abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207624282
Voordat Rusland de boel ging lopen opstoken in de Donbass, is er nooit, in geen enkele oblast, dus ook op de Krim niet, een meerderheid geweest voor aansluiting bij Rusland.

Het gelijkstellen van Russischtaligen aan “Russen” is niets anders dan Kremlinpraat.

Alsof alle Oostenrijkers eigenlijk ook Duitsers zijn :')
pi_207624291
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647

Dat was dus geen al te best stukkie. Deze mevrouw snapt het:

[ twitter ]
quote:
Van Dam ziet een sterke parallel met Syri destijds en de wrede dictator Assad, die gifgas inzette tegen zijn eigen, rebellerende bevolking. Rusland hield Assad in het zadel en streed mee tegen diens binnenlandse vijanden. In 2012 pleitte Van Dam al voor onderhandelingen met Assad. „Toen calculeerde ik ook. Ik zei: We hebben nu tienduizend doden, laten we het daarbij proberen te houden en gaan onderhandelen met Assad die sterk in het zadel zit.” Zijn voorstel werd met ontzetting ontvangen; het zou neerkomen op capitulatie voor Assad. Van Dam: „Vervolgens kregen we vijfhonderdduizend doden en wordt er alsnog onderhandeld. Assad zit er nog steeds.”
:')__________!

De Arabische Liga en de VN hebben vanaf 2011 juist eindeloos geprobeerd te onderhandelen met Assad. Die zag elke wapenstilstand als mooie kans om even op adem te komen en vervolgens net zo door te gaan. Waarna er, in plaats van harde consequenties, gewoon weer nieuwe nutteloze pogingen werden ondergaan om te onderhandelen. Een mooi lesje dat Rusland uit de westerse omgang met Assad heeft getrokken is dat agressie loont.
Incelfrikandel
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:29:33 #103
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207624303
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat.
Dus zelensky mag gewoon tekenen onder een papiertje waarop staat dat hij land kwijt is.

quote:
We kunnen uiteindelijk niet tot in lengte van jaren wapens blijven leveren voor wat perifere gebieden.
Kan prima. Voorraden van rus zijn ook niet oneindig, kwaliteit giert achteruit, lever westerse tanks en F16s en het kwalitatieve verschil is zo groot dat oekraine alleen nog maar aan het slachten is.
pi_207624306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat vinden die mensen overwegend prima, het zijn veelal etnische Russen die de voorkeur geven aan Moskou. Dat is een beetje een ongemakkelijke waarheid en op zich geen reden voor afscheiding maar als dat zou gebeuren is het niet zo dat de bevolking daar zich verschrikkelijk zou voelen.
Dit is een flagrante leugen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:44 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207624333
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat was een "referendum", geen referendum. ;)
Uiteraard, maar in dat artikel staat ook dat de etnische Russen er in de meerderheid waren en dat is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Je kunt je dan afvragen of het handig is om dat per se terug te willen ten koste van heel veel Oekranse levens en heel veel welvaart voor het land op het moment dat je de kans krijgt je verliezen te beperken tot slechts de Krim en Luhansk. Oekrane heeft alle recht op de Krim, Rusland heeft precies nul procent recht op dat gebied maar hoever ben je bereid voor dat recht te gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:32:19 #106
6484 ExTec
pi_207624341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
"Pacifisme" is altijd al een beweging geweest voor mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien.
Wat ik ronduit schofterig vind is niet alleen oproepen tot onderhandelen, maar echt het pleiten voor stoppen met wapenleveranties.

Dan wil je niet onderhandelen, dan wil je gewoon dat oekraine verliest.

Het ranzige tuig van die petitie mag wmb gewoon kaal geschoren worden.
pi_207624350
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

Je kunt hooguit wat spul erop doen, extra bepantsering oid, maar met een metal doos door smalle straten gaan is altijd een recept voor nare dingen.
Dat was ook mijn mening.

Blijkbaar zijn er wel wat types die enigszins ervoor zijn uitgerust, maar die voorbeelden zullen we waarschijnlijk niet in actie zien in Oekrane.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:33:05 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207624352
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

Je kunt hooguit wat spul erop doen, extra bepantsering oid, maar met een metal doos door smalle straten gaan is altijd een recept voor nare dingen.
Perfect wordt het nooit inderdaad, blijven kwetsbaar in stedelijke gebieden.
pi_207624371
Denk dat het bereiken van de Zee van Azov door het oekranse leger de Krim onverdedigbaar maakt voor het russische leger.

Kwestie van tijd.
pi_207624389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zijn er tanks die wel geschikt zijn voor de stedelijke gebieden?
Deze is er speciaal voor ontwikkeld.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:36:28 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207624397
Lol, wat een logica :')

Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syri, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekrane niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:39:13 #112
6484 ExTec
pi_207624419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat was ook mijn mening.

Blijkbaar zijn er wel wat types die enigszins ervoor zijn uitgerust, maar die voorbeelden zullen we waarschijnlijk niet in actie zien in Oekrane.
Waar je aan kan denken is bv een voertuig wat de loop 45 graden omhoog kan doen, oid. Zodat je in een stad ook ramen op de eerste of 2de verdieping kunt raken. Niet alle tanks kunnen de loop zo hoog doen, bv.

Maar als je bv een flatgebouw voor de geest haalt - hoeveel ramen zitten daar in? Hoef maar achter 1 raam een mannetje met een javelin of nlaw te zitten en je bent toast.

Tanks zonder infanterie en IFV dekking door steden heen is altijd een slecht idee.
pi_207624438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:34 schreef ppi het volgende:
Denk dat het bereiken van de Zee van Azov door het oekranse leger de Krim onverdedigbaar maakt voor het russische leger.

Kwestie van tijd.
Oekrane dat Rusland van de Krim af schiet is de grootst denkbare vernedering voor Rusland. Dan is Putin definitief klaar.
pi_207624453
quote:

Kwestie van tijd.
Deels. Ukrane moet 2 dingen doen, de Zee van Azov bereiken en de Krimbrug helemaal onbruikbaar maken.
De russische troepen die op de Krim zitten zijn dan afgesneden van iedere logistiek. Voor de AFU is het dan een kwestie van opmoppen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207624457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen heeft schijt aan het Duitse getreuzel.
https://twitter.com/mhmck/status/1615966592252403720

Dat klinkt heel stoer maar zonder Duitse reserve onderdelen (en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:42:43 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207624463
quote:

Kwestie van tijd.
Precies! Kust bereiken, daarna HIMARS of die nieuwe 150km gebruiken om de Kerch brug kapot te schieten en daarna een half jaar wachten terwijl Crimea door gebrek aan bevoorrading steeds verder verzwakt.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:42:45 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207624464
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus zelensky mag gewoon tekenen onder een papiertje waarop staat dat hij land kwijt is.
[..]
Kan prima. Voorraden van rus zijn ook niet oneindig, kwaliteit giert achteruit, lever westerse tanks en F16s en het kwalitatieve verschil is zo groot dat oekraine alleen nog maar aan het slachten is.
Dat is aan hem natuurlijk, maar het is wel wat naties in hun formatieve jaren vaak hebben gedaan,hoe onrechtvaardig ook. Ook wij hebben afstand gedaan van Antwerpen, nota bene op bijna alle gebieden veruit de belangrijkste stad van de Nederlanden, bakermat van het Nederlandse protestantisme en nota bene de plaats waar het plakkaat van verlatinghe werd opgesteld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207624470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deels. Ukrane moet 2 dingen doen, de Zee van Azov bereiken en de Krimbrug helemaal onbruikbaar maken.
De russische troepen die op de Krim zitten zijn dan afgesneden van iedere logistiek. Voor de AFU is het dan een kwestie van opmoppen.
We zullen zien hoe ver Rusland bereid is te gaan voor de Krim. Maar ik denk niet dat Oekrane zich laat chanteren met kernwapens.
pi_207624478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oekrane dat Rusland van de Krim af schiet is de grootst denkbare vernedering voor Rusland. Dan is Putin definitief klaar.
Ofwel, staat gelijk aan de ring in de vuurput van mt doom gooien.

'What are we waiting for?'
1947-2016
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:43:53 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207624488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat klinkt heel stoer maar zonder Duitse reserve onderdelen (en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.
Dat zal wel mee vallen, ook in Polen zijn ze bekend met begripping als supply chain en valuechain management.

Zijn geen apen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207624497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zullen zien hoe ver Rusland bereid is te gaan voor de Krim. Maar ik denk niet dat Oekrane zich laat chanteren met kernwapens.
Kernwapens gooien doen putler niet. Dan is het af met rusland namelijk. Denk niet dat ook maar een land dat toelaat.
1947-2016
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 11:45:16 #122
8781 crew  Frutsel
pi_207624508
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat. Nu is het daarvoor echter nog te vroeg, maar als Oekrane uiteindelijk met een sterk nationaal gevoel zich weet te definieren als Europese, Westerse natie en toegang krijgt de NAVO en later EU, dan heeft Oekrane gewonnen,ook al is het dan wat kwijt. Rusland is losgekoppeld van de Westerse economie en verworden tot paria in de Westerse wereld , we zijn minder afhankelijk van Russische fossiele brandstof, de NAVO is hechter en groter, de militaire aanwezigheid en tolerantie daarvoorvan Europese landen is toegenomen. Rusland is sowieso de grote verliezer.

We kunnen uiteindelijk niet tot in lengte van jaren wapens blijven leveren voor wat perifere gebieden.
Dat klopt, maar inderdaad zal Oekrane er iets voor in ruil moeten krijgen want anders begint over vijf jaar de ellende opnieuw.

Alleen zal Rusland vermoedelijk toetreding van Oekraine tot de NAVO bestempelen als een overschrijding van een "rode lijn". Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Dat die Russen nog maar dertig jaar de grote verliezer en een langdurige paria voor de rest van de wereld blijven.
pi_207624510
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is aan hem natuurlijk, maar het is wel wat naties in hun formatieve jaren vaak hebben gedaan,hoe onrechtvaardig ook. Ook wij hebben afstand gedaan van Antwerpen, nota bene op bijna alle gebieden veruit de belangrijkste stad van de Nederlanden, bakermat van het Nederlandse protestantisme en nota bene de plaats waar het plakkaat van verlatinghe werd opgesteld.
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 11:46:20 #124
8781 crew  Frutsel
pi_207624524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kernwapens gooien doen putler niet. Dan is het af met rusland namelijk. Denk niet dat ook maar een land dat toelaat.
Er is n nadeel:
Putin geeft geen fuck om zijn eigen inwoners
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)

Ik zie Putin er eerder eentje gooien dan het Westen
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:46:52 #125
6484 ExTec
pi_207624528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
(en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.
Munitie is standaard gaat in een leopard hetzelfde als in een abrams, leclerc, etc.
pi_207624532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Er is n nadeel:
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)

Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.

Het Westen denkt te rationeel.
pi_207624537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:

Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syri, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekrane niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
Gisteren (weet niet meer in welke reportage) werd goed uitgelegd waarom "20.000 tanks" helemaal niets zegt. Hoeveel opgeleid personeel is er beschikbaar? Hoeveel van die tanks zijn daadwerkelijk operationeel?

Daarnaast zijn er overigens ook al 3000+ tanks kapot geschoten.
pi_207624539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Tja, pacifisme leuk ideaal in vredestijd maar natuurlijk een illusie zolang er nog steeds landen zijn die aan landjepik doen. Zelfs Japan komt er op terug omdat ze ook wel inzien dat het niet meer houdbaar is met agressieve buren als Noord-Korea en China.
Pacifisme is een bijzonder naeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.
Incelfrikandel
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:48:04 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207624541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
Niet de Belgen,de Spanjaarden. Die veroverden Antwerpen in 1585 zoals Rusland de Krim.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207624544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:47 schreef Confetti het volgende:

[..]
Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.

Het Westen denkt te rationeel.
Rationeel blijven is altijd de beste strategie
pi_207624555
quote:

[..]
Er is n nadeel:

De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.

Zo ja, dan zal Rusland dit trucje ad infinitum blijven herhalen.
pi_207624568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:

Dit soort landverraders waren de NSB'ers van de jaren 30 en 40.
pi_207624570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet de Belgen,de Spanjaarden.
Dat is toch niet te vergelijken?
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:50:16 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207624592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is toch niet te vergelijken?
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207624627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.
Dreigde Spanje ook om Nederland met de grond gelijk te maken als we niet zouden instemmen?

Het is toch niet de 16e eeuw man.
pi_207624639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Pacifisme is een bijzonder naeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.
pi_207624653
twitter
pi_207624654
quote:
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekrane. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekrane en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekrane - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.
Of ze ruilen niet, maar gebruiken de Abrams ook niet tot het kan. Onderhoud kan in Polen. (En onderhoud van pantserhouwitsers doen ze ook buiten Oekrane zonder dat Rusland met raketten gaat gooien.)
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 11:56:01 #139
8781 crew  Frutsel
pi_207624721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.

Zo ja, dan zal Rusland dit trucje ad infinitum blijven herhalen.
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.

Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
pi_207624767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.
Ik heb dat op papier eigenlijk nooit mooi gevonden. Marx was duidelijk in zijn boek dat het een zeer autoritaire ideologie is.
Incelfrikandel
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:00:47 #141
6484 ExTec
pi_207624792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:
Dus de oplossing lijkt me simpel.
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
pi_207624814
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .
pi_207624821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.

Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
Daar ben ik van overtuigd ja. Hoe verwerpelijk dat ook is.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:02:23 #144
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207624822
quote:

[..]
Beter leveren ze voordat hij ze gevonden heeft, want die heeft die laffe wezel niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207624836
quote:

[..]
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekrane binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.

Er is niets geleerd.
pi_207624845
quote:

[..]

Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachten ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207624852
quote:

[..]

Zolang Putin daar zit kan ik me dat niet voorstellen.
Mocht er vrede komen en putin is vervangen door een nieuwe Jeltsin dan wel ja.
pi_207624867
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zal wel mee vallen, ook in Polen zijn ze bekend met begripping als supply chain en valuechain management.

Zijn geen apen.
En waar halen de Polen dat vandaan?
Die dingen slijten 5x zo hard wanneer ze daadwerkelijk gebruikt worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:05:41 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207624876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .
Duitsland wil toch ook fascistische genocidale regimes bestrijden?
Die vraag zal hen toch eens gesteld moeten worden, want soms twijfel ik.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:06:02 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207624883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En waar halen de Polen dat vandaan?
Die dingen slijten 5x zo hard wanneer ze daadwerkelijk gebruikt worden.
Stockpilow.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207624895
quote:

[..]
Er is n nadeel:

Dat staat buiten kijf. Het westen reageert pas als rusland er een gegooid heeft.
1947-2016
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:08:24 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207624919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekrane binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.

Er is niets geleerd.
Tja, de geschiedenis leert dat de mens niks leert van de geschiedenis helaas.

Dit nooit meer, zei men toen...
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:08:45 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207624925
https://www.politico.eu/a(...)t-country-eu-ukraine
Bulgaria to the rescue: How the EU’s poorest country secretly saved Ukraine
Sofia provided fuel and vital Soviet specification arms to Kyiv, but had to keep supplies secret because of pro-Moscow politicians in government.
pi_207624942
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachten ;)
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.

Toch een treurig verhaal dat land, consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
zie email 27 oktober
pi_207624944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.
pi_207624982
geschiedenis lessen op scholen zijn niet best he? :D Blijkt elke keer maar weer in dit topic
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207624984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:12:45 #158
6484 ExTec
pi_207624999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:
wij
Wij wil ik nuanceren; duitsland heeft niks geleerd.

Genuanceerder; bepaalde delen van de DE politiek.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:13:52 #159
6484 ExTec
pi_207625018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
geschiedenis lessen op scholen zijn niet best he? :D Blijkt elke keer maar weer in dit topic
Het is ook niet relevant.

Zal om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten onder welke voorwaarden NL Belgi kwijtraakte.
pi_207625030
quote:
9s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...
Het is een historische vergissing. De Fransen hebben de Nederlanders daar keihard gehersenspoeld zodat ze zich tegenwoordig 'vlaming' noemen. Volkomen nonsens. Het zijn Nederlanders en het hoort bij ons. Al moeten we ze allemaal verkrachten en doden, we gaan ze bevrijden. Of ze willen of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 12:15:12 ]
pi_207625061
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is ook niet relevant.

Zal om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten onder welke voorwaarden NL Belgi kwijtraakte.
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:19:59 #162
6484 ExTec
pi_207625139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.

Hier hebben we het over de rus-oekrainse oorlog, en een hoop van ons zijn in feite bezig met hoe voorwaarts/hoe kan oekraine winnen.

En enerzijds klagen dat geschiedenis zichzelf herhaalt, en tegelijkertijd wel pleiten voor dat geschiedenis zich maar moet herhalen, wat je in feite doet met vage verwijzingen naar hoe het eeuwen terug ging, is dit misschien niet de beste plek voor.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:21:09 #163
6484 ExTec
pi_207625162
Als we niet willen dat de geschiedenis zich herhaalt, zullen we daar wat aan moeten doen.
pi_207625177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekrane. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekrane en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekrane - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.
Of ze ruilen niet, maar gebruiken de Abrams ook niet tot het kan. Onderhoud kan in Polen. (En onderhoud van pantserhouwitsers doen ze ook buiten Oekrane zonder dat Rusland met raketten gaat gooien.)
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207625200
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.

Hier hebben we het over de rus-oekrainse oorlog, en een hoop van ons zijn in feite bezig met hoe voorwaarts/hoe kan oekraine winnen.

En enerzijds klagen dat geschiedenis zichzelf herhaalt, en tegelijkertijd wel pleiten voor dat geschiedenis zich maar moet herhalen, wat je in feite doet met vage verwijzingen naar hoe het eeuwen terug ging, is dit misschien niet de beste plek voor.
:') dit is 20x meer ontopic dan de meeste troep die hier voorbij komt. Want als je de geschiedenis van europa begrijpt. Begrijp je meer van het conflict waar het nu over gaat.

Maar nee dit is waar je de streep trek en mod gaat spelen dat het offtopic is _O- oke joh
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:26:07 #166
6484 ExTec
pi_207625244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') dit is 20x meer ontopic dan de meeste troep die hier voorbij komt. Want als je de geschiedenis van europa begrijpt. Begrijp je meer van het conflict waar het nu over gaat.

Maar nee dit is waar je de streep trek en mod gaat spelen dat het offtopic is _O- oke joh
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.

Maar wat koopt oekraine concreet voor een vergezicht over hoe het scheiden van NL en Belgi ging? Niets.

En als je het opdist als rechtvaardiging, dan ben je er zelf debet aan dat geschiedenis zich herhaalt.
pi_207625246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:22 schreef vipergts het volgende:

[..]
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?
Geen idee. Zullen wel in de kazerne staan of ze oefenen er mee op de veluwe of zo.

Die van Oekrane hadden een zooi issues in het begin - voornamelijk wegens extreem zwaar gebruik. Ze hebben er in Litouwen eentje moeten gebruiken voor onderdelen omdat die net gestopte mindef maar niet reageerde op vragen om reserve onderdelen. Maar die schijnt weer te werken nu.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:31:31 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207625303
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.

Maar wat koopt oekraine concreet voor een vergezicht over hoe het scheiden van NL en Belgi ging? Niets.

En als je het opdist als rechtvaardiging, dan ben je er zelf debet aan dat geschiedenis zich herhaalt.
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:37:34 #169
6484 ExTec
pi_207625401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.

Wat historisch redelijk correct is, daar niet van, maar willen we nou dat de geschiedenis zich herhaalt, en blijft herhalen, of willen we daarmee breken?
pi_207625463
twitter

De Zweedse versie heeft een Bofors 40mm L/70 als hoofdbewapening. Daar bestaat ook APFSDS munitie voor dacht ik. Daarmee hebben ze van de gekregen IFV's het zwaarste kanon. Helaas hebben ze geen anti-tank raketten. Maar die kunnen ze meenemen. Hij is wel weer lager dan de Bradley, dus een kleiner doelwit.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:42:37 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207625475
quote:
12s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.

Wat historisch redelijk correct is, daar niet van, maar willen we nou dat de geschiedenis zich herhaalt, en blijft herhalen, of willen we daarmee breken?
Dat het vanuit Oekraiens perspectief niet ongebruikelijk zou zijn om uiteindelijk gebied af te staan is heel wat anders dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:44:26 #172
6484 ExTec
pi_207625504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:42 schreef -XOR- het volgende:
dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.
Geen zorg, iig ik denk dat zeker niet. ;)
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:49:45 #173
6484 ExTec
pi_207625570
Humor.

twitter
pi_207625681
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
Humor.

[ twitter ]
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op let ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207625707
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
Humor.

[ twitter ]
De SSJ100 is dan ook pure rommel, en buiten Rusland zijn er nauwelijks toestellen afgenomen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:05:46 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207625780
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De Zweedse versie heeft een Bofors 40mm L/70 als hoofdbewapening. Daar bestaat ook APFSDS munitie voor dacht ik. Daarmee hebben ze van de gekregen IFV's het zwaarste kanon. Helaas hebben ze geen anti-tank raketten. Maar die kunnen ze meenemen. Hij is wel weer lager dan de Bradley, dus een kleiner doelwit.
Wij hebben toch ook CV90's?
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:07:10 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207625798
offtopic maar wel grappig.
Peter stelt een plan voor waar China hun soldaten een berichtje stuurt om zich direct bij een haven te melden waar ze in een boot springen om Taiwan aan te vallen. Op die manier kan de VS en Taiwan geen maandenlange troop buildup zien aankomen en zich daarop voor te bereiden en eventueel snel een paar Taiwan nukes in elkaar te draaien.

Daarna maakt ie een gedachtensprong naar een scenario waar Zweden, Finland en Polen allemaal aan nukes werken.

donderdag 19 januari 2023 @ 13:07:44 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207625806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.

Toch een treurig verhaal dat land, consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Kijk ff neuwsuur terug van gister, oud commandant van DE is ook voor levering leo's en snapt Scholtz ook niet en dat DE geen verantwoordelijkheid neemt voor eu.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:10:03 #179
6484 ExTec
pi_207625853
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op let ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:14:41 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207625906
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.
Dat zou vervelend zijn O-)

A murky, forgotten land.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:18:02 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207625956
TRIBUNALEN!!!! _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:18:55 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207625967
quote:
84s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef Starhopper het volgende:
TRIBUNALEN!!!! _O_

[ twitter ]
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱
A murky, forgotten land.
pi_207625972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland. Ik denk dat het maximaal haalbare een Oekraine zonder Krim en Luhansk is dat zich bij de NAVO kan aansluiten.
Waar is dat het geval? Alleen het plaatsje Soledar hebben ze ingenomen toch?
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:19:20 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207625975
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Misschien mag Sjerrie ook naar het tribunaal :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:19:50 #185
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207625984
*O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:21:34 #186
6484 ExTec
pi_207626009
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die mogen eerst, noem het een dry run :)
pi_207626014
quote:
TRIBUNALEN!!!! _O_

[ twitter ]
Meteen even kijken of die 19 mensen af en toe een verdacht bedrag ontvangen vanuit Rusland.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:23:44 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207626046
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die mogen eerst, noem het een dry run :)
Eer dat die 12, in ploegendiensten, functionerende hersencellen doorhebben wat er gebeurt, is het toch al voorbij *O*
A murky, forgotten land.
pi_207626051
quote:
TRIBUNALEN!!!! _O_

[ twitter ]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:27:08 #190
6484 ExTec
pi_207626092
Ik vind deze wel kloppen. Zelfs hier :') had niemand eigenlijk een idee wat de inhoud was van de "belangrijke" toespraak van de haat dwerg. Het is gewoon bij iedereen onder de radar gegaan. Niemand boeide het.

twitter
pi_207626097
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
Volgens mij niet, Rusland erkent dat tribunaal immers niet
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:29:01 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207626121
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:
Ik vind deze wel kloppen. Zelfs hier :') had niemand eigenlijk een idee wat de inhoud was van de "belangrijke" toespraak van de haat dwerg. Het is gewoon bij iedereen onder de radar gegaan. Niemand boeide het.

[ twitter ]
Pfff wat een non nieuws. Dagenlang de build up van een belangrijke toespraak en dan weer dezelfde shit roepen :')
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:29:04 #193
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207626122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Niet dat ie een ander tribunaal wel zal erkennen :D
A murky, forgotten land.
pi_207626123
quote:

[..]
En je moet via de veiligheidsraad volgens mij waar rusland een veto heeft.
1947-2016
pi_207626146
Het enige gerechtshof dat Poetin erkent zit inderdaad tussen zes planken
pi_207626166
quote:

[..]
Ook geen mensenrechten en Oekrane :{w
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:34:02 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207626191
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zie hier waarom de VN en het ICC lastig is:
Europees Parlement wil Poetin berechten via een Oekrane-tribunaal: dit zijn de haken en ogen
pi_207626195
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]

Dat was dus geen al te best stukkie. Deze mevrouw snapt het:

[ twitter ]
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren. Het is niet reel om te denken dat Oekrane dan wel even oprukt naar Moscow om een on-conditionele overgave van Rusland af te dwingen.

Uiteindelijk gaat er hoe dan ook onderhandeld worden over vrede. Er komt namelijk geen vrede zonder handtekeningen onder een akkoord. Wat daarin nog open staat is waar de frontlinie dan ligt, wanneer deze onderhandelingen beginnen en de inhoud van het akkoord. Het kan best zijn dat onderhandelingen beginnen in dit jaar, volgend jaar of over 20 jaar. Niemand kan dat momenteel goed inschatten.

Een verdere complicerende factor met betrekking tot eventuele vredes onderhandelingen is dat de Russische acties het vertrouwen in het sluiten van akkoorden met Rusland nogal hebben ondermijnd. In de jaren 90 zijn er tal van akkoorden gesloten tussen Rusland en Oekrane over de Oekraense onafhankelijkheid, grenzen en territoriale integriteit. Onder Poetin's leiderschap zijn al die akkoorden geschonden. Dat maakt het bereiken van een duurzame vrede een stuk lastiger.

Vrede is momenteel nog heel erg ver weg en we zouden alles in onze macht moeten doen om Oekraine de middelen te geven om haar territoriale integriteit te waarborgen en de Russische troepen weer terug over de grens te schoppen. Daarnaast moeten we maximale druk uit oefenen om Rusland naar de onderhandelingstafel te krijgen met de voorwaarde dat de grenzen van voor 2014 weer worden hersteld.
pi_207626224
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wij hebben toch ook CV90's?
Yep, iets van 150. Wel de versie met een 35mm Bushmaster.
pi_207626280
Podcast Why the U.S. Is Sending More Powerful Weapons to Ukraine
Efforts to arm Kyiv have stepped up in the past few weeks as the war enters a critical phase
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')