abonnement Unibet Coolblue
pi_207726028
Let's go!


Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekranse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:12:15 #2
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207726302
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5361871/oekraine-wil-gevechtsvliegtuigen-oorlog-tegen-rusland

quote:
Na tanks wil president Zelenski nu ook westerse gevechtsvliegtuigen hebben. Volgens voormalig F-16-piloot en hoogleraar krijgswetenschappen Frans Osinga heeft Rusland namelijk tien keer zo veel straaljagers als Oekrane. Hoewel Nederland ervoor openstaat, zijn andere landen - net als bij de tanks - terughoudend.

"Het is een droom. En het is een taak", zei president Zelenski gister in een videoboodschap over het leveren van meer wapens en gevechtsvliegtuigen aan Oekrane. In het begin van de video bedankt hij Duitsland en de Verenigde Staten voor de toegezegde tanks. Maar, benadrukt de president daarna, Oekrane heeft meer nodig om de oorlog tegen Rusland te winnen. Naast meer wapens en langeafstandsraketten vraagt de president nu ook om straaljagers uit Europese landen.
Misschien heeft Rutte nog wat JSFjes liggen _O-
Mai pben rai~!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:13:25 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207726328
Het is niet zo gek dat hij en vooral z'n luchtmacht die wil natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207726366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet zo gek dat hij en vooral z'n luchtmacht die wil natuurlijk
hij wil ook nukes ?
zullen we dan maar ?
is toch voor goed doel ? russen doden ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:17:18 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207726412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
hij wil ook nukes ?
zullen we dan maar ?
is toch voor goed doel ? russen doden ?
Oekrane had nukes en heeft ze opgegeven voor veiligheidsgaranties van Rusland..

Verder een hele rare conclusie die je hier trekt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:17:20 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207726413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
hij wil ook nukes ?
zullen we dan maar ?
is toch voor goed doel ? russen doden ?
Er hoeven helemaal geen Russen gedood te worden. Simpelweg terugtrekken uit Oekraine.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nog mooier zelfs. Zonder Usa had de ussr niet van Duitsland gewonnen.

Maar altijd dat usa er maar bijhalen. Ja de usa heeft een hoop kut gedaan. En nee ik vond de oorlogen in iraq ook niet goed.

Heeft allemaal alleen geen kut te maken met deze oorlog. Want ja maar hun hebben het ook gedaan! Is geen goede reden om het ook maar te doen. En je kan vinden van de usa wat ze willen.

Maar die maken tenminste niet bewust burgerdoden door raketten bewust op woonwijken te gooien en in de hoop dat de terreur er voor zorgt dat de inwoners zich tegen de overheid keren.

En ja ik weet dat de oorlogen in iraq etc ook voor burger doden gezorgd hebben. En daar vrij grote blunders bij zitten. Zoals die aanval op een dorp omdat ze dachten dat Saddam er zou zijn maar het later bleek dat hij daar al 14 jaar niet meer geweest is.

Maar dat is nog steeds niet het zelfde als raket aanvallen bewust op burger doelen te gooien. Wat ook te dom voor worden is als je op de frontline amper iets op schiet. En je raketten verpest aan burgerdoelen.
Operation shock and awe was het, ik had even een helder moment :)
https://aoav.org.uk/2014/baghdad-shock-awe/
quote:
Significance: The first stage of Operation Iraqi Freedom, which ultimately ousted Saddam Hussein.

When: 19 March 2003 – 9 April 2003

Where: Baghdad, Iraq

Who: United States

Impact: Iraq Body Count recorded 6,700 civilian deaths as a result of action taken by US led forces during the ‘invasion phase,’ including a shock-and-awe bombing campaign
Ook ziekenhuizen zijn regelmatig gebombardeerd door de USA.
Daarom zie ik weinig verschil met de oorlog in Oekraine.
pi_207726454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oekrane had nukes en heeft ze opgegeven voor veiligheidsgaranties van Rusland..

Verder een hele rare conclusie die je hier trekt.
oekr had nukes van de sovjet unie
Kleine nuance
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:19:07 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207726456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er hoeven helemaal geen Russen gedood te worden. Simpelweg terugtrekken uit Oekraine.
...om vervolgens de bevolking daar weer te bestoken. Denk niet dat dat zo makkelijk zal gaan
Mai pben rai~!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:19:29 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207726463
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
oekr had nukes van de sovjet unie
Kleine nuance
True.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207726475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:19 schreef KNAK het volgende:

[..]
...om vervolgens de bevolking daar weer te bestoken. Denk niet dat dat zo makkelijk zal gaan
oekr bestookt nog steeds burgerdoelen in Donetsk city ook
In de hoop een rus te raken, ok dus
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:34 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207726483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:19 schreef KNAK het volgende:

[..]
...om vervolgens de bevolking daar weer te bestoken. Denk niet dat dat zo makkelijk zal gaan
Maar dat werden ze niet. Wat bestookt werd waren de opstandelingen die daar zaten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:21:30 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207726505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
oekr bestookt nog steeds burgerdoelen in Donetsk city ook
In de hoop een rus te raken, ok dus
Ik ben vooral benieuwd wat volgens jou de oplossing voor dit conflict zou zijn...

Opgeven van oostelijke gebieden en de garantie dat Oekraine geen lid van NATO of EU zal worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat werden ze niet. Wat bestookt werd waren de opstandelingen die daar zaten.
dus die 14.000 doden waren allen opstandelingen ?
Als de rus burgers raakt mogen ze ook zeggen dat het opstandelingen waren ?

iets kort door de bocht i know ^^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207726586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:18 schreef Candymannetje het volgende:

Ook ziekenhuizen zijn regelmatig gebombardeerd door de USA.
Daarom zie ik weinig verschil met de oorlog in Oekraine.
Maar de USA brengt vrede, democratie en vrijheid :%
En Rusland brengt ... ellende :+
Rusland moet van de wereldkaart verdwijnen zodat er overal peace & love kan heersen :S___D
en vooral $$$ opbrengen natuurlijk
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Beste debater 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:24:59 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207726599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar de USA brengt vrede, democratie en vrijheid :%
En Rusland brengt ... ellende :+
Rusland moet van de wereldkaart verdwijnen zodat er overal peace & love kan heersen :S___D
en vooral $$$ opbrengen natuurlijk
Wie zegt dit allemaal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie zegt dit allemaal?
welk deel specifiek ? :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Beste debater 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:26:10 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207726625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
welk deel specifiek ?
Gewoon, de hele litanie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:26:37 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207726638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat werden ze niet. Wat bestookt werd waren de opstandelingen die daar zaten.
Uitleg door n van m'n oude contacten uit die regio, ging ik vroeger mee feesten in Azie *O* Zo zijn er meer die ik ken waarvan ook UKR burgers. En gek genoeg zeggen ze allemaal min of meer hetzelfde als hieronder;

Knak
…I am wondering…. You being Russian, what is your view / opinion about the current situation regarding the Ukraine war? We in Europe are gettin pounded by info that Russia is the aggressor. What are your views on this thing ?
quote:
09-10-2022 22:19
Denis
Well funny thing, I was born Ukraine actually. Had a USSR passport till the mid 90s. Then dad got us all Russian passports through some business affiliations. I guess we mostly speak Russian, never really Ukrainian.
Denis
Basically the crap started way back in late 2013, early 2014
Denis
Some Ukrainian hard liner ultranationalist types with some violent protests ousted a more Russia-friendly president in Ukraine (Viktor Yanukovich) and then immediately made a new government which started to do all kind of anti-Russia crap (like banning media, banning using Russian as main language in schools as a regional option, banning some political parties, etc.)
Denis
Shortly after this happened is when 1) Russian took Crimea back and 2) about 2-3 months later these heavily Russian regions in the East ... Donetsk and Lugansk.. they gathered militias and rebelled against Kiev..
Denis
So there was this civil was there for like 8 years.. and nothing go resolved peacefully.
Denis
And these pro-Russia/ethnic Russian Ukrainians were getting shelled by the Ukrainian military and paramilitary guys for 8 years..
Denis
So Russia basically decided to take sides and get actively involved against these anti-Russian types in Ukraine, who currently have total control of all government there
Denis
So I would say the original aggressors are the Ukranians ultranationalist types (including some Nazi loving ones who worship old Hitler ally and Pole/Jew killer Stepan Bandera).. you can google "Stepan Bandera parade" and see some interesting photos 🙂
Denis
but Russia now obviously took things to a whole other level and looks like the bad guys, but that's ignoring a lot of the history I would say
Denis
There was one interview from Summer 2022 where Petro Poroshenko (now hiding in London), who was president before Zelensky, said basically he never had any intentions for peace or to adhere to the Minsk Agreements because he "didn't trust Russia" and basically just stalled to arm up Ukraine more... I think the implication was that they were going to try and take back Donetsk and Lugansk by full force at some point.
Denis
so that civil war from 2014 onwards (which killed 3,500 or so pro-Russian civilians) was going to become a bigger war anyway..
Denis
I guess Russia just saw an opportunity to go in and they did it..
Mai pben rai~!
pi_207726663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd wat volgens jou de oplossing voor dit conflict zou zijn...

Opgeven van oostelijke gebieden en de garantie dat Oekraine geen lid van NATO of EU zal worden?
opgeven van gebieden waar je nog dagelijks oorlog voert ?
hm

Lid van EU .. who cares

Lid van NAVO ... ja binnenkort staat al het materiaal van NATO er al dus ... :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Beste debater 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:28:11 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207726669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
opgeven van gebieden waar je nog dagelijks oorlog voert ?
hm

Lid van EU .. who cares

Lid van NAVO ... ja binnenkort staat al het materiaal van NATO er al dus ... :Y)
Wat is dan het probleem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gewoon, de hele litanie.
USA brengt geen vrede democratie en vrijheid ?
Dat Rusland enkel ellende met zich meebrengt zal je wsl niet ontkennen
Rusland moest toch economisch gekelderd worden ahv onze sancties, en daarna liefst opgedeeld worden in kleinere staten
Ow regime change la USA wask nog vergeten
En $$$ opbrengen ... de USA geeft alles gratis en voor niets weg ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207726742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is dan het probleem?
Ja vraag het zelenski ... boris johnson ... NATO ... USA ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 21:31:54 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207726768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
dus die 14.000 doden waren allen opstandelingen ?
Als de rus burgers raakt mogen ze ook zeggen dat het opstandelingen waren ?

iets kort door de bocht i know ^^
Nee daar zitten ook burgerdoden bij, maar de crux zit hem hier in het beoogde doelwit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207726886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee daar zitten ook burgerdoden bij, maar de crux zit hem hier in het beoogde doelwit.
leg uit "beoogde doelwit"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207726992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:50 schreef KNAK het volgende:

[..]
We gaan in zee met een groep bloeddoristige kwiebussen die nmi te vaak landjes aan doen en democratie komen brengen. Zie wat daar uit is voortgekomen. Nu hebben we weer stront aan de knikker, maar dan een paar uutjes rijden naar het oosten... dat moet je denk ik niet willen, ondertussen draait de oorlogsmachine weer op hogere toeren...
Ze worden meesters in hun vak :Y
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207727056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Operation shock and awe was het, ik had even een helder moment :)
https://aoav.org.uk/2014/baghdad-shock-awe/
[..]
Ook ziekenhuizen zijn regelmatig gebombardeerd door de USA.
Daarom zie ik weinig verschil met de oorlog in Oekraine.
Bush is geen president meer.
pi_207727287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Bush is geen president meer.
Hebben we hem veroordeeld als oorlogsmisdadiger voor het doden van duizenden onschuldigen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207727350
twitter


Kek. En accuraat.
pi_207727640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben we hem veroordeeld als oorlogsmisdadiger voor het doden van duizenden onschuldigen ?
Mits hij op Facebook mag.
pi_207728002
quote:
Nieuwe Amerikaanse sancties tegen Rusland richten vizier op Wagner-groep en Russisch militair-industrieel complex

De Verenigde Staten hebben vandaag een nieuwe ronde sancties tegen Rusland afgekondigd. Die zijn ditmaal gericht op de Wagner-groep, het beruchte Russische huurlingenleger, en het Russisch "militair-industrieel complex".

https://www.hln.be/buiten(...)el-complex~a10d597a/
De focus op het ‘militair-industrieel complex’ wil dus zeggen dat de Amerikanen met hun sancties iedereen willen aanpakken die belang heeft bij de oorlog in Oekrane en de grote industrie die daar achter schuilgaat. Veel dieper gaan ze daar niet op in.

Hopelijk komen ze zelf niet in hun eigen vizier. De omschrijving kon niet passender zijn
_O-
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:37:39 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Altijd dat gezeik over MH17, er zijn zoveel passagiersvliegtuigen per ongeluk neergehaald en daar hoor je niks over.
Maar nu omdat het met een Russische luchtafweer is gebeurd blijven ze er maar over zeuren.
Als het een Amerikaanse raket was geweest had je niemand meer gehoord.
Dreigen met kernwapens is omdat we ons met de oorlog bemoeien.
Over het beinvloeden van de politiek kunnen de russen nog wat van ons leren.
Het zijn echt non argumenten.
Wow, ik vraag me af wat je standpunt was geweest als dit een vriend kennis of familielid van je was geweest.

Oh en de VS heeft ooit een passagiers vliegtuig neer geschoten en schuld bekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht_655?wprov=sfla1
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207728553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beetje off-topic maar ik vraag me wel eens af hoe het hier zou zijn als de Nazi's gewonnen hadden.
Tegen joden en andere minderheden waren ze niet echt sympathiek maar ze waren echt slim.
Daarom vraag ik me af hoe die samenleving er uit zou zien.
Er was een tv serie een x aantal jaar terug die precies ging over de scenario die je nu omschrijft
Zal kijken of ik nog terug kan vinden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:41:54 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben we hem veroordeeld als oorlogsmisdadiger voor het doden van duizenden onschuldigen ?
Of Mao, Stalin, koning Leopold?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:47:25 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728702
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er was een tv serie een x aantal jaar terug die precies ging over de scenario die je nu omschrijft
Zal kijken of ik nog terug kan vinden
Zijn er best wat met veel verschillende voorspellingen.

Het meest denkbeeldige scenario zou zijn geweest dat Duitsland in 1940 GB op de knien zou hebben gekregen, dan zou de VS zich afzijdig hebben gehouden en Rusland geen materiaal hebben gehad van de VS.
Maar goed dat lijkt mij, ik zeg al meerdere scenarios.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207728716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wow, ik vraag me af wat je standpunt was geweest als dit een vriend kennis of familielid van je was geweest.

Oh en de VS heeft ooit een passagiers vliegtuig neer geschoten en schuld bekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht_655?wprov=sfla1
Ja dan had ik hetzelfde gezegd.
Het vliegtuig is per ongeluk neergeschoten door rebellen.
Welke idioot gaat er ook boven een oorlogsgebied vliegen met een passagiersvliegtuig.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:49:32 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:19 schreef KNAK het volgende:

[..]
...om vervolgens de bevolking daar weer te bestoken. Denk niet dat dat zo makkelijk zal gaan
Hoezo als ze rus zijn kunnen ze gewoon naar Rusland.
Aangezien er nogal wat Russen zijn vertrokken afgelopen jaren is dat mooi alternatief.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207728745
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er was een tv serie een x aantal jaar terug die precies ging over de scenario die je nu omschrijft
Zal kijken of ik nog terug kan vinden
Gevonden B-)

The Man in the High Castle: What If the Nazis Had Won the War?

How creator Frank Spotnitz brought Philip K. Dick's novel to life on television

https://www.tvguide.com/n(...)-spotnitz-interview/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207728828
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Gevonden B-)

The Man in the High Castle: What If the Nazis Had Won the War?

How creator Frank Spotnitz brought Philip K. Dick's novel to life on television

https://www.tvguide.com/n(...)-spotnitz-interview/
Ik zal hem binnenkort eens bekijken
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:55:16 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dan had ik hetzelfde gezegd.
Het vliegtuig is per ongeluk neergeschoten door rebellen.
Welke idioot gaat er ook boven een oorlogsgebied vliegen met een passagiersvliegtuig.
In de week dat vliegtuig neer storten waren er 900 vluchten over die zelfde regio.

Voor meer over mh17 zie dit topic.
BNW / Vlucht MH17 #4
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:55:48 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207728867
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Gevonden B-)

The Man in the High Castle: What If the Nazis Had Won the War?

How creator Frank Spotnitz brought Philip K. Dick's novel to life on television

https://www.tvguide.com/n(...)-spotnitz-interview/
Goeie serie staat op prime.

Korte samenvatting.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207728976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beetje off-topic maar ik vraag me wel eens af hoe het hier zou zijn als de Nazi's gewonnen hadden.
Tegen joden en andere minderheden waren ze niet echt sympathiek maar ze waren echt slim.
Daarom vraag ik me af hoe die samenleving er uit zou zien.
Het Nederlands leger heeft ook gecapituleerd in 1940.

Fok 1940: Wat als de Geconfedereerde staten gewonnen hadden van de VS :P
pi_207729310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
In de week dat vliegtuig neer storten waren er 900 vluchten over die zelfde regio.

Voor meer over mh17 zie dit topic.
BNW / Vlucht MH17 #4
Er waren ook luchtvaartmaatschappijen die het gebied al te gevaarlijk vonden en er niet meer vlogen.
Maar goed, dat is voor een ander topic.
pi_207729482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja liever iemand steunen die al 2 atoombommen duizenden incendiary bommen gedropt heeft met massa's doden en nadoden tot gevolg.
Corrected that for you. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:11:07 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207730020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er waren ook luchtvaartmaatschappijen die het gebied al te gevaarlijk vonden en er niet meer vlogen.
Maar goed, dat is voor een ander topic.
Jup, totaal ander topic, mochten we het er weer over hebben kunnen we topic wel weer een schopje geven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Beste debater 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 00:17:05 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207730100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
USA brengt geen vrede democratie en vrijheid ?
Dat Rusland enkel ellende met zich meebrengt zal je wsl niet ontkennen
Ow regime change la USA wask nog vergeten
En $$$ opbrengen ... de USA geeft alles gratis en voor niets weg ?
Ik snap dit dualisme nooit zo goed...

USA brengt geen vrede democratie en vrijheid ?

Soms wel (Burgeroorlog 1861-1865, W.O. II), soms niet (Vietnam, Irak).

Dat Rusland enkel ellende met zich meebrengt zal je wsl niet ontkennen

Integendeel; veel hoogstaande muziek, pozie en literatuur uit Rusland (Dostojevski, Tolstoy, Tchaikovsky, Stravinsky, Poesjkin) en een schitterende Orthodoxe liturgie... oh en Rinat Dasaev, beste doelman ooit. Daarnaast was het natuurlijk een zwaargewicht in het vernietigen van het Nazisme.

Rusland moest toch economisch gekelderd worden ahv onze sancties, en daarna liefst opgedeeld worden in kleinere staten

Economische sancties worden inderdaad vaak opgelegd aan naties die zich niet gedragen... door bijvoorbeeld oorlogen te starten. Ik neem aan dat je liever dat soort acties hebt dan directe oorlogsvoering. Over opdelen van Rusland in kleine staten hoor ik eigenlijk niemand. Geen idee ook welke staten dat dan zouden moeten zijn.

Ow regime change la USA wask nog vergeten

Dat zou m.i. volslagen nutteloos zijn als die change niet vanuit de bevolking zelf komt.

En $$$ opbrengen ... de USA geeft alles gratis en voor niets weg ?

Aangezien we in een kapitalistische wereld leven is 'gratis weggeven' van dingen voor veel landen een brug te ver. Zelfs de zogenaamd 'communistisch-marxistisch-leninistische' staten.

Puur ontopic: Rusland is hier, in dit geval, de agressor. Kun je lang en breed over lullen, en steeds naar de VS wijzen... niemand heeft Putin gedwongen een oorlog te ontketenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 00:30:25 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207730218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:00 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Het Nederlands leger heeft ook gecapituleerd in 1940.

Fok 1940: Wat als de Geconfedereerde staten gewonnen hadden van de VS :P
Nog zo'n racistisch hell-hole.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207730547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog zo'n racistisch hell-hole.
Die hadden trouwens ook te kampen met een braindrain naar het vrije Noorden. Net zoals nu gebeurt in Rusland naar het vrije Westen.

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 27-01-2023 02:15:24 ]
pi_207730804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik snap dit dualisme nooit zo goed...

USA brengt geen vrede democratie en vrijheid ?

Soms wel (Burgeroorlog 1861-1865, W.O. II), soms niet (Vietnam, Irak).
Oorlog, oorlog, oorlog… maar de eerste zijn om andermans oorlog te veroordelen

quote:
Dat Rusland enkel ellende met zich meebrengt zal je wsl niet ontkennen

Integendeel; veel hoogstaande muziek, pozie en literatuur uit Rusland (Dostojevski, Tolstoy, Tchaikovsky, Stravinsky, Poesjkin) en een schitterende Orthodoxe liturgie... oh en Rinat Dasaev, beste doelman ooit.
Dat hoor je natuurlijk niet de in de volksmond, of forum iets verderop
quote:
Daarnaast was het natuurlijk een zwaargewicht in het vernietigen van het Nazisme.
Siert je om dit te benoemen.

quote:
Rusland moest toch economisch gekelderd worden ahv onze sancties, en daarna liefst opgedeeld worden in kleinere staten

Economische sancties worden inderdaad vaak opgelegd aan naties die zich niet gedragen... door bijvoorbeeld oorlogen te starten. Ik neem aan dat je liever dat soort acties hebt dan directe oorlogsvoering. Over opdelen van Rusland in kleine staten hoor ik eigenlijk niemand. Geen idee ook welke staten dat dan zouden moeten zijn.
Vind je natuurlijk niet terug in onze dagelijkse krant.
Decolonize Russia vind je wel iets

quote:
Ow regime change la USA wask nog vergeten

Dat zou m.i. volslagen nutteloos zijn als die change niet vanuit de bevolking zelf komt.
Hebben we geprobeerd met de vele sancties… economie proberen kelderen, bevolking raken en hopen dat ze Putin weg willen….grandioos mislukt natuurlijk en de boomerang komt terug in ons gezicht.
Plus Putin kan het verkopen als bewijs dat het westen tegen hen is, en krijgt ie nog meer steun.

quote:
En $$$ opbrengen ... de USA geeft alles gratis en voor niets weg ?

Aangezien we in een kapitalistische wereld leven is 'gratis weggeven' van dingen voor veel landen een brug te ver. Zelfs de zogenaamd 'communistisch-marxistisch-leninistische' staten.
En? Wie gaat het allemaal gaan betalen denk je? Al die miljarden en miljarden?

quote:
Puur ontopic: Rusland is hier, in dit geval, de agressor. Kun je lang en breed over lullen, en steeds naar de VS wijzen... niemand heeft Putin gedwongen een oorlog te ontketenen.
Nou vertel, wat is jouw mening over de reden tot het starten van de oorlog?

En zoals ik eerder zei, Putin had beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen in oekr. Dan had er geen haan naar gekraaid dat hij binnen viel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:20:15 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207730883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Oorlog, oorlog, oorlog… maar de eerste zijn om andermans oorlog te veroordelen
[..]
Dat hoor je natuurlijk niet de in de volksmond, of forum iets verderop
[..]
Siert je om dit te benoemen.
[..]
Vind je natuurlijk niet terug in onze dagelijkse krant.
Decolonize Russia vind je wel iets
[..]
Hebben we geprobeerd met de vele sancties… economie proberen kelderen, bevolking raken en hopen dat ze Putin weg willen….grandioos mislukt natuurlijk en de boomerang komt terug in ons gezicht.
Plus Putin kan het verkopen als bewijs dat het westen tegen hen is, en krijgt ie nog meer steun.
[..]
En? Wie gaat het allemaal gaan betalen denk je? Al die miljarden en miljarden?
[..]
Nou vertel, wat is jouw mening over de reden tot het starten van de oorlog?

En zoals ik eerder zei, Putin had beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen in oekr. Dan had er geen haan naar gekraaid dat hij binnen viel.
Reden van de oorlog is in feite heel simpel.

Rusland wil zijn invloed behouden in de regio, wit Rusland heeft het nog in de pocket Oekrane wou een andere richting op.

That's it.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:21:40 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207730887
Valt trouwens op dat de afgelopen week heel wat minder raketten zijn afgeschoten op Oekrane.
De maanden er voor regende het raketten op de steden in Oekrane.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207730934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Reden van de oorlog is in feite heel simpel.

Rusland wil zijn invloed behouden in de regio, wit Rusland heeft het nog in de pocket Oekrane wou een andere richting op.

That's it.
Ow je bent al gevolueerd van de "Putin werd wakker en wou het Grote Russische Rijk herstellen" ?

En de VS wil haar invloed behouden over de wereld, maar Rusland en China staan een beetje in de weg ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207730953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:21 schreef theguyver het volgende:
Valt trouwens op dat de afgelopen week heel wat minder raketten zijn afgeschoten op Oekrane.
De maanden er voor regende het raketten op de steden in Oekrane.
Je meent het !
Kunnen we nu EINDELIJK zeggen dat de rus bijna zonder munitie zit ?
Als je het maanden aan een stuk blijft verkondigen, zal je ooit wel es gelijk krijgen zeker ?

Maar ik vermoed dat de russische oorlogsindustrie sneller zal draaien dan die van het westen/NATO/USA.
Productie wordt opgeschaald, wsl met hulp van China.
Goed voor de VS dat ze eventueel 2 vliegen in 1 klap kunnen aanpakken, wij gaan dat echter niet overleven :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207731101
lol detail saillant : Putin heeft deze SMO gestart binnen Art 51 van het VN charter, net zoals de VS en UK dit inriepen bij de aanval op Afghanistan
https://www.law.kuleuven.(...)pinies/VVN11sept.pdf

VS en UK kregen natuurlijk de volle steun van NATO hierin. :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207731263
Leuke tt ook
pi_207731401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:42 schreef Raw85 het volgende:
Leuke tt ook
Ja in de vorige oorlog was het duits enthousiasme ook groot bij het sturen van tanks naar het Oostfront .

Maar hun gruweldaden zijn al lang vergeven vanwege hun "politieke omwenteling"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207731466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja in de vorige oorlog was het duits enthousiasme ook groot bij het sturen van tanks naar het Oostfront .

Maar hun gruweldaden zijn al lang vergeven vanwege hun "politieke omwenteling"
Ik zou me als ik jou was wat meer afvragen welk land en welke daden je hier consequent aan het verdedigen of op z’n minst aan het bagatelliseren bent en wat minder zielig wijzen naar andere landen.
pi_207731719
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik zou me als ik jou was wat meer afvragen welk land en welke daden je hier consequent aan het verdedigen of op z’n minst aan het bagatelliseren bent en wat minder zielig wijzen naar andere landen.
Bedankt
Maar jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet doen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207731989
Het is toch wel ironisch dat juist Rusland te maken gaat krijgen met Duitse tanks. Zonder Russische hulp had Duitsland na de eerste Wereldoorlog niet, of pas later aan tanks kunnen beginnen. De Duitsers hebben hun tankindustrie dus aan Rusland te danken. En nog als extra laag: ze krijgen dus de rekening voor samenwerken met nazi’s (voor, maar vooral ook tijdens de oorlog) op het moment dat ze zelf vol op de fascistische toer zijn gegaan.
pi_207732184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is toch wel ironisch dat juist Rusland te maken gaat krijgen met Duitse tanks. Zonder Russische hulp had Duitsland na de eerste Wereldoorlog niet, of pas later aan tanks kunnen beginnen. De Duitsers hebben hun tankindustrie dus aan Rusland te danken. En nog als extra laag: ze krijgen dus de rekening voor samenwerken met nazi’s (voor, maar vooral ook tijdens de oorlog) op het moment dat ze zelf vol op de fascistische toer zijn gegaan.
leuk weetje
Enige links om dit te lezen ?

Ow en wie was er onbetrouwbaar ? Dus Rusland helpt eerst iemand en die komt dan nadien met dat materiaal genocide plegen ?

Beetje verhaal zoals de duitse oorlogsschepen die na WO1 allemaal in beslag genomen waren en bewaard ergens in Engeland (of in de buurt). Jaren later werden deze opgekocht als oud ijzer door ... Hitler
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 10:25:54 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207732227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow je bent al gevolueerd van de "Putin werd wakker en wou het Grote Russische Rijk herstellen" ?

En de VS wil haar invloed behouden over de wereld, maar Rusland en China staan een beetje in de weg ?
Invloed aangrenzende landen op Finland na.

Als je niet eens was met Rusland kwam er gewoon een legertje op bezoek.

Vraag maar aan Tsjechi Hongarije Georgi Tsjetsjeni polen et Etc

Of wil je zeggen dat dit in verleden allemaal niet gebeurd is?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207732371
quote:
NAVO-chef: Oekrane heeft meer voorraden nodig om winter te doorstaan

Als de westerse wereld wil dat Oekrane deze winter overleeft, zal het zijn Oost-Europese bondgenoot meer steun moeten geven. Dat heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg van de NAVO gezegd.

"Er is geen enkele aanwijzing dat Rusland zijn doel opgeeft om Oekrane onder controle te krijgen," zei Stoltenberg tijdens een persconferentie bij de vliegbasis Ramstein (Duitsland).

Verschillende experts denken dat de climax van het conflict nadert. Zelensky krijgt de mogelijkheid om Rusland uit Oekrane te verdrijven, maar het kan een zware strijd worden.

"De oorlog in Oekrane bereikt een cruciaal moment waarbij we waarnemen dat het Russische offensief in Donbas tot stilstand is gekomen," zei Stoltenberg.

"We hebben gezien dat de Oekraners in staat zijn geweest terug te vechten, terug te slaan en wat grondgebied terug te winnen," voegde de secretaris-generaal van de NAVO eraan toe.

De Oekraense strijdkrachten hebben bewezen dat ze de Russische linies kunnen doorbreken als ze de juiste uitrusting krijgen.

Wapens en munitie maakten in september een groot verschil in de Oekraense offensieven in Charkiv en Cherson. Ze zouden kunnen helpen om de huidige linies vast te houden en Rusland zelfs in de winter uit de Donbasregio te verdrijven.

Maar Oekrane heeft niet alleen wapens en munitie nodig. De strijdkrachten van Oekrane hebben ook voorraden nodig. Zo komen de soldaten bijvoorbeeld uitrustingen tekort om zich te beschermen tegen de strenge winters van het land.

"We weten dat de omvang van het Oekraense leger nu ongeveer drie keer groter is dan het vorige winter was," vervolgde Stoltenberg.

"Ze hebben dringend behoefte aan meer winteruniformen, stroomgeneratoren, warmte, en natuurlijk ook aan tenten en andere zaken die helpen de winter door te komen," zei de voorzitter van de NAVO.

Stoltenberg gebruikt zijn invloed binnen het NAVO-bondgenootschap al maanden om manieren te vinden om wapen- en materieelzendingen naar Oekrane mogelijk te maken. Hij ziet zich echter geconfronteerd met verschillende soorten weerstand vanuit de lidstaten.

Hoewel de NAVO en bondgenoten Oekrane met veel hulp hebben bijgestaan, werken de crises van inflatie en energietekorten momenteel tegen de bereidheid van sommige lidstaten om Kyiv te helpen. Er is met name weerstand binnen Europa.

"Wanneer de gaslevering aan de Europese Unie via de Russische pijpleidingen in 2023 terugvalt naar een nulpunt en de Chinese vraag naar LNG zich herstelt tot het niveau van 2021, dan krijgt de Europese Unie te maken met een ernstige kloof tussen vraag en aanbod in 2023," schreef het Internationaal Energieagentschap in een rapport van 12 december 2022.

In een situatie waarin sommige Europese landen Russisch gas nodig hebben om hun huizen en industrien van brandstof te voorzien, kan dat de steun voor hulp aan Oekrane politiek lastig maken.

"Er staan nog drie maanden winter voor de deur en de voorraden beginnen in snel tempo op te raken," zei analist Carlos Diaz van Rystad Energy op 20 december tegen Radio Free Europe. "De winter kan veel zwaarder worden dan velen verwachten."

Stoltenberg hoopt dit soort denken te kunnen tegenhouden. Vandaar dat hij zich rechtstreeks tot de burgers van de vrije wereld heeft gericht en ervoor pleit om op koers te blijven.

"Ik begrijp dat veel mensen in de NAVO-landen door de stijgende energieprijzen en hogere kosten voor levensonderhoud worden teleurgesteld en dat de pijn daadwerkelijk wordt gevoeld," zei Stoltenberg.

"Maar tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat de prijs die wij betalen wordt gemeten in geld... terwijl de prijs die de Oekraners betalen wordt gemeten in de dagelijkse verloren levens," voegde Stoltenberg eraan toe.

Stoltenberg benadrukte dat de oorlog op een gegeven moment zal eindigen. Hij mag echter niet eindigen met een overwinning voor president Poetin, zei Stoltenberg, want Oekrane is een soeverein land en zal dat altijd blijven.

"Als president Poetin en Rusland stoppen met vechten, dan komt er vrede. Als Oekrane stopt met vechten, dan houdt Oekrane op te bestaan als onafhankelijke natie. Daarom moeten we hulp blijven bieden," zei Stoltenberg.

https://www.msn.com/nl-be(...)5f9383d1e92#image=22
Nounou veelzeggend artikel.

@theguyver : volgens jou waren het toch vooral de russen die gebrek hadden aan uitrusting ?

En verder toegeving dat er strubbelingen binnen NATO zijn.
Zoals ik vorig jaar al zei : we zullen zien hoe sterk het bondgenootschap zal zijn als alle landen individueel in de shit komen. Hulpverlening aan oekr ligt al ter discussie, laat staan dat ze zelf moeten gaan vechten tegen Rusland onder NATO vlag.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207732381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Invloed aangrenzende landen op Finland na.

Als je niet eens was met Rusland kwam er gewoon een legertje op bezoek.

Vraag maar aan Tsjechi Hongarije Georgi Tsjetsjeni polen et Etc

Of wil je zeggen dat dit in verleden allemaal niet gebeurd is?
nope ik ontken niets.
Heb eerder gezegd dat het typisch lijkt te zijn voor grootmachten om hun invloed te behouden of nog liever uit te breiden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207732426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
leuk weetje
Enige links om dit te lezen ?

Ow en wie was er onbetrouwbaar ? Dus Rusland helpt eerst iemand en die komt dan nadien met dat materiaal genocide plegen ?

Beetje verhaal zoals de duitse oorlogsschepen die na WO1 allemaal in beslag genomen waren en bewaard ergens in Engeland (of in de buurt). Jaren later werden deze opgekocht als oud ijzer door ... Hitler
https://en.wikipedia.org/wiki/Tanks_in_the_German_Army Hoofdstukje The interwar period.

Gezien het Molotov-Ribbentroppact en de daarop volgende massamoord op Polen zich al hadden overgegeven was Rusland zelf echt geen haar beter hoor.

Interessante definitie van opslaan heb je:






Verrweg de meeste van deze schepen zijn al verkocht als schroot voor Hitler aan de macht kwam. Dus om nou net te doen alsof Engeland massaal Duits staal leverde aan de Duitse oorlogsindustrie is een beetje gek ook.
pi_207732476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tanks_in_the_German_Army Hoofdstukje The interwar period.

Gezien het Molotov-Ribbentroppact en de daarop volgende massamoord op Polen zich al hadden overgegeven was Rusland zelf echt geen haar beter hoor.

Interessante definitie van opslaan heb je:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verrweg de meeste van deze schepen zijn al verkocht als schroot voor Hitler aan de macht kwam. Dus om nou net te doen alsof Engeland massaal Duits staal leverde aan de Duitse oorlogsindustrie is een beetje gek ook.
Sja was een documentaire op TV

Kzal die mensen eens aanschrijven ... wat een foute propaganda :(
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207732745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nounou veelzeggend artikel.

@:theguyver : volgens jou waren het toch vooral de russen die gebrek hadden aan uitrusting ?
Kan je dat quoten? Het is al een jaar duidelijk dat Oekraine een gebrek heeft aan alles. Daarom worden ze ook ondersteund door het westen. 8)7
quote:
En verder toegeving dat er strubbelingen binnen NATO zijn.
Zoals ik vorig jaar al zei : we zullen zien hoe sterk het bondgenootschap zal zijn als alle landen individueel in de shit komen. Hulpverlening aan oekr ligt al ter discussie, laat staan dat ze zelf moeten gaan vechten tegen Rusland onder NATO vlag.
Hulpverlening aan Oekraine ligt al een jaar ter discussie.

Welke landen komen volgens jou nu in de shit? Hoe kom je erbij dat er landen moeten gaan vechten tegen Rusland onder de NATO vlag?
pi_207732844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:17 schreef The_End het volgende:

[..]
Kan je dat quoten? Het is al een jaar duidelijk dat Oekraine een gebrek heeft aan alles. Daarom worden ze ook ondersteund door het westen. 8)7
[..]
Het was opmerking aan theguyver.
Hij weet het wel.

quote:
Welke landen komen volgens jou nu in de shit?
De gevolgen van de energiecrisis beginnen stilaan door te sijpelen.
Time will tell ...

quote:
Hoe kom je erbij dat er landen moeten gaan vechten tegen Rusland onder de NATO vlag?
Jij gaat wsl uit van een grandioze overwinning op Rusland dus dan komt dit idd niet ter sprake.
Ik zie de boel nog escaleren, en in worst case een directe oorlog NATO-Rusland.
Maar is dus idd nog even koffiedik kijken
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:50:32 #68
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207733689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik doe het :)
Hoor graag wat je mening erover is.
Mai pben rai~!
pi_207733805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

Beetje verhaal zoals de duitse oorlogsschepen die na WO1 allemaal in beslag genomen waren en bewaard ergens in Engeland (of in de buurt). Jaren later werden deze opgekocht als oud ijzer door ... Hitler
Wel een interessante verhaal....en hoe ze hebben de enorme dingen naar boven gebracht.

https://en.wikipedia.org/(...)_fleet_at_Scapa_Flow

The scuttling was carried out on 21 June 1919. Intervening British guard ships were able to beach some of the ships, but 52 of the 74 interned vessels sank. Many of the wrecks were salvaged over the next two decades and were towed away for scrapping. Those that remain are popular diving sites. The ships are a source of low-background steel.[2]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:59:50 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207733842
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het was opmerking aan theguyver.
Hij weet het wel.
[..]
De gevolgen van de energiecrisis beginnen stilaan door te sijpelen.
Time will tell ...
[..]
Jij gaat wsl uit van een grandioze overwinning op Rusland dus dan komt dit idd niet ter sprake.
Ik zie de boel nog escaleren, en in worst case een directe oorlog NATO-Rusland.
Maar is dus idd nog even koffiedik kijken
Rusland heeft ik weet niet hoeveel tanks, je kan op satellietbeelden terugvinden (kost een duit) dat er nog duizenden en duizenden T72 en T80 staan.. maar momenteel is men bezig de T62 te vernieuwen.

Waarom zou je T62 willen vernieuwen als je nog duizenden nieuwere tanks hebt?

Conclusie is dan simpel, de fabriek voor spare parts staat in Oekrane dit is gewoon algemeen bekend.

Dus er moet dusdanig onderhoud worden gepleegd aan al die duizenden tanks maar het kan niet ... Dus oplossing maak de nog oudere beter.


Wagner units zijn over algemeen wel redelijk tot goed uitgerust.

Alle overige eenheden van Russische leger niet.
Soldaten kregen bij de oproep te horen wat ze ZELF mee moesten nemen of aan moesten schaffen.

Conclusie ze hebben die shit dus niet voorradig

Het is allemaal geen moeilijke wiskunde.

T14 armatta, dit zou de beste tanks moeten zijn die Rusland heeft. Ze hebben er 20 en vraag me af hoeveel er rijden, er zijn niet zo veel beelden van maar de beelden die er van zijn tonen issues aan.
Je weet wel dat ding berhaupt rijd en zo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 13:13:47 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207733973
Momenteel zie je dat beide kampen het lastig hebben.
Rusland heeft wat gebied veroverd maar tegen welke kosten, Wagner is behoorlijk uitgedund en heeft weinig actie meer ondernomen sinds de verovering van Soledar.

En Oekrane is weer een stuk grondgebied kwijt het kan alle kanten op gaan en het is maar afwachten wat het effect zal zijn als de nieuwe tanks er eenmaal zijn.

Momenteel kan alles alle kanten op gaan.
Plus het is er nog behoorlijk winter in de regio dus het wachten is op wie welk initiatief neemt?

Momenteel worden er wel wat tropen verplaatst maar geen duiding op een groot offensief van beide kanten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207734379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland heeft ik weet niet hoeveel tanks, je kan op satellietbeelden terugvinden (kost een duit) dat er nog duizenden en duizenden T72 en T80 staan.. maar momenteel is men bezig de T62 te vernieuwen.

Waarom zou je T62 willen vernieuwen als je nog duizenden nieuwere tanks hebt?

Conclusie is dan simpel, de fabriek voor spare parts staat in Oekrane dit is gewoon algemeen bekend.

Dus er moet dusdanig onderhoud worden gepleegd aan al die duizenden tanks maar het kan niet ... Dus oplossing maak de nog oudere beter.


Wagner units zijn over algemeen wel redelijk tot goed uitgerust.

Alle overige eenheden van Russische leger niet.
Soldaten kregen bij de oproep te horen wat ze ZELF mee moesten nemen of aan moesten schaffen.

Conclusie ze hebben die shit dus niet voorradig

Het is allemaal geen moeilijke wiskunde.

T14 armatta, dit zou de beste tanks moeten zijn die Rusland heeft. Ze hebben er 20 en vraag me af hoeveel er rijden, er zijn niet zo veel beelden van maar de beelden die er van zijn tonen issues aan.
Je weet wel dat ding berhaupt rijd en zo.

Ik zag ook wat filmpjes voorbij komen van treinen met T-90 tanks.
Die paar tanks die Oekrane krijgt van de NAVO zullen weinig verschil maken denk ik.
Maar wel goed voor het moraal van de Oekraeners.
pi_207734701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zag ook wat filmpjes voorbij komen van treinen met T-90 tanks.
Die paar tanks die Oekrane krijgt van de NAVO zullen weinig verschil maken denk ik.
Maar wel goed voor het moraal van de Oekraeners.
70 moderne tanks is niet niks, maar het zal ze geen allesbeslissend voordeel geven. Echter verwacht ik dat dit pas het begin is van de stroom tanks. Dat heb je ook met andere wapens gezien. Begon met een paar totdat er geen limiet meer was.

Elke dag dat er gevochten wordt, wordt Rusland zwakker, terwijl Oekraine gevoed blijft worden door het westen. Het best haalbare voor de Russen is imho een patstelling.
pi_207736111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:50 schreef KNAK het volgende:

[..]
Hoor graag wat je mening erover is.
Deel 1 gezien … :X
Niet alles is nieuw voor mij … maar omg het blijft zoooo vreselijk.
Oekrainers en russen zouden samen moeten opstaan tegen … :X mogen we niet eens zeggen :N
Pure waanzin
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:48:40 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207736148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zag ook wat filmpjes voorbij komen van treinen met T-90 tanks.
Die paar tanks die Oekrane krijgt van de NAVO zullen weinig verschil maken denk ik.
Maar wel goed voor het moraal van de Oekraeners.
Paar?
56 leopard2 van Nederland, GB, Duitsland Polen Portugal en 31 M1 Abrahams.

Een paar is 2 en dit is wat er al doorheen is.

Wat nog op de onderhandeling tafel ligt zijn nog eens +- 100 tanks van Spanje Noorwegen Finland denemarken en Zweden dit betreffen andere types.

Alleen de M1 Abrahams heeft een 1 tegen 50 ratio tegenover de T62 en T72 tanks.
Na huidige upgrades aan beide kanten kan dit nu wel verschillen maar dit zijn significante statistieken.

Btw, de grootste donatie van afgelopen jaar staat nog steeds op conto van Rusland zelf met 500+ achtergelaten en opgelapte tanks.
Oekrane kan die dingen snel oplappen want Rusland stuurde in verleden al zijn tanks naar Oekrane voor opknappen en upgrades, nu moet Rusland dit zelf doen of laten ze dit doen in wit-rusland.


En Oekrane heeft nu ook stuk of 10 T-90 in gebruik dankzij donaties van Rusland.
45 vernietigd of achter gelaten.
Bron:
https://www.oryxspioenkop(...)g-equipment.html?m=1

Oh en een paar zijn onderweg naar de VS.

[ Bericht 13% gewijzigd door theguyver op 27-01-2023 16:57:09 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207736163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zag ook wat filmpjes voorbij komen van treinen met T-90 tanks.
Die paar tanks die Oekrane krijgt van de NAVO zullen weinig verschil maken denk ik.
Maar wel goed voor het moraal van de Oekraeners.
Ach het brengt alleen maar nog meer dood en geweld.
En tegenpartij die ook weer meer en zwaarder in de schaal gooit.
Volgende stap vliegtuigen?
Het zal niet stoppen
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207736176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
Paar?
56 leopard2 van Nederland, GB, Duitsland Polen Portugal en 31 M1 Abrahams.

Een paar is 2 en dit is wat er al doorheen is.

Wat nog op de onderhandeling tafel ligt zijn nog eens +- 100 tanks van Spanje Noorwegen Finland denemarken en Zweden dit betreffen andere types.

Alleen de M1 Abrahams heeft een 1 tegen 50 ratio tegenover de T62 en T72 tanks.
Na huidige upgrades aan beide kanten kan dit nu wel verschillen maar dit zijn significante statestieken.
Jaja zet de popcorn maar al klaar
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207736178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach het brengt alleen maar nog meer dood en geweld.
En tegenpartij die ook weer meer en zwaarder in de schaal gooit.
Volgende stap vliegtuigen?
Het zal niet stoppen
:N
Rusland kan zich toch gewoon terugtrekken uit een ander land? Oekrane zal Rusland echt niet binnenvallen hoor.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:58:05 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207736225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach het brengt alleen maar nog meer dood en geweld.
En tegenpartij die ook weer meer en zwaarder in de schaal gooit.
Volgende stap vliegtuigen?
Het zal niet stoppen
:N
Nope misschien tijd dat Rusland beseft dat het innemen van Oekrane toch een grote fout is geweest.
Tijd om naar huis te gaan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207736249
Ach we zien wel
Maar dat gaat niet gebeuren.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:00:40 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207736253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jaja zet de popcorn maar al klaar
F1 duurt nog even en, ik zie geen poging tot coup in de VS of Rusland waarvoor ik de tv inschakel.

Geef ff seintje als dat wel geval is.
Dat is enige waarvoor ik popcorn pak.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:03:35 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207736292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:00 schreef UncleScorp het volgende:
Ach we zien wel
Maar dat gaat niet gebeuren.
Nee inderdaad.
De keuze van door vechten komt vanuit Rusland.
Het enige wat Oekrane doet is huis en haard verdedigen.

NATO levert hen de mogelijkheid om zich te kunnen verdedigen.

Oekrane had begin vorig jaar al de mogelijkheden gehad om Rusland binnen te vallen, of wit-rusland maar dat doen ze niet.

Zelfde reden waarom wit-rusland niet mee doet, omdat dat regime het leger nodig heeft om zijn volk in toom te kunnen houden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:06:33 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207736330

Filmpje over hoe Poetin Rusland in zijn macht houd en de blunder hij heeft begaan door het land binnen te vallen.

Uitleg hoe regime werkt in wit-rusland en waarom het land nog niet mee doet.

Wat ouder filmpje over wie het Kremlin al uit de weg heeft geruimd en hoe.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207736634
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
Paar?
56 leopard2 van Nederland, GB, Duitsland Polen Portugal en 31 M1 Abrahams.

Een paar is 2 en dit is wat er al doorheen is.

Wat nog op de onderhandeling tafel ligt zijn nog eens +- 100 tanks van Spanje Noorwegen Finland denemarken en Zweden dit betreffen andere types.

Alleen de M1 Abrahams heeft een 1 tegen 50 ratio tegenover de T62 en T72 tanks.
Na huidige upgrades aan beide kanten kan dit nu wel verschillen maar dit zijn significante statistieken.

Btw, de grootste donatie van afgelopen jaar staat nog steeds op conto van Rusland zelf met 500+ achtergelaten en opgelapte tanks.
Oekrane kan die dingen snel oplappen want Rusland stuurde in verleden al zijn tanks naar Oekrane voor opknappen en upgrades, nu moet Rusland dit zelf doen of laten ze dit doen in wit-rusland.


En Oekrane heeft nu ook stuk of 10 T-90 in gebruik dankzij donaties van Rusland.
45 vernietigd of achter gelaten.
Bron:
https://www.oryxspioenkop(...)g-equipment.html?m=1

Oh en een paar zijn onderweg naar de VS.
Wat bedoel je met die 1 tegen 50 ratio?
Dat 1 m1 Abraham 50 van die Russische tanks kan uitschakelen?
pi_207736677
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat bedoel je met die 1 tegen 50 ratio?
Dat 1 m1 Abraham 50 van die Russische tanks kan uitschakelen?
Ja joh binnen een week is dat daar opgekuisd.
Als ze dat vroeger gedaan hadden waren er geen 100.000 doden gevallen.
Maar wsl zou er iemand dan niet zo goed aan verdienen?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207737377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja joh binnen een week is dat daar opgekuisd.
Als ze dat vroeger gedaan hadden waren er geen 100.000 doden gevallen.
Maar wsl zou er iemand dan niet zo goed aan verdienen?
Je zal wel weer op de VS doelen. Volgens mij hebben zij inmiddels 56 miljard in het ondersteunen voor Oekrane gestoken. Ik ben benieuwd of jij met wat info kunt komen waaruit zou blijken dat zij winst maken op deze oorlog
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:15:59 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207737684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat bedoel je met die 1 tegen 50 ratio?
Dat 1 m1 Abraham 50 van die Russische tanks kan uitschakelen?
Niet kan heeft.
Dat zijn de statestieken tussen de M1 Abrahams en deze 2 type Russische tanks.
Gemiddelde kan hoger liggen aangezien de luchtmacht ook een enorme ravage op zijn conto heeft.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207737690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je zal wel weer op de VS doelen. Volgens mij hebben zij inmiddels 56 miljard in het ondersteunen voor Oekrane gestoken. Ik ben benieuwd of jij met wat info kunt komen waaruit zou blijken dat zij winst maken op deze oorlog
even voor het beeld. Us defensie budget is zo rond de 800 miljard per jaar. Exclusief de black budget.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:18:03 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207737716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja joh binnen een week is dat daar opgekuisd.
Als ze dat vroeger gedaan hadden waren er geen 100.000 doden gevallen.
Maar wsl zou er iemand dan niet zo goed aan verdienen?
Dat zeg ik niet.
Ik geef alleen wat statistieken door.
Of de leopard 2 tegenover Russische tanks heeft gestaan is mij niet bekend.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207737869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Leuk introducerend stukje tekst erbij wel:
[..]

-weg-

[ Bericht 15% gewijzigd door loveyoulongtime op 27-01-2023 20:20:23 ]
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:29:54 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207737897
Oh en Polen stuurt nog wat extra tanks.
https://www.abc.net.au/ne(...)to-ukraine/101902426

60 PT91 tanks.

De PT-91 Twardy is een Poolse gevechtstank. Een ontwikkeling van de T-72M1, die in 1995 in dienst kwam.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207737915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je zal wel weer op de VS doelen. Volgens mij hebben zij inmiddels 56 miljard in het ondersteunen voor Oekrane gestoken. Ik ben benieuwd of jij met wat info kunt komen waaruit zou blijken dat zij winst maken op deze oorlog
En zij geven dit gewoon ? … for free ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207737970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.
Ik geef alleen wat statistieken door.
Of de leopard 2 tegenover Russische tanks heeft gestaan is mij niet bekend.
Ja in Afghanistan waarschijnlijk. Aangezien de Afghanen ussr spul gebruikte. Wel oude varianten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207737994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je zal wel weer op de VS doelen. Volgens mij hebben zij inmiddels 56 miljard in het ondersteunen voor Oekrane gestoken. Ik ben benieuwd of jij met wat info kunt komen waaruit zou blijken dat zij winst maken op deze oorlog
Een hoop geld wat ze investeren gaat gewoon weer terug naar Amerikaanse zakken.
pi_207738038
us geeft op het moment nog geen 5% van hun jaarlijks defensie budget uit. En verzwakt hun grootste vijand daar mee. Zonder ook maar 1 soldaat te moeten inzetten. best prima deal wel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:36 schreef over_hedge het volgende:
us geeft op het moment nog geen 5% van hun jaarlijks defensie budget uit. En verzwakt hun grootste vijand daar mee. Zonder ook maar 1 soldaat te moeten inzetten. best prima deal wel
Ja idd ... who cares om die 100.000 oekr doden en kapot geschoten land.
Topdeal is het.
Wow

Graag ook met Taiwan en China?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207738233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd ... who cares om die 100.000 oekr doden en kapot geschoten land.
Topdeal is het.
Wow

Graag ook met Taiwan en China?
Dat doen de Russen. 8)7
pi_207738304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:36 schreef over_hedge het volgende:
us geeft op het moment nog geen 5% van hun jaarlijks defensie budget uit. En verzwakt hun grootste vijand daar mee. Zonder ook maar 1 soldaat te moeten inzetten. best prima deal wel
Zo denken ze wel ja, helaas.
pi_207738322
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2023 @ 19:50:59 #100
364681 over_hedge
pi_207738334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo denken ze wel ja, helaas.
Ja. Had beter geweest als ze 20% oid zouden doen. Zodat de russen snel oprotten en de oorlog kan stopen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Had beter geweest als ze 20% oid zouden doen. Zodat de russen snel oprotten en de oorlog kan stopen.
Waarom denk jij dat de oorlog dan stopt en niet escaleert?
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2023 @ 19:55:15 #102
364681 over_hedge
pi_207738412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom denk jij dat de oorlog dan stopt en niet escaleert?
Omdat ik niet denk dat rusland nukes gaat inzetten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat ik niet denk dat rusland nukes gaat inzetten
Het gaat niet alleen om nukes, Rusland heeft nog veel meer zware wapens achter de hand.
pi_207738450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom denk jij dat de oorlog dan stopt en niet escaleert?
Ach er lopen nog oekr rond die ze kunnen inzetten.
Plus vele landen kijken nu reikhalzend uit naar de prestaties on the battlefield van de verschillende tanks.
Toekomstige bestellingen hangen ervanaf
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2023 @ 19:58:25 #105
364681 over_hedge
pi_207738460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om nukes, Rusland heeft nog veel meer zware wapens achter de hand.
Zoals?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738520
* UncleScorp zet alvast Star Spangled Banner op...
De Jimmy Hendrix versie
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207738528
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zoals?
Hier staat het aardig beschreven.
quote:
Van vacumbom tot de modernste tanks: deze wapens kan Rusland inzetten
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rmobarische-raketten
pi_207738545
Dat geveinsde medeleven met de Oekraners ook steeds :') Totaal ongeloofwaardig
pi_207738588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:02 schreef Raw85 het volgende:
Dat geveinsde medeleven met de Oekraners ook :') Totaal ongeloofwaardig
Ja idd :(
Zelfs "jullie" kant lacht met de 100000 oekr doden. Dat de VS een goed investering maakt is duidelijk belangrijker.
Schokkend :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207738634
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd :(
Zelfs "jullie" kant lacht met de 100000 oekr doden. Dat de VS een goed investering maakt is duidelijk belangrijker.
Schokkend :N
Niet liegen. Laat eens zien we daar over lacht?
pi_207738670
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Niet liegen. Laat eens zien we daar over lacht?
Jouw krediet is op
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207738718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jouw krediet is op
_O-
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2023 @ 20:11:52 #113
364681 over_hedge
pi_207738746
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hier staat het aardig beschreven.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rmobarische-raketten
Even geen zin om er nu heel uitgebreid om te reageren. misschien neem ik daar later even de moeite voor.

Maar wel moest lachen om: "De Russen hebben met name genvesteerd in hun luchtmacht en marine",
Als er iets een shitshow is deze oorlog is het de marine en de luchtmacht die het nooit voor elkaar gekregen heeft om air superiority te krijgen waardoor ze de grens amper over durven met hun vliegtuigen :P

De sterkte in de marine zit hem in hun onderzeers die nukes bij zich hebben.

En de m14 tanks hebben ze er zo weinig van die werkend zijn dat je daar erg bang van moet worden. De t90 zijn leuke tanks. Zeker niet slecht. Maar ook die hebben ze er niet heel veel van.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Even geen zin om er nu heel uitgebreid om te reageren. misschien neem ik daar later even de moeite voor.

Maar wel moest lachen om: "De Russen hebben met name genvesteerd in hun luchtmacht en marine",
Als er iets een shitshow is deze oorlog is het de marine en de luchtmacht die het nooit voor elkaar gekregen heeft om air superiority te krijgen waardoor ze de grens amper over durven met hun vliegtuigen :P

De sterkte in de marine zit hem in hun onderzeers die nukes bij zich hebben.

En de m14 tanks hebben ze er zo weinig van die werkend zijn dat je daar erg bang van moet worden. De t90 zijn leuke tanks. Zeker niet slecht. Maar ook die hebben ze er niet heel veel van.
Klopt, dus of die spionnen hebben het mis of Rusland houdt veel achter de hand.
pi_207738836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, dus of die spionnen hebben het mis of Rusland houdt veel achter de hand.
Grappig hoe oekraine nog amper vernoemd wordt
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2023 @ 20:16:41 #116
364681 over_hedge
pi_207738866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, dus of die spionnen hebben het mis of Rusland houdt veel achter de hand.
waarom zouden ze in godsnaam 300 000 nieuwe rekruten oproepen, die amper tot geen training kregen. En troepen helemaal aan de andere kant van het land halen. Waardoor je je eigen grenzen verzwakt. Als ze nog allemaal super tanks en wapens achter de hand zouden hebben.

Zou je dat niet een beetje rare tactiek vinden? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207738946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:16 schreef over_hedge het volgende:

Zou je dat niet een beetje rare tactiek vinden? :P
Even raar als pas met tanks komen als je je leger grotendeels laten uitdunnen hebt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207738963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
waarom zouden ze in godsnaam 300 000 nieuwe rekruten oproepen, die amper tot geen training kregen. En troepen helemaal aan de andere kant van het land halen. Waardoor je je eigen grenzen verzwakt. Als ze nog allemaal super tanks en wapens achter de hand zouden hebben.

Zou je dat niet een beetje rare tactiek vinden? :P
Niet als je een grote oorlog met een sterke vijand verwacht.
pi_207739160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet als je een grote oorlog met een sterke vijand verwacht.
Heb ik idd ook al horen vernoemen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207739296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even raar als pas met tanks komen als je je leger grotendeels laten uitdunnen hebt
Dat doet Rusland dus volgens jullie...
  zaterdag 28 januari 2023 @ 00:00:17 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207742565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om nukes, Rusland heeft nog veel meer zware wapens achter de hand.
Rusland heeft al groot gedeelte van de westerse wereld tegen zich.

Als men gifgas of chemische wapens of kaliber Moab gaan gebruiken dan blijft er van laatste beetje buitenlandse support weinig over.
Dan raakt ook Poetin een groot gedeelte van zijn thuis support kwijt.

Zou een noodgreep zijn want dat zou betekenen dat ze nog zwakker over komen dan men nu al overkomt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 00:01:55 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207742573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet als je een grote oorlog met een sterke vijand verwacht.
Nou men verwachte dit dus totaal niet.
Poetin had gewoon verwacht dat dit een snelle inname zou worden.

Regering omver gooien pro rus puppet aanstellen en weer naar huis.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 00:03:11 #123
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207742583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Grappig hoe oekraine nog amper vernoemd wordt
:')
Oekrane heeft amper iets achter de hand alles zit al zo goed als aan het front.
Qua materiaal dan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207743463
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 00:00 schreef theguyver het volgende:

Rusland heeft al groot gedeelte van de westerse wereld tegen zich.
Maakt dit nog uit?
Rusland smeedt nieuwe allianties en herschikt de wereldeconomie. EU blijft aan de rokken van de VS hangen, hopelijk blijven die overeind.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207743493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 00:01 schreef theguyver het volgende:

Poetin had gewoon verwacht dat dit een snelle inname zou worden.
Klopt wsl
Net zoals het westen dacht met haar vele sanctiepaketten (hoeveelste ondertussen ? :') ) even binnen de paar maanden de russische economie te kelderen en de bevolking zo hard te raken dat ze zelf Putin zouden afzetten.
Dit heeft echter omgekeerd effect teweeg gebracht, net als de effecten van de sancties als een boemerang in ons eigen gezicht terug gekomen zijn.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207744014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Klopt wsl
Net zoals het westen dacht met haar vele sanctiepaketten (hoeveelste ondertussen ? :') ) even binnen de paar maanden de russische economie te kelderen en de bevolking zo hard te raken dat ze zelf Putin zouden afzetten.
Dit heeft echter omgekeerd effect teweeg gebracht, net als de effecten van de sancties als een boemerang in ons eigen gezicht terug gekomen zijn.
Wie dacht dat? Jij alleen denk ik.

De sancties raken Rusland heel hard. Alleen de Russiche propaganda machine doet net alsof Rusland sterker is dan ooit.
pi_207744035
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maakt dit nog uit?
Rusland smeedt nieuwe allianties en herschikt de wereldeconomie. EU blijft aan de rokken van de VS hangen, hopelijk blijven die overeind.
Dat doet Rusland helemaal niet. Hoe kom je daarbij? Rusland is gereduceerd tot een nobody in de wereldeconomie en de economien van de EU en de VS blijven doorstampen.
pi_207744069
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Klopt wsl
Net zoals het westen dacht met haar vele sanctiepaketten (hoeveelste ondertussen ? :') ) even binnen de paar maanden de russische economie te kelderen en de bevolking zo hard te raken dat ze zelf Putin zouden afzetten.
Dit heeft echter omgekeerd effect teweeg gebracht, net als de effecten van de sancties als een boemerang in ons eigen gezicht terug gekomen zijn.
Welk omgekeerde effect precies? Want de sancties raken Rusland wel degelijk heel hard. Het doel ervan is om de oorlog voor Rusland zo economisch pijnlijk mogelijk te maken en om hun wapenindustrie te ontregelen. Gezien de recessie daar, het instorten van de inkomsten uit fossiele brandstoffen en dat ze afhankelijk zijn van Iran en Noord Korea voor wapentuig lijkt dat aardig te lukken
pi_207744105
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maakt dit nog uit?
Rusland smeedt nieuwe allianties en herschikt de wereldeconomie. EU blijft aan de rokken van de VS hangen, hopelijk blijven die overeind.
Lol, je bedoelt ze worden steeds meer een vazalstaat van China en hun tankstation.
pi_207744306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Lol, je bedoelt ze worden steeds meer een vazalstaat van China en hun tankstation.
Dus je lacht met een ander om iets wat we al decennia lang zelf zijn.
Wacht...wij waren niet eens een tankstation, daar moesten we zelfs nog voor betalen. En dankzij onze sancties gaan we daar vanaf nu nog veel meer voor betalen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207744327
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Welk omgekeerde effect precies? Want de sancties raken Rusland wel degelijk heel hard. Het doel ervan is om de oorlog voor Rusland zo economisch pijnlijk mogelijk te maken en om hun wapenindustrie te ontregelen. Gezien de recessie daar, het instorten van de inkomsten uit fossiele brandstoffen en dat ze afhankelijk zijn van Iran en Noord Korea voor wapentuig lijkt dat aardig te lukken
* UncleScorp draait de pagina van deze westerse krant om...
Hey sportnieuws...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207745573
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Welk omgekeerde effect precies? Want de sancties raken Rusland wel degelijk heel hard. Het doel ervan is om de oorlog voor Rusland zo economisch pijnlijk mogelijk te maken en om hun wapenindustrie te ontregelen. Gezien de recessie daar, het instorten van de inkomsten uit fossiele brandstoffen en dat ze afhankelijk zijn van Iran en Noord Korea voor wapentuig lijkt dat aardig te lukken
Rusland wordt al jaren gesanctioneerd, die zijn daar ondertussen wel aangewend.
Fossiele brandstoffen verkopen ze nog steeds, LNG gaat gewoon direct naar Europa en andere Russische fossiele brandstoffen komen alsnog via een omweg naar Europa.
De samenwerking tussen Rusland en andere landen is juist vergroot.
Uiteraard krijgt Rusland wel minder geld voor z'n producten maar ze maken nog steeds winst.
pi_207745716
quote:
Rusland blijft rijker worden van gasexport EU, ondanks sancties
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-eu-ondanks-sancties
pi_207745867
quote:
DIt gaat alleen om gasexport, maar hoe zit het met alle andere zaken die inhakken op de Russische economie?
pi_207745926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
DIt gaat alleen om gasexport, maar hoe zit het met alle andere zaken die inhakken op de Russische economie?
Dat zal wel minder geworden zijn, ze zitten niet voor niets in een recessie en het zal ook wel lastiger zijn om aan bepaalde spullen te komen voor de oorlog maar ik denk dat de BRICS landen meer gaan samenwerken.
Zeker aangezien de USA ook China dwars aan het zitten is.

De gemiddelde Rus zal minder last hebben van de sancties dan de gemiddelde Nederlander denk ik.
De hoge gasprijs is voordelig voor Rusland maar raakt de Nederlandse burger behoorlijk.
pi_207746158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zal wel minder geworden zijn, ze zitten niet voor niets in een recessie en het zal ook wel lastiger zijn om aan bepaalde spullen te komen voor de oorlog maar ik denk dat de BRICS landen meer gaan samenwerken.
Zeker aangezien de USA ook China dwars aan het zitten is.

De gemiddelde Rus zal minder last hebben van de sancties dan de gemiddelde Nederlander denk ik.
De hoge gasprijs is voordelig voor Rusland maar raakt de Nederlandse burger behoorlijk.
Wanhopig op zoek naar slecht nieuws uit Rusland, zodat de EU haar eigen miserie kan verbloemen.
Zelfs de VS ging smeken bij de arabieren, jeweetwel dat land dat Jemen met de grond gelijk maakt. Want met snode regimes wordt geen zaken gedaan :s)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 12:40:45 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207746230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even raar als pas met tanks komen als je je leger grotendeels laten uitdunnen hebt
Zijn er altijd al geweest hoor, ze willen Leopards omdat die beter zijn en omdat de t72 steeds moeilijker te krijgen en onderhouden is niet omdat ze nu ineens met tanks willen spelen

Rusland zal ook wel betere/nieuwere willen hebben

Nederland ook :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207746256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wanhopig op zoek naar slecht nieuws uit Rusland, zodat de EU haar eigen miserie kan verbloemen.
Zelfs de VS ging smeken bij de arabieren, jeweetwel dat land dat Jemen met de grond gelijk maakt. Want met snode regimes wordt geen zaken gedaan :s)
Wat een zelfhaat. Welke miserie in de EU? Wie is er wanhopig op zoek naar slecht nieuws uit Rusland?
pi_207746439
quote:
88s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zijn er altijd al geweest hoor, ze willen Leopards omdat die beter zijn en omdat de t72 steeds moeilijker te krijgen en onderhouden is niet omdat ze nu ineens met tanks willen spelen

Rusland zal ook wel betere/nieuwere willen hebben

Nederland ook :')
Nederland zit er nu aan te denken om de geleasede tanks te kopen van Duitsland en aan Oekrane te geven.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 12:56:39 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207746468
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nederland zit er nu aan te denken om de geleasede tanks te kopen van Duitsland en aan Oekrane te geven.
Ik weet het, terwijl de landmacht ze nooit af had willen schaffen

Gnante vertoning
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207746668
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet het, terwijl de landmacht ze nooit af had willen schaffen

Gnante vertoning
Alles voor Uncle Sam h
w/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 13:13:14 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207746692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Alles voor Uncle Sam h
w/
Geen idee wat die ermee te maken heeft maar die was ook niet blij met het afschaffen van de tanks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207746933
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wat die ermee te maken heeft maar die was ook niet blij met het afschaffen van de tanks
Zoals overhedge aanhaalde is het voor de VS een topdeal om met zo een kleine (eigen) investering haar aartsvijand te kunnen verzwakken.
Het oekraiens bloed en kapotgeschoten land nemen we er wel bij.
En nu gaan andere landen ook hun tanks sturen
Toppie toch.
Zouden we er iets voor in de plaats krijgen?
Ah ja oekr beschermt ons tegen een russische invasie bij ons … door een leger dat amper iets voorstelt en nog niets eens voorbij oekr defensies geraakt.
Euh wacht … ff logisch proberen ordenen.
Bbl
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 13:34:46 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207747045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zoals overhedge aanhaalde is het voor de VS een topdeal om met zo een kleine (eigen) investering haar aartsvijand te kunnen verzwakken.
Het oekraiens bloed en kapotgeschoten land nemen we er wel bij.
En nu gaan andere landen ook hun tanks sturen
Toppie toch.
Zouden we er iets voor in de plaats krijgen?
Ah ja oekr beschermt ons tegen een russische invasie bij ons … door een leger dat amper iets voorstelt en nog niets eens voorbij oekr defensies geraakt.
Euh wacht … ff logisch proberen ordenen.
Bbl
Ok?

Geen idee wat het met mijn posts te maken heeft maar ok

Punt is dat we, geheel tegen de wens van defensie in, onze tanks hebben afgeschaft, ze vervolgens bij de Duitsers leasen en nu aan de Oekraners willen geven

Dat vind ik een heel gnant stukje korte termijn denken en kapitaalvernietiging en daar heeft uncle sam geen reet mee van doen

Sterker nog zowel Canada als Finland gaan straks tanks leveren die wij voor een habbekrats aan ze hebben verpatst en dan moeten we zelf zeker het volle pond betalen voor de tanks die wij bijdragen omdat ze nog 'nieuw' zijn

Gnante vertonig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207747136
Ook Belgie mag zich schamen

quote:
Hoezo Belgi heeft geen Leopard-tanks? Freddy heeft er 50 in zijn hangar staan. Hier legt hij uit waarom hij ze aan een veelvoud van de aankoopprijs wil verkopen

Belgi kan geen zware Leopard-tanks naar Oekrane sturen, omdat ze enkele jaren geleden werden opgekocht door Freddy Versluys (65). In zijn hangar staan honderden gevechtsvoertuigen die op een nieuw leger wachten, want onder andere het Britse leger behoort tot zijn klanten. Wij gingen een kijkje nemen in zijn ‘etalage’. “Als wij zo’n tank volledig opknappen en doorverkopen, dan kan het prijskaartje makkelijk oplopen tot 1 miljoen euro."

https://www.hln.be/binnen(...)l-verkopen~ac80ec59/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 14:12:52 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207747410
Leopard1 moet je sowieso gewoon verschroten, dat is wel klaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207748233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:50 schreef KNAK het volgende:

[..]
Hoor graag wat je mening erover is.
Deel 4 ondertussen.
Ik begin gelijkenissen te zien met de huidige situatie (Polen-Duitsland).
Hoe zie jij Putin?
Doe desnoods maar pm...Fok is hier niet klaar voor. ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207748636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 15:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Deel 4 ondertussen.
Ik begin gelijkenissen te zien met de huidige situatie (Polen-Duitsland).
Hoe zie jij Putin?
Doe desnoods maar pm...Fok is hier niet klaar voor. ;)
Hoe zou je dat wat je tot nu toe hebt gezien samenvatten?
pi_207748875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe zou je dat wat je tot nu toe hebt gezien samenvatten?
Forumregels laten mij dit helaas niet toe.
Het is verbijsterend materiaal waar ik mij naderhand graag iets meer in zal proberen te verdiepen, in een poging de correctheid van het voorgestelde bevestigd te zien. Maar vermits geschiedenis geschreven wordt door de winnaars, ben ik benieuwd wat er nog van terug te vinden is.

Na deel 1, de pure genocide op russen n oekrainers doen mij roepen dat zij nu samen zouden moeten opstaan tegen the powers that seek to rule the world.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 16:46:08 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207748892
Samen opstaan is lastig als de een de ander met kruisraketten de grond in loopt te stampen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207749047
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:
Samen opstaan is lastig als de een de ander met kruisraketten de grond in loopt te stampen
En dan blijkt Zelensky een liefdesrelatie te hebben met Putin.
Waren alle doden in scene gezegd en vallen ze nu gezamenlijk Polen binnen met NAVO materiaal.
Is dat BNW of niet?
En nou ben ik nog nuchter :P
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 17:03:38 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207749077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En dan blijkt Zelensky een liefdesrelatie te hebben met Putin.
Waren alle doden in scene gezegd en vallen ze nu gezamenlijk Polen binnen met NAVO materiaal.
Is dat BNW of niet?
En nou ben ik nog nuchter :P
Mazzeltje dat ze zo weinig krijgen dan :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207749623
quote:
“Als het offensief van Oekrane niet slaagt, belanden we in een heel ander scenario”

Het wordt nu of nooit voor Zelensky, zegt legerbaas Michel Hofman. Oekrane staat voor cruciale maanden die het vervolg van de oorlog kunnen bepalen: “Als Rusland standhoudt, dreigt het de overhand te krijgen.” En dan wordt ook de dreiging voor Europa groter.

Dreiging voor Europa?
Zou eerder een uitspraak van mij kunnen zijn, maar merendeel anti-rus lacht toch al een jaar lang met de ondermaatse prestaties van het russische leger? Hoe komen ze dan bij “dreiging voor Europa” ?

Ps belgisch artikel

Mss hierom ?

quote:
De federale regering heeft beslist om een pakket ter waarde van ruim 90 miljoen euro aan Oekrane te leveren. “We voorzien onder meer de levering van AMRAAM’s (luchtafweerraketten), LAW’s en RGW’s (antitankwapens) aan Oekrane. Dit zal uit onze stocks komen, die al behoorlijk laag zijn. We zakken dus nog wat verder.”


[ Bericht 13% gewijzigd door UncleScorp op 28-01-2023 17:52:11 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207749667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dreiging voor Europa?
Zou eerder een uitspraak van mij kunnen zijn, maar merendeel anti-rus lacht toch al een jaar lang met de ondermaatse prestaties van het russische leger? Hoe komen ze dan bij “dreiging voor Europa” ?

Ps belgisch artikel
Ik ben ook wel benieuwd wat voor dreiging dat dan is.
Militair gezien is Rusland geen bedreiging voor ons, dankzij de NAVO.
Mocht de USA zich terug trekken wordt het wel kritisch.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 19:50:15 #155
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207751145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:49 schreef The_End het volgende:

[..]
Antisemitisme is strafbaar. Haal dat en die mensen maar weg!!!
Je mag me in DM hierover aanspreken maar niet hier.
Lach met een schone bips
pi_207751263
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je mag me in DM hierover aanspreken maar niet hier.
-DM of kappen-

[ Bericht 16% gewijzigd door loveyoulongtime op 28-01-2023 19:58:23 ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 20:39:05 #157
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207752235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Lol, je bedoelt ze worden steeds meer een vazalstaat van China en hun tankstation.
China vertikt wapens te leveren aan Rusland btw.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 20:41:37 #158
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207752284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 17:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat voor dreiging dat dan is.
Militair gezien is Rusland geen bedreiging voor ons, dankzij de NAVO.
Mocht de USA zich terug trekken wordt het wel kritisch.
Dan staat Rusland tegenover Europa.
Je weet dat de financieel Rusland ongeveer gelijk staat aan Itali.

Dus hoe went of keert enige wat dan waarschijnlijk zal gebeuren is dat Rusland terug gedrongen word tot eigen grondgebied en dat men dan een mooi ijzeren gordijn er omheen pleurt letterlijk en figuurlijk.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207752316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
China vertikt wapens te leveren aan Rusland btw.
Nee die houden het liever zelf voor toekomstig “conflict” met de VS.
Eenmaal oekr een compleet wasteland is zal het oog van Sauron zich verplaatsen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207752399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dan staat Rusland tegenover Europa.
Je weet dat de financieel Rusland ongeveer gelijk staat aan Itali.

Dus hoe went of keert enige wat dan waarschijnlijk zal gebeuren is dat Rusland terug gedrongen word tot eigen grondgebied en dat men dan een mooi ijzeren gordijn er omheen pleurt letterlijk en figuurlijk.
Als ze de grondstoffen van oekr in hun zak hebben zal dat snel veranderen.
De graanschuur van europa, daar wil je geen ijzeren gordijn rondzetten :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207752641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dan staat Rusland tegenover Europa.
Je weet dat de financieel Rusland ongeveer gelijk staat aan Itali.

Dus hoe went of keert enige wat dan waarschijnlijk zal gebeuren is dat Rusland terug gedrongen word tot eigen grondgebied en dat men dan een mooi ijzeren gordijn er omheen pleurt letterlijk en figuurlijk.
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.
Ze hebben simpelweg meer manschappen en meer materiaal.
pi_207752754
quote:
“Rusland maakt zich klaar voor nieuw offensief in Luhansk en Donetsk op 24 februari”

Op 24 februari zal het Kremlin een nieuw offensief lanceren in de regio’s Donetsk en Luhansk. Dat heeft de Oekraense secretaris van de nationale veiligheids- en defensieraad Oleksiy Danilov gezegd en schrijft ook het persagentschap Bloomberg op gezag van insiders. Het zou exact een jaar geleden zijn dat Vladimir Poetin de “speciale militaire operatie” in Oekrane afkondigde.

https://www.hln.be/buiten(...)4-februari~ac1d967a/
Beter haast maken van die tanks. :7

De rus zal zich ingraven, net als oekr zich 8 jaar lang met hulp van NATO ingegraven had.
Ze hebben het best nog lang vol gehouden.
Als Bakhmut valt zitten ze aan de laatste van de 4 defensielijnen

En die tanks zal nog meer russen motiveren om vrijwillig te mobiliseren. Zij zijn hun recente geschiedenis niet vergeten, den duits duidelijk wel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207752842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.
Ze hebben simpelweg meer manschappen en meer materiaal.
Donbas staat al vol met anti tanks volgens podcaster die daar rondtrok. Russen zijn vooruitziend. Net als luchtafweer in Moskou enzo, ze weten dat oekr als een wilde in het rond aal slaan als ze ten onder gaan.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:09:45 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207753196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee die houden het liever zelf voor toekomstig “conflict” met de VS.
Eenmaal oekr een compleet wasteland is zal het oog van Sauron zich verplaatsen
Ik weet niet, niks duid echt op een oorlog uit.
Ja beetje provocatie maar verder niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:10:56 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207753244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.
Ze hebben simpelweg meer manschappen en meer materiaal.
Kan je nog zoveel hebben maar als er net zoveel man het land uitvlucht als dat er opgeroepen word heb je er weinig aan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:12:25 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207753294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Donbas staat al vol met anti tanks volgens podcaster die daar rondtrok. Russen zijn vooruitziend. Net als luchtafweer in Moskou enzo, ze weten dat oekr als een wilde in het rond aal slaan als ze ten onder gaan.
Ja bedoel die anti tank barrire alla Siegfried linie?
Die hielp voor Duitsland ook niet bijster veel he.
Enige wat Duitsland uitstel van executie gaf was de Rijn barrire.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207753795
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kan je nog zoveel hebben maar als er net zoveel man het land uitvlucht als dat er opgeroepen word heb je er weinig aan.
Dan hebben ze er alsnog meer als Oekrane.
De grootste uittocht van mensen hebben ze daar nu wel gehad denk ik.
De rijkere hebben het land verlaten en de arme blijven achter.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:11:39 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207755218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan hebben ze er alsnog meer als Oekrane.
De grootste uittocht van mensen hebben ze daar nu wel gehad denk ik.
De rijkere hebben het land verlaten en de arme blijven achter.
Leuke regio moest het zelfde aantal mensen oproepen dus de mannen in grote steden hoeven nog niet er vandoor te gaan, want de kans dat je daar opgeroepen word is gewoon vele malen kleiner dan op het platteland.

De meeste rijken zitten er nog althans de gene die nog niet uit het raam zijn gevallen.

Hoe went of keert als er weer mensen moeten worden opgeroepen, dan zie je vast wel weer dikke rijen naar het buitenland zoals een paar maand geleden.

Men is voor de oorlog zolang men maar niet mee hoeft te doen.

Oh ik ben tegen de oorlog maar als Rusland hier bijvoorbeeld binnen zou vallen zou ik ook wapens op pakken en bestrijden zo goed als ik kan.

Zo gebeurde dat ook in Oekrane vandaar dat deze hele invasie nogal een farce is voor Rusland.
Het duurt langer dan gepland men had niet verwacht dat het westen zich er zoveel mee ging bemoeien.

Hoe langer Oekrane vol kan houden hoe slechter het is voor Rusland, oorlog kost ook wat en kans is groot dat land zichzelf straks weer terug werpt na val Sovjet Unie tijdperk, en dat was niet al te best.
En dat puur omdat men te achterlijk is om te erkennen dat de inval een enorme blunder was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:15:21 #169
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207755330
twitter


:D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207755528
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207757014
quote:
Pools leger lijft recordaantal rekruten in

De aantrekkingskracht van de Poolse strijdkrachten is aanzienlijk gegroeid sinds de Russen elf maanden geleden buurland Oekrane binnenvielen. Vorig jaar ondertekenden 13.742 rekruten een contract als beroepsmilitair. Dat heeft de minister van Defensie, Mariusz Blaszczak, bekendgemaakt. “Dat is een record sinds de afschaffing van de dienstplicht.”

https://www.hln.be/buiten(...)ekruten-in~aff6d1c5/
Wat nu ?
NATO lid dat zich voorbereidt op oorlog?
Gaan ze binnenvallen? (Officieel dan want er vechten/sneuvelen er al genoeg)
Om oekr te helpen of azen ze op Galicie en Lviv ?
c_/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207757289
quote:
Nederlandse F-35's aangekomen in Polen voor bescherming oostgrens van NAVO

De eerste drie Nederlandse F-35 gevechtsvliegtuigen zijn vrijdag in Polen aangekomen om daar de komende twee maanden het oostelijk deel van het NAVO-luchtruim te bewaken. De rest volgt later deze dag. In totaal worden acht straaljagers van de Koninklijke Luchtmacht van Nederland op de vliegbasis Malbork gestationeerd.

https://www.hln.be/buiten(...)s-van-navo~a356c048/
Berichten van hoe meer er geleverd wordt zijn een barometer van hoe slechter het daar gaat
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 00:33:33 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207758743
Niet per se

Daarnaast gaan we vooralsnog geen F35's leveren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 januari 2023 @ 00:47:08 #174
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207758961
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat nu ?
NATO lid dat zich voorbereidt op oorlog?
Gaan ze binnenvallen? (Officieel dan want er vechten/sneuvelen er al genoeg)
Om oekr te helpen of azen ze op Galicie en Lviv ?
c_/
Aangezien verschillende Russische ministers al aangegeven hebben dat polen het volgende target zou zijn als ze klaar zijn met Oekrane is het niet zo heel gek.

Zelfde dat het niet zo gek is dat Finland Zweden zich bij de NATO hebben gevoegd.

Btw paar weken geleden was er een transport van Abrahams door Nederland heen zal me weinig verbazen als dat al voor Oekrane was nog voor dat de papiertjes getekend waren.

Plus veel Oekraners zijn de afgelopen jaar getraind in het westen ik vraag me af of ze ook al de training voor de nieuwe voertuigen hebben gehad, dit haalt deze youtuber aan en is geen eens een heel slechte gedachten gang, hij legt het een en ander uit in dit filmpje.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207759867
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 00:47 schreef theguyver het volgende:

Aangezien verschillende Russische ministers al aangegeven hebben dat polen het volgende target zou zijn als ze klaar zijn met Oekrane is het niet zo heel gek.
Maar wat denk jij nu ?

Jij post hier vooral de berichten hoe de russen gedecimeerd worden door de oekr’s, hoe ze massaal voertuigen buit maken, hoe ze zich stuk bijten op oekr defensies enz
En nu zit je vol enthousiasme over de nieuwe tanks.
En toch vind je het niet zo gek idee dat Rusland Polen zal binnenvallen na klaar te zijn met oekraine?
Beetje tegenstrijdig klinkt dat toch?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2023 @ 10:47:26 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207761392
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 06:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar wat denk jij nu ?

Jij post hier vooral de berichten hoe de russen gedecimeerd worden door de oekr’s, hoe ze massaal voertuigen buit maken, hoe ze zich stuk bijten op oekr defensies enz
En nu zit je vol enthousiasme over de nieuwe tanks.
En toch vind je het niet zo gek idee dat Rusland Polen zal binnenvallen na klaar te zijn met oekraine?
Beetje tegenstrijdig klinkt dat toch?
Als je iets van de historie weet dan is dat niet zo gek nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2023 @ 10:48:31 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207761414
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat nu ?
NATO lid dat zich voorbereidt op oorlog?
Gaan ze binnenvallen? (Officieel dan want er vechten/sneuvelen er al genoeg)
Om oekr te helpen of azen ze op Galicie en Lviv ?
c_/
Neuh.

Waarschijnlijk om de Poolse natie te beschermen; Polen heeft namelijk na 50 jaar communisme, en daarvoor, anderhalve eeuw Tsaristische bezetting alle recht om Rusland te wantrouwen, zeker nu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207762597
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je iets van de historie weet dan is dat niet zo gek nee.
De duitsers terug ?
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207763257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 23:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat nu ?
NATO lid dat zich voorbereidt op oorlog?
Gaan ze binnenvallen? (Officieel dan want er vechten/sneuvelen er al genoeg)
Om oekr te helpen of azen ze op Galicie en Lviv ?
c_/
Ik heb ook wat gelezen dat Polen aast op wat Oekraense delen.
Hoe dat historisch zit weet niet, Polen heeft het in het verleden niet makkelijk gehad.
De n na de ander is daar binnen gevallen.
  Beste debater 2022 zondag 29 januari 2023 @ 13:58:04 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207764485
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De duitsers terug ?
:+
Tot het moment dat destijds nog Bonn geen garantie gaf omtrent de Oder/Neisse als grens, hield Polen inderdaad rekening met 'duitsers terug'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 14:11:15 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207764740
De Russen doen moeilijk bij de buren dus er melden zich meer mensen aan bij defensie

Lijkt me niet direct een reden om in paniek te raken oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207764986
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in Nederland zich zullen aanmelden bij defensie als bijvoorbeeld Duitsland aangevallen wordt.
De bereidheid om te strijden voor je vaderland is in Nederland een stuk lager dan in Polen.
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 14:27:25 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207765010
Aanmeldingen lopen nu al op en we zitten nu niet bepaald in de vuurlinie

https://www.trouw.nl/binn(...)verdubbeld~bd983739/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207765080
Dat was schijnbaar een eenmalige piek.
Ondertussen is alles weer normaal.
https://lc.nl/friesland/A(...)oorlog-27657847.html
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 14:40:43 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207765209
Is ook nog steeds een ver van mijn bed show natuurlijk maar de piek is opvallend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207765270
Ja dat is het ook.
Maar dat zijn vooral impulsieve mensen denk ik, net zoals die ene kerel die met z'n kruisboog naar Oekrane ging om Russen af te knallen.
In Nederland ziet 2/3 het niet zitten om te gaan strijden.
Maar ja 1/3 zijn alsnog een paar miljoen mensen.
https://www.motivaction.n(...)n-voor-het-vaderland
  zondag 29 januari 2023 @ 15:30:20 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207766071
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:25 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in Nederland zich zullen aanmelden bij defensie als bijvoorbeeld Duitsland aangevallen wordt.
De bereidheid om te strijden voor je vaderland is in Nederland een stuk lager dan in Polen.
Klopt maar komt ook omdat best wat Nederlanders niet van origine Nederland zijn Surinamers Marokkanen Turken, etc etc.. 25% is geen origine Nederlander,
15%van Nederlanders is ook niet west Europees.
Das best aantal voor klein land.
Ongeveer 4 miljoen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 15:43:35 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207766305
Surinamers en Antillianen zijn ook als OVW naar Indie geweest, volgens mij ook Korea maar dat weet ik niet zeker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 15:45:56 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207766357
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:12:00 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207766741
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 06:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar wat denk jij nu ?

Jij post hier vooral de berichten hoe de russen gedecimeerd worden door de oekr’s, hoe ze massaal voertuigen buit maken, hoe ze zich stuk bijten op oekr defensies enz
En nu zit je vol enthousiasme over de nieuwe tanks.
En toch vind je het niet zo gek idee dat Rusland Polen zal binnenvallen na klaar te zijn met oekraine?
Beetje tegenstrijdig klinkt dat toch?
Hoevaak heeft de VS Rusland binnengevallen nadat hun vijand Russische wapens geleverd kreeg?

Korea oorlog, waarbij groot gedeelte van de piloten ook Russisch was.
Vietnam Irak Afghanistan etc etc allemaal landen die (direct of indirect) wapens kregen van Rusland.
En elke keer zag je dat het materiaal het behoorlijk aflegde tegenover de Amerikaanse, in de eerste Golfoorlog was het aantal verliezen van Russische tanks op Amerikaanse tanks 100 tegen 1 waarvan een aantal van de kapot geschoten Amerikaanse tanks zelfs te danken was door vriendelijk vuur.

Rusland valt polen binnen en je kan Rusland afschrijven.


En ja Wagner werd behoorlijk gedecimeerd in de afgelopen weken maanden, er zijn zat beelden van slachtoffers te vinden als je zoekt, ik zit in meerdere telegram groepsappjes waarbij je van beide kampen beelden door krijgt, natuurlijk zal je niet alles te zien krijgen maar je kan een goed beeld vormen.

De tactieken en de manier hoe men met mens en materiaal om gaat is een behoorlijk verschil tussen Rusland en Oekrane.

Vandaar uit vorm ik dit beeld en trek ik deze conclusies.

Btw zie filmpje van deze user die schetst namelijk niet constant een positief beeld over de oorlog daar en levert ook heel wat kritiek wanneer Oekrane ook dingen verkeerd doet of verlies lijdt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207766774
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoevaak heeft de VS Rusland binnengevallen nadat hun vijand Russische wapens geleverd kreeg?

Korea oorlog, waarbij groot gedeelte van de piloten ook Russisch was.
Vietnam Irak Afghanistan etc etc allemaal landen die (direct of indirect) wapens kregen van Rusland.
En elke keer zag je dat het materiaal het behoorlijk aflegde tegenover de Amerikaanse, in de eerste Golfoorlog was het aantal verliezen van Russische tanks op Amerikaanse tanks 100 tegen 1 waarvan een aantal van de kapot geschoten Amerikaanse tanks zelfs te danken was door vriendelijk vuur.

Rusland valt polen binnen en je kan Rusland afschrijven.


En ja Wagner werd behoorlijk gedecimeerd in de afgelopen weken maanden, er zijn zat beelden van slachtoffers te vinden als je zoekt, ik zit in meerdere telegram groepsappjes waarbij je van beide kampen beelden door krijgt, natuurlijk zal je niet alles te zien krijgen maar je kan een goed beeld vormen.

De tactieken en de manier hoe men met mens en materiaal om gaat is een behoorlijk verschil tussen Rusland en Oekrane.

Vandaar uit vorm ik dit beeld en trek ik deze conclusies.

Btw zie filmpje van deze user die schetst namelijk niet constant een positief beeld over de oorlog daar en levert ook heel wat kritiek wanneer Oekrane ook dingen verkeerd doet of verlies lijdt.
Wat is volgens jou dan het verschil tussen Oekrane en Rusland?
  zondag 29 januari 2023 @ 19:24:38 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207769170
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is volgens jou dan het verschil tussen Oekrane en Rusland?
West tegen oost.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207769316
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
West tegen oost.
Hey het westen, dat zijn wij.
Dermee dat het onze oorlog is
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207769326
Pittig stukje, geen idee of het allemaal waar is maar past wel in BNW.
quote:
Deze oorlog wordt niet gevoerd tegen Moskou, maar om de Europese Unie te verzwakken
https://dissident.one/202(...)-unie-te-verzwakken/
pi_207770416
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:25 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in Nederland zich zullen aanmelden bij defensie als bijvoorbeeld Duitsland aangevallen wordt.
De bereidheid om te strijden voor je vaderland is in Nederland een stuk lager dan in Polen.
In Frankrijk zit je beter in de zon.
  zondag 29 januari 2023 @ 21:44:31 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207771216
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hey het westen, dat zijn wij.
Dermee dat het onze oorlog is
:P
Oekrane gebruikt meer westerse tactiek tegen Rusland oosterse tactiek.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207771732
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekrane gebruikt meer westerse tactiek tegen Rusland oosterse tactiek.
Ja daarop lachen ze met de russen, omdat het geen "shock & awe", a la USA
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 29 januari 2023 @ 22:59:57 #198
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207772219
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja daarop lachen ze met de russen, omdat het geen "shock & awe", a la USA
Verdedigende tactiek.
Shock and awe is een aanvals tactiek, eerst strategische doelen bombarderen voor een maand en dan binnen vallen.

Rusland gebruikt veelal artillerie en dan veel tanks en nummerieke troepen zoals in WW2.

Oekrane gebruikt een verdedigings tactiek.
Van afstand munitie depots opblazen veel drones en specifieke doelen uitschakelen.

Maar goed misschien moet je eens verdiepen in de manier waarop deze oorlog gevoerd word.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 29 januari 2023 @ 23:26:07 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207772503
https://www.google.com/am(...)-intl-cmd/index.html

Gelukkig wonen we nog in Europa he.

The 19-year-old from Russia's Arkhangelsk region must wear the device while she is under house arrest after she was charged over social media posts that authorities say discredit the Russian army and justify terrorism.

Russian officials added Krivtsova to the list of terrorists and extremists, on a par with ISIS, al Qaeda and the Taliban, for posting an Instagram story about the explosion on the Crimean bridge in October that also criticized Russia for invading Ukraine.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207772794
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:26 schreef theguyver het volgende:
https://www.google.com/am(...)-intl-cmd/index.html

Gelukkig wonen we nog in Europa he.

The 19-year-old from Russia's Arkhangelsk region must wear the device while she is under house arrest after she was charged over social media posts that authorities say discredit the Russian army and justify terrorism.

Russian officials added Krivtsova to the list of terrorists and extremists, on a par with ISIS, al Qaeda and the Taliban, for posting an Instagram story about the explosion on the Crimean bridge in October that also criticized Russia for invading Ukraine.

Ja gelukkig maar, hier is het heel anders.
https://www.rechtspraak.n(...)oep-veroordeeld.aspx
quote:
Rotterdam, 20 januari 2023
De rechtbank in Rotterdam heeft Willem Engel vandaag vrijgesproken van 5 verdenkingen van opruiing. Voor een oproep om deel te nemen aan een verboden demonstratie wordt hij wel veroordeeld. De rechtbank legt Engel daarvoor een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand op met een proeftijd van 2 jaar.
pi_207772871
Ik zit nu naar Cold war Armageddon te kijken op National Geographic.
Best interessant, laten ze zien hoe de USA reageert op de invloed van Rusland in Caribische gebied.
  maandag 30 januari 2023 @ 00:26:49 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207772919
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja gelukkig maar, hier is het heel anders.
https://www.rechtspraak.n(...)oep-veroordeeld.aspx
[..]

Op 20 januari 2023 werd Engel door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld wegens opruiing voor de oproep om deel te nemen aan een verboden demonstratie. De rechtbank legt Engel daarvoor een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand op met een proeftijd van 2 jaar. . Van 5 andere verdenkingen van opruiing werd hij vrijgesproken.


Voor hem eigenlijk alleen maar meer aandacht.
Meer supporters en meer Reclame inkomsten meer donaties.
Zie zijn begaande website.

Niet te vergelijken met Rusland.
Zoals deze gast even uitlegde hoe wat een oppositie leider allemaal geflikt heeft om dagen in isolement te belanden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207773255
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:59 schreef theguyver het volgende:
Maar goed misschien moet je eens verdiepen in de manier waarop deze oorlog gevoerd word.
:O
Daarom kom ik ook hier h, om jouw accurate oorlogsverslaggeving te lezen :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207773257
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja gelukkig maar, hier is het heel anders.
https://www.rechtspraak.n(...)oep-veroordeeld.aspx
[..]

Nou censuur begint bij ons ook stilaan lekker binnen te komen hoor.
Wij noemen het beschaafd fake news, misinformatie etc
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 30 januari 2023 @ 06:24:15 #205
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207773259
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 06:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:O
Daarom kom ik ook hier h, om jouw accurate oorlogsverslaggeving te lezen :7
Hoeft niet je kan ook gewoon RT installeren en zoeken naar Russische telegram groepjes om zodoende een oordeel te vellen.
Vooral met fanatieke anti VS mentaliteit.

Btw ik vind de VS maar een pannenkoekenplant qua wetgeving sport en politiek.

Of gewoon emigreren naar Rusland, bedoel veel verschil tussen de wegen daar en de wegen in Belgi is er niet hoor.

Al doen de Belgen het expres in de hoop dat de bij de volgende invasie men liever om Belgi heen rijd dan er door.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207773266
quote:
Boris Johnson zegt dat Poetin dreigde raket op hem af te vuren: “het zou maar een minuut duren”

Voormalig Brits premier Boris Johnson beweert in een BBC-documentaire dat de Russische president Vladimir Poetin hem bedreigd heeft in een telefoongesprek, voor de Russische inval in Oekrane. "Ik wil je geen pijn doen, maar met een raket zou het maar een minuut duren", zou Poetin gezegd hebben.

De conversatie vond volgens Johnson plaats in februari vorig jaar, nadat hij een bezoek gebracht had aan Kiev in een poging om de westerse steun voor Oekrane duidelijk te maken toen er toenemende ongerustheid ontstond over een Russische inval.

Johnson zegt dat hij Poetin gewaarschuwd had dat er strengere westerse sancties zouden volgen als hij Oekrane zou binnenvallen. Hij zou de Russische leider ook duidelijk gemaakt hebben dat de escalatie alleen maar voor meer westerse steun voor Oekrane zou zorgen en dat dit "meer NAVO, niet minder NAVO" aan de Russische grenzen zou betekenen.

De BBC-documentaire zal maandagavond uitgezonden worden.

https://www.hln.be/buiten(...)nuut-duren~a696f73c/
Ow wat een gemiste kans.
De man die de onderhandelingen boycotte en voor verdere oorlog koos.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 06:44:18 #207
5428 crew  miss_sly
pi_207773288
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja gelukkig maar, hier is het heel anders.
https://www.rechtspraak.n(...)oep-veroordeeld.aspx
[..]

Jij vindt dat vergelijkbaar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 januari 2023 @ 07:23:52 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207773370
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 06:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow wat een gemiste kans.
De man die de onderhandelingen boycotte en voor verdere oorlog koos.
Poetin?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207773753
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 06:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij vindt dat vergelijkbaar?
Yep, en eigenlijk vind ik die straf met enkelband nog wel meevallen.
Zeker aangezien Rusland in oorlog is.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 09:22:53 #210
5428 crew  miss_sly
pi_207774136
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 08:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep, en eigenlijk vind ik die straf met enkelband nog wel meevallen.
Zeker aangezien Rusland in oorlog is.
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?

Zeer vergelijkbaar, inderdaad :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207774257
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?

Zeer vergelijkbaar, inderdaad :')
En jij denkt dat Willem Engel niet bij NCTV op het lijstje staat?
Ik heb niks met die vent maar kijk hoe fel de staat tegen hem is.
Hij is veroordeeld, voor oproep voor deelname aan een verboden demonstratie.
En nu is het nog vrede, als Nederland in oorlog is zullen ze zeker strenger worden.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 09:36:37 #212
5428 crew  miss_sly
pi_207774276
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En jij denkt dat Willem Engel niet bij NCTV op het lijstje staat?
Ik heb niks met die vent maar kijk hoe fel de staat tegen hem is.
Hij is veroordeeld, voor oproep voor deelname aan een verboden demonstratie.
En nu is het nog vrede, als Nederland in oorlog is zullen ze zeker strenger worden.
Ik weet niet of hij op het lijstje staat, maar ik weet wel dat hij voor 5 van de 6 feiten is vrijgesproken, dus dat het nogal meevalt met zijn slachtofferschap. En als je kijkt wat hij allemaal kan verkondigen, en dat vergelijkt met de activist in Rusland, dan kun je wat mij betreft niet met droge ogen beweren dat het vergelijkbaar is.

Dat is gewoon niet geloofwaardig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207774360
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij op het lijstje staat, maar ik weet wel dat hij voor 5 van de 6 feiten is vrijgesproken, dus dat het nogal meevalt met zijn slachtofferschap. En als je kijkt wat hij allemaal kan verkondigen, en dat vergelijkt met de activist in Rusland, dan kun je wat mij betreft niet met droge ogen beweren dat het vergelijkbaar is.

Dat is gewoon niet geloofwaardig.
Prima toch als jij dat vind :)
Ieder z'n mening.
Ik vind die enkelband wel meevallen gezien de andere verhalen over gevangenisstraffen in Siberi enzo.
pi_207774652
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Prima toch als jij dat vind :)
Ieder z'n mening.
Ik vind die enkelband wel meevallen gezien de andere verhalen over gevangenisstraffen in Siberi enzo.
Als je dat vindt meevallen, waarom klaag je dan over de behandeling van Engel?
  maandag 30 januari 2023 @ 10:22:42 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207774795
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?

Zeer vergelijkbaar, inderdaad :')
Ik meen dat je ook in Nederland in een isolement beland voor een week als het knoop je van je shirt verkeerd zit.

Zoals de oppositie leider die ik hier boven al noemde.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207774998
quote:
Amerikaanse generaal waarschuwt dat Britse leger geen topstrijdmacht meer is: “Het zou binnen paar dagen zonder munitie zitten”

Een Amerikaanse generaal heeft de Britse minister van Defensie Ben Wallace in een privgesprek gezegd dat het Britse leger niet langer beschouwd wordt als een “strijdmacht van topniveau”. Dat hebben bronnen binnen de Britse defensie onthuld, volgens nieuwszender ‘Sky News’.

Munitie
Volgens ‘Sky News’ zou het Britse leger “binnen de paar dagen” zonder munitie komen te zitten als het zou worden opgeroepen om te vechten. Het Verenigd Koninkrijk zou ook zijn luchtruim niet kunnen verdedigen mocht het geconfronteerd worden met de drone- en raketaanvallen waar Oekrane nu onder kreunt.

Het zou verder tussen de vijf en de tien jaar duren voordat het leger een oorlogsdivisie van zo’n 25.000 tot 30.000 troepen op de been zou krijgen, geruggensteund door tanks, artillerie en helikopters. Het grootste deel van de gepantserde voertuigen van het leger - inclusief tanks - blijkt tussen de 30 en 60 jaar geleden gebouwd te zijn en een volledige vervanging is pas over jaren gepland.

Munitie
Volgens ‘Sky News’ zou het Britse leger “binnen de paar dagen” zonder munitie komen te zitten als het zou worden opgeroepen om te vechten. Het Verenigd Koninkrijk zou ook zijn luchtruim niet kunnen verdedigen mocht het geconfronteerd worden met de drone- en raketaanvallen waar Oekrane nu onder kreunt.

Het zou verder tussen de vijf en de tien jaar duren voordat het leger een oorlogsdivisie van zo’n 25.000 tot 30.000 troepen op de been zou krijgen, geruggensteund door tanks, artillerie en helikopters. Het grootste deel van de gepantserde voertuigen van het leger - inclusief tanks - blijkt tussen de 30 en 60 jaar geleden gebouwd te zijn en een volledige vervanging is pas over jaren gepland.

...
https://www.hln.be/buiten(...)tie-zitten~a3c3c683/
The mighty NATO :X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207776368
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 06:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoeft niet je kan ook gewoon RT installeren en zoeken naar Russische telegram groepjes om zodoende een oordeel te vellen.
Vooral met fanatieke anti VS mentaliteit.

Heb je dan ook berichten / foto's / videos gezien van Wagner troepen die in Bakhmut verminkte lijken van "oekr" soldaten vinden ... verminkt om hun buitenlandse nationaliteit te verbergen ?

En nee, vraag niet naar een bron want ik post dat niet in BNW
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207776538
quote:
Russische bedrijf looft beloning uit voor eerste soldaat die Westerse tank kan uitschakelen in Oekrane

Een Russisch bedrijf heeft een geldprijs uitgeloofd aan de eerste Russische soldaat die erin slaagt om een Westerse Leopard-tank of Abrams-tank te veroveren of te vernietigen in Oekrane.

https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a5efc377/
Dit slaat natuurlijk nergens op.

Ik kan me voorstellen dat wapenhandelaars en potentile klanten uitkijken naar de prestaties van het materiaal op het battlefield, maar dit ... :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 30 januari 2023 @ 12:56:44 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207777000
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heb je dan ook berichten / foto's / videos gezien van Wagner troepen die in Bakhmut verminkte lijken van "oekr" soldaten vinden ... verminkt om hun buitenlandse nationaliteit te verbergen ?

En nee, vraag niet naar een bron want ik post dat niet in BNW
Eh hoi unclescorp..
Het is OORLOG als jij een of andere granaat kopt hoe denk je dat jou smoel er uit ziet?

En het aantal buitenlandse militairen is behoorlijk gereduceerd sinds begin van de oorlog, er zijn er in totaal ongeveer 150 van omgekomen en de helft is al naar huis.

Dus ja natuurlijk kunnen het buitenlandse soldaten zijn, btw er is een lijst met nagenoeg exacte aantal buitenlandse vrijwilligers en bij welke eenheid ze zitten dus je kan dat zo even napluizen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 30 januari 2023 @ 13:14:22 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207777213
Is NATO helping Ukraine to fight Russia or is NATO using Ukraine to fight Russia?

The organization as a passive actor?
The US-led military bloc commonly depicts itself as an innocent third party that merely responds to the overwhelming desire of the Ukrainian people to join its ranks. Yet, for years NATO has attempted to absorb a reluctant Ukraine into its orbit. A NATO publication from 2011 acknowledged that “The greatest challenge for Ukrainian-NATO relations lies in the perception of NATO among the Ukrainian people. NATO membership is not widely supported in the country, with some polls suggesting that popular support for it at is less than 20%”.

In 2014, this problem was resolved by supporting what Statfor’s George Friedman labelled “the most blatant coup in history” as there were no efforts to conceal Western meddling. Regime change was justified as helping Ukrainians with their “democratic revolution”. Yet, it involved the unconstitutional removal of the elected government as a result of an uprising that even the BBC acknowledged did not have majority support amongst the general public. The authorities elected by the Ukrainian people were replaced by individuals handpicked by Washington. An infamous leaked phone call between State Department apparatchik Victoria Nuland and Ambassador Geoffrey Pyatt revealed that Washington had chosen exactly who would be in the new government several weeks before they had even removed president Yanukovich from power.


Stukje bnw voer van: RT
Sorry kan geen link plaatsen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207777345
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh hoi unclescorp..
Het is OORLOG als jij een of andere granaat kopt hoe denk je dat jou smoel er uit ziet?

Jaja ik zie wel verschil tussen granaat en afgesneden hoofd n handen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207777353
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:11 schreef The_End het volgende:

[..]
Als je dat vindt meevallen, waarom klaag je dan over de behandeling van Engel?
Ik klaag niet.
  maandag 30 januari 2023 @ 15:04:10 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207779096
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jaja ik zie wel verschil tussen granaat en afgesneden hoofd n handen
Ah dus weer oorlogs misdaden vanuit Russische kant, zoals vernomen als Oekraense soldaten en de overhoop schieten.
Zonder jezelf bekend te maken
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207779244
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah dus weer oorlogs misdaden vanuit Russische kant, zoals vernomen als Oekraense soldaten en de overhoop schieten.
Zonder jezelf bekend te maken
Nee dat is iets te makkelijk lol.
Het zijn oekr soldaten die hun buitenlandse helpers zo achterlaten.
Komaan seg
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207784310
NordStream2...who did it?

https://t.me/gonzaloliraagain/719

US Assistant Secretary of State Victoria "F*ck the EU" Nuland at a Senate hearing, January 26, 2023:

💬 “Senator Cruz, I, as well as you, I believe, along with the [Biden] administration, are very pleased to know that Nord Stream 2 is now, as you say, a pile of scrap metal at the bottom of the sea.”
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 21:38:43 #226
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207785431
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:53 schreef UncleScorp het volgende:
NordStream2...who did it?

https://t.me/gonzaloliraagain/719

US Assistant Secretary of State Victoria "F*ck the EU" Nuland at a Senate hearing, January 26, 2023:

💬 “Senator Cruz, I, as well as you, I believe, along with the [Biden] administration, are very pleased to know that Nord Stream 2 is now, as you say, a pile of scrap metal at the bottom of the sea.”
Heeft Biden niet ooit al op camera gezegd dat NS2 nooit open zou gaan? En bij de wedervraag van een journalist hij iets mompelde van "we have ways" :)
Lach met een schone bips
pi_207785793
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heeft Biden niet ooit al op camera gezegd dat NS2 nooit open zou gaan? En bij de wedervraag van een journalist hij iets mompelde van "we have ways" :)
Ja idd dat was ervoor
Dit is nu.
Mss Nuland met haar fameuze "fuck the EU" bij het bespreken van de coup/regime change in oekr
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:00:33 #228
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207785812
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd dat was ervoor
Dit is nu.
Mss Nuland met haar fameuze "fuck the EU" bij het bespreken van de coup/regime change in oekr
Tja, weaken the EU and they will stay our puppy....
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:07:24 #229
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207785907
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd dat was ervoor
Dit is nu.
Mss Nuland met haar fameuze "fuck the EU" bij het bespreken van de coup/regime change in oekr
Maar het is ook een farce, U.S. ohhh we zitten tegen ons begrotingsbudget aan, even voor de bhne wat spektakel en ze gooien de geldkraan weer aan :) De EU net zo'n farce, hobbelen lekker met de U.S. mee... Terwijl als het geen poppenkast geweest zou zijn al die decennia lang de EU haar eigen boontjes had kunnen doppen.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2023 @ 22:08:15 #230
364681 over_hedge
pi_207785918
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maar het is ook een farce, U.S. ohhh we zitten tegen ons begrotingsbudget aan, even voor de bhne wat spektakel en ze gooien de geldkraan weer aan :) De EU net zo'n farce, hobbelen lekker met de U.S. mee... Terwijl als het geen poppenkast geweest zou zijn al die decennia lang de EU haar eigen boontjes had kunnen doppen.
Wie doen het in jouw ogen wel goed?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:16:54 #231
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207786033
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wie doen het in jouw ogen wel goed?
Heel eerlijk? Niemand. En om dan weer echt ontopic te komen. Een stel oude gekken sturen heel veel mensen de dood in met de waanzin in de Oekraine. Ze spelen spelletjes met onschuldige levens. Ik zei het eerder al, laat ze het lekker zelf in een cagefight oplossen.

Is het een plan van de "elite" om nog meer verdeeldheid te zaaien? I dunno, maar het stinkt wel aan alle kanten. Het erge van dit alles is de mensen die sterven, daar heb ik echt moeite mee. En ik wil ook niet ingaan op warcrimes over en weer, dat maakt de boel nog erger dan het al is.

Ik hou gewoon meer van vrede dan waanzin. Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar degenen die nu aan de knoppen zitten lijken er wel een beetje van te genieten, het boeit ze gewoon niet hoeveel mensen er kapot geschoten worden lijkt het wel. En daar heb ik moeite mee.
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2023 @ 22:21:54 #232
364681 over_hedge
pi_207786090
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
e komen. Een stel oude gekken sturen heel veel mensen de dood in met de waanzin in de Oekraine
Oh helemaal mee eens hoor. Al is het in dit geval vooral 1 gek. Putin. Maar mee eens.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:23:58 #233
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207786121
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh helemaal mee eens hoor. Al is het in dit geval vooral 1 gek. Putin. Maar mee eens.
Denk mijn naam hier zegt ook al wel genoeg, ben meer van de "make love, not war" mensen :)
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:32:53 #234
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207786250
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh helemaal mee eens hoor. Al is het in dit geval vooral 1 gek. Putin. Maar mee eens.
En inmiddels is het dus niet vooral 1 gek, de oude westerse gekken doen graag mee. Dit had echt veel eerder diplomatiek opgelost kunnen zijn, zelfs nog voor de inval. Maar misschien wilden ze dat niet, maar dat is dan ook weer een conspiracy O+
Lach met een schone bips
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2023 @ 22:35:40 #235
364681 over_hedge
pi_207786293
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En inmiddels is het dus niet vooral 1 gek, de oude westerse gekken doen graag mee. Dit had echt veel eerder diplomatiek opgelost kunnen zijn, zelfs nog voor de inval. Maar misschien wilden ze dat niet, maar dat is dan ook weer een conspiracy O+
Die westerse gekken hebben nog veel liever dat rusland gewoon oprot uit Oekrane.

En diplomatieke oplossing vinden met Putin is vrij lastig. Hadden zelf al een mooie oplossing. Nukes inleveren en dan valt rusland Oekrane niet binnen. Maarja zien wat van deze afspraken gekomen zijn. Er valt met putin weinig te bespreken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:45:52 #236
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207786425
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die westerse gekken hebben nog veel liever dat rusland gewoon oprot uit Oekrane.

En diplomatieke oplossing vinden met Putin is vrij lastig. Hadden zelf al een mooie oplossing. Nukes inleveren en dan valt rusland Oekrane niet binnen. Maarja zien wat van deze afspraken gekomen zijn. Er valt met putin weinig te bespreken
Putin voert geen oorlog tegen het westen lijkt het, als ie dat zou willen had ie best wel wat doelen kunnen raken. Speelt hij het spel mee? of is het hem echt te doen om de oude Sovjet republieken? Ik weet het niet, en zal ook nog geen conclusies trekken, maar hou de opties wel open. (daarom ben ik ook BNW :) haha).

Ik zie het allemaal wel, ik treur wel echt om alle nodeloze doden. Zo jammer en in en in triest. En voor wat? Wat mij betreft mag de hele wereld ontwapend worden.
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 22:55:01 #237
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207786539
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die westerse gekken hebben nog veel liever dat rusland gewoon oprot uit Oekrane.

En diplomatieke oplossing vinden met Putin is vrij lastig. Hadden zelf al een mooie oplossing. Nukes inleveren en dan valt rusland Oekrane niet binnen. Maarja zien wat van deze afspraken gekomen zijn. Er valt met putin weinig te bespreken
Ik sprak een week of 2 terug even met het Oekrainse zuivelmeisje in de Jumbo hier, ze spreekt Engels. Ze is nu al bijna een jaar hier en probeert zoveel mogelijk uren te werken dat zodra ze terug kan ze weer een huis kan bouwen voor haar dochtertje van amper 2 en haar moeder. Van haar man en vader heeft ze al in geen tijden gehoord. Dus ja waarschijnlijk, niet meer in leven.. Ze blijft positief, en is blij dat ze hier mag werken dat wanneer ze terug kan ze wat op kan bouwen. En ja als ik dat hoor schiet ook ik vol.
Lach met een schone bips
  maandag 30 januari 2023 @ 23:35:52 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207787154
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee dat is iets te makkelijk lol.
Het zijn oekr soldaten die hun buitenlandse helpers zo achterlaten.
Komaan seg
Oh..
Dat is totaal onlogisch.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 30 januari 2023 @ 23:37:36 #239
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207787177
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Heel eerlijk? Niemand. En om dan weer echt ontopic te komen. Een stel oude gekken sturen heel veel mensen de dood in met de waanzin in de Oekraine. Ze spelen spelletjes met onschuldige levens. Ik zei het eerder al, laat ze het lekker zelf in een cagefight oplossen.

Is het een plan van de "elite" om nog meer verdeeldheid te zaaien? I dunno, maar het stinkt wel aan alle kanten. Het erge van dit alles is de mensen die sterven, daar heb ik echt moeite mee. En ik wil ook niet ingaan op warcrimes over en weer, dat maakt de boel nog erger dan het al is.

Ik hou gewoon meer van vrede dan waanzin. Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Maar degenen die nu aan de knoppen zitten lijken er wel een beetje van te genieten, het boeit ze gewoon niet hoeveel mensen er kapot geschoten worden lijkt het wel. En daar heb ik moeite mee.
Rusland had gewoon lekker thuis moeten blijven.

Oekrane wil ze er uit schoppen, de mens houd er gewoon niet van onderdrukt te worden, dan vecht men terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 31-01-2023 07:21:25 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 08:05:30 #240
5428 crew  miss_sly
pi_207788319
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Putin voert geen oorlog tegen het westen lijkt het, als ie dat zou willen had ie best wel wat doelen kunnen raken. Speelt hij het spel mee? of is het hem echt te doen om de oude Sovjet republieken? Ik weet het niet, en zal ook nog geen conclusies trekken, maar hou de opties wel open. (daarom ben ik ook BNW :) haha).

Ik zie het allemaal wel, ik treur wel echt om alle nodeloze doden. Zo jammer en in en in triest. En voor wat? Wat mij betreft mag de hele wereld ontwapend worden.
Ik weet niet of Putin oorlog voert tegen het westen. Ik weet wel dat hij degene is die Oekrane is binnengevallen voor een fullscale war die hij eufemistisch een speciale militaire operatie noemt.

En dan kun je van alles vinden over of hij al dan niet geprovoceerd is door gedoe in de Donbass en de Krim, maar HIJ heeft besloten hiertoe over te gaan. HIJ heeft er een echte oorlog van gemaakt waardoor nu heel veel nodeloze doden aan beide kanten vallen.

Ik kan niet begrijpen dat mensen dat goed kunnen praten, maar wel Oekrane met Zelensky voorop veroordelen als warmongers en verantwoordelijk voor al die doden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207788492
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die westerse gekken hebben nog veel liever dat rusland gewoon oprot uit Oekrane.

En diplomatieke oplossing vinden met Putin is vrij lastig. Hadden zelf al een mooie oplossing. Nukes inleveren en dan valt rusland Oekrane niet binnen. Maarja zien wat van deze afspraken gekomen zijn. Er valt met putin weinig te bespreken
Bij een werkelijke democratie zou er ook echt nooit oorlog zijn denk ik. Op deze manier. Qua landvergroting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207788646
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of Putin oorlog voert tegen het westen. Ik weet wel dat hij degene is die Oekrane is binnengevallen voor een fullscale war die hij eufemistisch een speciale militaire operatie noemt.

En dan kun je van alles vinden over of hij al dan niet geprovoceerd is door gedoe in de Donbass en de Krim, maar HIJ heeft besloten hiertoe over te gaan. HIJ heeft er een echte oorlog van gemaakt waardoor nu heel veel nodeloze doden aan beide kanten vallen.

Ik kan niet begrijpen dat mensen dat goed kunnen praten, maar wel Oekrane met Zelensky voorop veroordelen als warmongers en verantwoordelijk voor al die doden.
Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat Zelensky zowat heilig verklaard wordt door de overheid en de media terwijl Poetin helemaal afgebrand wordt.
Terwijl het allebei onbetrouwbare klootzakken zijn.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 09:07:14 #243
5428 crew  miss_sly
pi_207788692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat Zelensky zowat heilig verklaard wordt door de overheid en de media terwijl Poetin helemaal afgebrand wordt.
Terwijl het allebei onbetrouwbare klootzakken zijn.
Putin heeft zich het meest onbetrouwbaar getoond door deze oorlog te starten. Daarmee is Zelensky niet heilig, maar is hij wel de leider van de underdog natie die een oorlog in getrokken is door Putin.

Hoe dan ook is Putin de grootste schuldige hieraan en aan de vele onschuldige doden die er nu vallen. Als hij niet was gestart door Oekrane binnen te vallen, was dit nu niet zo aan de hand geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207788826
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Putin heeft zich het meest onbetrouwbaar getoond door deze oorlog te starten. Daarmee is Zelensky niet heilig, maar is hij wel de leider van de underdog natie die een oorlog in getrokken is door Putin.

Hoe dan ook is Putin de grootste schuldige hieraan en aan de vele onschuldige doden die er nu vallen. Als hij niet was gestart door Oekrane binnen te vallen, was dit nu niet zo aan de hand geweest.
Dat is wel heel simplistisch gesteld maar ik snap dat je zo denkt.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 09:24:45 #245
5428 crew  miss_sly
pi_207788853
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel heel simplistisch gesteld maar ik snap dat je zo denkt.
Dat is niet simplistisch en de sneer kun je dan ook achterwege laten.

Dat is feitelijk. Of wil je die feiten betwisten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207788898
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is niet simplistisch en de sneer kun je dan ook achterwege laten.

Dat is feitelijk. Of wil je die feiten betwisten?
Het was niet als sneer bedoeld en ik snap ook niet waarom je dat denkt.
In BNW hebben we het toch graag over achtergronden e.d
quote:
Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt.
SuperHartje in BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW
Als jij dan zegt 'Rusland is fout want die zijn Oekrane binnen gevallen' dan mag ik dat toch best simplistisch vinden voor BNW?
En dat is helemaal niet negatief of beledigend naar jou bedoeld.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 09:33:11 #247
5428 crew  miss_sly
pi_207788924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het was niet als sneer bedoeld en ik snap ook niet waarom je dat denkt.
In BNW hebben we het toch graag over achtergronden e.d
[..]
SuperHartje in BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW
Als jij dan zegt 'Rusland is fout want die zijn Oekrane binnen gevallen' dan mag ik dat toch best simplistisch vinden voor BNW?
En dat is helemaal niet negatief of beledigend naar jou bedoeld.
Nou ja, dan houdt het wel weer op. Er komt niets inhoudelijks, dus dan is een gesprek ook wel een beetje klaar.

BNW is niet per se anti alles wat niet-BNW op een bepaalde manier ziet, maar als het goed is kun je ook onderbouwen wat je op welke manier als BNW ziet.

Alleen maar stellen dat mijn (wel onderbouwde) mening simplistisch is, is nogal nietszeggend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207788941
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:33 schreef miss_sly het volgende:

Er komt niets inhoudelijks,
Die sneer kan je anders ook achterwege laten ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207788946
quote:
Washington levert geen F-16-straaljagers aan Oekrane

Washington gaat geen F-16-straaljagers aan Oekrane leveren, hoewel Kiev inmiddels permanent vraagt om dergelijke toestellen voor de strijd tegen de Russische agressor. De Amerikaanse president Joe Biden zei “nee” op de vraag van journalisten of de Verenigde Staten F-16's gaan sturen.

https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a3d11b08/
Allee , binnenkort F-16's voor oekr c_/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207789275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Allee , binnenkort F-16's voor oekr c_/
Is de steun van Belgie aan Oekraine een beetje te vergelijken met die van Nederland, eigenlijk?
  dinsdag 31 januari 2023 @ 10:19:12 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207789338
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat Zelensky zowat heilig verklaard wordt door de overheid en de media terwijl Poetin helemaal afgebrand wordt.
Terwijl het allebei onbetrouwbare klootzakken zijn.
Ja zelensky is een enorme klootzak!!

Maar waarom?
Omdat ie geld heeft?

Om dat die vraagt om wapens om terug te vechten?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 31 januari 2023 @ 10:20:54 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207789371
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Is de steun van Belgie aan Oekraine een beetje te vergelijken met die van Nederland, eigenlijk?
Afgelopen week hebben ze meen ik 100 pantservoertuigen toegekend.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-steun-aan-oekraine/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207790686
Waarom duurt de oorlog toch zo lang ?

quote:
Ukraine has become a testing ground for state-of-the-art weapons and information systems that Western political officials and military commanders predict could shape warfare for generations to come

https://www.nytimes.com/2(...)ukraine-weapons.html

quote:
How Ukraine became a testbed for Western weapons and battlefield innovation

https://edition.cnn.com/2(...)apons-lab/index.html
En oekr betaalt nu met bloed en later nog $$$ voor al de geleverde wapens ?

[ Bericht 14% gewijzigd door UncleScorp op 31-01-2023 12:28:41 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207790895
quote:
No Matter How Long the Ukraine War Lasts, Weapons Makers Plan to Cash In

https://citywatchla.com/i(...)kers-plan-to-cash-in

A recent example of this came last week when Sens. Jack Reed (D-R.I.) and Jim Inhofe (R-Okla.) proposed a new amendment to this year's National Defense Authorization Act. The proposal would give the Department of Defense wartime powers that would free it to buy huge amounts of artillery and other munitions using multi-year contracts, according to Defense News.

Here's the important part: the amendment would also authorize the Pentagon to skip competitive contracting for Ukraine-related deals (including billions of dollars’ worth of contracts to refill U.S. stockpiles), and it would waive other provisions aimed at stopping weapons makers from overcharging taxpayers.

In other words, lawmakers and defense contractors are taking advantage of Ukraine to get their weapons wish list, according to Bill Hartung of the Quincy Institute.

"It's building stockpiles for a major ground war in the future," Mark Cancian of the Center for Strategic and International Studies told Defense News. "This is not the list you would use for China. For China we'd have a very different list."
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207790962
quote:
WAR INDUSTRY LOOKING FORWARD TO “MULTIYEAR AUTHORITY” IN UKRAINE

Next year’s defense authorization envisions pouring billions in no-bid contracts into the U.S. war machine’s “industrial base.”

Nestled within the draft is a provision that would establish an “emergency” multiyear plan to award massive defense contracts to Lockheed Martin, Raytheon, BAE Systems, and other war corporations to produce weapons for Ukraine and to “replenish” U.S. stockpiles as well as those of “foreign allies and partners.”

https://theintercept.com/2022/11/30/ukraine-war-weapons-ndaa/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:43 #256
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207791022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:19 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom duurt de oorlog toch zo lang ?
[..]
[..]
En oekr betaalt nu met bloed en later nog $$$ voor al de geleverde wapens ?

Omdat Oekraene niet over zich heen laat lopen, zelfs Georgi en Tsjetsjeni lieten niet over zich heen lopen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207791088
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Omdat Oekraene niet over zich heen laat lopen, zelfs Georgi en Tsjetsjeni lieten niet over zich heen lopen.
ja de wapenindustrie is hen zeer dankbaar c_/
Iemand zal wel een bonusje krijgen naderhand :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207791303
Dagelijks opkikkertje

quote:
"Er zijn vier Russische tanks nodig om een Leopard te vernietigen”: Poetin heeft dus maar n optie

De westerse tankleveringen aan Oekrane zetten Rusland onder druk. Maar is het niet too little, too late? De westerse Leopard 2-tanks mogen dan wel superieur zijn aan de Russische tegenhangers, Poetin van zijn kant zal de macht van het getal laten spreken. Rusland heeft nog meer dan 10.000 tanks in voorraad - al dan niet in bedenkelijke staat - en het land beschikt bovendien over ‘s werelds grootste tankfabriek. “Treinen met honderden nieuwe gepantserde gevechtsvoertuigen rollen Oekrane binnen.”

...https://www.hln.be/buiten(...)-een-optie~a2ecaf88/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 13:16:12 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207791346
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:13 schreef UncleScorp het volgende:
Dagelijks opkikkertje
[..]

Opkikkertje ja?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf dinsdag 31 januari 2023 @ 13:20:43 #260
364681 over_hedge
pi_207791419
Alle westerse media is propaganda! Behalve als het de inhoud goed uitkomt. Dan even niet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207791880
Leuke reactie maar het doet niets aan de inhoud.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207791885
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:20 schreef over_hedge het volgende:
Alle westerse media is propaganda! Behalve als het de inhoud goed uitkomt. Dan even niet.
Ik heb een aantal richtlijnen wat betreft de media die wel aardig kloppen in deze situatie.
Westerse media is negatief over de positie van Oekrane in de oorlog, dan is de kans groot dat het klopt.
Westerse media os positief over de positie van Oekrane in de oorlog, goed lezen want de kans is groot dat het propaganda is.
En bij de Russische media doe ik het precies andersom.
Geen 100% kans op succes natuurlijk maar het is een aardige richtlijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 januari 2023 @ 14:02:38 #263
364681 over_hedge
pi_207791985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb een aantal richtlijnen wat betreft de media die wel aardig kloppen in deze situatie.
Westerse media is negatief over de positie van Oekrane in de oorlog, dan is de kans groot dat het klopt.
Westerse media os positief over de positie van Oekrane in de oorlog, goed lezen want de kans is groot dat het propaganda is.
En bij de Russische media doe ik het precies andersom.
Geen 100% kans op succes natuurlijk maar het is een aardige richtlijn.
Het verschil tussen rusland en het westen qua media is dat in het westen de media open is. En daardoor alle kanten belicht worden. En forums als dit kunnen. Zo heb je linkse media. Ook ook rechts en alles wat er tussen in zit. En de staat bepaald niet wat er uitgezonden wordt. We hebben we zelfs een partij in de 2e kamer die voor de russen is.

In rusland is alle media gecontroleerd door de staat. En staat het ze niet aan wat je zegt dan beland je in een strafkamp. Daar zou een forum als dit nooit toegestaan worden. En een politieke partij die de navo wel leuk vind al helemaal niet. Dan val je per ongeluk uit een raam of van de trap.

Dat is het verschil naar mijn mening. En daarom is vrijwel alles wat uit rusland komt propaganda want komt dus allemaal van de staat. Die zelfde staat die nu kinderen op school militaire training wilt gaan geven :P . En uit het westen is het lastiger. Want ja zit genoeg propaganda tussen. Maar ook veel wel gewoon goede journalistiek.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207793122
En heeft zelenski al een keuze gemaakt ?
Als je 11 politieke partijen verbiedt ?

https://www.knack.be/fact(...)-politieke-partijen/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 16:16:27 #265
5428 crew  miss_sly
pi_207793329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
En heeft zelenski al een keuze gemaakt ?
Als je 11 politieke partijen verbiedt ?

https://www.knack.be/fact(...)-politieke-partijen/
Grappig dat je een factcheck nu ineens wel betrouwbaar vindt.

Hoeveel partijen heeft Putin toegestaan, denk je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207793378
lol krijgen jullie bronnen die jullie wel aanvaarden, is het weer niet goed. :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207793527
ow en het lukt evengoed zonder factcheckers hoor.
Was gewoon 1e optie bij Google

quote:
Oekraense president blokkeert media oppositie
https://nos.nl/artikel/23(...)eert-media-oppositie
quote:
Misbruikt Zelensky de oorlog om politieke tegenstrevers uit te schakelen?
https://www.hln.be/buiten(...)en-het-uit~a50c84cf/
quote:
Oekrane verbiedt laatste politieke oppositiepartij
https://www.voltairenet.org/article218312.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207793566
De sancties ... :s)
quote:
New York importeert massaal brandstoffen uit Rusland via een tussenstop in India

De Amerikaanse staat New York koopt massaal benzine en diesel aan uit India, dat profiteert van goedkope Russische olie. Dat blijkt uit gegevens die persbureau Bloomberg verzamelde.

Zowat 89.000 vaten brandstof per dag bereiken deze maand New York, het hoogste niveau in meer dan vier jaar. Ze vertegenwoordigen 40 procent van Sinds de westerse sancties tegen Rusland wegens de invasie van Oekrane, is India een belangrijke afzetmarkt geworden voor Russische ruwe aardolie. New Delhi koopt het zwarte goud goedkoper aan en raffineert het tot brandstoffen die het (zonder sancties) weer doorverkoopt.

De Indiase invoer in New York is nodig om de verminderde aanvoer van brandstoffen uit Europa naar de Verenigde Staten - als gevolg van de door het conflict in Oekrane ontstane energiecrisis - te compenseren. Verwacht wordt dat de Europese leveringen nog zullen terugvallen wanneer bijkomende sancties in februari van kracht gaan. Dan importeren landen van de Europese Unie niet alleen geen ruwe olie, maar ook geen aardolieproducten meer uit Rusland.de totale invoer in de staat. Een jaar geleden ging het nog om 5 procent.

https://www.hln.be/buiten(...)p-in-india~af26953b/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:13:38 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207799672
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
En heeft zelenski al een keuze gemaakt ?
Als je 11 politieke partijen verbiedt ?

https://www.knack.be/fact(...)-politieke-partijen/
En hoeveel heeft hij er verboden voor 20 maart?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:14:43 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207799690
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:33 schreef UncleScorp het volgende:
ow en het lukt evengoed zonder factcheckers hoor.
Was gewoon 1e optie bij Google
[..]
[..]
[..]

En hoeveel heeft hij geblokkeerd voor de oorlog?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:26:09 #271
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207799829
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 23:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
En hoeveel heeft hij er verboden voor 20 maart?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 23:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
En hoeveel heeft hij geblokkeerd voor de oorlog?
Was Rusland niet binnen gevallen was dit gewoon dus niet gebeurd, actie reactie.

https://www.google.com/am(...)ajine-224823%3famp=1

Praat je in Rusland beetje negatief over de oorlog word je gewoon opgepakt, en met de hele familie in de nor gegooid.

En jij hebt het over dat politieke partijen verboden zijn nadat het land is binnen gevallen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 1 februari 2023 @ 02:27:29 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207801039
Zijn er al smeulende Abrams gespot? Dat gaat wel een apart plaatje opleveren; opgeblazen/veroverde US tanks door Rus in Ukr….
Mai pben rai~!
  woensdag 1 februari 2023 @ 05:49:31 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207801188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 02:27 schreef KNAK het volgende:
Zijn er al smeulende Abrams gespot? Dat gaat wel een apart plaatje opleveren; opgeblazen/veroverde US tanks door Rus in Ukr….
https://news.yahoo.com/ru(...)royed-163000432.html

Toen bekend werd dat deze tanks er kwamen waren er al claims dat Rusland deze al kapot geschoten hadden.

De foto die er bij geplaatst is geeft al duidelijk weer dat dit niet Oekrane betreft.

Mocht je als rus er een kapot schoten krijg je een bonus.
https://eurasiantimes.com(...)g-western-equipment/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207801221
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 23:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
En hoeveel heeft hij er verboden voor 20 maart?
NOS Nieuws

Woensdag 3 februari 2021, 13:15

Aangepast woensdag 3 februari 2021, 14:42
Oekraense president blokkeert media oppositie
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 06:56:05 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207801280
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 02:27 schreef KNAK het volgende:
Zijn er al smeulende Abrams gespot? Dat gaat wel een apart plaatje opleveren; opgeblazen/veroverde US tanks door Rus in Ukr….
zijn nog lang niet binnen volgens mij

in Irak zijn er genoeg opgeblazen dus als je leuke plaatjes zoekt ... zijn niet moeilijk te vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 februari 2023 @ 07:21:31 #276
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207801333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 06:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
NOS Nieuws

Woensdag 3 februari 2021, 13:15

Aangepast woensdag 3 februari 2021, 14:42
Oekraense president blokkeert media oppositie
Ah dus Russische propaganda kanalen geblokkeerd.

Misschien moeten ze weer opengooien puur als extra motivatie voor het volk.
Je weet wel dat men als nazi en als satanisten word beschouwd.

Deden wij hier ook he, als je RT bullshit wil lezen moet je de app apart installeren.
Zelfde geld voor andere Russische nieuws zenders en zo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207801378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 23:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
[..]
Was Rusland niet binnen gevallen was dit gewoon dus niet gebeurd, actie reactie.

https://www.google.com/am(...)ajine-224823%3famp=1

Praat je in Rusland beetje negatief over de oorlog word je gewoon opgepakt, en met de hele familie in de nor gegooid.

En jij hebt het over dat politieke partijen verboden zijn nadat het land is binnen gevallen.
Ik dacht gelezen te hebben dat je een enkelband kreeg.
pi_207801432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:21 schreef theguyver het volgende:

Ah dus Russische propaganda kanalen geblokkeerd.
Ja tuurlijk ... plak er een etiket op en je kan blokkeren/censureren/verbieden wat je maar wil :Y)

Ik ontken niet wat er in Rusland gebeurd, maar krampachtig alles proberen verbloemen wat er in oekr gebeurt ... :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207801473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja tuurlijk ... plak er een etiket op en je kan blokkeren/censureren/verbieden wat je maar wil :Y)

Ik ontken niet wat er in Rusland gebeurd, maar krampachtig alles proberen verbloemen wat er in oekr gebeurt ... :N
Kijk naar de hetze die ze tegen Ongehoord Nederland voeren.
Die zijn kritisch op de overheid dus krijgen de ene sanctie na de andere.
De NPO wilt ON nu een 3e sanctie opleggen waarna ze verbannen van de Televisie kunnen worden.
Het is minder drastisch als in Rusland maar ook in Nederland kan je problemen krijgen als je een gevaar voor de zittende macht wordt.
pi_207801658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk naar de hetze die ze tegen Ongehoord Nederland voeren.
Die zijn kritisch op de overheid dus krijgen de ene sanctie na de andere.
De NPO wilt ON nu een 3e sanctie opleggen waarna ze verbannen van de Televisie kunnen worden.
Het is minder drastisch als in Rusland maar ook in Nederland kan je problemen krijgen als je een gevaar voor de zittende macht wordt.
ON heeft he-le-maal niets te maken met journalistiek. Ik zie dan ook niet in waarom daar belastinggeld heen zou moeten. Ik denk overigens dat een Nieuwsuur om maar eens wat te noemen een heeel wat groter gevaar is voor de zittende macht dan Arnold Karskens en die malloten eromheen. Welke misstanden heeft ON al aan het licht gebracht het afgelopen jaar? Oja, helemaal geen n.
pi_207801665
De russen mobiliseren teveel

quote:
Moskou geeft toe: ruim 9.000 mannen ten onrechte gemobiliseerd

Rusland heeft toegegeven sinds afgelopen najaar enkele duizenden mannen ten onrechte te hebben gemobiliseerd in het leger voor de oorlog in Oekrane. "Meer dan 9.000 burgers die ten onrechte waren gemobiliseerd, zijn terug naar huis gebracht, onder wie ook mensen die om gezondheidsredenen nooit hadden mogen worden opgeroepen", zei procureur-generaal Igor Krasnov vandaag tijdens een ontmoeting met president Vladimir Poetin.

https://www.msn.com/nl-be(...)4af2a1a699450fbd5cf9
De oekr's daarentegen zijn gemotiveerd ...

quote:

Al goed 13.000 Oekraners aan grens tegengehouden


De Oekraense grenswacht heeft, sinds de start van de Russische invasie bijna een jaar terug, al meer dan 13.000 mensen verhinderd het land te verlaten. "Al meer dan 9.100 mensen zijn opgepakt", aldus woordvoerder Andrij Demtsjenko dinsdag. De meesten werden tegengehouden aan grensovergangen met Roemeni of Moldavi. Nog eens 3.900 anderen werden met vervalste papieren gevat aan grensovergangen. De meesten van hen wilden naar Hongarije of Polen.

Vanwege de Russische invasie werd het Oekraense mannen tussen de 18 en 60 verboden het land te verlaten. Volgens de grenswacht probeerden sommigen toch het land te verlaten, in vrouwenkleren of met vervalste documenten over niet-bestaande kinderen of fictieve echtgenotes.

https://www.msn.com/nl-be(...)4af2a1a699450fbd5cf9
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207801669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:30 schreef Raw85 het volgende:

[..]
ON heeft he-le-maal niets te maken met journalistiek. Ik zie dan ook niet in waarom daar belastinggeld heen zou moeten. Ik denk overigens dat een Nieuwsuur om maar eens wat te noemen een heeel wat groter gevaar is voor de zittende macht dan Arnold Karskens en die malloten eromheen. Welke misstanden heeft ON al aan het licht gebracht het afgelopen jaar? Oja, helemaal geen n.
Ze bespreken dingen die andere omroepen verzwijgen en ze nodigen gasten uit die bij andere omroepen niet welkom zijn.
pi_207801684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze bespreken dingen die andere omroepen verzwijgen en ze nodigen gasten uit die bij andere omroepen niet welkom zijn.
Zo beredeneerd kan Stichting Martijn ook wel een eigen omroep krijgen. Maar goed, beetje offtopic wellicht hier.
pi_207801709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zo beredeneerd kan Stichting Martijn ook wel een eigen omroep krijgen. Maar goed, beetje offtopic wellicht hier.
Ja idd offtopic en aan gezien je over Stichting Martijn begint verwacht ik niet echt een inhoudelijke discussie,
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 08:44:17 #285
5428 crew  miss_sly
pi_207801736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk naar de hetze die ze tegen Ongehoord Nederland voeren.
Die zijn kritisch op de overheid dus krijgen de ene sanctie na de andere.
De NPO wilt ON nu een 3e sanctie opleggen waarna ze verbannen van de Televisie kunnen worden.
Het is minder drastisch als in Rusland maar ook in Nederland kan je problemen krijgen als je een gevaar voor de zittende macht wordt.
In NL kan je problemen krijgen als je onwaarheden als feiten probeert te slijten en mensen ophitst met nepnieuws. Ja, dat kan inderdaad.

Er is verder genoeg dat boven water komt over de zittende macht, zoals inderdaad Nieuwsuur telkens, maar ook diverse (dag)bladen laten zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207801762
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In NL kan je problemen krijgen als je onwaarheden als feiten probeert te slijten en mensen ophitst met nepnieuws. Ja, dat kan inderdaad.

Er is verder genoeg dat boven water komt over de zittende macht, zoals inderdaad Nieuwsuur telkens, maar ook diverse (dag)bladen laten zien.
Kan je wat voorbeelden geven?
Bijvoorbeeld Sjoerd Sjoerdsma noemde ON fascisten, waarom is ON fascistisch?
pi_207801767
Onwaarheden, feiten, nepnieuws ...
Hebben jullie al een Ministry of Truth ?

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207801769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je wat voorbeelden geven?
Bijvoorbeeld Sjoerd Sjoerdsma noemde ON fascisten, waarom is ON fascistisch?
Dat was Tjeerd de Groot toch? En daar is hij keurig en terecht op teruggekomen.
pi_207801796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:48 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat was Tjeerd de Groot toch? En daar is hij keurig en terecht op teruggekomen.
O was dat Tjeerd, my bad.
Heb je misschien een bericht waarin hij daar op terug komt?
pi_207801800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O was dat Tjeerd, my bad.
Heb je misschien een bericht waarin hij daar op terug komt?
twitter
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 08:53:45 #291
5428 crew  miss_sly
pi_207801803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je wat voorbeelden geven?
Bijvoorbeeld Sjoerd Sjoerdsma noemde ON fascisten, waarom is ON fascistisch?
Daarvan heeft hij gezegd dat hij dat niet had mogen doen.

ON is nog nergens op teruggekomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207801805
Maar goed, wie of wat ook al dan niet terecht iets over ON zou zeggen doet er niet eens zoveel toe. Het punt is dat het niets met journalistiek en de waarden die daarbij horen te maken heeft.
pi_207801810
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarvan heeft hij gezegd dat hij dat niet had mogen doen.

ON is nog nergens op teruggekomen.
Niet?
https://ongehoordnederland.tv/oeps/
pi_207801824
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Een tweet :P
Kom op zeg, dat had gewoon op TV moeten komen.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 09:08:11 #295
5428 crew  miss_sly
pi_207801938
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Een tweet :P
Kom op zeg, dat had gewoon op TV moeten komen.
Op hun eigen site? Dat had gewoon op tc moeten gebeuren, natuurlijk.

Een tweet gaat dan nog echt de wereld in, hun eigen site wordt niet bezocht door anderen dan hun eigen publiek.

Maar geen excuus over de verkeerde voorstelling van zaken betreffende de filmpjes die de zogenaamd tsunami van 'zwart geweld tegen blanke mensen' moest aantonen, bijvoorbeeld. Wat toch wel een van de slechtste soorten van 'journalistiek' was die mogelijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207801957
Oekraine hier?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207801980
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Op hun eigen site? Dat had gewoon op tc moeten gebeuren, natuurlijk.

Een tweet gaat dan nog echt de wereld in, hun eigen site wordt niet bezocht door anderen dan hun eigen publiek.

Maar geen excuus over de verkeerde voorstelling van zaken betreffende de filmpjes die de zogenaamd tsunami van 'zwart geweld tegen blanke mensen' moest aantonen, bijvoorbeeld. Wat toch wel een van de slechtste soorten van 'journalistiek' was die mogelijk is.
Waarom moet dat op TV?
De andere omroepen doen het toch ook op deze manier?
https://nos.nl/herstel
Een minister die zo'n uitspraak doet is toch van een hele andere orde.
pi_207801990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom moet dat op TV?
De andere omroepen doen het toch ook op deze manier?
https://nos.nl/herstel
Een minister die zo'n uitspraak doet is toch van een hele andere orde.
Hij is helemaal geen minister. Dat is dus waarom feiten van belang zijn..
pi_207802002
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:
Oekraine hier?
Klopt, maar ik vind het wel opvallend dat degenen die zo fel tegen de censuur zijn in Rusland wel de censuur in Nederland steunen.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 09:14:16 #300
5428 crew  miss_sly
pi_207802008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom moet dat op TV?
De andere omroepen doen het toch ook op deze manier?
https://nos.nl/herstel
Een minister die zo'n uitspraak doet is toch van een hele andere orde.
Hij is geen minister. En waarom is dat anders? Ze maken tv, doen daar uitspraken die niet kloppen, dus horen dat ook op tv te rectificeren.

Je meet met twee maten. f het gaat om de rectificatie op zich, dan is het beiden goed. f de manier waarop is ook van belang, en dan zijn beide niet goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 09:14:47 #301
5428 crew  miss_sly
pi_207802016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vind het wel opvallend dat degenen die zo fel tegen de censuur zijn in Rusland wel de censuur in Nederland steunen.
Welke censuur is dat dan precies?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')