Mensen zeggen nooit dat ik vrolijk klink, maar ik vind bellen ook kut jaquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:04 schreef herverwijderd het volgende:
"Met herverwijderd" (geen achternaam dus)
Mensen zeggen dat ik altijd heel blij klink als ik de telefoon opneem, maar eigenlijk vind ik het enorm kut als ik moet bellen met iemand.
Werk telefoon is altijd naam bedrijf, voor en achternaam.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:05 schreef SQ het volgende:
Bekend nummer met voornaam. Onbekend nummer met voor- en achternaam.
Heb geen zin in gedoe met 2 telefoons dus ik gebruik mijn telefoon zowel voor werk als privé, dan kun je t niet maken om met "hallo??" op te nemen
Ik neem ook bijna nooit op, alleen als het mijn moeder of close familie is, of ik zit te wachten op een telefoontje voor iets belangrijks. Meeste vrienden bellen niet want die weten dat ik toch niet opneemquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mensen zeggen nooit dat ik vrolijk klink, maar ik vind bellen ook kut jaSommige telefoontjes stel ik ook zo lang mogelijk uit.
Om verwarring met iemand anders met dezelfde naam maar uit een andere plaats te voorkomen. Was vroeger heel gebruikelijk toen gesprekken nog handmatig doorgeschakeld werden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom zou je je woonplaats vermelden?
Mijn vader deed dat ook wel, maar dan alleen als hij naar bepaalde instanties belde, niet als hij gebeld werd.quote:
Zo doe ik het ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:39 schreef oppiedoppie het volgende:
Bekend nummer, dan zeg ik ijn voornaam en een onbekend nummer met hallo. Vind dat de beller dan eerst zijn naam mag zeggen zodat ik kan beslissen of ik überhaupt mijn naam wil zeggen.
Heb er wel eens gedoe over gehad na een hallo. Ja met wie? Ik dus ja met wie terug. Werd ze boos. Ja dikke doei. Toen me snel in het bel me niet register geregistreerd.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:45 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Hallo met voornaamEen onbekend nummer neem ik vaak niet op.
Mention hem danquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:57 schreef Marsenal het volgende:
Heee Coolguy hier, wats omhoog, neger?
quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Gewoon: "The Bouqet-residence, the lady of the house speaking....
Hallo met Royquote:
Dat doe ik nog steeds maar mijn naam is dan ook van het niveau Jan Jansen. Mijn achternaam zit in de top vijf en zelfs de combinatie is niet heel uniek. Dan ook nog eens dat mijn doopnaam een andere letter is dan de roepnaam en de verwarring over wie ik ben is compleet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn vader deed dat ook wel, maar dan alleen als hij naar bepaalde instanties belde, niet als hij gebeld werd.
Alsof ze dat boeit, ze wilden jou toch niet spreken, jij belde, zij niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:11 schreef Pendule het volgende:
Ik neem op en zeg altijd mijn achternaam.
Wagelijk en asociaal mensen die ik bel en dan opnemen en dan niks zeggen. Die hang ik direct weer op. Die kunnen de tering krijgen.
Meestal willen zij wat van mij, omdat ik terugbel. Ik leef niet meer in 1980, als ik iets wil dan stuur ik een berichtje.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Alsof ze dat boeit, ze wilden jou toch niet spreken, jij belde, zij niet.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:23 schreef Donna het volgende:
Met Donna!
Als het onbekend is. Of bijv. een bedrijf of winkel die mij terugbelt.
Als m'n moeder of vriend belt zeg ik altijd hallo?
Jij neemt op met: eeeeeeejquote:Op donderdag 12 januari 2023 00:52 schreef D. het volgende:
Opvallen dat veel mensen bij bekenden toch hun naam zeggen
Ja dus wel hallo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 00:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]Geen hoi of hallo?
Ik bij onbekenden of zakelijk: “hallo met Pisces Achternaam”
Met vrienden of familie: “hey *voornaam beller”![]()
Ja, hier ging iets verkeerd, my bad.quote:
Bij m'n vriend wel, want die belt nooit. Dus als hij belt dan moet hij iets en doe ik de vragende hallo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, hier ging iets verkeerd, my bad.![]()
Maar, zeg je ‘hallo’ dan ook op een vragende toon, getuige je vraagteken?
Vragende hallo doe ik dan weer als mensen anoniem bellen, niet te verstaan zijn en ophangen en opnieuw bellen.![]()
Dat ligt eraan wie er belt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:43 schreef Pisces29 het volgende:
Graag duiding @:onlogisch Hoe neem jij op?
Oh. Oké.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wie er belt.
Een bekende ; Ewa broer
Een minder bekende ; Ewa
Een onbekende ; E
Ja bewust, maar hou zakelijke contacten graag zakelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:05 schreef Bugno3 het volgende:
Haha, zoveel mensen die met hun voornaam opnemen, ook als bekend nummer is. Jullie zijn je er van bewust dat de ander doelbewust jou belt he? Dus je naam zeggen is echt achterlijk. Ik zeg meestal: "Yo", "Hey", "Wat?", "Moguh".
Ja maar lees hier dus veel mensen die ook "gewoon bekenden" dus niet perse zakelijk, opnemen met hun eigen naam. Crazy.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja bewust, maar hou zakelijke contacten graag zakelijk.
@Bugno3 vindt hier iets vanquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:25 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij bekenden: hoi [voornaam beller] met [voornaam.]
T65quote:Op woensdag 25 januari 2023 02:29 schreef Murdy het volgende:
Als ik gebeld wordt dan is het hoi, met Murdy!
Als er iemand vraagt, spreek ik met Murdy? Dan is het wie wil dat weten?
Loop meestal wel goed af.
Als ik het zat ben dan is het vroeg genoeg om de hoorn op de haak te gooien.
Jawel een oude T65, still going strong.
"met Piet uit Amsterdam!" Dat is dan idd niet Piet uit den Haag. Dat maakt een verschil.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om verwarring met iemand anders met dezelfde naam maar uit een andere plaats te voorkomen. Was vroeger heel gebruikelijk toen gesprekken nog handmatig doorgeschakeld werden.
Dit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:01 schreef Document1 het volgende:
Bij een onbekend nummer met een hallo? Meestal gevolgd door geen interesse en de beltoon voor de bellende partij. Anders gewoon met mijn voornaam.
Lieg niet.quote:
Als het een anoniem nummer is dan neem ik niet op tenzij ik weet dat ik ergens voor gebeld ga worden. En dan is het meestal van "ja hallo"?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag ergens deze vraag en misschien is het wel leuk om hier een topic over te maken![]()
TS begint: Altijd met alleen mijn voornaam. Maakt niet uit wie er belt.
dat is wel handig, dan weten oplichters dat je nummer actief is en ze weten je naam ook nog. Dat is handig voor sociale engineering en om hun database te vullen zodat ze dit kunnen verkopen op telegram.quote:Op woensdag 25 januari 2023 06:08 schreef livelink het volgende:
Een vriend van mij nam altijd op met "Heeft u gebeld?"
Ik zelf bij een bekend nummer met voornaam en onbekend nummer met voor- en achternaam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |