abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207253879
quote:
Nieuwjaar 2024 wellicht mét vuurwerkverbod
Als de cijfers van incidenten, arrestaties en bekeuringen komend oud en nieuw tegenvallen, gaat de Tweede Kamer in overleg over een eventuele invoering van het verbod.
Na twee jaarwisselingen met vuurwerkverboden, mag er voor het eerst weer uitbundig worden gefeest.

Inzet
'De politie zet met nieuwjaar extra agenten in, inclusief forse inzet van speciale eenheden zoals de Mobiele Eenheid, hondengeleiders en arrestatieteams mocht er ergens iets misgaan', meldt het AD. Als de vuurwerksituatie op te veel plekken uit de hand loopt, dan wordt er voor volgend jaar aangedrongen op een landelijk vuurwerkverbod.

Boete
Knallers en vuurpijlen zijn dit jaar verboden, deze worden gezien als professioneel vuurwerk en mag dus enkel afgestoken worden door personen met een speciaal vuurwerkcertificaat. De boete per illegaal artikel kan al snel oplopen tot zo'n 400 euro. Bron: https://omroepvenlo.nl/ni(...)eebzocIAjJhxfwo9dC8I
Met andere woorden: de vuurwerkfanaten hebben het zelf in de hand dit jaar.

Maar mogen vuurpijlen dit jaar ook niet?
Wat er mag er dan eigenlijk wel afgestoken?
pi_207253928
Gaat niks veranderen, het vuurwerk wat je hier dagelijks hoort komt allemaal uit het buitenland.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207253949
IsHhhh KoeLtUuuuuRrrr we DoeN HeT Al JaReNnn dus DAt KaNn Nie VerKeerT Sijn.
pi_207253953
Succes aan de agenten die zo'n verbod volgend jaar mogen gaan handhaven.
Zonder wrijving geen glans
pi_207253955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:33 schreef Hathor het volgende:
Gaat niks veranderen, het vuurwerk wat je hier dagelijks hoort komt allemaal uit het buitenland.
Maar dan kan de controle wel beter zijn.
pi_207253970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:34 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Hoe dan?
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:36:18 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_207253980
Kwamen we maar van die illegale troep af het lijkt hier al weken oorlogsgebied
pi_207253997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:34 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik zie ze hier echt niet om 3 of 4 uur s'nachts door de wijk rijden om op jochies te jagen die cobra's aan het afsteken zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207253999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe dan?
Iedere knal is dan een boete.
En dan in grote kolones (leger ofzo) door de wijken trekken 31 dec
pi_207254010
Grenscontroles zijn te moeilijk natuurlijk.
pi_207254013
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:

[..]

quote:

[..]

Vuurpijlen zijn al jaren verboden. Eigenlijk het enige wat nog wel mag is cat1 vuurwerk zoals sterretjes en de potjes. Heb al heel wat relbeelden gezien, maar nog niemand met een pot in de hand.
pi_207254014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Aberkullie het volgende:
Ik ben bang dat bij een verbod er alleen maar meer illegale shit afgestoken gaat worden..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_207254059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Iedere knal is dan een boete.
En dan in grote kolones (leger ofzo) door de wijken trekken 31 dec
Hier knallen ze al maanden met iedere knal een boete en het zou mij verbazen als de pakkans 1% is.

En het leger heeft voor haar normale taken al veel te weinig mensen :')
pi_207254089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Aberkullie het volgende:
Al het knalvuurwerk is verboden, dus als je illegaal gaat knallen kun je net zo goed meteen die cobra nemen.
pi_207254137
Dus iedereen moet gestraft worden als een minderheid zich misdraagt? Toch apart dat dit soort acties zeer selectief wordt toegepast.

Nu heb ik een hekel aan vuurwerk en het zal mij aan mijn reet roesten of het wel of niet verboden wordt hoewel ik een ander zijn feestje wel gun, maar hoe denken ze dit te handhaven? Hier wordt al maanden dagelijks zwaar knalvuurwerk afgestoken, bellen met de politie heeft geen nut want ze komen toch niet. Dus ze laten het eerst dooretteren, extremer worden en dan kan zal alles en iedereen over één kam geschoren worden en iedereen gestraft.

Hier is een idee, haal wat beveiliging bij Kaag weg, zet wat minder rechercheurs op iemand die een liedje maakt over sylvana of mensen die een snelweg blokkeren, wat minder mensen beschikbaar voor vooraf ingevulde aangifteformulieren en je houd mensen over voor de straat. Trap die de straat op en laat ze handhaven, flinke boetes, bureau halt of gewoon voor het hekje en dan zorgen we eens dat de mensen die zich misdragen met Nieuwjaar zich moeten melden of vastgezet worden. Maar ja dat heet handhaven, in dit land zijn we meer van het verbieden van alles en iedereen.
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:45:30 #16
403820 Aberkullie
pi_207254151
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik ben bang dat bij een verbod er alleen maar meer illegale shit afgestoken gaat worden..
Denk alleen niet dat die knallen waardoor je ruiten in de kozijnen trillen wel legaal zijn dus de enige die je met een verbod hebt zijn de huisvaders en kinderen die rotjes gooien.
pi_207254163
Het antwoord op die vraag is toch gewoon een vooropgezet iets. Hoe dan ook, het vuurwerkverbod gaat er komen. Ben eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen/handhaven in bijvoorbeeld de grensregio’s.

Ik woon zelf in het zuiden. Vorige week twee moorden op dezelfde dag en de politie had geen capaciteit meer om andere dingen te doen (aldus de media). Hoe gaat men dan in hemelsnaam overal handhaven op vuurwerk terwijl het hier rijkelijk te verkrijgen is gedurende het jaar bij allebei de buren.

Of moet elke gemeente dan een vuurwerkshow per kern gaan organiseren? Jaja, alsof dat gaat lukken :')

Wat een betutteling. We moesten allemaal van het roken af een jaar of 10 geleden. Het is nu inmiddels zover dat het percentage jongeren wat rookt, door introductie van de e-sigaret, nog nooit zo hoog is geweest deze eeuw. Jongeren die zijn gestart met de e-sigaret gaan massaal over op het echte werk. Laten we dingen verbieden en uitroeien dan wordt het onderaan de streep alleen maar erger, goed plan!
U MAD?
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 12:46:06 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_207254224
Ik denk dat ze veel boa's in gaan zetten.
Parkeerwachten, stadswachten etc.

Maar die illegale vuurwerkafstekers is mijn iniens zwaar paupervolk.
Die hebben toch overal lak aan, en die zullen toch wel blijven door gaan.
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:49:09 #20
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207254240
Fantastisch nieuws. Hopelijk een echt landelijk verbod volgend jaar. _O_
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 12:49:43 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207254260
Ik heb helemaal niets met vuurwerk, maar als we met dit soort koddige valse "opties" verboden gaan organiseren wordt het er vast gezelliger op in Neederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207254269
gelukkig komt er volgend jaar een verbod gezien dit bericht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207254279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:48 schreef stropdaz het volgende:
Ik denk dat ze veel boa's in gaan zetten.
Parkeerwachten, stadswachten etc.
En waar gaan gemeenten dat budget vanaf halen dan? Meeste gemeenren lopen sowieso al in het rood. Het is niet zo dat je ineens geld, BOA’s of werknemers kan toveren hé Patrick. Ze kunnen in Den Haag wel vanalles willen, maar uitvoerbaar is het allemaal niet lijkt me. Ja, het verbieden wel ja, maar het handhaven niet.
U MAD?
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 12:51:30 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207254305
En ik krijg jeuk op plekken van de verbodsfetisjisten die er niet eerlijk voor uitkomen dat ze een tering hekel aan vuurwerk hebben. Dat mag, overigens gewoon.. Maar spreek je dan uit ipv je lafjes achter gelegenheidsargumenten te positioneren.

Dit zag je met de corona crisis ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:52:04 #25
403820 Aberkullie
pi_207254319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb helemaal niets met vuurwerk, maar als we met dit soort koddige valse "opties" verboden gaan organiseren wordt het er vast gezelliger op in Neederland.
Wel gezelliger voor hulpverleners in ieder geval.
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:53:44 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207254357
Als ik het goed begrepen heb is een verbod op de slavenhandel ook gelukt.

Ik heb hier wel vertrouwen in :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 december 2022 @ 12:55:13 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207254379
quote:

[..]

Hele bakken met mooi siervuurwerk vallen prima binnen de regels ^O^

Vuurpijlen mogen niet en die dingen die alleen maar voor dom geknal zorgen ook niet/minder. En carbid 'natuurlijk'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207254393
Maar als alle knallers verboden zijn, dan is het toch veel makkelijker om snachts dat kutvolk aan te pakken? Nu moet de politie constant de idioot van de normale mens filteren, straks is iedereen met een vuurwerkje de lul. Dat lijkt me de randdebielen flink afremmen, toch?
-nee-
pi_207254413
Vuurwerk verbieden, vanwege teveel ongelukken - nah.

Vuurwerk gewoon toelaten , mensen niet meer helpen door zelf aangedane ongelukken via vuurwerk - ja.
pi_207254416
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:56 schreef Marsenal het volgende:
Maar als alle knallers verboden zijn, dan is het toch veel makkelijker om snachts dat kutvolk aan te pakken? Nu moet de politie constant de idioot van de normale mens filteren, straks is iedereen met een vuurwerkje de lul. Dat lijkt me de randdebielen flink afremmen, toch?
Juist, dat denk ik ook.
Of boa's. die heeft iedere stad wel genoeg.
Rond rijden in groepjes
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:57:57 #31
403820 Aberkullie
pi_207254425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:57 schreef theunderdog het volgende:
Vuurwerk verbieden, vanwege teveel ongelukken - nah.

Vuurwerk gewoon toelaten , mensen niet meer helpen door zelf aangedane ongelukken via vuurwerk - ja.
Ja goed idee vooral als je als toevallige voorbijganger gewond raakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')