En dan blijkt Zelensky een liefdesrelatie te hebben met Putin.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:
Samen opstaan is lastig als de een de ander met kruisraketten de grond in loopt te stampen
Mazzeltje dat ze zo weinig krijgen danquote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En dan blijkt Zelensky een liefdesrelatie te hebben met Putin.
Waren alle doden in scene gezegd en vallen ze nu gezamenlijk Polen binnen met NAVO materiaal.
Is dat BNW of niet?
En nou ben ik nog nuchter
Dreiging voor Europa?quote:“Als het offensief van Oekraïne niet slaagt, belanden we in een heel ander scenario”
Het wordt nu of nooit voor Zelensky, zegt legerbaas Michel Hofman. Oekraïne staat voor cruciale maanden die het vervolg van de oorlog kunnen bepalen: “Als Rusland standhoudt, dreigt het de overhand te krijgen.” En dan wordt ook de dreiging voor Europa groter.
quote:De federale regering heeft beslist om een pakket ter waarde van ruim 90 miljoen euro aan Oekraïne te leveren. “We voorzien onder meer de levering van AMRAAM’s (luchtafweerraketten), LAW’s en RGW’s (antitankwapens) aan Oekraïne. Dit zal uit onze stocks komen, die al behoorlijk laag zijn. We zakken dus nog wat verder.”
Ik ben ook wel benieuwd wat voor dreiging dat dan is.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dreiging voor Europa?
Zou eerder een uitspraak van mij kunnen zijn, maar merendeel anti-rus lacht toch al een jaar lang met de ondermaatse prestaties van het russische leger? Hoe komen ze dan bij “dreiging voor Europa” ?
Ps belgisch artikel
Je mag me in DM hierover aanspreken maar niet hier.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Antisemitisme is strafbaar. Haal dat en die mensen maar weg!!!
-DM of kappen-quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je mag me in DM hierover aanspreken maar niet hier.
China vertikt wapens te leveren aan Rusland btw.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lol, je bedoelt ze worden steeds meer een vazalstaat van China en hun tankstation.
Dan staat Rusland tegenover Europa.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat voor dreiging dat dan is.
Militair gezien is Rusland geen bedreiging voor ons, dankzij de NAVO.
Mocht de USA zich terug trekken wordt het wel kritisch.
Nee die houden het liever zelf voor toekomstig “conflict” met de VS.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
China vertikt wapens te leveren aan Rusland btw.
Als ze de grondstoffen van oekr in hun zak hebben zal dat snel veranderen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dan staat Rusland tegenover Europa.
Je weet dat de financieel Rusland ongeveer gelijk staat aan Italië.
Dus hoe went of keert enige wat dan waarschijnlijk zal gebeuren is dat Rusland terug gedrongen word tot eigen grondgebied en dat men dan een mooi ijzeren gordijn er omheen pleurt letterlijk en figuurlijk.
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dan staat Rusland tegenover Europa.
Je weet dat de financieel Rusland ongeveer gelijk staat aan Italië.
Dus hoe went of keert enige wat dan waarschijnlijk zal gebeuren is dat Rusland terug gedrongen word tot eigen grondgebied en dat men dan een mooi ijzeren gordijn er omheen pleurt letterlijk en figuurlijk.
Beter haast maken van die tanks.quote:“Rusland maakt zich klaar voor nieuw offensief in Luhansk en Donetsk op 24 februari”
Op 24 februari zal het Kremlin een nieuw offensief lanceren in de regio’s Donetsk en Luhansk. Dat heeft de Oekraïense secretaris van de nationale veiligheids- en defensieraad Oleksiy Danilov gezegd en schrijft ook het persagentschap Bloomberg op gezag van insiders. Het zou exact een jaar geleden zijn dat Vladimir Poetin de “speciale militaire operatie” in Oekraïne afkondigde.
https://www.hln.be/buiten(...)4-februari~ac1d967a/
Donbas staat al vol met anti tanks volgens podcaster die daar rondtrok. Russen zijn vooruitziend. Net als luchtafweer in Moskou enzo, ze weten dat oekr als een wilde in het rond aal slaan als ze ten onder gaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.
Ze hebben simpelweg meer manschappen en meer materiaal.
Ik weet niet, niks duid echt op een oorlog uit.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee die houden het liever zelf voor toekomstig “conflict” met de VS.
Eenmaal oekr een compleet wasteland is zal het oog van Sauron zich verplaatsen
Kan je nog zoveel hebben maar als er net zoveel man het land uitvlucht als dat er opgeroepen word heb je er weinig aan.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland teruggedrongen gaat worden.
Ze hebben simpelweg meer manschappen en meer materiaal.
Ja bedoel die anti tank barrière alla Siegfried linie?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Donbas staat al vol met anti tanks volgens podcaster die daar rondtrok. Russen zijn vooruitziend. Net als luchtafweer in Moskou enzo, ze weten dat oekr als een wilde in het rond aal slaan als ze ten onder gaan.
Dan hebben ze er alsnog meer als Oekraïne.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kan je nog zoveel hebben maar als er net zoveel man het land uitvlucht als dat er opgeroepen word heb je er weinig aan.
Leuke regio moest het zelfde aantal mensen oproepen dus de mannen in grote steden hoeven nog niet er vandoor te gaan, want de kans dat je daar opgeroepen word is gewoon vele malen kleiner dan op het platteland.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan hebben ze er alsnog meer als Oekraïne.
De grootste uittocht van mensen hebben ze daar nu wel gehad denk ik.
De rijkere hebben het land verlaten en de arme blijven achter.
Wat nu ?quote:Pools leger lijft recordaantal rekruten in
De aantrekkingskracht van de Poolse strijdkrachten is aanzienlijk gegroeid sinds de Russen elf maanden geleden buurland Oekraïne binnenvielen. Vorig jaar ondertekenden 13.742 rekruten een contract als beroepsmilitair. Dat heeft de minister van Defensie, Mariusz Blaszczak, bekendgemaakt. “Dat is een record sinds de afschaffing van de dienstplicht.”
https://www.hln.be/buiten(...)ekruten-in~aff6d1c5/
Berichten van hoe meer er geleverd wordt zijn een barometer van hoe slechter het daar gaatquote:Nederlandse F-35's aangekomen in Polen voor bescherming oostgrens van NAVO
De eerste drie Nederlandse F-35 gevechtsvliegtuigen zijn vrijdag in Polen aangekomen om daar de komende twee maanden het oostelijk deel van het NAVO-luchtruim te bewaken. De rest volgt later deze dag. In totaal worden acht straaljagers van de Koninklijke Luchtmacht van Nederland op de vliegbasis Malbork gestationeerd.
https://www.hln.be/buiten(...)s-van-navo~a356c048/
Aangezien verschillende Russische ministers al aangegeven hebben dat polen het volgende target zou zijn als ze klaar zijn met Oekraïne is het niet zo heel gek.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat nu ?
NATO lid dat zich voorbereidt op oorlog?
Gaan ze binnenvallen? (Officieel dan want er vechten/sneuvelen er al genoeg)
Om oekr te helpen of azen ze op Galicie en Lviv ?
Maar wat denk jij nu ?quote:Op zondag 29 januari 2023 00:47 schreef theguyver het volgende:
Aangezien verschillende Russische ministers al aangegeven hebben dat polen het volgende target zou zijn als ze klaar zijn met Oekraïne is het niet zo heel gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |