Heb een buurman bijvoorbeeld die wel fanatiek met legaal vuurwerk omgaat. Die wikkelt veel van die dingen aan elkaar en wat al dan niet. En die zit dat het hele jaar door ook af te steken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maak dat eens concreet, wat voor "overlast" ervaar jij van legaal vuurwerk?
[..]
Zorgverzekering?
Klopt dat doet het nu al trouwens. In Duitsland kan je met kvk al vuurwerk kopen en vanaf donderdag 29 december begint de normale verkoop weer daarzo. Gewoon in de supermarkt. In Baarle-Nassau moeten ze al straten afsluiten om de overlast van vuurwerkkopers te beperken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:02 schreef Red_85 het volgende:
Succes.
Illegale handel zal hoogtij vieren. Vooral omdat het in DE en BE gewoon te krijgen is.
Gekneus in dit land.
Als het al 8760 uur van het jaar niet mag dan maakt die laatste 8 uurtjes ook niks meer uit.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je al een "probleem" hebt met 8 uurtjes van de 8760 per jaar is er iets grondig mis met je...
Juist, er zijn zoveel zaken waarvan men kan zeggen "had je maar niet xxx moeten doen".quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of op hun muil gaan met de motor, of op wintersport gaan, of, of, of....
Exact. "Want als je dat niet had gedaan, had je nu ook geen letsel gehad!"quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of op hun muil gaan met de motor, of op wintersport gaan, of, of, of....
Ja want je zult ook eens iets meemaken wat je niet aanstaat he...quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef opgebaarde het volgende:
Als het al 8760 uur van het jaar niet mag dan maakt die laatste 8 uurtjes ook niks met uit.
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.quote:
Laten we dat maar niet doen. Als je zo iets graag wilt raad ik je aan om lekker te verhuizen naar de VS. Want nu is het vuurwerk maar het schept een president om dat bij andere dingen ook te doen. Roken, drinken, te snel rijden in het verkeer, extreme sporten en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.
Laat ik voorop stellen dat ik er geen reet van geloof....quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef Joppiez het volgende:
Heb een buurman bijvoorbeeld die wel fanatiek met legaal vuurwerk omgaat. Die wikkelt veel van die dingen aan elkaar en wat al dan niet. En die zit dat het hele jaar door ook af te steken.
En hoor dus vaak genoeg, bijna altijd eigenlijk, ook een (keiharde) knal als ik buiten met de hond loop.
quote:U kunt op 3 werkdagen vuurwerk kopen. De verkoopdagen in 2022 zijn donderdag 29, vrijdag 30 en zaterdag 31 december.
Waar je last van hebt is dus illegaal...quote:Ik heb er zelf overigens niet meer zo veel last van omdat ik er extra mee rekening houd. Maar kan mij voorstellen dat mensen het goed zat zijn. Ook debiel dat ik mij uberhaupt op zoiets moet aanpassen, maar weinig tegen te doen denk ik.
Zou perfect zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij logisch dat een zorgverzekeraar een clausule kan opnemen dat in geval van de betrokkenheid van illegale activiteiten die tot het letsel hebben bijgedragen je bepaalde (financiele) verantwoordelijkheid draagt. Je wordt dan aansprakelijk gesteld o.i.d. Maar ik heb ook daar verder weinig verstand van.
Lijkt mij juist heerlijk een maatschappij waarin mensen de gevolgen van achterlijk gedrag zelf moeten dragen en niet de andere 85% er telkens voor op moet draaien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Als je zo iets graag wilt raad ik je aan om lekker te verhuizen naar de VS. Want nu is het vuurwerk maar het schept een president om dat bij andere dingen ook te doen. Roken, drinken, te snel rijden in het verkeer, extreme sporten en ga zo maar door.
Dit is toch gewoon bizar.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb een buurman bijvoorbeeld die wel fanatiek met legaal vuurwerk omgaat. Die wikkelt veel van die dingen aan elkaar en wat al dan niet. En die zit dat het hele jaar door ook af te steken.
En hoor dus vaak genoeg, bijna altijd eigenlijk, ook een (keiharde) knal als ik buiten met de hond loop.
Ik heb er zelf overigens niet meer zo veel last van omdat ik er extra mee rekening houd. Maar kan mij voorstellen dat mensen het goed zat zijn. Ook debiel dat ik mij uberhaupt op zoiets moet aanpassen, maar weinig tegen te doen denk ik.
En wie gaat aantonen dat je daar bij betrokken bent geweest? De zorgverzekeraar?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
Heb je een lijst van "achterlijk gedrag"?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:16 schreef RamboDirk het volgende:
Lijkt mij juist heerlijk een maatschappij waarin mensen de gevolgen van achterlijk gedrag zelf moeten dragen en niet de andere 85% er telkens voor op moet draaien.
Een hand verliezen door illegaal vuurwerk for starters.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je een lijst van "achterlijk gedrag"?
Lijkt me handiger als een verzekeraar zich daar niet mee bemoeit en straffen vooral aan justitie overlaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar wie of wat is dan de aangewezen autoriteit die gaat bepalen of mensen betrokken waren bij een illegale activiteit? De buurman? Of jij?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:16 schreef stropdaz het volgende:
Zou perfect zijn.
Heb het ingevuld op een kabinet-tip-contact-formulier
ging steeds beter. vorig jaar was het met 30 minuutjes gedaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zonder??? Waar heb jij gezeten dan de afgelopen paar jaar met O&N?
Toon maar aan dat het eigen schuld was. Daar gaat een verzekeraar helemaal niet over.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:21 schreef RamboDirk het volgende:
Een hand verliezen door illegaal vuurwerk for starters.
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af; wel hulp, maar terugbetalenquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wie of wat is dan de aangewezen autoriteit die gaat bepalen of mensen betrokken waren bij een illegale activiteit? De buurman? Of jij?
Met welk bewijs?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:23 schreef stropdaz het volgende:
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af; wel hulp, maar terugbetalen
Steekt de buurman illegaal vuurwerk af en krijg ik hem in mijn naam: wel hulp, en buurman laten terug betalen
Het is in de praktijk ook nauwelijks uitvoerbaar door slepende rechtszaken die je gaat krijgen. Snap ook niet waarom je er serieus op ingaat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het eigen schuld was. Daar gaat een verzekeraar helemaal niet over.
Maar goed, ik wacht op een lijst.
Goed idee inderdaad. Dan heb je een zoon van een jaar of 16/17, die onder jouw verantwoordelijkheid als ouder valt. Waaronder dus ook zijn ziektekostenverzekering. Verder prima knul, maar het is een puber die wel eens stomme dingen doet (zoals veel pubers). Je kunt zo'n jongen niet 24 uur per dag in de gaten houden of opsluiten (dat zou ook heel ongezond zijn) en samen met een groepje vrienden zijn ze op een bepaald moment aan het stunten met illegaal vuurwerk (wie van die jongens er dan ook aan gekomen is). Helaas gaat het mis en jouw zoon loopt letsel op (brandwonden, ledemaat eraf, oog kwijt, whatever).quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Je kunt minderjarige dan toch gewoon uitsluiten? Iedereen snapt toch dat jeugdzondes erbij horen. Je kan dan zeg vanaf 23 jaar als volledig toerekeningsvatbaar worden beschouwd ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Dan heb je een zoon van een jaar of 16/17, die onder jouw verantwoordelijkheid als ouder valt. Waaronder dus ook zijn ziektekostenverzekering. Verder prima knul, maar het is een puber die wel eens stomme dingen doet (zoals veel pubers). Je kunt zo'n jongen niet 24 uur per dag in de gaten houden of opsluiten (dat zou ook heel ongezond zijn) en samen met een groepje vrienden zijn ze op een bepaald moment aan het stunten met illegaal vuurwerk (wie van die jongens er dan ook aan gekomen is). Helaas gaat het mis en jouw zoon loopt letsel op (brandwonden, ledemaat eraf, oog kwijt, whatever).
Dan is het natuurlijk super dat je als ouder, ondanks je ziektekostenverzekering, een rekening van enkele tienduizenden Euro's gepresenteerd krijgt, want "eigen schuld!" Met een beetje geluk is er ook nog schade veroorzaakt, waarbij je aansprakelijkheidsverzekering ook zegt "hahaha, eigen schuld dus dat mag je allemaal zelf betalen!", waardoor je voor de rest van je leven in zware schulden zit en niet zoveel meer kunt. Had je maar een betere ouder moeten zijn, ofzo.
Je zal altijd twijfel gevallen houden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Nee dus.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:29 schreef stropdaz het volgende:
Je zal altijd twijfel gevallen houden.
Maar je kan vaak wel zien of iemand met vuurwerk heeft gespeeld of niet.
Alsof die dokters overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Oké we gaan het zien.quote:
Daarom juist. Ze worden erg overbelast door vuurwerkcriminelen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alsof die dokters overcapaciteit hebben
Hoe wil je dat dan voorkomen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef stropdaz het volgende:
Maar dat illegaal geklap vanaf november en straks op 31 december, ja daar vind ik wel wat van.
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.quote:
Denk dat veel mensen, behalve de grootste oelewappers, terug deinzen als ze medische kosten (inclusief operatie) moeten betalen. Dan spreek je niet over 2000 euroquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil je dat dan voorkomen?
Ben ik groot voorstander van.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Die collectiviteit maakt het juist onbetaalbaar. Maar er is natuurlijk een goede reden waarom we zorgkosten collectief willen verzekeren, dus als we dat systeem op zijn minst in basis willen laten bestaan zonder dat we onszelf failliet zorgen, laten we dan in elk geval de kosten eruit filteren die niet nodig geweest waren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?
Het klinkt leuk en ik denk dat de verzekeraars er wel oren naar hebben, ik ben alleen altijd zo bang voor een enorm hellend vlak wat dat aangaat. Zorg graag gewoon collectief houden, zonder vage clausules.
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef RamboDirk het volgende:
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.
Als je hand eraf is kan er wel vanuit gaan dat het illegaal vuurwerk is.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.
quote:Het aandeel omstanders dat geraakt werd door andermans vuurwerk was dit jaar 48 procent. Dat is iets meer dan vorig jaar (44%).
Als een agent zegt dat je door rood hebt gereden dan is dat per wet nu eenmaal zo. Ook al beweer je hoog of laag dat dit niet het geval was.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Alles, van Covid t/m Polio.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.
Graag bron en cijfers.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
Vreemd hé, dat er dit jaar veel meer illegaal vuurwerk is.
Ik weet niet wat je doel van deze post is, maar ik ben nooit voor een verbod geweest hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |