Met andere woorden: de vuurwerkfanaten hebben het zelf in de hand dit jaar.quote:Nieuwjaar 2024 wellicht mét vuurwerkverbod
Als de cijfers van incidenten, arrestaties en bekeuringen komend oud en nieuw tegenvallen, gaat de Tweede Kamer in overleg over een eventuele invoering van het verbod.
Na twee jaarwisselingen met vuurwerkverboden, mag er voor het eerst weer uitbundig worden gefeest.
Inzet
'De politie zet met nieuwjaar extra agenten in, inclusief forse inzet van speciale eenheden zoals de Mobiele Eenheid, hondengeleiders en arrestatieteams mocht er ergens iets misgaan', meldt het AD. Als de vuurwerksituatie op te veel plekken uit de hand loopt, dan wordt er voor volgend jaar aangedrongen op een landelijk vuurwerkverbod.
Boete
Knallers en vuurpijlen zijn dit jaar verboden, deze worden gezien als professioneel vuurwerk en mag dus enkel afgestoken worden door personen met een speciaal vuurwerkcertificaat. De boete per illegaal artikel kan al snel oplopen tot zo'n 400 euro. Bron: https://omroepvenlo.nl/ni(...)eebzocIAjJhxfwo9dC8I
Maar dan kan de controle wel beter zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:33 schreef Hathor het volgende:
Gaat niks veranderen, het vuurwerk wat je hier dagelijks hoort komt allemaal uit het buitenland.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:34 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Maar dan kan de controle wel beter zijn.
Ik zie ze hier echt niet om 3 of 4 uur s'nachts door de wijk rijden om op jochies te jagen die cobra's aan het afsteken zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:34 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Maar dan kan de controle wel beter zijn.
Iedere knal is dan een boete.quote:
quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Met andere woorden: de vuurwerkfanaten hebben het zelf in de hand dit jaar.
Maar mogen vuurpijlen dit jaar ook niet?
Wat er mag er dan eigenlijk wel afgestoken?
Vuurpijlen zijn al jaren verboden. Eigenlijk het enige wat nog wel mag is cat1 vuurwerk zoals sterretjes en de potjes. Heb al heel wat relbeelden gezien, maar nog niemand met een pot in de hand.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ik ben bang dat bij een verbod er alleen maar meer illegale shit afgestoken gaat worden..quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Aberkullie het volgende:
Kwamen we maar van die illegale troep af het lijkt hier al weken oorlogsgebied
Hier knallen ze al maanden met iedere knal een boete en het zou mij verbazen als de pakkans 1% is.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Iedere knal is dan een boete.
En dan in grote kolones (leger ofzo) door de wijken trekken 31 dec
Al het knalvuurwerk is verboden, dus als je illegaal gaat knallen kun je net zo goed meteen die cobra nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Aberkullie het volgende:
Kwamen we maar van die illegale troep af het lijkt hier al weken oorlogsgebied
Denk alleen niet dat die knallen waardoor je ruiten in de kozijnen trillen wel legaal zijn dus de enige die je met een verbod hebt zijn de huisvaders en kinderen die rotjes gooien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat bij een verbod er alleen maar meer illegale shit afgestoken gaat worden..
Defensie is daar niet voor.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:37 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Iedere knal is dan een boete.
En dan in grote kolones (leger ofzo) door de wijken trekken 31 dec
En waar gaan gemeenten dat budget vanaf halen dan? Meeste gemeenren lopen sowieso al in het rood. Het is niet zo dat je ineens geld, BOA’s of werknemers kan toveren hé Patrick. Ze kunnen in Den Haag wel vanalles willen, maar uitvoerbaar is het allemaal niet lijkt me. Ja, het verbieden wel ja, maar het handhaven niet.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:48 schreef stropdaz het volgende:
Ik denk dat ze veel boa's in gaan zetten.
Parkeerwachten, stadswachten etc.
Wel gezelliger voor hulpverleners in ieder geval.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb helemaal niets met vuurwerk, maar als we met dit soort koddige valse "opties" verboden gaan organiseren wordt het er vast gezelliger op in Neederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Hele bakken met mooi siervuurwerk vallen prima binnen de regelsquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Juist, dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:56 schreef Marsenal het volgende:
Maar als alle knallers verboden zijn, dan is het toch veel makkelijker om snachts dat kutvolk aan te pakken? Nu moet de politie constant de idioot van de normale mens filteren, straks is iedereen met een vuurwerkje de lul. Dat lijkt me de randdebielen flink afremmen, toch?
Ja goed idee vooral als je als toevallige voorbijganger gewond raaktquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:57 schreef theunderdog het volgende:
Vuurwerk verbieden, vanwege teveel ongelukken - nah.
Vuurwerk gewoon toelaten , mensen niet meer helpen door zelf aangedane ongelukken via vuurwerk - ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |