Op maandag 30 januari 2023 18:08 schreef Monolith het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die niet aan wanen lijden:
https://www.tijd.be/onder(...)impact/10443375.html
Als je het niet wilt eten, laat je die producten waar het inzit toch links liggen?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:02 schreef Za het volgende:
[..]
We eten via via ook uitwerpselen, maar dat is niet hetzelfde als het bewust toevoegen van een zeker percentage als voedsel additive of claimen dat men meer dan 40 gram per dag ervan kan nuttigen.
Ik ben dat dat een hele klus wordt. Ze draaien natuurlijk ook een deel door he gehaktballen.quote:Op maandag 13 maart 2023 20:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je het niet wilt eten, laat je die producten waar het inzit toch links liggen?
Oh vast wel, maar ik vind het een beetje gejank om niks.. Voegen ze een keer iets natuurlijks toe i.p.v. chemisch is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik ben dat dat een hele klus wordt. Ze draaien natuurlijk ook een deel door he gehaktballen.
Nou ik vind het geen prettig idee dat er vlees in mijn eten zit van dieren die niet hebben geleden, die geen 1000 liter water hebben verbruikt die geen voortijdige pijnlijkje dood hebben gehad.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het voedzaam en gezond is en niet smaakt alsof een cavia over je eten heeft gekotst snap ik het probleem niet zo.
Ja, maar als je straks alleen nog maar meelwormenmexicano's kan kopen, dan piep je wel anders!!!!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het voedzaam en gezond is en niet smaakt alsof een cavia over je eten heeft gekotst snap ik het probleem niet zo.
Great reset!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar als je straks alleen nog maar meelwormenmexicano's kan kopen, dan piep je wel anders!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |