Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Je kunt minderjarige dan toch gewoon uitsluiten? Iedereen snapt toch dat jeugdzondes erbij horen. Je kan dan zeg vanaf 23 jaar als volledig toerekeningsvatbaar worden beschouwd ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Dan heb je een zoon van een jaar of 16/17, die onder jouw verantwoordelijkheid als ouder valt. Waaronder dus ook zijn ziektekostenverzekering. Verder prima knul, maar het is een puber die wel eens stomme dingen doet (zoals veel pubers). Je kunt zo'n jongen niet 24 uur per dag in de gaten houden of opsluiten (dat zou ook heel ongezond zijn) en samen met een groepje vrienden zijn ze op een bepaald moment aan het stunten met illegaal vuurwerk (wie van die jongens er dan ook aan gekomen is). Helaas gaat het mis en jouw zoon loopt letsel op (brandwonden, ledemaat eraf, oog kwijt, whatever).
Dan is het natuurlijk super dat je als ouder, ondanks je ziektekostenverzekering, een rekening van enkele tienduizenden Euro's gepresenteerd krijgt, want "eigen schuld!" Met een beetje geluk is er ook nog schade veroorzaakt, waarbij je aansprakelijkheidsverzekering ook zegt "hahaha, eigen schuld dus dat mag je allemaal zelf betalen!", waardoor je voor de rest van je leven in zware schulden zit en niet zoveel meer kunt. Had je maar een betere ouder moeten zijn, ofzo.
Je zal altijd twijfel gevallen houden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Nee dus.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:29 schreef stropdaz het volgende:
Je zal altijd twijfel gevallen houden.
Maar je kan vaak wel zien of iemand met vuurwerk heeft gespeeld of niet.
Alsof die dokters overcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:25 schreef stropdaz het volgende:
Dokter-onderzoek heeft hier de leiding
Oké we gaan het zien.quote:
Daarom juist. Ze worden erg overbelast door vuurwerkcriminelen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alsof die dokters overcapaciteit hebben
Hoe wil je dat dan voorkomen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:32 schreef stropdaz het volgende:
Maar dat illegaal geklap vanaf november en straks op 31 december, ja daar vind ik wel wat van.
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.quote:
Denk dat veel mensen, behalve de grootste oelewappers, terug deinzen als ze medische kosten (inclusief operatie) moeten betalen. Dan spreek je niet over 2000 euroquote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil je dat dan voorkomen?
Ben ik groot voorstander van.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Voor medische kosten veroorzaakt door verwijtbaar handelen zou men best een (veel) hoger Eigen Risico mogen rekenen dan nu het geval is. Kunnen we het ER voor chronisch zieken er mooi vanaf halen.
Die collectiviteit maakt het juist onbetaalbaar. Maar er is natuurlijk een goede reden waarom we zorgkosten collectief willen verzekeren, dus als we dat systeem op zijn minst in basis willen laten bestaan zonder dat we onszelf failliet zorgen, laten we dan in elk geval de kosten eruit filteren die niet nodig geweest waren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mwah, wat is verwijtbaar, sleeën en schaatsen met de kinderen? Biertje per dag? Je enkelband scheuren op een bospaadje vol kuilen (collega van mij)?
Het klinkt leuk en ik denk dat de verzekeraars er wel oren naar hebben, ik ben alleen altijd zo bang voor een enorm hellend vlak wat dat aangaat. Zorg graag gewoon collectief houden, zonder vage clausules.
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:33 schreef RamboDirk het volgende:
Wel degelijk. Psychologen en psychiaters doen nu bijvoorbeeld een diagnose stellen bij daders van misdrijven. Waarom zouden dokters of letselschade experts dat niet kunnen doen bij letsel.
Als je hand eraf is kan er wel vanuit gaan dat het illegaal vuurwerk is.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Je komt met een verbrande hand bij de dokter en die zegt dan "illegaal vuurwerk!"?
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de ongevaccineerden.
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als je er niet omheen gaat staan word je ook niet geraakt, hè.
quote:Het aandeel omstanders dat geraakt werd door andermans vuurwerk was dit jaar 48 procent. Dat is iets meer dan vorig jaar (44%).
Als een agent zegt dat je door rood hebt gereden dan is dat per wet nu eenmaal zo. Ook al beweer je hoog of laag dat dit niet het geval was.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toon maar aan dat het geen onschuldige omstander was of niet, het letsel ansich maakt dat onderscheid niet.
Alles, van Covid t/m Polio.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
De mensen in de biblebelt mogen wat mij betreft de behandeling voor polio zelf lappen. Met een klein en ongevaarlijk prikje hadden ze dit kunnen voorkomen.
Graag bron en cijfers.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
Vreemd hé, dat er dit jaar veel meer illegaal vuurwerk is.
Ik weet niet wat je doel van deze post is, maar ik ben nooit voor een verbod geweest hè.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, dus dit is nu geen argument meer voor een verbod?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |