Dat was deze toko: Brauhaus Ernst Augustquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou meen ik me te herinneren dat we in 2018 in een prima schnitzel-met-als-bijlage-nog-een-schnitzel-tent annex brauhaus gezeten hebben. Dat was best prima toch? kijken of we daar weer kunnen?
quote:Hallo Herr Doktor Flasche,
hiermit bestätigen wir Ihnen folgende Reservierung:
Datum: Sonntag, 02.04.2023
Uhrzeit: 16:45 - 20:45 Uhr
Personen: 4
Checkquote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Eten zal daar wel loslopen, hebben we in principe ook wel tijd genoeg voor.
Er zitten meer dan 100 restaurants in de binnenstad, uit alle hoeken van de wereld. Tot Vegan aan toe zelfs. Moet lukken.
Welke server is dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Noemen ze "een leven" heb ik weleens gehoord.
Ook leukquote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke server is dat?![]()
Ik ga definitief jullie niet vergezellen trouwens, bijeenkomst in Griekenland is op dat weekend blijven staan. Luxe probleem, is niet anders
Ik neem aan dat je hier al iets mee gedaan hebt: https://www.innsbruck.info/nl/bezienswaardigheden.htmlquote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga komend weekend het boekje vast afronden. Hierna heb ik namelijk behalve nog meer snoepreisjes ook nog drukke andere dingen op werk en buiten werk. Noemen ze "een leven" heb ik weleens gehoord. Dus als jullie nog iets hebben wat er bij in moet hoor ik het graag snel
Uiteraard.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hier al iets mee gedaan hebt: https://www.innsbruck.info/nl/bezienswaardigheden.html
Ja ik wacht nog even op de nieuwe planning van Dennis. Er zal sowieso nog wel kort voor vertrek een wijzigingsblad komen met het laatste nieuws en het weer en zo.quote:Als we in Keulen overstappen dan kun je daar nog iets over melden
Wist ik nog niet van. Op voorhand lijkt me dit nogal voorbarig, maar ik weet niet hoe de staakcultuur in Duitsland is zeg maar. Als ik waar dan ook voor ga staken word ik eerst keihard uitgelachen en vervolgens op staande voet ontslagen wegens werkweigering, maar okee.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.suedkurier.de(...);art1373253,11460424
Houden jullie wel rekening mee dat eind maart waarschijnlijk gestaakt gaat worden bij Deutsche Bahn? Ik wil jullie plezier niet bederven, maar ik ga een aantal dagen eerder een lange treinreis maken (trein en hotel al geboekt) maar ik zit hem wel behoorlijk te knijpen met die stakingsdreiging.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Do 30-3 Arnhem 09:07 9 ICE 105 Köln Hbf 10:45 6 Köln Hbf 11:55 6 ICE 517 Ulm Hbf 15:10 2 Ulm Hbf 15:17 3 Süd RE 75 Memmingen 15:54 5 Memmingen 16:01 2 ECE 190 Lindau-Reutin 16:50 22 Lindau-Reutin 16:59 22 REX 5584 Lindau-Insel 17:03 2 Vr 31-3 Lindau-Insel 08:55 4 REX 5561 Feldkirch 09:42 3A-B Feldkirch 10:17 2 EC 163 Innsbruck Hbf 12:11 7 Za 1-4 Hele dag Innsbruck en omgeving Zo 2-4 Innsbruck Hbf 08:40 7 ICE 1218 München Hbf 10:29 München Hbf 11:19 ICE 788 Hannover Hbf 16:32 7 Hannover Hbf 18:40 12 IC 140 Deventer 21:41 4 |
Indien stoeltjes vrij lijkt het me niet meer dan redelijk dat DB de reserveringen kostenloos omzet inderdaadquote:Op zaterdag 18 februari 2023 07:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Moeten we eea niet omzetten bij de DB dan? Wij bedenken dit gekut toch niet?
Waarom gaan jullie ook via Memmingen en niet via Ravensburg? Ulm-Memmingen en Memmingen-Lindau zou twee zeer onbetrouwbare, vertragingsgevoelige spoorlijnen door de combinatie van enkelspoor en stop- en sneltreinen. De route via Ravensburg is veel betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:43 schreef James1988 het volgende:
Reken er maar niet op dat je die overstap in Ulm haalt. ICE 517 komt uit Hamburg, wordt tussen Frankfurt en Stuttgart omgeleid vanwege werkzaamheden (vandaar dat hij niet stopt in Mannheim) en een aansluiting van 7 minuten is al niet ruim.
@dennistd is chef planning. Had er vgs mij mee te maken dat ie niet langer dan zoveel minuten in materieel X wil zitten of zo.quote:Op zondag 19 februari 2023 09:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie ook via Memmingen en niet via Ravensburg? Ulm-Memmingen en Memmingen-Lindau zou twee zeer onbetrouwbare, vertragingsgevoelige spoorlijnen door de combinatie van enkelspoor en stop- en sneltreinen. De route via Ravensburg is veel betrouwbaarder.
Ik begrijp dat dit het nieuwe reisschema wordt? En moeten we nog wat met de tickets omzetten of gaat het zo vanzelf goed dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 04:15 schreef dennistd het volgende:
Het lijkt erop dat de enige reële mogelijkheid is om in Köln al over te stappen op ICE 517. Nadeel is dat er op het stuk Köln-Frankfurt geen reservering is voor jullie, die zit namelijk op ICE 105 (die niet naar Frankfurt maar naar Wiesbaden gaat). Dit wordt dan het reisschema:
[ code verwijderd ]
Dat wordt het schema ja. Tickets omzetten is niet nodig (en kan zelfs niet eens): de oorspronkelijke reis is niet mogelijk dus wordt de Zugbindung opgeheven. De zitplaats in ICE 517 (die vanaf Mannheim gereserveerd was voor jullie) is nu vanaf Frankfurt Flughafen al gereserveerd. Enige stukje zonder gereserveerde zitplaats is dus Köln-Frankfurt. Kan ik ook niks aan doen, behalve voor ¤5,90pp ook reserveren als jullie dat echt willen. Ik zit dus al in die ICE 517 vanaf Münster.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit het nieuwe reisschema wordt? En moeten we nog wat met de tickets omzetten of gaat het zo vanzelf goed dan?
Geeft niks, we slaan wel wat van die kutzakenmannetjes in elkaarquote:Op dinsdag 21 februari 2023 03:32 schreef dennistd het volgende:
Enige stukje zonder gereserveerde zitplaats is dus Köln-Frankfurt. Kan ik ook niks aan doen,
Of je zin hebt?quote:
Dan maak ik wel zinquote:
Niet op onze routes toch?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:53 schreef ReisT het volgende:
Het zou net moeten kunnen, net tussen de problemen door.. Vanaf zaterdag is er weer een probleem door dat dassengebeuren.
Ja maar dat kan nu al niet. Nou ja, we zien het wel ook.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:11 schreef ReisT het volgende:
We gaan nu net op tijd gelukkig. Vanaf 1 april zou de ICE via Venlo moeten rijden.
Niks veranderlijker dan het weer:quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:15 schreef dennistd het volgende:
De weersverwachting:
Lindau: heel veel regen bij aankomst donderdag ('s avonds iets minder/droog), vrijdag bij vertrek wat regen
Innsbruck: vrijdag veel regen bij aankomst ('s avonds iets minder), zaterdag overdag droog maar bewolkt ('s avonds kleine kans op iets regen), zondag regen bij vertrek
Hannover: droog en volop zon
Als ik de planning het toe laat, ben ik voor. Volgens mij staat dit soort tripje wat ik nu heb niet gepland voor voorjaar 24quote:Op maandag 3 april 2023 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo nou dat was weer leuk![]()
Plan voor volgend jaar: iets korter.
Donderdag: vliegen naar Bratislava
Vrijdag: treinen in Slowakije
Zaterdag: ook. Eind van de middag naar Vienna, Slaaptrein naar Nederland
Zondagochtend weer thuis.
Hotels en eten en drinken in Slowakije zijn goedkoop, nachttrein zal wel een dure worden want we gaan niet met 4 of 6 man in een couchette liggen natuurlijk. Dat wordt Single of hooguit Double Sleeper.
Nou ja, het is maar een idee. Frankrijk zijn we ook nog nooit geweest. Zuid-Zweden kan ook een optie zijn.
ALS het sowieso allemaal nog doorgaat want de belangstelling neemt behoorlijk af de laatste jaren. We waren nu met 4 man en dat is wat mij betreft wel het absolute minimum.
Maar goed, wat denken jullie ervan?
Waarom niet wat laagdrempeliger ouderwets het eerste weekend van het nieuwe jaar pimpelen binnen Nederland? Dan schuiven nieuwe users wellicht eerder aan. Niet zo'n spannend reisboekje, maar toch.quote:
Meestal wordt er elk jaar wel een rondje NRWb gedaanquote:Op woensdag 5 april 2023 21:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom niet wat laagdrempeliger ouderwets het eerste weekend van het nieuwe jaar pimpelen binnen Nederland? Dan schuiven nieuwe users wellicht eerder aan. Niet zo'n spannend reisboekje, maar toch.
Bouw je vandaar uit een jaar later weer op naar een grotere reis.
We hebben nog wel evenquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
Datum lijkt me tot nu toe duidelijk
Lijkt me prima, zal eens kijken of er een leuk hotelletje met zwembad te vinden is. In een niet al te pauperige buurt. Heeft Lyon ook niet-pauperbuurten trouwens? Heb geen zin in Brussel-Noord achtige toestanden. Dan ga ik veel liever een uurtje buiten Lyon zitten of zo.quote:Op zondag 17 september 2023 22:17 schreef James1988 het volgende:
Voorzetje voor Frankrijk:
Dag 1: Nederland - Lyon, via Lille. Dan kunnen we rond 16:00 in Lyon zijn. (Ouigo)
Dag 2: doorbrengen in Lyon. Leuk als stedentrip. Maar ook op spoors gebied is er veel te zien daar. (En met 2 uur treinen sta je in Genève.)
Dag 3: met TGV van Lyon naar Karlsruhe, daar overstappen op een ICE naar Keulen. Dan rond 17:00 daar, eten bij Gaffel, vervolgens met ICE door naar Arnhem/Utrecht.
Om er een vierdaagse trip van te maken zou er een overnachting ergens in Zwitserland kunnen worden ingevoegd.
je kunt de stoelen 180 graden draaien. Er is altijd wel een window view mogelijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:45 schreef dennistd het volgende:
Zie ik daar een wandfensterplatz, en dat voor zoveel geld?
Vertel hier eens wat meer over?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Toet toet boing boing eerste trein geboektIn ieder geval @:reist en ik gaan tussen Paris en Lyon de Frecciarossa 1000 proberen in Executive class. Met onbeperkt eten en drinken erbij in
![]()
[ afbeelding ]
Ben heel benieuwd
Trenitalia probeert reizigers af te snoepen van SNCF op de populaire route Parijs - Lyon (vliegen voor dat soort pis-eindjes is in Frankrijk verboden). Een van de wapens die ze daarvoor inzetten is deze extreem comfortabele executive class. Enkeltje is ¤ 139 inclusief onbeperkt eten en drinken aan boord. De goedkooopste tickets op dezelfde trein zijn ¤ 35. Dus ja, ik wil dat een keertje belevenquote:Op woensdag 1 november 2023 22:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vertel hier eens wat meer over?
Ik kijk uit naar de travelSNACK, ha ha ha.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Trenitalia probeert reizigers af te snoepen van SNCF op de populaire route Parijs - Lyon (vliegen voor dat soort pis-eindjes is in Frankrijk verboden). Een van de wapens die ze daarvoor inzetten is deze extreem comfortabele executive class. Enkeltje is ¤ 139 inclusief onbeperkt eten en drinken aan boord. De goedkooopste tickets op dezelfde trein zijn ¤ 35. Dus ja, ik wil dat een keertje beleven
Kun je hier wat meer over vertellen? En dit is dan met vrijdag vertrekken uit Nederland?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef James1988 het volgende:
Voor mij is een Ouigo van Lille naar Lyon een prima keuze. Dat ding gaat rechtstreeks (via MLV), kost geen klap en rijdt ook nog eens op prima tijden. In de huidige dienstregeling is er eentje die om 13:01 uit Lille vertrekt en je om 16:00 in Lyon dropt. Er is alleen 2e klas en geen barrijtuig, maar ach. Voor vertrek inslaan in Lille
De TGV Inoui-ervaring komt zondag ook nog met de trip van Lyon naar Karlsruhe.
Overigens, voor de mensen die een vierdaagse trip willen: Lille is ook wel de moeite van het bezoeken waard.
Is dit nu het laatste plan en wanneer te boeken?quote:Op zondag 17 september 2023 22:17 schreef James1988 het volgende:
Voorzetje voor Frankrijk:
Dag 1: Nederland - Lyon, via Lille. Dan kunnen we rond 16:00 in Lyon zijn. (Ouigo)
Dag 2: doorbrengen in Lyon. Leuk als stedentrip. Maar ook op spoors gebied is er veel te zien daar. (En met 2 uur treinen sta je in Genève.)
Dag 3: met TGV van Lyon naar Karlsruhe, daar overstappen op een ICE naar Keulen. Dan rond 17:00 daar, eten bij Gaffel, vervolgens met ICE door naar Arnhem/Utrecht.
Om er een vierdaagse trip van te maken zou er een overnachting ergens in Zwitserland kunnen worden ingevoegd.
Ja maar dat geldt dan voor iedereen natuurlijk. Als we de nieuwe dienstregeling maar weten, dan kunnen we in ieder geval gaan plannen.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:15 schreef dennistd het volgende:
TGV Lyon-Mannheim is pas vanaf 10 januari te boeken
Dat is ongeveer dit voor een vrijdag:quote:Op donderdag 9 november 2023 01:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kun je hier wat meer over vertellen? En dit is dan met vrijdag vertrekken uit Nederland?
Bedankt, en wel om een andere reden. Nooit gerealiseerd dat je via OGV7835 op 1 dag naar Lyon kunt en ook nog eens je fiets mee kunt nemen. Biedt weer heel veel perspectief voor het plannen van een meerdaagse fietstocht door Frankrijk en vanaf Karlsruhe met de trein weer terug.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dit voor een vrijdag:
[ afbeelding ]
(in 2024 veranderen de tijden misschien een paar minuten, maar niets wereldschokkends.)
Je kunt gewoon met ons mee hoorquote:Op vrijdag 10 november 2023 22:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bedankt, en wel om een andere reden. Nooit gerealiseerd dat je via OGV7835 op 1 dag naar Lyon kunt en ook nog eens je fiets mee kunt nemen. Biedt weer heel veel perspectief voor het plannen van een meerdaagse fietstocht door Frankrijk en vanaf Karlsruhe met de trein weer terug.
Bedankt voor het aanbod, maar veel te koud nu. Meerdaagse trips weer vanaf april. Nu ff winterslaap.quote:Op zondag 12 november 2023 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt gewoon met ons mee hoorHeb je van vrijdagmiddag tot zondagmiddag om van Lyon naar Karlsruhe te komen
[ afbeelding ]
Maandag even op het werk in de agenda neuzen of er opties zijn om vrij te nemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed. Nieuw jaar, nieuwe dienstregeling, het wordt allemaal wat concreter inmiddels. We hebben nu een groepje van zes man, @:james1988 @:darkwing_duck @:dennistd @:peterselieman @:reist en ikzelf. De meesten gaan voor een vierdaagse reis, sommigen vinden drie dagen lang zat en dat is ook prima mogelijk. Het plan is als volgt:
Donderdag 21 maart: Nederland - Lille. Daar wat rondkijken, hoop leuke dingetjes te zien (ook treinen).
Vrijdag 22 maart: Lille - Parijs - Lyon per hogesnelheidstrein, in de avond al wat puntjes in Lyon (veel leuk OV te spotten, ook veel andere leuke dingen te zien en te doen)
Zaterdag 23 maart: Hele dag ter vrije besteding in Lyon
Zondag 24 maart: Via Karlsruhe en Köln (slotdiner aldaar) weer naar huis.
Het DRIEdaagse plan houdt dan in dat je op vrijdag vanuit Nederland in 1 keer naar Lyon knalt (waarbij je vanaf Parijs resp. Marne-la-Vallée Chessy kans loopt op de rest van de groep tegen te komen)
We zitten nu in de fase dat we tickets gaan boeken en hotels en zo. Dus mocht je nog niet bij de getagde users staan en toch mee willen, dan is dit wel het moment om je slag te slaanKom van die zolderkamer af en doe mee, het is leuk
Er zijn een aantal mensen die op donderdag al afzakken naar Lille, om zo ook een dagje Lille mee te pakken. Zij reizen dan op vrijdag Lille > Parijs en vervolgens Parijs > Lyon.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:06 schreef liesje1979 het volgende:
Maar euh, hebben jullie al dingen geboekt enzo en zo ja wat moet ik boeken enzo?
Ik ga dan de volle 4 dagen mee.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn een aantal mensen die op donderdag al afzakken naar Lille, om zo ook een dagje Lille mee te pakken. Zij reizen dan op vrijdag Lille > Parijs en vervolgens Parijs > Lyon.
Zelf ben ik van plan om vanuit Breda in één keer naar Lyon te reizen (schema is min of meer gelijk aan wat ik hierboven schreef, met die Ouigo).
Ik weet niet wat jij van plan bent?
Jeetje, wauw. Denk je dat je na zo'n dagje nog niet genoeg overprikkeld bent?quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:35 schreef liesje1979 het volgende:
Misschien is zoiets wel leuk voor de avond in Lille: https://lille.sensas.top/
Of een escaperoom ofzo.
Hoe laat zijn we in Lille dan? Want ik doe altijd graag een namiddagdutje. Dan heb ik in de avond wel weer energie voor toffe dingen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jeetje, wauw. Denk je dat je na zo'n dagje nog niet genoeg overprikkeld bent?![]()
Escape room lijkt me op zich wel een keertje leuk, maar in het Frans wordt dat niks natuurlijk. Misschien als ze het in het Engels kunnen aanbieden? Ik dacht meer aan in de middag die toren bij het stadhuis beklimmen (400 treden, ga ik spijt van krijgen natuurlijk) en dan lekker uit eten en chillen. Ik hoef niet zo nodig 's avonds ook nog van alles te doen of zo. Misschien een stadswandeling by night of zo. Maar misschien is Lille daar niet zo geschikt voor.
Ik heb voor de avond geen bijzondere plannen in ieder geval. Maar goed, het is niet zo dat we vrijdagochtend heel vroeg weer door moeten of zo. Als je wilt kun je het laat maken donderdag ja.
Lekker allemaal even bedenken hoe laat je in Lille wilt zijn, en dan kijken wie met wie samen gaat reizen of wie alleen gaat. En voor Lille - Lyon eigenlijk min of meer hetzelfde. Alleen Lyon - Mannheim - Köln - Arnhem doen we zo te zien gezamenlijk (nou ja zonder Darkwing dan).quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:24 schreef liesje1979 het volgende:
Okay en gaan we al treintickets regelen of hoe werkt dat?
Ik heb de hotels net geboekt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker allemaal even bedenken hoe laat je in Lille wilt zijn, en dan kijken wie met wie samen gaat reizen of wie alleen gaat. En voor Lille - Lyon eigenlijk min of meer hetzelfde. Alleen Lyon - Mannheim - Köln - Arnhem doen we zo te zien gezamenlijk (nou ja zonder Darkwing dan).
Dus iedereen @:dennistd @:james1988 @:reist @:peterselieman even zelf een schemaatje uitvlooien via Bahn.de bijvoorbeeld, en dan even de plannen delen. Lijkt me het handigste om dat even in de appgroep te doen. En de inhoudelijke voorpret kan dan prima hier wat mij betreft. Had je al een hotel gevonden @:liesje1979 ?
Mooi, dan regelen we dat morgen even als @Peterselieman er ook uit is. Heb jij al een kaartje tot Breda? Of reizen op saldo of zo?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik heb de hotels net geboekt.
En verder vind ik het wel fijn om qua treinen bij jou aan te haken, ik ben handig met reisjes maar niet met treinen boeken enzo. Al hoef ik dus niet per se dat hyper luxe stukje.
Ik heb een ov chipkaart met daluren dus dat is op saldo.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi, dan regelen we dat morgen even als @:Peterselieman er ook uit is. Heb jij al een kaartje tot Breda? Of reizen op saldo of zo?
Dat is deze trein:quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:42 schreef liesje1979 het volgende:
Al hoef ik dus niet per se dat hyper luxe stukje.
En dat executive doen Fles en Reist toch? Dan ga ik wel gewoon tweede klas zitten dan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is deze trein:
[ afbeelding ]
Standard = 2e klas
Business = 1e klas
Executive = nog luxer dan 1e klas
quote:
Van hotel ambassadeur te Lille.quote:Thank you for your reservation.
You will receive an email 48 hours before your arrival with your digital key (Qr Code).
This is your only access to the hotel and your room.
Use your personal mailbox to get it! (please check your spam box)
On the day of arrival at 3 p.m., you will receive an email indicating your room number.
A word of advice: consider increasing the brightness of your phone!
The reception is open from 7 a.m. to 3 p.m. from Monday to Friday and from 8 a.m. to 4 p.m. on Saturday and Sunday
We wish you a pleasant stay at Hotel Ambassadeur
Best regards
Front desk
Ik regel voor mezelf wel wat kaasblokjes ofzo.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:28 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat @:Peterselieman van plan is om in Business te gaan.
Ik ben vooral benieuwd naar het eten, dat bij de prijs in zit.
In Business krijg je t.o.v. Standard een gratis warme drank, koude drank en een snack.
Is ook gewoon een slaapfabriek, daarom is het zo goedkoop.quote:Op zondag 21 januari 2024 02:10 schreef liesje1979 het volgende:
Euhm, wat?
Ik wil gewoon graag een normale sleutel of kaartje ofzo?
Dit lijkt me bij voorbaat al geen succesverhaal. Vooral dat vooraf een prettig verblijf wensen, alsof ik ze niet ga zien.
[..]
Van hotel ambassadeur te Lille.
Hehe, langzaamaan komen we ergensquote:Op zondag 21 januari 2024 12:40 schreef ReisT het volgende:
Ik wil dan wel 1e klas.
Het kan nog iets voordeliger als je Breda - Moeskroen en Moeskroen - Lille boekt
Dat was een beetje een grapje.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dat contact maken met de locals jou gaat bevallen in Frankrijk
Ja in het buitenland. Maar Frankrijk voelt veel minder buitenland.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nee hoor, ik weet dat je dat graag doet in het buitenland. En wie weet tref je wel leuke lui in Frankrijk, kan best toch
1 2 3 4 | Lyon Part-Dieu 10:04 TGV 9583 Mannheim Hbf 15:18 x 15:35 ICE 106 Köln Hbf 17:04 x 19:13 ICE 104 Arnhem Centraal 20:57 |
Hohe nachfrage denk ik. Die van 2 uur later is veel goedkoper maar dan wordt het nacht en ontij voor velen.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:06 schreef James1988 het volgende:
1e klas: ¤ 287,40 = ¤ 47,90 p.p. (Gek genoeg kost een kaartje voor 1 persoon ¤ 45,90?!)
Ow. Dan zal het weleens nog duurder kunnen worden dusquote:Op zondag 21 januari 2024 16:13 schreef James1988 het volgende:
Ah nee, my bad. Ik had naar een trein later gekeken:
ICE 120, 20:41 Keulen -> 22:27 Arnhem
Vind ik ook.quote:
Dat ben ik nu aan het bekijken, want heb in Lille wel wat interessante dingen gezien die een kijkje waard zijnquote:Op zondag 21 januari 2024 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Doe jij mee met Reist, Lies en mij Breda - Antwerpen - Kortrijk - Lille? Of ga je toch liever Schiphol - Brussel?
nou ja wij kunnen dus ook een uurtje eerder, alles. Jij moet van het verste weg komen.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ben ik nu aan het bekijken, want heb in Lille wel wat interessante dingen gezien die een kijkje waard zijn
Of er zijn gewoon geen 6 plekken meer. Dat lijkt me eerder.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:57 schreef James1988 het volgende:
Oh, als ik zoek op 1 persoon krijg ik voor de 104 wel gewoon prijzen te zien in 2e klas. Zal wel een foutje zijn in het boekingssysteem dat het voor 6 niet meer werkt.
Een kaartje in 2e klas kost dan ook ¤ 59,90 p.p.
Wat voor 985 km best schappelijk te noemen is.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:03 schreef James1988 het volgende:
Even resumerend, daarmee komt de reis Lyon - Keulen - Arnhem dus op:
10:04 Lyon - 17:04 Keulen (overstap in Mannheim)
19:13 Keulen - 20:57 Arnhem
¤ 89,90 + ¤ 59,90 = ¤ 149,80 p.p.
En doen we deze reis in 1e klas
En een vriend van me haakt ook aanquote:Op zondag 21 januari 2024 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja tussen die twee ritten in gaan we hier eten: https://gaffelamdom.de/en/
ow kut ik heb maar voor 6 man gereserveerdquote:Op zondag 21 januari 2024 17:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een vriend van me haakt ook aan
Even in de herhaling. Maar dit zit dus in Lille maar er is ook een vestiging in Lyon.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:35 schreef liesje1979 het volgende:
Misschien is zoiets wel leuk voor de avond in Lille: https://lille.sensas.top/
Of een escaperoom ofzo.
Oh neuh wij gaan niet allemaal treindingen doen hoorquote:Op zondag 21 januari 2024 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Even in de herhaling. Maar dit zit dus in Lille maar er is ook een vestiging in Lyon.
Oh en in Lyon wil ik heel graag naar een poppentheater. Maar misschien ga ik ook wel gewoon de hele dag met jullie mee treindingen doen.
dar kun je gewoon alle ruimte voor nemen die je nodig hebt. En wie weet wil er iemand anders ook wel meequote:Op zondag 21 januari 2024 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
in Lyon wil ik heel graag naar een poppentheater
Daar heb ik echt onwijs van genoten in Tbilisi. En volgens mij duurt zo'n voorstelling nog geen uur.quote:Op zondag 21 januari 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dar kun je gewoon alle ruimte voor nemen die je nodig hebt. En wie weet wil er iemand anders ook wel mee
Nou ja aangezien de poppenkast in 1808 in Lyon is uitgevonden, ligt het voor de hand dat daar wel even een dingetje van gemaakt wordtquote:Op zondag 21 januari 2024 20:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Daar heb ik echt onwijs van genoten in Tbilisi. En volgens mij duurt zo'n voorstelling nog geen uur.
quote:Op zondag 21 januari 2024 20:22 schreef liesje1979 het volgende:
Oh en in Lyon wil ik heel graag naar een poppentheater.
quote:“Welkom iedereen in ons naturistencentrum! Je wordt ontvangen door Fred, de directeur van het centrum voor wie naturisme een ware filosofie is. Hij wordt omringd door zijn fijne animatieteam: Pat, de atypische psycholoog en yogaleraar, en Yves, nu Yvette, de schattige en onvoorspelbare kapper. Maryse, een fan van naturisme, zal dit vakantiecentrum kiezen om haar mogelijke toekomstige echtgenoot te testen. Maar hoe zal Franck, een bescheiden vakantieganger, omgaan met deze naturistische onderdompeling die zijn vrouw heeft opgelegd om hun verbintenis te consolideren?
Dit is inderdaad het theater wat ik bedoelde, zo schattig klein ook. Vanwege het kleine zaaltje moeten we denk ik wel reserveren. Welke voorstelling we heen gaan maakt voor mij niet zoveel uit. Wellicht willen er wel meer mensen mee?quote:Op maandag 22 januari 2024 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Theater Maison de Guignol is vlakbij de kabelbaantjes!
ik denk ook dat het niet zo veel uit maaktquote:Op zondag 28 januari 2024 21:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het theater wat ik bedoelde, zo schattig klein ook. Vanwege het kleine zaaltje moeten we denk ik wel reserveren. Welke voorstelling we heen gaan maakt voor mij niet zoveel uit. Wellicht willen er wel meer mensen mee?
Nou staat best hoog op tripadvisor dus ik denk niet dat ze daar nog heel erg van onder de indruk zijn eigenlijk.quote:Op zondag 28 januari 2024 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik denk ook dat het niet zo veel uit maaktZe zullen het wel geweldig vinden dat een paar buitenlanders de show willen zien
Jij gaat het vroeg of laat ook leuk vindenquote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Erwtensoep met rookworstMoet wel op voordat het echt zomer wordt
Oh, verkeerde topic. Anyway: de boekjes zijn al klaar![]()
Kid in you gaat ook treintjes leuk vindenquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | V | Van | x | Naar | A | Reismiddel | +=======+==================+===+==================+=======+================+ | 10:04 | Lyon Part Dieu | | Strasbourg | 13:43 | TGV Inoui 9583 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | 13:49 | Strasbourg | | Metz Ville | 15:16 | TER 30324 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | 15:46 | Metz Ville | | Luxembourg | 16:45 | TER 88742 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | 17:16 | Luxembourg | | Liège-Guillemins | 19:54 | IC 5339 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | 20:08 | Liège-Guillemins | | Maastricht | 20:41 | R 16969 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ | 21:01 | Maastricht | | 's-Hertogenbosch | 22:22 | IC 2980 | +-------+------------------+---+------------------+-------+----------------+ |
De wát?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt in ieder geval een klusje voor de Britneypack.
Mijn noodpakketje voor als ik ergens onderweg met het OV strand. Kan ik een hotel in duiken en heb ik alles bij de hand. Van schone kleren tot toiletspullen, opladers, powerbank, zwitsers zakmes, aluminium nooddeken, EHBO-kit, ferro rod en nog veel meerquote:
Met die route kan ik zelfs nog thuis komen als ik alle overstappen haalquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:20 schreef James1988 het volgende:
Nu er in Duitsland weer stakingen zijn aangekondigd in het treinverkeer, en de vakbond zelfs dreigt met stakingen op zeer korte termijn (waardoor DB geen alternatief kan plannen) lijkt het me verstandig om in ieder geval een plan B op te stellen. Zodat we dat niet op de dag zelf hoeven uit te vogelen zegmaar(nee, Fles is niet de enige die vooruit plant
)
Ik heb even met bahn.de zitten puzzelen en deze optie zou haalbaar moeten zijn, op papier tenminste.
[ code verwijderd ]
De eerste trein is dan zoals gepland, en waar we al kaartjes en zitplaatsreserveringen voor hebben. De rest van de route is met treinen zonder reserveringsplicht en andere ellende.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:35 schreef ReisT het volgende:
Ja! Maar dat is volgende week pas. Ik ga daarvoor eerst nog een weekendje naar Berlijn. Als ze niet staken.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een weekje Kids
Hebben we er een beetje zin in??
Zekerquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Berlin kun je ook wel in een dagje doen op zich trouwens. Denk ik
Komt begin volgende week wel. Eerst nog hard werkenquote:Op woensdag 13 maart 2024 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een weekje Kids
Hebben we er een beetje zin in??
Ik ga van t weekend wel vast even kjken wat ik in Lyon allemaal wil doen. Want dat is best veel geloof ikquote:Op donderdag 14 maart 2024 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt begin volgende week wel. Eerst nog hard werken
Ja maar ik wil ook een boottochtje en ik wil ook het poppentheater en ik wil ook zwmmen bij het hotel. Dusjahquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:01 schreef James1988 het volgende:
De funiculaires lijken me sowieso een must, net als metrolijn C. En uitstappen op station Croix-Paquet.
Ja klopt., Moeten dus even kijken hoe dat handig te combineren is. Waarschijnlijk dus een middagvoorstelling pakken of zo.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:46 schreef James1988 het volgende:
Het poppentheater, is dat "Théâtre La Maison de Guignol"?
Dat is niet zo ver van metrolijn C vandaan
Ook niet zo ver van die tunnel trouwens, waar ik jaren geleden doorheen ben gelopen
Is een beetje een nationaal volksvermaak aan het worden daar lijkt welquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:51 schreef James1988 het volgende:
Ik zit dat draadje waarnaar ik linkte verder te lezen en kennelijk staakten de Duitsers toen ook, en zit de GDL-chef van destijds er nog altijd
quote:Op donderdag 21 maart 2024 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht, portemonneetje cash zit natuurlijk ook in de Britneypack
Is er geen IC die vanuit Hannover 2u later in Deventer is?quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zeker
Met de European Sleeper:
23:52 uit Deventer, 06:20 in Berlijn
22:56 uit Berlijn, 05:15 in Deventer
Of als je iets normalere tijden wil:
07:18 uit Deventer, 11:51 in Berlijn
16:06 uit Berlijn, 20:41 in Deventer
Die laatste zou trouwens echt twee uur later ook nog moeten rijden vind ik...
Geniaal was dat.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:30 schreef ReisT het volgende:
Alles zonder grote vertragingen. In Keulen waren we zelfs een paar minuten te vroeg met de ICE! Conducteur en machinist snapten er ook niks van...
Zeker! Zeg ook niet dat een ieder zich er na moet schikken naar geef m'n voorkeur.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder: wachten op meer input van anderen.
Volgend natuurlijkquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je vorig jaar doet hebben we niks mee te maken![]()
En betekent dit dan dat je eind maart niet kunt? Of dat je het wilt combineren? Of dat je deze keer even overslaat? Of dat we maar gewoon zonder jou moeten plannen en dat je dan wel kijkt of je nog aanhaakt? Zo veel vragenquote:Op woensdag 18 september 2024 00:52 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wil eigenlijk eind maart al naar Italie voor Ingress.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | dag 1 Utrecht CS 08:34 19 ICE225 Frankfurt a/M Hbf 11:54 18 Frankfurt a/M Hbf 12:22 9 ICE27 Linz Hbf 17:26 8 Linz Hbf 19:17 7 RJX167 Bratislava-Petrzalka 21:53 5 dag 2 - dag 3 Bratislava-Petrzalka 09:58 EC172 Dresden Hbf 16:50 1 dag 4 Dresden Hbf 09:58 1 EC176 Berlin Hbf 12:43 8 Berlin Hbf 14:06 13 IC142 Deventer 18:41 3 |
De ICE Amsterdam - Basel wordt vervangen door een ICE naar München. Deze rijdt wel via Arnhem, behalve als Emmerich - Oberhausen dicht is ivm aanleg derde spoor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Maar volgens mij wordt met de nieuwe dienstregeling de boel een uur verschoven en kun je vanaf Utrecht (en niet meer vanaf Arnhem) rechtstreeks naar München?
Ik bedoel dat er volgens mij niet meer gestopt wordt in Arnhem. Voor Fles en Dennis is Arnhem sneller te bereiken als Utrecht denk ik.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICE Amsterdam - Basel wordt vervangen door een ICE naar München. Deze rijdt wel via Arnhem, behalve als Emmerich - Oberhausen dicht is ivm aanleg derde spoor.
Geplande vertrektijd Amsterdam 08:32, Utrecht 09:00, Arnhem 09:34, aankomst München 15:26.
Vanuit Emmen red je 8:34 in Utrecht makkelijk, ik heb voor het gemak de aanname gedaan dat anderen niet op onbereikbaardere plekken wonen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso eerst wachten op de nieuwe dienstregeling, dat is 1.
Verder moet je er rekening mee houden dat mensen uit het hele land vandaan moeten komen, en dat het Fernverkehr nou ook niet uitblinkt in punctualiteit. Geplande overstaps van een uur of langer zijn totaal geen "zekerheidje". En is er dan een back-up plan?
Tenslotte moet je ter plekke ook nog zien dat je naar je hotel komt. En zorgen dat je daar bent voordat de balie dicht gaat. Dus ja, die eerste dag zou theoretisch te doen kunnen zijn als alles goed gaat, dus ik vind hem te langMaar goed, laat de rest ook maar wat zeggen
Klopt, ICE International blijft ook in 2025 stoppen te Arnhem Centraal.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:28 schreef James1988 het volgende:
Naar mijn weten zal de ICE Amsterdam - München ook gewoon in Arnhem stoppen.
Op precies die manier hebben we de afgelopen jaren nog Innsbruck en Lyon gehaald dus het kan best.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Als we maximaal twee verschillende hotels willen en geen hele lange reisdagen, raak je niet heel ver
Ik weet het al. Het is een fantastisch fallback plan voor als we niks beters kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel simpel idee:
Donderdag NL - Köln - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Plzen
Vrijdag Plzen - Praha (of rustig de tijd nemen voor Plzen of extra tijd in Praha)
Zaterdag Praha
Zondag Praha - Dresden - Leipzig - Hannover - 127.0.0.1
Ticks all the boxes:
• niet te lange reisdagen
• 2 en niet 3 hotels
• goeie bestemming voor een citytrip
• Het enige buurland van Duitsland wat we nog niet gehad hebben
Wat is daar nou mis mee?
Kijk eens, de nieuwe drgl is er. We kunnen gaan plannenquote:Änderungen zum Fahrplanwechsel
Änderungen und Anpassungen im Fernverkehr zum 15. Dezember 2024.
Neu
Liebe Kund:innen,
mit dem Fahrplanwechsel am 15. Dezember gibt es einige Änderungen, darunter auch Preisanpassungen. Darüber möchten wir Sie an dieser Stelle informieren.
Lijkt me een prima plan. Ben wel voor wat extra tijd in Plzen, daar ben ik nog niet verder gekomen dan Hlavní nádra¸í.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel simpel idee:
Donderdag NL - Köln - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Plzen
Vrijdag Plzen - Praha (of rustig de tijd nemen voor Plzen of extra tijd in Praha)
Zaterdag Praha
Zondag Praha - Dresden - Leipzig - Hannover - 127.0.0.1
Ticks all the boxes:
• niet te lange reisdagen
• 2 en niet 3 hotels
• goeie bestemming voor een citytrip
• Het enige buurland van Duitsland wat we nog niet gehad hebben
Wat is daar nou mis mee?
Ja zo ver was ik ook gekomen idd. Komt gewoon niet lekker uit. Plzen is beter.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb even gekeken of het wat is om ipv in Plzen in Nürnburg te overnachten om zo het DB museum te kunnen bezoeken, maar ik denk dat een beetje zonde van de tijd is: vanuit NL ben je tegen 16u in Nürnberg.
Dan zou je dus pas op dag 2 naar het museum kunnen, maar dan zou je die dag ook nog bijna 5u met de trein moeten naar Praag. Dan wordt het óf erg laat óf het bezoek aan het DB museum wordt erg kort.
Dan liever dag 1 door tot Plzen en dag 2 begin van de middag richting Praha
Ben ik mee bezig. Misschien met kleine koersverlegging: zijn er al eens mensen over een haf met de trein een landsgrens overgestoken? Willen we dat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, er is nog wel even tijd. Ik ben in november in ieder geval druk met allerlei dingen, maar jullie mogen natuurlijk ook wat doen@:derludolf misschien kun jij dat plannetje voor Schwerin - Binz nog wat uitwerken?
Zullen we anders zeggen: Als er eind november geen beter plan is, gaan we Plzen - Praha regelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | dag 1 Deventer 09:18 IC143 Osnabrück Hbf 10:51 Osnabrück Hbf 11:23 ICE206 Hamburg Hbf 13:14 Hamburg Hbf 13:43 ICE1672 Ostseebad Binz 17:20 dag 2 dag 3 Ostseebad Binz 10:43 ICE203 Schwerin Hbf 13:36 dag 4 Schwerin Hbf 11:20 ICE1671 Hamburg Hbf 12:16 Hamburg Hbf 12:50 IC2311 Osnabrück 14:41 Osnabrück Hbf 15:06 IC144 Deventer 16:41 |
Is er in Schwerin wat leuks te bekijken eigenlijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:41 schreef derLudolf het volgende:
[ code verwijderd ]
We zouden terug eventueel ook met de RE8 naar Berlijn kunnen gaan en vanaf daar de Pimpel
Maar dan welquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben ook wel gastronomie an Bord maar wat het kost, geen idee. https://weisseflotteschwerin.de/gastronomie/
Die Rügensche BäderBahn - Rasender Rolandquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Mukran kun je zo te zien niet zomaar komen met de trein.
Stralsund hoeft niet echt, je kunt op Rügen zelf ook al genoeg treintjes rijden denk ik? Was er niet ook nog eoa stoomtreintej daar wat dwars door een dorpje rijdt? @:dennistd weet dat wel.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vond de optie Tsjechie leuker.
Nou ten eerste heb je niet zo veel meer nodig, en ten tweede: genoeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik geloof dat we naar Tsjechië gaan![]()
Vanwaar de opwinding over Plzen overigens? Puur vanwege de uitvinding van het pils of wat is nog meer leuk aan die stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |