Op 20 januari 2023 werd Engel door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld wegens opruiing voor de oproep om deel te nemen aan een verboden demonstratie. De rechtbank legt Engel daarvoor een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand op met een proeftijd van 2 jaar. . Van 5 andere verdenkingen van opruiing werd hij vrijgesproken.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar, hier is het heel anders.
https://www.rechtspraak.n(...)oep-veroordeeld.aspx
[..]
quote:Op zondag 29 januari 2023 22:59 schreef theguyver het volgende:
Maar goed misschien moet je eens verdiepen in de manier waarop deze oorlog gevoerd word.
Nou censuur begint bij ons ook stilaan lekker binnen te komen hoor.quote:Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Hoeft niet je kan ook gewoon RT installeren en zoeken naar Russische telegram groepjes om zodoende een oordeel te vellen.quote:Op maandag 30 januari 2023 06:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Daarom kom ik ook hier hé, om jouw accurate oorlogsverslaggeving te lezen
Ow wat een gemiste kans.quote:Boris Johnson zegt dat Poetin dreigde raket op hem af te vuren: “het zou maar een minuut duren”
Voormalig Brits premier Boris Johnson beweert in een BBC-documentaire dat de Russische president Vladimir Poetin hem bedreigd heeft in een telefoongesprek, voor de Russische inval in Oekraïne. "Ik wil je geen pijn doen, maar met een raket zou het maar een minuut duren", zou Poetin gezegd hebben.
De conversatie vond volgens Johnson plaats in februari vorig jaar, nadat hij een bezoek gebracht had aan Kiev in een poging om de westerse steun voor Oekraïne duidelijk te maken toen er toenemende ongerustheid ontstond over een Russische inval.
Johnson zegt dat hij Poetin gewaarschuwd had dat er strengere westerse sancties zouden volgen als hij Oekraïne zou binnenvallen. Hij zou de Russische leider ook duidelijk gemaakt hebben dat de escalatie alleen maar voor meer westerse steun voor Oekraïne zou zorgen en dat dit "meer NAVO, niet minder NAVO" aan de Russische grenzen zou betekenen.
De BBC-documentaire zal maandagavond uitgezonden worden.
https://www.hln.be/buiten(...)nuut-duren~a696f73c/
Jij vindt dat vergelijkbaar?quote:Op zondag 29 januari 2023 23:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
Poetin?quote:Op maandag 30 januari 2023 06:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow wat een gemiste kans.
De man die de onderhandelingen boycotte en voor verdere oorlog koos.
Yep, en eigenlijk vind ik die straf met enkelband nog wel meevallen.quote:
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, en eigenlijk vind ik die straf met enkelband nog wel meevallen.
Zeker aangezien Rusland in oorlog is.
En jij denkt dat Willem Engel niet bij NCTV op het lijstje staat?quote:Op maandag 30 januari 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?
Zeer vergelijkbaar, inderdaad
Ik weet niet of hij op het lijstje staat, maar ik weet wel dat hij voor 5 van de 6 feiten is vrijgesproken, dus dat het nogal meevalt met zijn slachtofferschap. En als je kijkt wat hij allemaal kan verkondigen, en dat vergelijkt met de activist in Rusland, dan kun je wat mij betreft niet met droge ogen beweren dat het vergelijkbaar is.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En jij denkt dat Willem Engel niet bij NCTV op het lijstje staat?
Ik heb niks met die vent maar kijk hoe fel de staat tegen hem is.
Hij is veroordeeld, voor oproep voor deelname aan een verboden demonstratie.
En nu is het nog vrede, als Nederland in oorlog is zullen ze zeker strenger worden.
Prima toch als jij dat vindquote:Op maandag 30 januari 2023 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij op het lijstje staat, maar ik weet wel dat hij voor 5 van de 6 feiten is vrijgesproken, dus dat het nogal meevalt met zijn slachtofferschap. En als je kijkt wat hij allemaal kan verkondigen, en dat vergelijkt met de activist in Rusland, dan kun je wat mij betreft niet met droge ogen beweren dat het vergelijkbaar is.
Dat is gewoon niet geloofwaardig.
Als je dat vindt meevallen, waarom klaag je dan over de behandeling van Engel?quote:Op maandag 30 januari 2023 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Prima toch als jij dat vind
Ieder z'n mening.
Ik vind die enkelband wel meevallen gezien de andere verhalen over gevangenisstraffen in Siberië enzo.
Ik meen dat je ook in Nederland in een isolement beland voor een week als het knoop je van je shirt verkeerd zit.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus het is terecht dat iemand die uiting geeft aan het oneens zijn met het beleid als terrorist wordt bestempeld, vergelijkbaar met ISIS, Al Qaida, Taliban, en dat is vergelijkbaar met iemand die in de rechtbank voor 6 zaken van opruiing moet verschijnen, van 5 wordt vrijgesproken en voor die ene een voorwaardelijke straf krijgt? Want in Nederland mag je dus ook je mening niet uiten, want dan word je namelijk.....vrijgesproken door de rechtbank?
Zeer vergelijkbaar, inderdaad
The mighty NATOquote:Amerikaanse generaal waarschuwt dat Britse leger geen topstrijdmacht meer is: “Het zou binnen paar dagen zonder munitie zitten”
Een Amerikaanse generaal heeft de Britse minister van Defensie Ben Wallace in een privégesprek gezegd dat het Britse leger niet langer beschouwd wordt als een “strijdmacht van topniveau”. Dat hebben bronnen binnen de Britse defensie onthuld, volgens nieuwszender ‘Sky News’.
Munitie
Volgens ‘Sky News’ zou het Britse leger “binnen de paar dagen” zonder munitie komen te zitten als het zou worden opgeroepen om te vechten. Het Verenigd Koninkrijk zou ook zijn luchtruim niet kunnen verdedigen mocht het geconfronteerd worden met de drone- en raketaanvallen waar Oekraïne nu onder kreunt.
Het zou verder tussen de vijf en de tien jaar duren voordat het leger een oorlogsdivisie van zo’n 25.000 tot 30.000 troepen op de been zou krijgen, geruggensteund door tanks, artillerie en helikopters. Het grootste deel van de gepantserde voertuigen van het leger - inclusief tanks - blijkt tussen de 30 en 60 jaar geleden gebouwd te zijn en een volledige vervanging is pas over jaren gepland.
Munitie
Volgens ‘Sky News’ zou het Britse leger “binnen de paar dagen” zonder munitie komen te zitten als het zou worden opgeroepen om te vechten. Het Verenigd Koninkrijk zou ook zijn luchtruim niet kunnen verdedigen mocht het geconfronteerd worden met de drone- en raketaanvallen waar Oekraïne nu onder kreunt.
Het zou verder tussen de vijf en de tien jaar duren voordat het leger een oorlogsdivisie van zo’n 25.000 tot 30.000 troepen op de been zou krijgen, geruggensteund door tanks, artillerie en helikopters. Het grootste deel van de gepantserde voertuigen van het leger - inclusief tanks - blijkt tussen de 30 en 60 jaar geleden gebouwd te zijn en een volledige vervanging is pas over jaren gepland.
...
https://www.hln.be/buiten(...)tie-zitten~a3c3c683/
Heb je dan ook berichten / foto's / videos gezien van Wagner troepen die in Bakhmut verminkte lijken van "oekr" soldaten vinden ... verminkt om hun buitenlandse nationaliteit te verbergen ?quote:Op maandag 30 januari 2023 06:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoeft niet je kan ook gewoon RT installeren en zoeken naar Russische telegram groepjes om zodoende een oordeel te vellen.
Vooral met fanatieke anti VS mentaliteit.
Dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Russische bedrijf looft beloning uit voor eerste soldaat die Westerse tank kan uitschakelen in Oekraïne
Een Russisch bedrijf heeft een geldprijs uitgeloofd aan de eerste Russische soldaat die erin slaagt om een Westerse Leopard-tank of Abrams-tank te veroveren of te vernietigen in Oekraïne.
https://www.hln.be/buiten(...)n-oekraine~a5efc377/
Eh hoi unclescorp..quote:Op maandag 30 januari 2023 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb je dan ook berichten / foto's / videos gezien van Wagner troepen die in Bakhmut verminkte lijken van "oekr" soldaten vinden ... verminkt om hun buitenlandse nationaliteit te verbergen ?
En nee, vraag niet naar een bron want ik post dat niet in BNW
Jaja ik zie wel verschil tussen granaat en afgesneden hoofd én handenquote:Op maandag 30 januari 2023 12:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh hoi unclescorp..
Het is OORLOG als jij een of andere granaat kopt hoe denk je dat jou smoel er uit ziet?
Ik klaag niet.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:11 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je dat vindt meevallen, waarom klaag je dan over de behandeling van Engel?
Ah dus weer oorlogs misdaden vanuit Russische kant, zoals vernomen als Oekraïense soldaten en de overhoop schieten.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja ik zie wel verschil tussen granaat en afgesneden hoofd én handen
Nee dat is iets te makkelijk lol.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah dus weer oorlogs misdaden vanuit Russische kant, zoals vernomen als Oekraïense soldaten en de overhoop schieten.
Zonder jezelf bekend te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |