Als je al een "probleem" hebt met 8 uurtjes van de 8760 per jaar is er iets grondig mis met je...quote:Op dinsdag 27 december 2022 16:34 schreef opgebaarde het volgende:
Zou het kunnen zijn dat er een groep mensen bestaat die graag zien dan er op 31 december helemaal niks afgestoken wordt? Ongeacht wat er op een willekeurige dag van het jaar afgestoken wordt. Het gaat alleen even om die paar legale uurtjes van 31/12 en 01/01, niet om begin december, eind oktober of noem maar op, alleen die paar uurtjes dat het nu nog mag.....
Rutte IV wil de grenzen niet sluiten. Dus ook daar weer dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Aberkullie het volgende:
Kwamen we maar van die illegale troep af het lijkt hier al weken oorlogsgebied
Ik word echt moe van dit soort acts op dit forum van mensen die zelf denken dat ze tot een soort elite behoren, waarbij ze alles dat ze niet aanstaat automatisch in allerlei algemeenheden tot activiteiten van lagere klassen betitelen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:22 schreef Confetti het volgende:
Het is en blijft over het algemeen een feestje voor de volksbuurten en lageropgeleid volk.
Het is ook een feit van algemene bekendheid dat deze groepen niet zo goed weten wat goed voor ze is en met hun levenswijze ook weinig bijdragen aan de vooruitgang van Nederland. Ongezond eten, asociaal, vuurwerk, veel gezondheidskosten.
Verbieden zou dus een goede stap te zijn om deze groepen iets meer beschaving bij te brengen. Ze gaan het zelf niet afleren, net als met het roken.
Mwah 85% van de Nederlanders zijn keurige calvinistische burgers die zich netjes gedragen. Er zal veel minder overlast zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb helemaal niks met vuurwerk, maar een vuurwerkverbod gaat waarschijnlijk niet zorgen dat er minder geknald gaat worden. Wel veel illegale meuk inderdaad, en dat is nog erger.
Ik ken weinig hoger opgeleiden die met nitraten, shells en cobra's door de steden trekken om allerlei shit op te blazen, vandalisme te plegen en allerhande bijkomende overlast te veroorzaken. Het is toch feestje van de debiele pubers en manchilds.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik word echt moe van dit soort acts op dit forum van mensen die zelf denken dat ze tot een soort elite behoren, waarbij ze alles dat ze niet aanstaat automatisch in allerlei algemeenheden tot activiteiten van lagere klassen betitelen.
Daarbij heeft men ook nog de pretentie dat zij tot het deel van de bevolking behoren dat weet wat goed is voor iedereen en dat zij daarin leidend moeten zijn t.o.v. anderen.
Ik weet niet hoe oud types als jij zijn en waar je de afgelopen jaren/decennia oud en nieuw hebt gevierd, maar in mijn ervaring (ik ben 40), worden er om 00:00 vanuit de hele stad vuurpijlen de lucht ingeschoten. Het is niet zo dat er dan alleen kleine concentraties van kleurenschouwspellen in de lucht boven de 'volksbuurten' te zien zijn en dat het in de rest van de stad, in de 'nette buurten', donker en stil op straat is.
Ik steek al zo'n 25 jaar geen vuurwerk meer af en heb altijd in prima buurten gewoond. Vandalisme, illegaal zwaar knalvuurwerk, etc. heb ik geen enkel begrip voor en daar mag van mij keihard tegenop getreden worden. Maar van die onzinverhalen dat dit alleen maar voor en door 'tokkies' is, gebaseerd op werkelijk waar helemaal niets en wat totaal niet overeenkomt met de realiteit, hangen me echt de keel uit.
Dat zou mooi zijn, laat maar komen dat verbod.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mwah 85% van de Nederlanders zijn keurige calvinistische burgers die zich netjes gedragen. Er zal veel minder overlast zijn.
En die shit hoor je nu en zorgt voor overlast.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb helemaal niks met vuurwerk, maar een vuurwerkverbod gaat waarschijnlijk niet zorgen dat er minder geknald gaat worden. Wel veel illegale meuk inderdaad, en dat is nog erger.
Er moet gewoon een VERKOOPverbod komen in Nederland. Dat heeft denk ik ook nogal wat juridische consequenties. Bijvoorbeeld dat je niet verzekerd bent (dus zelf de medische kosten kunt ophoesten) wanneer je letsel oploopt door het afsteken van illegaal vuurwerk. Denk dat het daarna snel afgelopen is, behalve dan met de fanatiekeling die toch schijt heeft.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:02 schreef Red_85 het volgende:
Succes.
Illegale handel zal hoogtij vieren. Vooral omdat het in DE en BE gewoon te krijgen is.
Gekneus in dit land.
Ik denk dat als het vuurwerkoverlast beperkt zou blijven tot oud en nieuw (eventueel dag ervoor en erna) er verder weinig aan de hand zou zijn. Maargoed, ik hoor zelf bijvoorbeeld al maandenlang (Eindhoven) minimaal elke dag een flinke knal. Geen idee wat het verder oplost hoor, maar kan mij wel voorstellen dat men daar aardig zat van wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je al een "probleem" hebt met 8 uurtjes van de 8760 per jaar is er iets grondig mis met je...
Op wat precies? Er is al een verbod op de verkoop van ILLEGAAL vuurwerk...quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:49 schreef Joppiez het volgende:
Er moet gewoon een VERKOOPverbod komen in Nederland.
Ah, mensen zorg ontzeggen, dat zal ze leren!quote:Dat heeft denk ik ook nogal wat juridische consequenties. Bijvoorbeeld dat je niet verzekerd bent (dus zelf de medische kosten kunt ophoesten) wanneer je letsel oploopt door het afsteken van illegaal vuurwerk. Denk dat het daarna snel afgelopen is, behalve dan met de fanatiekeling die toch schijt heeft.
Daar heb ik het toch juist ook niet over? Dat geef ik nota bene expliciet aan in mijn laatste alinea.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ken weinig hoger opgeleiden die met nitraten, shells en cobra's door de steden trekken om allerlei shit op te blazen, vandalisme te plegen en allerhande bijkomende overlast te veroorzaken. Het is toch feestje van de debiele pubers en manchilds.
Er is al een VERKOOPverbod op knalvuurwerk dus dat is nogal zinloos.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er moet gewoon een VERKOOPverbod komen in Nederland. Dat heeft denk ik ook nogal wat juridische consequenties. Bijvoorbeeld dat je niet verzekerd bent (dus zelf de medische kosten kunt ophoesten) wanneer je letsel oploopt door het afsteken van illegaal vuurwerk. Denk dat het daarna snel afgelopen is, behalve dan met de fanatiekeling die toch schijt heeft.
Zonder??? Waar heb jij gezeten dan de afgelopen paar jaar met O&N?quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:49 schreef pokkerdepok het volgende:
ik ben eigenlijk nogal verbaasd dat ze het nu weer gaan toestaan dit jaar. waarom? het ging toch prima de afgelopen jaren, zonder? nou is iedereen volgend jaar WEER boos als ze het dan verbieden.
Ook legaal vuurwerk kan tot overlast lijden. Men kan daar best creatief mee omgaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op wat precies? Er is al een verbod op de verkoop van ILLEGAAL vuurwerk...
[..]
Ah, mensen zorg ontzeggen, dat zal ze leren!
Oh, wacht... Dat kan helemaal niet...
Maak dat eens concreet, wat voor "overlast" ervaar jij van legaal vuurwerk?quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:56 schreef Joppiez het volgende:
Ook legaal vuurwerk kan tot overlast lijden. Men kan daar best creatief mee om gaan.
Zorgverzekering?quote:Zorg ontzeggen kan niet, maar zorgkosten verhalen op het slachtoffer kan prima.
Dronken mensen die op hun bek gaan en daarvoor behandeld moeten worden ook maar zelf laten betalen? Of mensen die hun enkel breken bij het voetballen in het weekend?quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ook legaal vuurwerk kan tot overlast lijden. Men kan daar best creatief mee omgaan.
Zorg ontzeggen kan niet, maar zorgkosten verhalen op het slachtoffer kan prima.
Of op hun muil gaan met de motor, of op wintersport gaan, of, of, of....quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:03 schreef Repentless het volgende:
Dronken mensen die op hun bek gaan en daarvoor behandeld moeten worden ook maar zelf laten betalen? Of mensen die hun enkel breken bij het voetballen in het weekend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |