Er zijn niet genoeg pyrotechnici om elke gemeente z'n eigen show te geven.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:04 schreef Bensel het volgende:
[..]
die show is het eerste waar op bezuinigd wordt en komt na 2 of 3 jaar gewoon te vervallen.
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel hetquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, mensen die vuurwerk afsteken bestempelen als tokkies helpt dan niet echt in de discussie denk ik.
Wat leuk voor de mensen die in Parijs wonen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
Afgelopen jaarwisseling was ik in Parijs en wat een verademing dat je daar gewoon door de wijk kunt lopen zonder die tyfusbommen die je om je oren vliegen.
Gewoon om 00.00 uur een show en lekker eten klaar.
Dan doe je het niet in elke gemeente, het is niet een recht ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn niet genoeg pyrotechnici om elke gemeente z'n eigen show te geven.
Die knallen vind ik ook niks aan, siervuurwerk vind ik dan weer wel prachtig. En leuk om samen met de kinderen naar te kijken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:09 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel het
volk dat met illegaal spul gaat zitten smijten. Maar eerlijk gezegd vind ik alles wat eendimensionaal knalt zonder sier een beetje gek. Maar normale mensen die pijlen in de tuin afvuren, daar vind ik niks van.
Een hele hoop mensen bij elkaar geeft gelukkig nooit problemen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan doe je het niet in elke gemeente, het is niet een recht ofzo.
Als blijkt dat mensen niet met hun verantwoordelijkheden om kunnen gaan dan moet je je conclusies trekken.
Inderdaad, daarom geen alcohol meer, geen junkfood, eigenlijk geen auto's meer maar alleen maar OV.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als blijkt dat mensen niet met hun verantwoordelijkheden om kunnen gaan dan moet je je conclusies trekken.
Zou best prima zijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom geen alcohol meer, geen junkfood, eigenlijk geen auto's meer maar alleen maar OV.
Geniet0nquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom geen alcohol meer, geen junkfood, eigenlijk geen auto's meer maar alleen maar OV.
Ik vraag me eigenlijk af wat dat zou kosten om in heel Nederland overal vuurwerkshows te houden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:04 schreef Bensel het volgende:
die show is het eerste waar op bezuinigd wordt en komt na 2 of 3 jaar gewoon te vervallen.
Tja, je kunt ook gewoon de stekker eruit trekken en dan verongelijkt roepen "zie je nu wel" als er dan alsnog vuurwerk wordt afgestoken. Je zal op z'n minst een alternatief moeten bieden, in ieder geval de eerste paar jaar voor zoiets er uit gesleten is.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, we verliezen de focus een beetje, die moet terug naar werken en op tijd naar bed. Geen activiteiten die dat maar enigzins in gevaar brengen, dat is waar het leven om draait 👍quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou best prima zijn eigenlijk.
Is er reden om te denken dat als we één leuk ding verbieden omwille van de veiligheid, dat dan meteen de poorten opengaan voor het verbieden van alle andere leuke dingen met risico? Dat lijkt me wat snel geconcludeerd. Er zijn weinig mensen op een zeepkistje die roepen dat we snelle auto's moeten verbieden. Bij vuurwerk is die draagkracht er wel.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook gewoon de stekker eruit trekken en dan verongelijkt roepen "zie je nu wel" als er dan alsnog vuurwerk wordt afgestoken. Je zal op z'n minst een alternatief moeten bieden, in ieder geval de eerste paar jaar voor zoiets er uit gesleten is.
En als we hele volksstammen mensen gaan afrekenen op een minderheid die zich niet kan gedragen blijven we bezig. Alcohol, snelle auto's, zeker in combinatie, zorgen op jaarbasis voor nog veel meer doden, gewonden en kosten.
Hoezo, de mensen die vuurwerk afsteken proberen daarmee de boze geesten te verdrijven en iedereen moet dat maar normaal vinden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, mensen die vuurwerk afsteken bestempelen als tokkies helpt dan niet echt in de discussie denk ik.
Volgens mij proberen ze forummembers te verdrijven die klinken alsof ze 7x24 aan de geestverruimende middelen zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo, de mensen die vuurwerk afsteken proberen daarmee de boze geesten te verdrijven en iedereen moet dat maar normaal vinden.
Het heeft niets met wel of niet leuk te maken, maar de valse tegenstelling die wordt gebruikt om argumenten kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er reden om te denken dat als we één leuk ding verbieden omwille van de veiligheid, dat dan meteen de poorten opengaan voor het verbieden van alle andere leuke dingen met risico? Dat lijkt me wat snel geconcludeerd. Er zijn weinig mensen op een zeepkistje die roepen dat we snelle auto's moeten verbieden. Bij vuurwerk is die draagkracht er wel.
Dit was overigens ook een goed idee volgens de poster waar ik op reageerde, dus ja.. En er worden niet voor niets huftercontroles gehouden. Er zijn zelfs flitspalen voor geluid, dit vanwege kneusjes in auto's met open uitlaten. Woon eens een gemeenteraad avond bij, het liefste in een links georiënteerde gemeente. De auto haat druipt er van de muren af, met dito achterlijke regelgeving gestoeld op niet veel meer dan blinde haat en "ik vind het gewoon kut maar dat zeg ik niet hardop" argumenten. In die zin zie ik zeker paralellen met deze discussie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat je het aan de vuurwerk misbruikers over laat wat zij denken dat goed voor dit land is bedoel je.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:35 schreef Marsenal het volgende:
Is dit onderwerp niet iets voor een landelijk referendum?
Tenzij iedereen dat is. Dit was overigens bij uitstek een goed voorbeeld voor een referendum.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat je het aan de vuurwerk misbruikers over laat wat zij denken dat goed voor dit land is bedoel je.
Prima reactie, maar dat verbod op alcohol e.d. vind ik helemaal geen goed idee, mijn reactie was sarcastisch bedoeld. Hoewel ik auto's en alcohol niet zou missen, lijkt mij het verbieden ervan een stap te ver.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het heeft niets met wel of niet leuk te maken, maar de valse tegenstelling die wordt gebruikt om argumenten kracht bij te zetten.
[..]
Dit was overigens ook een goed idee volgens de poster waar ik op reageerde, dus ja.. En er worden niet voor niets huftercontroles gehouden. Er zijn zelfs flitspalen voor geluid, dit vanwege kneusjes in auto's met open uitlaten. Woon eens een gemeenteraad avond bij, het liefste in een links georiënteerde gemeente. De auto haat druipt er van de muren af, met dito achterlijke regelgeving gestoeld op niet veel meer dan blinde haat en "ik vind het gewoon kut maar dat zeg ik niet hardop" argumenten. In die zin zie ik zeker paralellen met deze discussie.
In dit land heb je altijd wel een groepje vocale jankballen.
Als een meerderheid van Nederlandt vind dat we allemaal met wapens en messen moeten kunnen lopen om ons veiliger te voelen, wil dat nog niet zeggen dat dat een goed idee is en dat we dat ook door moeten voeren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Tenzij iedereen dat is. Dit was overigens bij uitstek een goed voorbeeld voor een referendum.
Dat is toch maar een klein groepje? Een referendum lijkt me voor hun weinig soelaas bieden. Er moet natuurlijk wel een opkomst-threshold zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat je het aan de vuurwerk misbruikers over laat wat zij denken dat goed voor dit land is bedoel je.
Problemen waar er zo'n grote verdeeldheid is onder de bevolking en je eigenlijk bijna altijd 30% strenge voorstanders en 30% strenge tegenstanders hebt zijn nou bij uitstek problemen die je niet met een referendum moet oplossen. Daar krijg je Brexit van.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tenzij iedereen dat is. Dit was overigens bij uitstek een goed voorbeeld voor een referendum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |