Als het al 8760 uur van het jaar niet mag dan maakt die laatste 8 uurtjes ook niks meer uit.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je al een "probleem" hebt met 8 uurtjes van de 8760 per jaar is er iets grondig mis met je...
Juist, er zijn zoveel zaken waarvan men kan zeggen "had je maar niet xxx moeten doen".quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of op hun muil gaan met de motor, of op wintersport gaan, of, of, of....
Exact. "Want als je dat niet had gedaan, had je nu ook geen letsel gehad!"quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of op hun muil gaan met de motor, of op wintersport gaan, of, of, of....
Ja want je zult ook eens iets meemaken wat je niet aanstaat he...quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef opgebaarde het volgende:
Als het al 8760 uur van het jaar niet mag dan maakt die laatste 8 uurtjes ook niks met uit.
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.quote:
Laten we dat maar niet doen. Als je zo iets graag wilt raad ik je aan om lekker te verhuizen naar de VS. Want nu is het vuurwerk maar het schept een president om dat bij andere dingen ook te doen. Roken, drinken, te snel rijden in het verkeer, extreme sporten en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.
Laat ik voorop stellen dat ik er geen reet van geloof....quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef Joppiez het volgende:
Heb een buurman bijvoorbeeld die wel fanatiek met legaal vuurwerk omgaat. Die wikkelt veel van die dingen aan elkaar en wat al dan niet. En die zit dat het hele jaar door ook af te steken.
En hoor dus vaak genoeg, bijna altijd eigenlijk, ook een (keiharde) knal als ik buiten met de hond loop.
quote:U kunt op 3 werkdagen vuurwerk kopen. De verkoopdagen in 2022 zijn donderdag 29, vrijdag 30 en zaterdag 31 december.
Waar je last van hebt is dus illegaal...quote:Ik heb er zelf overigens niet meer zo veel last van omdat ik er extra mee rekening houd. Maar kan mij voorstellen dat mensen het goed zat zijn. Ook debiel dat ik mij uberhaupt op zoiets moet aanpassen, maar weinig tegen te doen denk ik.
Zou perfect zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.
Lijkt mij juist heerlijk een maatschappij waarin mensen de gevolgen van achterlijk gedrag zelf moeten dragen en niet de andere 85% er telkens voor op moet draaien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Als je zo iets graag wilt raad ik je aan om lekker te verhuizen naar de VS. Want nu is het vuurwerk maar het schept een president om dat bij andere dingen ook te doen. Roken, drinken, te snel rijden in het verkeer, extreme sporten en ga zo maar door.
Dit is toch gewoon bizar.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb een buurman bijvoorbeeld die wel fanatiek met legaal vuurwerk omgaat. Die wikkelt veel van die dingen aan elkaar en wat al dan niet. En die zit dat het hele jaar door ook af te steken.
En hoor dus vaak genoeg, bijna altijd eigenlijk, ook een (keiharde) knal als ik buiten met de hond loop.
Ik heb er zelf overigens niet meer zo veel last van omdat ik er extra mee rekening houd. Maar kan mij voorstellen dat mensen het goed zat zijn. Ook debiel dat ik mij uberhaupt op zoiets moet aanpassen, maar weinig tegen te doen denk ik.
En wie gaat aantonen dat je daar bij betrokken bent geweest? De zorgverzekeraar?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
Heb je een lijst van "achterlijk gedrag"?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:16 schreef RamboDirk het volgende:
Lijkt mij juist heerlijk een maatschappij waarin mensen de gevolgen van achterlijk gedrag zelf moeten dragen en niet de andere 85% er telkens voor op moet draaien.
Een hand verliezen door illegaal vuurwerk for starters.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je een lijst van "achterlijk gedrag"?
Lijkt me handiger als een verzekeraar zich daar niet mee bemoeit en straffen vooral aan justitie overlaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar wie of wat is dan de aangewezen autoriteit die gaat bepalen of mensen betrokken waren bij een illegale activiteit? De buurman? Of jij?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:16 schreef stropdaz het volgende:
Zou perfect zijn.
Heb het ingevuld op een kabinet-tip-contact-formulier
ging steeds beter. vorig jaar was het met 30 minuutjes gedaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zonder??? Waar heb jij gezeten dan de afgelopen paar jaar met O&N?
Toon maar aan dat het eigen schuld was. Daar gaat een verzekeraar helemaal niet over.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:21 schreef RamboDirk het volgende:
Een hand verliezen door illegaal vuurwerk for starters.
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af; wel hulp, maar terugbetalenquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wie of wat is dan de aangewezen autoriteit die gaat bepalen of mensen betrokken waren bij een illegale activiteit? De buurman? Of jij?
Met welk bewijs?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:23 schreef stropdaz het volgende:
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af; wel hulp, maar terugbetalen
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af en krijg ik hem in mijn naam: wel hulp, en buurman laten terug betalen
Het is in de praktijk ook nauwelijks uitvoerbaar door slepende rechtszaken die je gaat krijgen. Snap ook niet waarom je er serieus op ingaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het eigen schuld was. Daar gaat een verzekeraar helemaal niet over.
Maar goed, ik wacht op een lijst.
Goed idee inderdaad. Dan heb je een zoon van een jaar of 16/17, die onder jouw verantwoordelijkheid als ouder valt. Waaronder dus ook zijn ziektekostenverzekering. Verder prima knul, maar het is een puber die wel eens stomme dingen doet (zoals veel pubers). Je kunt zo'n jongen niet 24 uur per dag in de gaten houden of opsluiten (dat zou ook heel ongezond zijn) en samen met een groepje vrienden zijn ze op een bepaald moment aan het stunten met illegaal vuurwerk (wie van die jongens er dan ook aan gekomen is). Helaas gaat het mis en jouw zoon loopt letsel op (brandwonden, ledemaat eraf, oog kwijt, whatever).quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Je kunt minderjarige dan toch gewoon uitsluiten? Iedereen snapt toch dat jeugdzondes erbij horen. Je kan dan zeg vanaf 23 jaar als volledig toerekeningsvatbaar worden beschouwd ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Dan heb je een zoon van een jaar of 16/17, die onder jouw verantwoordelijkheid als ouder valt. Waaronder dus ook zijn ziektekostenverzekering. Verder prima knul, maar het is een puber die wel eens stomme dingen doet (zoals veel pubers). Je kunt zo'n jongen niet 24 uur per dag in de gaten houden of opsluiten (dat zou ook heel ongezond zijn) en samen met een groepje vrienden zijn ze op een bepaald moment aan het stunten met illegaal vuurwerk (wie van die jongens er dan ook aan gekomen is). Helaas gaat het mis en jouw zoon loopt letsel op (brandwonden, ledemaat eraf, oog kwijt, whatever).
Dan is het natuurlijk super dat je als ouder, ondanks je ziektekostenverzekering, een rekening van enkele tienduizenden Euro's gepresenteerd krijgt, want "eigen schuld!" Met een beetje geluk is er ook nog schade veroorzaakt, waarbij je aansprakelijkheidsverzekering ook zegt "hahaha, eigen schuld dus dat mag je allemaal zelf betalen!", waardoor je voor de rest van je leven in zware schulden zit en niet zoveel meer kunt. Had je maar een betere ouder moeten zijn, ofzo.
Je zal altijd twijfel gevallen houden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Nee dus.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:29 schreef stropdaz het volgende:
Je zal altijd twijfel gevallen houden.
Maar je kan vaak wel zien of iemand met vuurwerk heeft gespeeld of niet.
Alsof die dokters overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Oké we gaan het zien.quote:
Daarom juist. Ze worden erg overbelast door vuurwerkcriminelen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alsof die dokters overcapaciteit hebben
Hoe wil je dat dan voorkomen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef stropdaz het volgende:
Maar dat illegaal geklap vanaf november en straks op 31 december, ja daar vind ik wel wat van.
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.quote:
Denk dat veel mensen, behalve de grootste oelewappers, terug deinzen als ze medische kosten (inclusief operatie) moeten betalen. Dan spreek je niet over 2000 euroquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil je dat dan voorkomen?
Ben ik groot voorstander van.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Die collectiviteit maakt het juist onbetaalbaar. Maar er is natuurlijk een goede reden waarom we zorgkosten collectief willen verzekeren, dus als we dat systeem op zijn minst in basis willen laten bestaan zonder dat we onszelf failliet zorgen, laten we dan in elk geval de kosten eruit filteren die niet nodig geweest waren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?
Het klinkt leuk en ik denk dat de verzekeraars er wel oren naar hebben, ik ben alleen altijd zo bang voor een enorm hellend vlak wat dat aangaat. Zorg graag gewoon collectief houden, zonder vage clausules.
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef RamboDirk het volgende:
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.
Als je hand eraf is kan er wel vanuit gaan dat het illegaal vuurwerk is.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.
quote:Het aandeel omstanders dat geraakt werd door andermans vuurwerk was dit jaar 48 procent. Dat is iets meer dan vorig jaar (44%).
Als een agent zegt dat je door rood hebt gereden dan is dat per wet nu eenmaal zo. Ook al beweer je hoog of laag dat dit niet het geval was.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Alles, van Covid t/m Polio.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.
Graag bron en cijfers.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
Vreemd hé, dat er dit jaar veel meer illegaal vuurwerk is.
Ik weet niet wat je doel van deze post is, maar ik ben nooit voor een verbod geweest hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?
[..]
Ik vind het prima.quote:
quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef RamboDirk het volgende:
Als een agent zegt dat je door rood hebt gereden dan is dat per wet nu eenmaal zo. Ook al beweer je hoog of laag dat dit niet het geval was.
Als een dokter zegt dat je je hand kwijt bent door een illegaal stuk vuurwerk wat je alleen door zelf afsteken kwijt kunt zijn. Dan zal dat per wet nu eenmaal zo zijn. Ook al beweer je hoog of laag dat dit niet het geval was.
Ambtseed.
Dit is iets wat altijd van stal gehaald wordt door de verbodfetisjisten. Maar nu wordt het gebruikt om mensen zelf te laten betalen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet niet wat je doel van deze post is, maar ik ben nooit voor een verbod geweest hè.
De mensen die vuurwerk afsteken om de boze geesten te verdrijven, willen geen vrede met de mensen zonder geloof.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik ben tegen een vuurwerkverbod maar dat sommige mensen voor een vuurwerk verbod zijn kan ik best begrijpen.
Maar de politiestaat samenleving die sommigen voor zich zien daar word ik niet zo vrolijk van.
Ja dit komt omdat er dus betere en efficientere handhaving is. Ofwel politie en justitie doen goed werk. Staat letterlijk in het artikel.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rk-in-beslag-genomen
quote:Toch is de grotere vangst dit keer niet geheel toe te schrijven aan het vervallen van de coronamaatregelen, zegt officier van justitie Daniëlle van Ieperen. "We doen de afgelopen jaren samen met de politie veel meer met vuurwerk. Dat heeft geleid tot een heel goede samenwerking met onze Duitse collega's."
Ik denk dat er qua efficiëntie vooralsnog veel meer te bereiken is eigenlijk. Als ik zie wat er verspild en of vergoed wordt... Mijn moeder is pas geopereerd (vaatvernauwing verholpen) en wat er dan gebeurt... Thuiszorg die veel te veel spullen (verband etc) geeft, speciale slof (119 euro, kreeg je er maar 1, zelfde sloffen als paar 69 euro bij bol.com). ZZPer die zegt alles wordt vergoed, maar als je dan in de declaraties gaat kijken...quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die collectiviteit maakt het juist onbetaalbaar. Maar er is natuurlijk een goede reden waarom we zorgkosten collectief willen verzekeren, dus als we dat systeem op zijn minst in basis willen laten bestaan zonder dat we onszelf failliet zorgen, laten we dan in elk geval de kosten eruit filteren die niet nodig geweest waren.
Bij andere verzekeringen is het al lang gemeengoed om eigen schuld uit te sluiten. Ik zou niet weten waarom dat bij een zorgverzekering ineens een heel groot probleem zou zijn.
Dat kun je vanuit het gegeven helemaal niet concluderen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja dit komt omdat er dus betere en efficientere handhaving is. Ofwel politie en justitie doen goed werk. Staat letterlijk in het artikel.
[..]
Nope. Jaar of 20 geleden had de ex van het zusje van een vriend van mij een romeinse kaars in zijn hand. Gewoon legaal, niks bijzonders. Volgens de voorschriften uiteraard niet de bedoeling dat je die in je hand houdt, maar in de grond zet. Maar goed, dat deden zoveel mensen. In plaats van dat dat ding met tussenpozen van die gekleurde projectielen afschoot, ontplofte alles in 1 keer in zijn hand. Weg hand.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je hand eraf is kan er wel vanuit gaan dat het illegaal vuurwerk is.
Ik voorzie een hoop mensen die ineens spijt hebben van de keuzes die ze gemaakt hebben als ze merken dat daar consequenties aan hangen. Dat noemen we ook wel eigen verantwoordelijkheid. Die nemen we nu over als collectief, maar zo logisch is dat echt niet. Uitvoeringsproblemen doen daar niets aan af.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik voorzie een drama als je allemaal uitsluitingen maakt.
Nee hehe maar dat is dan natuurlijk door wet niet nodig. Anders zou dit praktisch niet werkbaar zijn. Net als dat psychiaters nu diagnoses stellen bij daders van misdrijven.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
De agent heeft jou dan ook daadwerkelijk door rood zien rijden, de dokter heeft jou niet daadwerkelijk het vuurwerk zien afsteken...
En een arts is geen opsporingsambtenaar.
Wij zijn al een heel eind op weg maar wij zullen niet rusten totdat al het leuks verboden isquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja want je zult ook eens iets meemaken wat je niet aanstaat he...
quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kun je vanuit het gegeven helemaal niet concluderen.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De mensen die vuurwerk afsteken om de boze geesten te verdrijven, willen geen vrede met de mensen zonder geloof.
Door overbevolking en de toename van het aantal mensen met een labeltje is het leefbaar houden van de samenleving helaas alleen nog maar mogelijk met steeds meer verboden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij zijn al een heel eind op weg maar wij zullen niet rusten totdat al het leuks verboden is
Geloof ik direct hoor, maar om nou door verzekeraars te laten bepalen hoe mijn leven er uit ziet... Dat ik alleen nog maar "Insurance Company approved" activiteiten kan doen...quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik voorzie een hoop mensen die ineens spijt hebben van de keuzes die ze gemaakt hebben als ze merken dat daar consequenties aan hangen. Dat noemen we ook wel eigen verantwoordelijkheid. Die nemen we nu over als collectief, maar zo logisch is dat echt niet. Uitvoeringsproblemen doen daar niets aan af.
Dat zAL ZE LEREN!quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.
-Wintersportquote:Op dinsdag 27 december 2022 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
- 20 jaar geleden gerookt, tsja...
- bouwvakker en versleten rug, tsja...
- nooit fruit gegeten, tsja...
- kinderen nemen terwijl je weet dat er een genetisch iets speelt in de familie, tsja...
- werken op 50km afstand en daardoor vaak op de snelweg met kans op ongeluk, tsja...
- veel kantoorwerk en zitten, tsja...
- geen sportschool abonnement, tsja...
- in de randstad wonen, tsja...
Hou die onzinnige verboden dan lekker in de randstad/steden en verveel "de provincie" daar niet mee waar dit helemaal niet speelt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:09 schreef RamboDirk het volgende:
Door overbevolking en de toename van het aantal mensen met een labeltje is het leefbaar houden van de samenleving helaas alleen nog maar mogelijk met steeds meer verboden.
In Veen hebben ze helemaal geen problemen met oud en nieuw inderdaadquote:Op dinsdag 27 december 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hou die onzinnige verboden dan lekker in de randstad/steden en verveel "de provincie" daar niet mee waar dit helemaal niet speelt.
Het zou ook wel flauw zijn als dronken achter het stuur je om een boom heen vouwen geen "insurance company approved" activiteit meer zou zijn. Moet kunnen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geloof ik direct hoor, maar om nou door verzekeraars te laten bepalen hoe mijn leven er uit ziet... Dat ik alleen nog maar "Insurance Company approved" activiteiten kan doen...
Om nog maar te zwijgen over het aloude "als je knaken hebt kan alles".
Akkoordquote:Op dinsdag 27 december 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hou die onzinnige verboden dan lekker in de randstad/steden en verveel "de provincie" daar niet mee waar dit helemaal niet speelt.
Zo zwart-wit is het niet natuurlijk, wat nu als er wat met je kind gebeurt als jij 3 biertjes op hebt en je besluit naar de spoedeisende hulp te rijden daardoor?quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het zou ook wel flauw zijn als dronken achter het stuur je om een boom heen vouwen geen "insurance company approved" activiteit meer zou zijn. Moet kunnen.
Dan had je 112 moeten bellen. Voor rijden met drank op is geen enkel geldig excuus.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
wat nu als er wat met je kind gebeurt als jij 3 biertjes op hebt en je besluit naar de spoedeisende hulp te rijden daardoor?
Of voortschrijdend inzicht?quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Door overbevolking en de toename van het aantal mensen met een labeltje is het leefbaar houden van de samenleving helaas alleen nog maar mogelijk met steeds meer verboden.
Zolang je geen ongelukken maakt gaat dat prima lukken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet natuurlijk, wat nu als er wat met je kind gebeurt als jij 3 biertjes op hebt en je besluit naar de spoedeisende hulp te rijden daardoor?
Sommige zaken lijken overduidelijk, maar uiteindelijk kom je in het schemergebied terecht
Ja, bij de verzekering zullen ze dat zeggen inderdaad, maar mensen hebben emoties die niet in regels vast te leggen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan had je 112 moeten bellen. Voor rijden met drank op is geen enkel geldig excuus.
Glijdende schaal iddquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dronken mensen die op hun bek gaan en daarvoor behandeld moeten worden ook maar zelf laten betalen? Of mensen die hun enkel breken bij het voetballen in het weekend?
Exactquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat doet het nu al trouwens. In Duitsland kan je met kvk al vuurwerk kopen en vanaf donderdag 29 december begint de normale verkoop weer daarzo. Gewoon in de supermarkt. In Baarle-Nassau moeten ze al straten afsluiten om de overlast van vuurwerkkopers te beperken.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)risme-baarle-hertog/
Dus ja dat vuurwerkverbod zou net zo groot succes worden als die van de afgelopen 2 jaar. Nadeel als je het verbied gaan mensen het ook vroeger in huis halen dus begint de overlast ook al vroeger.
Het is algemeen bekend dat mensen gezondheidsklachten krijgen door blootstelling aan hardere geluiden, ondanks dat steken de gelovigen toch vuurwerk af. Er blijft dus maar een conclusie over, en die is dat de gelovigen geen vrede willen met ongelovigen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:06 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Ik ben zo'n verbodroeper. Verbod op legaal vuurwerk. Van mij hoeft er geen verbod op illegaal vuurwerk te komen want dat magtochalniequote:Op dinsdag 27 december 2022 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
En beginnen alle verbodsroepers, magnieters en heb-last-van-iedereen-ers al eerder te janken dat het illegale spul nog verbodener dan verboden moet worden....
Snap jij het nog?
Ik wel. Wees niet zo overspannen over dat kutvuurwerk, legaliseer die shit naar gelijkenis met buurlanden, laat het een jaar op zn beloop en dan is de lol er vanaf. Heb je minder of geen overlast meer.
kinderen die met vuurpijlen leuke spelletjes weten of dat je er eentje tegen je kanis krijgt omdat er een fles omvalt en dat ding de straat opgaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Met andere woorden: de vuurwerkfanaten hebben het zelf in de hand dit jaar.
Maar mogen vuurpijlen dit jaar ook niet?
Wat er mag er dan eigenlijk wel afgestoken?
Waarom…? 1Europa weet je nog.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef Document1 het volgende:
Grenscontroles zijn te moeilijk natuurlijk.
Dit idd, het verbod ligt al op de plank, het is nu een kwestie van langzaam in masseren bij het volk. Reken op veel een-tweetjes met de pers komend jaarquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:46 schreef de_boswachter het volgende:
Het antwoord op die vraag is toch gewoon een vooropgezet iets. Hoe dan ook, het vuurwerkverbod gaat er komen. Ben eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen/handhaven in bijvoorbeeld de grensregio’s.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:14 schreef Beathoven het volgende:
Organiseer maar een mooie centrale show.
En dan iedereen op het platteland 25 kilometer laten rijden om bij zo'n show te komen zeker...quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:19 schreef Eightyone het volgende:
Organiseer idd maar een centrale show.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:14 schreef Beathoven het volgende:
We zijn een van de weinige landen die er zo op allersimpelst gebruiksniveau mee loopt te hannissen
Niks is legaal wat je nu hoort. Niets.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben zo'n verbodroeper. Verbod op legaal vuurwerk. Van mij hoeft er geen verbod op illegaal vuurwerk te komen want dat magtochalnie
Legaal vuurwerk heeft nauwelijks toegevoegde waarde en het zorgt voor veel narigheid. Dan mag het van mij wel weg. Dat de huidige groep idioten voor veel ellende blijft zorgen met dat illegale vuurwerk begrijp ik, daar is niks aan te doen helaas en is een ander onderwerp.
Ik hoop dat een verbod er uiteindelijk voor zorgt dat dit effect heeft op de groep idioten maar dat is vooral hoop, zal beperkt zijn en zal wel heel veel jaren gaan kosten
Ik probeer een onderscheid te maken in wat we nu al een tijdje horen en wat over een paar dagen gewoon mag. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijnquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niks is legaal wat je nu hoort. Niets.
En toch heb je er last van.
Heeft niets met het legale werk te maken dus. En jij denkt dat een verbod gaat helpen?
Volgens mij is iedere plof een voorbeeld van dat het dus niet werkt.
Wat je nu hoort mag ook over een paar dagen niet...quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
Ik probeer een onderscheid te maken in wat we nu al een tijdje horen en wat over een paar dagen gewoon mag. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn
Hahahaquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat je nu hoort mag ook over een paar dagen niet...
Terecht.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Het is met jullie twee altijd fijn van mening wisselen
Mooi ook hoe wirelessmouse het meteen plust zonder de inhoud te lezen want die heeft ook al zo'n tyfushekel aan mij
Zeker, wat mij betreft is daar (nu) geen discussie over.quote:
Nee joh, ik heb helemaal geen hekel aan je. Ik ben het alleen nooit met je eens, maar als iedereen hetzelfde zou denken zouden we geen forum hebben toch?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Het is met jullie twee altijd fijn van mening wisselen
Mooi ook hoe wirelessmouse het meteen plust zonder de inhoud te lezen want die heeft ook al zo'n tyfushekel aan mij
Betreffende user heeft een beetje een Jesus-complex. Is best grappig somsquote:Op dinsdag 27 december 2022 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb helemaal geen hekel aan je. Ik ben het alleen nooit met je eens, maar als iedereen hetzelfde zou denken zouden we geen forum hebben toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |