Of voortschrijdend inzicht?quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Door overbevolking en de toename van het aantal mensen met een labeltje is het leefbaar houden van de samenleving helaas alleen nog maar mogelijk met steeds meer verboden.
Zolang je geen ongelukken maakt gaat dat prima lukken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet natuurlijk, wat nu als er wat met je kind gebeurt als jij 3 biertjes op hebt en je besluit naar de spoedeisende hulp te rijden daardoor?
Sommige zaken lijken overduidelijk, maar uiteindelijk kom je in het schemergebied terecht
Ja, bij de verzekering zullen ze dat zeggen inderdaad, maar mensen hebben emoties die niet in regels vast te leggen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan had je 112 moeten bellen. Voor rijden met drank op is geen enkel geldig excuus.
Glijdende schaal iddquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dronken mensen die op hun bek gaan en daarvoor behandeld moeten worden ook maar zelf laten betalen? Of mensen die hun enkel breken bij het voetballen in het weekend?
Exactquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat doet het nu al trouwens. In Duitsland kan je met kvk al vuurwerk kopen en vanaf donderdag 29 december begint de normale verkoop weer daarzo. Gewoon in de supermarkt. In Baarle-Nassau moeten ze al straten afsluiten om de overlast van vuurwerkkopers te beperken.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)risme-baarle-hertog/
Dus ja dat vuurwerkverbod zou net zo groot succes worden als die van de afgelopen 2 jaar. Nadeel als je het verbied gaan mensen het ook vroeger in huis halen dus begint de overlast ook al vroeger.
Het is algemeen bekend dat mensen gezondheidsklachten krijgen door blootstelling aan hardere geluiden, ondanks dat steken de gelovigen toch vuurwerk af. Er blijft dus maar een conclusie over, en die is dat de gelovigen geen vrede willen met ongelovigen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:06 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Ik ben zo'n verbodroeper. Verbod op legaal vuurwerk. Van mij hoeft er geen verbod op illegaal vuurwerk te komen want dat magtochalniequote:Op dinsdag 27 december 2022 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
En beginnen alle verbodsroepers, magnieters en heb-last-van-iedereen-ers al eerder te janken dat het illegale spul nog verbodener dan verboden moet worden....
Snap jij het nog?
Ik wel. Wees niet zo overspannen over dat kutvuurwerk, legaliseer die shit naar gelijkenis met buurlanden, laat het een jaar op zn beloop en dan is de lol er vanaf. Heb je minder of geen overlast meer.
kinderen die met vuurpijlen leuke spelletjes weten of dat je er eentje tegen je kanis krijgt omdat er een fles omvalt en dat ding de straat opgaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Met andere woorden: de vuurwerkfanaten hebben het zelf in de hand dit jaar.
Maar mogen vuurpijlen dit jaar ook niet?
Wat er mag er dan eigenlijk wel afgestoken?
Waarom…? 1Europa weet je nog.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef Document1 het volgende:
Grenscontroles zijn te moeilijk natuurlijk.
Dit idd, het verbod ligt al op de plank, het is nu een kwestie van langzaam in masseren bij het volk. Reken op veel een-tweetjes met de pers komend jaarquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:46 schreef de_boswachter het volgende:
Het antwoord op die vraag is toch gewoon een vooropgezet iets. Hoe dan ook, het vuurwerkverbod gaat er komen. Ben eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen/handhaven in bijvoorbeeld de grensregio’s.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:14 schreef Beathoven het volgende:
Organiseer maar een mooie centrale show.
En dan iedereen op het platteland 25 kilometer laten rijden om bij zo'n show te komen zeker...quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:19 schreef Eightyone het volgende:
Organiseer idd maar een centrale show.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:14 schreef Beathoven het volgende:
We zijn een van de weinige landen die er zo op allersimpelst gebruiksniveau mee loopt te hannissen
Niks is legaal wat je nu hoort. Niets.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben zo'n verbodroeper. Verbod op legaal vuurwerk. Van mij hoeft er geen verbod op illegaal vuurwerk te komen want dat magtochalnie
Legaal vuurwerk heeft nauwelijks toegevoegde waarde en het zorgt voor veel narigheid. Dan mag het van mij wel weg. Dat de huidige groep idioten voor veel ellende blijft zorgen met dat illegale vuurwerk begrijp ik, daar is niks aan te doen helaas en is een ander onderwerp.
Ik hoop dat een verbod er uiteindelijk voor zorgt dat dit effect heeft op de groep idioten maar dat is vooral hoop, zal beperkt zijn en zal wel heel veel jaren gaan kosten
Ik probeer een onderscheid te maken in wat we nu al een tijdje horen en wat over een paar dagen gewoon mag. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijnquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niks is legaal wat je nu hoort. Niets.
En toch heb je er last van.
Heeft niets met het legale werk te maken dus. En jij denkt dat een verbod gaat helpen?
Volgens mij is iedere plof een voorbeeld van dat het dus niet werkt.
Wat je nu hoort mag ook over een paar dagen niet...quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
Ik probeer een onderscheid te maken in wat we nu al een tijdje horen en wat over een paar dagen gewoon mag. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn
Hahahaquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat je nu hoort mag ook over een paar dagen niet...
Terecht.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Het is met jullie twee altijd fijn van mening wisselen
Mooi ook hoe wirelessmouse het meteen plust zonder de inhoud te lezen want die heeft ook al zo'n tyfushekel aan mij
Zeker, wat mij betreft is daar (nu) geen discussie over.quote:
Nee joh, ik heb helemaal geen hekel aan je. Ik ben het alleen nooit met je eens, maar als iedereen hetzelfde zou denken zouden we geen forum hebben toch?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Het is met jullie twee altijd fijn van mening wisselen
Mooi ook hoe wirelessmouse het meteen plust zonder de inhoud te lezen want die heeft ook al zo'n tyfushekel aan mij
Betreffende user heeft een beetje een Jesus-complex. Is best grappig somsquote:Op dinsdag 27 december 2022 23:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb helemaal geen hekel aan je. Ik ben het alleen nooit met je eens, maar als iedereen hetzelfde zou denken zouden we geen forum hebben toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |