quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:23 schreef Donna het volgende:
Met Donna!
Als het onbekend is. Of bijv. een bedrijf of winkel die mij terugbelt.
Als m'n moeder of vriend belt zeg ik altijd hallo?
Jij neemt op met: eeeeeeejquote:Op donderdag 12 januari 2023 00:52 schreef D. het volgende:
Opvallen dat veel mensen bij bekenden toch hun naam zeggen
Ja dus wel hallo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 00:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]Geen hoi of hallo?
Ik bij onbekenden of zakelijk: “hallo met Pisces Achternaam”
Met vrienden of familie: “hey *voornaam beller”![]()
Ja, hier ging iets verkeerd, my bad.quote:
Bij m'n vriend wel, want die belt nooit. Dus als hij belt dan moet hij iets en doe ik de vragende hallo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, hier ging iets verkeerd, my bad.![]()
Maar, zeg je ‘hallo’ dan ook op een vragende toon, getuige je vraagteken?
Vragende hallo doe ik dan weer als mensen anoniem bellen, niet te verstaan zijn en ophangen en opnieuw bellen.![]()
Dat ligt eraan wie er belt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:43 schreef Pisces29 het volgende:
Graag duiding @:onlogisch Hoe neem jij op?
Oh. Oké.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wie er belt.
Een bekende ; Ewa broer
Een minder bekende ; Ewa
Een onbekende ; E
Ja bewust, maar hou zakelijke contacten graag zakelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:05 schreef Bugno3 het volgende:
Haha, zoveel mensen die met hun voornaam opnemen, ook als bekend nummer is. Jullie zijn je er van bewust dat de ander doelbewust jou belt he? Dus je naam zeggen is echt achterlijk. Ik zeg meestal: "Yo", "Hey", "Wat?", "Moguh".
Ja maar lees hier dus veel mensen die ook "gewoon bekenden" dus niet perse zakelijk, opnemen met hun eigen naam. Crazy.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja bewust, maar hou zakelijke contacten graag zakelijk.
@Bugno3 vindt hier iets vanquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:25 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij bekenden: hoi [voornaam beller] met [voornaam.]
T65quote:Op woensdag 25 januari 2023 02:29 schreef Murdy het volgende:
Als ik gebeld wordt dan is het hoi, met Murdy!
Als er iemand vraagt, spreek ik met Murdy? Dan is het wie wil dat weten?
Loop meestal wel goed af.
Als ik het zat ben dan is het vroeg genoeg om de hoorn op de haak te gooien.
Jawel een oude T65, still going strong.
"met Piet uit Amsterdam!" Dat is dan idd niet Piet uit den Haag. Dat maakt een verschil.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om verwarring met iemand anders met dezelfde naam maar uit een andere plaats te voorkomen. Was vroeger heel gebruikelijk toen gesprekken nog handmatig doorgeschakeld werden.
Dit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:01 schreef Document1 het volgende:
Bij een onbekend nummer met een hallo? Meestal gevolgd door geen interesse en de beltoon voor de bellende partij. Anders gewoon met mijn voornaam.
Lieg niet.quote:
Als het een anoniem nummer is dan neem ik niet op tenzij ik weet dat ik ergens voor gebeld ga worden. En dan is het meestal van "ja hallo"?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag ergens deze vraag en misschien is het wel leuk om hier een topic over te maken![]()
TS begint: Altijd met alleen mijn voornaam. Maakt niet uit wie er belt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |