Dat was deze toko: Brauhaus Ernst Augustquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou meen ik me te herinneren dat we in 2018 in een prima schnitzel-met-als-bijlage-nog-een-schnitzel-tent annex brauhaus gezeten hebben. Dat was best prima toch? kijken of we daar weer kunnen?
quote:Hallo Herr Doktor Flasche,
hiermit bestätigen wir Ihnen folgende Reservierung:
Datum: Sonntag, 02.04.2023
Uhrzeit: 16:45 - 20:45 Uhr
Personen: 4
Checkquote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Eten zal daar wel loslopen, hebben we in principe ook wel tijd genoeg voor.
Er zitten meer dan 100 restaurants in de binnenstad, uit alle hoeken van de wereld. Tot Vegan aan toe zelfs. Moet lukken.
Welke server is dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Noemen ze "een leven" heb ik weleens gehoord.
Ook leukquote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke server is dat?![]()
Ik ga definitief jullie niet vergezellen trouwens, bijeenkomst in Griekenland is op dat weekend blijven staan. Luxe probleem, is niet anders
Ik neem aan dat je hier al iets mee gedaan hebt: https://www.innsbruck.info/nl/bezienswaardigheden.htmlquote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga komend weekend het boekje vast afronden. Hierna heb ik namelijk behalve nog meer snoepreisjes ook nog drukke andere dingen op werk en buiten werk. Noemen ze "een leven" heb ik weleens gehoord. Dus als jullie nog iets hebben wat er bij in moet hoor ik het graag snel
Uiteraard.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hier al iets mee gedaan hebt: https://www.innsbruck.info/nl/bezienswaardigheden.html
Ja ik wacht nog even op de nieuwe planning van Dennis. Er zal sowieso nog wel kort voor vertrek een wijzigingsblad komen met het laatste nieuws en het weer en zo.quote:Als we in Keulen overstappen dan kun je daar nog iets over melden
Wist ik nog niet van. Op voorhand lijkt me dit nogal voorbarig, maar ik weet niet hoe de staakcultuur in Duitsland is zeg maar. Als ik waar dan ook voor ga staken word ik eerst keihard uitgelachen en vervolgens op staande voet ontslagen wegens werkweigering, maar okee.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.suedkurier.de(...);art1373253,11460424
Houden jullie wel rekening mee dat eind maart waarschijnlijk gestaakt gaat worden bij Deutsche Bahn? Ik wil jullie plezier niet bederven, maar ik ga een aantal dagen eerder een lange treinreis maken (trein en hotel al geboekt) maar ik zit hem wel behoorlijk te knijpen met die stakingsdreiging.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Do 30-3 Arnhem 09:07 9 ICE 105 Köln Hbf 10:45 6 Köln Hbf 11:55 6 ICE 517 Ulm Hbf 15:10 2 Ulm Hbf 15:17 3 Süd RE 75 Memmingen 15:54 5 Memmingen 16:01 2 ECE 190 Lindau-Reutin 16:50 22 Lindau-Reutin 16:59 22 REX 5584 Lindau-Insel 17:03 2 Vr 31-3 Lindau-Insel 08:55 4 REX 5561 Feldkirch 09:42 3A-B Feldkirch 10:17 2 EC 163 Innsbruck Hbf 12:11 7 Za 1-4 Hele dag Innsbruck en omgeving Zo 2-4 Innsbruck Hbf 08:40 7 ICE 1218 München Hbf 10:29 München Hbf 11:19 ICE 788 Hannover Hbf 16:32 7 Hannover Hbf 18:40 12 IC 140 Deventer 21:41 4 |
Indien stoeltjes vrij lijkt het me niet meer dan redelijk dat DB de reserveringen kostenloos omzet inderdaadquote:Op zaterdag 18 februari 2023 07:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Moeten we eea niet omzetten bij de DB dan? Wij bedenken dit gekut toch niet?
Waarom gaan jullie ook via Memmingen en niet via Ravensburg? Ulm-Memmingen en Memmingen-Lindau zou twee zeer onbetrouwbare, vertragingsgevoelige spoorlijnen door de combinatie van enkelspoor en stop- en sneltreinen. De route via Ravensburg is veel betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:43 schreef James1988 het volgende:
Reken er maar niet op dat je die overstap in Ulm haalt. ICE 517 komt uit Hamburg, wordt tussen Frankfurt en Stuttgart omgeleid vanwege werkzaamheden (vandaar dat hij niet stopt in Mannheim) en een aansluiting van 7 minuten is al niet ruim.
@dennistd is chef planning. Had er vgs mij mee te maken dat ie niet langer dan zoveel minuten in materieel X wil zitten of zo.quote:Op zondag 19 februari 2023 09:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie ook via Memmingen en niet via Ravensburg? Ulm-Memmingen en Memmingen-Lindau zou twee zeer onbetrouwbare, vertragingsgevoelige spoorlijnen door de combinatie van enkelspoor en stop- en sneltreinen. De route via Ravensburg is veel betrouwbaarder.
Ik begrijp dat dit het nieuwe reisschema wordt? En moeten we nog wat met de tickets omzetten of gaat het zo vanzelf goed dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 04:15 schreef dennistd het volgende:
Het lijkt erop dat de enige reële mogelijkheid is om in Köln al over te stappen op ICE 517. Nadeel is dat er op het stuk Köln-Frankfurt geen reservering is voor jullie, die zit namelijk op ICE 105 (die niet naar Frankfurt maar naar Wiesbaden gaat). Dit wordt dan het reisschema:
[ code verwijderd ]
Dat wordt het schema ja. Tickets omzetten is niet nodig (en kan zelfs niet eens): de oorspronkelijke reis is niet mogelijk dus wordt de Zugbindung opgeheven. De zitplaats in ICE 517 (die vanaf Mannheim gereserveerd was voor jullie) is nu vanaf Frankfurt Flughafen al gereserveerd. Enige stukje zonder gereserveerde zitplaats is dus Köln-Frankfurt. Kan ik ook niks aan doen, behalve voor ¤5,90pp ook reserveren als jullie dat echt willen. Ik zit dus al in die ICE 517 vanaf Münster.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit het nieuwe reisschema wordt? En moeten we nog wat met de tickets omzetten of gaat het zo vanzelf goed dan?
Geeft niks, we slaan wel wat van die kutzakenmannetjes in elkaarquote:Op dinsdag 21 februari 2023 03:32 schreef dennistd het volgende:
Enige stukje zonder gereserveerde zitplaats is dus Köln-Frankfurt. Kan ik ook niks aan doen,
Of je zin hebt?quote:
Dan maak ik wel zinquote:
Niet op onze routes toch?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:53 schreef ReisT het volgende:
Het zou net moeten kunnen, net tussen de problemen door.. Vanaf zaterdag is er weer een probleem door dat dassengebeuren.
Ja maar dat kan nu al niet. Nou ja, we zien het wel ook.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:11 schreef ReisT het volgende:
We gaan nu net op tijd gelukkig. Vanaf 1 april zou de ICE via Venlo moeten rijden.
Niks veranderlijker dan het weer:quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:15 schreef dennistd het volgende:
De weersverwachting:
Lindau: heel veel regen bij aankomst donderdag ('s avonds iets minder/droog), vrijdag bij vertrek wat regen
Innsbruck: vrijdag veel regen bij aankomst ('s avonds iets minder), zaterdag overdag droog maar bewolkt ('s avonds kleine kans op iets regen), zondag regen bij vertrek
Hannover: droog en volop zon
Als ik de planning het toe laat, ben ik voor. Volgens mij staat dit soort tripje wat ik nu heb niet gepland voor voorjaar 24quote:Op maandag 3 april 2023 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo nou dat was weer leuk![]()
Plan voor volgend jaar: iets korter.
Donderdag: vliegen naar Bratislava
Vrijdag: treinen in Slowakije
Zaterdag: ook. Eind van de middag naar Vienna, Slaaptrein naar Nederland
Zondagochtend weer thuis.
Hotels en eten en drinken in Slowakije zijn goedkoop, nachttrein zal wel een dure worden want we gaan niet met 4 of 6 man in een couchette liggen natuurlijk. Dat wordt Single of hooguit Double Sleeper.
Nou ja, het is maar een idee. Frankrijk zijn we ook nog nooit geweest. Zuid-Zweden kan ook een optie zijn.
ALS het sowieso allemaal nog doorgaat want de belangstelling neemt behoorlijk af de laatste jaren. We waren nu met 4 man en dat is wat mij betreft wel het absolute minimum.
Maar goed, wat denken jullie ervan?
Waarom niet wat laagdrempeliger ouderwets het eerste weekend van het nieuwe jaar pimpelen binnen Nederland? Dan schuiven nieuwe users wellicht eerder aan. Niet zo'n spannend reisboekje, maar toch.quote:
Meestal wordt er elk jaar wel een rondje NRWb gedaanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom niet wat laagdrempeliger ouderwets het eerste weekend van het nieuwe jaar pimpelen binnen Nederland? Dan schuiven nieuwe users wellicht eerder aan. Niet zo'n spannend reisboekje, maar toch.
Bouw je vandaar uit een jaar later weer op naar een grotere reis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |