Hoe meer druk hoe beter. De Groenen in zijn eigen coalitie zijn ook lekker bezig wat dat betreft.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gerucht ging idd rond. Dat het NL was die uiteindelijk kwezel scholtz z'n virtuele arm net zo hard draaide tot die akkoord ging met leveren van, en dan als de lafaard die die is achter de rug van het piepkleine NL schuilen en ook maar leveren
Leuk om het bevestigd te zien.
En dat is dus de reden, dat Zelensky rond de 19de NL om tanks vraagt.
[ twitter ]
Niet omdat we die hebben () maar omdat we die l*l scholtz in beweging kunnen trappen.
https://www.oryxspioenkop(...)tary-aid-to.html?m=1quote:Contrary to popular perception, Germany has delivered significant amounts of arms and equipment to Ukraine to aid the country in its fight against the Russian military. In fact, the volume of arms deliveries by Berlin exceeds that of every other country safe for the United States and the United Kingdom.
Verder daargelaten wat ik over Rutte denk en over de regering, we moeten niet onderschatten hoeveel invloed Rutte heeft in Europa door zijn jarenlange ervaring en politieke vernuft.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)le-fronten~af1935e4/
Reconstructie over de omgang van het Nederlandse kabinet met de oorlog. Vanaf de vooravond van de invasie tot nu.
Niet perse heel veel nieuws, maar wel een prima stuk om het eens allemaal achter mekaar te lezen.
Nee dat kan ik niet.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
Kan je beide artikelen. Copy, pasten? Het zijn betaal paginas.
Wel even de kleine lettertjes lezen, ook heel veel beloofd maar nog niet geleverd omdat het bijvoorbeeld nog gemaakt moet worden. Dat noemen wij laffe PR.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:20 schreef capricia het volgende:
Toch is DL al maanden de grootste wapenleverancier na de VS en GB.
[..]
https://www.oryxspioenkop(...)tary-aid-to.html?m=1
quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/p(...)-treuzelen~aa369800/
Moet je dit stuk eens lezen, over wat voor druk Nederland moest leggen om met name panzerfaust te kunnen leveren. Inclusief dreigen met het gewoon doen, zonder toestemming.
En in een later stadium moest de persoon Scholz ook nog voor het blok gezet worden mbt houwitsers.
De Duitsers staan zich achter NL te verschuilen voor hun besluitenquote:Diplomaten hebben over en weer contact. De Duitsers dringen aan op een snel Nederlands besluit over de pantserhouwitsers. ,,Dan kunnen wij meedoen”, hoort een diplomaat. Baerbock vertrouwt Hoekstra toe dat zij Scholz kan ‘overhalen’ met een snel Nederlands besluit.
Je bent me net voor, ik wilde die alinea ook posten.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
De Duitsers staan zich achter NL te verschuilen voor hun besluiten
En niet onbelangrijk, het lijkt echt de persoon Scholz te zijn die dwarsligt. Zou z’n partijgenoot Schrder nog even gebeld hebben?quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
De Duitsers staan zich achter NL te verschuilen voor hun besluiten
quote:Op maandag 19 december 2022 18:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2456960#UPDATE-container-66254941
Iemand @:achja al aangesproken over die laatste tanks? Ophoesten die dingen ! Doneren moeten we !
quote:
Lever er maar gewoon 15. Dan durft "kleine broer duitsland" dat vast ineens wel aan te vullen tot 100.quote:Op maandag 19 december 2022 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Diegene die we leasen
Geven we er 15 aan oekraine, blijven er nog 3 over om dagelijks te verven en te poetsen.
Gooi vol die trein !quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
Dusssss.
Even een kleine loopback:
[..]
[..]
[..]
Lever er maar gewoon 15. Dan durft "kleine broer duitsland" dat vast ineens wel aan te vullen tot 100.
Nog maar een keer, we moeten helemaal niks. Dus ik weet niet wat je nu allemaal wil zeggen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
Dusssss.
Even een kleine loopback:
Lever er maar gewoon 15. Dan durft "kleine broer duitsland" dat vast ineens wel aan te vullen tot 100.
Ik had er een smiley bijgezet, maar een camo net kan deze drone tegenhouden. Want als je kijkt naar de video's van de Lancet, dan zie je dat de impactsnelheid erg laag is.quote:
Sterk verweerquote:Op zaterdag 24 december 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, we moeten helemaal niks. Dus ik weet niet wat je nu allemaal wil zeggen.
Ik denk dat dat meters moeten zijn ipv kilometers.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:45 schreef oheng het volgende:
Bijvoorbeeld de NLAW in DA modus met vergelijkbare massa (12,5kg), heeft een snelheid van 144KM/s tot 720KM/s.
Hehehe lekkere fout, moest het met de hand omrekenen, want de specs waren in m/squote:Op zaterdag 24 december 2022 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meters moeten zijn ipv kilometers.
Valt best mee.quote:
Dan heb jij nog nooit camo over een voertuig getrokken...quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:45 schreef oheng het volgende:
Ik had er een smiley bijgezet, maar een camo net kan deze drone tegenhouden. Want als je kijkt naar de video's van de Lancet, dan zie je dat de impactsnelheid erg laag is.
Een simpele berekening op basis van een aantal video's leert dat de impact snelheid van de Lancet-3 (12kg) vaak rond de 50km/u is. Wat dus heel weinig kinetische energie betekent (1150Joule). Waarom is die snelheid zo laag? Omdat hij met de hand moet worden bestuurd, en hij ontploft pas na contact met een hard oppervlakte.
Ja, wat is je punt? Die cope cages slaan nergens op zoals ik al zei.quote:Dus dit is totaal andere koek dan de cope cage, die moet beschermen tegen projectielen met een veel hogere kinetische energie, die bovendien niet altijd afhankelijk zijn van het maken van contact. Bijvoorbeeld de NLAW in DA modus met vergelijkbare massa (12,5kg), heeft een snelheid van 144KM/s tot 720KM/s. Wat leidt tot een kinetische energie van 9600Joule tot 240.000Joule.
Weer happen !quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, we moeten helemaal niks. Dus ik weet niet wat je nu allemaal wil zeggen.
Me dunkt dat we al genoeg doen. Tanks hebben we zelf niet eens dus die kunnen we ook niet afsplitsen ondanks dat @ExTec daar een andere mening over heeft.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Weer happen !![]()
Wat vind jij eigenlijk datgeen wel moeten doen dan?
Washinton Postquote:Inside the monumental, stop-start effort to arm Ukraine
The U.S. supply of weapons has never been enough for Kyiv. But for Washington and the Pentagon, there are broader concerns.
But the initial war supply operation clearly wasn't built for the long haul. As the grueling conflict continues with no end in sight, it has exposed flaws in U.S. strategic planning for its own future battles, and revealed significant gaps in the American and NATO defense industrial base. Stocks of many key weapons and munitions are near exhaustion, and wait times for new production of missiles stretches for months and, in some cases, years.
Stinger production lines had long since been closed down. The first two of eight promised NASAMS have recently arrived in Ukraine, but the other six have yet to be manufactured and delivery could take up to two years.
A shortage of artillery ammunition of all sorts remains a weakness. Although production increases are planned, the U.S. defense industry can presently build about 14,000 155 mm howitzer rounds per month, Army Secretary Christine Wormuth said in an interview. According to U.S. defense officials, Ukrainian forces have fired that amount in two days during periods of heavy fighting.
Nee, dat zijn de specs. Als je kijkt naar de praktijk, dan zie je dat de inslagsnelheid vl lager is. Bijvoorbeeld deze inslag op een M777.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit camo over een voertuig getrokken...
Daarbij, de impact speed van de Lancet is ongeveer 300 km/h hoor. Daar ga jij met je camo netje echt niks tegen doen.
Jij stelt de cope cages gelijk aan het tegenhouden van drones door camo netten.quote:Ja, wat is je punt? Die cope cages slaan nergens op zoals ik al zei.
LOL, al beantwoord h.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Me dunkt dat we al genoeg doen. Tanks hebben we zelf niet eens dus die kunnen we ook niet afsplitsen ondanks dat @:extec daar een andere mening over heeft.
Specs doe ik meer mee dan vage Youtube filmpjes natuurlijk, of jij moet ergens de impact velocity kunnen aflezen op Youtube... En verder maakt het niet zoveel uit, camo netten stellen geen reet voor, het enige doel wat ze hebben is de boel maskeren en ze moeten zo licht mogelijk zijn (dus niet heel sterk) anders zijn ze totaal onhandelbaar.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:07 schreef oheng het volgende:
Nee, dat zijn de specs. Als je kijkt naar de praktijk, dan zie je dat de inslagsnelheid vl lager is. Bijvoorbeeld deze inslag op een M777.
Ja, werken beide niet.quote:Jij stelt de cope cages gelijk aan het tegenhouden van drones door camo netten.
Ik toon aan dat de kinetische energie in beide situaties van een compleet andere orde zijn. Als je met een camo net 1000J+ kunt opvangen, kun je de Lancet drone tegenhouden.
Het is lastig om dat nav beelden te zien, maar in deze:quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de specs. Als je kijkt naar de praktijk, dan zie je dat de inslagsnelheid vl lager is. Bijvoorbeeld deze inslag op een M777.
[..]
[..]
Jij stelt de cope cages gelijk aan het tegenhouden van drones door camo netten.
Ik toon aan dat de kinetische energie in beide situaties van een compleet andere orde zijn. Als je met een camo net 1000J+ kunt opvangen, kun je de Lancet drone tegenhouden.
Maar wat zegt Biden nou?quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Laatste vraag gaat het om, op 15:17, waarom geven we Ukraine niet gewoon alles.
Daarna maken Biden en Zelensky een grapje en gaat Biden vertellen wat ie allemaal al doet.
Maar dan het echte antwoord waar het om gaat: 17:30
Biden, vrij vertaald door mij vanaf mijn telefoon:
[..]
Waar komen die specs vandaan dan? De maker?quote:
Gaan we nu echt een discussie voeren over iets wat je op beeld ziet en specs die gewoon bekend zijn? Daarnaast heb je ook nog het kleine broertje van de Lancet die langzamer vliegt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:13 schreef ExTec het volgende:
Het is lastig om dat nav beelden te zien, maar in deze:
Lijkt mij ook niet dat dat ding echt met 300KM/u aan komt zeilen. Meer in de buurt van 100, denk ik. Tussen de 50 en de 100 denk ik.
Zie mijn vorige bericht.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaan we nu echt een discussie voeren over iets wat je op beeld ziet en specs die gewoon bekend zijn? Daarnaast heb je ook nog het kleine broertje van de Lancet die langzamer vliegt.
Dus zal de impact snelheid van de Lancet eerder hoger dan lager zijn he.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:19 schreef ExTec het volgende:
Zie mijn vorige bericht.
Case in point: in openbare bronnen stond het bereik van GMLRS jaaaaaaren op 70KM.
Nu weten we beter.
Als jij weigert om de realiteit onder ogen te zien van tientallen voorbeelden waarbij de inslagsnelheid overduidelijk geen 300km/u is, en alleen uitgaat van theoretische specs van de fabrikant, dan houdt het op natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Specs doe ik meer mee dan vage Youtube filmpjes natuurlijk, of jij moet ergens de impact velocity kunnen aflezen op Youtube...
[..]
Ja, werken beide niet.
Het zal allemaal wel, bottomline, camo net werkt niet. Period.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:21 schreef oheng het volgende:
Als jij weigert om de realiteit onder ogen te zien van tientallen voorbeelden waarbij de inslagsnelheid overduidelijk geen 300km/u is, en alleen uitgaat van theoretische specs van de fabrikant, dan houdt het op natuurlijk.
Voor de liefhebbers, pak een willekeurige Lancet video, tel het aantal seconden, schat de afstand op basis van de lengte van een vrachtwagen oid, Deel de afgelegde afstand door het aantal seconden, x60sec, x60min, gedeeld door 1000m, en je hebt ongeveer het aantal km/u. Niet zo moeilijk.
Sorry, waar volgt dat uit?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus zal de impact snelheid van de Lancet eerder hoger dan lager zijn he.
Jij zegt toch ook dat de GMLRS verder komt dan de eerder bekende specs? Overigens vraag ik me wel af over welke versie je het precies hebt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:29 schreef ExTec het volgende:
Sorry, waar volgt dat uit?
Dus we moeten hier maar negeren wat we zien, we moeten blijkbaar die specs waarvan de afkomst onbekend zijn maar voor waar aannemen, of we moeten ze naar boven bijstellen?
Ik ben niet geneigd dat te doen. Rode draad is immers dat alles van rus bagger performed in deze oorlog.
Vind je dat nu zelf ook niet een beetje een rancuneuze houding? ‘Ja jullie hebben ons jarenlang niet ons speeltje gegeven dus nu mag er ook niets’, ik zie dat in elke post van je terugkomen. Ik vind dat een beetje een ongezonde houding als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Me dunkt dat we al genoeg doen. Tanks hebben we zelf niet eens dus die kunnen we ook niet afsplitsen ondanks dat @:extec daar een andere mening over heeft.
Daarbij hebben we zelf eigenlijk van alles te weinig dus je kunt ook niet zoveel weggeven maar dat soort berouw komt altijd na de zonde, had men maar niet 30 jaar lang moeten bezuinigen en defensie als sluitpost op de begroting moeten zien. Ook bij de Amerikanen begint de bodem in zicht te komen.
[..]
Washinton Post
Veel meer achter de link.
Alles gericht op defensief, dus wapens waarmee Oekrane zich kan verdedigen, geen wapens waarmee het Rusland kan aanvallen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wat zegt Biden nou?
Dat we geen wapens gaan leveren met een zodanig kwalitatief/kwantitatief karakter die leidt dat UA kan winnen?
En nu wordt er geredeneerd dat omdat wapens uit VS' arsenaal naar boven bijgesteld kunnen worden, dat ook moet gelden voor wapens uit rus arsenaal?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij zegt toch ook dat de GMLRS verder komt dan de eerder bekende specs?
Volgens mij heb ik dat in deel 50 ofzo al een keertje opgemerkt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind je dat nu zelf ook niet een beetje een rancuneuze houding? ‘Ja jullie hebben ons jarenlang niet ons speeltje gegeven dus nu mag er ook niets’, ik zie dat in elke post van je terugkomen. Ik vind dat een beetje een ongezonde houding als ik eerlijk ben.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is geen rancuneuze houding het is exact hetzelfde zoals wordt uitgelegd in dat stuk in de WP... Je kunt niet alles maar weggeven om er vervolgens achter te komen dat je zelf helemaal niks meer hebt. En als je al weinig hardware hebt (wat me vwb het Nederlandse leger niet een enorm groot geheim lijkt) kun je simpelweg minder uitdelen zonder jezelf enorm kwetsbaar te maken. Of is dit nou echt rocket science ofzo?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:
Vind je dat nu zelf ook niet een beetje een rancuneuze houding? ‘Ja jullie hebben ons jarenlang niet ons speeltje gegeven dus nu mag er ook niets’, ik zie dat in elke post van je terugkomen. Ik vind dat een beetje een ongezonde houding als ik eerlijk ben.
Ja dat idd.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar om verloren grondgebied terug tew innen moet je toch aanvallen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Alles gericht op defensief, dus wapens waarmee Oekrane zich kan verdedigen, geen wapens waarmee het Rusland kan aanvallen.
Zo heb ik het begrepen.
Zelfde houding als Rob de Wijk.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waartegen moet Nederland zich naast Rusland nog meer verdedigen dan?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is geen rancuneuze houding het is exact hetzelfde zoals wordt uitgelegd in dat stuk in de WP... Je kunt niet alles maar weggeven om er vervolgens achter te komen dat je zelf helemaal niks meer hebt. En als je al weinig hardware hebt (wat me vwb het Nederlandse leger niet een enorm groot geheim lijkt) kun je simpelweg minder uitdelen zonder jezelf enorm kwetsbaar te maken. Of is dit nou echt rocket science ofzo?
Daarbij de Switchblade heeft ook een impact speed van 185km/h (jaja, specs)...quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
Eens met @:AchJa in dezen. Los daarvan; ook al gaat een lancet slechts 50km p/u, dan was hij alsnog door een camonet heen gegaan. Kan niet anders dan een malfunction zijn geweest in die foto.
Maar dat is dan wel weer een "wonderwapen" volgens velen hier...quote:Switchblade 600 drone is designed to fly at a distance of up to 80 km, can attack with an impact speed of up to 185 km/h. The drone carries an anti-tank warhead designed to destroy or disable armored vehicles.
Zo lang Rusland in Ukraine vecht hoeven we ons hier niet te verdedigen. En als het wel moet kan het niet want we hebben niks. Dus kunnen we net zo goed alles aan Ukraine geven.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is geen rancuneuze houding het is exact hetzelfde zoals wordt uitgelegd in dat stuk in de WP... Je kunt niet alles maar weggeven om er vervolgens achter te komen dat je zelf helemaal niks meer hebt. En als je al weinig hardware hebt (wat me vwb het Nederlandse leger niet een enorm groot geheim lijkt) kun je simpelweg minder uitdelen zonder jezelf enorm kwetsbaar te maken. Of is dit nou echt rocket science ofzo?
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waar de specs van de lancet vandaan komen, en ga je het nu in het belachelijke trekken door hier net te doen alsof hier categorisch alle specificaties niet aangenomen worden, ipv van alleen specificaties die (vermoedelijk) uit zeer onbetrouwbare bronnen komen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij de Switchblade heeft ook een impact speed van 185km/h (jaja, specs)...
Om dat je dat in n of andere tweet las?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Vertrouwen lijkt minder te worden.
Dat afweergeschut hebben ze dus ook gekregen om de Russen te verdrijven, het gaat er om dat Rusland zelf niet aangevallen word naar ik begrijp.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar om verloren grondgebied terug tew innen moet je toch aanvallen?
Ergo, je roept wat, smijt met specs zonder ze te doorgronden en bent niet in staat iemand die een nette berekening gemaakt heeft gelijk te gevenquote:Op zaterdag 24 december 2022 15:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, bottomline, camo net werkt niet. Period.
En oh ja, ik zeg ook nergens dat ze niet langzamer kunnen dan 300km/h he. Maar stel dat een camonet ze tegen kan houden als ze 50 km/h vliegen dan schakelen we een tandje op en gaan we 200 km/h of meer vliegen.
Volgens mij hebben we ook nog verplichtingen aan de NAVO.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar waartegen moet Nederland zich naast Rusland nog meer verdedigen dan?
Bovendien mag je er van uitgaan dat we hier van geleerd hebben en als de donder nieuw spul gaan bestellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |