De wát?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt in ieder geval een klusje voor de Britneypack.
Mijn noodpakketje voor als ik ergens onderweg met het OV strand. Kan ik een hotel in duiken en heb ik alles bij de hand. Van schone kleren tot toiletspullen, opladers, powerbank, zwitsers zakmes, aluminium nooddeken, EHBO-kit, ferro rod en nog veel meerquote:
Met die route kan ik zelfs nog thuis komen als ik alle overstappen haalquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:20 schreef James1988 het volgende:
Nu er in Duitsland weer stakingen zijn aangekondigd in het treinverkeer, en de vakbond zelfs dreigt met stakingen op zeer korte termijn (waardoor DB geen alternatief kan plannen) lijkt het me verstandig om in ieder geval een plan B op te stellen. Zodat we dat niet op de dag zelf hoeven uit te vogelen zegmaar(nee, Fles is niet de enige die vooruit plant
)
Ik heb even met bahn.de zitten puzzelen en deze optie zou haalbaar moeten zijn, op papier tenminste.
[ code verwijderd ]
De eerste trein is dan zoals gepland, en waar we al kaartjes en zitplaatsreserveringen voor hebben. De rest van de route is met treinen zonder reserveringsplicht en andere ellende.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:35 schreef ReisT het volgende:
Ja! Maar dat is volgende week pas. Ik ga daarvoor eerst nog een weekendje naar Berlijn. Als ze niet staken.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een weekje Kids
Hebben we er een beetje zin in??
Zekerquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Berlin kun je ook wel in een dagje doen op zich trouwens. Denk ik
Komt begin volgende week wel. Eerst nog hard werkenquote:Op woensdag 13 maart 2024 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een weekje Kids
Hebben we er een beetje zin in??
Ik ga van t weekend wel vast even kjken wat ik in Lyon allemaal wil doen. Want dat is best veel geloof ikquote:Op donderdag 14 maart 2024 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt begin volgende week wel. Eerst nog hard werken
Ja maar ik wil ook een boottochtje en ik wil ook het poppentheater en ik wil ook zwmmen bij het hotel. Dusjahquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:01 schreef James1988 het volgende:
De funiculaires lijken me sowieso een must, net als metrolijn C. En uitstappen op station Croix-Paquet.
Ja klopt., Moeten dus even kijken hoe dat handig te combineren is. Waarschijnlijk dus een middagvoorstelling pakken of zo.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:46 schreef James1988 het volgende:
Het poppentheater, is dat "Théâtre La Maison de Guignol"?
Dat is niet zo ver van metrolijn C vandaan
Ook niet zo ver van die tunnel trouwens, waar ik jaren geleden doorheen ben gelopen
Is een beetje een nationaal volksvermaak aan het worden daar lijkt welquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:51 schreef James1988 het volgende:
Ik zit dat draadje waarnaar ik linkte verder te lezen en kennelijk staakten de Duitsers toen ook, en zit de GDL-chef van destijds er nog altijd
quote:Op donderdag 21 maart 2024 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht, portemonneetje cash zit natuurlijk ook in de Britneypack
Is er geen IC die vanuit Hannover 2u later in Deventer is?quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zeker
Met de European Sleeper:
23:52 uit Deventer, 06:20 in Berlijn
22:56 uit Berlijn, 05:15 in Deventer
Of als je iets normalere tijden wil:
07:18 uit Deventer, 11:51 in Berlijn
16:06 uit Berlijn, 20:41 in Deventer
Die laatste zou trouwens echt twee uur later ook nog moeten rijden vind ik...
Geniaal was dat.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:30 schreef ReisT het volgende:
Alles zonder grote vertragingen. In Keulen waren we zelfs een paar minuten te vroeg met de ICE! Conducteur en machinist snapten er ook niks van...
Zeker! Zeg ook niet dat een ieder zich er na moet schikken naar geef m'n voorkeur.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder: wachten op meer input van anderen.
Volgend natuurlijkquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je vorig jaar doet hebben we niks mee te maken![]()
En betekent dit dan dat je eind maart niet kunt? Of dat je het wilt combineren? Of dat je deze keer even overslaat? Of dat we maar gewoon zonder jou moeten plannen en dat je dan wel kijkt of je nog aanhaakt? Zo veel vragenquote:Op woensdag 18 september 2024 00:52 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wil eigenlijk eind maart al naar Italie voor Ingress.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | dag 1 Utrecht CS 08:34 19 ICE225 Frankfurt a/M Hbf 11:54 18 Frankfurt a/M Hbf 12:22 9 ICE27 Linz Hbf 17:26 8 Linz Hbf 19:17 7 RJX167 Bratislava-Petrzalka 21:53 5 dag 2 - dag 3 Bratislava-Petrzalka 09:58 EC172 Dresden Hbf 16:50 1 dag 4 Dresden Hbf 09:58 1 EC176 Berlin Hbf 12:43 8 Berlin Hbf 14:06 13 IC142 Deventer 18:41 3 |
De ICE Amsterdam - Basel wordt vervangen door een ICE naar München. Deze rijdt wel via Arnhem, behalve als Emmerich - Oberhausen dicht is ivm aanleg derde spoor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Maar volgens mij wordt met de nieuwe dienstregeling de boel een uur verschoven en kun je vanaf Utrecht (en niet meer vanaf Arnhem) rechtstreeks naar München?
Ik bedoel dat er volgens mij niet meer gestopt wordt in Arnhem. Voor Fles en Dennis is Arnhem sneller te bereiken als Utrecht denk ik.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICE Amsterdam - Basel wordt vervangen door een ICE naar München. Deze rijdt wel via Arnhem, behalve als Emmerich - Oberhausen dicht is ivm aanleg derde spoor.
Geplande vertrektijd Amsterdam 08:32, Utrecht 09:00, Arnhem 09:34, aankomst München 15:26.
Vanuit Emmen red je 8:34 in Utrecht makkelijk, ik heb voor het gemak de aanname gedaan dat anderen niet op onbereikbaardere plekken wonen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso eerst wachten op de nieuwe dienstregeling, dat is 1.
Verder moet je er rekening mee houden dat mensen uit het hele land vandaan moeten komen, en dat het Fernverkehr nou ook niet uitblinkt in punctualiteit. Geplande overstaps van een uur of langer zijn totaal geen "zekerheidje". En is er dan een back-up plan?
Tenslotte moet je ter plekke ook nog zien dat je naar je hotel komt. En zorgen dat je daar bent voordat de balie dicht gaat. Dus ja, die eerste dag zou theoretisch te doen kunnen zijn als alles goed gaat, dus ik vind hem te langMaar goed, laat de rest ook maar wat zeggen
Klopt, ICE International blijft ook in 2025 stoppen te Arnhem Centraal.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:28 schreef James1988 het volgende:
Naar mijn weten zal de ICE Amsterdam - München ook gewoon in Arnhem stoppen.
Op precies die manier hebben we de afgelopen jaren nog Innsbruck en Lyon gehaald dus het kan best.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Als we maximaal twee verschillende hotels willen en geen hele lange reisdagen, raak je niet heel ver
Ik weet het al. Het is een fantastisch fallback plan voor als we niks beters kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel simpel idee:
Donderdag NL - Köln - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Plzen
Vrijdag Plzen - Praha (of rustig de tijd nemen voor Plzen of extra tijd in Praha)
Zaterdag Praha
Zondag Praha - Dresden - Leipzig - Hannover - 127.0.0.1
Ticks all the boxes:
• niet te lange reisdagen
• 2 en niet 3 hotels
• goeie bestemming voor een citytrip
• Het enige buurland van Duitsland wat we nog niet gehad hebben
Wat is daar nou mis mee?
Kijk eens, de nieuwe drgl is er. We kunnen gaan plannenquote:Änderungen zum Fahrplanwechsel
Änderungen und Anpassungen im Fernverkehr zum 15. Dezember 2024.
Neu
Liebe Kund:innen,
mit dem Fahrplanwechsel am 15. Dezember gibt es einige Änderungen, darunter auch Preisanpassungen. Darüber möchten wir Sie an dieser Stelle informieren.
Lijkt me een prima plan. Ben wel voor wat extra tijd in Plzen, daar ben ik nog niet verder gekomen dan Hlavní nádra¸í.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel simpel idee:
Donderdag NL - Köln - Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - Plzen
Vrijdag Plzen - Praha (of rustig de tijd nemen voor Plzen of extra tijd in Praha)
Zaterdag Praha
Zondag Praha - Dresden - Leipzig - Hannover - 127.0.0.1
Ticks all the boxes:
• niet te lange reisdagen
• 2 en niet 3 hotels
• goeie bestemming voor een citytrip
• Het enige buurland van Duitsland wat we nog niet gehad hebben
Wat is daar nou mis mee?
Ja zo ver was ik ook gekomen idd. Komt gewoon niet lekker uit. Plzen is beter.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb even gekeken of het wat is om ipv in Plzen in Nürnburg te overnachten om zo het DB museum te kunnen bezoeken, maar ik denk dat een beetje zonde van de tijd is: vanuit NL ben je tegen 16u in Nürnberg.
Dan zou je dus pas op dag 2 naar het museum kunnen, maar dan zou je die dag ook nog bijna 5u met de trein moeten naar Praag. Dan wordt het óf erg laat óf het bezoek aan het DB museum wordt erg kort.
Dan liever dag 1 door tot Plzen en dag 2 begin van de middag richting Praha
Ben ik mee bezig. Misschien met kleine koersverlegging: zijn er al eens mensen over een haf met de trein een landsgrens overgestoken? Willen we dat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, er is nog wel even tijd. Ik ben in november in ieder geval druk met allerlei dingen, maar jullie mogen natuurlijk ook wat doen@:derludolf misschien kun jij dat plannetje voor Schwerin - Binz nog wat uitwerken?
Zullen we anders zeggen: Als er eind november geen beter plan is, gaan we Plzen - Praha regelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | dag 1 Deventer 09:18 IC143 Osnabrück Hbf 10:51 Osnabrück Hbf 11:23 ICE206 Hamburg Hbf 13:14 Hamburg Hbf 13:43 ICE1672 Ostseebad Binz 17:20 dag 2 dag 3 Ostseebad Binz 10:43 ICE203 Schwerin Hbf 13:36 dag 4 Schwerin Hbf 11:20 ICE1671 Hamburg Hbf 12:16 Hamburg Hbf 12:50 IC2311 Osnabrück 14:41 Osnabrück Hbf 15:06 IC144 Deventer 16:41 |
Is er in Schwerin wat leuks te bekijken eigenlijk?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:41 schreef derLudolf het volgende:
[ code verwijderd ]
We zouden terug eventueel ook met de RE8 naar Berlijn kunnen gaan en vanaf daar de Pimpel
Maar dan welquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben ook wel gastronomie an Bord maar wat het kost, geen idee. https://weisseflotteschwerin.de/gastronomie/
Die Rügensche BäderBahn - Rasender Rolandquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Mukran kun je zo te zien niet zomaar komen met de trein.
Stralsund hoeft niet echt, je kunt op Rügen zelf ook al genoeg treintjes rijden denk ik? Was er niet ook nog eoa stoomtreintej daar wat dwars door een dorpje rijdt? @:dennistd weet dat wel.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vond de optie Tsjechie leuker.
Nou ten eerste heb je niet zo veel meer nodig, en ten tweede: genoeg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik geloof dat we naar Tsjechië gaan![]()
Vanwaar de opwinding over Plzen overigens? Puur vanwege de uitvinding van het pils of wat is nog meer leuk aan die stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |